Toon posts:

Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 41 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:
  • 598.200 views

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:11

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:39:
Op zich is er toch niks mis met je setup van de fronts, de rechter staat wel dichter bij de tv dan de linker maar dat kan je toch gewoon iets compenseren?
Meer van dat ze helemaal tegen de muren/in de hoek staan? Een speaker moet wat ruimte hebben om te ademen, dus helemaal tegen de muur aanzetten kan soms niet goed uitpakken. Veelal krijg je dan een overdreven weergave van laag, maar ook daar heb je liefhebbers voor.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 20:38

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

ja ok, dat is idd wel zo, maar je zou ze wel een stukje naar voren kunnen zetten als je even wil knallen of film wilt zien :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 15:27
Klopt inderdaad, ze staan mij te dicht tegen de muur. Anders komen ze een stuk naar voren en voor de verwarming en dat krijg ik bij de vriendin er niet in :9 (vind ik zelf ook niet zo mooi eerlijk gezegd)
Zoals het nu staat klinkt het goed en de overdreven basweergave blijft gelukkig uit. Waarschijnlijk door het laten zitten van schuim-schijfjes in de basreflexpoorten ..

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:24
Gotez schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:35:
[...]

Ze zitten er alleen bij voor hoogpollig tapijt.

Voor het beste geluid is het over het algemeen beter om er volledig elastische dingen onder te plakken, b.v. rubber dopjes of halve ballen.

zie: http://www.audioholics.co...-2013-what2019s-the-point
grootste onzin dat spikes alleen voor tapijt zouden zijn. Ze hebben op iedere ondergrond effect, het voorkomt namelijk voor een heel groot deel dat de trillingen die je speaker genereert worden doorgegeven aan de ondergrond. Ik heb met en zonder getest, en met geeft een mooier strakker geluid, met name de bas.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 18:45
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:25:
[...]

Het voorkomt namelijk voor een heel groot deel dat de trillingen die je speaker genereert worden doorgegeven aan de ondergrond. Ik heb met en zonder getest, en met geeft een mooier strakker geluid, met name de bas.
Volgens mij is dit op tweakers al vaker langs gekomen, dus laten we hier niet te diep op ingaan. Kort samengevat. Spikes koppelen, dus te trillingen worden juist beter door gegeven, en ja, dit leidt over het algemeen tot een strakken laag. (zie link!)

Zo, nu weer plaatjes kijken....

Anoniem: 85494

Dat was al gezegd. En wat voegen dit soort posts dan toe?

[Voor 84% gewijzigd door FeaR op 18-01-2011 18:16]

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Sinds de laatste foto's die ik heb gepost is er een nieuwe televisie gekomen, de LG 50PK950.
Deze hangt er nu een paar weken, maar heb er nooit foto's van genomen. Om de ''schade'' in te halen, hierbij een reeks nieuwe foto's.

Daarnaast ben ik bezig m'n behang er af te trekken, dus let niet op de stof en papier snippers :P

Ik heb m'n best gedaan om wat screenshots vast te leggen, maar dat lukt nog niet zo goed.

Ook gelijk wat plaatjes van mijn nieuwe speeltje, de Dayton Reference 15HF.

[Voor 68% gewijzigd door Barry op 18-01-2011 21:15]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wellicht een andere host zoeken voor de afbeeldingen? Je kan namelijk niet direct linken van Imageshack :)

• Barry
FeaR1986 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:56:
[...]

Wellicht een andere host zoeken voor de afbeeldingen? Je kan namelijk niet direct linken van Imageshack :)
Nu doen ze het :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Alleen nog wel te groot én van een trage host ;)

• Barry
GoT resized 'm al vanzelf..
Traag? Ik zit met een 3mb verbinding en de foto's springen meteen in beeld.

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:25:
[...]

grootste onzin dat spikes alleen voor tapijt zouden zijn. Ze hebben op iedere ondergrond effect, het voorkomt namelijk voor een heel groot deel dat de trillingen die je speaker genereert worden doorgegeven aan de ondergrond. Ik heb met en zonder getest, en met geeft een mooier strakker geluid, met name de bas.
Ik wist niet wat ik moest geloven over de theorieen ivm spikes. Ik heb daarom laatst zelf ook een klein testje gedaan met mijn MA RS6. (Laminaat vloer) Dwz ik had 1 speaker op rubber voetjes en 1 op spikes gezet. Ik vond de speaker die op spikes stond helderder en strakker klinken. De speaker op rubber voetjes klonk net wat doffer. Ze staan nu dus lekker allebei op spikes (op Xenos RVS onderzetters) te spelen.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Barry schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:06:
Regels zijn er niks voor niks, nu zijn er weinig 56kb'ers meer, maar stel je voor dat mensen op de mobiele telefoon gaan kijken. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Barry schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:06:
GoT resized inderdaad vanzelf, maar de gehele foto wordt nog steeds geladen. In de Topicwarning staat dat je een normaal formaat foto's moet posten. Dus houdt je daar gewoon aan, zeker als je een hele rits foto's post.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kofschipje :p

Anoniem: 36704

Anoniem: 36704 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:46:
Ik wil ook weer wat anders, wellicht wat compacter iig. Ik heb nu
Mordaunt short goeduitziende, zwarte avant serie
2x 908i
2x 902i (met standaarden)
1x center 905i

Geen idee wat wat ik daarvoor mag vragen en of ik ze beter los, danwel compleet in 1x dien te verkopen...
enfin ik ga wat rondkijken
idee iemand?

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 15:27
Mooie speakers zeg! :9~

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

zeker maar liever dat ze mooi geluid produceren (ik durf te gokken van wel hoor maar goed ;) )

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39
SouLLeSSportal schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:33:
[...]

zeker maar liever dat ze mooi geluid produceren (ik durf te gokken van wel hoor maar goed ;) )
Ik heb deze speaker ook. Een super ding! Hoge kwaliteit met minimale delay in gesloten kist.
Ik zou hem graag eens in een kist met poort proberen maar deze zal 100% minder strak klinken maar wel veel dieper gaan.

• Qezqou
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-04-2020
Nadat ik al een lange tijd dit topic volg toch maar mijn set laten zien. En eindelijk eens vanaf voor af aan kunnen beginnen na een verhuizing :)

Kabels verwerkt in de muur.

Behang en een vloer leggen doet wonderen!

Na heel wat hobbyen, een heel eind op weg!

Ten slotte nog een close up van mijn 19'' rack.

