Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 41 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 602.122 views

Onderwerpen

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-03 00:44
Bericht verwijderd wegens stomme fout.

[ Voor 92% gewijzigd door Bierdopje120 op 25-09-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebonite
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2021
Mijn huidige setup:
Panasonic Viera 46" G20
Onkyo TX-SR608
Pioneer DVD speler
4x Focal 706 Speakers
Focal 706c
BK Gemini II
A.C. Ryan POHD

De Pioneer DVD speler en A.C. Ryan POHD wordt volgend jaar vervangen door HTPC en staat in de planning.

De audiomeubel had ik gekocht bij BCC voor € 99,00, daar paste de Onkyo niet in :o dus heb ik de pootjes op maat laten zagen op mijn werk en had 3 á 4 uurtjes zitten schuren tot het gewenste resultaat was bereikt. In de 1e instantie wou ik de pootjes spuiten in metallic kleur, dat had ik eerst gedaan op oude pootjes maar dat zag er niet uit, dus ik liet het maar achterwege.

Ongeschuurde pootjes :
Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad155/Martin_Visser/th_1.jpg

Gemodificeerde pootjes:
Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad155/Martin_Visser/th_2.jpg

Met spullen om te kijken of het past:
Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad155/Martin_Visser/th_3.jpg

Uiteindelijke resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad155/Martin_Visser/th_4.jpg

De speakerstaanders staan ook in de planning zodat alles op gelijke hoogte komt te staan.

P.S. Let maar niet op de rommel op de salontafel bij de laatste foto, het is inmiddels al opgeruimd. :+

@bram1984
De linker kast is een dressoir en de andere is mijn oude tv meubel waar vroeger enorme CRT bak van 20 jaar oud stond. En smaken verschillen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ebonite op 26-09-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Strak die tv zo, alleen die kastjes aan de zijkant vind ik echt geen gezicht. Die hadden mijn opa en oma ook . :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294506

Mijn setje maar weer is dan met de nieuwe cd speler :)

Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/187/s023.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img840.imageshack.us/img840/8216/s026.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img710.imageshack.us/img710/9425/s010v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/479/s018lk.jpg

Op de laatste 2 foto's te zien hoe ik het meeste muziek luister :) Meestal heb ik de bollen aan omdat deze heel fijn licht geven.

Wat te zien:

Eehm een 42 inch Samsung plasma..
- Arcam cd72
- Arcam A90
- Ps3 met controllers
- Canton 507 chrono dc als speakers

Dat was het wel geloof ik zo. Alle stekkers en draden die ik gebruik is niet heel interessant voor hier denk ik.

Weet niet zo goed hoe ik die foto's klein krijg net als hierboven...

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 294506 op 26-09-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Anoniem: 294506 schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:15:
...

Persoonlijk vind ik ze zo klein als daarboven alleen maar onhandig,, jouw formaat kijkt een stuk fijner, hoef je ook niet steeds te klikken :)
Zo vraag ik me bijv nog af hoe ik mijn tekst ook zo lichtgrijs krijg als sommigen :o

Toch mooi spul dat Arcam!

[ Voor 14% gewijzigd door Bierdopje120 op 26-09-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
@NWitkamp
wij hebben sinds kort ook het zelfde meubel hier. En ook de pootjes wat verplaatst. Hoe veel heb jij je pootjes verplaats als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 14:21

JAM

Achterop je (mooie :9~ ) Onkyo receiver zit een aansluiting voor een IR Remote. Zat er niet gewoon een IR receiver (met een draadje) bij het apparaat. Like this.
Wellicht is zoiets nog bij Onkyo te bestellen. Hoeft niet heel groot/opvallend te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nieuw huis gekocht en bijna alles gestript en druk aan het verbouwen.. uiteraard hoort audio/video/netwerk daar ook bij :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/huis2010%20005-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/huis2010%20006-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/huis2010%20009-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/huis2010%20013-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/huis2010%20017-border.jpg

Aparte stroomgroep laten aanleggen + contactdozen voor hifi spullen :) + netwerk/internet/tv bedrading door het hele huis (dubbel uitgevoerd). Alles laat ik uitkomen in de kelderkast op een plank met patchkast en tv splitter, server, modems etc.

Onder andere dit spul komt er te staan (oude foto)
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0105.jpg

De bedoeling is om alles op een zwevend meubel te zetten. (hoogglans wit). Maar ik heb er helaas nog geen kunnen vinden.. sowieso de vraag of zwevend een goed idee is met apparatuur van in totaal 60-70kilo :D.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:48

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Workaholic schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:21:
De bedoeling is om alles op een zwevend meubel te zetten. (hoogglans wit). Maar ik heb er helaas nog geen kunnen vinden.. sowieso de vraag of zwevend een goed idee is met apparatuur van in totaal 60-70kilo :D.
Ziet er goed en doordacht uit allemaal, ik denk idd dat je meubel in deze ook de bottleneck is, 60/80/100 kilo is met keilbouten in zo'n muur absoluut geen probleem.
Wellicht dat je het meubel extra kunt verstevigen door de ophang als het ware met een extra balk te zekeren.

Ik ga even iets tekenen in paint monument....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/quC4d4nGdn3Z8n1364bPE1eX/full.png
Zoiets dacht ik dus waardoor het meubel rust op de balken die bevestigd zijn met flinke bouten in de muur...

[ Voor 12% gewijzigd door loewie1984 op 27-09-2010 13:38 . Reden: tada: ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293962

The Fatal schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:32:
@NWitkamp
wij hebben sinds kort ook het zelfde meubel hier. En ook de pootjes wat verplaatst. Hoe veel heb jij je pootjes verplaats als ik vragen mag?
@The Fatal:
Dat vroeg ik me dus ook al af, maar jij stelde de vraag eerder. ;)
Telkens weer kom ik bij dit meubel uit... ziet er echt heel fraai uit!

@NWitkamp:
Wellicht heb je dit eerder al uitgelegd maar ik kan het niet vinden: heb je misschien ook foto's van hoe je de pootjes hebt verplaatst, en het licht onder het meubel hebt zitten? Heb je ook een foto van de onderzijde van je meubel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
loewie1984 schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:31:
[...]

Ziet er goed en doordacht uit allemaal, ik denk idd dat je meubel in deze ook de bottleneck is, 60/80/100 kilo is met keilbouten in zo'n muur absoluut geen probleem.
Wellicht dat je het meubel extra kunt verstevigen door de ophang als het ware met een extra balk te zekeren.

Illustratie

Zoiets dacht ik dus waardoor het meubel rust op de balken die bevestigd zijn met flinke bouten in de muur...
Alle apparatuur tegen de muur zetten maakt het voor de bouten ook al een stuk lichter! Denk maar aan de hefboom die je creëert door alles op het voorste puntje te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:16

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Nieuw huis gekocht en bijna alles gestript en druk aan het verbouwen.. uiteraard hoort audio/video/netwerk daar ook bij :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Aparte stroomgroep laten aanleggen + contactdozen voor hifi spullen :) + netwerk/internet/tv bedrading door het hele huis (dubbel uitgevoerd). Alles laat ik uitkomen in de kelderkast op een plank met patchkast en tv splitter, server, modems etc.

[afbeelding]

Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat ook ^^

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 27-09-2010 17:03 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Bierdopje120 schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:56:
[...]

Alle apparatuur tegen de muur zetten maakt het voor de bouten ook al een stuk lichter! Denk maar aan de hefboom die je creëert door alles op het voorste puntje te zetten.
true punt is dan wel weer dat je vaak niet wegkomt met kabelpluggen en warmte, nu is die warmte nog niet het grootste probleem maar stugge kabels zorgen er makkelijk voor dat je zomaar 10 a 15 cm van de muur af zit. daarnaast als je ervoor kiest apparatuur in het meubel te plaatsen is er maar 1 optie mogelijk en dat is de apparatuur in lijn met de voorkant dus alles staat zover mogelijk naar voren, anders ziet het per definitie imho niet uit.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Erg stoer project! :D Houd ons op de hoogte, ben erg benieuwd naar het eind resultaat en wat voor apparatuur je in de kelderkast gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:02:
[...]

Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat ook ^^
Thanks :) Ik had veel meer aansluitingen per kamer (in meerdere hoeken) in gedachten maar dat heb ik snel laten zitten omdat ik 1) geen trekveer had en 2) er maar 1 coax kabel in 1 pvc buis paste. Ik heb dus 1 coax en 2 netwerk aangehouden per kamer (2 pvc buizen per kamer).

Is al meer dan voldoende en je kunt altijd nog een switch per kamer gebruiken. Voorlopig is 2x dedicated CAT6 meer dan voldoende.
loewie1984 schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:31:
[...]

Ik ga even iets tekenen in paint monument....

[afbeelding]
Thanks! Dat is inderdaad mogelijk alleen de muren zijn erg slecht en ik durf het niet aan met een kast met een diepte van 60cm en een versterker van 40kilo. + overige apparatuur.

Zie ook foto voor gewicht :
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0101.jpg

De uitdaging is nu om een kast te vinden waar mijn Classe CA-5100 in past :( Diepte is 57cm met uitstekende kabels (bi-wire).)

Laten maken is eigenlijk geen optie.. kost al snel 1500-2000 euro in hoogglans wit :(. Wel erg veel voor een kast met een WAF ( ik had liever een open meubel gehad met verschillende planken :P)
Foxke schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:32:
[...]

Erg stoer project! :D Houd ons op de hoogte, ben erg benieuwd naar het eind resultaat en wat voor apparatuur je in de kelderkast gaat zetten.
Zal ik doen :) Zal eind oktober worden als het klaar is, het hele huis moet nog aangepakt worden + stukadoren + schilderen.

Twijfel of ik nog een touchscreen achtige ipad in de muur verwerk nabij de ingang voor de aansturing van XBMC / RDP / Klik aan klik uit :D (heb een aantal dimmers van KAKU voor de lampen)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Workaholic schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:25:
[...]
Thanks! Dat is inderdaad mogelijk alleen de muren zijn erg slecht en ik durf het niet aan met een kast met een diepte van 60cm en een versterker van 40kilo. + overige apparatuur.
Wat bedoel je met slecht, alsin ik boor er een gat in en de schroef komt er gewoon spontaan uit vallen? Want in mijn beleving krijg je keilbouten er dus never uit he, en als je er een stuk of 8/12 gebruikt voor balken boven en onder wordt al dat gewicht gelijk verdeeld. Ik wil je niets opleggen, maar het lijkt me je enige oplossing.

Wat ik overigens ook ergens gezien heb wat niet verkeerd uit ziet is een meubel in de vorm van:
|__|__|__|

waarbij je dus in elk vak wel iets van hifi apparatuur kwijt kan, je kan er dan niets meer bovenop zetten maar sommige mensen vinden dit mooi, dus zolang je er zelf maar vrede bij hebt is het prima.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
loewie1984 schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:07:
[...]

Wat bedoel je met slecht, alsin ik boor er een gat in en de schroef komt er gewoon spontaan uit vallen? Want in mijn beleving krijg je keilbouten er dus never uit he, en als je er een stuk of 8/12 gebruikt voor balken boven en onder wordt al dat gewicht gelijk verdeeld. Ik wil je niets opleggen, maar het lijkt me je enige oplossing.

Wat ik overigens ook ergens gezien heb wat niet verkeerd uit ziet is een meubel in de vorm van:
|__|__|__|

waarbij je dus in elk vak wel iets van hifi apparatuur kwijt kan, je kan er dan niets meer bovenop zetten maar sommige mensen vinden dit mooi, dus zolang je er zelf maar vrede bij hebt is het prima.
Als ik pech heb : bij boren vallen er als het tegenzit gewoon bakstenen naar binnen (spouwmuur).

Ophangen is inderdaad wel een optie maar dan moet ik sowieso eerst een geschikte meubel vinden. Die zijn er helaas niet met een diepte van 60cm :( Ik denk dat ik een bestaande meubel moet aanpassen of iets moet gaan laten maken.

Leuk dat Classé.. maar in een kast passen.. ho maar! Natuurlijk heeft de gemiddelde classé eigenaar dit ook niet in een kast staat maar in een open meubel :P

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Workaholic schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:12:
[...]

Als ik pech heb : bij boren vallen er als het tegenzit gewoon bakstenen naar binnen (spouwmuur).
Ahhh, ok misschien kun je een plank op die plek maken (die de muur overlapt, dus ertegen aanschroeven) en dan een contructie bedenken voor je meubel. En tja als je persé hoogglans wit wil zou ik toch zeker de optie zelfbouwen niet uitsluiten. Je zult het wel druk hebben met je werkzaamheden in dit huis, maar 1500 eu plus betalen voor iets wat je zelf kan maken met wat beter materiaal is een optie die ik altijd zou openhouden.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 08:36

2be

Check eens bij Goossens de Float serie. Heb ik hier ook hangen met alle apparatuur erin.

Sorry lees nu pas de maten van je apparatuur. Mijn Onkyo past er maar net in dus dat gaat niet lukken.

[ Voor 11% gewijzigd door 2be op 27-09-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

@workaholic: die kast moet je ophangen mbv 2 haaklatten, gewicht gaat dan absoluut geen probleem zijn.
Het gewicht wordt dan verdeeld over de gehele lengte van 2 latten, bovendien kun je zo perfect e.e.a. stellen.

Ik heb zwevende garderobekasten (MDF dus erg zwaar) mbv haaklatten aan enkelwandige gipswanden opgehangen en ze hangen er al 5 jaar.

Hoogglans spuiten moet je een autospuiter voor zoeken en die in de "hobbyuurtjes" laten beunen. Gaat je veel geld schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 10:05
[...]

*knip*
De uitdaging is nu om een kast te vinden waar mijn Classe CA-5100 in past :( Diepte is 57cm met uitstekende kabels (bi-wire).)
*knip*
:N Zoiets in een kast stoppen :N

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtissink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09-2022
Soms heb je geen andere keuze he..... wat zeggen honden ook al weer..? WAF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83

...
Laten maken is eigenlijk geen optie.. kost al snel 1500-2000 euro in hoogglans wit :(. Wel erg veel voor een kast met een WAF ( ik had liever een open meubel gehad met verschillende planken :P)

...
Psssst sponsor van HTforum.nl, die bied vaak hele aantrekkelijke (ver onder 1000 euro) voor custom kasten in hoogglans gespoten.

Ontopic: mooie apparatuur natuurlijk :D Classe is echt vet, ik "moet het nog" met Rotel doen :9

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 83 op 28-09-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 01-05 13:42
Staan erg mooie setups tussen. Enige wat ik niet begrijp is dat sommige hun TV zo hoog hebben hangen. Hoe hoog staat je bank op zijn poten? Ideale kijk hoogte van je TV is als je op de bank\stoel zit dat dat het midden van de TV op oog hoogte is. Ik heb helaas mijn TV ook wat hoger moeten hangen :( , Maar dat komt, omdat de center speaker ruim 30cm hoog is. Ik zal wat foto's plaatsen. Ben stieken toch nog wel blij met mijn setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46308

Even inhakend op het ophangen/laten zweven van meubels. Sommige mensen hangen hun av meubel aan de muur, anderen plaatsen de pootjes wat verder naar achter zodat ze niet of nauwelijks te zien zijn.

Je kan natuurlijk ook een combinatie maken. Je plaatst pootjes ver naar achter (te ver om alleen op de pootjes te staan) en je bevestigt de boel ook aan de muur. Zo creeer je een beter zwevend effect dan alleen de pootjes iets naar achter, maar je vermindert de belasting op je muur enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:41
Anoniem: 294506 schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:15:
Mijn setje maar weer is dan met de nieuwe cd speler :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Op de laatste 2 foto's te zien hoe ik het meeste muziek luister :) Meestal heb ik de bollen aan omdat deze heel fijn licht geven.

Wat te zien:

Eehm een 42 inch Samsung plasma..
- Arcam cd72
- Arcam A90
- Ps3 met controllers
- Canton 507 chrono dc als speakers

Dat was het wel geloof ik zo. Alle stekkers en draden die ik gebruik is niet heel interessant voor hier denk ik.

Vind het design van Arcam zooo mooi he, design van NAD is ook zo mooi imho. Maarja moet het maar met een Onkyo doen thuis atm, weet iig al wel wat het gaat worden mocht de receiver de geest geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Paar foto's van de speakers.

Front - Tannoy profile 638
Center - Tannoy eyris DCC
rear - Tannoy MK II 609
Subje - REL Stadium II
TV - Philips 47PFL9603
Receiver - Yamaha A2 ( Heb ik nog niet vervangen, omdat ik nog steeds erg tevreden ben over de sound van deze yammie)
DVD speler - Denon 2910
Blu Ray - PS3
Media player - Eminent 7080m ( Wordt gebruikt voor de anime's en US TV series)
HDMI - Extron pro en QED
Speaker kabel - Van der hul

Voor aanzicht
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-TTTRYVIQ.jpg

Zonder fronts beetje scheef genomen en Macho wilde op de foto :+
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-IPOS6U88.jpg

De rear....ja ja I know hahaha ik kan niet de juiste speaker stand vinden voor dit model :(
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-LNEWDBLZ.jpg
Ze staan ongeveer 1.5m achter de bank
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-DVNN6VUH.jpg

De Sub. Ik had hem eerst rechts voor staan, maar ik vind hem aan de linker kant een stuk beter klinken. Ook met de sub ben ik nog steeds zeer tevreden en daarom wil ik nog niet vervangen
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-UPQHE38S.jpg

Als er wel wat vervangen wordt dan eerst een receiver dan een andere Sub. De receiver van pioneer lijkt me wel intresant LX 82. En qua sub wordt het dan een Velodyne DD12. Maar ik heb geen haast klinkt tot nu toe prima en het is nog steeds volop genieten tijdens gamen en films kijken O+

Onderbouwde kritiek is altijd gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Fatal schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:32:
@NWitkamp
Ik denk dat ik ze een 20cm van de zijkant vandaan heb en van de voorkant zegmaar en achter heb ik hem ook 20 cm van de zijkant en dan zo ver mogelijk naar achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293962 schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:56:
[...]

@The Fatal:
Dat vroeg ik me dus ook al af, maar jij stelde de vraag eerder. ;)
Telkens weer kom ik bij dit meubel uit... ziet er echt heel fraai uit!

@NWitkamp:
Wellicht heb je dit eerder al uitgelegd maar ik kan het niet vinden: heb je misschien ook foto's van hoe je de pootjes hebt verplaatst, en het licht onder het meubel hebt zitten? Heb je ook een foto van de onderzijde van je meubel?
Ik heb gewoon zoon houten pin erin zitten en ergens waar ik hem erin wilde hebben een gat geboord. De poot toen zegmaar daar ingedaan. En licht wat eronder zit zijn led diodes van de ikea. Heb je in balkjes en in rondjes. Ik heb de balkjes deze kun je allemaal met elkaar verbinden. Dit heb ik dus gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helox-in-a-box schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:17:
[...]

Vind het design van Arcam zooo mooi he, design van NAD is ook zo mooi imho. Maarja moet het maar met een Onkyo doen thuis atm, weet iig al wel wat het gaat worden mocht de receiver de geest geven :P
Ben zelf ook erg gecharmeerd van de Arcam. Je ziet ze niet heel veel, wat aan de ene kant wel leuk is maar ook wel jammer. Ben er erg tevreden mee, zowel met de versterker als de cd speler. Mocht ik nog een keer weer goed gaan upgraden wil ik een voor en eind versterker van Arcam aan gaan schaffen :) Maar kan het je zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 294506 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:17:
Ben zelf ook erg gecharmeerd van de Arcam.
Ik ook maar ik heb veel ellende gehad. Ik heb een Arcam CD-speler en voorversterker. De CD-speler heeft een defect loopwerk gehad en die is vervangen. De eerste voorversterker had een probleem en is gerepareerd. Daarna was er weer een ander probleem en uiteindelijk heb ik een nieuwe gekregen. Onlangs heb ik zelf de CD-speler kunnen repareren (rotte elco) en de volumeregeling van de voorversterker doet het niet meer, maar dat vind ik niet zo'n probleem omdat ik altijd de afstandsbediening gebruik. Toch... voor 3000 euro aan spullen mag je beter verwachten dan dit :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Voor 3000 euro mag je iig verwachten dat de garantie langer is dan de standaard 2 jaar.

BTW Proceed heeft ook mooi spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is duur spul ja. Ik heb echter nooit ergens last van gehad moet ik zeggen. Mja wil ik ook graag zo houden :)

• Unknown Alien
Ik moet even afkloppen. Ik heb het spul nu 10 jaar en nog nergens last van gehad. Al kost me DVD speler geen €3000 :+ Als ik geld zou uitgeven voor een CD speler met los loopwerk.

• mvdveek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-02 08:10
Tijd om weer eens mijn setje met jullie te delen.
Afgelopen jaar weer een paar mooie nieuwe spullen erbij. Subwoofer en TV.

Hier de lijst

TV : Pioneer KRP-600A
Subwoofer : Velodyne DD-15
Fronts : B&W CM9
Center : B&W Centre2
Rears : B&W CM5
Voorversterker : Rotel RSP-1570
Eindversterker : Rotel RMB-1575
Bluray : Pioneer BDP LX-91
Mediaplayer : HDX1000

Films kijken is nu echt genieten :9~ :)

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4ca2eff30d142/4ca2eff2c71bf-hifi4.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4ca2f01d1896a/4ca2f01cd3d71-hifi6.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4ca2f003aa1ef/4ca2f0036cd66-hifi5.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4ca2eef05a24d/4ca2eef020473-hifi1.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4ca2ef2811eb3/4ca2ef27cfdb3-hifi2.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4ca2efcf88b2b/4ca2efcf552e2-hifi3.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4ca2f0319a3d3/4ca2f0317714c-hifi7.thumb.jpg

Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44
Mag hopen dat je in een vrijstaand huis woont...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

[TLT]Lynx schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:08:
Mag hopen dat je in een vrijstaand huis woont...
Onzin. Mensen hebben sneller last van een TV die keihard staat of een ander slecht resonerend systeem, dan van een systeem met strak solide laag. Ik woon ook in een appartement en heb nog nooit klachten gehad met een vergelijkbare setup.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

mvdveek schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:53:

Hier de lijst

WOW! _/-\o_ :9~
dat zal zeker genieten zijn met films! ook voor de buren?? >:)

• mvdveek
Het verbaasd me af en toe wel dat ze nog niet aan de deur hebben gestaan.
Heb naast me en onder me buren. En als ik de subwoofer af en toe tekeer hoor gaan. Hij staat wel op een subDude, dus mss dat helpt.

Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Hier de lijst

Films kijken is nu echt genieten :9~ :) ]
Welk tv-meubel is dat? Ben al een tijdje op zoek naar een witte tv-meubel met grote "gaten" erin zeg maar, zonder klep.

is everything cool?

• mvdveek
Meubel heb ik zelf gemaakt :D

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

nice, props voor het design :)

is everything cool?

• Unknown Alien
Hoe groot is je huiskamer? Omdat je gekozen hebt voor de DD15. De DD12 kan namelijk ook ene flinke ruimte vullen.

• virtualJac
  • Laatst online: 10-05 10:05
Werkplannentje gemaakt toevallig? :)

there's no tweak without the tweaker

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat als 2 druppels water lijkt op het Aldenkamp meubel dat ik heb staan ;) Helaas is het schilderwerk met dat hoogglans zwart niet helemaal 100% geslaagd. Zoiets moet je echt laten spuiten.

• gambr0
  • Laatst online: 12-07-2024

Hier de lijst

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg strakke set-up, niet alleen qua geluid, maar ook qua uiterlijk van de speakers en apparatuur!

• PaneVino
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik heb er eentje zelf gemaakt, zo'n meubel. Voor de ophanging heb ik een 17cm hoge balk gepakt en die bij een houtzagerij over de lengte onder een hoek van 45 graden laten doorzaken.

De ene helft maak je aan het meubel en de andere helft met keilbouten aan de muur.Dan hang je het meubel er zo aan op. Dat de constructie sterk is wordt bij mij bewezen, waar het meubel a 60kg, de tv a55kg en de beugel a 15kg aan hangt.

// PaneVino \

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 22:04

el-jorge

turn around and feel the vibe

Anoniem: 286575 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:27:
@el-jorge
Waar heb je Auralex kunnen kopen? Hier in mijn buurt (Brugge, België) doen de twee "betere" HIFI zaken (Audiovisie Goethals en HIFI Home) het niet in. Ik wil het best online bestellen maar dan bij een betrouwbare winkel. Het is niet bepaald een item welke ik terug vind in de Pricewatch met de daaraan gekoppelde shopreviews.
Ik heb je een dm gestuurd. Ik weet niet of je hier ondernemingen mag posten, zo niet haal het maar weg. De auralex kan je bestellen via http://www.beterbeeldengeluid.nl/

Spielerei...

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 19:22
Er worden echt leuke installaties geshowed. En dan te bedenken dat ik mijn set al behoorlijk vindt :P.

Bij sommige mensen zijn de geluidssystemen duurder dan de TV 8) .

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-05 00:06
IngamerX schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:18:
Bij sommige mensen zijn de geluidssystemen duurder dan de TV 8) .
Dit is bij vrijwel iedereen die ik ken wel het geval :/

Nickname does not reflect reality

• bram1984
Brad Pitt schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:23:
[...]

Dit is bij vrijwel iedereen die ik ken wel het geval :/
Goh, heb jij het even getroffen met je goed boerende omgeving. :O

• Martijn1990
  • Laatst online: 21:30
Als je een beetje interesse hebt in HT, dan is het geluid al snel duurder dan de TV. 5 losse speakers, 1 subwoofer een versterker, kabels ertussen, loopt al gauw op.

Ook bij mij komt mijn tv niet in de buurt van wat de audio gekost heeft. Nou heb ik ook niet een hele dure tv ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Martijn1990 op 29-09-2010 16:38 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
bram1984 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:27:
[...]

Goh, heb jij het even getroffen met je goed boerende omgeving. :O
Nou ik wil niet veel zeggen maar een leuke tv is al 1000euro betaalbaar, waarbij je bij een goeie set met speakers en versterker vaak alleen de versterker al richting die prijs komt.
Dus erg gek is ze opmerking niet.

Maar goed alles is relatief ;) een TV kan je al voor 350 euro halen ;). maar een setje voor thuis ook dus.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mektheb schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:37:
Maar goed alles is relatief ;) een TV kan je al voor 350 euro halen ;). maar een setje voor thuis ook dus.
Ik ben soms jaloers op al die mensen die het verschil niet zien en horen. Scheelt je veel geld :+

• Mektheb
Exirion schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:39:
[...]

Ik ben soms jaloers op al die mensen die het verschil niet zien en horen. Scheelt je veel geld :+
Ja inderdaad :)

• bram1984
[...]

Nou ik wil niet veel zeggen maar een leuke tv is al 1000euro betaalbaar, waarbij je bij een goeie set met speakers en versterker vaak alleen de versterker al richting die prijs komt.

Dan nog is het bij het overgrote deel van de bevolking denk ik toch wel andersom.

En een versterker van € 1000,- tja. Dan moet je inderdaad een echte audiofiel zijn. Persoonlijk snap ik niet zo heel erg wat dit, met name bij films, toevoegd, maar goed.

• Mektheb
bram1984 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:46:
[...]

Dan nog is het bij het overgrote deel van de bevolking denk ik toch wel andersom.

En een versterker van € 1000,- tja. Dan moet je inderdaad een echte audiofiel zijn. Persoonlijk snap ik niet zo heel erg wat dit, met name bij films, toevoegd, maar goed.
Ja en nee, want 1000euro voor een versterker is zeker nog niet helemaal voor de audiofiel, want ze zijn er ook van 20.000 als het moet.
Maar bedoel maar voor iedereen is er wat smaken verschillen de 1 koopt een lg setje van 250 euro en de ander is 10.000 nog niet mooi of goed genoeg.
ieder ze ding :)

• Martijn1990
  • Laatst online: 21:30
Zoals hierboven al aan werd gegeven: niet iedereen hoort de verschillen tussen een set van 300 euro of het tienvoudige.

Ikzelf snap het nut zeker wel van een versterker van 1000 euro, kan het voorlopig alleen nog niet betalen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bram1984 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:46:
En een versterker van € 1000,- tja. Dan moet je inderdaad een echte audiofiel zijn.
Nou, voor een 7.1 versterker begint het wat mij betreft bij 1000 euro pas serieus te worden. Daar hoef je echt geen extreme audiofiel voor te zijn. Is ook niet zo verwonderlijk, want voor een goeie stereoversterker ga je al snel die kant op.

• Unknown Alien
[...]

Goeie TVs beginnen vanaf rond de ~1500 euro op nieuwe modellen. 42"
Goeie receiver begint bij ~1000 euro
Meeste hebben grotere front speakers dan ertussen of achter. En die beginnen ook vanaf ~1000 euro p/st.

Dat is bij elkaar al 3K en dan heb je nog geeneens rear en een center. En een onmisbare speaker in een HT is de Sub. Goeie Sub start bij ~500E. Als je die uber _/-\o_ Velodyne DD15 pakt pak dan maar je 13e maand erbij die kost ~3500E ofzo :*)
mvdveek heeft duidelijk een sub waar ik jaloers op ben :9~
Exirion schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:39:
[...]

Mensen die zeggen dat ze geen verschil horen zijn of haters\jaloers of doof }:O

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Exirion schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:52:
[...]

Wat als 2 druppels water lijkt op het Aldenkamp meubel dat ik heb staan ;) Helaas is het schilderwerk met dat hoogglans zwart niet helemaal 100% geslaagd. Zoiets moet je echt laten spuiten.
Kan je aangeven welk model je dan hebt, want ik zie geen soortgelijk meubel? :)

Anyways, ik ga volgend jaar in mijn nieuwe appartementje wonen en ben echt niet van plan meer dan 1000 euro uit te geven voor een receiver + 5.1 speakersetje. Onkyo ofzo vind ik wel goed genoeg :)

is everything cool?

• Mektheb
Unknown Alien schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:55:
[...]

Meeste hebben grotere front speakers dan ertussen of achter. En die beginnen ook vanaf ~1000 euro p/st.

Dat is bij elkaar al 3K en dan heb je nog geeneens rear en een center. En een onmisbare speaker in een HT is de Sub. Goeie Sub start bij ~500E. Als je die uber _/-\o_ Velodyne DD15 pakt pak dan maar je 13e maand erbij die kost ~3500E ofzo :*)

[...]

precies zoals ik zeg alles voor iedereen en maar net wat je er voor uitgeeft ;)
<3 buizen

• Thalaron
  • Laatst online: 00:53
Het is maar net waar je tevreden mee bent.

Ik hoor het verschil ook echt tussen mijn luidsprekers van 500e p/s (Mission M35i) en een mooie luidspreker van 1500e+ p/s. Buiten het feit dat ik wellicht boven mijn stand zou gaan leven als ik dit deed, wil dit niet zeggen dat het niet te betalen is. Echter heb ik het daar niet voor over.

Denon van 400 euro. Kon er ook wel een van 900 halen...
Vind de 1911 echter meer dan voldoende. (Moet leuk blijven :))

Buiten het feit of men het kan horen ofwel zien... of je het ervoor over hebt is factor 3.

Nieuwe set 5.1 voor pak hem beet voor 2000 euro en op vakantie gaan voor 3000 euro. Ofwel 5000 euro voor een 5.1 set en nergens heen gaan?

Ovigens: Mijn geluid kost ook meer dan mijn beeld... Al gaan de luidsprekers die ik hiervoor had ook langer mee dan mijn TV's :)

Edit: Zin vergeten O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Thalaron op 29-09-2010 17:14 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• St@m
  • Registratie: December 2001

St@m

@ Your Service

[...]

[...]

Wat is goed :? Voor mij is een tv goed die goed beeld geeft. Die heb je ook wel vanaf 400 euro, 42" (ok, geen nieuw model, maar is ie dan minder?)
Mijn receiver voldoet voor mij prima, koste 250 euro
Mijn Jamo S606 fronts voldoen voor mij prima, kosten 250 euro
Mijn Jamo S60 CEN koste 170 euro en mijn A510 rears kosten 150 euro.

Dat is voor mijn gehele set minder als jij uit zou geven aan een "goede" tv.

Voor mij is het goed, prima zelfs, jij zal het misschien bagger vinden feit is wel dat het allemaal smaakafhankelijk is. Je post komt niet erg vriendelijk over in ieder geval.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FREAKJAM schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:56:
Kan je aangeven welk model je dan hebt, want ik zie geen soortgelijk meubel? :)
De Vogels/Aldenkamp Q7068.

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_2390_2.jpg

De wanden zijn hol dus daar zitten een Wii, PS2, HDMI switch en Ethernet switch in weggewerkt :+

Het stuk tussen de wanden onder de bovenplaat is een lade voor afstandsbedieningen enzo :) Ook erg handig. Het geheel is van MDF en dikke glasplaten dus hij is tamelijk zwaar.

Overigens is ie er ook in hoogglans zwart.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Exirion schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:53:
[...]

De Vogels/Aldenkamp Q7068.

[afbeelding]

De wanden zijn hol dus daar zitten een Wii, PS2, HDMI switch en Ethernet switch in weggewerkt :+

Het stuk tussen de wanden onder de bovenplaat is een lade voor afstandsbedieningen enzo :) Ook erg handig. Het geheel is van MDF en dikke glasplaten dus hij is tamelijk zwaar.

Overigens is ie er ook in hoogglans zwart.
Mooi meubel inderdaad, hoewel ik het stiekem over zijn witte tv-dressoir had :X
dus @mvdveek, waar heb je dat witte tv-dressoir gehaald? ^^

Maar misschien toch een mooie oplossing om langs je tv-dressoir te zetten en om een dressoir te nemen zonder lades/kleppen zeg maar. Thanks for the picture!

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 29-09-2010 18:40 ]

is everything cool?

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
St@m schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:32:
[...]

Wat is goed :? Voor mij is een tv goed die goed beeld geeft. Die heb je ook wel vanaf 400 euro, 42" (ok, geen nieuw model, maar is ie dan minder?)

Voor mij is het goed, prima zelfs, jij zal het misschien bagger vinden feit is wel dat het allemaal smaakafhankelijk is. Je post komt niet erg vriendelijk over in ieder geval.
Niet iedereen is tevreden met low end produkten Dat kun je toch wel begrijpen?

EDIT: ik trouwens nog wel. Ik heb nog nooit naar "echt goede" speakers geluisterd en ben ook van plan die te vermijden. Ik wil vooralsnog niet het verschil kunnen horen. Of beter gezegd: ik wil niet horen hoe relatief slecht mijn systeem eigenlijk is. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Póg mo Thóin op 29-09-2010 19:09 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-05 14:44

DjVe

Hatsaflats!

[...]

[...]

Wat een quatsch....

Wat is goed? Waarschijnlijk bedoel je iets van "kwaliteit", maar ook dat is onzin.

Kwaliteit is maar net hoe je je eisen aan iets stelt, dus als je een zuinige stadswagen zoekt om van A naar B te rijden zal een Polo een hogere kwaliteit hebben dan een BMW 7 serie. Het is werkelijk onzin om te zeggen dat een goed apparaat 1000 euro kost.

Hier de lijst

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wel benieuwd hoe die fronts klinken met alleen de voor en eind versterker?

En je moet aan audio gewoon uitgeven wat je ervoor over hebt.Je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wilt.

Vind zelf deze classe set heel mooi, maar kan het nog echt niet betalen.

Afbeeldingslocatie: http://i55.photobucket.com/albums/g156/Asrale/RMAF/2008/rmaf08_043.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 294506 op 29-09-2010 21:34 ]

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 12:55
[...]

Wat een onzin. Je hebt nu eenmaal hobbiesten, liefhebbers, puristen en 'audio-fielen'. De ene groep mensen hecht nu eenmaal weinig waarde aan dat laatste beetje exta geluids kwaliteit. Zo heb ik ook een maat die films probleemloos met stereo geluid bekijkt, simpelweg omdat hem het surround niet boeit, hij hecht meer waarde aan het verhaal in een film (waar wederom smaken verschillen).
Ik zit ook vaker in de bios met een aantal vrienden die dan klagen over echo en flutter...terwijl ik echt niets hoor. Ben ik dan jaloers? Op wie, de bioscoop?

Imho zijn het vaak de 'audio-fielen' die helemaal de weg kwijt zijn (en vaak doof zijn). Het zijn de mensen die beweren dat een stroomkabel van 2500 euro ervoor zorgt dat ze beter geluid uit hun apparatuur halen, terwijl wetenschappelijk bewezen is dat het bullshit is...

[ Voor 8% gewijzigd door Abom op 29-09-2010 21:38 ]

• loewie1984

loewie1984

Abom schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:37:
[...]

Wat een onzin. Je hebt nu eenmaal hobbiesten, liefhebbers, puristen en 'audio-fielen'. De ene groep mensen hecht nu eenmaal weinig waarde aan dat laatste beetje exta geluids kwaliteit. Zo heb ik ook een maat die films probleemloos met stereo geluid bekijkt, simpelweg omdat hem het surround niet boeit, hij hecht meer waarde aan het verhaal in een film (waar wederom smaken verschillen).
Ik zit ook vaker in de bios met een aantal vrienden die dan klagen over echo en flutter...terwijl ik echt niets hoor. Ben ik dan jaloers? Op wie, de bioscoop?

Imho zijn het vaak de 'audio-fielen' die helemaal de weg kwijt zijn (en vaak doof zijn). Het zijn de mensen die beweren dat een stroomkabel van 2500 euro ervoor zorgt dat ze beter geluid uit hun apparatuur halen, terwijl wetenschappelijk bewezen is dat het bullshit is...
mjah hoewel ik deze discussie graag onderschrijf en er verder op in ga er lopen diverse topics over hdmi en audio kabels en hoe goed deze wel/niet zijn. Feit blijft dat als je structureel met je kop in een discotheek/festivals ipod te hard op de fiets -en noem nog maar iets wat veel geluid produceerd- hebt rondgelopen je dat laatste beetje geluid gewoon niet hoort omdat je ondertussen al een gehoorbeschadiging hebt opgelopen dus dat maakt het imho extra komisch voor de mensen die dat dan claimen te horen

discogs

• mvdveek
Classe is echt top. Zou ik zelf ook graag willen hebben. Maar idd niet te betalen.
Muziek klinkt erg lekker. Maar zou af en toe een tikkeltje warmer mogen klinken.
Maar aangezien ik meestal toch film kijk ga ik voorlopig niet op zoek naar een andere eindversterker.

Over mijn meubels. Het design van de zwarte is idd enigzins van de aldenkamp. Was mijn eerste meubel en dat kun je aan de verf ook wel zien ja.
De witte is daarentegen helemaal eigen desing en is qua afwerking al stukken beter uitgevallen.

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Ik ga dan maar zondag eventjes mijn HT plaatsen ;)
met m'n nieuwe oude zetel en een té miniscuul schermpje :p

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Deze week komt 'ie...

Afbeeldingslocatie: http://ii.alatest.com/product/600x400/f/3/Marantz-SR-6004-Silver-AV-Receiver-0.jpg

:)

'T is geen muzikale Arcam AVR300 of krachtige Marantz SR9200 zoals ik hiervoor had. Maar eindelijk geen gezeik meer met connecten van HDMI apparatuur :) En dat is mij ook wel wat waard ben ik achter gekomen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• St@m
  • Registratie: December 2001

St@m

@ Your Service

Póg mo Thóin schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:57:
[...]

Niet iedereen is tevreden met low end produkten Dat kun je toch wel begrijpen?
Bedoel je nou te zeggen dat mijn set low-end is :? Low-end versta ik onder Sweex, US Robotics, dat soort spul.. De huidige Jamo serie is niet echt low-end.. dacht ik zo, maar als de echt kenners (c) dat vinden..

Ik snap best wel dat sommige mensen overdreven geprijsde speakers leuk vinden om te kopen, ik snap ook nog dat ze beweren verschil te horen tussen een stroomkabel van 2500 euro :P en de standaard stroomkabel.
Maar het is een beetje sneu om hier 99% van de sets teniet te doen met "low-end" en "jaloers dat ze niets beters hebben" of "doof". Ik heb dan echt het idee dat je hier foto's post van je set en dat er hier van die figuren achter hun pc zitten te gniffelen van "wat een kneuzen met hun pauper set, mijn tv kost nog meer dan hun hele set".
Dat is gewoon jammer en doet afbreuk aan de waarde die de mensen hier hechten aan hun eigen set.

Zal overigens volgende week even een paar foto's maken van mijn nieuw aanwinsten.. als dit wel wordt gewaardeerd.. door de "echte kenners".. :|
Nu hangen door het het hele huis slingers :P dus niet echt opgeruimd.

[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 30-09-2010 01:01 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 00:13
Leuke discussie zo, niemand is bewust negatief als er gesproken wordt over low-end. Het is gewoon de catagorie waarin bepaalde producten vallen. Dat heeft niets met de prijs te maken, er zijn ook zat setjes met indrukwekkende prijskaartjes te vinden die ook gewoon in de low-end vallen.

Simpelweg stellen dat producten onder bedrag x lowend zijn ga ik ook niet in mee, ik hou sowieso niet van het hele hokjes gebeuren. Maar soms moet je dingen nu eenmaal ergens plaatsen en dat verschilt ook weer voor iedereen.

En je mag best je spullen ophemelen, maar bekijk het wel een beetje kritisch en voel je niet direct aangevallen.

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:23
leuke discussies maar was dit niet een "post hier pics en specs van je home cinema"?

ik zeg fotoooooo`s :)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04

Arfman

Drome!

Goeie post ConZito :)

Mijn set was ongeveer net zo duur als m'n TV, maar dat komt enerzijds omdat ik slim ingekocht heb en überhaupt niet de duurste set heb gekocht (Yamaha/Magnat). Nu komt echter het belangrijkst: ik vind het mooi klinken (en staan) :o

Kan me verder niet zoveel schelen wat anderen ervan zeggen, alhoewel een leuke/aardige reactie natuurlijk meer wordt gewaardeerd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46
Anoniem: 294506 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:22:
[...]

En je moet aan audio gewoon uitgeven wat je ervoor over hebt.Je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wilt.

[afbeelding]
Wel een beetje rare combinatie op de foto...

Een SSP800 zo te zien op een CA-2200 eindbak. Of te wel surround processor op een stereo eindbak. Zou eerder de CP700 verwacht met de CA-2200.

Maar kan beamen Classé is geweldig :D

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Unknown Alien
St@m schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:32:
[...]

Het is niet mijn bedoeling geweest om beledigend over te komen mijn excuus :)

Ik heb ooit een Sony receiver gehad koste toen 1200 gulden vond ik zeker leuk klinken. Na een maand had ik hem in geruild met een Yamaha DSP-2070 en dat was echt een wereld van verschil. Ook al heb je bv instap model speakers en je geeft wta meer knaken uit aan een goeie versterkr\receiver dan haal je iig het maximale uit je speakers. Ga je besparen op je Amp\receiver dan vind ik het zonde, want waarom zou je niet het max uit je speakers willen halen qua kwalieit?

Speakers mogen zeker niet blikkerig klinken 8)7 Ze moeten zover speakers kunnen laag goed weer geven. Mid strak zijn en hoog zuiver en een bepaalde Freq. kunnen bereiken.

belangrijkste is wel dat je tevreden bent met wat je hebt.

Een droom set van mij zou richting the Revel Optima 2 speakers 7.1 met eindbakken van Sfinx :9~
Mjahh ff ruim 100K uitgeven voor audio is niet voor mij weg gelegd hehehe

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 22:53
bezig bij mijn broer met zijn set:
- Samsung LED tv (serie 7)
- Harman en Kardon 9BQ set
- PS3

Erg netjes vind ik het zo, alle kabels zijn in de muur verwerkt. Het totaal plaatje komt nog.

http://i56.tinypic.com/fmpa2w.jpg

http://i56.tinypic.com/168d0uq.jpg

http://i55.tinypic.com/2ykny3c.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 30-09-2010 10:18 . Reden: Fotosize ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 12:55

CeesKees

I rest my Kees

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Wat hangt die TV strak tegen de muur zeg! Prachtig!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

CeesKees schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:32:
Ik heb net iets meer dan 2 jaar een dure Philips 47" hangen maar toen ik laatst een paar platte Samsung 52" TV's zag hangen begon het toch wel te kriebelen :o

• renedis
CeesKees schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:32:
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

dat vind ik ook! Is gedaan met een eigen gemaakte beugel.
even duidelijk gemaakt met paint :')

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/73mlpv.jpg

"strip-beugels" zijn zelf gemaakt door metalen plaatjes van 3cm hoogte te buigen. De strip is in de lengte over de gehele tv. De tv niet zo zwaar dus hij kan het makkelijk houden, een normale LCD zal het misschien wat moeilijker krijgen.

De gaten om hem vast te maken heb ik er in laten ponzen. je kan uiteraard ook zelf de gaten maken.

Dit is goedkoper en vind ik (persoonlijk) ook veel mooier, zo strak tegen de muur.

[ Voor 3% gewijzigd door renedis op 30-09-2010 11:11 . Reden: plaatje toegevoegd en typo ]

• gambr0
  • Laatst online: 12-07-2024
renedis schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:12:
- PS3

Erg netjes vind ik het zo, alle kabels zijn in de muur verwerkt. Het totaal plaatje komt nog.

Je hebt de gaten waar je speaker kabel uit komt flink hoog zitten. Ga je de speakers ook zo hoog hangen? Ik zou proberen ze wat meer op oor-hoogte te hangen.

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zal binnenkort even foto's plaatsen van mijn setup in het nieuwe huis, maar wilde alvast deze link als tip geven. Wie geen zin heeft om te klussen, is dit een mooi alternatief voor de Samsung "schilderijbeugel" of zoals boven met twee metalen plaatjes. Hangt hiermee bij mij ook nagenoeg strak tegen de muur. Net genoeg ruimte over om een haakse HDMI en voedingskabel achterin de tv te kunnen prikken. Heb geen aandelen, gewoon een goedkoop alternatief.

• renedis
gambr0 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:27:
[...]

Je hebt de gaten waar je speaker kabel uit komt flink hoog zitten. Ga je de speakers ook zo hoog hangen? Ik zou proberen ze wat meer op oor-hoogte te hangen.
ja ze komen zo hoog te hangen, bewust voor gekozen.
opzich is het niet zo heel erg hoor.
als je zit dan zit de box zo'n 10 cm boven je hoofd en als je staat 10 cm onder je hoofd.
Als je aan een eettafel stoel (die meestal hoger is) zit dan zit die precies op oor hoogte.

Anoniem: 107284

Wicked-Game schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:22:
[...]

Wel een beetje rare combinatie op de foto...

Een SSP800 zo te zien op een CA-2200 eindbak. Of te wel surround processor op een stereo eindbak. Zou eerder de CP700 verwacht met de CA-2200.

Maar kan beamen Classé is geweldig :D
Misschien was het een demo om te laten horen hoe een SSP800 presteert in stereo?
Classé ziet er erg gelikt uit, alleen vind ik het niet mooi klinken op B&W speakers. Ik heb een paar jaar geleden Classé Omega monoblokken op B&W 800D speakers mogen horen: Veel geluidsdruk, maar mooi vond ik het niet klinken. Van een kennis heb ik wel vernomen dat Classé op ander merk speakers "beter" uit de verf zou komen (meer richting mijn smaak).
Verder vind ik de nieuwe signature speakers echt niet mooi uitzien. De "oude" 800 speakers waren imho toch veel mooier (klank laat ik even buiten beschouwing).

• ConZito
Omdat we inmiddels alweer drie dagen aan het thuiswerken zijn is dit mijn onderkomen. Beetje oude foute, denk er nog een Cambridge Audio Azur 540R-V2 bij en een 22" in het midden ipv. een 19". En verder nog wat headphone en in-ear meuk :)

(Monitoren staan nu ook een stuk verder uit elkaar)

Niet echt home-cinema, maar ook leuk :P

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1248640253.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ConZito op 30-09-2010 22:46 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ConZito schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:46:
Zekers :) Binnenkort zal ik mijn computerhoekaudioset eens posten (ook met een Cambridge versterker trouwens), en de slaapkamersetup met een klasse-T versterkertje.

• Tessiebessie
  • Laatst online: 12-02-2024
Anoniem: 294506 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:22:
[...]

[afbeelding]
Heb deze speakers mogen beluisteren en vond ze eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Hangt er ook maar net vanaf wat jou smaak muziek is, want ze zijn fantastisch denk ik voor klassieke muziek, maar minder voor stukken met iets meer bas.

• Unique
  • Laatst online: 20:08
Exirion schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:27:
[...]

Onzin. Mensen hebben sneller last van een TV die keihard staat of een ander slecht resonerend systeem, dan van een systeem met strak solide laag. Ik woon ook in een appartement en heb nog nooit klachten gehad met een vergelijkbare setup.
+1, vandaag me svs pb13 warm gespeeld op me kamer. Ik dacht zullen ze beneden wel zeuren over het geluid... hebben ze niks gemerkt hahaah :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 19:22
Idd opvallend, bass valt bij mij ook harstikke mee. M'n kamer dreunt erover, beneden hoor je vrijwel niets.

Maar met dat geluidssystemen duurder dan TV's, daarme wil ik zeggen eigenlijk is het geluidsbeeld voor ons allen (dus ik denk de mens in het algemeen) belangrijker is dan de kwaliteit van het beeld.

Ook mijn installatie is duurder dan mijn tv. Hij klinkt echt gaaf met films en gaming, maar voor muziek zit ik toch liever in mijn auto met een 30 cm mtx sub in de kofferbak. Front speakers zijn 16 cm composet (tweeters weggewerkt in de deur) en rear 13 cm coaxiaal. Opel corsa, dus kleine auto. Ja het dreunt (ik luister dance, trance, house, rock, pop etc.) maar het klinkt vooral mooier (veel groter bereik van geluid).

Ik wil maar zeggen: de set in mijn auto was goedkoper. Maar het setje op mijn kamer heeft kleine satellietjes die gewoon uitstekend zijn voor films en games. Muziek moet ik maar even doorheen prikken. Gewoon de sub flink open zetten.

Audiofiel? Een beetje... maar gewoon schijt aan hebben, audio is een leuke hobby maar bij sommigen die hier showen heb ik zoiets van: van het geld wat je in die audio installatie hebt gestopt kun je veel andere leuke dingen doen :).
renedis schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:12:
- PS3

Die hangt echt strak. Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van ophangen i.v.m. kabels verwisselen e.d., mar dat ziet er toch wel rete strak uit.

[ Voor 19% gewijzigd door IngamerX op 01-10-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Omdat we inmiddels alweer drie dagen aan het thuiswerken zijn is dit mijn onderkomen. Beetje oude foute, denk er nog een Cambridge Audio Azur 540R-V2 bij en een 22" in het midden ipv. een 19". En verder nog wat headphone en in-ear meuk :)

[afbeelding]
:D Vind het wel leuk hoe de monitoren "aligned" zijn : Ik ben ook zo'n freak :+

Trouwens dat Dell tobo typt echt heerlijk _O_ Aanrader !! als je eraan kan komen.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
nero355 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:31:
[...]

:D Vind het wel leuk hoe de monitoren "aligned" zijn : Ik ben ook zo'n freak :+

Trouwens dat Dell tobo typt echt heerlijk _O_ Aanrader !! als je eraan kan komen.
Het moet er wel netjes uitzien inderdaad ;)

Dat toetsenbord ligt er inmiddels niet meer, heb nu een nieuw DELL Media Keyboard met die blauwe ledjes en die rubber-feel toetsen. En een fatsoenlijk muis van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:39

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

[afbeelding]
Pfff, een Azur 540R V2 in je computerkamer... Ik ben al super blij met de V1 in mijn woonkamer... Ik zou graag een V2 of V3 willen hebben, vanwege de HDMI...

Ik heb afgelopen zondag mijn Azur 540R eens goed aan de tand gevoeld (meer dan ik ooit heb gedaan), samen met de Monitor Audio RS-8's. Versterker vol open en het intro van Also sprach Zarathustra opgezet. De lage tonen kwamen bijzonder strak en zuiver uit de speakers (ik ben benieuwd hoeveel mensen in mijn complex dit hebben kunnen horen... >:) ), alleen trompetten zijn op een dergelijk hoog volume toch wel erg hard en schel (had niks met vervorming o.i.d. te maken, maar gewoon de klank van een koperblazer)...
Maar het compleet ontbreken van vervorming, oversturing of clipping in de lage tonen (uit m'n hoofd een grondtoon van 33Hz), deed me erg goed. Zeker als je weet dat ik afgelopen jaar nog een demo van de Kef Reference serie heb gehoord, waarbij de subwoofer (formaat wasmachine) zwaar aan het vervormen was op diezelfde grondtoon.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Best een aardige receiver die 540R, zeker waar. Ik had deze gekocht omdat ik toendertijd een dubbel set had, een voor stereo en een voor HT. Dat heb ik laten varen en gewoon puur HT gekozen voor de woonkamer.

Nu gebruik ik die 540R hoofdzakelijk als DAC/Volumeknop, Radio en switch tussen audiokanalen. Die interne versterker wordt niet gebruikt omdat die KRK's actief zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door ConZito op 02-10-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:01

FreakNL

Well do ya punk?

Na vandaag een knutseldag gehad te hebben (2.1 upgrade naar 5.1) is het ook maar eens tijd geworden voor wat plaatjes:

Vooraanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.fstweb.nl/zooi/surround/DSCF0771.JPG

Spul:
Afbeeldingslocatie: http://www.fstweb.nl/zooi/surround/DSCF0772.JPG

Vooraanzicht dichtbij:
Afbeeldingslocatie: http://www.fstweb.nl/zooi/surround/DSCF0773.JPG

Rears:
Afbeeldingslocatie: http://www.fstweb.nl/zooi/surround/DSCF0774.JPG

Vooraanzicht schuin met sub
Afbeeldingslocatie: http://www.fstweb.nl/zooi/surround/DSCF0775.JPG

Specs:

TV: Panasonic Viera 46" G10
Receiver: Yamaha RX-V559
Blu-Ray: Philips BDP7500SL
Digitale TV: UPC Mediabox ding
Media Centre: HDX-1000
Fronts: Mission M34i
Centre: Mission M3C2i
Sub: Mission E3as
Surrounds/Rears: Mission M31i

Bij de foto's van mijn rears staat mijn tv (en dus mijn fronts) overigens een meter achter me. De afstand naar de rears is dus (vanaf kijk/zit positie) verder dan de afstand naar de fronts; Kijk- hoorafstand van TV/fronts is 3.4 meter, afstand naar achteren naar de rears is 4.5 meter.

Dit is een een concessie, zoals ook de hoogte van de rears een concessie is. Huiskamerarchitectuurtechnisch is dit gewoon (voor mij) de mooiste oplossing :)

Ik weet dat het niet ideaal is, maar het komt bijna niet voor de je in het midden van de huiskamer zit en dat er voor de rest niets staat wat je speakers blokt :+ Ben wel tevreden voorlopig. Ik heb de rears iets harder gezet, en in de receiver aangegeven dat de rears verder weg staan.

/edit
Mijn TV ziet er trouwens in het echt groter uit ;) Volgens mij geldt dat wel voor meer foto's in dit topic. Dan lijken de TV's heel klein, totdat je ziet dat het "gewoon" en 46 of zelfs 50 incher is :)

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 03-10-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119483

Die mediabox die jij gebruikt heeft toch alleen een Scart uitgang? Vind je de kwaliteit daarvan niet ontoereikend? Zeker voor zo'n grote TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:01

FreakNL

Well do ya punk?

Yup, hoewel ik het kwalitatief nog wel acceptabel vind zou een HD abonnement bij UPC natuurlijk nog beter zijn, maar ik denk dat de verhouding op 10% UPC / 90% HDX lig. TV kijk ik eigenlijk voor Journaal, P&W en dat soort dingen.. Series en films kijk ik allemaal via de HDX...

M.a.w. , ik heb dat tientje extra per maand er niet voor over :)
Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.