Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dima_2005 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 00:30:
Zijn er nog mensen met ervaringen icm batterij?

Ziet er een superphone uit voor die prijs, maar de batterij moet natuurlijk het ook volhouden voor een dag, anders ben ik er ook niet veel mee :(
Het batterij-gebeuren is niet echt verschillend van mijn HTC Desire. Ik ga hem ook proberen te calibreren zoals Freekers aangeeft, maar als je niet continu GPS, 3G en Wifi aan laat staan (en er zijn handige widgets voor) dan moet je het makkelijk een dag kunnen redden. Ik zet 's nachts de Wifi en 3g uit, en dan kan je de tweede dag nog wel halen.

Verder: zorg gewoon dat je een micro-USB kabel bij je hebt, en gewoon inpluggen op een PC of laptop overdag, of een charger erbij nemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de San Francisco (wat een rotnaam om steeds opnieuw te typen zeg :p) ook baat hebben van eventuele hardwareacceleratie in Android 2.3? Dat zou een eventuele schokkerige interface die je zo nu en dan in de filmpjes voorbij ziet komen ook grotendeels kunnen verhelpen. Als het nog geen reuzeinteressante telefoon was zou dat 't hem wel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27
Ik ben nog steeds erg blij met mijn San Fransisco (bijna 4 weken in bezit).
Over de batterij:
Ik houd het bijna een halve week uit met mijn telefoon, maar ik zet de telefoon 's-nachts uit (heb thuis een vaste telefoon) en verder zet ik de diverse connectivity dingen pas aan als ik ze nodig heb.
Ook heb ik de gewwoonte om de telefoon pas op te laden wanneer die echt bijna leeg is.
Verder ben ik het hier niet mee eens:"Een custom ROM op de SF is een must."
Als je de wallpaper aanpast en de launcher omzet naar de default Android, zie je geen Orange dingen meer.
Ook kan je de Orange applicaties verwijderen zonder te flashen met een rom: http://android.modaco.com...ge-apps-on-san-francisco/
Alleen dat werkt bij mij niet, omdat Universal Androot bij mij zegt dat die al geroot is :?

[ Voor 19% gewijzigd door Mr_Blobby op 09-11-2010 09:56 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_Blobby schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:45:
Verder ben ik het hier niet mee eens:"Een custom ROM op de SF is een must."
Als je de wallpaper aanpast en de launcher omzet naar de default Android, zie je geen Orange dingen meer.
Ik ben het er wel mee eens; Orange heeft namelijk een aantal Orange applicaties toegevoegd, die niet gelijkwaardig zijn of zelfs geld schijnen kunnen kosten (Orange Maps). Vandaar dat er Sebastian404's deOrangeated ROM is voor hen die gewoon Orange kwijt willen.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 04:27:
Zou de San Francisco (wat een rotnaam om steeds opnieuw te typen zeg :p) ook baat hebben van eventuele hardwareacceleratie in Android 2.3? Dat zou een eventuele schokkerige interface die je zo nu en dan in de filmpjes voorbij ziet komen ook grotendeels kunnen verhelpen. Als het nog geen reuzeinteressante telefoon was zou dat 't hem wel maken.
Noem het dan de ZTE Blade ;) . Ik heb een TR ingediend om dat toe te laten voegen aan de topictitel.

Andoid 2.3? Froyo 2.2 is er nog niet eens officieel. Wie weet, laten we afwachten wat er kan. Overklokken schijnt ook te gaan maar dat zal de batterij niet leuk vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 09-11-2010 09:50 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb net nog wat zitten spelen met de SF en ben tegen de volgende dingetjes aangelopen:

Als mijn SMSje langer dan 3 berichten is, wordt deze verstuurd als MMS. Dat wil ik niet. Waar kan ik dat veranderen ? EDIT: Dit is blijkbaar een euvel in Android 2.1 wat opgelost wordt in Froyo.. FIJN. Oplossing: Alternatieve SMS app gebruiken zoals chompsms of handcent

De notification LED voor als je een SMS of een gemiste oproep hebt, knippert alleen als het scherm aanstaat (met of zonder backlight.) Daar heb ik natuurlijk niets aan, want dan kan ik net zo goed op het scherm kijken. Het gaat me juist erom dat ik snel in een oogopslag kan zien of ik een SMS heb of een gemiste oproep, zonder het scherm aan te zetten.
Is hier een fix voor ? Vind ik een beetje jammer namelijk.

Last but not least: Gebruikers van het HTC IME Mod toetsenbord, is er al iemand erachter gekomen hoe je het knopje kan uitzetten wat ervoor zorgt dat je in het instellingenmenu van de IME Mod terecht komt ? De knop lijkt op een tandwieltje en zit naast de smileytoets...

Thanks !

[ Voor 8% gewijzigd door Freekers op 09-11-2010 14:01 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De play.com levering is intussen veranderd naar 30 november ipv 12 november. Ook mocht ik er echt maar 2 bestellen, mijn derde bestelling is gecancelled zonder berichtgeving. Misschien dat ik maar Prepaywizard ga proberen voor die derde... ;)

De batterijcalibratie is trouwens interessant. Zoals Freekers beschreef heb ik recent de battery stats gewist, Modaco R4 teruggezet, de SF opgeladen tot 100% via de USB kabel aan de PC, daarna uitgezet en overnacht gewoon op de oplader van mijn HTC Desire.

Vanochtend aangezet, geen WiFi/3G gedurende de dag, uurtje Wifi vanavond en nu op reis. De batterij zegt nog steeds 100% te zijn :p

[ Voor 38% gewijzigd door gambieter op 09-11-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:57:
De batterijcalibratie is trouwens interessant. Zoals Freekers beschreef heb ik recent de battery stats gewist, Modaco R4 teruggezet, de SF opgeladen tot 100% via de USB kabel aan de PC, daarna uitgezet en overnacht gewoon op de oplader van mijn HTC Desire.

Vanochtend aangezet, geen WiFi/3G gedurende de dag, uurtje Wifi vanavond en nu op reis. De batterij zegt nog steeds 100% te zijn :p
De batterijcalibratie heeft hier wel degelijk zijn werk gedaan ! Ik heb de SF vandaag nog intensiever gebruikt dan gisteren en had op het eind van de dag (zes uur) nog 24% van de batterij over.. Vond ik best goed, aangezien ik 1 uur heb zitten surfen/apps downloaden e.d. tijdens een ubersaai college, nog een paar SMSjes heb verstuurd en m'n mail heb gechecked...

Ik heb momenteel het Swype toetsenbord op mijn Blade. Werkt erg prettig moet ik zeggen. Had ik niet verwacht, ben normaal anti T9/toetsenborden met woordenboeken, maar deze werkt echt top..

[ Voor 0% gewijzigd door Freekers op 10-11-2010 12:37 . Reden: typo ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 18:01
heb je swype met Nederlands? Dan ben ik wel geinteresseerd. Ik heb slide-it gebruikt, opzich wel fijn maar ik kom toch steeds weer terug bij de HTC_ime

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Heeft zich iemand al eens gewaagd aan A2SD voor de Blade ?
Hier staat omschreven hoe het moet: http://www.villainrom.co....79-A2SD-for-the-ZTE-Blade
Mijn intern geheugen zit namelijk (al) vol, voornamelijk met spelletjes ;)
Het lijkt me niet al te lastig en ik ga het vanavond eens proberen.. Ik laat jullie weten of het gelukt is ;)

EDIT: Lastiger dan gedacht. Mijn SD kaartje partitioneren als Fat32 en EXT2 en het flashen van de zip lukt allemaal nog wel.. maar dan ?? Quick System Info zegt nog steeds 'No information available' bij 'A2SD Storage'... fijn zo'n uitgebreide documentatie...
birdibird schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:26:
heb je swype met Nederlands? Dan ben ik wel geinteresseerd. Ik heb slide-it gebruikt, opzich wel fijn maar ik kom toch steeds weer terug bij de HTC_ime
Ja, ik heb Swype met Nederlandse en Engelse taal. Tis een gestripte versie om geheugen te besparen, dwz alle andere talen zoals Turks, Frans, Duits etc zijn er allemaal uitgesloopt, behalve NL en EN.

Swype v2.6.47.11856:
http://uploaded.to/file/rnwmjx

Swype v2.4.44.10912:
http://www.multiupload.com/PDD8JOJJCK

Kijk zelf maar welke versie je het fijnste vind. Het verschil tussen beide versie is het design van het toetsenbord, voor het rest nog geen verschillen tegengekomen. (Ik gebruik v2.6.47.11856).

Een opmerking: De Double-Tap-to-Edit feature werkt niet op Android. Reden daarvoor is dat de ROM daarvoor moet worden aangepast, ism de fabrikant van de telefoon.
Source: http://forum.swype.com/sh...ting-%28UPDATE-9-23-10%29

[ Voor 8% gewijzigd door Freekers op 10-11-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
Ik heb even een vraag over internet, als je naar instellingen-draadloze netwerken-mobiele netwerken gaat, en dan gegevensservice aanzet, betekent dat dan dat je op mobiele netwerk gaat en betaalt voor het inetnert? Of is dit onmogelijk voor een prepaid toestel?

