• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-08 12:28
Petervanakelyen schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:46:
@discy Ik denk dat je dat linkje naar ADW Launcher EX best even weghaalt. ;)
das waar; maar dan mogen ze google wallet ook wel eens beschikbaar gaan maken voor niet creditcard gebruikers.

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 18:04
Ik draai nog stock android 2.2 ik hoorde dat er een officiele rom 2.3 was iemand met deze rom ervaring mee. been aan het testen wat het toetsenbord bij stock rom 2.2 is heel erg brak.

• discy
zuurstof22 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:00:
Iemand enig idee hoe deze beveiligde APN te verwijderen en via Simyo online te gaan?
Als je de apn niet kunt verwijderen door hem te openen en "verwijderen" uit het menu te kiezen kun je APN Backup en Restore proberen om de apn's mee te verwijderen.
Voxyn schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:45:
Ik draai nog stock android 2.2 ik hoorde dat er een officiele rom 2.3 was iemand met deze rom ervaring mee. been aan het testen wat het toetsenbord bij stock rom 2.2 is heel erg brak.
smart keyboard is een goede toetsenbord app :).

[ Voor 27% gewijzigd door discy op 17-11-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
smart keyboard is een goede toetsenbord app :).
ik zelf gebruik big button keyboard op de ZTE. Gratis en je hebt geen bril of vrouwenhanden nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de cyanogenmod 7.1 op mijn zte gezet met clockwork. Deze start perfect op echter als ik gapps erbij installeer dan boot mijn zte altijd terug in clockwork recovery. Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:19:
Ik heb de cyanogenmod 7.1 op mijn zte gezet met clockwork. Deze start perfect op echter als ik gapps erbij installeer dan boot mijn zte altijd terug in clockwork recovery. Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?
Ik neem aan dat je gapps-gb-20110828-signed.zip flasht? Heb je voor het installeren wel een volledige wipe gedaan?

Misschien helpt een "Fix permissions" vanuit recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuurstof22
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 22:07
discy schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:47:
[...]

Als je de apn niet kunt verwijderen door hem te openen en "verwijderen" uit het menu te kiezen kun je APN Backup en Restore proberen om de apn's mee te verwijderen.
Bedankt Disky, ik heb de APN app gebruikt. Eerst backupje gemaakt. Alle APN's verwijderd en de APN, zoals door Simyo aangegeven wordt, ingesteld.

Niks..... Het rare is dat het 3g ikoontje niet tevoorschijn komt.

Zou KPN (waar ik de tel heb aangeschaft) ergens een optie hebben staan waardoor 3g met een andere provider Simyo met abo niet werkt?

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Welke APN instellingen gebruik je precies voor Simyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Die was hier al een tijdje bekend, een paar pagina's terug was hij ook al aangehaald

Ik vind de CM7.1 te traag worden, misschien toch maar 'ns zo'n Monte Carlo met Dolby Sound flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:13
Ik heb zelf een KPN blade met Android 2.2 (GEN2) Nu probeer ik al een tijdje om de blade te rooten, die wil echter maar niet lukken met z4root. Ik heb het topic gescand op soortgelijke ervaringen maar kom er eigenlijk niet verder mee. Ik heb inmiddels 3 verschillende versies geprobeerd van z4root. Elke keer gebeurd er gewoon helemaal niets. Na het indrukken van de 'permanent root' knop blijft het toestel een blauw scherm tonen. Na 5 minuten verlaat ik het programma met de back knop. De telefoon loopt dus ook niet vast door z4root.
Iemand een tip hoe ik mijn blade het beste kan rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Al eens geprobeerd fabrieksinstellingen terug te zetten en dan z4root uit te voeren? Je kan ook eens proberen met SuperOneClick (die root het meeste wel dat je er aan hangt).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:13
Dat was een goede tip. SuperOneClick (V2.2) heeft gewerkt. Mijn blade is geroot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Is het normaal dat je bij CM mod 7.1 maar 3 ringtonen hebt?

stil
shocking
whistler

beetje weinig in vergelijking met GSF21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb een hele hoop keuzemogelijkheden bij 'Instellingen' --> 'Geluid' --> 'Beltoon telefoon' hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-11-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Petervanakelyen schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:49:
Ik heb een hele hoop keuzemogelijkheden bij 'Instellingen' --> 'Geluid' --> 'Beltoon telefoon' hoor.
Na een reboot heb ik er ook een hele berg.
Volgend probleem: na deze reboot, vind'tie geen enkel wifi netwerk meer, terwijl het dus na de eerste keer booten in CM7.1 prima werkte. als ik handmatig mijn wifi SSD invoer, crasht de applicatie nadat'ie zelf het WiFi vinkje weer uitzet. Snap er echt niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Blaurens schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:21:
Je kan het checken:

Van deze link:
"CarrierIQ can be seen on your Android handset by installing an app from the Market called AnyCut. From here you will notice IQRD and IQAgent, which are both parts of the CarrierIQ system on the device."
Geen IQ* te vinden op de Blade met stock ROM, mooi. :)
Ik wist het nog niet. Maargoed, dan is het maar de vraag hoe lang het gaat duren voor deze in Nederland te krijgen is.

Eigenlijk wel weer jammer dat hij dan met Android 2.3 komt terwijl 3.0 en zelfs 4.0 er al zijn. 3.0 was niet echt voor telefoons, maar toch maar hopen dat deze ZTE Crescent nog een update naar 4.0 krijgt.

Lijkt me nu wel vrij definitief dat de Blade geen update meer gaat krijgen..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Romoni schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:28:
Ik heb zelf een KPN blade met Android 2.2 (GEN2) Nu probeer ik al een tijdje om de blade te rooten, die wil echter maar niet lukken met z4root. Ik heb het topic gescand op soortgelijke ervaringen maar kom er eigenlijk niet verder mee. Ik heb inmiddels 3 verschillende versies geprobeerd van z4root. Elke keer gebeurd er gewoon helemaal niets. Na het indrukken van de 'permanent root' knop blijft het toestel een blauw scherm tonen. Na 5 minuten verlaat ik het programma met de back knop. De telefoon loopt dus ook niet vast door z4root.
Iemand een tip hoe ik mijn blade het beste kan rooten?
temporary root proberen en dan kijken of je clockworkmod kunt installeren.

heb je deze ook al geprobeerd? http://android.modaco.com...anent-root-for-22-blades/
zuurstof22 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:32:
[...]
Niks..... Het rare is dat het 3g ikoontje niet tevoorschijn komt.
Iemand nog suggesties?
Bij instellingen»draadloos/netwerken ook 3g aangezet? het kan paar minuten duren voor die komt; afhankelijk van waar je woont is een 3g/hsdpa netwerk misschien helemaal niet beschikbaar.

als je geen cyanogenmod hebt geinstalleerd kun je het netwerk ook op only umts zetten; dan gebruiktie alleen 3g, dan kun je het iig testen.

[ Voor 23% gewijzigd door discy op 19-11-2011 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuurstof22
Condor70 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:15:
[...]

Welke APN instellingen gebruik je precies voor Simyo?
Ik gebruik deze: (simyo abo instellingen)

Links onder in hetscherm klik je op de menu toets > nieuw toegangspunt
Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)
APN internet
Proxy (geen)
Poort 5080
Gebruikersnaam (geen)
Wachtwoord (geen)
Server 0.0.0.0
MMSC (geen)
MMS Proxy (geen)
MMS Poort (geen)
MCC 204
MNC 08
Verificatietype PAP
APN-type Internet

Die APN instellingen staan goed.

Ik heb de Blade bij KPN (Prepay) aangeschaft.
Als ik de APN van KPN selecteer komt het 3g wel tevoorschijn en kan wel whats app gebruiken maar niet internetten. (Service is not part of the active profile)
Vervlogens selecteer ik de APN van Simyo en weg is mijn 3g.....

Simyo klanterservice gebeld. Ze hebben hun settings gecontroleerd (en het een en ander gereset) en met mij m'n settings doorgelopen. Niks.

Ik denk dat ik mezelf een stoom cursus "hoe installeer ik een andere ROM" ga geven en hoop dat het op deze manier lukken gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een factory reset doe met de cyanogenmod, worden mijn batterijstats dan ook terug gewist?

