Dat zijn dioders van de ikea.Lightning502 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 02:25:
Hey medetweakers,
Ik heb een keer op deze thread (ja, 1 van de vele delen) een setup van iemand gezien die een soort (statische) ambilight had gecreerd door gewoon wat lichtbuizen achter zijn tv te verstoppen (net als van die kerstverlichting, alleen dan zonder de animaties).
Dat wil ik ook wel eens proberen, maar natuurlijk kan ik de post niet meer vinden, maar ik verwacht dat hier ook vast mensen rondneuzen die weten waar ik het over heb. En dan natuurlijk de vraag: waar kan ik die lichtbuizen vinden? Als reclame niet toegestaan is: dan graag in mail/pm oid. Thanks!
Zijn verschillende mogelijkheden, Philips heeft van die Ledbalken die je aan elkaar kan klikken, maar de meeste hier hebben de IKEA dioders (stuk goedkoper en kunnen hetzelfde).Lightning502 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 02:25:
Hey medetweakers,
Ik heb een keer op deze thread (ja, 1 van de vele delen) een setup van iemand gezien die een soort (statische) ambilight had gecreerd door gewoon wat lichtbuizen achter zijn tv te verstoppen (net als van die kerstverlichting, alleen dan zonder de animaties).
Dat wil ik ook wel eens proberen, maar natuurlijk kan ik de post niet meer vinden, maar ik verwacht dat hier ook vast mensen rondneuzen die weten waar ik het over heb. En dan natuurlijk de vraag: waar kan ik die lichtbuizen vinden? Als reclame niet toegestaan is: dan graag in mail/pm oid. Thanks!
Deze dus:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70115564
Als je in dit topic zoekt onder Dioder krijg je ook een aantal hits.
Edit: Spuit 11, had laatste pagina niet open..
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Volgens mij heb ik die dingen wel eens gezien bij de xenos. Zijn van de TL achtige dingen van 1m40 ofzo. Eventueel kun je ook kijken bij een elektronica winkel. Zelf heb ik de Ikea Dioder achter de tv hangen (wit)Lightning502 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 02:25:
Hey medetweakers,
Wow! Die Marantz is echt mooi!Barry|IA schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:00:
Eindelijk mijn nieuwe speakersIk heb ongeveer een maand naar een setje Wharfedale Diamond 6R moeten luisteren
Maar het was het wachten waard!
De opstelling is nog niet definitief, maar echt veel mogelijkheden tot schuiven heb ik in mijn kamer niet met deze luidsprekers.
Allereerst de nieuwe Marantz receiver, die ik ook niet niet heb laten zien:
[afbeelding]
Dan nu de Dali Skyline 1000's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze klinken echt verrassend goed. Iedereen die ze hoort vind dit de grootste stap vooruit in al m'n upgrades.
Veel mensen snappen de drang om steeds te upgraden niet, maar als zij dit horen geven zij mij groot gelijk!
Bovendien verkeren de speakers in een zeer goede staat. Het speakerdoek, het aluminium, de drivers en de rest lijkt echt als nieuw. Alsof ze 1 keer zijn neergezet in een rookvrije ruimte en nooit meer zijn verplaatst.
Let niet op het behang (of juist wel) Dit wordt mijn eerst volgende upgrade
Ik moet alleen zeggen dat ik die speakers niet echt super mooi vind,, ze zijn naar mijn smaak een beetje te excentriek, maar zou ze ook best wel willen hebben
En uhh.. Dat behang doet inderdaad wel een (erg) beetje afbreuk aan je stoere set

Waar is je CPU koeler?W.Zijlstra. schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:48:
Alweer een tijdje geleden voor mij, en een nieuwe aanwinst! Mijn Popcorn Hour vervangen door een HTPC!
(Binnenkant HTPC)
U ziet :
HTPC:
- Antec Fusion Remote / Asrock ION - Atom 330 @1.8 / 2GB 1033mhz / 1.5TB draaiend Linux XBMC
Origineel (@ 1.6GHz):

Verwijderd
Zo te zien heeft hij de fan er gewoon afgehaald, aan de beschadigingen op de heatsink te zien heeft er in het verleden wel een fan op gezeten. En te heet? Wat is te heet, zolang het niet stinkt, je geen vastlopers hebt en geen corrupte data is het imo goed.
Ik heb deze week ook een upgrade gedaan van 2x Marantz MA500 naar 1 x MM8003. En moet nu op zoek naar een andere meubel omdat het er niet meer in past.
Ik heb nog wel een probleempje en dat is dat de MM8003 niet tegelijk uitgaat met mijn SR4003. Dit probleem had ik met de MA500 ook maar daar was het probleem op een gegeven moment opgelost. Verschil met de MA500 en de MM8003 is dat de MA500 2 keuze standen heeft voor het RC5 signaal. Ik ben bang dat het daar nu ook misgaat. met de MM8003 Maar ik geen idee wat vorige keer ook al weer de oplossing was
Tenzij iemand anders andere tips heeft..
Eventueel kan ik ook nog gebruik maken van de DC triggers i.c.m met de power uitgang van de SR4003 maar het moet met RC5 ook werken toch..
Ik heb geen eigen foto`s dus dan maar google
Voor:

Na:
Ik heb nog wel een probleempje en dat is dat de MM8003 niet tegelijk uitgaat met mijn SR4003. Dit probleem had ik met de MA500 ook maar daar was het probleem op een gegeven moment opgelost. Verschil met de MA500 en de MM8003 is dat de MA500 2 keuze standen heeft voor het RC5 signaal. Ik ben bang dat het daar nu ook misgaat. met de MM8003 Maar ik geen idee wat vorige keer ook al weer de oplossing was
Tenzij iemand anders andere tips heeft..
Eventueel kan ik ook nog gebruik maken van de DC triggers i.c.m met de power uitgang van de SR4003 maar het moet met RC5 ook werken toch..
Ik heb geen eigen foto`s dus dan maar google
Voor:

Na:

