Gister heb ik eindelijk weer kunnen spelen. Zes dagen niet online komen is niet goed voor je skills. Daarom besloot ik de gold achievement te halen voor Opening Gambit. Wat irritant dat je die alleen op normal speed kunt spelen zeg! Maar het is goed te doen zeg, al bij de tweede poging haalde ik gold met nog 5 minuten op de teller.
Toen ben ik maar eens online gaan kijken. De eerste twee games werd ik hard overrompeld met T1 units, en het erge was dat ik het nog had zien aankomen ook… De eerste was vs een zerg en die verloor ik gewoon vrij kansloos. De tweede was vs een Terran en die had ik met iets beter spel kunnen winnen. Hij ging voluit met Marauders en marines. Ik block dus mn ramp, verzamel mn leger en ga ondertussen met 2 reapers zn mineral line in. Voor hij dit door had was hij al ¾ van zn scv’s kwijt. Helaas was zijn eerste rush wel net iets sterker als mijn verdediging. Ik raakte supply blocked en verloor 2 van de 3 barracks en mijn hele leger. Toen maakte ik de fout om voor banshees te gaan, uiteindelijk werd ik gewoon overrompeld door zijn overmacht ook al had ik een betere economie en betere tech. Tegen 6 barracks kon ik niet op
De games daarna ben ik wat agressiever gaan spelen, dit werkt toch het best.
Ik kon een protoss die canon + voidrays ging twee keer op rij zijn expand afhandig maken.
Twee keer op rij een zerg die voor mutalisks ging dwingen in de verdediging te gaan (marines eten die gasten als het er niet heel veel zijn).
En ik heb verschillende turtellende terrans niet laten expanden, dan win je het gewoon op eco.
Wat wel vreemd was, ik kon mijn saved campaign games niet loaden, omdat ik een te nieuwe versie van SC2 had. Of ik even de oude versie wilde starten…