Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 41 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste
Acties:
  • 602.621 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Die TV heb ik ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5289/5297824151_2a0a74e501.jpg

Panasonic TX-P46G10E
Denon AVR-2809
B&W 683
B&W HTM62
Belux Twilight

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Receiver is 16.5 cm en de opening in het tv meubel heeft een hoogte van 17 cm. Een halve cm voor ventilatie, dit veel te weinig neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb niet echt come cinema maarhet klinkt echt verbijserend goed

onkyo intregra a-8500
een set imf luidsprekers type supercompact

mijn oude xbox 1 als media center (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:36:
Vraagje,

Receiver is 16.5 cm en de opening in het tv meubel heeft een hoogte van 17 cm. Een halve cm voor ventilatie, dit veel te weinig neem ik aan?
mijn versterker heeft nog minder ruimte aan de bovenkant.hij word wel warmerdan als hij los staat, maar ik heb nog geen mankementen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:36:
Vraagje,

Je zal daar niet zo snel problemen mee krijgen, maar het verkort op langere termijn wel de levensuur van je receiver.. ik zou er zelf voor zorgen dat je toch minimaal 2cm o.i.d. hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:41
gewoon de behuizing er af halen dat scheelt al een boel.

en iets fatsoenlijkere oplossing is om met langzaam draaiende koelers te zorgen voor een degelijke air stream. 0,5 cm is wel heel erg weinig. Zitten er geen voetjes? onder de receiver die er af kunnen ?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al opgelost.

Ik kan mijn TV Meubel omruilen voor een andere aangezien alles splinter nieuw is en net staat, Ik pak nu een tv meubel zonder blad erboven dus dat kun je vergelijken met onderstaande foto.

Is het meteen opgelost. Ventilatie ruimte is dan een dikke 2 meter hoog tot aan het plafond ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.avblog.nl/wp-content/uploads/2010/09/philips-21-9-cinema-3d-platinum-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik zou het meubel achterwege laten en eerst de woonkamer omruilen voor deze..... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

ocdaan schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:40:
Ik zou het meubel achterwege laten en eerst de woonkamer omruilen voor deze..... _/-\o_
inderdaad! :9~
maar toch lijkt het me irritant tv kijken op een 21:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:31
Gewoon niet TV kijken, films all the way >:) Nou heb ik makkelijk praten, kan hier zelf toch niet TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Afbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/7815/beforem.jpg

Ik heb even de oude B&W 610 naar de woonkamer verplaatst en ben uiterst tevreden, wat een heerlijk geluid geven die speakers. (en nog steeds gecharmeerd van het houtfineer) De kleinere speakers moeten nog weg, en er komen nieuwe Norstone stands voor de 610's (als het staat zal ik even nieuwe pic schieten) Ik heb ook nog B&W 640's op zolder staan die gaan ook weer hun herintree maken en de sub gaat ergens anders heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocdaan schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:40:
Jij weet niet hoe mijn woonkamer eruit ziet ;) . Haha nee maar idd op die foto ziet het er geweldig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:37:
[...]

Jij weet niet hoe mijn woonkamer eruit ziet ;) . Haha nee maar idd op die foto ziet het er geweldig uit.
Behalve de speakerset die mag gelijk de kliko in van mij :P en dan een lekker buizen setje met wat nette zuiltjes en klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
die woonkamer ziet er inderdaad heerlijk uit. ik zou zo mijn slaapkamer van 4*3m(of kleiner) omruilen daarvoor hoor :P. Het geluidssetje ziet er niet bijzonder uit. Ok atm zit ik nog met een z-5500 xD.

Toch zou ik wel eens wat willen horen met buizen en met gewone versterkers. ik hoor er verschillende dingen over. Zou toch wel eens zelf een oordeel willen vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
clifdon schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:32:
die woonkamer ziet er inderdaad heerlijk uit. ik zou zo mijn slaapkamer van 4*3m(of kleiner) omruilen daarvoor hoor :P. Het geluids setje ziet er niet bijzonder uit. Ok atm zit ik nog met een z-5500 xD.

Toch zou ik wel eens wat willen horen met buizen en met gewone versterkers. ik hoor er verschillende dingen over. Zou toch wel eens zelf een oordeel willen vellen.
Buizen of niet het is en blijft mening en smaak vergeet dat niet.
Mijn broer bouwt zelf buizen versterkers en repareert ze voor anderen en doet onderhoud etc..
Hij heeft vrij veel van het spul en het klinkt met zijn muziek "jazz & BoB marley etc " fantastisch warm maar heeft ook een set speakers waar ik U tegen zeg staan ( merk geen idee )
Denk namelijk dat om maar een voorbeeld te noemen happy hardcore niet echt gemaakt is ervoor maar waarschijnlijk prima kan :).
Het verschil moet je kunnen waarderen / mooi vinden en kunnen horen, ik hoor het verschil niet met een CD of een Mp3 of iets.
Terwijl me broer bijna alleen maar Vinyl wil en verder niks.
Persoonlijk wil ik alleen een setje buizen omdat et er mooi uitziet in design, maar het had netzogoed een merk XXX iets mogen zijn met een mooi uiterlijk ;).
Speakers zelf die ik gebruik zijn van B&W en van Hepta en klinken beide erg goed en zijn zeker geen budget spullen maar ook ver van HIGH HIGH end.
Ieder ze ding ben ik van mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
nouja mijn volgende kijk/luisterkamer word dus echt als bioscoop achtig iets ingericht. Dus de uitstraling van de apparaten doet mij niet zo veel. overigens heb ik toch niet meer dan 8000 euro uit te geven. Dus buizenversterkes(die over het algemeen flink duur zijn) gaat er niet inzitten :P. Toch wil ik ze wel eens horen. Nouja wie weet dat ik nog eens iemand tegen kom met een buizenversterker thuis.

Request: heeft er iemand toevallig thuis een kamer als bioscoop look a like ingericht?. Zou je daarvan foto's kunnen plaatsen of als ze al ergens te vinden zijn de linkjes nog een keer kunnen geven. BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

clifdon schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:03:
nouja mijn volgende kijk/luisterkamer word dus echt als bioscoop achtig iets ingericht. Dus de uitstraling van de apparaten doet mij niet zo veel. overigens heb ik toch niet meer dan 8000 euro uit te geven. Dus buizenversterkes(die over het algemeen flink duur zijn) gaat er niet inzitten :P. Toch wil ik ze wel eens horen. Nouja wie weet dat ik nog eens iemand tegen kom met een buizenversterker thuis.

Request: heeft er iemand toevallig thuis een kamer als bioscoop look a like ingericht?. Zou je daarvan foto's kunnen plaatsen of als ze al ergens te vinden zijn de linkjes nog een keer kunnen geven. BVD
Afbeeldingslocatie: http://www.bescreen.be/Sony/Foto1.jpg

Zoiets ben ik nu aan het plannen thuis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:55
clifdon schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:03:

Je zou eens hier kunnen kijken.
Op maat gemaakte bioscoop inrichtingen, volledig in modules te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Wow die had ik dan weer nog niet gevonden. Ik kan trouwens best zelf wel wat klussen maar het is sowieso leuk voor ideeën, danku. Het is nog lastig om een goed idee van een 'bios' te vormen in een kamer van 4*5m Toch moet het wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

iNFiNiTY- schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:07:
[...]

[afbeelding]

Dat is wel heel erg gaaf! _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Huiskamer? lijkt meer op de openbare bibliotheek :P

Maar wel vet gedaan zo dat scherm, probleem is enkel dat de meeste mensen niet zo'n grote ruimte hebben lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:03
iNFiNiTY- schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:07:
[...]

[afbeelding]

Waar zijn de speakers :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Bij hem weet ik het niet, de mijne komen er zeker wel bij (in het zicht) :p mijn muur is perfect voor.
Het was maar voor het idee hehe, meer het 'drop down' idee zeg maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:03
iNFiNiTY- schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:40:
[...]

Bij hem weet ik het niet, de mijne komen er zeker wel bij (in het zicht) :p mijn muur is perfect voor.
Het was maar voor het idee hehe, meer het 'drop down' idee zeg maar 8)
Het ziet er zeker mooi uit!!
Bij dat soort HT setups horen natuurlijk ook mooie grote speakers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Zo na een aantal jaar dit topic te volgen en het éne idee naar het andere op te pakken kan ik eindelijk zelf aan de slag gaan in mijn nieuwe appartement.
Het is nog niet af maar hier alvast een impressie filmpje.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Czx6L7ghjaU&hd=1]

Later meer.
(ps het zaken van het beamer scherm is versneld :p)

[ Voor 10% gewijzigd door Mr-Beamer op 28-12-2010 21:30 ]

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:21
Mr-Beamer schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:28:
Zo na een aantal jaar dit topic te volgen en het éne idee naar het andere op te pakken kan ik eindelijk zelf aan de slag gaan in mijn nieuwe appartement.

[video]

Later meer.
Erg leuk dit :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik ben nu al benieuwd naar de uiteindelijke resultaten en overzichtsfoto's :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit beamer! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Zijn dat aan het plafond ledstrips die je aan elkaar hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Nee dat zijn rollen van 5M (die ik wel heb moeten verlengen naar 6M)
Op die rol zitten per 3 led's een RGB controller die dan aan te sturen is met een bijgeleverde controller.
De controller ga ik nog wel om bouwen zodat ik hem op DMX kan aansluiten.
De bedoeling is dat dadelijk alles via DMX wordt aangestuurd.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41
Hoezo via dmx? je hebt voorderest geen dmx apparatuur toch?
Ik hoop niet dat je een goedkoop showtec tafeltje ernaast zet!

Verder jammer van dat 4:3 doek. Misschien de bovenkant spuiten/verven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Daan00 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:18:
Hoezo via dmx? je hebt voorderest geen dmx apparatuur toch?
Ik hoop niet dat je een goedkoop showtec tafeltje ernaast zet!

Verder jammer van dat 4:3 doek. Misschien de bovenkant spuiten/verven ofzo?
Nee nee ben maar niet bang maar ik wil mijn spots en RGB strings via ethernet en Z-wave kunnen aansturen.
Het DMX protocol is een vrij simpel open protocol waar ik zelf wel iets voor kan bakken.

Tja voor het doek moet ik nog iets zoeken. Ik had dit doek al 1 jaar geleden aangeschaft en het is een "Micro glass pearl" doek. om nu een 16:9 doek aan te gaan schaffen vond ik een beetje overdreven.
Bovendien kan dit doek lekker ver naar beneden zakken zodat je geen stijve nek krijgt bij het film kijken.

Maar ik heb nog geen idee of je dit netjes kan spuiten of verven :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

[video]

Later meer.
Geweldig! _/-\o_

ik wist niet dat je een ledstrip zo kon aansturen. wat voor ledstrip is dat? en welke controller?

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

dank je, ik ben er ook aardig tevreden over.
Het zijn allemaal ideeën die samen gesmolten zijn tot dit.

De LED Strip is van Dream color en is met een bijgeleverde controller aan te sturen
daar zitten 94 verschillende programma's in.
maar nog net niet het programma dat ik wil hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn vind ik het wel erg druk, die lampjes allemaal. Het lijkt wel kermis. Maar het idee op zich en hoe het gemaakt is ziet er heel goed uit :) Snap alleen het nut niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Leuk gedaan ;) ...

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb

[video]

Later meer.
Altijd goed als je handig ben ! .

Helaas heb ik 2 linker handen kwa klussen en moet ik voor alles vrienden en mensen inhuren haha.
Kost wat maja dan heb je ook wat.

Elecktra / toebehoren is meer mijn ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Hahaha dat muziekje:) Moet zeggen dat t er tot op heden ERG netjes uitziet. Ben benieuwd naar t eindresultaat! Wat voor ledstrips heb jij gebruikt? En die programma's, is dat een standaard controller of kun je er zelf nog aan programmeren? Staan wel leuke programmatjes in:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
lj_tree schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:08:
Hahaha dat muziekje:) Moet zeggen dat t er tot op heden ERG netjes uitziet. Ben benieuwd naar t eindresultaat! Wat voor ledstrips heb jij gebruikt? En die programma's, is dat een standaard controller of kun je er zelf nog aan programmeren? Staan wel leuke programmatjes in:)
Volgens mij stond er een paar posts terug dit

Ik citeer:

De LED Strip is van Dream color en is met een bijgeleverde controller aan te sturen

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Echt relax gemaakt! pluimpje! :)

Verwijderd

@Mr Beamer: euhm.......vrijgezel???

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

En veel vrienden......

Na het posten hier straks nog meer.....

Wanneer zijn we uitgenodigd? :P

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:47
Niet veel veranderd sinds mijn laatste bijdrage aan dit topic, behalve dat ik mijn digitale decoder en tvix achter het meubel heb 'verstopt' en dit via de Marmitek Invisible Control bedien. Ook heb ik nu een living colors lamp waar ik erg tevreden over ben!
http://img232.imageshack.us/img232/110/img4615t.jpg

ff resizen please....

[ Voor 7% gewijzigd door teacher op 31-12-2010 12:07 ]

• Zuluman
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

EvolutionX schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:04:
Niet veel veranderd sinds mijn laatste bijdrage aan dit topic, behalve dat ik mijn digitale decoder en tvix achter het meubel heb 'verstopt' en dit via de Marmitek Invisible Control bedien. Ook heb ik nu een living colors lamp waar ik erg tevreden over ben!
[afbeelding]
very nice! errug strak en smaakvol ! t gaat goed komen met t topic. er worden very nice pics en filmpjes gepost....maarre...je hebt gezegd wat we niet zien....maar wat zien we wel? (ik ben te lui om in je post history te zoeken)

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 20:08
[afbeelding]
Ziet er inderdaad mooi en strak uit! "TV-meubel" of hoe je dat moet noemen, vind ik ook erg stijlvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:31

CeesKees

I rest my Kees

@EvolutionX Waar komt het meubel vandaan waar je telefoon televisie aanhangt? Of heb je het zelf gemaakt ?

[ Voor 8% gewijzigd door CeesKees op 31-12-2010 09:16 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
CeesKees schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 08:51:
@EvolutionX Waar komt het meubel vandaan waar je telefoon televisie aanhangt? Of heb je het zelf gemaakt ?
Denk dat dit het is: http://www.muurbeugel.nl/...hotoviewer&artikelid=5462

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik wil jullie mijn bescheiden setup tonen:

Je ziet :
-Samsung 6-serie 40" LED tv
-samsung 2.1 bluray home cinema (wordt binnenkort vervangen door harman kardon setje)
-telenet HD digicorder settopbox
-Xbox 360 slim
-HTpc running xmbc 10.0
-en op de woofer men Wii 25 mario anniversary

http://img600.imageshack.us/i/dscn5061.jpg
http://img713.imageshack.us/i/dscn5063.jpg
http://img717.imageshack.us/i/dscn5064.jpg
http://img408.imageshack.us/i/dscn5067n.jpg
http://img143.imageshack.us/i/dscn5068l.jpg
Als de kerstboom weg is staat de zetel normaal links :)

Alvast en happy 2011

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
http://img232.imageshack.us/img232/110/img4615t.jpg

[mbr] ff resizen please....[/mbr]
Wow...nette woonkamer! Kun je wat meer foto's en specs posten? Ziet er ERG netjes uit kerel!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:17

Daniel36

vernieuwde formule

yep, goed idee.
Het ziet er erg strak uit allemaal, in elk geval een HK receivert en verder ???
:N Oeps, Sony receiver en de rest ook Sony ???

[ Voor 20% gewijzigd door Daniel36 op 31-12-2010 15:40 . Reden: verkeerd gekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het dit is mijn setup nu.

q media full hd tv
jbl scs 200.5.
kenwood krf v5030.
Kpn digitenne.
Led strip op de tv en onder de kast die kan ik aansturen met een afstandbediening.

Er komt nog een blue ray dvd speler en een nieuwe versterker de Onkyo TX-SR508 en digtaal kabel tv van ziggo.
Alle kabels zijn in plintjes weg gewerk.
http://www.mijnalbum.nl/Album=AZNBQLNC

Wat vinden jullie hier van.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
@tommaassen

Simpel, effectief maar vooral de led verlichting vind ik een ontzettend leuk effect geven. Tsjah ik ben daar gewoon voorstander van.

Ik zou wel eens willen weten hoe een dergelijke JBL set klinkt in vergelijking met de Logitech Z-5500. iemand daar ervaring mee? Ik gok van niet. Aangezien Logitech z-5500 nou niet een een HT set is. Maar ik moet het er nog mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik vind de jbl set goed klinken als je een goede versterker en instellingen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

clifdon schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 03:17:
@tommaassen

Simpel, effectief maar vooral de led verlichting vind ik een ontzettend leuk effect geven. Tsjah ik ben daar gewoon voorstander van.

Ik zou wel eens willen weten hoe een dergelijke JBL set klinkt in vergelijking met de Logitech Z-5500. iemand daar ervaring mee? Ik gok van niet. Aangezien Logitech z-5500 nou niet een een HT set is. Maar ik moet het er nog mee doen.
Ik vindt JBL super klinken zeker in combinatie met films, de SCS 178 is zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De jbl scs 200.5 klink ook super vind ik de jbl scs 178 zijn de speakers net iets groter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, Ik zal hier nog eens posten, want ik heb sinds gisteren een nieuw tvt'tje aan de muur hangen. Nu heb ik echt wel bijna alles zoals ik het echt wil hebben. De Tv was eigenlijk niet aan vervanging toe, maar door een superkoopje bij de keten waar ik als student werk en het mooie bedrag dat ik voor m'n vorige toestel kreeg heb ik nu voor €80 opleg een 20cm groter scherm met een knapper design, lager energieverbruik, en een 24Hz modus.

Enkele foto's (klik hier voor hogere resolutie):

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2uic953.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_NhZ7OHoVd78/TR8ocxkFu6I/AAAAAAAABH0/Ob7sOSDMDj0/s640/DSC04995.JPG

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/jb4u8n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/142x17n.jpg

2 Filmpjes:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/4ih4ip.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/1zo7wqu.jpg

Wat zie je:
- TV: LG 50PK750 Plasma
- Receiver/surround: Sony HT-DDWG800
- Telenet HD-digicorder
- Sony PS3 (120GB Fat Limited Edition)
- Xbox 360 Slim Arcade + 250GB

Wat zie je niet:
- HTPC: Nvidia Ion + Atom 330 + XBMC Live
- Philips Ambx starterkit.
- Logitech Harmony 525, de afstandsbediening die alles aan de hand van macro's kan aansturen.
- De Nokia N900, die gebruikt wordt om de webinterface van de HTPC mee te bedienen.

Wat moet er nog gebeuren:
- Antennekabel wegwerken
- Muur wit behangen, zodat ik de Ambilight nog wat beter kan ellen en tot z'n recht laten komen.
- Mat lichtdoorlatend PVC voor de leds plaatsen, zodat deze een egalere gloed geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSjenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-08 16:02
Na lange tijd dit topic gevolgd te hebben, zal ik nu ook maar eens mijn muurtje tonen. :)

Afbeeldingslocatie: http://img830.imageshack.us/img830/4892/img3979w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/5573/img3980i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/5261/img3985i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/2678/img3986q.jpg

U ziet:
TV: Panasonic TXP-42G20ES
Consoles: PS2, PS3, XBOX360
Digitale ontvanger: Samsung DCB-H380R

Voor geluid heb ik nu nog een Logitech X540 die aangesloten zit met een splitter tussen mijn tv en mijn PC. Maar dit moet binnenkort nog een Panasonic 5.1 surround set worden :)

Ook moet de digitale ontvanger nog verdwijnen en een CI+ module voor in de plaats komen. Dan is dat lelijke tafeltje ook weg.

[ Voor 12% gewijzigd door iSjenkie op 01-01-2011 17:39 . Reden: Foto's even verkleind =) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:31
Erg toffe setup! Ben benieuwd welke XBMC skin je daar draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juggels schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:16:
[...]

Erg toffe setup! Ben benieuwd welke XBMC skin je daar draait?
Ik draai momenteel de Cirrus Skin met custom backdrops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Mr-Beamer schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:00:
dank je, ik ben er ook aardig tevreden over.
Het zijn allemaal ideeën die samen gesmolten zijn tot dit.

maar nog net niet het programma dat ik wil hebben :p
Ik moet inderdaad ook zeggen dat ik het idee erg leuk vind. Vooral als je vaak wat meer mensen over de vloer hebt en toch de ruimte hebt, zou ik zeggen: doen.

Het is dat ik maar een woonkamer van 10 bij 4 heb die tegelijkertijd ook mijn werkruimte is, anders had ik er ook wel wat meer gezelligs in gezet. ;)

Ook nog plannen om er iets als een DJ setje in te gaan bouwen? Met al die verlichting kun je toch best leuke feestjes geven denk ik zo. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Laatst online: 21-08 16:46
Lees nu ook al weer een tijdje mee en tijd dus om ook maar even foto`s te plaatsen..

Wat zie je:
-Samsung LED TV UE55C6740(hangend aan een imitatie Ultra Slim Wall Mount..40euro :P )
-Onkyo TX-SR606
-Playstation 3 Slim 120GB
-HTPC NOX MEDIA Behuizing/1,5 Terrabyte opslag/GeForce 9800GT 512MB HDMI/QuadCore/4GB ram/XBMC
-JBL Northridge Cinepack 5.1
-UPC HD Decoder

Dit is de woonkamer opstelling maar zal binnenkort ook even foto`s plaatsen van slaapkamer opstelling..ook wel cool ;)

Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/6215/dsc03824v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img577.imageshack.us/img577/6071/dsc03826.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/9578/dsc03822y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/411/dsc03827t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 14:54
Sjonge jonge wat een grote tv DirtyDutch, FORZA M ook overigens! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
@ Dirty Dutch

Erg leuk!

Hoe vind je het allemaal klinken zo?
Zelf heb ik ook de E80's voor maar dan met de ES25c als center.Heb toch het idee dat mijn receiver (Pioneer vsx514) niet genoeg leverd. Hoe zit dat met jouw Onkyo?

[ Voor 3% gewijzigd door OLVG op 01-01-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
OLVG schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:48:
@ Dirty Dutch

Erg leuk!

Zelf heb ik ook de E80's voor maar dan met de ES25c als center.Heb toch het idee dat mijn receiver (Pioneer vsx514) niet genoeg leverd. Hoe zit dat met jouw Onkyo?
De Onkyo doet zijn werk erg goed in samenstelling met de JBL`s alleen vind ik de sub(EP150) wat minder klinken dus die gaat zeker vervangen worden...Maar nu ben ik opeens ook benieuwd geworden naar die ES25c center die je hebt,hoe bevalt ie en doet ie zijn werk goed??Is een overstap van de EC25 naar de ES25c de moeite waard??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Het zal vast goed klinken, maar ik vind die JBL's zo lelijk in de woonkamer. Het ziet er veel te schreeuwerig uit. Ik zou ze zelf met kap opstellen.

Verder natuurlijk wel een mooie set-up. Gave televisie en kabels netjes weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
PHiXioN schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:53:
Het zal vast goed klinken, maar ik vind die JBL's zo lelijk in de woonkamer. Het ziet er veel te schreeuwerig uit. Ik zou ze zelf met kap opstellen.

Verder natuurlijk wel een mooie set-up. Gave televisie en kabels netjes weggewerkt.
Ik vind het wel wat hebben zo zonder de kappen maarja (gelukkig) smaken verschillen :)met kappen vind ik wat oudbollig overkomen maar wie weet over een tijdje :P

Het gootje is een tijdelijke oplossing,begin deze zomer word er opnieuw gestuckt en de bekabeling weggewerkt in de muur,ook voor de achterspeakers (JBL E20)natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
DirtyDutch schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 23:32:
[...]

De Onkyo doet zijn werk erg goed in samenstelling met de JBL`s alleen vind ik de sub(EP150) wat minder klinken dus die gaat zeker vervangen worden...Maar nu ben ik opeens ook benieuwd geworden naar die ES25c center die je hebt,hoe bevalt ie en doet ie zijn werk goed??Is een overstap van de EC25 naar de ES25c de moeite waard??
Zelf ken ik het geluid van EC25 niet, het enige wat ik kan zeggen is dat ik behoorlijk te spreken ben over mijn center, maar ik kwam dan ook van een centertje van 1,5 kilo van pioneer naar deze center die 20 KG weegt.
Das dat kon niet anders als een verbetering zijn. Persoonlijk denk ik dat je heel erg goede oren moet hebben om een duidelijk verschil te horen tussen beide centers.

Wat vind je minder aan jouw sub? Hij ziet er wel bruut uit.
Zelf heb ik overgens wel alle kappen er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

OLVG schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:36:
[...]

Zelf ken ik het geluid van EC25 niet, het enige wat ik kan zeggen is dat ik behoorlijk te spreken ben over mijn center, maar ik kwam dan ook van een centertje van 1,5 kilo van pioneer naar deze center die 20 KG weegt.
Das dat kon niet anders als een verbetering zijn. Persoonlijk denk ik dat je heel erg goede oren moet hebben om een duidelijk verschil te horen tussen beide centers.

De kwaliteit van een luidspreker meten aan de hand van gewicht. Interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
Vorig jaar heb ik een grote upgrade gedaan van mijn woonkamer-HT, waarbij ik alles behalve de tv vervangen heb.
Na heel veel uitzoek- en luisterwerk bestaat mijn set nu uit de volgende spullen:

Receiver: Marantz NR1501
Afbeeldingslocatie: http://bjws.nl/pictures/20110102/IMG_0354_thumb.jpg

Speakers Front & Rear: Dali Concept 6 / 1
Stands: Atacama Nexus 7i
Center speaker: ALR/Jordan Entry Center
Subwoofer: XTZ 99 W10.16
Afbeeldingslocatie: http://bjws.nl/pictures/20110102/IMG_0351_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bjws.nl/pictures/20110102/IMG_0352_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bjws.nl/pictures/20110102/IMG_0355_thumb.jpg

Beeld
* Sony KDL40W5500
* HTPC met XBMC
* LG BD550 blu-ray speler.
Afbeeldingslocatie: http://bjws.nl/pictures/20110102/IMG_0357_thumb.jpg
(de pianolak spiegelt nogal, vandaar de vreemde 'golven' in de rand van de tv)

Overig (niet op de foto)
Tenslotte staan er nog wat consoles (Wii / Xbox 360) in het meubel en ligt er een Logitech Harmony 885 op de salontafel om al dit fijne speelgoed mee te bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Laatst online: 19:19
Gezellig... hoe vind je de combinatie Marantz - Dali? Heb je ook nog andere combinaties geluisterd voordat je dit kocht?

En de belangrijkste vraag: waar is de kat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
OLVG schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:36:
[...].

Ik vind het geluid niet echt strak..beetje rommelig eigenlijk bij muziek,bij films is tie dan wel weer oke.Begrijp me niet verkeerd,het is niet een slechte subwoofer maar heb gewoon betere gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

OLVG schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:48:
Onkyo TX-SR606 lever maar 35 Watt in meerkanaals gebruik bij een bereik van 20 - 20.000 Hz en bij speakers van 8 Ohm. Dus vermogen zegt lang niet alles...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
FeaR1986 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:56:
[...]

Onkyo TX-SR606 lever maar 35 Watt in meerkanaals gebruik bij een bereik van 20 - 20.000 Hz en bij speakers van 8 Ohm. Dus vermogen zegt lang niet alles...
Maar de Onkyo 606 is een midrange receiver, ik heb het instapmodel van pioneer van 2004.
De 608 zie ik misschien als een geschikte opvolger zodoende mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

OLVG schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:02:
[...]
Maar de Onkyo 606 is een midrange receiver, ik heb het instapmodel van pioneer van 2004.
De 608 zie ik misschien als een geschikte opvolger zodoende mijn vraag.
Onkyo 300 serie is instap, de 600-serie is nog steeds instap maar dan net een stapje hoger. Onkyo is vanaf de 800-serie midrange (wellicht de 700 ook) en de toprange begint bij de TX-NR3008 en TX-NR5008. Al is de TX-NR3008 ook niet meer zo goed als zijn voorganger de TX-NR3007.

Maar weet je zeker dat het aan je receiver ligt en niet aan de speakers? Want als je 400 - 450 euro aan een TX-SR608 uit zou willen geven kan je ook kijken naar twee staande speakers van een euro of 200 - 250 de stuk. Dan kan je speakers kopen die weer een stap hoger zijn dan de JBL E-reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
FeaR1986 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:56:
[...]

Waar haal je deze info vandaan dan??(kan best kloppen hoor want heb er ook niet zoveel verstand van :) )En wat houd deze informatie dan in,is het dan een slechte/zwakke receiver??Kan er meer uit de speakers gehaald worden dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

DirtyDutch schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:52:
[...]
Waar haal je deze info vandaan dan??(kan best kloppen hoor want heb er ook niet zoveel verstand van :) )En wat houd deze informatie dan in,is het dan een slechte/zwakke receiver??Kan er meer uit de speakers gehaald worden dan??
Was eens getest op stereoplay.de, en hier de test. Daar onder "Messwerte" kijken en dan staat er dat bij surround (Sinusleistung) nog maar 32 Watt over is. Dit om aan te tonen dat Onkyo vanaf de TX-SRxx5 series slechtere voedingen (en overige componenten) ging gebruiken. En dat ze niet eerlijk adverteren door op de receiver een sticker te plakken met "140 Watt @ 7.1" of iets in die trant. Die 140 Watt wordt gemeten op 6 Ohm, met één kanaal aangestuurd en op 1000 Hz. Niet echt een reële situatie, want meeste speakers zijn 8 Ohm en geen 6 Ohm. Ook sluit je nooit maar één speaker op een receiver aan, maar met een dergelijke receiver toch zeker vijf. En ook 1000 Hz kan je eerlijker meten door een range te meten, veelal 20 - 20.000 Hz. En uit de resultaten kwam dat de TX-SR606 zo'n 35 Watt over hield. De TX-SR306 hield nog maar net 20 Watt over.

Op zich is dat meer dan genoeg om speakers aan te sturen, want voor normaal geluid heb je maar een paar Watt nodig. Natuurlijk hangt ook het één en ander van het rendement van je speakers af, maar echt lastig aan te sturen speaker (onder de 85 dB) zijn er niet veel meer.

Dus de receiver is gewoon zwakker dan ze hem aankaarten. Met sommige speakers kan je daardoor in de problemen komen. Al is het natuurlijk wel duidelijk dat je geen speakers van 1000 euro per stuk op zo'n versterker aan moet sluiten. Het kan wel, maar dan is de versterker de beperkende factor.

Maar nogmaals: 35 Watt is meer dan genoeg, maar Wattage is zeker niet zaligmakend. Denk dat je ook veel meer uit de receiver kan halen als je dus andere speakers neemt dan de JBL E-reeks, want die staan ook niet echt bekend om een goed geluid te geven. Leuke (lees: veel) speakers voor het geld, maar een "paar" euro meer en je zit net weer in een andere/hogere klasse.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 02-01-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
FeaR1986 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:33:
[...]

Onkyo 300 serie is instap, de 600-serie is nog steeds instap maar dan net een stapje hoger. Onkyo is vanaf de 800-serie midrange (wellicht de 700 ook) en de toprange begint bij de TX-NR3008 en TX-NR5008. Al is de TX-NR3008 ook niet meer zo goed als zijn voorganger de TX-NR3007.

Maar weet je zeker dat het aan je receiver ligt en niet aan de speakers? Want als je 400 - 450 euro aan een TX-SR608 uit zou willen geven kan je ook kijken naar twee staande speakers van een euro of 200 - 250 de stuk. Dan kan je speakers kopen die weer een stap hoger zijn dan de JBL E-reeks.
Nee helaas weet ik het niet zeker, ik heb geen 2e surround receiver om te vergelijken. Echter, ik kom ingangen te kort dus ik zal op termijn toch gaan vervangen. Groot probleem is dat ik echter met een zeer beperkt budget moet werken.Anders had ik wel een SC-LX90 staan met van die prachtige Hi-end B&W,s uit de Diamond serie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

OLVG schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:38:
[...]
Nee helaas weet ik het niet zeker, ik heb geen 2e surround receiver om te vergelijken. Echter, ik kom ingangen te kort dus ik zal op termijn toch gaan vervangen. Groot probleem is dat ik echter met een zeer beperkt budget moet werken.Anders had ik wel een SC-LX90 staan met van die prachtige Hi-end B&W,s :9~
Ach, wat is High-End... Als je het echt goed wilt doen neem je een losse receiver en versterker. Iets als een Denon AVP-A1HD met daarachter een DENON POA-A1HD. En dan zit je op zich nog steeds bij de normale consumentenmerken te kijken. Er zijn ook installaties van bijvoorbeeld Audio Noord die je zo'n €100.000 zullen kosten voor een complete set aan alleen versterkers :P

Idem met speakers. De B&W 800D's zijn een schijntje als je ze bijvoorbeeld naast een Focal Grande Utopia zet van anderhalve ton per stuk O+

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 02-01-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
RexP schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:44:
Gezellig... hoe vind je de combinatie Marantz - Dali? Heb je ook nog andere combinaties geluisterd voordat je dit kocht?

En de belangrijkste vraag: waar is de kat?
Ik heb wel een aantal andere combi's geluisterd: Denon + B&W, Denon + Kef, Marantz + Kef, en van deze combi's vond ik deze het prettigst klinken. Ben dus erg blij met deze combinatie, het klinkt (bij gebrek aan objectieve termen) lekker fris, en door de XTZ subwoofer ontbreekt het zeker niet aan laag.

Op moment liggen de katten in de krabpaal, maar op moment van foto maken waren ze net ff ergens anders ;-)
Afbeeldingslocatie: http://bjws.nl/pictures/20110102/IMG_0303_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
@fear1986
Nou daar sla je precies de spijker op zijn kop, uiteindelijk denk ik ook als het om een beperkt budget gaat het beste geluid te gaan krijgen door een stereo versterker op de pre out van een surround versterker aan te sluiten zo dat die mijn fronts aan zal sturen, met mijn budget is muziek op surroundversterkers om te huilen zo slecht, en daarvan is mijn eigen pioneer geen uitzondering, terwijl hij met een goede DTS stream toch boven verwachting presteerd in film en games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNFiNiTY- schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:03:
[afbeelding]

Ik zit nog steeds te dubben of ik stands ga gebruiken, of ze gewoon ga ophangen..
meubel staat ondertussen in de lak (donker grenen) om met de (eet)tafel te matchen en 100 inch projectiescherm is besteld! maar ik twijfel tussen 2 pana beamers op dit moment.. de PT-AX200E en de PT-AE4000E.

Pana 42'' Plasma (tv hing lager vandaar de 2 kijkgaten, luiheid) :O
Samsung BD-P1580 (Blu Ray)
H/K AVR 147
JBL 5.1 SCS178CH
JBL Northridge E80 (2x)
Xbox 360 jtagd :x

Ik zoek nog een leuke media streamer die hd ondersteund..
Het zal vast al eerder gevraagd zijn maar waarom hangt je tv nu zo hoog? Of je moet graag staand tv kijken natuurlijk dan heb ik niets gezegd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
FeaR1986 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:31:
[...]

Maar nogmaals: 35 Watt is meer dan genoeg, maar Wattage is zeker niet zaligmakend. Denk dat je ook veel meer uit de receiver kan halen als je dus andere speakers neemt dan de JBL E-reeks, want die staan ook niet echt bekend om een goed geluid te geven. Leuke (lees: veel) speakers voor het geld, maar een "paar" euro meer en je zit net weer in een andere/hogere klasse.
Okee snap het verhaal maar voldoet sowieso toch wel aan mijn eisen,mijn ervaring met de 606 is dat het doet wat het moet doen en goed ook..ben erg tevreden met de receiver ;)

En de JBL-E reeks waar jij over praat dat ze nou niet zulk goed geluid geven vind ik wel onzin want dat is sowieso smaakgevoelig want wat de 1 mooi vind klinken vinden andere weer niet mooi...Heb hiervoor ook de KEF Q serie beluisterd maar dat vond ik dus echt tegenvallen en toch maar voor de `goedkopere` JBL gegaan van het wat `lagere`klasse die me tot nu toe nog echt heel veel luisterplezier geven(op de sub na dan :P ),en natuurlijk heb je altijd beter maar zoals ik al zei smaakgevoelig..en natuurlijk de grens trekken van waar ben je tevreden en waar ga je het voor gebruiken,ik gebruik het voornamelijk voor films en gamen en daarmee voldoen ze prima aan mijn eisen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
ja 'onze' jbl,s zijn voor zijn prijsklasse 'not to mes with'. :9

Je moet bovendien ook maar de oren hebben om het onderscheid allemaal goed te horen.

[ Voor 41% gewijzigd door OLVG op 02-01-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:09:
[...]

Het zal vast al eerder gevraagd zijn maar waarom hangt je tv nu zo hoog? Of je moet graag staand tv kijken natuurlijk dan heb ik niets gezegd ;-)
Of vaak onderuitgezakt op de bank kijken...

Ik lees hier erg vaak commentaar op dat de tv volgens sommigen te hoog hangt, maar ik heb juist bij veel mensen het idee dat hij erg laag staat/hangt. Ik zit eigenlijk nooit rechtop op de bank, altijd onderuit gezakt of liggend, en dan is een tv die hoger hangt juist lekker, omdat je je hoofd niet naar beneden moet blijven richten.
Nou ben ik wel erg benieuwd of dat een beetje overeenkomt met zijn reden dat hij hoger hangt dan wat je meestal ziet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:57:
[...]
Ik lees hier erg vaak commentaar op dat de tv volgens sommigen te hoog hangt, maar ik heb juist bij veel mensen het idee dat hij erg laag staat/hangt. Ik zit eigenlijk nooit rechtop op de bank, altijd onderuit gezakt of liggend, en dan is een tv die hoger hangt juist lekker, omdat je je hoofd niet naar beneden moet blijven richten.
Ik ben hier nu ook over aan het nadenken want de bouw van mijn nieuwe huis is bezig dus heb al een sleuf moeten laten aanbrengen om alle kabeltjes weg te werken. Ik heb besloten om mijn toekomstig 46 inch scherm op (onderkant scherm) +/- 80 cm van de grond te hangen. Dit moet ongeveer de ideale hoogte zijn. 60 cm is te laag en 1 meter is weer net te hoog... Ieder voor zich ;) . De hoogte van de bank speelt ook wel mee trouwens...

Mijn foto's kunnen jullie medio maart verwachten 8) . De vloeren moeten er nog in, alles moet nog worden geschilderd, keuken moet er nog in, badkamer, wc etc. Klaar! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Bij deze mijn home cinema :)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/qx10z9.jpg

Opstelling:
- LG 50PK550.
- Humax 5000c
- Mede8er MED-400X mini
- LaCie 1,5 TB Harde schijf aangesloten op de Mede8er voor opslag films.
- Xbox 360.
- Altec Lansing 5100. (Nog niet aangesloten, wacht nog op Digital to Analogue converter.)

Ben heel erg tevreden over de LG plasma. Heeft een mooie vormgeving en kwaliteit is echt fantastisch. Zeker in combinatie met de Mede8er mediaplayer om bluray's mee af te spelen :)

Was eerst twijfelen over welke grootte het best zou passen. Ik zit er vrij dicht op (2,5 a 3 meter). Ik heb nergens last van en zou niet kleiner willen. Daarnaast speel ik best veel games bij mijn vrienden, maar niks speelt zo mooi en lekker als een plasma. :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door rvd50 op 03-01-2011 16:17 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 09:02
Nog meer LG schermen :D Wat zijn ze mooi he :) Ben zelf ook erg tevreden met m'n 50pk950 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:09:
[...]

:+

Zoals er al gezegd werd, hij hing dus lager.. kreeg er last van m'n nek van :D
nu hangt hij precies goed voor hoe ik op de bank zit / kijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

iSjenkie schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:31:
Na lange tijd dit topic gevolgd te hebben, zal ik nu ook maar eens mijn muurtje tonen. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet:
TV: Panasonic TXP-42G20ES
Consoles: PS2, PS3, XBOX360
Digitale ontvanger: Samsung DCB-H380R

Voor geluid heb ik nu nog een Logitech X540 die aangesloten zit met een splitter tussen mijn tv en mijn PC. Maar dit moet binnenkort nog een Panasonic 5.1 surround set worden :)

Ook moet de digitale ontvanger nog verdwijnen en een CI+ module voor in de plaats komen. Dan is dat lelijke tafeltje ook weg.
Hangt je TV niet veel te hoog? Lijkt me niet lekker kijken vanuit de bank.
En waarom staat je decoder op een krukje? Dat ziet er wat vreemd uit.
Verder heb je de kabels netjes weggewerkt, daar hou ik wel van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNFiNiTY- schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:16:
[...]

:+

Zoals er al gezegd werd, hij hing dus lager.. kreeg er last van m'n nek van :D
nu hangt hij precies goed voor hoe ik op de bank zit / kijk. :)
Oké dan, if it works for you.. Ik kijk liever recht op het beeld dan schuin van onder maar er zijn ook mannen die houden van dikke vrouwen... Ieder zijn ding idd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Zal mijn setje ook eens showen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/setje1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/setje2.jpg

U ziet (deurtje is normaal niet verder open dan de versterker breed is, zodat de witte Xbox 360 en Wii niet zichtbaar zijn, die werken prima op RF zonder dat je ze hoeft te zien):

- Samsung LE46C630
- Onkyo TX-SR608
- Popcorn C-200
- HKTS 16 op HTFS 2 steunen (4x)
- Logitech Harmony 700
- Xbox 360
- Wii

Ben er zeer tevreden mee :)

[ Voor 18% gewijzigd door JB op 07-01-2011 09:42 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29

Bommes

Capo del formaggio

2de kerstdag besteld en vandaag binnen gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/IMG_5017_640x480.JPG

meteen op ff snel gemaakte speaker standjes gezet:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/IMG_5019_360x480.JPG

dvdtje er in (les miserables 25th anniversary) en luisteren.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/IMG_5020_640x480.JPG

Wat een super speakertjes zijn dit ik ben blij dat ik ze zonder te luisteren toch gewoon besteld heb.
Dit is ver buiten de klasse van wat je zou verwachten bij een dergelijk lage kostprijs (normale fineer gewerkt 130euro per setje, hoogglans zwart 170euro).
De hoeveelheid laag en de manier van het weer geven daarvan is onvoorstelbaar, als je niet beter zou weten ga je op zoek naar een subje.
Ze benaderen zelfs mijn magnat vector zuiltjes de hiervoor hebben moeten plaats maken.
(aansturing = marantz SR5400 )

Het bereik is super, de weergave open, helder en gedetailleerd, de plaatsing is spot on, ik ben tevreden.
Even een weekje laten inspelen en dan verder luisteren en indrukken op doen.
Dan ga ik de kabeltjes eens weg werken en eventueel de rotel eindtrap er op aansluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 03-01-2011 21:20 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel de deur goed vasthouden anders ligt er één Eltax op het TV meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
JB schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:43:
Zal mijn setje ook eens showen :)

[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet (deurtje is normaal niet verder open dan de versterker breed is, zodat de witte Xbox 360 en Wii niet zichtbaar zijn, die werken prima op RF zonder dat je ze hoeft te zien):

- Samsung LE46C630
- Onkyo TX-SR608
- Popcorn C-200
- HKTS 16 op HTFS 2 steunen (4x)
- Logitech Harmony 600
- Xbox 360
- Wii

Ben er zeer tevreden mee :)
Dat ziet er allemaal zeer netjes uit zeg. Nog niet zo lang geleden je huisje betrokken? :)
Ik heb het kleine broertje, de LE32C530. Ook dik tevreden mee.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

LuPo schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:01:
[...]

Dat ziet er allemaal zeer netjes uit zeg. Nog niet zo lang geleden je huisje betrokken? :)
Ik heb het kleine broertje, de LE32C530. Ook dik tevreden mee.
Jep inderdaad, daar had ik een extra potje voor gereserveerd :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:41:
[...]

Oké dan, if it works for you.. Ik kijk liever recht op het beeld dan schuin van onder maar er zijn ook mannen die houden van dikke vrouwen... Ieder zijn ding idd ;-)
Ben 1.85 en de bank is vrij hoog :o

Ik zie nu wel dat het op de foto hoger lijkt dan het voelt/kijkt voor mij, mischien de angle. De muur is vrij hoog en breed, er moet nog een 100'' projectiescherm komen te hangen. (ideale muur voor) Maar daar wordt aan gewerkt.

Ieder zijn ding idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Bommes schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:19:
2de kerstdag besteld en vandaag binnen gekomen:
[afbeelding]

meteen op ff snel gemaakte speaker standjes gezet:
[afbeelding]

dvdtje er in (les miserables 25th anniversary) en luisteren.
[afbeelding]

Wat een super speakertjes zijn dit ik ben blij dat ik ze zonder te luisteren toch gewoon besteld heb.
Dit is ver buiten de klasse van wat je zou verwachten bij een dergelijk lage kostprijs (normale fineer gewerkt 130euro per setje, hoogglans zwart 170euro).
De hoeveelheid laag en de manier van het weer geven daarvan is onvoorstelbaar, als je niet beter zou weten ga je op zoek naar een subje.
Ze benaderen zelfs mijn magnat vector zuiltjes de hiervoor hebben moeten plaats maken.
(aansturing = marantz SR5400 )

Het bereik is super, de weergave open, helder en gedetailleerd, de plaatsing is spot on, ik ben tevreden.
Even een weekje laten inspelen en dan verder luisteren en indrukken op doen.
Dan ga ik de kabeltjes eens weg werken en eventueel de rotel eindtrap er op aansluiten.
Leuk die stands, wat gebruik je onder de stands.. spikes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:06
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/7779/img0246z.jpg
Ben net verhuisd, dus het is nog een beetje een troep, maar ik wilde 'm toch graag laten zien O+ .
mijn huidige setupje:
wat je ziet:
sony kdl40w4500
sony ps3 slim
xbox 360
asrock ion330ht
yamaha rx-v667 receiver
jamo s426hcs3 speakerset
wat je niet ziet:
2x philips ambx starterkit aan de asrock gekoppeld
gamepc met draadloze xbox controllers

[ Voor 95% gewijzigd door Bastard op 04-01-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 00:27
Apart zo die tv + ambx in een donkere kast, ik vind 't wel wat hebben.
Ben benieuwd naar wat je van die yamaha - jamo combinatie vind. Ben namelijk zelf aan 't kijken naar een receiver + speakers en de yamaha 667 + jamo s 606/608 zijn mogelijke kanshebbers.

Heb je vooraf meerdere combinaties geluisterd ? Of heb je deze combinatie van vb iBood ofzo gehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 22:58
KAdrifter schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:26:
[afbeelding]
Ben net verhuisd, dus het is nog een beetje een troep, maar ik wilde 'm toch graag laten zien O+ .
mijn huidige setupje:
wat je ziet:
sony kdl40w4500
sony ps3 slim
xbox 360
asrock ion330ht
yamaha rx-v667 receiver
jamo s426hcs3 speakerset
wat je niet ziet:
2x philips ambx starterkit aan de asrock gekoppeld
gamepc met draadloze xbox controllers
Gave meubel. Zelf gemaakt of laten maken?

Lijkt ook wel of ie scheef staat op de vloer ? :P

Zucht...

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.