[ Voor 9% gewijzigd door raymonvdm op 06-11-2010 22:26 ]
Nou, het grappige is dat de koeler die op het moederbord niet voor de cpu is. Die is namelijk passief gekoeld.adjalex schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:20:
[...]
Waar is je CPU koeler?:P Want je hebt hem wel overklokt, wordt je CPU niet veel te warm?
Origineel (@ 1.6GHz):
[afbeelding]
De enige koeler die op het moederbord zit is voor de northbridge en die koelt tegelijk ook de GPU.
Ik heb de ventilator er af gehaald omdat deze ontzettend veel lawaai vond maken. Ik heb aan de zijkant (net zichtbaar op de foto) een 12 CM noctua fan met silent rubbers en limiter (700rpm) staan draaien die de boel voldoende koel houd. 45 graden idle, max 57 graden met 10 minuten full cpuload. Verder is het een erg grote case voor een klein bordje (ruimte voor upgrades en hd's
CPUBurn met 4 core's zorgt voor een maximale cpu-load en 2 uur lang 1080p afspelen terwijl ik met 8mb/sec aan het kopieren ben via het netwerk levert een maximale cpu en gpu temperatuur op van rond de 57 graden zonder dat de cpu harder hoeft te gaan draaien. Doorfik-temperatuur van de cpu is ongeveer 85 graden. Prima dus!Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:30:
Zo te zien heeft hij de fan er gewoon afgehaald, aan de beschadigingen op de heatsink te zien heeft er in het verleden wel een fan op gezeten. En te heet? Wat is te heet, zolang het niet stinkt, je geen vastlopers hebt en geen corrupte data is het imo goed.
Hardeschijven zitten in de case ver genoeg weg om niet warm te worden, en het memory word niet warm, ook niet na een uur memtest
Thanks guys!Only schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:04:
[...]
Zijn verschillende mogelijkheden, Philips heeft van die Ledbalken die je aan elkaar kan klikken, maar de meeste hier hebben de IKEA dioders (stuk goedkoper en kunnen hetzelfde).
Deze dus:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70115564
Als je in dit topic zoekt onder Dioder krijg je ook een aantal hits.
Edit: Spuit 11, had laatste pagina niet open..
http://tweakers.net/gallery/123027/sys
Gister de nieuwe subwoofer geinstalleerd, nogal een werkje om de beste plek te vinden, volume af te stellen en ik moet nog kijken of de phase instelling verschil maakt! In ieder geval al super tevreden over het resultaat.

Specjes:
Sub: BK XLS200
Speakers: Mordaunt-Short 902
TV: Samsung LE46B650
Amp: G&W TW-2006X
HTPC in sig + Headroom MicroDAC
Specjes:
[ Voor 9% gewijzigd door wagenveld op 07-11-2010 13:58 ]
Ziet er erg netjes uit!wagenveld schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:55:
Gister de nieuwe subwoofer geinstalleerd, nogal een werkje om de beste plek te vinden, volume af te stellen en ik moet nog kijken of de phase instelling verschil maakt! In ieder geval al super tevreden over het resultaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
Specjes:
Haha, ook eurocenten er onder gedaan?
Vraag me alleen nog het nut af van spikes met eurocenten er onder omdat ik het idee heb dat ze dan weer niet super goed contact maken. Hier mag daar overigens niet over gediscussieerd worden.
Vind je het niet mooier als je hem een heeel klein stukje verder draait richting de luisterpositie?
[ Voor 4% gewijzigd door Bierdopje120 op 07-11-2010 14:08 ]
wat een mooie sub. Ik zag laatste ook al zo'n Gemini langskomen. Die Conus ziet er gaaf uit!wagenveld schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:55:
[afbeelding]
[afbeelding]
Specjes:
Ik kende het merk BK alleen niet.
Staan ze ook ergens in de winkel om te luisteren of heb je hem op de gok gekocht?
dopjes: ik heb er nog 2 liggen maar voorlopig dus even muntjes 
draaien: optisch niet echt mooi en qua geluid maakte het niet uit.
Ik heb m direct van de UK website gekocht, maar in NL kun je ze bij http://www.ra-subwoofers.nl/ beluisteren als ik het goed heb.
draaien: optisch niet echt mooi en qua geluid maakte het niet uit.
Ik heb m direct van de UK website gekocht, maar in NL kun je ze bij http://www.ra-subwoofers.nl/ beluisteren als ik het goed heb.
Erg mooie sub en de rest van de set ziet er ook goed uit!
Die subs zijn inderdaad bij ra-subwoofers.nl te beluisteren. Neem maar is een kijkje op htforum.nl, daar word je doodgegooid met de BK's, vooral de XXLS400
Nog nooit slechte berichten erover gehoord.
Die subs zijn inderdaad bij ra-subwoofers.nl te beluisteren. Neem maar is een kijkje op htforum.nl, daar word je doodgegooid met de BK's, vooral de XXLS400
Oeh, heb zelf ook de 902's en wil toch wel graag een subwoofer erbij wanneer mijn portemonnee dat toelaat, zit zelf te denken aan een BK Gemini, maar dit is een goede 'match' zo?wagenveld schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:55:
[afbeelding]
[afbeelding]
Specjes:
Edit: heb zelf de 902i, maar denk niet dat het verschil erg groot is?
[ Voor 6% gewijzigd door Jazzle op 07-11-2010 19:06 ]
Thx iedereen!
Is de i met streepjes op de woofers? Geloof dat ik die ook heb, maar maakt weinig uit volgens mij. Vind het zelf een goede match, heb de bas reflex poortjes op de speakers volgestopt zodat ze wat vlakker aflopen naar de crossover frequentie, en daaronder integreert de sub mooi.
Is de i met streepjes op de woofers? Geloof dat ik die ook heb, maar maakt weinig uit volgens mij. Vind het zelf een goede match, heb de bas reflex poortjes op de speakers volgestopt zodat ze wat vlakker aflopen naar de crossover frequentie, en daaronder integreert de sub mooi.
Bij het gebruik van spikes is het juist de bedoeling dat je speaker zo min mogelijk contact maakt met de ondergrond.Bierdopje120 schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:05:
[...]
Vraag me alleen nog het nut af van spikes met eurocenten er onder omdat ik het idee heb dat ze dan weer niet super goed contact maken. Hier mag daar overigens niet over gediscussieerd worden.
Mooie speaker, zelf gebouwd?Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:51:
[...]
Dat is idd een veel betaalbaarder alternatief![]()
Ik heb nieuwe speakers. De monitor reference se.
[afbeelding]
Waar kan dit soort cups in NL kopen voor een beetje schappelijke prijs?Bierdopje120 schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:05:
[...]
Haha, ook eurocenten er onder gedaan?Wist je dat je ook van die dopjes hebt die je er onder doet en er ook nog eens heel mooi onder lijken?
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Zijn deze misschien geschikt?Meelobee schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:18:
[...]
Waar kan dit soort cups in NL kopen voor een beetje schappelijke prijs?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Spikes moeten juist zorgen voor zoveel mogelijk contact met de ondergrond zodat de speaker maximaal hieraan gekoppeld is en op deze manier zo stabiel mogelijk staat.Wootism schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:28:
[...]
Bij het gebruik van spikes is het juist de bedoeling dat je speaker zo min mogelijk contact maakt met de ondergrond.
klopt niet helemaal, de speaker moet goed contact maken, maar alleen op een heel klein oppervlak, hierdoor komt het gewicht op deze punten te staan en is hij beter gekoppeld.xyi64001 schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:38:
[...]
Spikes moeten juist zorgen voor zoveel mogelijk contact met de ondergrond zodat de speaker maximaal hieraan gekoppeld is en op deze manier zo stabiel mogelijk staat.
Verwijderd
Is inderdaad zelfbouw en ben er nog mee bezig.

Hier een linkje waar ik alle vorderingen bij houd: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105656.0
Als ze af zijn zal ik m'n nieuwe aanwinsten eens posten.
wagenveld schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:14:
Thx iedereen!
offtopic:
Wat is de crossover frequentie in jouw opstelling?
Mooi die speakers zelfgemaakt, was ik maar zo handig
Bij de luidspreker van NWitkamp kan ik het niet inschatten, maar met een decoupeerzaag (en eventueel een cirkelzaag), een bovenfrees, wat los materiaal en common sense kom je al een heel eind hoorSiXke schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:48:
This too shall pass
Verwijderd
Inderdaad! Kon ik dat ook maar.... Ziet er heel mooi uit!SiXke schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:48:
Verwijderd
Volgens mij is het plaatwerk van die speakers kant en klaar toch? Is gewoon een kwestie van in elkaar zetten 
Edit: desalniettemin mooi hoor.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 16:08 ]
Verwijderd
Is idd kant en klaar plaatwerk hoorVerwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:08:
Volgens mij is het plaatwerk van die speakers kant en klaar toch? Is gewoon een kwestie van in elkaar zetten
Maar is ook heel goed zelf te maken. Zit alleen wel heel wat tijd in denk ik om het zo mooi te krijgen.
Heb zelf alleen de terminals aan de achterkant van de speaker aangepast. Heb inplaats van het plastice plaatje zelf eentje gemaakt met 8mm dik trespa plaat met wbt stekkers erin.
Voor foto's zie het linkje wat ik eronder had gezet, want denk niet dat ze het leuk gaan vinden als ik er hier allemaal foto's van post.
Ik denk dat plaatjes van harte welkom zijn in het Het grote Zelfbouw speaker topic topic!
Ik heb m op 80hz staan.Jazzle schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:59:
[...]
offtopic:
Nu ben ik zelf nogal een Bang & Olufsen fan (met name van het vintage materiaal), maar die Dali's zijn echt prachtig. Als ik niet beter wist was ik gaan zoeken of er niet ergens toevallig 'Beolab 9000' in gegraveerd staat, want ze zouden bij een B&O set niet misstaan.Barry|IA schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:00:
Ze klinken echt verrassend goed. Iedereen die ze hoort vind dit de grootste stap vooruit in al m'n upgrades.
Veel mensen snappen de drang om steeds te upgraden niet, maar als zij dit horen geven zij mij groot gelijk!
Bovendien verkeren de speakers in een zeer goede staat. Het speakerdoek, het aluminium, de drivers en de rest lijkt echt als nieuw. Alsof ze 1 keer zijn neergezet in een rookvrije ruimte en nooit meer zijn verplaatst.
Let niet op het behang (of juist wel) Dit wordt mijn eerst volgende upgrade
Wel jammer dat je dan een lel van een eindbak nodig hebt om dat aan te kunnen sluiten, als je er een Bang & Olufsen aan zou hangen heb je binnen de kortste keren een paar gegrilde eindtrappen.
* Stoney3K ziet weer een spaarproject voor zijn nieuwe set.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Gisteren nieuwe parket aangelegd, dus gaf me de gelegenheid om de kabelmanagement in orde te brengen en flink schoon te maken.
Specs:

Specs:
- Samsung LE52B750
- Dreambox 800HD met 500 GB HDD
- Onkyo TX-SR507 Receiver
- Sweex Gigabit switch
- Yamaha 5.1 Speakerset
- Logitech Harmony 515
- HTPC;
• AMD Athlon II X2 550 BE
• Corsair XMS3 DDR3 2GB 1333Mhz
• Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
• Scythe Shuriken B. CPU cooler + 2 Scythe silent fans

[ Voor 11% gewijzigd door N2dputdown op 13-11-2010 18:15 ]
Ik mis je linker front luidspreker? Of staat die achter het glasgordijn?
@Chr0nicle
Het is Marokkaans/modern ingericht, volgende week worden er nieuwe spullen geleverd. ( zoals ultra moderne keuken (open keuken, rechts van t.v))
@gambr0
die zie je idd in de foto niet, maar die staat helemaal links in het hoekie naast dat lampenkapje dat net zichtbaar is op de foto.
Het is Marokkaans/modern ingericht, volgende week worden er nieuwe spullen geleverd. ( zoals ultra moderne keuken (open keuken, rechts van t.v))
@gambr0
die zie je idd in de foto niet, maar die staat helemaal links in het hoekie naast dat lampenkapje dat net zichtbaar is op de foto.
Maakt die zelf je eten ofzoN2dputdown schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:46:
( zoals ultra moderne keuken (open keuken, rechts van t.v))
Hij maakt ook alles halal
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Gisteren de TV eens opnieuw gecalibreerd, maakt toch weer een aardig verschil zo. Toch wel te merken dat de helderheid iets terugloopt met een plasma. Verder hier en daar minimale kleurcorrecties, maar niets geks.
@N2dputdown
Dat is wel een flinke ruimte voor zo'n 5.1 setje van Yamaha. Wel tevreden met het geluid?
Ik zie overigens de achterspeakers niet, maar die zullen ook vast ergens verstopt staan (rechtsachter uit beeld en linksachter bij die plant achter die groene stoel gok ik zo
)
Dat is wel een flinke ruimte voor zo'n 5.1 setje van Yamaha. Wel tevreden met het geluid?
Ik zie overigens de achterspeakers niet, maar die zullen ook vast ergens verstopt staan (rechtsachter uit beeld en linksachter bij die plant achter die groene stoel gok ik zo
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
@Laguna de speakers zijn verouderd ( 6 jaar? ) maar leveren wel redelijk geluid! ben er wel tevreden mee, ben geen audiofiel maar meer van de voetbal. een goede lcd scherm met dreambox stond daarom ook boven aan t lijstje.
de rear-speakers staan idd daar, goed 'gezien'
[ Voor 10% gewijzigd door N2dputdown op 14-11-2010 23:46 ]
Wow een echte mafrash (weet alleen hoe je het fonetisch schrijft) maar zie ik daar een kruisbeeld op je tv op de eerste fotoN2dputdown schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:43:
@Laguna de speakers zijn verouderd ( 6 jaar? ) maar leveren wel redelijk geluid! ben er wel tevreden mee, ben geen audiofiel maar meer van de voetbal. een goede lcd scherm met dreambox stond daarom ook boven aan t lijstje.
wil ook zo'n kamer.... bovenste verdieping van het huis met veel vrienden en waterpijp.
diskeltische lurker
Goed, na heel heel veel lurken in deze topics heb ik besloten om van mezelf ook maar eens een en ander te posten, dit zal dan ongeveer mijn 2e post op tweakers zijn ofzo, maar al mijn weet ik hoeveelste jaar qua lurken
Ik heb wat foto's gemaakt van de situatie bij mij thuis, maar laat ik eerst eens beginnen met een lijstje met specificaties.
Specs:
Tv : Panasonic TH-42PZ85 42" Plasma TV.
Receiver : Marantz SR4600 7.1 receiver.
DVD Speler : Marantz DV4610.
Decoder : Samsung 9401R.
Mediaspeler : Western Digital HD TV Live.
Game console : Xbox360 Elite.
Speakers : Mordaunt-Short Premiere.
Remote control : Logitech Harmony One.
Dan natuurlijk waar het om draait, de foto's
De TV:

Een overzicht van de tv, inclusief het tv-dressoir:

Dan zie je natuurlijk nog niet hoe/waar ik zit/lig, dus vandaar een foto vanuit een andere hoek genomen:

Ik zit dus niet recht tegenover de tv. Dat lijkt lastiger dan het is, want als ik op de bank lig ondervind ik daar geen enkele hinder van.
De TV, centerspeaker en WD TV live:

De receiver:

De achterspeakers hangen hoger dan de frontspeakers, maar door de opzet van de kamer kon dat niet anders:

De subwoofer, de MS308. Dat is op zich een redelijk kleine subwoofer, maar mijn kamer is ook niet zo groot, dus hij voldoet prima voor mij:

Op deze foto zijn ook wat kabels te zien. Dat is direct ook de enige plek waar kabels te zien zijn, voor de rest is alles netjes weg gewerkt in kabelgootjes etc
Zo, dat is mijn setup eigenlijk. Nou weet ik niet zeker of ik het goed heb gedaan met die foto's. Zul je natuurlijk weer zien dat 't niet goed is. Dan bij deze alvast mijn excuses. Mocht het niet kloppen dan ga ik het opnieuw proberen.
[edit]
Stik, plaatjes zijn nog te groot volgens mij. Ik ga weer prutsen.
Ik heb wat foto's gemaakt van de situatie bij mij thuis, maar laat ik eerst eens beginnen met een lijstje met specificaties.
Specs:
Tv : Panasonic TH-42PZ85 42" Plasma TV.
Receiver : Marantz SR4600 7.1 receiver.
DVD Speler : Marantz DV4610.
Decoder : Samsung 9401R.
Mediaspeler : Western Digital HD TV Live.
Game console : Xbox360 Elite.
Speakers : Mordaunt-Short Premiere.
Remote control : Logitech Harmony One.
Dan natuurlijk waar het om draait, de foto's
De TV:

Een overzicht van de tv, inclusief het tv-dressoir:

Dan zie je natuurlijk nog niet hoe/waar ik zit/lig, dus vandaar een foto vanuit een andere hoek genomen:

Ik zit dus niet recht tegenover de tv. Dat lijkt lastiger dan het is, want als ik op de bank lig ondervind ik daar geen enkele hinder van.
De TV, centerspeaker en WD TV live:

De receiver:

De achterspeakers hangen hoger dan de frontspeakers, maar door de opzet van de kamer kon dat niet anders:

De subwoofer, de MS308. Dat is op zich een redelijk kleine subwoofer, maar mijn kamer is ook niet zo groot, dus hij voldoet prima voor mij:

Op deze foto zijn ook wat kabels te zien. Dat is direct ook de enige plek waar kabels te zien zijn, voor de rest is alles netjes weg gewerkt in kabelgootjes etc
Zo, dat is mijn setup eigenlijk. Nou weet ik niet zeker of ik het goed heb gedaan met die foto's. Zul je natuurlijk weer zien dat 't niet goed is. Dan bij deze alvast mijn excuses. Mocht het niet kloppen dan ga ik het opnieuw proberen.
[edit]
Stik, plaatjes zijn nog te groot volgens mij. Ik ga weer prutsen.
Och ja, je moet toch wat he.
640px breed, dan verdwijnt de foutmelding.
[ Voor 50% gewijzigd door S_Chief op 16-11-2010 10:40 ]
Ik was alweer vergeten dat XBOX games idd meestal niet fullHD zijn (er zijn wel een paar toch?) Mijn tv geeft wel aan dat de resolutie fullHD is, maar dat zal hij wel upscalen dan.clifdon schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:46:
Mooie setjes zie ik hier voorbij komen
@rdwagenaar Bedoel je dan het menu van de xbox 360? Full HD games zijn er namelijk niet voor de xbox360 alle games zijn maximaal 720p dus Werkelijk Full HD zal nog leuker beeld geven.
Ik zit zelf op maar een 42" groot zat voor in mijn kamertje van 3x3,5 meter dacht ik. Maar werkelijk ik vind dat je niet groot genoeg kan kopen. ookal weet ik niet wat de resoluties doen op nog grotere schermen. persoonlijk denk ik dat de 1080 resolutie al weer wat achterhaalt is als je praat over 50" en groter. Puur een aanname hoor. maar ik zit regelmatig met een kijkafstand van ca. 80 cm. Dan is een 42" nog te doen. Ik denk als je groter gaat dat je het echt niet meer als normaal computer scherm kan gebruiken.
Films kijken van 2,5meter ja dan mag hij van mij best groter zijn dan 42" mits de resolutie dat dus toelaat.
Ik ben het met je eens dat 1080p enigzins achterhaald begint te worden, in Japan hebben ze toch ook al zoiets als superHD of ultraHD?
Wat betreft het formaat van de tv, in principe zou ik ook zeggen hoe groter hoe beter, maar je hebt ook met je interieur te maken he, ik vind 50" wel groot genoeg in onze woonkamer.
Zijn games op een PS3 ook niet fullHD?
Ik zal dan wel achterlijk zijn, maar ik krijg 't niet voor elkaar

plaatjes in een plaatjes-programma openen (kan zelfs met paint) en dan formaat aanpassen (resizen) voordat je ze upload.Just_A_User schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:56:
[...]
Ik zal dan wel achterlijk zijn, maar ik krijg 't niet voor elkaar
Ziet er heel sfeervol en gezellig uit daar.
Kabelgootjes edg is een kriem ja, moet ik eigenlijk stiekem ook nog eens doen haha.
Dan maar eens een sfeerfoto hier met de nieuwe apparatuur:

Bevalt echt super die Denon DRA-700AE
[ Voor 74% gewijzigd door Joopieboy op 16-11-2010 18:11 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!

Je ziet:
Versterker + Speakers:
Philips FA-890
Philips FB-825
Denon DA-500 DAC
TV + Settopbox + DVD Speler + Console
Philips 32PFL7332
Humax IRHD 5000
Xbox360 Slim
Marantz DV4200SE
Wat een mooie TV meubel heb jij!
Mag ik vragen waar je hem weg hebt
Mooie set verder.
[ Voor 86% gewijzigd door Annihilism op 16-11-2010 18:28 ]
http://www.goossenswonen..../dressoirs/dressoir-quintAnnihilism schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:27:
Wat een mooie TV meubel heb jij!
Mag ik vragen waar je hem weg hebt?
Mooie set verder.
Als ik 'm goed herken is het deze serie van Goossens
Wij hebben er de eethoek en het grote dressoir van.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Helemaal correct. Het is de Quint serie inderdaad. Ik heb die hele serie hier staan, tv-dressoir, kast, eettafel en salontafelExirion schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:29:
[...]
http://www.goossenswonen..../dressoirs/dressoir-quint
Als ik 'm goed herken is het deze serie van Goossens
Wij hebben er de eethoek en het grote dressoir van.
Overigens heb ik dat tv-dressoir wel laten aanpassen. Er zitten nl standaard 2 laden boven elkaar in. Maar aangezien ik daar onderin de xbox en de decoder wilde plaatsen wilde ik die bovenste la niet. Dat is dus meerwerk, en moet je betalen, maar dan maken ze er ook wel iets moois van
@Just_A_User
Is die 5.1 set niet de Mordaunt-Short Premiere ipv de Mordaunt-Short Genie?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
ontzettende lamme tak dat ik ben. Je hebt dus helemaal gelijk.Laguna schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:40:
@Just_A_User

@Just_A_User
Als je de achterspeakers heel hoog of vlak achter de bank monteert, zou ik ze schuin of recht naar beneden laten wijzen. Dan klopt je rear geluid veel beter. In veel bioscopen zijn de luidsprekers ook schuin naar beneden gericht, daar heb ik de inspiratie vandaan.
Als je de achterspeakers heel hoog of vlak achter de bank monteert, zou ik ze schuin of recht naar beneden laten wijzen. Dan klopt je rear geluid veel beter. In veel bioscopen zijn de luidsprekers ook schuin naar beneden gericht, daar heb ik de inspiratie vandaan.
If it ain't broken, don't fix it
Maar van de tests die ik heb gelezen door de jaren heen zag ik overal bij dit speakersetje geschreven dat ze beter tot hun recht komen als je ze gewoon recht vooruit ophangt, dus dat heb ik gedaan. Ik hoor die speakers prima als er geluid doorheen komtBiX schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:15:
@Just_A_User
Als het niet anders kan, dan kan het niet anders. Het blijft natuurlijk wel een stuk beter om de speakers ongeveer op oorhoogte te hebben.
Zodra ik bij mijn speakers ga zitten klinkt het gelijk een stuk beter dan wanneer ik er bij sta. Dat verschil is echt heel erg goed te horen. Dat had ik ook met mijn oude 5.1-setje. Toen ik de speakers op oorhoogte hing was het geluid ineens een stuk mooier.
Zodra ik bij mijn speakers ga zitten klinkt het gelijk een stuk beter dan wanneer ik er bij sta. Dat verschil is echt heel erg goed te horen. Dat had ik ook met mijn oude 5.1-setje. Toen ik de speakers op oorhoogte hing was het geluid ineens een stuk mooier.
Als ze op oorhoogte hangen kun je ze het beste recht vooruit hangen, lijkt me logisch, of bedoel je dat niet?Just_A_User schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:17:
[...]
Maar van de tests die ik heb gelezen door de jaren heen zag ik overal bij dit speakersetje geschreven dat ze beter tot hun recht komen als je ze gewoon recht vooruit ophangt, dus dat heb ik gedaan. Ik hoor die speakers prima als er geluid doorheen komt
Maar als ze zoals bij jou tegen het plafond aanhangen zou ik ze toch echt 45 graden naar beneden draaien. Vooral de hoge frequenties zijn altijd erg richtingsgevoelig, het moet wel uitmaken als je ze naar beneden draait. Omdat je ze zo in een hoekje stopt zou je in principe extra laag krijgen en bereiken de hoge tonen je oren niet goed, waardoor het een btje wollig zou moeten gaan klinken.
[ Voor 10% gewijzigd door rdwagenaar op 17-11-2010 19:06 ]
Ik heb ooit van iemand ook dergelijke speakers gekregen, uit een 6 serie volgens mij.Annihilism schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:16:
[afbeelding]
Je ziet:
Versterker + Speakers:
Philips FA-890
Philips FB-825
Denon DA-500 DAC
TV + Settopbox + DVD Speler + Console
Philips 32PFL7332
Humax IRHD 5000
Xbox360 Slim
Marantz DV4200SE
Door opgeblazen tweeter en gescheurde foamranden heb ik ze weggegeven.
Maar waren zulke heerlijke speakers om naar te luisteren!
kleine update van mijn kant. binnen kort zal ik wat meer posten.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Ooit al eens uitgetest hoeveel verschil zo'n DAC geeft?Annihilism schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:16:
[afbeelding]
Je ziet hoort?
Denon DA-500 DAC
Ik twijfel ook nog sterk om een DAC tussen mn squeezebox en versterker te hangen...
Het verschil is vooral groot bij apparaten die in veel gevallen een slechte D/A omzetting hebben. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld een; on board geluidskaart van een pc, settopbox, veel goedkope dvd spelersmtissink schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:20:
[...]
Ooit al eens uitgetest hoeveel verschil zo'n DAC geeft?
Ik twijfel ook nog sterk om een DAC tussen mn squeezebox en versterker te hangen...
Als je echter een High End cd speler met een goed D/A gedeelte hebt zal het verschil minimaal zijn, of kan de Cd Speler zelfs beter klinken (Een philips met TDA1541A/S2 chip
Ahh de 600 serie, een bassreflexsysteem met de tweeter in het midden.[TLT]Lynx schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:19:
[...]
Ik heb ooit van iemand ook dergelijke speakers gekregen, uit een 6 serie volgens mij.
Door opgeblazen tweeter en gescheurde foamranden heb ik ze weggegeven.
Maar waren zulke heerlijke speakers om naar te luisteren!
Een maat van mij heeft ze ook samen met de FA650 versterker, klinkt inderdaad ook goed.
De foamranden zijn bij de speakers uit dat jaar inderdaad vaak kapot, echter zijn ze redelijk gemakkelijk (en goedkoop) zelf te repareren. Ik heb zelf ook al vele foamranden vervangen van die speakers (waaronder FB820, 821, 815 en 690). Je kunt ze ook vervangen door rubberen randen maar dit zal hoogst waarschijnlijk de klank wel een klein beetje veranderen van de speakers (ook bij types waarvan gezegd wordt dat ze dezelfde flexibiliteit hebben).
Hier wat foto's van de vervangen randen

[ Voor 41% gewijzigd door Annihilism op 18-11-2010 23:28 ]
Ik ben momenteel wat zaken aan het upgraden. Tijd voor een kleine tussenstand.

Vooraanzicht.

Luie bank met daarachter cd's, bandjes en wat platen.

Yamaha vs. Marantz; de laatste wint.
Wat staat er nu:
Panasonic 37" plasma
Marantz SR5004 receiver
Marantz BD5004 blu-ray speler
Pro-ject Debut 3 platenspeler
Indi Box digitale TV
JVC TD-R431 cassettedeck
Kef Q7 front speakers
Kef Q9c center speaker
Kef iQ3 surround speakers
BK Gemini II subwoofer
Q Acoustics 1020i speakers voor Zone 2 (keuken)
en nog even:
Yamaha RX-V663 receiver
Yamaha DVD-S1700 & DVD-663 dvd spelers
Yamaha iPod dock + iPod

Vooraanzicht.

Luie bank met daarachter cd's, bandjes en wat platen.

Yamaha vs. Marantz; de laatste wint.
Wat staat er nu:
Panasonic 37" plasma
Marantz SR5004 receiver
Indi Box digitale TV
JVC TD-R431 cassettedeck
Kef Q7 front speakers
Kef Q9c center speaker
BK Gemini II subwoofer
en nog even:
Yamaha RX-V663 receiver
Yamaha iPod dock + iPod
hele mooi set maar waarom 2 receivers?? als ik vragen mag
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
inderdaad een mooie set, kun je miss een close-upje maken van je cd/dvd rek?
Ik denk dat hij de Yamaha set eerst had en kort geleden heeft geupgrade naar de Marantz. Nu dus nog even luisteren welke beter klinkt en daarna een van de twee verkopen. Zoiets?Tijn96 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:42:
hele mooi set maar waarom 2 receivers?? als ik vragen mag
Mooie geluidsset!RexP schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:47:
Ik ben momenteel wat zaken aan het upgraden. Tijd voor een kleine tussenstand.
[...]
Wat staat er nu:
Panasonic 37" plasma
Marantz SR5004 receiver
Indi Box digitale TV
JVC TD-R431 cassettedeck
Kef Q7 front speakers
Kef Q9c center speaker
BK Gemini II subwoofer
en nog even:
Yamaha RX-V663 receiver
Yamaha iPod dock + iPod
Ik heb de Marantz SR5004 overigens ook. Echt een degelijk apparaat. Nieuw gekocht voor 385 euro.
Waar heb je die bijpassende Marantz blu-rayspeler gekocht? Zoiets zoek ik ook nog namelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 19-11-2010 08:54 ]
Inderdaad: ik ben de Yamaha set aan het vervangen door Marantz. De Yamaha schiet net wat te kort op stereogebied, zeker omdat de Kef Q7 een beetje lastige speaker is door de ovale Racetrack woofer.
Van Marantz komen er nog een CD speler en versterker bij, die als eindversterker gaat dienen. Ik denk de CD6003 en PM6003, die heb ik laatst geluisterd en daar ben ik erg enthousiast over. Ik hoop dat ze nog op voorraad zijn.
Ik heb een tientje meer betaald voor de receiver, bij Hificorner. De blu-ray komt daar ook vandaan.
Zal vanavond nog een close-up maken van de cd's en dvd's. De dvd's zitten in de lades van het ikea meubel.
Van Marantz komen er nog een CD speler en versterker bij, die als eindversterker gaat dienen. Ik denk de CD6003 en PM6003, die heb ik laatst geluisterd en daar ben ik erg enthousiast over. Ik hoop dat ze nog op voorraad zijn.
Ik heb een tientje meer betaald voor de receiver, bij Hificorner. De blu-ray komt daar ook vandaan.
Zal vanavond nog een close-up maken van de cd's en dvd's. De dvd's zitten in de lades van het ikea meubel.
Ik heb de PM6003 voor 300 gekocht bij RAF nieuw in augustus.
Mijne komt toevallig ook bij Hifi-Corner vandaan. Alleen dus een tientje goedkoper. Paar dagen nadat ik mijne gekocht had waren ze al van de website af. Die SR5004's gingen dus als warme broodjes over de toonbank.RexP schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:14:
Inderdaad: ik ben de Yamaha set aan het vervangen door Marantz. De Yamaha schiet net wat te kort op stereogebied, zeker omdat de Kef Q7 een beetje lastige speaker is door de ovale Racetrack woofer.
Je hebt een kleine collectie CD's en DVD's zo te zien (understatement).
Nog geen blu-rays?
Waarom een aparte CD-speler en eindversterker? Ik heb nu de SR5004 in combinatie met twee Klipsch RF-52 speakers. Klinkt subliem.
Dan mag je er ook wel wat close ups van je Kef Q7 bij doen. Ben er fan van de vormgeving van de IQ serie.RexP schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:14:
Ik vind de nieuwe IQ90 in het wit echt prachtig
Oef. Is nu weer gewoon 449.leonbong schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:27:
Ik heb de PM6003 voor 300 gekocht bij RAF nieuw in augustus.
Die was 341. Hebben ze niet meer zo te zien.LuPo schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:41:
Ben erg benieuwd wat die blu-rayspeler gekost heeft
Wat jij denkt dat dvd's zijn, zijn waarschijnlijk boeken. Je weet wel, de voorloper van de dvd. Ik heb welgeteld 1 blu-ray. Die speler was zo duur dat er geen geld voor disks over is.LuPo schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:41:
Je hebt een kleine collectie CD's en DVD's zo te zien (understatement).
Nog geen blu-rays?
In 1996 is bij een inbraak mijn toenmalige cd collectie gestolen, meer dan 500 cd's weg. Van teleurstelling echt een paar jaar helemaal geen muziek gedraaid. Daarna is het toch weer gaan kriebelen; in de loop van de tijd heb ik zo'n 700 cd's teruggekocht. Vooral veel new wave, house, britpop en grunge. Moet er wel bij zeggen dat ik vooral in de uitverkoopbakken graai; uit principe weiger ik meer dan een tientje te betalen voor een cd.
Ik vind de geluidskwaliteit bij muziek luisteren belangrijker dan bij tv / film. Op deze manier hoop ik beiden te verbeteren.LuPo schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:41:
Waarom een aparte CD-speler en eindversterker?
Dit is de Q serie, die voor de iQ kwam:Nico111 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:52:
Dan mag je er ook wel wat close ups van je Kef Q7 bij doen.

De Q7 heeft een plastic conus, een ovale woofer, en een ander filter dan de iQ7. De Q is echt een ander type speaker: veel meer bas en wat minder hoog / schel dan de iQ.
Verwijderd
Doen! Zeker bij de squeezebox ga je het wel horen.mtissink schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:20:
[...]
Ooit al eens uitgetest hoeveel verschil zo'n DAC geeft?
Zou gaan voor een V-dac van MF. Is een erg goede dac. Heb hem zelf ook gehad.
Ik vind de ronding naar achter van de box zo mooi en dat de bovenste conus wat boven de kast uitsteekt.RexP schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:30:
[...]
Dit is de Q serie, die voor de iQ kwam:
[afbeelding]
De Q7 heeft een plastic conus, een ovale woofer, en een ander filter dan de iQ7. De Q is echt een ander type speaker: veel meer bas en wat minder hoog / schel dan de iQ.
Er is laatste ook de nieuwe Q serie uit gekomen. De vormgeving is alleen totaal anders geworden dan die van jou
http://www.kef.com/NL/Loudspeakers/QSeries2010/Floorstanding

Wat zien we?
Een imac 20 inch uit 2008
Ipad 16 Gb wifi
Lacie Quadra voor backup
Het hart van alles is mijn Airport Extreme, waarnaast de Apple TV 2 staat.
De apple tv is aangesloten via de apple hdmi kabel aangesloten op mijn Samsung 40 inch B650. Hierop staat de laatste firmware en de settings zijn volgens dit schema aangepast. De apple tv maakt via Wifi N contact met mijn itunes bibliotheek op mijn imac uit 2008.
Verder maakt de optical out contact met een beresford TC-7520 DAC (verstopt in het witte ikea meubeltje
Mooie set. Wel is overwogen om te speakers op stands te zetten? Links naast het meubel kan er iig 1 zo te zien, maar aan de andere kant zit een deur?
Hoe bevallen de ribbon tweeters trouwens? Heb zelf ook ribbons in mijn speakers en ben daar heel tevreden over.
Hoe bevallen de ribbon tweeters trouwens? Heb zelf ook ribbons in mijn speakers en ben daar heel tevreden over.
Goed Yarland buizenamp en die mooie leisure's horen wel op stands..
Toppie
Toppie
Tubes....It's what make music music!
Hoe kom je aan een nieuwe Apple TV, uit de VS laten komen?Trunksmd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:24:
De apple tv is aangesloten via de apple hdmi kabel aangesloten op mijn Samsung 40 inch B650. Hierop staat de laatste firmware en de settings zijn volgens dit schema aangepast. De apple tv maakt via Wifi N contact met mijn itunes bibliotheek op mijn imac uit 2008.
Verder maakt de optical out contact met een beresford TC-7520 DAC (verstopt in het witte ikea meubeltje), waarna het signaal analoog gestuurd wordt naar een Yarland FV34 buizenversterker , die weer verbonden is met Aurum Cantus leisure 2 MkII boxen.
Zo, die versterker ziet er leuk uit! En een leuk prijsje ook!Trunksmd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:24:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zien we?
Een imac 20 inch uit 2008
Ipad 16 Gb wifi
Lacie Quadra voor backup
Verder maakt de optical out contact met een beresford TC-7520 DAC (verstopt in het witte ikea meubeltje), waarna het signaal analoog gestuurd wordt naar een Yarland FV34 buizenversterker , die weer verbonden is met Aurum Cantus leisure 2 MkII boxen.
Hoe klinkt het geheel met de speakers? Ik ben altijd al benieuwd geweest naar Buizenversterkers, maar heb helaas nog nooit eentje gehoord.
Nee ik woon in Spanje, daar gewoon in de winkel gekochtrdwagenaar schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:23:
[...]
Hoe kom je aan een nieuwe Apple TV, uit de VS laten komen?
Een buizenversterker geeft een warm en realistisch geluid. Je moet het idd eens ergens luisteren. Hier staat een schat van informatie.Annihilism schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:19:
[...]
Zo, die versterker ziet er leuk uit! En een leuk prijsje ook!
Hoe klinkt het geheel met de speakers? Ik ben altijd al benieuwd geweest naar Buizenversterkers, maar heb helaas nog nooit eentje gehoord.
idd, maar zoals je ziet op de fotos, zit ik rechts met een deur probleem. Waarschijnlijk ga ik de speakers in de toekomst ophangen of iets dergelijks. (ik woon hier nog maar een jaar)silitek schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:21:
Goed Yarland buizenamp en die mooie leisure's horen wel op stands..
Toppie
Je kunt ook meerdere keren quoten in 1 bericht.Trunksmd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:26:
[...]
idd, maar zoals je ziet op de fotos, zit ik rechts met een deur probleem. Waarschijnlijk ga ik de speakers in de toekomst ophangen of iets dergelijks. (ik woon hier nog maar een jaar)
Net zoals ik nu heb gedaan. Je kunt gewoon als je een bericht typt naar beneden scrollen en weer een ander bericht uitzoeken om te quoten. Werkt een stuk makkelijkere dan het 3 keer apart te moeten doen.Trunksmd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:24:
[...]
Een buizenversterker geeft een warm en realistisch geluid. Je moet het idd eens ergens luisteren. Hier staat een schat van informatie.
Voorproefje van mijn laatste aankoop, betere foto's volgen nog:

EDIT:
Alles aangesloten, goed neergezet en afgesteld met dB meter. 5.1 set bestaande uit 5 keer XTZ 99.26 en XTZ 99 W12.16 subwoofer, aangestuurd door een Pioneer VSX 919 icm een HTPC, DMP-BD35 en PS3.

EDIT:
Alles aangesloten, goed neergezet en afgesteld met dB meter. 5.1 set bestaande uit 5 keer XTZ 99.26 en XTZ 99 W12.16 subwoofer, aangestuurd door een Pioneer VSX 919 icm een HTPC, DMP-BD35 en PS3.

