temp00 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:30:
Bij m'n nieuwe alt, een lvl34 drood die ik voornamelijk gebruik voor tanking, probeer ik het aanvallen op mobs in close combat te versnellen door rechts te klikken op de mobs (je ziet dan zo'n zwaardje bij je muis). Dit lijkt mij beter handelen dan werken met auto attack (toch!?). Wat ik niet begrijp en geen verband in lijk te ontdekken is dat ik mij soms helemaal rot klik terwijl er geen bal gebeurt, sterker nog, ik lijk soms juist de aanvallen te onderbreken met het zwaardje. Ook gooi ik een bepaalde situaties wel eens een 'Swipe' (aoe dmg tbv tanken) of een 'Maul' (high threat dubbel attack) eruit, maar voornamelijk met die Maul gebeurt er dan soms niks (ik heb dan uiteraard wel genoeg rage). Soms vraag ik me wel eens af of het komt door die auto attack ofzo? Want in combat zie ik constant castbar nr7 knipperen terwijl daar gaan spel meer in zit (heb voornamelijk in het begin een beetje lopen schuiven).
Als melee is het eigenlijk verplicht om een basis-macro te gebruiken voor al je spells:
#showtooltip *SPELL*
/startattack
/use *SPELL*
/script UIErrorsFrame:Clear()
Op deze manier bind je een spell (bijvoorbeeld mangle, swipe, lacerate) aan een macro. Deze macro zorgt er ook direct voor dat je zodra je op de knop drukt, ook direct begint met auto-attacken. Op deze manier heb je nooit je muis/zwaardje nodig om mobs te selecten, en kan je gewoon op de spell drukken om deze uit te voeren, waarna je ook automatisch met auto-attacks (melee) begint. Heel effectief en dus toepasbaar voor alle spells. De laatste regel in de macro zorgt ervoor dat je geen error berichten krijgt als je de spell te vaak achter elkaar indrukt.
Als druid tank komt daar eigenlijk nog iets bij. Je zegt het eigenlijk zelf al in je edit, Maul is een aanval die werkt met het principe van 'next melee' dit betekent dat in plaats van een normale melee autoattack, er een maul voor in de plaats komt. Dit betekent dus dat je maul pas gebruikt/geactiveerd wordt op het moment dat je een auto-attack uitvoert. Dit verklaart de wachttijden als je bijvoorbeeld op de maul knop drukt terwijl het een seconde duurt tot je volgende melee aanval (aangezien de auto-attack van bears ongeveer 2.5 seconden is, meer of minder klikken heeft dus geen zin, je bent sowieso gebonden aan deze attackspeed).
Maul is een aanval die daarom ook geen last heeft van de global cooldown, je kan hem op elk willekeurig moment indrukken, en dan zal er een Maul gebruikt worden bij je volgende melee aanval. Dit maakt het dan mogelijk om dit ook in de macro te verwerken en het jezelf nog makkelijker te maken. Je krijgt dan bijv. zoiets:
#showtooltip Swipe (Bear)
/startattack
/use Swipe (Bear)
/use !Maul
/script UIErrorsFrame:Clear()
Deze macro is toe te passen voor elke bear aanval. Swipe, Lacerate, Mangle etc. Dit zorgt ervoor dat er (als het mogelijk is en je genoeg rage hebt) altijd een maul geactiveerd zal worden. Op deze manier stop je maul in elke spell op je action bar, en kan je Maul zelf dus verwijderen van je bars. Dit maakt het niet alleen simpeler voor jezelf, maar ook veel effectiever aangezien je nu altijd maul zal gebruiken wanneer dit nodig is, en je dus niet de spell los moet aankliken of indrukken op je action bars.
Hoe ga je als melee te werk met right-click (zwaardje) en hoe zijn de vertragingen of ogenschijnlijke onderbrekingen in sommige melee aanvallen te verklaren? Het is toch allemaal instant hack & slash wat de klok slaat bij jullie melee's?

De vertragingen is dus puur het 'next swing' principe van maul. Daar moet je dus soms even op wachten omdat maul een aanval is die je auto-attack vervangt.
Als druid tank is trouwens Glyph of Maul echt een must-have, deze zorgt ervoor dat je maul 1 extra target raakt. Wat enorme threat is.

Probeer het eens met de bovenstaande macro en vervang Swipe met je andere spells. Dat zou het spelen met een melee class gelijk veel makkelijker moeten maken, en dan hoef je ook niet meer met je muis en een zwaardje te kutten