Anoniem: 303530

kloos2 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:49:
[...]

Hehe, dat ziet er inderdaad beetje merkwaardig uit :P
die reacties bij die video ook _/-\o_
Impressive video editing. If you watch very closely at 0:18, you will notice that the Terran player "leaves the game". This implies that the Zerg player defeated a Terran player in a Starcraft II melee multiplayer match. I doubt this ever happened, but I cannot find any stray pixels. Keep up the good work.

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
En de server is weer online *O*

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
MrVegeta schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:44:
Lol moet je nu even proberen offline te spelen.
Ik had van het weekeind geen internet, dus ik proberen Starcraft offline te spelen.
Mooi niet, je moet eerst online authenticaten om offline te kunnen spelen 8)7. Zelfs nu ik weer internet heb kan ik nergens op b.net vinden waar ik dit zou moeten doen.

Freelance Unity3D developer

Anoniem: 82219

Ik blij kan weer spelen, 1ste potje toss vs zerg

Lost temple, hij vind me op zijn 2de scout poging, 6 pool, zerglings, ik zag het en had wall off, pylon was al half kapot voor eerste zealot eindelijk kwam en dood ging, pylon ging neer toen was 2de zealot er pas uit, zealot dood en zerlings happen lekker me probes kapot.

allebij zealots gechronoboost

DAMN YOU PATCH DAMN YOU !

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-04 23:11
Anoniem: 82219 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:29:

Lost temple, hij vind me op zijn 2de scout poging, 6 pool, zerglings, ik zag het en had wall off, pylon was al half kapot voor eerste zealot eindelijk kwam en dood ging, pylon ging neer toen was 2de zealot er pas uit, zealot dood en zerlings happen lekker me probes kapot.

en dat ligt aan de patch omdat? of had je het met 5 sec extra wel gered? :P

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:25

Alleen een wall-off met een Gateway, of had je er meer exotische dingen staan zoals CC?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@TheDonn
Ik denk dat ik nu voortaan m'n wall off ga maken zonder de pylon daarin te betrekken. Voor de meeste maps schijnt dat prima mogelijk te zijn en alles is beter dan een pylon qua HP :) Dat geeft je wat meer tijd.
daanteb schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:33:
[...]

en dat ligt aan de patch omdat? of had je het met 5 sec extra wel gered? :P
Dat valt natuurlijk lastig te zeggen. Maar feit blijft dat zijn tweede zealot minimaal 10 seconden later naar buiten kwam. 10 seconden is best veel tijd voor loslopende zerglings :P

Het zal nog steeds wel te doen zijn, je moet alleen nog wat scherper op je build zitten om op tijd te zijn denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 22-09-2010 15:46 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-05 20:55
daanteb schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:33:
[...]

en dat ligt aan de patch omdat? of had je het met 5 10 sec extra wel gered? :P
Nou ik denk dat het best wel impact kan hebben, ik vond het al lastig om die eerste 2 zealots eruit te krijgen tegen een 6-zergling rush

[edit]
Kon 1xtje half inloggen maar dat ging fout, nu liggen de servers er weer uit voor mij. Denk dat ze gewoon overbelast zijn (beste geval) of dat het toch allemaal nog niet lekker werkt (worst case).

Dat vind ik wel jammer aan die online spelletjes, vooral als je ze online moet "authenticeren" e.d.: als de servers platliggen (of platgaan omdat het bedrijf bijv. falliet gaat) heb je pech.

[ Voor 80% gewijzigd door dtech op 22-09-2010 15:50 ]

Geen schijn van kans dat je twee zealots hebt voordat zerglings er zijn. Maar het is dankzij chrono boost toch ook niet 10 seconde vertraagd?

Anyway je kan ze altijd nog naar binnen laten en dan met zealot + probes doden.

Ok zal het ff beter uitleggen :-)

Ik wou pylon > gate > zealot wall maken, lost temple verwachte geen 6 pool

Ik scoute hem en zag die zerglins komen, ik had net me 2de pylon neer gezet al achter me gate en had dus open wall, me zealot zou er niet op tijd zijn, dus ik gooide een 2de pylon neer, had net 100 minerals ervoor en zijn lings kwamen aan terwijl die nog in aanbouw was.

Zealot klaar, hakt wat lings dood, ik chrono boost de 2de ook, maar er kwamen er weer teveel lings aan en me zealot is klaar en staat gelijk omringt door al die mega hamsters en is te snel dood, pylon was neer en ik was supply blocked erna en kon niks meer terwijl hij meer units naar me pompte.

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024
euh... die patch zorgt alleen eerder voor een gateway en later een zeal... andere woorden.. je kan eerder chrono boosten op die ene zeal... en bovendien dont blame the patch... blame your skills :P

dankzij die tank nerf, kan ik normaal me marines de dood insturen XD

tip... als je precies 1 zealot breed maakt de ingang... kan je bij het einde probes en een zeal zetten.. wedden dat ie terug gaat?

