Wij leven hier met 16.515.057 (2009 van Wikipedia), dit ten opzichte van Duitsland 82.329.758 (2009).. Wij zijn daar klein mee vergeleken, hetzelfde met Azië en de VS. Als ik in hun schoenen stond had ik hetzelfde gedaan.. Simpelweg omdat daar meer mensen wonen en je daar het eerst uitgebreid kunt testen.
Een smartphone is geen PC. Een smartphone-OS is geen PC-OS.Manuel schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:42:
Dat lijkt mij gewoon logisch voor een frabrikant denk je niet? Het is ook zo als jij een Duitse Windows koopt en je zet er dan een MUI op van weet ik wat (Nederlands, Engels, .......) dan veranderd die ook mee voor 99%.
Ik zou er niet zo gemakkelijk vanuit gaan als ik jou was.
Als MS al zegt dat een Engelstalig toestel nooit geupdate zal worden met een Nederlandse UI-taal; waarom zouden ze dan wel de toetsenbord-woordenboeken updaten??
Nja, dat is dus niet waar.HollovVpo1nt schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:58:
Ik denk dat als MS dat niet doet iemand anders het wel doet. Er zijn nu toch ook talloze language packs beschikbaar voor WM? WP7 is weliswaar meer gesloten, maar het kan altijd via een app op de marketplace.
WM en WP zijn niet te vergelijken; je kunt dus niet zomaar stellen "WM had het, dus WP zal het ook krijgen".
WP7 is inderdaad véél geslotener dan WM.
Apps kunnen nooit een verandering aanbrengen aan het OS en de delen daarvan.
Dus: geen customized homescreen, en ook geen custom keyboard:
"Soft input panel" = onscreen keyboard, mocht dat niet duidelijk zijn.Furthermore, regardless of whether or not an application has native access we don’t allow changes to the soft input panel, so things like Swype still wouldn’t work as currently architected.
Bron: http://windowsphone.mobil...e-answeredthe-complete-qa
Dan moet je je telefoon jailbreaken en een custom ROM installeren; iets waar ik eerlijk gezegd weinig zin in heb; en waar bovendien de "gewone" consument al helemaal niks aan heeft.Bovendien, hoe moeilijk kan het nou zijn om een taalpakket (keyboard) uit de Nederlandse ROM te extracten en die aanbieden als taalpakket voor andere ROMS?
Overigens vind ik het ook jammer dat WP7 niet meteen volledig in NL beschikbaar is; maar ik neem Microsoft dat absoluut niet kwalijk. We zijn dat inmiddels toch wel gewend? NL is inderdaad een erg kleine afzetmarkt.
Om maar even te vergelijken:
De iPhone 1st-gen kwam helemaal niet naar Nederland, pas meer dan een jaar (!) later kwam de iPhone 3G officieel te koop in Nederland.
(iPhone 27 juni 2007 in USA; iPhone 3G 11 juli 2008 in NL) Wikipedia: iPhone .
Het eerste device met Android, de HTC Dream (T-Mobile G1), was beschikbaar vanaf 22 oktober 2008 in de USA. Het eerste Android-toestel dat verkrijgbaar was in Nederland was de HTC Hero (T-Mobile G2), en die was verkrijgbaar vanaf half juli 2009; ruim een halfjaar later.
Wikipedia: HTC Dream Wikipedia: HTC Hero
Als Microsoft dus rond april/mei/juni met WP7-NL komt, hebben ze het wat dat betreft echt niet slecht gedaan.
[ Voor 31% gewijzigd door HyperioN op 17-10-2010 20:53 ]
Allemaal niet erg dat NL later released gaat worden, ik maak me meer zorgen of ik alle functies van de markeplace kan benutten totdat NL released gaat worden...
Anoniem: 614
Dat is een tijdje terug bevestigd.NoFate schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:25:
Allemaal niet erg dat NL later released gaat worden, ik maak me meer zorgen of ik alle functies van de markeplace kan benutten totdat NL released gaat worden...
Anoniem: 69767
Goeie punten. Maar ik had de G1 via Tmobile in Nederland, nog voordat de Hero bestond. De Hero was dus zeker niet de eerste officiële android in nederland. Btw het zuigt dat nog niet alle onderdelen van WP7 de landschap mode ondersteunen als je een landschapslider model neemt.HyperioN schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:36:
[...]
Het eerste device met Android, de HTC Dream (T-Mobile G1), was beschikbaar vanaf 22 oktober 2008 in de USA. Het eerste Android-toestel dat verkrijgbaar was in Nederland was de HTC Hero (T-Mobile G2), en die was verkrijgbaar vanaf half juli 2009; ruim een halfjaar later.
Wikipedia: HTC Dream Wikipedia: HTC Hero
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 17-10-2010 22:01 ]
Het verschil met de lancering van de iPhone (1e generatie) is wel dat de iPhone in Nederland nergens te koop was (althans niet in de reguliere retail). Dat er dus geen ondersteuning was voor bijbehorende diensten was daarom ook geen probleem.Om maar even te vergelijken:
De iPhone 1st-gen kwam helemaal niet naar Nederland, pas meer dan een jaar (!) later kwam de iPhone 3G officieel te koop in Nederland.
Mijn punt is juist dat er nu wél WP7 telefoons verkocht gaan worden, op grote schaal zelfs zoals het zich laat aanzien zelfs via de netwerken zelf als Vodafone, ook aan mensen die niet op tweakers zitten en dus niet op de hoogte zijn van de diverse beperkingen die tot medio 2011 van toepassing zijn. Als je de diverse webshoppagina's leest wordt nergens melding gemaakt van de in Nederland geldende beperkingen, niet zo gek want dat valt eigenlijk ook niet uit te leggen aan een leek. Ik zie de klachten al binnenstromen bij de Consumentenbond van mensen die een WP7 toestel gekocht hebben en erachter komen dat de helft van de functionaliteit niet werkt. Tsja wij lachen erom, maar verplaats je eens in een leek die een Belcompany o.i.d. inloopt en moet vertrouwen op de informatie die hij van een onnozel ventje achter de balie krijgt .
Een dergelijke valse start is nou precies wat WP7 niet nodig heeft om op te boksen tegen al het iPhone en Android geweld.
Je kunt ook een voice command geven als de telefoon slaapt:
YouTube: Speech Windows Phone 7 Feature Video
In het Engels dan natuurlijk..
YouTube: Speech Windows Phone 7 Feature Video
In het Engels dan natuurlijk..
FWIW nu.nl is met de app voor WP7 bezig: verwachte release rond de jaarwisseling.
Zijn er nog meer mensen die een app update gevraagd hebben en hier terugkoppeling over gehad hebben?
De Markteplace loopt trouwens steeds voller. Inmiddels op de 500 apps.
Zijn er nog meer mensen die een app update gevraagd hebben en hier terugkoppeling over gehad hebben?
De Markteplace loopt trouwens steeds voller. Inmiddels op de 500 apps.
Ik weet het niet precies. Hangt er vanaf wat voor updates MS gaat uitbrengen en daar is nu nog niets over bekend. Op dit moment zijn de europese toestellen met een firmware uitgerust waarin je van taal kunt wisselen volgens mij (FR, EN, DU etc).HyperioN schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:14:
Matthijs weet jij misschien of in de toekomst een Engelstalig toestel van een update kan worden voorzien met een Nederlands woordenboek (woordaanvulling/autocorrectie) ?
Als er een update uitkomt, Windows Phone 7 +1versie (geen idee hoe dat gaat heten). Dan verwacht ik dat er ook een NL firmware gaat komen, wellicht met daar ook NL en FR in bijvoorbeeld. En de 'bestaande' firmwares zullen een update gaan krijgen.
het is dus aan de OEM's of ze gaan ondersteunen of je de 'nieuwe' firmware gaat krijgen om te flashen, of dat ze alleen de updates ondersteunen (zoals copy en paste begin volgend jaar)
Dus het blijft nog even afwachten ben ik bang, ik weet het ook niet, bovenstaande zijn alleen maar scenarios die ik me kan voorstellen.
We zijn als NL echt wel belangrijk, vooral ook voor de operators en hardware leveranciers (NL is een erg handig testland) maar als je qua aantallen kijkt naar NL vs de US of Engeland stellen we natuurlijk niet veel voorBullet NL schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:21:
[...]
Klopt, ook ik vindt het tegen vallen dat het MS niet gelukt is WP7 in het Nederlands uit te brengen. Toch een keuze en blijkbaar zijn wij niet belangrijk genoeg... of is de markt te klein.
Maar goed, de longtail zoals we dat zo mooi noemen op mobiel gebied is gigantisch groot. Alleen dan heb je het wel over meer landen dan alleen NL
We doen ons best om NL zo snel mogelijk te krijgen.
Ha! Wat een mazzel. Zojuist mijn inschrijfbevestiging gehad voor het Windows Phone 7 event van MS op 9 november! Tot die tijd kan ik nog wel wachten met de aanschaf van een nieuwe mobiel. Hopelijk mogen we lekker pielen met de toestellen! Ik kan bijna niet wachten!!!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
waar kan je zien welke apps momenteel al beschikbaar zijn op de marketplace?
Ik wil graag de trophy 7 kopen
, de hd7 vind ik net iets te groot voor in mijn broekzak
Ik wil graag de trophy 7 kopen
Via Zune.NoFate schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:33:
waar kan je zien welke apps momenteel al beschikbaar zijn op de marketplace?
Ik wil graag de trophy 7 kopen, de hd7 vind ik net iets te groot voor in mijn broekzak
Ik zet nog even wat stipjes op de ï en dan zal ik mijn 'app' eens posten.
same hereppaddo schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:24:
Ha! Wat een mazzel. Zojuist mijn inschrijfbevestiging gehad voor het Windows Phone 7 event van MS op 9 november! Tot die tijd kan ik nog wel wachten met de aanschaf van een nieuwe mobiel. Hopelijk mogen we lekker pielen met de toestellen! Ik kan bijna niet wachten!!!
Hartelijk dank voor uw inschrijving voor De Windows Phone Get Together event.
Een paar dagen voor het evenement ontvangt u nog een bevestigings herinnering per email.
Naam evenement : De Windows Phone Get Together
Adres : Evert van de Beekstraat 354, 1118 CZ Schiphol
Datum : 9 november 2010
Ontvangst : 18.30 uur
Begin tijd : 19.00 uur
Eindtijd : 22.00 uur
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
WindowsPhoneNL verwijst op twitter naar deze blog post: klik
Om apps te installeren op WP7 moeten we in Nederland een account hebben die als locatie de US heeft staan, dat wordt hier alsnog uitgelegd.
Maar wat ik vreemd vind is deze tweet waarnaar op die site verwezen wordt: klik
Je moet dus een nieuwe live account maken en die instellen op je WP7, maar mijn email komt natuurlijk op mijn huidige account aan en mijn agenda staat daar ook. Maar als ik dus het eerste half jaar een US account gebruik (om toegang tot apps te krijgen), kan ik nooit(?!) meer mijn oorspronkelijke account gebruiken?
Wat als ik de phone ooit aan iemand anders wil geven/verkopen? Dit lijkt me toch niet waarschijnlijk ofwel?
Om apps te installeren op WP7 moeten we in Nederland een account hebben die als locatie de US heeft staan, dat wordt hier alsnog uitgelegd.
Je moet dus een nieuwe live account maken en die instellen op je WP7, maar mijn email komt natuurlijk op mijn huidige account aan en mijn agenda staat daar ook. Maar als ik dus het eerste half jaar een US account gebruik (om toegang tot apps te krijgen), kan ik nooit(?!) meer mijn oorspronkelijke account gebruiken?
Wat als ik de phone ooit aan iemand anders wil geven/verkopen? Dit lijkt me toch niet waarschijnlijk ofwel?
[ Voor 29% gewijzigd door IntoDevel op 18-10-2010 14:43 ]
Je kunt toch je huidige Live-account veranderen naar USA? En die gewoon gebruiken..IntoDevel schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:38:
ppaddo schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:24:
Ha! Wat een mazzel. [...]
Nice! Zouden jullie alsjeblieft heel erg goed het onscreen toetsenbord willen testen? Hoe goed (of niet) werkt het zonder Nederlands autocorrectiewoordenboek?mrsar schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:05:
[...]
same herehoop zeker dat we een hands-on krijgen
En zouden jullie aan een Microsoft-medewerker willen vragen of dat die weten of we in de toekomst het NL-woordenboek kunnen updaten op een EN-toestel?
Thx!
Gewoon je huidige op USA zetten,heb ik met mijn ZuneHD ook gedaan,werkt perfectIntoDevel schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:38:
zullen we hiermee wachten tot de dag zelf,ik ga dit zo niet meer terug zoeken en onthouden tot die dagHyperioN schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:52:
[...]
Nice! Zouden jullie alsjeblieft heel erg goed het onscreen toetsenbord willen testen? Hoe goed (of niet) werkt het zonder Nederlands autocorrectiewoordenboek?
En zouden jullie aan een Microsoft-medewerker willen vragen of dat die weten of we in de toekomst het NL-woordenboek kunnen updaten op een EN-toestel?
Thx!
[ Voor 18% gewijzigd door mrsar op 18-10-2010 14:54 ]
Vroeger kon dat nog, nu niet meer helaas. Als het wel kan, please let me know waar, want ik heb het niet kunnen vinden.mrsar schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:53:
Gewoon je huidige op USA zetten,heb ik met mijn ZuneHD ook gedaan,werkt perfect
Anoniem: 373594
Dat lijkt mij ook, gewoon je huidige LiveID van locatie wijzigen. Maar van de week had ik dat even geprobeerd, en daarna proberen in te loggen bij de Zune software, dan krijg ik een foutmelding dat de locatie van je pc niet klopt, terwijl ik zowel mijn LiveID als mijn pc-locatie naar US had gezet.
Misschien is alleen de Marketplace op de telefoon via deze manier te bereiken, eind van de week zullen we het weten. Het zou vreemd zijn dat het voor de Zune wel werkt en voor WP7 niet.
Misschien is alleen de Marketplace op de telefoon via deze manier te bereiken, eind van de week zullen we het weten. Het zou vreemd zijn dat het voor de Zune wel werkt en voor WP7 niet.
Het probleem is dat het niet om de locatie van je Live ID gaat, maar om de locatie van je Zune account. Mijn Live ID staat ook op US, maar die van Zune (helaas) niet. Als je naar deze pagina gaat (en inlogt met je live account) https://live.zune.net/en-US/account/fillContactInfo dan is het niet langer mogelijk om je country te veranderen. Het zelfde geldt overigen voor je Zune Tag. Dit is ook niet meer te veranderen. Erg jammer allemaal.Anoniem: 373594 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:00:
Dat lijkt mij ook, gewoon je huidige LiveID van locatie wijzigen. Maar van de week had ik dat even geprobeerd, en daarna proberen in te loggen bij de Zune software, dan krijg ik een foutmelding dat de locatie van je pc niet klopt, terwijl ik zowel mijn LiveID als mijn pc-locatie naar US had gezet.
IntoDevel schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:59:
[...]
Vroeger kon dat nog, nu niet meer helaas. Als het wel kan, please let me know waar, want ik heb het niet kunnen vinden.

Rechtsbovenin klikken op het pijltje, "Account" kiezen.. Wachtwoord opnieuw ingeven, en dan op "Change" klikken naast "Country/region".
Edit: "Contact Info" is wat anders dan je account settings.
[ Voor 8% gewijzigd door HyperioN op 18-10-2010 15:08 ]
ah ok, mja, ik had gewoon alles op USA gezet
incl een adres is vegas geloof ik
hehehe
Heeft dus geen invloed op Zune. Alleen op windows live, zie mn bericht boven de jouwe.HyperioN schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:06:
[...]
[afbeelding]
Rechtsbovenin klikken op het pijltje, "Account" kiezen.. Wachtwoord opnieuw ingeven, en dan op "Change" klikken naast "Country/region".
Edit: "Contact Info" is wat anders dan je account settings.
Edit: deze setting heb ik al op US staan.
[ Voor 4% gewijzigd door IntoDevel op 18-10-2010 15:17 ]
Iemand al een leverdatum van de Omnia 7 kunnen vinden? Rond de Amerikaanse launch op 8 nov gok ik?
zo , mijn zune account staat nu ook op het engels , nu zie ik de apps in market place
wat ik dus gedaan heb :
Ik heb mijn live account verwijderd (gmail koppeling) , dus ook mijn zune account was weg
Ik heb terug een live account aangemaakt met US als land en ook zune account heraangemaakt met US setting.
Vervolgens in mijn control panel de location van windows op united states gezet
wat ik dus gedaan heb :
Ik heb mijn live account verwijderd (gmail koppeling) , dus ook mijn zune account was weg
Ik heb terug een live account aangemaakt met US als land en ook zune account heraangemaakt met US setting.
Hehe, ja dat is natuurlijk een optie, maar dan gooi ik mijn mail, calendar, messenger contacten, alles weg, alleen om een paar apps. Not gonna happenNoFate schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:41:
zo , mijn zune account staat nu ook op het engels , nu zie ik de apps in market place
wat ik dus gedaan heb :
De meeste berichten gaan alleen niet over de individuele toestellen, maar over de mogelijkheden en tekortkomingen van het OS zelfRoD schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:50:
[modbreak]Nogmaals, open voor individuele toestellen aub eigen topics. Het is niet de bedoeling om hier een groot dumptopic van te maken, want dan gaat het op slot.[/]
Pff, nu even pauze nemen... Heb in een aantal dagen tijd even een simpele App in elkaar gedraaid, let niet op de code, het ging mij er even om dat het goed werkte. Ik heb hier geen addertjes onder het gras verstopt mocht iemand dat denken, het enige wat deze applicatie doet is een HTTP-request naar mijn eigen server sturen om zo de data op te halen wat al gereed staat in een XML bestand (wat on-the-fly wordt gegenereerd, straks even wat caching erbij in gooien
).
Linkje: http://www.manuelderuiter.nl/Tweakers.net_alt_RSS.zip
Linkje: http://www.manuelderuiter.nl/Tweakers.net_alt_RSS.zip
Anoniem: 80466
Dat zal vermoedelijk wel komen als de Nederlandse providers Nederlandse toestellen gaan aanbieden in April.IntoDevel schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:00:
De zune marketplace zal voorlopig alleen movie rental ondersteunen in Nederland. Zie hier.
Erg jammer dat de zune pass en het kopen van muziek niet beschikbaar zullen zijn. Wellicht dat dit later nog gaat komen?
Zune pass en muziek kopen is met een US Live ID account trouwens waarschijnlijk wel goed te doen.
Op de Zune HD kan het in ieder geval wel.
Je reageert op een bericht van bijna een maand geleden. We zijn inmiddels bekend met wat wel en niet in Nederland verschijnt en wanneer. April is optimistisch, medio 2011 is eerder juni/juli denk ik, gezien in die periode vaak nieuwe phones verschijnen.Anoniem: 80466 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:06:
[...]
Dat zal vermoedelijk wel komen als de Nederlandse providers Nederlandse toestellen gaan aanbieden in April.
Zune pass en muziek kopen is met een US Live ID account trouwens waarschijnlijk wel goed te doen.
Op de Zune HD kan het in ieder geval wel.
Je kunt meerdere live-id's configureren. Het eerste live-id wordt gebruikt voor marketplace en xbox live, daarna kun je prima extra live-id's toevoegen voor mail of meerdere mailboxen.IntoDevel schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:38:
Thanks voor de informatie.Matthijs Hoekstra schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:34:
[...]
Je kunt meerdere live-id's configureren. Het eerste live-id wordt gebruikt voor marketplace en xbox live, daarna kun je prima extra live-id's toevoegen voor mail of meerdere mailboxen.
[ Voor 5% gewijzigd door IntoDevel op 18-10-2010 19:42 ]
Jawel, maar het is redelijk opvallend dat ondanks de aankondiging van een aantal toestellen alles nog steeds in dit topic staat.HyperioN schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:01:
[...]
De meeste berichten gaan alleen niet over de individuele toestellen, maar over de mogelijkheden en tekortkomingen van het OS zelfDat mag toch wel, neem ik aan.
Wie een topic aan wil maken kan trouwens even een DM sturen. Om te voorkomen dat er straks dubbel werk gedaan wordt.
Voor degenen die een HD7 in Nederland willen aanschaffen, hier is het antwoord van Belsimpel.nl wat betreft hun levertijd.
Weet iemand nog andere zaken die de niet in Nederland gelanceerde telefoons gaan verkopen?De indicatie op onze website is wel juist en wij verwachten het toestel over 4 weken te kunnen leveren.
Er zijn een boel WP7 toestellen aangekondigd en om voor die toestellen nou een aparte topic te maken lijkt me een groter chaos dan dat er in dit topic af en toe sprake is van het toestel. Er is ook redelijk weinig bekend nog over de toestellen en nog niemand heeft ze in bezit. Wat valt er over te discussiëren in een aparte topic? Kijk voor toestellen zoals de HD7 kan een apart topic geopend worden vind ik, daar is redelijk wat discussie over. Maar voor de rest vind ik het eigenlijk wel prettig dat juist in dit topic over verschillende toestellen wordt gepraat. Zo heb je een mooi overzichtje, want veel word er hier ook weer niet gepost.RoD schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:43:
[...]
Jawel, maar het is redelijk opvallend dat ondanks de aankondiging van een aantal toestellen alles nog steeds in dit topic staat.
Wie een topic aan wil maken kan trouwens even een DM sturen. Om te voorkomen dat er straks dubbel werk gedaan wordt.
Het is maar een mening van mij, hoop niet dat je er een ongemakkelijk gevoel bij krijgt.
Wellicht het bekijken waard, ze vergelijken een htc desire HD met een HD7 scherm lijkt hetzelfde te zijn, de verder de camera ook, zelfs de batterijen zijn beiden 1230mAh..
hier wat meer info over een HD7
hier wat meer info over een HD7
Be nice, You Assholes :)
weet niet precies wat je bedoeld met 'overnemen' maar je kan het 1e account niet verwijderen. Als je je telefoon reset kun je hem wel weer opnieuw configureren omdat al je instellingen (en dus ook apps etc) gewist worden.RoD schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:43:
[...]
Jawel, maar het is redelijk opvallend dat ondanks de aankondiging van een aantal toestellen alles nog steeds in dit topic staat.
Nou niemand heeft een toestel in bezitHollovVpo1nt schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:10:
[...]
Er zijn een boel WP7 toestellen aangekondigd en om voor die toestellen nou een aparte topic te maken lijkt me een groter chaos dan dat er in dit topic af en toe sprake is van het toestel. Er is ook redelijk weinig bekend nog over de toestellen en nog niemand heeft ze in bezit. Wat valt er over te discussiëren in een aparte topic? Kijk voor toestellen zoals de HD7 kan een apart topic geopend worden vind ik, daar is redelijk wat discussie over. Maar voor de rest vind ik het eigenlijk wel prettig dat juist in dit topic over verschillende toestellen wordt gepraat. Zo heb je een mooi overzichtje, want veel word er hier ook weer niet gepost.
Het is maar een mening van mij, hoop niet dat je er een ongemakkelijk gevoel bij krijgt.

Oh oke, dat is natuurlijk niet zo'n probleem, omdat gekochte apps gewoon weer geinstalleerd kunnen worden. Het leek net alsof je je telefoon 'for life' zou koppelen aan een live-account. Maar dit is gewoon opnieuw te doen. Dus stel ik gebruik standaard account X met instelling op NL en wil tot medio 2011 wel apps kunnen installeren neem ik dus account Y en tegen de tijd dat er in Nederland ook apps beschikbaar zijn reset ik mijn phone en stel ik account X in als standaard account.Matthijs Hoekstra schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:53:
[...]
weet niet precies wat je bedoeld met 'overnemen' maar je kan het 1e account niet verwijderen. Als je je telefoon reset kun je hem wel weer opnieuw configureren omdat al je instellingen (en dus ook apps etc) gewist worden.
Yep, dat gaat werken. Mooie is als je trouwens op een ander toestel inlogt met je liveid (eerste account) je automatisch weer al je apps geinstalleerd krijgt.IntoDevel schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:56:
[...]
Oh oke, dat is natuurlijk niet zo'n probleem, omdat gekochte apps gewoon weer geinstalleerd kunnen worden. Het leek net alsof je je telefoon 'for life' zou koppelen aan een live-account. Maar dit is gewoon opnieuw te doen. Dus stel ik gebruik standaard account X met instelling op NL en wil tot medio 2011 wel apps kunnen installeren neem ik dus account Y en tegen de tijd dat er in Nederland ook apps beschikbaar zijn reset ik mijn phone en stel ik account X in als standaard account.
Ben trouwens erg benieuwd of er al mensen zijn die apps aan het bouwen zijn. Ik probeer op mijn blog bij te houden welke applicaties uit Nederland er in de marketplace terecht komen. (elke dag een blogpost, 1e was rocketriot)
Btw, ik koop alle apps uit NL
(behalve een fortunatis oid dus in alle redelijkheid) en review de app in de appstore.
Btw, ik koop alle apps uit NL
Maarten Sonneveld en Matthijs Hoekstra, jullie reageren allebei op het artikel van Webwereld.
http://webwereld.nl/nieuw...phone-7-links-liggen.html
Dat is erg begrijpelijk, maar denken jullie niet dat een dergelijk artikel voornamelijk geschreven wordt uit teleurstelling/onvrede? Veel developers hadden na MiX 2010 gehoopt op het beschikbaar zijn van de marketplace, waaronder ik zelf. Ik ben deze zomer driftig bezig geweest met een app ontwikkelen, maar ben de ontwikkeling gestaakt omdat er ineens duidelijk werd dat developers in Nederlands nog helemaal geen kans hebben om het te publiceren. Natuurlijk is het een kwestie van tijd dat het wel mogelijk is, maar ik wacht nu wel even om te zien of Windows Phone gaat aanslaan. Ik denk dat het voor veel Nederlandse ontwikkelaars, maar ik spreek vooral voor mezelf natuurlijk, voelt als een slecht begin van iets wat heel mooi had kunnen zijn.
Dat is erg begrijpelijk, maar denken jullie niet dat een dergelijk artikel voornamelijk geschreven wordt uit teleurstelling/onvrede? Veel developers hadden na MiX 2010 gehoopt op het beschikbaar zijn van de marketplace, waaronder ik zelf. Ik ben deze zomer driftig bezig geweest met een app ontwikkelen, maar ben de ontwikkeling gestaakt omdat er ineens duidelijk werd dat developers in Nederlands nog helemaal geen kans hebben om het te publiceren. Natuurlijk is het een kwestie van tijd dat het wel mogelijk is, maar ik wacht nu wel even om te zien of Windows Phone gaat aanslaan. Ik denk dat het voor veel Nederlandse ontwikkelaars, maar ik spreek vooral voor mezelf natuurlijk, voelt als een slecht begin van iets wat heel mooi had kunnen zijn.
Vanwaar al deze negativiteit? Het OS is meer dan goed en [b]is een goed begin van iets wat heel mooi zal worden. Ik word echt moe van dat gezeik over taalondersteuning. Microsoft heeft geen baat bij het uitbrengen van een taal die door anderhalve land wordt gesproken. De NLse markt boeit niet op de wereld. Het is dat HTC hier toestellen uitbrengt omdat HTC Benelux als een belangrijke afzetmarkt ziet. Zonder HTC zouden wij hier 0,0 toestellen zien. Face it, we zijn gewoon geen belangrijk land in deze wereld. Het succes WP7 is totaal niet afhankelijk van Nederland, maar afhankelijk van de belangrijkste taalgebieden op deze wereld.IntoDevel schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:02:
Maarten Sonneveld en Matthijs Hoekstra, jullie reageren allebei op het artikel van Webwereld.
Programmeurs die alleen de NLse markt als ontwikkelmarkt zien, noem ik gewoonweg kortzichtig. Wat houdt je tegen om een app te maken die geschikt is voor alle gebruikers?
Ik zag trouwens de app Buienradar in de Marketplace staan. Hoezo geen kans om te publiceren?
Vergeet niet dat WP7 op Windows na het belangrijkste OS is voor Microsoft. Ze zullen veel geld investeren tot het succes heeft. Daarvoor is WP7 te lang in ontwikkeling om het meteen op te geven. Tegen de tijd dat WP7 wereldwijd wordt gelanceerd voor de meeste taalgebieden, is het OS zelf ook vele malen meer uitgebreid.
[ Voor 18% gewijzigd door Relief2009 op 19-10-2010 10:47 ]
Ik vind niet dat je Microsoft nou moet gaan verdedigen voor een product dat niet af is. Microsoft verbiedt het ook niet om deze toestellen hier te verkopen.. Als je een WP7 telefoon importeert kun je dit verwachten. Maar als ze in de winkels liggen is het toch pijnlijk dat er niet eens Nederlandse toetsenbord ondersteuning op zit.
Ik vind het heel slordig en kan me niet voorstellen dat ze dit niet even in hadden kunnen bouwen. Misschien hadden ze niet door dat hier ook WP7 telefoons verkocht zouden worden, maar dan had Microsoft Nederland ze toch even op de hoogte kunnen brengen? "Jongens, er valt zo niet te typen op dit ding. Alle Nederlandse woorden worden vervangen!"
Hoeveel moeite is het nou om er even een Nederlands woordenboek in te gooien?
Daarnaast zou ik de Nederlandse markt niet onderschatten. De subsidies zijn goed en het is nou eenmaal een welvarend land (wat ze ook zeggen..
)
In 2008 werden er volgens dit artikel al 2 miljoen smartphones in Nederland verkocht:
http://www.allaboutphones...erkocht-in-Nederland.html
In 2009 (na nog een jaar groei dus) in Frankrijk 3,6 miljoen:
http://www.telecompaper.com/news/article.aspx?cid=743300
Ik vind het heel slordig en kan me niet voorstellen dat ze dit niet even in hadden kunnen bouwen. Misschien hadden ze niet door dat hier ook WP7 telefoons verkocht zouden worden, maar dan had Microsoft Nederland ze toch even op de hoogte kunnen brengen? "Jongens, er valt zo niet te typen op dit ding. Alle Nederlandse woorden worden vervangen!"
Daarnaast zou ik de Nederlandse markt niet onderschatten. De subsidies zijn goed en het is nou eenmaal een welvarend land (wat ze ook zeggen..
In 2008 werden er volgens dit artikel al 2 miljoen smartphones in Nederland verkocht:
@Matthijs
Is er een plaats waar een verzoek voor een WP7 App gedaan kan worden?
In mijn geval gaat het om een "lokaal IP netwerk browser" ala Look-at-LAN of iNet.
In mijn geval gaat het om een "lokaal IP netwerk browser" ala Look-at-LAN of iNet.
Zolang de consument goed op de hoogte wordt gebracht, zie ik geen enkel probleem.Cheeky schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:27:
Ik vind niet dat je Microsoft nou moet gaan verdedigen voor een product dat niet af is. Microsoft verbiedt het .........
Wat mij betreft is het juist een positief verhaal dat we alvast WP7 telefoons in Nederland kunnen kopen.
Wie weet is dat wel wat voor hier op het forum, mensen die geen ideeën hebben maar wel kunnen programmeren die het dan gewoon kunnen maken en dan eventueel kunnen verkopen of gratis weggeven.Anoniem: 614 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:28:
@Matthijs
[ontopic]
Ik heb zojuist de HD7 besteld via Amazon.de, ik zie wel wanneer ik de telefoon krijg. Ik denk zelf ergens in november
Helaas in de nabije toekomst geen Whatsapp te verwachten op WP7.Windows Phone 7 lacks a lot of features that we need to make WhatsApp work on Windows Phone 7.
I'm not saying never, but not in the near future.
--
Thank you kindly,
Jeremy
Take a look at our FAQ: http://www.whatsapp.com/faq/
Follow WhatsApp on Twitter: http://twitter.com/WhatsAppInc
Join WhatsApp on FaceBook: http://bit.ly/LPEIh
Zucht. Wat heb je liever, dat ze gewoon drie maanden later op de markt komen verschijnen MET NL ondersteuning? Niemand verplicht je om dat toestel aan te schaffen. Je kunt ook gewoon wachten. Ik ben blij dat ze hier al zo vroeg verkrijgbaar zijn. Die taalondersteuning zal aan mijn reet roesten verderCheeky schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:27:
Ik vind niet dat je Microsoft nou moet gaan verdedigen voor een product dat niet af is. Microsoft verbiedt het ook niet om deze toestellen hier te verkopen.. Als je een WP7 telefoon importeert kun je dit verwachten. Maar als ze in de winkels liggen is het toch pijnlijk dat er niet eens Nederlandse toetsenbord ondersteuning op zit.
Daarnaast zou ik de Nederlandse markt niet onderschatten. De subsidies zijn goed en het is nou eenmaal een welvarend land (wat ze ook zeggen..)
Hoi,IntoDevel schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:02:
Je vergist je in 1 ding, publiceren kan juist wel vanuit NL. Je kunt voor 17 landen een applicatie submitten (met 1 vinkje aan te zetten)
Uiteraard snap ik de teleurstelling dat er in NL geen marketplace wordt ondersteund voor de gebruikers. Hoe denk je dat ik dat zelf vind?
Wat ook opvalt is dat in Nederland veel mobiel development werk gedaan wordt voor de lokale markt (denk aan de telegraaf, marktplaats, hyves, nu.nl apps etc.) De internationale markt is nog steeds erg interessant en je ziet ook best veel developers zich daar nu op richten. Nederland komt vanzelf met wat geduld...
Als er een physical keyboard opzat maakte het me niets uit. Maar ik ben over het algemeen niet echt onder de indruk van onscreen toetsenborden. Nu schijnt het WP7 onscreen toetsenbord goed te werken... met woordenboek. Ik vind gewoon dat ze moeten zorgen dat dat erin zit.Placid_K schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:56:
[...]
Zucht. Wat heb je liever, dat ze gewoon drie maanden later op de markt komen verschijnen MET NL ondersteuning? Niemand verplicht je om dat toestel aan te schaffen. Je kunt ook gewoon wachten. Ik ben blij dat ze hier al zo vroeg verkrijgbaar zijn. Die taalondersteuning zal aan mijn reet roesten verder
Ik heb liever dat ze nu al WP7 phones uitbrengen, dan dat ze wachten tot de NL marketplace klaar is. Ik begrijp dat dat tijd kost. Maar volgens mij hebben ze het toetsenbord gewoon over het hoofd gezien. Dat moeten ze toch eventueel met een update zo erin kunnen gooien.. Het is niet alsof ze dat woordenboek nog moeten schrijven..
Ik lijk wel 4 of 5 verschillende types te zien op die foto.Matthijs Hoekstra schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:56:
[...]
Nou niemand heeft een toestel in bezitheb hier toch een Samsung Omnia 7 en een aantal LG Optimus 7 liggen
.
[afbeelding]
Als ik vragen mag, waar woon je precies en heb je ook beveiliging rond om de deur?Matthijs Hoekstra schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:56:
[...]
Nou niemand heeft een toestel in bezitheb hier toch een Samsung Omnia 7 en een aantal LG Optimus 7 liggen
.
[afbeelding]

Je weet niet hoe het wordt gedaan met het woordenboek, wellicht een nieuw bestandsformaat of dat ze veel dingen handmatig moeten invullen (worst-case scenario dan maar). Het is dan in mijn optiek "not-done" om te zeggen van dat hadden ze er wel even (net of het vanzelf gaat) kunnen maken. Wie weet lukt het iemand bij XDA-Developers om de ROM te kraken en dan kijken hoe het daarmee zit, wellicht lukt het hun wel in een dag/week/maand (let's hope so).Ik vind het heel slordig en kan me niet voorstellen dat ze dit niet even in hadden kunnen bouwen. Misschien hadden ze niet door dat hier ook WP7 telefoons verkocht zouden worden, maar dan had Microsoft Nederland ze toch even op de hoogte kunnen brengen? "Jongens, er valt zo niet te typen op dit ding. Alle Nederlandse woorden worden vervangen!"
Op GoT is het policy om niet alles in een groot topic te dumpen, maar juist om aparte zaken in aparte topics te bespreken. Verder hoort deze discussie hier niet thuisHollovVpo1nt schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:10:
[...]
Er zijn een boel WP7 toestellen aangekondigd en om voor die toestellen nou een aparte topic te maken lijkt me een groter chaos dan dat er in dit topic af en toe sprake is van het toestel. Er is ook redelijk weinig bekend nog over de toestellen en nog niemand heeft ze in bezit. Wat valt er over te discussiëren in een aparte topic? Kijk voor toestellen zoals de HD7 kan een apart topic geopend worden vind ik, daar is redelijk wat discussie over. Maar voor de rest vind ik het eigenlijk wel prettig dat juist in dit topic over verschillende toestellen wordt gepraat. Zo heb je een mooi overzichtje, want veel word er hier ook weer niet gepost.
Is dat toestel dan in het Duits, of is het gewoon naar het engels te veranderen?Ik heb zojuist de HD7 besteld via Amazon.de, ik zie wel wanneer ik de telefoon krijg. Ik denk zelf ergens in november
(het zal vast wel eens aan bod gekomen zijn, maar ik kan het niet vinden is de 34 pagina's die er inmiddels zijn)
Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34852082Lg102 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:58:
[...]
Is dat toestel dan in het Duits, of is het gewoon naar het engels te veranderen?
(het zal vast wel eens aan bod gekomen zijn, maar ik kan het niet vinden is de 34 pagina's die er inmiddels zijn)
HyperioN schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:40:
[...]
Not quite. Je kunt gewenste toetsenbordtalen instellen in de Settings, ongeacht de setting van je UI-taal. Daar kun je ook kunt instellen of je autocorrectie aan wil zetten of niet:
]
Vervolgens kun je in een tekstbericht de gewenste input-taal kiezen. Daarmee verandert desgewenst de toetsenbord indeling en ook de woordsuggesties en autocorrectie:
[
Dit alles uit de emulator
[ Voor 56% gewijzigd door Manuel op 19-10-2010 15:02 ]
Maar dat houdt dus in dat de UI taal ook veranderd kan worden?
Tsja, ik vind het not-done om een toestel zonder Nederlands toetsenbord hier uit te brengen. Je kunt wel zeggen dat HTC en Samsung dat doen, maar Microsoft is daar net zo goed verantwoordelijk voor.Manuel schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:49:
[...]
Je weet niet hoe het wordt gedaan met het woordenboek, wellicht een nieuw bestandsformaat of dat ze veel dingen handmatig moeten invullen (worst-case scenario dan maar). Het is dan in mijn optiek "not-done" om te zeggen van dat hadden ze er wel even (net of het vanzelf gaat) kunnen maken.
Iemand zei dat het niet uit maakte zolang de consument goed op de hoogte wordt gebracht, maar we weten allemaal dat dit bij de gemiddelde mobiele superstunt toko niet zal gebeuren..
Ja, alles is flexibel wat dat betreft.Lg102 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:10:
Ben ik het mee eens, ik vind het dan ook niet zo'n goed besluit van de 'fabrikanten' om de telefoons alvast in Nederland uit te brengen. Dit gaat gewoon zorgen voor veel vragen/klachten (negativiteit) over het nieuwe besturingssysteem terwijl ze zelf dan de fout hebben gemaakt. Best jammer, maar niets meer aan te doen (helaas).Cheeky schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:13:
[...]
Tsja, ik vind het not-done om een toestel zonder Nederlands toetsenbord hier uit te brengen. Je kunt wel zeggen dat HTC en Samsung dat doen, maar Microsoft is daar net zo goed verantwoordelijk voor.
Iemand zei dat het niet uit maakte zolang de consument goed op de hoogte wordt gebracht, maar we weten allemaal dat dit bij de gemiddelde mobiele superstunt toko niet zal gebeuren..
Uiteraard ben ik ook teleurgesteld dat wij Nederlanders nog niet vanaf dag 1 kunnen genieten van een 100% volledige WP7-ervaring.
Maar ik vind het wel jammer dat er naar mijn mening met twee maten gemeten wordt, vanuit de community/blogs/reviewers.
De eerste versie van de iPhone had ook allerlei tekortkomingen, hetzelfde geldt voor de eerste Android-versies. Maar daar viel niemand over. De iPhone werd "revolutionair" genoemd (terwijl die ook copy/paste mistte, wat een Nokia'tje uit '02 al kon), en Android als grote belofte voor de toekomst. Negatieve geluiden hoorde je weinig, het OS stond immers nog in de kinderschoenen dus wat tekortkomingen waren logisch.
Maar nu maakt Microsoft een nieuw OS, en nu valt iedereen er wel over dat er dingen missen. Men gunt Microsoft niet eens een paar maanden om verschillende dingen te regelen/fixen, terwijl Android/iOS die tijd wel gegunt werd.
Waarom? Ik dacht dat Microsoft-haat anno 2010 toch wel weer uit de mode was, eerlijk gezegd.. Het beeld van "de grote boze wolf" gaat niet echt meer op, Google en Apple kun je toch wel in dezelfde orde van grootte scharen.
Maar ik vind het wel jammer dat er naar mijn mening met twee maten gemeten wordt, vanuit de community/blogs/reviewers.
De eerste versie van de iPhone had ook allerlei tekortkomingen, hetzelfde geldt voor de eerste Android-versies. Maar daar viel niemand over. De iPhone werd "revolutionair" genoemd (terwijl die ook copy/paste mistte, wat een Nokia'tje uit '02 al kon), en Android als grote belofte voor de toekomst. Negatieve geluiden hoorde je weinig, het OS stond immers nog in de kinderschoenen dus wat tekortkomingen waren logisch.
Maar nu maakt Microsoft een nieuw OS, en nu valt iedereen er wel over dat er dingen missen. Men gunt Microsoft niet eens een paar maanden om verschillende dingen te regelen/fixen, terwijl Android/iOS die tijd wel gegunt werd.
Waarom? Ik dacht dat Microsoft-haat anno 2010 toch wel weer uit de mode was, eerlijk gezegd.. Het beeld van "de grote boze wolf" gaat niet echt meer op, Google en Apple kun je toch wel in dezelfde orde van grootte scharen.
Tegenwoordig wil niemand meer wachten op iets, en aan de ene kant zou het technisch ook niet meer zo hoeven te zijn (denk aan muziek, film etc in verschillende regios verdeeld), maar toch is het zo. We zijn met z'n allen een beetje verwend met veel informatie direkt beschikbaar.HyperioN schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:19:
Uiteraard ben ik ook teleurgesteld dat wij Nederlanders nog niet vanaf dag 1 kunnen genieten van een 100% volledige WP7-ervaring.
Vroeger moest je voor informatie naar de bibliotheek om die informatie te zoeken, en soms was een boek uitgeleend, en moest je langer wachten. Niemand die daar ooit een probleem van maakte, behalve dan dacht: "Had ik het boek maar eerder moeten reserveren."
Jammer dat we zo verwend zijn...
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ben ik niet met je eens. Over het algemeen is WP7 erg goed ontvangen. De eerste reviews zijn over het algemeen positief.HyperioN schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:19:
Dat men niks over de tekortkomingen van iOS en Android zei is niet waar. Die zijn ook genoeg aangesneden in het begin. Denk aan copy&paste, video en multitasking bij iOS.
Ik vind dat je als reviewer best de tekortkomingen aan mag geven, naast de positieve punten. Geen OS is perfect. Feit is gewoon dat WP7 moet concurreren met "volwassen" besturingssystemen als iOS en Android. Dat kun je niet als excuus gebruiken. Als de tekortkomingen van WP7 de komende maanden/jaren weggewerkt worden, zullen de negatieve opmerkingen ook minder worden. Blijven ze altijd achter lopen op iOS en Android, dan zal dit niet veranderen.
Als een fabrikant voor het eerst met een staafmixer uitkomt, ga je die ook niet qua features vergelijken met het oude model van de concurrent. Die vergelijk je gewoon met het huidige model.
Maar nu komt MS met een OS in een markt met volwaardige OS'en, dat was eerst niet zo met iOS. Bovendien kwam iOS niet met tekortkomingen in Nederland t.o.v. iOS in andere landen. Die ondersteunden wel gewoon Nederlands bij launch.HyperioN schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:19:
Maar nu maakt Microsoft een nieuw OS, en nu valt iedereen er wel over dat er dingen missen. Men gunt
Het probleem nu is dat MS een OS lanceert op de Nederlandse markt dat nog niet af is. Bij lange na niet.
Dat laatste klopt natuurlijk niet. Het zijn de telefoon fabrikanten die in Nederland al toestellen uitbrengen terwijl de nederlandse services, die Microsoft nog aan het voorbereiden is, nog niet allemaal aanwezig zijn. Er is aangekondigt dat copy & paste in het begin van het nieuwe jaar via een update beschikbaar komt (wat eigenlijk, gezien de interface en design niet noodzakelijk is), en nu krijgt Microsoft de zwarte piet toegespeeld dat de telefoon fabrikanten het (in sommige ogen 'te') snel op de nederlandse markt uitbrengen...HollovVpo1nt schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:49:
[...]
Maar nu komt MS met een OS in een markt met volwaardige OS'en, dat was eerst niet zo met iOS. Bovendien kwam iOS niet met tekortkomingen in Nederland t.o.v. iOS in andere landen. Die ondersteunden wel gewoon Nederlands bij launch.
Het probleem nu is dat MS een OS lanceert op de Nederlandse markt dat nog niet af is. Bij lange na niet.
De vergelijking met Apple gaat fout omdat Apple zowel de hardware als de software zelf in handen heeft. Microsoft levert een Phone OS uit aan hardware fabrikanten die zelf beslissen of ze bepaalde markten al willen betreden of niet. Dat de NL taal ondersteuning later komt, kan je Microsoft kwalijk nemen, maar je kan ook gewoon even wachten en dan heb je wel alles....
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Dit is wel heel makkelijk gezegd. Ik denk niet dat je Microsoft in bescherming kunt nemen door het heft in handen van de toestel fabrikant te leggen. MS zal zeker weten wel zeggen hebben over vanaf wanneer je iets zou moet kunnen releasen. Fabrikanten mochten ook niks kwijt over hun toestellen tot het launch event.c70070540 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:59:
[...]
Dat laatste klopt natuurlijk niet. Het zijn de telefoon fabrikanten die in Nederland al toestellen uitbrengen terwijl de nederlandse services, die Microsoft nog aan het voorbereiden is, nog niet allemaal aanwezig zijn. Er is aangekondigt dat copy & paste in het begin van het nieuwe jaar via een update beschikbaar komt (wat eigenlijk, gezien de interface en design niet noodzakelijk is), en nu krijgt Microsoft de zwarte piet toegespeeld dat de telefoon fabrikanten het (in sommige ogen 'te') snel op de nederlandse markt uitbrengen...
De vergelijking met Apple gaat fout omdat Apple zowel de hardware als de software zelf in handen heeft. Microsoft levert een Phone OS uit aan hardware fabrikanten die zelf beslissen of ze bepaalde markten al willen betreden of niet. Dat de NL taal ondersteuning later komt, kan je Microsoft kwalijk nemen, maar je kan ook gewoon even wachten en dan heb je wel alles....
En overigens moet je als Microsoft gewoon rekening mee houden dat een fabrikant een toestel ergens zou kunnen releasen waarvan de taal niet is ondersteund. Ik vind dat je bij launch al vrijwel alle talen moet kunnen ondersteunden waar toestellen verkocht worden.
De eerste versie van iOS is gewoon nooit in Nederland uitgekomen.HollovVpo1nt schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:49:
[...]Maar nu komt MS met een OS in een markt met volwaardige OS'en, dat was eerst niet zo met iOS. Bovendien kwam iOS niet met tekortkomingen in Nederland t.o.v. iOS in andere landen. Die ondersteunden wel gewoon Nederlands bij launch.
De iPhone kwam pas vanaf versie 2 in Nederland uit en die versie 2 bevatte nog minder functionaliteit als de introductie versie van WP7.
In diverse zaken loopt WP7 echter juist ook voor op iOS en Android.Blijven ze altijd achter lopen op iOS en Android
Zo zijn daar de hubs en de integratie van WP7 met social networks als Facebook.
Ook de integratie met Xbox Live en het daarmee creeren van een cross desktop/mobile platform game community is nog niet zo gedaan door de anderen.
Met andere woorden, wereldwijde introductie uitstellen met een half jaartje om alle talen te kunnen ondersteunen? Dat zou wel het slechtste zijn wat MS kon doen.....HollovVpo1nt schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:55:
[...]
Dit is wel heel makkelijk gezegd. Ik denk niet dat je Microsoft in bescherming kunt nemen door het heft in handen van de toestel fabrikant te leggen. MS zal zeker weten wel zeggen hebben over vanaf wanneer je iets zou moet kunnen releasen. Fabrikanten mochten ook niks kwijt over hun toestellen tot het launch event.
En overigens moet je als Microsoft gewoon rekening mee houden dat een fabrikant een toestel ergens zou kunnen releasen waarvan de taal niet is ondersteund. Ik vind dat je bij launch al vrijwel alle talen moet kunnen ondersteunden waar toestellen verkocht worden.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Klopt, en daar zullen Android en iOS op afgerekend worden bij vergelijking. Persoonlijk vind ik WP7 het meest vooruitstrevende mobiele OS. Daarom is het ook zo jammer dat een kleinigheidje (wel een heel belangrijk kleinigheidje) als het toetsenbord-woordenboek roet in het eten gooit..Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:16:
[...]
In diverse zaken loopt WP7 echter juist ook voor op iOS en Android.
Zo zijn daar de hubs en de integratie van WP7 met social networks als Facebook.
Ook de integratie met Xbox Live en het daarmee creeren van een cross desktop/mobile platform game community is nog niet zo gedaan door de anderen.
Klopt, LG Optimus 7, Samsung Omnia 7, een LG en Samsung prototypes die alleen door developers worden gebruikt (zijn al half jaar uit en komen niet in de winkel)Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:37:
[...]
Ik lijk wel 4 of 5 verschillende types te zien op die foto.
op mijn telefoon kan ik de display language aanpassen naar: Deutsch, English (United Kingdom), English (United States), Espanol, Francais en ItalianoLg102 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:10:
ik zie hier toch geen NL keyboard layout tussenstaan? De UI taal vind ik ENG niet erg...HyperioN schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:40:
[...]
Not quite. Je kunt gewenste toetsenbordtalen instellen in de Settings, ongeacht de setting van je UI-taal. Daar kun je ook kunt instellen of je autocorrectie aan wil zetten of niet:
[afbeelding] [afbeelding]
Vervolgens kun je in een tekstbericht de gewenste input-taal kiezen. Daarmee verandert desgewenst de toetsenbord indeling en ook de woordsuggesties en autocorrectie:
[afbeelding] [afbeelding]
Dit alles uit de emulator
Goh Sherlock, daar hebben we het nu al 3 pagina's over. 
Wel een beetje bijblijven hè..
Wel een beetje bijblijven hè..
Inmiddels is het aantal apps dat is kan zien vlak voor de opening van de marketplace opgelopen tot iets van 540.
Dit misschien interessant?
http://blog.tomverhoeff.nl/2010/10/20/gebruik-van-de-windows-phone-7-marketplace-met-een-nederlandse-creditcard-beknopt
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Nice find!
Ik vraag me alleen af hoe het dan gaan met overdragen van gegevens als de NL'se Marketplace uit is.
Ik hoop trouwens dat creditcard niet de enige betaalmethode wordt.. Ik zou het leuk vinden als je zou kunnen betalen met Microsoft Points. Ik heb vrijwel altijd wat MSP op mijn XBox Live account staan.
Ik vraag me alleen af hoe het dan gaan met overdragen van gegevens als de NL'se Marketplace uit is.
Ik hoop trouwens dat creditcard niet de enige betaalmethode wordt.. Ik zou het leuk vinden als je zou kunnen betalen met Microsoft Points. Ik heb vrijwel altijd wat MSP op mijn XBox Live account staan.
Weet iemand of je bij O2 in duitsland een telefoon zonder abbo en simlock kunt krijgen? De HD 7 heeft daar namelijk 16 ipv 8 GB aan opslag.
Anders rijd ik morgen even naar Aken om er een te halen.
Net even beetje door de apps gegaan,zitten in ieder geval ook genoeg gratis apps bij waar je ook wat mee kan
ziet er goed uit.
Als je nu ook eens een paar bladzijdes terugkijkt dan zul je zien dat wij het er reeds over hebben gehad. Ik heb hier niets over kunnen vinden op O2Online (Vorschau en Smartphones) over een eventuele branding/simlock, daarom heb ik hem nu dus bij Amazon.de besteld.LOTG schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:12:
Weet iemand of je bij O2 in duitsland een telefoon zonder abbo en simlock kunt krijgen? De HD 7 heeft daar namelijk 16 ipv 8 GB aan opslag.
Dan betaal ik maar iets meer, maar ik ben wel zeker dat ik hem krijg.
Dan heb ik er overheen gekeken.Manuel schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:11:
[...]
Als je nu ook eens een paar bladzijdes terugkijkt dan zul je zien dat wij het er reeds over hebben gehad. Ik heb hier niets over kunnen vinden op O2Online (Vorschau en Smartphones) over een eventuele branding/simlock, daarom heb ik hem nu dus bij Amazon.de besteld.
Dan betaal ik maar iets meer, maar ik ben wel zeker dat ik hem krijg.
Ik wil hem overigens niet online bestellen maar gewoon naar de o2 winkel gaan. De website vind ik ronduit waardeloos als een telefoon die ze morgen gaan verkopen eigenlijk onvindbaar is. Vorschau levert bij mij een server error op.
Na heel veel zoeken heb ik eindelijk mijn antwoord gevonden.
http://www.o2online.de/ha...2-htc-hd7-windows-phone7/
Das HTC HD7 kommt vertragsfrei und ohne SIM-Lock, es lässt sich also mit Tarifen frei kombinieren.
Dus dat word morgen even de grens over steken.
[ Voor 16% gewijzigd door LOTG op 20-10-2010 11:13 ]
Echt belachelijk dat weer.LOTG schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:12:
De HD 7 heeft daar namelijk 16 ipv 8 GB aan opslag.
Hebben ze bij die telco's nog steeds niet door dat anti-reclame is om dezelfde types telefoons met lagere spec te leveren in een buurland.
Het is nog erger, alleen o2 heeft een 16GB model. Op de website van HTC staat ook overal 8GB.Anoniem: 80466 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:31:
[...]
Echt belachelijk dat weer.
Hebben ze bij die telco's nog steeds niet door dat anti-reclame is om dezelfde types telefoons met lagere spec te leveren in een buurland.
Wat een onzin, ik snap je eerste opmerking nog wel, maar dat WinMo 6.5 een uitstekend platform is, dan heb je echt een plaat voor je hoofd, dat platform is aan alle kanten ingehaald en is nu officieel dood. Ook slechte moraal, een mening is weinig zeggend zonder goed feitelijk fundament.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:01:
[...]
Tis wel makkelijk om de positieve reviews te vermijdenOverigens, neem nou maar van mij aan dat als iemand zegt dat iets bijna net zo goed is als iets van de iPhone, dat het minstens net zo goed is. Iedereen is zo in de ban van de iPhone dat je ze niet eens serieus zou kunnen nemen. En gebruikservaring is ook belangrijk. Toen ik mijn HD2 haalde zei iemand tegen me dat ik geen geld had voor een iPhone en vandaar voor een ghetto versie ging. Nou je had zn hoofd moeten zien toen ik zei dat de HD2 duurder is. Ik vind het gewoon een prettiger apparaat om te hebben. Mijn mening. WinMo 6.5 vind ik ook uitstekend. Bevalt me beter dan welk os dan ook. Moraal van het verhaal: iedereen heeft een eigen mening.
Overigens vind ik WP7 er geweldig uitzien, bijna zo goed als de iphone
En weet je, dat meen ik serieus, in bepaalde opzichten, vooral qua interface vind ik het verfrissend en beter. Op andere vlakken (app ondersteuning, gps, knippen en plakken) is het gewoon objectief gezien slechter. Maakt niet uit, ze halen het wel weer in, hopelijk voor ze doen ze dat snel genoeg.
Komen vanavond de eerste reviews van de grote tech websites uit?
Gezien de tijdzones zal dat wel morgen in de loop van de dag zijn.Cheeky schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:31:
Komen vanavond de eerste reviews van de grote tech websites uit?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 614 op 20-10-2010 12:37 ]
Zie net toevallig dat nieuwemobiel al online is (Omnia 7): http://www.nieuwemobiel.nl/Samsung-i8700-Omnia-7/ReviewAnoniem: 614 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:37:
[...]
Gezien de tijdzones zal dat wel morgen in de loop van de dag zijn.
Klopt deze zin wel over de Omnia 7? "Met een diagonaal van 4.0 inch is het ook nog eens het grootste beeldscherm voor een toestel met Windows Phone 7"..Cheeky schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:51:
[...]
Zie net toevallig dat nieuwemobiel al online is (Omnia 7): http://www.nieuwemobiel.nl/Samsung-i8700-Omnia-7/Review
Ik dacht dat de HTC HD7 toch echt het grootste was (4.3")..
zal wel in NL zijn
Dat zal dan wel, alleen klopt de zin dan niet helemaal, but who cares.
De review is in ieder geval wel aardig incompleet, ik mis namelijk sowieso al een aantal zaken zoals Exchange support (e-mail, kalender, taken, ......
Verder ziet de review er best "mkay" uit als ik het zo mag zeggen. (indien gewenst kan ik het gerust onderbouwen)
Verder ziet de review er best "mkay" uit als ik het zo mag zeggen. (indien gewenst kan ik het gerust onderbouwen)
Ff snel gelezen. Niet een geweldige review, maar over het algemeen wel positief.Manuel schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:05:
[...]
Klopt deze zin wel over de Omnia 7? "Met een diagonaal van 4.0 inch is het ook nog eens het grootste beeldscherm voor een toestel met Windows Phone 7"..
Ik dacht dat de HTC HD7 toch echt het grootste was (4.3")..
Hier nog een video waarin je duidelijk het verschil van super AMOLED, LCD & WP7 kan zien:
http://www.engadget.com/2...-mozart-in-battle-for-wp/
Ik ga vanavond een topic maken voor de Samsung Omnia 7.
Mag ik de (potentiele) kopers van de andere toestellen vragen hetzelfde te doen voor hun toestel?
Dan kunnen we dit topic mooi gefocust houden op WP7 zelf.
Indien gewenst wil ik best asssiteren met het in elkaar zetten van een TS - ik ga alleen geen topics maken voor toestellen die ik niet koop
. Stuur dan maar even een DM.

Zegt genoeg
Mag ik de (potentiele) kopers van de andere toestellen vragen hetzelfde te doen voor hun toestel?
Dan kunnen we dit topic mooi gefocust houden op WP7 zelf.
Indien gewenst wil ik best asssiteren met het in elkaar zetten van een TS - ik ga alleen geen topics maken voor toestellen die ik niet koop
Wauw. Exact de reden dat ik voor de Samsung ga; naast het feit dat ik het uiterlijk van dat toestel sowieso het mooiste vind.Cheeky schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:10:
[...]
Ff snel gelezen. Niet een geweldige review, maar over het algemeen wel positief.
Hier nog een video waarin je duidelijk het verschil van super AMOLED, LCD & WP7 kan zien:
http://www.engadget.com/2...-mozart-in-battle-for-wp/

Zegt genoeg
Ik wilde eerst voor de Hd7 gaan, maar na dit filmpje... Wauw. Mischien toch Samsung. Ik kijk uit naar je TS.
Hello,
Kan me nu iemand met zekerheid zeggen of je het nederlands woordenboek kan gebruiken bij het typen met het soft keyboard op engelse talige windows 7 toestellen?
Dit is wel vrij belangrijk daar ik daarstraks heb gebeld met HTC en ik kreeg van hun te horen dat we nooit een NL rom kunnen updaten met een ENG toestel
Alvast bedankt
Kan me nu iemand met zekerheid zeggen of je het nederlands woordenboek kan gebruiken bij het typen met het soft keyboard op engelse talige windows 7 toestellen?
Dit is wel vrij belangrijk daar ik daarstraks heb gebeld met HTC en ik kreeg van hun te horen dat we nooit een NL rom kunnen updaten met een ENG toestel
Alvast bedankt
Eh... Wat?een NL rom kunnen updaten met een ENG toestel
Anway, de Engelstalige releases nu bevatten (nog) geen Nederlandstalige toetsenbord ondersteuning.
Klinkt een beetje bullshit want de DE en ENG phones zijn het zelfde. Het zal niet de bedoeling zijn maar de roms zijn multilanguage. Ik denk ook dat een update van MS gewoon meer talen zal toevoegen.NoFate schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:15:
Hello,
Alvast bedankt
Op WM 6.5 was dat anders daar had een rom maar een taal, maar een custom rom kon dat zo oplossen.
Het woordenboek is overigens ook multi language.
Ik bedoel dus dat je een ENG toestel niet kunt flashen met een NL rom die later zal uitkomen...
Maar zit er dan wel momenteel een NL woordenboek voor het keyboard in de huidige toestellen?
Want dat wil ik graag gebruiken... Ik ben gewend te werken met een hardware keyboard , maar omdat deze toestellen nog even op zicht laten wachten wil ik toch goed kunnen werken met het soft keyboard...
Maar zit er dan wel momenteel een NL woordenboek voor het keyboard in de huidige toestellen?
Want dat wil ik graag gebruiken... Ik ben gewend te werken met een hardware keyboard , maar omdat deze toestellen nog even op zicht laten wachten wil ik toch goed kunnen werken met het soft keyboard...
Dat dacht ik ook dat je dat bedoelde, en ik blijf bij mijn bullshit standpunt. Er is niet echt een ENG toestel.NoFate schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:31:
Ik bedoel dus dat je een ENG toestel niet kunt flashen met een NL rom die later zal uitkomen...
Ik zal even kijken of de emulator al een NL woordenboek heeft maar volgens mij ook nog niet.
dat zou heel jammer zijn.., want dan kan je niet op een gemakkelijke manier woorden verbeteren?.LOTG schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:34:
[...]
Dat dacht ik ook dat je dat bedoelde, en ik blijf bij mijn bullshit standpunt. Er is niet echt een ENG toestel.
Ik zal even kijken of de emulator al een NL woordenboek heeft maar volgens mij ook nog niet.
Helaas geen NL alleen support voor de huidige OS talen.NoFate schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:37:
[...]
dat zou heel jammer zijn.., want dan kan je niet op een gemakkelijke manier woorden verbeteren?.
Ik weet niet hoe het zit maar bij V <7 leerde hij in iedergeval wel van jou.
Ik vermoed dat er gewoon een update komt begin volgend jaar met een hoop nieuwe talen en multi tasking die alles oplost.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het bespreken van individuele Windows Phone 7-toestellen graag individuele topics openen.
Voor het bespreken van individuele Windows Phone 7-toestellen graag individuele topics openen.