| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
Kon het even niet laten:P

De bediening komt binnen in de kast. Het meeste kan ik via de software regelen, dus dan is de manuele bediening overbodig. Alleen als ik via Dualboot met MacOsX ga werken zal de software van Aquacomputer niet werken. Dus vandaar het display als ik ergens mijn twijfels heb.Gr0wLiThE schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:12:
Maak je de knopjes van de Aquaero ook nog achter de gaatjes van de voorkant van de Mac Pro? Dan kan je ze eventueel nog gebruiken met een balpen/paperclip (zoals je je router reset zeg maar)
Ik zou het graag willen maar dan ben ik bijna bij het eindstadium. Het display werkt wel al met een losse voeding maar ik kom verder nog niet het menu in, het display geeft alleen de temp aan. Ik hoop dat ik met de software meer kan doen. Het display zit namelijk straks achter de klep van de Mac en die kan ik alleen bedienen met software.Sandertje03 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:49:
Zou je het display al werkend kunnen laten zien? wij zijn natuurlijk erg benieuwd. of wil je dat het een verrassing blijft?

Blue-Tiger schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 01:08:
[CIP] Apple My Mac Pron
Kon het even niet laten:P

De rest allemaal weer bedankt voor het volgen en de positieve meldingen.
Het is weer laat en weekend, dus op mijn gangbare tijd weer een update!

Deel 25; videokaart behandeling
Afgelopen donderdag werd ik blij verrast door een levering van Freezing Hardware.
De eerder door Freezing Hardware ontvangen videokaart, een Sapphire 5770, bleek niet de standaard PCB te hebben waar het EK Waterblock op zou kunnen passen. Nu kan ik wel knutselsmurfen maar er kwam geen enkel gat overeen met de videokaart. Dus jammer genoeg moest ik deze kaart omruilen voor de Club 3D. Deze is wat langer maar komt wel overeen met de voorgeboorde gaten van het EK waterblock.
Natuurlijk moest de levering weer uitvoerig gecontroleerd worden. Het kan bijna niet anders dan dat ze bij Freezing Hardware een kater hebben rondlopen.

Leuke spulletjes allemaal, maar er zit volgens de poes wel een luchtje aan.

Of ze hebben daar muizen..

Nieuw uit de doos en meteen uit elkaar. Het is voor de meeste gesneden koek en ook voor mij maar het is altijd wel een leuk klusje dus waarom zou ik dat dan niet laten zien.
Er zitten een paar vervelende coolpads op. maar door voorzichtig heen en weer te schuiven zijn ze losgehaald. Nu is de kaart "naked";

EK blocks heeft wel een vervelende constructie bedacht om de hoogte van het block te fixeren. Een stel plastic ringetjes die in pasgaten moeten vallen. Nou, die ringen vallen er wel uit zodra je het block gaat omdraaien om het vast te zetten aan de videokaart. Er staat in kleine lettertjes dat je het kan lijmen... Yeah, right. Dan maar met koelpasta, dat plakt ook wel;

Het huwelijk;

Wat ik altijd wel vreemd vind is dat de achterste geheugenchips gewoon geen koeling krijgen. Die worden volgens mij ook wel warm.

Zo, dat ziet er al een beetje strak uit, nu verder op de Apple wijze.... alhoewel. De Apple Mac Pro 2010 gebruikt gewoon de standaard 5770;

Dat staat natuurlijk ook wel strak, maar de mijne wordt stiller. Ik had nog een defecte Nvidia Fatality 7800 (ofzo) liggen met een verschrikkelijk mooie zijkant;

Geen muizen, dus de poes gunt het geen blik waardig. Maar de zijkant is van mij.

Loshalen en de lengte is precies goed;

Maar ik moet wel een enorm stuk weghalen om het waterblock ruimte te geven. Het is gelukkig ongeveer 3mm dik aluminium.

Er zit echt heel weinig "vlees" aan. Het was voorzichtig vslijpen, zagen en vijlen;

Maarja, dan heb je ook wel wat;

De koperkleur van het blok bevalt me nog niet, net als de 2 sluitdoppen. Ook zit ik nog met de geheugenchips aan de onderkant. Mocht ik de zaag weer ter hand nemen dan komt er toch echt nog een backplate op de onderkant. Ik moet even kijken of die misschien bestaan voor de 5770 en of ik wel plek heb, want de videokaart leunt op een plastic deel. In ieder geval is dit ook weer voor elkaar volgens de Apple wijze (of was/is het die van mij)

Tot smurfs maar weer,

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
[ Voor 3% gewijzigd door jmxd op 17-10-2010 02:35 ]
Wat ga jij echt ontzettend goed en zorgvuldig te werk! Zoals vaker gezegd: het lijkt wel alsof het ervoor gemaakt is!
Ga zo door!
ja, daag.
Dacht ik ookBlue-Tiger schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:45:
Ah ik dacht eigenlijk dat je wat met die heatpipes ging doen voor het koelen van de mem blokjes op de achterkant
Hij lijkt bijna wel die in de echt mac pro (misch kan je dat koper net als je eerder deed zilver/grijs spuiten)
Meteen 2 vliegen in 1 klap voor de beantwoording. Ik zou dat graag willen doen. Er is echter heel weinig ruimte onder de printplaat van de videokaart. Dus ik ga zelf nog uit een stuk aluminium een backplate maken die meteen de 4 geheugenchips koelt en dan kan de kaart heerlijk leunen op de onderste module waar normaal het geheugen van het logicboard zit. Bij mij zit daar de hybride processorkoeler.maarten12100 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:42:
[...]
Dacht ik ook
Hij lijkt bijna wel die in de echt mac pro (misch kan je dat koper net als je eerder deed zilver/grijs spuiten)
Geen ruimte;

Oja, ook nog leuk op de zondagmiddag de DVD lade uitgetest, hij werkt. Het nokje komt naar buiten en het display blijft netjes zitten. Straks zorgt het nokje ervoor dat de lade van de Apple opengaat.
YouTube: Dvd lade met Aquaero My Mac Pro
[ Voor 16% gewijzigd door GNOOM172 op 17-10-2010 16:01 ]
En slim gebruik gemaakt van het klepje
[ Voor 72% gewijzigd door maarten12100 op 18-10-2010 05:08 . Reden: filmpjes=filmpje(hehe) ]

Deel 26; droogzwemmen met het moederbord. (moederbord is binnen)
Na wat speuren op Marktplaats en hier op Tweakersnet kon ik een leuk moederbord aanschaffen waarvan ik de zekerheid heb dat er straks, afgezien van W7, ook Mac OsX op kan werken. Beide sponsors hadden jammer genoeg geen vereist moederbord die deze eisen kon inwilligen.
Het is geworden;

Een voor dit merk weer erg "schreeuwerige" verpakking. 2 ounce koper, poeh hé, schrikken geblazen.

Het verschil tussen een H55 en H57 is een extra Sata aansluitingen en 14 x USB. De extra Sata aansluitingen zijn vervallen om plaats te maken voor een eigen Sata 600 aansluiting. De vraag is nog of ik dit aan de gang krijg met Mac Osx. Het mooie van het Gigabyte bord is natuurlijk de "dual Bios". Deze 2 chips zitten ook gewoon vast op het bord, terwijl bij de tegenhangers er een losse chip opzit voorhet geval het flashen niet lukt. Met een dual bios blijk je ook een compleet bios volgens Apple standaarden op één chip te kunnen zetten. Ik ga het tzt. vooralsnog met software doen.
Maar eerst de hardware. Het is jammer dat Gigabyte nog geen Highend borden heeft in het Mini Atx formaat. ( ja, ik weet het, ook niet in full atx)
Meteen maar de Apple koeler erop gezet;

De poes springt net weer weg... dat flitsen van de camera is niet alles.
De koeler is wel groot.... of het moederbord is klein;

Het bord biedt wel aardig wat overclock mogelijkheden. Alleen denk ik dat de VRM's wel erg warm zullen worden.

Van Coolermaster had ik nog wat heatsinks, die komen goed uit;

Straks zal de cpu koeler een lichte bries verzorgen voor de VRM's. Die hebben nu heatsinks;

Ik wil ook graag de DDR rams gaan waterkoelen....met Aquacompter Ramplexen...

Dit gaat dus absoluut niet passen. Die zal ik dan maar passief gaan koelen. Het wordt al en "slangenkuil" op het moederbord dus eigenlijk niet zo erg als dit vervalt. Wel de Northbridge moet eraan geloven;

"kinky" Gigabyte (Lego) blauw, daar komt mooi wat anders voor;
Ik zou niet weten wat het ooit is geweest maar er zitten 2 1/4 aansluitingen op. De Northbridge wordt toch niet zo warm maar dat gedeelte wil ik nog gaan afdekken dus is waterkoeling op zijn plaats. Wel zal moet ik dat stuk nikkel aan gaan passen;

Er zitten een paar vervelende condensators in de weg en de bevestigingsgaten kloppen ook niet. En ik moet natuurlijk ook rekening houden met de videokaart;

Zo, dat klopt, niet meer dat blauwe ding;

Even monteren;

En aan de achterkant netjes geisoleerd en vastgezet;

Na verder kijken, kijken en snuffelen blijk ik ook nog tegen grote problemen op te lopen met mijn "hybride" koeler. Eén aansluiting komt tegen de videokaart aan.

De oplossing om met een bocht te plaatsen gaat ook niet werken.

Dus, ik kan de komende avonden weer lekker gaan knutselen om de zelfgemaakte aansluiting in een 90 graden bocht aan te gaan passen. Wordt vervolgd.
Tot smurfs weer.

-1 omdat je de inspecteur hebt weggejaagd
[ Voor 6% gewijzigd door sabir96 op 19-10-2010 00:49 ]
De man heeft de RUILHANDEL ontdekt en heeft het GELD uitgevonden; De vrouw heeft het GELD ontdekt en toen is alles naar de kloten gegaan.
Er is op deze website een DSDT te vinden voor bios versie F7 : http://www.tonymacx86.com/dsdt.php#
En op deze website een http://www.kexts.com/view/546-gigabyte_ga-h55m-usb3.html iso boot om in ieder geval zo out of the box de snow leopard DVD erop te knallen. (IS wel voor de h55 maar dat maakt voor de installatie niet uit)
Vaarwel geil gigabyte koelblokje

Verwijderd
Ik gok dat ie dan met zijn aansluiting tegen z'n ram aanzitBlue-Tiger schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:59:
Nette update weer en lekker op tijd zoals we gewend zijnErg jammer om te zien dat je vastzit met die aansluiting, al moeten er toch wel kleinere bochtjes te vinden zijn? Anders zou je ntl nog, de koeler een kwartslag kunnen draaien?
offtopic:
Vaarwel geil gigabyte koelblokjeMe like it

Verder leuke mod, was al een tijdje aan t volgen, pas nu de koeler op het moederbord zit zie ik pas hoe groot dat ding eigenlijk is....
koeler is echt groot vergeleken met je mobo, maar ziet er mooi uit
en die ramplexen zou ik ook wel willen hebben
www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod
Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr
Pils €0,50
Wat? nee,nee,nee, das zonde, is het oogappeltje van het geheelGr0wLiThE schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:59:
Je kan toch een paar vinnen uit die Appel-koeler wegzagen om zo plek te maken voor die ramplexen?
www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod
Pils €0,50
Dank voor je complimenten en je hebt helemaal gelijk, het bord ondersteund nog geen Sata 600. Ik heb bij Tonymac ook al de bios gevonden. Maar kijken of ik het tzt aandurf want hij moet wel multiboot blijven.Han van Vilsteren schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:50:
Leuk project man ! Keb hetzelfde Mobo maar volgens mij zit er geen sata 600 op! Wees maar blij dat je deze hebt genomen. Ik had hiervoor de H55 varriant en op een 1 of andere reden was ie ontzettend traag met zijn sata disken (uitgeklede sata controller denk ik). Deze ondersteund raid op zowel de interl SATA controller als Sata op de GigaByte Sata 2 controller. Maar helaas geen Sata 600 of ik kijk er ontzettend naast. Dit bordje werkt perfect met OSX.
Er is op deze website een DSDT te vinden voor bios versie F7 : http://www.tonymacx86.com/dsdt.php#
En op deze website een http://www.kexts.com/view/546-gigabyte_ga-h55m-usb3.html iso boot om in ieder geval zo out of the box de snow leopard DVD erop te knallen. (IS wel voor de h55 maar dat maakt voor de installatie niet uit)
Sorry, ze heeft nu door wanneer de flits komt.... eerst komt het rode lampje voor de reductie van rode ogen en dan smeert ze hem.sabir96 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:48:
mooi op tijd, die update
-1 omdat je de inspecteur hebt weggejaagd
Precies, ik denk dat ik de koeler in alle ere laat. Ik wil toch nog het gehele moederbord bedekken zodat je de Lego kleuren van het Gigabyre bord niet meer ziet. Waarschijnlijk komt er dan ook nog speciale koeling op of wat extre heatsinks voor de Rams. De Ramplexen gaan de verkoop in.kieri schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:30:
[...]
Wat? nee,nee,nee, das zonde, is het oogappeltje van het geheel
Ja dankje, maar dat vergt wel weer een hoog niveau van denkwerk. En als je alles ziet is de Apple kast zo mooi maar zo verschrikkelijk klein.Randoii schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:34:
ben maar niet bang, onze gnoom smurft er wel weer iets moois/praktisch van
anyway, kan je zelf niet een kortere bocht maken?
of een iets andere koppeling voor de koeler gebruiken?
ja, daag.
Och, je kunt er ook hetzelfde hapje uithalen als het Apple logo. Plak je die bovenop terug als het blaadje en een superstoer geheel!kieri schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:30:
[...]
Wat? nee,nee,nee, das zonde, is het oogappeltje van het geheel
Ik heb waarschijnlijk meer verstand van..... "Appels". Je zou beste weleens gelijk kunnen hebben. Meestal wordt de rode ogen reductie bewerkstelligd door de dubbele flits. Ik ga maar niet beginnen met camera's modden.Remmes_NT schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:28:
is rode lampje niet extra help voor focus ? XD
anyway, kan je zelf niet een kortere bocht maken?
of een iets andere koppeling voor de koeler gebruiken?
mijn kat komt meestal naar me toe gewandeld, wilt de camera kopjes geven.. etc
ja, daag.
De videokaart kan ik prima gebruiken en al de 4 slots van het geheugen worden straks gebruikt. Ik ga een bocht in de koeler lijmen. Dat is de beste oplossing.CDA441 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:58:
Kan je anders de koeler niet 90° naar rechts draaien? dan is er misschien een RAM slotje vol en dan kan je nog je videokaart gebruiken
Dat heet dan een CAT-scan.GNOOM172 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 02:29:
Natuurlijk moest de levering weer uitvoerig gecontroleerd worden. Het kan bijna niet anders dan dat ze bij Freezing Hardware een kater hebben rondlopen.
Knap werk hoor!
[ Voor 4% gewijzigd door Teun_2 op 19-10-2010 21:12 ]
ik vergeet steeds je paketje op de post te doen morgen gaat hij dan eindelijk op de post.
If water polo was easy, it would be called football
Eindelijk
Ik wil wel dat leuke, geile, blauwe GB blokje hebben, als dat magGNOOM172 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:39:
Wil je hem hebben?
Eindelijkik lig al dagen voor de deur. Het is ook één van de redenen dat ik die
appelkoeler erin laat zitten.