[ Voor 19% gewijzigd door zonglew00 op 22-09-2010 15:54 ]

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:33
dont feed the troll :+

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• dtech
zonglew00 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:51:
euh... die patch zorgt alleen eerder voor een gateway en later een zeal... andere woorden.. je kan eerder chrono boosten op die ene zeal... en bovendien dont blame the patch... blame your skills :P

dankzij die tank nerf, kan ik normaal me marines de dood insturen XD
Huh, waar haal jij uit dat gateways sneller gebouwd worden? Met die tank nerf was ik het wel eens, was geen lol aan met ground units tegen een terran die een paar van die dingen had.

• daanteb
Anoniem: 82219 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:50:
Ok zal het ff beter uitleggen :-)

Ik wou pylon > gate > zealot wall maken, lost temple verwachte geen 6 pool

Ik scoute hem en zag die zerglins komen, ik had net me 2de pylon neer gezet al achter me gate en had dus open wall, me zealot zou er niet op tijd zijn, dus ik gooide een 2de pylon neer, had net 100 minerals ervoor en zijn lings kwamen aan terwijl die nog in aanbouw was.

Zealot klaar, hakt wat lings dood, ik chrono boost de 2de ook, maar er kwamen er weer teveel lings aan en me zealot is klaar en staat gelijk omringt door al die mega hamsters en is te snel dood, pylon was neer en ik was supply blocked erna en kon niks meer terwijl hij meer units naar me pompte.
op zo'n moment gewoon die 6 zerglings naar binnen laten en met je 1e zeal je walloff maken, niet achter de zerglings aan want dan kunnen er meer binnen komen. dan met al je probes die 6 zerglings slopen. je verliest wel een aantal probes maar nooit zoveel dat je achterloopt in workers.

check anders de replay hoeveel workers hij had toen hij binnenkwam, je kunt dan voor jezelf nagaan hoeveel je er mag verliezen. waarschijnlijk een stuk of 5-6.

complete walloff met een pylon kan ook maar ligt er net aan of je dan meteen een walloff kan maken met je zeal als die down gaat.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:20

Wall off met pylon doet toch niemand meer? :P
Als je complete wall off doet je zealot naar je eigen kant van de wall laten gaan. Anders is hij meteen surrounded door zerglings en is ie zo dood. Als dan je pylon down gaat kan je proberen hem als wall te gebruiken, anders samen met probes zerglings doden.

Anoniem: 109640

Cloud schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:45:
@TheDonn
Ik denk dat ik nu voortaan m'n wall off ga maken zonder de pylon daarin te betrekken. Voor de meeste maps schijnt dat prima mogelijk te zijn en alles is beter dan een pylon qua HP :) Dat geeft je wat meer tijd.

[...]

Dat valt natuurlijk lastig te zeggen. Maar feit blijft dat zijn tweede zealot minimaal 10 seconden later naar buiten kwam. 10 seconden is best veel tijd voor loslopende zerglings :P

Het zal nog steeds wel te doen zijn, je moet alleen nog wat scherper op je build zitten om op tijd te zijn denk ik.
ik zou zeggen workers? :o
Zealot plus workers?

is die zealot ready voor of na de wave inclusief chronoboost? dan zou het met je workers moeten lukken toch?

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

De verandering aan de unit productie tab, waar je nu kan zien hoe lang iets aan het bouwen is, is ook een erg handige verandering :). En een heleboel iconen zijn mooier gemaakt (zoals stim/conc shells/zealot charge/etc).

[ Voor 28% gewijzigd door Jerry op 22-09-2010 16:30 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

de zealots staan voor je deur voordat je gateway zelfs maar klaar is.

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 15:46

Amafi

Amafi

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:33:
Wow, dat zijn pas snelle zealots. Worden die door de nieuwe patch zonder gateway ingewarpt :+

spoiler:
jaja, zerglings

Heeft iemand nog een link waar je bijvoorbeeld je build tegen een 6-pool kan oefenen als P zijnde?

[ Voor 19% gewijzigd door Amafi op 22-09-2010 16:43 ]

Anoniem: 291359

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:33:
euh :? 8)7

lol, ultralisk overpowered nu :P

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38
Amafi schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:41:
Heeft iemand nog een link waar je bijvoorbeeld je build tegen een 6-pool kan oefenen als P zijnde?
Er is een custom game (yambot?) waarbij je alles kan testen etc :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

[...]

Wow, dat zijn pas snelle zealots. Worden die door de nieuwe patch zonder gateway ingewarpt :+
ai, typvouten :+

Anoniem: 357023

Ik ben benieuwd naar de nieuwe patch wat het teweeg zal brengen. Ik ben idd al bang voor dat 6 pool bijna een standaard gaat worden tegen protoss.

Het is denk ik niet zozeer de extra paar seconden time op zealot build time alsmede de kennis hier van. Met chrono scheeld het je maar 2.5 seconden. Ik weet niet of dit realtime is of playtime anders zou het iets van 1.7 seconden zijn op faster. Dat is bijna niks, voor 2 zealots zal dat dus rond de 3,5 seconde zijn.

Het probleem is de meeste spelers denken hier niet zo over na en zien 5 seconden en denken ohh lets go 6pool en dat zal ook veel suc6 hebben. Easy to do, hard to stop. Zelfs progamers verliezen hier nog wel eens van, als ze het niet goed scouten/verwachten(bijv met een 9 pylon, scout, 14 gateway build). Gevolg zal weer early gateways tegen zerg zijn.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
YABOT
Green Tea AI

Kan overigens best wel zo zijn dat je moet wachten op een update van deze AI's omdat ze vaak niet meer werken na een patch. Heb het zelf nog niet kunnen testen.

Ik vind Green Tea de betere AI om te trainen (betere micro, meer strats en countered beter) en YABOT om je builds te perfectioneren en timings goed te krijgen (geeft exacte timings en de mogelijkheid om je build te recorden). In beide kun je oefenen tegen bepaalde builds zoals een 6-pool.

Verder gebruik ik SC-ALLin1 launcher om deze AI's te starten en om de map selectie / options te zetten.

• Bosmonster
Anoniem: 291359 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:42:
[...]

euh :? 8)7

lol, ultralisk overpowered nu :P
Wat ik me dus serieus afvraag als dit de normale splash damage afhandeling is op gebouwen, of dezelfde bug dan niet optreedt bij veel andere units, zoals siege tanks.

Bosmonster schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:07:
[...]

Wat ik me dus serieus afvraag als dit de normale splash damage afhandeling is op gebouwen, of dezelfde bug dan niet optreedt bij veel andere units, zoals siege tanks.
lijkt me niet, aangezien alleen de splash damage/range van de ultralisk is aangepast, en niet die van de siege tank (welke dus imo hetzelfde zou moeten blijven)
tijd om het uit te testen ;p

Anoniem: 357023

Ehh....... het probleem is dat er van de target wordt uitgegaan ipv de ultralisk zelf. Dus op gebouwen betekend dit dat de splash rond het gehele gebouw zich voordoet. Dit is ook zo op een tank, alleen de radius van een bijvoorbeeld een command center is zo groot dat het echt een major probleem is en je dus binnen no time als je scv's verliest. Voor tanks of andere units is het probleem niet echt aanwezig.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 357023 op 22-09-2010 17:17 ]

• djengizz
  • Niet online
De reden voor de grote splash bij een PF is dat de splash damage van een ultra afhankelijk is van de radius van de target unit / building. Omdat de PF zo groot is wordt ook de splash damage radius (in mijn ogen belachelijk) groot. Bij bv. een marine zal deze radius een hoop kleiner worden (zat al in de game voor de patch). Ook bv. bij een supply depot zal dit effect niet zo groot zijn.

Zover ik weet heeft alleen de ultra splash op basis van target unit. Een siege tank heeft een vaste radius voor zijn splash damage ongeacht zijn target.

edit:
spuit 11 ^^^

• dtech
Ik kan nog steeds niet op Battle.net, hebben meer mensen hier last van?

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Snappie88 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:59:
Gents :W

Vraagje. Heb over een maandje een lannetje bij mij thuis en het is de bedoeling dat we aardig war Starcraft 2 gaan spelen. Nu weet ik dat voor Starcraft (+BW) er vroeger leuke 'mods' waren te downloaden. Staat mij een soort van bunkerdefence, race met Vultures en nog een hele zooi andere spellen. Heb natuurlijk zelf ook even gezocht maar zag dat er erg weinig mods en eigenlijk nog geen interessante mods waren gemaakt voor SC2. Iemand die toevallig iets voorbij heeft zien komen?
Las op op een gamingsite dat Blizzard zelf bezig is met ontwikkelen van Mods, alleen hopen dat kotick de mods gratis houdt.. zal wel niet aangezien die de Starcraft cinematics wil bundelen en verkopen als film.. 8)7

Linkje gevonden: http://kotaku.com/5644522...its-own-starcraft-ii-mods

[ Voor 5% gewijzigd door motormuus op 22-09-2010 17:28 ]

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

• Bosmonster
djengizz schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:18:

Zover ik weet heeft alleen de ultra splash op basis van target unit. Een siege tank heeft een vaste radius voor zijn splash damage ongeacht zijn target.
Daar zou ik dus wel eens een testje van willen zien :)

• djengizz
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:34:
[...]

Daar zou ik dus wel eens een testje van willen zien :)
Is ranged vs melee dus zou wel logisch zijn.
Maar idd om het zeker te weten zul je even moeten testen.

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 07:53
Dus kun jij ook gelijk stellen dat het imba is? Nee, dat kun je nog niet.
Het is zelfs makkelijk te counteren door je PF niet te repairen :+.

Maar goed, buiten het imba verhaal, dit lijkt me niet de bedoeling van Blizzard geweest te zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Wmm op 22-09-2010 17:41 ]

Anoniem: 231122

Je zou denken dat ze het testen..

http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/627980105

lol :D
WOW JUST LIKE THAT....

I thought I found the cure to the Immortal Planetary Fortess...guess I was mistaken.

One thing..can Zerg have one damn thing that makes them good? Why blizzard why?!?!

We voice our complaints so much...there's so many topics, statistics, the tournaments are outragous...and just like that...1 Terran cries and you wipe away his tears? We still have our Tears running down our face...course your not gonna wipe it off ours...

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 22-09-2010 17:45 ]

• Bosmonster
Wmm schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:39:
[...]

Dus kun jij ook gelijk stellen dat het imba is? Nee, dat kun je nog niet.
Het is zelfs makkelijk te counteren door je PF niet te repairen :+.
Zelfs als ze blijven doorminen zullen ze in notime dood zijn.

Je Ultra's veranderen in een soort nuke :P

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 22-09-2010 18:02 ]

ultra dropships! :Y

Anoniem: 291856

Hier zal ILOVEWAR niet blij mee zijn als hij in de hwh finale weet te geraken.. ik kan me herinneren (RAAAARGGHHHHH) dat hij in tvz graag gebruik maakt van PF's.. xD

Anoniem: 231122

Bosmonster schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:02:
[...]

Zelfs als ze blijven doorminen zullen ze in notime dood zijn.

Je Ultra's veranderen in een soort nuke :P
Ja :D Dit maakt ZvT een klein beetje meer verdraagbaar.

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-05 20:12
Hm ik kan wel inloggen maar dat is het dan ook... laden van de ladder & profiles lijkt niet te lukken. Hopelijk ben ik niet alleen :) Die Ultra bug ziet er wel vet uit, want PF is echt damn hard om te killen als zerg met ground units!

Anoniem: 155599

Net ook even een custom game gedaan. 1base ultralisk rush. Was nog even lastig door de wall heen te komen maar uiteindelijk al zijn troepen dood en 1 ultra over. Zat wel een banshee op te schieten maar dat vond ultra niet erg. En all happende op de o.c. kreeg hij belachelijk veel scv kills die aan het minen waren. Prima feature :D

Anoniem: 155599 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:07:
Net ook even een custom game gedaan. 1base ultralisk rush. Was nog even lastig door de wall heen te komen maar uiteindelijk al zijn troepen dood en 1 ultra over. Zat wel een banshee op te schieten maar dat vond ultra niet erg. En all happende op de o.c. kreeg hij belachelijk veel scv kills die aan het minen waren. Prima feature :D
Hoe snel had je die ultra eruit?

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04 17:07
Sfinx- schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:58:
Hm ik kan wel inloggen maar dat is het dan ook... laden van de ladder & profiles lijkt niet te lukken. Hopelijk ben ik niet alleen :) Die Ultra bug ziet er wel vet uit, want PF is echt damn hard om te killen als zerg met ground units!
Same here, klote zeg. Hopelijk gaat dat zo weer over :)

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

@10 minuten begon ik met het bouwen van de ultra's. samen met de armor +1 en de ultracaver upgrade.

Viel me op dat je erg weinig ultra's kunt bouwen van 1 base :P

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 22-09-2010 19:14 ]

• MrVegeta
Oh wtf. "Connection to b.net has been lost, you've been dropped". Godverdomme.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

MrVegeta schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:14:
Oh wtf. "Connection to b.net has been lost, you've been dropped". Godverdomme.
Ik denk telkens aan de drop hack :-( als ik ineens er word uitgekickd

Anoniem: 155599 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:14:
[...]

@10 minuten begon ik met het bouwen van de ultra's. samen met de armor +1 en de ultracaver upgrade.

op wat voor food zat je dan?

voor de rest some lings en banelings? zeker

Anoniem: 109640 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:17:
[...]

op wat voor food zat je dan?

voor de rest some lings en banelings? zeker
slowlings and crawlers. 33food. stel je er niet teveel van voor. Was maar tegen een platinum speler met 50 punten.
Maar wel leuk om zo'n ultra in actie te zien tegen een CC

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-04 22:58
ik was net even een custum game aan het spelen om units te testen

nu was het alleen zo als ik een ghost maakte en emp gebruikte op een bc en daarna sniper dat die mij zag en neer schoot zelfs als ik cloaked was

echter als ik onzichtbaar onder hem ging staan is dit niet

weet iemand of dit ook een bug is in de echte game?

• MrVegeta
Ik snap er weinig van maar jij sniped een BC? Da's sowieso al knap.

• badboyqxy
edit:

ik had een ghost gemaakt , full engery
maak hem onzichtbaar en stuur hem richting een bc

doe emp om zijn engery weg te nemen
en doe attack (je hebt gelijk sniper kan niet)

in dit geval valt die mij aan, terweil ik onzichtbaar ben

echter als ik onzichtbaar ben en doe emp en loop door tot ik recht onder hem sta

en doe dan attack dan valt die niet aan

EMP'te je niet toevallig je eigen ghost?

• MrVegeta
EMP is ranged, dus misschien EMP je jezelf (emp laat cloacked units zien) en zorgt er natuurlijk voor dat je geen energie meer hebt.

Maar goed, als je op een goede afstand staat en je emp't dan zou je onzichtbaar moeten zijn. Wellicht was er een raven/scan/turret in de buurt.

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 16:21
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:14:
[...]

Een ultralisk ga je ook niet 1 base doen. Dat tier 3 unit, heb je minimaal 3 base nodig , dus zeg maar late game. Hetzelfde geldt voor BC, Guardians, Carrier/mothership. Ik heb het niet over rushes, dan nog minimaal 2 base.

Kakulukia schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:48:
[...]

Een ultralisk ga je ook niet 1 base doen. Dat tier 3 unit, heb je minimaal 3 base nodig , dus zeg maar late game. Hetzelfde geldt voor BC, Guardians, Carrier/mothership. Ik heb het niet over rushes, dan nog minimaal 2 base.
Funny as hell though :P

• djengizz
  • Niet online
badboyqxy schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:36:
ik was net even een custum game aan het spelen om units te testen

nu was het alleen zo als ik een ghost maakte en emp gebruikte op een bc en daarna sniper dat die mij zag en neer schoot zelfs als ik cloaked was

echter als ik onzichtbaar onder hem ging staan is dit niet

weet iemand of dit ook een bug is in de echte game?
EMP is een AoE spell en laat alle cloaked units zien.
Dus als je zelf in de area of effect staat...

• badboyqxy
dat kan best wel is het geval zijn zal straks nog wel is testen

• BodyHammeR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04 08:59
Hmm met de nieuwe patch kan krijg ik geen achievements meer van oude save games. Was ik net bij laatste missie... Iemand anders ook dit probleem gezien?

• badboyqxy
denk dat dit komt omdat de versie in het bestand is opgenomen aangezien deze niet kloppen blockeerd die dit
gelden de updates trouwens ook voor de single player version?

[ Voor 24% gewijzigd door badboyqxy op 22-09-2010 20:50 ]

Oeh nice, ik vind de nieuwe icons een grote verbetering :) Meer kleur en meer zichtbaar verschil tussen de powers :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• badboyqxy
is het eigelijk toegestaan om bij starcraft bijv. met een g13 macros optenemen om exstra snelheid te kunnen maken?

• zonglew00
  • Laatst online: 21-07-2024
ohja gateways werden niet sneller gebouwd (my mistake)... dat dacht ik ergens had gelezen.. niet dus.... maar gaat hetzelfde op... 1 zeal breed.. bij het einde van de gang 1 zeal + probes....

@teminator PF bouw ik nooit tegen toss :P alleen tegen zerg :P

zonglew00 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:34:
ohja gateways werden niet sneller gebouwd (my mistake)... dat dacht ik ergens had gelezen.. niet dus.... maar gaat hetzelfde op... 1 zeal breed.. bij het einde van de gang 1 zeal + probes....

@teminator PF bouw ik nooit tegen toss :P alleen tegen zerg :P
Hier zal ILOVEWAR niet blij mee zijn als hij in de hwh finale weet te geraken.. ik kan me herinneren (RAAAARGGHHHHH) dat hij in tvz graag gebruik maakt van PF's.. xD
dat zegt ie? :X

Anoniem: 287880

De laatste daily van day9 is echt heel goed. Nummer 184. Het laat zien hoe belangrijk het is om eerst te focussen op macro, workers bouwen, nooit supply blocked raken, niet teveel unit producing structures te maken. Dit is allemaal zo ontzettend veel belangrijker dan o ik heb unit x en hij unit y wat moet ik nou doen.

Macro scouten macro scouten macro scouten macro scouten.
Flink wat van de custom maps zijn compleet bugged sinds de patch, hoop dat ze dat snel oplossen.

En heb die day9 niet gezien (bijzonder weinig gezien sowieso), maar je kan beter te veel dan te weinig unit producing buildings hebben. Tuurlijk liever precies genoeg, maar ik heb veel vaker verloren door te weinig gebouwen als je wordt aangevalllen (voornamelijk bij bijvoorbeeld mmm drops) waardoor je heel veel resources over houdt dan door te veel gebouwen.

[ Voor 65% gewijzigd door Sissors op 22-09-2010 21:59 ]

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-04 11:26
Hmm merking jullie ook dikke fps boost met de 1.1 patch? Had eerst max 120 en min 60 en bij grote gevechten naar 40-50. Maar nu max 150 en de min 80, ook bij grote gevechten. Dit natuurlijk alles op ultra, vind dit best nice ^^

Maar de patch had imo zelf qua inhoud iets meer gemogen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

An1mA schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:45:
Hmm merking jullie ook dikke fps boost met de 1.1 patch? Had eerst max 120 en min 60 en bij grote gevechten naar 40-50. Maar nu max 150 en de min 80, ook bij grote gevechten. Dit natuurlijk alles op ultra, vind dit best nice ^^

:o nou die nieuwe icoontjes zijn best cool
Terran OP

• Rman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-01 08:54
djengizz schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:05:
[...]

YABOT
Green Tea AI

Kan overigens best wel zo zijn dat je moet wachten op een update van deze AI's omdat ze vaak niet meer werken na een patch. Heb het zelf nog niet kunnen testen.

Ik vind Green Tea de betere AI om te trainen (betere micro, meer strats en countered beter) en YABOT om je builds te perfectioneren en timings goed te krijgen (geeft exacte timings en de mogelijkheid om je build te recorden). In beide kun je oefenen tegen bepaalde builds zoals een 6-pool.

Verder gebruik ik SC-ALLin1 launcher om deze AI's te starten en om de map selectie / options te zetten.
inderdaad Yabot (v 1.2)werkt niet meer na de patch... ff wachten tot een nieuwe versie

• Bosmonster
An1mA schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:45:

Hoop ook op de Mac, al zal ik daarvoor wel even op OSX 10.6.5 moeten wachten met nieuwe drivers...

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 10:50

Rannasha

Does not compute.

Damnit, m'n eerste crash-to-desktop zojuist gehad. Was bezig met een 1v1 (TvZ). Ik speelde (voor mijn doen) erg sterk, veel agressie, had z'n queen omgelegd in het begin, daarna hem geforceerd z'n expo te cancellen. Ben ik net bezig met een nieuwe push, *boem* crash. Bah. Puntenverlies boeit me niet zo, maar het is zonde om zo'n lekker potje niet uit te kunnen spelen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
hahaha, ik ging in 2v2 na 9pylon scouten met mijn probe, enemy ziet mijn probe in zijn basis zweven en doet direct 'say: lame - /quit' .. dacht zeker dat ik canonrush deed.. (ik weiger dat soort aanvallen te doen!)

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Kakulukia schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:48:
[...]

ultralisk kan met 2 base wel.. op lager niveau iig, ga regelmatig 2 base ultralisk (~1100 z)...

• badboyqxy
het ligt gewoon puur aan de situatie als jouw tegenstander jouw zoveel tijd geeft om helemaal te techen en jij hem nu en dan is scout op te kijken hoe die gaat spelen kun je gaan counteren als je ziet dat hij bcs gaat zou ik toch niet gauw ultras gaan maken

als je ziet dat hij een marine rush gaat doen ook niet

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 20:11

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gisteren de eerste echte speler meegemaakt die het speelplezier wist te bederven.

Het was 4 vs 4. Maar de game was helaas rigged

Meneer 'Max' had twee accounts, 1 in ons team en 1 bij de tegenstander. 1 speler van ons team disconnecte direct (ook al verdacht, maar oke, het kan) daarna deed Max met zijn drone mijn basis aanvallen en met de andere drones de basis van onze vierde medespeler. Natuurlijk heb ik hem geroeport en voor de zekerheid de namen van de tegenspelers erbij gezet zodat Blizz de speler Max met die vier namen kan cross reference. Dergelijk gedrag zorgt noprmaliter voor een permban neem ik aan?

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

badboyqxy schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:58:
is het eigelijk toegestaan om bij starcraft bijv. met een g13 macros optenemen om exstra snelheid te kunnen maken?
Er zijn verschillende mensen die hun hele BO onder een timed macro hebben gezet en die zijn hiervoor gebanned, je mag macro gebruiken zolang ze maar niet " automated tasks " uitvoeren.

Dus bevoorbeeld

Fout :

G1 => Select CC en bouw SCV iedere 30 Seconden ( Toggle on/off )

Goed :

G1 => Select CC en bouw SCV ( dus per keer op de knop drukken )

Ik heb er in beide gevallen vanaf gezien aangezien je dan alsnog je buildings in CTRL groups moet zetten omdat er geen text command's mogelijk zijn.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• daanteb
Auredium schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:14:
Gisteren de eerste echte speler meegemaakt die het speelplezier wist te bederven.

Het was 4 vs 4. Maar de game was helaas rigged

Meneer 'Max' had twee accounts, 1 in ons team en 1 bij de tegenstander. 1 speler van ons team disconnecte direct (ook al verdacht, maar oke, het kan) daarna deed Max met zijn drone mijn basis aanvallen en met de andere drones de basis van onze vierde medespeler. Natuurlijk heb ik hem geroeport en voor de zekerheid de namen van de tegenspelers erbij gezet zodat Blizz de speler Max met die vier namen kan cross reference. Dergelijk gedrag zorgt noprmaliter voor een permban neem ik aan?
het is toch 4v4 random? of was het een custom game? kans dat iemand leaved is met 8 spelers gewoon groter.

• hulkie
  • Laatst online: 20:36
Gister heb ik eindelijk weer kunnen spelen. Zes dagen niet online komen is niet goed voor je skills. Daarom besloot ik de gold achievement te halen voor Opening Gambit. Wat irritant dat je die alleen op normal speed kunt spelen zeg! Maar het is goed te doen zeg, al bij de tweede poging haalde ik gold met nog 5 minuten op de teller.

Toen ben ik maar eens online gaan kijken. De eerste twee games werd ik hard overrompeld met T1 units, en het erge was dat ik het nog had zien aankomen ook… De eerste was vs een zerg en die verloor ik gewoon vrij kansloos. De tweede was vs een Terran en die had ik met iets beter spel kunnen winnen. Hij ging voluit met Marauders en marines. Ik block dus mn ramp, verzamel mn leger en ga ondertussen met 2 reapers zn mineral line in. Voor hij dit door had was hij al ¾ van zn scv’s kwijt. Helaas was zijn eerste rush wel net iets sterker als mijn verdediging. Ik raakte supply blocked en verloor 2 van de 3 barracks en mijn hele leger. Toen maakte ik de fout om voor banshees te gaan, uiteindelijk werd ik gewoon overrompeld door zijn overmacht ook al had ik een betere economie en betere tech. Tegen 6 barracks kon ik niet op :(

De games daarna ben ik wat agressiever gaan spelen, dit werkt toch het best.
Ik kon een protoss die canon + voidrays ging twee keer op rij zijn expand afhandig maken.
Twee keer op rij een zerg die voor mutalisks ging dwingen in de verdediging te gaan (marines eten die gasten als het er niet heel veel zijn).
En ik heb verschillende turtellende terrans niet laten expanden, dan win je het gewoon op eco.

Wat wel vreemd was, ik kon mijn saved campaign games niet loaden, omdat ik een te nieuwe versie van SC2 had. Of ik even de oude versie wilde starten…

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 20:11

Auredium

Informaticus Chaoticus

daanteb schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:32:
[...]

het is toch 4v4 random? of was het een custom game? kans dat iemand leaved is met 8 spelers gewoon groter.
Ik denk dat het een custom game die door de maker is open gesteld voor andere spelers.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• daanteb
Auredium schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:02:
[...]

Ik denk dat het een custom game die door de maker is open gesteld voor andere spelers.
imo in custom games is alles geoorloofd, het zijn immers geen games die tellen voor je ranking. denk dat je gewoon ladder moet gaan spelen als je minder leavers/lamers wilt hebben.

daanteb schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:08:
[...]

imo in custom games is alles geoorloofd, het zijn immers geen games die tellen voor je ranking. denk dat je gewoon ladder moet gaan spelen als je minder leavers/lamers wilt hebben.
Wat een bullshit. Dus je moet ook hacks mogen draaien en andere RL bedreigingen mogen sturen omdat het toch niet ranked is?

Dat het niet ranked is betekend nog niet dat je je maar als een randdebiel moet mogen gedragen.

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-05 10:45
furby-killer schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:22:
[...]

Wat een bullshit. Dus je moet ook hacks mogen draaien en andere RL bedreigingen mogen sturen omdat het toch niet ranked is?

Dat het niet ranked is betekend nog niet dat je je maar als een randdebiel moet mogen gedragen.
amen O-)

• daanteb
furby-killer schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:22:
[...]

ja tuurlijk, ik juich hacken en schelden alleen maar toe ..

ik bedoel dat je in custom games gewoon vage dingen kan verwachten, het heeft toch geen effect op je ranking. als je serieus ( >:) ) 4v4 wil spelen moet je ladderen.

• MrVegeta
Er valt nog steeds weinig te doen tegen 15 siege tanks en 30 vikings (als Terran). Boring as fuck.

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

MrVegeta schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:35:
Er valt nog steeds weinig te doen tegen 15 siege tanks en 30 vikings (als Terran). Boring as fuck.
Sja daarom snapte ik zo ie zo al niet waarom die nerf was tbh, het logische gevolg was al bekend gewoon voor iedere 2 tanks die je meeneemt na de patch eentje extra meenemen.

Resultaat is inderdaad dat het uiteindelijek geen klap uitmaakt, zelfde met de BC's tegen de tijd dat je die hebt zit je meestal in de phase om mass BC te gaan dus die -2 damage tegen ground units is dan al snel opgeheven door de overmacht.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

http://day9tv.blip.tv/ #184 voor de mensen die nog wat willen leren, platinum en lager :)

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:51
tis duidelijk dat er TvT niks zal veranderen, net zoals er ZvZ niks zal veranderen. Het gaat er juist om dat door die nerf het makkelijker is voor andere rassen om die mass tanks + vikings aan te pakken.

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Anoniem: 82219 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:56:
http://day9tv.blip.tv/ #184 voor de mensen die nog wat willen leren, platinum en lager :)
Ik krijg bijna de neiging om protoss te spelen met al die daily's die Sean erover maakt :). Het is duidelijk dat het zijn favo ras is alhoewel die met Random speelt op de ladder. Verder wel een goede daily.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Hogader schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:14:
tis duidelijk dat er TvT niks zal veranderen, net zoals er ZvZ niks zal veranderen. Het gaat er juist om dat door die nerf het makkelijker is voor andere rassen om die mass tanks + vikings aan te pakken.
Inderdaad, zeggen dat je nu fgewoon 50% meer siege tanks meeneemt slaat nergens op, die komen niet ui de lucht vallen.

Echter is het inderdaad nog steeds geen goede balans als een counter bestaat uit wie het meeste kan maken. Het probleem bij tvt is gewoon dat alle terran light ground units keihard door siege tanks geowned worden, en na de patch worden ze 30% minder snel keihard geowned, wat nog steeds behoorlijk snel is. En alle mogelijke counters, marauders en thors bijvoorbeeld, zijn niks beter geworden.

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
Ben nu de laatste tijd wat bezig om de Campaign achievements te halen. Ik heb nu de Mar Sara, Colonist en Covert missies helemaal afgerond op Hard met achievements en ben bezig met de Rebellion missies. De missies op Hard zijn naar mijn mening best leuk en niet te moeilijk. Sommige achievements zijn wel lastig, met name de missie Media Blitz is best pittig op Hard om hem binnen 20 minuten te doen (eigenlijk 15m, de eerste 5m is de "sneak attack"). Mijn beste tijd so far is iets onder de 25m dus daar is nog veel verbetering voor nodig.

Ik ben tevens m'n research en credits aan het opsparen om gemakkelijk aan die achievements te komen. Misschien als ik alle Hard achievements heb gehaald dat ik een keer ga proberen om hem op Brutal uit te spelen, maar zo ver is het nog lang niet.

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Die Media Blitz is echt heel makkelijk, ik had hem onder de 17 minuten...

Je moet gewoon meteen je odin repairen en zondra die repaired is de linkertoren bezetten en een stuk of 5 scv's meenemen om continue te repairen... Vervolgens de middelste en daarna de rechtse, bij de rechtse moet je de special ability goed gebruiken net nadat je hem bezet hebt.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 10:50

Rannasha

Does not compute.

Ik heb Media Blitz 3x gedaan tussen de 20 en 21 minuten. Daarna ben ik uit frustratie maar even overgestapt op andere achievements :P

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

MrVegeta schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:35:
tja, als je siege/viking gaat, dan forceer je je tegenstander natuurlijk ook min of meer om siege/viking te gaan.

Varieer je spel, doe eens wat met nukes, harrass met banshee's, val vroeg aan met MMM (dan heeft ie nog niet veel tanks), of gebruik zijn immobiliteit zodra hij een lading tanks halverwege de map heeft staan.

Laatste tijd heb ik ook veel TvT's gespeeld (plat), maar toch kom ik tank/viking niet bijzonder veel tegen.

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
gistern match gewonnen en hij stond gewoon helemaal niet in mijn match list. 5 games gewonnen officeel maar 6 onofficieel :( irritant want dat kost toch weer 24 punten :(

Bonus pool werkt weer gelukkig.

@auredium ik hoop dat dat soort gedrag afgestraft word door een permban op multiplayer. Gelukkig heb je nog maar 1 account per cd-key dus heb je tenminste geen level 50 mensen die een level 1 maken omdat ze dan makkelijk zwakkere spelers kunnen mollen.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 11:37
ShadowBumble schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:42:
[...]

Sja daarom snapte ik zo ie zo al niet waarom die nerf was tbh, het logische gevolg was al bekend gewoon voor iedere 2 tanks die je meeneemt na de patch eentje extra meenemen.

Resultaat is inderdaad dat het uiteindelijek geen klap uitmaakt, zelfde met de BC's tegen de tijd dat je die hebt zit je meestal in de phase om mass BC te gaan dus die -2 damage tegen ground units is dan al snel opgeheven door de overmacht.
Euh. Overmacht bouwen kost tijd en geld, en meer tijd en geld (en food) doordat ze generfed zijn. Een nerf maakt niks uit als je toch veel units gaat bouwen, en daar wordt ook niet op generfed.

"BC's hebben -2 minder damage omdat 20 BC's te overpowered zijn" klinkt wat onlogisch. Nee, het gaat vooral om de kleinere gevechten bij dit soort dingen - en ik kan me zo voorstellen dat 'mass X' gewoon onmogelijk is in de hogere rangen.

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 08:34
Anoniem: 82219 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:56:
Ben ik de enige waarbij audio en video niet in sync loopt?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 16:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Mijn 1e potje SC2 met nieuwe patch is meteen een 6-pool. Nooooit optijd met die Zealot natuurlijk :S

Ik had netjes gateway+forge gebouwd, precies dicht, maar ze zijn er net al doorheen voordat m'n zealot er is. Echt balen man dit... al die rushes ... er is geen h*l aan met zulk volk.

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-05 10:45
Bernardo schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:22:
Mijn 1e potje SC2 met nieuwe patch is meteen een 6-pool. Nooooit optijd met die Zealot natuurlijk :S

Ik had netjes gateway+forge gebouwd, precies dicht, maar ze zijn er net al doorheen voordat m'n zealot er is. Echt balen man dit... al die rushes ... er is geen h*l aan met zulk volk.
L2P WhiN0|2

:z

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-07-2024

killugh

lava right ahead

Johan.B schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:17:
[...]

Ben ik de enige waarbij audio en video niet in sync loopt?
Nee hoor, hij heeft vaker sync problemen.

pain is nothing that a downpour won't erase

Ik lekker day9 gekeken en dacht HA! ik ben diamond dus ik weet alles wel uit die video O-)
Eerste game na de video, supply block ik mezelf twee keer :+
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie