Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:35

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik geloof dat de D300s sneller wordt wanneer er een grip onderzit, dit is bij de D7000 niet het geval.

Ik denk dat voor vogel fotografie de D7000 toch aantrekkelijker is, de ISO geeft je wat meer ruimte en je zegt dat de MP's niet zo belangrijk is, maar wanneer je gaat croppen (iets wat je bij vogels toch wat sneller 'moet' doen), dan zijn de extra MP's toch prettig. Tevens heeft de D7000 2 programmeerbare settings op de dial zitten.

Zelf heb ik voor dezelfde keuze gestaan, ik vond het filmen dan wel belangrijk, maar er waren verder ook niet zoveel pluspunten voor mij tegenover de D300s. De D300s is wel een stuk groter, maar of dit nou zo'n groot voordeel is, zelf heb ik de grip erop zitten en ik vind dit echt meer dan genoeg camera.

Hoe belangrijk die FPS is ligt eraan wat je ermee doet, hou er wel rekening mee dat de D7000 voor korte bursts 6FPS in 14bit kan schieten terwijl dit voor de D300s maar 2,5fps is.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Benjamin,

Bedankt voor je antwoord!
Waar ik op dit moment het meeste mee bezig ben is het fotograferen van roofvogels en trekvogels, dus een fijne sequence schieten om er de mooiste uit te pakken zou ik erg prettig vinden imho.

Ik had de specs van de d300s al doorgenomen maar daar was ik idd niet de 2.5fps op 14 bits info tegengekomen (of ik moet eroverheen gelezen hebben)

Hoe bevalt de d7000 jou incl grip en wat voor type fotografie beoefen jij?

Aan de ene kant is de keuze voor de d7000 door de nieuwe techniek en net wat meer pluspunten de keuze voor mij maar ik wil met deze toekomstige camera voorlopig een kick ass apparaat hebben waar ik ruimschoots mee uit de voeten kan ook als mijn skills zich nog meer verbeteren e.d. (volg weleens een workshop hier en daar en daar leer je weer superveel van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
of wachten op de opvolger van de D300s [mits die komt natuurlijk].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amrit schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:30:
of wachten op de opvolger van de D300s [mits die komt natuurlijk].
De geruchten gaan dat die in augustus samen met de nieuwe D4 gepresenteert gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Ik zou voor de D7000 gaan, die is op vrijwel alle punten beter en moderner. 6 fps of 7/8 fps maakt ook nauwelijks iets uit. Het enige voordeel van de D300s is z'n grotere formaat als je grote handen hebt en het gebruik van CF kaartjes die iets degelijker en zijn. Het is als het vergelijken van een vorige generatie VW Passat met de nieuwste generatie VW Golf...

Of inderdaad, wachten op de opvolger van de D300s, die wordt ongetwijfeld nog beter, maar de vraag is hoe lang dat nog duurt, niemand die dat weet helaas.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Met de D400 moet je wel rekening houden met een veel hogere prijs, tegen de tijd dat die leuk geprijsd is ben je weer maanden verder.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:30:
Beste Benjamin,

Bedankt voor je antwoord!
Waar ik op dit moment het meeste mee bezig ben is het fotograferen van roofvogels en trekvogels, dus een fijne sequence schieten om er de mooiste uit te pakken zou ik erg prettig vinden imho.

Ik had de specs van de d300s al doorgenomen maar daar was ik idd niet de 2.5fps op 14 bits info tegengekomen (of ik moet eroverheen gelezen hebben)

Hoe bevalt de d7000 jou incl grip en wat voor type fotografie beoefen jij?

Aan de ene kant is de keuze voor de d7000 door de nieuwe techniek en net wat meer pluspunten de keuze voor mij maar ik wil met deze toekomstige camera voorlopig een kick ass apparaat hebben waar ik ruimschoots mee uit de voeten kan ook als mijn skills zich nog meer verbeteren e.d. (volg weleens een workshop hier en daar en daar leer je weer superveel van)
Ik fotografeer tot op heden nog vanalles en nog wat, ik ben nu zelf slechts ruim 1,5 jaar echt met fotografie bezig en dat met een voltijd studie heb ik nog niet zoveel tijd gehad om te fotograferen wat ik wil.

Wel ben ik echt van mening dat wil je snelle dingen schieten dat de ISO waarden van de D7000 een groter voordeel is dan de extra FPS, maargoed ik ben ook niet echt de type die zijn knop in doet houden en maar talloze foto's maakt, daarbij moet je rekening houden dat met RAW het toch gelimiteerd is hoeveel foto's je in een burst kan schieten. Wel kan geloof ik de D300s langer dan de D7000 op 12bit.

Dus ja het zijn afwegingen, wat ik al zei, ik heb duidelijk voor de D7000 gekozen omdat ik de voordelen van de D300s niet nodig heb, jij moet uiteraard jouw eigen keuze maken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks!

Een eigen keuze blijft het altijd hoor, maar de mening van andere mede fotografie liefhebbers die de apparatuur al in het bezit hebben telt toch altijd enigszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:28:
Goedemorgen allemaal,

Na een aantal jaar te hebben gefotografeerd met een Nikon D40 icm 18-55 kitlens en nikkor 70-300vr zoomlens op het gebied van natuur/vogelfotografie wil ik mijn gear gaan upgraden naar een meer volwassen set.

Alleen ben ik nog steeds aan het twijfelen tussen de volgende twee bodies;

Nikon D7000
Nikon D300s

Het filmen en de megapixels van de D7000 spreekt me niet zo aan aangezien ik niet zal gaan filmen, maar de 7 tot 8bps van de D300s is weer een pluspunt, zijn er hier mede amateur fotografen die voor hetzelfde dilemma stonden/staan? wat is de dealmaker/breaker bij beide toestellen.
Ik heb ze allebei getest waarbij de D300s sneller en robuuster is maar de D7000 weer wat technisch nieuwer.

Voor wat betreft objectieven komt er in de toekomst een 1.7x converter + 300mm f4 lens bij

Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde antwoorden
70-300VR blijft een heerlijke lens voor vogels in vlucht, da's met die 300mm +TC een stuk lastiger.

Mijn ervaring is dat fps niet zo veel uitmaakt, 6 is echt zat voor vrijwel alle toepassingen. Hoe snel je kan reageren en je lens op het juiste punt kan laten focussen is veel belangrijker.
Een D7000 levert je een stop meer bruikbaar op, je krijgt op 3200 een plaat die je met een d300s op 1600 krijgt. Da's vooral relevant als je in slecht licht werkt, in het bos onder de bomen bijv.

Verder, en dat heb ik al vaker gezegd maar ik noem 't gewoon nog een keer, een D300 en een lens met rubber ring aan de mount kant (zoals de 70-300)heb je een combi waar slecht weer eigenlijk geen issue meer is. Ik ben nu over op een lens die ik wat minder vertrouw en daar zit dus meestal een rainsleeve over.

Ik weet niet hoe goed je met die D40 overweg kan, zelf ben ik vanaf een D50 over gestapt en ik was daarmee al zo ver dat het ontbreken van scene modes op een d300 geen issue was. Voor mijn vrouw was het wel erg wennen. Wat je met alletwee wel zal merken is dat eventuele technische fouten die je maakt en die je d40 je niet laat zien die ga je nu wel tegenkomen.

Het is een keuze die ik niet graag zou willen maken maar ik denk dat ik uiteindelijk toch voor een d300s zou gaan, puur vanwege de vorm en de bouw.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wijnands schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:40:
[...]

Verder, en dat heb ik al vaker gezegd maar ik noem 't gewoon nog een keer, een D300 en een lens met rubber ring aan de mount kant (zoals de 70-300)heb je een combi waar slecht weer eigenlijk geen issue meer is. Ik ben nu over op een lens die ik wat minder vertrouw en daar zit dus meestal een rainsleeve over.

Het is een keuze die ik niet graag zou willen maken maar ik denk dat ik uiteindelijk toch voor een d300s zou gaan, puur vanwege de vorm en de bouw.
De D7000 heeft ook weather sealing. Ik heb er nog geen praktische ervaring mee, maar het zit er wel op.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat de keuze nog alleen maar lastiger maakt. Hm.. dan zou ik denk ik toch voor een d7000 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:47

TF0

Wijnands schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:40:
[...]

Als je dan ook nog bedenkt dat de D7000 zo'n 250 euro (= originele grip) goedkoper is, heb je voor hetzelfde geld dezelfde/grotere bouw met een betere beeldsensor. De bouwkwaliteit van de D7000 is erg goed kan ik vertellen uit ervaring.
Fiber schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:58:
Ik zou voor de D7000 gaan, die is op vrijwel alle punten beter en moderner. 6 fps of 7/8 fps maakt ook nauwelijks iets uit. Het enige voordeel van de D300s is z'n grotere formaat als je grote handen hebt en het gebruik van CF kaartjes die iets degelijker en zijn. Het is als het vergelijken van een vorige generatie VW Passat met de nieuwste generatie VW Golf...

Of inderdaad, wachten op de opvolger van de D300s, die wordt ongetwijfeld nog beter, maar de vraag is hoe lang dat nog duurt, niemand die dat weet helaas.
Bovendien is de D300s zo'n 150g zwaarder en heeft de D7000 ook een dual kaart slot, waarbij de tweede kaart als back-up kan worden ingesteld. Het argument van de robuustheid van de CF kaart in de D300s vervalt dan ook min of meer in mijn ogen. Wachten kan ook maar als de D400 o.i.d. in september uitkomt zul je (waarschijnlijk) tot de lente moeten wachten om veel foto's te kunnen maken. In de winter zijn er heel veel vogels weg. En wat hoop je in de nieuwe versie wel te vinden wat er in deze niet zit? Een betere sensor, maar fotografeer je vaak in het donker en kun je die stop(s) missen? En is het die prijs van 1500 (gokje van de nieuwprijs) waard?

Laatste punt is de hoeveelheid foto's die de D300s kan schieten op hoge snelheid met (jpeg)+(raw) op maximale resolutie totdat de buffer vol is, die is bij de D7000 slechts 11 of 15 (uit mijn hoofd). Ik lees wat tegenstrijdige berichten op internet dus ik weet het zo niet van de D300s...

Gewoon doen wat je gevoel je zegt, je kunt het volgens mij niet echt fout doen (zeker omdat je niet wilt filmen). De verschillen zijn subtiel/minimaal. De Passat/Golf vergelijking van Fiber vind ik goed op zijn plaats. Ik zou beide body's eens testen met de 70-300 lens, kijken wat beter voelt en waar het zwaartepunt ligt.

Bij mij lagen de wegingsfactoren voor de beslissing anders: o.a. goede iso prestaties en goed filmen vond/vind ik belangrijk. En dan kom je op een D7000 :). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb een D7000 en vind het ook een pracht van een camera. Die 2fps sneller bij de D300 zul je denk ik niet echt gaan merken, als je er dan een adapter aanhangt wel, dan gaat hij tot 12.

Buiten de Burst en de Snellere sluiterstijd zie ik ook niet echt technische voordelen van de D300. Bij de D7000 heb je dan wel weer de U1 en U2 stand die handig zijn.

Nu moet ik wel zeggen, ik vind de D7000 wel wat licht, maar met een Grip is hij wellicht beter(heb momenteel nog geen). Familie van mij (waardoor ik in fotografie gerold ben) heeft een D300 en die is soms toch wel jaloers op m'n ISO waarden, zoals eerder gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
TF0 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:48:
[...]

Klinkt niet verkeerd voor 61 euro inclusief verzendkosten (als ik het allemaal goed lees op de site i.i.g.). Ben benieuwd of hij zich een beetje goed houdt en wat de ervaring zijn op de lange termijn!
Ik heb deze ook besteld. Vooral het feit dat er een accu bij zit spreekt me nogal aan. Ik zal laten weten wat ik er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
Een vriend van mij heeft de D300s en hij zou 'm direct inruilen tegen mijn D7000 als ik het voor zou stellen (wat ik uiteraard niet ga doen). Nu gaat 'ie toch maar verder sparen voor een full-frame ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009

TF0

ReneDD schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:35:
Een vriend van mij heeft de D300s en hij zou 'm direct inruilen tegen mijn D7000 als ik het voor zou stellen (wat ik uiteraard niet ga doen). Nu gaat 'ie toch maar verder sparen voor een full-frame ;p
Dan ben ik (en etquart waarschijnlijk ook) benieuwd waarom :).

@Weiman:
Houd ons/mij maar op de hoogte, ben benieuwd!

@JelmerHT
Het klopt wel dat als je er zware lenzen op zet, de D7000 een beetje klein aanvoelt. Dan voelt een D700 al een stuk beter (D300s heb ik daar niet mee getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

TF0 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:23:
[...]Als je dan ook nog bedenkt dat de D7000 zo'n 250 euro (= originele grip) goedkoper is, heb je voor hetzelfde geld dezelfde/grotere bouw met een betere beeldsensor. De bouwkwaliteit van de D7000 is erg goed kan ik vertellen uit ervaring.
Met de grip is de D7000 in oppervlakte groter dan de D300s, maar de D300s is toch nog steeds breder en zelf hoger, waardoor je meer grip heb als die horizontaal is dan met de D7000 met grip. Plus met grip is de D300s uiteraard een stuk groter weer. Mijn broer gebruikt op het moment de D90 met grip (even groot als de D7000) en zegt zelf liever iets groter te willen. Dus ja het ligt aan de persoon.
Nu moet ik wel zeggen, ik vind de D7000 wel wat licht, maar met een Grip is hij wellicht beter(heb momenteel nog geen).
Zelf heb ik de originele grip en nu ook vaak mijn 70-200 eraan en zo licht vind ik dat toch niet. ;)

Maargoed ik kom dan ook van een D3000 vandaan, dus voor mij was die 'loodzwaar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom ook van een D3000(persoonlijke camera dan), maar dat was meer een speeltje. Ik heb wel al met een D90/D300 gewerkt, misschien vandaar het verschil.

Ik heb liever dat de camera wat meer weegt, misschien een persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Ik vroeg me af. Ik heb nu een paar maanden een D3100, maar ik wil toch echt een stuk meer. Kwa fotokwaliteit kom ik er zeker wel, en ben ik ook heel tevreden met de D3100 maar ik mis een aantal onmisbare features, zoals de AF motor. Mijn vader heeft hele mooie AF lenzen liggen die ik nu niet goed kan gebruiken. Dus mijn vraag is, hoe is de AF motor, heeft deze nog beperkingen, of worden alle AF lenzen volledig gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
QErikNL schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 02:47:
Ik vroeg me af. Ik heb nu een paar maanden een D3100, maar ik wil toch echt een stuk meer. Kwa fotokwaliteit kom ik er zeker wel, en ben ik ook heel tevreden met de D3100 maar ik mis een aantal onmisbare features, zoals de AF motor. Mijn vader heeft hele mooie AF lenzen liggen die ik nu niet goed kan gebruiken. Dus mijn vraag is, hoe is de AF motor, heeft deze nog beperkingen, of worden alle AF lenzen volledig gepakt?
There is a focus motor in the D7000, so it works with every AF lens made since 1986.

Even better, there's an aperture-ring feeler, so it meters with all AI and newer (1977-on) manual-focus lenses. The D7000 also gives full-color Matrix metering and EXIF data with manual-focus lenses if you share the lens' data in a menu. More at Nikon Lens Compatibility.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:05:
Ik kom ook van een D3000(persoonlijke camera dan), maar dat was meer een speeltje. Ik heb wel al met een D90/D300 gewerkt, misschien vandaar het verschil.

Ik heb liever dat de camera wat meer weegt, misschien een persoonlijke voorkeur.
Je zegt zelf al dat je geen grip heb en ik weet niet wat voor lenzen je hebt, maar mijn setje van D7000, grip en 70-200 zit nu aan 2,2 kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
QErikNL schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 02:47:
. Mijn vader heeft hele mooie AF lenzen liggen die ik nu niet goed kan gebruiken. Dus mijn vraag is, hoe is de AF motor, heeft deze nog beperkingen, of worden alle AF lenzen volledig gepakt?
Ik kan me zo 123 geen enkele AF lens voor de geest halen die niet past. Enige is dat een D3 series camera bij hele zware lenzen net ietsje rapper zal zijn omdat daar gewoon een hele sterke motor in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05-2024
ik welkom me zelf ook even bij de club :)

vandaag even een d7000 laten halen met een 18-105 voor 999 een uv filter van hoya een tassie 2x sdhc 8gb class 10 dat was het wel... 8)

maar nu komt de grote vraag een flitser.... O-)

wat is een goede flitser heb online naar de sb 700 zitten kijken maar die prijs 8)7 8)7 8)7
jezus wat duur, een Metz, Sigma, Nissin, YN zijn voor de helft van het geld te koop

iemand voor mij uitleg en ervaring waarom nikon of x voor en nadelen want ik zie de bomen niet meer in het bos ;) !? _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door AiKoiN op 17-07-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kijk anders eens of je een tweedehands SB600 kan vinden.

Feli! Nette aankoop. 999 Euro is een strakke prijs trouwens, welke winkel?

[ Voor 41% gewijzigd door Fiber op 18-07-2011 00:34 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:29
AiKoiN schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:29:

vandaag even een d7000 laten halen met een 18-105 voor 999 een uv filter van hoya een tassie 2x sdhc 8gb class 10 dat was het wel... 8)

wat is een goede flitser heb online naar de sb 700 zitten kijken maar die prijs 8)7 8)7 8)7
jezus wat duur, een Metz, Sigma, Nissin, YN zijn voor de helft van het geld te koop

iemand voor mij uitleg en ervaring waarom nikon of x voor en nadelen want ik zie de bomen niet meer in het bos ;) !? _/-\o_
De equivalente flits van Metz, de 50 af-1 (pricewatch unsorted: METZ MECABLITZ 50 AF-1 NIKON/FUJI) is zeker het overwegen waard. De sb 700 heeft het voordeel dat er harde gels en een flitsvoetje bijgeleverd zitten en dat die beter (logischer) bedienbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
AiKoiN schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:29:

Zin/onzin van UV filters zullen we het maar niet over hebben. Leuke set, nette prijs.

Voor een enkele flitser die voornamelijk op de camera zit volstaat Metz zeker ook. Sigma was een jaar of 2 geleden best aardig maar wat gammel en de documentatie was om te huilen, weet niet hoe dat nu is. YN ken ik alleen als handmatige slave, nissin is verbazend goed in het kopieren van iTTL geslaagd maar ik vind ze wel een tikje fragiel overkomen.

Heb je plannen om met meer flitsers te gaan werken dan is nikon een prijzige maar wel vreselijk relaxte manier om dat aan te pakken.

Ik zou je, tenzij dit niet je eerste spiegelreflex is, wel adviseren om enige ervaring op te doen voordat je je op flitsen stort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
Wijnands schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:28:
[...]

Zin/onzin van UV filters zullen we het maar niet over hebben. Leuke set, nette prijs.

[...]

Voor een enkele flitser die voornamelijk op de camera zit volstaat Metz zeker ook. Sigma was een jaar of 2 geleden best aardig maar wat gammel en de documentatie was om te huilen, weet niet hoe dat nu is. YN ken ik alleen als handmatige slave, nissin is verbazend goed in het kopieren van iTTL geslaagd maar ik vind ze wel een tikje fragiel overkomen.

Heb je plannen om met meer flitsers te gaan werken dan is nikon een prijzige maar wel vreselijk relaxte manier om dat aan te pakken.

Ik zou je, tenzij dit niet je eerste spiegelreflex is, wel adviseren om enige ervaring op te doen voordat je je op flitsen stort.
Uhm ik doe niets mijn vrouw der hobby ik moest een goede camera uitzoeken :)

Voor de nieuwsgierige mijn vrouw is naar rotterdam gereden maar weinig winkels die open zijn op zondag :)..
Ik had de camera en lens in een kit gevonden voor 1029 en als je kwam halen was de actie 10ct per kilometer korting .

Dus de kit voor 999 gekregen deden ze volgens mijn vrouw niet moeilijk over.
Alleen kwam mijn vrouw thuis met andere sd dan gereserveerd en een filter...
De filter was nodig als bescherming voor lens en beter kleuren...
De sd kaarten waren sneller en goedkoper.. Had sandisk video extreme kreeg transcend c10

Ze heeft morgen het boek van de man binnen zoals iemand heeft verteld hier dus die verdiept zich erin..

[ Voor 3% gewijzigd door AiKoiN op 18-07-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39

samo

yo/wassup

Ik neig nu toch ook wel heel erg naar de D7k. Fotografeer nu nog met D80 en schiet voornamelijk party/concert. Dus in het donker. Hoewel ik Patrick's argument van ergonomie snap, heeft de D7k toch ook wel voordelen. De ISO preformance is misschien net wat beter. Maar ook een dubbele SD-slot sluit goed aan bij mijn opgebouwde SD-kaarten-collectie. En de aansluiting voor een microfoon spreekt ook wel aan, mocht ik ooit video gaan doen. Dus nu nog even kijken waar. Webshopje waarschijnlijk.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 10:02
samo schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:58:
Ik neig nu toch ook wel heel erg naar de D7k. Fotografeer nu nog met D80 en schiet voornamelijk party/concert. Dus in het donker. Hoewel ik Patrick's argument van ergonomie snap, heeft de D7k toch ook wel voordelen. De ISO preformance is misschien net wat beter. Maar ook een dubbele SD-slot sluit goed aan bij mijn opgebouwde SD-kaarten-collectie. En de aansluiting voor een microfoon spreekt ook wel aan, mocht ik ooit video gaan doen. Dus nu nog even kijken waar. Webshopje waarschijnlijk.
Ik heb nu de D7000 ook al een tijdje, maar hij blinkt uit in echt alles gewoon. Vooral de iso's.

Ben niet bang om op 3200 iso te schieten tijdens feestfotografie opdrachtjes. Aantal voorbeeldjes op hogere iso's (klik voor 1024px)

800 iso onbewerkt
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3100/5871746339_e44bf51465.jpg

1600 iso, onbewerkt
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6146/5935060378_267428b981.jpg

3200 iso, onbewerkt
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5146/5872309954_961b27ace8.jpg

En nog een 3200iso shot, wel bewerkt
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6026/5877992379_ed5cac28d2.jpg

En een video op 3200 iso, in lastige lichtomstandigheden
http://www.flickr.com/pho...5888576625/in/photostream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
AiKoiN schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:49:

Dus de kit voor 999 gekregen deden ze volgens mijn vrouw niet moeilijk over.
Alleen kwam mijn vrouw thuis met andere sd dan gereserveerd en een filter...
De filter was nodig als bescherming voor lens en beter kleuren...
Klinkt als Foka. Bescherming valt wat voor te zeggen, betere kleuren is onzin. Als ze gekke dingen ziet of meent scherpte te missen draai het filter er dan 's af en kijk of dat helpt.
De sd kaarten waren sneller en goedkoper.. Had sandisk video extreme kreeg transcend c10
Transcend zijn fijne kaarten, c10 is snel zat!
Ze heeft morgen het boek van de man binnen zoals iemand heeft verteld hier dus die verdiept zich erin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
Wijnands schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:04:
[...]

Klinkt als Foka. Bescherming valt wat voor te zeggen, betere kleuren is onzin. Als ze gekke dingen ziet of meent scherpte te missen draai het filter er dan 's af en kijk of dat helpt.
Ik heb mijn set (D7000 + 18-200VRII) verzekerd via een aanvullende kostbaarheden verzekering bij mijn Interpolis inboedel verzekering. Kost een paar tientjes per jaar, als je hem laat vallen krijg je een nieuwe. Ook aanvullende garantie etc. Eigenlijk is vrijwel alles gedekt behalve professioneel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
DRAFTER86 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:11:
[...]

Ik heb mijn set (D7000 + 18-200VRII) verzekerd via een aanvullende kostbaarheden verzekering bij mijn Interpolis inboedel verzekering. Kost een paar tientjes per jaar, als je hem laat vallen krijg je een nieuwe. Ook aanvullende garantie etc. Eigenlijk is vrijwel alles gedekt behalve professioneel gebruik.
wacht maar tot je hem laat vallen :(
na 2 jaar dan krijg je de dag waarde (zeker NIET de nieuwwaarde)
dit natuurlijk -dit -dat -zus -zo en dan kun je nog net een fiets ventiel kopen met korting (no offence hoor !!)

lees die voorwaarden maar eens door van de interpolis kostbaarheden verzekering en buiten huis verzekering.

http://www.interpolis.nl/...ostbaarheden/dekking.aspx

ennuh, buiten de deur verzekering dekt foto/video apparatuur tot 1250 per gebeurtenis
kosten 7 euro permaand dus stukken voordeliger.

maar weer even on topic
--------

inderdaad ondervind weinig problemen met mijn transcend, takems werkt in iedergeval niet erin ;)
recentelijke goede ervaring met transcend gehad mbt garantie top hoor !

verder hoor ik mijn vrouw niet klagen en is ze helemaal dol blij met haar D7000 en haar boekje van de Man.
eindelijk rust bij studio sport _/-\o_ en geen verplichte andere zender met een kopje thee hahaha :+

[ Voor 19% gewijzigd door AiKoiN op 20-07-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
AiKoiN schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:03:
[...]

dit natuurlijk -dit -dat -zus -zo en dan kun je nog net een fiets ventiel kopen met korting (no offence hoor !!)

lees die voorwaarden maar eens door van de interpolis kostbaarheden verzekering en buiten huis verzekering.

ennuh, buiten de deur verzekering dekt foto/video apparatuur tot 1250 per gebeurtenis
Ik betaal nu (even opgezocht) 2,26 per maand. Verder zijn er volgens mij weinig verzekeringen die de nieuwwaarde uitkeren, dat je de eerste twee jaar die nog wel krijgt is juist vrij coulant volgens mij.
Maar goed, doe er mee wat je wil hoor, ik heb geen aandelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
AiKoiN schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:03:
[...]

maar weer even on topic
--------

inderdaad ondervind weinig problemen met mijn transcend, takems werkt in iedergeval niet erin ;)
recentelijke goede ervaring met transcend gehad mbt garantie top hoor !

verder hoor ik mijn vrouw niet klagen en is ze helemaal dol blij met haar D7000 en haar boekje van de Man.
eindelijk rust bij studio sport _/-\o_ en geen verplichte andere zender met een kopje thee hahaha :+
Als je een goede verzekering wilt dan moet je bij DSV Assurantiegroep een verzekering afsluiten.

Je betaalt niet al te veel en ze bieden goede voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Als jullie verder willen discussiëren over camera verzekeringen, dan is dat prima, maar dan wel graag in dit topic: Camera verzekering en ervaringen anno 2010

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb de MB-D11 battery pack van Nikon nu onder mijn D7000 zitten, maar ik moet zeggen dat ik het eigenlijk een beetje tegen vind vallen. Vooral de draaiknoppen voorop en achterop draaien veel te zwaar om fijn te gebruiken. Het geheel voelt nu gewoon lomp aan. Ik moet er nog een dagje mee op pad, maar ik denk dat ik hem terugstuur. Op het eerste gezicht z'n geld niet waard, imo.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Room42 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:35:
Ik heb de MB-D11 battery pack van Nikon nu onder mijn D7000 zitten, maar ik moet zeggen dat ik het eigenlijk een beetje tegen vind vallen. Vooral de draaiknoppen voorop en achterop draaien veel te zwaar om fijn te gebruiken. Het geheel voelt nu gewoon lomp aan. Ik moet er nog een dagje mee op pad, maar ik denk dat ik hem terugstuur. Op het eerste gezicht z'n geld niet waard, imo.
Als je hem niet terug kan sturen, stuur dan even mail naar mij. Misschien wil ik hem dan wel van je overkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
jeroenzelle schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:07:
[...]

Als je hem niet terug kan sturen, stuur dan even mail naar mij. Misschien wil ik hem dan wel van je overkopen.
offtopic:
Zit nog onder de wet koop op afstand, dus dat wordt geen probleem. Daarbij kan ik me niet voorstellen dat jij de winkelprijs wil betalen want wat is dan je voordeel? ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Room42 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:21:
[...]

offtopic:
Zit nog onder de wet koop op afstand, dus dat wordt geen probleem. Daarbij kan ik me niet voorstellen dat jij de winkelprijs wil betalen want wat is dan je voordeel? ;)
Haha nee ok das waar. Dan koop ik hem wel op bedrijf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nou, hij (de MB-D11 battery grip) gaat inderdaad terug. Het schiet wel fijn, maar ik vind het geen 250 euro waard. Voor de batterij doe ik het niet, die heb ik nog nooit leeggeschoten op één dag (dus zonder oplaadmogelijkheid). En de knoppen vallen gewoon tegen (t.o.v. de prijs).

Ik ga nog wel de goedkope alternatieven een keer proberen!

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 22-07-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vriend van me had via linkdelight een meike grip besteld voor z'n D90. Voelt als hard plastic maar doet 't verder prima en de prijs is stukken vriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Zie een paar posts terug voor mijn ervaringen met de grip van Link Delight. Ondertussen heb ik er nu heel wat foto's mee gemaakt en een ding is zeker, de grip gaat niet meer van mijn camera af. Prijs was iets van 70 euro inclussief een 3700mAh Lion batterijpack.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry for the ignorance, maar wanneer je een grip op de D7000 plaatst, haal je hem er dan ook weer makkelijk af? Of moet je een klepje van de camera afschroeven om de battery grip te kunnen plaatsen, en is daardoor aan- en afkoppelen vrij bewerkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Blijkbaar foute info.... Valt wel mee dus.

[ Voor 61% gewijzigd door Fiber op 23-07-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
D7000 + 70-300 VR. Ik zou graag iets meer mm willen hebben zonder weer een lens mee te nemen. Een 1.4 converter zou al leuk zijn. Men geeft echter aan dat het met deze lens, warschijnlijk, niet handig is. Iemand met deze combinatie ervaringen en welke converter gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Fiber schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 01:04:
Batterij klepje open, daar steek je hem in... Je schroeft hem vast met een grote draaiknop aan het statief schroefdraad. Valt wel mee dus.
Dit klopt dus niet, bij de D7000 gaat die niet in de accu ingang. Er zit een aparte aansluiting waar je hem insteek.
Het voordeel is dus dat je hem er heel makkelijk vanaf haal en dat zo de grip een beter geheel is met de camera (goed rubber enz - bij de d80/90 is dat puur plastic omdat het een batterij klepje is), maar als nadeel is dat je de grip eraf moet halen om de accu in de body te laden omdat er op deze manier maar 1 accu in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

middelsluis schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:19:
D7000 + 70-300 VR. Ik zou graag iets meer mm willen hebben zonder weer een lens mee te nemen. Een 1.4 converter zou al leuk zijn. Men geeft echter aan dat het met deze lens, warschijnlijk, niet handig is. Iemand met deze combinatie ervaringen en welke converter gebruik je?
Gaat niet werken, maakt niet uit welke converter, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Benjamin- schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:16:
[...]

Dit klopt dus niet, bij de D7000 gaat die niet in de accu ingang. Er zit een aparte aansluiting waar je hem insteek.
Het voordeel is dus dat je hem er heel makkelijk vanaf haal en dat zo de grip een beter geheel is met de camera (goed rubber enz - bij de d80/90 is dat puur plastic omdat het een batterij klepje is), maar als nadeel is dat je de grip eraf moet halen om de accu in de body te laden omdat er op deze manier maar 1 accu in past.
Ik weet niet precies wat jij nou bedoeld.

Hij gaat inderdaad niet in de accuingang, zoals bij de D90 wel het geval is (plaatje), maar wel over het klepje. Je moet de grip dus losdraaien (die zit gemonteerd via de statiefschroef) voordat je bij de accu van de camera zelf kan. De accu van de grip kun je makkelijker vervangen.
De D7000 staat standaard ook zo ingesteld dat ie de grip-accu eerst gebruikt.

In de standaard (Nikon) grip (de MB-D11) past trouwens inderdaad maar één accu of zes AA-batterijen.

Afbeeldingslocatie: http://nikon-d7000.net/wp-content/uploads/2011/05/cheap-battery-grip-D7000.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ec-mall.com/wp-content/uploads/2010/12/Grip-MB-D11_2.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.calumetphoto.com/_static/webUpload/731//28_NZ0706_None_6.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 23-07-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Room42 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:05:
[...]
Ik weet niet precies wat jij nou bedoeld.

Hij gaat inderdaad niet in de accuingang, zoals bij de D90 wel het geval is (plaatje), maar wel over het klepje. Je moet de grip dus losdraaien (die zit gemonteerd via de statiefschroef) voordat je bij de accu van de camera zelf kan. De accu van de grip kun je makkelijker vervangen.
De D7000 staat standaard ook zo ingesteld dat ie de grip-accu eerst gebruikt.
Ik heb de grip eronder zitten, ik weet hoe die werkt. ;)

Het klepje waarover Fiber het had, was een batterij klepje, dat is niet van toepassing bij de D7000. De aansluiting voor de grip is 1 geen klepje en 2 is een aansluiting voor de grip, niet zozeer een batterij aansluiting. Oftewel hij dacht dus aan de grip van de D80/90 en niet die van de D7000.

De accu van de grip kan je zeker makkelijker vervangen dan die van in de body (uiteraard) maar ik zou het niet makkelijker willen noemen vergeleken met die van de D80/90. Je hebt het voordeel dat je camera aan blijft maar het nadeel dat je er een heel gevaarte uit moet halen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
middelsluis schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:19:
Nikons gaan niet passen. Er zijn wat experimenten geweest met 1.4x van kenko en sigma. De kenko doet het iets beter maar zelfs dan is de autofocus op z'n zachtst gezegd onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een productvideo op de videosite van Mediamarkt over de D7000 die een aantal functies laat zien in een relevante context! Hij is tevens volledig gefilmd met de D7000 en de volgende lenzen:

Samyang 8mm f3.5 fisheye
Tokina 28-70mm f2.8
Nikkor 50mm f1.8

http://www.media-video.nl/video/223/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39

samo

yo/wassup

Ik heb mijn D7000 eindelijk binnen. Mijn eerste indruk is een compacte en veelzijdige body. Nu eens snel kijken hoe dit dingetje voor mij presteert.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
samo schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:27:
Ik heb mijn D7000 eindelijk binnen. Mijn eerste indruk is een compacte en veelzijdige body. Nu eens snel kijken hoe dit dingetje voor mij presteert.
Have fun ermee! O+ . Gewoon lekker op hoge iso's schieten, vooral met partyfotografie. Ben benieuwd naar je foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten Vollebregt
  • Laatst online: 15-09 11:09
Wijnands schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:42:
[...]

Nikons gaan niet passen. Er zijn wat experimenten geweest met 1.4x van kenko en sigma. De kenko doet het iets beter maar zelfs dan is de autofocus op z'n zachtst gezegd onbetrouwbaar.
Ik heb zelf een 1.7x van Soligor (Kenko dus) en een 70-300VR en dat werkt wel. Je verliest wat scherpte, zeker bij 300mm waarbij de 70-300VR toch al een stuk minder scherp is. Autofocus kan je vergeten, behalve bij 70mm en voldoende licht. VR lijkt nog prima te werken.

Mocht je geïnteresseerd zijn naar de resultaten dan kan ik wel een paar test foto's maken.

My case has so many fans that it hovers above the ground

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sten Vollebregt schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:05:
[...]

Mocht je geïnteresseerd zijn naar de resultaten dan kan ik wel een paar test foto's maken.
Ik wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Ik ook wel eigenlijk. bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasgehakt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-08-2021
Gisteren de Nikon D7000 gekocht als cadeautje met de AF-S DX NIKKOR 18-105mm G ED VR lens, een kaartje van 16gb en een tasje van caselogic. En dat allemaal voor maar 998 euro, was dus goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 16:22
Hier ook eentje gekocht. Wat mij meteen opviel: blackout in de zoeker tijdens het maken van een foto is ongelooflijk kort vergeleken met een D90. Grote verschillen liggen verder vooral bij het autofocussysteem. D90 gaf een trage autofocus bij 300 f/4 + 1.4TC, terwijl dit bij de D7000 quasi geen vertraging oplevert. En een echte mirror-lockup. Eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten Vollebregt
Zal kijken of ik deze week een gaatje kan vinden om hem ff te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:25
Wat ik me afvraag over die grip, krijg je beide houders voor AA en de gewone accu erbij? Of alleen de houder voor de gewone accu?

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Danjel schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:47:
Wat ik me afvraag over die grip, krijg je beide houders voor AA en de gewone accu erbij? Of alleen de houder voor de gewone accu?
Bij de originele Nikon krijg je beide houders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:48
Ook maar even een D7000 + 18-105mm gehaald voor iets minder dan 900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten Vollebregt
Ik heb wat foto's genomen met mijn Nikon 70-300 VR met en zonder 1.7x Soligor TC (de niet pro versie). De foto's zijn gemaakt vanaf een statief met afstandbediening. Met uitzondering van de foto's genomen met TC van de treurwilg zijn alle foto's genomen met ISO400, zo niet dan met ISO800 (anders was de sluitertijd wel erg lang). Alle foto's zijn in RAW genomen met een D7000. Van de foto's genomen met de TC heb ik de belichting wat donkerder gezet in ViewNX2, daar de lichtmeting van de D7000 deze foto's te licht maakt bij een matrix meting. VR stond in alle gevallen uit.

Hiert zijn de foto's te vinden: RapidShare

Zoals je kan zien op de foto's neemt de scherpte met een TC af, zeker bij 300mm waar de 70-300 VR zelf al wat minder presteerd. De foto's genomen met TC zijn wel handmatig gefocused (de autofocus blijft hunrten rondom het focuspunt). Mochten er nog verzoekjes zijn voor andere testen dan hoor ik het graag. Ik gebruik de TC ook wel eens in combinatie met mijn Tamron 90mm f2.8, en daar vind ik de resultaten een stuk beter mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
BarôZZa schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:25:
Ook maar even een D7000 + 18-105mm gehaald voor iets minder dan 900 euro.
Waar is je dat gelukt? Want in de pricewatch staat deze kit voor €1029,=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Mediamarkt had een actie tot vandaag. Stapelkorting ofzo, kwam op hetzelfde neer als die BTW acties: 15% korting op 1049 euro.

Wel een heerlijk apparaat. De snelhed is heerlijk en de videokwaliteit is echt enorm verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 21:21
Zo Tweakers,

Zoals ik al een behoorlijke tijd geleden hier in de topic gepost heb ben ik toch wel erg gecharmeerd van de d7000. Probleem was echter dat ik net vorig jaar maart een 550d had gekocht en dus niet redelijk kon overstappen zonder al teveel geld uit te geven en verlies te draaien op m'n net nieuwe 550d. Inmiddels met een tikkeltje geluk door prijsstijgingen m'n set van de 550d en 17-40L zonder verlies kunnen verkopen na anderhalf jaar.

Ook ik wil dus binnenkort aan de d7000. Ik lees dat de 18-15 en 18-200 veelzijdige lenzen zijn met helaas (maar voorspelbaar) toch wat distortion. Dus ik zat zelf te denken aan een d7000 met de Nikon 16-85. Helaas niet heel lichtsterk maar wel mooi bereik. Net wat wijder en redelijk goede VR. Mijn vraag dus of er hier mensen zijn met ervaringen met deze set.

En vraag nummer 2. Heeft de d7000 iets als in-camera HDR? Ik dacht ergens daar iets over gelezen te hebben maar kan het nergens terug vinden.

Uiteraard hou ik de fotografie aanbiedingen topic innde gaten. Mocht er iemand een leuke aanbieding zien langskomen dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

De 16-85 is zover ik weet kwalitatief erg goed vergeleken met andere zoom lenzen, ook de 2mm extra is altijd prettig. Of het uiteindelijk de lens is die je wilt hebben hangt natuurlijk af van wat je wilt. Zo heb je ook f2.8 lenzen maar dan met een korter bereik. De Nikon 17-55 is toch wel een dure lens (1200), maar je hebt ook 17-50's van Sigma en Tamron voor een stuk minder. Hoe die optisch zijn weet ik niet precies, of in ieder geval niet in vergelijking met de 16-85.

Jared Polin is in ieder geval wel te spreken over de Sigma 17-50 YouTube: ‪Sigma 17-50 2.8 Review‬‏ - YouTube

Dus ja, het wat lastig, maarja dat ben je vast al gewend met fotografie.

Ik heb nog geen HDR functie zien langskomen, maar uiteraard heeft die wel bracketing, die foto's gooi je vervolgens in een programma die dat kan maken en dan heb je je HDR foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Uiteraard heeft de camera bracketing. Vind het alleen altijd zo'n karwei om dat allemaal op je pc weer daarna te gaan doen en dan pas te zien wat het eindsultaat word. En je komt ook weer met al die exposures te zitten die je eigenlijk verder niet los wilt hebben.

Op bladzijde 152 van de Engelse handleiding van de d7000 kwam ik het volgende tegen:
"Follow the steps below to record a series of two or three exposures in a single photograph. Multiple exposures can be recorded at any image quality setting, and make use of RAW data from the camera image sensor to produce colors noticeably superior to those in software-generated photographic overlays."
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Ik ben namelijk benieuwd of je dan ook gewoon bracketing kunt doen en dus gewoon een HDR foto kunt maken meteen. Dat zou echt heel handig zijn. Ik las wel ergens dat de d5100 in-camera HDR heeft met 2 foto's die snel na elkaar worden genomen. Ik gok dat je de bovenstaande functie van de d7000 daar ook wel voor zou kunnen gebruiken. Iemand ervaring???

[ Voor 15% gewijzigd door dangerpaki op 06-08-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten Vollebregt
Heb zelf de D7000 met een 16-85, prima combinatie, het overgrote deel van mijn foto's neem ik er mee. Ik heb er weinig problemen mee dat hij niet zo lichtsterk is, de VR en de goede ISO performance van de D7000 compenseren hier ruimschoots voor. En anders heb ik altijd nog een 35mm f1.8 als back-up (goedkope maar goede lens, aanrader als je een lichtsterke lens wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Qua bang for the buck is de 18-105mm erg goed. Als je hem als kitlens haalt bij de D7000, dan kan je hem ook zonder verlies verkopen als hij niet bevalt. De 16-85mm is beter gebouwd, optisch wat beter en heeft een betere VR maar wel 3x zo duur. Of dat het waard is kan je alleen zelf bepalen. Ik vind het zelf behoorlijk wat geld voor een vrij trage lens met een beperkt bereik en als het je enige lens is, dan kan ik me voorstellen dat je er aardig wat shots mee mist. Als je met een vast budget zit, dan zou ik eerder de 18-105mm + 35mm f1.8 halen (en dan heb je nog zo'n 150 euro over voor een toekomstige lens) of een 17/18-50mm f2.8 lens van Sigma of Tamron.

Ik heb nu een 18-105mm, een 35mm f1.8 (wat echt een heerlijk ding is voor een erg mooie prijs) en een Tokina 11-16mm f2.8.

Blijft natuurlijk een kwestie van smaak en wat voor foto's je maakt. Voor mij is lichtsterkte en wide angle erg belangrijk omdat ik vaak in minder dan ideale omstandigheden foto's wil maken. Maak je vooral foto's bij goed licht en heeft scherpte en een gebrek aan vervorming de prio, dan is de 16-85mm prima. Voor mij is hij iets te normaaltjes voor het bedrag (ik hou van vage achtergronden, foto's in slecht licht en extreme groothoek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:13:
Uiteraard heeft de camera bracketing. Vind het alleen altijd zo'n karwei om dat allemaal op je pc weer daarna te gaan doen en dan pas te zien wat het eindsultaat word. En je komt ook weer met al die exposures te zitten die je eigenlijk verder niet los wilt hebben.

Op bladzijde 152 van de Engelse handleiding van de d7000 kwam ik het volgende tegen:

[...]

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Ik ben namelijk benieuwd of je dan ook gewoon bracketing kunt doen en dus gewoon een HDR foto kunt maken meteen. Dat zou echt heel handig zijn. Ik las wel ergens dat de d5100 in-camera HDR heeft met 2 foto's die snel na elkaar worden genomen. Ik gok dat je de bovenstaande functie van de d7000 daar ook wel voor zou kunnen gebruiken. Iemand ervaring???
yep ik pas het nog wel eens toe multipe exposures. je kan ook eventueel enkele fotos maken en later in je camera over elkaar heen leggen in de nabewerking.
weet niet of het voor hdr geschikt is dat zou je gewoon moeten proberen lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Sten Vollebregt schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:50:
Heb zelf de D7000 met een 16-85, prima combinatie, het overgrote deel van mijn foto's neem ik er mee. Ik heb er weinig problemen mee dat hij niet zo lichtsterk is, de VR en de goede ISO performance van de D7000 compenseren hier ruimschoots voor. En anders heb ik altijd nog een 35mm f1.8 als back-up (goedkope maar goede lens, aanrader als je een lichtsterke lens wilt).
Ik zat inderdaad ook te overwegen om na verlooop van tijd die 35mm erbij te nemen. Bedankt voor je reply in ieder geval. Ik denk zelf ook dat als ik de 16-85 neem dat die zelden van m'n camera zal gaan. Gewoon heel fijn bereik.

Uiteraard ook Barozza bedankt voor je reply. Ik heb inderdaad de Tammy 18-50 overwogen op advies van een vriend van mij. De versie zonder VC omdat die scherper zou zijn. Maar de trage focussnelheid doet mij twijfelen bij de lens dus vandaar dat ik de set met de 16-85 overweeg. Ben gewend om op m'n 550d met een 17-40 te schieten en daar mis ik niet heel veel foto's mee eigenlijk. Dus de 16-85 zal denk ik wel goed zijn voor mij. En eerlijk gezegd wil ik qua bouw- en beeldkwaliteit wel redelijk beginnen.
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 09:20:
[...]

yep ik pas het nog wel eens toe multipe exposures. je kan ook eventueel enkele fotos maken en later in je camera over elkaar heen leggen in de nabewerking.
weet niet of het voor hdr geschikt is dat zou je gewoon moeten proberen lijkt me ;)
Ik heb de camera nog niet dus ik kan het niet proberen. Het zou fijn zijn als iemand het hier zou kunnen proberen die al in het bezit is van een d7000. Ik begrijp namelijk niet wat anders het nu zou zijn van de multiple exposures als je daar geen HDR mee kan doen. Las alleen na een zoektocht dat de tone mapping niet zo denderend was van de d7000 en dus geen fatsoenlijk HDR uit de camera kwamen met de multiple exposure setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Trage focus is ook relatief. De D7000 heeft een geweldig snel en precies focussysteem, dus ik denk dat je er weinig hinder van zal ondervinden. Maar als ik het zo lees, dan heb je volgens mij je keuze al gemaakt en zoek je vooral wat bevestiging. Gewoon halen dan ;)

Die meerdere exposures-functie is geen HDR trouwens. Je krijgt zo'n ghost-effect. Bijvoorbeeld zo'n foto waarbij iemand een keer naar links, rechts en recht naar voren kijkt, waarbij er twee half doorzichtig zijn. Weet niet hoe ik het beter kan omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

dangerpaki schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:03:
[...]

Ik zat inderdaad ook te overwegen om na verlooop van tijd die 35mm erbij te nemen. Bedankt voor je reply in ieder geval. Ik denk zelf ook dat als ik de 16-85 neem dat die zelden van m'n camera zal gaan. Gewoon heel fijn bereik.

Uiteraard ook Barozza bedankt voor je reply. Ik heb inderdaad de Tammy 18-50 overwogen op advies van een vriend van mij. De versie zonder VC omdat die scherper zou zijn. Maar de trage focussnelheid doet mij twijfelen bij de lens dus vandaar dat ik de set met de 16-85 overweeg. Ben gewend om op m'n 550d met een 17-40 te schieten en daar mis ik niet heel veel foto's mee eigenlijk. Dus de 16-85 zal denk ik wel goed zijn voor mij. En eerlijk gezegd wil ik qua bouw- en beeldkwaliteit wel redelijk beginnen.
Dan moet je toch echt is naar de Sigma's kijken, ik lees overal dat de Sigma's sneller zijn dan de Tamron's met AF.

Persoonlijk ben ik zelf toch niet echt een fan van Tamron, ik heb een beetje het gevoel dat ondanks dat ze goede lenzen maken, dat ze eigenlijk altijd achter andere merken blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
BarôZZa schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:53:
Trage focus is ook relatief. De D7000 heeft een geweldig snel en precies focussysteem, dus ik denk dat je er weinig hinder van zal ondervinden. Maar als ik het zo lees, dan heb je volgens mij je keuze al gemaakt en zoek je vooral wat bevestiging. Gewoon halen dan ;)

Die meerdere exposures-functie is geen HDR trouwens. Je krijgt zo'n ghost-effect. Bijvoorbeeld zo'n foto waarbij iemand een keer naar links, rechts en recht naar voren kijkt, waarbij er twee half doorzichtig zijn. Weet niet hoe ik het beter kan omschrijven.
Inderdaad lees je het wel goed en heb ik stiekem m'n zinnen al gezet op de 16-85. Maar ik zal inderdaad nog even goed nadenken voor ik het geld weer uitgeef. Want je geeft het maar één keer uit :)

Jammer van multiple exposures. Had gehoopt dat ze een fatsoenlijke HDR functie hadden ingebouwd. Misschien binnenkort eens een GND filter kopen. Volgens mij maakt dat ook al veel uit als je in hele lichte omstandigheden aan het fotograferen bent.
Benjamin- schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:06:
[...]

Dan moet je toch echt is naar de Sigma's kijken, ik lees overal dat de Sigma's sneller zijn dan de Tamron's met AF.

Persoonlijk ben ik zelf toch niet echt een fan van Tamron, ik heb een beetje het gevoel dat ondanks dat ze goede lenzen maken, dat ze eigenlijk altijd achter andere merken blijven.
Sigma;s ben ik wel heel huiverig over qua kwaliteitscontrole. Daar zitten soms toch foute lenzen tussen. Ik moet misschien eens een keer kijken als ik de body heb hoe de 18-50 Tamron focust. Misschien valt het wel heel erg mee en is dat ook wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Als je een foute lens zou hebben dan kan je die toch terugbrengen?

En mag ik vragen waarop je dit eigenlijk basseer, want ik heb weinig gehoord of gelezen over de bouwkwaliteit. Uiteraard is die niet zo hoog als de lenzen van Nikon, Canon enz zelf, maar verder zou het allemaal goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Sigma heeft wat vaker dan andere merken een lens die in de winkel ligt terwijl 'ie eigenlijk niet goed is afgesteld. Is op zich geen ramp, beetje winkel kun je 'm ruilen en anders moet je ermee langs sigma.
BarôZZa schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 03:38:
Qua bang for the buck is de 18-105mm erg goed. Als je hem als kitlens haalt bij de D7000, dan kan je hem ook zonder verlies verkopen als hij niet bevalt. De 16-85mm is beter gebouwd, optisch wat beter en heeft een betere VR maar wel 3x zo duur. Of dat het waard is kan je alleen zelf bepalen
Qua bang voor buck haalt de 16-85 het niet bij de 18-105. De lens is beter maar niet de 2x beter wat het verschil in prijs al snel is. Ik heb er geen spijt van maar had 'm niet gekocht als ik 'm voor de volle prijs in de winkel had moeten kopen.

[ Voor 61% gewijzigd door Wijnands op 08-08-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met Wijnands. Ik heb ook een D7000 + 16-85 kit aangeschaft. Prima lens. Soepel, niet te zwaar. Hoge resolutie en mooie kleuren. Maar erg duur als je hem los moet kopen.

Een andere interessante lens zou de Sigma 17-70 OS HSM kunnen zijn. Komt bijna overal erg goed uit de test en kost ongeveer € 400 los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Vandaag de D7000 in m'n handen gehad bij de plaatselijke MM. Mooie camera. Alleen viel mij de grip toch een beetje tegen. Had hiervoor de 550D en dat was echt klein. De D7000 heeft al een grotere grip alleen nog steeds iets te klein en niet erg comfortabel. Vond uiteindelijk de grip van de 7D van Canon toch het fijnst: zachter uitvoering en uitsparingen voor je vingers. Wel weer meteen een duurdere klasse natuurlijk. En technisch minder dan de D7000. Het word denk ik sowieso de D7000 omdat deze qua prijskwaliteit verhouding het beste is en ik per se een Nikon wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 10:21

Barrycade

Through the...

De D7000 grip viel mij tov mijn d50 ook wel een beetje tegen. Grip is wat aan de smalle kant. Maar dat is dan wel weer redelijk snel gewend. D300s was mij weer te groot en de D90 had iets te oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
dangerpaki schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:56:
Vond uiteindelijk de grip van de 7D van Canon toch het fijnst: zachter uitvoering en uitsparingen voor je vingers. Wel weer meteen een duurdere klasse natuurlijk. En technisch minder dan de D7000.
Dat mag je mij even uitleggen, want op papier en in de praktijk is de 7D echt de betere camera. Het enige wat de D7000 beter doet is autofocussen tijdens video, iets wat de 7D niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
En autofocus tijdens filmen is op een D7000 dan nog waardeloos :)

En toch: een D7000 komt op de meeste vlakken aardig in de buurt van wat een 7D doet, en kost een flink stuk minder. Is wellicht voor velen interessanter. Ik vind dat ergens wel eigenaardig, want vroeger (met 40/50D t.o.v. D300(s)) lagen de verhoudingen net omgekeerd. Sinds de 60D heeft canon niet echt meer zo'n "great bang for buck" toestel. Imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

FLuKee schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:42:
En autofocus tijdens filmen is op een D7000 dan nog waardeloos :)

En toch: een D7000 komt op de meeste vlakken aardig in de buurt van wat een 7D doet, en kost een flink stuk minder. Is wellicht voor velen interessanter. Ik vind dat ergens wel eigenaardig, want vroeger (met 40/50D t.o.v. D300(s)) lagen de verhoudingen net omgekeerd. Sinds de 60D heeft canon niet echt meer zo'n "great bang for buck" toestel. Imho :)
Canon stopt ook best wel veel in hun 600d series, qua goede sensor en goede filmmogelijkheden. Maar je hebt gelijk hoor, canon lijkt veel meer dan nikon zich bezig te houden met features afknijpen om geen kannibalisatie naar een klasse hoger te doen. Goed te zien ook bij de 5d2 bijvoorbeeld. Camera die aanvankelijk (de eerste 2 jaar bijna) ruim 2000 euro kost, maar een AF heeft die gelijk was aan de camera die ze verkochten voor 450 euro (450d, 500d).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Universal Creations schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:12:
[...]

Dat mag je mij even uitleggen, want op papier en in de praktijk is de 7D echt de betere camera. Het enige wat de D7000 beter doet is autofocussen tijdens video, iets wat de 7D niet doet.
Niet heel uitgebreid naar gekeken omdat de prijs al veel hoger was. Maar zag zo snel staan dat de 7d 11 focuspunten had, terwijl de d7000 er 39 heeft. De rest heb ik eigenlijk ook niet meer naar gekeken door de prijs en omdat ik juist mijn canon set recent heb verkocht om voor een Nikon te gaan qua bediening.

Overigens heb ik zelf het idee dat canon meer in hun instap camera's stopt en daar bang for Buck leveren om klanten binnen te krijgen en daarna vast te houden. Er zijn volgens mij niet veel mensen die van merk switchen als ze serieus gaan fotograferen begonnen zijn bij een merk. Terwijl Nikon naar mijn idee juist de middenklasse meer dient. De semi pro's / erg goede amateurs.

[ Voor 23% gewijzigd door dangerpaki op 20-08-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
dangerpaki schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:44:
[...]

Niet heel uitgebreid naar gekeken omdat de prijs al veel hoger was. Maar zag zo snel staan dat de 7d 11 focuspunten had, terwijl de d7000 er 39 heeft. De rest heb ik eigenlijk ook niet meer naar gekeken door de prijs en omdat ik juist mijn canon set recent heb verkocht om voor een Nikon te gaan qua bediening.
Dan heb je een hele andere camera bekeken want de 7D heeft 19 focuspunten en die zijn allemaal cross-type. De D7000 heeft maar 9 cross-type sensoren.
Overigens heb ik zelf het idee dat canon meer in hun instap camera's stopt en daar bang for Buck leveren om klanten binnen te krijgen en daarna vast te houden. Er zijn volgens mij niet veel mensen die van merk switchen als ze serieus gaan fotograferen begonnen zijn bij een merk. Terwijl Nikon naar mijn idee juist de middenklasse meer dient. De semi pro's / erg goede amateurs.
Ook hier sla je de plank redelijk mis (vind ik dan), want Canon heeft met de 60D, 7D en eventueel ook 5D2 toch een hele aardige middenklasse. Je had gelijk gehad als je zei dat ze lange tijd nauwelijks middenklasse hadden, want die bestond alleen uit de xxD-serie.

[ Voor 5% gewijzigd door Universal Creations op 20-08-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
Ik vond het vroeger gewoon jammer dat er niets tussen D70/D80 en D200/D300 zat, omdat die laatste voor mij overkill is. D7000 is daarbij een hele leuke mix van beide reeksen. Bij Canon vond ik de 40/50D op dat moment iets méér leveren voor minder geld. Nu zijn er bij beide merken mooie middenklassers, het is vnl een kwestie van voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:29
De sensor van de d7000 doet het kwa ruis toch ruim een halve stop beter dan de 7D, da's niet niks. Ik heb wel het idee dat de 7D beter gebouwd is dan de d7000. verder ontlopen de mogelijkheden elkaar niet al te veel heb ik de indruk. Ik heb geen spijt ooit voor nikon gegaan te zijn, maar ook bij canon had ik best een modelletje naar mijn goesting gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
manmanman wat was ik vanmiddag blij met m'n D7000 :) Slecht verlicht zaaltje, flits die gewoon niet flitst (maar wel aangaat), dus hop ISO 6400 en F2.8 glas erop en gaan!

Ook aardig wat geflimd, nu nog iets om de boel stabiel mee te houden :(

[ Voor 14% gewijzigd door Weiman op 20-08-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
Weiman schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:11:
[...]

Ik heb deze ook besteld. Vooral het feit dat er een accu bij zit spreekt me nogal aan. Ik zal laten weten wat ik er van vind.
Vandaag overigens een mailtje gekregen dat hij opgestuurd is. Bij de live chat kwamen ze erachter dat ze hem vergeten waren op te sturen ofzo :F

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:01
Gisteren ook in het bezit van een D7000. Voorheen had ik een D90. Bij thuiskomst natuurlijk meteen wat testshots gemaakt. Niet hoger gegaan dan ISO800, maar zelfs op ISO400 heb ik last van een storende rode hot pixel. Dit is zelfs bij relatief korte sluitertijden van 1/3 seconde.
Nu weet ik dat hot pixels voorkomen, maar dat dit reeds bij ISO400 voorkomt, vind ik helaas niet acceptabel. ISO400 is toch wel een waarde die je snel zult gebuiken.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hot pixels worden door applicaties als Lightroom geremapt. Maar Nikon geeft onder bepaalde voorwaarden garantie hierop (zeker als het bij video voorkomt).

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:01
jvdgeest schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:52:
Hot pixels worden door applicaties als Lightroom geremapt. Maar Nikon geeft onder bepaalde voorwaarden garantie hierop (zeker als het bij video voorkomt).
Klopt, maar om nu elke foto vanaf 400 ISO door Lightroom te moeten halen is ook niet echt werkbaar. Soms wil je de JPG die rechtstreeks uit de camera komt ook wel eens gebruiken.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• Danjel
  • Laatst online: 23:25
Ik heb hier een setje hot pixels die praktisch altijd wel zichtbaar zijn. ongeacht iso en/of sluitertijd. Zelfs lightroom krijgt ze er niet eens uit. :(
Volgende week ga ik 10 dagen naar New York, Ik vrees dat ik die hot pixels maar ff moet accepteren en in de nabewerking aan de slag moet.

They who buy the dip, deserves the rip.

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 21:54
Vanaf vandaag mag ik mijzelf ook de gelukkige en trotse bezitter noemen van een D7000. Na 5 jaar met mijn D80 geschoten te hebben een aardige stap vooruit. Nu nog even de batterijen opladen, wachten op de grip en dan gaan met die banaan.
I AM happy

(hopelijk geen last van hot pixels trouwens, vanavond even testen)

mijn signature is bewust leeg :-)

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Weiman schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:09:
manmanman wat was ik vanmiddag blij met m'n D7000 :) Slecht verlicht zaaltje, flits die gewoon niet flitst (maar wel aangaat), dus hop ISO 6400 en F2.8 glas erop en gaan!

jammer, private page.. :)

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor de mensen met hotpixels: kijk even of je wel de laatste firmware hebt, dit kan nogal een verschil maken. Hoewel ik niet verwacht dat er nog camera's met oude firmware verkocht worden maar je weet het nooit.

Mijn YouTube kanaal

Verwijderd

Weiman schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:09:

die link van je werkt niet, je moet je eerst registeren kennelijk ? :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:01:
[...]

die link van je werkt niet, je moet je eerst registeren kennelijk ? :w
Werkt hier gewoon hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeps nu hier ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
Pro account was verlopen en ik kreeg errors als ik wilde betalen, dus duurde even. :)

Anyway, de grip is binnen. Ik ga jullie niet vervelend met fotos want hij lijkt vrijwel perfect op de echt grip. Het enige noemenswaardige is dat de knoppen toch vrij flimsy zijn, vooral de pijltjesknop krijgt van mij een dikke min. Hij werkt wel, maar voelt gewoon niet goed.
Wat ook opvallend is is het gewicht met de bijgeleverde accu. Damn, ik kan hem maar met moeite met een Tamron 17-50 F/2.8 erop met één hand gebruiken.

Verwijderd

Hi all,

hoeveel brengt een tweedehands nikon d7000 & 18-105 kit lens + sb 900 flitser nog op?
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste