Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Borromini schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 21:18:
[...]

Na of tijdens het bellen? Kalibreer je afstandssensor.
Idd op de momenten na en tijdens het bellen of bij gemiste oproepen. Ik heb nu geprobeerd om idd de proximity sensor te kalibreren. Dat is toch gewoon de telefoon recht houden en de kalibreren ? Of moet ik hem dan langs het oor houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:44:
Weet iemand hoe je bij Launcher Pro je appdraw instelt zodat je horizontaal kan sliden zoals bij de Iphone? Je kan zoveel instellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Go Launcher EX kan dit! Ik gebruik deze launcher in combinatie met Honeycomb Theme, werkelijk zalig.

Wat performance tips, druk op menu en ga naar preferences > screen settings > screen transition effect > custom en kies speed 100 en elastic 0 en je hebt iphone4 scrolling snelheid door je homescreen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouter.u schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 21:25:
Idd op de momenten na en tijdens het bellen of bij gemiste oproepen. Ik heb nu geprobeerd om idd de proximity sensor te kalibreren. Dat is toch gewoon de telefoon recht houden en de kalibreren ? Of moet ik hem dan langs het oor houden?
Deze proximity sensor + light sensor zit links van het ZTE/San Francisco logo in de zwarte bezel, niet zichtbaar met het blote oog. Je kunt hem bijv ook met je hand tegenhouden i.p.v. je oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 21:40:
[...]

Deze proximity sensor + light sensor zit links van het ZTE/San Francisco logo in de zwarte bezel, niet zichtbaar met het blote oog. Je kunt hem bijv ook met je hand tegenhouden i.p.v. je oor.
Ik heb hem gevonden :-) , Maar moet hij voor een kalibratie nu bedekt of onbedekt zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 21:35:
[...]

Go Launcher EX kan dit! Ik gebruik deze launcher in combinatie met Honeycomb Theme, werkelijk zalig.

Wat performance tips, druk op menu en ga naar preferences > screen settings > screen transition effect > custom en kies speed 100 en elastic 0 en je hebt iphone4 scrolling snelheid door je homescreen ;)
Ik heb het even getest, Mij lijkt de Launcher Pro toch iets sneller op de Blade dan de Launcher EX.
Ik weet niet of je jouw Blade overclocked hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouter.u schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:28:
Ik heb hem gevonden :-) , Maar moet hij voor een kalibratie nu bedekt of onbedekt zijn ?
Als je de ZTE emode helper test gebruikt ook te benaderen als je *983*0# intoetst, scroll dan helemaal omlaag naar sensor test. Druk op knopje "Calib" en hou vervolgens je hand voor de sensor. De status verandert van fail naar Proximity is ok! Je kan nu nog even testen of die correct blijft werken, hou je hand boven sensor dan staat er bij proximity X: yes, haal je hand weg en er staat proximity X:no. Je kan dit nog een paar keer herhalen om te checken of die goed functioneert. Als dit goed is verlopen druk dan vervolgens op het "OK" knopje.
wouter.u schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:05:
Ik heb het even getest, Mij lijkt de Launcher Pro toch iets sneller op de Blade dan de Launcher EX.
Geen OC hier, gewoon stock 604Mhz. Heb voor de grap ook Launcher Pro geinstalleerd en transition tweaks naar speed 100 gezet, maar deze werkt veel stroever dan Go Launcher EX althans voor mij dan. Wellicht dat we verschillende Roms in gebruik hebben dat dit verschil verklaard kan worden, ik draai nl al wekenlang LibraGinger en dit zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouter.u schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:05:
[...]

Mooi programma launcher EX. Het enigste probleem is dat deze stottert wanneer ik horizontaal scroll in de menu's. Dat heb ik bij andere apps niet. Spijtig want dit was de mooiste die ik al heb gezien. Adw launcher Ex kan dit ook maar het sorteren van apps lukt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
430xlkod schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:30:
Oké, thanks. Ga er even mee aan de slag.

EDIT:

800x480: http://dl.dropbox.com/u/1...x480%29media_profiles.xml
1280x720: http://dl.dropbox.com/u/1...x720%29media_profiles.xml

Gebruiken op eigen risico. Ga ze zelf later deze dag of in het weekend pas testen.
Al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

supersook schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:47:
Als ik het goed heb begrepen is dit een hardware feature/issue, waardoor wifi wordt uitgeschakeld als het toestel in sleep mode gaat. Nu was dit geen ramp geweest als 3G daarvoor in de plaats zou worden ingeschakeld voor de nodige notificaties, maar dat gebeurt helaas niet. Behalve de Advanced Wifi Lock, die het toestel 'wakker' houdt om zodoende wifi aan te houden, denk ik dat er geen echte oplossing voor is.
Ik wilde ook de oplossing bekijken, maar ik krijg een "[#10344] You do not have permission to view this topic." foutmelding, terwijl ik ingelogd ben.

Iemand die er wel bij kan of het antwoord weet hoe mijn wifi niet gaat slapen? Ik heb nu de app om mijn cpu bezig te houden, maar dan gaat mijn batterij sneller leeg.

[ Voor 36% gewijzigd door Inge801 op 13-11-2011 23:46 ]

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Ik ben nog steeds op zoek naar de image van de rom van een KPN toestel.
Is nu nog niemand die dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Volgens mij heb ik die nog wel ergens liggen. Zal vanavond even voor je kijken.

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Tunaflish schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:26:
Volgens mij heb ik die nog wel ergens liggen. Zal vanavond even voor je kijken.
Super, en dan kunnen we misschien de lijst aanvullen op modaco, altijd handig moest iemand hem nodig hebben.

Deze ochtend was trouwens mijn wekker afgegaan en toen ik op het werk aankwam stond hij op het scherm om de pincode in te vulllen.
Eenmaal ingegeven niet aangelogd op het proximus netwerk, maar kon wel alle beschikbare netwerken zien.
Na een reboot was het inorde. Deze zaken moeten niet teveel voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luke-san schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:08:
[...]

Super, en dan kunnen we misschien de lijst aanvullen op modaco, altijd handig moest iemand hem nodig hebben.
Beter XDA, vind ik veel actueler.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Nee, maar dat ga ik nu doen :) . Eerst even backup maken via CWM.

EDIT:
Tijdens het backuppen nu dacht ik, kijk eens naar andere mobiele telefoons met Android die minstens 720p kunnen opnemen met dezelfde CPU. En daar kwam uit dat de WildFire S van HTC dus fijn 720p kan opnemen. En hij heeft dezelfde CPU. Wat dus wil betekenen dat hardwarematig 720p ook bij ons moet lukken. Maar hoe!?

EDIT2:
Bestand staat er op via ADB. Hij wou deze keer nu ook wel booten...
Had een video gemaakt maar die gaf alsnog 640x480 aan. Toen bedacht ik, de resolutie is enkel 800x480 indien ik H263 neem als video codec. Dat zo ingesteld in LGCamera maar toen kreeg ik een wit beeld tijdens het opnemen. Zit dus ergens nog iets fout. Of de 800x480 kan enkel via de M4V codec...

[ Voor 70% gewijzigd door 430xlkod op 14-11-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij moet je dan ergens in system een codec of driver erbij plaatsen.
Dan zou je de codec of driver ook aan moeten passen, en niet alleen de .xml.

[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 14-11-2011 12:34 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dtraai nu me cm7.1 en die bevalt prima.
Mijn vraag is, hoe kan ik ADW.launcher verwijderen.
Ik gebruik liever een andere.
Met geen mogelijkheid krijg ik hem eraf en hij blijft steeds terugkomen als ik reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:38:
Met geen mogelijkheid krijg ik hem eraf en hij blijft steeds terugkomen als ik reboot.
Een andere installeren en dan aangeven dat je die gebruikt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:38:
1. Installeer een andere launcher.
2. Sluit market en bij de vraag welke launcher je wilt gebruiker, vink eerst de optie 'Standaard gebruiken voor deze actie" aan en kies dan de nieuw launcher. Als deze vraag niet gesteld wordt, gebruik dan de Home Switcher app.
3. Verwijder /system/app/ADWLauncher.apk. Dit vereist root rechten en kan oa met ADB, terminal of RootExplorer (dat laatste vind ik het eenvoudigst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Quad schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:33:
Volgens mij moet je dan ergens in system een codec of driver erbij plaatsen.
Dan zou je de codec of driver ook aan moeten passen, en niet alleen de .xml.
Dan zou het toch niet zo simpel zijn als hier word verteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijkbaar is het wel zo simpel dus.
Maar als de Wildfire ook in de resolutie en goede fps filmt, zou de blade dat ook wel moeten.
Alleen ik denk dat er softwarematig wat meer achter zit, in de cameradriver oid.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
430xlkod schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:34:
[...]
Tijdens het backuppen nu dacht ik, kijk eens naar andere mobiele telefoons met Android die minstens 720p kunnen opnemen met dezelfde CPU. En daar kwam uit dat de WildFire S van HTC dus fijn 720p kan opnemen. En hij heeft dezelfde CPU. Wat dus wil betekenen dat hardwarematig 720p ook bij ons moet lukken. Maar hoe!?
[...]
De Wildfire S heeft vast niet dezelfde camera hardware als de Blade, dus hoe weet je zo zeker dat de Blade camera 720p aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Condor70 schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:12:
[...]

De Wildfire S heeft vast niet dezelfde camera hardware als de Blade, dus hoe weet je zo zeker dat de Blade camera 720p aan kan?
Omdat de camera in de Blade blijkbaar hetzelfde type is als in de iPhone 4. En recent heeft een user hier er wat research achter gegooid en zou deze camera zelfs 1080p ondersteunen. Onze uitleg toen was dat onze CPU het waarschijnlijk niet zou aankunnen.
Maar als een Wildfire S zelfs 720p aankan met dezelfde CPU als onze Blade, en onze Blade's camera 720p zou moeten ondersteunen, dan zou dus 720p wel mogelijk moeten zijn bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-08 12:28
430xlkod schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:16:
[...]

Omdat de camera in de Blade blijkbaar hetzelfde type is als in de iPhone 4. En recent heeft een user hier er wat research achter gegooid en zou deze camera zelfs 1080p ondersteunen. Onze uitleg toen was dat onze CPU het waarschijnlijk niet zou aankunnen.
Maar als een Wildfire S zelfs 720p aankan met dezelfde CPU als onze Blade, en onze Blade's camera 720p zou moeten ondersteunen, dan zou dus 720p wel mogelijk moeten zijn bij ons.
zijn er behalve de cpu en de camera niet meer onderdelen of software tweaks die een invloed hebben?

Ps. De wildfire s doet standaard maar 640x480 @ 24fps? Of is dat ook te unlocken ofzo?
(alsnog beter dan blade met 640x480 op 13fps, maar waar halen jullie 720p vandaan?).

bron: http://www.gsmarena.com/htc_wildfire_s-3777.php

[ Voor 14% gewijzigd door discy op 14-11-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CStias
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-12-2022
Heb ook eindelijk mijn ZTE blade binnen van kpn.com.
Nou ja, heb hem nu al bijna een week thuis.
Gelukkig heb ik wel de versie met 5 Mpixel gekregen, omdat het op de site van kpn opeens veranderd was naar 3 Mpixel. Had hem nog besteld toen er 5 MP bij de specificaties stond, dus heb geen idee welke je nu zal krijgen.

Het is ook mijn eerste android! Is wel een goede voorruitgang, had eerst een nokia xpress music 5530.
Heb nu veel meer opties en veel meer apps om uit te proberen. Alleen jammer dat gratis app's zoveel machtigingen nodig hebben (zoals Telefoonoproepen, dat hebben ze echt niet nodig).

Heb eerst de stock rom uitgeprobeerd van de ZTE blade zelf (android 2.2), maar vond het er toch mooier uitzien met CM mod 7. Mijn broer had die namelijk op zijn android draaien :P
Dus draai nu CM mod 7.1 op mijn blade.

Heb alleen nog een vraagje, Als ik een telefoongesprek ontvang dan kun je drukken op de volume knop of power button om de ringtone te silencen.
Is er ook een manier om dat uit te zetten?

Kon het zelf nergens vinden in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog een andere manier om de sensor te kalibreren dan die ZDE emode helper? Ik draai namelijk de blade 360 custom rom op mijn telefoon en daar staat deze niet op. Je kan deze blijkbaar ook niet zomaar installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
CStias schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:56:
[...]
Heb nu veel meer opties en veel meer apps om uit te proberen. Alleen jammer dat gratis app's zoveel machtigingen nodig hebben (zoals Telefoonoproepen, dat hebben ze echt niet nodig).
[...]
Welke apps hebben dat dan nodig?

ps. Veel apps geven op de pagina van de leverancier uitleg over waarom de app de verschillende rechten nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:16:
Ja dat was ik ;) Hoewel de 5MP camera sensor genaamd OV5642 aangaf wel 720p of zelfs 1080p kan opnemen, wil nog niet zeggen dat het lukt. Lees deze thread het gaat over de Nexus S en niet de Blade, maar dat maakt op zich niet uit. Je komt nl achter waarom 720p/1080p niet gaat lukken. Om 720p op te kunnen nemen heb je een speciale Imaging processor nodig wat ontbreekt in de Nexus S en ik verwacht eigenlijk ook niet dat die in de Blade zit. Als ik jou was zou ik dus ook niet te veel tijd in 720p stoppen.

Echter wat mij dwarszat was niet het niet kunnen opnemen in 720p/1080p, maar de extreem lage fps in alle ondersteunende resolutie zoals 176x144 (QCIF), 320x240 (QVGA), 352x288 (CIF) en 640x480 (VGA).
Die modaco media_profiles.xml is getest op een 2.2 Froyo Rom volgens de OP, maar je kan dan iig wel op 800x480 opnemen, op GSF een 2.3 Gingerbread rom lijkt hij dusver niet te werken, maar op pagina 2 schijnt het wel te werken op CM7 N217 en dat is toch een Gingerbread rom? Ik heb alleen geen tijd om CM7 te flashen om dit te testen, dus als jij dat wilt doen be my guest :P

Andere foon dat uitgerust is met de 5MP sensor OV5642 is o.a. Iphone 4 en 1 versie van de Motorola Defy, er bestaat ook nog een 2e versie met een andere sensor.
Vooralsnog ik heb geen idee wat de camera sensor van de 3MP Blade is, dus daar kan ik niks over zeggen.
discy schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:37:
zijn er behalve de cpu en de camera niet meer onderdelen of software tweaks die een invloed hebben?

Ps. De wildfire s doet standaard maar 640x480 @ 24fps? Of is dat ook te unlocken ofzo?
(alsnog beter dan blade met 640x480 op 13fps, maar waar halen jullie 720p vandaan?).

bron: http://www.gsmarena.com/htc_wildfire_s-3777.php
Kan ook nergens vinden dat een Wildfire S 720p kan schieten, op deze link zegt de auteur jammer te vinden dat die geen 720p kan, maar was wel positief over de kwaliteit op 480p.
Volgens deze site kan een Wildfire S max 720x480 opnemen, 720x480 ≠ 720p, 720x480 is een widescreen versie van VGA (640x480), maar het verbaast me niet als deze site het fout ingevuld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Vooralsnog ik heb geen idee wat de camera sensor van de 3MP Blade is, dus daar kan ik niks over zeggen.
De sensor in mijn (GEN1, 3MP) Blade is een MT9T112, die blijkbaar te herleiden is tot bij Aptina Imaging.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De broncode van ICS zonet opensource gemaakt, met dank aan Peter voor het te melden Peter in "Android 4.0 Ice Cream Sandwich"

Betekent dit dat we nu vrij snel ook een ICS custom rom voor de Blade mogen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sloth schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:51:
Betekent dit dat we nu vrij snel ook een ICS custom rom voor de Blade mogen verwachten?
Ik neem aan van wel, al neem ik ook aan dat dat nog wel even gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik ben misschien geïnteresseerd in deze telefoon ( ZTE Blade ) maar heb een paar vraagjes?
1 kan ik mijn oude nummer behouden heb nu ook een prepaid van KPN.
2 wat zijn die roms ? er staat toch standaard Android op ?
3 en ik las dat de telefoon naar 2 dagen de accu leeg was is dat ook als je hem weinig gebruikt ?
4 is het een aanrader die telefoon, omdat hij toch al weer een jaar oud is misschien is er ondertussen al een nieuwe versie van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
sloth schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:51:
De broncode van ICS zonet opensource gemaakt, met dank aan Peter voor het te melden Peter in "Android 4.0 Ice Cream Sandwich"

verwacht niet voor februari 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
soccerroos schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:14:
Ik ben misschien geïnteresseerd in deze telefoon ( ZTE Blade ) maar heb een paar vraagjes?
1 kan ik mijn oude nummer behouden heb nu ook een prepaid van KPN.
2 wat zijn die roms ? er staat toch standaard Android op ?
3 en ik las dat de telefoon naar 2 dagen de accu leeg was is dat ook als je hem weinig gebruikt ?
4 is het een aanrader die telefoon, omdat hij toch al weer een jaar oud is misschien is er ondertussen al een nieuwe versie van ?
1. kpn bellen (gaat niet over blade)
2. zie mn review (link hieronder)
3. klopt, net als de meeste android smartphones kan langer (zie mn review)
4. er komt wel een nieuwe aan volgens mij, maar dat kan nog wel een paar maandjes (3-4) duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
discy schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:32:
[...]

1. kpn bellen (gaat niet over blade)
2. zie mn review (link hieronder)
3. klopt, net als de meeste android smartphones kan langer (zie mn review)
4. er komt wel een nieuwe aan volgens mij, maar dat kan nog wel een paar maandjes (3-4) duren
Bedankt voor je snelle reactie.
In je review lees ik een reactie dat iemand hem bij bol had gekocht en dat hij simluck vrij was dan zou toch wel gewoon mijn nummer kunnen bewaren of zie ik dat verkeerd ?
Overig denk ik dat ik deze tel wel ga halen, aangezien de prijs behoorlijk laag is en je er toch veel mee kunt doen.

edit: even snel nog een vraag die accu moet je vaak opladen maar word die er ook slechter op of kun je hem gerust 1 jaar lang elke 2 dagen opladen zonder verlies ?

[ Voor 10% gewijzigd door soccerroos op 15-11-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:33
Goed, nadat Cyanogenmod faalde bij mij, heb ik Moldovan erop gezet. Erg tevreden, lijkt soepel te draaien. Enige probleem is dat m'n camera applicatie crasht... Hij doet het voor 2 seconden en daarna crasht het process com.android.camera. Iemand een idee? Zijn er eventueel andere camera apps die een goede vervanger zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
soccerroos schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:47:
[...]

In je review lees ik een reactie dat iemand hem bij bol had gekocht en dat hij simluck vrij was dan zou toch wel gewoon mijn nummer kunnen bewaren of zie ik dat verkeerd ?
Overig denk ik dat ik deze tel wel ga halen, aangezien de prijs behoorlijk laag is en je er toch veel mee kunt doen.

edit: even snel nog een vraag die accu moet je vaak opladen maar word die er ook slechter op of kun je hem gerust 1 jaar lang elke 2 dagen opladen zonder verlies ?
Zelfs al koop je een Blade met KPN simlock, dan nog kun je je oude KPN prepay kaart gebruiken, omdat het alleen een netwerk lock betreft (Telfort verkoopt dezelfde telefoon).

Ja, de accu zal slechter worden, maar bij Li-ion accu's gaat dit minder hard dan bij de oude NiCd en LiMH accu's. De Blade haalt alleen 2 dagen als je 'm erg weinig gebruikt. De meest gebruikers hier laden 'm dagelijks op.

ps. Extra accu's kosten rond de 5 euro op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
[...]

ach so. ze zijn allemaal simlock vrij :).

de batterij gaat net zo snel achteruit als elke andere lithium ion batterij. Je moet er vooral voor zorgen dattie niet minder dan 1% wordt. bij minder dan 10% zou ik 'm voor de zekerheid wel aan een ding hangen. 48 uur is wel veel; 30-36 uur is realistischer denk ik (bij weinig gebruik en internet op 2g ipv 3g).

Wikipedia: Lithium-ion-accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CStias
[...]

Ik heb hem bij kpn.com besteld en heb mijn oude Hi sim kaart erin gedaan, maar Hi is ook van kpn dus weet ik niet of de mijne een sim lock heeft of niet.
Als je de oude sim kaart in de nieuw ZTE blade stopt, behoud je je oude nummer zeg ma.

Als hij toch een sim lock heeft kun je hem gratis unlocken:
http://android.modaco.com...-francisco-and-zte-blade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CStias
Condor70 schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:09:
[...]

Welke apps hebben dat dan nodig?

ps. Veel apps geven op de pagina van de leverancier uitleg over waarom de app de verschillende rechten nodig heeft.
Hmm oke, bijvoorbeeld deze app:
http://www.dragonplay.com/Games/LiveHoldem/GameHomePage.aspx

- Phone calls
Preventing “phone time-outs” in the middle of the game.

misschien een slecht voorbeeld maar heel veel app's hebben deze permissie.
Ik denk dat ze met deze rechten veel meer kunnen dan wat ze zeggen :P
http://strazzere.com/blog/?tag=read_phone_state

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Laatst online: 00:49
Condor70 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:13:
[...]Ja, de accu zal slechter worden, maar bij Li-ion accu's gaat dit minder hard dan bij de oude NiCd en LiMH accu's. De Blade haalt alleen 2 dagen als je 'm erg weinig gebruikt. De meest gebruikers hier laden 'm dagelijks op.
Ik gebruik hem bijna helemaal niet, En bij mij ligt hij vaak toch zeker wel een dag of vijf standby op mijn bureau.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil batterij bestellen bij DX: http://www.dealextreme.co...c79-c366-c370-more-103528
Maar er staat bij specs:
- Capacity: 1600mAh (actual 1200mAh)

Is hij dan wel 1600mAh? Of is geleverde staat 1200mAh?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
discy schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:27:
[...]

verwacht niet voor februari 2012
Op wat baseer je die uitspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Op het feit dat er meestal zo'n 3 maand over gaat tussen release van de broncode en een bruikbare Cyanogenmod die daarop gebaseerd is.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
CStias schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:49:
[...]
- Phone calls
Preventing “phone time-outs” in the middle of the game.
[...]
"Read phone state and identity" is toch niet zo'n ernstige feature om toe te staan? Het betekend alleen dat de status en id van telefoon opgevraagd kunnen worden - niet dat er automatisch gesprekken kunnen worden gestart.

De meeste games hebben deze feature nodig om op pauze te gaan tijdens een gesprek.

Er kleven natuurlijk ook nadelen aan. Deze feature maakt het ook mogelijk om een uniek telefoon-id op te vragen dat vervolgens voor marketing doeleinden kan worden toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Sato schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:48:
[...]

Ik gebruik hem bijna helemaal niet, En bij mij ligt hij vaak toch zeker wel een dag of vijf standby op mijn bureau.
Hetzelfde hier... En als ik dan een vriend zie met zijn 4,3" grote HTC koelkast, die haalt ook amper 1 dag met wat SMS en af en toe wat internetten. Ik denk dat de meeste Blade gebruikers te kortzichtig zijn op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Ik probeer nu al een tijdje de nieuwste officiele ROM erop te zetten (op aanraden van het review van Cassie789).
Ik gebruikte eerst GSF 27 maar wilde is wat nieuws.

Telkens wanneer ik de officiele rom probeer te installeren krijg ik na de reboot een error: 'Het proces Android.process.acore is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw...'

Dan klik je het weg en na twee seconden verschijnt het opnieuw. Iets klopt er dus niet. Maar wat?

Heb mijn cache gewist maar ook dit hielp niet. Heeft iemand ervaring met deze error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Om in te haken op de batterij-discussie, als je 3G/data uitzet in de opties dan haal je wel 5 dagen. Heb je data aan staan dan gaat het een stuk harder en klopt de 30-36 uur :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Nvidiot schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:13:
Om in te haken op de batterij-discussie, als je 3G/data uitzet in de opties dan haal je wel 5 dagen. Heb je data aan staan dan gaat het een stuk harder en klopt de 30-36 uur :)
Ik heb 3G uit staan en haal amper 2 dagen. Ik heb dan weer wel WiFi altijd aan met zowel thuis als op het werk bereik.

3G is inderdaad een energieverslinder, maar het schermverlichting is de grootste boosdoener. Vandaar dat de mate waarin je de telefoon gebruikt zo'n grote factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
DesertRose schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:01:
Ik probeer nu al een tijdje de nieuwste officiele ROM erop te zetten (op aanraden van het review van Cassie789).
Telkens wanneer ik de officiele rom probeer te installeren krijg ik na de reboot een error: 'Het proces Android.process.acore is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw...'
Nooit eerder gehad, maar je zou een 'Fix permissions' vanuit recovery kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Quad schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:02:
Wil batterij bestellen bij DX: http://www.dealextreme.co...c79-c366-c370-more-103528
Maar er staat bij specs:
- Capacity: 1600mAh (actual 1200mAh)

Is hij dan wel 1600mAh? Of is geleverde staat 1200mAh?
Ga uit van minder dan 1200mAh. Chinese accu fabrikanten houden van overdrijven.

ps. Op eBay kan je goedkopere originele accu's vinden (maar de transportkosten zouden het alsnog duurder kunnen maken).
Er stond ook een setje van een bureaulader met 2 accu's, maar die is helaas uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat setje van Ebay maar vind het geen aanrader, de lader is een universele maar de accu's zijn op zich wel goed. Ze ontladen zich in de telefoon wel anders dan de originele. Lang op 100% en vanaf de 30% is de sjeu er behoorlijk snel vanaf alhoewel dat natuurlijk samenhangt met gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Condor70 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:27:
[...]

Ik heb 3G uit staan en haal amper 2 dagen. Ik heb dan weer wel WiFi altijd aan met zowel thuis als op het werk bereik.

3G is inderdaad een energieverslinder, maar het schermverlichting is de grootste boosdoener. Vandaar dat de mate waarin je de telefoon gebruikt zo'n grote factor is.
wifi wordt in extreem laag energie niveau gezet als jeje tel niet gebruikt. dus met wifi aan en scherm aan (+internetten?) werkt wel dubbelop. scherm + 2g is minder dan wifi + scherm. 3g vreet op zijn beurt weer meer dan wifi.

[ Voor 4% gewijzigd door discy op 15-11-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:00:
Ik heb dat setje van Ebay maar vind het geen aanrader, de lader is een universele maar de accu's zijn op zich wel goed. Ze ontladen zich in de telefoon wel anders dan de originele. Lang op 100% en vanaf de 30% is de sjeu er behoorlijk snel vanaf alhoewel dat natuurlijk samenhangt met gebruik.
ik heb 1500mah gekocht op ebay, is slechter dn mijn originele accu. hij kwam half opgeladen aan dus was niet te ver ontladen.

voordat je de nieuwe accu gebruikt wel eerst je battery stats wissen in clockeworkmod, anders gebruiktie de gegevens van je oude accu. dat kan verkeerde waardes opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
Wilde van CM701 (en voorgaande ROMs) die ik met clockworkmod heb geinstalleerd eens "even" Moldovan RLS6 installeren met de oh zo gemakkelijke TPT methode. zip uitgepakt in image/ folder op de microsd.
Telefoon uit, batterij eruit, batterij erin, poweron+vol.up+menu, niks... boot gewoon CM
Telefoon uit, batterij eruit, batterij erin, poweron+vol.up, niks... boot gewoon CM

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:00:
Sommige van de neppe accu's zijn een stuk lichter als het origineel. Had eens een fake PSP accu gekocht, de accu was aan een kant veel zwaarder en overall was die ong 2x zo licht als het origineel en die accu was na een half uur leeg.
discy schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:04:
[...]

wifi wordt in extreem laag energie niveau gezet als jeje tel niet gebruikt. dus met wifi aan en scherm aan (+internetten?) werkt wel dubbelop. scherm + 2g is minder dan wifi + scherm. 3g vreet op zijn beurt weer meer dan wifi.
Ik kan dit beamen, wifi in power save mode zakt de accu ongeveer 1% af per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
catchingfire schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:18:
Wilde van CM701 (en voorgaande ROMs) die ik met clockworkmod heb geinstalleerd eens "even" Moldovan RLS6 installeren met de oh zo gemakkelijke TPT methode. zip uitgepakt in image/ folder op de microsd.
Telefoon uit, batterij eruit, batterij erin, poweron+vol.up+menu, niks... boot gewoon CM
Telefoon uit, batterij eruit, batterij erin, poweron+vol.up, niks... boot gewoon CM

Wat doe ik fout?
TPT werkt niet op alle Blades (net zoals de fastboot methode). Sommige gebruikers zijn dus verplicht het toch via ClockworkMod te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TPT werkt volgens mij alleen van Gen1 naar Gen2.
Voor de rest clockwordmod gebruiken, niks makkelijkers dan dat!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
430xlkod schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:28:
[...]

Hetzelfde hier... En als ik dan een vriend zie met zijn 4,3" grote HTC koelkast, die haalt ook amper 1 dag met wat SMS en af en toe wat internetten. Ik denk dat de meeste Blade gebruikers te kortzichtig zijn op dat gebied.
Hier ook hezelfde. Momenteel nog 63% na 1 dag, 11 u, 14 m en 36 s.
WIFI altijd aan (vorige nacht wel 7 u in vliegtuig modus).
Draai CM 7.1.0 , niet overclockt en ondemand governor.
Dat het met een Amoled scherm is helpt waarschijnlijk ook wel.

[ Voor 7% gewijzigd door grejo op 15-11-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit echt te sukkelen met mijn batterij. Ik heb de battery callibration app gebruikt maar ze gaat echt te snel af naar mijn mening. Ik keek s'morgens even op internet nadat deze 100% was opgeladen. Na een minuut stond er nog maar 96% op de statusbalk. Dit is toch niet normaal. Ik haal het einde van de dag gewoon niet. Als ik via clockwork mijn batterijstats wis dan start mijn systeem niet meer en start hij automatisch in clockwork. Dus kort samengevat:

-Doet battery stats wipe in clockwork iets anders dan de calibratie app? (ik hoop het wel anders ben ik ten einde raad)
-Aan wat zou het kunnen liggen dat mijn systeem niet meer opstart na het wipen van de stats? Dit heb ik al enkele malen geprobeert maar telkens start hij niet op.

P.S. GPS,wifi,3g staan uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
*O* CyanogenMod 9 - The Countdown To Ice Cream Sandwich Begins *O*

The CyanogenMod 9 wheels are now in motion (as promised), and in a few months (likely weeks for nightlies) delicious ICS will drip onto 68+ supported Android devices, some completely forgotten by carriers and manufacturers.

[ Voor 75% gewijzigd door discy op 16-11-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Petervanakelyen schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:20:
TPT werkt niet op alle Blades (net zoals de fastboot methode). Sommige gebruikers zijn dus verplicht het toch via ClockworkMod te doen.

Quad schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:08:
TPT werkt volgens mij alleen van Gen1 naar Gen2.
Voor de rest clockwordmod gebruiken, niks makkelijkers dan dat!
Hoe kan ik de nieuwe (betere ?) partitie indeling dan instellen op een Gen2-telefoon.
Ik heb nl. begrepen dat een TPT-update dat voor me doet, maar alle TPT-updates die ik heb gezien zijn voor Gen1-telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Dr. Prozac schreef op woensdag 16 november 2011 @ 01:54:
[...]

Hoe kan ik de nieuwe (betere ?) partitie indeling dan instellen op een Gen2-telefoon.
Ik heb nl. begrepen dat een TPT-update dat voor me doet, maar alle TPT-updates die ik heb gezien zijn voor Gen1-telefoons.
de eerste firmware is degene die jij bedoelt met de nieuwe partitie indeling voor gen2 telefoons http://android.modaco.com...tpts/page__gopid__1829429

[ Voor 129% gewijzigd door discy op 16-11-2011 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
discy schreef op woensdag 16 november 2011 @ 03:54:
[...]

de eerste firmware is degene die jij bedoelt met de nieuwe partitie indeling voor gen2 telefoons http://android.modaco.com...tpts/page__gopid__1829429
Heb ik ook al mee geworsteld.

'Turn your phone off. Once its off completely, turn it back on holding menu and vol+.
You should see green text on the screen, then once its finished it should boot into recovery'

Bij mij gebeurd er niets als ik die toetsencombinatie gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Dr. Prozac schreef op woensdag 16 november 2011 @ 01:54:
[...]

Zowel TPT als fastboot werken niet op originele Gen2 telefoons. In dat geval moet je via Windows nieuwe firmware flashen (hier). De firmware die op deze pagina staat voorziet niet alleen in een betere partitie indeling, maar activeert ook TPT en fastboot op een Gen2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
De firmware die op deze pagina staat voorziet niet alleen in een betere partitie indeling, maar activeert ook TPT en fastboot op een Gen2.
Misschien een beetje een vreemde vraag, maar wat is die fastboot precies?
Op de wiki staat 'Fastboot is protocol used to update the flash filesystem in Android devices from a host over USB'
Hadden we dat met clockwork ook al niet?

Ff een update over mijn reboot situatie. Heb er nu een 8GB Sandisk insteken ipv een inov8 16GB kaartje en een nieuwe sim van de provider. Nu 24 uur up en nog zonder een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Luke-san schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:23:
[...]
Misschien een beetje een vreemde vraag, maar wat is die fastboot precies?
Op de wiki staat 'Fastboot is protocol used to update the flash filesystem in Android devices from a host over USB'
Hadden we dat met clockwork ook al niet?
Klopt, fastboot is een feature die je niet snel zult gebruiken omdat je de meeste dingen makkelijker vanuit recovery kunt doen.
Ik heb fastboot op mijn HTC Magic ooit gebruikt om het bootlogo te wijzigen (iets wat met recovery niet kon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Condor70 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:11:
Zowel TPT als fastboot werken niet op originele Gen2 telefoons. In dat geval moet je via Windows nieuwe firmware flashen (hier). De firmware die op deze pagina staat voorziet niet alleen in een betere partitie indeling, maar activeert ook TPT en fastboot op een Gen2.
ah right. dat wist ik niet; ik had sowieso al via windows geflashed (heb toen diezelfde pagina gebruikt als jij noemt) dus kan iig beamen dat het werkt op een gen 2 telefoon =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Ebay accu's heb ik natuurlijk gewogen (voor wat het waard is) en zijn beiden net boven de 26 gram waar de originelen ruim 28 gram wegen. Ik heb het idee maar dat is maar een gokje, dat ze een minder hoge interne weerstand hebben. Ze houden vrij lang een constante spanning vast maar de capaciteit is (veel) lager dan de originelen.
Dat idee heb ik bij veel gewone chinese batterijen ook overigens (BTY, Soshine etc.) werkt goed in toepassingen waar het voltage belangrijk is maar het uithoudingsvermogen is prut.

Is maar een gokje hoor gebaseerd op dagelijks gebruik en soms is dit juist wel handig maar iemand met meer verstand van zaken kan hier misschien een goed antwoord op geven. Volgens mij bevordert dit de levensduur ook niet echt maar ook dat kan ik mis hebben. Op- en ontladen gaat veel sneller iig.

Overigens blijf ik maar problemen houden met de simkaart en bereik. Voor ik T-mobile ga bellen (nee meneer dat ligt aan u, had u uw toestel maar moeten blijven gebruiken wat bij uw abbo zat) vind ik het wel fijn om te horen of er meer mensen zijn die hier last mee hebben.

- bereik is flut op sommige plaatsen en een netwerk terugvinden gebeurt vaker niet dan wel.
- de blade ziet soms geen simkaart, soms overdag maar meestal als deze aan de lader heeft gehangen, pinnetjes zijn al iets naar boven gebogen en simkaartcontactjes goed schoongemaakt.

Dat eerste is waarschijnlijk gewoon een netwerkprobleem maar het zou fijn zijn als de telefoon zelf/Android wat meer moeite doet om te blijven zoeken. Wat is hier het interval van? Of denk ik verkeerd en gaat dit automatisch als er netwerken binnen bereik zijn?
Het tweede moet toch op te lossen zijn? Dit is de tweede blade die het doet, de Wave hiervoor had het ook sporadisch maar 1 a 2 keer in de week vind ik dan nog net acceptabel, elke dag 1 a 2 keer niet. Een telefoon zit toch vaak in je zak en als je niet weet dat je niet bereikbaar bent....

Wat betreft accuduur kan ik er weinig over zeggen, ik stuur 20 tot 200 Whatsapp berichtjes per dag met een goed gemiddelde van zeker 100. Scherm op automatisch, wifi altijd aan en 3G ook. Ik gebruik de Moldovan rom, speel geen spelletjes en het enige dat ik verder doe is sporadisch een keer bellen, Ebook lezen en Wordfeud. Tussendoor laad ik de telefoon 3 a 4 per dag op. 20 minuten in de auto, thuis en op kantoor gaat hij ook vaak even aan de 'beademing' tot 100%. Daar red ik het makkelijk de hele dag mee en dat is niet goed voor de accu's maar daar heb ik er toch 4 van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33
Even mijn 2 centen:

Ik heb een kpn modelletje gekocht bij de belcompany, en daarop werkte de TPT methode prima om cm7.1 erop te krijgen.

Over batterijgebruik: ik persoonlijk heb hem bijna de hele dag staan op 2g, geen mobile data, en wel wifi, en ik haal makkelijk meer dan 2 dagen. Zet overigens wifi wel met de hand uit als ik onderweg ga (huis of werk verlaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaurens schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:00:
Even mijn 2 centen:

Ik heb een kpn modelletje gekocht bij de belcompany, en daarop werkte de TPT methode prima om cm7.1 erop te krijgen.

Over batterijgebruik: ik persoonlijk heb hem bijna de hele dag staan op 2g, geen mobile data, en wel wifi, en ik haal makkelijk meer dan 2 dagen. Zet overigens wifi wel met de hand uit als ik onderweg ga (huis of werk verlaat).
Waar kan je ergens op je telefoon instellen dat ik alleen maar 2g ipv 3g? Ik die alleen maar een icoontje met pijl naar boven en onder. Ik veronderstel dat dat 3g is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Ik gebruik cm7.1, in settings, cyanogenmod settings, interface, Notification power widget, widget buttons, daar kan je ' Toggle Mobiledata' aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Overigens blijf ik maar problemen houden met de simkaart en bereik. Voor ik T-mobile ga bellen (nee meneer dat ligt aan u, had u uw toestel maar moeten blijven gebruiken wat bij uw abbo zat) vind ik het wel fijn om te horen of er meer mensen zijn die hier last mee hebben.

...
knipper de knipperde knip
Vraag eens achter een nieuwe simkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Bah, die TPT-update voor Gen2-telefoons moet met een Windows computer... en ik heb Linux.

Is die nieuwe partitie indeling nou zo veel beter?
Komen jullie weleens ruimte tekort? Veel spelletjes geinstalleerd of zo, of navigatie software?
Ik heb de ruimte maar voor de helft gebruikt... en dan heb ik nog niet eens apps verplaatst naar de sdcard. Maar ja, ik gebruik mijn phone net als mijn oude "dumbphone", maar dan met een grotere en mooiere display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Dr. Prozac, volgens mij hoeft dat niet hoor. VOlgens mij kan je die TPT gewoon doen op een verse kpn telefoon, en volgens mij zijn die al gen2, toch?

Edit: Ik heb deze link gevolgd.

[ Voor 28% gewijzigd door Blaurens op 16-11-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Dr. Prozac schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:11:
Bah, die TPT-update voor Gen2-telefoons moet met een Windows computer... en ik heb Linux.

Komen jullie weleens ruimte tekort? Veel spelletjes geinstalleerd of zo, of navigatie software?
Ik heb de ruimte maar voor de helft gebruikt... en dan heb ik nog niet eens apps verplaatst naar de sdcard. Maar ja, ik gebruik mijn phone net als mijn oude "dumbphone", maar dan met een grotere en mooiere display.
Ik had die extra ruimte hard nodig (maar ik heb er dan ook ca. 100 apps op staan).

Navigatiesoftware is niet heel erg groot (de data staat meestal op de SD kaart).
Spelletjes (vooral de oudere die Apps2SD niet ondersteunen) kunnen wel heel veel ruimte in beslag nemen (e.g. FreeCiv heb ik maar weer verwijderd).

Mijn grootste apps: MX Video Player + CODEC, ThinkFree Office LITE, Google Maps, WeatherBug, WhatsApp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Blaurens schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:18:
Dr. Prozac, volgens mij hoeft dat niet hoor. VOlgens mij kan je die TPT gewoon doen op een verse kpn telefoon, en volgens mij zijn die al gen2, toch?

Edit: Ik heb deze link gevolgd.
Vooral TPT gebruiken als het werkt! Zoals in de eerdergenoemde link al aangegeven is de Windows flash methode een stuk onveiliger (als het Blade model afwijkt kan je 'm bricken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar een nieuwe simkaart aangevraagd aangezien ik de enige ben met dit probleem. Zoals verwacht weer moeten lullen als brugman om het gratis voor elkaar te krijgen...
Niet dat die paar euro nou zo boeit maar de oude is nog geen 2 jaar dus dat zou voor hen ook niet uit moeten maken.

Ik hoop dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Prozac schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:11:

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik krijg steeds meldingen dat mijn telefoongeheugen vol zit. Ik vind het behoorlijk vreemd, want zoveel apps heb ik helemaal niet (stuk of dertig en daarvan heb ik de meeste op de sd-kaart gezet). Ik weet niet wat ik fout doe.. Heb wel Sygic en Swype geinstalleerd, dat zijn de grootste apps, maar dat zou ie toch wel aan moeten kunnen..

Ik was eigenlijk wel tevreden met de stockrom en niet zo thuis in het customizen, maar zal er nu toch aan moeten beginnen denk ik. Heb namelijk al wat handige apps weg moeten doen vanwege ruimtegebrek. Ik heb nu zelfs problemen met het ontvangen van sms-jes daardoor. Ik kan nog maar tien sms-jes in mijn sms-geheugen kwijt, als er meer in staan, kan ik gewoon geen nieuwe ontvangen. Ik vind dit een behoorlijk minpunt aan de telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:13:
Maar een nieuwe simkaart aangevraagd aangezien ik de enige ben met dit probleem. Zoals verwacht weer moeten lullen als brugman om het gratis voor elkaar te krijgen...
Niet dat die paar euro nou zo boeit maar de oude is nog geen 2 jaar dus dat zou voor hen ook niet uit moeten maken.

Ik hoop dat het werkt!
Denk niet dat je de enigste bent die dit heeft.
Als je nu een paar pagina's terug gaat had (hopelijk niet heb) ik een gelijkaardig probleem.
Mijn Blade bleef echter soms dood. Andere keren had ik soms geen connectie met de provider, kon niet bellen en niet aangemeld, terwijl ik tijdens de mobiele scan alle providers wel kon zien.

Nu doen ze in Belgie niet echt moeilijk over een nieuwe simkaart en kreeg ik direkt een andere.
In NL zouden ze dat ook niet mogen doen want het speelt alleen in hun voordeel als jij kunt bellen.

Als je slechte ontvangst hebt zou je ook eens kunnen kijken om hem in GSM only mode te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Luke-san: Heb ik gezien maar aangezien ik een Nederlandse provider heb dacht ik dat het daar misschien aan lag. Heb ook een belgische sim geprobeerd (eerste blade kwam bij Mobistar vandaan) en die deed het prima maar niet lang genoeg laten om te zien of het daar ook niet terugkwam.

Hier doen ze vrij moeilijk 'u kunt via onze website...' ja maar dat kost geld en niet omdat ik een Nederlander ben maar binnen mijn contract ga ik toch echt niet betalen voor een simkaart? Ik zou daar gek zijn zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Anderhalf uur met WiFi aan (wat gedownload en browsen) voor de rest 2G (maar niet gebruikt) en wat SMS met Go SMS Pro. Is gezakt van 95% naar juist 91%. Ik vind dat nog meevallen.

Gisterenavond wel wat opgemerkt. Ik had wat muziek aan, ding was aan het laden en zat op de Market te browsen. Dan wordt ie vanboven aan de lader kant wel erg warm :o . Net niet zo warm dat je hem moet los laten, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
430xlkod schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:34:
Anderhalf uur met WiFi aan (wat gedownload en browsen) voor de rest 2G (maar niet gebruikt) en wat SMS met Go SMS Pro. Is gezakt van 95% naar juist 91%. Ik vind dat nog meevallen.

Gisterenavond wel wat opgemerkt. Ik had wat muziek aan, ding was aan het laden en zat op de Market te browsen. Dan wordt ie vanboven aan de lader kant wel erg warm :o . Net niet zo warm dat je hem moet los laten, maar toch...
Eerlijk gezegd heb ik het niet zo met die %'en. Als je weet dat een batterij niet lineair ontlaad (spanningsgewijs dan) en dan tolerantie hebt van sensors etc...
Beter bekijken hoe lang de batterij meegaat in zijn totaal gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat die bij de contactpunten warm wordt tijdens het opladen is volstrekt normaal + in combi met het gebruik zal de CPU natuurlijk ietsje warmer worden dan normaal. Ik zou geen zorgen maken tenzij hij spontaan uitvalt door oververhitting (dit is een safety mechanisme om te voorkomen dat de CPU of GPU niet doorbrandt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Klopt, maar om een indicatie te geven naar andere users kan het misschien nuttig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:23:
.....meldingen dat mijn telefoongeheugen vol zit. Ik vind het behoorlijk vreemd, want zoveel apps heb ik helemaal niet (stuk of dertig en daarvan heb ik de meeste op de sd-kaart gezet). Ik weet niet wat ik fout doe.. Heb wel Sygic en Swype geinstalleerd, dat zijn de grootste apps, maar dat zou ie toch wel aan moeten kunnen..
Bekijk eens bij instellingen - geheugengebruik, wat er aan geheugen per applicatie wordt gebruikt. Je ziet dan gauw welke applicaties onevenredig veel gebruiken.
Via instellingen applicatiebeheer kan je dan evt gegevens en cache van de desbetreffende applicatie wissen om ruimte vrij te maken of een weinig gebruikte app deïnstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Luke-san schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:37:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik het niet zo met die %'en. Als je weet dat een batterij niet lineair ontlaad (spanningsgewijs dan) en dan tolerantie hebt van sensors etc...
Beter bekijken hoe lang de batterij meegaat in zijn totaal gebruik
+1 dat percentages niet op te bouwen zijn.
ik weet nog dat ik vroeger met mijn nokia telefoon een halve dag kon doen met 1 streepje maar dat de eerste 3 super snel gingen.

ik heb ook ergens gelezen (geen bronnen) dat de telefoon het accu percentage berekent aan de hand van het vermogen*tijd wat wordt verbruikt door je telefoon. De telefoon zou niet meten hoe vol de batterij is; maar alleen bijhouden hoeveel vermogen er tot nog toe van gevraagd is. Het percentage wordt dan gebaseerd op hoeveel vermogen de accu kon leveren in het verleden. Ik zet alleen wel vraagtekens bij hoe dit vermogen dan wordt gemeten en hoe precies dat is?

In dit opzicht klinkt het wel logisch dat je de batterijstats moet wissen als je van accu wisselt; omdat het dan opnieuw moet kijken hoeveel stroom er uit de nieuwe accu kan worden gehaald.

[ Voor 6% gewijzigd door discy op 16-11-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39
De laatste tijd heb ik zeer beroerde ontvangst waardoor ik regelmatig niet bereikbaar ben of gesprekken wegvallen. Terwijl met hetzelfde simkaartje in mijn stokoude Nokia telefoon, ik geen problemen heb.
Zou de ontvangst beter kunnen worden met een andere Rom?
Of heeft een Rom daar geen invloed op.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Mr_Blobby schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:27:
De laatste tijd heb ik zeer beroerde ontvangst waardoor ik regelmatig niet bereikbaar ben of gesprekken wegvallen. Terwijl met hetzelfde simkaartje in mijn stokoude Nokia telefoon, ik geen problemen heb.
Zou de ontvangst beter kunnen worden met een andere Rom?
Of heeft een Rom daar geen invloed op.
Met de stockrom (2.2) had ik ook erg slecht ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39
Lennart95 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:39:
[...]

Met de stockrom (2.2) had ik ook erg slecht ontvangst.
Ik heb geen stockrom meer, maar draai Ginger Sir Fry beta 19.
Met welke Rom heb jij nu goede ontvangst?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_Blobby schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:47:
[...]

Sowieso een update doen naar een rom met 2.3.5 (CM 7.1 of EliteMovil of Moldovan) ROM aan te raden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander886
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-07 17:23
hallo! ik draai momenteel CM 7.1 met adw launcher ex. hebben degenen onder jullie met deze launcher misschien wat tips om de settings wat te tweaken zodat adw ex sneller reageert?
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sander886 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:44:
hallo! ik draai momenteel CM 7.1 met adw launcher ex. hebben degenen onder jullie met deze launcher misschien wat tips om de settings wat te tweaken zodat adw ex sneller reageert?
Sander
ADW Launcher verwijderen (eerst een andere installeren) en dan LauncherPRO (draai ik zelf ook awesome!) of Launcher EX oid erop zetten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander886
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-07 17:23
Quad schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:48:
[...]

ADW Launcher verwijderen (eerst een andere installeren) en dan LauncherPRO (draai ik zelf ook awesome!) of Launcher EX oid erop zetten.
ik heb al ADW Launcher EX erop gezet :) goede dingen over gelezen en de customisability bevalt mij wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

CarrierIQ: Most Phones Ship With "Rootkit"

Iemand die een idee heeft of een stock Blade van Belcompany (KPN) hier last van heeft of kan checken? (heb die van mij niet geroot)

[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 16-11-2011 23:25 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Blaurens
Je kan het checken:

Van deze link:
"CarrierIQ can be seen on your Android handset by installing an app from the Market called AnyCut. From here you will notice IQRD and IQAgent, which are both parts of the CarrierIQ system on the device."

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Mr_Blobby schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:47:
[...]

Met welke Rom heb jij nu goede ontvangst?
Ik draai moldovan.

• discy
sander886 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:44:
Sander
Kheb de ADW Launcher van CM 7.1 eraf gegooid en zelf de nieuwe gedownload met het ics thema. De horizontal paginated style werkt bij mij het best voor de drawer :).

je kunt m'n settings hier downloaden als je wilt; uitpakken naar de root van je sd, en dan restore backup in adw settings. je eigen desktops blijven hierbij behouden.

[ Voor 27% gewijzigd door discy op 17-11-2011 17:27 ]

• Petervanakelyen
@discy Ik denk dat je dat linkje naar ADW Launcher EX best even weghaalt. ;)

Verwijderd

discy schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:44:
+1 dat percentages niet op te bouwen zijn.
ik weet nog dat ik vroeger met mijn nokia telefoon een halve dag kon doen met 1 streepje maar dat de eerste 3 super snel gingen.
Ik heb hier net 3 dagen en 13 uur gedaan met 100% > 36%. Ik heb 'm nu aan de lader gehangen omdat ik een drukke avond verwacht en geen zin heb in verrassingen en ik heb mijn Blade in die periode ook niet veel gebruikt (wel wat, grootste verbruiker is echter standby), maar dat vind ik op zich helemaal geen slechte score.

Ik heb wel het idee dat de laatste tientallen procenten relatief hard gaan (eerdere ervaringen), ik zal 'm binnenkort nog eens calibreren.

• zuurstof22
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 22:07
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:01:
Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een ZTE Blade, maar zit nog met een vraag. Ik heb een telfort abbonnement en heb alles ingesteld zoals hier beschreven staat: http://www.telfort.nl/mij...ernet/handmatig-instellen
Ik kan alleen de bestaande APN's niet verwijderen, namelijk 'AH Mobiel' internet en nog een 'Telfort mobiel internet' die denk ik van m'n sim afkomstig is. De vakjes voor 'verwijderen' zijn grijs. Maar aangezien gegevensroaming aangezet moest worden volgens de website van telfort, ben ik een beetje bang dat ook die andere apn's gekozen kunnen worden en dan wordt het een duur grapje toch? Of is dit geen probleem.
Bovenstaande probleem heb ik dus ook.... De melding: "Service is not part of the active profile"verschijnt ik op internet wil.

Ik heb een nieuw APN ingesteld en opgeslagen met de juiste gegevens.
als ik vervolgens de geschikt APN selekteer. Zet de telefoon de APN direct weer terug op AH/KPN/HI APN.
Deze APN's zijn beveiligd. Dus niet aan te passen of te verwijderen.

Iemand enig idee hoe deze beveiligde APN te verwijderen en via Simyo online te gaan?
Pagina: 1 ... 35 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.