Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 41 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste
Acties:
  • 602.607 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Nu mijn meubel eindelijk af is ook een plaatje van mijn set-up:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/s.reuvekamp/images/P1000939.jpg

Wat je ziet:
- Samsung LE40C650
- Onkyo TX-8555
- LaCinema Classic HD 1TB
- JVC XV-N450
- Magnat Monitor 220
- Sennheiser HDR-100
- Playstation 2

Wat je niet ziet:
- Conceptronic CH3HNAS met 2x Samsung F3 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Neefdave schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:13:
TV zou voor mij inderdaad ook veels te laag zijn. Ik mag aannemen dat je de 3d-starterskit gekocht heb en twee vouchers van de winkel heb gekregen?
Zit jij 5 meter van je TV af? Vast niet. Dan was het je namelijk vast wel opgevallen dat vanaf zo'n afstand het voor je ogen vrij weinig uit maakt of je tv nou 10cm hoger of lager zit. Ik vind de tv persoonlijk ook niet TE laag. Hij is idd wat laag, maar niet irriterend laag.
Moet overigens zeggen dat ik het een hele mooie TV vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Neefdave schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:13:
TV zou voor mij inderdaad ook veels te laag zijn. Ik mag aannemen dat je de 3d-starterskit gekocht heb en twee vouchers van de winkel heb gekregen?
Reageer je op mij? Kijkafstand is prima i.c.m. het wat lagere dressoir; één van de redenen om dit model te kopen was omdat hij 6 graden schuin staat. Sterker nog, ik denk dat als hij hoger stond het juist wél storend is.

Het was overigens een package deal: de televisie, de poot, 3D kit, de thuisbioscoop en een laptop; de PS3 had ik al, dus krijg er nóg één vanwege de Sony aktie. Die gaat mooi op marktplaats ofzo (zonder de 3D games). :P

Alleen jammer dat er geen échte 3D content momenteel is, op wat animatiefilms na. Heb ook op internet gezocht maar kan niets fatsoenlijks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Het is geen home cinema, maar ik wou mijn nieuwe aanwinst toch ff tonen. Ik had op mijn kamer een oude Blauwpunt Tv die niet meer functioneerde. Die heb ik eruit geschopt en heeft plaatsgemaakt voor een 2e hands Epson EMP TW 680 met 1000 branduren:

Afbeeldingslocatie: http://serv53.enterupload.com:8080/d/bku3ua6cnccdgerskmyxhtddxj7t2oouaoavr2r7mam6mo7x6gtlbhy/DSC_9079.jpg
Afbeeldingslocatie: http://serv59.enterupload.com:8080/d/a2u3ca6cnccdgerskmyxhqtkuh2oujxgyxe55ps63w3p2lmkvff76iq/DSC_9074.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
Na al een tijdje meegelezen te hebben op dit forum, nu toch ook maar eens wat plaatjes van mijn spulletjes.

Wat je ziet:
Samsung plasma PS50C91HX(al wat ouder model, maar voldoet voorlopig nog goed)
Harman Kardon AVR 255
Fronts: Mirage Omni 250
Center:Keff Q6C
Rears:Keff IQ1 (op eigengemaakte stands)
Sub: HKTS7
Logitech Squeezebox Duet
Humax decoder

Wat je niet ziet:
Sony BDP-S350
Asrock 330 ion(voorlopig alleen voor squeezeboxserver in gebruik)
PCH A110 , 1,5 TB opslag.
Netgear 8p Switch.

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/2613/overzichtsfotoklein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/7099/surroundspeakers.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/5534/keffq6c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/3371/hkavr255.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img826.imageshack.us/img826/9301/frontsmirageomni250.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/8420/frontsdetail.jpg

[ Voor 135% gewijzigd door crimescene op 18-10-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PutsMartijn
  • Laatst online: 16-07-2022
Wat ik niet begrijp is waarom veel mensen wel 10 000 euro neertellen voor hun home cinema setup, maar dan geen 50 euro uitgeven aan een mooie set kabelbinders...
Bij veel doe het zelf bedrijven zoals de Gamma, Hubo, Praxis, etc... hebben ze zo'n 10 ronde zwarte, zilvere of witte kabelgoot waar je alle kabels mooi en straks in kunt wegwerken.

Eigen setup:

TV: LG 47SL9000
Mediaspeler: LG DP1W
Receiver: Marantz SR6200
TV Tuner: Humax 5000 serie
Afstandsbediening: Logitech Harmony 535
Front speakers: Valdus 500
Center speakerL Mordaunt Short 905
Surround speakers: Wharfedale Valdus 400
Subwoofer: Kenwood SW-501
Playstation 3 Slim + Vogels dockingstation

PC speakers: Wharfedale Diamond 10.1
Versterker: Akai AM-17
Geluidskaart: Externe Creative Prof. EMU 0404 USB

Foto's volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:51

HenkS

Da_king alias HenkS

Exirion schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:02:
[...]

Juist, en Murphy zorgt er meestal voor dat het laag het best is met een onmogelijke plaatsing :P Met uitkienen kan het best acceptabel klinken, en je kunt in elke ruimte pech hebben. M'n huidige woonkamer is een stuk groter dan m'n vorige woonkamer maar het laag van m'n fronts klinkt beter als ik 1 a 1.5 meter voor de bank ga zitten. Niet bepaald praktisch :+
Hey Exirion :) wat ben je toch altijd lekker kritisch en humoristisch (positief) love it! Volgens mij zitten wij allebei al veel te lang op dit forum (t blijft leuk).
Zal deze week ook s mijn setup posten, want alleen maar steeds lezen is ook niet alles. Hopelijk brengt mijn vriendin de camera eens mee terug van haar werk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasperaap schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:14:
Een overzichtfoto van mij zithoekje in studentenkamer.

[afbeelding]

Harman Kardon AVR 145
HKTS 11 setje
HTPC in AVR 347 behuizing
UPC Pace Box
DVD 27 HK
DVD 27 behuizing met mijn bluerayspeler van HTPC erin
Panasonic 42U10E Plasma

Koe, gewonnen met blikgooien op kermis.
Plant, studentenplant van 't jaar. Cadeautje toen ik op kamers ging.
Laptop Acer 5930G
Nokia E71
Harmony One, alle andere liggen eronder. Moet een activiteit goed instellen ivm komst HTPC, maar laatste tijd geen zin in.
Diverse andere kaarsjes en frutsels
En een luchtbuks zie ik geloof ik is dat om de kat van de buren mee om te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:41:
[...]

En een luchtbuks zie ik geloof ik is dat om de kat van de buren mee om te leggen?
Haha, woonde eerst buitenaf en daar schoot ik best veel. Is nu meer decoratie.

Woon aan einde galerij, als jattend volk weg rent kan ik makkelijk stuk lood in hun bil pompen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
jasperaap schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:14:
Een overzichtfoto van mij zithoekje in studentenkamer.

[afbeelding]

Harman Kardon AVR 145
HKTS 11 setje
HTPC in AVR 347 behuizing
UPC Pace Box
DVD 27 HK
DVD 27 behuizing met mijn bluerayspeler van HTPC erin
Panasonic 42U10E Plasma

Koe, gewonnen met blikgooien op kermis.
Plant, studentenplant van 't jaar. Cadeautje toen ik op kamers ging.
Laptop Acer 5930G
Nokia E71
Harmony One, alle andere liggen eronder. Moet een activiteit goed instellen ivm komst HTPC, maar laatste tijd geen zin in.
Diverse andere kaarsjes en frutsels
Die PC in the versterker is cool man. Kun je meer fotos plaatsen van de HTPC en de BluRay speler? Thanks!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Wow! Ik sta echt versteld wat een nieuw paar achterspeakers met je kunnen doen! :9 Echt waar, ik had nooit verwacht dat het vernieuwen van een Warfedale 505.4 (dacht ik? iig, kleinste uitvoering, hele oude speaker) naar de DM601S3 als surround speakers mijn verwachtingen zo erg kon overstijgen :)
Heb nu eindelijk mijn homecinema setup af, na bijna 2 jaar op marktplaats alles bijelkaar gezocht te hebben :P

Mijn setup bestaat uit:

Denon AVR 2807

B&W 603 S3
B&W LCR600 S3
B&W DM601 S3

Rel Q200E subwoofer :)

En als om alles op af te spelen gebruik ik mijn Acer Aspire 8930. Ik heb in mijn kamer alleen geen ruimte voor een mooie TV :/ Dus moet ik het doen met mijn 18,4'' Laptopscherm. Maar daar ben ik eigenlijk best wel tevreden mee. Wat betreft beeld ben ik niet zo kritisch ;) Ik zit er dan ook hoogstens 1 meter 23 van af. Ben allang blij dat het een High Definition scherm is :)

Ik zou graag even wat foto's posten maar ik heb het de aardig druk, dus foto's komen vanzelf nog wel. Volg al lang dit topic en wil heel graag mijn mooie setup met jullie delen, met name vanwege het feit dat ik er na al die tijd sparen en verzamelen zo trots op ben geworden *;
En als je dan van die DTS samplers afspeelt of mooie film scenes klinkt het dan ook prachtig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Póg mo Thóin schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:47:
[...]

Die PC in the versterker is cool man. Kun je meer fotos plaatsen van de HTPC en de BluRay speler? Thanks!
Dat kan, maar is home cinema he hier. Foto's van bluray heb ik niet. Zal later eens maken.

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/142wto8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/64m92d.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door jasperaap op 18-10-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Als stille volger ook maar is mijn Home Cinema.

TV:
Samsung LCD LE32R82 (32 inch HD-Ready..)

Home Cinema + DVD:
Samsung HT-250 (van een mede-tweaker overgenomen nog bedankt he!)

Consoles:
- xbox360 (ook in gebruik als mediacenter of dvd's afspelen, hangt dus aan de dolby)
- Wii
- Playstation 2

Overige:
KPN Digitenne
Wii Controller Oplader

Afbeeldingslocatie: http://www.nadine-c.nl/Jerx/DB4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.nadine-c.nl/Jerx/DB5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.nadine-c.nl/Jerx/DB1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.nadine-c.nl/Jerx/DB3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.nadine-c.nl/Jerx/DB2.JPG

Future Plans:
- Andere kast of verven
- Full HD (LED) TV
- Wii aan de Dolby hangen
- Uit huis :P

[ Voor 6% gewijzigd door JerX op 18-10-2010 19:13 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

HenkS schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:08:
Hey Exirion :) wat ben je toch altijd lekker kritisch en humoristisch (positief) love it! Volgens mij zitten wij allebei al veel te lang op dit forum (t blijft leuk).
Zal deze week ook s mijn setup posten, want alleen maar steeds lezen is ook niet alles. Hopelijk brengt mijn vriendin de camera eens mee terug van haar werk :-)
Is alweer een tijdje geleden dat we elkaar troffen ja. Ergens in 2002 denk ik, want ik was toen erg op zoek naar woonruimte en jij was bezig met verhuren. Post idd je setup eens, want ik kan me niet herinneren die een keer gezien te hebben. Bovendien ben je inmiddels wel verhuisd neem ik aan? Je moest iig lang wachten totdat je de nieuwe woning in kon :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Exirion schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:57:
[...]

Is alweer een tijdje geleden dat we elkaar troffen ja. Ergens in 2002 denk ik, want ik was toen erg op zoek naar woonruimte en jij was bezig met verhuren. Post idd je setup eens, want ik kan me niet herinneren die een keer gezien te hebben. Bovendien ben je inmiddels wel verhuisd neem ik aan? Je moest iig lang wachten totdat je de nieuwe woning in kon :)
ja we hebben beide een user_id onder de 10.000 dus oude tweakers ;)
en klopt mbt verhuren, toen woonde ik nog in eindhoven, nu half uurtje naar t zuiden in Belgie, zal deze week s alles posten, huis is net klaar...

zo nu weer ontopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Wow! Een dubbelbed! zou ik ook wel willen in mijn kamer, maar ik heb gewoon teveel kasten :D

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
CDA441 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:03:
Wow! Een dubbelbed! zou ik ook wel willen in mijn kamer, maar ik heb gewoon teveel kasten :D
Had ik ook, maar heb er 1 kast uit gegooid met de daarbij geleverde rotzooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
JerX schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:21:
[...]

Had ik ook, maar heb er 1 kast uit gegooid met de daarbij geleverde rotzooi :P
LOL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:26
Zo na ruim een jaar ook een update van mijn kant, er is inmiddels een subwoofer toegevoegd aan het zooitje :) en is er ook digitale TV van Ziggo :+

De apparatuur:
• Panasonic PX80 42" Plasma
• Pioneer VSX D514
• Pioneer DV-656A
• Humax Digitale TV Decoder
• Sony Playstation 3 80GB-versie (met een 250GB harde schijf)

Speakers:
Front: 2x Kef Q5
Rear: 2x Scandyna Micropod (komen zéér binnekort 2 IQ10's voor in de plaats)
Center: Wharfedale Diamond 9CS (Ooit nog de KEF iQ60c)
Subwoofer: XTZ 99 W8.16

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2gv790o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/350m804.jpg

Verder gebruik ik mijn pc om films etc te streamen, hier hangt ook nog een mooi setje speakers aan namelijk de Bose Companion 3 serie.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/15rnqds.jpg

Ben ook langzaam aan het kijken naar een upgrade van de receiver. Mijn oog is gevallen op de volgende 2 receivers, de Pioneer VSX-920 en de Marantz SR5004.
Hier zit echter geen haast bij en deze zal ik zo rond kerstmis gaan kopen! Eerst nog een beetje rondkijken etc ;)

[ Voor 2% gewijzigd door WesleyZ op 18-10-2010 20:17 . Reden: Zie de topicwarning.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Ten eerste: (maar het is niet erg)
•Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.
Ten tweede:
Ik vindt je setup erg mooi! Zeker de PC- tafel (ik wil ook glas op m'n pc tafel :D)
Maar stoort het niet zo'n beetje als je op de zijkant van je bank zit? Zit je hoofd dan niet tegen het dak? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
CDA441 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:15:
Ten eerste: (maar het is niet erg)
•Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.
Ten tweede:
Ik vindt je setup erg mooi! Zeker de PC- tafel (ik wil ook glas op m'n pc tafel :D)
Maar stoort het niet zo'n beetje als je op de zijkant van je bank zit? Zit je hoofd dan niet tegen het dak? :p
Haha die smilies stond er niet voor niets! maar het is al weg ;)
Heb me hoofd nog niet gestoten hoor! hier een foto van de ''zithoek''

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2w4hg7r.jpg

En nee dat bed gaat ook nog prima zo samen! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

WesleyZ schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:57:
Zo na ruim een jaar ook een update van mijn kant, er is inmiddels een subwoofer toegevoegd aan het zooitje
Heb je wel echt wat aan die subwoofer? Ik heb 'm bij m'n computer setup staan en voor de 160 euro die ik ervoor betaald heb is het een geweldig ding(!), maar ik betwijfel of ie lager komt dan je frontspeakers. Het is in die zin niet echt een sub maar wel een hele goeie aanvulling voor compacte speakers die niet ver onder de 100Hz kunnen komen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
Naja heb hem ook meer gekocht vanweze z'n prijs/kwalitiet verhouding. Toen m'n pa ging luisteren bij Intosurround voor zijn speakers zag ik deze sub staan en vroeg even of ik kon luisteren. Stond echt versteld van de kwalitiet die eruit kwam voor de 160euro, dit geldt echter voor al de speakers van XTZ!

Verder heb ik hem dus ook meer gekocht ter ondersteuning van de fronts, aangezien de granaten tijdens een potje COD wel wat meer gevoeld/gehoord mochten worden! Ben er tot nu toe echt tevreden over iedergavel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Hehe, ook veel ferraris dat je daar hebt op de boekenplank :D
Ik wist zelfs niet dat je daar een bed staan hebt!
Ik zie dat je daar een Verner bureaustoel staan hebt? :>

[ Voor 20% gewijzigd door CDA441 op 18-10-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:06
Ziet er goed uit :) Gezellige kamer zo. Heb ook die sub, maar dan zijn grote broer en ben daar ook erg tevreden over, daarnaast ook de fronts van XTZ en het word binnenkort nog met rears aangevuld. Ben zeer over het merk te spreken!

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn1990 op 18-10-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Vraagie aan de mannen die thuis wonen. En een setup +Sub. Wat vinden jullie ouders daar van? Toen ik thuis kwam met me 1ste SUb de REL Stadium II vroeg me vader of ik wel goed bij me hoofd was hahaha. En toen ik dat ding aanzette kwam hij naar boven om te kijken wat er aan de hand was, want hij hoorde beneden een hoop gedreun :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:11
Unknown Alien schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:04:
Vraagie aan de mannen die thuis wonen. En een setup +Sub. Wat vinden jullie ouders daar van? Toen ik thuis kwam met me 1ste SUb de REL Stadium II vroeg me vader of ik wel goed bij me hoofd was hahaha. En toen ik dat ding aanzette kwam hij naar boven om te kijken wat er aan de hand was, want hij hoorde beneden een hoop gedreun :p
Toen ik nog thuis woonde had ik een Infinity HPS250 subwoofer. Een bakbeest van jewelste met ontiegelijk veel laag. Deze was zelfs beter dan de Tannoy MX10 van mijn ouders toen der tijd. Dus ik had dat ding op mijn slaapkamer staan en ik kan je zeggen (en dat zal ook voor jou REL gelden) de sub heeft te weinig ruimte om echt tot zijn recht te komen.

Hierdoor bleven frequenties niet gecontroleerd meer en werden de effecten van de sub soms een kamer verder hoorbaar, of zoals in jou geval en ook in mijn geval een verdieping beneden :D Heb vaak genoeg mijn ma of pa toen boven gehad of de sub niet een tandje zachter kon... tot ze in mijn kamer stonden en dachten huh die staat zacht... :D

Alles staat en valt dus met akoestiek en ruimte.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Unknown Alien schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:04:
Ja en nee, ten eerste hoeft van mij de Bass niet op 100% (me Samsung set dan:p) dat vind ik gewoon niet om aan te horen + krijg er koppijn van. Bij mijn pc heb ik ook nog een Dolby setje van Logitech (X-530), deze staat altijd op 100% om dat de Bass van dat ding belabberd is. Maar om 10uur savonds moet hij wel uit anders heeft me ma er wel last van en gaat hij dus uit.

Savonds game ik uiteraard ook nog wel eens op mijn xbox en dan staat het setje maar op 8 volume.. wat dus laag is. Al kijk ik soms een film met mijn vriendin savonds laat heeft me pa er wel is last van :P Dan zet ik hem maar iets zachter en is hij binnen 5min in dromenland waardoor hij vervolgens weer iets harder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je je setup gewoon goed hebt ingesteld, Metname de subwoofer. Heb je amper last van de sub. behalve wanneer je op een echt hoog volume speelt.

Ik woon in een oud huis(thuiswonend), met een houten vloer op de 1e verdieping. Maar wanneer ik op een net iets harder dan normaal volume een film speel. hebben ze er geen last van!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:06
Speel hier op zolder met een XTZ 99 W12.16 en mijn ma heeft er nog nooit last van gehad. En kijk over het algemeen op een aardig volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
@ CDA441, is inderdaad een verner bureaustoel van Ikea! Prima stoel voor de prijs alleen begint ie nu na een aantal jaar een beetje te slijten.

Verder ''mocht'' ik eerst ook geen subwoofer toevoegen aan m'n audio. Het is inderdaad een kwestie van afstellen al is dit niet erg makkelijk op een zolder kamer. Luister zelf ook wel vaak muziek op een aardig volume en ook de films/games staan goed hard haha.
Tuurlijk komen ze wel eens naar boven of het niet wat minder kan, dit neem ik maar voor lief als thuiswonende hé ;)

[ Voor 9% gewijzigd door WesleyZ op 19-10-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik wel een losse subwoofer, maar omdat mijn kamertje maar 6m^2 was en we een houten vloer hadden hoorde je de bass beter beneden dan boven. overdag dus lekker knallen en savonds gewoon je sub wat terug draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom, en als je gewoon kwaliteit woofers hebt, zal het ´´doordreunen´´ ook eigenlijk niet geval zijn. Strak lage bas is minder goed te horen op de verdieping eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Ik wou eigenlijk dat ik ook op mijn zolder mocht wonen, maar jammer genoeg hebben we daar geen velux ramen :D (onze zolder is echt donker) Dan kon ik daar lekker loungen enz... films kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:50
@ WesleyZ. ik zie dat je scandyna micropods als rearspeakers hebt, klinken die een beetje of ga je ze weg doen omdat ze tegen vallen?
ik wil ze misschien ook, maar ben benieuw of ze goed genoeg zijn als rearspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:53:
Daarom, en als je gewoon kwaliteit woofers hebt, zal het ´´doordreunen´´ ook eigenlijk niet geval zijn. Strak lage bas is minder goed te horen op de verdieping eronder.
Inderdaad, een beetje goede sub zal niet doordreunen. Gewoon 2x een SVS PB-13 Ultra in je slaapkamer van 6m² en je ouders komen niet klagen. Gewoon vol open en je muren liggen eruit, dan kan het niet meer doordreunen en je ouders durven niet in de buurt te komen.

Ff serieus, dat argument van een goede sub dreunt niet door is lulkoek. Lage tonen dreunen altijd door, het zal minder bonzen bij een goede cd. Stop een Thunderdome of Korn cd in je speler (of iets anders gecomprimeerds) en de hele buurt ligt wakker, zelfs met een Velodyne referentieluidspreker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap wat je bedoelt, maar ik bedoel dat geboem, waar de z5500 bijv zo bekend om staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bk xxls 400 in een hok van 4x4 meter en die staat redelijk bescheiden afgesteld. Maar er zijn gewoon bepaalde frequenties die door het huis heen gaan ofzo. Het klinkt wel goed als je in de ruimte zelf bent. In de woonkamer staat overigens een asw 825 van B&W. We hebben een betonnen verdiepingsvloer maar dat maakt niet echt uit. Zo nu en dan liggen er delen op de grond die eerst deel uit maakten van het geschuurde plafond.... Maar dat geeft juist een extra dimensie ;).

Als de muziek echt te hard staat kan me pa via sonos mijn vollume regelen. Maar dat is meestal andersom... Iets met midlife of achteruitgang van het gehoor. Of beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM

[ Voor 96% gewijzigd door FeaR op 20-10-2010 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

Niet quoten dan :>

[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 20-10-2010 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdwagenaar
  • Laatst online: 25-03 15:04
Ik zal mijn set ook eens posten. Ben al een hele tijd dit topic aan het volgen en heb sinds kort eindelijk ook een flatscreen tv. Ik laat eerst nog even mijn oude situatie zien:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1191/5099061056_2f5d966c20_z.jpg
en de nieuwe setup:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1077/5099024842_6526018dcd_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1204/5099025390_3c028b754a_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1189/5099026612_48353f82fb_z.jpg

Wat je ziet:
Samsung PS50C550 full hd 50" plasma tv
Marantz SR4200 surround receiver
Samson Resolv65a actieve studio monitoren
XBOX360 gameconsole
Digitenne :F (dat wordt CanalDigitaal)
Logitech Harmony 525 universal remote

IKEA meubeltjes _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door rdwagenaar op 20-10-2010 09:19 . Reden: extra foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
rdwagenaar schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:15:
Ik zal mijn set ook eens posten. Ben al een hele tijd dit topic aan het volgen en heb sinds kort eindelijk ook een flatscreen tv. Ik laat eerst nog even mijn oude situatie zien:
[afbeelding]
en de nieuwe setup:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat je ziet:
XBOX360 gameconsole
Digitenne :F (dat wordt AnaalDigitaal)

IKEA meubeltjes _/-\o_
Heb je met die rode schroevendraaier die op je salontafel ligt een 50" plasma gemaakt van je CRT _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
stokmeister schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:10:
@ WesleyZ. ik zie dat je scandyna micropods als rearspeakers hebt, klinken die een beetje of ga je ze weg doen omdat ze tegen vallen?
ik wil ze misschien ook, maar ben benieuw of ze goed genoeg zijn als rearspeakers.
Speakers zijn zeker goed inzetbaar als rearspeakers hoor. Wil zelf alleen alles uibreiden naar KEF vandaar dat ik ze weg ga doen. Verder komt er prima geluid uit voor de afemetingen, valt zeke niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

WesleyZ schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:54:
Speakers zijn zeker goed inzetbaar als rearspeakers hoor. Wil zelf alleen alles uibreiden naar KEF vandaar dat ik ze weg ga doen. Verder komt er prima geluid uit voor de afemetingen, valt zeke niet tegen.
Kan ik beamen. Ik heb ze een jaartje op m'n bureau gehad in combinatie met de 8" XTZ sub en ze klinken erg lekker. Het nadeel waar ik me op den duur aan ging storen is dat de tweeters erg recht afstralen en dat je ze echt naar je toe gericht moet hebben om het hoog lekker te laten klinken. Op een bureau is dat moeilijk dus ik heb ze vervangen door een paar Tangent EVO E4 die voor mijn doel beter klinken en ook nog eens goedkoper zijn. De Micropods spelen nu op de slaapkamer, waar ze beter tot hun recht komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Laatst online: 22-08 15:27
Unknown Alien schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:25:
[...]

Heb je met die rode schroevendraaier die op je salontafel ligt een 50" plasma gemaakt van je CRT _/-\o_
En het schilderij in een klok veranderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:30
simonr schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:56:
[...]

"speelt A-Team tune"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
simonr schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:56:
[...]

Scherp 8)

Ik zag ook eerder foto's van iemand die fronts heeft van merk x en de center van merk z. Zijn er meer die zo'n opstelling hebben? Ik vraag me af of je hebt zo hebt kunnen afstemmen dat het als nog een homogeen geluids veld heeft voorin. Ik heb hetzelfde gehad in het verleden en dat klonk schraal bij mij thuis. Ik had de Tannoy 638 als front en een Sony CN55 als center 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unknown Alien schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:12:
[...]

........
Ik heb hetzelfde gehad in het verleden en dat klonk schraal bij mij thuis. Ik had de Tannoy 638 als front en een Sony CN55 als center 8)7
Tsja als ik het zo lees heb je alleen maar 2 fronts aangesloten gehad, en wat voor "apparaat" je nou als center hebt gebruikt? ;)

FF serieus: ik heb 2 zelfbouw speakers van Rogers en een center van Chario. Je merkt wel dat er wat klankverschil in, maar om het te omschrijven als "skraal? Nee hoor. Je went er gewoon aan, en na verloop van tijd merk je het echt niet meer, tenzij je vatbaar bent voor placebo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:16:
[...]

Tsja als ik het zo lees heb je alleen maar 2 fronts aangesloten gehad, en wat voor "apparaat" je nou als center hebt gebruikt? ;)

FF serieus: ik heb 2 zelfbouw speakers van Rogers en een center van Chario. Je merkt wel dat er wat klankverschil in, maar om het te omschrijven als "skraal? Nee hoor. Je went er gewoon aan, en na verloop van tijd merk je het echt niet meer, tenzij je vatbaar bent voor placebo's.
het schrale vond ik dat het homegene geluidsveld voorin. rears waren ook Tannoys de 609 MK II dus ook dual concentric. Receiver Yamaha A2 DVD speler Denon 2910. Vraag me af of mensen wel verschilende merken speakers voorin hebben staan en zo een set hebben weten te vormen dat het geluids veld voorin wel homegeen is.

Heeft niks met placebo's te maken eerder of je half doof bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdwagenaar
Ik wist niet dat dit het "zoek de verschillen"-topic was, maar dan weet ik ook nog wel een paar; zo heb ik met diezelfde schroevendraaier een roze tas in een boek veranderd en een vaas met bloemen in een laptop en vervolgens in datzelfde boek...

Zal ik de volgende keer maar in zwartwit posten, dan prikkelt dat felle rood jullie fantasie ook niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdwagenaar
ha... ha... ha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Unknown Alien schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:20:
[...]

het schrale vond ik dat het homegene geluidsveld voorin. rears waren ook Tannoys de 609 MK II dus ook dual concentric. Receiver Yamaha A2 DVD speler Denon 2910. Vraag me af of mensen wel verschilende merken speakers voorin hebben staan en zo een set hebben weten te vormen dat het geluids veld voorin wel homegeen is.

Heeft niks met placebo's te maken eerder of je half doof bent of niet.
Eh, ja... Je gebruikt een schrale sony centerspeaker en concludeert dat het schrale geluid door het verschil in merk kwam? Ik heb een jaar of 8 geleden gespeeld met een set BW DM602 en daarbij de CC6 centerspeaker uit dezelfde serie. Daar was ik erg ontevreden over (die center klinkt vrij wollig, veel mid-laag, mannenstemmen klonken niet duidelijk). Ik heb toen drie centespeakers geprobeerd en ben uiteindelijk bij een chario centerspeaker uitgekomen (een syntar 100 dialogue om precies te zijn) en die heb ik nu nog steeds. Dat is gewoon een goed ding, wat gewoon echt goed klinkt en lekker compact is.

Het geluid van een speaker wordt niet bepaald doordat-ie uit dezelfde serie komt. Sterker nog, een center en een front klinken in een gelijke serie vaak ook al totaal anders (die maar eens een pink noise en dan je center met je fronts vergelijken). Alleen al door de hele bouw van een center (vaak een liggende orientatie met 2 kleine woofers en een tweeter en een totaal ander filter), klinkt die sowieso al niet hetzelfde.

Die hele mythe van 'moet van hetzelfde merk zijn voor het beste geluid' en 'homogeen geluidsbeeld' is een van de vele audiofiele dogma's. Naast het feit dat de speakers al door hun opzet anders klinken, is de plaatsing (vaak in een meubeltje of op een meubeltje) ook totaal anders en dat beinvloedt allemaal de klank. Toch noemen veel mensen zodra die van dezelfde serie is 'homogeen'... Je zou de speakers (zelfs links en rechts onderling, leuk) eens moeten meten en vergelijken, dan schrik je je rot wat een verschilende klanken toch homogeen kunnen klinken :P.

Voor het uiterlijk en gevoel is het gelijke merk natuurlijk prima. En als de center goed past en goed is, is dat natuurlijk geen enkel probleem. Maar het als een rechtlijnig standpunt vast te houden en mensen die daar vanaf wijken (omwille van kwaliteit) als 'doof' te bestempelen vind ik niet getuigen van onbekrompenheid :P.

Dat los dat het vervangen van een Sony centerspeaker door een fatsoenlijke centerspeaker natuurlijkk logischerwijs een enorme verbetering oplevert. Dat staat buiten kijf :).

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 20-10-2010 21:31 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:50
WesleyZ schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:54:
[...]

Exirion schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:27:
[...]

Kan ik beamen. Ik heb ze een jaartje op m'n bureau gehad in combinatie met de 8" XTZ sub en ze klinken erg lekker. Het nadeel waar ik me op den duur aan ging storen is dat de tweeters erg recht afstralen en dat je ze echt naar je toe gericht moet hebben om het hoog lekker te laten klinken. Op een bureau is dat moeilijk dus ik heb ze vervangen door een paar Tangent EVO E4 die voor mijn doel beter klinken en ook nog eens goedkoper zijn. De Micropods spelen nu op de slaapkamer, waar ze beter tot hun recht komen :)
oke thanks ik heb namelijk als frontspeakers de minipods en ik denk dat deze daar wel goed bij staan en de set compleet maken. :P
ik ga ze binnenkort ff ergens beluisteren denk ik , ze zijn alleen lastig te vinden in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Unknown Alien schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:12:
[...]
Ik zag ook eerder foto's van iemand die fronts heeft van merk x en de center van merk z. Zijn er meer die zo'n opstelling hebben? Ik vraag me af of je hebt zo hebt kunnen afstemmen dat het als nog een homogeen geluids veld heeft voorin. Ik heb hetzelfde gehad in het verleden en dat klonk schraal bij mij thuis. Ik had de Tannoy 638 als front en een Sony CN55 als center 8)7
Ik heb als front 2 Polk SDA2 speakers (bouwjaar 1985 oid) en een center van Philips die ooit onderdeel was van een 5.1 set en die ik gehouden heb omdat het ding een zeer heldere klank produceerd.
Deze combi vult elkaar (samen met de side en rearspeakers die overigens ook van andere merken zijn) prima aan bij zowel films als muziek dvd's.
Als ik op mijn ideale luisterpositie zit is het vooral bij muziek vaak niet duidelijk welke speaker nu wat speelt.
Het enige dat ik ooit in de receiver heb afgesteld is het het volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:52
ramonlambal schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:24:
toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik wel een losse subwoofer, maar omdat mijn kamertje maar 6m^2 was en we een houten vloer hadden hoorde je de bass beter beneden dan boven. overdag dus lekker knallen en savonds gewoon je sub wat terug draaien
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:53:
Als je een houten vloer hebt, zou ik zeker geen down-firing exemplaar nemen, maar gewoon een woofer aan de voorkant. Daarnaast ook nog een hele dikke tegel eronder of van die speciaal soort matten. De naam daarvan ben ik kwijt, maar staat ergens op htforum.nl

Aan de kwaliteit van de woofer zal her dus over het algemeen niet liggen, al zijn sommige subs, zoals Velodyne wel erg goed af te stellen en geven dan erg weinig trillingen af.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde (dat is wel een tijdje terug overigens) had ik ook gewoon een sub (downfiring). Maar mijn kamer was behoorlijk groot, ongeveer 8 bij 8 en daarbij 5 meter hoog. Dan doet een subje van 10 inch niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022
[afbeelding]
en de nieuwe setup:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat je ziet:
XBOX360 gameconsole

IKEA meubeltjes _/-\o_
Mag ik vragen of deze stands ergens te koop zijn of is het DIY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:17
JvS schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:24:
Die hele mythe van 'moet van hetzelfde merk zijn voor het beste geluid' en 'homogeen geluidsbeeld' is een van de vele audiofiele dogma's. Naast het feit dat de speakers al door hun opzet anders klinken, is de plaatsing (vaak in een meubeltje of op een meubeltje) ook totaal anders en dat beinvloedt allemaal de klank.
Ik zal niet beweren dat verschillend gebouwde speakers homogeen klinken, maar het klinkt me wel logisch in de oren dat front en center speakers uit één lijn door dezelfde mensen ontworpen zijn en dat die geprobeerd hebben om de boel netjes op elkaar aan te laten sluiten.

Maar eerlijk is eerlijk, echte praktijkervaring heb ik niet, want ik heb liever simpel stereo. Met een beetje kwaliteit komen de stemmen dan ook gewoon uit het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48
Daar is dit topic niet voor bedoeld. En volgens mij heb je deze vraag al ergens gesteld en crossposten is niet gewenst.

[ Voor 66% gewijzigd door FeaR op 21-10-2010 09:09 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe stekkie:
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Kamer%20DTC/21102010233.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Kamer%20DTC/21102010232.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Kamer%20DTC/21102010231.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Kamer%20DTC/21102010230.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Kamer%20DTC/21102010229.jpg

Gebruikte apparaten:
-Dell D630 notebook
-Teac DR-H300 receiver
-JVC TV
-Dali Concept 2 speakers

En een Ikea TV meubel en Bureau :+

Ik heb nog wel een par dingen te doen, zoals de TV aansluiten op de receiver en kabels wegwerken, mar dat komt allemaal wel goed :D.

Ben er wel heel blij mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
JvS schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:24:
[...]

Eh, ja... Je gebruikt een schrale sony centerspeaker en concludeert dat het schrale geluid door het verschil in merk kwam? Ik heb een jaar of 8 geleden gespeeld met een set BW DM602 en daarbij de CC6 centerspeaker uit dezelfde serie. Daar was ik erg ontevreden over (die center klinkt vrij wollig, veel mid-laag, mannenstemmen klonken niet duidelijk). Ik heb toen drie centespeakers geprobeerd en ben uiteindelijk bij een chario centerspeaker uitgekomen (een syntar 100 dialogue om precies te zijn) en die heb ik nu nog steeds. Dat is gewoon een goed ding, wat gewoon echt goed klinkt en lekker compact is.
Ok dit wilde ik graag weten of het andere wel gelukt was om mooi geluid voorin te krijgen met verschillende merken speakers. Ik heb de Sony center vervangen door wel een Tannoy Center, maar andere serie. Fronts zijn Tannoy Profile 638 en de center de Tannoy Eyris DCC. En ook ik was hier nu eindelijk zeer tevreden over. Het is natuurlijk ook een marketing praatje dat alles van hetzelfde merk en model moet zijn, want ze willen natuurlijk dat je een complete set van 1 merk koopt ;)
Maar het als een rechtlijnig standpunt vast te houden en mensen die daar vanaf wijken (omwille van kwaliteit) als 'doof' te bestempelen vind ik niet getuigen van onbekrompenheid
Met dat doof zijn wil ik zeggen dat er mensen zijn die gewoon nooit een verschil horen. Zelfde mensen zeggen dat hun Toyota Ygo net zo snel is als de Audi RS4 va nde buurman 8)7
Als ik op mijn ideale luisterpositie zit is het vooral bij muziek vaak niet duidelijk welke speaker nu wat speelt.
Het enige dat ik ooit in de receiver heb afgesteld is het het volume.
Mono :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik ben blij dat wij eind december afscheid kunnen nemen van die troep, maar dat komt meer omdat die dingen stof happen bij het leven, helemaal de witte uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Waarom heb je een microgolf in je kamer staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
CDA441 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:50:
Waarom heb je een microgolf in je kamer staan?
Om eten op te warmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Kan ie toch ook in de keuken? :D
PS. het is tegen ice, niet tegen jou, bram :p

[ Voor 11% gewijzigd door CDA441 op 21-10-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-08 00:37
Kom je nooit van je kamer af ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdwagenaar
Marcel1891 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 07:57:
[...]
Mag ik vragen of deze stands ergens te koop zijn of is het DIY?
Deze heb ik zelf gemaakt. Als je in mijn postgeschiedenis kijkt zie je het topic "speakerdoek, maar dan anders" staan, daarin staat een fotoverslag. Het speakerdoek moet alleen nog :F
bram1984 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:38:
[...]
Ik ben blij dat wij eind december afscheid kunnen nemen van die troep, maar dat komt meer omdat die dingen stof happen bij het leven, helemaal de witte uitvoeringen.
Dat is idd zo, maar toch vind ik het heerlijk dat je met een beperkt budget bruikbare en redelijk mooie meubels kunt kopen. Goedkope meubels = meer geld voor apparatuur :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
CDA441 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:18:
[...]

Kan ie toch ook in de keuken? :D
PS. het is tegen ice, niet tegen jou, bram :p
Weet ik, maar hij zal er geen TV op kijken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha het is inderdaad om eten op te warmen :+
Ik zit hier in een studentenhuis en de keuken is zacht gezegd smerig. Dus ik zorg gewoon voor m'n eigen eten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:38:
Haha het is inderdaad om eten op te warmen :+
Ik zit hier in een studentenhuis en de keuken is zacht gezegd smerig. Dus ik zorg gewoon voor m'n eigen eten :)
Dus jij eet elke dag uit de microgolf? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Bierdopje120 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:40:
[...]

microgolfeten is ook lekker hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
en de nieuwe setup:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat je ziet:
XBOX360 gameconsole

IKEA meubeltjes _/-\o_
Ziet er prachtig uit :D Die tv ga ik ook kopen volgende week :) Bevalt ie een beetje nu hij thuis staat? Niet te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierdopje120 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:40:
[...]

Niet elke dag, maar wel 4 keer per week ja :). Je moet wat als student he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:51:
Ik ga ook maar eens dan :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit alles staat in mijn studentenflatje :)

Wat zie je?
- LG 32" tv
- Cheap-ass Yamaha versterker die bij een Yamaha 5.1 setje zat. Hiervan gebruik ik zoals je ziet de center nog.
- Jamo S426 speakers
- Ziggo Humax IRHD 5000c
- Xbox 360

Wat je niet ziet maar wel aanwezig is: mijn media center die aan de achterzijde van de tv bevestigd is.

Ik heb nog heel wat plannen hiermee, en het gaat waarschijnlijk nog wel even duren voordat het helemaal is zoals ik het wil hebben, maar dan heb je ook iets om naar uit te kijken he :)
Ik wil een 42 inch LCD, die vervolgens met wall-mount aan de muur, een nieuwe subwoofer omdat ik toch wel wat bass mis, spikes onder de sub en front speakers, wellicht nog rear-speakers ... ik zit alleen niet zo te wachten op het trekken van kabels door de woonkamer, dus dat gaat denk ik alleen gebeuren als ik degelijke draadloze kan vinden (of een soortgelijke oplossing).

Edit: woops, ik vergeet gewoon een van de belangrijkste dingen: een nieuwe versterker. Maar goed, dat is pas een van de laatste dingen die ik ga vervangen waarschijnlijk. Eerst tv + wall mount.
Mooie set. Ik heb dezelfde TV (LG 32LG3000). Kastje vind ik mooi, waar heb je die gekocht?

Hoe bevallen die S-426 vloerstaanders? Je mist een subwoofer zeg je? Ik ben namelijk van plan om die ook te kopen. Maar dan de Jamo HCS3 5.0 set. Eventueel mag je me een DM sturen want mijn vorige bericht werd weg ge-edit. :)
Y3LLoW schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:24:
[...]

Speakers toevallig bij 1dayfly gekocht 2 weken terug?
Ik namelijk wel! Haha
Hoe bevallen die Jamo S-426 vloerstaanders (evt. via DM)? Klinkt muziek er mooi uit? En mis je tijdens films een subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Zo na jaren lezen van alle set-ups ook de mijne s posten. Woon er nu een half jaar en ben bijna klaar met klussen....

Tv en boxen, alles in de muur weggewerkt
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_w4DMpy-L6fw/TMFn2NxfqPI/AAAAAAAAHS0/0g_pBgGR2oA/s800/P1020509.JPG
Recht van voren:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_w4DMpy-L6fw/TMFn2ZnhQBI/AAAAAAAAHS4/x7iD6VvJFbc/s720/P1020510.JPG
Vanaf hier kijken we tv, let niet op de gordijnen, daar moeten we nog wat anders voor verzinnen, rechts naast de bank staat de subwoofer, kabel van de subwoofer loopt onder de houtenvloer door
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_w4DMpy-L6fw/TMFn29PiDtI/AAAAAAAAHS8/8o8FwVFsGzE/s720/P1020511.JPG
De subwoofer:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_w4DMpy-L6fw/TMFn3aT7F-I/AAAAAAAAHTA/vo7vmdt_31g/s720/P1020512.JPG
Hier even beeld van de hele ruimte waar we zitten:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_w4DMpy-L6fw/TMFn3wIWH-I/AAAAAAAAHTE/8G-38Q7tx-4/s720/P1020513.JPG
De kastjes open (linkse kast staat alleen open als ik PS3 of Med8ter gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_w4DMpy-L6fw/TMFn4QcsjeI/AAAAAAAAHTI/m7B1dp3sVp0/s720/P1020514.JPG
Inhoud van middelste kast: (rechterkast ligt overigens aanmaakhout in voor de haard)
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_w4DMpy-L6fw/TMFn4l8OimI/AAAAAAAAHTM/nGuDUPzJrt0/s720/P1020515.JPG
Beetje zinloze foto , maar katje liep net voorbij, wel zooooo lief O+
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_w4DMpy-L6fw/TMFn6H8cW_I/AAAAAAAAHTU/s3alm75N4OQ/s720/P1020517.JPG
Heb de tv aan een beugel van Vogels hangen, zo kan ik ook vanuit de eetkamer kijken of als ik achter de laptop zit aan die tafel:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_w4DMpy-L6fw/TMFn62em8RI/AAAAAAAAHTY/h7kLEinM-Eg/s720/P1020518.JPG
Idem van andere kant, als ik bijvoorbeeld in de hoek op de bank zit, boxen zitten dan wel beetje achter de tv, maar deert me weinig en merk er ook niet heel veel verschil in qua geluid:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_w4DMpy-L6fw/TMFn7zBI9_I/AAAAAAAAHTg/816S6fcV4e0/s720/P1020520.JPG

Ik ben overigens geen echte film-fanaat en ook geen audiofiel, dus ivm netheid (en vriendin en budget) gekozen voor een 2.1 setup, die kan ik nog altijd uitbreiden naar 5.1 want ik kan aan de zijkant van de houtvloer en kabels onderdoor duwen.

Wat zien jullie
Philips Ambilight 37'' TV (weet model zo niet)
Denon AVR 1910 Receiver
PS3 Slim
Media8ter
Boxen: B&W-M1
Subwoofer - Gemini II (hier ben ik overigens zeer tevreden over, komt super tot zijn recht met games en films en muziek) lokatie zo naast de bank is goed en je hoort hem goed in de hele ruimte, dus zeer tevreden over (over alles overigens wel, de B&W M1 boxen vind ik ook echt top)

Zo dat was m wel, keuken is nu ook n et af, maar het is hier geen huis-show topic :) maar we zijn ( eindelijk ) klaar met t huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

HenkS schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:44:
Zo na jaren lezen van alle set-ups ook de mijne s posten. Woon er nu een half jaar en ben bijna klaar met klussen....

Ik ben overigens geen echte film-fanaat en ook geen audiofiel, dus ivm netheid (en vriendin en budget) gekozen voor een 2.1 setup, die kan ik nog altijd uitbreiden naar 5.1 want ik kan aan de zijkant van de houtvloer en kabels onderdoor duwen.

Wat zien jullie
Philips Ambilight 37'' TV (weet model zo niet)
Denon AVR 1910 Receiver
PS3 Slim
Media8ter
Boxen: B&W-M1
Subwoofer - Gemini II (hier ben ik overigens zeer tevreden over, komt super tot zijn recht met games en films en muziek) lokatie zo naast de bank is goed en je hoort hem goed in de hele ruimte, dus zeer tevreden over (over alles overigens wel, de B&W M1 boxen vind ik ook echt top)

Zo dat was m wel, keuken is nu ook n et af, maar het is hier geen huis-show topic :) maar we zijn ( eindelijk ) klaar met t huis :)
Mooi huis en mooie setup! waar heb je die subwoofer gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadebaja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06-2022
Heel gaaf huis, lekker ruim!

1 opmerking, het is mede8er ipv media8ter 8) wat overigens een top apparaat is!

Verder lijkt het alsof de tv wat achterover hangt, zou dat zelf niet zo prettig vinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

tnx voor de complimenten
de subwoofer heb ik via hier besteld:
http://www.ra-subwoofers.nl/
de eigenaar is heel actief als gebruiker op een av-forum en erg behulpzaam als je mailt met vragen etc. Ik had veel reviews gelezen alvorens hem te bestellen. Leuke is dat je hem in alle kleuren (+ mat /glanzend ) kunt laten maken, maar het gaat vooral om de kwaliteit en die is top

valt me overigens zelf niet op dat de tv naar voren hangt, zal zo eens kijken, ik kan hem met de beugel ook naar voren/achteren kantelen dus is zo te verhelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadebaja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06-2022
Tja misschien is het gezichtsbedrog maar het lijkt dat de onderkant verder naar voren komt...
HenkS schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:54:
tnx voor de complimenten
de subwoofer heb ik via hier besteld:
http://www.ra-subwoofers.nl/
de eigenaar is heel actief als gebruiker op een av-forum en erg behulpzaam als je mailt met vragen etc. Ik had veel reviews gelezen alvorens hem te bestellen. Leuke is dat je hem in alle kleuren (+ mat /glanzend ) kunt laten maken, maar het gaat vooral om de kwaliteit en die is top

valt me overigens zelf niet op dat de tv naar voren hangt, zal zo eens kijken, ik kan hem met de beugel ook naar voren/achteren kantelen dus is zo te verhelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Hoe heb je eigenlijk de draden weggewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:35
@Hanks

Erg mooi .... alleen die speakers aan de muur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Het zijn prima speakers, zeker voor films. Ik zou ze iets verder uit elkaar hangen, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
hallo ik post na een half jaar dit topic gelezen te hebben ook maar even mijn set. na lang sparen heb ik dit alles kunnen kopen (15jaar jong)

TV: http://94.100.120.223/113...00/1137697848_5_R16N.jpeg
speaker rechts achter http://94.100.114.12/1137...00/1137697856_5_pX3c.jpeg
Mijn controle centrum: http://94.100.124.16/1137...00/1137697871_5_LblP.jpeg
Beamertje: http://94.100.114.112/113...00/1137697876_5_7iHz.jpeg
Dvd's etc.http://94.100.114.45/1137650001-1137700000/1137697801-1137697900/1137697887_5_xrnA.jpeg

TV:42LH3300 van LG
versterker: ht-R370 van onkyo
speakers: Onkyo
sub: Onkyo
pc: custom I7 920 ,5830 en 1500GB samsung schijf

foto's gemaakt met een HTC HD2

wat je niet ziet (ofwel)

ipad aangesloten op het doch van mn onkyo versterker
ipod touch
mengpaneel aangesloten op pc:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

CDA441 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:22:
Hoe heb je eigenlijk de draden weggewerkt?
in de muur met een buis en liggen allemaal achter het dressoir waar ik een plank heb gelegd zodat ze niet onder de kast uit komen.

en van de subwoofer ligt onder de houten vloer door zo dat ik hem ook eruit kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

RoaDHouse schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:19:
@Hanks

Erg mooi .... alleen die speakers aan de muur :'(
kwestie van smaak i guess :)

waarom vind je het niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
mr.DJ95 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:00:
hallo ik post na een half jaar dit topic gelezen te hebben ook maar even mijn set. na lang sparen heb ik dit alles kunnen kopen (15jaar jong)

TV: http://94.100.120.223/113...00/1137697848_5_R16N.jpeg
speaker rechts achter http://94.100.114.12/1137...00/1137697856_5_pX3c.jpeg
Mijn controle centrum: http://94.100.124.16/1137...00/1137697871_5_LblP.jpeg
Beamertje: http://94.100.114.112/113...00/1137697876_5_7iHz.jpeg
Dvd's etc.http://94.100.114.45/1137650001-1137700000/1137697801-1137697900/1137697887_5_xrnA.jpeg

TV:42LH3300 van LG
versterker: ht-R370 van onkyo
speakers: Onkyo
sub: Onkyo
pc: custom I7 920 ,5830 en 1500GB samsung schijf

foto's gemaakt met een HTC HD2

wat je niet ziet (ofwel)

ipad aangesloten op het doch van mn onkyo versterker
ipod touch
mengpaneel aangesloten op pc:D
Heb je geen foto van het geheel in één? (panorama?) En waar schijnt die beamer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik volg dit topic al een tijdje en dag post ook maar eens wat.
Wat je ziet:
1 Q-MEDIA Q32AS Full HD LCD-televisie
1 samsung home cinema set van (+- 100 euro doet het best goed voor ut geld)
1 digitenne van kpn.

http://www.mijnalbum.nl/Album=FWWGZXEQ
Wat vinden jullie hier van.
de computer is via vga met de pc verbonden foto 4 en 5 vind de kwaliteit van het beeld best wel goed.

Wat er gaan veranderen.
Ander tv meubel.
een andere tv waarschijnelijk een LG 37LD450 LCD tv 94 cm.
En een goede home cinema set.

vinden jullie dit wat

Groeten is nergens voor nodig, zie ook Het algemeen beleid #groeten.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 25-10-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:14:
hey ik volg dit topic al een tijdje en dag post ook maar eens wat.
Wat je ziet:
1 Q-MEDIA Q32AS Full HD LCD-televisie
1 samsung home cinema set van (+- 100 euro doet het best goed voor ut geld)
1 digitenne van kpn.

http://www.mijnalbum.nl/Album=FWWGZXEQ
Wat vinden jullie hier van.
de computer is via vga met de pc verbonden foto 4 en 5 vind de kwaliteit van het beeld best wel goed.

Wat er gaan veranderen.
Ander tv meubel.
En een goede home cinema set.

vinden jullie dit wat

gr.tom
''Wat er gaan veranderen.
Ander tv meubel.
En een goede home cinema set.''

Dat is ja gewoon alles :9

Maar waarom stop je jouw center speaker in je kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey.
Omdat als die voor de tv lig is het niks.
En ophangen heb ik eigelijk nog niet over na gedacht maar kijk bijna nooit dvd dus heb ik er niet heel veel last van.

Zie de topicwarning, dit soort kreten mag je achterwege laten.

[ Voor 34% gewijzigd door FeaR op 25-10-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zie weer een hoop mooi spul voorbij komen! _/-\o_
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:08:
Mijn nieuwe stekkie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Gebruikte apparaten:
-Dell D630 notebook
-Teac DR-H300 receiver
-JVC TV
-Dali Concept 2 speakers

En een Ikea TV meubel en Bureau :+

Ik heb nog wel een par dingen te doen, zoals de TV aansluiten op de receiver en kabels wegwerken, mar dat komt allemaal wel goed :D.

Ben er wel heel blij mee :D
Feli met je nieuwe stekkie! 8)

Maar weer eens mijn setup laten zien, tijd geleden alles omgegooid en verbouwd (en ja de kabels zijn nu mooi weggewerkt :+). Aantal nieuwe Ikea meubels, nieuwe bureaustoel en andere (sfeer)verlichting.
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/images/P1050725.jpg

De apparatuur
- LG 32LH3300 32 inch lcd tv
- Yamaha RX-V440RDS receiver
- Yamaha Yamaha DVD-S557 dvd speler
- Magnat Monitor 1000 speakers
- Sennheiser HD201 koptelefoon
- Playstation 2 Slimline
- Xbox crystal
- i7 mediacenter met MCE Remote Kit
- HP Compaq NC6000 laptop

Kabels
- 1,5mm² zuurstofvrije koperen audiokabel
- HQ digitale coaxiale audiokabel
- Hama vergulde dvi-hdmi verloopkabel
- Hama vergulde hdmi kabel
- Hama coax kabel met hirschmann connectoren
- Bandridge audio/video scart kabel
- HQ toslink audiokabel
- HQ jackplug naar rca verloopkabel
- Afgeschermd en beveiligd stekkerblok met 12 aansluitingen

Extra's
- Zwart belgisch hardsteen (210x300x60mm) voor onder de speakers
- TDK ontstoormagneten voor luidsprekerkabels
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/images/P1050752.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/images/P1050745.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/images/P1050728.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/images/P1050734.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/images/P1050567.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/images/P1050548.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:41
Mijn setje is al tweemaal eerder de revue gepasseerd, maar aangezien er "iets" veranderd is plaats ik 'm nogmaals:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/23/1287852145-930.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/23/1287852298-810.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/23/1287852321-440.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/23/1287852341-310.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/23/1287852366-550.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/23/1287852402-540.jpg

Nou wat zie je allemaal:
- Pioneer KRP-500A plasma televisie
- Pioneer VSX-919AH receiver
- Pioneer LX-08 Blu Ray speler
- NAD C521i CD-speler
- Sony Playstation 3 Slim 120GB
- UPC Digitale Mediabox
- Kef IQ9 front speakers
- Kef Q6C center speaker
- Bose series III melkpakjes (
- W&M Audio LS-01 luidsprekerkabel voor de fronts

Ik heb nu in feite een 2.0 (de 2 Kef fronts) en een 5.1 setje (2 Bose melkpakjes, de Kef Q6C, nog 2 Bose melkpakjes die niet zichtbaar zijn en de subwoofer van een Bose Acoustimass 10 series III setje). Iedereen zal zich afvragen, waarom in hemelsnaam een Bose setje erbij. Heb 't setje voor een prikkie overgenomen en 't is natuurlijk zonde om 't dan niet te gebruiken :P (wordt m'n toekomstige slaapkamerset).

De Kef fronts spelen nu zonder een subwoofer, aangezien ik daar geen plek meer voor heb (ik heb nog een Kef PSW2000, maar is nu dus ontkoppeld). Ze spelen ook erg goed zonder subwoofer :).

En ja..toekomstplannen :P. Binnen nu en een jaar eigen woning kopen met m'n vriendin zodat alles eindelijk tot z'n recht kan komen :D. Zonder gekheid, een nieuwe centerspeaker (iets in de richting van een Kef IQ60C) en 2 nieuwe rearspeakers (Kef IQ10 of IQ30 of iets dergelijks), een nieuwe subwoofer en een receiver uit de LX serie van Pioneer (tegen die tijd is er waarschijnlijk al een LX55 of LX56 :P). Al deze upgrades uiteraard nadat m'n eerste toekomstplan voltooid is :). En in een nog iets verdere toekomst, Kef Reference fronts :).

Voor de scherpe mensen onder ons..rechts zie je nog m'n oude televisie, een Pioneer PDP 436XDE. Dat wordt m'n toekomstige slaapkamer TV :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Joopieboy schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:34:
Ik zie weer een hoop mooi spul voorbij komen! _/-\o_
VERNER FTW!!! _/-\o_

Als je niet zo veel te zeggen hebt, hoef je ook niet zo veel te quoten.

[ Voor 81% gewijzigd door FeaR op 23-10-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:31
Jolly_Jumper schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:40:
Mijn setje is al tweemaal eerder de revue gepasseerd, maar aangezien er "iets" veranderd is plaats ik 'm nogmaals:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nou wat zie je allemaal:
- Pioneer KRP-500A plasma televisie
- Pioneer VSX-919AH receiver
- Pioneer LX-08 Blu Ray speler
- NAD C521i CD-speler
- Sony Playstation 3 Slim 120GB
- UPC Digitale Mediabox
- Kef IQ9 front speakers
- Kef Q6C center speaker
- Bose series III melkpakjes (
- W&M Audio LS-01 luidsprekerkabel voor de fronts

Ik heb nu in feite een 2.0 (de 2 Kef fronts) en een 5.1 setje (2 Bose melkpakjes, de Kef Q6C, nog 2 Bose melkpakjes die niet zichtbaar zijn en de subwoofer van een Bose Acoustimass 10 series III setje). Iedereen zal zich afvragen, waarom in hemelsnaam een Bose setje erbij. Heb 't setje voor een prikkie overgenomen en 't is natuurlijk zonde om 't dan niet te gebruiken :P (wordt m'n toekomstige slaapkamerset).

De Kef fronts spelen nu zonder een subwoofer, aangezien ik daar geen plek meer voor heb (ik heb nog een Kef PSW2000, maar is nu dus ontkoppeld). Ze spelen ook erg goed zonder subwoofer :).

En ja..toekomstplannen :P. Binnen nu en een jaar eigen woning kopen met m'n vriendin zodat alles eindelijk tot z'n recht kan komen :D. Zonder gekheid, een nieuwe centerspeaker (iets in de richting van een Kef IQ60C) en 2 nieuwe rearspeakers (Kef IQ10 of IQ30 of iets dergelijks), een nieuwe subwoofer en een receiver uit de LX serie van Pioneer (tegen die tijd is er waarschijnlijk al een LX55 of LX56 :P). Al deze upgrades uiteraard nadat m'n eerste toekomstplan voltooid is :). En in een nog iets verdere toekomst, Kef Reference fronts :).

Voor de scherpe mensen onder ons..rechts zie je nog m'n oude televisie, een Pioneer PDP 436XDE. Dat wordt m'n toekomstige slaapkamer TV :P.
Die tuinslang heb ik ook aan mijn speakers hangen. :P Mooie set verder, vooral die KEF's in het zwart O+ (ik heb de reference).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
hierzo post ik dus eens mijn setje, ben nog aan het studeren en is m'n kamer thuis.
dus kan niet echt m'n gedacht doen :p. de zetel is dus een openklap zetel dat zijn dienst ook als bed doet, daarmee dat ik geen salontafel heb. enja ik ben een sony fanboy :p,
hier zijn dus de fotos, alles is zelf dus van niets opgebouwt met enorm veel fantasie

http://img.2dehands.be/f/normal/80628627-fotos.jpg

http://www.2dehands.be/ho...nsten/fotos-80628627.html

er staan nog foto's op voor de geintreseerden, moest het ff op 2dehands uploaden omdat ik geen andere keus had nu. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
Zo vorige week m'n setje gepost, Zie page 21! Hier stond al dat ik m'n scandyna speakers wilde vervangen door de Kef IQ10. Vandaag maar de knoop doorgehakt en de Kef IQ30 gekocht ;) ! Ben er zeer blij mee, alleen kopen was punt één, nu nog uitzoeken hoe ik ze ga plaatsen haha.

Waarschijnlijk ga ik me kledingkast verplaatsen naar een andere kamer zodat ik ze op stands kan gaan plaatsen naast me bank! dit is nu tijdelijk een noodoplossing van hoop een week!

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/ne7h1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuw meubel zal straks foto posten.

[ Voor 54% gewijzigd door FeaR op 25-10-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
WesleyZ schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:37:
Zo vorige week m'n setje gepost, Zie page 21! Hier stond al dat ik m'n scandyna speakers wilde vervangen door de Kef IQ10. Vandaag maar de knoop doorgehakt en de Kef IQ30 gekocht ;) ! Ben er zeer blij mee, alleen kopen was punt één, nu nog uitzoeken hoe ik ze ga plaatsen haha.

Waarschijnlijk ga ik me kledingkast verplaatsen naar een andere kamer zodat ik ze op stands kan gaan plaatsen naast me bank! dit is nu tijdelijk een noodoplossing van hoop een week!

[afbeelding]
Mooie speakers. Ik zou alleen bang zijn dat ze van de bank vallen als je een keer lekker hard neerploft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier bij deze de foto.
Wat vinden jullie van het meubel.
http://www.mijnalbum.nl/Album=LJHLKFUK

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 25-10-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:58:
hier bij deze de foto.
Wat vinden jullie van het meubel.
http://www.mijnalbum.nl/Album=LJHLKFUK

gr.tom
Je bent er aangezien je er twee hele posts aan wijd, zelf ongetwijfeld heel erg blij mee ;)

Persoonlijk: Ik zou hem nog niet in de woonkamer zetten al kreeg ik er geld bij (nofi) :+

Enne, groeten liever niet, zie faq :)

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 24-10-2010 23:15 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/av2010/DSC_3710_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/av2010/DSC_3732_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/av2010/DSC_3700_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/av2010/DSC_2846_2.jpg

U ziet:
- Arcam AVP700 voorversterker
- Arcam CD73 CD-speler
- Philips 47PFL9703 TV
- Asus HDP-R1/O!Play
- Apple TV
- 4 keer mono versterker in grote kast
- 2 keer mono versterker in kleinere kast
- Sony Playstation 3

- Twee 3-weg daline front speakers
- Twee 2-weg daline rear speakers
- Een XTZ 12" subwoofer

U ziet niet:
- Nintendo Wii
- Sony Playstation 2
- 5-poorts HDMI switch
- Veel teveel kabels...

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/av2010/DSC_3753_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/av2010/DSC_3749_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/av2010/DSC_3764_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/av2010/DSC_3771_2.jpg

Sfeerplaatjes 's avonds

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/av2010/DSC_3782_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/av2010/DSC_3777_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/av2010/DSC_3778_2.jpg

Ambilight shots

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/av2010/DSC_3805_2.jpg

Een USB geluidsinterface met Burr Brown chipje welke aan de Asus O!Play hangt. De O!Play heb ik gemodificeerd zodat ie Music Player Daemon (MPD) draait en alle muziek op m'n NAS in z'n database heeft. De bediening gaat via de iPad/iPhone en het is werkelijk de beste en snelste manier van muziek zoeken/spelen die je kunt bedenken :9

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/av2010/DSC_3798_2.jpg

De bediening van alle apparaten gaat via een Harmony One met aanvullend een iPad en iPhone voor het bedienen van MPD op de O!Play. Tevens bediening van XBMC op de aangepaste Apple TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Erg indrukwekkend, vooral hoe alles op elkaar is afgestemd. Kleur/stijl stereomeubel, boxen, tafel, etc... Boxen moeten verven om het zo te krijgen ;) ? Ik heb de boxen ook nooit eerder voorbij zien komen, hoe bevallen deze?

[ Voor 70% gewijzigd door FeaR op 25-10-2010 16:41 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.