Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:48
Lenzen en bodies zijn ook prijzig in Japan. Ik had gehoopt in het land van Nikon wat mooie aanbiedingen tegen te komen, maar was dat viel tegen. Destijds duurder dan in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:49:
Iemand ook last van ongevraagde nieuwe folders? Ineens komen de foto's terecht in map 101 in plaats van map 100. Niet echt een ramp maar niet erg logisch. Ook heb ik een keer gehad dat een foto ineens op SD2 terecht kwam terwijl op SD1 genoeg ruimte was en daarna ook vrolijk weer op SD1 verder gegaan werd. Voelt als een firmwarebugje.

Edit: Ik ben er al gedeeltelijk achter. Het heeft het te maken met de U1 stand. De andere foto's heb ik gemaakt op de A stand. Ik gebruik nu overloop voor het schrijven naar de memory kaarten maar toen ik mijn settings voor U1 opsloeg, stond deze nog op raw op SD1 en jpeg op SD2. Dat onthoudt ie dus, natuurlijk 8)7

Maar het verklaart niet waarom er soms een nieuwe map gemaakt wordt (nu twee keer gehad, en nog geen verklaring gevonden).
Om hier nog even op terug te komen.

Als je via "Select folder from list" een folder selecteerd maakt niet random meer nieuwe folders aan. Athans, sinds ik op die manier mijn storage folder heb gekozen heeft ie geen folders meer aangemaakt.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danjel schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:41:
[...]

Om hier nog even op terug te komen.

Als je via "Select folder from list" een folder selecteerd maakt niet random meer nieuwe folders aan. Athans, sinds ik op die manier mijn storage folder heb gekozen heeft ie geen folders meer aangemaakt.
Oké, thx, dat zal ik eens proberen. Ik heb het toevallig van het weekend nog een keer gehad. Nogmaals, ik lig er niet wakker van hoor, probeer alleen erachter te komen wat het triggert.

En nog zo iets vreemds: ik maar niet vinden hoe ik een map kan verwijderen (dus niet de foto's in die map > no problemo), maar de map zelf. Ja, met een format natuurlijk of via de computer, maar niet binnen de D7000. Ook niet wereldschokkend, maar zo vreemd. Of zie ik iets over het hoofd?

*mr.maestro mompelt iets over chaotische handleiding...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47
Welke geheugenkaartjes gebruiken jullie?Mijn Transcend 16gb heeft de geest gegeven. Nu ben ik bekend met de slechte reputatie van Transcend , maar weet niet zo goed wat nu te halen? Heeft het zin te investeren in een Class10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:07:
Nu ben ik bekend met de slechte reputatie van Transcend
Valt wel mee hoor. Dat Sandisk een marketing-afdeling heeft waar Transcend wat van kan leren, wil niet zeggen dat het eerstgenoemde merk beter is in failure rates.

[ Voor 6% gewijzigd door Nordlys op 02-03-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:34
Vanaf Nomad in "FG community topic" staat een vrij lange discussie over het verschil tussen de verschillende merken. In de laatste uitgave van het Hardware.info magazine staat een test van verschillende SDHC/SDXC kaartjes, maar daar gaat het alleen om de snelheid, niet de betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATOR
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Na wat google research heb ik ipv Transcend toch maar de duurdere Sandisk 16GB Extreme 30MB/s gehaald. Ik kwam op het net toch wel wat problemen tegen met Transcend en eigenlijk geen met Sandisk. Het verschil zal niet groot zijn maar voor mij gevoeg om wat meer te betalen voor betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
ATOR schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:28:
Na wat google research heb ik ipv Transcend toch maar de duurdere Sandisk 16GB Extreme 30MB/s gehaald. Ik kwam op het net toch wel wat problemen tegen met Transcend en eigenlijk geen met Sandisk. Het verschil zal niet groot zijn maar voor mij gevoeg om wat meer te betalen voor betrouwbaarheid.
Ben ik ook van plan. Waar en hoe duur? Heb hem eigenlijk dit weekend al 'nodig', weekendje Antwerpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009

TF0

Ik heb ook een SanDisk Extreme III 30MB/s (8GB) en die bevalt me erg goed. Geen gezeik mee gehad tot nu toe (afkloppen).
En als je hem 100% nodig hebt zou ik gewoon naar een winkel gaan, dan weet je het zeker. Kost wel wat meer maar dat is de prijs voor die garantie ;). Ik heb namelijk een keer gehad dat het kaartje zaterdag aankwam in plaats van vrijdag en toen had ik er niets aan (stomme staking bij TNT! |:(). Heb ik bij trouwens DATAIO gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of gewoon naar de winkel gaan en er 1 kopen, misschien ietsje duurder maar dan heb je hem wel zeker weten :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Heb 2x Duracell Class 10 16Gb kaartjes bij de Mediamarkt gehaald (59,- per stuk).
Kende Duracell niet als geheugen merk, maar er stond heel duidelijk 10 Year Warranty op, dus we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:25:
Heb 2x Duracell Class 10 16Gb kaartjes bij de Mediamarkt gehaald (59,- per stuk).
Kende Duracell niet als geheugen merk, maar er stond heel duidelijk 10 Year Warranty op, dus we zullen zien...
yeps 10 jaar digitaal is net zoiets als 100 jaar garantie geven op een koelkast
ik vond laatst nog de factuur van een 1 gig kaartje die ik in 2005 heb gekocht voor maar liefst 325 pleuro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm gisteren toch flinke problemen opeens met mijn d7000, de focus weigerde gewoon als ik de release button half indrukte voor soms wel een halve seconde en dan deed die het opeens weer wel. was echt heel irritant, is dit al een bekend probleem of herkennen sommige dit probleem ?

is het de lens of de body waar de fout kan zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Welke lens, op welke afstand? Donkere situatie? Gaf het scherm aan de bovenkant nog een foutcode aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvdgeest schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:48:
Welke lens, op welke afstand? Donkere situatie? Gaf het scherm aan de bovenkant nog een foutcode aan?
nop geeft geen foutcode aan, maar de sluiterknop is gewoon een stuk minder gevoelig geworden door de een of andere reden waardoor ik hem iets verder moet indrukken en dan al praktisch de foto maak.
heel irritant maar gelukkig kan ik er nog tijdelijk omheen werken door de focus via de AEL AFL button te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 16:03
Is er ook iets zinnigs te zeggen over aankomende prijsverlagingen? Het is wel bijna tijd om mn D80 te upgraden en ik wil ook heel graag degelijk videomateriaal kunnen schieten, maar 1000 euro is eigenlijk nog net wat teveel voor een arme student...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Zou iemand met een D7000 kunnen checken of zijn build-in flash zichtbaar is in commander mode als je de build-in op "--" zet en bijv groep A op Manual?
Met zichtbaar bedoel ik dus zichtbaar tijdens de exposure. Mij viel eind van de middag op dat hij gewoon zichtbaar is zodra ie echt de foto maakt. In sommige gevallen niet wenselijk.

Vanmiddag had ik er overigens geen last van, maar misschien was dat ook wel door omstandigheden. Iemand die het kan en wil controleren?

Naar mijn weten hoort ie wel te flitsen, maar niet tijdens de exposure zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Danjel op 05-03-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=35636411,noline]
Ik vraag me af of je dat wel kunt zien zo snel. Ik bedoel: de d7000 communiceert met de flitser via flitsen, toch. Met daar achteraan zit de exposureflits. Dat zijn allemaal 1/xxxx flitsen. Ik vraag met af of je visueel kunt checken of de d7000 dan wel of niet in de exposure flitst. Of kun je het zien als je je flitser in de slow/rear zet. Of M/S + rear met een lange sluitertijd? Ik zal straks es even kijken.

Edit:
Oké, het lijkt inderdaad alsof hij meeflitst, maar dat doet ie niet. Ik heb het getest met shutterpriority, dan een lange sluitertijd van een seconde, en de flitser op rear. Als je dan klikt, dan komt eerst die communicatie, dan een seconde niks, en dan een d7000 flits en de externe flitserflits. Maar die d7000 flits komt niet in de exposure, zo lijkt het bij mij. Die is waarschijnlijk nodig om de externe flitser te triggeren voor de laatste echte flits? Om te controleren of de d7000 flits niet in de exposure meegenomen wordt, heb ik in bij een donkere kamer in de deurpost gestaan, terwijl de externe flitser 2 meter rechts van me stond. De flitsers zagen elkaar dus wel, maar de externe flitser kon niet direct in die donkere kamer flitsen. Het resultaat was alleen wat ambient licht van de externe flitser op de opname. Geen direct flitslicht. Hoogstaande wetenschap, dit ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Als je een foto maakt in een spiegel dan kun je gemakkelijk checken of ie binnen of buiten de exposure flitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danjel schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 20:13:
Als je een foto maakt in een spiegel dan kun je gemakkelijk checken of ie binnen of buiten de exposure flitst.
O ja, zo kan het ook... Da's eenvoudiger dan mijn methode 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:46:
en dan een d7000 flits en de externe flitserflits. Maar die d7000 flits komt niet in de exposure, zo lijkt het bij mij. Die is waarschijnlijk nodig om de externe flitser te triggeren voor de laatste echte flits?
Lijkt me dat als je hem op rear curtain hebt staan met een sluitertijd van een seconde of langer, dat dan de flits om de externe flitser te triggeren wel degelijk te zien in op de foto. Mits de juiste omstandigheden daarvoor. Stel je zit er vrij dicht op of je wilt een bepaald iso of diafragma gebruiken waardoor ie toch zichtbaar is.

Ik heb het zelf ook ff gecheckt met een sluitertijd van 1 seconde op rear curtain. Maar het ging me dus om de build-in flits die dus de externe flitser triggerd aan het einde van de 1 seconde exposure.
In sommige gevallen kan die dus te zien zijn.

* Danjel gaat toch maar rf-603's aanschaffen voor 3 tientjes.

Thx voor je hulp mr.maestro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
Zodra de prijs iets gedaald is ben ik van plan de D7000 te kopen. Nachtfotografie is één van de zaken die ik erg leuk vind om te doen. Nu loop ik met mijn D40 tegen de beperkingen van de camera aan, zoals de maximale sluitertijd (in bulb modus). Nu kan ik op de site van Nikon ook nog niet vinden wat in bulb modus de langst mogelijke sluitertijd is. Iemand enig idee? Kon alleen iemand vinden die 'dacht' dat alle Nikons op 30minuten gelimiteerd zijn. Heb toch ook al foto's gezien met flink wat meer minuten sluitertijd. Ik kan me niet voorstellen dat al deze foto's met een ander merk dan Nikon gemaakt zijn..

Zag gelukkig wel al dat mijn infrarood afstandbediening gewoon mee kan. Erg fijn, want een draadontspanner is toch een stuk minder prettig dan een draadloze :-)

[ Voor 18% gewijzigd door ReneDD op 06-03-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:07

bobcom

Dedicated dabbler

Zit momenteel heel erg op de wip om een d7000 - 18-105 kit te kopen (€1130,-), maar betekent wel dat ik mijn hele Canon-outfit inclusief MF-lenzen aan de wilgen hang. Houd alleen de Nikon MF-lenzen en mijn oude MZ 54-3 over, maar het blijft me interessant lijken. Heb de manual van de d7000 al gedownload en bestudeerd, maar er blijven vragen / onzekerheden, zoals:
  • Klopt het echt dat ik mijn oude AI-lenzen (Kiron 105/2.8, Tamron Adaptall 2 SP 35-210, Tokina RMC 135/2.8) met AF confirm en metering bij open diafragma kan gebruiken?
  • Hoe kritisch is de AF confirm? Kan ik mijn Tair-3 (300-4,5) afstoppen tot f8 en toch AF confirm houden (eventueel wat iffy)? Zelfde voor mijn 500 /f8 spiegeltele. (op mijn oude F501 werkt het nl af en toe, bij genoeg licht)
  • Hoe betrouwbaar is de metering bij stop-down lichtmeting? Spot-on of progressieve correctiefactor?
  • Hoe gedraagt de Metz MZ 54-3 zich met de SCA 3402-adapter op de d7000?
Benieuwd naar antwoorden en suggesties. Keus is voor ca. 70% gemaakt, ben vooral op zoek naar een stukje dissonantiereductie :+

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09-2021

Ajajong

Nobody is perfect, me either..

Ik heb met veel aandacht deze topic gelezen en ook ik voel wel veel voor de D7000. Ik denk dat deze camera toch weer een stukje beter is dan de D90 die ik momenteel heb. Maar ik zit het me wel af te vragen of ik de overstap nu moet maken of beter nog even kan wachten op wat lagere prijzen.

Sometimes it rains, sometimes the sun shines.... I like the sunshine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Tja, dat is een afweging die je zelf moet maken.

Zijn er specifieke redenen waarom je een upgrade wilt naar de D7000 of gewoon omdat ie nieuwer/beter is? In dat laatste geval lijkt het me geen grote noodzaak om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Ajajong schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:51:
Maar ik zit het me wel af te vragen of ik de overstap nu moet maken of beter nog even kan wachten op wat lagere prijzen.
het is natuurlijk koffiedik kijken, maar prijsverlagingen van producten uit Japan werden sowieso niet echt verwacht en nu na de Tsunami en alles wordt die kans (op kortere termijn) niet groter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Hij zit nu net onder de 950 Euro, ik geloof nooit dat het veel minder wordt. Behalve wellicht tijdelijk bij een actieweek van de Saturn of MediaMarkt oid. De D7000 is gewoon wat hoger 'in de markt gezet' dan de D90.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik heb ook problemen geconstateerd met de Class10 Transcend kaarten icm D7000. Ineens waren me foto's weg van een bepaalde datum. En een paar later kwam de helft er van terug uit het niets. En nog een andere keer kreeg ik ineens een Card-error die ineens opgelost was wanneer ik de kaart in me laptop deed en weer terug in de camera. Ik heb er ook nog een Sandisk kaart bij voor back-up maar daar nog geen problemen mee geconstateerd.

Ik vind het wel jammer, want het kaartje is verder wel ok, snel en goedkoop. Maar schijnbaar niet echt betrouwbaar. Zo te zien ben ik niet de enige met het probleem en ligt het dus niet aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 10:21

Barrycade

Through the...

Even een vraagje aan de trotse eigenaren van de D7000. Ik overweeg over te stappen vanaf mijn oude D50 en ik ben benieuwd hoeveel geluid je meekrijgt op de film indien je een "oude" lens gebruikt.

Ik wil de filmfunctie toch regelmatig gaan gebruiken en ter referentie ik erger me aan het geluid van mijn oude cheap-ass Canon Hi8 waarop je de bandjes hoort ruizen tijdens het filmen.

Dus stel dat ik mijn oude Tamron 2.8 17-50 wil gebruiken (de versie zonder ingebouwde motor), hoeveel geluid krijg je op de film van de "schroevendraaier". Of is serieus filmen alleen mogelijk met een HSM/AF-S lens/externe microfoon?

Enige ervaringsdeskundigen die hun ervaringen willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je echt wil filmen zou ik zeker een externe microfoon gebruiken. Bij het gebruik van de interne microfoon hoor je alles wat je aan de camera doet. Ook het bedienen van knopjes of zelfs het anders vastpakken hoor je. Laat staan het focussen met een wat oudere, rumoerige lens (heb ik zelf ook last van).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Laatst online: 17-06 22:08
Bij film moet je gewoon geen autofocus gebruiken. Er zit vooruitgang in, maar is nog steeds verre van bruikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Maar ook handmatig focussen hoor je met de interne mic. Ik heb zelf geen externe mic geprobeerd maar ik kan me voorstellen dat zo'n ding die je op de plek van de flitser schuift al enorm kan helpen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 10:02
* Meld zich hierbij aan als trotse D7000 bezitter

Meteen een vraag: weet iemand of het mogelijk is die driehoekjes waaraan de nek strap zit eraf te halen zijn? Of wordt het gewoon doorknippen? (ik ga een Rapidstrap eraan hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Gewoon lekker laten zitten? Je verpest alleen maar je eventuele resell waarde en je creeert scherpe randjes die moeilijk weg te halen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Precies, en misschien valt die rapidstrap (op termijn) wel héél erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Die dingen zou ik mooi laten zitten als ik jou was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Jeroenz18 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:08:
* Meld zich hierbij aan als trotse D7000 bezitter

Meteen een vraag: weet iemand of het mogelijk is die driehoekjes waaraan de nek strap zit eraf te halen zijn? Of wordt het gewoon doorknippen? (ik ga een Rapidstrap eraan hangen)
Ik heb ze eraf gehad maar inmiddels zitten ze er ook weer op. Geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 10:02
Weiman schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:48:
Precies, en misschien valt die rapidstrap (op termijn) wel héél erg tegen.
Heb de Rapidstrap al tijdje ;), heerlijk! Fotografeer vaak het hele weekend fotoshoots en is stuk prettiger.

Maar het is inmiddels gelukt eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kun je ze er niet met oogje en al afdraaien?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Danjel schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:43:
Zou iemand met een D7000 kunnen checken of zijn build-in flash zichtbaar is in commander mode als je de build-in op "--" zet en bijv groep A op Manual?
Met zichtbaar bedoel ik dus zichtbaar tijdens de exposure. Mij viel eind van de middag op dat hij gewoon zichtbaar is zodra ie echt de foto maakt. In sommige gevallen niet wenselijk.

Vanmiddag had ik er overigens geen last van, maar misschien was dat ook wel door omstandigheden. Iemand die het kan en wil controleren?

Je zoekt dit ding: http://www.fotokonijnenbe...kon-sg-3ir-ir-filter.html
De slaves reageren op het IR licht van de built-in flash, met deze accessoire block je het zichtbare licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Iemand ervaring met de Nikon 16-35 F4 op een D7000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Waarom zou je die willen gebruiken op de D7000? Wil je later op FF overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 21:09
C00KW4US schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:41:
Het is een erg scherpe lens als je de reviews bekijkt, maar heeft wel een kort bereik. Op FF is dat niet zo'n probleem omdat je dan mooi het ultra-groothoek bereik afdekt met deze lens (zoals een 10-22 op APS-C doet).

offtopic:
Het is 380 Nm, anders staat er 380 nanometer en dat is wel erg klein voor een auto...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Als aanvulling op de posts boven mij. Je zou als alternatief kunnen kijken naar de 17-55 van Nikon. Een iets groter bereik en is nieuw wat duurder. Voordeel is wel dat deze lens relatief veel 2e hands wordt aangeboden. Kijk daarom ook goed om je heen. Ze zijn te vinden voor prijzen rond de 800/900 euro (voor een goed exemplaar).

Voor op een crop camera is dit een super fijne lens in dit bereik.

[ Voor 9% gewijzigd door Danjel op 13-04-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Danjel schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:02:
Als aanvulling op de posts boven mij. Je zou als alternatief kunnen kijken naar de 17-55 van Nikon. Een iets groter bereik en is nieuw wat duurder. Voordeel is wel dat deze lens relatief veel 2e hands wordt aangeboden. Kijk daarom ook goed om je heen. Ze zijn te vinden voor prijzen rond de 800/900 euro (voor een goed exemplaar).

Voor op een crop camera is dit een super fijne lens in dit bereik.
Scheelt idd maar 1mm op het korte eind, daarnaast wel een f2.8 lens wat qua creativiteit wat meer mogelijkheden biedt... De 16-35 heeft wel VRII wat 4 stops kan compenseren (dus langere sluiter dan de 2.8 17-55 mogelijk!) en de lens is ook op FX volledig inzetbaar (dus niet op DX crop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dit is wel geen lenzen topic, maar vooruit...

Waarom vraag je dat? Wat denk je met die 16-35 VR op een D7000 beter op de foto te krijgen dan met de 18-55 VR? Denk je serieus dat je foto's significant beter worden met die lens? Think again!

Als je 925 Euro (negen-honderd-vijf-en-twintig-Euro) aan je fotografie wil besteden zijn er zeker 10 manieren die meer rendement opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Nou, nou, je kunt je mening ook wel iets minder overdreven geven ;) Op die manier kun je stellen dat een boek over compositie van 20 euro ook meer waard is dan zo'n lens (misschien is dat voor sommigen ook zo). Wie weet wil hij op termijn wel overstappen op FX, dan is zijn vraag zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 15-09 12:37
Ik heb zelf een Sigma 15-30 F/3.5-4.5 op een D90 en D2H, ben het wel eens met wat er gezegd wordt. Niet zo'n heel nuttig bereik eerlijk gezegd. Als je wil kan je hem wel een keertje proberen, woon in 't midden van het land.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
jvdgeest schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:45:
Waarom zou je die willen gebruiken op de D7000? Wil je later op FF overstappen?
Om inderdaad de lens te kunnen gebruiken op een FX cam in de toekomst.
Danjel schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:02:
Als aanvulling op de posts boven mij. Je zou als alternatief kunnen kijken naar de 17-55 van Nikon.
Heb ik inderdaad ook naar gekeken maar omdat dit een DX lens betreft vind ik het toch een minder flexibele lens, als er ooit overgestapt gaat worden naar FX dan kan je niets meer met deze lens plus hij kost meer dan de 16-35. Het bereik is wel fijner ja. Imho is deze lens dan zonde van het geld.

Maar toch als ik naar zo'n set kijk, een D7000 + 17-55 2.8 dan is het toch wel een heerlijke set :)
Het is met name de prijs van de lens, 1200 euro. Daar koop je ook premium full frame lenzen voor. Lastig allemaal ;)

[ Voor 18% gewijzigd door C00KW4US op 15-04-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

C00KW4US schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:39:
...
...
Hoe lang duurt die toekomst nog? Paar maanden? Dan heb je helemaal gelijk en koop je een fantastische lens voor FX. Maar als dat nog langer dan een jaar of zo gaat duren dan zou ik gewoon een goede lens voor nu kopen en die dan later eventueel weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:15
C00KW4US schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:39:
[...]

[...]

Heb ik inderdaad ook naar gekeken maar omdat dit een DX lens betreft vind ik het toch een minder flexibele lens, als er ooit overgestapt gaat worden naar FX dan kan je niets meer met deze lens plus hij kost meer dan de 16-35. Het bereik is wel fijner ja. Imho is deze lens dan zonde van het geld.

Maar toch als ik naar zo'n set kijk, een D7000 + 17-55 2.8 dan is het toch wel een heerlijke set :)
Het is met name de prijs van de lens, 1200 euro. Daar koop je ook premium full frame lenzen voor. Lastig allemaal ;)
Probeer die 17-55 tweedehands te kopen. Het is een erg goede lens maar imo is €1.200 nu teveel voor dat objectief omdat de ontwikkelingen binnen de objectievenwereld niet stil hebben gestaan (en zeker niet bij de Nikkor's). Maar ook omdat je over een paar jaar toch over lijkt te willen stappen naar full frame.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb nu de pricewatch: Nikon AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR gekocht maar wat een gewicht, zeg :o Dat is wel gigantisch t.o.v. mijn Tamron 18-200mm. Ik ga hem morgen meteen productief gebruiken, dus ik weer morgenavond hoe het bevallen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
Zullen we het weer over de D7000 gaan hebben? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb het over de combi D7000 + 28-300mm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nieuwe firmware 1.0.2: https://nikoneurope-nl.cu...answers/detail/a_id/49236
Wijzigingen in deze versie:
  • Ruisonderdrukking wordt nu uitgevoerd bij sluitertijden van meer dan 1 seconde (voorheen 8 seconden) als Aan is geselecteerd voor Ruisonderdr. lange sluitertijd om heldere vlekken die optreden in foto's die zijn gemaakt met een lange sluitertijd te verminderen.
  • Een probleem dat ertoe leidde dat films die zijn opgenomen met de D7000 niet kunnen worden geopend in bepaalde filmbewerkingstoepassingen, is verholpen.
  • Als de camera met een AV-kabel op een televisie werd aangesloten en een film werd afgespeeld, was de weergave de eerste keer normaal, maar als de film tweemaal of vaker werd afgespeeld, werd het geluid weegegeven met een zeer laag volume en leek het af en toe weg te vallen. Dit probleem is verholpen.
  • Als de witbalans van RAW-beelden die zijn gemaakt met de functie beeld-op-beeld van de camera, werd aangepast met Capture NX 2 of ViewNX 2, kregen de beelden een magenta zweem. Dit probleem is verholpen.
  • Het probleem dat ertoe leidde dat 0.00" werd weergegeven als kompasrichting wanneer de GPS-eenheid GP-1 op de camera was aangesloten, is verholpen, zodat nu ---.-- wordt weergegeven.
  • Als Virtuele horizon in zoeker werd toegewezen aan de Fn-knop of de voorbeeldknop en op de desbetreffende knop werd gedrukt, bevatte de aanduiding van de virtuele horizon fouten. Dit probleem is verholpen.
  • De volgende fouten in de Help-schermen zijn verholpen.[br] - De Help voor 'Maximale gevoeligheid' werd weergegeven als Help voor opnamemenu>ISO-gevoeligheid instellen>Aan of Uit.[br] - In de Duitse Help werd 'Scherpstelprioriteit voor AF-S-stand selecteren.' weergegeven als Help voor Persoonlijke instellingen>a1: Selectie AF-C-prioriteit.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 12:07
Vraagje, ik heb een Sun Sniper strap gekocht voor mijn D7000, fantastisch ding, eindelijk verlost van de drama strap die je bij de camera krijgt ;). Nu ga ik a.s. donderdat 9 daagjes naar New York en had het plan een battery grip te kopen (MB-D11) aangezien ie daar 225 dollar kost, en hier 250 euro :|.

Nu vraag ik me alleen af hoe dit gaat werken met Sun Sniper, maar ook het gaat werken met een statief... De sniper en ook een statief draai je vast aan de schroefdraad onderin de camera, dus hoe kun je hem nog vastmaken aan een statief? Of kan dit enkel zonder strap / grip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Een battery grip heeft ook schroefdraad, net zoals op jouw camera, dus dat gaat exact hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
jvdgeest schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:45:
Een battery grip heeft ook schroefdraad, net zoals op jouw camera, dus dat gaat exact hetzelfde ;)
Damn, really? Dat zou mooi zijn, ik heb gegoogled maar kom nergens plaatjes tegen van de onderkant van de grip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/61vBH6rAUXL.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
You just made my day... ;)

NY, here I come :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Tnx voor het melden! Voor mij lost het weinig op want de gefixte zaken had ik geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:35

Benjamin-

CrazyGunner#2385

En nog steeds geen 30FPS/1080p... erg teleurstellend gezien de D5100 dit wel heeft.

Ik vraag me af of iemand nog een firmware gaat hacken, het is natuurlijk te zot voor woorden dat een duurder toestel slechtere video opname heeft als een goedkoper model, terwijl ze dezelfde sensor gebruiken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
Hmm, ik had net in M stand de flitser open gezet, drukte op de diafragma preview knop. Flitser lichtte op en bleef aan en maakte een eng buzzzzz geluid. Had uit reflex de flitser uit gedrukt, maar mij lijkt het niet dat het hoort.
Mensen die dit ook hebben gehad of durven te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Dat is een feature van de camera. Standaard geeft de DOF preview knop een modeling flash wanneer je een flitser gebruikt. Hoef je je verder geen zorgen om te maken, daar zijn ze voor gemaakt :) Je kunt die feature overigens uitschakelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Nordlys op 11-05-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 14:25
Werkt overigens ook bij het Nikon CLS, met het draadloos flitsen. De eerste keer dat ik die knop aanraakte ging mijn SB-600 flitser meteen mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Laatst online: 14-09 21:51

superblaag

Mooi spul hoor!

Gister na lang wikken wegen de D7000 gekocht.

Ik kom van de oude rol, (Konica Minolta 7 + een hand vol Canon A1'tjes) en voelde in de D7000 een body die gewoon zo goed voelde als mijn oude KM7!
(Die ik ook nog betaalbaar vond natuurlijk)
Ik wilde al lange tijd overstappen, want elke x wat z/w + kleur rollen ophalen en rond de 100,- wegbrengen is ook geen leuke hobby meer te noemen.

In de MM een tijdje kunnen spelen met het gereedschap, en de beste verkoper had de D7000 een half uurtje voor me opgeladen zodat ik er zonder snoer mooi mee rond kon lopen!
(Prima service deze keer van de verkoper met verstand van zaken! _/-\o_)
De Canon 60D was nog een afweging, maar was het na een tijdje spelen het toch helemaal niet.
De helderheid van de 100% dekkende VF deed ook gelijk de kogel door de kerk gaan!

Helaas was het toestel niet op voorraad en zullen we nog moeten wachten tot we kunnen spelen.
De standaard kit lens (18-105) laten we er op zitten, en naar alle waarschijnlijkheid opzoek naar een 50mm 1.4.
Ik twijfel dan nog wel of dat ik dan misschien een 30mm lens moet kopen om op 45mm (35mm verhouden wat ik gewend ben) uit te komen.
Deze is wel duurder, en bij de 50mm kom ik op 75mm (35mm verhouding) die ik ook wel aardig vaak gebruikte)
Of misschien kan ik dan beter een kleine zoom (17-50 / 18-35 oid) lichtsterke lens kopen en wat inleveren tov de 1.4....
Scherptediepte vind ik schitterend op 1.4!
Maar bruikbaar in de wat donkere situaties is het toch niet.
(hangt er vanaf wat je idee van de foto is natuurlijk)

Lastig lastig lastig :P

In de loop van de tijd komt er nog een flitser bij, een grip en nog wat ander geneuzel.

Eerst maar eens als een klein kind zo blij instappen in dit digitale geweld! :9

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
Jaaaa, na lang wachten (ivm prijsdalingen) vandaag eindelijk de D7000 gekocht.
Met de actie die de MM dit weekend nog heeft is het een zeer interessante deal geworden!

Wou eigenlijk alleen de body (949 - 125 actiekorting = € 829).
Hadden ze niet, dus maar de kit gekocht (1099 - 150 actiekorting = € 949). Kitlens kan online wel verkocht worden voor 130 à 150, dus nettoprijs is dan € 819 à € 799 !

Zit nu op werk, dus kan niet uitgebreid testen, maar hij is al opgeladen en eerste indrukken zijn geweldig. Kwam nu al wel één mini-minpuntje tegen: de virtual horizon kan niet standaard in de viewfinder worden getoond (kan wel achter een Fn-knop geplaatst worden). De gridlines helpen echter al wel een heleboel.

Verder merk je het verschil in gewicht tegenover m'n (nu oude) D50 wel aardig. Voelt aan de andere kant ook wel een stuk steviger aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twijfel twijfel, wie helpt:

Fuji S5 gaat de deur uit:

Mogelijke vervangers :
D7000 met grip of D300s zonder grip

Wat zie ik :

- ruis > betere feedback te vinden over d7000
- beeldkwaliteit > betere feedback te vinden over d7000
- body > betere d300s
- auto focus > betere d300s

wie helpt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Tja, dat blijft een moelijk verhaal, waar niemand een antwoord op kan geven.

