Bericht verwijderd wegens stomme fout.
[ Voor 92% gewijzigd door Bierdopje120 op 25-09-2010 23:27 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 92% gewijzigd door Bierdopje120 op 25-09-2010 23:27 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Ebonite op 26-09-2010 14:02 ]
Anoniem: 294506
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 294506 op 26-09-2010 21:35 ]
Anoniem: 294506 schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:15:
...
Weet niet zo goed hoe ik die foto's klein krijg net als hierboven...
[ Voor 14% gewijzigd door Bierdopje120 op 26-09-2010 22:30 ]
Achterop je (mooie
Ziet er goed en doordacht uit allemaal, ik denk idd dat je meubel in deze ook de bottleneck is, 60/80/100 kilo is met keilbouten in zo'n muur absoluut geen probleem.Workaholic schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:21:
De bedoeling is om alles op een zwevend meubel te zetten. (hoogglans wit). Maar ik heb er helaas nog geen kunnen vinden.. sowieso de vraag of zwevend een goed idee is met apparatuur van in totaal 60-70kilo.
[ Voor 12% gewijzigd door loewie1984 op 27-09-2010 13:38 . Reden: tada: ]
Anoniem: 293962
@The Fatal:The Fatal schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:32:
@NWitkamp
wij hebben sinds kort ook het zelfde meubel hier. En ook de pootjes wat verplaatst. Hoe veel heb jij je pootjes verplaats als ik vragen mag?
Alle apparatuur tegen de muur zetten maakt het voor de bouten ook al een stuk lichter! Denk maar aan de hefboom die je creëert door alles op het voorste puntje te zetten.loewie1984 schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:31:
[...]
Ziet er goed en doordacht uit allemaal, ik denk idd dat je meubel in deze ook de bottleneck is, 60/80/100 kilo is met keilbouten in zo'n muur absoluut geen probleem.
Wellicht dat je het meubel extra kunt verstevigen door de ophang als het ware met een extra balk te zekeren.
Illustratie
Zoiets dacht ik dus waardoor het meubel rust op de balken die bevestigd zijn met flinke bouten in de muur...
Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat ook ^^Workaholic schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:21:
Nieuw huis gekocht en bijna alles gestript en druk aan het verbouwen.. uiteraard hoort audio/video/netwerk daar ook bij
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aparte stroomgroep laten aanleggen + contactdozen voor hifi spullen+ netwerk/internet/tv bedrading door het hele huis (dubbel uitgevoerd). Alles laat ik uitkomen in de kelderkast op een plank met patchkast en tv splitter, server, modems etc.
Onder andere dit spul komt er te staan (oude foto)
[afbeelding]
De bedoeling is om alles op een zwevend meubel te zetten. (hoogglans wit). Maar ik heb er helaas nog geen kunnen vinden.. sowieso de vraag of zwevend een goed idee is met apparatuur van in totaal 60-70kilo.
[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 27-09-2010 17:03 ]
is everything cool?
true punt is dan wel weer dat je vaak niet wegkomt met kabelpluggen en warmte, nu is die warmte nog niet het grootste probleem maar stugge kabels zorgen er makkelijk voor dat je zomaar 10 a 15 cm van de muur af zit. daarnaast als je ervoor kiest apparatuur in het meubel te plaatsen is er maar 1 optie mogelijk en dat is de apparatuur in lijn met de voorkant dus alles staat zover mogelijk naar voren, anders ziet het per definitie imho niet uit.Bierdopje120 schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:56:
[...]
Alle apparatuur tegen de muur zetten maakt het voor de bouten ook al een stuk lichter! Denk maar aan de hefboom die je creëert door alles op het voorste puntje te zetten.
Erg stoer project!Workaholic schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:21:
Nieuw huis gekocht en bijna alles gestript en druk aan het verbouwen.. uiteraard hoort audio/video/netwerk daar ook bij
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aparte stroomgroep laten aanleggen + contactdozen voor hifi spullen+ netwerk/internet/tv bedrading door het hele huis (dubbel uitgevoerd). Alles laat ik uitkomen in de kelderkast op een plank met patchkast en tv splitter, server, modems etc.
Onder andere dit spul komt er te staan (oude foto)
[afbeelding]
ThanksFREAKJAM schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:02:
[...]
Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat ook ^^
Thanks! Dat is inderdaad mogelijk alleen de muren zijn erg slecht en ik durf het niet aan met een kast met een diepte van 60cm en een versterker van 40kilo. + overige apparatuur.loewie1984 schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:31:
[...]
Ziet er goed en doordacht uit allemaal, ik denk idd dat je meubel in deze ook de bottleneck is, 60/80/100 kilo is met keilbouten in zo'n muur absoluut geen probleem.
Wellicht dat je het meubel extra kunt verstevigen door de ophang als het ware met een extra balk te zekeren.
Ik ga even iets tekenen in paint monument....
[afbeelding]
Zoiets dacht ik dus waardoor het meubel rust op de balken die bevestigd zijn met flinke bouten in de muur...
Zal ik doenFoxke schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:32:
[...]
Erg stoer project!Houd ons op de hoogte, ben erg benieuwd naar het eind resultaat en wat voor apparatuur je in de kelderkast gaat zetten.
Wat bedoel je met slecht, alsin ik boor er een gat in en de schroef komt er gewoon spontaan uit vallen? Want in mijn beleving krijg je keilbouten er dus never uit he, en als je er een stuk of 8/12 gebruikt voor balken boven en onder wordt al dat gewicht gelijk verdeeld. Ik wil je niets opleggen, maar het lijkt me je enige oplossing.Workaholic schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:25:
[...]
Thanks! Dat is inderdaad mogelijk alleen de muren zijn erg slecht en ik durf het niet aan met een kast met een diepte van 60cm en een versterker van 40kilo. + overige apparatuur.
Als ik pech heb : bij boren vallen er als het tegenzit gewoon bakstenen naar binnen (spouwmuur).loewie1984 schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:07:
[...]
Wat bedoel je met slecht, alsin ik boor er een gat in en de schroef komt er gewoon spontaan uit vallen? Want in mijn beleving krijg je keilbouten er dus never uit he, en als je er een stuk of 8/12 gebruikt voor balken boven en onder wordt al dat gewicht gelijk verdeeld. Ik wil je niets opleggen, maar het lijkt me je enige oplossing.
Wat ik overigens ook ergens gezien heb wat niet verkeerd uit ziet is een meubel in de vorm van:
|__|__|__|
waarbij je dus in elk vak wel iets van hifi apparatuur kwijt kan, je kan er dan niets meer bovenop zetten maar sommige mensen vinden dit mooi, dus zolang je er zelf maar vrede bij hebt is het prima.
Ahhh, ok misschien kun je een plank op die plek maken (die de muur overlapt, dus ertegen aanschroeven) en dan een contructie bedenken voor je meubel. En tja als je persé hoogglans wit wil zou ik toch zeker de optie zelfbouwen niet uitsluiten. Je zult het wel druk hebben met je werkzaamheden in dit huis, maar 1500 eu plus betalen voor iets wat je zelf kan maken met wat beter materiaal is een optie die ik altijd zou openhouden.Workaholic schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:12:
[...]
Als ik pech heb : bij boren vallen er als het tegenzit gewoon bakstenen naar binnen (spouwmuur).
Check eens bij Goossens de Float serie. Heb ik hier ook hangen met alle apparatuur erin.Workaholic schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:21:
[ Voor 11% gewijzigd door 2be op 27-09-2010 20:24 ]
Anoniem: 110209
Workaholic schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:25:
[...]
*knip*
De uitdaging is nu om een kast te vinden waar mijn Classe CA-5100 in pastDiepte is 57cm met uitstekende kabels (bi-wire).)
*knip*
there's no tweak without the tweaker
Soms heb je geen andere keuze he..... wat zeggen honden ook al weer..? WAF!
Anoniem: 83
Psssst sponsor van HTforum.nl, die bied vaak hele aantrekkelijke (ver onder 1000 euro) voor custom kasten in hoogglans gespoten.Workaholic schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:25:
...
Laten maken is eigenlijk geen optie.. kost al snel 1500-2000 euro in hoogglans wit. Wel erg veel voor een kast met een WAF ( ik had liever een open meubel gehad met verschillende planken
)
...
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 83 op 28-09-2010 09:45 ]
Anoniem: 46308
Vind het design van Arcam zooo mooi he, design van NAD is ook zo mooi imho. Maarja moet het maar met een Onkyo doen thuis atm, weet iig al wel wat het gaat worden mocht de receiver de geest gevenAnoniem: 294506 schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:15:
Mijn setje maar weer is dan met de nieuwe cd speler
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Op de laatste 2 foto's te zien hoe ik het meeste muziek luisterMeestal heb ik de bollen aan omdat deze heel fijn licht geven.
Wat te zien:
Eehm een 42 inch Samsung plasma..
- Arcam cd72
- Arcam A90
- Ps3 met controllers
- Canton 507 chrono dc als speakers
Dat was het wel geloof ik zo. Alle stekkers en draden die ik gebruik is niet heel interessant voor hier denk ik.
Weet niet zo goed hoe ik die foto's klein krijg net als hierboven...
Ik denk dat ik ze een 20cm van de zijkant vandaan heb en van de voorkant zegmaar en achter heb ik hem ook 20 cm van de zijkant en dan zo ver mogelijk naar achter.The Fatal schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:32:
@NWitkamp
wij hebben sinds kort ook het zelfde meubel hier. En ook de pootjes wat verplaatst. Hoe veel heb jij je pootjes verplaats als ik vragen mag?
Ik heb gewoon zoon houten pin erin zitten en ergens waar ik hem erin wilde hebben een gat geboord. De poot toen zegmaar daar ingedaan. En licht wat eronder zit zijn led diodes van de ikea. Heb je in balkjes en in rondjes. Ik heb de balkjes deze kun je allemaal met elkaar verbinden. Dit heb ik dus gedaan.Anoniem: 293962 schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:56:
[...]
@The Fatal:
Dat vroeg ik me dus ook al af, maar jij stelde de vraag eerder.![]()
Telkens weer kom ik bij dit meubel uit... ziet er echt heel fraai uit!
@NWitkamp:
Wellicht heb je dit eerder al uitgelegd maar ik kan het niet vinden: heb je misschien ook foto's van hoe je de pootjes hebt verplaatst, en het licht onder het meubel hebt zitten? Heb je ook een foto van de onderzijde van je meubel?
Ben zelf ook erg gecharmeerd van de Arcam. Je ziet ze niet heel veel, wat aan de ene kant wel leuk is maar ook wel jammer. Ben er erg tevreden mee, zowel met de versterker als de cd speler. Mocht ik nog een keer weer goed gaan upgraden wil ik een voor en eind versterker van Arcam aan gaan schaffenHelox-in-a-box schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:17:
[...]
Vind het design van Arcam zooo mooi he, design van NAD is ook zo mooi imho. Maarja moet het maar met een Onkyo doen thuis atm, weet iig al wel wat het gaat worden mocht de receiver de geest geven
Ik ook maar ik heb veel ellende gehad. Ik heb een Arcam CD-speler en voorversterker. De CD-speler heeft een defect loopwerk gehad en die is vervangen. De eerste voorversterker had een probleem en is gerepareerd. Daarna was er weer een ander probleem en uiteindelijk heb ik een nieuwe gekregen. Onlangs heb ik zelf de CD-speler kunnen repareren (rotte elco) en de volumeregeling van de voorversterker doet het niet meer, maar dat vind ik niet zo'n probleem omdat ik altijd de afstandsbediening gebruik. Toch... voor 3000 euro aan spullen mag je beter verwachten dan ditAnoniem: 294506 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:17:
Ben zelf ook erg gecharmeerd van de Arcam.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91
Onzin. Mensen hebben sneller last van een TV die keihard staat of een ander slecht resonerend systeem, dan van een systeem met strak solide laag. Ik woon ook in een appartement en heb nog nooit klachten gehad met een vergelijkbare setup.[TLT]Lynx schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:08:
Mag hopen dat je in een vrijstaand huis woont...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
WOW!mvdveek schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:53:
Tijd om weer eens mijn setje met jullie te delen.
Afgelopen jaar weer een paar mooie nieuwe spullen erbij. Subwoofer en TV.
Hier de lijst
TV : Pioneer KRP-600A
Subwoofer : Velodyne DD-15
Fronts : B&W CM9
Center : B&W Centre2
Rears : B&W CM5
Voorversterker : Rotel RSP-1570
Eindversterker : Rotel RMB-1575
Bluray : Pioneer BDP LX-91
Mediaplayer : HDX1000
Films kijken is nu echt genieten![]()
Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91
Welk tv-meubel is dat? Ben al een tijdje op zoek naar een witte tv-meubel met grote "gaten" erin zeg maar, zonder klep.mvdveek schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:53:
Hier de lijst
]
is everything cool?
nice, props voor het design
is everything cool?
Werkplannentje gemaakt toevallig?
there's no tweak without the tweaker
Wat als 2 druppels water lijkt op het Aldenkamp meubel dat ik heb staan
Erg strakke set-up, niet alleen qua geluid, maar ook qua uiterlijk van de speakers en apparatuur!mvdveek schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:53:
Hier de lijst
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb er eentje zelf gemaakt, zo'n meubel. Voor de ophanging heb ik een 17cm hoge balk gepakt en die bij een houtzagerij over de lengte onder een hoek van 45 graden laten doorzaken.Workaholic schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:21:
// PaneVino \
Ik heb je een dm gestuurd. Ik weet niet of je hier ondernemingen mag posten, zo niet haal het maar weg. De auralex kan je bestellen via http://www.beterbeeldengeluid.nl/Anoniem: 286575 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:27:
@el-jorge
Waar heb je Auralex kunnen kopen? Hier in mijn buurt (Brugge, België) doen de twee "betere" HIFI zaken (Audiovisie Goethals en HIFI Home) het niet in. Ik wil het best online bestellen maar dan bij een betrouwbare winkel. Het is niet bepaald een item welke ik terug vind in de Pricewatch met de daaraan gekoppelde shopreviews.
Spielerei...
Dit is bij vrijwel iedereen die ik ken wel het gevalIngamerX schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:18:
Bij sommige mensen zijn de geluidssystemen duurder dan de TV.
Nickname does not reflect reality
Goh, heb jij het even getroffen met je goed boerende omgeving.Brad Pitt schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:23:
[...]
Dit is bij vrijwel iedereen die ik ken wel het geval
[ Voor 26% gewijzigd door Martijn1990 op 29-09-2010 16:38 ]
Nou ik wil niet veel zeggen maar een leuke tv is al 1000euro betaalbaar, waarbij je bij een goeie set met speakers en versterker vaak alleen de versterker al richting die prijs komt.bram1984 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:27:
[...]
Goh, heb jij het even getroffen met je goed boerende omgeving.
Ik ben soms jaloers op al die mensen die het verschil niet zien en horen. Scheelt je veel geldMektheb schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:37:
Maar goed alles is relatiefeen TV kan je al voor 350 euro halen
. maar een setje voor thuis ook dus.
Ja inderdaadExirion schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:39:
[...]
Ik ben soms jaloers op al die mensen die het verschil niet zien en horen. Scheelt je veel geld
Dan nog is het bij het overgrote deel van de bevolking denk ik toch wel andersom.Mektheb schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:37:
[...]
Nou ik wil niet veel zeggen maar een leuke tv is al 1000euro betaalbaar, waarbij je bij een goeie set met speakers en versterker vaak alleen de versterker al richting die prijs komt.
Dus erg gek is ze opmerking niet.
Ja en nee, want 1000euro voor een versterker is zeker nog niet helemaal voor de audiofiel, want ze zijn er ook van 20.000 als het moet.bram1984 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:46:
[...]
Dan nog is het bij het overgrote deel van de bevolking denk ik toch wel andersom.
En een versterker van € 1000,- tja. Dan moet je inderdaad een echte audiofiel zijn. Persoonlijk snap ik niet zo heel erg wat dit, met name bij films, toevoegd, maar goed.
Nou, voor een 7.1 versterker begint het wat mij betreft bij 1000 euro pas serieus te worden. Daar hoef je echt geen extreme audiofiel voor te zijn. Is ook niet zo verwonderlijk, want voor een goeie stereoversterker ga je al snel die kant op.bram1984 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:46:
En een versterker van € 1000,- tja. Dan moet je inderdaad een echte audiofiel zijn.
Goeie TVs beginnen vanaf rond de ~1500 euro op nieuwe modellen. 42"Mektheb schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:37:
[...]
Nou ik wil niet veel zeggen maar een leuke tv is al 1000euro betaalbaar, waarbij je bij een goeie set met speakers en versterker vaak alleen de versterker al richting die prijs komt.
Dus erg gek is ze opmerking niet.
Mensen die zeggen dat ze geen verschil horen zijn of haters\jaloers of doofExirion schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:39:
[...]
Ik ben soms jaloers op al die mensen die het verschil niet zien en horen. Scheelt je veel geld
Kan je aangeven welk model je dan hebt, want ik zie geen soortgelijk meubel?Exirion schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:52:
[...]
Wat als 2 druppels water lijkt op het Aldenkamp meubel dat ik heb staanHelaas is het schilderwerk met dat hoogglans zwart niet helemaal 100% geslaagd. Zoiets moet je echt laten spuiten.
is everything cool?
precies zoals ik zeg alles voor iedereen en maar net wat je er voor uitgeeftUnknown Alien schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:55:
[...]
Goeie TVs beginnen vanaf rond de ~1500 euro op nieuwe modellen. 42"
Goeie receiver begint bij ~1000 euro
Meeste hebben grotere front speakers dan ertussen of achter. En die beginnen ook vanaf ~1000 euro p/st.
Dat is bij elkaar al 3K en dan heb je nog geeneens rear en een center. En een onmisbare speaker in een HT is de Sub. Goeie Sub start bij ~500E. Als je die uberVelodyne DD15 pakt pak dan maar je 13e maand erbij die kost ~3500E ofzo
![]()
mvdveek heeft duidelijk een sub waar ik jaloers op ben![]()
[...]
Mensen die zeggen dat ze geen verschil horen zijn of haters\jaloers of doof
[ Voor 25% gewijzigd door Thalaron op 29-09-2010 17:14 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Wat is goedUnknown Alien schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:55:
[...]
Meeste hebben grotere front speakers dan ertussen of achter. En die beginnen ook vanaf ~1000 euro p/st.
Dat is bij elkaar al 3K en dan heb je nog geeneens rear en een center. En een onmisbare speaker in een HT is de Sub. Goeie Sub start bij ~500E. Als je die uberVelodyne DD15 pakt pak dan maar je 13e maand erbij die kost ~3500E ofzo
![]()
[...]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
De Vogels/Aldenkamp Q7068.FREAKJAM schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:56:
Kan je aangeven welk model je dan hebt, want ik zie geen soortgelijk meubel?
Mooi meubel inderdaad, hoewel ik het stiekem over zijn witte tv-dressoir hadExirion schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:53:
[...]
De Vogels/Aldenkamp Q7068.
[afbeelding]
De wanden zijn hol dus daar zitten een Wii, PS2, HDMI switch en Ethernet switch in weggewerkt
Het stuk tussen de wanden onder de bovenplaat is een lade voor afstandsbedieningen enzoOok erg handig. Het geheel is van MDF en dikke glasplaten dus hij is tamelijk zwaar.
Overigens is ie er ook in hoogglans zwart.
[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 29-09-2010 18:40 ]
is everything cool?
Niet iedereen is tevreden met low end produkten Dat kun je toch wel begrijpen?St@m schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:32:
[...]
Wat is goedVoor mij is een tv goed die goed beeld geeft. Die heb je ook wel vanaf 400 euro, 42" (ok, geen nieuw model, maar is ie dan minder?)
Mijn receiver voldoet voor mij prima, koste 250 euro
Mijn Jamo S606 fronts voldoen voor mij prima, kosten 250 euro
Mijn Jamo S60 CEN koste 170 euro en mijn A510 rears kosten 150 euro.
Dat is voor mijn gehele set minder als jij uit zou geven aan een "goede" tv.
Voor mij is het goed, prima zelfs, jij zal het misschien bagger vinden feit is wel dat het allemaal smaakafhankelijk is. Je post komt niet erg vriendelijk over in ieder geval.
[ Voor 13% gewijzigd door Póg mo Thóin op 29-09-2010 19:09 ]
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Wat een quatsch....Unknown Alien schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:55:
[...]
![]()
[...]
Wel benieuwd hoe die fronts klinken met alleen de voor en eind versterker?mvdveek schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:53:
Hier de lijst
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 294506 op 29-09-2010 21:34 ]
Wat een onzin. Je hebt nu eenmaal hobbiesten, liefhebbers, puristen en 'audio-fielen'. De ene groep mensen hecht nu eenmaal weinig waarde aan dat laatste beetje exta geluids kwaliteit. Zo heb ik ook een maat die films probleemloos met stereo geluid bekijkt, simpelweg omdat hem het surround niet boeit, hij hecht meer waarde aan het verhaal in een film (waar wederom smaken verschillen).Unknown Alien schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:55:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Abom op 29-09-2010 21:38 ]
mjah hoewel ik deze discussie graag onderschrijf en er verder op in ga er lopen diverse topics over hdmi en audio kabels en hoe goed deze wel/niet zijn. Feit blijft dat als je structureel met je kop in een discotheek/festivals ipod te hard op de fiets -en noem nog maar iets wat veel geluid produceerd- hebt rondgelopen je dat laatste beetje geluid gewoon niet hoort omdat je ondertussen al een gehoorbeschadiging hebt opgelopen dus dat maakt het imho extra komisch voor de mensen die dat dan claimen te horenAbom schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:37:
[...]
Wat een onzin. Je hebt nu eenmaal hobbiesten, liefhebbers, puristen en 'audio-fielen'. De ene groep mensen hecht nu eenmaal weinig waarde aan dat laatste beetje exta geluids kwaliteit. Zo heb ik ook een maat die films probleemloos met stereo geluid bekijkt, simpelweg omdat hem het surround niet boeit, hij hecht meer waarde aan het verhaal in een film (waar wederom smaken verschillen).
Ik zit ook vaker in de bios met een aantal vrienden die dan klagen over echo en flutter...terwijl ik echt niets hoor. Ben ik dan jaloers? Op wie, de bioscoop?
Imho zijn het vaak de 'audio-fielen' die helemaal de weg kwijt zijn (en vaak doof zijn). Het zijn de mensen die beweren dat een stroomkabel van 2500 euro ervoor zorgt dat ze beter geluid uit hun apparatuur halen, terwijl wetenschappelijk bewezen is dat het bullshit is...
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Bedoel je nou te zeggen dat mijn set low-end isPóg mo Thóin schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:57:
[...]
Niet iedereen is tevreden met low end produkten Dat kun je toch wel begrijpen?
[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 30-09-2010 01:01 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wel een beetje rare combinatie op de foto...Anoniem: 294506 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:22:
[...]
Wel benieuwd hoe die fronts klinken met alleen de voor en eind versterker?
En je moet aan audio gewoon uitgeven wat je ervoor over hebt.Je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wilt.
Vind zelf deze classe set heel mooi, maar kan het nog echt niet betalen.
[afbeelding]
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Het is niet mijn bedoeling geweest om beledigend over te komen mijn excuusSt@m schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:32:
[...]
Wat is goedVoor mij is een tv goed die goed beeld geeft. Die heb je ook wel vanaf 400 euro, 42" (ok, geen nieuw model, maar is ie dan minder?)
Mijn receiver voldoet voor mij prima, koste 250 euro
Mijn Jamo S606 fronts voldoen voor mij prima, kosten 250 euro
Mijn Jamo S60 CEN koste 170 euro en mijn A510 rears kosten 150 euro.
Dat is voor mijn gehele set minder als jij uit zou geven aan een "goede" tv.
Voor mij is het goed, prima zelfs, jij zal het misschien bagger vinden feit is wel dat het allemaal smaakafhankelijk is. Je post komt niet erg vriendelijk over in ieder geval.
[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 30-09-2010 10:18 . Reden: Fotosize ]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik heb net iets meer dan 2 jaar een dure Philips 47" hangen maar toen ik laatst een paar platte Samsung 52" TV's zag hangen begon het toch wel te kriebelenCeesKees schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:32:
Wat hangt die TV strak tegen de muur zeg! Prachtig!
dat vind ik ook! Is gedaan met een eigen gemaakte beugel.CeesKees schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:32:
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Wat hangt die TV strak tegen de muur zeg! Prachtig!
[ Voor 3% gewijzigd door renedis op 30-09-2010 11:11 . Reden: plaatje toegevoegd en typo ]
Je hebt de gaten waar je speaker kabel uit komt flink hoog zitten. Ga je de speakers ook zo hoog hangen? Ik zou proberen ze wat meer op oor-hoogte te hangen.renedis schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:12:
bezig bij mijn broer met zijn set:
- Samsung LED tv (serie 7)
- Harman en Kardon 9BQ set
- PS3
Erg netjes vind ik het zo, alle kabels zijn in de muur verwerkt. Het totaal plaatje komt nog.
http://i56.tinypic.com/fmpa2w.jpg
http://i56.tinypic.com/168d0uq.jpg
http://i55.tinypic.com/2ykny3c.jpg
ja ze komen zo hoog te hangen, bewust voor gekozen.gambr0 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:27:
[...]
Je hebt de gaten waar je speaker kabel uit komt flink hoog zitten. Ga je de speakers ook zo hoog hangen? Ik zou proberen ze wat meer op oor-hoogte te hangen.
Anoniem: 107284
Misschien was het een demo om te laten horen hoe een SSP800 presteert in stereo?Wicked-Game schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:22:
[...]
Wel een beetje rare combinatie op de foto...
Een SSP800 zo te zien op een CA-2200 eindbak. Of te wel surround processor op een stereo eindbak. Zou eerder de CP700 verwacht met de CA-2200.
Maar kan beamen Classé is geweldig
[ Voor 7% gewijzigd door ConZito op 30-09-2010 22:46 ]
Zekers
Heb deze speakers mogen beluisteren en vond ze eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Hangt er ook maar net vanaf wat jou smaak muziek is, want ze zijn fantastisch denk ik voor klassieke muziek, maar minder voor stukken met iets meer bas.Anoniem: 294506 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:22:
[...]
Wel benieuwd hoe die fronts klinken met alleen de voor en eind versterker?
En je moet aan audio gewoon uitgeven wat je ervoor over hebt.Je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wilt.
Vind zelf deze classe set heel mooi, maar kan het nog echt niet betalen.
[afbeelding]
+1, vandaag me svs pb13 warm gespeeld op me kamer. Ik dacht zullen ze beneden wel zeuren over het geluid... hebben ze niks gemerkt hahaahExirion schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:27:
[...]
Onzin. Mensen hebben sneller last van een TV die keihard staat of een ander slecht resonerend systeem, dan van een systeem met strak solide laag. Ik woon ook in een appartement en heb nog nooit klachten gehad met een vergelijkbare setup.
Die hangt echt strak. Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van ophangen i.v.m. kabels verwisselen e.d., mar dat ziet er toch wel rete strak uit.renedis schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:12:
bezig bij mijn broer met zijn set:
- Samsung LED tv (serie 7)
- Harman en Kardon 9BQ set
- PS3
Erg netjes vind ik het zo, alle kabels zijn in de muur verwerkt. Het totaal plaatje komt nog.
http://i56.tinypic.com/fmpa2w.jpg
http://i56.tinypic.com/168d0uq.jpg
http://i55.tinypic.com/2ykny3c.jpg
[ Voor 19% gewijzigd door IngamerX op 01-10-2010 01:13 ]
ConZito schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:46:
Omdat we inmiddels alweer drie dagen aan het thuiswerken zijn is dit mijn onderkomen. Beetje oude foute, denk er nog een Cambridge Audio Azur 540R-V2 bij en een 22" in het midden ipv. een 19". En verder nog wat headphone en in-ear meuk
(Monitoren staan nu ook een stuk verder uit elkaar)
Niet echt home-cinema, maar ook leuk
[afbeelding]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het moet er wel netjes uitzien inderdaadnero355 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:31:
[...]
Vind het wel leuk hoe de monitoren "aligned" zijn : Ik ben ook zo'n freak
Trouwens dat Dell tobo typt echt heerlijkAanrader !! als je eraan kan komen.
Pfff, een Azur 540R V2 in je computerkamer... Ik ben al super blij met de V1 in mijn woonkamer... Ik zou graag een V2 of V3 willen hebben, vanwege de HDMI...ConZito schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:46:
Omdat we inmiddels alweer drie dagen aan het thuiswerken zijn is dit mijn onderkomen. Beetje oude foute, denk er nog een Cambridge Audio Azur 540R-V2 bij en een 22" in het midden ipv. een 19". En verder nog wat headphone en in-ear meuk
(Monitoren staan nu ook een stuk verder uit elkaar)
Niet echt home-cinema, maar ook leuk
[afbeelding]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
[ Voor 3% gewijzigd door ConZito op 02-10-2010 14:22 ]
[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 03-10-2010 00:33 ]
Anoniem: 119483
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq