Windows Phone 7 - Informatie en verwachtingen - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 30.007 views

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Soundless schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:58:
26 September 2010
Vraag 1: Zullen degenen met de Engelse versie toegang hebben tot de Marketplace?

27 September 2010
Bijgaand mijn antwoorden op uw vragen:
1. Door het ontbreken van de Nederlandse taalversie zal Marketplace als dienst in Nederland niet ondersteund worden. Niet met betaalde en ook niet met gratis apps. De in de update op het Tweakers artikel besproken methode om toch toegang te krijgen tot Marketplace wordt niet door Microsoft Nederland ondersteund.
Het kan aan mij liggen (en misschien wil ik het wel te graag), maar ik vind deze woordkeuze iets te zorgvuldig en dan metname het dikgedrukte gedeelte. Het woord 'ondersteund' veronderstelt dat er 'support' voor geleverd zou worden door Microsoft, misschien dat het wel mogelijk is maar dat ze er geen ondersteuning voor bieden? Of lees ik nu iets te veel tussen de regels door? :X

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:05
IntoDevel schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:32:
[...]

Het kan aan mij liggen (en misschien wil ik het wel te graag), maar ik vind deze woordkeuze iets te zorgvuldig en dan metname het dikgedrukte gedeelte. Het woord 'ondersteund' veronderstelt dat er 'support' voor geleverd zou worden door Microsoft, misschien dat het wel mogelijk is maar dat ze er geen ondersteuning voor bieden? Of lees ik nu iets te veel tussen de regels door? :X
EIgenlijk las ik dat ook :P Laten we het hopen! Vind die LG best lelijk eigenlijk, wacht dus nog ff op de HTC Mozart (oid) :p

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Dit is geen helpdesktopic.

[ Voor 74% gewijzigd door RoD op 30-09-2010 01:06 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
IntoDevel schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:32:
[...]

Nee hoor, dat is precies zoals ik het ook lees. Nogmaals: ik denk dat je toegang tot de gratis apps van de Marketplace kunt verkrijgen door simpelweg een UK/USA adres in te stellen in je Windows Live-account.

Leuke site om bij te houden voor de WP7-enthousiasteling is overigens http://wmpoweruser.com/ .
Die zitten nogal wat korter op het vuur dan bijv. Engadget.
Paar leuke kleine nieuwtjes daarvan:

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Zoals er staat, er is maar 1 internationale marktplaats en je kunt vanuit elk toestel toegang krijgen tot deze marktplaats. Het gaat erom dat er geen support is voor Nederlandse WP7 gebruikers vanuit Microsoft Nederland. Dit is pas mogelijk vanaf medio 2011.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Dus het is nu duidelijk dat de Marketplace in 2011 gaat werken in Nederland voor Engelstalige toestellen. Maar hoe zit het nu met Xbox live wordt dat ook beschikbaar voor Engelstalige toestellen in Nederland? Dat zal voor mij toch echt wel de doorslag geven.

[ Voor 15% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 30-09-2010 01:02 ]

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Ramon schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:17:
[...]
Vind die LG best lelijk eigenlijk, wacht dus nog ff op de HTC Mozart (oid) :p
Hehe, smaken verschillen weer eens. Ik vind m prachtig. Met name de voorkant.
Clean en met physieke toetsen. De Optimus 7 schijnt ook een van de weinige WP7 toestellen te zijn met 16GB aan storage.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

HyperioN schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:14:
[...]

Volgens mij is dit geenszins meer nieuws dan we al hadden.. :?
Tenminste, ik had vorige week al begrepen dat het zo zou worden. Maar toch bedankt voor je input Soundless :) d:)b

[...]

Ik verwacht niet dat er echt een "hack" nodig is, maar dat het ingeven van "UK"/"USA" als je resident adress in je Windows Live-account al voldoende zou moeten zijn.
In de Zune Marketplace is dat namelijk mogelijk:
Verwijderd in 'nieuws: 'In Nederland geen Xbox Live voor Windows Phone 7''.
Verwijderd in "Windows Phone 7 - Informatie en verwacht..."

Vanwege de gelijkenissen tussen de Zune HD en WP7 verwacht ik eenzelfde beleid voor de WP7 marketplace.
Zeker weten doen we dat echter niet tot de eerste toestellen Nederlandse gebruiker bereiken ben ik bang.
klopt,ik doe dat ooki met mijn zuneHD,het enige waar ik problemen mee heb is betalen met cc :P maar dat was ook weer via een andere site te regelen ;) (maand kopen via code)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Relief2009
gnimmeL_kraD schreef op donderdag 30 september 2010 @ 01:02:
Dus het is nu duidelijk dat de Marketplace in 2011 gaat werken in Nederland voor Engelstalige toestellen. Maar hoe zit het nu met Xbox live wordt dat ook beschikbaar voor Engelstalige toestellen in Nederland? Dat zal voor mij toch echt wel de doorslag geven.
Xbox live is alleen handig voor achievements en rankings. Iets wat mij weinig boeit :P

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Relief2009 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:09:
[...]

Xbox live is alleen handig voor achievements en rankings. Iets wat mij weinig boeit :P
Hehe, het is maar waar je ook een volgende telefoon voor koopt. Voor mij is het hele Zune en Marketplace gebeuren eigenlijk niet boeiend. Het enige wat ik extra op mijn telefoon doe is eigenlijk Exchange mail, internet en navigatie. Aan mobiel muziek bij me hebben heb ik geen baat bij ik zit toch altijd wel in de auto en al die apps kunnen me ook gestolen worden. Echter ben ik wel een vervent Xbox speler, daarom zou WP7 mij ook zo aanspreken (buiten dat het geen Google of Apple OS is dan :P).

Maar is hier al iets meer over bekend?

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:41

HollovVpo1nt

I like gadgets

Xbox Live integratie is voor mij ook de selling point :p Alleen zit ik nog anderhalf jaar vast aan mn HD2... Ook gaaf dat je met XNA games kunt maken voor WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
"
Mja, dat heeft echter wel twee nadelen...

1. Het is Android (en dus Google)
2. Het is alleen XBL bekijken en dus geen XBL games :P

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Daarmee kun je alleen xbox live stats kijken van games die je op je xbox 360 speelt. Xbox live op WP7 zorgt er ook voor dat je de stats van je WP7 games kan bijhouden (zoals achievements dus).
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 00:20:
Xbox Live integratie is voor mij ook de selling point :p Alleen zit ik nog anderhalf jaar vast aan mn HD2... Ook gaaf dat je met XNA games kunt maken voor WP7.
Hoezo selling point? Als je geen xbox live hebt, kun je nog steeds games spelen. Dus ik zie het probleem niet eerlijk gezegd.
gnimmeL_kraD schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:33:
[...]

"
Mja, dat heeft echter wel twee nadelen...

1. Het is Android (en dus Google)
2. Het is alleen XBL bekijken en dus geen XBL games :P
Waarschijnlijk wil hij ermee zeggen dat xbox live geen selling point is om WP7 te kopen, omdat je dat ook op Android hebt :P

[ Voor 20% gewijzigd door Relief2009 op 01-10-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Relief2009 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:53:
[...]
Hoezo selling point? Als je geen xbox live hebt, kun je nog steeds games spelen. Dus ik zie het probleem niet eerlijk gezegd.
Welk probleem? Ik zeg dat ik een WP7 toestel juist wil vanwege de Xbox Live integratie. Daarom is het een selling point voor mij (nja, een buying point dan:P). Ik heb een 360 (met live gold) waar ik redelijk actief op ben en ik ben benieuwd naar wat voor cross platform features dat kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:18:
[...]

Welk probleem? Ik zeg dat ik een WP7 toestel juist wil vanwege de Xbox Live integratie. Daarom is het een selling point voor mij (nja, een buying point dan:P). Ik heb een 360 (met live gold) waar ik redelijk actief op ben en ik ben benieuwd naar wat voor cross platform features dat kan leiden.
Exact hetzelfde voor mij. Het gaat niet om een XBL viewer/account editor, want dat kan op iedere smartphone. Het gaat om de hele integratie met XBL, inclusief het halen van bijvoorbeeld XBL achievements met mobile games.

Het zal dan nog wel even afwachten worden wat er precies gaat gebeuren.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Functioneel een prima app waarschijnlijk, maar vind het qua design niet bepaald de mooiste. Maar dat geldt voor de site van buienradar zelf ook. Maar dat is misschien verschil in smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dit nieuwe filmpje van de HD7 al gepost?

http://www.engadget.com/2...sound-stars-in-a-brief-v/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Nice :) Wordt een mooi toestel zo te zien. Ben toch nog wel erg benieuwd naar de concurrentie, ik heb liever wat vierkantere vormen zoals de Samsung i8700. Het is bijna 11 oktober, dat verwacht ik een shitload aan officiele aankodigingen met fatsoenlijke persfoto's e.d.

Overigens ook wel interessant aan bovenstaand filmpje is de witte achtergrondkleur in het homescreen.
Had ik nog niet eerder gezien :). Ben benieuwd of je zelf die kleuren helemaal naar eigen wens kunt aanpassen op een soort van kleurenpalet of dat je keus hebt uit een aantal vaste opties.

/edit:
Gevonden in dit filmpje :) : YouTube: Exclusive: Windows Phone 7 Start Screen, Camera, and Settings
Via Settings -> Theme kun je kiezen uit twee achtergrondkleuren: "Dark" en "Light", ofwel zwart en wit ;)
Als voorgrondkleur (kleur van de tiles) heb je de volgende opties:
Afbeeldingslocatie: http://bartvanraaij.nl/tweakers/wp7/themecolours_thumb.jpg
Helaas krijgen we niet te zien of er nog kleurtjes boven zitten. (Ik zoek nog even door).

/edit 2:
Weer gevonden :)
Afbeeldingslocatie: http://bartvanraaij.nl/tweakers/wp7/metrocolors.png
Dat lijkt het complete plaatje. 10 kleurtjes om uit te kiezen dus, helaas niet 100% customizable. Maar dit zal voor de meeste mensen voldoende zijn gok ik :) , (al had ik persoonlijk graag donkerblauw nog gezien).

[ Voor 45% gewijzigd door HyperioN op 04-10-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net dat 11 oktober definitief de launch datum is voor WP7.
Altijd weer goed om dit bevestigd te zien :)

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/10/10-3-10-wp7launchtmobile600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Nice, kon al niet meer missen eigenlijk :)
Wordt een spannend dagje volgende week. Engadget gaat in ieder geval live coverage doen van zowel de USA als de UK-events. Moet alleen nog even uitzoeken hoe laat dat dan precies is.

Zoals al eerder gemeld in dit topic wordt er ook in Nederland een bijeenkomst georganiseerd: http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/12974 .
Ben benieuwd of T.net hier ook een uitnodiging voor gehad heeft, en wat voor coverage we van T.net kunnen verwachten (vast niet live, maar ik hoop wel een aantal duidelijke uitgebreide nieuwsposts met de definitieve aankondigingen). Zal Olaf eens een berichtje sturen.

Ja, ben erg benieuwd, met name naar welke HTC toestellen er nu wel/niet beschikbaar komen want ik zie door de bomen het bos niet meer: HD7/HD3, Schubert, Mondrian, Mozart, Spark, Trophy 8)7.
Sommige modellen lijken onder verschillende namen door het leven te gaan, toch blijft het onduidelijk. Weekje wachten nog dus :)

Nog een nieuwtje: ook Spotify komt beschikbaar op WP7 :): http://www.engadget.com/2...ng-soon-for-windows-phon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

We wachten af...

[ Voor 89% gewijzigd door Gé Brander op 11-10-2010 10:22 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Yep, er is om 2PM op dezelfde dag ook een launch event in London voor de Europese/Engelse relese :)

Er zijn ook alwat plaatjes + specs opgedoken van Mozart. Wat apart is dat deze betere specs heeft dan de HD7. Hij heeft namelijk een 8MP camera + xenon flash.

http://www.engadget.com/2...ions-leak-late-october-u/

En Engadget heeft nu ook een officiele uitnodiging van Microsoft gekregen voor 11-10-2001 in NY.

http://www.engadget.com/2...a-to-headline-windows-ph/

En als laatste nieuwtje, Spotify heeft voor WM6.5 een app uitgebracht en een app voor WP7 wordt binnenkort ook gereleased :D
http://www.engadget.com/2...ng-soon-for-windows-phon/
HyperioN schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:11:
Nice, kon al niet meer missen eigenlijk :).........................
Spuit 11!! Net te laat :'(

Ik denk dat Sommige modellen niet in de EU beschikbaar zullen zijn en specifiek voor bepaalde providers worden ontwikkeld. Dat zien we vaak in Amerika :) AT&T schijnt aanwezig te zijn in the USA, dus die gaan vast een rol spelen met een exclusief model.

[ Voor 28% gewijzigd door Relief2009 op 04-10-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me tot nu toe erg tegenvalt aan de WP7-phones is de opslagcapaciteit. Volgens mij is 8Gb de grootste capaciteit die ik tot nu toe heb gezien en dan ook nog zonder uitbreidingsmogelijkheden. Ik heb nu een Iphone met 8Gb en die is toch wel erg snel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het toch zelf uitbreiden met geheugenkaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik begrepen heb is dat Microsoft geen externe uitbreiding toestaat en je het dus moet doen met het ingebouwde geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
WP7-toestellen ondersteunen inderdaad geen gebruiker-uitbreidbaar geheugen (oftewel: geen verwisselbare microSD-kaart) wegens het "Unified storage system".
Zie: http://www.techz.in/windows-phone-7-unified-storage-system/

Dus wat dat betreft heeft bvedwin wel een goed punt, had er zelf nog niet bij stilgestaan.
8GB is niet erg veel meer tegenwoordig, ook gezien de iPhone 4 in 16GB of zelfs 32GB geleverd wordt.
De LG E900 (Optimus 7?) lijkt overigens 16GB aan boord te hebben: http://www.phonearena.com...oard-article-a_13161.html .
Maar dat vind ik nu net het minste toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Eerlijk gezegd, ondanks dat de iPhone tot 32GB gaan, is dergelijke opslag alleen handig als je je hele muziekcollectie meeneemt.

Ik denk dat velen genoeg hebben aan 8GB. Zelf maak ik dat nooit vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:39:
Eerlijk gezegd, ondanks dat de iPhone tot 32GB gaan, is dergelijke opslag alleen handig als je je hele muziekcollectie meeneemt.

Same here met m'n huidige 8GB telefoon.
En dan staan er nota bene 3 navigatiepakketten op met mappen van heel europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Laatst online: 15-08 18:22
Ontwikkelaars worden uitgenodigd om hun eerste applicaties in te dienen voor de marketplace:
http://windowsteamblog.co...rketplace-for-launch.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat je niet zo maar kaartjes kan wisselen vanwege het unified filesystem wist ik. Maar ik wist nog niet dat je het in het geheel niet kon uitbreiden. Dat is wel jammer ja. Maar ik stream steeds vaker dat 8gb zal voor mij wel voldoende zijn. Ik hoop wel dat wifi sync er nog op komt. Maar misschien maakt htc wel een tool anders. Wifi sync kan met de zune toch al? Na twee jaar android wordt dit een mooie opvolger en valt de NL release medio 2011 mooi samen net het einde van mijn 1 jaar abbo.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:09:
[...]

Same here met m'n huidige 8GB telefoon.
En dan staan er nota bene 3 navigatiepakketten op met mappen van heel europa.
Nu je het zegt, zijn er navigatie paketten aangekondigd voor WP7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooi centraal WP7 topique :) ik kijk er wel naar uit, ik hoop dat het de verwachtingen gaat waarmaken. Windows werkt gewoon nog altijd het lekkerst met Outlook synchronisatie zonder exchange, iets wat ik veel gebruik. De facebook integratie ziet er op filmpjes ook goed uit, alsmede de snelheid. Nog een klein weekje wachten tot de introductie, en dan nog even wachten tot het in Nederland allemaal beschikbaar is.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
[video]http://www.youtube.com/watch?v=OxKSErSJToA"]YouTube: Samsung GT-i8700 - Windows Phone 7[/]
:9 :9 :9

[ Voor 7% gewijzigd door HyperioN op 06-10-2010 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
En wat onofficieel gepubliceerde officiele pics van de LG E900, oordeel zelf.

Afbeeldingslocatie: http://bestboyz.de/wp-content/uploads/2010/10/WPSEVEN_LG_E900_BESTBOYS1.png
Afbeeldingslocatie: http://bestboyz.de/wp-content/uploads/2010/10/WPSEVEN_LG_E900_BESTBOYS2.png
Afbeeldingslocatie: http://bestboyz.de/wp-content/uploads/2010/10/WPSEVEN_LG_E900_BESTBOYS3.png
Afbeeldingslocatie: http://bestboyz.de/wp-content/uploads/2010/10/WPSEVEN_LG_E900_BESTBOYS4.png

bron: http://bestboyz.de/lg-e900-optimus-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Relief2009 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:39:

Ik ben zelf van een 8gig naar een 32gig gegaan (met de iphone) en kan je zeggen, dan wil je niet meer terug. Heb nog ongeveer 11gig over, gaat echt onwijs hard als je de ruimte er voor hebt. Heel erg jammer dat je het niet zelf kan uitbreiden met een geheugenkaartje.

[ Voor 7% gewijzigd door kronk op 06-10-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
kronk schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:46:
[...]

Ik ben zelf van een 8gig naar een 32gig gegaan (met de iphone) en kan je zeggen, dan wil je niet meer terug. Heb nog ongeveer 11gig over, gaat echt onwijs hard als je de ruimte er voor hebt. Heel erg jammer dat je het niet zelf kan uitbreiden met een geheugenkaartje.
Het is maar wat je eisen zijn. Voor de 1 is het genoeg en de ander niet. Ik heb 16GB hiervoor gehad, gebruikte hooguit 5GB (inclusief navigatie).
Het ziet er naar uit dat Samsung de mooiste WP7 smartphone op de markt zal brengen. :9

[ Voor 22% gewijzigd door Relief2009 op 06-10-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Relief2009 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:08:
[...]

Het is maar wat je eisen zijn. Voor de 1 is het genoeg en de ander niet. Ik heb 16GB hiervoor gehad, gebruikte hooguit 5GB (inclusief navigatie).
Inderdaad. Als ik hier kijk op mijn HTC Touch HD gebruik ik 1,4GB waarvan denk ik 95% Tom Tom is. Aan een muziek collectie heb ik helemaal geen behoefte aan. Een auto met 6CD wisselaar die MP3 ondersteund is echt wel zat muziek :P

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
gnimmeL_kraD schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:45:
[...]

Inderdaad. Als ik hier kijk op mijn HTC Touch HD gebruik ik 1,4GB waarvan denk ik 95% Tom Tom is. Aan een muziek collectie heb ik helemaal geen behoefte aan. Een auto met 6CD wisselaar die MP3 ondersteund is echt wel zat muziek :P
Jij hebt dan dus +- 4.2 GB aan mp3's in je wisselaar zitten. Ik zou dan toch liever een telefoon aansluiten van 32GB. Sneller en beter navigeren door je albums en geen gedoe meer met cd's branden.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
funk-e schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:51:
[...]

Jij hebt dan dus +- 4.2 GB aan mp3's in je wisselaar zitten. Ik zou dan toch liever een telefoon aansluiten van 32GB. Sneller en beter navigeren door je albums en geen gedoe meer met cd's branden.
Zoveel (nuttige/wat ik nog wil luisteren) muziek heb ik niet eens in mijn collectie. Met 5 CD's red ik het zelfs makkelijk ;)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:08:
Het ziet er naar uit dat Samsung de mooiste WP7 smartphone op de markt zal brengen. :9
Qua model zeker, nu nog afwachten welke materialen Samsung gebruikt voor dit toestel. Ziet er wel erg plastic uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

IntoDevel schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:21:
En wat onofficieel gepubliceerde officiele pics van de LG E900, oordeel zelf.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

bron: http://bestboyz.de/lg-e900-optimus-7/
Ik was al niet zo'n fan van LG toestellen, maar deze is het echt niet! Ik ga geloof ik maar wachten op de HTC Mozart of hoe die ook gaat heten. Een 3.7 inch scherm is groot genoeg. Al dat 4 inch + geweld van de laatste tijd is wat mij betreft een behoorlijke overkill.

Ik heb stiekem hoge verwachtingen van WP7. De integratie met Office/Outlook en de Live diensten (waar ik met plezier gebruik van maak) is erg fijn. Daarnaast vind ik de Metro interface niet het mooiste op de markt, maar is het volgens mij wel retehandig. Je meest gebruikte zaken zet je gewoon op je 'frontpage' of hoe dat ook genoemd wordt en de rest is met de zoekfunctie ook snel te. vinden.

Daarnaast is het spel 'Flight control' ook al aangekondigd voor WP7. Dit is zo'n verslavend spel, dat moet ik gewoon hebben! ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Opmerkelijk bericht: http://www.neowin.net/new...hone-7-will-fail-like-kin

Ik heb mijn twijfels over deze voorspelling, jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Ik ook, ben het er totaal niet mee eens.
Kan ook geen enkele beargumentatie vinden in dat artikel? Hoe kunnen ze nou dit soort uitspraken doen zonder enige argumentatie daarachter. Dit lijkt gewoon losse flodders schieten, had ik totaal niet verwacht van een bekende naam als Gartner.

De vergelijking van de Kin met WP7 slaat bovendien als een lul op een drumstel. De Kin waren twee smartphones, waarvan zowel de hardware als de software te wensen overliet.
Iedereen met een klein beetje kijk op software kan met een klein beetje research (lees: hands-on-filmpjes kijken, previews lezen, e.d.) zien dat de WP7-software ontzettend veel beter is ontwikkeld dan het Kin-OS, wat niet fijn werkte en aardig wat functionaliteit mistte.
De meeste reviewers zijn het er bovendien over eens dat WP7 echt fatsoenlijk is en de strijd met iOS en Android aankan, of in ieder geval niet bij voorbaat kansloos is.
Dat de jongens bij Engadget bij bijna ieder WP7-gerelateerd artikel termen als "signature WP7 responsiveness" bezigen, zegt heel veel vind ik.*

Aan de hardwarekant maakt Microsoft de toestellen bovendien niet zelf, maar hebben ze een aantal zeer betrouwbare partners gevonden. HTC is in een aantal jaren enorm gegroeid en niet meer weg te denken uit het smartphone-landschap. Samsung weet als ouwe rot al jaren succesvolle toestellen op verschillende platformen uit te brengen, van de D500 tot aan de budget-touchphone Star en Android-succestoestel Galaxy S. Om maar een tweetal voorbeelden te noemen.
Meerdere fabrikanten gaan WP7-toestellen uitbrengen, waardoor er ook meer keus is dan de twee Kin-toestellen. En die zagen er ook nogal kinderlijk uit, wat achteraf (te) weinig mensen aansprak. Nu is er voor ieder wat wils, van bekende fabrikanten die (meestal) goede kwaliteit leveren.
Ook in die valkuil gaat Microsoft dus niet nogmaals stappen, lijkt me.

Bovendien is het bijna onmogelijk om in te schatten wat de markt op de lange-termijn doet. Microsoft beseft als geen ander dat de Marketplace sterk moet worden. Maar daar lijkt het ook de goede kant op te gaan. Op http://wmpoweruser.com/ staat dagelijks een interviewtje met een WP7-app-ontwikkelaar, en die schrijven bijna allemaal dat het leuk, relatief gemakkelijk en vernieuwend is om te ontwikkelen voor WP7. Allemaal randvoorwaarden die dus goed zijn. Daarmee lijkt het dus ook wel goed te zitten. Als blijkt dat er voldoende afzetmarkt gegenereerd gaat worden, wordt het voor ontwikkelaars alleen maar interessanter.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de eerste echte gebruikers-ervaringen van WP7, en haar toekomst. Het vooraf al afschieten van die nieuwe platform lijkt me onterecht, bovendien op de ongefundeerde manier van het artikel wat hierboven werd aangehaald. In deze korte post staan meer argumenten dan in dat hele artikel...
Uiteindelijk zal de toekomst het ons uitwijzen, ik ga het zeer waarschijnlijk in ieder geval een kans geven :)

offtopic:
* Over de betrouwbaarheid en neutraliteit van Engadget kun je natuurlijk discussiëren, maar daar gaat het nu even niet over. Ook andere sites met previews van WP7 tonen dit beeld.

[ Voor 5% gewijzigd door HyperioN op 07-10-2010 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Ik zie al ruim tien jaar regelmatig Gartner rapporten voorbij komen en ik vind ze niet geloofwaardiger dan Nostradamus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

/\/\|) schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:56:
Ik zie al ruim tien jaar regelmatig Gartner rapporten voorbij komen en ik vind ze niet geloofwaardiger dan Nostradamus.
Als je maar elk jaar heeeel veeeel rapporten schrijft, en deze alle kanten op laat gaan qua inhoud, heb je aan het eind van de rit uiteindelijk altijd gelijk.

Mensen schijnen meer te onthouden wat klopt, dan wat niet klopt namelijk.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N.a.v. het artikel zag ik een leuke woordgrap:
A: Sometimes these idiots seem to talk from their behinds.
B: That's why they call them analysts...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:22
Ik ben zojuist een pagina tegengekomen met een klein overzicht van welke telefoons uitkomen met de Windows Phone 7 software.

(Ik weet niet of deze telefoons allemaal goed zijn qua specs/plaatjes/release-data. Maar het ziet er veel belovend uit!): http://pdadb.net/index.ph...amaster&posted=1&os=c700p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Manuel schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:56:
Ik ben zojuist een pagina tegengekomen met een klein overzicht van welke telefoons uitkomen met de Windows Phone 7 software.

(Ik weet niet of deze telefoons allemaal goed zijn qua specs/plaatjes/release-data. Maar het ziet er veel belovend uit!): http://pdadb.net/index.ph...amaster&posted=1&os=c700p
WP7 heeft minimale specificaties, dus je kunt ervan uitgaan dat het OS altijd vloeiend zal werken. Alle telefoons waren mij al bekend, alleen heeft Dell over de Lightning weinig bekend gemaakt. Wel jammer, omdat het een wel erg leuk toestel is :)

nieuws: Epic Games: Android heeft nog lange weg te gaan

Epic Games is positief over de mogelijkheden van WP7. Hopelijk betekent dit dat Epic Games welicht mobiele games zal ontwikkelen voor WP7? Zou wel geweldig zijn :)

[ Voor 19% gewijzigd door Relief2009 op 07-10-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ja inderdaad, heb vandaag (en gisteren) trouwens ook nog even een aantal filmpjes van MIX 2010 gekeken wat in totaal op 26,3GB uitkomt, heb daar namelijk veel niet van meegekregen. Ik hoop nu eigenlijk dat de HTC HD7 11 okt. uitkomt zodat ik hem in Duitsland kan halen voor €559 zonder abo. Dan kan ik eindelijk mijn K800i aan de kant leggen en een telefoon van deze tijd gebruiken :+

Verder als mensen de 'volledige versie' van Windows Phone 7 willen zien hoe het allemaal werkt, dan hoef je in feite maar twee bestandjes te downloaden (heb ze al gemirrored zonder extra reclame meuk). Ik heb zelf een x64 systeem, dus als je een x86 systeem hebt moet je even de locatie aanpassen naar: "C:\Program Files\Microsoft XDE\1.0\XDE.exe" "C:\Users\Naam\Desktop\WM70C1.en-US.unlocked.bin" /VMID {E575DA31-FC47-4766-853F-018D823B9EE6}

Links:
XDE - Shortcut.lnk
WM70C1.en-US.unlocked.bin
Windows Phone 7 Final RTW Build 7003 Unlocked Emulator (hier staat de uitleg in het Engels)

(Hulde voor XDA-Developers en met name aan RustyGrom!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Manuel schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:35:
Ja inderdaad, heb vandaag (en gisteren) trouwens ook nog even een aantal filmpjes van MIX 2010 gekeken wat in totaal op 26,3GB uitkomt, heb daar namelijk veel niet van meegekregen. Ik hoop nu eigenlijk dat de HTC HD7 11 okt. uitkomt zodat ik hem in Duitsland kan halen voor €559 zonder abo. Dan kan ik eindelijk mijn K800i aan de kant leggen en een telefoon van deze tijd gebruiken :+

Verder als mensen de 'volledige versie' van Windows Phone 7 willen zien hoe het allemaal werkt, dan hoef je in feite maar twee bestandjes te downloaden (heb ze al gemirrored zonder extra reclame meuk). Ik heb zelf een x64 systeem, dus als je een x86 systeem hebt moet je even de locatie aanpassen naar: "C:\Program Files\Microsoft XDE\1.0\XDE.exe" "C:\Users\Naam\Desktop\WM70C1.en-US.unlocked.bin" /VMID {E575DA31-FC47-4766-853F-018D823B9EE6}

Links:
XDE - Shortcut.lnk
WM70C1.en-US.unlocked.bin
Windows Phone 7 Final RTW Build 7003 Unlocked Emulator (hier staat de uitleg in het Engels)

(Hulde voor XDA-Developers en met name aan RustyGrom!)
Heel gaaf! Ben hem gelijk even aan het downloaden. Ik merk overigens dat ik te verwend ben met internet snelheden, jouw mirror gaat maar met 600KB/s :P

Ik mis in de links een link naar de XDE. Ben nog wel even aan het browsen op dat forum/blog, maar so that you know ;)

[ Voor 5% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 08-10-2010 15:13 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Dat valt me nu pas ook op, bedankt dat je het even zegt loop ik nog even naar de hoster van mijn VPS toe. :)

Linkje naar XDE: http://developer.windowsphone.com/windows-phone-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Zo dan, die Windows Phone Developer Tools is een behoorlijke download zeg. Hij moet hier nog 420MB binnenhalen.

Ook heb je nog visual studio express nodig overigens. Daarvoor bleef de emu hangen op een bezig met laden scherm

[ Voor 34% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 08-10-2010 16:39 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Wat gaaf zeg die emulator :) Kun je inderdaad mooi door alle mogelijkheden van het OS heen bladeren, schitterend! XBox Live en Marketplace werken natuurlijk niet, maar toch.
Bedankt voor de tip Manuel.

@ Hierboven: Ik heb alleen de XDE geinstalleerd... werkt prima (Windows 7 Home x64).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Helaas werken de live functies inderdaad niet, dit was juist hetgene waarin ik intresse had (met name Xbox Live en ook Exchange Activesync mogelijkheden).

Wat ik eigenlijk ENORM mis is een klok op de frontpage. Ik heb geen zin om met een dedicated tijdaangeefmachine (horloge :P) rond te gaan zeulen. Hopelijk maakt HTC er nog een mooie schil omheen, die werken altijd wel fijn.

Hoe lock je overigens het scherm?

[ Voor 15% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 08-10-2010 17:14 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
gnimmeL_kraD schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:06:
Helaas werken de live functies inderdaad niet, dit was juist hetgene waarin ik intresse had (met name Xbox Live en ook Exchange Activesync mogelijkheden).

Wat ik eigenlijk ENORM mis is een klok op de frontpage. Ik heb geen zin om met een dedicated tijdaangeefmachine (horloge :P) rond te gaan zeulen. Hopelijk maakt HTC er nog een mooie schil omheen, die werken altijd wel fijn.
Hmm, die lijkt alleen in de emulator te missen. In alle foto's van previews die ik vind staat wel een klok rechtsbovenin:
Afbeeldingslocatie: http://bartvanraaij.nl/tweakers/wp7/internet_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://bartvanraaij.nl/tweakers/wp7/sms_thumb.jpg

YouTube: Windows Phone 7 Technical Review full walkthrough
Hoe lock je overigens het scherm?
Met de powerbutton bron; maar die lijkt ook afwezig te zijn in de emulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
@HyperioN: Geen probleem! :) Ondertussen heb ik al even contact opgenomen met mijn hoster en die gaat het eens even fixen.

Het is trouwens wel mogelijk om je scherm daar automatisch te laten locken. Ga dan naar Settings => Lock & Wallpaper en daar kan je het instellen. Bij mij heeft deze functie het maar 1x gedaan, daarna gaat die naar 'vastloopmodus' in de emulator zelf. Het kan zijn dat ik dan op een knop moet drukken maar aangezien die niet aan de emulator zit moet je hem dus opnieuw opstarten. :)

Kleine edit: Heb het inmiddels voor elkaar gekregen om het lock-screen te activeren! :) Klik op de emulator en druk op F1 t/m pause break, dan zie je pas je lock-screen. Het klinkt misschien stom maar dan zie je het wel even. :)

Edit 2: Als het lijkt dat hij een vastloper hebt, klik dan in de emulator en druk Pause Break in, dit zorgt er bij mij voor dat ik het lock screen kan zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Manuel op 08-10-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Bij 8.40 kun je zien dat hij voor signaal een veegbeweging doet. Lukt dit bij jullie ook?

YouTube: Samsung GT-i8700 - Windows Phone 7\

--------------------------------

In mijn zoektoch naar filmpjes over apps, games of telefoons kwam ik aantal leuke dingen tegen:

YouTube: Retro Spaced running on Windows Phone 7

YouTube: Preview of Matchingo for Windows Phone 7 - Gameplay - wp7dev

YouTube: wp7dev: Chess Club - Internet chess on the Windows Phone 7

YouTube: Grand Piano on Windows Phone 7

Ik maak me geen zorgen over de interesse voor WP7 van ontwikkelaars. Elke dag verschijnen er vele nieuwe apps op youtube en geeft me hoop dat de Marktplaats bij grote populariteit alleen maar kan groeien.

[ Voor 146% gewijzigd door Relief2009 op 09-10-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Relief2009 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:21:
[..]

Ik maak me geen zorgen over de interesse voor WP7 van ontwikkelaars. Elke dag verschijnen er vele nieuwe apps op youtube en geeft me hoop dat de Marktplaats bij grote populariteit alleen maar kan groeien.
Zeker als je al veel ontwikkelt in .NET, is het voor WP7 veel fijner ontwikkelen dan voor Android of IPhone (Objective-C blegh).
Neemt niet weg, dat als het aantal gebruikers niet snel genoeg stijgt, de ontwikkelaars ook weg zullen blijven, fijn ontwikkelen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ik hoop eigenlijk dat de toestellen op dezelfde dag worden uitgegeven als dat Windows Phone 7 wordt gereleased. Weet iemand trouwens of er een live-stream aanwezig gaat zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:10:
Ik hoop eigenlijk dat de toestellen op dezelfde dag worden uitgegeven als dat Windows Phone 7 wordt gereleased. Weet iemand trouwens of er een live-stream aanwezig gaat zijn? :)
Yep
http://www.microsoft.com/presspass/presskits/windowsphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Bedankt, heb hem inmiddels tussen mijn favorieten gezet. Nu maar hopen dat ik maandag de HTC HD 7 alvast kan pre-orderen ergens in Nederland of Duitsland (en dan natuurlijk simlock vrij :)).

Ik sta wel van mijzelf te kijken, het is echt een poos geleden geweest dat ik graag een product wou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Als ik jullie was zou ik niet teveel met die emulator spelen. Dan verdwijnt de wow factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 11:35

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

De emulator is totaal niet representatief voor de telefoons. Ik werk zelf in de emulator voor het ontwikkelen en heb WP7 zelf mogen ervaren op daarvoor bedoelde hardware. Dat is echt een verschil van een dag bij een nacht. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
mOrPhie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:02:
De emulator is totaal niet representatief voor de telefoons. Ik werk zelf in de emulator voor het ontwikkelen en heb WP7 zelf mogen ervaren op daarvoor bedoelde hardware. Dat is echt een verschil van een dag bij een nacht. :)
Kun je dat onderbouwen? Waar zitten de verschillen?
Manuel schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:24:
Dat valt me nu pas ook op, bedankt dat je het even zegt loop ik nog even naar de hoster van mijn VPS toe. :)

Linkje naar XDE: http://developer.windowsphone.com/windows-phone-7/
Heb je ook een live-stream voor het london-event dat eerder op de dag zal worden gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Relief2009 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:04:
Heb je ook een live-stream voor het london-event dat eerder op de dag zal worden gehouden?
Ik kwam zojuist deze pagina tegen waar die informatie in staat. In het artikel staat dezelfde link als die van Sake (nogmaals bedankt! :)), het is de vraag of je er op tijd bij bent om de live-stream te mogen meemaken. Ik ben in ieder geval wel van plan om het op te slaan. (Wil er zelfs eerder voor opstaan :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Manuel schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:00:
[...]

Ik kwam zojuist deze pagina tegen waar die informatie in staat. In het artikel staat dezelfde link als die van Sake (nogmaals bedankt! :)), het is de vraag of je er op tijd bij bent om de live-stream te mogen meemaken. Ik ben in ieder geval wel van plan om het op te slaan. (Wil er zelfs eerder voor opstaan :)).

[...]
Je hoeft niet vroeg op te staan :P, 9.30 AM New York is 15.30 onze tijd :D

Nu nog een london-link :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga echt dus echt niet kijken. Bijna alles wat je wilt weten is toch al bekend en de globale hardware even eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Relief2009 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:32:
[...]

Ah, bedankt dat je het even cadeau geeft. :P Zat mij namelijk al zowat dood te rekenen om de tijden te pakken te krijgen. :P

Ik weet trouwens niet of Engadget het gaat opnemen, anders staat het vast de volgende dag op the internet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Alle events zijn gelijktijdig afaik.. 15u Nederlandse tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Relief2009 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:04:
[...]

Kun je dat onderbouwen? Waar zitten de verschillen?
Vooral de snelheid en vloeiendheid van de interface. De emulator was in de CTP's echt bijzonder traag, maar is tegenwoordig gelukkig al een stuk sneller. Het is echter nog niet de snelheid die je op de telefoons hebt. Qua vloeiendheid doel ik voornamelijk op dat het bedienen met de muis soms lijkt alsof de interface schokt of niet helemaal doet wat je zou willen. Als je een lijst wil scrollen scrolt hij in de interface soms de verkeerde kant op of stopt hij spontaan. Op een werkelijke WP7-telefoon echter gaat dit scrollen gewoon vloeiend en reageert de interface ook zoals je verwacht; dus geen spontane stops of een lijst die de verkeerde kant op wordt gescrolt. :)

Daarnaast kun je in de emulator multitouch niet testen en zijn sommige dingen als gps, accelerometer en camera niet beschikbaar, waardoor je geen goede indruk kunt krijgen van de toegevoegde waarde van die onderdelen. Deze kun je je natuurlijk voorstellen, maar de emulator deelt je in elk geval niet in de ervaring. :)

Al met al krijg je dus met de echte hardware een betere indruk en een beter gevoel bij WP7 dan bij de emulator, die duidelijk voor ontwikkeldoeleinden is en zeker geen representatieve demo hoeft te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door mOrPhie op 09-10-2010 21:17 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gsmarena.com/windows_phone_7-review-521.php
Dit is echter een onvolledige review met de nodige hiaten.
Ook logisch gezien heel veel bekend is, maar veel ook nog niet. Of nog niet bevestigd.
Een stuk uit z'n conclusie:

Windows Phone 7 is a great OS. Windows Mobile tried to squeeze a desktop-like OS in your pocket but that never quite worked. The seventh iteration of Microsoft’s mobile operating system takes a different approach – instead of loads of features through a complicated (and not very well thought out) user interface, it puts simplicity and usability first and then tries to add as much functionality as possible without making a mess out of the whole thing.
And it has worked – Windows Phone 7 looks like nothing we’ve ever used before, yet we never felt lost or confused. The most obvious thing works 80% of the time and the few tips sprinkled here and there taught us nice but not so obvious tricks without getting in the way.
Speaking of looks, Windows Phone 7 has unique aesthetics. Parts of it are absolutely gorgeous. It stays away from the faux 3D look for interface elements and instead keeps things flat but visually appealing. It’s the kind of look you’d find in a magazine or a well designed minimalist web site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ga ik me mp3, film, ebooks, en andere documentaten op de telefoon krijgen. Ondersteunt hij echt geen usb mass storage? En is die Zune software ook geschikt voor macs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
http://www.zune-online.co...n-mac-os-x-and-linux.html => Zune is er ook voor de Mac en voor Linux. Als ik jou was zou ik wel even kijken, wellicht worden daar je vragen wel beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
En van wat ik heb begrepen, schijnt de Zune software een parel te zijn. Geen iTunes bagger :P
mOrPhie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:16:
[...]

Vooral de snelheid en vloeiendheid van de interface. De emulator was in de CTP's echt bijzonder traag, maar is tegenwoordig gelukkig al een stuk sneller. Het is echter nog niet de snelheid die je op de telefoons hebt. Qua vloeiendheid doel ik voornamelijk op dat het bedienen met de muis soms lijkt alsof de interface schokt of niet helemaal doet wat je zou willen. Als je een lijst wil scrollen scrolt hij in de interface soms de verkeerde kant op of stopt hij spontaan. Op een werkelijke WP7-telefoon echter gaat dit scrollen gewoon vloeiend en reageert de interface ook zoals je verwacht; dus geen spontane stops of een lijst die de verkeerde kant op wordt gescrolt. :)

Daarnaast kun je in de emulator multitouch niet testen en zijn sommige dingen als gps, accelerometer en camera niet beschikbaar, waardoor je geen goede indruk kunt krijgen van de toegevoegde waarde van die onderdelen. Deze kun je je natuurlijk voorstellen, maar de emulator deelt je in elk geval niet in de ervaring. :)

Al met al krijg je dus met de echte hardware een betere indruk en een beter gevoel bij WP7 dan bij de emulator, die duidelijk voor ontwikkeldoeleinden is en zeker geen representatieve demo hoeft te zijn.
Mooi om te horen! Zijn er trouwens grafische eisen bij WP7? In de zin dat er bepaalde gpu's gebruikt moeten worden?

Mag ik ook vragen of je met het ontwikkelen van een app bezig bent en zo ja wat is dat dan? Lijkt me wel interesant om te weten :D

[ Voor 89% gewijzigd door Relief2009 op 10-10-2010 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
nvm vergeten te editen....

[ Voor 97% gewijzigd door Relief2009 op 10-10-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Relief2009 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:59:
En van wat ik heb begrepen, schijnt de Zune software een parel te zijn. Geen iTunes bagger :P
Die software is inderdaad prachtig. Lijkt in de verste verte niet op iTunes. Ziet er erg gelikt uit. Hij is trouwens al gewoon te downloaden en installeren en te gebruiken. Als je een live account hebt die op de US staat kan je ook gewoon subscriben op podcasts en de marketplace doorspitten. Om te kunnen kopen wordt het weer wat lastiger. Maar het hebben van een account is dan ook weer handig voor features zoals Smart DJ. Als straks Zune 4.7 uitkomt zal Windows Update waarschijnlijk wel zorgen voor die update.

http://www.zune.net/en-us/products/software/download/#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
De website is open inderdaad, jammer genoeg zullen morgen/volgende week pas alle toestellen worden toegevoegd. Ik ben benieuwd! :)
Relief2009 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:32:
[...]

Volgens facebook is het van 09:30 tot 11:30, haha.

http://www.facebook.com/W...t.php?eid=160230357338152

[ Voor 57% gewijzigd door Manuel op 10-10-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
IntoDevel schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 09:13:
[...]

Die software is inderdaad prachtig. Lijkt in de verste verte niet op iTunes. Ziet er erg gelikt uit. Hij is trouwens al gewoon te downloaden en installeren en te gebruiken. Als je een live account hebt die op de US staat kan je ook gewoon subscriben op podcasts en de marketplace doorspitten. Om te kunnen kopen wordt het weer wat lastiger. Maar het hebben van een account is dan ook weer handig voor features zoals Smart DJ. Als straks Zune 4.7 uitkomt zal Windows Update waarschijnlijk wel zorgen voor die update.

http://www.zune.net/en-us/products/software/download/#
Thanks! 4.7 schijnt nog niet klaar te zijn, er komt nog een volgende versie voor WP7.

Voor de mensen die eerst een filmpje willen zien, YouTube: Exclusive: Windows Phone 7 Desktop Synchronization

Alles werkt snel, vloeiend en handig, vooral dat rechterklik syncen en WIFI sync! Nog een reden waarom je fabrikanten niet teveel vrijheid moet geven wat betreft software. Mensen die een SGS hebben begrijpen vast wat ik bedoel (hint: Kies).
Hey is dat niet de HTC? Ziet er wel heel strak uit :D

[ Voor 25% gewijzigd door Relief2009 op 10-10-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 22:24:
Hoe ga ik me mp3, film, ebooks, en andere documentaten op de telefoon krijgen. Ondersteunt hij echt geen usb mass storage? En is die Zune software ook geschikt voor macs?
Zo dus:
http://www.microsoft.com/...-files-with-my-phone.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
De huidige zune-software werkt blijkbaar niet op de Mac, maar het zou me niet verbazen als de volgende versie wel op de mac te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:14:
[...]

De huidige zune-software werkt blijkbaar niet op de Mac, maar het zou me niet verbazen als de volgende versie wel op de mac te gebruiken is.
1. Microsoft is hier in ieder geval mee bezig.
Een tijdje geleden was er een vacature te zien voor een "Mac Zune" engineer/developer.

2. Ik heb de Zune software geïnstalleerd en wat een positieve verrassing is dat vergeleken met iTunes.
Call me impressed.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Lees net dat 4G vanaf het begin ondersteund wordt door Windows Phone. Wil nog niet zeggen dat de phones ook 4G zijn. Zijn jullie het met mij eens dat het niet de moeite is om hierop te wachten? Het duurt toch nog minstens 1 tot 2 jaar voordat 4G in Nederland een beetje van de grond komt?

http://www.geekword.net/windows-phone-7-4g/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 20:05
IntoDevel schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:05:
Lees net dat 4G vanaf het begin ondersteund wordt door Windows Phone. Wil nog niet zeggen dat de phones ook 4G zijn. Zijn jullie het met mij eens dat het niet de moeite is om hierop te wachten? Het duurt toch nog minstens 1 tot 2 jaar voordat 4G in Nederland een beetje van de grond komt?

http://www.geekword.net/windows-phone-7-4g/
Dat ze de icoontjes in de software kunnen laten zien betekent niet per definitie dat MS ook drivers heeft geschreven voor de andere hardware die nodig is. Persoonlijk zou ik dat hele 4G gewoon negeren totdat het vanzelf op je af komt. Tenzij je natuurlijk zo graag zó snel internet op je mobiel wil dat je nu wel even zonder smartphone kan?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Relief2009 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:59:
Mooi om te horen! Zijn er trouwens grafische eisen bij WP7? In de zin dat er bepaalde gpu's gebruikt moeten worden?
De GPU moet DirectX 9 compatible zijn. Dit voornamelijk voor XNA (games).
Wikipedia: Windows Phone 7
Mag ik ook vragen of je met het ontwikkelen van een app bezig bent en zo ja wat is dat dan? Lijkt me wel interesant om te weten :D
Geen concrete apps nog. Ik ben een aantal testapplicaties aan het schrijven om de verschillende concepten onder de knie te krijgen, waarbij ik voornamelijk kijk naar connected apps mbv Azure. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:41
mOrPhie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:16:
[...]

De snelheid van de emulator verschilt enorm per pc en is ook afhankelijk van je app. We hebben verschillen gezien van 300% sneller op de emulator en 50% van de snelheid op de emulator op dezelfde machine en verschillende apps. Dit is vooral kritisch als je XNA apps bouwt lijkt het.

Ik merk zelf dat ik het snelst ontwikkel op de emulator en finetune op het device voor UI zaken en animaties.

Wat betreft de GPS en accelerometer, deze wil je altijd kunnen faken met testdata. Je gaat om je app te testen niet steeds naar buiten lopen ;) (tenminste, ik niet) dus testdata opnemen en deze binnen achter je pc kunnen gebruiken om je app te testen op device of emulator is erg handig :)

Btw, multitouch test ik met een externe Dell monitor die multitouch ondersteund. Pinchzoom etc werkt dan prima.

Maar ik ben het met je eens dat het ervaren op een echt device wel essentieel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Omdat het bijna maandag 11 oktober 15:00 uur is (nou ja *kijkt naar klok*... wishfull thinking) hier nog maar even een gelekt plaatje van de HD7 van HTC. Ziet er strak uit.

We zullen het straks wel zien welke 'leaks' er valide waren en welke ordinaire renders o.i.d.!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
ppaddo schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:37:
Omdat het bijna maandag 11 oktober 15:00 uur is (nou ja *kijkt naar klok*... wishfull thinking) hier nog maar even een gelekt plaatje van de HD7 van HTC. Ziet er strak uit.

We zullen het straks wel zien welke 'leaks' er valide waren en welke ordinaire renders o.i.d.!
Zag het net ook. Mooie telefoon ja :D Ik hoop echt dat de 16GB versie ook in de EU te vinden zal zijn :)

Grappig om te zien hoeveel haat er tegen WP7 is, maar ja dat krijg je met een unieke OS ;)

Wat ook apart is, is dat door de introductie van Android er alleen naar specs wordt gekeken (dat krijg je als Android op elke telefoon wordt gezet) en niet de soepelheid van het OS en speelbaarheid van Games.

[ Voor 20% gewijzigd door Relief2009 op 10-10-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Relief2009 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:53:
[...]

Zag het net ook. Mooie telefoon ja :D Ik hoop echt dat de 16GB versie ook in de EU te vinden zal zijn :)

Grappig om te zien hoeveel haat er tegen WP7 is, maar ja dat krijg je met een unieke OS ;)

Wat ook apart is, is dat door de introductie van Android er alleen naar specs wordt gekeken (dat krijg je als Android op elke telefoon wordt gezet) en niet de soepelheid van het OS en speelbaarheid van Games.
Haat is er altijd schijnbaar. Onbegrijpelijk vind ik. Waar hebben we het nou eigenlijk over? Een beetje relativeren kan geen kwaad. Maar goed. Daar moet je maar wat langsheen lezen. Laten we eerst maar eens kijken wat het gaat brengen. Android is ook een aardig besturingssysteem. De Desire draait lekker. Maar krijg toch sterk het vermoeden dat dit grotendeels te danken is aan HTC en niet aan Android. Als ik het zo lees hier en daar stappen ze met Android in dezelfde valkuil als Windows Mobile destijds. Teveel fragmentatie. Veel fabrikanten willen niet meer upgraden, omdat ze dan hun 'schil' moeten herzien. Ik ben vooral heel benieuwd hoe de strategie van Microsoft gaat uitpakken. Door geen schillen meer toe te staan en alleen custom tiles te ondersteunen wordt updaten heel eenvoudig waardoor het voor developers veel makkelijker is om software te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Hey Matthijs. Leuk dat je hier meeleest en reageert als echte insider. :)
[...]
Wat betreft de GPS en accelerometer, deze wil je altijd kunnen faken met testdata. Je gaat om je app te testen niet steeds naar buiten lopen ;) (tenminste, ik niet) dus testdata opnemen en deze binnen achter je pc kunnen gebruiken om je app te testen op device of emulator is erg handig :)
Nee, zeker hoor. Dat is ook zoals ik het heb gedaan. Ook de camera kun je emuleren met een webcam (maar dat wist jij vast al :P ).
Btw, multitouch test ik met een externe Dell monitor die multitouch ondersteund. Pinchzoom etc werkt dan prima.
Cool. :) Ik zit er zeker aan te denken om een multitouch-monitor aan te schaffen, precies voor dit doel. De kwaliteit/prijs verhouding verschilt alleen nogal en ik ben niet zo'n fan van optische multitouch. Het is echter de enige optie nu om multitouch te emuleren op WP7. :)

[ Voor 5% gewijzigd door mOrPhie op 10-10-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik kan er ook niet op wachten.als de telefoon zo soepel en heerlijk navigeert als mijn ZuneHD,sta ik snel in de winkel :P dat ding blijft nog steeds 1 van mijn betere aankopen van de laatste jaren.microsoft weet nu goed waar ze mee bezig zijn qua gebruik en snelheid

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ja, het is nog maar 6 uur wachten tot 'het' evenement. :P Ik denk dat ik maar eens mijn tijd ga verdoen met het doen van wat stage opdrachten. Succes met wachten iedereen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Zune 4.7 is uit. Als je Zune al hebt geinstalleerd is ie gewoon via Windows Update binnen te halen (onder optional updates even selecteren). En anders via de site http://www.zune.net.

bron: http://www.engadget.com/2...o-receive-your-windows-p/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:24
In de tussentijd kunnen jullie vast Zune 4.7 downloaden. Die is net gereleased via windowsupdate.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
IntoDevel schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:22:
Zune 4.7 is uit. Als je Zune al hebt geinstalleerd is ie gewoon via Windows Update binnen te halen (onder optional updates even selecteren). En anders via de site http://www.zune.net.

bron: http://www.engadget.com/2...o-receive-your-windows-p/
Ik dacht dat 4.7 al een tijdje bestond Misschien is het verder uitgebreid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Relief2009 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:27:
[...]

Ik dacht dat 4.7 al een tijdje bestond Misschien is het verder uitgebreid?
Volgens mij niet hoor. Hij bestond al in de wandelgangen als DE versie die voor Windows Phone 7 bedoelt is. Vandaar ook versie 4.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:24
In 4.7 is nu ook een marketplace toegevoegd waar je tot nu toe alleen video's kan kopen.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het bespreken van individuele Windows Phone 7-toestellen graag individuele topics openen.