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Sier schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:59:
Ik heb even een vraag over internet, als je naar instellingen-draadloze netwerken-mobiele netwerken gaat, en dan gegevensservice aanzet, betekent dat dan dat je op mobiele netwerk gaat en betaalt voor het inetnert? Of is dit onmogelijk voor een prepaid toestel?
Ja
Sier schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:59:
Of is dit onmogelijk voor een prepaid toestel?
Nee

• Sier
Off-topic
Bedankt voor je reactie.
Ik ben nogal verward over het mobiele internet. Ik heb een prepaid toestel gekocht(Vodafone 845), en als ik gegevensservice aanzet zie ik het tekentje 3G. Als ik op het internet ga, dan gaat dit niet van mijn beltegoed af, maar ik heb ook geen internet abonnement.. Ook hebben ze helemaal geen gegevens(adres e.d.) van mij. Hoe kan dit precies, want ik ga nu al 3 maanden op het internet zonder dat het van mijn beltegoed afgaat en ik heb ook nog geen facturen ontvangen. Wie kan mij hiermee helpen :?. Bedankt.

On-topic
Overigens ben ik eigenlijk al uitgekeken op mijn Vodafone 845. Klinkt heel verwend, ik weet het. Maar het resistieve scherm is echt niet te doen. Nu heb ik onlangs de SF/Blade ontdekt en ben nieuwschierig geworden.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sier schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:00:
[...]

Off-topic
Bedankt voor je reactie.
Ik ben nogal verward over het mobiele internet. Ik heb een prepaid toestel gekocht(Vodafone 845), en als ik gegevensservice aanzet zie ik het tekentje 3G. Als ik op het internet ga, dan gaat dit niet van mijn beltegoed af, maar ik heb ook geen internet abonnement.. Ook hebben ze helemaal geen gegevens(adres e.d.) van mij. Hoe kan dit precies, want ik ga nu al 3 maanden op het internet zonder dat het van mijn beltegoed afgaat en ik heb ook nog geen facturen ontvangen. Wie kan mij hiermee helpen :?. Bedankt.
Foutje denk ik, of je moet wifi op die telefoon hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• iawees
  • Laatst online: 30-08 21:24
Freekers schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:43:
Heeft zich iemand al eens gewaagd aan A2SD voor de Blade ?
Hier staat omschreven hoe het moet: http://www.villainrom.co....79-A2SD-for-the-ZTE-Blade
Mijn intern geheugen zit namelijk (al) vol, voornamelijk met spelletjes ;)
Het lijkt me niet al te lastig en ik ga het vanavond eens proberen.. Ik laat jullie weten of het gelukt is ;)

EDIT: Lastiger dan gedacht. Mijn SD kaartje partitioneren als Fat32 en EXT2 en het flashen van de zip lukt allemaal nog wel.. maar dan ?? Quick System Info zegt nog steeds 'No information available' bij 'A2SD Storage'... fijn zo'n uitgebreide documentatie...
in dit topic http://android.modaco.com/content/zte-blade-blade-modaco-com/322192/custom-rom-with-a2sd/ (post #3) heeft iemand een rom gemaakt met a2sd er al ingebakken. ik heb die maar gebruikt en a2sd doet het wel daarop :) (op eigen kracht werkte het niet, ik weet ook niet waarom)

• Sier
Marzman schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:04:
[...]

Foutje denk ik, of je moet wifi op die telefoon hebben.
Ik heb er WiFi op, maar die staat dan uit.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
siwi schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:37:
in dit topic http://android.modaco.com/content/zte-blade-blade-modaco-com/322192/custom-rom-with-a2sd/ (post #3) heeft iemand een rom gemaakt met a2sd er al ingebakken. ik heb die maar gebruikt en a2sd doet het wel daarop :) (op eigen kracht werkte het niet, ik weet ook niet waarom)
Bedankt voor de tip. Op mijn eigen kracht lukte het ook niet. Hier het hele verhaal:

Ik had de stappen gevolgd op VillainROM en A2SD leek correct geinstalleerd, want 'a2sd check' in een terminal venster gaf de volgende output:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/RuoST.jpg

Echter, zoals je kunt zien was mijn a2sd storage niet gemount. Ook volgens Quick System Info was mijn A2SD storage niet beschikbaar.

Navragen op de MoDaCo forums leverde mij deze command op:
mount /dev/block/mmcblk0p2 /system/sd

En inderdaad, dat werkte ! Volgens 'a2sd check' was nu alles in orde en ook Quick System Info zag nu in eens mijn A2SD Partitie !

Al snel zag ik dat ik nu inderdaad meer plek had op mijn internal memory (eerst 25MB, nu 100MB).
Alles werkte naar behoren, een paar reboots gedaan, niets aan het handje, totdat ik na een half uur forcecloses kreeg van de market, dattie iets niet kon installeren.
Toen deed ik weer een reboot en bleef mijn telefoon in een bootloop hangen.
Gelukkig had ik een NANDBackup gemaakt en die dan ook gerestored.
Toen heb ik weer geprobeerd A2SD aan de praat te krijgen, maar na 1 uur klooien was me dat nog steeds niet gelukt. Ik kreeg mijn A2SD storage weliswaar gemount, maar m'n internal storage was nog steeds maar 25MB en na een reboot was mijn A2SD storage opeens weer geunmount. Hij bleeft niet 'sticken'.

Opeeen gegeven moment heb ik het maar en ben ik maar voor een custom ROM gegaan met A2SD ingebakken. (Lang leve Titanium Backup. Wat een PRACHT app !)
Ik ben echter voor deze ROM gegaan ipv de ROM die jij mij aanraadde:
http://www.villainrom.co....-Baked-ROM-Fresh-from-MDC
Reden daarvoor is dat in die ROM alleen A2SD is toegevoegd aan de R4 ROM van MoDaCo m.b.v. de Online Kitchen en niets anders is toegevoegd/verwijderd of veranderd. Die andere ROM heeft weliswaar A2SD ingebouwd, maar mist de email app, livewallpapers e.d.

Alles werkt nu naar behoren. Ik ben momenteel met AutoKiller, Autostars en Watchdog aan de gang. Blijkbaar vind de standaard Gallery app het nodig 70% CPU te verstoken....

EDIT: Nieuwe ROM beschikbaar van Sebastian404. Zou de WiFi issues fixen want is gebaseerd op de ROM die Bouygues Telecom standaard op de ZTE Blade/SF meeleverd...
http://android.modaco.com...ade-orange-san-francisco/

[ Voor 5% gewijzigd door Freekers op 11-11-2010 12:41 ]

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Dima_2005 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 00:30:
Zijn er nog mensen met ervaringen icm batterij?

Ziet er een superphone uit voor die prijs, maar de batterij moet natuurlijk het ook volhouden voor een dag, anders ben ik er ook niet veel mee :(
Het is maar net hoeveel je gebruik gaat maken van apps/internet/bellen/smsen.
Maar ik heb er zelf een dag mee gespeeld en hij was halfvol nog, dus een dag haalt ie zeker weten wel, standby bijna een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:00:
EDIT: Nieuwe ROM beschikbaar van Sebastian404. Zou de WiFi issues fixen want is gebaseerd op de ROM die Bouygues Telecom standaard op de ZTE Blade/SF meeleverd...
http://android.modaco.com...ade-orange-san-francisco/
Die heb ik geprobeerd. Wifi leek beter, maar hij is niet geroot, en de root blijft verdwijnen (ondanks Androot. Busybox en Superuser). En dat heb je wel weer nodig om met Titanium Backup te kunnen werken. Oftewel: die gaat er weer af ;) .

Jammer dat Seb404 hem niet wil rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Vandaag ook mijn ZTE Blade binnengekregen. Eerste indruk: De snelheid valt me reuze mee. Zelfs op Android-2.1 is het niet veel langzamer, gevoelsmatig, dan de HD2 op 1Ghz op Android-2.2 waar ik veel mee geexperimenteerd heb.

Het LCD-scherm van de HD2 vind ik wel prettiger dan het scherm in de Blade. Het Blade-scherm is wat donkerder, terwijl de kleuren juist veel meer saturated zijn. De blade is wel een stuk lichter en compacter, wat niet onprettig is.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:03
Wat is nu de goedkoopste manier om aan een San Francisco te geraken? Ebay? Want play/amazon en dergelijke leveren dit niet buiten de UK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Ja, ebay. Je moet een beetje mazzel hebben met een veiling, zoek maar op al afgelopen veilingen en sorteer dan op price lowest.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:17:
Die heb ik geprobeerd. Wifi leek beter, maar hij is niet geroot, en de root blijft verdwijnen (ondanks Androot. Busybox en Superuser). En dat heb je wel weer nodig om met Titanium Backup te kunnen werken. Oftewel: die gaat er weer af ;) .

Jammer dat Seb404 hem niet wil rooten.
Ai, dan valt ie bij mij inderdaad ook af, aangezien ik best veel programmas run die root vereisen.
EDIT: Sebastian heeft juist een nieuwe versie van z'n ROM online gezet, die 'rooted out of the box' zou moeten zijn...
http://android.modaco.com...8&view=findpost&p=1472197

Overigens, voor de nieuwe ZTE Blade aanschaffers, GRATIS unlocken doe je hier:
http://www.nextgenserver.com/calculator/

Have fun !

[ Voor 14% gewijzigd door Freekers op 12-11-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:08:
Ai, dan valt ie bij mij inderdaad ook af, aangezien ik best veel programmas run die root vereisen.
EDIT: Sebastian heeft juist een nieuwe versie van z'n ROM online gezet, die 'rooted out of the box' zou moeten zijn...
http://android.modaco.com...8&view=findpost&p=1472197
Die heb ik dus gebruikt, maar is niet altijd rooted; bij sommige mensen wel, anderen niet. User Kalltekalt is er ook mee bezig, mogelijk zit het probleem hem bij Titanium backup (de applicatie die klaagt). To be continued.
Overigens, voor de nieuwe ZTE Blade aanschaffers, GRATIS unlocken doe je hier:
http://www.nextgenserver.com/calculator/

Have fun !
Klinkt goed. Misschien dat ik hem even ga testen met een code die ik al heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:06:
[...]

Die heb ik dus gebruikt, maar is niet altijd rooted; bij sommige mensen wel, anderen niet. User Kalltekalt is er ook mee bezig, mogelijk zit het probleem hem bij Titanium backup (de applicatie die klaagt). To be continued.

[...]

Klinkt goed. Misschien dat ik hem even ga testen met een code die ik al heb ;)
Aha, zover had ik nog niet doorgelezen.

Betreft het unlocken:
'Put your IMEI in, select ZTE, leave the default model as ZTE BLUEBELT, pop in the not-a-robot code. In the box above the IMEI you'll receive your code.'

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phobosdeimos schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:19:
Wat is nu de goedkoopste manier om aan een San Francisco te geraken? Ebay? Want play/amazon en dergelijke leveren dit niet buiten de UK...
Ik dacht net nog yeah kan ik bij Play.com de Orange SF kopen, maar als je zegt dat Play.com niet levert in NL voor wat betreft dit product schiet het nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
  • Laatst online: 30-08 21:24
Ik kan bij de contactgegevens geen verjaardagen toevoegen. Kijk ik nou scheel of kan dit niet?

never mind

[ Voor 10% gewijzigd door iawees op 14-11-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:32:
[...]

Ik dacht net nog yeah kan ik bij Play.com de Orange SF kopen, maar als je zegt dat Play.com niet levert in NL voor wat betreft dit product schiet het nog niet op.
Helaas klopt dat. Je kan het toestel in je mandje leggen, maar als je dan wil kopen krijg je de melding dat het niet gaat omdat je niet in de UK woont.
Stom stom, begin oktober was ik in Londen, had ik dit geweten had ik er een stuk of 10 gekocht om dan te verdelen op GOT :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er komt vast nog wel een andere online aanbieder die het wel opstuurt :) , bij play is het toch een preorder (voor die witte iig)

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 13-11-2010 14:28 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Even een kort berichtje van mijn kant:
Weer een nieuwe ROM uit: BladeVillain 1.0.0. Ook gebaseerd op de Stock Bouygues Telecom ROM, rooted en apps2sd. http://www.villainrom.co....p?3388-BladeVillain-1.0.0
Zal ik me een dezer dagen eens aan wagen, want ik neem aan dat hier de WiFi in gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:06
Ik heb mijn SF normaal gezien deze week binnen.. Nu ben ik tot nu toe totaal onbekend met het hele Android gebeuren. Ik ben wel sinds het begin al bezig met de iPhone te jailbraken e.d en vond het nu wel eens tijd om wat met Android te gaan spelen. De SF lijkt me daar het perfecte toestel voor.

Ik vraag me nu echter wel wat dingen af:
- kan je een azerty toetsenbordje met nederlandse woordenboek selecteren?
- Er staat Froyo op de SF (heb hem overgenomen van BOMBACI), kan ik daarin standaard als landinstelling belgië kiezen en de nederlandse taal selecteren?

De rest van de vragen zal ik bewaren tot als ik hem daadwerkelijk in huis heb ;)

Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
ROMs lijken uit de grond te schieten als paddestoelen. De BladeVillain ROM is geupdated naar 1.0.1 omdat er graphics issues waren (artifacts) met de UI. Dat is nu opgelost.
Ook Paul heeft aan gegeven aan een nieuwe release van de MoDaCo ROM te werken, ook gebaseeerd op de Franse kernel, maar ik neem niet aan dat die ook A2SD aanboord heeft.. Kun je weliswaar bakken in de Online Kitchen, maar daarvoor moet je subscriber zijn bij MoDaCo (betalend lid) en dat ben ik niet.
Een interessante ROM is deze: http://android.modaco.com...-2010-11-15/#entry1475239
Ook net uit de grond gestampt: rooted, A2SD, overclocking (!) en gebaseerd op d franse ROM.
Klinkt erg goed en ga dan ook deze proberen ipv de BladeVillain ROM.

De ZTE Blade is nu ook te koop bij T-Mobile in Hongarije:
http://webshop.t-mobile.h...oductId=242046&langId=-11
Jumper2110 schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:43:
Ik vraag me nu echter wel wat dingen af:
- kan je een azerty toetsenbordje met nederlandse woordenboek selecteren?
- Er staat Froyo op de SF (heb hem overgenomen van BOMBACI), kan ik daarin standaard als landinstelling belgië kiezen en de nederlandse taal selecteren?
Ja en Ja. Er draait gewoon Android op dus in principe verschilt de Blade niet veel van andere Android devices qua software en functionaliteit ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Freekers op 15-11-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
Mooi :D bedankt voor je snelle reply, de rest van je antwoorden hier zijn ook heel leerrlijk! Ik kan bijna niet meer wachten tot ik met de Blade aan de slag ga kunnen :p ( wnnr komt je uitgebreide review trouwens?)

Ivm met de vragen; in de begintijden was het voor de iPhone nog niet mogelijk de combinatie azerty met ned. woordenboek te gebruiken en moest je het met een omweg fixen.. nu is dat allemaal in orde, maar toen was het wel even zoeken.. Gelukkig is de androidcommunity zo uitgebreid dat je wel (bijna) alles kan vinden denk ik..

[ Voor 4% gewijzigd door Jumper2110 op 15-11-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Jumper2110 schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:46:
wnnr komt je uitgebreide review trouwens?
Ivm de nieuwe ROMs stel ik deze nog even uit. Ik wil kijken of het WiFi probleem opgelost is in de nieuwe kernel (wat een van de minpunten zou zijn geweest in mijn review) en wil ook de overclock capaciteiten aan bod laten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic2010
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 10:10
Mijn ervaringen na een paar dagen met de verschillende roms en wat me is opgevallen:

VillainROM R4 Modaco
Het aparte is dat hoewel A2SD ingebakken is, je met de terminal geen A2SD commando's kunt draaien (a2sd error). Wanneer je daarna A2SD handmatig (ClockworkRecovery) erop zet lijkt het pas echt goed erop te staan. Het frappante is dan wel weer dat Quick System Info vanaf het begin gewoon je A2SD partitie herkent e.d.

Maar mijn vermoeden blijft dat het niet helemaal goed geintegreerd is, vooral ook omdat er nog best wat van mijn internal memory werd afgesnoept (ondanks dat A2SD partitie wel gevuld werd)

Na heel wat geëxperimenteer en geknutsel kreeg ik het voor elkaar mijn setup te vernaggelen (bootloop).

Hierop besloten Sebastian404's R6 ROM gebaseerd op de Stock Bouygues Telecom ROM te draaien.

Wat daar als eerste opviel was dat ik SuperUser rechten kwijt was, het icoontje was niet aanwezig. Gelukkig kon ik het met fastboot er weer op flashen, maar dat vond ik toch apart. Daar bleef het niet bij, om een of andere reden kon ik de VM Heap Tool niet succesvol SuperUser access geven. Lijkt in lijnen overeen te stemmen met veel problemen die je over de ROM bij anderen hoort. Had zelfs vernomen (dacht ik) dat mensen zelfs niet konden rooten.

Omdat ik toch nog niet veel had aangepast en BladeVillain 1.0 net uit was, die gelijk maar erop geflashed. Die ging er gelijk af vanwege de door Freekers vermelde artifacts (lelijke oranje strepen aan de linker randen van iconen e.d. wanneer deze werden 'aangeraakt').

Toen nog even Modaco's R4 ROM geinstalleerd, maar uiteindelijk toch maar weer Sebastian404's ROM geinstalleerd. Waarom? Ik nam het maar voor lief dat VM Heap Tool niet goed werkt (gelukkig kun je gewoon in de Terminal de heap size veranderen), maar vooral ook omdat de Lite variant van de ROM lekker kaler is dan de andere ROMs (lees: was iets van 204 MB internal storage free). Bovendien vind ik het wel fijn dat de ROM vrij 'clean' is. Geen bootimage van Modaco en geen Duiveltje van VillainROM die je opwachten, etc.

A2SD heb ik overigens wel 'zelf' moeten installeren, maar dat ging vrij vlekkeloos en het draait voor zover ik kan zien super!

