Leuk dat ze zo bevallen. Wel gek dat toen ik na het zie van de whathifi sticker er op googlede, ik geen hits kon vinden van eltax op de whathifi website.Bommes schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:19:
2de kerstdag besteld en vandaag binnen gekomen:
Wat een super speakertjes zijn dit ik ben blij dat ik ze zonder te luisteren toch gewoon besteld heb.
Dit is ver buiten de klasse van wat je zou verwachten bij een dergelijk lage kostprijs (normale fineer gewerkt 130euro per setje, hoogglans zwart 170euro).
It's true, ook al is 't 10 en een half jaar geleden: http://www.vision-ict.nl/..._monitor_III_whathifi.pdf
.
[ Voor 21% gewijzigd door Jolly_Jumper op 04-01-2011 20:24 ]
Ik zal het tegen mijn vrouw zeggen..Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:21:
Wel de deur goed vasthouden anders ligt er één Eltax op het TV meubel.

Dankje, zijn maar gewoon ff snel in elkaar geflanst, het eerste dat mijn vrouw zij toen ze ze zag was:iNFiNiTY- schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:11:
[...]
Leuk die stands, wat gebruik je onder de stands.. spikes?
oh leuk katten krap paaltjes, waar zijn die voor..??
Onder de stands ligt een rubber mat ongeveer 1 cm dik (vaak gebruikt om airco's op plat daken te zetten en zo)
De onderste plank van de stands is 4 cm dik multiplex dat is zwaar genoeg om het geheel netjes stabiel te houden.
Los op de vloer zou ook wel kunnen maar dan blijft het een beetje heen en weer schommelen.
Overigens staan de speakertjes zelfs op spikes op de stands, maar dat heeft meer te maken met het feit dat de baspoort aan de onderzijde van de speakert zit.
zie reactie hier boven, ze hebben ooit in dat tijdschrift gestaan.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:11:
[...]
Leuk dat ze zo bevallen. Wel gek dat toen ik na het zie van de whathifi sticker er op googlede, ik geen hits kon vinden van eltax op de whathifi website.
overigens klinken ze echt geweldig, net wat cdtjes in de lade geduwd en eens wat beter zitten luisteren.
De mp3tjes van de harde schijf vallen genadeloos door de mand, wat zijn sommige toch van slechte kwaliteit zeg.
Maar de net beluisterde cd's echt top, wat een laag zonder opdringerig te worden, gewoon goed strak en absoluut genoeg om een subje overbodig te maken.
Algehele impressie zover is echt goed, ze moeten nog wel los spelen, op lager volume zijn ze nog wat timide, maar dat komt wel goed.
[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 04-01-2011 20:26 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Na lang twijfelen toch maar eens wat foto's gemaakt van onze huiskamer.
Mede doordat ik toch vaak las dat er tweakers erg benieuwd waren naar Teufelsets.
Wat je ziet:
Philips 40PFL8664
Marantz SR6004
Marantz CD5004
Philips BDP7500
Teufel Columa 900 5.1 set
Om het te bedienen:
Philips Prestigo SRT9320
Verder nog:
Kenwood DP1050 (Oude CD speler, >16jaar oud)
UPC box
Philips Living Colors lamp
Roland gitaar versterkertje
Ik ben erg blij met de Teufelset. Geluid is, ook bij stereo, erg goed!
Aankoop is even lastig. Je kan het niet van te voren beluisteren, maar de terugstuur
garantie is dan erg fijn. Service is ook perfect. Een van de dozen van de speakers was
waarschijnlijk op iets scherps gevallen waardoor 1 speaker een kras had. 1 telefoontje
en ik stond een een paar dagen later een nieuwe doos met speakers open te maken.
Front:

Subwoofer:

Center:

Meubel:

Apparatuur:

Zithoeken:

Kleur!!

Mede doordat ik toch vaak las dat er tweakers erg benieuwd waren naar Teufelsets.
Wat je ziet:
Philips 40PFL8664
Marantz SR6004
Marantz CD5004
Philips BDP7500
Teufel Columa 900 5.1 set
Om het te bedienen:
Philips Prestigo SRT9320
Verder nog:
Kenwood DP1050 (Oude CD speler, >16jaar oud)
UPC box
Philips Living Colors lamp
Roland gitaar versterkertje
Ik ben erg blij met de Teufelset. Geluid is, ook bij stereo, erg goed!
Aankoop is even lastig. Je kan het niet van te voren beluisteren, maar de terugstuur
garantie is dan erg fijn. Service is ook perfect. Een van de dozen van de speakers was
waarschijnlijk op iets scherps gevallen waardoor 1 speaker een kras had. 1 telefoontje
en ik stond een een paar dagen later een nieuwe doos met speakers open te maken.
Front:

Subwoofer:

Center:

Meubel:

Apparatuur:

Zithoeken:

Kleur!!

Around here, something radiates. (Counting Crows)
danku, die ambx ziet er ook echt mooi uit als ie aan staat zo.Apocal1pse schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:47:
Apart zo die tv + ambx in een donkere kast, ik vind 't wel wat hebben.
Ben benieuwd naar wat je van die yamaha - jamo combinatie vind. Ben namelijk zelf aan 't kijken naar een receiver + speakers en de yamaha 667 + jamo s 606/608 zijn mogelijke kanshebbers.
Heb je vooraf meerdere combinaties geluisterd ? Of heb je deze combinatie van vb iBood ofzo gehaald ?
Over de combo, het is inderdaad bij ibood bij elkaar gesprokkeld, maar ik heb al redelijk wat setjes gehoord, die 667 is best wel goed, ik vind 'm zelf icm jamo's wat muzikaler dan een onkyo 507 (dan heb je scherp hoog van de onkyo + scherp hoog van de jamo, moet je van houden, nu klinken de speakers naar mijn mening iets beter) en houd zich beter als je het volume op gaat schroeven, maar oren zijn zo subjectief als wat en de verschillen tussen versterkers zijn nogal klein, dus pin me er niet op vast. Verder wordt die yamaha wat minder warm dan een onkyo, wat wel zo prettig is. Verder zijn die 606'jes sowieso fijne speakers voor het geld en ik denk dat ze het goed doen icm deze receiver, die 608's zijn meteen weer 50% duurder en, naar mijn mening, niet 50% beter. Als je zoveel per speaker wil besteden zou ik ook eens naar klipsch en kef zuilen kijken.
danku, meubel staat inderdaad scheef, hij stond toen net in elkaar dus ik dacht ff snel een fototje makenSgtElPotato schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:54:
[...]
Gave meubel. Zelf gemaakt of laten maken?
Lijkt ook wel of ie scheef staat op de vloer ?
[ Voor 4% gewijzigd door Bastard op 04-01-2011 23:56 ]
Bommes schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:25:
[...]
Ik zal het tegen mijn vrouw zeggen..![]()
[...]
Dankje, zijn maar gewoon ff snel in elkaar geflanst, het eerste dat mijn vrouw zij toen ze ze zag was:
oh leuk katten krap paaltjes, waar zijn die voor..??
Onder de stands ligt een rubber mat ongeveer 1 cm dik (vaak gebruikt om airco's op plat daken te zetten en zo)
De onderste plank van de stands is 4 cm dik multiplex dat is zwaar genoeg om het geheel netjes stabiel te houden.
Los op de vloer zou ook wel kunnen maar dan blijft het een beetje heen en weer schommelen.
Overigens staan de speakertjes zelfs op spikes op de stands, maar dat heeft meer te maken met het feit dat de baspoort aan de onderzijde van de speakert zit.
[...]
zie reactie hier boven, ze hebben ooit in dat tijdschrift gestaan.
overigens klinken ze echt geweldig, net wat cdtjes in de lade geduwd en eens wat beter zitten luisteren.
De mp3tjes van de harde schijf vallen genadeloos door de mand, wat zijn sommige toch van slechte kwaliteit zeg.
Maar de net beluisterde cd's echt top, wat een laag zonder opdringerig te worden, gewoon goed strak en absoluut genoeg om een subje overbodig te maken.
Algehele impressie zover is echt goed, ze moeten nog wel los spelen, op lager volume zijn ze nog wat timide, maar dat komt wel goed.
Een likje zwart zou geen kwaad kunnen, maar ik vindt het altijd wel wat hebben als mensen zelf wat maken. Ze kunnen later altijd nog als krabpaal dienen inderdaad.
Voorals nog zijn we op de witte toer geslagen, maar het nieuw te maken stereo/tv meubel word ook al wit, dus of de stands ook wit moeten worden of zoals jij zegt zwart, of iets compleet anders ben ik nog niet uit..iNFiNiTY- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:57:
Een likje zwart zou geen kwaad kunnen, maar ik vindt het altijd wel wat hebben als mensen zelf wat maken. Ze kunnen later altijd nog als krabpaal dienen inderdaad.
Eerst maar wachten op het voor jaar, moet namelijk buiten klussen onder de serre en daar is het nu net iets te koud voor..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Bij deze ook maar eens mijn woonkamer
Ik ben onlangs verhuisd, dus dat de woonkamer een beetje kaal oogt kan kloppen.
Woonkamer:
http://www.ntronix.nl/woning/2.JPG
Vooraanzicht:
http://www.ntronix.nl/woning/1.JPG
De achterspeakers staan op stands, en dat ziet er zo uit:
http://www.ntronix.nl/woning/3.JPG
Apparatuur:
TV: Samsung LE46A686 (dacht ik)
Receiver: Yamaha RX-V663
Centerspeaker: Kef iQ6c
Zuilspeakers: Kef iQ5 (special edition)
Achterspeakers: Kef iQ3
Subwoofer: JBL ES250P
Verder staat er een Wii, PS3 en een samsung decoder voor digitale tv.
Ik zit er verder aan te denken om mijn versterker onder de PS3 te plaatsen, maar dat zal waarschijnlijk betekenen dat ik een groot gat in de achterwand van mijn tv meubel moet maken en aangezien hij nieuw is vind ik dat geen plezierige gedachte.
Woonkamer:
Vooraanzicht:
Apparatuur:
Ik zit er verder aan te denken om mijn versterker onder de PS3 te plaatsen, maar dat zal waarschijnlijk betekenen dat ik een groot gat in de achterwand van mijn tv meubel moet maken en aangezien hij nieuw is vind ik dat geen plezierige gedachte.
Waarom heb je dan geen meubel gekocht waar hij in past? Dat was mijn enige eis, de rest mocht de vrouw bepalen
Mijn boefje is liev!
@Joenevd: DM mij even welk tv kast dat is pls.. Dat is precies wat ik zoek..
Toevallig bij Goossens wezen shoppen en het kastje EDGE tegen gekomenjoenevd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:30:
Bij deze ook maar eens mijn woonkamer![]()
Woonkamer:
Vooraanzicht:
Apparatuur:
Onder speaker/ stand, iemand wel eens http://www.audiofriends.nl/accessoires/demper/index.html gebruikt ipv spikes?
Nou ik doe het anders, ik heb 2 stukken kurk van 35x20, daarop 2 stukken natuursteen van 35x20x6, daarop mijn Magnat speaker zuilen met eronder spikes. Kan wel zeggen dat het enorm goed werkt.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Tussen mij speaker en de speaker-plaat heb ik demping zitten, ik zoek een alternatief voor spikes onder mijn standaard. Kurk werkt inderdaad ook wel goed.
dit is echt mooi !ocdaan schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:50:
Absolutely, beam me up Scotty!
Oude huis:
[afbeelding]
En ons nieuwe huis:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
And the captains chair![]()
[afbeelding]
LG 42LH3300
Q Accoustics 2010 5.1 setje
Links:
Pioneer VSX-820-K
PS3
Rechts:
HTPC - Antec Fusion, Asus 780G mobo, Athlon II X2 240, 5770, OCZ Onyx SSD 32GB
Squeeze-PC-tje - Atom D510 pov mobo (s/pdif) , OCZ Onyx SSD 32GB
Aantal usb harddisks met daarachter een gigabit switch
Helaas de kabels niet meegerekend met het opmeten, maar goed we zien welJB schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:40:
Waarom heb je dan geen meubel gekocht waar hij in past? Dat was mijn enige eis, de rest mocht de vrouw bepalen
Zoals Jarnootje eigenlijk al aangeeft, bij Goossens/Betermeubel vind je deze (is van de Edge serie).Frank1973 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:50:
@Joenevd: DM mij even welk tv kast dat is pls.. Dat is precies wat ik zoek..
Mja, betermeubel, is volgens mij hetzelfde als Goossens..Jarnoootje schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:29:
[...]
Toevallig bij Goossens wezen shoppen en het kastje EDGE tegen gekomen? Wij hebben deze ook reeds besteld, maar dan in het onbewerkt eiken. Hij wordt in week 7 geleverd. Dan zal ik (eindelijk) mijn/onze opstelling ook eens posten!
Jep dat is de Belgische keten.joenevd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:04:
[...]
[...]
Mja, betermeubel, is volgens mij hetzelfde als Goossens..
Mijn boefje is liev!
Ook maar eens mijn setupje posten. 
Ik ben recentelijk overgestapt van surround naar stereo. Dit is voor muziek toch echt een stuk beter en zoveel films kijk ik wat minder. Ik ben er heel tevreden, it serves my purposes.
Zal morgen in het daglicht wat betere foto's maken indien gewenst. 's Avonds met kunstlicht gaat niet zo lekker.
Wat zien we:
-Samsung LE32B550
-Denon DRA-1000
-Sony BDP-S360
-Sony MDS-JE510
-2x Kef Q7
Wat andere nuttige dingetjes:
-Yamaha Pacifica
-Roze GameCube (GayCube
)
-Logitech harmony 515
Ik ben voornamelijk trots op mijn Q7's die ik voor een prikkie nieuw heb kunnen kopen!
Het meubel is zelf gemaakt met gefineerd mdf!
Ik ben recentelijk overgestapt van surround naar stereo. Dit is voor muziek toch echt een stuk beter en zoveel films kijk ik wat minder. Ik ben er heel tevreden, it serves my purposes.
Mijn HT setje | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Zal morgen in het daglicht wat betere foto's maken indien gewenst. 's Avonds met kunstlicht gaat niet zo lekker.
Wat zien we:
-Samsung LE32B550
-Denon DRA-1000
-Sony BDP-S360
-Sony MDS-JE510
-2x Kef Q7
Wat andere nuttige dingetjes:
-Yamaha Pacifica
-Roze GameCube (GayCube
-Logitech harmony 515
Ik ben voornamelijk trots op mijn Q7's die ik voor een prikkie nieuw heb kunnen kopen!
Het meubel is zelf gemaakt met gefineerd mdf!
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Correct?R420R schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:08:
Correct.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Heej vraagje is dat de n-joy Divana bank ?joenevd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:30:
Bij deze ook maar eens mijn woonkamer![]()
Woonkamer:
wij zijn ook op zoek naar een bank, en kwamen ook deze tegen.
Is dit met een Chaise Lounge?
Of een ligelement totaal lengte 2m 17 ?
Graag hoor ik het, dan zijn wij geholpen
Ze hadden bij goossens EHV geen ligelement opstelling staan namelijk.
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Grappig die heb ik ook nog staan op zolder in een kratje, hier naast de pc staan nog 30mdtjes vol met muziek maar gebruiken doe ik het niet meer..
Gebruik jij het nog wel actief..??
Verwijderd
Na tijden dit topic te hebben gevolgd post ik ook maar is mijn bescheiden set-up.
Sinds kort op ibood mijn jamo setje met mijn onkyo versterker binnen.
Op mijn kamertje klinkt het super!
Had hiervoor een JBL SCS 200.5 setje dus kan dan eigenlijk ook niet slechter
Wat zie je:
-32LG3000
-Jamo 426 HCS3
-Yamaha YST-SW015
-Onkyo TX-SR 508
-Sony BDP-S350
-Digitenne decoder
-Ps2
Verder nog:
-Acer 24 inch monitor
-Leuk core i5 systeem
-JBL SCS 200.5 op zone 2(aan vervanging toe)
-Logitech Harmony one
Foto's:

(kabelgootjes hangen wat scheef
, maar worden binnenkort vervangen door die van vogel's)

En mijn nieuwe schilderijtje:)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Sinds kort op ibood mijn jamo setje met mijn onkyo versterker binnen.
Op mijn kamertje klinkt het super!
Had hiervoor een JBL SCS 200.5 setje dus kan dan eigenlijk ook niet slechter
Wat zie je:
-32LG3000
-Jamo 426 HCS3
-Yamaha YST-SW015
-Onkyo TX-SR 508
-Sony BDP-S350
-Digitenne decoder
-Ps2
Verder nog:
-Acer 24 inch monitor
-Leuk core i5 systeem
-JBL SCS 200.5 op zone 2(aan vervanging toe)
-Logitech Harmony one
Foto's:

(kabelgootjes hangen wat scheef

En mijn nieuwe schilderijtje:)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Jazeker! Een prima alternatief voor tapejes. Ik wil niet altijd de moeite nemen om een cd te maken van een lp ofzo. Dan werkt een md'tje net zo goed.Bommes schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:17:
[...]
Grappig die heb ik ook nog staan op zolder in een kratje, hier naast de pc staan nog 30mdtjes vol met muziek maar gebruiken doe ik het niet meer..
Gebruik jij het nog wel actief..??
Wordt die Onkyo niet te warm zo, met alles erop?? Volgens handleiding moet er 20cm ruimte boven zijn...?
Verwijderd
Hij word niet heel heet.Frank1973 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:21:
Wordt die Onkyo niet te warm zo, met alles erop?? Volgens handleiding moet er 20cm ruimte boven zijn...?
Hoe heet mag zo'n receiver eigenlijk worden?
Totdat hij in de beveiliging schietVerwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:59:
[...]
Hoe heet mag zo'n receiver eigenlijk worden?
Maar neem aan dat de Blu-rayspeler die er bovenop staat niet helemaal door loopt tot de achterkant van de receiver. Want dan kan de warme lucht daar nog weg. Als dat wel zo is, is dit toch vragen om problemen...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Ik heb een vraagje
kheb een onkyo tx-sr576 en genoeg ruimte voor de warmte zo'n 12 cm ruimte boven in.
als ik een film kijk springt hij soms uit en gaat het lampje van stand by knipperen.
wat zou dat zijn
kheb een onkyo tx-sr576 en genoeg ruimte voor de warmte zo'n 12 cm ruimte boven in.
als ik een film kijk springt hij soms uit en gaat het lampje van stand by knipperen.
wat zou dat zijn
Verwijderd
Man man, was eerst nog van plan de Z-5500 van Logitech te kopen, maar nu ik al die receivers + speakers van iedereen zie toch maar besloten om door te sparen! Wat tof allemaal! Iemand nog tips voor welke receiver bij welke speakers past? of toevallig een linkje naar een topic daarover? Onkyo receiver/Jamo speakers komt hier wel vaak voor zie ik...
Als je bij de Onkyo kijkt staat er rechtsvoor boven op de versterker, dat er ruimte moet worden vrijgehouden omdat daar alle koelribben zitten.. Las je gewoon normaal muziek luistert dan wordt hij niet heet.. Maar als je een film kijkt met TrueHD dan moet de ersterker flink zijn best doen..FeaR1986 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 01:20:
[...]
Totdat hij in de beveiliging schiet
Maar neem aan dat de Blu-rayspeler die er bovenop staat niet helemaal door loopt tot de achterkant van de receiver. Want dan kan de warme lucht daar nog weg. Als dat wel zo is, is dit toch vragen om problemen...
Persoonlijk zou ik toch wat ruimte vrijhouden erboven..
Een mogelijk antwoord is net boven je gegeven: als hij verder helemaal klem in een meubel zit dan kan het best zijn dat hij gewoon te warm word en in de beveiliging schiet, al helemaal als het na een tijdje (afkoelen) weer over gaat. Heb je je hand al eens op het apparaat gelegd als hij uit schiet? Als je je hand er niet meer op kunt houden, dan mag je er gevoeglijk van uit gaan dat hij te warm is gewordenVerwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 02:02:
wat zou dat zijn
@DennZo: er is geen topic over welke receiver bij welke speaker past. Je zult bij het lezen van dit (andere) topic(s) misschien combinaties vaker zien, maar hifi is zo'n persoonlijk ding dat er simpelweg geen foute combinatie is, zolang jij het goed vindt klinken.
Voeg daaraan toe dat geluid, mits het niet extreem slecht is, ook iets is waaraan je kan wennen. Als je aan een sound gewend bent dan ben je daar ook meestal tevreden mee.DriveSand schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 07:52:
[...]
Een mogelijk antwoord is net boven je gegeven: als hij verder helemaal klem in een meubel zit dan kan het best zijn dat hij gewoon te warm word en in de beveiliging schiet, al helemaal als het na een tijdje (afkoelen) weer over gaat. Heb je je hand al eens op het apparaat gelegd als hij uit schiet? Als je je hand er niet meer op kunt houden, dan mag je er gevoeglijk van uit gaan dat hij te warm is geworden.
@DennZo: er is geen topic over welke receiver bij welke speaker past. Je zult bij het lezen van dit (andere) topic(s) misschien combinaties vaker zien, maar hifi is zo'n persoonlijk ding dat er simpelweg geen foute combinatie is, zolang jij het goed vindt klinken.
Er zijn uitzonderingen. Als je regelmatig met beter spul geconfronteerd wordt (zoals ik
Ik had zelf Pioneer zuilen in een surround opstelling en was daar en sich tevreden mee. Totdat ik de KEF Q5 bij iemand hoorde... Toen moest en zou ik ook KEF's hebben. Hierboven is het resultaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Blaat op 08-01-2011 10:00 ]
Zoeken, recensies lezen en luisterenVerwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 06:06:
Man man, was eerst nog van plan de Z-5500 van Logitech te kopen, maar nu ik al die receivers + speakers van iedereen zie toch maar besloten om door te sparen! Wat tof allemaal! Iemand nog tips voor welke receiver bij welke speakers past? of toevallig een linkje naar een topic daarover? Onkyo receiver/Jamo speakers komt hier wel vaak voor zie ik...
Onkyo Jamo combinatie is misschien ook omdat je daar regelmatig aanbiedingen van hebt als setje. Volgens mij is Onkyo KEF ook een veel gebruikte combinatie, maar dat klinkt echt heel anders.. Volgens mij hoor je trouwens ook veel minder snel verschil tussen recievers dan tussen boxen. Het verschil tussen een Onkyo 508 en 608 met dezelfde boxen heb ik niet echt kunnen horen. Het verschil met KEF en Jamo speakers op dezelfde reciever is echter wel een wereld van verschil.
Hallo met Tim
Verwijderd
Oké, dan weet ik waar ik aankomende periode tijd en aandacht in ga investeren
. Behoorlijk geënthousiasmeerd door dit topic!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 14:25 ]
Afgelopen maandag mijn SR6004 reciever bij correct voor garantie afhandeling gebracht (had ineens een hoorbare ruisvloer op het rechter front kanaal zitten). Om toch nog een beetje muziek te kunnen luisteren is de beslissing voor een hoofdtelefoon versterker "verplicht" wat naar voren geschoven.Gotez schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:37:
[...]
Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze.
Maandag avond via email contact met DavidZheZhe op het Little Dot forum de versterker besteld. Netjes te woord gestaan bij technische vragen en mogelijkheden de shipping procedure wat aan te passen (ander aflever adres).
Gisteren de email notificatie gekregen dat versterker onderweg was, vervolgens 20min later verbaasd staan te kijken dat een DHL Epress koerier een pakketje uit China voor mij had. Had nog douane kosten verwacht, maar hiervan geen sprake. Moet eerlijk toegeven dat de shipping tijd mij alles is meegevallen
Na ontvangst direct wat tests gedaan, heb wel even de verschillende gain settings moeten proberen voor ik een goed geluid uit de AKG-K601 had. Afgelopen nacht de versterker volgens manual een "burn-in-tests" laten draaien.
Deze morgen met div. SA-CD's getest en ben zeer tevreden. Prijs kwaliteit verhouding is zeker in orde.
Nu maar hopen dat de garantieafhandeling bij Marantz mij ook aangenaam verrast qua doorlooptijd.
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
Na hier een tijdje te hebben rondgeneusd en leuke/mooie/interessante set-ups te hebben gezien, hierbij dan de mijne
Overzichtsfoto:
Foto van voornamelijk de setup:

Wat zie je wel:
Receiver: Harman/Kardon AVR430
DVD speler: Harman/Kardon DVD22
Speakers: Harman/Kardon HKTS7 (inlc. 100W actieve sub, naast de kast)
TV: Philips 37PFL9946 Plasma TV (in mijn ogen te oud, volgens die van mijn vriendin, nog niet oud genoeg!)
Lamp: Philips Living Colors
Set-top: Motorola 1960
Telefoon: Siemens SL785
Wat zie je niet:
Playstation 2 (in de kast)
de meeste draden (in de muren)
overige zooi (voornamelijk in de kast...)
Wat staat er nog op mijn verlanglijstje:
Panasonic Plasma 42"
setje CANTON boxen (7.1) welke beter aansluiten bij het vermogen van de huidige / toekomstige receiver
Blu-Ray speler
Andere versterker/receiver MET hdmi poorten
Overzichtsfoto:

Wat zie je wel:
Receiver: Harman/Kardon AVR430
DVD speler: Harman/Kardon DVD22
Speakers: Harman/Kardon HKTS7 (inlc. 100W actieve sub, naast de kast)
TV: Philips 37PFL9946 Plasma TV (in mijn ogen te oud, volgens die van mijn vriendin, nog niet oud genoeg!)
Lamp: Philips Living Colors
Set-top: Motorola 1960
Telefoon: Siemens SL785
Wat zie je niet:
Playstation 2 (in de kast)
de meeste draden (in de muren)
overige zooi (voornamelijk in de kast...)
Wat staat er nog op mijn verlanglijstje:
Panasonic Plasma 42"
setje CANTON boxen (7.1) welke beter aansluiten bij het vermogen van de huidige / toekomstige receiver
Blu-Ray speler
Andere versterker/receiver MET hdmi poorten
@daanciao
Goh, iemand met een 32lg3000. Heb 'm zelf ook 1,5 jaar gehad. Was een zeer goede tv voor z'n prijs. =)
Goh, iemand met een 32lg3000. Heb 'm zelf ook 1,5 jaar gehad. Was een zeer goede tv voor z'n prijs. =)
En bedoel je daarmee dat de KEF speakers goed of slecht waren?Pkunk schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:06:
[...]
Zoeken, recensies lezen en luisteren
Onkyo Jamo combinatie is misschien ook omdat je daar regelmatig aanbiedingen van hebt als setje. Volgens mij is Onkyo KEF ook een veel gebruikte combinatie, maar dat klinkt echt heel anders.. Volgens mij hoor je trouwens ook veel minder snel verschil tussen recievers dan tussen boxen. Het verschil tussen een Onkyo 508 en 608 met dezelfde boxen heb ik niet echt kunnen horen. Het verschil met KEF en Jamo speakers op dezelfde reciever is echter wel een wereld van verschil.
Daarmee bedoel ik dat KEF speakers heel anders klinken dan Jamo speakersn0valyfe schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:11:
[...]
En bedoel je daarmee dat de KEF speakers goed of slecht waren?
Hallo met Tim
@joenevd
Wat vind je van JBL als een subwoofer?
Jammer van de kleur van je receiver
Alsnog, vette lay-out zo!
Prachtig hoor! Aardige indelingReg. datum: 31 januari 2007
Bij deze ook maar eens mijn woonkamer
Woonkamer:
Vooraanzicht:
Apparatuur:
Jammer van de kleur van je receiver
Verwijderd
ik heb vandaag ff een film gekeken van 2 uur en heb daarna ff gevoeld hoe warm het was, je kan wel je hand opleggen maar niet te lang want dan voel je de hitte echt.DriveSand schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 07:52:
[...]
Een mogelijk antwoord is net boven je gegeven: als hij verder helemaal klem in een meubel zit dan kan het best zijn dat hij gewoon te warm word en in de beveiliging schiet, al helemaal als het na een tijdje (afkoelen) weer over gaat. Heb je je hand al eens op het apparaat gelegd als hij uit schiet? Als je je hand er niet meer op kunt houden, dan mag je er gevoeglijk van uit gaan dat hij te warm is geworden.
ik had er een thermometer op gelegd en dan ding geeft maar tot 40 graden aan, en hij kwam er ruim boven. denk dat hij wel 50 graden haalt
de receiver is niet uitgevallen. toen ik dit meet
zo veel ruimte heb ik

ik weet niet hoeveel graden onkyo receivers mogen worden
kast spec bij receiver is 60cm diep, 47.5cm breed, 25cm hoog
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 23:44 ]
Met de oudere Onkyo modellen was er een combinatie van knoppen die je in kon drukken en dan kon je de temperatuur aflezen. Was alleen wel bij de modellen met ventilator er in, want alleen daar was een temperatuursensor aanwezig. Maar mijn oude TX-SR806 werd vrolijk 63 gradenVerwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:41:
[...]ik weet niet hoeveel graden onkyo receivers mogen worden
kast spec bij receiver is 60cm diep, 47.5cm breed, 25cm hoog
Dat is meer dan voldoende ruimte, daar kan het niet aan liggen..
dat komt door een storing in je electriciteitsnet, bijvoorbeeld door een oude koelkast die aanslaat en die in dezelfde stoppendoos/lijn zit. Als je die vervangt door een modernere koelkast/je versterker op een stopcontact doet die niet op diezelfde lijn zit ben je er waarschijnlijk vanaf. (heb het zelf ook vaak gehad bij een 507, altijd toevallig tegelijk met het aanslaan van de koelkast..)Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 02:02:
Ik heb een vraagje
wat zou dat zijn
[ Voor 13% gewijzigd door Bastard op 09-01-2011 14:43 ]
Even wat plaatjes erin gooien
.
Oude situatie:

En de nieuwe situatie:

Zonder stofkappen:

Wat jullie zien:
Sony kdl46EX711
Harman Kardon avr 137
Kef Iq9 fronts
Kef iq60c center
PS3
Wii
Ps2
JBL subje
De oude tv was aan vervanging toe, ik vond hem te klein. Dat kan ik van de nieuwe sony gelukkig niet zeggen
.
Oude situatie:

En de nieuwe situatie:

Zonder stofkappen:

Wat jullie zien:
Sony kdl46EX711
Harman Kardon avr 137
Kef Iq9 fronts
Kef iq60c center
PS3
Wii
Ps2
JBL subje
De oude tv was aan vervanging toe, ik vond hem te klein. Dat kan ik van de nieuwe sony gelukkig niet zeggen
Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!
Ziet er netjes uit!Sketchy schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:40:
Even wat plaatjes erin gooien.
Oude situatie:
[afbeelding]
En de nieuwe situatie:
[afbeelding]
Zonder stofkappen:
[afbeelding]
Wat jullie zien:
Sony kdl46EX711
Harman Kardon avr 137
Kef Iq9 fronts
Kef iq60c center
PS3
Wii
Ps2
JBL subje
De oude tv was aan vervanging toe, ik vond hem te klein. Dat kan ik van de nieuwe sony gelukkig niet zeggen.
Ik vraag me altijd af of je veel hebt aan de center speaker als ze zo dicht bij elkaar staan?
Zit zelf ook nog hard over een center speaker te denken, maar weet niet of dit een echte toevoeging gaat zijn omdat mijn fronts ook al dicht bij elkaar staan.
Wat is jouw ervaring?
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat heb gepost met betrekking tot mijn hifi/ht spul 
Door student zijn en andere hobbies (motorrijden) veel spullen verkocht en uiteindelijk gedraaid op het bare-minimum met een stel JBL Northridge e30's aan een Marantz SR5500. Voorheen (alles verkocht) een set Paradigm Studio's met SVS PB10-ISD, Panasonic AE900 projector etc...
De afgelopen weken weer tegen wat leuk spul aangelopen op marktplaats en kon het niet laten staan
Heb deze keer eens buiten de gebaande paden gekeken en wat speakers van 'andere merken' gekocht, puur gebaseerd op hoe het klonk
De subwoofer is van AudioPro uit Zweden en heeft 4 (!) 5,5inch drivers aan de zijkanten met een 10inch passive radiator aan de voorkant. Samen met een 500watt versterker komt er best aardig geluid uit zo'n klein kistje
Ook niet boomerig en lekker snel met muziek. Als ik het me goed herinner is deze stukken fijner dan de SVS die ik eerder had en dat voor 250€..
De front speakers kwam ik ook op marktplaats tegen en toen reviews gezocht. Die overigens lastig te vinden zijn. Uiteindelijk gaan luisteren en meteen ingeladen. Wat een speaker voor zo weinig geld (250e). Zelfs de nieuw prijs die volgens mij rond de 1200e (set) lag is geen geld voor deze kwaliteit. Ze wegen dan ook 28kg per stuk, en de afwerking is ook prima! Het schijnt dat ze in opdracht zijn gebouwd bij een bekende Engelse speakerfabrikant.
Wie raad welke speakers er nu als fronts staan?
Wat ziet u:
- Samsung 40 inch lcd
- Marantz sr5500
- AudioPro Ace Bass II subwoofer
- Chario Syntar Dialogue center
- xbox en andere rommel
- Zelfbouw meubeltje
- Frontspeakers?

De muur is nog zwart na een jaar met een lcd projector te hebben gekeken
voordeel van een sloopwoning

Uiteindelijk met een relatief geringe investering weer schitterend geluid in huis
Door student zijn en andere hobbies (motorrijden) veel spullen verkocht en uiteindelijk gedraaid op het bare-minimum met een stel JBL Northridge e30's aan een Marantz SR5500. Voorheen (alles verkocht) een set Paradigm Studio's met SVS PB10-ISD, Panasonic AE900 projector etc...
De afgelopen weken weer tegen wat leuk spul aangelopen op marktplaats en kon het niet laten staan
Heb deze keer eens buiten de gebaande paden gekeken en wat speakers van 'andere merken' gekocht, puur gebaseerd op hoe het klonk
De front speakers kwam ik ook op marktplaats tegen en toen reviews gezocht. Die overigens lastig te vinden zijn. Uiteindelijk gaan luisteren en meteen ingeladen. Wat een speaker voor zo weinig geld (250e). Zelfs de nieuw prijs die volgens mij rond de 1200e (set) lag is geen geld voor deze kwaliteit. Ze wegen dan ook 28kg per stuk, en de afwerking is ook prima! Het schijnt dat ze in opdracht zijn gebouwd bij een bekende Engelse speakerfabrikant.
Wie raad welke speakers er nu als fronts staan?
Wat ziet u:
- Samsung 40 inch lcd
- Marantz sr5500
- AudioPro Ace Bass II subwoofer
- Chario Syntar Dialogue center
- xbox en andere rommel
- Zelfbouw meubeltje
- Frontspeakers?

De muur is nog zwart na een jaar met een lcd projector te hebben gekeken

Uiteindelijk met een relatief geringe investering weer schitterend geluid in huis
\_Specs_/
Ik vind dat een center speaker nooit mag missen in een 5.1 configuratie, deze heeft zoveel meerwaarde bij het kijken van films.kraz247 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:47:
[...]
Ziet er netjes uit!
Ik vraag me altijd af of je veel hebt aan de center speaker als ze zo dicht bij elkaar staan?
Zit zelf ook nog hard over een center speaker te denken, maar weet niet of dit een echte toevoeging gaat zijn omdat mijn fronts ook al dicht bij elkaar staan.
Wat is jouw ervaring?
Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!
Mijn set heeft inmiddels al 2 upgrades gehad.Osxy schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:34:
Surround set (Showing all 10 pictures)[img] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
De set:
Harman/Kardon Cinelife 500: (DVD speler is in woonkamer ingebruik)
H/K AVR 137
Infinity TSS 500
iMac C2D + Samsung 206BW
Xbox 360
Deze set nu een maand in gebruik en het bevalt me erg goed, afstellen was tricky (maar met welk surround systeem is dat niet het geval) maar nu het goed staat is het genieten
Van de Samsung 206BW naar LG 22" LCD nu naar de Samsung LE40C550. iMac vervangen door Macbook Pro en verder is er een PS3 bijgekomen.
Surround set | ||
![]() | ![]() | ![]() |
Klik voor groot |
Totale set is nu dus:
Samsung LE40C550 aan een Vogels muursteun
H/K AVR 137
Infinity TSS 500
Xbox 360
PS3
Als 2e TV de LG M227WD.

[ Voor 7% gewijzigd door Osxy op 09-01-2011 18:05 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Precies!Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:56:
[...]
Dit lijken wel de B&W rip-offs van Sony...
Sony SS-X70ed
En dat klinkt heel aardig
\_Specs_/
Dit is een bank met een Chaise Lounge en inderdaad de N-Joy Divana.Phyt_ schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:27:
[...]
Heej vraagje is dat de n-joy Divana bank ?
wij zijn ook op zoek naar een bank, en kwamen ook deze tegen.
Is dit met een Chaise Lounge?
Of een ligelement totaal lengte 2m 17 ?
Graag hoor ik het, dan zijn wij geholpen.
Ze hadden bij goossens EHV geen ligelement opstelling staan namelijk.
Dank jeW.Zijlstra. schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:15:
@joenevd
[...]
Prachtig hoor! Aardige indelingWat vind je van JBL als een subwoofer?
Jammer van de kleur van je receiverAlsnog, vette lay-out zo!
Over de JBL subwoofer ben ik tevreden, vooral met films.
Ben je zelf geinteresseerd in een JBL subwoofer of heb jij hier ook ervaringen mee?
Voor diegenen die wat extra 'wow' factor en praktische functionaliteit aan hun systeem willen toevoegen raad ik het gratis programma Voxcommando aan. Hiermee kun je XBMC, itunes, mediamonkey, WMC,.. bedienen met enkel je stem!
Werkt verrassend goed en je kan het volledig naar wens customizen. Werkt wel enkel met windows
Werkt verrassend goed en je kan het volledig naar wens customizen. Werkt wel enkel met windows
Zou Media Portal ook werken? Jammer want ik gebruik MP. Maar op zich wel leuk natuurlijk, zeker als het een beetje werkt!painy schreef op maandag 10 januari 2011 @ 01:26:
Voor diegenen die wat extra 'wow' factor en praktische functionaliteit aan hun systeem willen toevoegen raad ik het gratis programma Voxcommando aan. Hiermee kun je XBMC, itunes, mediamonkey, WMC,.. bedienen met enkel je stem!
Those you can't see are more present than you'll imagine
.
[ Voor 227% gewijzigd door Bruzski op 23-01-2011 13:08 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Ik ben eindelijk overgegaan van stereo naar surround dus dat leek me een goed moment om dan ook maar even mijn setupje te showen, stelt weinig voor met wat sommigen van jullie hebben staan, maar ik ben wel zeer content met het geluid voor de relatief kleine ruimte waar ik woon....
Eerst maar even het overzicht:
Receiver: Yamaha RX-V 667 7.1 receiver met alle moderne toeters en bellen (zoals trueHD, HD master etc.) maar voornamelijk ook met 7 pre-outs, en die had ik nodig voor mijn eindversterker.
Eindversterker: Harman Kardon Signature 2.1 series, 5 kanaals eindversterker, met 5x 100 "echte" watts output, en geloof me, dat klinkt oneindig veel zuiverder dan dat de Yamaha kan produceren.
Center: Klipsch EW 24, een hoog rendement (94.5 dB) center om een beetje tot zijn recht te komen met mijn toch wat overheersende JBL frontspeakers.
Fronts: JBL TI600 "Jubilee" zuiltjes, al jarenlang mijn trouwe gezellen, en zeer tevreden mee, weten een goed stabiel laag neer te zetten en de titanium domes geven een sprankelend hoog.
Rears: Nu nog even vintage Philips speakers, moeten ergens in de aankomende maand(en) vervangen worden maar ik moet nog wat meer luisteren naar speakers die ik het best vind passen.
TV: Samsung LE40A665A, standaard oud 40" fullhd teeveetje, acceptabel alhoewel zijn ghosting soms wel irri is.
verder nog een HD ontvanger voor ziggo, en een Asus O'Play HD2 mediaspelertje (die A: binnenkort vervangen wordt door een fatsoenlijke HTPC en B: sinds eerder vanmiddag gebricked is na een FW update
)
Oja, verder natuurlijk modempje en routertje en Compaq UPS voor de stabiele stroomtoevoer.

Sorry dat de foto's nogal waardeloos zijn, op mijn HTC gemaakt en dan nog verkleind op imageshack om aan GoT's voorwaarden te voldoen, dus blijft niet veel van over....
Eerst maar even het overzicht:
Receiver: Yamaha RX-V 667 7.1 receiver met alle moderne toeters en bellen (zoals trueHD, HD master etc.) maar voornamelijk ook met 7 pre-outs, en die had ik nodig voor mijn eindversterker.
Eindversterker: Harman Kardon Signature 2.1 series, 5 kanaals eindversterker, met 5x 100 "echte" watts output, en geloof me, dat klinkt oneindig veel zuiverder dan dat de Yamaha kan produceren.
Center: Klipsch EW 24, een hoog rendement (94.5 dB) center om een beetje tot zijn recht te komen met mijn toch wat overheersende JBL frontspeakers.
Fronts: JBL TI600 "Jubilee" zuiltjes, al jarenlang mijn trouwe gezellen, en zeer tevreden mee, weten een goed stabiel laag neer te zetten en de titanium domes geven een sprankelend hoog.
Rears: Nu nog even vintage Philips speakers, moeten ergens in de aankomende maand(en) vervangen worden maar ik moet nog wat meer luisteren naar speakers die ik het best vind passen.
TV: Samsung LE40A665A, standaard oud 40" fullhd teeveetje, acceptabel alhoewel zijn ghosting soms wel irri is.
verder nog een HD ontvanger voor ziggo, en een Asus O'Play HD2 mediaspelertje (die A: binnenkort vervangen wordt door een fatsoenlijke HTPC en B: sinds eerder vanmiddag gebricked is na een FW update
Oja, verder natuurlijk modempje en routertje en Compaq UPS voor de stabiele stroomtoevoer.

Sorry dat de foto's nogal waardeloos zijn, op mijn HTC gemaakt en dan nog verkleind op imageshack om aan GoT's voorwaarden te voldoen, dus blijft niet veel van over....
[ Voor 11% gewijzigd door zion op 10-01-2011 01:53 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Staat je receiver niet heel erg stof te happen onder een kast?
Mag ik je een tip geven? Peuter die groene stickers van je KPN kastje af ... heb ik ook gedaan en ziet er een stuk strakker uitBassmaniac schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:37:
Na hier een tijdje te hebben rondgeneusd en leuke/mooie/interessante set-ups te hebben gezien, hierbij dan de mijne
Bla bla bla bla
Is tijdelijk, vriend van me is professioneel meubelmaker en die gaat een mooie kast maken waar alles verzonken in past, maar ja hij is druk en prio is niet hoog, dus kan wel ff durenjaguarxj16 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:15:
Staat je receiver niet heel erg stof te happen onder een kast?
systeem
Vind je de yamaha zelf slecht klinken ? Of bedoel je dat het die eindversterker gewoon een grote verbetering is ? Ben zelf namelijk de aankoop van die yamaha receiver aan 't overwegen.zion schreef op maandag 10 januari 2011 @ 01:44:
...Receiver: Yamaha RX-V 667 7.1 receiver met alle moderne toeters en bellen (zoals trueHD, HD master etc.) maar voornamelijk ook met 7 pre-outs, en die had ik nodig voor mijn eindversterker.
Heb je die yamaha ook buiten die pre-outs met zijn concurrenten (onkyo 608, pioneer 920, denon 16/1911,...) vergeleken (op klank gebied bv) ?
[ Voor 4% gewijzigd door Apocal1pse op 10-01-2011 17:16 . Reden: duidelijkheid ]
Na mijn laatste post in november - zie RexP in "Post hier pics en specs van je home cine..." - heb ik mijn Yamaha RX-V663 receiver verkocht, en zijn mijn nieuwe aanwinsten geleverd:

Er staat nu:
Marantz SR5004 receiver
Marantz BD5004 blu-ray player
Marantz PM7004 versterker
Marantz CD6003 cd speler
De receiver is via de pre-outs aangesloten op de Power Amp Direct ingang van de versterker. De stereo-bronnen (CD, iPod, platenspeler, cassettedeck) zijn rechtstreeks aangesloten op de versterker. Dat is toch wel een hele verbetering t.o.v. stereo via de receiver.

Er staat nu:
Marantz SR5004 receiver
Marantz CD6003 cd speler
De receiver is via de pre-outs aangesloten op de Power Amp Direct ingang van de versterker. De stereo-bronnen (CD, iPod, platenspeler, cassettedeck) zijn rechtstreeks aangesloten op de versterker. Dat is toch wel een hele verbetering t.o.v. stereo via de receiver.
is je achterwand nou ook lichter of lijkt dat zo?
Ik gebruik zelf JBL zuilspeakers (TLX-710) en heb slechts wat ervaring met low-end en home-cinema subwoofers van jbl en die vielen me erg erg tegen, vandaar dat ik benieuwd was want het zag er wel degelijk uit! Niet te 'boomerig'? Ik gebruik zelf een Kenwood subwoofer, veel punch/bass maar wel wat versleten (lees: rommelig)joenevd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:28:
[...]
Dank je![]()
Over de JBL subwoofer ben ik tevreden, vooral met films.
Ben je zelf geinteresseerd in een JBL subwoofer of heb jij hier ook ervaringen mee?
Dat lijkt zo denk ik, ligt er aan hoeveel van de spots in het plafond aan zijn. Die zijn in vier groepen te schakelen.QwaftZefoni schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:28:
is je achterwand nou ook lichter of lijkt dat zo?
Ben al een tijd niet meer actief geweest in deze topic serie, bij deze mijn update
.

- Linker Front Speaker: KEF Q1
- Subwoofer: KEF PSW2010 defect
(voorheen deel van mijn homecinema set)

Wat je ziet:
'Links' in mijn kamer "PC hoek"
- Sony VAIO Z13M9E
- Sony VAIO Dockingstation
- ASUS Xonar U1 (+ Array Mic)
- Monitor: Samsung 305T+ (2560x1600)
- Speakers: Yamaha HS80M
- Headphones: Sennheiser HD280Pro
- Keyboard: Logitech K800
- Mouse: Logitech Performance MX
- ABN AMRO e.dentifier 2

- DVD/BluRay collectie van US/UK TV-series
- Printer: Samsung CLP-315
- Rechter Front Speaker: KEF Q1

- König USB3 Dockingstation
- Terratec S7 DVB-S2 (Voor Astra 2: UK TV)
- HTC Desire HD
- Samsung Galaxy Tab
'Midden' van mijn kamer "Home Cinema"
- TV: Panasonic TH-42PZ85 (FullHD 100Hz)
- Center Speaker: KEF iQ60C
- Philips Wake-up Light

Van boven naar beneden:
- DVB-S2 HD PVR: Humax FOXSAT-HDR Freesat+ 320GB (voor UK TV [BBC HD/BBC One HD/ITV1 HD]
- DVB-C HD PVR: Humax iHDR-5050C (voor Ziggo Kabel
- BluRay: OPPO BDP-83 Universal Blu-ray Disc Player Region & Zone Free (met DLNA afspeel functie[MKV])
- Receiver: Yamaha RX-V3900

- Console: PS3 Slim (voorheen gebruikt als BD-speler, nu alleen als console)
- Console: Wii Black

- DVD/BluRay collectie films en Dr Who

- Lekkere onderuitzitbank van de ikea
- Harmony One

- Speaker Rechtsachter: KEF 2005.2 Satelliet

- Speaker Linksachter: KEF 2005.2 Satelliet

- Overzichtshot vanaf ingang kamer
En nog buiten zicht:
Tijdelijk een Yamaha Subwoofer, omdat mijn KEF defect is. Hij staat tussen mijn tv meubel en het achtereinde van mijn bed, met de KEF werkte dat prima omdat die 100% downfiring is.
Mijn nieuwste aanwinst: REL T5 Glossy Zwart
Geplande upgrades:
Nieuwe subwoofer, waarschijnlijk KEF Q400b
En waarschijnlijk ook bijbehorende nieuwe fronts/center/surrounds (KEF Q300)
.

- Linker Front Speaker: KEF Q1
- Subwoofer: KEF PSW2010 defect

Wat je ziet:
'Links' in mijn kamer "PC hoek"
- Sony VAIO Z13M9E
- Sony VAIO Dockingstation
- ASUS Xonar U1 (+ Array Mic)
- Monitor: Samsung 305T+ (2560x1600)
- Speakers: Yamaha HS80M
- Headphones: Sennheiser HD280Pro
- Keyboard: Logitech K800
- Mouse: Logitech Performance MX
- ABN AMRO e.dentifier 2

- DVD/BluRay collectie van US/UK TV-series
- Printer: Samsung CLP-315
- Rechter Front Speaker: KEF Q1

- König USB3 Dockingstation
- Terratec S7 DVB-S2 (Voor Astra 2: UK TV)
- HTC Desire HD
- Samsung Galaxy Tab
'Midden' van mijn kamer "Home Cinema"
- TV: Panasonic TH-42PZ85 (FullHD 100Hz)
- Center Speaker: KEF iQ60C
- Philips Wake-up Light

Van boven naar beneden:
- DVB-S2 HD PVR: Humax FOXSAT-HDR Freesat+ 320GB (voor UK TV [BBC HD/BBC One HD/ITV1 HD]
- DVB-C HD PVR: Humax iHDR-5050C (voor Ziggo Kabel
- BluRay: OPPO BDP-83 Universal Blu-ray Disc Player Region & Zone Free (met DLNA afspeel functie[MKV])

- Console: PS3 Slim (voorheen gebruikt als BD-speler, nu alleen als console)
- Console: Wii Black

- DVD/BluRay collectie films en Dr Who

- Lekkere onderuitzitbank van de ikea
- Harmony One

- Speaker Rechtsachter: KEF 2005.2 Satelliet

- Speaker Linksachter: KEF 2005.2 Satelliet

- Overzichtshot vanaf ingang kamer
En nog buiten zicht:
Tijdelijk een Yamaha Subwoofer, omdat mijn KEF defect is. Hij staat tussen mijn tv meubel en het achtereinde van mijn bed, met de KEF werkte dat prima omdat die 100% downfiring is.
Mijn nieuwste aanwinst: REL T5 Glossy Zwart
Geplande upgrades:
Nieuwe subwoofer, waarschijnlijk KEF Q400b
En waarschijnlijk ook bijbehorende nieuwe fronts/center/surrounds (KEF Q300)
Mooi spul! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten. Kan me voorstellen dat deze versterker een hele verbetering is voor je stereo beleving. Wat heb je voor meubel en subwoofer?RexP schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:07:
Na mijn laatste post in november - zie RexP in "Post hier pics en specs van je home cine..." - heb ik mijn Yamaha RX-V663 receiver verkocht, en zijn mijn nieuwe aanwinsten geleverd:
Er staat nu:
Marantz SR5004 receiver
Marantz CD6003 cd speler
there's no tweak without the tweaker
ik vraag mij af hoe jullie het volgende opgelost hebben.
Ik wil een setje kopen met speakers 5.1 deze dien ik aan de muur te bevestigen , echter vind ik het lelijk om vanaf de tv door de kamer de kabels voor de speakers over de vloer te laten lopen.
Hoe hebben jullie dit opgelost.
Ik wil een setje kopen met speakers 5.1 deze dien ik aan de muur te bevestigen , echter vind ik het lelijk om vanaf de tv door de kamer de kabels voor de speakers over de vloer te laten lopen.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Even heel snel wat mogelijkheden.racoon schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:49:
1. Achter de plinten.
2. Bij een nieuw te leggen vloer: onder de vloer.
3. Hele dunne kabelgoot bovenop de plint.
4. Infrezen in de muur, dicht stuccen en je muren opnieuw verven.
Optie 3 is het makkelijkst. Optie 1 is een mogelijkheid, alleen moet je dan mogelijk nieuwe plinten plaatsen en/of bijverven afhankelijk wat je op je muren hebt.
Sowieso schrijf je zo!
Rex, hebben die Besta kastjes nog ruimte aan de achterkant?RexP schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:07:
[afbeelding]
Er staat nu:
Marantz SR5004 receiver
Marantz CD6003 cd speler
Ik wil zelf ook 1 maken (180cm), en wil hem helemaal tegen de muur schuiven, maar moet wel nog kabels kwijt.
Ik heb zelf een actieve sub van JBL en ik vindt hem zeer prettig met films/muziek.W.Zijlstra. schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:06:
[...]
Ik gebruik zelf JBL zuilspeakers (TLX-710) en heb slechts wat ervaring met low-end en home-cinema subwoofers van jbl en die vielen me erg erg tegen, vandaar dat ik benieuwd was want het zag er wel degelijk uit! Niet te 'boomerig'? Ik gebruik zelf een Kenwood subwoofer, veel punch/bass maar wel wat versleten (lees: rommelig)
Dikke receiver voor zo'n kleine kamer en idem speakers.BiG-GuY schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:57:
Ik was dus van plan een Panasonic home cinema set te kopen, maar die zijn nogal prijzig.
Nu zit ik dus een beetje rond te kijken, en kwam ik op een LG set met BluRay. http://www.lg.com/uk/tv-a...ome-cinema/LG-HB905PA.jsp
Nu vroeg ik me dus af of iemand ervaring heeft met home cinema sets van LG, want google brengt met niet veel verder. Ik kan geen review vinden over deze set. Verder wel goede reviews over andere LG home cinema's.
Dus, heeft iemand ervaring met LG geluidssystemen? En raden jullie mij deze set juist aan of af?
Nu zit ik dus een beetje rond te kijken, en kwam ik op een LG set met BluRay. http://www.lg.com/uk/tv-a...ome-cinema/LG-HB905PA.jsp
Nu vroeg ik me dus af of iemand ervaring heeft met home cinema sets van LG, want google brengt met niet veel verder. Ik kan geen review vinden over deze set. Verder wel goede reviews over andere LG home cinema's.
Dus, heeft iemand ervaring met LG geluidssystemen? En raden jullie mij deze set juist aan of af?
De welbekende Ikea Besta... 2x de Besta Bank met lades, daarbovenop 2x lage Besta kast. De subwoofer is de BK Gemini II.
Ik heb de kastjes 15-20 cm. van de muur staan. Van het linkerkastje heb ik de achterwandjes verwijderd. De apparatuur past, maar alle stekkers en kabels steken uit:fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:06:
hebben die Besta kastjes nog ruimte aan de achterkant?

Op de to-do list: kabels ordenen

Verwijderd
Zullen z'n ouders/buren leuk vindenFeaR1986 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:09:
[...]
Dikke receiver voor zo'n kleine kamer en idem speakers.
Neuh, want het zijn je speakers die het geluid geven dus daar zullen ze eerder last van hebben dan van de receiver. Als je je buren wilt pesten moet je het juist andersom doen
Welk TV meubel heb je? Ik kan namelijk vrij weinig kersen / koloniale klear type meubels vinden. Dit zou wel enigsinds bij ons interieur passen.Bassmaniac schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:37:
Volgens mij klopt er iets niet aan deze zin. Je wilt namelijk geen onderbemeten receiver aan luidsprekers hangen. Daarbij is clipping een risico. Je kan beter een overbemeten versterker gebruiken.FeaR1986 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:28:
[...]
Neuh, want het zijn je speakers die het geluid geven dus daar zullen ze eerder last van hebben dan van de receiver. Als je je buren wilt pesten moet je het juist andersom doen
Daarnaast zegt het mogelijk te halen volume niet zo heel veel over de grootte van de speakers.
en de receiver (Yamaha RX-V3900) is nu ook weer niet zo heel erg zwaar, wel zwaarder dan een gemiddelde, maar niet meer dan dat.
[ Voor 9% gewijzigd door fisherman op 11-01-2011 12:56 ]
Maar wel een receiver waar je meer aan kan hangen dan een paar KEF iQ30's en een paar KEF Eitjes en daar ging het omfisherman schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:55:
[...]
en de receiver (Yamaha RX-V3900) is nu ook weer niet zo heel erg zwaar, wel zwaarder dan een gemiddelde, maar niet meer dan dat.
Leuke tv.. kijk je wel uit met die kaarsjes eronderBruzski schreef op maandag 10 januari 2011 @ 01:42:
hoi allemaal,
net ons tv'tje binnen en wil het graag met jullie delen![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Opstelling huiskamer:
- Panasonic P46VT20
- Panasonic DMP-BDT100 BD speler (via de Panasonic 3D actie verkregen)
- UPC Digital DVR hdmi (nog niet binnen)
- Humax HDCI 2000 Sat ontvanger (overcompleet)
- AC Ryan PlayonHD Mini incl. 1 TB WD externe hd
Nee, vind de yamaha zelf zeker niet slecht klinken, alleen het detail van het geluid over de Harman Kardon is gewoon een treetje beter, zeg maar met de yamaha hoor je een glas stukgeslagen worden, met de HK hoor je dat het een fles dom perignon 1962 is. (ja verschrikkelijke beeldspraak, maar had even niks betersApocal1pse schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:59:
[...]
Vind je de yamaha zelf slecht klinken ? Of bedoel je dat het die eindversterker gewoon een grote verbetering is ? Ben zelf namelijk de aankoop van die yamaha receiver aan 't overwegen.
Heb je die yamaha ook buiten die pre-outs met zijn concurrenten (onkyo 608, pioneer 920, denon 16/1911,...) vergeleken (op klank gebied bv) ?
Ik heb alleen vergeleken met andere receivers met de benodigde pre-outs (marantz SR 5005, HK AVR 255, en daar kwam de Yamaha als winnaar uit de bus (ook met oog op mogelijkheden zoals audio-throughput, meeste HDMI aansluitingen, HDMI 1.4 etc.)
systeem
Wat is er mis mee?BiG-GuY schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:57:
- Subwoofer: KEF PSW2010 defect(voorheen deel van mijn homecinema set)
Duidelijk, bedankt voor je reply. Binnenkort kijken / luisteren naar een yamaha rx-v667 i.c.m de Kef IQ 50. Dat is momenteel echt top of my (studenten) budget, vandaar de vraag over de yamaha qua geluidskwaliteit..zion schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:08:
[...]
Nee, vind de yamaha zelf zeker niet slecht klinken, alleen het detail van het geluid over de Harman Kardon is gewoon een treetje beter, zeg maar met de yamaha hoor je een glas stukgeslagen worden, met de HK hoor je dat het een fles dom perignon 1962 is. (ja verschrikkelijke beeldspraak, maar had even niks beters)
Ik heb alleen vergeleken met andere receivers met de benodigde pre-outs (marantz SR 5005, HK AVR 255, en daar kwam de Yamaha als winnaar uit de bus (ook met oog op mogelijkheden zoals audio-throughput, meeste HDMI aansluitingen, HDMI 1.4 etc.)
Zodra je hem aanzet (auto of manual maakt niet uit) maakt die een soort brommend geluid, je voelt de woofer gewoon geluid maken. Zodra je geluid afspeelt duurt het even voor het weg is, het gaat dus wel weg maar duurde steeds langer voor het wegging nadat je hem aangezet hebt.
Heb ondertussen een nieuwe gehaald
REL T5 Glossy Zwart
Wat een kracht zit in dat ding
Heb gelijk mijn toekomstige set beluisterd, de KEF Q300 gaat het waarschijnlijk worden, voor front/surround. Wat een vooruitgang ten opzichte van mijn huidige Q1
Ik houd het volume meestal wel binnen de perken, we wonen immers in een flat
[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 11-01-2011 18:17 ]
Ik zag wel een paar Q1's staan. Daar kan je een behoorlijk volume uit krijgen. Een grotere speaker gaat echt niet luider spelen dan die Q1 in principe. Het geluid zal met een duurdere (hoeft niet perse groter te zijn dan die Q1) speaker waarschijnlijk rustiger klinken. Dat is wat ik eigenlijk probeer te zeggen.FeaR1986 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:09:
[...]
Maar wel een receiver waar je meer aan kan hangen dan een paar KEF iQ30's en een paar KEF Eitjes en daar ging het om
Daarnaast zal je minder snel schade aanrichten met een overbemeten versterker dan met een onderbemeten (ivm clipping bij hogere volumes).
Dat klinkt als een aardfout.... (maarja, wat weet ik nou helemaal)BiG-GuY schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:16:
[...]
Zodra je hem aanzet (auto of manual maakt niet uit) maakt die een soort brommend geluid, je voelt de woofer gewoon geluid maken. Zodra je geluid afspeelt duurt het even voor het weg is, het gaat dus wel weg maar duurde steeds langer voor het wegging nadat je hem aangezet hebt.
hangt voornamelijk van het rendement af hé, een hoogrendement speaker kan wel degelijk verschil maken (maar heeft idd niks met zijn afmetingen te maken) gemiddelde hi-fi speaker heeft 89/90 dB rendement, maar genoeg op de markt die op de 95 zitten, of hoorns (maar niet echt geschikt voor surround setje) van rond de 100-105 dB.fisherman schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:28:
Ik zag wel een paar Q1's staan. Daar kan je een behoorlijk volume uit krijgen. Een grotere speaker gaat echt niet luider spelen dan die Q1 in principe. Het geluid zal met een duurdere (hoeft niet perse groter te zijn dan die Q1) speaker waarschijnlijk rustiger klinken. Dat is wat ik eigenlijk probeer te zeggen.
Klinklare onzin, men neme bijvoorbeeld een NAD, die geeft vaak een onderbemeten vermogens output op, maar een NAD van 40 watt kan gerust 150 watt drivers aansturen....Daarnaast zal je minder snel schade aanrichten met een overbemeten versterker dan met een onderbemeten (ivm clipping bij hogere volumes).
*in principe* is het wel goed advies, want een schneider/sony (consumer line)/<insert cheap ass amp here> van 100 watt zal zeker je goede speakers om zeep helpen, maar het is zeker niet altijd waar.
Met versterkers is eigenlijk de enige regel die altijd opgaat: Gewicht=stabiliteit, een 40 watt versterker van 20kg zal normaliter alles wat je erop hangt kunnen aansturen, en een 1500watt (meestal PMPO
[ Voor 66% gewijzigd door zion op 12-01-2011 10:18 ]
systeem
Zie vet gedrukt, dat is het opgegeven vermogen en is idd bewust gedaan door NAD. Maar dit wil niet zeggen dat de versterker onderbemeten is, dat zijn ze vaak bij NAD niet.zion schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:36:
[...]
Klinklare onzin, men neme bijvoorbeeld een NAD, die geeft vaak een onderbemeten vermogens output op, maar een NAD van 40 watt kan gerust 150 watt drivers aansturen....
Maar de rest van het verhaal is natuurlijk duidelijk en ondersteund mijn verhaal.
Overigens zijn klasse D versterkers tegenwoordig ook erg populair, en worden ze zelfs ingezet in de hogere segmenten. Deze zijn vaak wel heel erg licht van gewicht, maar kunnen toch het opgegeven vermogen aan.
Dit is een bekend probleem bij deze KEF's. Heeft te maken met het feit dat de elco's het begeven en dat het ding veel te heet wordt. Binnen de garantie kun je dit gewoon laten maken. Buiten de garantie ben je ongeveer € 80 kwijt. Google maar even dan kom je het probleem (heel) vaak tegen. Op marktplaats zit ook iemand die dit repareert. Ik moet de mijn ook nog wegbrengen...heeft hetzelfde probleem (KEF PSW2000)BiG-GuY schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:16:
[...]
Specs:
Tv: 42" Philips PFL7404
Receiver: Onkyo TX-SR608
Speakers: Mission M72 speakers
Sub: Yamaha yst- sw105
Mediaplayer: Netgear 9100
Spelcomputer: Xbox360
Foto's moet ik nog een keer maken.
Tv: 42" Philips PFL7404
Receiver: Onkyo TX-SR608
Speakers: Mission M72 speakers
Sub: Yamaha yst- sw105
Mediaplayer: Netgear 9100
Spelcomputer: Xbox360
Foto's moet ik nog een keer maken.
Quote :
racoon schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:49:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb hier in de woonkamer holle plinten gebruikt die je op klemmen tegen de muur bevestigd,
Jewe flexplint, bij de Karwei gekocht.
Er kunnen meerdere kabels tegelijk in, ik heb de kabeltjes van de surroundboxen en de utp kabel van de pc erdoor lopen en er is nog ruimte voor veel meer kabels.
nadeel : vrij prijzig en je moet voor het mooie eigenlijk alle plinten vervangen
racoon schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:49:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb hier in de woonkamer holle plinten gebruikt die je op klemmen tegen de muur bevestigd,
Jewe flexplint, bij de Karwei gekocht.
Er kunnen meerdere kabels tegelijk in, ik heb de kabeltjes van de surroundboxen en de utp kabel van de pc erdoor lopen en er is nog ruimte voor veel meer kabels.
nadeel : vrij prijzig en je moet voor het mooie eigenlijk alle plinten vervangen
Verwijderd
Valt stereo erg tegen op de SR5004?RexP schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:07:
[afbeelding]
Er staat nu:
Marantz SR5004 receiver
Marantz CD6003 cd speler
Ben van plan een SR6004 te halen, dit is voornamelijk voor de HDMI ingangen, waardoor ik maar 1 kabel naar de tv heb.
Tevens is mijn idee om maar 2 speakers aan te sluiten. Een stereo versterker met HDMI bestaat niet echt.
*kuch* Kenwoord RA-5000, stereo versterker met 4x 1.4 HDMI poortenVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:22:
[...]
Valt stereo erg tegen op de SR5004?
Ben van plan een SR6004 te halen, dit is voornamelijk voor de HDMI ingangen, waardoor ik maar 1 kabel naar de tv heb.
Tevens is mijn idee om maar 2 speakers aan te sluiten. Een stereo versterker met HDMI bestaat niet echt.

systeem
nvm
[ Voor 92% gewijzigd door Mektheb op 12-01-2011 18:03 ]
Klinkklare onzinzion schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:36:
[...]
Dat klinkt als een aardfout.... (maarja, wat weet ik nou helemaal)
[...]
hangt voornamelijk van het rendement af hé, een hoogrendement speaker kan wel degelijk verschil maken (maar heeft idd niks met zijn afmetingen te maken) gemiddelde hi-fi speaker heeft 89/90 dB rendement, maar genoeg op de markt die op de 95 zitten, of hoorns (maar niet echt geschikt voor surround setje) van rond de 100-105 dB.
[...]
Klinklare onzin, men neme bijvoorbeeld een NAD, die geeft vaak een onderbemeten vermogens output op, maar een NAD van 40 watt kan gerust 150 watt drivers aansturen....
*in principe* is het wel goed advies, want een schneider/sony (consumer line)/<insert cheap ass amp here> van 100 watt zal zeker je goede speakers om zeep helpen, maar het is zeker niet altijd waar.
Met versterkers is eigenlijk de enige regel die altijd opgaat: Gewicht=stabiliteit, een 40 watt versterker van 20kg zal normaliter alles wat je erop hangt kunnen aansturen, en een 1500watt (meestal PMPO) versterker van 3kg zal alles wat je eraan hangt opblazen..... (het gewicht in versterkers wordt voornamelijk veroorzaakt door (ringkern)transformators, voeding en torretjes, en daar is de algemene regel "hoe zwaarder hoe beter" (geluidskwaliteit even daargelaten, dat wordt voornamelijk bepaald door de kwaliteit van je schakel-relais)
Gewicht speelt sinds de SMPS voedingen geen enkele rol meer als het gaat om kwaliteit.
De hoeveelheid classe D amp met SMPS neemt aardig toe de laatste jaren.
Daarnaast is niet het vermogen belangrijk, maar de stroom die een versterker kan leveren zonder over z'n nek te gaan, bij dippende impedanties. De stabiliteit van een versterker is dus veel belangrijker dan het (werkelijk) vermogen.
Hoe kom je erbij dat geluidskwaliteit afhankelijk is van de uitgangsrelais? Er zijn zelfs versterkers zonder uitgangsrelais...
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ah, zoiets dacht ik al eens gelezen te hebben ja. Ben van plan om hem te verkopen hoe die nu is voor een verlaagde prijs (als je hem constant aanlaat, is het probleem er namelijk niet).Edje040 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:43:
[...]
Dit is een bekend probleem bij deze KEF's. Heeft te maken met het feit dat de elco's het begeven en dat het ding veel te heet wordt. Binnen de garantie kun je dit gewoon laten maken. Buiten de garantie ben je ongeveer € 80 kwijt. Google maar even dan kom je het probleem (heel) vaak tegen. Op marktplaats zit ook iemand die dit repareert. Ik moet de mijn ook nog wegbrengen...heeft hetzelfde probleem (KEF PSW2000)
Oh zie nu dat de KEF subwoofers 5 jaar garantie hebben. Even contact opnemen met de webshop waar ik hem gekocht had
Had nu in ieder geval een excuus om een nieuwe te halen
Die hebben vaak een switched power supply, dus de noodzaak voor een relatief zware ringkerntrafo verdwijnt. Ook is er door de hogere efficientie minder behoefte aan dikke koellichamen. Klasse D kan trouwens heel mooi uitgevoerd zijn, daar is verder weinig mis mee in mijn optiek.fisherman schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:42:
Overigens zijn klasse D versterkers tegenwoordig ook erg populair, en worden ze zelfs ingezet in de hogere segmenten. Deze zijn vaak wel heel erg licht van gewicht, maar kunnen toch het opgegeven vermogen aan.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Fix is niet moeilijk, zelf namelijk ook gedaan bij locale electro zaak in de stad. Kosten: €0,50BiG-GuY schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:00:
[...]
Ah, zoiets dacht ik al eens gelezen te hebben ja. Ben van plan om hem te verkopen hoe die nu is voor een verlaagde prijs (als je hem constant aanlaat, is het probleem er namelijk niet).
Oh zie nu dat de KEF subwoofers 5 jaar garantie hebben. Even contact opnemen met de webshop waar ik hem gekocht had(is nu 3,5j oud) . Iemand ervaring anders met hoe KEF direct de garantieafhandeling doet?
Had nu in ieder geval een excuus om een nieuwe te halen. Die REL is echt een wereld apart
.
http://www.avforums.com/f...-subwoofer-faulty-29.html
Volgens mij hebben Kef speakers 5 jaar garantie en subwoofers 2 jaar. Dit omdat als er iets defect gaat bij een subwoofer, het vaak de electronica is dat defect gaat.BiG-GuY schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:00:
[...]
Ah, zoiets dacht ik al eens gelezen te hebben ja. Ben van plan om hem te verkopen hoe die nu is voor een verlaagde prijs (als je hem constant aanlaat, is het probleem er namelijk niet).
Oh zie nu dat de KEF subwoofers 5 jaar garantie hebben. Even contact opnemen met de webshop waar ik hem gekocht had(is nu 3,5j oud) . Iemand ervaring anders met hoe KEF direct de garantieafhandeling doet?
Had nu in ieder geval een excuus om een nieuwe te halen. Die REL is echt een wereld apart
.
Ah, ga ik eens mee 'spelen' danBasNation schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:09:
[...]
Fix is niet moeilijk, zelf namelijk ook gedaan bij locale electro zaak in de stad. Kosten: €0,50
http://www.avforums.com/f...-subwoofer-faulty-29.html
Overigens lees ik daar genoeg over het feit dat het niet goed is om hem continu aan te laten staan omdat de 'auto power' functie nutteloos is en niet echt power bespaart.
Is het verstandig om de REL T5 constant aan te laten (heeft geen auto "on/off")? Of kan ik hem beter uitzetten? (even het stroomgebruik buiten beschouwing gelaten) .
[ Voor 28% gewijzigd door BiG-GuY op 13-01-2011 00:51 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!
Let op!
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.
- Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.