Ogame - De nieuwe GoT Competitie! [Spielerij Versie]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 15:13

BrammT

The one and only!

aapelite schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:30:
[...]

Kijk eerst, vraag daarna. Kom kom.
Dat deed ik, maar bij de aapelite die ik vind staat geen alliantie, dus vandaar.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Ligt het aan mij of is de server wat trager geworden?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Dacht dat het bij mij gewoon traag liep, maar als jij het zelfde ervaart zal het wel de server zijn idd. Laad tijden zijn allemaal net wat langer van pagina's zeker bij berichten lijkt hij soms lang te doen...

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Het is gewoon ook kloten dat Dragon de brui er aan gegeven heeft. Al laat ie de bestaande bugs gewoon zitten, blijf de boel dan wel enigszin runnen, of geef iemand anders de admin functie. Gelukkig zijn we "heren" en houden we het zelf sportief, maar ja, stel z'n server loopt vast? Hij merkt het niet, en ons plezier is weg.. :-(

edit: Alhoewel als ik Dragon z'n profiel bekijk:

"Laatste bezoek: maandag 27 september 2010 00:53"

[ Voor 13% gewijzigd door Snowwie op 27-09-2010 02:07 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Hij is gewoon elke dag op GoT :P iisschots merkte het al een tijdje terug op.

Mja ik wil best en server hosten heb ik al gezegt maar minder speed en eerlijk gezegt heb ik niet de php skills die bugs te fixen waarschijnlijk. Samen met het xnova forum zal ik her en der nog wel verder komen maar veel verder zal het niet lukken :D Sowieso meer mensen nodig dan nog altijd :+ deze dooie stalemate en koude oorlogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
De speed is niks mis mee. Als je wat verder in het spel komt moet je al lang genoeg wachten op bepaalde dingen. Langere vliegtijden zit denk ik niemand op te wachten. Ik vlieg liever in 15 minuten op iemand dan dat je er 2 uur op moet wachten.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:27

aapelite

Do the kirby!

Snowwie schreef op maandag 27 september 2010 @ 02:32:
De speed is niks mis mee. Als je wat verder in het spel komt moet je al lang genoeg wachten op bepaalde dingen. Langere vliegtijden zit denk ik niemand op te wachten. Ik vlieg liever in 15 minuten op iemand dan dat je er 2 uur op moet wachten.
Met langzamere speeds werkt het hetzelfde, maar kan je alle getallen delen door 1000 ofzo :) Het spel blijft hetzelfde, maar het is dan minder overdreven en destroyers enzo zijn niet in no time beschikbaar. Wel leuk als het een beetje een wapenwedloop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Dan moet je de speed behouden, maar niet 1 punt per 1.000 uitgegeven grondstoffen gegeven, maar 1 punt per 1.000.000.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Daarmee beperk je de punten, maar ik doel meer op de grondstoffen delen door 1000. Dat is het makkelijkst door de speed gewoon op normaal te zetten of in iedergeval een stuk lager. Dan kunnen mensen die niet constant kunnen kijken ook fatsoenlijk meedoen zonder dat ze in 5 min gecrashed zijn als ze er ff niet konden zijn.

Nu zitten we veeeel te snel in de end game fase. In een paar dagen al manen en phalaxen en ongelofelijk onrealistisch grote vloten :P Slim opbouwen kent weinig voordeel, want fouten zijn snel gecorrigeerd. Vloten zijn in no time herbouwd, dus waarom zou je er al te zuinig op zijn. De dynamiek die in ogame zat is zo wel aardig verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Ik ga eens zien of ik Dragon kan contacten :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon
  • Laatst online: 25-06 00:46
Sorry dat ik een tijd weg was maar door persoonlijke omstandigheden ben ik verhinderd geweest verder te gaan. Ik ben wel in staat om het binnenkort weer op te pikken maar graag nog een dagje geduld. Laat me iig even de belangrijkste dingen weten. Liefst per DM hier op GoT en/of gewoon als reactie hier.

Ok, de messagestabel was volledig vervuild waardoor alles vertraagde het zou nu sneller moeten zijn, helaas heb ik hiervoor wel alle berichten moeten wissen, krijg je van achterstallig onderhoud, sorry!

Tevens ben ik op zoek naar een admin, wie wil?

[ Voor 34% gewijzigd door Dragon op 27-09-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Ah vandaar dat ik net al mijn berichten kwijt was, naja maakt ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 21:23
Dragon schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:31:
Sorry dat ik een tijd weg was maar door persoonlijke omstandigheden ben ik verhinderd geweest verder te gaan. Ik ben wel in staat om het binnenkort weer op te pikken maar graag nog een dagje geduld. Laat me iig even de belangrijkste dingen weten. Liefst per DM hier op GoT en/of gewoon als reactie hier.

Ok, de messagestabel was volledig vervuild waardoor alles vertraagde het zou nu sneller moeten zijn, helaas heb ik hiervoor wel alle berichten moeten wissen, krijg je van achterstallig onderhoud, sorry!

Ik zou me als admin willen aanmelden maar ik denk dat ik wat tegenstemmen krijg... en ja ik miste opeens ook wat berichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

harry64 schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:44:
[...]

Ik zou me als admin willen aanmelden maar ik denk dat ik wat tegenstemmen krijg... en ja ik miste opeens ook wat berichtjes.
Je hebt mij nog niet kunnen overtuigen en op mijn laatste pm nooit antwoord gehad. Zal um proberen opnieuw te typen wat de vraag was. de comment op het bericht er voor weet ik zo niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
daves2hd schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:03:
[...]

Je hebt mij nog niet kunnen overtuigen en op mijn laatste pm nooit antwoord gehad. Zal um proberen opnieuw te typen wat de vraag was. de comment op het bericht er voor weet ik zo niet meer :)
Ik had de berichtjes bewaard maar ze zijn nu dus weg hehe, je hebt trouwens pm ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
aapelite schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:27:
Vloten zijn in no time herbouwd, dus waarom zou je er al te zuinig op zijn. De dynamiek die in ogame zat is zo wel aardig verdwenen.
De grotere vloten in deze Ogame zijn echt niet in no-time herbouwd.

Bovendien de gedachte dat je maanden moet besteden aan het herbouwen van een vloot is ook niet leuk. Het leuke aan deze speedserver is gewoon de "instant-actie". Als je zo nodig wilt minen, of turtelen, kun je beter naar een reguliere Ogame uni gaan.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Snowwie schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:05:
[...]

De grotere vloten in deze Ogame zijn echt niet in no-time herbouwd.

Bovendien de gedachte dat je maanden moet besteden aan het herbouwen van een vloot is ook niet leuk. Het leuke aan deze speedserver is gewoon de "instant-actie". Als je zo nodig wilt minen, of turtelen, kun je beter naar een reguliere Ogame uni gaan.
Wat een sneer ;)

Het gaat me niet om turtlen of whatever. Het gaat om een zekere balans in zaken. Die ontbreekt. Als je instant actie wilt kan je beter geen browsergame spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Meh actie met kleinere vloten vereist veel meer skills en timing itt hier. Grote vloten rebuilden lang? Dames en heren met trots presenteer u onze server noob Jukie! (sorry voor de woorden jukie :D)
Binnen anderhalve week de nr3 vloot en nu weer nummer2 als ik me niet vergis in 2 weken. Dat gaat verder dan rebuilden, rebuilden kom je terug maar zo snel terug boven aan de top zonder kolonies want alles was kapot op z'n main na ;)

5/10min raids zijn vrij skilloos en kansloos tbh zeggen van "scheelt rebuilden" is net zo min waar want als je vluchttijd een uur was geweest had je target je misschien wel zien komen en kunnen redden. Nu moet hij 2x per week rebuilden omdat hij ook moet avond eten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
aapelite schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:23:
Het gaat me niet om turtlen of whatever. Het gaat om een zekere balans in zaken. Die ontbreekt. Als je instant actie wilt kan je beter geen browsergame spelen :P
Die balans vind je toch nooit, want de ene speler heeft meer tijd voor het spel dan de andere. Verschil blijf je altijd houden. Als ik dan moet kiezen tussen 5 minuten wachten of 50 minuten wachten dan toch liever het eerste. ;)
daves2hd schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:28:
Nu moet hij 2x per week rebuilden omdat hij ook moet avond eten ;)
Dan ontbreekt hem de skill om te fleetsaven. Dat is ook een skill op zich. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Snowwie op 27-09-2010 23:36 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Snowwie schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:33:
[...]

Die balans vind je toch nooit, want de ene speler heeft meer tijd voor het spel dan de andere. Verschil blijf je altijd houden. Als ik dan moet kiezen tussen 5 minuten wachten of 50 minuten wachten dan toch liever het eerste. ;)

[...]

Dan ontbreekt hem de skill om te fleetsaven. Dat is ook een skill op zich. :)
Nu de andere kant wanneer je wordt aangevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:16

Stekeltje

Nothing to see here move along

Garegast heeft me gisteren gecrashed en ik ben het beu om hele dagen aan ogame te besteden dus... Ik kap ermee xD me account vraag ik aan wesley om te verwijderen want ik wil geen bron van inkomsten zijn xD veel plezier nog allen ! Groet (Stekeltje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Ik post het report straks wel, nu even de mogelijkheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Of je gaat lekker mee turtlen net als de rest van de uni :+ 1/2x per dag 2min inloggen resources uitgeven en klaar :D Geen gejaag op je vloot en voor 1miljard resources komt niemand de deur meer uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

daves2hd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:34:
Of je gaat lekker mee turtlen net als de rest van de uni :+ 1/2x per dag 2min inloggen resources uitgeven en klaar :D Geen gejaag op je vloot en voor 1miljard resources komt niemand de deur meer uit :P
Tja, dat kan ook alleen neemt het dan snel weer redelijk veel tijd in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragon schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:31:

Als je nog steeds admins nodig hebt wil ik me wel beschikbaar stellen.
Ik ben ook aktief in de server sinds kort, maar heb al wel ervaring met deze server want heb zelf deze ook al een paar keer opgezet voor met een groepje vrienden samen te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Pff ik kan dus niet inloggen, ik heb nu 2 maal een nieuw paswoord aangevraagd en krijg telkens de melding dat het fout is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Ruud... schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:02:
[...]