En als ik dan tot overmaat van ramp ook nog binnen de garantietermijn de originele spullen weg doe kan ik het wel schudden; "mijn 5770 doet het niet meer.... ik heb alleen het waterblock nog". "Ach, ik heb alleen maar het blauwe Legoblokje vervangen op het moederbord....
Ik vind het allemaal prima maar dan moet het systeem wel eerst werken. Er komen nog meer dingen vrij ( zoals de memkoelers van Aquacomputer)
Overigens voor Waldpyk maak ik een uitzondering omdat hij geheel vrijblijvend mij gigafans opstuurd. Zo is het dan "gelijk" oversteken.
ja, daag.
Er komt tzt een lege ATX apple kast vrij. [CiP] Apple G5 -----> Ipple i5Remmes_NT schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:11:
als je dan toch bezig bent, mag ik je apple kast of de cat ?XD haha
Dat is nu mijn huidige werkstation maar het moederbord moet retour. De Evga ziet maar 4 Gb van de 8 Gb. Maar dan moet eerst MY Mac Pro werken.
Geen probleem hoor, alle begripGNOOM172 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:37:
Jullie zorgen er allebei wel voor dat ik nooit meer garantie kan claimen. De sponsors kunnen precies zien wat ik ermee uithaal.![]()
En als ik dan tot overmaat van ramp ook nog binnen de garantietermijn de originele spullen weg doe kan ik het wel schudden; "mijn 5770 doet het niet meer.... ik heb alleen het waterblock nog". "Ach, ik heb alleen maar het blauwe Legoblokje vervangen op het moederbord....
Ik vind het allemaal prima maar dan moet het systeem wel eerst werken. Er komen nog meer dingen vrij ( zoals de memkoelers van Aquacomputer)
Overigens voor Waldpyk maak ik een uitzondering omdat hij geheel vrijblijvend mij gigafans opstuurd. Zo is het dan "gelijk" oversteken.
http://nl.hardware.info/n...adioactive-ddr3-serie-bij
die reepjes zouden er geniaal bij passen :d
Erg leuk, zou precies passen. En hier op pagina 2 van "casemodding" staat nog de Tjernobuild; [CiP] Apple TjernobuildSk0Ne schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:33:
Sinds ik je tjernomod niet meer terug vind, post ik het hier maar
http://nl.hardware.info/n...adioactive-ddr3-serie-bij
die reepjes zouden er geniaal bij passen :d

Deel 27; koeler en moederbord.
Ik zat de afgelopen dagen een beetje in mijn maag met de hybride koeler. De aansluitingen van het waterblock had ik geheel met epoxy verlijmd. Er moet echter een 90 graden hoek in omdat de ruimte te klein is.
Dus; de boel (lees koeler) weer geheel uit elkaar. Alles voorzichtig wegleggen en zorgen dat het niet beschadigd. Nou heb ik natuurlijk een kat die ook een imitatie kan doen als pinquin. Dus zij beschermd het waterblock alsof het een ei is;

Door al mijn voorzichtigheid heb ik ook een verkeerde instelling op mijn camera gebruikt waardoor al het werk niet is vastgelegd... Wel het begin met de 90 gradenbocht;

En weer teruggeplaatst in de Sphere;

Kan er mee door;

Die ga ik even niet meer uit elkaar halen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het allemaal wel past in de Apple;

Ongeveer 23x controleren en meteen maar de stands aftekenen. Na de 22e controle kom ik erachter dat de audiouitgangen net tegen de pci sloten zitten. Oftewel, als ik het zo laat dan zit de videokaart scheef;

Een heel klein stukje van de plastic aansluitingen gevijlt en het past nu wel als gegoten;

De stands plakken is nog een heel verhaal. Er komen er 3 op de afscherming van het logo... hoogte: 3 mm.

De overmaat aan schroefdraad heeft natuurlijk een reden maar dat komt bij de afwerking weer terug. Alles vast met epoxy en hopen dat het allemaal goed zit.

Het zit zelfs met videokaart als een schoen;

Natuurlijk met de hulp van;

hulp.....;

Even kijken of de afdekunit ook een beetje gaat passen straks;

Die moet natuurlijk aan de achterkant nog wel aangepast worden want verder naar beneden kan nog niet. Wat leuke doorkijkfoto's

Hier komt dus ergens de I/O uitvoer te zitten, dat wordt nog een aardige klus met zagen;

Ik heb echt geen ruimte om er losse kabels aan te solderen dus er komt een mooi gat in. Daar ga ik de komende dagen maar mee aan de slag.
Tot Smurfs,

Nee, dat is nog ongeverfd epoxylijm. Eerst even aansterken en dan wordt dat netjes zwart gemaakt.Ghost Dog schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 01:15:
Btw, zit daar tape om de 90°-aansluiting van je Appelkoeler?
ziet er goed uit, komt mooi weg nu met die 90graden bocht
ja, daag.
Ik zat te denken trouwens zou je dat logo van de apple koeler coolermaster niet modden naar een logo van apple ?
En zo te zien is het gelukt. Nu het leuke zaagwerk voor de I/Oquote: Randoiiben maar niet bang, onze gnoom smurft er wel weer iets moois/praktisch van
benieuwd naar de volgende update.
Pils €0,50

Zou je hier dat coolermaster logo niet weg kunnen veilen er een apple stikkertje of iets dergelijks op kunnen maken?
Het stukje plastic van het Coolermaster logo is 34 x 34 mm. Dus ideeen zijn welkom. Ik heb wel mooie Apple stickers maar die zijn allemaal een stuk groter. Eigenlijk moet ik een achterkant van een Ipod hebbenyniezink schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:35:
Ziet er goed uit !
[afbeelding]
Zou je hier dat coolermaster logo niet weg kunnen veilen er een apple stikkertje of iets dergelijks op kunnen maken?
Hint,hint,hint. (A)Eigenlijk moet ik een achterkant van een Ipod hebben
Mooi modwerk btw.
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
die heb ik nog wel liggen voor je een kapotte ipod zal even kijken voor je of ik hem nog kan vindenGNOOM172 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:40:
[...]
Het stukje plastic van het Coolermaster logo is 34 x 34 mm. Dus ideeen zijn welkom. Ik heb wel mooie Apple stickers maar die zijn allemaal een stuk groter. Eigenlijk moet ik een achterkant van een Ipod hebben
sorry ik heb hem niet meer
[ Voor 4% gewijzigd door the boiler op 21-10-2010 14:00 ]
Ik ga er nog mee aan de slag en houdt jullie (natuurlijk) op de hoogte.

Vandaag kwam de TNT langs met 2 leuke pakketjes;
De eerste was van medetweaker; wâldpyk
hij dus;

Wâldpyk is vanaf nu toegetreden als erelid van het Gnomenvolk.

De TNT is waarschijnlijk wel op 1 frizzbee Fan van Nexus gaan staan, er is er één afgebroken. Maar die zal ik vakkundig proberen te lijmen. Het leuke is, is dat deze harddisk fans uitstekend passen bij mijn koeler. Dat gaat mooi worden. Goed gezien van wâldpyk.
en vooral deze maakt me helemaal blij;

Het andere pakket bestond uit gesponsorde onderdelen. Nu hebben jullie wel gezien dat ik het meeste compleet heb en ook een boel ga overzetten uit mijn werkstation maar dan moet het eerst wel allemaal betrouwbaar gaan funktioneren. Dus;

Een Maxtor 250 GB HD die ik als 2e bootschijf ga gebruiken voor MacOsX.
En last but not least een i3 530 processor waar ik My Mac Pro tot leven kan wekken.
Heel erg bedankt Bjorn van;

Dit was even een kleine tussenupdate. Ik heb nu (bijna) alles spullen binnen en kan doorgaan.
tot smurfs,

Het is bedoening, niet bedoeling

Deel 28; droogzwemmen; huwelijk tussen kast en moederbord.
De schijf en processor zijn vandaag geleverd door Youre PC Store. Joepie, ik kan proberen het moederbord tot leven te brengen.
Ik kan dan ook de voeding testen, want daar zat nogal wat soldeerwerk aan. Gelukkig kan ik het nog zonder waterkoeling stellen. Met de i3 530, het Gigabyte H57 moederbord en de combinatie van mijn hybride koeler heb ik geen videokaart nodig. De videokaart is immers al ontdaan van zijn luchtkoeling dus zou gaan roken als ik die zonder vloeistof aansluit.
Meteen maar de kant en klare sleeving ingezet;

Het is ook wel nodig ook, want de 24 pins aansluiting stop al vlak na de voeding;

Schijf in de hotswap bay geplaatst. Ohh, wat zijn die 4 drivebays mooi.

ja echt mooi;

En zo hoort het!

Dan kan ik ook meteen testen of mijn hotswap aansluitingen wel werken...
Stekker erin.... Jawel, natuurlijk de originele stekker. Sorry dat ik het zeg maar dit is toch wel uberbruut;

Klik, nog even met een losse schakelaar;

Its alive;

Djing;

Hij werkt, even Vista erop en alles is stabiel. De komende tijd kan ik langzaam verder bouwen en alles testen. Eerst de vervelende voorkant gaan aansluiten met firewire, leds en usb. Daarna de afwerking van de I/O poorten aan de achterkant. Het is wel een heel stuk makkelijker zo dan met mijn vorige builds. Aansluiten en het werkt gewoon. Maar het dient nog wat afwerking.

Nog even een foto voor Steve Jobs voor zijn gigantisch gemiste kans in zijn Mac Pro modellen;

hihihihihi, een onwijs effect geeft het verlichte logo!
Tot smurfs!

Voor de rest echt een super CiP, ga vooral zo door.
Misschien toch stiekem patent aanvragen op de appel met verlichting voor mac Pro's, kan je straks sidepanels gaan maken voor een mooie winst hehe..
Windows 7 ultimate staat nog op mijn 24/7 werkstation. Dat gaat samen met de daarin zittende SSD over als deze 100% werkt. Ik moet toch nog ergens op kunnen mailen, gamen en deze stukken schrijven.TrekDr0p schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:10:
Kleine vraag waarom Vista en geen windows 7?
Voor de rest echt een super CiP, ga vooral zo door.
Misschien toch stiekem patent aanvragen op de appel met verlichting voor mac Pro's, kan je straks sidepanels gaan maken voor een mooie winst hehe..

Een mail van Stefke met de complimenten is voldoende, ik denk dat het Appeltje met de verlichting niet onder de patenten valt. En hij heeft ze ook al in de laptops.
Oke dat is duidelijk. Hoop dat alles snel goed komt en je met trots je volgende creatie kan laten zien.GNOOM172 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:28:
[...]
Windows 7 ultimate staat nog op mijn 24/7 werkstation. Dat gaat samen met de daarin zittende SSD over als deze 100% werkt. Ik moet toch nog ergens op kunnen mailen, gamen en deze stukken schrijven.![]()
Een mail van Stefke met de complimenten is voldoende, ik denk dat het Appeltje met de verlichting niet onder de patenten valt. En hij heeft ze ook al in de laptops.
Misschien iets voor de volgende mod een GnomePad? Want dan kan je gewoon game en mailen en posts plaatsen ook al is je computer in mod progresss

Hij lijkt wel klaarGNOOM172 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:29:
Wie zegt dat ie klaar is? Ik ben pas bij het begin....Er zit nog geen waterkoeling in.
Pm me maar.Blue-Tiger schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:38:
Eerlijk, zo heerlijk!Valt er nu miss iets te regelen met dat GB blokje, oh lieve gnoom?
Ja en? Hehehe. Ze komen er in ieder geval in met een eigen beugel. Er komen 3 schijven in die allemaal verschillende diktes hebben dus ik maak aparte beugels (ssd, dunne 3.5 en dikke 3.5 schijf). De Frizzbees zijn in ieder geval heerlijk stil en het geeft wel een kek ( is dat het goede woord) effect.wâldpyk schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:37:
maare de frisbees worden op de zelfde manier bevestigs als je nu je hdds aan de kast vast maakt
FF een offtopic vraagje, waar koop je die kant en klare sleevings? Zien er zo leuk uit...GNOOM172 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 00:53:
[afbeelding]
Deel 28; droogzwemmen; huwelijk tussen kast en moederbord.
De schijf en processor zijn vandaag geleverd door Youre PC Store. Joepie, ik kan proberen het moederbord tot leven te brengen.
Ik kan dan ook de voeding testen, want daar zat nogal wat soldeerwerk aan. Gelukkig kan ik het nog zonder waterkoeling stellen. Met de i3 530, het Gigabyte H57 moederbord en de combinatie van mijn hybride koeler heb ik geen videokaart nodig. De videokaart is immers al ontdaan van zijn luchtkoeling dus zou gaan roken als ik die zonder vloeistof aansluit.
Meteen maar de kant en klare sleeving ingezet;
[afbeelding]
Het is ook wel nodig ook, want de 24 pins aansluiting stop al vlak na de voeding;
[afbeelding]
Schijf in de hotswap bay geplaatst. Ohh, wat zijn die 4 drivebays mooi.
[afbeelding]
ja echt mooi;
[afbeelding]
En zo hoort het!
[afbeelding]
Dan kan ik ook meteen testen of mijn hotswap aansluitingen wel werken...
Stekker erin.... Jawel, natuurlijk de originele stekker. Sorry dat ik het zeg maar dit is toch wel uberbruut;
[afbeelding]
Klik, nog even met een losse schakelaar;
[afbeelding]
Its alive;![]()
[afbeelding]
Djing;![]()
[afbeelding]
Hij werkt, even Vista erop en alles is stabiel. De komende tijd kan ik langzaam verder bouwen en alles testen. Eerst de vervelende voorkant gaan aansluiten met firewire, leds en usb. Daarna de afwerking van de I/O poorten aan de achterkant. Het is wel een heel stuk makkelijker zo dan met mijn vorige builds. Aansluiten en het werkt gewoon. Maar het dient nog wat afwerking.![]()
[afbeelding]
Nog even een foto voor Steve Jobs voor zijn gigantisch gemiste kans in zijn Mac Pro modellen;
[afbeelding]
hihihihihi, een onwijs effect geeft het verlichte logo!![]()
Tot smurfs!
[afbeelding]
Verder, prachtige mod!
Dat zou heel mooi zijn. Heb je ook de maten van het logo? Dan weet ik of het allemaal past of passend te maken is.Serendipity schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:50:
Ik zal even kijken of ik mijn oude iPod nog heb liggenheb ik ook nog een aandeel gehad in deze mod xD Als ik weer thuis ben (dinsdag) zal ik even kijken... Mail ondertussen maar even als je hem wilt hebben, dan vergeet ik het tenminste niet!

Deel 29: Aanpassen SSD en Club 3D 5770
Het was weer een wel besteed weekendje. Ik heb tussen de buien door lekker kunnen uitleven met het kleine frobelwerk.
Eerst was de 5770 aan de beurt. De eerste etape was al gedaan met het monteren van het waterblock. Het onderste gedeelte vond ik er echter niet uitzien. In de plaatselijke modelbouwzaak hebben ze leuke gekleurde paneeltjes. Die moest ik dus ook hebben;

Het heeft niet de beste koeleigenschappen maar ziet er wel beter uit.

Netjes alles voorgeboord en afgetekend, monteren maar;

Dit is de voorkant;

en dit is nu de achterkant, de geheugenchips maken contact met de zwarte plaat;

Homemade backplate;

Ziet er toch wel beter uit zo;

De nikkelkleurige aansluiting wordt nog vervangen door een zwarte.
Toen was de SSD aan de beurt. Ik heb hem gisteren los kunnen weken van mijn werkstation. Ik dacht even lekker simpel de SSD vast te kunnen schroeven op de Applebracket. Nee dus, dat past absoluut niet en aangezien de SSD nog hotswappeble moet blijven ben ik eerst maar gaan speuren op internet wat voor mogelijke oplossingen Apple en andere alternatieve producenten hebben;
1. bleh!

2. boeh!

3. voor in de DVD behuizing;

...getverdemme;

Wel een oplossing maar ik heb de 2 DVD drives al in gebruik.
4. Wauwie;

Dat is wel mooi maar dan ben je de swapfunktie kwijt.. dan maar nog verder speuren;
5. Dat is hem;

Zo hebben ze dat dus opgelost. Leuke koelribben erop om de prijs te verantwoorden, $ 49,95
Dat kan ikzelf ook wel;

ik moet alleen een open stuk overbruggen om te zorgen dat de Sata- en stroomaansluiting op dezelfde hoogte zitten;

Een stuk aluminium brengt weer de oplossing;

Goed kijken, passen en meten maar;

Gaatjes boren op precies de juiste maat;

In het midden is er zat plek om de SSD te bevestigen. Aan de zijkant echter niet, daar moet ik de schroeven verzinken;

Met inbusboutjes kon ik het daarna verder vastzetten, heerlijk een goedkoop hotswap SSD bracket(je)

tot de volgende update, tot smurfs,

KUTGW gnoom!!
Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Ziet er goed uit! Maar die backplate ziet er aardig krom uit. is het niet verstand om een soort spacer er tussen te stoppen oid?
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Dat heb je goed gezien! Hij staat nog wat krom omdat daaronder precies de 4 foamhittedoorgeefdingenopderams zitten. Ik hoop zoals de videokaart nu op zijn rug ligt het een beetje minder wordt.Xenomorphh schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:33:
[afbeelding]
Ziet er goed uit! Maar die backplate ziet er aardig krom uit. is het niet verstand om een soort spacer er tussen te stoppen oid?
ja, daag.
Nette progress weer! En heel slick gedaan met die home-made backplate ^^ me likey
De vorige gebruiker dacht waarschijnlijk dat het een diskette was. Ik denk dat je doelt op de beschadigingen, toch? En de SSD schuift, alsof het ervoor gemaakt is, als een mes door de boter. klik; vast!Remmes_NT schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:29:
wat is er met die ssd gebeurd ? ziet er goed uit, schuift ssd ook precies goed in de connectoren?
Ach, just for the fun. En misschien heb ik het straks wel nodig met 2 bootschijven.Adames schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:41:
Waarom per se de hotswap mogelijkheid? Al is het nog steeds simpel en mooi gelukt. Goed bezig.
ThanX, ik zal nog een fotootje maken met wat heatsinks erop.... die had ik nog over.Blue-Tiger schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:13:
BLEH BOEH!
Nette progress weer! En heel slick gedaan met die home-made backplate ^^ me likey
En nog even een vraagje tussendoor. Wat ik eigenlijk wel erg leuk zou vinden is de Hotswapbays te gaan voorzien van een led voor de hd activiteit. Ook omdat ik 2 x bay 3 heb en 2 x bay 4. Dat kan natuurlijk echt niet. Ik kan de cijfers vervangen voor leds en eigenlijk aangestuurd door de schijf zelf, een beetje dit principe;

Maar nou geloof ik niet dat er net als in de vorige eeuw

Hier heb ik het over;

[ Voor 37% gewijzigd door GNOOM172 op 26-10-2010 01:47 ]
ja, daag.
Dus: HDD LED's kunnen niet aangesloten worden via de HDD / - connector maar alleen via het mobo of een RAID-controller
Pils €0,50
ThanX, voor het uitzoeken.Gr0wLiThE schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:08:
SATA HDD LED is volgens mij alleen mogelijk indien aangeboden vanaf de controller of met een printje en een beetje software (activiteit uitlezen met OS en op bais daarvan LEDs laten knipperen).
Ook ThanX voor het uitzoeken. Het antwoordt is jammer genoeg hetzelfde... maar 4 leds die knipperen zal ook wel leuk staan.Blue-Tiger schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:21:
Ik heb ook even voor je gekeken en verschillende site's geven hetzelfde antwoord, waarvan deze wel het duidelijkst is: http://hardforum.com/showthread.php?t=1480328
Dus: HDD LED's kunnen niet aangesloten worden via de HDD / - connector maar alleen via het mobo of een RAID-controller
Dankjewel voor de complimenten!Randoii schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:43:
Blijft een leuke mod om te volgen +10 voor de hotswap SSD
Daar gaan we zo nog even op door.Excelb-boy schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:10:
Ik vind het echt tof om te zien dat je alle details overweegt en meeneemt! Dit is echt een onwijs gave mod!
Ken ik u ergens vanVerwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:21:
Hier ga ik ook alles maar even bekijken!

Deel 30; videokaart verder gesmurft.
Tussen de bedrijven door (denken, aansluiten, loshalen, denken) en weinig doen had ik nog een stukje Styrene over van de afwerking van de videokaart.
Om het nog beter te laten lijken dan een kaart van Apple, die het tegenwoordig ook gewoon "goedkoop" betrekt van reguliere supplieers, ben ik maar bezig geweest met de bovenkant van de kaart.
Normaal heb ik altijd de volle 100% aandacht van één van mijn metgezellen in de vorm van de kat. Gezien het weer en de herfstachtige periode denk ik dat ze met haar winterslaap is begonnen. Ze smurft er vreselijk op los;

Dus ik moet echt alles zelf bedenken, bleh, geen hulp.

Rustig meten, zagen en vijlen;

En dat terwijl de donkerkleurige pcb al helemaal niet slecht is, kan het volgens mij beter;

Ik heb nog een klein stukje over voor de achterkant, ach ik ben nu toch bezig;

Da's andere koek dan 3 mm aluminium, je kan het bijna met je nagel bewerken. Lastige hoekjes heeft het EK waterblock;

Maar deze kan weer zijn antistatisch zakje in. Wachtend op de waterkoeling.

tot smurfs weer.

Verwijderd
En ik ben het met Tim eens; Wauw. Geweldig werk!
Snap niet waar je al dat geduld vandaan haalt. Eerste wat ik zal doen is het systeem zo snel mogelijk inbouwen, ik wou dat ik jouw geduld had!
Iedereen bedankt voor de complimenten! Daar blijf ik van genietenVerwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:46:
Ik volg dit (en de andere) project(en) in stilte maar kon het nu echt niet laten.
En ik ben het met Tim eens; Wauw. Geweldig werk!
Snap niet waar je al dat geduld vandaan haalt. Eerste wat ik zal doen is het systeem zo snel mogelijk inbouwen, ik wou dat ik jouw geduld had!
Ik haal al het geduld uit de simpele reden dat het niet mijn main system is. Dus ik heb alle tijd om het echt netjes te doen. En hoe langer je over de mod na kan denken hoe beter af en toe de ideeen zijn. En erg bedankt "stille genieter".
KUTAW
ja, daag.
Dat heb je weer goed gezien Remmes. Het was het laatste stukje en ik maakte een meetfout. Ik dacht dat de onderste ronding dezelfde was als de bovenste van het waterblock.Remmes_NT schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:12:
ziet er goed uit, achterste stukje niet heel super gelukt (IMO)
KUTAW
ja, daag.

Deel 31; testing een MB Cover
Ik loop een beetje te hikken tegen het aansluiten van de bedrading van het frontpaneel, dus maar weer even uitstellen en weer fijn een stukje zagen in "zombie" mode. Even terugkomend op het frontpaneel. Een nieuwe kost € 159,-- en er gaan 3 spanningen naartoe voor de voeding van de USB, Firewire 400 en 800 en led. Er zit gewoon keihard een broadcom chip op die de Firewire 800 verzorgd. Ik heb een mooi schema maar 1 foutje met de 12, 5 of 3,3 lijn maakt het niet prettig. Ik heb gelukkig een "aorta" door de kast heenlopen en kan makkelijk overal de spanning vandaan halen. Maargoed, vandaag even geen zin in.
Het Gigabyte moederbord is misschien wel één van de betere moederborden om MacOsX te draaien maar straalt nou niet de "Mercedes" (of BMW) look uit. De kleuren komen bij Lego vandaan en daar heb ik vroeger genoeg mee gespeeld. Dus om 2 vliegen in één klap te slaan, namelijk een betere look en wat bedrading aan het zicht onttrekken kwam ik op het volgende idee.
De originele kast ziet er zo uit;

Mooi, en bijna strakker dan strak. Het is net alsof je de motorkap van een Mercedes opent;

En, ik heb liever dat beeld dan het beeld van;

Dus aan de slag met mijn idee;

pcb van de pci is ongeveer 1,2 mm dik.
De plastic sorteerbak ook;

tekenen, zagen en vijlen;

nog meer zagen;

Een hele andere vorm van een PCI bridge;

Zo, die klemt in 1 van de vrije pci sloten;

Als een brug over de kwetsbare componenten heen;

Oja, even tussendoor, volgens idee van Sata schijf in een Mac Pro, wat heatsinks geplaatst, scheelt zeker 30 graden....

En oja, de mooie afdekking van de videokaart aan de achterkant komt tegen de northbridge aan... dus ook aangepast;

Je ziet meteen de dradentroep en de mooie Legokleuren;

Het kan dus volgens mij mooier en gemakkelijker. De plastic sorteervakken doos is aangepast en past in een PCS slot. Als ik het aluminium erop lijm of op een andere manier erop vastmaak kan ik het altijd loshalen.
Dus daar gaat één van de laatste platen aluminium van ACRYAN;

Het is nog niet helemaal af. Maar graag hoor ik of dit wat is. De kabels van de aan/uitknop en dergelijke komen nog in het zicht, die zijn namelijk netjes wit gesleeved. De Satat kabels zijn nu aan het zicht onttrokken. Evenals straks alle interne Usb en Firewire aansluitingen.

Is het wat?

Tot smurfs maar weer.

klopt idd dat het alu er anders uitziet, het alu is brushed
[ Voor 15% gewijzigd door [Remmes] op 27-10-2010 06:17 ]
ja, daag.

Tsjah, een tweede videokaart zou de boel natuurlijk mooier af kunnen dekken. In het onderste slot parallel aan de northbridge met de aansluitingen gespiegeld van de onderste. Is natuurlijk nergens voor nodig maar het zou wel heel mooi staan
Hoe krijg ik simpel de brushlaag eraf? Gewoon licht opschuren? Ik zal nu eerst met de onderkant starten om te kijken of het allemaal blijft kloppen. Ook de onderkant waar normaal de ram slots zitten behoeft aanpassing.Remmes_NT schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 06:16:
mwah mwah... ik weet het niet, op een of andere manier " klopt" het geheel niet meer
klopt idd dat het alu er anders uitziet, het alu is brushed
Dank iedereen voor de input, ik twijfel ook een beetje aan deze uitvoering.
[ Voor 42% gewijzigd door [Remmes] op 27-10-2010 13:19 ]
ja, daag.