Windows Phone 7 - Informatie en verwachtingen - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 30.013 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:21:
[...]

Ik wacht tot medio 2011. Het is net met beta's...in het begin even leuk en spannend, maar na een paar weken loop je toch tegen de beperkingen op. En een goeie telefoon is belangrijk...m'n telefoon gebruik ik dagelijks, dus ik wil ook alles er mee kunnen doen zoals het hoort. Dus ik wacht op de full NL release.
Ja zou een optie zijn, ware het niet dat mijn abbo per december afloopt. En een sim-only geen optie is omdat het gewoon vele malen duurder uitvalt dan wanneer je een abbo + tel neemt.

[ Voor 9% gewijzigd door IntoDevel op 13-10-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Twittered MS_nerd has posted a handful of rumors about the upcoming January update to WP7. If his sources are correct, then we’ll see not only the already confirmed copy-paste functionality, but also turn-by-turn GPS navigation, Skydrive, and app-switching based multitasking.
If true, this means the January update will bring a huge number of new features, which will really help to legitimize WP7. Of course, that’s a lot of assumptions to make based on random tweets from some dude on Twitter.

2. Over NL ondersteuning: het zou me zwaar verbazen dat je tzt niet de NL rom kan kan flashen.
Er staat in de reactie van MS het woord kostenloos. Vrij vertaald betekend dit dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

IntoDevel schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:19:
Hehe het ene moment denk ik: ja ik koop hem (htc 7 trophy) en het volgende moment, hmm misschien toch maar even wachten tot er meer duidelijkheid is. Ervaren jullie dit ook of zijn jullie al zeker over jullie keuze?
Ik zit met exact hetzelfde! Ik draai nu met een hopeloze SE Xperia X1 waarvan steeds minder toetsen werken zoals ze ooit bedoeld zijn. Mijn abonnement loopt medio november af en ik wil echt een ander toestel.

WP7 spreekt mij enorm aan en het formaat van de Trophy/Mozart is voor mij precies goed.
Ik ga denk ik eens contact opnemen met de PR mensen van HTC Nederland of ze over dit vraagstuk wat meer helderheid kunnen geven. Mocht er iets zinnigs uitkomen, dan laat ik dat hier uiteraard weten.

edit:
Mail richting PR bureau is de deur uit, hopelijk hebben ze een zinnig antwoord. Ik heb het in ieder geval zo concreet mogelijk gemaakt door te vragen of er na de voorjaarsupdate nog een verschil is tussen een Trophy van oktober 2010 en een Trophy van voorjaar 2011)

[ Voor 14% gewijzigd door PaT op 13-10-2010 21:10 . Reden: opmerking over mail bijgevoegd ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Nou.. ik heb net even met de HTC Desire van mijn broertje gespeeld, en dan met name berichten typen.
Oke het is Android en dus niet 100% te vergelijken, maar wel ook een capacitief touchscreen toetsenbord dus toch wel te vergelijken lijkt me. Maar mijn conclusie is dat je dat woord-correctie _absoluut_ nodig hebt.. :'(

Zonder correctie kun je wel typen, maar dat gaat ontzettend langzaam omdat je precies de goede vlakjes moet raken; en dat is vrij lastig omdat je vingers/duimen toch relatief groot zijn op zulke kleine vakjes. Met correctie maakt het niet uit dat je bijv. "hsllo" typt, er wordt automatisch "hallo" van gemaakt (ik hoef het idee van autocorrectie jullie natuurlijk niet uit te leggen).
Het scheelt echt 200% in snelheid ofzo, laat staan de frustratie die het meebrengt.
Toegegeven, ik ben onervaren en het went waarschijnlijk wel iets, toch is dit autocorrectie iets wat ik absoluut niet zo willen missen op een touchscreentelefoon (zonder hardware qwerty).

Dit is wel een _major_ letdown voor mij.. Typen is een van de belangrijkste dingen op een smartphone voor mij, bellen doe ik eigenlijk amper. Sms'en, e-mailen en forumberichten schrijven daarentegen is dagelijkse kost.
In het beste geval kun je halverwege 2011 je toestel flashen met NL-ondersteuning (waar ik overigens nog niet van overtuigd ben; lijkt mij zeker niet vanzelfsprekend). Maar dan zit je dus nog tot die tijd (halfjaar) met een niet-goed functionerend toetsenbord... :'(
Dat is voor mij reden genoeg om het inderdaad niet te doen want dan zou ik binnen dat halfjaar waarschijnlijk zo gefrustreerd raken dat het ding allang a) in de la ligt; b) op V&A staat; of c) uit het raam geflikkerd is; afhankelijk van de mate van frustratie ;).

Jammer.. nu twijfel ik weer enorm, net als IntoDevel zegt. Mijn abo loopt óók in december af; dus de timing zou perfect geweest zijn. Maar hier moet ik toch nog eens goed over nadenken.
Wil niet van een koude kermis thuiskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Ondanks capactive scherm, is de software erg belangrijk in het detecteren bij het typen. Op de iphone werkte het type vele malen makkelijker dan op mijn huidige Android.

Android staat bekend erom dat het typen gewoon niet fijn is. De toetsenbord van WP7 schijnt wel heel goed te zijn.

Zelf twijfel ik ook, ik wil heel graag een WP7 toestel hebben, maar het is toch net te vroeg :)

Ik hoop dat de rumors van Januari waar zijn en dat we via xda mss tegen die tijd toch bepaalde taalondersteuning erin kunnen krijgen :)

[ Voor 29% gewijzigd door Relief2009 op 14-10-2010 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat juist weer niet (ervaring met een iphone). Ik gebruik veel Engelse technische termen, afkortingen en slang en dan is spellingcorrectie met name in NL juist erg vervelend.
Ik heb het nota bene uit staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:24
Ik wacht ook nog even tot 2011 tot de NL versie uitkomt in NL. Er zijn mij nog teveel onduidelijkheden en mogelijke gebreken zoals het ontbreken van een NL spelling.

Maar het aflopen van je abbo is toch geen probleem? Die van mij liep afgelopen februari af, maar wilde toen wachten op een iphone 4. Toen duidelijk werd dat dat niet de telefoon voor mij werd heb ik maar besloten om te wachten op een WP7 phone. Ik heb gewoon een prepaid gehaald voor 50 euro en daarmee overleef ik het nog wel even tot 2011. Voordeel is nu wel dat ik mijn abbo op kan zeggen wanneer ik wil.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:36:
Ik heb dat juist weer niet (ervaring met een iphone). Ik gebruik veel Engelse technische termen, afkortingen en slang en dan is spellingcorrectie met name in NL juist erg vervelend.
Ik heb het nota bene uit staan.
Met ^

Ik heb het even geprobeerd met de de automatische corrector (HTC Touch HD), maar na 5 minuten werd ik ook gillend gek en is de optie uit gegaan en na 2 jaar nooit meer aan geweest ;)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
gnimmeL_kraD schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:14:
[...]

Met ^

Ik heb het even geprobeerd met de de automatische corrector (HTC Touch HD), maar na 5 minuten werd ik ook gillend gek en is de optie uit gegaan en na 2 jaar nooit meer aan geweest ;)
En toch toont Microsoft in vele demo's de kracht van het toetsenbord en dat wordt met name gedaan door de automatische correctie en dergelijke. Vermoed dat er weinig van overblijft als je het uit hebt staan. Daarnaast is mijn grootste frustratie aan mijn huidige Touch Diamond toch vaak het toetsenbord geweest, dus er moet wel een goed onscreen toetsenbord opzitten anders valt hij voor mij toch echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Op mijn vroegere iPhone 3G heb ik nooit met autocorrectie gewerkt Ik vond het echt superirritant dus zette ik het gewoon uit.

Toen ik mijn iPhone 4 kreeg stond de autocorrectie aan (default). En ik ben gewoon eens gaan kijken hoe het werkt. Het beste is om gewoon door te blijven typen, ook al staan er de raarste tekens. Dat gaat sterk tegen je gevoel in maar als je gewoon doorgaat merk je dat de autocorrectie 9 van de 10 keer weet welk woord je bedoeld. Ik typ hele lange e-mails nu sneller op mijn telefoon dan op een normaal toetsenbord.

Als je veel technische of engelse termen gebruikt dan kan ik me voorstellen dat je het uit zet, maar voor huis-, tuin en keukenteksten is het voor mij echt een uitkomst.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevC
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 12:25
Ik heb autocorrectie ook altijd uitstaan, omdat ik redelijk veel sms stuur met technische / engelse termen.
Wat veel belangrijker is, is een goed werkend keyboard, en wat ik tot nu toe heb gezien in video's en heb gelezen zit dat met WP7 wel goed. Ik ga dus zeker een WP7 aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat ik overigens hier op WMpoweruser las maakt me dan weer een beetje blij. Het is nog niet exact duidelijk welke toestellen het wel en welke het niet kunnen, maar bij een deel van de toestellen is in ieder geval een MicroSD kaartje te verwisselen. Als je dit direct bij aanschaf doet, dan heb je verder geen problemen met dataverlies. Een 16 Gb MicroSD kaartje kost tegenwoordig ook maar een tientje of 3. De 32 Gb uitvoeringen daarentegen zijn wel behoorlijk prijzig. (rond de 100 euro).

Daarnaast heb ik ook net een mail naar HTC zelf gestuurd met de vraag hoe het nu gaat lopen begin volgend jaar met de 'NL update'. Ik ben benieuwd of ik wat te horen krijg.

edit:
@Intodevel. Benieuwd wie als eerste een reactie krijgt

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 14-10-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
ppaddo schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:54:
Daarnaast heb ik ook net een mail naar HTC zelf gestuurd met de vraag hoe het nu gaat lopen begin volgend jaar met de 'NL update'. Ik ben benieuwd of ik wat te horen krijg.
Haha ik ook al :P Laat ze maar mooi weten dat er veel onduidelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:21

HollovVpo1nt

I like gadgets

ppaddo schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:54:
Wat ik overigens hier op WMpoweruser las maakt me dan weer een beetje blij. Het is nog niet exact duidelijk welke toestellen het wel en welke het niet kunnen, maar bij een deel van de toestellen is in ieder geval een MicroSD kaartje te verwisselen. Als je dit direct bij aanschaf doet, dan heb je verder geen problemen met dataverlies. Een 16 Gb MicroSD kaartje kost tegenwoordig ook maar een tientje of 3. De 32 Gb uitvoeringen daarentegen zijn wel behoorlijk prijzig. (rond de 100 euro).

edit:
@Intodevel. Benieuwd wie als eerste een reactie krijgt
16 GB een tientje?! Mag ik ook wat van je jointje? :P

Waar zo goedkoop?

OT: Wacht effe, er zit dus ene MSD kaartje in je toestel die als lokaal wordt beschouwd en niet extern? Heb je dan geen trage opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:21:
[...]

16 GB een tientje?! Mag ik ook wat van je jointje? :P

Waar zo goedkoop?

OT: Wacht effe, er zit dus ene MSD kaartje in je toestel die als lokaal wordt beschouwd en niet extern? Heb je dan geen trage opslag?
Beter lezen. ppaddo zegt kost tegenwoordig ook maar een tientje of 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevC schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:50:
Wat veel belangrijker is, is een goed werkend keyboard, en wat ik tot nu toe heb gezien in video's en heb gelezen zit dat met WP7 wel goed. Ik ga dus zeker een WP7 aanschaffen.
1. Precies.

2. Ook leuk is dat het WP7 toetsenbord een direkte smiley toets heeft.
Heb ik net nog willen gebruiken, maar op m'n iphone kan ik alleen ":)" doen.
Ook goed natuurlijk, maar een smiley is leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
PDAshop/HTC 7 Trophy premiere night!

YouTube: HTC 7 Trophy launch-event
http://www.pdashop.nl/cat...rraad-bij-pdashop-nl.html

[ Voor 30% gewijzigd door Soundless op 14-10-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Haha net als bij de Touch Diamond destijds. Nice gedaan weer!

Dit is trouwens ook weer opmerkelijk nieuws: http://www.neowin.net/new...ne-but-not-from-microsoft

Ik had eigenlijk verwacht dat WLM wel geintegreerd zou zitten in WP7, gezien ze ook alle sociale updates van Windows Live en Facebook integreren.

[ Voor 27% gewijzigd door IntoDevel op 14-10-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgensmij nog niet tegengekomen in dit topic.
9 november is er een Get Together op het Microsoft kantoor op Schiphol. Daar kan je meer info krijgen over WP7, praten met het Mobile team en natuurlijk de telefoons in het echt bekijken en proberen.

Inschrijven en info:
http://blogs.microsoft.nl...e-get-together-event.aspx

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
De developer website lijkt niet bereikbaar, iemand die dit kan bevestigen? Ik heb een dreamspark account dus dacht even registreren misschien dat ik nog een app maak hoewel mijn programmeer skills niet geweldig zijn :p Ben meer van de design kant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

IntoDevel schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:21:
[...]

Haha net als bij de Touch Diamond destijds. Nice gedaan weer!

Dit is trouwens ook weer opmerkelijk nieuws: http://www.neowin.net/new...ne-but-not-from-microsoft

Ik had eigenlijk verwacht dat WLM wel geintegreerd zou zitten in WP7, gezien ze ook alle sociale updates van Windows Live en Facebook integreren.
Het viel mij ook al op gisterenavond, na installatie van Zune 4.7 dat er applicaties bijgekomen waren voor de Zune, en ook een Messenger applicatie voor de Zune. Ziet er heel erg hetzelfde uit maar heet gewoon Windows Live Messenger 2011 en (c) 2010 Microsoft Corporation.

[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 14-10-2010 14:22 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Zijn er al sites die de accu (echt) getest hebben?

EDIT

HTC Trophy staat nu op de Vodafone site:

http://www.vodafone.nl/sh...htc-7-trophy/sku51660030/

[ Voor 58% gewijzigd door Cheeky op 14-10-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Cheeky schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:50:
Zijn er al sites die de accu (echt) getest hebben?

EDIT

HTC Trophy staat nu op de Vodafone site:

http://www.vodafone.nl/sh...htc-7-trophy/sku51660030/
Nice :) Wel jammer van dit.
Besturingssyteem: Windows Mobile 7 OS
Dacht Microsoft definitief afscheid te hebben genomen van WM....

Ik kwam vanmiddag op het idee om Paul Thurrott (van http://windowsphonesecrets.com/) te mailen ivm met de keyboard language en krijg net als antwoord dat Nederlands in een toekomstige update ter beschikking zal komen.

Kan natuurlijk niet instaan voor de waarheid hiervan, maar het is misschien een geruststelling voor sommigen van ons?

Ook heb ik HTC en de PDA shop gemaild, die zijn er mee bezig maar konden hier nog geen uitsluitsel over geven.

[ Voor 50% gewijzigd door IntoDevel op 14-10-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
IntoDevel schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:01:
Ik kwam vanmiddag op het idee om Paul Thurrott (van http://windowsphonesecrets.com/) te mailen ivm met de keyboard language en krijg net als antwoord dat Nederlands in een toekomstige update ter beschikking zal komen.

Kan natuurlijk niet instaan voor de waarheid hiervan, maar het is misschien een geruststelling voor sommigen van ons?
Klinkt wel logisch. Op iApparaten kun je ook welke taal dan ook voor het toetsenbord instellen, onafhankelijk van de taal van het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Nog een leuke video, waarin de meneer precies de vinger op de zere plek legt:

http://blogs.microsoft.nl...naar-nederland-komen.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:22
Ik vind het eerlijk gezegd niet eens zo'n heel groot probleem, het doet mij een beetje denken aan T9, wat niet per se nodig maar leuk om te hebben. Voor de mensen die het net wat teveel werk vinden om zelf de woorden te typen maar wel een WP7 phone willen hebben, wacht dan tot er 100% Nederlandse taal ondersteuning is ergens in 2011. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Manuel op 14-10-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou ik heb het antwoord van HTC binnen...

Wanneer u een windows toestel aanschaft in een Engelse taal, dan zal dit toestel niet later Nederlands worden. Indien u een Nederlands toestel wilt dan zult u hem in het Nederlands moeten aankopen.

Daar word je dus niet veel wijzer van. Hopelijk heeft Paul Thurrot gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
IntoDevel schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:39:
Nog een leuke video, waarin de meneer precies de vinger op de zere plek legt:

http://blogs.microsoft.nl...naar-nederland-komen.aspx
Niet om flauw te doen.. maar die video linkte ik gister al ;) HyperioN in "Windows Phone 7 - Informatie en verwacht..."

@Manuel: T9 is inderdaad ook niet "perse nodig" maar het scheelt _enorm_ veel qua snelheid. Hetzelfde geldt lijkt mij voor autocorrectie op een touchscreen-qwerty.
ppaddo schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:18:

Wanneer u een windows toestel aanschaft in een Engelse taal, dan zal dit toestel niet later Nederlands worden. Indien u een Nederlands toestel wilt dan zult u hem in het Nederlands moeten aankopen.

Denk het niet.
Als zowel Microsoft als HTC zeggen "een Engels toestel blijft een Engels toestel", lijkt me dat je daarvanuit moet gaan. Zij zijn de partijen die bepalen wat er gebeurt, niet een of andere blogger (hoe goed aangeschreven die ook staat).

Jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deity
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-07 23:01
ppaddo schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:18:

lol ik hoef geen telefoon met NL nationaliteit.
is het zo moeilijk om antwoord te geven op de vraag of je later nederlandse toetsenbord ondersteuning kan krijgen.

Authentically Digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
HyperioN schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:27:
[...]

Denk het niet.
Als zowel Microsoft als HTC zeggen "een Engels toestel blijft een Engels toestel", lijkt me dat je daarvanuit moet gaan. Zij zijn de partijen die bepalen wat er gebeurt, niet een of andere blogger (hoe goed aangeschreven die ook staat).

Jammer..
Het gaat niet om het toestel, maar het toetsenbord. Het was dus geen antwoord op de vraag. Je zou het kunnen vergelijken met Windows. De taal staat vast, maar het biedt ondersteuning voor toetsenborden in welke taal dan ook..

Het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat een blogger het beter weet dan de fabrikant zelf. Dat ligt er gewoon aan met wie je spreekt. En meestal is dat niet degene die verantwoordelijk is voor de functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
[...]

Niet om flauw te doen.. maar die video linkte ik gister al ;) HyperioN in "Windows Phone 7 - Informatie en verwacht..."

@Manuel: T9 is inderdaad ook niet "perse nodig" maar het scheelt _enorm_ veel qua snelheid. Hetzelfde geldt lijkt mij voor autocorrectie op een touchscreen-qwerty.

[...]
Denk het niet.

Jammer..
Excuus, video over het hoofd gezien. Ik ben het met de rest eens, het toestel mag prima Engels zijn, liever zelfs dan Nederlands, maar de toetsenbord zou wat mij betreft toch echt Nederlands moeten (gaan) ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

IntoDevel schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:49:
[...]

Excuus, video over het hoofd gezien. Ik ben het met de rest eens, het toestel mag prima Engels zijn, liever zelfs dan Nederlands, maar de toetsenbord zou wat mij betreft toch echt Nederlands moeten (gaan) ondersteunen.
En dat wordt eigenlijk wel met zoveel woorden gezegd in het filmpje. Hopelijk kan ik er bij zijn 9 november op Schiphol, want met een beetje mazzel staan daar wel mensen met verstand van zaken. Arrgh dat is nog ruim 2 weken langer wachten tot ik een nieuw toestel heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Geef ik je gelijk in, maar dat kan toch geen reden zijn om geen telefoon daarvoor te kopen. Het komt bij mij eerder over als aanstellen.

Het lijkt mij trouwens zo dat WP7 gebruikt maakt van standaard woordenboeken, stel ik de taal op Duits in dan krijg ik een automatische Duitse correctie, stel ik hem in op Engels dan krijg ik daar woorden van voorgeschoteld.

Natuurlijk wat ik hier zeg is ook niet 100% zeker maar ik heb inmiddels een post aangemaakt op het support forum. Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Manuel schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:24:
[...]

Geef ik je gelijk in, maar dat kan toch geen reden zijn om geen telefoon daarvoor te kopen. Het komt bij mij eerder over als aanstellen.

Het lijkt mij trouwens zo dat WP7 gebruikt maakt van standaard woordenboeken, stel ik de taal op Duits in dan krijg ik een automatische Duitse correctie, stel ik hem in op Engels dan krijg ik daar woorden van voorgeschoteld.
Not quite. Je kunt gewenste toetsenbordtalen instellen in de Settings, ongeacht de setting van je UI-taal. Daar kun je ook kunt instellen of je autocorrectie aan wil zetten of niet:
Afbeeldingslocatie: http://bartvanraaij.nl/tweakers/wp7/keyboardlanguages.jpg Afbeeldingslocatie: http://bartvanraaij.nl/tweakers/wp7/keyboardsettings.jpg

Vervolgens kun je in een tekstbericht de gewenste input-taal kiezen. Daarmee verandert desgewenst de toetsenbord indeling en ook de woordsuggesties en autocorrectie:
Afbeeldingslocatie: http://bartvanraaij.nl/tweakers/wp7/keyboardde.jpg Afbeeldingslocatie: http://bartvanraaij.nl/tweakers/wp7/keyboarden.jpg

Dit alles uit de emulator :)

[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 14-10-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Weet je wat het mooi aan deze discussie is, er wordt gepraat over Taal als probleem en niet over het OS zelf. Geeft toch aan dat men het wel over eens is dat WP7 een erg mooi OS is.

MOoi om te zien. BIj WM6.5 was dat juist het omgekeerde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Het lijkt mij alleen maar vanzelfsprekend als je een nieuwe taal installeert dat automatisch ook een woordenboek erbij in zit (althans, op een telefoon). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:43:
[...]

Beter lezen. ppaddo zegt kost tegenwoordig ook maar een tientje of 3
Blijkbaar zat ik aan de joint :P My bad!

Anywho, ik ben tot nu toe wel positief geweest over WP7, maar t.o.v. 6.5 is het op papier echt een downgrade. De gebruikservaring is voor mijn op de HD2 ook uitstekend, ik snap niet dat mensen over WM6.5 zeiken. Maarja nogmaals, op papier is WP7 wel heel.. anders.

No system-wide file manager
No Bluetooth file transfers
No USB mass storage mode
No Flash or Silverlight support in the browser
New ringtones available only through the Marketplace
Music player lacks equalizer presets
No DivX/XviD video support (automatic transcoding provided by Zune software)
No internet tethering support
No memory card slot

Ringtones alleen via marketplace? wtf man? En geen bluetooth file transfers? Ik weet het allemaal nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
De kracht van een phone kan hem ook zitten in de beperkingen. Hieronder even een alternatieve kijk op de features die niet tot je beschikking staan op WP7. Ik geef je groot gelijk dat je het aangeeft als een gemis, maar ben ook van mening dat je veel van die dingen eigenlijk niet als een gemis zal beschouwen:

No system-wide file manager - niet echt nodig, omdat je toch geen apps kan installeren via de verkenner, foto's, documenten en dergelijke kan je wel via de de hubs raadplegen
No Bluetooth file transfers - Wellicht ook niet nodig wanneer je gebruik maakt van e-mail en sociale netwerken. Daarnaast is er wel WiFi sync wat WM6.5 niet heeft.
No USB mass storage mode - Jammer natuurlijk, maar je hebt wel gewoon toegang tot je bestanden via Zune en anders wel via de Office Web apps
No Flash or Silverlight support in the browser - Microsoft heeft Adobe al uitgenodigd om Flash te maken en met de laatste geruchten lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat dit er ergens een keer aan komt. Silverlight komt sowieso met een update, dit is al in meerdere filmpjes aangegeven
New ringtones available only through the Marketplace - Who needs a new ringtone anyway? Daarnaast, is toch alleen maar makkelijk om via de marketplace te downloaden? Alles op 1 plaats
Music player lacks equalizer presets - Ook jammer voor sommigen, zelf maak ik er eigenlijk nooit gebruik van.
No DivX/XviD video support (automatic transcoding provided by Zune software) - WM 6.5 biedt ook niet out of te box ondersteuning hiervoor (toch?) Daarnaast wordt DivX veelal voor illegale films gebruikt en films die je koopt via Zune zijn wel afspeelbaar. En met een encoder kom je ook al een heel eind
No internet tethering support - Idd een gemis, maar veel providers staan dit (officieel) toch niet toe en daarnaast is dit een prima updateable feature. Net als bij de iPhone
No memory card slot - Ook niet zo'n probleem. Koop een phone die naar jouw smaak genoeg geheugen heeft en met Wifi sync mogelijkheid staat er binnen no time en no stress nieuwe muziek, films en podcasts op je phone. Daarnaast kan je altijd nog een spotify abbo nemen waardoor je alle muziek ter beschikking hebt totdat Zune Pass ook in Nederland beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
IntoDevel schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:10:
[...]

De kracht van een phone kan hem ook zitten in de beperkingen. Hieronder even een alternatieve kijk op de features die niet tot je beschikking staan op WP7. Ik geef je groot gelijk dat je het aangeeft als een gemis, maar ben ook van mening dat je veel van die dingen eigenlijk niet als een gemis zal beschouwen:
Vergeet niet dat het hele lijstje nog steeds persoonlijke voorkeur is. De 1 ziet het als gemis, de ander weer niet.

Laten we vooral discussieren over wat er is en welke features echt belangrijk zijn (zoals app-switching en halve multi-tasking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Zune sync software is zowaar een pluspunt voor WP7 geworden. In ieder geval t.o.v. iTunes
Kijk en geniet :)
http://www.engadget.com/2...phone-7-caught-on-camera/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
IntoDevel schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:10:
[...]

No system-wide file manager - niet echt nodig, omdat je toch geen apps kan installeren via de verkenner, foto's, documenten en dergelijke kan je wel via de de hubs raadplegen
No Bluetooth file transfers - Wellicht ook niet nodig wanneer je gebruik maakt van e-mail en sociale netwerken. Daarnaast is er wel WiFi sync wat WM6.5 niet heeft.
No USB mass storage mode - Jammer natuurlijk, maar je hebt wel gewoon toegang tot je bestanden via Zune en anders wel via de Office Web apps
No Flash or Silverlight support in the browser - Microsoft heeft Adobe al uitgenodigd om Flash te maken en met de laatste geruchten lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat dit er ergens een keer aan komt. Silverlight komt sowieso met een update, dit is al in meerdere filmpjes aangegeven
New ringtones available only through the Marketplace - Who needs a new ringtone anyway? Daarnaast, is toch alleen maar makkelijk om via de marketplace te downloaden? Alles op 1 plaats
Music player lacks equalizer presets - Ook jammer voor sommigen, zelf maak ik er eigenlijk nooit gebruik van.
No DivX/XviD video support (automatic transcoding provided by Zune software) - WM 6.5 biedt ook niet out of te box ondersteuning hiervoor (toch?) Daarnaast wordt DivX veelal voor illegale films gebruikt en films die je koopt via Zune zijn wel afspeelbaar. En met een encoder kom je ook al een heel eind
No internet tethering support - Idd een gemis, maar veel providers staan dit (officieel) toch niet toe en daarnaast is dit een prima updateable feature. Net als bij de iPhone
No memory card slot - Ook niet zo'n probleem. Koop een phone die naar jouw smaak genoeg geheugen heeft en met Wifi sync mogelijkheid staat er binnen no time en no stress nieuwe muziek, films en podcasts op je phone. Daarnaast kan je altijd nog een spotify abbo nemen waardoor je alle muziek ter beschikking hebt totdat Zune Pass ook in Nederland beschikbaar is.
Geen bluetooth file transfer is wel jammer als ik een foto of een liedje naar iemand wil sturen die geen onbeperkt internet ofzo heeft, maar dat komt denk ik niet zo veel voor. En wat die ringtones betreft: je kunt denk ik ook wel gewoon een liedje die je op je telefoon hebt staan als ringtone gebruiken?

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:25:
De Zune sync software is zowaar een pluspunt voor WP7 geworden. In ieder geval t.o.v. iTunes
Kijk en geniet :)
http://www.engadget.com/2...phone-7-caught-on-camera/
iTunes overtreffen is dan ook niet heel moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Rik027 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:35:
[...]

Geen bluetooth file transfer is wel jammer als ik een foto of een liedje naar iemand wil sturen die geen onbeperkt internet ofzo heeft, maar dat komt denk ik niet zo veel voor. En wat die ringtones betreft: je kunt denk ik ook wel gewoon een liedje die je op je telefoon hebt staan als ringtone gebruiken?
Nee, dat kan dus niet..
Niet dat ik daar last van heb; ik gebruik altijd enkel trilalarm.

Van bovenstaande punten vind ik eigenlijk alleen geen BT-filetransfer een echt gemis. Inderdaad even een leuke foto naar iemand bluetoothen zit er niet in. Overigens kun je foto's wel emailen/mms'en ("Share"), maar muziek niet..

En copy/paste is toch absoluut wel een gemis..
Hoe vaak krijg je niet een smsje met "He heb jij 't nummer van <naam>?". Met mijn 5 jaar oude Nokia kon ik al een telefoonnummer copy/pasten in een smsje, met WP7 gaat dat niet lukken.. moet je een briefje pakken, het nummer opschrijven om het vervolgens weer in een sms-bericht te zetten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
HyperioN schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:16:
[...]
Hoe vaak krijg je niet een smsje met "He heb jij 't nummer van <naam>?". Met mijn 5 jaar oude Nokia kon ik al een telefoonnummer copy/pasten in een smsje, met WP7 gaat dat niet lukken.. moet je een briefje pakken, het nummer opschrijven om het vervolgens weer in een sms-bericht te zetten :'(
Je kan toch gewoon een contact verzenden daarvoor heb je toch geen copy/paste nodig? Daarnaast, als je een nummer ontvangt wordt ie automatisch underlined en kan je er van alles mee, bellen, opslaan enzovoorts. En daarnaast hebben ze al aangegeven dat het per begin 2011 als update zal worden toegevoegd.

[ Voor 6% gewijzigd door IntoDevel op 14-10-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
HyperioN schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:16:
[...]

Nee, dat kan dus niet..
Niet dat ik daar last van heb; ik gebruik altijd enkel trilalarm.

Van bovenstaande punten vind ik eigenlijk alleen geen BT-filetransfer een echt gemis. Inderdaad even een leuke foto naar iemand bluetoothen zit er niet in. Overigens kun je foto's wel emailen/mms'en ("Share"), maar muziek niet..

Copy / paste komt in januari als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

QErikNL schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:47:
[...]

Copy / paste komt in januari als ik het goed heb.
Maar je zou het eigenlijk helemaal niet nodig hebben, daar is het ontwerp van de hele ui op ingericht. Dat het toch komt is alleen maar vanwege druik uit de markt denk ik. Als ik de filmpjes zo bekeken heb, dan is het echt iets waar je zonder kan.

Net zoals bluetooth. Als jij een filmpje/foto/bestand op je skydrive plaatst in een public/shared map, dan kan iedereen met zijn telefoon daar weer bij. Ik zie het probleem niet zo. Zeker met bluetooth, dat vind ik niet echt gebruiksvriendelijk, zichtbaarheid aan zetten zoeken naar mogelijke apparaten, pairen, delen en dan verzenden.... En ook nog eens veel stroom, en dus standby/spreektijd verbruiken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:29
Aan de andere kant het is een ongelooflijk veel gebruikte functie, bluetooth. Even een mp3'tje oversturen doe ik best wel vaak met vrienden van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

tja, ik gebruik BT dus echt nooit :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Waffle schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:02:
Aan de andere kant het is een ongelooflijk veel gebruikte functie, bluetooth. Even een mp3'tje oversturen doe ik best wel vaak met vrienden van me.
Ik gebruikte het gisteren nog. Een college had een aantal fotos op zijn telefoon staan die hij niet op de computer kreeg, ik zei stuur het maar naar mij via bluetooth dan zet ik ze er wel voor je erop.

Het is gewoon een functie die ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bluetooth file transfer zou ik ook wel missen, hele rare beslissing maar ze zullen hun redenen wel hebben. Verder wacht ik gewoon op de Nederlandse toestellen. Tegen die tijd heeft WP7 alweer wat updates gehad en er zijn waarschijnlijk nog wat meer toestellen beschikbaar en niet onbelangrijk: voldoende gebruikerservaringen.
Waffle schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:02:
Als dat dan maar een rechten-vrij MP3-tje is he! ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was overtuigd van een 3.7 - 4.0 WP7 toestel, maar als ik deze hands on van de 4.3 HD7 zie :9~

[video]http://www.youtube.com/watch?v=_rZoON5yClQ"]YouTube: HTC HD7 Hands on[/video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Ik vind dat minimalistische van WP7 erg mooi. Ik blijf het nieuws volgen en zal denk ik pas begin volgend jaar een toestel aanschaffen. Ik begin wel Android zat te raken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Een schitterend toestel. Ik vond mijn HD2 al prachting maar als je ze naast elkaar legt zie je echt een groot verschil! De HD7 dwingt mij gewoon om het te halen, ongeacht wat voor OS erop staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

We're talking nearly as good as the iPhone keyboard...
sorry hoor, maar als je met een nieuw OS komt moet alles gewoon beter zijn als hetgene wat er al is!
Ik wacht al erg lang op WP7, maar dit soort berichtjes wil ik liever niet zien. Het ding moet de iphone niet zien te benaderen...het moet het gewoon dik overklassen.....anders heeft het toch geen nu om op WP7 over tegaan?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tusk schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:47:
[...]

sorry hoor, maar als je met een nieuw OS komt moet alles gewoon beter zijn als hetgene wat er al is!
Ik wacht al erg lang op WP7, maar dit soort berichtjes wil ik liever niet zien. Het ding moet de iphone niet zien te benaderen...het moet het gewoon dik overklassen.....anders heeft het toch geen nu om op WP7 over tegaan?
Hoe goed of slecht een onscreen toetsenbord is, is wat mij betreft nog altijd een grotendeels persoonlijke mening. De reviewer vind het kennelijk bijna net zo goed, misschien vind jij het wel veel beter.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Alles? Dat zal nooit lukken gezien het altijd een compromis is en je te maken hebt met time to market.
En de prijs, een van grotere wegensfactoren, is sowieso beter.
Wat betreft de keyboard vergelijking: er zijn meerder reviews te vinden waar het keyboard minstens net zo goed gevonden wordt. Die heb ik al als OK afgevinkt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Dan bel je met een o2 shop in Duitsland, weten ze niet eens wanneer de HTC HD7 uitkomt of wanneer ze die kunnen verkopen. Het zal wel aan mij liggen maar wat een prutszaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Tis wel makkelijk om de positieve reviews te vermijden :/ Overigens, neem nou maar van mij aan dat als iemand zegt dat iets bijna net zo goed is als iets van de iPhone, dat het minstens net zo goed is. Iedereen is zo in de ban van de iPhone dat je ze niet eens serieus zou kunnen nemen. En gebruikservaring is ook belangrijk. Toen ik mijn HD2 haalde zei iemand tegen me dat ik geen geld had voor een iPhone en vandaar voor een ghetto versie ging. Nou je had zn hoofd moeten zien toen ik zei dat de HD2 duurder is. Ik vind het gewoon een prettiger apparaat om te hebben. Mijn mening. WinMo 6.5 vind ik ook uitstekend. Bevalt me beter dan welk os dan ook. Moraal van het verhaal: iedereen heeft een eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:49:
Ik was overtuigd van een 3.7 - 4.0 WP7 toestel, maar als ik deze hands on van de 4.3 HD7 zie :9~

[video]
De HD7 lijkt me het best afgewerkt, maar 4.3" lijkt me wel erg groot voor in de broekzak. Weet niet of vrouwen dan beledigd of opgewonden zullen raken..

De Omnia 7 lijkt me dan beter met z'n Super AMOLED. Maar de afwerking daarvan lijkt me weer wat minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
[...]

Dat is natuurlijk onmogelijk he. iPhone kwam uit in 2007, laten we zeggen dat Apple 2 jaar eraan heeft gewerkt (net zoals MS nu) dan betekent dat dat waar Apple nu is met iOS 4, ze dat 5 jaar heeft gekost.

Als MS daarop zou moeten wachten zou WP7 pas in 2013 uit komen. Lijkt me voor niemand een gezonde situatie.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Goed om te zien dat de Market Place ook aardig rap wordt aangevuld (via de Zune software). En dit terwijl de grote apps pas de 21ste uitkomen geloof ik (IMDB, eBay, etc.).

Als webOS gebruiker ziet dat er goed uit voor WP7. De Palm Pre had de eerste paar maanden maar een stuk of 30 apps in z'n store staan. Nu (1,5 jaar later) een paar duizend en ik denk dat WP7 dat aantal snel voorbij zal gaan. Sneu voor Palm, maar niet slecht voor een nieuw platform als WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou hierbij nog maar eens een (deprimerende) oneliner m.b.t. de nederlandse functionaliteit van een niet-nederlandse Trophy:

Het HTC 7 Trophy toestel wat mensen nu aanschaffen zal straks niet aangevuld worden met Nederlandse functionaliteit

Aldus een PR medewerker van HTC.

ARRGGHH wat ga ik nu doen??? Wachten of toch de 21e maar voor een niet-nederlandse gaan?!?!

MOEILIJK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die de tijd hebben (hij duurt bijna 2 uur), de podcast van Paul Thurrott die al 4 maanden een WP7 heeft gebruikt. Interessant om te horen:
http://www.twit.tv/ww178

En ik hoop over een paar weken de HTC Mozart te hebben. In de UK wonen heeft zo zn voordelen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Je kunt een WP7 toestel kopen en tegen mid 2011 verkopen op ebay en een NL toestel aanschaffen. Tenzij je een abbo wil verlengen en met het toestel 2 jaar wil doorbrengen, dan zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Cheeky schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:38:
[...]

De HD7 lijkt me het best afgewerkt, maar 4.3" lijkt me wel erg groot voor in de broekzak. Weet niet of vrouwen dan beledigd of opgewonden zullen raken..

De Omnia 7 lijkt me dan beter met z'n Super AMOLED. Maar de afwerking daarvan lijkt me weer wat minder..
Volgens mij zie je die paar mm dikte totaal niet in je broek. Tenzij je houdt van te strakke broeken.

Van wat ik heb gelezen schijnt de Omnia 7 juist heel goed afgewerkt te zijn. Er wordt gesproken van het niveau Wave en dat is heel goed. Je krijgt geen Galaxy S afwerking.

@de rest

Negeer het negatieve gezeik. Sommige mensen willen zichzelf graag laten geloven dat WP7 niks is, zodat ze toch met een gerust gevoel een iphone kunnen halen. Laat ze maar ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Relief2009 op 15-10-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Ik twijfelde eerst nog even tussen android en wp7, maar heb even de TS goed doorgenomen en ff wat vergelijkingen gegoogled, maar moet zeggen dat mijn twijfels volledig weggenomen zijn! Ik ga zeker weten voor een HTC 7 Pro (er van uitgaande dat ie wel naar NL komt), dus ik moet sowieso tot 'begin 2011' wachten. Tot april dus. ;)

En hierbij dus hulde voor de TS! _/-\o_ En restecp ook uiteraard!

[ Voor 15% gewijzigd door Rik027 op 15-10-2010 20:58 ]

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Is er trouwens al wat bekend over rom updates via XDA developers? Ik heb een beetje zitten lezen, maar het is nog allemaal erg experimenteel op het moment geloof ik. (maar ik vind ook nooit wat ik zoek op dat forum :) )

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om een originele rom te vervangen tegen die tijd voor een NL-rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
ppaddo schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:48:
Nou hierbij nog maar eens een (deprimerende) oneliner m.b.t. de nederlandse functionaliteit van een niet-nederlandse Trophy:

Het HTC 7 Trophy toestel wat mensen nu aanschaffen zal straks niet aangevuld worden met Nederlandse functionaliteit

Aldus een PR medewerker van HTC.

ARRGGHH wat ga ik nu doen??? Wachten of toch de 21e maar voor een niet-nederlandse gaan?!?!

MOEILIJK!
Hmm vervelend. Maar was te verwachten. Ik heb vandaag voor de grap T9 op mijn Touch Diamond uitgezet en daarnaast op de HTC Desire geprobeerd te typen zonder correctiemogelijkheden, en kwam eigenlijk tot de conclusie dat het eigenlijk zo slecht nog niet is. Zelfs dat gepriegel op de touch diamond valt nog best mee. Dus eigenlijk heb ik het gevoel dat dat wel moet werken op de HTC 7 Trophy. Als je nog twijfelt is het misschien de moeite waard te wachten op de HTC 7 Pro, omdat deze een fysiek toetsenbord heeft.

Verder heb ik mijn twijfels over de uitspraak van de PR medewerker, omdat Nederlandse functionaliteit iets anders is dan toetsenbord taal. Als je een Engels toestel koopt zit er geen Spaans, Duits, Franse UI in, maar wel voor al die talen een toetsenbord woordenboek. Dus veel moeite kan het niet zijn om die uit te bereiden met een Nederlands woordenboek. De UI uitbreiden met NL taal is veel meer moeite en zou veel te veel resources gebruiken, dus dat dat er niet komt verbaast me niet. Ik geloof het pas als iemand letterlijk zegt: dat toetsenbord krijgt geen Nederlands woordenboek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
IntoDevel schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:51:
[...]

Verder heb ik mijn twijfels over de uitspraak van de PR medewerker, omdat Nederlandse functionaliteit iets anders is dan toetsenbord taal. Als je een Engels toestel koopt zit er geen Spaans, Duits, Franse UI in,
Wel waar. De eerste versie van WP7 zoals die nu in de winkels komt te liggen bevat Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans. Dat kun je zelf kiezen.
(Dus je kunt prima een toestel in Duitsland kopen, en deze op Engels zetten).

[ Voor 24% gewijzigd door HyperioN op 15-10-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
HyperioN schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:12:
[...]

Wel waar. De eerste versie van WP7 zoals die nu in de winkels komt te liggen bevat Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans. Dat kun je zelf kiezen.
(Dus je kunt prima een toestel in Duitsland kopen, en deze op Engels zetten).
oke my mistake. maar mn punt blijft hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
IntoDevel schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:51:
[...]

Hmm vervelend. Maar was te verwachten. Ik heb vandaag voor de grap T9 op mijn Touch Diamond uitgezet en daarnaast op de HTC Desire geprobeerd te typen zonder correctiemogelijkheden, en kwam eigenlijk tot de conclusie dat het eigenlijk zo slecht nog niet is. Zelfs dat gepriegel op de touch diamond valt nog best mee. Dus eigenlijk heb ik het gevoel dat dat wel moet werken op de HTC 7 Trophy. Als je nog twijfelt is het misschien de moeite waard te wachten op de HTC 7 Pro, omdat deze een fysiek toetsenbord heeft.
Ik heb vandaag een Trophy in m'n handen gehad en er is prima op te typen zonder Nederlands woordenboek. Ik zit zelf nog steeds wel te twijfelen of ik niet moet wachten op de launch van WP7 in Nederland, omdat je eigenlijk dan pas echt alles uit het OS kunt gebruiken. Bovendien zal er tegen die tijd wat meer keuze zijn in WP7-toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Victor schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:11:
[...]

Ik heb vandaag een Trophy in m'n handen gehad en er is prima op te typen zonder Nederlands woordenboek. Ik zit zelf nog steeds wel te twijfelen of ik niet moet wachten op de launch van WP7 in Nederland, omdat je eigenlijk dan pas echt alles uit het OS kunt gebruiken. Bovendien zal er tegen die tijd wat meer keuze zijn in WP7-toestellen.
Kun je wat meer vertellen over bouwkwaliteit?

[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 16-10-2010 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Relief2009 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:24:
[...]

Kun je wat meer vertellen over bouwkwaliteit?
Het toestel voelde erg degelijk aan en was netjes afgewerkt. Geen grote kieren en qua materiaal leek het ook wel goed te zitten (het is natuurlijk plastic, maar je hebt plastic en je hebt plastic). In feite het niveau wat je van de meer high end toestellen van HTC mag verwachten.

Qua grootte was 'ie eigenlijk precies goed, ik kon 'm met één hand makkelijk bedienen, zelfs het pinch zoomen. Iets om rekening mee te houden als je met een schuin oog naar z'n grotere broer de HD7 kijkt. Verder vielen ook de prestaties op, wat je eigenlijk in iedere review van WP7 tot nu toe hebt kunnen lezen. Ik heb geen laadtijden kunnen bespeuren en alles reageert gewoon direct, soepel en vlot. Games heb ik niet kunnen proberen, maar heb nog wel even met de browser staan spelen en die wist echt te overtuigen. Erg snel, alles wordt netjes gerenderd, niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Heeft iemand een idee wat voor prijskaartje er straks gaat hangen aan de HTC 7 Pro, ook t.o.v. de Trophy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Victor schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:41:
[...]

Het toestel voelde erg degelijk aan en was netjes afgewerkt. Geen grote kieren en qua materiaal leek het ook wel goed te zitten (het is natuurlijk plastic, maar je hebt plastic en je hebt plastic). In feite het niveau wat je van de meer high end toestellen van HTC mag verwachten.

Qua grootte was 'ie eigenlijk precies goed, ik kon 'm met één hand makkelijk bedienen, zelfs het pinch zoomen. Iets om rekening mee te houden als je met een schuin oog naar z'n grotere broer de HD7 kijkt. Verder vielen ook de prestaties op, wat je eigenlijk in iedere review van WP7 tot nu toe hebt kunnen lezen. Ik heb geen laadtijden kunnen bespeuren en alles reageert gewoon direct, soepel en vlot. Games heb ik niet kunnen proberen, maar heb nog wel even met de browser staan spelen en die wist echt te overtuigen. Erg snel, alles wordt netjes gerenderd, niets op aan te merken.
Haha positieve ervaringen werken in dit geval niet mee :P MUST HAVE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik zit in de twijfel met WP7, ik moet echt een hands on doen. Anders haal ik de HD7 en kijken of ik er op de een of andere manier de HD2 rom op krijg. Ik ga echt moeite hebben met afstand doen van cookies home tab :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Laatst online: 12-09 10:41
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:49:
Ik zit in de twijfel met WP7, ik moet echt een hands on doen. Anders haal ik de HD7 en kijken of ik er op de een of andere manier de HD2 rom op krijg. Ik ga echt moeite hebben met afstand doen van cookies home tab :(
Wat? meen je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Dat meen ik echt :P Ik heb het zo erg naar mijn wens gecustumised en het ziet er zoooooo goed uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37
HollovVpo1nt schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:47:
Dat meen ik echt :P Ik heb het zo erg naar mijn wens gecustumised en het ziet er zoooooo goed uit :P
waarom houd je je HD2 dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

NoFate schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 09:14:
[...]

waarom houd je je HD2 dan niet?
Een andere ervaring :) Ik ben tevreden met mijn HD2, maar sta altijd open voor nieuwe ervaringen.

[ Voor 24% gewijzigd door HollovVpo1nt op 17-10-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aantal apps in de Marketplace zit inmiddels op > 400. Waaronder buienrader.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Ik ga denk ik maar wachten op de Omnia 7. Hopen dat het niet te lang duurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
pff , ik twijfel nog steeds tussen de Desire of de HD 7 , maw android of wm7

Ik ben nu een tevreden wm.6.5 gebruiker met de touch pro raphael.... , maar van mijn baas mag ik een nieuw toestel uitkiezen :) , iphone 4 is uigesloten..!

iemand die me goede raad kan geven wrm ik toch voor wm7 zou kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Voor de mensen met een WinMo toestel onder ons, download de 'Windows Phone 7 Central' applicatie. Het heeft een WP7 achtige interface en word geupdate met het meest recente nieuws over WP7/WP7 toestellen. Zo lees ik dat Toshiba ook aan een WP7 toestel werkt, ziet er goed uit!
http://windowsphone7centr...crosoft_labs-10-14-10.php

HTC heeft inmiddels een video uitgebracht van de HD7 Pro:

En de HTC Surround (aparte kickstand O.o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Huh, zodra hij in het eerste filmpje daadwerkelijk met de telefoon aan de slag gaat staat daar op het lock screen of hoe dat ook heet 'vrijdag'. Is WP7 nu toch deels Nederlands??? Wel grappig dat hij het weerbericht van Zevenkamp heeft. Alsof dat anders zou zijn dan Ommoord of Nesselande (allen wijken van Rotterdam)

Ook wel een beetje vreemd dat hij het doet voorkomen alsof je in Nederland nog geen gebruik kan maken van de Zune player. Dat Zune pass niet werkt, is logisch, maar je eigen mp3's enz worden toch wel gewoon afgespeeld met de Zune player?

Verder vind ik het er erg goed uit zien. Internet Explorer heeft een behoorlijke stap vooruit gemaakt sinds WM 6.1. Alles gaat heel soepel.

[ Voor 59% gewijzigd door PaT op 17-10-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Alleen de datumweergave is er wel al in het Nederlands.

Vind het niet echt een review, eerder een overview van het toestel en het OS.
Over het feit dat bepaalde content nog niet beschikbaar is in NL is hij erg vaag en nonchalant, over het toetsenbord hoor je hem helemaal niet (hij typt op een gegeven moment "Hallo" en je ziet de Engelse woordcorrectie zijn werk doen; hij had alleen nog maar op spatie hoeven duwen en dan had er "Gallo" gestaan. :X ).

Maar ja, wat wil je van een "review" die gemaakt wordt door een winkel met commerciële belangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

HyperioN schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:39:
Maar ja, wat wil je van een "review" die gemaakt wordt door een winkel met commerciële belangen..
Precies..... Ze hebben er trecht zoveel mogelijk belang bij om dit toestel vaak te verkopen.
Maar geloof dat dit nu niet echt een video is van een onafhankelijke partij

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Iemand anders (buiten ikzelf) die bezig is met een Windows Phone 7 applicatie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Manuel schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:58:
Iemand anders (buiten ikzelf) die bezig is met een Windows Phone 7 applicatie? :)
Waar ben je mee bezig als ik vragen mag? Ik zou er zelf ook wel aan willen werken in mijn vrije tijd maar ik heb een klein probleempje: Ik heb 0,0 verstand van coding/ict. Ben een bouwkundige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Laatst online: 12-09 10:41
Manuel schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:58:
Ik ken er diverse, er staan ook al een aantal apps uit NL in de marketplace (RocketRiot, Sudoku, buienradar, instant rimshot :) etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Matthijs weet jij misschien of in de toekomst een Engelstalig toestel van een update kan worden voorzien met een Nederlands woordenboek (woordaanvulling/autocorrectie) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ben op dit moment bezig met een simpele XML-reader die ik dus telkens zelf genereer. Het is eigenlijk best omslachtig als je het mij vraagt om een XML-bestand uit te lezen.

Zal morgen even een link posten naar het project. (Verwacht er niet al teveel van :))
HyperioN schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:14:
Matthijs weet jij misschien of in de toekomst een Engelstalig toestel van een update kan worden voorzien met een Nederlands woordenboek (woordaanvulling/autocorrectie) ?
Ik heb het reeds gevraagd op het Windows Phone 7 forum, het antwoord is ja. http://social.answers.mic...1d-4ca6-bb14-baa0180209a8

[ Voor 51% gewijzigd door Manuel op 17-10-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Manuel schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:15:
[...]
Ik heb het reeds gevraagd op het Windows Phone 7 forum, het antwoord is ja. http://social.answers.mic...1d-4ca6-bb14-baa0180209a8
Ik waardeer je inspanning, maar volgens mij stel je daar de vraag verkeerd. Je vraagt namelijk niet of er uberhaupt wel additionele talen te updaten zullen zijn.
Je vraagt alleen of de woordenboek-taal verandert als je die taal selecteert - wat uiteraard zo is (HyperioN in "Windows Phone 7 - Informatie en verwacht...").

Je stelt "[When] Microsoft decides to release a new language pack ..."
Hoe weet jij zo zeker dat ze dat gaan doen dan?

[ Voor 13% gewijzigd door HyperioN op 17-10-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Dat lijkt mij gewoon logisch voor een frabrikant denk je niet? Het is ook zo als jij een Duitse Windows koopt en je zet er dan een MUI op van weet ik wat (Nederlands, Engels, .......) dan veranderd die ook mee voor 99%.

Het zal heel wat kwade reacties opleveren als ze dit niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik denk dat als MS dat niet doet iemand anders het wel doet. Er zijn nu toch ook talloze language packs beschikbaar voor WM? WP7 is weliswaar meer gesloten, maar het kan altijd via een app op de marketplace.

Bovendien, hoe moeilijk kan het nou zijn om een taalpakket (keyboard) uit de Nederlandse ROM te extracten en die aanbieden als taalpakket voor andere ROMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
Ik zit nog te twijfelen tussen de HTC Trophy en de Samsung Omnia 7. De Samsung is nog nergens online in webshops te vinden, ik hoop dat hierover komende week wat meer nieuws naar buiten komt anders wordt het toch de Trophy.

Ik maak me wel een beetje zorgen over de Engelstalige versie, niet zozeer vanwege de taal (dat maakt me niet zoveel uit), maar wel over het feit of de telefoon straks wel volledig gebruik zal kunnen gaan maken van de Nederlandstalige Marketplace & Zune Pass abonnement. Weet iemand hier meer over?

Ik blijf het een gemiste kans vinden voor Microsoft dat het ze niet gelukt is om de telefoon volledig in Nederland te lanceren incl. de diverse diensten die erbij horen. Wat Zune betreft kan ik me daarbij nog wel iets voorstellen vanwege de vele contracten die allemaal afgesloten moeten worden met contentleveranciers. Maar Xbox Live? Marketplace? Kom op zeg, dat zijn Microsoft's eigen platforms die al jaren actief zijn, dat gaat toch nergens over dat die niet aangeboden kunnen worden. Je ziet dat er nu een halfbakken lancering plaatsvindt waarbij de telefoons zelfs door de netwerken zelf verkocht gaan worden (zoals Vodafone die nu al de Trophy aanbiedt), zonder enige vermelding van de beperkingen waar een ongeschillige consument tegenaan gaat lopen als hij nu zo'n ding koopt. Waanzin wat mij betreft, en slecht voor het imago van je product. Ik hoop maar dat echt alles uit de kast getrokken gaat worden om dit alsnog zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen, en dat eventuele kopers van een WP7 telefoon middels een simpele update het toestel volledig compatibel kunnen maken voor de Nederlandse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

RoccoS schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:16:
Ik zit nog te twijfelen tussen de HTC Trophy en de Samsung Omnia 7. De Samsung is nog nergens online in webshops te vinden, ik hoop dat hierover komende week wat meer nieuws naar buiten komt anders wordt het toch de Trophy.

Ik maak me wel een beetje zorgen over de Engelstalige versie, niet zozeer vanwege de taal (dat maakt me niet zoveel uit), maar wel over het feit of de telefoon straks wel volledig gebruik zal kunnen gaan maken van de Nederlandstalige Marketplace & Zune Pass abonnement. Weet iemand hier meer over?

Ik blijf het een gemiste kans vinden voor Microsoft dat het ze niet gelukt is om de telefoon volledig in Nederland te lanceren incl. de diverse diensten die erbij horen. Wat Zune betreft kan ik me daarbij nog wel iets voorstellen vanwege de vele contracten die allemaal afgesloten moeten worden met contentleveranciers. Maar Xbox Live? Marketplace? Kom op zeg, dat zijn Microsoft's eigen platforms die al jaren actief zijn, dat gaat toch nergens over dat die niet aangeboden kunnen worden. Je ziet dat er nu een halfbakken lancering plaatsvindt waarbij de telefoons zelfs door de netwerken zelf verkocht gaan worden (zoals Vodafone die nu al de Trophy aanbiedt), zonder enige vermelding van de beperkingen waar een ongeschillige consument tegenaan gaat lopen als hij nu zo'n ding koopt. Waanzin wat mij betreft, en slecht voor het imago van je product. Ik hoop maar dat echt alles uit de kast getrokken gaat worden om dit alsnog zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen, en dat eventuele kopers van een WP7 telefoon middels een simpele update het toestel volledig compatibel kunnen maken voor de Nederlandse markt.
Klopt, ook ik vindt het tegen vallen dat het MS niet gelukt is WP7 in het Nederlands uit te brengen. Toch een keuze en blijkbaar zijn wij niet belangrijk genoeg... of is de markt te klein.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
IK ben misschien van plan om de HTC HD7 te kopen via de import op www.belsimpel.nl.

Ik woon zelf in belgie , ik ga toch geen problemen krijgen op het proximus netwerk??
En hoe zit het nu net met de market place? Kan ik apps downloaden? Of moet je de locatie aanpassen?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het bespreken van individuele Windows Phone 7-toestellen graag individuele topics openen.