Heb in elk geval veel omzwervingen gemaakt in slechts een paar dagen tijd, maar hopelijk blijft het hierbij :D

Overigens kan ik de Appbrain App echt aanraden! Heerlijk om een hele queue (na het aanmaken van een account op de site) via de website aan te maken en dan de hele lijst te syncen met je telefoon :)

Overigens ben ik niet helemaal op de hoogte van de WiFi problemen, maar ik heb tot nu toe nog niks gemerkt.. Kan me wel herinneren dat ik een keer had dat Wifi uit leek te zijn gevallen (icoontje was verdwenen), maar weet ff niet meer welke ROM dat was. Vooralsnog met Sebastian404 geen problemen.

Overigens vind ik het een heerlijk toestel! Beeldscherm is mooi en reageert goed, en alles voelt wel lekker soepel aan moet ik zeggen. Wel is het raadzaam om een taskmanager met (auto)killer in te stellen, als je ziet wat er soms allemaal wel niet blijft openstaan 8)7

@Gambieter hieronder, ook mijn foutje, moet natuurlijk Sebastian404's R6 Bouygues Telecom ROM zijn, dat DeOrangeated zorgde voor de verwarring 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Mystic2010 op 15-11-2010 23:32 . Reden: Sebastian404 correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic2010 schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:14:
Mijn ervaringen na een paar dagen met de verschillende roms en wat me is opgevallen:
Dank voor dit overzicht, zeer behulpzaam en komt wel overeen met een deel van mijn ervaringen. Heb je nu uiteindelijk Sebastian's R6 van de deOrange, of de deBuoysie gebaseerd op de Franse ROM (die wat nieuwer zou moeten zijn)? :)

Oeps, beter lezen. Het is de Franse ROM ;)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 15-11-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic2010
Klopt, mijn foutje. Dat ik het De-Orangeated noemde zorgde natuurlijk voor de verwarring |:( .
Had nog overwogen om de Orange gebaseerde ROM van Sebastian404 te draaien, maar las in het topic @ Modaco van de R6 release wat problemen van verscheidene users. Om die redenen o.a. besloten maar weer de Franse erop te flashen.

Overigens is er zo 123 wel iets wat nog opvalt:
Bij de R4 Modaco ROM kun je via Settings > Applications > Manage Applications echt alle onderdelen van de phone zien (default Messaging, protocollen, etc.) en deze ook uninstallen. Dit kan bij de Sebastian404 ROMs niet.
Edit: Het lijkt erop dat dit door Rooten enabled hoort te zijn :|

Iemand enig idee hoe ik dat kan enablen? Draai bijv. LauncherPro, en dan mag Launcher wat mij betreft weg. Zelfde geldt voor Messaging (ChompSMS)

Edit: krijg zojuist de network error (wifi weggevallen) na uit standby te komen (lees: scherm uit). Tijd om met die fixes aan de slag te gaan dan maar

[ Voor 13% gewijzigd door Mystic2010 op 15-11-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is trouwens een nieuwe (beta) Froyo ROM uit via MoDaCo, van flibblesan:

FLB-Froyo G2 for ZTE Blade (Beta), Updated 16th November 2010

Die zou een aantal van de problemen niet hebben van de alpha. Verder is de ZIP unsigned, waardoor je nog wat kan editen in de ZIP (bijvoorbeeld WaveSecure eraf gooien). Ik heb nu een aantal ROMs die ik wil gaan proberen :) .

(nu alleen nog tijd vinden)

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 16-11-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
hoe restoren jullie je progjes?
Ik word nml een beetje iebel van constant in Titanium Backup bevestigen dat ik de app wil installeren.

edit: laat maar, de donate versie doet het automatisch :)

[ Voor 18% gewijzigd door birdibird op 17-11-2010 19:43 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic2010
Ben toch maar afgestapt van Sebastian404's ROMs aangezien dat root-probleem soms wel irritant kan zijn.
Pluspunten van de (Lite) ROMs zijn toch wel het 'back to basics' gehalte en het feit dat er zoveel ruimte op je internal memory vrij is.

Bovendien kwam mijn reden om te twijfelen aan de correcte werking van A2SD op de ROMs waarin het ingebakken is tegenover die van Sebastian404 waar dit niet het geval is vooral doordat (van wat ik gemerkt heb) er op laatstgenoemde veel minder gesnoept werd van het interne geheugen. Tuurlijk, die nam ook wel wat af, maar stukken minder dan op de andere ROMs waarop A2SD ingebakken was. Maargoed, dat is wat ik heb geobserveerd.

Daarnaast het feit dat ik geen A2SD commando's kan draaien op ROMs waarin dit al ingebakken is. Dacht mede hierom ook dat A2SD niet goed werkte, maar na al die tussenstapjes van verschillende ROMs heb ik mezelf er maar bij neergelegd dat dit een verschijnsel is die erbij hoort omdat het ingebakken is? Mijn A2SD partitie neemt wel gewoon af in size namelijk.

Anyway, heb nu maar BladeVillain 1.0.1 draaiend, en so far so good. Overigens is deze wel gewoon volledig rooted, alleen kan ik nog steeds niet default apps uninstallen, dus nu begin ik te twijfelen aan mijn eerdere gedachte dat dit enabled wordt door te rooten. Nu vind ik dit niet zo'n grote ramp dat ik halsoverkop terug naar de R4 MCR terugga, maar tegelijkertijd zou ik het ook weer gewoon kunnen doen.

Mijn apps install ik nu via Appbrain doordat die een lijstje bijhoudt met alles wat op mijn de Blade geinstalleerd stond, maar moet helaas ook elke keer op install klikken en bevestigen, app voor app :9

Heeft iemand anders overigens ook problemen met het aanmaken van een Facebook Sync account onder Settings > Accounts & Sync?

Zodra ik Facebook aanklik kom ik weer terug in het vorige scherm 8)7. Heb de officiele app installed staan, dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Zo. de FLB-Froyo G2 for ZTE Blade (Beta) geinstalleerd.
Voorzover ik niet al tevreden was over de alpha versie is deze nog beter. Alles werkt out-of-the-box.
B)

Het facebook probleem heb ik ook, die verschijnt niet in de sync settings.

Verwijderd

Weet er soms iemand hoe ik hier aan een ZTE Blade zou kunnen geraken?
Niemand die iemand kent die toevallig eens naar Engeland gaat?
Je zou er iemand een groot plezier mee doen xD
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:44:
Weet er soms iemand hoe ik hier aan een ZTE Blade zou kunnen geraken?
Niemand die iemand kent die toevallig eens naar Engeland gaat?
Je zou er iemand een groot plezier mee doen xD
Kom op, het staat al een aantal keer uitgelegd in dit topic: Ebay of Modaco forum. Beetje eigen inzet mag wel. En ja, er zullen meerkosten aan zitten, er moet tenslotte iemand wat extra voor je doen.

Verwijderd

Jah ik heb al paar mensen op Modaco gecontacteerd, en bids gedaan op ebay.
Het is niet dat ik zelf geen moeite gedaan heb, maar ik mag hier toch vragen of er niemand toevallig iemand kent die naar Engeland gaat of bv eentje teveel liggen heeft?
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:07:
Jah ik heb al paar mensen op Modaco gecontacteerd, en bids gedaan op ebay.
Het is niet dat ik zelf geen moeite gedaan heb, maar ik mag hier toch vragen of er niemand toevallig iemand kent die naar Engeland gaat of bv eentje teveel liggen heeft?
Daar is Vraag en Aanbod voor. Je zult er toch vanuit moeten gaan dat je een hogere prijs zult moeten betalen voor import en verzending.

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:23:
Daar is Vraag en Aanbod voor. Je zult er toch vanuit moeten gaan dat je een hogere prijs zult moeten betalen voor import en verzending.
Ik kan er wel eentje regelen. 895 euro :Y DM me maar voor het rekeningnummer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 13:51 ]

Ik heb nu de 2.2 Froyo beta van fibblesan in gebruik, ziet er een stuk sneller uit dan de 2.1 Eclair R4 Modaco. Alleen de batterij is inderdaad een probleem door de dialer. Edit: en mijn ClockworkMod Recovery is onbereikbaar geworden, al vermoed ik dat ik dit zelf heb verkloot. Mmmh, dat is minder.

De French Fries RLS5 ROM van Kallt_Kaffe ziet er trouwens goed uit, die heeft alleen een probleempje met pinch to zoom in de standaard browser.

Wat blijft spelen en uitproberen toch leuk, als je een andere telefoon hebt voor normaal gebruik :P

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 18-11-2010 15:27 ]

• Mystic2010
:(
Volgens mij ga ik nu heel bedroefd raken.

Ik had de phone dus al enkele dagen binnen maar nog niet met SIM kaart erin geprobeerd, omdat ik eerst alles gereed wilde hebben voor ik zou overstappen.

Nu stop ik mijn T-Mobile sim kaart erin (abo) en krijg ik "No Service". Als ik *#06# in de dialer typ krijg ik IMEI unknown. Is hier aan de hand waar ik bang voor ben dat er aan de hand is? :(

Had de phone van Ebay, stond erbij dat het al unlocked was, dus wat dat betreft niet raar dat ik geen unlock scherm kreeg bij het opstarten.

Iemand een idee? :/

(Heb ondertussen maar ff contact opgenomen met verkoper ook)

[ Voor 5% gewijzigd door Mystic2010 op 18-11-2010 15:38 ]

Mystic2010 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:38:
:(
Volgens mij ga ik nu heel bedroefd raken.

Ik had de phone dus al enkele dagen binnen maar nog niet met SIM kaart erin geprobeerd, omdat ik eerst alles gereed wilde hebben voor ik zou overstappen.

Nu stop ik mijn T-Mobile sim kaart erin (abo) en krijg ik "No Service". Als ik *#06# in de dialer typ krijg ik IMEI unknown. Is hier aan de hand waar ik bang voor ben dat er aan de hand is? :(

Had de phone van Ebay, stond erbij dat het al unlocked was, dus wat dat betreft niet raar dat ik geen unlock scherm kreeg bij het opstarten.

Iemand een idee? :/

(Heb ondertussen maar ff contact opgenomen met verkoper ook)
Dat is inderdaad vreemd, ik kan me niet voorstellen dat de IMEI is geblokkeerd. Batterij er al een tijdje uitgehad? Misschien moet je de vraag ook eens op MoDaCo stellen, daar zitten denk ik meer experts mbt deze telefoon.

• Mystic2010
Hey bedankt voor de snelle reactie.
Na 5 keer werkt het nu wel! Mijn pincode wordt gevraagd.. pfff.. wat een opluchting :F

Maar desalniettemin wel heel apart, elke keer wilde ie het maar niet pakken. Had zelfs nog een andere sim kaart geprobeerd. Heb ook geen idee waarom ie het nu wel ineens doet :s
Mystic2010 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:49:
Hey bedankt voor de snelle reactie.
Na 5 keer werkt het nu wel! Mijn pincode wordt gevraagd.. pfff.. wat een opluchting :F

Maar desalniettemin wel heel apart, elke keer wilde ie het maar niet pakken. Had zelfs nog een andere sim kaart geprobeerd. Heb ook geen idee waarom ie het nu wel ineens doet :s
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan ;) .

Mooi dat het weer werkt :)

Ik ben er trouwens nog steeds niet uit welke ROM te gebruiken.
- Modaco R4 heeft het WiFi issue maar is verder goed
- fibblesan Froyo heeft de dialer batterijgebruik issue maar verder wel aardig
- de gforums alpha is helemaal niet bruikbaar wat mij betreft
- de French Fries en de BladeVillain Debourgeys-ROM zijn heel leuk met software, hebben niet de optie om via settings mobiel datagebruik aan/uit te zetten (belangrijk voor prepay-gebruikers en mensen die roamen, zoals ik!) en het pinch-to-zoom probleem met de standaard browser
- de Sebastian Deorange en Debourgoys ROMs hebben het probleem met het rooten

Keuzes keuzes. Ik ga denk ik even verder spelen met de fibblesan Froyo ROM.

Ik kreeg trouwens net bericht dat Play.com de grijze (zwarte) SFs gaat leveren volgende week. Verder maar eens een 8 GB microSD SDHC kaart gekocht (class 6) voor wat serieuzer gebruik in de SF (of in de Desire, en dan de 4 GB SD-kaart daaruit in de SF).

[ Voor 50% gewijzigd door gambieter op 19-11-2010 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
Mijn SF is vandaag eindelijk aangekomen! Aangezien ik volledig nieuw ben met het hele androidgebeuren, heb ik dan ook enkele vraagjes..

- Ik kan niets downloaden uit de market via WiFi, maar ik meen ergens gelezen te hebbe dat je de eerste keer moet verbinden via 3G?
- Als ik bij toetsenborden "nederlands(belgie)" selecteer, krijg ik qwerty, maar ik moet azerty hebben?
- Als ik de SF verbind met de pc krijg ik enkele foutmeldingen en ik zie hem ook niet verschijnen onder "deze computer"? moet ik eerst iets speciaals installeren ofzo?// is opgelost
- Er staat froyo geinstalleerd, dus ik neem aan dat de hele kwestie ivm de rechten (root zijn e.d) wel ok zou zjn, maar blijkbaar is dit niet zo. Ik kreeg namelijk in titanium backup een foutmelding dat ik geen root was.
-Wanneer ik muziek toevoeg in de media map, en deze dan wil afspelen, gebeurd er niets.. Het lijkt dan of de hele muziekapplicatie hangt..

Dat was het zowat voorlopig :p Wel een prachtig toestel moet ik zegge!

[ Voor 8% gewijzigd door Jumper2110 op 19-11-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumper2110 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:06:
Mijn SF is vandaag eindelijk aangekomen! Aangezien ik volledig nieuw ben met het hele androidgebeuren, heb ik dan ook enkele vraagjes..

- Ik kan niets downloaden uit de market via WiFi, maar ik meen ergens gelezen te hebbe dat je de eerste keer moet verbinden via 3G?
- Als ik bij toetsenborden "nederlands(belgie)" selecteer, krijg ik qwerty, maar ik moet azerty hebben?
- Als ik de SF verbind met de pc krijg ik enkele foutmeldingen en ik zie hem ook niet verschijnen onder "deze computer"? moet ik eerst iets speciaals installeren ofzo?// is opgelost
- Er staat froyo geinstalleerd, dus ik neem aan dat de hele kwestie ivm de rechten (root zijn e.d) wel ok zou zjn, maar blijkbaar is dit niet zo. Ik kreeg namelijk in titanium backup een foutmelding dat ik geen root was.

Dat was het zowat voorlopig :p Wel een prachtig toestel moet ik zegge!
Je hebt hem van iemand overgenomen? Als er Froyo opstaat neem ik aan van wel ;) . Je moet de originele ZTE drivers installeren (zie modaco forum), die herkent hem wel. De Froyo zou geroot moeten zijn, maar je kunt altijd zelf rooten met fastboot.

Eerste verbinding inderdaad met 3G maken. Azerty krijg ik ook niet voor elkaar, ook niet met Frans. Misschien dat dit kan met de French Fries ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
Ja van BOMBACI :p Die drivers had ik idd zien staan, zal ik dan eens naar kijken :)

Ik was nu aan het denken die MoDaCo Custom Rom R4 erop te zetten ( weet wel niet hoe dat moet maar dat probeer ik uit te zoeken :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumper2110 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:59:
Ja van BOMBACI :p Die drivers had ik idd zien staan, zal ik dan eens naar kijken :)

Ik was nu aan het denken die MoDaCo Custom Rom R4 erop te zetten ( weet wel niet hoe dat moet maar dat probeer ik uit te zoeken :p)
Zie het Modaco forum, is heel simpel en alle handleiding en downloads staan erbij.

http://android.modaco.com...e-blade-blade-modaco-com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
Ja dank je, daar snuffel ik al een weekje rond :) Ik ga het zo proberen denk ik.. Ik denk dat die toch stabieler is dan de Froyo versie die ik nu heb

edit:
Toch nog iets wat ik niet goed begrijp.. Je moet die md5Sum checker of hoe het ook noemt gebruiken om het bestand te controleren.. Is dat echt altijd nodig want ik begrijp niet goed hoe dat werkt :)

Voor alle duidelijkheid, op de foon staat een vroege Froyo versie volgens mij, geroot en ik ben superuser, kan ik nu om terug te gaan naar een andere rom, deze als update.zip op de SD kaart zetten en dan in het recovery menu updaten, of moet ik daartussen nog andere stappen doen?:)

[ Voor 62% gewijzigd door Jumper2110 op 19-11-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumper2110 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:15:
Toch nog iets wat ik niet goed begrijp.. Je moet die md5Sum checker of hoe het ook noemt gebruiken om het bestand te controleren.. Is dat echt altijd nodig want ik begrijp niet goed hoe dat werkt :)
Ik doe dat niet, hoor.
Voor alle duidelijkheid, op de foon staat een vroege Froyo versie volgens mij, geroot en ik ben superuser, kan ik nu om terug te gaan naar een andere rom, deze als update.zip op de SD kaart zetten en dan in het recovery menu updaten, of moet ik daartussen nog andere stappen doen?:)
Ik zou altijd de cache en data partitie wissen, ook via het recovery menu.

De Hungarian Hedgehog ROM is nu uit, gebaseerd op de Hongaarse ZTE Blade, vol met leuke programma's voorgeinstalleerd, en die heeft de optie om de mobiele dataverbinding uit te zetten die vermist was in de Franse ROM.

Wat ben ik blij dat ik de telefoon als extra heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Lol er komen echt teveel nieuwe ROMs uit :P Nog geen 24 uur geleden heb ik de French Fries ROM geinstalleerd en nu ben ik weer bezig met de Hongaarse ROM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
Ok alvast bedankt voor de antwoorden mannen ! :D

kleine edit: ik krijg het maar niet voor elkaar iets te downloaden uit de Market.. zelfs met 3G (of gprs) aan, failed hij.. strange

[ Voor 97% gewijzigd door Jumper2110 op 19-11-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic2010
@gambieter: wat bedoel je precies met:
- de French Fries en de BladeVillain Debourgeys-ROM zijn heel leuk met software, hebben niet de optie om via settings mobiel datagebruik aan/uit te zetten (belangrijk voor prepay-gebruikers en mensen die roamen, zoals ik!)
Met SwitchPro kun je het namelijk toggelen toch? Of zie ik dat verkeerd?

Verder draai ik nu al even BladeVillain, bevalt me alleszins :). Zeker nu er de Desire theme voor uit is gekomen. Ben er helemaal blij mee!

Als ik die niet zou draaien zou ik Modaco R4 gewoon draaien.

En eigenlijk, als Sebastian404 geen root problemen had, had ik een lite rom daarvan gepakt, dat was lekker kaal, basic, clean.

Overigens kwam ik er vandaag achter dat 7 homescreens niet zo handig is om te hebben. Het memory gebruik schiet omhoog en maakt het scrollen, laat staan openen van menu's heel sluggish.

Daarnaast slurpt Whatsapp best wat batterij zeg! Zit ff te bedenken of ik misschien een extra batterij ga zoeken ofzo.

Toestel bevalt tot nu toe helemaal! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic2010 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:40:
@gambieter: wat bedoel je precies met:
[...]
Met SwitchPro kun je het namelijk toggelen toch? Of zie ik dat verkeerd?
De optie zit niet in het standaard Settings menu. Ik heb eerder al widgets ervoor binnengehaald, maar die waren niet erg betrouwbaar. Vandaar dat ik het graag in het Settings menu zelf wil hebben.

De Hongaarse ROM is trouwens best goed.
Verder draai ik nu al even BladeVillain, bevalt me alleszins :). Zeker nu er de Desire theme voor uit is gekomen. Ben er helemaal blij mee!
Heb je een linkje voor dat Desire theme? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik zit te twijfelen of ik wel zou overstappen naar de Hongaarse ROM. Het topic op MoDaCo is overwegend negatief. Overklokken zou de GSM zelfs langzamer maken en er zijn problemen met A2SD wat ik eruit op kan maken. Het WiFi probleem is er nog steeds dus wat is het voordeel van de Hongaarse ROM ten opzichte van de Franse ?

Ik zelf zit te denken over te stappen naar BladeVillain. De huidige French Fries ROM heeft een paar kleine bugs. Zo duurt het 1-2 seconden voordat het lockscreen tevoorschijn komt nadat je op de powerknop hebt gedrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic2010
Ik zou die Hongaarse laten liggen. Van wat ik begreep verschilt de Hongaarse Blade ook met de UK/Franse hardwarematig (geheugen o.a.).

Als ik de reacties @ Modaco lees is de BladeVillain een van de snelste 2.1 ROMs die er is (leuk bijkomend voordeel waar ik dan nu achter kom :))

@gambieter: vreemd dat die optie ontbreekt. Is het een stock optie of door de ROM koks erin gebakken?

Voor de Desire skin: http://android.modaco.com...adevillain1-0-1-rom-only/ (mocht ik het verkeerd overgebracht hebben, het is de skin vooral, niet zozeer een hele Sense makeover oid }:O )

[ Voor 9% gewijzigd door Mystic2010 op 20-11-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic2010 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:30:
Ik zou die Hongaarse laten liggen. Van wat ik begreep verschilt de Hongaarse Blade ook met de UK/Franse hardwarematig (geheugen o.a.).
Die verschillen zijn half het geheugen (256 Mb RAM) en een LCD scherm ipv OLED. De ROM heeft als voordeel dat de Android kernel versie recenter is en beter zou werken.
@gambieter: vreemd dat die optie ontbreekt. Is het een stock optie of door de ROM koks erin gebakken?
Schijnt te ontbreken in de stock ROM.
Voor de Desire skin: http://android.modaco.com...adevillain1-0-1-rom-only/ (mocht ik het verkeerd overgebracht hebben, het is de skin vooral, niet zozeer een hele Sense makeover oid }:O )
Thanks, ga ik naar kijken :) .

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 20-11-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Mystic2010 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:30:

Als ik de reacties @ Modaco lees is de BladeVillain een van de snelste 2.1 ROMs die er is (leuk bijkomend voordeel waar ik dan nu achter kom :))
Ik draai momenteel BladeVillain en vind het wel even welletjes geweest met het switchen tussen ROMs ;) Kost toch steeds weer 30-45 minuten om alles weer in te stellen zoals ik dat wil (2 email accounts waarvan 1 met MS Exchange van de Uni, Agenda, Facebook, Contacten, all m'n apps (hulde aan Titanium Backup), you name it..). Ik ga nu wachten op een stable 2.2 Froyo ROM op de officiele ZTE Kernel van de chinese Blade (die nog moet uitkomen).

Heb nog lang zitten twijfelen tussen BladeVillain en de Hongaarse ROM, maar ben toch uiteindelijk voor BladeVillain gegaan, zeker omdat hier en daar werd gezegd dat het de snelste 2.1 ROM was (en dat is het voor mijn gevoel ook) en dat de Hongaarse ROM nog best veel kinderziektes heeft...

Phone loopt nu weer als een zonnetje. Wat wel raar is, is dat op de huidige ROM RecklessRacing niet wilt draaien. Ik krijg het splashscreen en dan hangt het spel zich op. Phone reageert nog wel, maar heel langzaam... Achja, speelde het spel sowieso al niet, was meer 'proof of concept' dan wat anders ;)
Ook werkt streaming video niet (youtube wel). Probeer SPB TV maar eens... gebeurd niets... Dat was overigens ook in de French Fries ROM alsmede in de Hongaarse ROM

Was wel nog een geklooi om BladeVillain erop te krijgen zeg, pff.. Maar dat komt meer door mijn onkunde denk ik.
Ik had LauncherPro.apk uit de zip gehaald, met taskmanager.apk (flut taskmanager van ZTE) en toen crashte de phone al meteen na de Google Wizard... wat blijkt: De standaard launcher is er uitgehaald en er zit alleen LauncherPro in, maar aangezien ik die apk had weggegooid, was er geen homescreen om naar toe te gaan, dus crash !

Ik stoor mij overigens niet aan het gemis van het niet kunnen uitschakelen van de Data Connection in de Instellingen. Ik gebruik daarvoor SwitchPro en bovendien heb ik een onbeperkt mobiel internet abonnement, maar ik kan me voorstellen dat het voor prepaid gebruikers vervelend is.

Last but not least: Ik mis mijn 'round battery indicator' op BladeVillain ! Hoe krijg ik deze terug :'( ?

[ Voor 3% gewijzigd door Freekers op 20-11-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
@ Freekers

Toen ik een paar dagen geleden vroeg of ik de nederlandse taal kon selecteren icm met een azerty toetsenbord en nederlands woordenboek; zei jij me dat dit kon.

Ik ben nu terug gegaan naar de MoDaCo Custom rom R4, heb MoreLocal2 geinstalleerd, maar nu vind ik geen optie om te kiezen welk woordenboek ik wil, kan ik geen ander toetsenbord meer kiezen..? Komt dit omdat dat pas mogelijk is vanaf Froyo?

Nog iets; ik vind in de Market geen programma App2SD? waar kan ik dit vinden?

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Jumper2110 op 20-11-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Jumper2110 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:08:
@ Freekers

Toen ik een paar dagen geleden vroeg of ik de nederlandse taal kon selecteren icm met een azerty toetsenbord en nederlands woordenboek; zei jij me dat dit kon.

Ik ben nu terug gegaan naar de MoDaCo Custom rom R4, heb MoreLocal2 geinstalleerd, maar nu vind ik geen optie om te kiezen welk woordenboek ik wil, kan ik geen ander toetsenbord meer kiezen..? Komt dit omdat dat pas mogelijk is vanaf Froyo?

Nog iets; ik vind in de Market geen programma App2SD? waar kan ik dit vinden?

Alvast bedankt!
Gebruik je het stock keyboard, of het HTC_IME Mod keyboard ?
Zou eigenlijk niets met Froyo te maken mogen hebben, maar wat ik wel weet dat er beperkte NL taal ondersteuning in de MoDaCo R4 ROM zit. BladeVillain is een goed alternatief, want daar zouden wel alle talen gewoon inzitten en hoef je dus ook niet met MoreLocale2 aan de slag.

A2SD is geen 'programma' dat je zomaar uit de Market haalt, het is namelijk ook niet zo simpel te installeren. Een ProTip van mijn kant: neem een ROM waar A2SD bij ingebakken zit. Dat bespaart je (heul veel) kopzorgen en tijd.... ik heb het namelijk zelf niet aan de gang gekregen en ben uiteindelijk maar overgestapt op een ROM met A2SD ingebakken.. Ik ben overigens niet de enige bij wie het niet gelukt is.
In BladeVillain zit A2SD bijvoorbeeld al ingebakken. Vergeet niet dat je je SD card moet partitioneren in 1 FAT32 partitie en 1 EXT2 partitie. Dat kan met gparted (linux) of met minitool partition wizard home edition (windows)

[ Voor 28% gewijzigd door Freekers op 20-11-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
Stock keyboard, maar ik gebruik bv handcent als sms applicatie. De BladeVillain zal ik eens bekijken dan :)

Ok.. Maar als ik het goed gelezen heb, is vanaf 2.2 A2SD gwn standaard aanwezig? Dus wnnr er een officiele of echt goeie stabiele Froyo rom uit is, is dat allemaal al geregeld :) Ik heb toch nog geen nood aan heel veel spelletjes (die staan nog op m'n iPhone ;)), dus voorlopig laat ik het zo denk ik

[ Voor 58% gewijzigd door Jumper2110 op 20-11-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Jumper2110 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:15:
Ok.. Maar als ik het goed gelezen heb, is vanaf 2.2 A2SD gwn standaard aanwezig? Dus wnnr er een officiele of echt goeie stabiele Froyo rom uit is, is dat allemaal al geregeld :) Ik heb toch nog geen nood aan heel veel spelletjes (die staan nog op m'n iPhone ;)), dus voorlopig laat ik het zo denk ik
Zoeits ja. A2SD is eigenlijk een 'symlink' en alle applicaties worden op je SD card geinstalleerd. Vanaf Froyo heb je de mogelijkheid de apps die het ondersteunen te 'moven' naar je SD card, dus er zullen nog altijd apps op je interne geheugen worden geinstalleerd omdat niet alle apps ondersteunen om vanaf je sd card te worden gerund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:12:
of met minitool partition wizard home edition (windows)
You're a star d:)b . Ik zocht al naar een utility waar dit mee kon, had al PM, Swissknife etc geprobeerd, maar dit is de eerste die het makkelijk kan. Thanks :)
Freekers schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:31:
Zoeits ja. A2SD is eigenlijk een 'symlink' en alle applicaties worden op je SD card geinstalleerd. Vanaf Froyo heb je de mogelijkheid de apps die het ondersteunen te 'moven' naar je SD card, dus er zullen nog altijd apps op je interne geheugen worden geinstalleerd omdat niet alle apps ondersteunen om vanaf je sd card te worden gerund.
Mijn Desire heeft 2.2 Froyo (officiele HTC release) en heel veel programma's kunnen niet gemoved worden naar de SD, dus echt veel heb je er niet aan als het gaat om ruimte te maken.

Ik heb nu net een 8 GB microSDHC class 6 kaart binnengekregen die ik met de SF ga testen :)

[ Voor 52% gewijzigd door gambieter op 20-11-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
Huh 8)7 Ik steek daarnet mijn sim voor de eerste keer sinds ik die modaco R4 rom heb in mijn SF, ik start op en mijn pincode wordt gevraagd..ok ik geef deze in, ik zie 1 seconde mijn homescreen en dan komt er een scherm met de melding:
PIN-code voor ontgrendelen SIM-netwerk |:( |:(

Wat is dat nu? Mijn SF is al unlocked want gisteren kon ik nog gewoon bellen en berichten sturen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:32:
[...]

You're a star d:)b . Ik zocht al naar een utility waar dit mee kon, had al PM, Swissknife etc geprobeerd, maar dit is de eerste die het makkelijk kan. Thanks :)

[...]

Mijn Desire heeft 2.2 Froyo (officiele HTC release) en heel veel programma's kunnen niet gemoved worden naar de SD, dus echt veel heb je er niet aan als het gaat om ruimte te maken.
MiniTool Partition Wizard Home Edition is gewoon een top programma. Heb ik ook erg lang naar moeten zoeken. Deed eerst alles met Partition Magic, maar die wordt niet meer gemaakt en Windows Vista en 7 zijn niet meer supported. Minitool is het beste alternatief wat ik tot nu toe heb gevonden... en het is nog gratis ook !!

Klopt, ik geef zelf ook de voorkeur aan A2SD ipv dat move gebeuren in Froyo
Jumper2110 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:35:
Huh 8)7 Ik steek daarnet mijn sim voor de eerste keer sinds ik die modaco R4 rom heb in mijn SF, ik start op en mijn pincode wordt gevraagd..ok ik geef deze in, ik zie 1 seconde mijn homescreen en dan komt er een scherm met de melding:
PIN-code voor ontgrendelen SIM-netwerk |:( |:(

Wat is dat nu? Mijn SF is al unlocked want gisteren kon ik nog gewoon bellen en berichten sturen :s
Hmm. En is die netwerkcode niet hetzelfde als je PIN code ?
* Freekers heeft geen pincode en heeft zodoende nooit last van dat soort zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
Neen vreemd genoeg niet.. :s Ik begrijp het niet, eenmaal unlocked maakt het toch totaal niet uit of je er een andere ROM opzet of niet. En toch krijg ik nu ineens die melding :s Nu wilde ik de SF eindelijk in gebruik nemen, is het dit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Jumper2110 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:50:
Neen vreemd genoeg niet.. :s Ik begrijp het niet, eenmaal unlocked maakt het toch totaal niet uit of je er een andere ROM opzet of niet. En toch krijg ik nu ineens die melding :s Nu wilde ik de SF eindelijk in gebruik nemen, is het dit :p
Haal je simkaartje er eens uit en start de SF eens op zonder kaartje.
Zet hem uit, stop je kaartje erin en probeer het opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
Al paar keer gedaan.. Nog eens proberen, je weet maar nooit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumper2110 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:50:
Ik vermoed dat BombaCI de telefoon nooit unlocked heeft, maar gewoon de Froyo erop heeft gezet waarvan bekend is dat die de Provider SIMlock omzeilt (eigenaardigheidje, zie eerder in dit topic). Freekers kent dit niet omdat ik hem al unlocked had voordat ik hem opstuurde ;) .

Je kunt de unlockcode gewoon krijgen via de site die eerder is gegeven in het topic.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 20-11-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
Ahaa.. Dat is goed mogelijk.. In de advertentie stond dat ie geunlocked was dus ja, ik nam aan dat dat ook daadwerkelijk zo was. Dan gebruik ik die site wel even, bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:58:
[...]

Ik vermoed dat BombaCI de telefoon nooit unlocked heeft, maar gewoon de Froyo erop heeft gezet waarvan bekend is dat die de Provider SIMlock omzeilt (eigenaardigheidje, zie eerder in dit topic). Freekers kent dit niet omdat ik hem al unlocked had voordat ik hem opstuurde ;) .

Je kunt de unlockcode gewoon krijgen via de site die eerder is gegeven in het topic.
Ah op die fiets ;)
Nee, ik heb daar inderdaad nooit te maken mee gehad O-) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
Welk modelnr moet ik trouwens nemen.. Er staat een hele lijst Orange SF nr's?

(srr voor al de vragen, maar ik doe liever niets fout nu :o )

[ Voor 40% gewijzigd door Jumper2110 op 20-11-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Jumper2110 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:05:
Welk modelnr moet ik trouwens nemen.. Er staat een hele lijst onder ZTE.. Maar geen Orange SF of ZTE Blade?
sfr 341

Kan de startpost eens worden geupdated ? Er zijn veel recente ontwikkelingen die ik graag daarin zie. O.a. het gratis unlocken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
Ok het is allemaal gelukt uiteindelijk :D Bedankt voor de hulp, nu kan ik eindelijk de SF in de praktijk gaan testen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumper2110 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:05:
Welk modelnr moet ik trouwens nemen.. Er staat een hele lijst Orange SF nr's?

(srr voor al de vragen, maar ik doe liever niets fout nu :o )
Vragen is niets mis mee, maar veel van die dingen worden al uitgelegd in het topic of op MoDaCo, dus iets meer inzet mag wel. Niet vervelend bedoeld hoor, maar je leert het meeste van ook zelf zoeken en lezen :)
Schijnt niet uit te maken, toen de link net uitkwam gaf men aan dat de standaard ZTE Bluebell ook werkte. Heb het niet geprobeerd ;) .
Kan de startpost eens worden geupdated ? Er zijn veel recente ontwikkelingen die ik graag daarin zie. O.a. het gratis unlocken e.d.
Misschien moet je JDhD even DM'en om te vragen of je medeauteur kan zijn? Dan heb je toegang om te editen :)

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 20-11-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:12:
Misschien moet je JDhD even DM'en om te vragen of je medeauteur kan zijn? Dan heb je toegang om te editen :)
Zal ik eens doen, want zo kunnen we veel vragen voorkomen die reeds al meerdere malen zijn beantwoord (o.a. unlocken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:17:
Zal ik eens doen, want zo kunnen we veel vragen voorkomen die reeds al meerdere malen zijn beantwoord (o.a. unlocken)
Als hij mij ook medeauteur maakt wil ik best meehelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:30
Drama dat hij niet in Nederland verkrijgbaar is...
Bij play.com is een creditcard vereist.
En met ebay heb ik geen ervaring, gaat nog leuk worden dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
grippa schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:03:
Bij play.com is een creditcard vereist.
En ze versturen niet naar Nederland (is pas een paar keer aan bod gekomen in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:18
gambieter schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:21:
[...]

Als hij mij ook medeauteur maakt wil ik best meehelpen :)
Ik heb jullie even mede-auteur gemaakt. Ik ben er nog niet echt mee bezig, omdat ik mijn Blade pas met kerst krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JHdD schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:18:
Ik heb jullie even mede-auteur gemaakt. Ik ben er nog niet echt mee bezig, omdat ik mijn Blade pas met kerst krijg.
Thanks, Freek en ik zullen wel even overleggen zodat we niet tegelijk gaan kloten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
JHdD schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:18:
Thanks !
gambieter schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:23:
Thanks, Freek en ik zullen wel even overleggen zodat we niet tegelijk gaan kloten :p
Ik stuur je een dezer dagen even een DM/mailtje met wat mij wel belangrijk lijkt om in de startpost te vermelden :)

[ Voor 29% gewijzigd door Freekers op 20-11-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic2010
Voor de mensen die graag Facebook sync wilden hebben om profielfoto's aan contactpersonen te linken, maar dit niet lukte ben ik gewezen op SyncMyPix.

Van de Fancy Widget is vandaag overigens een update en een Pro versie uitgekomen.
Pro versie kost $1.99 en geeft access tot een FW Marketplace waar skins voor de clock & weather in te vinden zijn.

Heb daar de HTC clock & weather vandaan geplukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg met BladeVillain 1.0.1 de A2SD niet voor elkaar? SD kaart gepartitioneerd met partition Wizard (ext2 en ext3 geprobeerd), de eerste primaire partitie is FAT32, de laatste primaire partitie is ext2 of ext3, maar geen effect.

Wat doe ik fout? Kan ook niets in de verschillende guides vinden.

Op Froyo werkt het trouwens wel goed om de SD-kaart te gebruiken, maar dan moet je wel eerst Move2SD Enabler gebruiken. Ik vind trouwens de Froyo-beta van FibbleSan wel erg goed werken tot nu toe :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
Ik word momenteel bijna gek van het ontbreken van een goed azerty toetsenbord icm met nederlandse (vlaamse) woordenboek.. ik heb nog niet echt goede alternatieven kunnen vinden en dit vond ik op de iPhone wel beter geregeld :)

Als iemand dus suggesties heeft ..;)

Daarnaast nog een kleine opmerking, als ik mijn eigen fotos wil gebruiken als achtergrond, krijg je zo'n oranje kadertje waarmee je de foto moet selecteren. Het is echter onmogelijk de VOLLEDIGE foto als achtergrond te krijgen :s Why? 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Jumper2110 op 21-11-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 21 november 2010 @ 04:08:
Ik krijg met BladeVillain 1.0.1 de A2SD niet voor elkaar? SD kaart gepartitioneerd met partition Wizard (ext2 en ext3 geprobeerd), de eerste primaire partitie is FAT32, de laatste primaire partitie is ext2 of ext3, maar geen effect.

Wat doe ik fout? Kan ook niets in de verschillende guides vinden.
De BladeVillain ROM ondersteund alleen EXT2 als A2SD partitie. Heb je beide partities aangemaakt in Minitool ?
Jumper2110 schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:08:
Ik word momenteel bijna gek van het ontbreken van een goed azerty toetsenbord icm met nederlandse (vlaamse) woordenboek.. ik heb nog niet echt goede alternatieven kunnen vinden en dit vond ik op de iPhone wel beter geregeld :)

SwiftKey of Smart Keyboard kun je op NL taal instellen met een Azerty layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Jumper2110 schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:08:

Daarnaast nog een kleine opmerking, als ik mijn eigen fotos wil gebruiken als achtergrond, krijg je zo'n oranje kadertje waarmee je de foto moet selecteren. Het is echter onmogelijk de VOLLEDIGE foto als achtergrond te krijgen :s Why? 8)7
Oranje kadertje: dit is het knip-kader van de foto. Hou je vinger op de RAND van het kader en je zal zien dat er pijljtes verschijnen aan alle kanten, je kan het kader nu groter slepen door je vinger te bewegen. Als je een achtergrond hebt die gelijk is aan je schermresolutie (en dat is wel zo mooi ;) ), dan moet het oranje kader dus inderdaad tot de rand van de volledige foto gesleept worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:12:
De BladeVillain ROM ondersteund alleen EXT2 als A2SD partitie. Heb je beide partities aangemaakt in Minitool ?
Dat zal ik nog eens doen. Gosteren dacht ik alles OK te hebben (1.5 GB FAT32 en 512 MB EXT2) en hij bleef hangen op het groene bootscherm. Na 10 minuten heb ik toen de batterij er maar uitgehaald.

Hoe kun je zien of A2SD werkt? Op het web vind ik het verdomde onduidelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 21-11-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic2010
Weet overigens ff niet of het hier nou was vermeld of dat ik het van Modaco heb..
Mochten jullie van dat Orange logo aan de achterkant afwillen, zou je er nog een sticker overheen kunnen plakken.

Heb deze gekocht en erop geplakt, was er binnen 2 werkdagen :)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=140455434420 (gewoon Small versie)

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://i100.photobucket.com/albums/m24/randal24/IMG00002-20101011-1332.jpg
Zo ziet het er dan uit :) (foto van modaco topic)

Edit:
De update van Appbrain app is geweldig! Nu kun je Fast Web Install enablen o.a.
Had een queue van wat apps, die installeert ie nu allemaal tegelijk ipv elke keer Install te moeten klikken per app! :D

Edit:
@gambieter hierboven: ff Quick System Info installeren. Daarin kun je zien of het herkend wordt e.d. Intern geheugen zal nog wel afnemen omdat de Dalvik cache wel op het interne geheugen wordt opgeslagen. Maar als het goed is zie je de A2SD partitie afnemen in grootte :)

[ Voor 51% gewijzigd door Mystic2010 op 21-11-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
Momenteel heb ik mijn SF redelijk naar m'n eigen smaak kunnen inrichten, ik draai nu op de R4 rom van het modaco forum. Nu waren er toch nog een paar kleine dingetjes..

1. Als ik Launcher Pro gebruik kan ik veel minder vlot door mijn lijst met applicaties scrollen dan met de gewone launcher. Ik gebruik dan ook de standaard launcher momenteel, maar daarbij kan je geen dock instellen.. Heeft er nog iemand last van een soort scroll lag icm Launcher Pro?

2. Als de telefoon gwn in mijn broekzak ofzo steekt, en ik wil eens naar het uur kijken, kan ik het scherm alleen aanzetten door op de powerknop te duwen.. Is dit normaal?

3. Ik zoek naar goede offline navigatiesoftware (gratis).. Sygic mobile maps zoals Freekers een paar pagina's terug aanraadde, kan ik niet meer vinden..
Dat was het :p

[ Voor 10% gewijzigd door Jumper2110 op 22-11-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Net een gekocht voor 90 pond buy it now (+9 pond verzendkosten), had gevraagd of hij de buyer requirements weg kon halen aangezien hij wel naar Europa wilde versturen en toen meteen gekocht. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumper2110 schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:53:
1. Als ik Launcher Pro gebruik kan ik veel minder vlot door mijn lijst met applicaties scrollen dan met de gewone launcher. Ik gebruik dan ook de standaard launcher momenteel, maar daarbij kan je geen dock instellen.. Heeft er nog iemand last van een soort scroll lag icm Launcher Pro?
Launcher pro is inderdaad mooi maar kan vertragend werken.
2. Als de telefoon gwn in mijn broekzak ofzo steekt, en ik wil eens naar het uur kijken, kan ik het scherm alleen aanzetten door op de powerknop te duwen.. Is dit normaal?
Yep, dat is de enige manier waarop het werkt. Is ook zo bij mijn HTC Desire, daarom heb je geen vergrendelingscombinatie.
3. Ik zoek naar goede offline navigatiesoftware (gratis).. Sygic mobile maps zoals Freekers een paar pagina's terug aanraadde, kan ik niet meer vinden..
Dat was het :p
Zie een paar topics op MoDaCo:
http://android.modaco.com...o-com/320011/igo-sat-nav/
http://android.modaco.com...81/satnav-on-the-sanfran/
Mystic2010 schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:57:
@gambieter hierboven: ff Quick System Info installeren. Daarin kun je zien of het herkend wordt e.d. Intern geheugen zal nog wel afnemen omdat de Dalvik cache wel op het interne geheugen wordt opgeslagen. Maar als het goed is zie je de A2SD partitie afnemen in grootte :)
Thanks, goede tip.

Ik ben er nu achter wat het probleem was: ik partitioneerde de SD-kaart pas na installatie van de ROM. Nu heb ik de SD-kaart eerst gepartitioneerd en daarna geinstalleerd, en dan werkt het gewoon :D

Edit:
Kendon @ VillainROM heeft een nieuwe ROM uitgebracht: BladeVillain 1.1.0, gebaseerd op de Hongaarse ROM. Helaas is de developer kendon ergens boos over, vandaar geen release notes. En da's jammer, want ik heb hem net geinstalleerd en het heeft de nadelen van 1.0.1 weggehaald, en is echt heel snel. Hopelijk draait kendon weer bij, want hij doet echt goed werk (net als de andere developers als Paul@MoDaCo, FlibbleSan en Kallt_kaffe).

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 23-11-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JHdD had die verkoper er toevallig niet meer te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:45:
@JHdD had die verkoper er toevallig niet meer te koop?
Ja twee in totaal, ook nog eentje voor 80 pond met wat kleine beschadigingen.
Pagina: 1 ... 4 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.