Anoniem: 218468

Dit alles staat in mijn studentenflatje
Wat zie je?
- LG 32" tv
- Cheap-ass Yamaha versterker die bij een Yamaha 5.1 setje zat. Hiervan gebruik ik zoals je ziet de center nog.
- Jamo S426 speakers
- Ziggo Humax IRHD 5000c
- Xbox 360
Wat je niet ziet maar wel aanwezig is: mijn media center die aan de achterzijde van de tv bevestigd is.
Ik heb nog heel wat plannen hiermee, en het gaat waarschijnlijk nog wel even duren voordat het helemaal is zoals ik het wil hebben, maar dan heb je ook iets om naar uit te kijken he
Ik wil een 42 inch LCD, die vervolgens met wall-mount aan de muur, een nieuwe subwoofer omdat ik toch wel wat bass mis, spikes onder de sub en front speakers, wellicht nog rear-speakers ... ik zit alleen niet zo te wachten op het trekken van kabels door de woonkamer, dus dat gaat denk ik alleen gebeuren als ik degelijke draadloze kan vinden (of een soortgelijke oplossing).
Edit: woops, ik vergeet gewoon een van de belangrijkste dingen: een nieuwe versterker. Maar goed, dat is pas een van de laatste dingen die ik ga vervangen waarschijnlijk. Eerst tv + wall mount.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 218468 op 11-10-2010 11:57 ]
Anoniem: 250661
kijkt dat wat lekker, 50 inch op +- 3 meter?Helox-in-a-box schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:46:
Zo, long-time lurker plaatst ook even z'n setup
........
setup:
Samsung PS50A646 plasma tv
......
Speakers toevallig bij 1dayfly gekocht 2 weken terug?Anoniem: 218468 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:51:
Ik ga ook maar eens dan
alles staat in mijn studentenflatje
Wat zie je?
- LG 32" tv
- Cheap-ass Yamaha versterker die bij een Yamaha 5.1 setje zat. Hiervan gebruik ik zoals je ziet de center nog.
- Jamo S426 speakers
- Ziggo Humax IRHD 5000c
- Xbox 360
Wat je niet ziet maar wel aanwezig is: mijn media center die aan de achterzijde van de tv bevestigd is.
Ik heb nog heel wat plannen hiermee, en het gaat waarschijnlijk nog wel even duren voordat het helemaal is zoals ik het wil hebben, maar dan heb je ook iets om naar uit te kijken he
Ik wil een 42 inch LCD, die vervolgens met wall-mount aan de muur, een nieuwe subwoofer omdat ik toch wel wat bass mis, spikes onder de sub en front speakers, wellicht nog rear-speakers ... ik zit alleen niet zo te wachten op het trekken van kabels door de woonkamer, dus dat gaat denk ik alleen gebeuren als ik degelijke draadloze kan vinden (of een soortgelijke oplossing).
Edit: woops, ik vergeet gewoon een van de belangrijkste dingen: een nieuwe versterker. Maar goed, dat is pas een van de laatste dingen die ik ga vervangen waarschijnlijk. Eerst tv + wall mount.
Ik namelijk wel! Haha
Geen flauwekulletjes
Haha, ja, zwangere vrouw die niet op de foto wilde. Ze vroeg nog "schat, sta ik op de foto?", antwoordde maar "nee schat, ik zie je niet door de camera", geen zin om 2 minuten te wachten tot ze weg is gewaggeld want ze is niet de snelste meer met zo'n grote buik
Yup, wel even wennen int begin maar nu geen last meer van. M'n moeder wilt wel eens misselijk worden maar dan gaat ze naar de kamer achter de bankAnoniem: 250661 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:49:
[...]
kijkt dat wat lekker, 50 inch op +- 3 meter?
[ Voor 27% gewijzigd door Helox-in-a-box op 11-10-2010 13:35 ]
Ik heb even een (voor mij) belangrijke vraag. Overmorgen worden er bij ons parketvloeren gelegd.
Nu heb ik zilveren speakerkabels gehaald die ik eventueel kan gaan verbergen onder de plinten.
Nu ben ik alleen heel erg benieuwd of in het merendeel van de installaties (Onkyo, Harman Kardon, Bose) enz beschikt over de standaard bekabeling. (vroeger had ik wel eens een set met een andere plug).
Alvast bedankt.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Bose misschien niet, dat weet ik niet maar als jij een Bi-Amp kabel trekt zit je wel snor met de meeste versterkers-nickx- schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:22:
Heren,
Ik heb even een (voor mij) belangrijke vraag. Overmorgen worden er bij ons parketvloeren gelegd.
Nu heb ik zilveren speakerkabels gehaald die ik eventueel kan gaan verbergen onder de plinten.
Nu ben ik alleen heel erg benieuwd of in het merendeel van de installaties (Onkyo, Harman Kardon, Bose) enz beschikt over de standaard bekabeling. (vroeger had ik wel eens een set met een andere plug).
Alvast bedankt.
gewoon nee.
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5Martijn1990 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:44:
Elke losse versterker/receiver die je koopt kan gewoon overweg met bare-wire en 9 van de 10 keer ook met banaanpluggen. Hou er wel rekening mee dat er klank verschil kan zitten tussen koperen en zilveren kabels.
Life is not about specs, it is about joy!
De één hoort het wel, de ander niet (jij staat er blijkbaar wat sceptischer tegenover). Ik ben zeker van mening dat er tussen zilver en koper verschil kan zitten aangezien het 2 hele verschillende metalen zijn.Martijn1990 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:44:
Elke losse versterker/receiver die je koopt kan gewoon overweg met bare-wire en 9 van de 10 keer ook met banaanpluggen. Hou er wel rekening mee dat er klank verschil kan zitten tussen koperen en zilveren kabels.
[ Voor 3% gewijzigd door Martijn1990 op 11-10-2010 15:02 ]
Dat gesprek kunnen we echt het beste hier doorzetten...Martijn1990 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:02:
[...]
[...]
De één hoort het wel, de ander niet (jij staat er blijkbaar wat sceptischer tegenover). Ik ben zeker van mening dat er tussen zilver en koper verschil kan zitten aangezien het 2 hele verschillende metalen zijn.
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Hoe bevallen de speakers i.c.m. die versterker? Ik heb dezelfde versterker alleen ik heb de 5.1 set van jbl 200.5 eraan gehangen, ik had die yamaha 5.1 set al heel snel verkocht. De jbl set is voor films wel goed alleen muziek is crap. Dus wilde even weten hoe jij de speakers samen met die versterker vind voor muziek? Ik wil namelijk net als jij pas als laatst de versterker vervangen.Anoniem: 218468 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:51:
Ik ga ook maar eens dan
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit alles staat in mijn studentenflatje
Wat zie je?
- LG 32" tv
- Jamo S426 speakers
- Ziggo Humax IRHD 5000c
- Xbox 360
Grtz,
William
Geef deze man eens een medaille, ik zag eerst die kerel (oid) niet tot dat ik deze comment las

'Wel goed'. En dat zeg ik niet zo voorzichtig omdat ik eigenlijk wat teleurgesteld ben, maar je moet natuurlijk realistisch blijven. Het zijn JBL's, en dan ook nog een relatief goedkoop model. Met dat in gedachte ben ik zeker happy. Zowel bij muziek als films. Ik ben in zekere zin wel een audiofiel. In zoverre in ieder geval, dat ik muzikaal ben, zelf instrumenten bespeel, en muziek gewoon een grote rol speelt in mijn leven, maar ik vind het zonde van mijn geld om speakers te kopen van 500+ euro per stuk. Zeker gezien mijn inkomsten / uitgaven verhouding. Hoe dan ook, zeker nu ze wat ingespeeld zijn, is het geluid vele malen beter dan your average 5.1 setje met subwoofer.19william85 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:09:
[...]
Hoe bevallen de speakers i.c.m. die versterker?
Anoniem: 294506
Als de speaker duurder is klinkt het ook niet gelijk beter kan ik je vertellen. 500 per stuk is nog best goedkoop als je tegenwoordig naar speakers kijkt. Zou er alleen iets van een stereo versterker aan hangen klinkt waarschijnlijk wel beter.Anoniem: 218468 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:36:
[...]
'Wel goed'. En dat zeg ik niet zo voorzichtig omdat ik eigenlijk wat teleurgesteld ben, maar je moet natuurlijk realistisch blijven. Het zijn JBL's, en dan ook nog een relatief goedkoop model. Met dat in gedachte ben ik zeker happy. Zowel bij muziek als films. Ik ben in zekere zin wel een audiofiel. In zoverre in ieder geval, dat ik muzikaal ben, zelf instrumenten bespeel, en muziek gewoon een grote rol speelt in mijn leven, maar ik vind het zonde van mijn geld om speakers te kopen van 500+ euro per stuk. Zeker gezien mijn inkomsten / uitgaven verhouding. Hoe dan ook, zeker nu ze wat ingespeeld zijn, is het geluid vele malen beter dan your average 5.1 setje met subwoofer.
Alleen je zegt het zijn JBL's, maar je hebt toch Jamo's of lees ik nu niet goed?

Ik ga mijn set waarschijnlijk weer upgraden, want de Canton chrono 507's die ik nu heb zijn iets te groot voor m'n kamer. Speakers staan in de verkoop en komen waarschijnlijk focal's of sonus faber's voor terug.
haha super reactieHelox-in-a-box schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:33:
[...]
Haha, ja, zwangere vrouw die niet op de foto wilde. Ze vroeg nog "schat, sta ik op de foto?", antwoordde maar "nee schat, ik zie je niet door de camera", geen zin om 2 minuten te wachten tot ze weg is gewaggeld want ze is niet de snelste meer met zo'n grote buik
[...]
Yup, wel even wennen int begin maar nu geen last meer van. M'n moeder wilt wel eens misselijk worden maar dan gaat ze naar de kamer achter de bank
zeg, kun jij even donkere fotos maken met die ikea dioder achter een 50 inch
ik wil namelijk hetzelfde
[ Voor 89% gewijzigd door FeaR op 12-10-2010 09:04 ]
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Bij deze:skank schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:06:
[...]
haha super reactie
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34821394
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Na een paar keer wijzigen van de opstelling en het opofferen van de salontafel als audiomeubel is nu dit de huidige status:

Vooraanzicht:

Meubel:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50141776
Apparatuur (voorkant):
- TV: Samsung LE32A456
- Versterker: Denon PMA1500AE
- Speakers: B&W CM7
- Kabel: W&M BlackMagic 4x4mm
- Audiostreamer: Squeezebox Classic (nog niet afgebeeld)
- Videostreamer: Popcornhour A200
- TV: Cisco UPC HD
- NAS: Synology DS209
Apparatuur (achterkant):
- TV-splitter, Router, Model, Coax-signaalversterker, (veel) snoer/draad/kabel
PS: Gat linksachter wordt inderdaad nog gemaakt!
[ Voor 17% gewijzigd door mtissink op 12-10-2010 10:04 ]
Lijkt het maar zo, of hangt die TV echt véél te hoog?Anoniem: 294506 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:41:
[...]
Als de speaker duurder is klinkt het ook niet gelijk beter kan ik je vertellen. 500 per stuk is nog best goedkoop als je tegenwoordig naar speakers kijkt. Zou er alleen iets van een stereo versterker aan hangen klinkt waarschijnlijk wel beter.
Alleen je zegt het zijn JBL's, maar je hebt toch Jamo's of lees ik nu niet goed?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga mijn set waarschijnlijk weer upgraden, want de Canton chrono 507's die ik nu heb zijn iets te groot voor m'n kamer. Speakers staan in de verkoop en komen waarschijnlijk focal's of sonus faber's voor terug.
Waarom? Zo hoog hangt ie niet. Bovendien kijkt een iets hoger hangende TV erg fijn, want zeker als je een beetje onderuit op de bank zit/ligt is dat meer ontspannen voor je nek.bram1984 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:12:
Lijkt het maar zo, of hangt die TV echt véél te hoog?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 263236
Ik heb bij de praxis een led-strip van Philips gekocht. Is 1 strip met houder die je zo achter op de tv kan plakken. Geeft niet zo overdreven veel licht als die 4 dioders lichtstrips doen, bevalt mij prima. Je hebt alleen wit licht (€ 25 ofzo) of eentje met verschillende kleuren (prijs weet ik niet). Als je wilt kan ik er evt een fotootje van maken.. Zal hier sowieso eens een fotootje gaan plaatsen als ik mijn htpc gekocht en geïnstalleerd heb.
fotootje graagAnoniem: 263236 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:25:
[...]
Ik heb bij de praxis een led-strip van Philips gekocht. Is 1 strip met houder die je zo achter op de tv kan plakken. Geeft niet zo overdreven veel licht als die 4 dioders lichtstrips doen, bevalt mij prima. Je hebt alleen wit licht (€ 25 ofzo) of eentje met verschillende kleuren (prijs weet ik niet). Als je wilt kan ik er evt een fotootje van maken.. Zal hier sowieso eens een fotootje gaan plaatsen als ik mijn htpc gekocht en geïnstalleerd heb.
Ooghoogte vind ik zelf het prettigst, ook is je kijkhoek dan optimaal. Deze lijkt dichter bij het plafond, dan bij de vloer te hangen.Exirion schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:14:
[...]
Waarom? Zo hoog hangt ie niet. Bovendien kijkt een iets hoger hangende TV erg fijn, want zeker als je een beetje onderuit op de bank zit/ligt is dat meer ontspannen voor je nek.
Volgens mij was de kleurenversie iets van €10,- duurder.Anoniem: 263236 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:25:
[...]Je hebt alleen wit licht (€ 25 ofzo) of eentje met verschillende kleuren (prijs weet ik niet).
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
vind ik ook, een tv kan eerder te laag dan te hoog hangen.Exirion schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:14:
[...]
Waarom? Zo hoog hangt ie niet. Bovendien kijkt een iets hoger hangende TV erg fijn, want zeker als je een beetje onderuit op de bank zit/ligt is dat meer ontspannen voor je nek.
omhoog kijken is niet slecht voor je nek, omlaag wel. (binnen beperkte mate natuurlijk..)
[ Voor 4% gewijzigd door HenkS op 12-10-2010 12:42 ]
Die van mij hangt aan een volledig verstelbaar/draaibare steun en helt iets voorover, dus de kijkhoek is prima.bram1984 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:44:
Ooghoogte vind ik zelf het prettigst, ook is je kijkhoek dan optimaal.
Als je goed naar het plaatje kijkt zie je dat het niet het plafond is wat je boven de TV ziet. Zal eerder een kast of een verlaging van het plafond zijn. Je ziet namelijk in de hoek van de kamer de lijnen niet samen komenDeze lijkt dichter bij het plafond, dan bij de vloer te hangen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
EN als je naar de hoogte van de stopcontacten kijkt, EN als je naar de hoogte van de speakers kijkt, EN als je naar de lengte van de gordijnen kijktExirion schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:46:
[...]
Die van mij hangt aan een volledig verstelbaar/draaibare steun en helt iets voorover, dus de kijkhoek is prima.
[...]
Als je goed naar het plaatje kijkt zie je dat het niet het plafond is wat je boven de TV ziet. Zal eerder een kast of een verlaging van het plafond zijn. Je ziet namelijk in de hoek van de kamer de lijnen niet samen komen
Hangt ook hoog, maar ik kijk vanuit mn bedbram1984 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:12:
[...]
Lijkt het maar zo, of hangt die TV echt véél te hoog?
Is gewoon een plank die boven m'n tv hangtAnoniem: 218468 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:53:
[...]
EN als je naar de hoogte van de stopcontacten kijkt, EN als je naar de hoogte van de speakers kijkt, EN als je naar de lengte van de gordijnen kijktIk vind het eerder knap om te denken dat 'ie vlak bij het plafond hangt, maar ik twijfel dan ook of hij dat wel bedoelde
Het lijkt mij in ieder geval niet heel hoog. Ik gok dat het midden van de TV op 1.30/1.40 zit ofzo?
En midden van de tv op 1.30/1.40? Zou best kunnen denk dat de speakers 1 meter hoog zijn ongeveer.
Uit de hand genomen zonder flits, dus iets wat wazig:
Ziet er raar uit zo, maar zo zit hij op de achterkant van de tv geplakt.. (Je kan de strip nog naar boven of naar beneden draaien terwijl de houdertjes er al wel opgeplakt zijn.)
Zoiets was het ja.. Maar ik heb die niet genomen, want ik heb ook al een LivingColors-ding in de kamer staan en het hoeft geen kermis te worden..FeaR1986 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:55:
[...]
Volgens mij was de kleurenversie iets van €10,- duurder.
Als mijn HTPC gekocht en geïnstalleerd is, zal ik eens wat meer leuke plaatjes posten hier.
Toch jammer dat ze geen versie hebben die beide combineert, dus vier kleuren en ook gewoon wit licht. Dan kan je er toch nog een keer een kermis van maken als je wilt. Maar ik ben sowieso van de kleuren met dingen als Living Colors en Ambilight TV. Sterker nog: kans is groot dat er in de douche eerdaags een LED-spot komt waar je kleutjes op kan wisselen, kan ik elke dag in een ander keur licht badderenAnoniem: 263236 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:43:
[...]
Zoiets was het ja.. Maar ik heb die niet genomen, want ik heb ook al een LivingColors-ding in de kamer staan en het hoeft geen kermis te worden..
Als mijn HTPC gekocht en geïnstalleerd is, zal ik eens wat meer leuke plaatjes posten hier.
Dat is ook wel een vet idee eigenlijk! Lekker aquablauw kleurtje als je lekker ligt, of dan even rood als je niet in je eentje bentFeaR1986 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:06:
[...]
Toch jammer dat ze geen versie hebben die beide combineert, dus vier kleuren en ook gewoon wit licht. Dan kan je er toch nog een keer een kermis van maken als je wilt. Maar ik ben sowieso van de kleuren met dingen als Living Colors en Ambilight TV. Sterker nog: kans is groot dat er in de douche eerdaags een LED-spot komt waar je kleutjes op kan wisselen, kan ik elke dag in een ander keur licht badderen
en om ontopic te blijven, Ga je er ook een HT hoek in plaatsen voor tijdens het badderen?

Voor de liefhebbers:
speakers: B&W CM1
versterker: Arcam Solo Music
dac: Firestone audio Fubar 4+
televisie: Samsung LE32A656
bronnen: PS3 en Asrock ION 330 HTPC
dtv: Tele2 A532 decoder\
meubel: ikea besta burs
[ Voor 33% gewijzigd door DjVe op 12-10-2010 23:30 . Reden: plaatjes fixen en specs ]
Je hebt gewoon lampen met E27-fitting met daarop meerdere kleuren LED's en een remote control. Dingen kosten wel een paar tientjes, maar voor dit soort dingen is het gewoon handig. Alleen kijken of je hem zeg maar "kaal" aan het plafond moet hangen of dat een behuizing erom wellicht een beter effect geeft.Bierdopje120 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:31:
[...]
Dat is ook wel een vet idee eigenlijk! Lekker aquablauw kleurtje als je lekker ligt, of dan even rood als je niet in je eentje bentHeb jij dan ook echt zo'n moderne badkamer waar dat ook mooi in lijkt?
![]()
en om ontopic te blijven, Ga je er ook een HT hoek in plaatsen voor tijdens het badderen?
Ja dat zou nog beter zijn, dan hoefde ik niet kiezen tussen wit of kleur.. (vaak zit geel er wel tussen ,maar geel is niet witFeaR1986 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:06:
[...]
Toch jammer dat ze geen versie hebben die beide combineert, dus vier kleuren en ook gewoon wit licht. Dan kan je er toch nog een keer een kermis van maken als je wilt. Maar ik ben sowieso van de kleuren met dingen als Living Colors en Ambilight TV. Sterker nog: kans is groot dat er in de douche eerdaags een LED-spot komt waar je kleutjes op kan wisselen, kan ik elke dag in een ander keur licht badderen
Nee man, gewoon zo'n douchekop met LEDs erin, enig tochFeaR1986 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:36:
[...]
Je hebt gewoon lampen met E27-fitting met daarop meerdere kleuren LED's en een remote control. Dingen kosten wel een paar tientjes, maar voor dit soort dingen is het gewoon handig. Alleen kijken of je hem zeg maar "kaal" aan het plafond moet hangen of dat een behuizing erom wellicht een beter effect geeft.

Ik heb ambilight altijd een toevoeging gevonden, alleen waren de toestellen met een goed beeld + ambilight veel te duur. Dus een 6 serie Samsung + Ikea Dioder is een goed alternatiefbram1984 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:44:
Grappig al die mensen die ik een aantal jaren geleden sprak in de winkel (niet mensen van hier hoor, waarschijnlijk), iedereen vond AmbiLight toen onzin. Nu zie ik hier op de helft van alle foto's dioders e.d. achter TV's geplaatst.
Ik zelf ook, maar echt bijna iedereen die ik sprak deed er lacherig over, en vond het "onzin". Ik vind het heerlijk kijken in ieder geval.Jordy van e schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:56:
[...]
Ik heb ambilight altijd een toevoeging gevonden, alleen waren de toestellen met een goed beeld + ambilight veel te duur. Dus een 6 serie Samsung + Ikea Dioder is een goed alternatief
Het is wel grappig dat massa's mensen het 'onzin' vinden maar ondertussen wel de omgeving van hun TV vol hangen met LED-verlichting om iets soortgelijks te bereiken. Maar ja, diezelfde mensen ranten ook op Apple en dure auto'sbram1984 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:00:
Ik zelf ook, maar echt bijna iedereen die ik sprak deed er lacherig over, en vond het "onzin". Ik vind het heerlijk kijken in ieder geval.
skank schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:06:
[...]
haha super reactie

Zo'n dioder lichtpakket bestaat uit 4 led-strips van 30cm (?) geloof ik, liggen er 3 bovenop aan elkaar vastgemaakt met vaste verbindingstukken en de laatste bungelt aan de rechterkant van de TV omdat m'n TV meubel asymmetrisch is.
Dat niet alleen. De eerste generatie Ambilight bestond uit CCFLs die over de hele lengte 1 kleur hadden (logisch). De latere generaties bestaan uit LEDs die afzonderlijk aangestuurd worden en dus heel veel nuance in de helderheid en kleur hebben. Ik heb nu bijna 2.5 jaar een 47" met Amblight en ik zou hard moeten nadenken om een TV zonder Ambilight te overwegen. Met LED-strips heb je statische handbediende verlichting, en bovendien hoogstens per strip een andere kleur, dus het effect is niet te vergelijkenAnoniem: 218468 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:58:
Die LED's zijn toch helemaal niet te vergelijken met ambilight? Het idee van ambilight is dat als het ware de ervaring van de film realistischer en 'groter' wordt
Wauw, erg vet en slim bedachtrenedis schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:12:
bezig bij mijn broer met zijn set:
- Samsung LED tv (serie 7)
- Harman en Kardon 9BQ set
- PS3
Erg netjes vind ik het zo, alle kabels zijn in de muur verwerkt. Het totaal plaatje komt nog.
http://i56.tinypic.com/fmpa2w.jpg
http://i56.tinypic.com/168d0uq.jpg
http://i55.tinypic.com/2ykny3c.jpg
Het enige verschil is inderdaad dat dioders niet meebewegen, maar als die optie er wel was, zou men daar massaal voor kiezen. Bovendien kan ik de AmbiLight op mijn TV ook statisch instellen.Anoniem: 218468 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:58:
Die LED's zijn toch helemaal niet te vergelijken met ambilight? Het idee van ambilight is dat als het ware de ervaring van de film realistischer en 'groter' wordt, doordat de hoeken van je eigen zicht ook 'blurry' zijn. Datzelfde blurry effect wordt nagebootst met ambilight. Een statische led of een led die je zelf van kleur kunt doen veranderen is natuurlijk niet hetzelfde dan.
Die ambilight met CCFL's was echt een flop. Ik had een 32PF9641 die na een paar uur aanstaan begon te kraken. Het was de sierrand die aan het uitzetten was doordat het wel erg warm werd door de eerste generatie LCD-panelen en de CCFL's die ook warm werden. Wel netjes door Philips omgeruild voor een (10" groter!) exemplaar en met LED ambilight. Gekraak is nu dan ook geen sprake meer van en zeer content met mijn Philips.Exirion schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:05:
[...]Dat niet alleen. De eerste generatie Ambilight bestond uit CCFLs die over de hele lengte 1 kleur hadden (logisch). De latere generaties bestaan uit LEDs die afzonderlijk aangestuurd worden en dus heel veel nuance in de helderheid en kleur hebben. Ik heb nu bijna 2.5 jaar een 47" met Amblight en ik zou hard moeten nadenken om een TV zonder Ambilight te overwegen. Met LED-strips heb je statische handbediende verlichting, en bovendien hoogstens per strip een andere kleur, dus het effect is niet te vergelijken
Als ik nu een nieuwe tv zou moeten kopen zou ik tegen een hele mooie plasma aan moeten lopen om niet weer een Philips met ambilight te nemen, want het voegt toch zeker wel iets toe. Nadeel van Philips is wel dat je zeker een 8000 of liever een 9000-serie moet hebben om niet al te veel inputlag te hebben. En die series zijn nogal aan de prijs, zeker in combinatie met ambilight.
Klopt, goedkoop zijn ze niet. Ik kon de 47PFL9703 na wat afdingen kopen voor 2400 euro maar ze stonden in principe voor 2699 euro. Nu twee 2 jaar later koop je daar een leuke Samsung 55" 3D TV voorFeaR1986 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:05:
Nadeel van Philips is wel dat je zeker een 8000 of liever een 9000-serie moet hebben om niet al te veel inputlag te hebben. En die series zijn nogal aan de prijs, zeker in combinatie met ambilight.

Best handig zo met die ijzerdraadjes met dat plastic omheen (of tyrips). Zelf eens met plakband geprobeerd, maar bleef niet lang zitten.Helox-in-a-box schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:37:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo'n dioder lichtpakket bestaat uit 4 led-strips van 30cm (?) geloof ik, liggen er 3 bovenop aan elkaar vastgemaakt met vaste verbindingstukken en de laatste bungelt aan de rechterkant van de TV omdat m'n TV meubel asymmetrisch is.
Wellicht ook nog eens een poging wagen, al vond ik toen het effect op mn limoen groene muur niet erg super (gaf nauwelijks licht leek het). Heb ze nu achter mn pc schermen, waar ik ook met regelmaat een filmpje of serie op kijk.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Op je laatste foto zie ik dat je 2 zwarte kaders bover je monitor en tv hebt hangen.Rep1v schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:33:
*Hoop tekst*
Zijn dat toevallig 2 kaders omtrokken met stof zodat je kamer minder galmt (echo)?
Of eerder een aparte smaak voor kunst?
kan men die lichten ook aanpassen aan het scherm zoals: blauw scherm = blauw licht?
die eerste is mooi, de andere 2 zijn te fel weerJordy van e schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:55:
dit is wellicht een iets betere foto van die dioder, het is vrij moeilijk om het licht "echt" op de foto te zetten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor de liefhebbers:
speakers: B&W CM1
versterker: Arcam Solo Music
dac: Firestone audio Fubar 4+
televisie: Samsung LE32A656
bronnen: PS3 en Asrock ION 330 HTPC
dtv: Tele2 A532 decoder\
meubel: ikea besta burs
zijn dit de dioders van ikea?
wel jammer dat het op een 32 inch is, ik wil het effect eens op een 50' zien
Ja, dat zal echt totaaaaal anders zijn denk ikskank schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:22:

Exirion schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:05:
[...]
Dat niet alleen. De eerste generatie Ambilight bestond uit CCFLs die over de hele lengte 1 kleur hadden (logisch). De latere generaties bestaan uit LEDs die afzonderlijk aangestuurd worden en dus heel veel nuance in de helderheid en kleur hebben. Ik heb nu bijna 2.5 jaar een 47" met Amblight en ik zou hard moeten nadenken om een TV zonder Ambilight te overwegen. Met LED-strips heb je statische handbediende verlichting, en bovendien hoogstens per strip een andere kleur, dus het effect is niet te vergelijken
Wij hebben zelf ook de 47pfl9603. Heb dat ambilight nooit aan. Zie de meerwaarde er ook niet in. En het scherm is niet mooier dan een goeie ( Dus niet de instap modellen) plasma van Pana.
Ja.
Tja, dat kan. Is puur persoonlijk. Bovendien heeft de 9603 Ambilight aan maar 2 kanten terwijl de 9703 het aan 3 kanten heeft. Het effect is dan veel sterker.Wij hebben zelf ook de 47pfl9603. Heb dat ambilight nooit aan.
Sja, dus? Ik wil LCD en geen plasma. Op het moment dat ik 'm kocht had de 9703 veruit het mooiste beeld van alle LCD's die ik heb gezien.En het scherm is niet mooier dan een goeie ( Dus niet de instap modellen) plasma van Pana.
Klopt helemaal. elk oog ziet anders. Gelukkig maar, want anders zouden we maar 1 soort TV hebbenTja, dat kan. Is puur persoonlijk
Waarom zou jij geen plasma willen?
Het zit ook nog wel een beetje in de foto's hoor. Licht is altijd moeilijk te fotograferen. Maar zowel ik als mijn vriendin vinden het een goede verbetering. Het kijkt gewoon veel rustiger als je iets van verlichting achter de tv hebt. Ik heb er ook een "klik-aan-klik-uit" module achter hangen waardoor ik al mijn verlichting in huis kan aanzetten met een afstandsbediening.skank schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:22:
[...]
die eerste is mooi, de andere 2 zijn te fel weer
zijn dit de dioders van ikea?
In februari gaan we verhuizen en dan zal de tv ook zwevend opgehangen worden, dus dan haal ik er nog een setje bij om ook de onderkant te doen.
Over de hele discussie plasma/lcd. Ik zou ook geen plasma willen aangezien ik erg dicht op het beeld zit, vind ik een LCD scherper. Bij plasma heb ik altijd het idee dat de pixels groter zijn.
Ik koop binnenkort wel een Living Color lamp van Philips voor 80 euro bij de rentepuntenwinkel van de ING
Nee, de 9700 serie heeft ook een subtiel beter (wide gamut) panel.Unknown Alien schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:41:
Wat ik heb gelezen is dat het enige verschil tussen de 96 en 97 is ambi 3 heeft.
Wat een goede plasma TV aan beeld kan neerzetten vind ik werkelijk fantastisch. Als ik mijn 800,- euro Panasonic vergelijk met de nieuwste Sony/Samsung LED LCD's.. (a 1700,-..) kies ik toch HEEL graag voor m'n eigen TV.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ok. zegt me niksExirion schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:18:
[...]
Nee, de 9700 serie heeft ook een subtiel beter (wide gamut) panel.
Ik weet dat ze ooit bij philips bezig zijn geweest om de living color lampen in sycnh te krijgen met ambi van de TV. Dat zou opzich wel cool zijn. Weet alleen niet of ze dat door gezet hebben.
wel als je 4 strips uit elkaar moet hangen zal je inderdaad een heel ander effect krijgen dan dat ze naast elkaar staanExirion schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:34:
[...]
Ja, dat zal echt totaaaaal anders zijn denk ik
dan krijg je nl spaties tss de lampen wat mss niet zo mooi is
Dat zou wel te gek zijn!!Unknown Alien schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:19:
[...]
Ok. zegt me niks
Ik weet dat ze ooit bij philips bezig zijn geweest om de living color lampen in sycnh te krijgen met ambi van de TV. Dat zou opzich wel cool zijn. Weet alleen niet of ze dat door gezet hebben.
Ik heb ook een Ambilight (8664) en 2 van die living color lampen.
Die LC lampen kunnen wel met elkaar verbonden worden.
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Neuh, je verbindt alleen dezelfde remote control aan meerdere lampenVoronwë schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:31:
Die LC lampen kunnen wel met elkaar verbonden worden.

Dat zou toch geen probleem moeten zijn?Martijn1990 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:48:
...(nu voel ik hem tenminste)...
Volgens mij staat ie dan gewoon niet hard genoeg of is ie niet krachtig genoeg.Martijn1990 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:36:
Zou je niet denken nee, alleen is mijn kamer nogal slecht voor het laag blijkbaar. Hij stond eerst voor naast mijn rechter front, maar daar merkte ik er vrij weinig van. Bij bepaalde film momenten waar je het laag toch wel wilt voelen (U-571, tunnelscene van The Dark Knight) gebeurde dat niet.
Als je sub in de hoek van de kamer tussen de fronts niet genoeg SPL kan creeren, dan zou ik op zoek gaan naar een andere. Het horen van lage frequenties is overigens een heel ander verhaal. Hoe lager de frequentie hoe langer de golven zijn, dus zal je kamer er ook lang genoeg voor moeten zijn.
Wellicht wat aan de late kant maar herken je probleem. Heb er zelf ook "last" vanPóg mo Thóin schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:26:
Ja, dat is jammer inderdaad! Ik had een hele poos geleden gekeken en gemeten en was vergeten dat de uitkomst was dat het niet past. Maarja, de komende tijd kan deze er wel tegen aan.
Wat betreft de kabeltjes en dergelijke, ja die moet ik even netjes wegwerken want het ziet er inderdaad niet uit!
http://www.fotovideoimpor..._id=211&products_id=93557
Sub is in principe zwaar genoeg voor mijn kamer, alleen is de akoestiek niet echt optimaal. Het is maar een 20 m2 kamer en de sub heeft 300 watt met een 12" woofer. Nu hij achter me staat merk ik echt wel dat hij genoeg power heeft. Heb hem ook een tijdje in de hoek gehad, onder het schuine dak, maar dat was ook niks, toen bonkte hij heel erg. Heb deze sub in een veel grotere ruimte (huiskamer) gehoord en daar deed hij het prima.fisherman schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:16:
[...]
Volgens mij staat ie dan gewoon niet hard genoeg of is ie niet krachtig genoeg.
Als je sub in de hoek van de kamer tussen de fronts niet genoeg SPL kan creeren, dan zou ik op zoek gaan naar een andere. Het horen van lage frequenties is overigens een heel ander verhaal. Hoe lager de frequentie hoe langer de golven zijn, dus zal je kamer er ook lang genoeg voor moeten zijn.
BTW netjes ingericht Martijn1990. Misschien is het mogelijk om de speaker draden langs de speaker stands te binden, zodat je ze niet zo ziet hangen.
*zeikmode on*
rear speakers toch wel achter je plaatsen benne geen side speakers
*zeikmode off*
Dat is ook precies het probleem. Voor lagere frequenties zoals filmeffecten moet je kamer echt groot genoeg zijnMartijn1990 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:23:
Heb deze sub in een veel grotere ruimte (huiskamer) gehoord en daar deed hij het prima.
Plaatsing is inderdaad heel belangrijk en lastig, heb nu het idee dat hij op de beste plek staat.Unknown Alien schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:33:
Plaatsen van een sub is moeilijk en elke kamer anders. In mijn vorige huis heb ik de sub ook rechts achterin gezet, omdat dat beter klonk\voelde dan rechts voor. In ons nieuwe huis had ik de sub weer rechtsvoor geplaatst, maar dat vond ik ook niet goed klinken. Nu staat hij links voor en staat hij perfect. Goeie plaats zoeken en goed afstellen.
BTW netjes ingericht Martijn1990. Misschien is het mogelijk om de speaker draden langs de speaker stands te binden, zodat je ze niet zo ziet hangen.
*zeikmode on*
rear speakers toch wel achter je plaatsen benne geen side speakers
*zeikmode off*
Bedankt, de speaker kabels van de fronts zijn erg stug en kunnen daardoor niet makkelijk langs de stand lopen, in het echt valt het ook veel minder op als op de foto.
Achter speakers moeten nog schuin achter me komen, heb alleen nog geen stands. Wilde dezelfde Atacama stands kopen, maar dat staat zo raar met een kleine speaker erop, omdat de top plaat iets t groot is dan.
Het zijn van die eierdoppenfoam platenWouter06 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:39:
[...]
Op je laatste foto zie ik dat je 2 zwarte kaders bover je monitor en tv hebt hangen.
Zijn dat toevallig 2 kaders omtrokken met stof zodat je kamer minder galmt (echo)?
Of eerder een aparte smaak voor kunst?
Ik heb DTS-HD ook al aan de praat thnx to rlkz. Er zit nu een ATI HD5850 kaartje in, DTS-HD is echt heel erg gaaf

That Is The Question

Harman Kardon AVR 145
HKTS 11 setje
HTPC in AVR 347 behuizing
UPC Pace Box
DVD 27 HK
DVD 27 behuizing met mijn bluerayspeler van HTPC erin
Panasonic 42U10E Plasma
Koe, gewonnen met blikgooien op kermis.
Plant, studentenplant van 't jaar. Cadeautje toen ik op kamers ging.
Laptop Acer 5930G
Nokia E71
Harmony One, alle andere liggen eronder. Moet een activiteit goed instellen ivm komst HTPC, maar laatste tijd geen zin in.
Diverse andere kaarsjes en frutsels
Volgens mij heb je in grote ruimtes wel veel minder last van reflecties, knopen en buiken in het laag, maar heb je niet perse een grote ruimte nodig om laag goed te laten klinken. Kleine ruimtes zijn wel problematischer (vaak staande golven in de 30-100Hz range, heb zelf een piek op 45Hz), maar als je de grootste problemen weet te corrigeren en de plaatsing van de sub goed doet (of met meerdere subjes gaat werken), kan je ook in kleine ruimtes diep, strak laag krijgen hoor!Exirion schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:45:
[...]
Dat is ook precies het probleem. Voor lagere frequenties zoals filmeffecten moet je kamer echt groot genoeg zijnDaarnaast is plaatsing natuurlijk altijd best kritisch.
Oordopjes geven toch ook laag
MIjn ervaring is trouwens ook dat rearspeakers naast je, het liefst op een meter hoger dan je luistert, veruit het mooiste surroundeffect geeft in films. Ik heb een keer een set gehad met plastic cheap ass side surrounds en hifi speakers als rear surrounds. Met die side surrounds klonk het echt vele malen beter (wel onder de 150Hz afgekapt, dat kunnen ze niet
[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 16-10-2010 19:26 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Juist, en Murphy zorgt er meestal voor dat het laag het best is met een onmogelijke plaatsingJvS schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:22:
Kleine ruimtes zijn wel problematischer
Wat staat er:
Televisie: 55NX810: http://www.sony.nl/product/t46-nx-series/kdl-55nx810
Met 2.1 poot (al ging het mij om het design, geluid gaat toch via de thuisbioscoop), inclusief 3D set
Thuisbioscoop: IZ100W, 3D: http://www.sony.nl/produc...-blu-ray-disc/bdv-iz1000w
En een PS3 slim.

55" is echt een goede grootte omdat de kijkafstand ca. 4.5 meter is.
staat de tv niet te laag vind je?
[ Voor 31% gewijzigd door FREAKJAM op 17-10-2010 02:43 ]
is everything cool?
Ik heb er op het moment een stukje caraudio-apparatuur tussen, een DSP, en daarmee heb ik per kanaal een 31-band EQ. Combineer dat met een microfoon, tijdcorrectie en heel uitgebreide crossoversettings en je kan in een luistertechnischbeperkte ruimte best dingen oplossen.Exirion schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:02:
[...]
Juist, en Murphy zorgt er meestal voor dat het laag het best is met een onmogelijke plaatsingMet uitkienen kan het best acceptabel klinken, en je kunt in elke ruimte pech hebben. M'n huidige woonkamer is een stuk groter dan m'n vorige woonkamer maar het laag van m'n fronts klinkt beter als ik 1 a 1.5 meter voor de bank ga zitten. Niet bepaald praktisch
Anoniem: 379770

http://img294.imageshack.us/img294/7717/dsc1043t.jpg
panasonic plasma 42px80
upc hd decoder
panasonic sa-pt480 home cinema
ps3
xbox 360
[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 18-10-2010 19:09 . Reden: Fotosize ]
Weet ik, maar muziek luister ik nogsteeds gewoon analoog stereo zonder A/D-D/A omzetpad ertussen. De subwoofer staat er alleen voor filmeffecten, en hij is er vooral omdat ik hem optimaler kan plaatsen dan de fronts.ConZito schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:10:
Ik heb er op het moment een stukje caraudio-apparatuur tussen, een DSP, en daarmee heb ik per kanaal een 31-band EQ. Combineer dat met een microfoon, tijdcorrectie en heel uitgebreide crossoversettings en je kan in een luistertechnischbeperkte ruimte best dingen oplossen.
[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 17-10-2010 14:50 ]
Iedereen z'n hobby JvS. Dat jij een duidelijke mening over bepaalde zaken hebt is bekend. Ik heb de mijneJvS schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:49:
Ik ben zo blij dat ik niet zonder A/D - D/A conversies hoef te luisteren. Daardoor kan ik drie pieken in mijn laagweergave heel netjes corrigeren, waardoor mijn set echt fantastisch klinkt nu.
Dit topic is gesloten.
Let op!
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.
- Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.