Je hebt er alleen jezelf meeVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:54:
Echt hoor, krijg gewoon weer zin om een echte roker te worden door al dat eenzijdige, hypocriete geleuter hier. Ja ja, weinig constructief deze post van mij, maar ongelofelijk.
Incorrect en op de man spelend, terwijl je ook had kunnen proberen een onderbouwing te geven. Ik gebruik alleen de drogredenen van Koenoe tegen hemzelf, omdat hij eerst zegt dat hij sociaal is, en daarna als hij de consequenties zou moeten trekken, opeens wisselt naar "volgens de wet mag ik hier roken". Dat is schijnsociaal zijn. Dat je er ook compleet naast zit in je irritatie aangaande mijn standpunt, ach, ergernis is een slechte raadgever.@Gambieter: eigenlijk is het de moeite niet waard, want je bent echt wel een zeur hoor. Met je vingertje blijven wijzen naar een ander en quotes eruit gooien als "maar dat past niet in je straatje"etc, maar het is een beetje een "pot verwijt de ketel" geleuter hier, alleen zit jij aan het andere uiteinde van het spectrum.
Het verschil is dat aan alcohol er geen verslavende stoffen zijn toegevoegd. Ook is er veel minder sprake van geestelijke verslaving, en daarmee gaat je redenering niet op. Een roker die perse wil roken ondanks dat dit ongewenst is, en daarna gaat zeggen "niet iedereen vind het overlast" en "het mag hier volgens de wet", die vertoont tekenen van verslaving. Het is een catch-22, ik weet het.Maar het feit dat roken een erkende verslaving is (waar je gelijk in hebt) maakt niet van elke roker een verslaafde. Alcoholisme is ook een erkende verslaving, maar dat maakt niet van een ieder die wel eens een drankje drinkt een verslaafde.
Dat is inderdaad irrelevant, maar het werd vooral door rokers aangehaald als excuus voor het moeten mogen roken.En ergens las ik iets over rommel de lucht in blazen...als we hier met z'n allen in electrische autotjes rijden, er rozegeur en maneschijn uit onze fabriekjes komt en al onze kroegen gebouwd worden midden in een zuurstofrijk bos, dan denk ik dat deze argumentatie pas relevant gaat worden voor de discussie.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.