Wat je ziet:
TV: Samsung UE40C6000 met draaibare beugel

19'' Rack:
-1HE aansluitpaneel centrale schakelaar-HDMI-Netwerk-USB-USB-Powercon out(spanning)
- 2HE Marantz DV4200
- 2HE XBOX 360
- 4HE Marantz SR5600 Receiver
- 2HE Lade
- 1HE Ventilatiepaneel
- 4HE PC
To Do:
- Kabels wegwerken in de kabelgoot (witte goot die al tegen de muur zit)
- Bekabeling in het rack ordenen
- Blindpaneel vervangen door een 2 HE rack deur
- 2x USB-Chassis monteren in het aansluitpaneel
- ''Oren'' Rackmount PC verwijderen

• Bloemstukje
  • Laatst online: 18:07
@ hierboven, ik mis iets,.. Ah, Speakers ? :P

[Voor 12% gewijzigd door Bloemstukje op 21-01-2011 23:16]

gewoon nee.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:53
Toch heeft zo`n 19" meubel wel wat. Misschien toch maar eens naar kijken bij de volgende verhuizing...

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 19:33

Bruzski

watte ??

8)

- Panasonic P46VT20
- Panasonic DMP-BDT100 3D BD speler (actie van Panasonic)
- Logitech z5500 5.1 audio setje
- UPC Cisco Mediabox HD DVR
- Humax HDCI 2000 Sat ontvanger
- AC Ryan PlayonHD Mini incl. 1 TB WD externe hd
- Thecus M3800 NAS incl. 3x 2TB WD's (raid 1)
- Xbox 360 Elite (250GB hddhackr mod)

:)

[Voor 255% gewijzigd door Bruzski op 23-01-2011 23:23]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 18:03
Hierbij mijn nieuwe set, vandaag aangesloten met special care om alle kabels weg te werken (wat aardig wat tijd kost), wat u ziet:

front: Jamo S606 (bi-wire/amp aangesloten)
center: Jamo S60 CEN
back: Jamo S602
Receiver: Onkyo SR-578
Blu-ray: LG-BD390 (fungeert gelijk als mijn mediacenter via wifi)
TV: Philips 8664 LED 40"

Bevalt uitstekend, typisch een voorbeeld van een set wat niet te duur is, maar enorm waar voor zijn geld bied...

[Voor 3% gewijzigd door refused81 op 22-01-2011 18:31]

iRacing Profiel

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:37
Mooi hoor :D, maar ik zou je speakers "iets" van de muur afzetten nog :D !

• refused81
Mektheb schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:33:
Mooi hoor :D, maar ik zou je speakers "iets" van de muur afzetten nog :D !
Je bedoeld neem ik aan de voorste? Alles staat net, dus moet nog beetje testen, dus ze komen ook nog wel wat verder van de muur :)
Zo moet ik ook nog even kijken hoe de jamo-s606's het best met de woofer aan de zijkant tot zijn recht komen, met de woofer beide naar binnen of met de woofer naar buiten gericht....

iRacing Profiel

Anoniem: 381927

aaah wat zijn de jamo's een genot voor het oog! Ben ook van plan deze set aan te schaffen.
Hoe bevalt het tot nu toe? En heb je deze set volgens mij excl. woofer gekocht? Mis je dat
niet in je geluidsbeleving?

• refused81
Anoniem: 381927 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:42:
aaah wat zijn de jamo's een genot voor het oog! Ben ook van plan deze set aan te schaffen.
Hoe bevalt het tot nu toe? En heb je deze set volgens mij excl. woofer gekocht? Mis je dat
niet in je geluidsbeleving?
Ze overtreffen elke verwachting, vooral om te denken dat ik voor die 5 speakers slechts 398 euro kwijt was.
De design is helemaal top wat mij betreft. Ik heb inderdaad de woofer er niet bij gekocht, dat kost toch minimaal 180-200 euro extra. De frontspeakers hebben grote woofers aan de zijkant, ik denk dat een 'goedkope' subwoofer geen enkele meerwaarde voor gaat leveren.
Vroeger had ik een zware yamaha sub, dit is wel anders, maar persoonlijk hoef ik geen trillende ramen etc. Morgen wat filmpjes kijken, kijken hoe de woofers het doen daarmee.
Tot nu toe is het laag goed aanwezig, enorm strak, en niet overdreven (maar dat zullen ze ook zeker niet aankunnen).

iRacing Profiel

• Mektheb
refused81 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:47:
[...]

Je bedoeld neem ik aan de voorste? Alles staat net, dus moet nog beetje testen, dus ze komen ook nog wel wat verder van de muur :)
Zo moet ik ook nog even kijken hoe de jamo-s606's het best met de woofer aan de zijkant tot zijn recht komen, met de woofer beide naar binnen of met de woofer naar buiten gericht....
inderdaad die bedoel ik, en ik snap het ;).
Mooie set, ben zelf aant neuzen om mijn hepta's de deur uit te doen nu ik binnen 7 dagen naar het nieuwe huis vertrek.
Maar aan de andere kant aant overwegen nieuwe bookshelf's voor in me "computer room" te kopen.
Verder echt een mooie set !

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:43
refused81 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:10:
[...]

Ze overtreffen elke verwachting, vooral om te denken dat ik voor die 5 speakers slechts 398 euro kwijt was.
De design is helemaal top wat mij betreft. Ik heb inderdaad de woofer er niet bij gekocht, dat kost toch minimaal 180-200 euro extra. De frontspeakers hebben grote woofers aan de zijkant, ik denk dat een 'goedkope' subwoofer geen enkele meerwaarde voor gaat leveren.
Vroeger had ik een zware yamaha sub, dit is wel anders, maar persoonlijk hoef ik geen trillende ramen etc. Morgen wat filmpjes kijken, kijken hoe de woofers het doen daarmee.
Tot nu toe is het laag goed aanwezig, enorm strak, en niet overdreven (maar dat zullen ze ook zeker niet aankunnen).
Heb ze zelf toevallig ook sinds gisteren, heb nog alleen de S606 aangesloten, maar ze klinken top. Ik denk er zelf nog wel overna om ook de SUB210 te kopen van Jamo, maar eerst maar eens luisteren hoe 5.0 met films etc klinkt. Ik gebruik ze met een Yamaha RX-V667.

Gigabyte Aorus X570 ULTRA, Ryzen 9 3900X, 32GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung EVO 970 1TB, EVO 840 1TB, 2x LG 27UD68-P, LG 48CX, LG 65C8, Panasonic TX-P50UT50E, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold4 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus

• refused81
MrBlueEyes schreef op zondag 23 januari 2011 @ 01:32:
[...]

Heb ze zelf toevallig ook sinds gisteren, heb nog alleen de S606 aangesloten, maar ze klinken top. Ik denk er zelf nog wel overna om ook de SUB210 te kopen van Jamo, maar eerst maar eens luisteren hoe 5.0 met films etc klinkt. Ik gebruik ze met een Yamaha RX-V667.
Ik heb gister een blu-ray bekeken, en ik moet zeggen, ik hoef echt geen extra subwoofer. Ik vond het geluid perfect.
Ik heb ook nog wat subwoofer testjes (mp3) gedaan en daar kwam die beter uit als ik verwachte.
Maargoed het is maar net wat je verwacht, het laag is zeer goed, maar zal niet je ramen laten trillen in et kozijn :)

iRacing Profiel

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 13:32
FeaR1986 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:25:
[...]
Maar mocht ik het fout hebben dan hoor ik het graag :)
[...]
Thnx :)
Hey :)

Ik heb zelf een Popcorn Hour gehad en daar de ilusie mee gehad dat je daar fijn muziek mee kan afspelen.

Allereerst: Geluidskwaliteit is niet écht je-van-het. (Gebruik zelf een losse Tascam US-100, heerlijk)
Ten tweede: Navigeren met een Popcorn hour is ver-schrikkelijk.
Ten derde: De muziekspeler van de popcorn hour's zijn dramatisch, simplistisch, lelijk en oud. Wat mij vooral iriteerde is dat navigeren door een Raw 64GB bluray iso geen probleem is (makkie), maar een liveset van armin-van-buuren doorskippen met 20 minuten.. oei..

Verder is het een lomp groot apparaat en navigeren via de display ga je erg vervelend vinden. Wellicht is er nu playlist support. Maar een shuffle functie? Dat is zoeken.

De enige kans dat je de C200 een beetje nuttig zal kunnen gebruiken voor muziek is als je deze gaat aansturen via je telefoon via http, en dan nog zit je met het probleem dat je geen playlists kan samenstellen.

Mijn advies, niet doen! Gebruik nu zelf een XBMC in een Atom + ION Combinatie. Ik was voor 275 euro klaar. Display, goed geluid en alle mogenlijkheden die je maar wilt.

• Mektheb
W.Zijlstra. schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:03:
[...]

Mijn advies, niet doen! Gebruik nu zelf een XBMC in een Atom + ION Combinatie. Ik was voor 275 euro klaar. Display, goed geluid en alle mogenlijkheden die je maar wilt.
Dan zou ik persoonlijk kiezen voor een Apple tv first series met een Crysal hd kaartje erin met xbmc ;)
Mooi design, en makkelijk te bedienen met de remote en dan ben je waarschijnlijk voor 160 euro klaar.

-nadeel = geen 1080P

[Voor 50% gewijzigd door Mektheb op 23-01-2011 11:12]

• Da_Vinz
  • Laatst online: 31-05 13:19
Update van mijn home cinema set:
  • Denon 2309 reciever (DTS-MA, HD-Dobly Digital, Audyssey multEQ) via HDMI aangesloten op de TV
  • Klipsch F3 front speakers
  • Klipsch C2 center speaker
  • HDX 1000 NMT aangesloten via HDMI op de versterker Popcorn A200 via HDMI
  • DVD speler aangesloten via scart en SP/DIF op de versterker Playstation 3 slim 160 GB via HMDI
  • Eltax Silverstone rear speakers
  • SVS PB13 Ultra subwoofer
  • Anti-mode 8033 (subwoofer equaliser)
  • 42" panasonic plasma TV (full hd)
  • Harmony One (oplader zie je rechts onderin de kast staan, naast de HDX 1000 Popcorn A200)
Later dit jaar worden de Klipsch fronts, center en de eltax rears vervangen door een matching 5.0 setje (momenteel ben ik aan het kijken naar de KEF T-series en de SVS MBS02).

Momenteel heb ik de kappen op de Klipsch F3 zitten:

Voorheen zonder kappen:

Playstation 3 Slim, Popcorn Hour A200 (met extra koel-gaten) en Harmony One lader:

SVS PB13 Ultra subwoofer (ruim 70 kg, met 750 watt BASH amp):

De subwoofer EQ (DSpeaker Antimode 8033). In eerste instantie had ik deze achterop de subwoofer geplakt met duck-tape, vandaar de lijmresten. Nu ligt hij achter een vaas boven op de subwoofer.:

Surround speaker links achter:

Surround speaker rechts achter + subwoofer naast de bank (subwoofer is net zo groot als het dienblad wat erop staat):

[Voor 22% gewijzigd door Da_Vinz op 23-01-2011 14:08]

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-06 17:07

Osxy

Holy crap on a cracker

Da_Vinz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:45:
Update van mijn home cinema set:

[....]
Bizar hoe klein je TV lijkt, die speakers zijn HUGE!

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

Stoney3K

Flatsehats!

Qezqou schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:48:
- ''Oren'' Rackmount PC verwijderen
Die dingen heten gewoon handgrepen hoor. ;) (Oren zijn die flappen waarmee de PC in het rack geschroefd zit.)

Staat dat rack nu niet gruwelijk in je beeld, leidt het niet af of zo? Dan doe je enorm veel moeite om je TV netjes tegen de muur weg te werken en alle kabels achter de voorzetwand te verstoppen, en dan staat er zo'n zwarte puist voor geparkeerd.

Als ik mijn apparatuur in een rack zou hangen, dan zou ik de hele boel juist verdekt opstellen (liefst zelfs nog in een aparte ruimte, met remote kabels), net zoals je dat in congrescentra ziet, zodat ik het ding niet hoef te zien. Tenzij je natuurlijk geilt op het zien van blote 19" racks. :+
Gotez schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:40:
[...]

Volgens mij is dit op tweakers al vaker langs gekomen, dus laten we hier niet te diep op ingaan. Kort samengevat. Spikes koppelen, dus te trillingen worden juist beter door gegeven, en ja, dit leidt over het algemeen tot een strakken laag. (zie link!)

Zo, nu weer plaatjes kijken....
Als je het artikel leest, wordt er niks gezegd over het frequentiegedrag mét of zonder spikes.

Een nauw oppervlak (zeg een spike van een mm breed) heeft veel meer moeite om lage frequenties door te laten dan een plat vlak zoals de onderkant van je speaker. Het hoog kan er waarschijnlijk beter doorheen, maar dat is een stuk richtingsgevoeliger en wordt gedempt door de ondervloer.

Ooit wel eens een spijker in de muur proberen te hameren en aan de andere kant geluisterd? Ik het begin, als de spijker zich met de punt in de muur werkt, hoor je alleen een scherp getik, daarna worden het pas doffe klappen als de rest van de spijker het geluid door kan geven.

Mooi geluid maken zonder de onderburen te pesten blijft nou eenmaal lastig. Een speaker moet redelijk solide ergens staan, als je een compleet vrij hangende luidspreker hebt zal die minder effectief zijn dan eentje die ergens vast staat. Dat heeft alleen weer als nadeel dat een vast staande luidspreker juist álles doorgeeft naar beneden toe, maar je kan de vaste speaker weer een stuk zachter zetten om dezelfde geluidsdruk voor elkaar te krijgen.

[Voor 48% gewijzigd door Stoney3K op 23-01-2011 14:53]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 21:58

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
W.Zijlstra. schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:03:
[...]

Hey :)

Ik heb zelf een Popcorn Hour gehad en daar de ilusie mee gehad dat je daar fijn muziek mee kan afspelen.

Allereerst: Geluidskwaliteit is niet écht je-van-het. (Gebruik zelf een losse Tascam US-100, heerlijk)

De enige kans dat je de C200 een beetje nuttig zal kunnen gebruiken voor muziek is als je deze gaat aansturen via je telefoon via http, en dan nog zit je met het probleem dat je geen playlists kan samenstellen.

Ik heb zelf de A110. Kwa bediening is ie erg simpel idd mbt audio. Maar geluidskwaliteit... dat ligt eraan natuurlijk. Ik heb 'm zelf optisch op mn versterker. Dan heb je niets meer te doen met een goedkope da converter in je popcorn

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Nu ik de boel enigszins op orde heb wil ik mijn bescheiden setup in mijn meer dan bescheiden woonkamertje ook wel even laten zien (foto's zijn niet echt optimaal, telefoon camera):

Overzichtje

Kleine kamer 6 x 4 meter dus niet zoveel mogelijkheden het mooi op de foto te zetten

rechterfront speaker en pc hoek

rechter surround

linker surround

De receiver, centerspeaker en andere apparaten

Dali 505 zonder cover
Wat je ziet:
  • Samsung UE40B6000 tv 40"
  • Onkyo 508
  • klipsch c10 centerspeaker
  • Dali 505 front speakers
  • JVC SP MXJ100E surround speakers (gewoon oude speakertjes van mijn oude hifi setje)
  • samsung r710 laptop voor films enz.
  • digitenne kastje
  • oude jvc hifi setje
  • xbox + ps2 (gebruik ik eigenlijk nooit meer)
  • drankkastje :+
Wat je niet ziet:
  • game pc (nu nog met alles op de hdd's specs in mijn sig)
  • externe lacie 320gb hdd met mijn muziek
  • Harmony 700
  • extra boxen die in de keuken komen (nog te krijgen)
Ik heb eigenlijk nog de intentie een subwoofer toe te voegen maar gezien de gehorige woning waar ik nu nog woon is dat met de Dali speakers eigenlijk niet echt nodig.
Ben zelf wel tevreden voor nu met deze setup ook al is het een beetje bij elkaar gegooid zooitje apparatuur, vandaar ook de bierkratjes :X

• Anoniem: 193933
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik doe ook eens mee, de laatste tijd behoorlijk wat veranderd :

Overzicht zonder flits:

Je ziet :

LG 37LE2R
Onkyo TX-SR608
2x KEF Q11
KEF iQ60c
Klipsch RW-12
Mac Mini 2,53
Drobo
Ps3
Samsung DigiTV kastje
Ps2
Living Colors lamp

Wat zie je niet :

Infinity Reference 61MK II (rears)

Toekomst :) :

- Grotere, Full HD TV
- Kleinere achterspeakers i.v.m. ruimte. Deze speakers had ik altijd als voorkant staan met JBL melkpakjes aan de achterzijde.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05 15:56
Kan je je TV niet op je center zetten (oid)? Lijkt een beetje in de weg te staan zo. Mooie setup verder hoor :)

Hallo met Tim

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 193933 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:43:

[afbeelding]
Mooi meubel :)
Ik wil ook nog steeds een keer zoiets met diverse vakken voor alle componenten: dus één kastje voor de PS3, kastje voor de XBox 360, kastje voor de receiver, kastje voor de eindversterker en één kastje voor de Blu-rayspeler en dergelijke.

Denk alleen dat het met vijf compartimenten wel erg breed wordt. Of ik moet - net als jij - bijvoorbeeld de receiver op de kast zetten. Maar dan is wel het hele idee van het strak houden weg...

• Da_Vinz
  • Laatst online: 31-05 13:19
Osxy schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:33:
[...]

Bizar hoe klein je TV lijkt, die speakers zijn HUGE!
Dat was de reactie van anderen ook toen in deze foto's de eerste keer poste. Speakers zijn volgens mij 110 cm hoog en 40 cm diep... En met 97 dB gevoeligheid kunnen ze ook vrij hard... :p
De center speaker is volgens mij iets over 50 cm... wat volgens mij niet erg groot is hoor...

• Daan00
  • Laatst online: 19-03 21:07
Qezqou schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:48:

[afbeelding]
Kabels verwerkt in de muur.
[afbeelding]
Behang en een vloer leggen doet wonderen!
[afbeelding]
Na heel wat hobbyen, een heel eind op weg!
[afbeelding]
Ten slotte nog een close up van mijn 19'' rack.
19'' Rack:
-1HE aansluitpaneel centrale schakelaar-HDMI-Netwerk-USB-USB-Powercon out(spanning)
Ga je dat Powercon out - stekkerblokje echt gebruiken?
Sowieso snap ik het connectorpaneeltje niet, met uitzondering van de USB chassisdelen.

• Bassmaniac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09-2022
Je zei het zelf onderaan al, maar "aparte" speaker stands!!
Verder een mooie set-up hoor!

Algemeen:
Valt me op dat de meesten hier vrij grote speakers hebben voor het surround gebeuren. Ik weet dat die over het algemeen beter/mooier klinken dan kleine varianten (zoals de mijne...) Maar had ergens wel verwacht dat ik wat meer van die kleine varianten zou zien. Ach, wellicht kan ik met dit topic mijn vriendin overtuigen toch voor de grotere speakers te gaan, volgende keer... (You know bigger is better, darling! 8) )

• raymonvdm

[afbeelding]

Overzicht zonder flits:
[afbeelding]

Je ziet :

LG 37LE2R
Onkyo TX-SR608
2x KEF Q11
KEF iQ60c
Klipsch RW-12
Mac Mini 2,53
Drobo
Ps3
Samsung DigiTV kastje
Ps2
Living Colors lamp

Wat zie je niet :

Infinity Reference 61MK II (rears)

Toekomst :) :

- Grotere, Full HD TV
- Kleinere achterspeakers i.v.m. ruimte. Deze speakers had ik altijd als voorkant staan met JBL melkpakjes aan de achterzijde.
KEF _/-\o_

Ik zie wel dat je muurbeugel voor je tv ontbreekt... Zelf heb ik de tv op het meubel staan en ligt de iQ60 op een lack plank van ikea, dat kan natuurlijk ook O-)

• bram1984
Bassmaniac schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:02:
[...]

Je zei het zelf onderaan al, maar "aparte" speaker stands!!
Verder een mooie set-up hoor!

Algemeen:
Valt me op dat de meesten hier vrij grote speakers hebben voor het surround gebeuren. Ik weet dat die over het algemeen beter/mooier klinken dan kleine varianten (zoals de mijne...) Maar had ergens wel verwacht dat ik wat meer van die kleine varianten zou zien. Ach, wellicht kan ik met dit topic mijn vriendin overtuigen toch voor de grotere speakers te gaan, volgende keer... (You know bigger is better, darling! 8) )
Ik heb gewoon bescheiden H/K HKTS7 speakertjes staan hoor. Ik heb ook niet meer nodig aangezien ik er bijna alleen maar films mee kijk, en slecht heel zelden muziek luister. Moet er sowieso nog een keer foto's van maken, aangezien we nieuwe meubels hebben.

• Niet online
Pkunk schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:48:
Kan je je TV niet op je center zetten (oid)? Lijkt een beetje in de weg te staan zo. Mooie setup verder hoor :)
De TV heeft een megavoet dus dat past niet. Als je gewoon zit te kijken merk je er overigens niets van, de center staat dan mooi voor de TV.
FeaR1986 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:28:
[...]

Ik wil ook nog steeds een keer zoiets met diverse vakken voor alle componenten: dus één kastje voor de PS3, kastje voor de XBox 360, kastje voor de receiver, kastje voor de eindversterker en één kastje voor de Blu-rayspeler en dergelijke.

Denk alleen dat het met vijf compartimenten wel erg breed wordt. Of ik moet - net als jij - bijvoorbeeld de receiver op de kast zetten. Maar dan is wel het hele idee van het strak houden weg...
Ja dat kastje komt ook uit het topic hier, redelijk naar gezocht. Receiver zou in de kast passen maar heeft dan voor mij gevoel onvoldoende ademruimte + zelf vind ik het wel mooi staan. Ieder zijn voorkeur.
raymonvdm schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:05:
[...]

KEF _/-\o_

Ik zie wel dat je muurbeugel voor je tv ontbreekt... Zelf heb ik de tv op het meubel staan en ligt de iQ60 op een lack plank van ikea, dat kan natuurlijk ook O-)
TV ophangen is wel iets wat mijn voorkeur zou hebben ware het niet dat de muur van peperkoek is. Misschien ooit proberen maar dan pas bij een volgende televisie. KEF bevalt verder goed. ;)

• bram1984
Is het dan niet mooier om de centre boven de TV te hangen? Volgens mij blokkeer je nu ook de IR ontvanger?

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:40
bram1984 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:10:
[...]

Ik heb gewoon bescheiden H/K HKTS7 speakertjes staan hoor. Ik heb ook niet meer nodig aangezien ik er bijna alleen maar films mee kijk, en slecht heel zelden muziek luister. Moet er sowieso nog een keer foto's van maken, aangezien we nieuwe meubels hebben.
Ook met film kunnen grotere speakers zeker een voordeel opleveren. Je hebt toch een groter frequentiebereik en je sub hoeft dan alleen nog maar de echt lage tonen (< 80 hz bijvoorbeeld) weer te geven, waardoor hij weer minder goed aan te wijzen is.

Ben in ieder geval benieuwd naar de foto's, altijd leuk in dit soort topics ;)

[Voor 3% gewijzigd door Martijn1990 op 24-01-2011 15:03]

Anoniem: 293962

FeaR1986 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:28:
[...]

Idd een heel mooi meubel! :)
@Tommeh: welk meubel is dat?

• bram1984
Martijn1990 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:01:
[...]

Ook met film kunnen grotere speakers zeker een voordeel opleveren. Je hebt toch een groter frequentiebereik en je sub hoeft dan alleen nog maar de echt lage tonen (< 80 hz bijvoorbeeld) weer te geven, waardoor hij weer minder goed aan te wijzen is.

Ben in ieder geval benieuwd naar de foto's, altijd leuk in dit soort topics ;)
Klopt, maar met muziek is het het beste hoorbaar.

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 09:01

Goku33

Ownage!

niet de bedoeling, helaas

[Voor 93% gewijzigd door teacher op 26-01-2011 17:17]

• Niet online
Anoniem: 293962 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:04:
[...]

[...]

Idd een heel mooi meubel! :)
@Tommeh: welk meubel is dat?
Dat is twee maal het Ikea Besta Bankje met Besta pootjes. Had het al eerder in deze topicreeks gezien en vond het erg mooi.

Anoniem: 374197

niet de bedoeling...

[Voor 101% gewijzigd door teacher op 26-01-2011 17:17]

• Bassmaniac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09-2022
bram1984 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:10:
[...]

Zijn fijne speakers! (Heb ze zelf ook, vandaar 8) ) Muziek zet ik de versterker voor op Stereo modus, stel de sub wat zachter af en vindt het prima klinken. Anders heb ik nog een zooi aan DTS audio CD's, die spelen dan per definitie af over 5.1 DTS, hetgeen goed tot z'n recht komt met die boxen!

• mr.paaJ
  • Laatst online: 17:35

mr.paaJ

generatie cmd+z

Net een nieuw meubel in elkaar gezet, dus even een update:

qua hardware alleen een extra cheap DVD speler om CD's te draaien, de 42G15 wordt als het goed is komend weekend vervangen voor een 42V20:

speakersetup:
MacMini
Samsung DVD (met coax naar DAC)
PS3
Panasonic P42G15
NorthStar M192
Marantz PM7001Ki
Monitor Audio GS10

hoofdtelefoonsetup:
Airport Express (aangestuurd vanuit MacMini)
CI Audio VDA2/VAC1
Stax SRM-T1W
Stax 4070
Stax SR404LE

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Qezqou
Nou het is ideaal om even een laptopje in te prikken. Het is allemaal makkelijk toegankelijk. En je bent niet aan het rotzooien met losse kabels ;)
Daan00 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 01:41:
[...]

Ga je dat Powercon out - stekkerblokje echt gebruiken?
Sowieso snap ik het connectorpaneeltje niet, met uitzondering van de USB chassisdelen.

• Qezqou
Ja liever had ik um ook ergens anders neergezet, maar dat is met de huidige opstelling niet mogelijk. Verder is het rack zwart + de inhoud en het staat tegen een donkere muur. Mischien iets voor de toekomst. En een mooi 19'' rack in het zicht heb ik niet echt bezwaar tegen ;)
Stoney3K schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:39:
[...]

Die dingen heten gewoon handgrepen hoor. ;) (Oren zijn die flappen waarmee de PC in het rack geschroefd zit.)

Staat dat rack nu niet gruwelijk in je beeld, leidt het niet af of zo? Dan doe je enorm veel moeite om je TV netjes tegen de muur weg te werken en alle kabels achter de voorzetwand te verstoppen, en dan staat er zo'n zwarte puist voor geparkeerd.

Als ik mijn apparatuur in een rack zou hangen, dan zou ik de hele boel juist verdekt opstellen (liefst zelfs nog in een aparte ruimte, met remote kabels), net zoals je dat in congrescentra ziet, zodat ik het ding niet hoef te zien. Tenzij je natuurlijk geilt op het zien van blote 19" racks. :+

[...]

Als je het artikel leest, wordt er niks gezegd over het frequentiegedrag mét of zonder spikes.

Een nauw oppervlak (zeg een spike van een mm breed) heeft veel meer moeite om lage frequenties door te laten dan een plat vlak zoals de onderkant van je speaker. Het hoog kan er waarschijnlijk beter doorheen, maar dat is een stuk richtingsgevoeliger en wordt gedempt door de ondervloer.

Ooit wel eens een spijker in de muur proberen te hameren en aan de andere kant geluisterd? Ik het begin, als de spijker zich met de punt in de muur werkt, hoor je alleen een scherp getik, daarna worden het pas doffe klappen als de rest van de spijker het geluid door kan geven.

Mooi geluid maken zonder de onderburen te pesten blijft nou eenmaal lastig. Een speaker moet redelijk solide ergens staan, als je een compleet vrij hangende luidspreker hebt zal die minder effectief zijn dan eentje die ergens vast staat. Dat heeft alleen weer als nadeel dat een vast staande luidspreker juist álles doorgeeft naar beneden toe, maar je kan de vaste speaker weer een stuk zachter zetten om dezelfde geluidsdruk voor elkaar te krijgen.

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:31
Alweer een tijdje terug, maar ik blijf het een leuke foto vinden van mijn set:

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:31
Die center is groter dan de bumper van mijn auto..

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Ik vind het ook een beste setup wat je hebt idd, maar het begint nu toch wel een beetje "kijk eens wat ik heb wat jij niet hebt" te worden..., of je wil gewoon weer even een veer in je r**t krijgen van anderen door de oh's en ah's ofzo? (heb het ondertussen al 4 of 5x voorbij zien komen als ik me niet vergis)

en nee, ik ben niet jaloers, ben blij met wat ik heb en heb ook andere prioriteiten en hobby's ;)

[Voor 26% gewijzigd door TFDev op 25-01-2011 23:01]

• Gotez
mr.paaJ schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:57:
...
...

hoofdtelefoonsetup:
Airport Express (aangestuurd vanuit MacMini)
CI Audio VDA2/VAC1
Stax SRM-T1W
Stax 4070
Stax SR404LE
Leuk om eens een Stax voorbij te zien komen.

• raymonvdm
Goku33 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:18:
Sorry voor het licht offtopic zijn, maar ik wilde graag een vraag stellen. Ik zie hier veel mensen met spikes onder vloerstaande speakers en subwoofers ter verbetering van de basweergave. Bij ons thuis staat de sub van de Harman Kardon HKTS 16 nu op zijn standaard hard rubberen voetjes rechtstreeks op de houten vloer. Ik heb aan de winkel waar ik de set gekocht heb gevraagd om spikes, maar deze gaf aan dat er geen standaardoplossing voor deze sub beschikbaar is. Heeft iemand ervaring of een idee hoe het beste spikes onder deze sub te plaatsen? En wat moet er dan weer onder die spike? Bvd!
Je kan of je een plaat van staal kan krijgen met daarin 4 spikes hier zet je dan weer de subwoofer op. Je kan natuurlijk ook eerst testen met een stuk multiplex en daar zelf de spikes in maken. Ik heb een keer losse spikes besteld en daar zaten moertjes bij die je in het hout kan slaan koste iets van 10 euro.

http://shop.speakerenco.n...ath=23_33&products_id=695

• Rogierh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 13:20
A. Qonsaides schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:25:

[afbeelding]
Is dat nou 5.1 in 1 speaker? ;)

• bram1984

[afbeelding]
Waar is zo'n oversized centre dan goed voor. :?

Bij mij komen er alleen stemmen uit. :+

Overigens gisteren de Blu-ray Transformers box ontvangen van Blu-ray Offer. Wat een waanzinnig geluid geven dit soort films in DTS-HD zeg. :9~

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 10:49

[afbeelding]
wat ziet die arcam FMJ serie er toch onwijs mooi uit!
Heb zelf de zwart/grijze staan maar wat een mooi ding blijft het!

Anoniem: 382902

bram1984 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:46:
[...]

Waar is zo'n oversized centre dan goed voor. :?

Bij mij komen er alleen stemmen uit. :+

Overigens gisteren de Blu-ray Transformers box ontvangen van Blu-ray Offer. Wat een waanzinnig geluid geven dit soort films in DTS-HD zeg. :9~
Heb die transformers ook! Klappert jou sub ook zo in het begin van de film? 2x volgens mij, als je het hebt wet je wel wat ik bedoel?

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:37
Goku33 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:18:
Sorry voor het licht offtopic zijn, maar ik wilde graag een vraag stellen. Ik zie hier veel mensen met spikes onder vloerstaande speakers en subwoofers ter verbetering van de basweergave. Bij ons thuis staat de sub van de Harman Kardon HKTS 16 nu op zijn standaard hard rubberen voetjes rechtstreeks op de houten vloer. Ik heb aan de winkel waar ik de set gekocht heb gevraagd om spikes, maar deze gaf aan dat er geen standaardoplossing voor deze sub beschikbaar is. Heeft iemand ervaring of een idee hoe het beste spikes onder deze sub te plaatsen? En wat moet er dan weer onder die spike? Bvd!
Je zou ook eens een SubDude kunnen overwegen.

• bram1984
Anoniem: 382902 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:17:
[...]

Heb die transformers ook! Klappert jou sub ook zo in het begin van de film? 2x volgens mij, als je het hebt wet je wel wat ik bedoel?
Ik heb alleen even vlug die scène uit deel 2 gechecked waarin ze in die auto door dat dak vallen.

Over welk deel heb je het? Dan probeer ik dat nog even uit als ik tijd hebt.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

h40d schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:23:
[...]

Je zou ook eens een [url="http://http://www.auralex.com/sound_isolation_subdude/subdude.asp"]SubDude[/url] kunnen overwegen.
link is dood, je mist de : bij http :+

bram1984 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:35:
[...]

Ik heb alleen even vlug die scène uit deel 2 gechecked waarin ze in die auto door dat dak vallen.

Over welk deel heb je het? Dan probeer ik dat nog even uit als ik tijd hebt.
Als de film start, in het beginfilmpje zeg mar, ik had het idee dat het zo hoorde maar hier zat laatst iemand die dacht dat mijn subs he niet trokken. 1x kort en 1x redelijk lang en dan gaat het geluid ook rond.

Killed-1 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:57:
Ik vind het ook een beste setup wat je hebt idd, maar het begint nu toch wel een beetje "kijk eens wat ik heb wat jij niet hebt" te worden..., of je wil gewoon weer even een veer in je r**t krijgen van anderen door de oh's en ah's ofzo? (heb het ondertussen al 4 of 5x voorbij zien komen als ik me niet vergis)

en nee, ik ben niet jaloers, ben blij met wat ik heb en heb ook andere prioriteiten en hobby's ;)
Ik heb zijn set nog niet gezien!!! Ik wil graag nog wat meer foto's zien. En is die center niet wat overdone? Of als je het eenmaal gehoord hebt wil je nooit anders meer??

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:03
Killed-1 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:57:

Het blijft ook gewoon een leuke foto's die oeh's en ah's verdient. Maak je niet zo druk.

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:37
SouLLeSSportal schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:41:
[...]

link is dood, je mist de : bij http :+
Oepssss :o .....is aangepast.

• Martijn1990
Anoniem: 382902 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:17:
[...]

Als de film start, in het beginfilmpje zeg mar, ik had het idee dat het zo hoorde maar hier zat laatst iemand die dacht dat mijn subs he niet trokken. 1x kort en 1x redelijk lang en dan gaat het geluid ook rond.
Denk dat je deel 2 bedoeld? Daar gaat het in de intro inderdaad behoorlijk diep en dat hoort. Hoe het bij jou klonk en wat je sub precies deed weet ik natuurlijk niet. Hier vind ik het in ieder geval erg indrukwekkend en lekker klinken.

Zijn in ieder geval mooie films voor het testen van je surround set :)

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 22:16

[afbeelding]
Vet sick, daar hou ik wel van. Mooi straks en iets wat je niet bij veel mensen tegenkomt in huis.
Foto opzich is ook wel netjes gemaakt, niet klakkeloos ervoor gaan staan en klikklik 8)7

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21
Even een update vanaf mijn kant en tevens de laatste vanaf deze locatie. Volgende week gaan we verhuizen en kan ik eindelijk beginnen aan de opbouw van 2.0 naar 3.1 naar 5.1 :D

Ik heb een paar weken geleden afscheid genomen van mijn Arcam Solo Music (nee die had ik nog niet zo lang ;) ). Ik zag bij een Hifi-boer een monsterlijke Pioneer LX72 staan. Na wat research thuis ben ik erachter gekomen dat deze niet heel veel verschild met de LX73. Dus de LX72 mocht mee naar huis!

Qua klank is hij anders als de Arcam, maar ik had verwacht dat er meer verschil in zou zitten. Qua stereo beeld en aansturing van de B&W CM1 maakt hij alle verwachtingen waar!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 11:36
Vind de Pio's nog steeds het mooiste design hebben. Prachtige apparaten. Feli met de aankoop. :)

there's no tweak without the tweaker

• Martijn1990
Erg mooi inderdaad. Speel zelf met een Pioneer 919 (wat natuurlijk een hele andere klasse is) maar qua design vind ik ze echt top, zeker dat blauwe lichtje bij jou LX72 is erg mooi.

Martijn1990 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:11:
[...]

Denk dat je deel 2 bedoeld? Daar gaat het in de intro inderdaad behoorlijk diep en dat hoort. Hoe het bij jou klonk en wat je sub precies deed weet ik natuurlijk niet. Hier vind ik het in ieder geval erg indrukwekkend en lekker klinken.

Zijn in ieder geval mooie films voor het testen van je surround set :)
Deel 2 inderdaad. Tot dat moment gingen mijn B&W CM8's altijd diep genoeg, tenminste dat dacht ik, maar op dat moment dat die vriend (redelijke audiofiel) dat tegen mij zei, heb ik gelijk maar een Sub besteld. Kan dus zelf bepalen volgende week of het nu zo hoorde of niet :-)

• Martijn1990
Anoniem: 382902 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:51:
[...]

Deel 2 inderdaad. Tot dat moment gingen mijn B&W CM8's altijd diep genoeg, tenminste dat dacht ik, maar op dat moment dat die vriend (redelijke audiofiel) dat tegen mij zei, heb ik gelijk maar een Sub besteld. Kan dus zelf bepalen volgende week of het nu zo hoorde of niet :-)
Oh, in je eerdere bericht zei je dat je subs het niet zouden trekken, maar je bedoeld de units van je CM8's? Dei zullen die scene inderdaad niet goed kunnen weergeven, zonder subwoofer. Maar als je het zo raar vond klinken met je CM8's en je vriend dacht dat ze het niet trokken denk ik dat je je fronts op large hebt staan? Mocht dat het geval zijn, zou ik ze sowieso op small zetten, omdat CM8's het sublaag toch niet kunnen weergeven.

• bram1984
Anoniem: 382902 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:51:
[...]

Ah je hebt helemaal geen sub dus. Dan zal het daar inderdaad wel aan liggen. Het blijft 5.1 hè?

Martijn1990 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:18:
[...]

Oh, in je eerdere bericht zei je dat je subs het niet zouden trekken, maar je bedoeld de units van je CM8's? Dei zullen die scene inderdaad niet goed kunnen weergeven, zonder subwoofer. Maar als je het zo raar vond klinken met je CM8's en je vriend dacht dat ze het niet trokken denk ik dat je je fronts op large hebt staan? Mocht dat het geval zijn, zou ik ze sowieso op small zetten, omdat CM8's het sublaag toch niet kunnen weergeven.
Mijn woofertjes uit mijn CM8 bedoelde ik jah. Ze staan nu op large, zelfde als mijn center, maar hebben het tot die scene altijd goed getrokken maar nu ik mijn sub erbij krijg ga ik ze op small zetten. Zodra ik in de instellingen van mijn Denon reciever aangeef dat ik geen sub heb gaan de fronts automatisch op large en kun je ook niet een crossover instellen. De verkoper gaf ook aan ze op large te zetten en zo klein zijn ze ook niet imo maar heb gelezen dat het altijd beter alles op small te zetten

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 382902 op 26-01-2011 18:29]

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-04 07:28
Anoniem: 382902 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:41:
[...]

Mijn woofertjes uit mijn CM8 bedoelde ik jah. Ze staan nu op large, zelfde als mijn center, maar hebben het tot die scene altijd goed getrokken maar nu ik mijn sub erbij krijg ga ik ze op small zetten. Zodra ik in de instellingen van mijn Denon reciever aangeef dat ik geen sub heb gaan de fronts automatisch op large en kun je ook niet een crossover instellen. De verkoper gaf ook aan ze op large te zetten en zo klein zijn ze ook niet imo maar heb gelezen dat het altijd beter alles op small te zetten
Als je een sub hebt moet je inderdaad alles op small zetten, alles onder de cross-over frequency (instelbaar op je receiver) wordt dan naar de sub gestuurd. Zonder sub speakers op small zetten is een beetje raar, aangezien je een hoop laag geluid gaat missen omdat er geen sub is. Sterker nog, volgens mij kan dat niet eens. Large/small is puur voor base-management met een subwoofer.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jordy van e schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:20: Qua stereo beeld en aansturing van de B&W CM1 maakt hij alle verwachtingen waar!
Je moet ook wel echt een extreem slechte versterker hebben wil je één paar B&W CM1 niet aan kunnen sturen :P

• DjVe
FeaR1986 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:51:
[...]

Je moet ook wel echt een extreem slechte versterker hebben wil je één paar B&W CM1 niet aan kunnen sturen :P
Tssskkkk.... ;)

Ben het niet met je eens! Ik zou oorspronkelijk naar een Arcam Solo Mini gaan kijken/luisteren. Maar de normale Solo music klonk beduidend beter (vooral in het laag). Net alsof hij meer adem had. Op een stel Kef en Focals waren de verschillen minimaal tussen de mini en de music. Hij vraagt toch best wat vermogen om goed uit de voeten te komen ;)

• Martijn1990
Dane86 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:23:
[...]

Als je een sub hebt moet je inderdaad alles op small zetten, alles onder de cross-over frequency (instelbaar op je receiver) wordt dan naar de sub gestuurd. Zonder sub speakers op small zetten is een beetje raar, aangezien je een hoop laag geluid gaat missen omdat er geen sub is. Sterker nog, volgens mij kan dat niet eens. Large/small is puur voor base-management met een subwoofer.
Large is voor speakers die laag genoeg kunnen om een sublaag weer te geven. De CM8's gaan als ik mij niet vergis tot 69 hz (-3 dB) wat dus niet genoeg is voor sublaag. Ga je dan je speakers op large zetten, zullen ze dat met hele "zware" film scene's niet heel prettig vinden. Ik kan mijn speakers (ook zonder sub) gewoon op small zetten en dan nog gaan ze tot 50 hz.

Verder maar ontopic, want dit is een discussie die maar door kan blijven gaan.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 10:26
Snap niet waarom er zoveel tv-meubels gemaakt worden met lades. Dit is toch niet praktisch?

[Voor 26% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 27-01-2011 12:53]

• bram1984
Ik heb er een met een schuifdeur. Ideaal. :)

• DjVe
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:51:
[...]

Snap niet waarom er zoveel tv-meubels gemaakt worden met lades. Dit is toch niet praktisch?
Daarom heb ik dat meubel verkocht en komt deze er nu te staan :)

[Voor 9% gewijzigd door DjVe op 27-01-2011 13:50]

• bram1984
Jordy van e schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:49:
[...]

Daarom heb ik dat meubel verkocht en komt deze er nu te staan :)

[afbeelding]
Praktischer, maar ik vind deze persoonlijk niet bepaald mooier. Ik ben dan ook meer van de teak-achtige houten meubels.

edit: waar zijn de andere twee poten trouwens?

Zal vandaag of morgen even wat pics van de nieuwe inrichting droppen.

[Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 27-01-2011 14:08]

• Martijn1990
bram1984 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:07:
[...]

Praktischer, maar ik vind deze persoonlijk niet bepaald mooier. Ik ben dan ook meer van de teak-achtige houten meubels.

edit: waar zijn de andere twee poten trouwens?

Zal vandaag of morgen even wat pics van de nieuwe inrichting droppen.
Zo te zien is het een driepoot, in het midden aan de achterkant zit nog een poot.

• bram1984
Okay, maar daar gaan hoop ik dan ook de kabels doorheen? Anders wordt het een boeltje, lijkt me.

• Mektheb
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:51:
[...]

Daarom heb ik een minder hoge versterker die wel in het zelfde meubel als op de foto past ! xD
Maar als de verhuizing klaar is dan komt er wel een buizensetje op :D

• DjVe
bram1984 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:24:
Okay, maar daar gaan hoop ik dan ook de kabels doorheen? Anders wordt het een boeltje, lijkt me.
Hij komt tegen een (nog te maken) muurtje waar ook de tv aan gehangen wordt. Qua kabels valt het trouwens wel mee. Ik zorg voor 6 wandcontactdozen voor de prik. Luidsprekerkabel gaat achter de plint naar verschillende posities in de kamer (ook 2 maal cat5 en coax). Verder gaat er drie maal (PS3, HTPC, HD-DVR) HDMI naar de Pioneer en vanaf de Pioneer 1 HDMI naar de tv. Dus dat valt reuze mee :)

Ik zou het liefste ook een dicht meubel hebben van hout, maar ik verwissel nog wel eens van apparatuur. De receiver die ik nu heb, past in geen enkel meubel. De enige optie is dan een "een op maat gemaakt" meubel en daar heb ik nu het geld niet voor. Het open meubel wat ik je liet zien is in mijn situatie praktischer, bovendien neem ik ook twee bijpassende stands voor de B&W speakers. Uiteindelijk zal het dus wel één geheel zijn.

• Ruubschen
  • Laatst online: 16-02-2022
FeaR1986 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:51:
[...]

Juist mijn CM 1's deden het zo ontzettend veel beter met een potentere eindbak, terwijl de geintegreerde stereo daarvoor ook niet lullig was (Cambridge audio 650A). De gehele CM reeks speelt een stuk lekkerder met wat meer vermogen...

• Gotez
Ruubschen schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:49:
[...]

Juist mijn CM 1's deden het zo ontzettend veel beter met een potentere eindbak, terwijl de geintegreerde stereo daarvoor ook niet lullig was (Cambridge audio 650A). De gehele CM reeks speelt een stuk lekkerder met wat meer vermogen...
Die 640A is 75 watt opgegeven vermogen. Dit is veel. Ik denk dat 15 watt genoeg is om de speakers door de kamer te laten stuiteren. Ja, die cm1's hebben een laag redement, maar meer als 15 watt hebben ze echt niet nodig, zeker niet in een huiskamer. Dit soort uitspraken klinkt als onzin en past beter bij een verkoper dan bij een tweaker.

• DjVe
Ruubschen schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:49:
[...]

Juistem!

@FEAR je hebt er duidelijk geen verstand van :+

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wie o wie maakt er ondertussen eens een mooie Deel 42? :)

Wise enough to play the fool

• DjVe
Gotez schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:44:
[...]

Die 640A is 75 watt opgegeven vermogen. Dit is veel. Ik denk dat 15 watt genoeg is om de speakers door de kamer te laten stuiteren. Ja, die cm1's hebben een laag redement, maar meer als 15 watt hebben ze echt niet nodig, zeker niet in een huiskamer. Dit soort uitspraken klinkt als onzin en past beter bij een verkoper dan bij een tweaker.
Met al het respect, maar je hebt zelf dus geen ervaring met de CM reeks? Zoals ik ook al eerder aangaf, speelt een Arcam Solo Mini prima met een stel CM1. Echter speelt de Solo Music (die twee maal zoveel vermogen heeft) de sterren van de hemel met een stel CM1 speakers. Het laag is zoveel meer gecontroleerd door het extra vermogen. Om de vergelijking af te maken heb ik beide opstellingen in dezelfde luister ruimte beluisterd met een Arcam Ipod dock (zodat het loopwerk buiten beschouwing gelaten werd).
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee