Die dingen heten gewoon handgrepen hoor.

(Oren zijn die flappen waarmee de PC in het rack geschroefd zit.)
Staat dat rack nu niet gruwelijk in je beeld, leidt het niet af of zo? Dan doe je enorm veel moeite om je TV netjes tegen de muur weg te werken en alle kabels achter de voorzetwand te verstoppen, en dan staat er zo'n zwarte puist voor geparkeerd.
Als ik mijn apparatuur in een rack zou hangen, dan zou ik de hele boel juist verdekt opstellen (liefst zelfs nog in een aparte ruimte, met remote kabels), net zoals je dat in congrescentra ziet, zodat ik het ding niet hoef te zien. Tenzij je natuurlijk geilt op het zien van blote 19" racks.

Gotez schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:40:
[...]
Volgens mij is dit op tweakers al vaker langs gekomen, dus laten we hier niet te diep op ingaan. Kort samengevat. Spikes koppelen, dus te trillingen worden juist
beter door gegeven, en ja, dit leidt over het algemeen tot een strakken laag. (zie link!)
Zo, nu weer plaatjes kijken....
Als je het artikel leest, wordt er niks gezegd over het frequentiegedrag mét of zonder spikes.
Een nauw oppervlak (zeg een spike van een mm breed) heeft veel meer moeite om lage frequenties door te laten dan een plat vlak zoals de onderkant van je speaker. Het hoog kan er waarschijnlijk beter doorheen, maar dat is een stuk richtingsgevoeliger en wordt gedempt door de ondervloer.
Ooit wel eens een spijker in de muur proberen te hameren en aan de andere kant geluisterd? Ik het begin, als de spijker zich met de punt in de muur werkt, hoor je alleen een scherp getik, daarna worden het pas doffe klappen als de rest van de spijker het geluid door kan geven.
Mooi geluid maken zonder de onderburen te pesten blijft nou eenmaal lastig. Een speaker moet redelijk solide ergens staan, als je een compleet vrij hangende luidspreker hebt zal die minder effectief zijn dan eentje die ergens vast staat. Dat heeft alleen weer als nadeel dat een vast staande luidspreker juist álles doorgeeft naar beneden toe, maar je kan de vaste speaker weer een stuk zachter zetten om dezelfde geluidsdruk voor elkaar te krijgen.
[Voor 48% gewijzigd door Stoney3K op 23-01-2011 14:53]