Tja, dat kan ook alleen neemt het dan snel weer redelijk veel tijd in..
Als je met het huidige combatsysteem gewoon zorgt dat er 2 miljoen rl en 300k gc's op al je planeten staan moet een aanvaller 650k+ destroyers meesturen met zijn aanval om er in 6 ronden doorheen te komen en wordt het door de brandstofkosten en transports/destroyer verliezen pas interessant als er omgerekend 1 miljard+ deut te halen valt. En dan heb je misschien een winst van 200 miljoen deut, maar moet je wel 150k+ transports herbouwen, dus ben je weer ruim 4 uur bezig.

Eigenlijk werkt het sowieso alleen als je genoeg schepen meeneemt om in 1 schot/ronde ALLE rl's, ll's, hl's, en ic's in puin te schieten. Anders vallen je transports namelijk met bosjes tegelijk uit de lucht.

Alleen destroyers sturen werkt niet, want dan is je cargo capacity altijd te klein om winst te maken, tenzij er pure deut ligt op die planeet, en geen metal/crystal. Helaas is dat meestal niet zo.

Kleinere schepen dan destroyers werkt ook niet, want die ontploffen ook te snel.

Maar ik ben maar een noob, dus luister niet naar mij, dan blijf ik ondertussen jullie spulletjes wel ophalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Laatst online: 01-06-2021
Hoe kan ik het snelst een planet scannen op het aantal fields? Op moment maak ik een Colony Ship en stuur deze er gewoon naar toe. Maar als het niks is moet ik deze base vernietigen, dit moet toch makkelijker kunnen?
Ik heb al van die espionage droids maar als ik die op een Spy Mission naar een planeet doe zegt hij "Action Impossible"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
Normaal gezien is het idd colony schip sturen en vingers kruisen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Klopt omdat de planeet kans random is ;) wel hebben sommige plekken meer kans http://ogame.wikia.com/wiki/Colonization zie hier voor meer info :) Gewoon blijven proberen je vliegtijd houd toch niets in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
croontje schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:48:
Normaal gezien is het idd colony schip sturen en vingers kruisen :p
Nou dan ga ik maar gewoon door ;) Hoeveel Fields zijn eerst acceptabel? 150+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loadichus schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:52:
[...]

Nou dan ga ik maar gewoon door ;) Hoeveel Fields zijn eerst acceptabel? 150+ ?
220+ Liefst meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Is het niet handiger om gewoon eerst max te coloniseren ongeacht het aantal fields en dan steeds een betere locatie vinden? Of zeg ik nu iets heel stoms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loadichus schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:00:
[...]

Is het niet handiger om gewoon eerst max te coloniseren ongeacht het aantal fields en dan steeds een betere locatie vinden? Of zeg ik nu iets heel stoms?
Max 5 planeten, dus grondstofverspilling.

Gewoon 12 schepen tegelijk sturen naar 12 verschillende lokaties, met een minuutje ertussen, dan heb je een minuut om een kolonie te slopen als ie niet goed is, voordat de volgende aankomt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
Jaja, ik ben ook bezig, jongens dit gaat snel lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-ih
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 17:28
iemand die maankansen wil ruilen? Wil nu ook wel een maan aangzien zowat iedereen er 1 heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
Euh, kristal mijnen gebruiken geen energie? :s

--edit
En brengen niks op :s

--zucht
Idioot :s ik had productie op 0 gezet

[ Voor 50% gewijzigd door croontje op 28-09-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:01:
Max 5 planeten, dus grondstofverspilling.

Gewoon 12 schepen tegelijk sturen naar 12 verschillende lokaties, met een minuutje ertussen, dan heb je een minuut om een kolonie te slopen als ie niet goed is, voordat de volgende aankomt. ;)
Ah het is dus random, dus na elke keer slopen komt de planeet weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel eventueel het volgende voor.

Als er nu eens een paar grote alliancies worden gemaakt zo 20 speler per alliancie. Dan kan men bepaalde andere alliancies met oorlog verklaren. Zo blijven de beginnende spelers iets meer uit schot en vanaf deze up en runnig zijn kunnen ze altijd een van de alliancies joinen.

Just a thought

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetricCandy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10-2020

MetricCandy

MetricCandy

is er ook een irc kanaal? oid?

Die chat is wel leuk maar misschien kan iemand er een timestamp bij beunen. Kan je de relevantie van een bericht inschatten.

Mag je 's nachts wel i's aanvallen?

MetricCandy - Btag: MetricCandy#1397

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:19:

Als er nu eens een paar grote alliancies worden gemaakt zo 20 speler per alliancie. Dan kan men bepaalde andere alliancies met oorlog verklaren. Zo blijven de beginnende spelers iets meer uit schot en vanaf deze up en runnig zijn kunnen ze altijd een van de alliancies joinen.

Just a thought
Beginnende spelers blijven sowieso wel buiten schot omdat er bij jullie nog "zo weinig te halen valt".

:)

Ligt het aan mij of lijken fleetsave tijden elke keer langer te worden dan vooraf gepland? :?
Beter nog 270+

"313 / 378 It remains 65 Slots free" is 1 van m'n planeten, met terraformer 10. Die was dus 278 velden, maar al vrij snel vol. Gelukkig zijn m'n overige planeten allemaal stukken groter. Veldengebrek zal hier nooit een issue zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Snowwie op 28-09-2010 14:04 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Verspil je deut gewoon niet snowwie :P
Planeten raken vrij snel vol maar ligt ook aan hoe groot je storage is en je resrearch labs en ach wat kost lv10 terra nou met deze speeds ;)

5 kleine kolos hebben is niet beter dan 2 grote omdat je resources ophaalt in een planeet pompt die toch weg gaat terwijl je anders op een veel hoger tempo voor grotere kolo's kan blijven proberen :D

PIVO_Ace Er is een irc kanaal #ogame op irc.tweakers.net irc.

Mas-ih PMed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie.

Terechte opmerking! Alhoewel dat ik wel geowned werd ;-) noob dat ik ben. Maar ben wel een maan rijker ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
daves2hd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:20:
Verspil je deut gewoon niet snowwie :P
Inderdaad, en dan net als Stekeltje de volgende dag je vloot kwijt.. :P

Alhoewel er zijn maar 2 of 3 vloten maximaal die mijn vloot kunnen slechten, en dan ook nog eens met enorm veel eigen verlies, dus theoretisch zou het wel kunnen. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Snowwie op 28-09-2010 14:40 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Just a thought
Gaan de beginnende spelers toch lekker in een enorme alliantie om elkaar te beschermen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon
Fleets die onderweg zijn tellen mee met de statistics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Dragon schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:52:
Fleets die onderweg zijn tellen mee met de statistics!
Jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Alsnog het bettlereport, vandaag geen tijd om em eerder te posten. Wil even kwijt dat stekeltje een erg sportieve speler is aangezien we voor de slag al meermalen contact hadden. Ook de mensen die hebben geholpen met het ruimen van het puin bedankt. En de mensen die wat puin gejat hebben, veel plezier ermee dat is namelijk ook onderdeel van het spel.

Het opwarmertje.

Attacker garegast [xxxx]
Weapons: 210 % Sheilds: 210 % Armor: 210 %

vlootaantal
Destroyer 1534595

Defender Stekeltje [xxxx]

vlootaantal
L. Cargo 267515
Esp.Probe 1600
Sol. Sat. 8885
Destroyer 30790
R.Launcher 2358494
S.Laser 31982
L.Laser 161064
Gauss 1025
Ion C. 8033
Plasma 40893
S.Dome 1
L.Dome 1

Destroyed!

The attacker has won the battle!
You stole 1.023.062.667 units of , 205.526.238 units of and 885.904.015 units of Deuterium.
The attack lost a total of 110.000 units.
The defender lost a total of 16.875.473.000 units.
A debris field containg 1.898.902.500 units of Metal and 1.740.205.500 units of Crystal formed in the orbit of this planet
The Probabilities of creating a moon is: 20 %

En de finale en grootste puinveld tot nu toe.

Attacker garegast [xxxx]

vlootaantal
L.Fighter1343289
Cruiser368719
Battleship281824
Bomber10178
Destroyer 1534594
Battlecru.8461

vlootaantal
S.Cargo 510000
L.Cargo 416859
L.Fighter 1700000
H.Fighter 500000
Cruiser 230000
Battleship 260000
Recy. 700000
Esp.Probe 11070
Bomber 50000
Destroyer 487612
Deathstar 3547
Battlecru. 180000

Destroyed!

You stole 4.833.600 units of , 1.858.080 units of and 159.345.253 units of Deuterium.
The attack lost a total of 80.912.234.000 units.
The defender lost a total of 153.773.698.000 units.
A debris field containg 76.786.559.300 units of Metal and 52.290.703.300 units of Crystal formed in the orbit of this planet
The Probabilities of creating a moon is: 20 %
A moon made its appearence around the planet [xxxx] !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetricCandy

MetricCandy

MetricCandy

daves2hd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:20:

PIVO_Ace Er is een irc kanaal #ogame op irc.tweakers.net irc.
Wicked druk daar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Promote het is. Kan moeilijk mensen dwingen te komen ;) Minder man kan ook zo zn voordelen hebben. Think about it :D

Just a thought
2 allianties van de top 40? Dan blijft er niets over ben ik bang ;) nu al zo weinig boeiends te vinden om te kraken dan nog eens 19 minder :P

[ Voor 52% gewijzigd door daves2hd op 28-09-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Iig een maan voor stekeltje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Jammer dat hij al 5 manen had en het niet mogelijk eis er 2 bij een planeet te hebben ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Nog steeds niemand voorstander van het idee meer kolonies toe te laten? Meer kolonies betekend meer mogelijkheden, op alle vlakken.

Mijn YouTube Channel

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Niet met het aantal spelers atm, er zijn er al zo weinig en zoveel resources in het spel. Worden alleen meer resources en meer verspreiding op even veel spelers. :P Normaal hebben meer kolonies meer mogelijkheden, opties, keuzes algemeen en is kolonie plaatsing als nog belangrijk. met 253 man waarvan zeker de helft inactive tov een server van 10k man trekken 5 kolonies eigenlijk al scheef :P

• Stekeltje

Stekeltje

Snowwie schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:57:
Nog steeds niemand voorstander van het idee meer kolonies toe te laten? Meer kolonies betekend meer mogelijkheden, op alle vlakken.
Ik ben voor !

• iisschots
daves2hd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 01:18:
Niet met het aantal spelers atm, er zijn er al zo weinig en zoveel resources in het spel. Worden alleen meer resources en meer verspreiding op even veel spelers. :P Normaal hebben meer kolonies meer mogelijkheden, opties, keuzes algemeen en is kolonie plaatsing als nog belangrijk. met 253 man waarvan zeker de helft inactive tov een server van 10k man trekken 5 kolonies eigenlijk al scheef :P
Dat we 5 colonies hebben maakt het spel nog wat leuk. Laten we geen meer toestaan.

• Bobie30
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 14:31
Ik heb alle officiers vrijgespeeld maar wat heeft de Raidur, Bunker en de Emperor voor meerwaarde?

De bunker geeft de planetory protector vrij;
De raidur geeft de supernova vrij;
De emperor geeft de Destroyer Planetary vrij.

maar wat doen deze en waar kan ik deze maken?

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Is het probleem met snelvuur eigenlijk al opgelost? :)

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Nee snelvuur is een groter probleem en ligt niet boven aan de wachtlijst om gemaakt te worden :P

Verwijderd

Een niet zo handige move van 1 van onze vriendelijke vrienden kon ik even niet aan me voorbij laten gaan... O+

The following fleets crashed on Wed, 29 Sep 2010 15:46:04 +0200 :

Attacker Jukie
Type Destroyer Battlecru.
Number 2.994.999 500.000
Weapon 5.340 2.436
Sheild 1.770 1.176
Armor 33.000 21.000

Defender
Type Sol. Sat. Destroyer Deathstar R.Launcher S.Laser L.Laser Gauss Ion C. Plasma
Number 4.500 499.999 3.499 98.303 299 6.244 8.150 10.870 1.307
Weapon 3 5.208 589.000 223 332 899 3.308 395 7.998
Sheild 34 1.455 123.000 59 77 252 576 1.515 810
Armor 600 33.000 2.700.000 600 600 2.400 10.500 2.400 30.000

The attacking fires with a total firepower of 17.211.294.660. The defender's sheilds absorb 852.420.251 damage.
The defender fires with a total firepower of 4.734.282.130. The attack's sheilds absorb 4.644.988.355 damage.

Attacker Jukie
Number 2.994.996 487.233
Weapon 6.660 2.289
Sheild 1.230 1.008
Armor 33.000 21.000

Defender
Type Deathstar
Number 3.499
Weapon 657.200
Sheild 159.000
Armor 2.700.000

The attacking fires with a total firepower of 21.061.949.697. The defender's sheilds absorb 556.341.000 damage.
The defender fires with a total firepower of 2.299.542.800. The attack's sheilds absorb 2.299.542.800 damage.

Attacker Jukie
Number 2.994.991 487.219
Weapon 6.960 1.764
Sheild 1.290 1.164
Armor 33.000 21.000

Defender
Destroyed!

You stole 549.771.820 units of , 223.823.409 units of and 14.820.675 units of Deuterium.
The attack lost a total of 895.550.000 units.
The defender lost a total of 87.249.956.000 units.
A debris field containg 26.333.367.500 units of Metal and 21.734.124.500 units of Crystal formed in the orbit of this planet

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Even een vraag, ik doe sinds kort ook mee (Hotfix op HotPlanet :+ ), maar ik kan geen vrije planeten vinden. Nu is het een tijdje geleden, maar is er toevallig een snelle manier om een vrije planeet te vinden en te coloniseren?

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Stuur een kolonie schip naar een lege plek in een stelsel en er komt spontaan een planeet bij ;)

• HotFix
Effing magie :P

• MetricCandy

MetricCandy

MetricCandy

HotFix schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:19:
Even een vraag, ik doe sinds kort ook mee (Hotfix op HotPlanet :+ ), maar ik kan geen vrije planeten vinden. Nu is het een tijdje geleden, maar is er toevallig een snelle manier om een vrije planeet te vinden en te coloniseren?
Fleet > coords van een lege plek (beste plekken zijn 4,5,6 (geven de grootste kans op een grote planeet)) invoeren > missie colonize en gaan met die banaan...

Wanneer die land maakt die een planeet, kijk via overview naar de planeet size mocht die kleiner zijn dan 300 gelijk destroyen (daar krijg je namelijk later problemen mee...)

• BrammT

BrammT

The one and only!

Weet niet wie er net 18miljoen metaal op 1.98.4 had laten liggen, maar bedankt! dat had ik net nodig.:$

• Snowwie
18 miljoen metaal is peanuts, zoek een beetje lekkere inactieven en daar ligt veel meer. :)

Mijn YouTube Channel

• BrammT

BrammT

The one and only!

ja ben ik nu mee bezig, maar word continu op rakketten getrakteerd door ene Cmdr. :(

[ Voor 4% gewijzigd door BrammT op 30-09-2010 15:39 ]

• HotFix
Een paar vraagjes

Solar power plants vs Fusion power plants, wat is het verschil? Die laatste wekt veel stroom op, maar is het het uiteindelijk waard om compleet over te stappen op fusion plants?

Daarnaast, Robot Factories verlagen de building time van schepen en gebouwen, nanite factories doen dat ook. Hoeveel procent verschil levert elk level op?

• MetricCandy

MetricCandy

MetricCandy

BrammT schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:33:
ja ben ik nu mee bezig, maar word continu op rakketten getrakteerd door ene Cmdr. :(
Raketten?
HotFix schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:10:
Een paar vraagjes

Solar power plants vs Fusion power plants, wat is het verschil? Die laatste wekt veel stroom op, maar is het het uiteindelijk waard om compleet over te stappen op fusion plants?

Daarnaast, Robot Factories verlagen de building time van schepen en gebouwen, nanite factories doen dat ook. Hoeveel procent verschil levert elk level op?
Solar werkt op de zon en voor niets gaat de zon op.... = gratis
Fusion werkt op Deut = niet gratis

Over de factories:

http://ogame.wikia.com/wiki/Robotics_Factory

de nano's doen 50% bouw tijd reductie volgens mij...

• Dragon
BELANGRIJKE WIJZIGING
attack to debris is VERLAAGD van 55% naar 30%
def to debris is VERHOOGD van 0% naar 30%

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Op basis van wat wordt dat ineens gewijzigd? :)

ik vind het niet erg netjes spelvoorwaarden te veranderen tijdens het spel. Zeker niet aangezien defense bouwen in de veronderstelling dat het niet interessant is om het te slopen, nu ineens niet meer opgaat. En nog erger is dat je je defense niet kan fleetsaven, zoals je wel kan met een vloot. Wat mij betreft mag het snel teruggedraaid worden.

Als je dit wilt doen. Geen iedereen dan even een refund op zn defense en verwijder de mogelijkheid tot het bouwen ervan. Nut heeft het toch niet meer.

[ Voor 94% gewijzigd door aapelite op 30-09-2010 18:11 ]

• Stekeltje

Stekeltje

Dragon schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:43:
BELANGRIJKE WIJZIGING
attack to debris is VERLAAGD van 55% naar 30%
def to debris is VERHOOGD van 0% naar 30%
Fijn nu heeft defence totaaaaaal geen nut meer. Wil ik een beetje turtlen komt die regel.. -_-

Verwijderd

Staat vanaf het begin al in de op, is altijd gebugged geweest vermoed ik?

Althans, 50/25%, maar toch.

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:11:
Staat vanaf het begin al in de op, is altijd gebugged geweest vermoed ik?

Althans, 50/25%, maar toch.
Het staat in de TS inderdaad, maar het is nooit zo geweest. Het dan alsnog veranderen na weken van spelen is wel een beetje out of the blue dan. Def was idd ookal gebugged, ipv dat dan eerst te fixen ipv het nog nuttelozer te maken :P

• Dragon
Combat is bijna klaar, waardoor alles gaat werken zoals het dat ook doet in de officiele ogame. Bugs zijn bugs en die gaan gefixed worden.

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Dragon schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:20:
Combat is bijna klaar, waardoor alles gaat werken zoals het dat ook doet in de officiele ogame. Bugs zijn bugs en die gaan gefixed worden.
Waarvoor bedankt natuurlijk ;)

• Dragon
Ik zal iets duidelijker zijn: de planning is dit weekend de combat te vervangen door een systeem gebaseerd op speedsim. Waardoor speedsim bruikbaar gaat worden. Overzicht van combat per round zal tijdelijk werken maar dat lijkt mij niet heel erg. Daarna wil ik werken aan ACS.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Waarom heb ik dit niet eerder opgemerkt?

Ik doe mee!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Is het een optie een poll te houden wat betreft def naar puin? Veel mensen spelen nu dus al enkele weken in een situatie waar dit niet zo is en hebben zich er wellicht op ingesteld. De actieve spelers met grote vloten zijn hier vanzelfsprekend erg gebaat bij. Maar het leeuwendeel zal eerder gedupeerd zijn hiermee.

Verwijderd

aapelite schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:29:
Is het een optie een poll te houden wat betreft def naar puin? Veel mensen spelen nu dus al enkele weken in een situatie waar dit niet zo is en hebben zich er wellicht op ingesteld. De actieve spelers met grote vloten zijn hier vanzelfsprekend erg gebaat bij. Maar het leeuwendeel zal eerder gedupeerd zijn hiermee.
Ik stem voor! :p

Sta nog steeds (netaan) nummer 1, dus kom maar op met dat gebash >:)

O ja, de hele handel staat op 1 planeet, om het extra makkelijk te maken. Dus een miljardje of 24 puin als je het allemaal kapot schiet :P

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:35:
[...]

Ik stem voor! :p

Sta nog steeds (netaan) nummer 1, dus kom maar op met dat gebash >:)

O ja, de hele handel staat op 1 planeet, om het extra makkelijk te maken. Dus een miljardje of 24 puin als je het allemaal kapot schiet :P
Ok, ik zal er even aan gaan werken

Verwijderd

aapelite schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:38:
[...]

Ok, ik zal er even aan gaan werken
Nee, ff zonder gekheid, ik denk dat het handjevol spelers dat je nu nog hebt ook weg gaat jagen zo...

Niet alleen vlootjes worden dan overal nagejaagd, maar ook defence is dan ineens een interessante prooi, helemaal als bombers en rips goed gaan werken wordt het dan wel erg makkelijk...

Dus eigenlijk ben ik stiekem tegen.

• Dragon
Prima, dan is dat weer de oude situatie, maar het is wel raar gezien het prima werkt in de normale ogame, veel beter dan hier. Zal wel een poll houden over de algehele mening maar tot dat moment de oude situatie dus.

[ Voor 26% gewijzigd door Dragon op 30-09-2010 18:55 ]

• Stekeltje

Stekeltje

Maar def is er om je planeet te beschermen en niet om je planeet een betere prooi te maken het moet mensen afschrikken ipv aantrekken..

• Dragon
...Ruud... schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:57:
Maar def is er om je planeet te beschermen en niet om je planeet een betere prooi te maken het moet mensen afschrikken ipv aantrekken..
Goed ik ben idd teveel bezig geweest met de clones dat ik niet meer in de gaten had dat het in de officiele idd uit staat.

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Dragon schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:00:
[...]

Goed ik ben idd teveel bezig geweest met de clones dat ik niet meer in de gaten had dat het in de officiele idd uit staat.
Ik vind wel dat je top bezig bent in het aanpakken van bugs enzo. Daar wel enorm veel kudo`s voor! _/-\o_

Overigens heb ik geregeld de bug dat dingen die in de buildqueue stonden ineens 2 a 3x langer duren dan dat ze zouden moeten duren met bouwen volgens de info. Als ik hem dan opnieuw start is het wel normaal. Dit is dus soms ook echt 66 uur ipv 33 uur enz. Heb je een idee hoe dit kan komen Dragon?

[ Voor 29% gewijzigd door aapelite op 30-09-2010 19:40 ]

Verwijderd

aapelite schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:02:
[...]

Ik vind wel dat je top bezig bent in het aanpakken van bugs enzo. Daar wel enorm veel kudo`s voor! _/-\o_

Overigens heb ik geregeld de bug dat dingen die in de buildqueue stonden ineens 2 a 3x langer duren dan dat ze zouden moeten duren met bouwen volgens de info. Als ik hem dan opnieuw start is het wel normaal. Dit is dus soms ook echt 66 uur ipv 33 uur enz. Heb je een idee hoe dit kan komen Dragon?
Gebeurt als er eerst iets in je q staat waar je geen grondstoffen voor hebt, en dan skipt naar de volgende in de lijst?

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:42:
[...]

Gebeurt als er eerst iets in je q staat waar je geen grondstoffen voor hebt, en dan skipt naar de volgende in de lijst?
Dat zou kunnen. Wat ook kan is misschien als er een nano of robotfabriek is gebouwd net ervoor, dat hij de oude buildtimes pakt. Dus van toen erop queue geklikt werd, ipv de actuele bouwtijd. Want volgens mij heb ik meestal tot nu toe de grondstoffen er wel voor gehad.

Verwijderd

aapelite schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:44:
[...]

Dat zou kunnen. Wat ook kan is misschien als er een nano of robotfabriek is gebouwd net ervoor, dat hij de oude buildtimes pakt. Dus van toen erop queue geklikt werd, ipv de actuele bouwtijd. Want volgens mij heb ik meestal tot nu toe de grondstoffen er wel voor gehad.
Ja, dan pakt ie inderdaad ook de oude tijden.

Maar ook als er 1tje in de lijst staat waar geen grondstoffen voor zijn krijg je voor de volgende ineens een bouwtijd van 52 minuten ipv 3:12 ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Ik vind het best irritant dat er altijd staat dat je vloot vernietigd is als je iemand spye'd. Zelfs als je sondes niet kapot zijn. kan zo slecht inschatten of ze wel of niet stuk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Wat maken jouw die paar drones nou uit ;) Op deze speed pers je er zo miljarden uit dus lekker sturen en negeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

ja maar als je sondes echt vernietigd zouden zijn, dan zie je toch niet altijd z'n volledige defense meen ik me te herrinneren van de officiele ogame?

Die paar drones: I don't care.

[ Voor 10% gewijzigd door BrammT op 01-10-2010 18:34 . Reden: daves2hd check mail @ ogame.;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Jawel hoor je ziet alle def. Je ziet een onderdeel of wel of niet. Zie je geen def staan dan is je spio level te laag tov je target of je moet meer drones sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Vanaf het begin is er afgesproken dat er niet mag worden aangevallen tussen 0:00 en 09:00.

Vanwege het grote aantal inactieve spelers en hun resources zijn deze bij veel mensen een mooi doelwit geworden tussen 0:00 en 09:00, ik ben van mening dat dit oneerlijk voordeel oplevert tov van spelers die minder tijd aan het spel besteden. Op dit moment is het niet duidelijk of het nu wel of niet toegestaan is. Is er een meerderheid voor of tegen dan zouden we de "gentlemens agreement" uit kunnen breiden.

Poll: Inactives aanvallen tussen 0:00 en 09:00 toestaan?
Ja
Nee
Geen mening
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=363157&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-ih
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 17:28
Klopt het snelvuur nou of moet ik die gewoon negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Tja, dan kun je bezig blijven. Er zijn altijd wel spelers die meer tijd hebben dan anderen. Jukie is nu gestopt omdat z'n vakantie afgelopen was en hij minder tijd zou hebben. Iedereen heeft wel wat. Ik had in de 1e 3 dagen van het spel ook geen tijd vanwege m'n werk. Als iemand inactieven aanvalt 's-nachts is niet zo erg. Diezelfde persoon ligt overdag misschien weer in bed, en dan kun jij je gang weer gaan.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Snowwie schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 13:21:
Tja, dan kun je bezig blijven. Er zijn altijd wel spelers die meer tijd hebben dan anderen. Jukie is nu gestopt omdat z'n vakantie afgelopen was en hij minder tijd zou hebben. Iedereen heeft wel wat. Ik had in de 1e 3 dagen van het spel ook geen tijd vanwege m'n werk. Als iemand inactieven aanvalt 's-nachts is niet zo erg. Diezelfde persoon ligt overdag misschien weer in bed, en dan kun jij je gang weer gaan.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat alle inactieven constant leeg zijn voor de mensen die gewoon overdag spelen, spelers zoals jukie en jij halen ze snachts keer op keer leeg. Het is onmogelijk om dan een gelijkwaardige spelsituatie te creeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Lijkt me dat als er nu mensen zijn die dus inderdaad in de nacht aanvallen plegen in overtreding zijn. Ongeacht of deze een inactieve is. Normaalgesproken zouden daar nu zelfs gewoon sancties tegenover moeten staan. Inactief of niet, de meesten zijn denk ik in de veronderstelling dat je na 12 uur en voor 9 uur gewoon niets doet wat met aanvallen te maken heeft. Dus ook niet farmen in de nacht.

Ik zou toch willen vragen of je daar direct mee wilt ophouden aangezien het valsspelen is. Dat het gebeurt is, is al ruim een stap te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
harry64 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 13:56:
Ik bedoel hiermee te zeggen dat alle inactieven constant leeg zijn voor de mensen die gewoon overdag spelen, spelers zoals jukie en jij halen ze snachts keer op keer leeg. Het is onmogelijk om dan een gelijkwaardige spelsituatie te creeren.
Inactieven zijn nooit echt leeg, en het is echt niet zo dat ik hele nachten daar mee bezig ben. Bovendien als 's-nachts inactieven leeghalen verboden wordt is het ook weer oneerlijk tegenover diegene die vaak in de middag en avond moeten werken.

Mijn punt is: Als jij denkt dat ik de inactieven voornamelijk om 2:00 uur 's-nachts leeghaal, moet jij er maar om 14:00 uur 's-middags bij langs.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Snowwie schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:42:
[...]

Inactieven zijn nooit echt leeg, en het is echt niet zo dat ik hele nachten daar mee bezig ben. Bovendien als 's-nachts inactieven leeghalen verboden wordt is het ook weer oneerlijk tegenover diegene die vaak in de middag en avond moeten werken.

Mijn punt is: Als jij denkt dat ik de inactieven voornamelijk om 2:00 uur 's-nachts leeghaal, moet jij er maar om 14:00 uur 's-middags bij langs.
Ik val je niet persoonlijk aan hoor, en met snachts bedoel ik tussen 0:00 en 09:00. Maar het zijn veelal dezelfde mensen die constant dezelfde inactives aanvallen op tijden dat anderen niet online zijn vanwege de "gentlemens agreement". Deze is er namelijk gekomen om een rustperiode in te bouwen zodat je niet constant online hoeft te zijn om toch een beetje leuk mee te kunnen komen in het spel.

Zoals je ziet aan de poll zijn de meningen verdeeld, we zien wel wat eruit komt. Volgens mij loopt de poll tot morgenavond.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste