Ik denk dat het voor iedereen anders is of quickscopen meer of minder skill vereist dan hardscopen. Voor mij wisselt het, en ligt het vooral heel erg aan hoe geconcentreerd ik ben. De eerste keer dat ik het uberhaupt probeerde ging het meteen heel erg goed, geeindigd in 30-15 ofzo, maar op dat moment was ik sowieso al goed aan het spelen. Als ik wat moe ben ofzo, stel dat ik met een gewone AR dan een gemiddelde score haal, zeg 20-20 ofzo, als ik dan ga quickscopen dan faal ik ook hard, dan ben je gewoon niet snel genoeg, want bij quickscopen draait het vooral om je reflex. Je kijkt door de scope en zo snel mogelijk beweeg je richting vijand en schiet je. Waarom zo snel mogelijk? Nou ja, zodat hij geen kans heeft om te schieten natuurlijk, want als hij begint te schieten kun je het vergeten. En waarom zou ik uberhaupt quickscopen? Nou ik vind het wel leuk om te snipen, maar als ik dan iemand van dichtbij tegenkom, moet ik dan maar accepteren dat ik dood ben? Nee, dan probeer ik hem alsnog te pakken. Switchen naar een handgun zou ook kunnen maar als je een beetje kunt quickscopen is dat toch veel sneller en heb je veel meer kans.
Ik doe dus niet quickscopen voor de show of om te laten zien dat ik het kan, ik doe het puur omdat het effectief is. Je hebt een wapen waarmee je op lange afstand en op korte afstand dodelijk bent. Maar zoals ik al zei, als ik niet optimaal geconcentreerd ben dan bak ik er ook niets van, dus dan probeer ik het ook niet.
Ik vind quickscopen dus zeker wel moeilijker als hardscopen, om meerdere redenen:
1. Als een vijand beweegt op grote afstand betekent dat voor jou maar een heel klein stukje bewegen met de crosshair om hem alsnog te raken. Als een vijand beweegt vlak voor je neus moet je je muis al een flink stuk omgooien om hem te volgen. Dat is natuurlijk veel moeilijker.
2. Als een vijand op lange afstand op je begint te schieten zal hij veel minder raken, en krijg jij veel meer kans om alsnog goed te mikken en te raken. Als een vijand op korte afstand begint te schieten dan raakt kogel na kogel en zal je aim compleet weg zijn.
3. Op lange afstand kun je wat langer mikken, eventueel wachten tot hij stilstaat. Op korte afstand moet je gewoon zo snel mogelijk schieten om enige kans te maken.
4. En de meest voor de hand liggende: zit je in een hoekje een vijand op 500 meter afstand te scopen, dan zal hij jou 9/10 keer niet zien en kun je vaak gerust 4 of 5 keer schieten. Sta je 2 meter voor de neus van een tegenstander, ga er dan maar van uit dat je niet meer dan 1 of 2 kansen krijgt.
Dit is voor de PC, ik kan me best voorstellen dat het op een console ivm aim assist anders is. Ik heb het een keer geprobeerd op de xbox maar meteen weer opgegeven, dat was een drama
Quickscopen gaat dus vooral om je reflexen en veel minder om hoe goed je kunt aimen. De grootste fout die de meeste maken die het voor het eerst proberen (en ik maak deze fout ook nog steeds heel vaak vooral als ik niet geconcentreerd bezig ben) is om niet door de scope te kijken maar te snel willen schieten. Je moet echt gewoon kijken anders ben je eigenlijk aan het no-scopen en dan is het meer geluk dan wijsheid... Neem gewoon even die fractie van een seconde de tijd om te kijken, in die tijd moet je kunnen zien waar de vijand zich bevindt. t.o.v. je crosshair, en dan reageer je daarop terwijl je schiet.
Kijk bijvoorbeeld mijn test montage eens:
YouTube: MW2 Test Montage
Er zitten weinig quickscopes in, maar daar zie je duidelijk dat ik goed door de scope kijk en dan bepaal waar ik moet schieten. De eerste kill vind ik de mooiste, op lange afstand, en toch zo kort mogelijk inzoomen. Helaas is de kwaliteit niet echt super dus kun je de vijand niet echt zien in de video.
De derde kill die je ziet (vlak na de kill waar ik door een flashbang verblind ben

) is ook geen quickscope, daar was ik gewoon te snel, ik heb de scope nog niet aan m'n oog. Dat is gewoon een noscope in principe, maar ik zat zo dichtbij dat ik hem toch makkelijk raak.
xV0rtexx schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:48:
[...]
Quickscopen is natuurlijk geen nieuw begrip dat alleen voor dit spel bestaad, maar wel de manier waarop het gebruikt wordt door mensen als iReapzz. Mijn vraag is dus of dit skill is of niet, omdat het door een fout in het spel makkelijker gemaakt zou zijn.
Ik zou het niet weten op de console, maar ik heb wel eens filmpjes gezien van die iReapzz en het lijkt er toch wel degelijk op alsof ze zelf aimt. In de meeste kills zie je haar inzoomen, dan ziet ze dat ze een paar centimeter teveel naar rechtsboven zit ofzo, en dan gauw die scope naar linksonder en schieten. Dat doet aim assist niet voor je in mijn ervaring, aim assist houdt de crosshair alleen op een vijand als deze gaat bewegen zodra je de crosshair er al op hebt. Zo is een veel genoemd bij effect dat je op twee mensen tegelijk niet kunt mikken: zodra je op een van de twee mikt, en de ander rent weg, dan gaat je crosshair vanzelf mee en schiet je meestal tussen de twee vijanden in. Ik heb zelf nog nooit gemerkt dat m'n crosshair echt naar een vijand toe getrokken wordt als ik deze nog niet op de vijand gehad heb.
[
Voor 67% gewijzigd door
NickThissen op 07-10-2010 10:48
]