i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock
Daar is zeker niks mis mee nee, maar ik denk dat gewicht van een versterker toch een bepaald gevoel geeft, een soort degelijkheid ofzo. Daarnaast spelen ze ook voor een gedeelte in klasse A.Hillie schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:01:
[...]
Die hebben vaak een switched power supply, dus de noodzaak voor een relatief zware ringkerntrafo verdwijnt. Ook is er door de hogere efficientie minder behoefte aan dikke koellichamen. Klasse D kan trouwens heel mooi uitgevoerd zijn, daar is verder weinig mis mee in mijn optiek.
Maar ik sta zeker niet negatief tegenover klasse D versterkers. Ze schijnen wat analytisch te klinken, maar daar houd ik wel van.
Anoniem: 83
1. Zwart straalt meer hitte uit
2. Warme lucht stijgt op
Welke designer heeft die plate amp ontworpen?

Kleur maakt bij een passieve heatsink niet zoveel uit hoor.Anoniem: 83 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:58:
Een witte heatsink die ook nog eens met de vinnen horizontaal geplaatst is?
1. Zwart straalt meer hitte uit
2. Warme lucht stijgt op
Welke designer heeft die plate amp ontworpen?
Horizontaal plaatsen kan enige invloed hebben, maar alleen als warme lucht echt kan blijven hangen, zolang ze enigszins de lucht maar op kan stijgen zal de vorm van de koelribben niet zon invloed hebben. De totale oppervlakte zal dan de koelcapaciteit bepalen.
Bij mij viel het niet tegen, maar met een stereo versterker klinkt het wel veel beter. Maar dat heeft ook te maken met de match met mijn speakers (Kef Q7), die wel wat stroom lusten. Ik heb beiden ook beluisterd met de Q Aucoustics 2010i, en daar hoorde ik eigenlijk weinig verschil tussen beide apparaten.Dirkmans schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:22:
Valt stereo erg tegen op de SR5004?
Ben van plan een SR6004 te halen, dit is voornamelijk voor de HDMI ingangen, waardoor ik maar 1 kabel naar de tv heb.
Tevens is mijn idee om maar 2 speakers aan te sluiten. Een stereo versterker met HDMI bestaat niet echt.
Als je maar één kabel tussen TV en versterker wil, dan kan dat toch net zo goed een kabel tussen de audio uit van de TV en de Aux ingang van een stereo versterker zijn?
preciesfisherman schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:07:
[...]
Kleur maakt bij een passieve heatsink niet zoveel uit hoor.
Horizontaal plaatsen kan enige invloed hebben, maar alleen als warme lucht echt kan blijven hangen, zolang ze enigszins de lucht maar op kan stijgen zal de vorm van de koelribben niet zon invloed hebben. De totale oppervlakte zal dan de koelcapaciteit bepalen.

en ze zijn trouwens niet wit maar gewoon aluminium

[Voor 27% gewijzigd door fasster op 13-01-2011 17:07]
i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock
Dan heb je meestal nog steeds een Tulp of optische kabel nodig om het geluid van je TV over je versterker te horenEMDB schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:53:
Hij wil de versterker als HDMI switch gebruiken zodat er maar 1 HDMI kabel naar de TV hoeft (vooral handig als deze aan de muur hangt!)

Dat ligt er maar helemaal aan hoe je je TV signaal binnenkrijgt. Heb je digitale TV via een settop box, digibox, (vul hier favoriete kastje in), dan sluit je die box op je receiver aan, en heb je geen retourverbinding tussen TV en receiver meer nodig.kraz247 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:40:
Dan heb je meestal nog steeds een Tulp of optische kabel nodig om het geluid van je TV over je versterker te horen
Ik noemde die mogelijkheid alleen als alternatief. Een beetje HDMI kabel is zo dik dat je net zo goed een coax en een dropveter door dezelfde kabelgoot kan trekken.
Echter is HDMI niet enkel beeld en geluid, er zijn veel meer functies die over die ene HDMI kabel kunnen gaan.RexP schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:12:
[...]
Dat ligt er maar helemaal aan hoe je je TV signaal binnenkrijgt. Heb je digitale TV via een settop box, digibox, (vul hier favoriete kastje in), dan sluit je die box op je receiver aan, en heb je geen retourverbinding tussen TV en receiver meer nodig.
Ik noemde die mogelijkheid alleen als alternatief. Een beetje HDMI kabel is zo dik dat je net zo goed een coax en een dropveter door dezelfde kabelgoot kan trekken.
Onder andere is er (sinds HDMI 1.4) de zogenaamde ARC functie. ARC staat voor Audio Return Channel, wat dus het geluid van je TV terugstuurt naar je receiver.
Daarnaast, de SR6004 waar het over ging beschikt niet over HDMI 1.4 en/of ARC.
Maar goed, genoeg betweterij: tijd voor plaatjes?!
Inderdaad, settopbox voor tv, blu-ray spelert e.d.RexP schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:12:
[...]
Dat ligt er maar helemaal aan hoe je je TV signaal binnenkrijgt. Heb je digitale TV via een settop box, digibox, (vul hier favoriete kastje in), dan sluit je die box op je receiver aan, en heb je geen retourverbinding tussen TV en receiver meer nodig.
Ja true...RexP schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:12:
[...]
Ik kijk zelf nog zónder een SettopBox..vandaar

*lang leve mn Popcorn + Qnap

There is a universal misunderstanding of what this function actually does. The automatic on-off switching does nothing more than mute the speaker. There is absolutely no power saving accomplished by this function. Many owners leave their sub-woofer powered continuously in the belief that, because the light has changed from green to red, their sub-woofer has powered off. This is not the case. The internal electronics is still consuming power and shortening the life of C52 and other capacitors.BiG-GuY schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:58:
[...]
Ah, ga ik eens mee 'spelen' dan. Is dit toch wat meer waard als ik hem verkoop hehe
.
Overigens lees ik daar genoeg over het feit dat het niet goed is om hem continu aan te laten staan omdat de 'auto power' functie nutteloos is en niet echt power bespaart.
Is het verstandig om de REL T5 constant aan te laten (heeft geen auto "on/off")? Of kan ik hem beter uitzetten? (even het stroomgebruik buiten beschouwing gelaten) .
http://lug.demon.co.uk/kef/How_to_replace_C52.pdf
Ik zelf zet hem dan ook iedere avond voor het slapen gaan echt uit met de schakelaar op de achterkant.
[Voor 4% gewijzigd door BasNation op 13-01-2011 22:19]
Geluid van TV valt zeker onder beeld en geluid, maar als dat via die ene HDMI kabel kan dan is dat alleen maar voordelig toch ? Dat is alles wat ik wilde zeggen... Dat dat in dit geval (ARC) niet kan met een SR6004 heb je helemaal gelijk in. M'n post was niet als aanval bedoeld hoorRexP schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:56:
Het geluid van de TV valt niet onder beeld en geluid?
Daarnaast, de SR6004 waar het over ging beschikt niet over HDMI 1.4 en/of ARC.
Maar goed, genoeg betweterij: tijd voor plaatjes?!

't Maakt blijkbaar ook niet eens meer uit aangezien Dirkmans toch een box gebruikt.
Nee hoor zo bedoelde ik het ook niet

Dan is een receiver met HDMI inderdaad de beste keus. Ik zou gewoon eens gaan luisteren naar die Marantz.Apocal1pse schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:39:
't Maakt blijkbaar ook niet eens meer uit aangezien Dirkmans toch een box gebruikt.
Anoniem: 391795
(let niet op de fotos haha

Specs:
Samsung ue37c6000 (LED)
Humax ihdr-5050c
Marantz nr1501 (nieuw gekocht)
Playstation 3 Slim
Guillemot subwoofer
JVC boxen (standaard van oude surround set)
[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 391795 op 14-01-2011 16:46]
Anoniem: 391795
Waar moet ik die anders doen danAnoniem: 374419 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:02:
Waarom je front en centre speakers op die plek ?

Anoniem: 382902
http://i56.tinypic.com/257lkee.jpg
http://i54.tinypic.com/2ldx7hv.jpg
Ik zal ook is een keer mijn set posten:
B&W CM serie
Denon 3311ci
Snelle HTPC
Samsung 50 inch welke in maart vervangen word
[Voor 11% gewijzigd door FeaR op 14-01-2011 20:16. Reden: Fotosize]
Helemaal top! Sub achterwege gelaten vanwege de hoeveelheid bas de speakers zelf produceren.Anoniem: 391795 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:25:
Die B&W boxen? Tevreden mee?
Volgens mij zijn het echte aanraders ofniet?
Prachtige set, heb je ook foto's bij daglicht? Ik twijfel zelf nog tussen een soortgelijke set of audio physics.Anoniem: 382902 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:15:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zal ook is een keer mijn set posten:
B&W CM serie
Denon 3311ci
Snelle HTPC
Samsung 50 inch welke in maart vervangen word
Je tv hangt wel erg hoog of heb je er soms een stel strandstoelen voor staan?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik wil nog wel wat foto's van je fronts zien bij beter licht.
[Voor 34% gewijzigd door Nico111 op 15-01-2011 08:52]
Bij daglicht, sorry voor de iphone kwaliteit en dat de nieuwe plinten er nog niet opzitten ;-)
[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 382902 op 15-01-2011 17:12]
Prachtige set! Mag ik vragen waar je die tv meubel vandaan hebt? De center speaker past perfect.
De centerspeaker past perfect niet! De opening is orgineel 16 cm hoog en de center is 16,7 cm hoog. Dus door een kleine aanpassing, wat toch ff duurde, aangezien het tv-meubel van Beter Meubel, heel stevig in elkaar zit. Hij zal dus helemaal uit elkaar moeten voordat je dit kan aanpassenoriginal4u schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:14:
[...]
Prachtige set! Mag ik vragen waar je die tv meubel vandaag hebt? De center speaker past perfect.
Oh, ik zat net te kijken en vond die "optische plint-illusie" er best fancy uitzien eigenlijkAnoniem: 382902 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:11:
Bij daglicht, sorry voor de iphone kwaliteit en dat de nieuwe plinten er nog niet opzitten ;-)

Nederlands is makkelijker als je denkt
Anoniem: 382536
Welke CM serie is dit?Nico111 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 08:50:
Die B&W CM boxen zijn echt prachtig om te zien. Echt heel mooi.
Ik wil nog wel wat foto's van je fronts zien bij beter licht.
Die nieuwe CM8 ziet er echt zeer goed uit!!! Heb zelf ook 2x CM1 als fronts en wil in de toekomst upgraden naar 2x CM8. Ze bevallen dus goed... Klinken de CM8 beter met muziek of films?Anoniem: 382902 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:11:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan ze vergelijken met de welgeprezen CM9 en totums. Totum dreamcatcher vielen voor mij gelijk af en ik vind de CM8 zelfs beter klinken dan de CM9. Een strakkere en wat meer gecontroleerde bas. Ze klinken top zowel met films als met muziek. Ik ben zelf geen liefhebber van klassiek maar heb natuurlijk ook was DTS-HD testjes gedaan en dit klinkt ook fantastisch. Ze zijn pas net uit de CM8 maar denk dat we nog veel gaan horen van deze boxen.
En nee, ik werk niet voor B&W ;-)
Prachtige Speakers. Heb zelf 3 maand geleden voor de CM7's gekozen, ook High Gloss BlackAnoniem: 382902 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:26:
De CM8 dus!
Kan ze vergelijken met de welgeprezen CM9 en totums. Totum dreamcatcher vielen voor mij gelijk af en ik vind de CM8 zelfs beter klinken dan de CM9. Een strakkere en wat meer gecontroleerde bas. Ze klinken top zowel met films als met muziek. Ik ben zelf geen liefhebber van klassiek maar heb natuurlijk ook was DTS-HD testjes gedaan en dit klinkt ook fantastisch. Ze zijn pas net uit de CM8 maar denk dat we nog veel gaan horen van deze boxen.
En nee, ik werk niet voor B&W ;-)

gewoon nee.
Anoniem: 319483
Specs
- LG 60PK250
- Onkyo TX-SR507
- Jamo 407 hcs 5
- HTPC
Een hoop inspiratie voor m'n aankomende eigen huisje.
Thanks.Anoniem: 24317 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:49:
Mooie set Heint. Hoe klinkt de Jamo set?
De Jamo's klinken In mijn oren erg goed, heb verder geen groot referentiekader.
Anoniem: 158253
Kolere,wat een brede zitbank heb jij, man!Anoniem: 319483 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:47:
Na een lange tijd dit topic te hebben gevolgd, mijn foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs
- LG 60PK250
- Onkyo TX-SR507
- Jamo 407 hcs 5
- HTPC

Is de huissfeer niet wat kaal? Maarja, ieder eigen keuze, eigen smaak, he
De bank is breed genoeg inderdaad.Anoniem: 158253 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:46:
[...]
Kolere,wat een brede zitbank heb jij, man!
Is de huissfeer niet wat kaal? Maarja, ieder eigen keuze, eigen smaak, he
We wonen er nog niet zo lang, dus er komt vast nog wel iets aan de muur te hangen.
Hoe heb je de draden weggewerkt naar de achterspeakers? Via de plinten en daarna via sleuven in de muur?Anoniem: 319483 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:47:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs
- LG 60PK250
- Onkyo TX-SR507
- Jamo 407 hcs 5
- HTPC
Verder een zeer mooie set moet ik zeggen. Vooral deze JAMO set kwam regelmatig bij mij langs bij het uitzoeken.
Hoe klinken de de voorste twee speakers? Komt daar mooi stereo geluid uit?
Alle vragen hebben een antwoord
Zo'n muur schreeuwt gewoon om zo'n schilderij wat uit twee of drie delen bestaat. Ik ben zelf gek van de versies met Boeddha, maar er is veel meer te koopAnoniem: 319483 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:55:
[...]
De bank is breed genoeg inderdaad.
We wonen er nog niet zo lang, dus er komt vast nog wel iets aan de muur te hangen.

Kleine crosspost, maar ik heb sinds gisteren twee nieuwe frontspeakers. Na lang wachten toch nog de Focal Chorus 826W 30th Anniversary Edition in Satin Black weten te scoren:
Met frontje:
Ja, dat zijn Donald Duck Dubbelpockets rechts. Ik heb ze allemaal

Nude:
Meer foto's in het Focal Chorus-topic.
Center en rears zijn nog van Magnat, maar de upgrades van die speakers komen ooit nog wel. Center wellicht eerder dan de rears want de center kan ik gewoon wisselen. De rears van Focal zijn echter te groot om zo om te wisselen, dus die mogen wachten. Maar die speakers zijn gelukkig niet zo lastig te vinden als de 826W.
Volgende aankoop wordt toch een Popcornhour C-200 denk ik zo. Want vandaag muziek willen luisteren en dat CD's wisselen is toch niet je van het. Dan maar lekker vanaf het netwerk. En als ik er nog een keer één vind zou een Denon DVD 2500BT ook een leuke koop zijn, wel ouder dan de huidige Pioneer Blu-rayspeler maar wel een stukje degelijker.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Wil je die C-200 dan enkel voor muziek gaan gebruiken? (Aangezien je een blu-rayspeler hebt en een DVD-speler overweegt bij te kopen?)FeaR1986 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:05:
Volgende aankoop wordt toch een Popcornhour C-200 denk ik zo. Want vandaag muziek willen luisteren en dat CD's wisselen is toch niet je van het. Dan maar lekker vanaf het netwerk. En als ik er nog een keer één vind zou een Denon DVD 2500BT ook een leuke koop zijn, wel ouder dan de huidige Pioneer Blu-rayspeler maar wel een stukje degelijker.
Dan lijkt die popcornhour me nogal overkill, en onhandig (navigatie kan alleen via de TV iirc?). Is iets als een Squeezebox dan niet handiger?

Indrukwekkende speakers trouwens!
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
De draden lopen onder het huis door, met een gaatje in de vloer zijn ze weer aangesloten.mhindrik schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:03:
[...]
Hoe heb je de draden weggewerkt naar de achterspeakers? Via de plinten en daarna via sleuven in de muur?
Verder een zeer mooie set moet ik zeggen. Vooral deze JAMO set kwam regelmatig bij mij langs bij het uitzoeken.
Hoe klinken de de voorste twee speakers? Komt daar mooi stereo geluid uit?
De voorste speakers klinken in mijn oren erg goed, maar ik heb verder weinig vergelijkingsmateriaal.
Een mooi schilderij zou inderdaad goed staan.
Maar een mooie tv stond hoger op de lijst!
De Denon DVD 2500 BT is een alles-speler: DVD, SACD, Blu-ray, etc. Dus die gaat dan de Pioneer vervangen. Alleen is de Denon een Profile 1.1 speler zonder netwerk of wat dan ook. Dus vandaar dat ik nog een beetje over de Denon twijfel.Xander schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:10:
[...]
Wil je die C-200 dan enkel voor muziek gaan gebruiken? (Aangezien je een blu-rayspeler hebt en een DVD-speler overweegt bij te kopen?)
Dan lijkt die popcornhour me nogal overkill, en onhandig (navigatie kan alleen via de TV iirc?). Is iets als een Squeezebox dan niet handiger?
Als ik die C-200 heb zal ik ook wel films en dergelijke gaan downloaden, maar voor het grootste deel wordt het muziek inderdaad.
Squeezebox heb ik aan gedacht, maar dan moet je als eerste een NAS hebben én de Squeezebox. Samen komt dat al snel op een euro of 600 (goede NAS + schijven + Squeezebox) en dan kan je alleen maar audio streamen. Als ik een C-200 neem dan is dat een NAS en mediaspeler in één. Dus muziek van de PC gewoon eens in de zoveel tijd synchen met de C-200 en dan lekker zonder andere apparaten aan muziek luisteren. Want de C-200 heeft een display en dan hoeft de TV dus niet perse aan. C-200 is 300 euro plus een paar euro voor een harde schijf. Ben ik voor de 400 euro klaar en kan ik audio én video streamen.
Ik wil namelijk niet mijn PC altijd aan hebben staan, want als ik dat niet erg vond had ik wel alles van de PC naar de PS3 gestreamed en vanaf daar geluisterd.
Maar mocht ik het fout hebben dan hoor ik het graag

ThnxIndrukwekkende speakers trouwens!

[Voor 13% gewijzigd door FeaR op 16-01-2011 20:27]
En waar komt die bank vandaan?Anoniem: 319483 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:55:
[...]
De bank is breed genoeg inderdaad.
* The Eagle 's vriendin zag het interieur plus apparatuur ook wel zitten.
Gold ook voor de installatie jehmarjeh btw, die mocht ik ook zo in huis zetten van d'r

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Je zou nog naar de SqueezeBox Touch kunnen kijken, daar kun je rechtstreeks een USB-schijf op aansluiten. Ik heb alleen geen idee of het dan net zo lekker werkt als met de SqueezeBox Server software.FeaR1986 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:25:
Squeezebox heb ik aan gedacht, maar dan moet je als eerste een NAS hebben én de Squeezebox. Samen komt dat al snel op een euro of 600 (goede NAS + schijven + Squeezebox) en dan kan je alleen maar audio streamen. Als ik een C-200 neem dan is dat een NAS en mediaspeler in één. Dus muziek van de PC gewoon eens in de zoveel tijd synchen met de C-200 en dan lekker zonder andere apparaten aan muziek luisteren. Want de C-200 heeft een display en dan hoeft de TV dus niet perse aan. C-200 is 300 euro plus een paar euro voor een harde schijf. Ben ik voor de 400 euro klaar en kan ik audio én video streamen.
Ik wil namelijk niet mijn PC altijd aan hebben staan, want als ik dat niet erg vond had ik wel alles van de PC naar de PS3 gestreamed en vanaf daar geluisterd.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Wat dacht je van een Sonos S5 icm een Zonebridge 100 + SpotifyFeaR1986 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:25:
[...]
De Denon DVD 2500 BT is een alles-speler: DVD, SACD, Blu-ray, etc. Dus die gaat dan de Pioneer vervangen. Alleen is de Denon een Profile 1.1 speler zonder netwerk of wat dan ook. Dus vandaar dat ik nog een beetje over de Denon twijfel.
Als ik die C-200 heb zal ik ook wel films en dergelijke gaan downloaden, maar voor het grootste deel wordt het muziek inderdaad.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
very nice! mijn smaak. welke bank is dat? ben op zoek naar zo een bredee 4/5 zits bank. heb er al een paar gevonden, maar hoe mee keus hoe beter.Anoniem: 319483 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:47:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs
- LG 60PK250
- Onkyo TX-SR507
- Jamo 407 hcs 5
- HTPC
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Die Zonebridge kan ik nog begrijpen, maar waarom die Sonos S5? Dan betaal ik een (groot) deel voor speakers terwijl ik die niet nodig heb...robbinonline schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:52:
[...]
Wat dacht je van een Sonos S5 icm een Zonebridge 100 + Spotify

[Voor 13% gewijzigd door Bloemstukje op 16-01-2011 22:04]
gewoon nee.
Ik weet niet of je een iPhone, iPad of iPod Touch hebt, maar in dat geval is een Airport Express natuurlijk ook leuk met AirPlayFeaR1986 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:05:
Oké.. dit gaat wellicht toch wat te ver om in dit topic te houden. Wellicht maar eens een eigen topic heropenen, had ooit al een topic hieraan gewijd maar weet niet wat er tegenwoordig allemaal te krijgen is. Voordeel wat ik zo snel zie van de PCH C-200 is dat deze in totaal maar 400 euro kost en dat is inclusief harde schijf. Als er weer eens een actie is dat de PCH C-200 voor 250 euro wordt verkocht is het gat met een Sonos of Squeezebox nog groter.

gewoon nee.
De enige Apples die ik thuis heb liggen liggen op de fruitschaal, de andere in geperste vorm in een pak in de koelkastSanderPS3 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:08:
[...]
Ik weet niet of je een iPhone, iPad of iPod Touch hebt, maar in dat geval is een Airport Express natuurlijk ook leuk met AirPlay. Geen computer meer aan hoeven staan, direct streamen vanaf je iDevice. Maar weet natuurlijk niet of je daar over beschikt
.

Maar leuke van de C-200 vind ik ook dat hij gewoon gezellig op de Blu-rayspeler kan staan. Matched wat beter dan die witte Sonos-dingen of rare vormen van Logitech.
DHD FTW. Alhoewel k hoop dat voor je dat ie t nog langer dan een week doet.. [/offtopic]FeaR1986 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:25:
[...]
De enige Apples die ik thuis heb liggen liggen op de fruitschaal, de andere in geperste vorm in een pak in de koelkast![]()
Maar leuke van de C-200 vind ik ook dat hij gewoon gezellig op de Blu-rayspeler kan staan. Matched wat beter dan die witte Sonos-dingen of rare vormen van Logitech.
Waarom zet je niet gewoon een 'goedkope' blu-ray speler in de C-200, en verkoop je je stand-alone blu ray speler..? Heb je álles in één. Blu-Ray speler, Audio en video streamen/spelen en NAS functionaliteit..
- Philips 42inch PFL7603 (ofzo, beetje crappy tv..is aan vervanging toe)
- JBL E90 als fronts
- JBL EC35 als center
- JBL E250P (twee zelfs) als subwoofer, maar eentje staat te koop
- JBL E30 als rears
- Pioneer VX-R1015 thx receiver (staat ook te koop)
- ACRyan Playon mini
- Humax HD decoder
- Synology DS110j inc 2tb intern en 2tb extern (staat ook te koop)
alles op de subs na in kersenkleur!
Zowel surround als stereo klinkt heel erg goed, zelfs mijn vriendin is er tevreden mee...maakt er meer gebruik van dan ik;)
Maar ik sta wel op het punt om de receiver te vervangen met een Yamaha DSP-AZ2 die ik voor een bedrag van rond de 400 euro kan krijgen. Zal dit een verbetering zijn ten opzichte van mijn huidige Pioneer? Ik twijfel een beetje.
Door de twee subs klinkt een goede actiefilm wel erg heftig. Maar mijn vriendin vind de subs te groot, dus er moet eentje weg:(
Binnenkort foto's posten:)
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Zou kunnen, maar de Pioneer bevalt me goedCh3cker schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:20:
[...]
Waarom zet je niet gewoon een 'goedkope' blu-ray speler in de C-200, en verkoop je je stand-alone blu ray speler..? Heb je álles in één. Blu-Ray speler, Audio en video streamen/spelen en NAS functionaliteit..

En ik heb toch de ruimte voor een ander apparaat, dus dan zet ik de PCH C-200 er net zo lief naast. Als ik nu geen ruimte meer had in het TV-meubel en geen ingangen meer op de receiver was het inderdaad een optie geweest.
UPC HD decoder
Afgelopen weekend set compleet gemaakt met de:
Marantz PM5004
Marantz CD5004
Monitor Audio RX6
Sony Bravia HX700
UPC HD box
RX6
CD5004
PM5004
RX6
Woonkamer
Set
[Voor 43% gewijzigd door Gentleman op 17-01-2011 22:52. Reden: formaat foto's aangepast]
Anoniem: 185410
Die zal naar alle waarschijnlijkheid ruimte moeten gaan maken voor de Marantz broeders. Alles snel aangesloten om ervan te genieten.Anoniem: 185410 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:50:
Wat een bijzondere TV muurbeugel. Heb je daar nu een tv decoder op staan? Het apparaat wat voor iedereen een doorn in het oog is, plaatje jij halverwege op de muur.
Iemand andere suggesties voor de boxen?
Goed opgemerkt. Staan op de meegeleverde rubberen voetjes.Lennart85 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:54:
Hoe heb je de RX6 op je vloer staan? Ik zie dat je de "bakjes" niet gebruikt.
Overtuig me van het nu en ze komen eronder.
Zoals aangegeven een beginner in de hifi-wereld. Zie ook mijn topic "PM 5004 omruilen voor receiver".
[Voor 22% gewijzigd door Gentleman op 17-01-2011 15:12]
Anoniem: 191050
Ik zou je alleen nog de tip geven om nog even naar de HDi Dune mediaspelers te kijken voordat je een PCH koopt. Ik heb zelf een Dune BD Prime 3.0 waar ik erg tevreden over ben, en ik hoor van meerdere mensen dat de firmware van de Dune spelers beter voor elkaar is dan voor de PCH. Zelf heb ik geen ervaring met een PCH exemplaar, dus dat weet ik niet zeker.FeaR1986 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:39:
[...]
Zou kunnen, maar de Pioneer bevalt me goed
En ik heb toch de ruimte voor een ander apparaat, dus dan zet ik de PCH C-200 er net zo lief naast. Als ik nu geen ruimte meer had in het TV-meubel en geen ingangen meer op de receiver was het inderdaad een optie geweest.
Anoniem: 185410
Ik zou me eerder zorgen maken over de basreflex poort die achter de RX6 zit. Die "blaast" nu lekker tegen een muur aan. Ik weet niet of dat we zo lekker gaat, maar misschien valt het mee.Lennart85 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:54:
Hoe heb je de RX6 op je vloer staan? Ik zie dat je de "bakjes" niet gebruikt.
ION systeempje met XBMC erop niet iets voor je? Heb het niet zo op die kant en klare mediaspelers, helemaal niet als ze honderden euro's kostenFeaR1986 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:39:
[...]
Zou kunnen, maar de Pioneer bevalt me goed

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zuluman schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:54:
[...]
very nice! mijn smaak. welke bank is dat? ben op zoek naar zo een bredee 4/5 zits bank. heb er al een paar gevonden, maar hoe mee keus hoe beter.
Thanks.The Eagle schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:54:
[...]
En waar komt die bank vandaan?
* The Eagle 's vriendin zag het interieur plus apparatuur ook wel zitten.
Gold ook voor de installatie jehmarjeh btw, die mocht ik ook zo in huis zetten van d'r
De bank komt bij Goosens vandaan, het zijn twee 3 persoonsbanken aanelkaar vast (samen 428 cm)

[Voor 87% gewijzigd door EoG op 17-01-2011 13:08]
Mijn bureau:
Hoekje met de printer en een Xbox 360
De geluidsinstallatie:
En de xbox 360 controllers en de externe harde schijven :]
Wat je ziet:
Samsung LE32C530
Packard Bell PC ( ga ik dit jaar vervangen door een custom made )
Logitech wireless desktop set
RIM Blackberry Curve 8520 White
Philips Ambx starter set
Agfa Clack
Agfa Parat-1
WD 1TB External Harddrive
Maxtor 500 GB External Harddrive
Canon MP540
Xbox 360 20GB
Geluid:
Technics SU-500
Sony SEQ-411
Technics ST-600
Sony CDP-XE300
Speakers:
AKAI SW-M393 x2
SW-MX92 x2
Wat je niet ziet:
Canon 40D
EF-S 18-55 mm f/3.5/5.6 IS
EF 50mm f/1.8 II
Chinese Fisheye
Metz 48-AF Flash
[Voor 5% gewijzigd door pierredorado op 17-01-2011 14:56]
6D | 15-30 2.8 Tamron | 50 1.4 | 580EX II

idd als je zou zeggen de 2232 (22" ding) geloofde ik het ook..bram1984 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:09:
Is dat echt een 32 inch TV? Het beeld is dan behoorlijk vertekend, als ik de verhouding met je toetsenbord bekijk. Lijkt meer op 26 inch of kleiner.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Hier een foto toen ik de tv had gekocht, de foto is gemaakt door mijn vriendin:
http://plixi.com/p/40228431
Zeker wel 32 inch of nie dan? haha

Anoniem: 36704
Mordaunt short goeduitziende, zwarte avant serie
2x 908i
2x 902i (met standaarden)
1x center 905i
Geen idee wat wat ik daarvoor mag vragen en of ik ze beter los, danwel compleet in 1x dien te verkopen...
enfin ik ga wat rondkijken
Geen twijfel meer over de grootte van tv, het lijkt alleen anderspierredorado schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:40:
off-topic:
Hier een foto toen ik de tv had gekocht, de foto is gemaakt door mijn vriendin:
http://plixi.com/p/40228431
Zeker wel 32 inch of nie dan? haha

Na deze mooie belofte die al veel te lang geleden is, nu toch maar mijn setje.T.Rodenburg93 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:53:
[...]
Mooie muismatheb dezelfde
![]()
Foto's van m'n nieuwe surround set volgen snel:
Bestaat uit:
Jamo S606 HCS 3
Onkyo Tx-sr508
XTZ 99 W12 Subwoofer
en al dat 'geweld' op mn 2 bij 3 kamertje
De plannen waren trouwens gewijzigd de XTZ subwoofer heb ik toch maar niet gekozen maar heb gelijk maar door gespaard voor een BK XXLS400 Gloss Black

Deze is nu in bestelling al een tijdje en zodra daar fototjes van zijn zullen die natuurlijk ook gepost worden.
Mijn set bestaat uit:
Samsung LE-32C530 Full HD lcd tv
Onkyo Tx-Sr508
Jamo 606 in Dark Apple
Jamo S60 Sur.
Jamo S60 Cen.
(Bk XXLS400)
Bekabeling van Bandridge van de expert hier in de buurt

Nakamichi 24 kt vergulde banaanstekkers.
en voor het afspelen een:
Acer 6920G met HDMI aan de Onkyo verbonden.
Bij deze:
De Nakamichi pluggen.
De Speakers:
M'n netjes opgeruimde bureau

En het totaal plaatje van de tv/ receiver/ fronts/ center.
32 inch lijk nu wel erg klein vindt ik

Verder nog te zien op de foto's (of niet)
Luchtjes verzameling en Malibu Limited edit. uit Frankrijk

Apple Iphone 3GS 8Gb
Nokia N900 32 Gb
Creative T5100 voor bij de computer
Logitech G9 muis
Logitech Harmony One
Logitech Harmony 555
WD 1Tb schijf voor alle muziek en de films
Laat maar weten wat jullie er van vinden

[Voor 2% gewijzigd door T.Rodenburg93 op 17-01-2011 16:48. Reden: Even een typefoutje]

Ja inderdaad, die speakers zijn gigantisch ten opzichte van je TVbram1984 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:12:
Vette setup, al vind ik je TV wel te "min" voor je audio.

Alle vragen hebben een antwoord

Wel uitkijken met die bananepluggen, bij mij was er eentje niet goed aangedraaid waardoor die verschikkelijk irritant trilde. Ik dacht in eerste instantie dat een van m'n speakers kapot gegaan was ofzo, ik kreeg een kleine hartverzakking tijdens het zoeken naar de oorzaak.
AMD Ryzen 7 5800X • AMD Radeon RX 6700 XT • ASUS TUF Gaming B550-PLUS • Arctic Liquid Freezer II 280 • G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK • be quiet! Straight Power 11 550W • Antgamer M34G5Q • 34" • 3440x1440 • Phanteks Eclipse P400S

http://cgi.ebay.co.uk/GOL...mdZViewItem#ht_948wt_1139
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
even snel een foto met voet gezocht, aangezien ik ze er nog niet onder heb geplaatst. Zoals je kunt zien passen de spikes er netjes onder. Bij mij, houten vloer, zijn ze zonder spikes geplaatst.Lennart85 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:49:
Ik vind die bakjes lelijk maar heb het idee dat het de geluidskwaliteit wel ten goede komt. Ze staan op een betonnen vloer met kruipruimte en een houten "afwerk" vloer. Heb er nu vilt onder maar vind het geluid niet geweldig, en bij hoog volume voel je de trillingen in bijvoorbeeld de salontafel. Zou het liefst spikes onder de speakers zetten maar er zitten geen voorzieningen in om ze in te schroeven. Welke voetjes gebruik jij? Ik had er wel rubberen voetje bij zitten maar die zijn volgens mij om onder de bakjes te schroeven.
RX6
kijk anders naar deze link.
http://s203.photobucket.c...DSC04522.jpg%26newest%3D1
[Voor 15% gewijzigd door Gentleman op 17-01-2011 23:18]
Complimenten ! Ziet er strak uit, daar hou ik van.T.Rodenburg93 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:47:
[...]
Vraagje: wat is dat voor een muismat met blauwe verlichting?
Ik heb die nakamichi ook gewoon via ebay gekocht, werkt prima enkel het omhulsel gaat wel eens los zitten dusRainesh schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:55:
Hoe zijn deze banaanpluggen? Want ik kan via ebay van die schroefbanaanpluggen halen, die zien er iets minder high quality uit. Ik twijfel tussen de nakamichi en de ebay pluggen.
http://cgi.ebay.co.uk/GOL...mdZViewItem#ht_948wt_1139

AMD Ryzen 7 5800X • AMD Radeon RX 6700 XT • ASUS TUF Gaming B550-PLUS • Arctic Liquid Freezer II 280 • G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK • be quiet! Straight Power 11 550W • Antgamer M34G5Q • 34" • 3440x1440 • Phanteks Eclipse P400S
Nu nog op zoek naar speakers die de Marantz waardig zijn. Onlangs geluisterd naar de Tannoy Mercury V1, Dali Lektor 2, B&W 685, Monitor Audio BX2 en Elac BS63.2. Ik had al veel op internet gelezen en eigenlijk had ik al een bepaalde voorkeur namelijk de BX2, maar nu blijkt maar weer dat je altijd moet gaan luisteren. De Elac vond ik veruit het beste klinken helder geluid, maar tevens goed in de lage regionen. De BX2 daarentegen vond ik wat dof klinken. De Focal Chorus 706V/806V klonken ook goed, alleen zijn die te groot voor de plek waar ze komen te staan en de 705V vond ik tegenvallen. De Mercury V1 klonk ook niet verkeerd (zeker voor de prijs maar 99 euro p/s) alleen heb ik die bij een andere zaak beluisterd, waardoor ik die niet met de andere speakers kon vergelijken (helaas heeft geen enkele winkel alles staan

Alleen momenteel even geen budget, dus het blijft voorlopig bij oriënteren.
Wat je ziet (of moeilijk ziet

- LG 50PK350
- Humax iHDR-5200c
- Philips BDP3100
- WD TV
- Sony STR-DA2400ES
- Logitech Squeezebox Classic
- KEF KHT 2005.3
- KEF KUBE-2
- Marantz CR-503 (Melody Music)
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Het is maar goed dat je zegt wat er staat...zie het niet.Laguna schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:39:
Ook even een update van mijn kant. Inmiddels mijn 4 jaar oude Panasonic 42PV62EH vervangen door de LG 50PK350, mijn Sony 5.1 set (zo'n 12 jaar oud) vervangen door de Sony/KEF combi en mijn JVC miniset (zo'n 15 jaar oud) vervangen voor de Marantz Melody Music (op de speakers na), aangezien de cd-speler in de JVC set geen cd's meer wil afspelen en ik de KEF set minder geschikt vind voor muziek, maar wel geweldig voor films.
Nu nog op zoek naar speakers die de Marantz waardig zijn. Onlangs geluisterd naar de Tannoy Mercury V1, Dali Lektor 2, B&W 685, Monitor Audio BX2 en Elac BS63.2. Ik had al veel op internet gelezen en eigenlijk had ik al een bepaalde voorkeur namelijk de BX2, maar nu blijkt maar weer dat je altijd moet gaan luisteren. De Elac vond ik veruit het beste klinken helder geluid, maar tevens goed in de lage regionen. De BX2 daarentegen vond ik wat dof klinken. De Focal Chorus 706V/806V klonken ook goed, alleen zijn die te groot voor de plek waar ze komen te staan en de 705V vond ik tegenvallen. De Mercury V1 klonk ook niet verkeerd (zeker voor de prijs maar 99 euro p/s) alleen heb ik die bij een andere zaak beluisterd, waardoor ik die niet met de andere speakers kon vergelijken (helaas heeft geen enkele winkel alles staan).
Alleen momenteel even geen budget, dus het blijft voorlopig bij oriënteren.
[afbeelding]
Wat je ziet (of moeilijk ziet):
Wat je niet ziet:
- LG 50PK350
- Humax iHDR-5200c
- Philips BDP3100
- WD TV
- Sony STR-DA2400ES
- Logitech Squeezebox Classic
- KEF KHT 2005.3
- KEF KUBE-2
- Marantz CR-503 (Melody Music)

Door het staren krijg ik nog een artikel 602 6.162, lid2 van het burgerlijk wetboek

Tubes....It's what make music music!
Mooi kamertje zo hoor...netjes. Wat hebben de Jamo's een fantastisch lookT.Rodenburg93 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:47:
[...]
Na deze mooie belofte die al veel te lang geleden is, nu toch maar mijn setje.
De plannen waren trouwens gewijzigd de XTZ subwoofer heb ik toch maar niet gekozen maar heb gelijk maar door gespaard voor een BK XXLS400 Gloss Black![]()
Deze is nu in bestelling al een tijdje en zodra daar fototjes van zijn zullen die natuurlijk ook gepost worden.
Mijn set bestaat uit:
Samsung LE-32C530 Full HD lcd tv
Onkyo Tx-Sr508
Jamo 606 in Dark Apple
Jamo S60 Sur.
Jamo S60 Cen.
(Bk XXLS400)
Bekabeling van Bandridge van de expert hier in de buurt![]()
Nakamichi 24 kt vergulde banaanstekkers.
en voor het afspelen een:
Acer 6920G met HDMI aan de Onkyo verbonden.
Bij deze:
De Nakamichi pluggen.
[afbeelding]
[afbeelding]
De Speakers:
[afbeelding]
[afbeelding]
M'n netjes opgeruimde bureau
[afbeelding]
En het totaal plaatje van de tv/ receiver/ fronts/ center.
32 inch lijk nu wel erg klein vindt ik![]()
[afbeelding]
Verder nog te zien op de foto's (of niet)
Luchtjes verzameling en Malibu Limited edit. uit Frankrijk![]()
Apple Iphone 3GS 8Gb
Nokia N900 32 Gb
Creative T5100 voor bij de computer
Logitech G9 muis
Logitech Harmony One
Logitech Harmony 555
WD 1Tb schijf voor alle muziek en de films

Mooi muismatje..waar ken ik die van

Ja dat klopt maar ik zou liever de bakjes achterwege laten en de speakers zonder de bakjes gebruiken, dus gewoon los op de vloer zeg maar.Gentleman schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:58:
[...]
even snel een foto met voet gezocht, aangezien ik ze er nog niet onder heb geplaatst. Zoals je kunt zien passen de spikes er netjes onder. Bij mij, houten vloer, zijn ze zonder spikes geplaatst.
RX6
[afbeelding]
kijk anders naar deze link.
http://s203.photobucket.c...DSC04522.jpg%26newest%3D1
Anoniem: 83
silitek schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:43:
[...]
Het is maar goed dat je zegt wat er staat...zie het niet.![]()
Door het staren krijg ik nog een artikel 602, lid2 van het burgerlijk wetboek
?Artikel 605 2.
Wegens gewichtige redenen kan het gerecht in eerste aanleg, op verzoek van een van de partijen een van het eerste lid of van de overeenkomst afwijkend tijdstip voor de teruggave of terugneming bepalen. Dit lid is niet van toepassing in geval van gerechtelijke bewaring.

@Laguna
Maar leuke set idd! Zal wel een flinke upgrade worden van een HT set naar echte speakers

Ikzelf heb de RS6 staan van MA en gebruik de voet met spikes eronder wel. Wanneer je een strakke bas wilt zou ik zeker niet de speaker rechtstreeks op de vloer zetten zonder extra voet en spikes. De voet en spikes zitten er niet voor niets bij, daar hebben ze bij MA echt wel goed over na gedacht :-)Lennart85 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:08:
[...]
Ja dat klopt maar ik zou liever de bakjes achterwege laten en de speakers zonder de bakjes gebruiken, dus gewoon los op de vloer zeg maar.
[Voor 30% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 18-01-2011 09:31]
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Anoniem: 83 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:10:
[...]
[...]
?
@Laguna
Maar leuke set idd! Zal wel een flinke upgrade worden van een HT set naar echte speakersDe boekenplankjes vond ik ook een stuk beter klinken dan alle HT setjes (ja, ook beter dan een dure Kef of B&W MT set).. Het blijven gewoon te kleine behuizinkjes

YouTube: LOI Aanrijding Bram Moszkowicz Reclame
Nette opstelling heb je daar! Ook een mooie kast, heb em thuis ook staan, zal vanavond wel proberen fototje te plaatsen.Juggels schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:57:
Vorig jaar heb ik een grote upgrade gedaan van mijn woonkamer-HT, waarbij ik alles behalve de tv vervangen heb.
Na heel veel uitzoek- en luisterwerk bestaat mijn set nu uit de volgende spullen:
Receiver: Marantz NR1501
[afbeelding]
Speakers Front & Rear: Dali Concept 6 / 1
Stands: Atacama Nexus 7i
Center speaker: ALR/Jordan Entry Center
Subwoofer: XTZ 99 W10.16
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beeld
* Sony KDL40W5500
* HTPC met XBMC
* LG BD550 blu-ray speler.
[afbeelding]
(de pianolak spiegelt nogal, vandaar de vreemde 'golven' in de rand van de tv)
Overig (niet op de foto)
Tenslotte staan er nog wat consoles (Wii / Xbox 360) in het meubel en ligt er een Logitech Harmony 885 op de salontafel om al dit fijne speelgoed mee te bedienen...
Thx, maar ik denk dat je het verkeerd begrijpt m'n huidige KEF set (die ik sowieso pas net heb) wordt niet vervangen, maar de JVC speakers van m'n voormalige stereoset worden vervangen.Anoniem: 83 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:10:
@Laguna
Maar leuke set idd! Zal wel een flinke upgrade worden van een HT set naar echte speakersDe boekenplankjes vond ik ook een stuk beter klinken dan alle HT setjes (ja, ook beter dan een dure Kef of B&W MT set).. Het blijven gewoon te kleine behuizinkjes

Ze zitten er alleen bij voor hoogpollig tapijt.f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:15:
[...]
Ikzelf heb de RS6 staan van MA en gebruik de voet met spikes eronder wel. Wanneer je een strakke bas wilt zou ik zeker niet de speaker rechtstreeks op de vloer zetten zonder extra voet en spikes. De voet en spikes zitten er niet voor niets bij, daar hebben ze bij MA echt wel goed over na gedacht :-)
Voor het beste geluid is het over het algemeen beter om er volledig elastische dingen onder te plakken, b.v. rubber dopjes of halve ballen.
zie: http://www.audioholics.co...-2013-what2019s-the-point
Ze zijn te vergroten door erop te klikken.
Beeld:
Samsung LE40A656 of zoiets, full HD, 50Hz
Humax IRHD5000c
Geluid:
Harman Kardon AVR 137
Harman Kardon DVD 27
Harman Kardon HKTS 7 (Sub, surr en center)
Magnat Quantum 507 (Vervangers voor de HK fronts)
Daarbij gebruik ik een HTPC met xbmc voor films etc.
Kabels zijn deels monster cable en deels oudere en meest goedkope kabel.
De verhouding muziek:films is ongeveer 60:40. Qua muziek klinken de magnats super! Voor het geld waanzinnig goed geluid. In films presteren ze ook goed i.c.m. de HK set. En ja, de plaatsing van de fronts is niet ideaal maar het ziet anders niet uit..

Dit topic is gesloten.
Let op!
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.
- Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.