P.S. Weet er toevallig iemand hoe je de nummernotatie verandert. Mijn nummers staan nu volgens volgende patroon weergegeven: xxx-xxxx-xxx.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:09:
Stock camera app kwam ik ook niet hoger uit als 6-7 fps in alle resolutie. Morgen test ik wel weer de fps van fimpjes overdag.
Had nog beloofd de camcorder op daglicht te testen, mijn testresultaten zijn nu binnen, heb ook op meerdere kloksnelheden getest. De gemiddelde fps heb ik via Media Player Classics Home Cinema + statistics bekeken, deze laat precies zien hoeveel frames er gerendeerd/gedropt wordt. Deze keer heb ik enkel de stock camcorder app van android gebruikt. Hier komen mijn resultaten (dit is met het aangepast media_profiles.xml bestand):

640x480, video codec MP4, audio codec AAC, 691Mhz , gemiddelde fps 13.79
640x480, video codec MP4, audio codec AAC, 604Mhz , gemiddelde fps 13.79
640x480, video codec H263, audio codec AAC, 604Mhz, gemiddelde fps 13.79
640x480, video codec MP4, audio codec AAC, 480Mhz , gemiddelde fps 13.79
640x480, video codec MP4, audio codec AAC, 320Mhz , gemiddelde fps 13.79
640x480, video codec MP4, audio codec AAC, 245Mhz , gemiddelde fps 12.57
640x480, video codec MP4, audio codec AAC, 122Mhz , gemiddelde fps 0.50
176x144, video codec H263, audo codec AMRMB, 604Mhz, gemiddelde fps 13.81

Heb nog een aantekening op alleen 691Mhz zag ik horizontale lijnen door het beeld, alle andere kloksnelheden had ik perfect beeld. Bovendien heeft het downclocken van 604Mhz Stock naar bijvoorbeeld 320Mhz geen enkel invloed op het aantal fps. Pas op 245Mhz zag ik een daling naar gemiddeld 12.57 fps en op 122Mhz is het niet bruikbaar meer met 0.50 fps.

Weet iemand hoe het zit met de gebruikte camera drivers? Zijn dat gewoon stock camera drivers van android of heeft ZTE een eigen gemaakte drivers? Nouja als we het aantal fps van de binnenkort te verschijnen Orange San Francisco 2 bekend wordt en ook niet hoger als 15fps haalt dan weten we iig dat het niet aan de hardware ligt.
Iemand met meer programmeer ervaring op kernel/drivers vlak is het mogelijk om bijvoorbeeld de SE Xperia X8 (heeft identieke cpu en gpu als blade) camera drivers te reverse engineeren om deze te porten naar Blade? Hier een link naar de open source files van SE http://developer.sonyeric...ds/opensource?cc=gb&lc=en
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:09:
Voorlopige conclusie is dat het media_profiles.xml bestand niks heeft geholpen met betere performance.
Meeste roms wat je installeert komt zonder dit media_profiles.xml bestand. Het verschil tussen het wel of niet hebben van dit bestand is de bitrate van het beeld. Zonder dat bestand zit de bitrate gemiddled op ~430kbit en met gemiddeld op ~1840 kbit op VGA dan. De toegenomen bitrate schrijft toe aan veel minder artefacts, alleen wordt het opgeslagen bestand nu wel zo'n 4x groter.

Conclusie:
  • Er lijkt wel een 'kunstmatige' cap te zitten van maximaal 15 fps.
  • de resolutie verlagen voor betere fps geeft geen verbetering vanwege deze kunstmatige 15 fps cap.
  • afgaande op 245Mhz een gemiddelde van 12.57 fps op VGA zou op 604Mhz 30 fps haalbaar moeten zijn.
  • aangepaste media_profiles.xml bestand kan de bitrate wel 4x verhogen vergeleken met de vermeende 500kbit cap op standaard camcorder app.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
zuurstof22 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 10:44:
[...]

Ik gebruik deze: (simyo abo instellingen)

APN internet
Proxy (geen)
Poort 5080
Gebruikersnaam (geen)
Wachtwoord (geen)
Server 0.0.0.0
MMSC (geen)
MMS Proxy (geen)
MMS Poort (geen)
MCC 204
MNC 08
Verificatietype PAP
APN-type Internet

Die APN instellingen staan goed.
Volgens mij zit er een fout in het staat zo op de Simyou site verander APN-Type eens naar default zo staat het bij mij en stond het ook op de Simyou site later stond er internet daar hebben ze volgens mij een fout gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ether_Snake dan moet je dus die zogenaamde 15fps limiet zien te vinden. Maar ik heb het gevoel dat die er hard ingebakken zit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:34:
[...]

Ik neem aan dat je gapps-gb-20110828-signed.zip flasht? Heb je voor het installeren wel een volledige wipe gedaan?

Misschien helpt een "Fix permissions" vanuit recovery.
Dit heeft geholpen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:57:
Als ik een factory reset doe met de cyanogenmod, worden mijn batterijstats dan ook terug gewist?

P.S. Weet er toevallig iemand hoe je de nummernotatie verandert. Mijn nummers staan nu volgens volgende patroon weergegeven: xxx-xxxx-xxx.
Niemand een idee waarom de nummernotatie zo wordt weergegeven. Het is zeer vervelend aangezien mijn sms app gewoon crasht door de nummernotatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick91
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 01:01
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:27:
[...]

Niemand een idee waarom de nummernotatie zo wordt weergegeven. Het is zeer vervelend aangezien mijn sms app gewoon crasht door de nummernotatie.
Als je de systeemtaal op Engels hebt ingesteld, dan moet je er voor zorgen dat het UK English is en niet US ;) Zo heb ik het bij mij ingesteld.

[ Voor 48% gewijzigd door rick91 op 19-11-2011 20:05 . Reden: Post verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:26:

Iemand met meer programmeer ervaring op kernel/drivers vlak is het mogelijk om bijvoorbeeld de SE Xperia X8 (heeft identieke cpu en gpu als blade) camera drivers te reverse engineeren om deze te porten naar Blade? Hier een link naar de open source files van SE http://developer.sonyeric...ds/opensource?cc=gb&lc=en
Hmmm, het is dus niet de CPU die niet de FPS aan kan maar iets anders zoals jij aantoont. Programmeer kennis heb ik wel, echter het reverse engineeren niet. ***Plus je moet ook weten waar je moet kijken...

EDIT:
Even snel rekenen (ook al is het mogelijk niet volledig representatief in de realiteit).
Je geeft op:
640x480, video codec MP4, audio codec AAC, 320Mhz , gemiddelde fps 13.79
640x480, video codec MP4, audio codec AAC, 245Mhz , gemiddelde fps 12.57

Dus rondom de 280Mhz zou 13 FPS moeten opleveren op 640x480.
Een 600Mhz zou dan (evenredig gezien) 28 FPS moeten lukken bij 640x480. Een HD Ready opname van 1280x720 geeft 921600 pixels en 640x480 is 307200 pixels. Dit is factor 3 dus zou 1280x720 op 9 FPS moeten gaan.

Dit is allemaal maar wild gegok hé. Als ik de trendline bekijk in een Excel plot dan zie ik ook dat op 600Mhz de FPS nooit hoger zal komen dan 18 FPS als FPS en Mhz evenredig zijn aan elkaar. Maar betwijfel dat dit toch iets anders is...

EDIT2:
Heb wel vanalles gevonden, echter wat is de chip in de 3MP versie van de Blade? Volgens google zou dit de MT9T112 zijn van Aptina. Van de 5MP versie is dit de OV5642 van OVT.

Maar Ether_Snake, heb je ook een link naar de source files van onze Blade (5MP versie)?
Ga Moldovan RLS6 eens bekijken hoe die in elkaar zit. Kijken als daar ook de drivers inzitten van de MT9T112 of de OV5642. Van de laatste normaal wel aangezien ik Moldovan RLS6 gebruik :) .

[ Voor 51% gewijzigd door 430xlkod op 19-11-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
430xlkod schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:03:

Hmmm, het is dus niet de CPU die niet de FPS aan kan maar iets anders zoals jij aantoont. Programmeer kennis heb ik wel, echter het reverse engineeren niet. Plus je moet ook weten waar je moet kijken...
Je kunt met tools als APKtool apk's iig decompilen. Verder kun je toch ook de drivers uit de door Sony gereleaste source plukken? Je moet alles dan wel weer compilen e.d. Misschien dat er 'n paar mensen op XDA/Modaco 't kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Lorem_Ipsum schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 21:17:
[...]

Je kunt met tools als APK-tool apk's iig decompilen. Verder kun je toch ook de drivers uit de door Sony gereleaste source plukken? Je moet alles dan wel weer compilen e.d. Misschien dat er 'n paar mensen op XDA/Modaco 't kunnen :)
Het zijn geen APK's die ik behandel maar een .TAR file (toch bij de SE files). Want zie juist dat er geen kernel map aanwezig is in het image van de Moldovan package :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:03:
Maar Ether_Snake, heb je ook een link naar de source files van onze Blade (5MP versie)?
Ga Moldovan RLS6 eens bekijken hoe die in elkaar zit. Kijken als daar ook de drivers inzitten van de MT9T112 of de OV5642. Van de laatste normaal wel aangezien ik Moldovan RLS6 gebruik :) .
source files van ZTE staat hier http://support.zte.com.cn...ewsMain.aspx?type=service

De niewste officieel voor Blade is helaas nog voor 2.2 froyo kernel 2.6.32, hier directe link http://support.zte.com.cn...etail.aspx?newsId=1000502
430xlkod schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 21:24:
Het zijn geen APK's die ik behandel maar een .TAR file (toch bij de SE files). Want zie juist dat er geen kernel map aanwezig is in het image van de Moldovan package :(.
Moldovan gebruikt de kernel van burstlam of niet? Heb hier de link nl https://github.com/burstlam/kernel-35/commits/master/

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
JakeNL schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:15:
[...]

Na een reboot heb ik er ook een hele berg.
Volgend probleem: na deze reboot, vind'tie geen enkel wifi netwerk meer, terwijl het dus na de eerste keer booten in CM7.1 prima werkte. als ik handmatig mijn wifi SSD invoer, crasht de applicatie nadat'ie zelf het WiFi vinkje weer uitzet. Snap er echt niks meer van.
Nog steeds de Wifi niet opnieuw aan de gang gekregen. Balen!

Samengevat:
  • GSF21 Wifi werkte OK, maar wilde eens wat anders: grotere Data partitie, CM7.1 met 2G/3G toggle etc.
  • TPT partition layout naar 160Mb en 279 Data: Prima, simpel als wat
  • CM7.1 geinstalleerd in recovery mode
  • Google apps geinstalleerd in recovery mode
  • Eerste keer booten en google account ingeven: prima
  • Wifi netwerk selecteren en inloggen met WPA password: prima
  • Titanium backup gedownload van de Market via Wifi en een complete system restore gedaan: Prima, alle programma's en hun settings werken weer, t/m het ICS thema and Go Launcher toe. Internetten/emailen/online radio (alles via wifi) werkt weer als vanouds!
  • Raar probleem, er zijn maar 3 beltonen beschikbaar, terwijl ik op de pc zie dat de .zip file er een hele berg heeft
  • Reboot van het systeem: Prima, alle ringtones zijn beschikbaar
  • Wifi werkt niet meer. Wanneer ik het aanvink, verschijnen er geen beschikbare netwerken.
  • Na een minuutje verdwijnt het vinkje zelfs in de settings.
  • Wanneer ik het vinkje opnieuw zet en bijv. klik op zelf een netwerk toevoegen (of een paar keer aan- en uitvinken van wifi): 'activiteit wi-fi-instellingen (in app instellingen) reageert niet'
  • Vervolgens de melding: 'app instellingen (in proces com.android.settings) reageert niet'
  • Vinkje voor Wifi wordt vanzelf weer uitgezet
In Recovery mode:
  • Daivik cache leeggemaakt: geen succes
  • Cache leeg gemaakt: geen succes
  • Fix Permissions: geen succes
Zou het iets te maken kunnen hebben met Titanium backup? Dat er teveel systeem settings zijn teruggezet van de oude GSF naar deze CM7.1? Hoe kan ik dat voorkomen de volgende keer? Ik wil natuurlijk wel graag de applicaties en persoonlijke data restoren (staan als Titanium backup op SD-card)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
JakeNL schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 22:20:
[...]
Zou het iets te maken kunnen hebben met Titanium backup? Dat er teveel systeem settings zijn teruggezet van de oude GSF naar deze CM7.1? Hoe kan ik dat voorkomen de volgende keer? Ik wil natuurlijk wel graag de applicaties en persoonlijke data restoren (staan als Titanium backup op SD-card)
Volgens mij is het nooit handig om systeem settings over te zetten tussen verschillende roms. Je kan in Titanium Backup gewoon de optie menu->Batch->Backup all user apps kiezen en dan worden alleen je apps met hun data opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik van R12 naar CM7 ging heb ik met Titanium Backup een paar dingen teruggezet, waaronder de netwerkinstellingen omdat ik dan niet al mijn vrinden weer lastig hoefde te vallen voor hun wifi-wachtwoorden. Toen ik dat gedaan had liep een applicatie/deel vast dat dat regelt zodra ik de netwerkinstellingen probeerde te openen. Ik had met het terugzetten van die data dus mijn wifi vermoord :p

Omdat ik geen zin had om tijd te steken in het zoeken naar een elegantere oplossing en omdat ik toch met een verse installatie in de weer was (zonder veel onmisbaar spul) heb ik het toen opgelost met een herinstallatie van de ROM. Daarna heb ik de netwerken maar met de hand toegevoegd om dergelijke problemen te voorkomen.

Oude netwerkinstellingen terugzetten met Titanium Pro kan dus soms problemen opleveren. Mijn smsjes en nog wat ander spul heb ik overigens wel zonder problemen teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het is inderdaad niet aan te raden om instellingen tussen verschillende ROMs te houden. Daarom wordt er ook geadviseerd om volledig te wipen om problemen te vermijden.

Je netwerkinstellingen (zeker je opgeslagen wachtwoorden) kan je wel via je Google account backuppen en terugzetten. Ik denk dat dat de meest wijze (en compatibele) oplossing is.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op zondag 20 november 2011 @ 02:05:
Je netwerkinstellingen (zeker je opgeslagen wachtwoorden) kan je wel via je Google account backuppen en terugzetten. Ik denk dat dat de meest wijze (en compatibele) oplossing is.
Ik heb nu de betrekkelijk low-tech oplossing om de wachtwoorden maar in een notepad-notitie te gooien. Na een valse start met een notepad app die ook kuren had heb ik nu een oplossing die ik wel vertrouw en bovendien ook zelf in handen heb (en nee, dat is niet per se beter :p).

Een cloudoplossing ga ik later nog wel even uitzoeken, bedankt voor de tip wel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
[...]
Zou het iets te maken kunnen hebben met Titanium backup? Dat er teveel systeem settings zijn teruggezet van de oude GSF naar deze CM7.1? Hoe kan ik dat voorkomen de volgende keer?
ja, grote kans. precies wat hierboven wordt gezegd; niet compleet restoren met verschillende roms; om zeker te zijn zelfs niet met verschillende rom versies.

makkelijkste is denk ik rom opnieuw installeren en met titanium backup alleen de (door jou gekozen) apps terugzetten.

men zegt wel eens 'no whipe no whine' je hebt (misschien) wel je instellingen gewist maar daarna heb je ze met t.backup weer teruggezet :).

[ Voor 10% gewijzigd door discy op 20-11-2011 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
blade 2 komt er aan: http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=8201

het artikel vertelt ons ook dat wij een adreno 200 gpu in onze blade hebben. misschien dat dit een verklaring zou kunnen zijn voor ons video opnemen akkefietje?

[ Voor 66% gewijzigd door discy op 20-11-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 21:32:
[...]

source files van ZTE staat hier http://support.zte.com.cn...ewsMain.aspx?type=service

De niewste officieel voor Blade is helaas nog voor 2.2 froyo kernel 2.6.32, hier directe link http://support.zte.com.cn...etail.aspx?newsId=1000502

[...]

Moldovan gebruikt de kernel van burstlam of niet? Heb hier de link nl https://github.com/burstlam/kernel-35/commits/master/
Thanks. Heb even snel de Burstlam kernel bekeken en daar vind ik de MT9T112 in terug, maar nog geen OV5642. Heb de ZTE Blade 2.2 kernel juist gedownload, ga die nu even bekijken.

EDIT:
Officiele ZTE kernel (2.6.32)
[Search op MT9T"]
- mt9t11x.h
- mt9t11x_qtech_mcnex_fpc.c
- mt9t11x_qtech_mcnex_socket.c
- mt9t112_reg_qtech_mcnex_fpc.c
- mt9t112_reg_qtech_mcnex_socket.c

[Search op "5642"]
- ov5642.h
- ov5642_globaloptics.c
- ov5642_reg_globaloptics.c

Nu weet ik niet als die 'x' (bij MT9T...) staat voor een cijfer omdat die files onderling bruikbaar zijn in verschillende versie's van de camera chip. Maar de MT9T112 komt er in voor in elk geval net als de OV5642.

Anders even contact opnemen (source: ov5642.h):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
/*
 * drivers/media/video/msm/ov5642.h
 *
 * Refer to drivers/media/video/msm/mt9d112.h
 * For OV5642: 5.0Mp 1/4-Inch System-On-A-Chip (SOC) CMOS Digital Image Sensor
 *
 * Copyright (C) 2009-2010 ZTE Corporation.
 *
 * This software is licensed under the terms of the GNU General Public
 * License version 2, as published by the Free Software Foundation, and
 * may be copied, distributed, and modified under those terms.
 *
 * This program is distributed in the hope that it will be useful,
 * but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
 * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
 * GNU General Public License for more details.
 *
 * Created by zhang.shengjie@zte.com.cn
 */

[ Voor 50% gewijzigd door 430xlkod op 20-11-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op zondag 20 november 2011 @ 10:21:
Thanks. Heb even snel de Burstlam kernel bekeken en daar vind ik de MT9T112 in terug, maar nog geen OV5642. Heb de ZTE Blade 2.2 kernel juist gedownload, ga die nu even bekijken.
Volgens mij staan de camera drivers @ kernel-35 /drivers/media/video/msm hier directe link https://github.com/burstl...r/drivers/media/video/msm

Ik zie devolgende files voor ov5642:

ov5642.h
ov5642_globaloptics.c
ov5642_globaloptics.c.merge-left.r9021
ov5642_globaloptics.c.merge-right.r11080
ov5642_globaloptics.c.working
ov5642_reg_globaloptics.c
430xlkod schreef op zondag 20 november 2011 @ 10:21:
Nu weet ik niet als die 'x' (bij MT9T...) staat voor een cijfer omdat die files onderling bruikbaar zijn in verschillende versie's van de camera chip. Maar de MT9T112 komt er in voor in elk geval net als de OV5642.
ik denk dat de x wel voor een cijfer staat en dat ze van toepassing zijn op de hele reeks.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:08

Harrie

NederVlaming

JakeNL schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:46:
Is het normaal dat je bij CM mod 7.1 maar 3 ringtonen hebt?

stil
shocking
whistler

beetje weinig in vergelijking met GSF21
Hmm, ik heb ook alleen deze 3, ook na een reboot..Terwijl er ook nog een aantal op mijn SD kaart staan, die niet in de lijst komen.

In mijn /system/media/audio/ringtones staan er ook een helehoop, maar deze kan ik dus ook niet selecteren..

Blijkbaar is het een bug, die gefixed zou moeten zijn, maar misschien nog niet in de stable release?
https://github.com/Cyanog..._motorola_jordan/issues/6
Hmm, dat is wel een link naar de motorola versie...

Edit: wellicht heeft het iets te maken met de backups die ik gerestored hebt met Titanium backup. Ik ga nu eens een clean install doen.

Inderdaad. Op een compleet schone installatie heb ik er wel meer. Blijkbaar had ik iets gerestored wat niet meer compatibel was ofzo.

[ Voor 45% gewijzigd door Harrie op 20-11-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 10:44:
[...]

Volgens mij staan de camera drivers @ kernel-35 /drivers/media/video/msm hier directe link https://github.com/burstl...r/drivers/media/video/msm

Ik zie devolgende files voor ov5642:

ov5642.h
ov5642_globaloptics.c
ov5642_globaloptics.c.merge-left.r9021
ov5642_globaloptics.c.merge-right.r11080
ov5642_globaloptics.c.working
ov5642_reg_globaloptics.c

[...]

ik denk dat de x wel voor een cijfer staat en dat ze van toepassing zijn op de hele reeks.
Klopt, staat bij beide onder de MSM map. Ga nog even verder spitten.

EDIT:
Heb de beste man gewoon eens gemailed met de vraag hoe het zit dat we dus niet met hogere resoluties kunnen opnemen. Ben benieuwd als ik antwoord krijg :) .
Overigens vond ik van de OmniVision OV5642 volgende quote van hunzelf:
"5MP @ 15FPS, 1080p @ 30 FPS, 720p @ 60FPS, VGA @ 60 FPS, QVGA @ 120 FPS"
Dat zou mooi zijn mocht dat lukken op onze camera, hij ondersteund het in elk geval wel!

[ Voor 22% gewijzigd door 430xlkod op 20-11-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:00:
Klopt, staat bij beide onder de MSM map. Ga nog even verder spitten.
Motorola Defy heeft ook een ov5642 sensor, source files
http://sourceforge.net/projects/moto-defy.motorola/files/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Oké, mooi. Ik ga dan eens de Burstlam kernel van Moldovan doorspitten, vergelijken met originele kernel van ZTE zelf (de 2.2 Froyo met 2.6.32) en de source files van de Motorola Defy. Als ik daar de files van de OV5642 kan vergelijken met die van de burstlam kernel dan kan ik misschien vinden waar er wordt vastgelegd welke resoluties kunnen worden gebruikt. Enkel zie ik dat de Motorola Defy maar 720x480 kan opnemen?

EDIT:
Ik ga eerst even een telefoon zoeken die ook de OV5642 gebruikt en minstens 720p kan opnemen. Die bestanden vergelijk ik dan met die van de burstlam kernel in de Moldovan image. Als ik dan iets vind kan ik tenminste Moldovan aanpassen en die flashen (aangezien ik wel fan ben van die ROM).

EDIT2:
Heb hier iets anders gevonden: http://lxr.free-electrons...vers/media/video/ov5642.c

[ Voor 23% gewijzigd door 430xlkod op 20-11-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de Blade 2 een stukje minder mooi dan de eerste, maar een (degelijke) camera met flits zou het wat mij betreft wel een aantrekkelijkere telefoon maken. Mijn gok ik overigens dat die 800 MHz processor een Turbo-versie is van de chip (MSM7227) die er nu al in zit.

Edit: ik lijk ook een front-facing camera te zien. Niet verkeerd voor hetzelfde geld.
het artikel vertelt ons ook dat wij een adreno 200 gpu in onze blade hebben. misschien dat dit een verklaring zou kunnen zijn voor ons video opnemen akkefietje?
Het gegeven dat er een MSM7227 (ook in onze Blade 1) zit betekent toch automatisch dat er een Adreno 200 in zit? Wat mij betreft was dat al langer bekend.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:54:
[...]

Ik vind de Blade 2 een stukje minder mooi dan de eerste, maar een (degelijke) camera met flits zou het wat mij betreft wel een aantrekkelijkere telefoon maken. Mijn gok ik overigens dat die 800 MHz processor een Turbo-versie is van de chip (MSM7227) die er nu al in zit.

Edit: ik lijk ook een front-facing camera te zien. Niet verkeerd voor hetzelfde geld.

Het gegeven dat er een MSM7227 (ook in onze Blade 1) zit betekent toch automatisch dat er een Adreno 200 in zit? Wat mij betreft was dat al langer bekend.
ahh cool. ik wist niet dat msm7227 stond voor die combinatie :). ook dat het geluid beter is spreekt mij wel aan.. bij mij is geluid bij bellen verschrikkelijk; veel kraken enzo, tenzij ik hem zacht zet.

[ Voor 7% gewijzigd door discy op 20-11-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:44:
Oké, mooi. Ik ga dan eens de Burstlam kernel van Moldovan doorspitten, vergelijken met originele kernel van ZTE zelf (de 2.2 Froyo met 2.6.32) en de source files van de Motorola Defy. Als ik daar de files van de OV5642 kan vergelijken met die van de burstlam kernel dan kan ik misschien vinden waar er wordt vastgelegd welke resoluties kunnen worden gebruikt. Enkel zie ik dat de Motorola Defy maar 720x480 kan opnemen?

EDIT:
Ik ga eerst even een telefoon zoeken die ook de OV5642 gebruikt en minstens 720p kan opnemen. Die bestanden vergelijk ik dan met die van de burstlam kernel in de Moldovan image. Als ik dan iets vind kan ik tenminste Moldovan aanpassen en die flashen (aangezien ik wel fan ben van die ROM).

EDIT2:
Heb hier iets anders gevonden: http://lxr.free-electrons...vers/media/video/ov5642.c
Heb de kernel van DEFY LATAM MOL (FROYO) gedownload, kan alleen geen ov5642 driver vinden, wel deze ov5650, wat bij mij suggereert dat de Defy geen ov5642 bezit helaas.

Heb trouwens een patch gevonden hier wat je misschien kan helpen: http://patchwork.linuxtv.org/patch/7617/
The driver now supports arbitray resolutions (width up to 2592, height
up to 720), automatic/manual gain, automatic/manual white balance,
automatic/manual exposure control, vertical flip, brightness control,
contrast control and saturation control. Additionally the following
effects are available now: rotating the hue in the colorspace, gray
scale image and solarize effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuurstof22
aart44 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:40:
[...]

Volgens mij zit er een fout in het staat zo op de Simyou site verander APN-Type eens naar default zo staat het bij mij en stond het ook op de Simyou site later stond er internet daar hebben ze volgens mij een fout gemaakt.
Nou WTF... Dat werkt gewoon... Hoeveel uur ik hiermee bezig geweest ben (een andere firmware is ook niet zo makkelijk)

Ik haal de info van Simyo.
De gegevens geverifieerd bij Simyo.

Wat een #@%@#%^! (sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:24:
[...]

Heb de kernel van DEFY LATAM MOL (FROYO) gedownload, kan alleen geen ov5642 driver vinden, wel deze ov5650, wat bij mij suggereert dat de Defy geen ov5642 bezit helaas.

Heb trouwens een patch gevonden hier wat je misschien kan helpen: http://patchwork.linuxtv.org/patch/7617/

[...]
Die patch ben ik ook al tegen gekomen. Maar hoe doe je die toepassen op je telefoon? Runnen vanuit terminal wil niet lukken met 'run patch -p1 < xyz.patch' ... Gaf een permission denied maar zelfs met sudo wil het niet lukken. Nu, ben ook geen Linux kenner enkel de basis ken ik zowat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
code:
1
2
3
sudo su
chmod 777 xyz.patch
patch -p1 < xyz.patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Petervanakelyen schreef op zondag 20 november 2011 @ 21:01:
code:
1
2
3
sudo su
chmod 777 xyz.patch
patch -p1 < xyz.patch
code:
1
2
$ sudo su
sudo: permission denied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Probeer dan eens gewoon 'su'? Welke distributie gebruik je?

[ Voor 20% gewijzigd door Petervanakelyen op 20-11-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Petervanakelyen schreef op zondag 20 november 2011 @ 21:04:
Probeer dan eens gewoon 'su'? Welke distributie gebruik je?
Draai Moldovan RLS6 ROM.
Heb dit gedaan nu:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16312033/ZTE/patch.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je bent op de hoogte van het feit dat je een kernel patch aan het doorvoeren bent en daarvoor dus eerst een linux distributie (zoals Ubuntu) moet opzetten, build environment klaar moet maken, kernel sources downloaden, patch uitvoeren, cross-compilen en vervangen op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Nee, daar ben ik me niet van bewust :) . Heb daar geen kaas van gegeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
discy schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:25:
[...]

ahh cool. ik wist niet dat msm7227 stond voor die combinatie :). ook dat het geluid beter is spreekt mij wel aan.. bij mij is geluid bij bellen verschrikkelijk; veel kraken enzo, tenzij ik hem zacht zet.
Kraakt bij mij niets. Ik kom van een Nokia e71 en moet zeggen dat ik de ZTE beter vind klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discy schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:25:
Voor zover ik begrepen heb staan die combinaties vast omdat het een SOC (system on a chip) is en alles dus op hetzelfde chipje gaat.

Bellen is trouwens voor mij geen probleem. Het geluid is prima, er is wat mij betreft geen substantieel verschil met een (goedkope) Nokia of duurdere Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Yay, Mr. Zhang Shengjie heeft gereageerd op m'n mailtje. Echter vertelde hij dat hij er niet meer verantwoordelijk voor was. Om het niet direct op een doodlopend straatje te laten eindigen heeft hij het doorgestuurd naar de huidige verantwoordelijke (Ms. Ye Ganlin). Even vriendelijke bedankt en ook mijn mailtje even doorgestuurd.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:44:
Yay, Mr. Zhang Shengjie heeft gereageerd op m'n mailtje. Echter vertelde hij dat hij er niet meer verantwoordelijk voor was. Om het niet direct op een doodlopend straatje te laten eindigen heeft hij het doorgestuurd naar de huidige verantwoordelijke (Ms. Ye Ganlin). Even vriendelijke bedankt en ook mijn mailtje even doorgestuurd.
Ben benieuwd!
Nice! Heb je ook gevraagd waarom de gemiddelde frame rate tijdens het opnemen zo laag is? In logcat lijkt het wel alsof de frame rate altijd wordt terug gezet naar 'default' 15 fps (weet niet of de camera drivers deze default waarde aanstuurt?) ook al forceer ik het via media_profiles.xml een constante fps van 30 fps (heb min en max fps op 30 gezet).

Heb trouwens nog iets heel leuks gevonden, de internal datasheet van OV5642 http://forum.xda-develope...entid=566578&d=1302595061

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Omdat ik ontvangstproblemen heb (zie hier), ben ik overgestapt naar een andere ROM (Moldovan).
Maar nu heb ik twee problemen: nog steeds zeer beroerde of helemaal geen ontvangst èn mijn accu is veel sneller leeg. Dus het is alleen maar erger geworden.
Ik ben bang dat ik na ruim een jaar trouwe dienst, afscheid zal moeten nemen van mijn Blade :-(

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:45:
Hardwarematig moet het wel kunnen idd, maar ik moet ff erbij zeggen dat ik geen prof ben hierin, misschien is het wel de grootste onzin wat ik zo ga zeggen.

Okay, volgens mij zou deze sensor in staat zijn om uit 5 modes te kunnen schakelen zoals de documentatie al aangaf nl, 5MP native, 1080p, 720p VGA en QVGA.
Mijn gevoel zegt dat (met de gebruikte drivers?) nu alleen deze mode '5MP native' gebruikt wordt, en op welk resolutie opgeslagen wordt, wordt afgehandeld in de camera app, hetzij (Q)VGA of (Q)CIF, want zoals je in de docu leest is in deze mode de fps begrensd op max 15fps. Dus als we een krachtig genoeg processor gebruiken dan zouden we zelfs een 5MP 15fps opname kunnen maken, agreed?

De overige 4 modes worden niet gebruikt gok ik. Ik neem als voorbeeld de VGA mode omdat deze precies 16x zo klein is als een 5MP, want 5MP = 2560x1920 pixels, VGA = 640x480 pixels. Okay dit is lekker makkelijk rekenen. Kijk als de sensor op VGA mode wordt ingeschakeld, dan zou een 4x4 pixel op de 5MP sensor precies 1 pixel op een VGA rastering zijn. In VGA mode zou je nl al max 60 fps kunnen halen (als je processor dat aankan), maar volgens mij wordt deze VGA of 1080p, 720p of QVGA mode nooit gebruikt omdat de drivers dat niet kunnen wellicht?
Het was dus totaal geen onzin wat ik hierboven zeg!

Ik heb ontdekt nadat ik de internal datasheet van OV5642 bestudeerd heb, de sensor in staat is om 'binning' en subsampling (drivers doet alleen subsampling, geen binning) uit te voeren, het was mij destijds niet bewust dat zoiets 'binning' heet ;)

Hier kan je meer erover lezen met duidelijk uitleg wat binning precies is http://www.pco.de/fileadm...cooKe_kb_binning_0502.pdf

OV5642 heeft support voor 2x2, 1x2 en 2x1 binning.

Okay nu moet je in de camera drivers van OV5642 van burstlam kijken of je een code line binning kan vinden? Ik heb geen enkele code line gevonden waar dit wordt gedeclareerd, misschien heb ik niet goed gezocht, iemand anders die dit kan bevestigen?
Dit lijkt mij de reden dat we nu vast zitten op max 15 fps in camcorder, wat de ZTE OV5642 drivers alleen doet is native res subsamplen naar een lager res, geen binning.

Ik heb nog de Motorola Defy kernel bewaard en in OV5650.c en OV5650_reg.h heb ik een code line binning gevonden, een deel van OV5650.c laat ik zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
struct ov5650_sensor_params {
    u32 line_time;  /* usec, q8 */
    u16 gain_frame_delay;
    u16 exp_time_frame_delay;
    u16 total_vertical_size;
    u16 line_length_clocks;
    u16 h_output_size;
    u16 v_output_size;
    u16 binning_sensitivity;
};

verderop dit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
static struct ov5650_sensor_settings sensor_settings[] = {

/* SIZE_80K */
        /* MIPI Sensor Raw QVGA 114fps with 27MHz EXCLK
           2-lane, RAW 10, PCLK = 97.2MHz, MIPI_CLK = 114.8MHz
           Blanking = 2.0msec */
    {
        .clk = {
            .pre_div_q1 = 4,   /* 2x actual */
            .div_p = 18,
            .div_s = 2,
            .div_l = 1,
            .div_m = 4,
            .seld2p5_q1 = 5,    /* 2x actual */
            .seld5 = 4,
            .out_blk_div = 2,
        },
        .frame = {
            .total_vert_size_min = 312,
            .total_horz_size_min = 2564,
            .man_hv_ref_start = true,
            .h_ref_start = 800,
            .h_ref_width = 1296,
            .v_ref_start = 8,
            .v_ref_width = 244,
            .h_output_size = 324,
            .v_output_size = 244,
            .h_subsample = 8,
            .v_subsample = 8,
            .h_binning = 1,
            .v_binning = 1,
            .binning_sensitivity = (u16)(4.0 * 256),
            .min_time_per_frame = {
                .numerator = 1,
                .denominator = 120,
            },
        },
        .mipi = {
            .hs_settle = 14,
        },
    },

/* SIZE_315K */
        /* MIPI Sensor Raw VGA 30.06fps with 27MHz EXCLK
           2-lane, RAW 10, PCLK = 75.6MHz, MIPI_CLK = 189.0MHz
           V-Blanking = 20.0msec */
    {
        .clk = {
            .pre_div_q1 = 4,   /* 2x actual */
            .div_p = 14,
            .div_s = 2,
            .div_l = 1,
            .div_m = 2,
            .seld2p5_q1 = 5,    /* 2x actual */
            .seld5 = 4,
            .out_blk_div = 2,
        },
        .frame = {
            .total_vert_size_min = 1160,
            .total_horz_size_min = 2168,
            .man_hv_ref_start = true,
            .h_ref_start = 800,
            .h_ref_width = 1296,
            .v_ref_start = 8,
            .v_ref_width = 486,
            .h_output_size = 648,
            .v_output_size = 486,
            .h_subsample = 4,
            .v_subsample = 4,
            .h_binning = 1,
            .v_binning = 1,
            .binning_sensitivity = (u16)(4.0 * 256),
            .min_time_per_frame = {
                .numerator = 1,
                .denominator = 30,
            },
        },
        .mipi = {
            .hs_settle = 17,
        },
    },

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ether_Snake, nee dat heb ik niet gevraagd aangezien de beste man er niet meer mee bezig was. Ik ga me er ook even niet in storten totdat ik antwoord heb van Mevr. Ganlin. Heb momenteel niet alle tijd om daar in te stoppen wegens examens volgende week :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 21:57:
[...]
Bellen is trouwens voor mij geen probleem. Het geluid is prima ...
Heb jij geen gekraag als je bijv naar je voicemail belt en het volume voluit zet? Ik moet mijn bel volume op 2 standen onder de max zetten om geen gekraak te horen :| ?
Mr_Blobby schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:42:
Omdat ik ontvangstproblemen heb (zie hier). [...]
nog steeds zeer beroerde of helemaal geen ontvangst èn mijn accu is veel sneller leeg. [..]
heb je dat alleen met 3g aan? op 2g is mijn ontvangst perfect maar zeker in de trein/bus valt het met combi 2g/3g nog wel eens uit. Dit geldt bij mij ook voor apps die constant op internet zitten, zoals chat. Daarom heb ik mijn tel standaard op 2g staan als ik onderweg ben. Cyanogenmod 7.1, maar ook met moldovan en gsf.

[ Voor 55% gewijzigd door discy op 21-11-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Is bij de burstlam kernel ov5640_globaloptics.c, line 100-101 niet interessant? Daar vind je onder andere:
code:
1
2
#define CAPTURE_FRAMERATE 750
#define PREVIEW_FRAMERATE 1500

Die preview_framerate lijkt wel iets met 15 frames te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Een filmpje van iemand die ICS op zijn ZTE Blade heeft draaien:
YouTube: ICS running on ZTE Blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lennart95 schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:59:
Ik vraag mij af of het hem daadwerkelijk is.
Hij geeft geen kans om de kernelversie etc te laten lezen, want zodra hij daar zit wordt het ontzettend wazig.
Maar lekker laggy verder nog, 10 seconden wachten eer de telefoon unlocked is.. nee tnx.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:21:
Ether_Snake, nee dat heb ik niet gevraagd aangezien de beste man er niet meer mee bezig was. Ik ga me er ook even niet in storten totdat ik antwoord heb van Mevr. Ganlin. Heb momenteel niet alle tijd om daar in te stoppen wegens examens volgende week :) .
Drivers (her)schrijven gaat ver boven mijn kennis, maar mocht Mevr. Ganlin behoefte hebben om binning toe te voegen voor zover dat lukt dan raad ik haar aan om de OV5650 drivers van de Motorola Defy eens grondig te bestuderen. Als dit gefixt kan worden, komt imo alleen maar ten goede voor toekomstige ZTE producten.

Wat we hier te maken hebben kun je ook als volgt zien, we hebben een auto met een 5-versnellingsbak, maar de pook kan maar op 1 stand gezet worden. De auto komt vooruit, maar gaat niet harder als 50 km/u. Nu zou men denken dat de motor niet genoeg pk's levert dat de auto niet harder als 50 km/u kan, terwijl het echte probleem in de pook zit, waar de monteur vergeten had om er assen in zetten >:)
Lorem_Ipsum schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:44:
Is bij de burstlam kernel ov5640_globaloptics.c, line 100-101 niet interessant? Daar vind je onder andere:
code:
1
2
#define CAPTURE_FRAMERATE 750
#define PREVIEW_FRAMERATE 1500

Die preview_framerate lijkt wel iets met 15 frames te hebben
niet zeker of ze dit bedoelen maar googlen op 'preview framerate' krijg je als resultaat dat dit de framerate is wat je op het scherm als feedback te zien krijgt. Maar dan zou het betekenen dat de capture framerate nog maar de helft is van preview framerate? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Dat unlocken duurde idd wel heel lang |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Lennart95 schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:59:
Bron? Ik volg op dit moment heel aandachtig het ICS development (en ik ben er zelf ook mee bezig) en zowel op Modaco als op XDA zijn ze er dus nog niet gelukt een werkende ICS te krijgen. Het ziet er echter wel echt uit.

Edit: blijkbaar een alpha versie van CyanogenMod 9, TomG is één van de CM devs :)

[ Voor 13% gewijzigd door Petervanakelyen op 21-11-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discy schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:28:
Heb jij geen gekraag als je bijv naar je voicemail belt en het volume voluit zet? Ik moet mijn bel volume op 2 standen onder de max zetten om geen gekraak te horen :| ?
Voor de vorm nog even geprobeerd en nee, geen gekraak. Alleen wat pijn aan mijn oor, want voluit is wat hard als je 'm strak tegen je oor houdt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28
Ik heb dat kraken inderdaad ook, lijkt wel alsof de speaker kapot is o.i.d.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen last van gekraak.. Sterker nog, ik kom van de Nokia N97 mini af, dus ik kan heel wat hebben inmiddels ^^

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
discy schreef op zondag 20 november 2011 @ 03:08:
[...]

ja, grote kans. precies wat hierboven wordt gezegd; niet compleet restoren met verschillende roms; om zeker te zijn zelfs niet met verschillende rom versies.

makkelijkste is denk ik rom opnieuw installeren en met titanium backup alleen de (door jou gekozen) apps terugzetten.

men zegt wel eens 'no whipe no whine' je hebt (misschien) wel je instellingen gewist maar daarna heb je ze met t.backup weer teruggezet :).
Dit is inderdaad het geval, alles werkt nu weer. Alle geïnstalleerde programma's kwamen trouwens vanzelf binnendruppelen. Wel handig, maar voor de privacy nou niet echt super. Toch maar eens kijken waar die instellingen staan, wat er wel en niet bij meneer Google gemeld staat. Hoe gaat dat bijv. bij sms'jes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
JakeNL schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:51:
[...]
Dit is inderdaad het geval, alles werkt nu weer. Alle geïnstalleerde programma's kwamen trouwens vanzelf binnendruppelen. Wel handig, maar voor de privacy nou niet echt super. Toch maar eens kijken waar die instellingen staan, wat er wel en niet bij meneer Google gemeld staat. Hoe gaat dat bijv. bij sms'jes?
Smsjes worden naar mijn weten niet doorgestuurd, daar heb ik tenminste nooit een instelling of melding van gezien.

De reden dat de apps die jij hebt gedownload kunnen worden binnengehaald door Google is omdat je ze hebt gedownload van de Android Market waarbij je (verplicht) ingelogd moet zijn met een Google Account. Als je met een nieuwe rom inlogd met dat account worden die apps opnieuw gedownload.

In mijn weten geef je alle informatie door aan Google die je laat synchroniseren (zie je sync settings bij instellingen»accounts»accounts beheren). Dit geldt standaard voor je contacten, gmail, agenda en picasa foto's.

Daarbuiten is er ook nog Google Maps waarbij ze je locatie kunnen opslaan (dit doen ze sowieso met latitude aan) en de instelling onder instellingen»locatie»draadloze netwerken waarbij je Google de toestemming geeft je locatie bij te houden, ook als je geen applicaties gebruikt die je locatie nodig hebben. (probeer de instelling maar eens aan-en-uit te zetten; dan krijg je die melding)

Als je jouw eigen privacy wilt beschermen waarmee ik bedoel dat je de kennis die Google over jou heeft zo klein mogelijk wilt maken is het enige advies dat ik je kan geven je telefoon gebruiken zonder Google account.

Er dieper op in gaande zegt het bedrijf zelf dat ze jouw gegevens enkel gebruiken om de gebruikers ervaring te verbeteren, en dat geloof ik. Maar wat zij met al die opgeslagen data gaan doen over 10-30 jaar, en bij wie het in handen komt (Amerikaanse overheid?) is denk ik een belangrijke vraag die speelt bij veel mensen.

Zelf maak ik me er niet zo druk over; ik ben er tegen dat één bedrijf zoveel van mensen weet, maar ik heb niet iets wat ik percee niet met hen wil delen.

[ Voor 4% gewijzigd door discy op 22-11-2011 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discy schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 02:58:
De reden dat de apps die jij hebt gedownload kunnen worden binnengehaald door Google is omdat je ze hebt gedownload van de Android Market waarbij je (verplicht) ingelogd moet zijn met een Google Account. Als je met een nieuwe rom inlogd met dat account worden die apps opnieuw gedownload.
Is dat zo? Dat is bij mijn 4-6 ROM-wisselingen nooit gebeurd. Het zal wel één of andere instelling zijn, maar ik heb het nog nooit gezien.
Zelf maak ik me er niet zo druk over; ik ben er tegen dat één bedrijf zoveel van mensen weet, maar ik heb niet iets wat ik percee niet met hen wil delen.
Leven zonder je informatie in handen van dergelijke partijen te leggen kan bijna niet meer. Ik probeer het maar zoveel mogelijk te spreiden over verschillende bedrijven (telefoon + search van Google, OS + mail van Microsoft) in de hoop dat het nog een beetje lastig is een totaalbeeld te vormen. Al loop je natuurlijk ook het risico dat twee partijen geïnformeerd zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 03:09:
Dat is bij mijn 4-6 ROM-wisselingen nooit gebeurd.
Dat zou goed kunnen; Cyanogenmod heeft dit wel geimplementeerd; bij de roms moldovan en gsf heb ik deze functionaliteit niet gehad. Echter kon ik wel zien in de android market dat deze apps "geinstalleerd" waren; ondanks dat ze na de rom-wisseling niet meer op mijn telefoon stonden. Google heeft het dus wel bijgehouden.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 03:09:
Leven zonder je informatie in handen van dergelijke partijen te leggen kan bijna niet meer. Ik probeer het maar zoveel mogelijk te spreiden over verschillende bedrijven (telefoon + search van Google, OS + mail van Microsoft) in de hoop dat het nog een beetje lastig is een totaalbeeld te vormen. Al loop je natuurlijk ook het risico dat twee partijen geïnformeerd zijn :'(
offtopic:
Ja het blijft lastig. De persoonlijke ov-chipkaart is nog zo'n voorbeeld waar ik aan zou denken; elke check-in en check-out wordt bijgehouden, je kunt ook een account aanmaken op ov-chipkaart.nl waarbij je dit zelf kunt zien. Met een anonieme zou je ook goed af zijn.

Een vriend van mij vindt het onzin om alles aan één bedrijf te vertellen en heeft Hotmail als e-mail en stapt niet over naar Gmail om deze privacy redenen. Precies wat jij dus ook doet eigenlijk.

Waar ik nog wel aan heb zitten denken is een fake Google Account aanmaken en je e-mail ergens anders laten hosten. Maar de functies met Gmail zijn net even wat beter uitgewerkt op Android...

Doch; Apple speelt het net zo met hun verplichte registratie en wat denk je van al die msn gesprekken? Zou Microsoft die niet bewaren? Nog los van Facebook met hun +1 ding waarmee ze op elke site waar dat icoon staat kunnen zien dat jij er bent geweest.

[ Voor 47% gewijzigd door discy op 22-11-2011 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Toen ik m'n Blade in het begin nog met stock-ROM gebruikte had ik het idee dat ik daadwerklijk iets had aan het ingebouwde woordenboek bij het Whatsappen/smsen. Als ik dan bijv. "li" had getypt kwam ie met "ligt" of "lier" ofzo. Sinds ik aan het custom-ROM'en ben zijn de woordenboeken totaal zinloos. Als ik nu "li" type krijg ik als voorstellen "li" en "lisette". Hij lijkt alleen "woorden" te herkennen die in m'n contacts staan.

-> Hoe krijg ik weer een woordenboek waar ik iets aan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door een toetsenbord te downloaden van de market.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:33
En, voor de duidelijkheid, je hebt nu geen slecht werkend woordenboek, je hebt geen woordenboek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Op aanraden hierboven Big Button Keyboard geinstalleerd. Zelfde probleem, in Nederlands dan, als ik 'm op Engels zet werkt het wel goed. Als ik bij invoertalen kijk heb ik van allerhande talen een "woordenboek beschikbaar" maar niet voor Nederlands. Dus dan maar weer uninstallen en zoeken naar een variant waarbij ik zelf NL kan downloaden?

EDIT: het is GO Keyboard geworden, met bijbehorende GO Nederlands library. Lijkt op eerste gezicht prima te werken, gratis overigens.

[ Voor 16% gewijzigd door catchingfire op 22-11-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
catchingfire schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:39:
Op aanraden hierboven Big Button Keyboard geinstalleerd. Zelfde probleem, in Nederlands dan, als ik 'm op Engels zet werkt het wel goed. Als ik bij invoertalen kijk heb ik van allerhande talen een "woordenboek beschikbaar" maar niet voor Nederlands. Dus dan maar weer uninstallen en zoeken naar een variant waarbij ik zelf NL kan downloaden?

EDIT: het is GO Keyboard geworden, met bijbehorende GO Nederlands library. Lijkt op eerste gezicht prima te werken, gratis overigens.
Precies! Twee kennissen van mij die een Blade hebben gebruiken ook Go! Keyboard, en als ik het HTC keyboard niet zo fijn vond pakte ik voortaan ook die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:52:
[...]

Drivers (her)schrijven gaat ver boven mijn kennis, maar mocht Mevr. Ganlin behoefte hebben om binning toe te voegen voor zover dat lukt dan raad ik haar aan om de OV5650 drivers van de Motorola Defy eens grondig te bestuderen. Als dit gefixt kan worden, komt imo alleen maar ten goede voor toekomstige ZTE producten.

Wat we hier te maken hebben kun je ook als volgt zien, we hebben een auto met een 5-versnellingsbak, maar de pook kan maar op 1 stand gezet worden. De auto komt vooruit, maar gaat niet harder als 50 km/u. Nu zou men denken dat de motor niet genoeg pk's levert dat de auto niet harder als 50 km/u kan, terwijl het echte probleem in de pook zit, waar de monteur vergeten had om er assen in zetten >:)

[...]

niet zeker of ze dit bedoelen maar googlen op 'preview framerate' krijg je als resultaat dat dit de framerate is wat je op het scherm als feedback te zien krijgt. Maar dan zou het betekenen dat de capture framerate nog maar de helft is van preview framerate? :S
Inderdaad, hier is het het zelfde probleem. Om drivers helemaal te herschrijven gaat me wat te ver. Het zou me wel lukken mocht ik wat info erover vinden maar daar heb ik momenteel echt geen tijd voor.
Tevens is het inderdaad ook gek dat preview framerate twee maal zoveel zou zijn als capture framerate. Of het is een foutje qua benaming.
catchingfire schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:48:
Toen ik m'n Blade in het begin nog met stock-ROM gebruikte had ik het idee dat ik daadwerklijk iets had aan het ingebouwde woordenboek bij het Whatsappen/smsen. Als ik dan bijv. "li" had getypt kwam ie met "ligt" of "lier" ofzo. Sinds ik aan het custom-ROM'en ben zijn de woordenboeken totaal zinloos. Als ik nu "li" type krijg ik als voorstellen "li" en "lisette". Hij lijkt alleen "woorden" te herkennen die in m'n contacts staan.

-> Hoe krijg ik weer een woordenboek waar ik iets aan heb?
Had sinds het begin GSF15 er op staan en toen (nog) Keyboard 8 (of dergelijke naam) en dat werkte echt uitstekend. Maar deze app is offline gehaald of dergelijke waardoor ik hem nu niet meer vind. Als alternatief heb ik ook GOKeyBoard genomen maar dat kreng typt lang niet zo snel en efficiënt als m'n oude app. Jammer maar het is tot nu toe de beste vervanger, de rest is allemaal ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik gebruik zelf de Gingerbread keyboard apk, aangezien een custom ROM inderdaad geen woordenboeken lijkt te bevatten (althans, CM7 toch niet, en da's de enige die ik getest heb en gebruik).

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=875202

Blij dat ik niet de enige ben met dat probleem :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:56
Bedankt! Zocht het al een tijdje en werkte intussen met wat andere toetsenborden die geen van allen echt fijn werkten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Borromini schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:30:
Ik gebruik zelf de Gingerbread keyboard apk, aangezien een custom ROM inderdaad geen woordenboeken lijkt te bevatten (althans, CM7 toch niet, en da's de enige die ik getest heb en gebruik).
Hier is een beschrijving van hoe je de woordenlijst in het standaard toetsenbord kunt vervangen.
Hier kun je een nederlandse woordenlijst downloaden.
En hier is een beschrijving van hoe je zelf een woordenlijst kunt samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tot nader order is dat nog altijd meer werk voor mij dan hoe het nu gaat - gewoon het toetsenbord vervangen ;).

Misschien dat ik 't wel es doe als hij het er weer uitgooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
430xlkod schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:48:
Had sinds het begin GSF15 er op staan en toen (nog) Keyboard 8 (of dergelijke naam) en dat werkte echt uitstekend. Maar deze app is offline gehaald of dergelijke waardoor ik hem nu niet meer vind. Als alternatief heb ik ook GOKeyBoard genomen maar dat kreng typt lang niet zo snel en efficiënt als m'n oude app. Jammer maar het is tot nu toe de beste vervanger, de rest is allemaal ruk.
Bedoel je Better Keyboard 8? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ja maar dan de gratis versie.
En tevens valt me één ding binnen, na elke keer dat de phone uit was geweest (uitgevallen, reboot) dan vergat hij alle woorden en moest ik ook weer de taal instellen (nl). Dus daarom blijf ik maar bij GOKeyboard, moet maar wennen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

zowieso valt het me op dat veel zaken "vergeten worden" na ee reboot. Ik had ineens een lege agenda bijvoorbeeld! Gelukkig synched hij met google agenda, alles was ik alles kwijt!
Ben ik daar de enige in?

[ Voor 6% gewijzigd door greatgonzo op 22-11-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
greatgonzo schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:42:
Ik had ineens een lege agenda bijvoorbeeld! Gelukkig synched hij met google agenda, alles was ik alles kwijt!
Ben ik daar de enige in?
Vreemd!
Heb ik nog nooit gehad

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 17:36
http://www.kpn.com/mobiel...=zAEKAyQa11gAAAEyl2YA0YGM

Als ik deze Blade bestel, kan ik hem dan unlocken zodat hij ook met mijn Hi abonnement te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
jakob558 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:12:

Als ik deze Blade bestel, kan ik hem dan unlocken zodat hij ook met mijn Hi abonnement te gebruiken is?
Als je hem bij belcompany koopt is ie 20 euro goedkoper en alle blades zijn simlockvrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jakob558 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:12:

Daarbij.. Hi == KPN. ;-).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 17:36
Wel raar, dat ik bij de PDAShop.nl als antwoord op dezelfde vraag kreeg: Deze telefoon is alleen met een Hi-prepaid kaart te gebruiken, dus niet met een abonnement. Die gasten vertellen je ook maar wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
Klopt, bij een kpn winkel zullen ze ook zeggen dat hij ge-sim-locked is, maar dit is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
http://forum.xda-develope...p?p=19557150&postcount=12 :)
Hier staat min of meer beschreven hoe je een werkende ICS ROM kunt maken. Voor de HTC Hero is schijnbaar al een port. Die zou je moeten downloaden, de boot.img replacen met een boot.img van CM7, builden en booten :)
Ik ga binnenkort 'ns kijken of het daadwerkelijk werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik kan bevestigen dat het werkt, ik ben namelijk degene die dat bericht geschreven heeft :P

Maar op dit moment is het niet de moeite het te installeren, ik ben druk bezig de AOSP van ICS te compileren en aan te passen voor de Blade.

[ Voor 30% gewijzigd door Petervanakelyen op 22-11-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel34
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06 16:40
Ben sinds een maand bezitter van een ZTE Blade, gekocht van een medetweaker. Heb er 1 week van mogen genieten, nu reageert de ZTE niet meer op het tekenpatroon. Kan dus niks meer. Aangezien ik zelf geen kaas gegeten heb van rooten e.d. (staat nu Ginger Stir Fry 19 op) zou ik hulp van een forummer uit het noorden vh land op prijs stellen. Wie o wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abel34 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:30:
Ben sinds een maand bezitter van een ZTE Blade, gekocht van een medetweaker. Heb er 1 week van mogen genieten, nu reageert de ZTE niet meer op het tekenpatroon. Kan dus niks meer. Aangezien ik zelf geen kaas gegeten heb van rooten e.d. (staat nu Ginger Stir Fry 19 op) zou ik hulp van een forummer uit het noorden vh land op prijs stellen. Wie o wie kan mij helpen?
Hoe bedoel je dat? Reageert hij helemaal niet meer op aanrakingen, of weet je je patroon niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Petervanakelyen schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:27:
Ik kan bevestigen dat het werkt, ik ben namelijk degene die dat bericht geschreven heeft :P

Maar op dit moment is het niet de moeite het te installeren, ik ben druk bezig de AOSP van ICS te compileren en aan te passen voor de Blade.
Haha, ik had niet door dat jíj dat was :9 Ik neem aan dat het best wat werk is om de hele build aan te passen voor de ZTE? Moet je ook elementen speciaal voor ARMv6 aanpassen, of is dat gewoon een kwestie van compilen voor ARMv6 ipv ARMv7?
Wel leuk dat je dit doet; niet iedereen wil de toekomstige CM9(source) gebruiken. Wanneer kunnen wij een testbuild verwachten :9 ?
als je bètatesters zoekt, ben ik wel geinteresseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel34
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06 16:40
Dat ik het patroon nog wel weet (heb ik nl ook op een andere wijze vastgelegd en de ZTE heeft het er een week lang wel op gedaan), maar nu geeft hij aan dat ik het patroon fout teken. Zou dus kunnen twijfelen aan mezelf, maar dat elpt me ook niet verder
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:36:
[...]

Hoe bedoel je dat? Reageert hij helemaal niet meer op aanrakingen, of weet je je patroon niet meer?
Pagina: 1 ... 36 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.