[ Voor 65% gewijzigd door Martijn1990 op 20-11-2010 17:45 ]
-
[ Voor 99% gewijzigd door H.Boss op 21-11-2010 18:09 ]
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Mooi meubel, maar ik heb het idee dat het wat laag bij de grond is. Tenzij je in Japan woont?Zuluman schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:37:
kleine update van mijn kant. binnen kort zal ik wat meer posten.
[afbeelding]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Klein voorproefje..
Van :

Naar:

Het huis is nog niet klaar.. de kleur moest ik voor lief nemen (daarvoor mocht ik al mijn spullen plaatsen
) en een geschikte meubel heb ik nog niet gevonden.
Van :

Naar:

Het huis is nog niet klaar.. de kleur moest ik voor lief nemen (daarvoor mocht ik al mijn spullen plaatsen
1 woord..Classe. Nu nog een goed zittende zetel en klaar...Workaholic schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:03:
Klein voorproefje..
Het huis is nog niet klaar.. de kleur moest ik voor lief nemen (daarvoor mocht ik al mijn spullen plaatsen) en een geschikte meubel heb ik nog niet gevonden.
Tubes....It's what make music music!
De bank komt morgen gelukkigsilitek schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:09:
[...]
1 woord..Classe. Nu nog een goed zittende zetel en klaar...
Verder nog even opzoek naar een hoogglans witte meubel met een diepte van 50-55cm. Denk dat het zelfbouw moet gaan worden (€€€€€
[ Voor 26% gewijzigd door Workaholic op 21-11-2010 18:13 ]
een meubel zou heel erg veel helpen aan het uitzicht zou ik zeggen. het is wel super mooi maar een meubel zou het helemaal af zijn. maar als ik jou tekst zo zie komt dat er vanzelf ook. dus ben benieuwt naar het uiteindelijke resultaat
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Nette speakersMartijn1990 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:04:
Voorproefje van mijn laatste aankoop, betere foto's volgen nog:
[afbeelding]
EDIT:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Had mijn speakers ook eerst achter staan. Nu heb ik ze links en rechts in mijn ooghoeken staan.
Dankje_ferry_ schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:55:
[...]
Nette speakersMaar staan die achterste niet onhandig geplaatst qua geluidsbeeld? Je zit nu nogal schuin voor de speaker waardoor het geluidsbeeld veranderd vanwege de afstraling en reflectie.
Had mijn speakers ook eerst achter staan. Nu heb ik ze links en rechts in mijn ooghoeken staan.
Had mijn rears eerst naast me staan, maar vond dat nooit een echt ruimtelijk beeld geven. Nu staan ze schuin achter me en door de ribbon tweeter hebben ze een heel breed afstraalgedrag, klinkt echt geweldig in surround zo.
@Martijn1990
Ik vraag me toch af hoe jij zulke apparatuur kan betalen op zo'n jonge leeftijd..
Ik vraag me toch af hoe jij zulke apparatuur kan betalen op zo'n jonge leeftijd..
1. Waarom denk je dat een 20-jarige niks kan verdienen? Ik verdiende heel leuk bij naast m'n studieLaguna schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:47:
@Martijn1990
2. Zo te zien is ie thuiswonend dus heeft ie geen/weinig woonkosten
3. XTZ is een zeer betaalbaar merk met veel waar voor je geld
Hier even 2 foto's van de huidige opstelling, de scandyna speakers hebben plaats gemaakt voor 2 heerlijke KEF IQ30 speakers. De plaatsing was wel wat lastig maar heb me ouders zover gekregen om m'n garderobe kast in een andere kamer te plaatsen! Zodoende kon ik ze dus mooi op stands plaatsen
De apparatuur:
• Panasonic PX80 42" Plasma
• Pioneer VSX D514
• Pioneer DV-656A
• Humax Digitale TV Decoder
• Sony Playstation 3 80GB-versie (met een 250GB harde schijf)
Speakers:
Front: 2x KEF Q5
Rear: 2x KEF IQ30
Center: Wharfedale Diamond 9CS (Ooit nog de KEF iQ60c)
Subwoofer: XTZ 99 W8.16
XTZ Stand 99 & XTZ Bananenpluggen

De apparatuur:
• Panasonic PX80 42" Plasma
• Pioneer VSX D514
• Pioneer DV-656A
• Humax Digitale TV Decoder
• Sony Playstation 3 80GB-versie (met een 250GB harde schijf)
Speakers:
Front: 2x KEF Q5
Rear: 2x KEF IQ30
Center: Wharfedale Diamond 9CS (Ooit nog de KEF iQ60c)
Subwoofer: XTZ 99 W8.16
XTZ Stand 99 & XTZ Bananenpluggen

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 22-11-2010 08:10 ]
Doe op het moment geen studie, dus kan gewoon verdienen. Ik rook niet, ga niet elk weekend uit en ben ik inderdaad nog thuiswonend.Laguna schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:47:
@Martijn1990
Ziet er erg goed uit! Heb sinds gister dus ook de XTZ stands, moet zeggen dat ik ze een stuk mooier vind dan ik eerst had verwacht.WesleyZ schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:18:
Inderdaad, ben zelf ook 19jaar en student en kan met me bij-baan toch zo'n 900euro opstrijken elke maand....
Verder ben ik ook nog thuiswonend dus kosten heb ik niet![]()
Hier even 2 foto's van de huidige opstelling, de scandyna speakers hebben plaats gemaakt voor 2 heerlijke KEF IQ30 speakers. De plaatsing was wel wat lastig maar heb me ouders zover gekregen om m'n garderobe kast in een andere kamer te plaatsen! Zodoende kon ik ze dus mooi op stands plaatsen
1. Nou niet niks, maar als ik het met mezelf vergelijk 10 jaar geleden dan kon ik me dat toch niet veroorloven of ik deed wat fout toenExirion schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:55:
[...]
1. Waarom denk je dat een 20-jarige niks kan verdienen? Ik verdiende heel leuk bij naast m'n studie
2. Zo te zien is ie thuiswonend dus heeft ie geen/weinig woonkosten
3. XTZ is een zeer betaalbaar merk met veel waar voor je geld
2. Dat had ik gezien ja..
3. Zeer betaalbaar

Ah ja dat verklaart het wel dan, maar ziet er goed uit hoor.Martijn1990 schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:45:
[...]
Doe op het moment geen studie, dus kan gewoon verdienen. Ik rook niet, ga niet elk weekend uit en heb verder inderdaad ben ik inderdaad nog thuiswonend.
Veel werken, niet ieder weekend op stap gaan en je lam zuipen, verder geen andere dure hobby's?Laguna schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:47:
@Martijn1990
Zo doe ik het iig.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Vandaag is er een leuke iBOOD. Een tijdje geleden waren de Jamo S426 vloerstaande speakers voor €149,95 bij 1dayfly in de aanbieding. Toen heb ik iBOOD getipt om de Jamo S426 HSC3 te gaan verkopen. Daar hebben ze blijkbaar gehoor aan gegeven want nu is deze set te koop voor €179,95.
Mooie set
Hallo met Tim
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!
Let op!
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.
- Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.