De D300s is de betere camera, de D7000 maakt (technisch) de betere foto's.
Ik weet niet hoe jij de camera gaat gebruiken, dus dat is moeilijk te zeggen..

Maar als je de D200 body van de S5 gewend bent, dan vraag ik me af of je de D7000 body wel fijn gaat vindt. Het is namelijk echt een stap terug wbt ergonomie en controls.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
D7000 geeft je bijna een stop meer hoge iso. Meer dynamisch bereik en beeldkwaliteit merk je veel en veel minder.

AF is helemaal niet slecht, beetje D90 niveau. Body is speeldgoed als je een D200 gewend bent. Video loopt de D7000 lichtjaren voor op de D300s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nog even wachten op de D400 die hopelijk al het goede van beide camera's combineert, en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:35

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ken Rockwell was destijds erg te spreken over de AF van de D7000, hij zei dat deze een stuk beter zijn werk deed dan bodies zoals de D300s en D700 en zich nog goed kon meten met de D3 modellen.
Met beter doelde hij op het feit dat de D7000 kon focussen met wat slechtere lenzen waarbij de D300s en D700 en stuk meer moeite had.

Natuurlijk heeft de D7000 'maar' 39 punten terwijl de D300s er 51 heeft, maar de vraag is, hoe belangrijk vind je dat.

Persoonlijk gebruik ik bijna nooit de 39 punten.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Voor sportevenementen vind ik de 3D-autofocus echt geniaal! Die locked de AF dus op een object en als die dichterbij komt, past de D7000 de focus aan zolang je de shutter half indrukt. En dat werkt behoorlijk goed.

Ik zou alleen wel wat sneller willen kunnen schakelen tussen "Auto" en "3D". Het AF-knopje zit niet echt op een handige plaats daarvoor.

Ik ga nu naar de WK BMX op Papendal. Kijken hoe het daar gaat :)

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 28-05-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Room42 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:17:
Voor sportevenementen vind ik de 3D-autofocus echt geniaal! Die locked de AF dus op een object en als die dichterbij komt, past de D7000 de focus aan zolang je de shutter half indrukt. En dat werkt behoorlijk goed.

Ik zou alleen wel wat sneller willen kunnen schakelen tussen "Auto" en "3D". Het AF-knopje zit niet echt op een handige plaats daarvoor.

Ik ga nu naar de WK BMX op Papendal. Kijken hoe het daar gaat :)
Met welke lens ga je dat doen? Ben benieuwd naar de resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16
Ik had de D7000 afgelopen dinsdag gekocht bij de mediamarkt, dus ik baalde al van het feit dat hij nu ineens in de aanbieding is. Nu ben ik er vanmiddag even langsgelopen met de bon en ze gaven zonder problemen 125 euro terug. Dat is best goede service vind ik. Mocht je dus deze week iets bij de MM hebben gekocht dan is het aan te raden om even terug te gaan en te informeren of je geld terug kan krijgen. Ik ben van 949 naar 824 euro gegaan. Best goede deal vind ik.

Ondertussen ben ik wel nog bezig de D7000 te leren kennen. Zijn er dingen die jullie zeggen die ik echt moet weten? (ik kom van een D70 af)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 09:34
Afgelopen weekend bij MM Rotterdam D7000 met 18-105mm kitlens gekocht voor €935. Hoop geld maar toch een koopje imo. Ik ben verrast door de fotokwaliteit. Het is boven alle verwachtingen. Af is supersnel en 6 fps is indrukwekkend. Gelijk beide sleven gevuld met 4+8 gig. Classe 4 kaart is al voldoende voor hoogste kwaliteit film. 16 gig class 10 is onderweg. Wat me tegenvalt is aantal mogelijkheden. Veel te veel maar dat is mijn tekortkoming en niet van de camera. Ik ben nu de handleiding aan het doornemen.

Hiervoor had ik 3 jaar een D40 dus het is al gauw beter. Hoge iso is indrukwekkend. Pas bij 3200 is ruis duidelijk aanwezig maar nog niet storend. 6400 is ook bruikbaar. VR doet zijn werk ook prima.

I love it. Geen seconde spijt gehad van mijn aankoop.

[ Voor 3% gewijzigd door adsa op 28-05-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:51:
[...]

Met welke lens ga je dat doen? Ben benieuwd naar de resultaten!
Ik heb de Nikon AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR voor gebruikt. Deze heb ik 15 april gekocht voor de Rolstoelbasketbaldag 2011 want daarvoor had ik nog een oude Tamron 18-200 met erg trage autofocus. Deze Nikon 28-300 doet het erg goed, vind ik, hoewel ik af en toe die 10mm vooraan wel mis. Maar de focussnelheid en de laatste 100mm zijn echt heerlijk! Het enige jammere is dat het een f/3.5 is en geen f/2.8 maar dat brengt de prijs meteen zo enorm omhoog. Al met al ben ik dus wel tevreden.
Foto's volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Snelle kaartjes maken trouwens echt een verschil bij deze cam merk ik. Als ik m'n buffer vol schiet is ie in no-time weer leeg met een Classs 10, terwijl het met een Class 4 echt wel even duurt. (nattevingerwerk: 5sec tegenover 15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Ik ervaar exact hetzelfde hier. Ik heb een class 6 Transcend kaartje en een Sandisk Extreme Pro kaart (16GB). UHS-1, 45MB/s 300*. Die Sandisk schrijft zijn data veel sneller weg dan de Transcend.
Opzich wel de moeite waard als je ook daadwerkelijk tegen de limiet aan komt te lopen.

Op dit moment sla ik de foto's op, op de Sandisk en films naar de Transcend. Foto's gaan over naar de Transcend als ie vol is. Helaas werkt het met video niet andersom. Als de Transcend vol is met video, dan gaat ie niet opnemen op de Sandisk. Dan kun je gewoon niet opnemen tot je in het menu aangeeft dat ie video mag gaan opslaan op de Sandisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
Room42 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:28:
[...]

Ik heb de Nikon AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR voor gebruikt. Deze heb ik 15 april gekocht voor de Rolstoelbasketbaldag 2011 want daarvoor had ik nog een oude Tamron 18-200 met erg trage autofocus. Deze Nikon 28-300 doet het erg goed, vind ik, hoewel ik af en toe die 10mm vooraan wel mis. Maar de focussnelheid en de laatste 100mm zijn echt heerlijk! Het enige jammere is dat het een f/3.5 is en geen f/2.8 maar dat brengt de prijs meteen zo enorm omhoog. Al met al ben ik dus wel tevreden.
Foto's volgen :)
Ik heb de foto's net gezien. Kortom, goed werk. Ik vind ze prachtig.
Die dikke blonde gozer, is dat die van oh,oh nog wat. Die zuiplappen op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
adsa schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:11:
[...]

Ik heb de foto's net gezien. Kortom, goed werk. Ik vind ze prachtig.
Die dikke blonde gozer, is dat die van oh,oh nog wat. Die zuiplappen op vakantie?
Klopt :) De cast van Oh oh cherso (niet oh oh tirol, want tijgertje zat vast was er niet) speelde samen met spelers van het Nederlands Team tegen andere BN'ers en NL spelers. Was leuk! En Elize is stiekem best schattig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
MagicTempest schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:21:

Ondertussen ben ik wel nog bezig de D7000 te leren kennen. Zijn er dingen die jullie zeggen die ik echt moet weten? (ik kom van een D70 af)
Lichtmeter is toch best anders, matrix is efficienter. Speel daar 's goed mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
Ik merk dat als ik in full hd aan het opnemen ben met live view, het scherpstellen moeilijk gaat vanaf 90mm. Soms helemaal niet. Dan moet ik op handmatig overschakelen. Dit gebeurt met de kitlens. Met andere lenzen heb ik geen ervaring.

Btw. weet iemand een kleine externe microfoon te koop voor rond de €30? Ik heb ergens eentje gezien op internet maar ik weet niet meer waar. Hij hoeft niet in de flitsschoen maar kan gewoon aan de zijkant ingeplug worden. Het schijnt redelijk geluid op te leveren. Het geluid hoeft van mij ook niet supergoed te zijn zolang ik geen scherpstel motor niet meer hoef te horen op de opname. Da's best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:48
Ik zou je aanraden om sowieso gewoon altijd handmatig te focussen tijdens het filmen. In veel gevallen hoef je het focuspunt niet eens te verplaatsen als het onderwerp maar in het diepteveld valt (terwijl de autofocus nogal druk bezig lijkt te zijn). Zorgt voor veel rustigere beelden en heb je zo onder de knie.

Het enige nut van autofocus lijkt me als je een lens hebt met manual override zodat je in 1 take meerdere shots kan maken en tussen de shots snel kan autofocussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
adsa schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:53:
[...]

Btw. weet iemand een kleine externe microfoon te koop voor rond de €30? Ik heb ergens eentje gezien op internet maar ik weet niet meer waar. Hij hoeft niet in de flitsschoen maar kan gewoon aan de zijkant ingeplug worden. Het schijnt redelijk geluid op te leveren. Het geluid hoeft van mij ook niet supergoed te zijn zolang ik geen scherpstel motor niet meer hoef te horen op de opname. Da's best irritant.
Volgens mij passen alle standaard 3.5mm jack-plug microfoons in de D7000, toch?

Nog vergeten te vertellen: De foto's van de WK BMX op Papendal (28 mei) met de D7000 + Nikkor 28-300 1:3.5-5.6 G (+ hier en daar de SB-900) staan online.

Ik moet eens zo'n grijskaart gaan aanschaffen, want dat vind ik toch vaak nog wel moeilijk, de juiste witbalans vinden (achteraf).

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 06-06-2011 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
Room42 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 02:12:
[...]

Volgens mij passen alle standaard 3.5mm jack-plug microfoons in de D7000, toch?

Nog vergeten te vertellen: De foto's van de WK BMX op Papendal (28 mei) met de D7000 + Nikkor 28-300 1:3.5-5.6 G (+ hier en daar de SB-900) staan online.

Ik moet eens zo'n grijskaart gaan aanschaffen, want dat vind ik toch vaak nog wel moeilijk, de juiste witbalans vinden (achteraf).
Dat denk ik ook ook wel. Bij wijze van spreken zou ik de headphone met microfoon die ik voor videochat gebruik kunnen aansluiten en geluid opnemen maar mooi wordt het niet. Het gaat mij erom of er ergens nog een microfoon te koop is tot €30 en nog een beetje redelijk geluid opneemt. Ik hoef niet zo'n ding die in de schoen gaat maar gewoon een klein dingetje die je in de zijkant steekt. Zoiets bijvoorbeeld. Ik vraag me af of dat zo'n microfoon vergelijkbaar geluid kan opnemen als de interne mic.

Handmatig zoomen heb ik ook geprobeerd en dat werkt redelijk maar het vraagt steeds aandacht en in de felle zon kan je slecht zien of je goede focus hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Zo, mijn D7000 is voorzien van een grip zonder dat het me een rib uit mijn lijf heeft gekost:
http://www.linkdelight.co...-w/-EN-EL15a-Battery.html

Grip voelt stevig aan en is voorzien van flink wat rubber voor meer grip. Hij past perfect en alles werkt zoals verwacht. Het enige waaraan je kunt merken dat deze grip vier tot vijf keer zo weinig als een originele Nikon kost, zijn de knopjes, die een iets minder betrouwbare indruk maken dan die op de D7000 zelf. Dit weekend hopelijk meer nieuws :)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik hoor heel graag, eventueel via DM, hoe de ervaring met deze winkel was. Zie nl. dat de grip voor de d300 daar ook heel goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Ralph Smeets schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:58:
Zo, mijn D7000 is voorzien van een grip zonder dat het me een rib uit mijn lijf heeft gekost:
http://www.linkdelight.co...-w/-EN-EL15a-Battery.html

Grip voelt stevig aan en is voorzien van flink wat rubber voor meer grip. Hij past perfect en alles werkt zoals verwacht. Het enige waaraan je kunt merken dat deze grip vier tot vijf keer zo weinig als een originele Nikon kost, zijn de knopjes, die een iets minder betrouwbare indruk maken dan die op de D7000 zelf. Dit weekend hopelijk meer nieuws :)
Klinkt niet verkeerd voor 61 euro inclusief verzendkosten (als ik het allemaal goed lees op de site i.i.g.). Ben benieuwd of hij zich een beetje goed houdt en wat de ervaring zijn op de lange termijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Laatst online: 14-09 21:51

superblaag

Mooi spul hoor!

Ik ben ook heel benieuwd hoe alles past, aansluit en voelt!
En idd, hoe bevalt de grip tijdens het schieten :)

Ik wil deze binnenkort bestellen, en volgens mij is het dezelfde:
(klein beetje goedkoper, kwestie van vertrouwen van website zal de keus uitmaken denk ik)

http://cgi.ebay.nl/Vertic...Grips&hash=item2eb570f942

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:10
Heb zelf onlangs een macrorailtje voor 10 euro bij Linkdelight besteld (via Ebay). Keurig netjes geleverd in ca 2 weken. Kortom, mijn enige ervaring was in ieder geval een positieve! :*)
Ze hebben ook een prima feedbackscore bij ebay. Maargoed blijft altijd een gok.

Staat hier ook een en ander over die 'nep' grip geschreven http://forums.dpreview.co...orum=1034&thread=38607723

[ Voor 21% gewijzigd door kvandt op 28-06-2011 22:33 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten Vollebregt
  • Laatst online: 15-09 11:09
Is de grip volledig van plastic, of is hij (deels) van metaal?

My case has so many fans that it hovers above the ground

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Grip past en sluit heel erg netjes aan en is geheel van plastic. Dit is wel stevig plastic met genoeg rubber om een goede grip te geven, waardoor de grip goet aanvoelt. De knoppen zitten op dezelfde plek als bij de originele grip, wat even wennen is. AE-L/AF-L heb ik namelijk ingesteld als AF-ON waardoor mijn duim nog even moet zoeken. Zelfde geld ook voor de multiselector.

De ervaring met Linkdelight is goed. In feite is het gewoon een concurrent van DealExtreme en met beiden heb ik gewoon goede ervaringen. Heb ondertussen ook een variabel neutral density filter (ND2 tot ND400) bij Linkdelight besteld. Gewoon om eens te testen en ervoor te zorgen dat ik een 1/50 als sluitertijd in combinatie met een vol open diafragma kan gebruiken als ik video wil opnemen in de felle zon. Optisch zal dit filter niet zo goed zijn als een origineel, maar daarvoor is het ook een factor drie goedkoper. Tenminste dat verwacht ik. Misschiens krijg ik wel een leuke verassing en is het filter optisch heel goed.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf via ukpartsdeal op ebay een Meike D7000 grip besteld en kan eigenlijk de zelfde conclusie trekken als Ralph. De grip is van plastic/rubber en zeker niet van dezelfde bouw kwaliteit als de orginele Nikon echter is het prijsverschil zo groot dat je dat ook niet mag verwachten. Bij de Meike lijkt het rubber hetzelfde te zijn als op de body. De knoppen e.d. werken goed en voelen niet goedkoop. Ik vind het een het goede deal voor € 58.28 inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

iemand toevalllig ervaring met de Phottix Battery Grip BG-D7000. Is ook uit te breiden met Battery Pack 3000 mAh... (die dan ook direct is op te laden via een stekkertje, vrij handig als je lader bezet is :) )

NB:oa leverbaar bij aq4u

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 20:31 . Reden: extra info en tikfout in bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Dit weekend heel wat foto's gemaakt en ik moet zeggen dat zo'n grip in het begin even wennen is. Vooral als je van landschap- richting portret-stand wisselt moet je niet vergeten om je hand ook even te verwisselen. De balans in combinatie met mijn Sigma 120-400 OS is velen malen beter dan zonder grip. Ik zou nu echt niet meer zonder willen \o/

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralph Smeets schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:10:
De ervaring met Linkdelight is goed. In feite is het gewoon een concurrent van DealExtreme en met beiden heb ik gewoon goede ervaringen. Heb ondertussen ook een variabel neutral density filter (ND2 tot ND400) bij Linkdelight besteld. Gewoon om eens te testen en ervoor te zorgen dat ik een 1/50 als sluitertijd in combinatie met een vol open diafragma kan gebruiken als ik video wil opnemen in de felle zon. Optisch zal dit filter niet zo goed zijn als een origineel, maar daarvoor is het ook een factor drie goedkoper. Tenminste dat verwacht ik. Misschiens krijg ik wel een leuke verassing en is het filter optisch heel goed.
Ik ben ook aan het rondkijken voor een ND Filter. Als je deze hebt zou je dan even willen laten weten hoe hij bevalt?

Edit; Vandaag m'n eerste 'shoot' gedaan. Heb niets van bewerking op de foto's gegoten en het zijn er slechts een paar. Heb er zo'n 260 in totaal ^^

http://www.flickr.com/pho...k/sets/72157627116762196/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal,

Na een aantal jaar te hebben gefotografeerd met een Nikon D40 icm 18-55 kitlens en nikkor 70-300vr zoomlens op het gebied van natuur/vogelfotografie wil ik mijn gear gaan upgraden naar een meer volwassen set.

Alleen ben ik nog steeds aan het twijfelen tussen de volgende twee bodies;

Nikon D7000
Nikon D300s

Het filmen en de megapixels van de D7000 spreekt me niet zo aan aangezien ik niet zal gaan filmen, maar de 7 tot 8bps van de D300s is weer een pluspunt, zijn er hier mede amateur fotografen die voor hetzelfde dilemma stonden/staan? wat is de dealmaker/breaker bij beide toestellen.
Ik heb ze allebei getest waarbij de D300s sneller en robuuster is maar de D7000 weer wat technisch nieuwer.

Voor wat betreft objectieven komt er in de toekomst een 1.7x converter + 300mm f4 lens bij

Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Voor natuur/vogelfotografie is de snelheid van de D300s wel erg mooi. De D7000 loopt alleen wel op heel veel punten voor... Zou je die body niet ergens kunnen lenen of huren, zodat je kunt kijken of het voldoende voor je is voor natuurfotografie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Is de D300s zoveel sneller dan (http://www.dpreview.com/p...7000&products=nikon_d300s) ?
Verder denk ik dat je met de ISO performance van de D7000 zomaar een stop wint t.o.v de D300s, hoewel ik niet weet in hoeverre weinig licht een probleem is bij BIF?
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste