Als je die plaat schuurt wordt het gewoon glimmend alu. Dan zul je het daarna nog moeten spuiten/anodiseren...
Misschien een erg handige tip:
Sata kabels inkorten
Ontzettend mooie mod, KUTGW.
Dan zit dit er een stuk netter uit
Sata kabels inkorten

[ Voor 48% gewijzigd door topaj op 27-10-2010 13:31 ]
Groeten
Dank je voor de link en je complienten. De Sata kabels laat ik zo want ik ben al blij dat ik ze kon verwerken in de Sata hotswap bracket. Ik zal ze proberen netjes weg te werken.topaj schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:30:
Misschien een erg handige tip:
Sata kabels inkorten
[afbeelding]
Nog even terugkomend op alle commentaren. Ik twijvel ook erg en merk ook dat de kleur en struktuur van het aluminium paneel van AC Ryan totaal niet overeenkomt met de Apple.
Ik had vorige keer al bij een bouwmarkt "schopplaten" gezien die tegen een trap konden worden gemonteerd. Dit was geannodiseerd aluminium. Met een voorbeeld van de Apple in de hand maar weer terug naar de bouwmarkt. Tegenwoordig hebben ze deze panelen ook in de maat van 30 x 40....Da's mooi!
En voor de Applemodders onder ons. Ze hebben ook aluminium panelen met gaatjes van 3 mm, precies de maten van de Apple behuizing! Ik heb ze eerder nog niet gezien.
Hier een foto van het "Praxis" paneel;

Ik zou ook nog even met de onderkant in de weer gaan. Hier wat foto's zoals het bij de originele Apple zat;

Klopt natuurlijk niets meer van en daar moet even de zaag in om het in ieder geval passend te maken.

En met (nog verkeerde kleur aluminium) bovenplaat;

Ik zal eerst de komende dagen gaan zorgen dat de onderzijde er goed uit komt te zien. Er komt nu één paneel vanaf de voorste radiator tot de achterste radiator. Iets dichter dan deze maar wel bijna over dezelfde lengte;

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Hehehe, dat is toch weer prachtig gedaan
Zelfs met de verkeerde kleur is het mooi
Zelfs met de verkeerde kleur is het mooi
Die kleur ziet er al veel beter uit. Misschien kun je het paneel nu ook maken met ronde gaatjes voor de northbridge-cooler ipv uitgezaagde sleuven. Iets meer priegelwerk, maar wel netter imho.

Close-up van 's werelds grootste kabelzooi ooit gezien in een Apple behuizing

ziet er echt beter uit dat nieuwe alu, toppie, flink bezig gaan
ja, daag.
Ok, ik ben er klaar mee;

Geen kabeltroep, geen problemen met gaten uitzagen en een strakker gezicht dan dat van de Apple.
Ja toch?
Nee, meteen maar de schuur in gegaan en met behulp van een 15 mm koperpijpje een hoek in gemaakt;

Nog onafgewerkt en de rechterkant zit nog los, vandaar dat je een spleetje aan de onderkant ziet. Maar, is dit dan wat? Zonder gaten en dergelijke want die moeten er nog in? ( na ieders goedkeuring)

Ik hoor het graag!

Geen kabeltroep, geen problemen met gaten uitzagen en een strakker gezicht dan dat van de Apple.
Ja toch?
Nee, meteen maar de schuur in gegaan en met behulp van een 15 mm koperpijpje een hoek in gemaakt;

Nog onafgewerkt en de rechterkant zit nog los, vandaar dat je een spleetje aan de onderkant ziet. Maar, is dit dan wat? Zonder gaten en dergelijke want die moeten er nog in? ( na ieders goedkeuring)

Ik hoor het graag!
het kan aan mij liggen he, maar staat die hoek van die plaat nu schuin 
GNOOM172 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:48:
Ok, ik ben er klaar mee;
[afbeelding]
Geen kabeltroep, geen problemen met gaten uitzagen en een strakker gezicht dan dat van de Apple.![]()
Ja toch?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoor het graag!
Even als reactie op hierboven (2 posts). Verders: Goedkeuring!!Nog onafgewerkt en de rechterkant zit nog los, vandaar dat je een spleetje aan de onderkant ziet. Maar, is dit dan wat? Zonder gaten en dergelijke want die moeten er nog in? ( na ieders goedkeuring)
Wie durfde dat te suggereren dan?Geen kabeltroep

Het gaat de goeie kant op!
KUTGM!
Nice! Om je vingers bij af te likken
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ik heb het net nagemeten en er gaat nog een stukje van de linkerkant af.... hij is dus 3mm scheef. Dus je hebt helemaal gelijk. Goed gezien!se10031993 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:13:
het kan aan mij liggen he, maar staat die hoek van die plaat nu schuin![]()
[...]

Goed, goed en nog eens goed,
mooie fitingen trouwens, nieuw?
mooie fitingen trouwens, nieuw?
www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod
Hahaha, die komen nog duidelijk in beeld met bronvermelding tzt. 
Nou ja, oké omdat je er bijna op staat.
Afgelopen maandag heb ik bij Kieri. Eén van de Ubermodders hier op TN, [CiP] 700bsession
wat fittingen overgenomen.
Deze dus;
Kieri had ook nog wat antitrillingsrubber ( een soort "anticondoom"??
) bij zich dat ik goed kan gebruiken. Hij heeft in zijn casemod namelijk zijn pomp en stuurunit op zo'n rubber geplaatst. Dat idee heb ik, met zijn goedkeuring, meteen maar overgenomen. Hier alvast een kleine tip van de sluier. Het lijkt eerder die lamp van Pixar... ;

Hier ga ik natuurlijk nog uitgebreid verslag van doen. Het is Kieri in ieder geval duidelijk dat ik haast had omdat ik de nieuwe connectors op de videokaart moest plaatsen en van daaruit kon aftekenen. Je begrijpt het toch Kieri?
Nou ja, oké omdat je er bijna op staat.
Afgelopen maandag heb ik bij Kieri. Eén van de Ubermodders hier op TN, [CiP] 700bsession
wat fittingen overgenomen.
Deze dus;

Kieri had ook nog wat antitrillingsrubber ( een soort "anticondoom"??

Hier ga ik natuurlijk nog uitgebreid verslag van doen. Het is Kieri in ieder geval duidelijk dat ik haast had omdat ik de nieuwe connectors op de videokaart moest plaatsen en van daaruit kon aftekenen. Je begrijpt het toch Kieri?

[ Voor 88% gewijzigd door GNOOM172 op 27-10-2010 21:47 ]
Lol,
te veel eer
het res met pomp is uniek, geweldig
Idee voor een pixar mod
het res met pomp is uniek, geweldig
Idee voor een pixar mod
Kon het niet laten moest even reageren. Dit is echt een van de mooiste mods die ik oooit gezien heb, niet zo opvallend en schreeuwerig!
Heel erg veel respect voor het apple logo dit is echt een meesterwerk, ik snap niet dat apple dit zelf niet doet
Persoonlijk vind ik het wel mooi als er ook nog mooi afgewerkt kabel management komt, sata kabeltjes inkorten is redelijk goed te doen netjes sleeven en ziet er gelijk superstrak uit. Qua waterkoeling laat ik me helemaal verrassen.
Heel erg veel respect voor het apple logo dit is echt een meesterwerk, ik snap niet dat apple dit zelf niet doet

Persoonlijk vind ik het wel mooi als er ook nog mooi afgewerkt kabel management komt, sata kabeltjes inkorten is redelijk goed te doen netjes sleeven en ziet er gelijk superstrak uit. Qua waterkoeling laat ik me helemaal verrassen.
heb je je cooler aan gepast gooit ie er een plaat voor -1
If water polo was easy, it would be called football
Vind de plaat wel mooi staan. Haalt echter wel een hoop details uit het zicht. Als je een aantal kijkgaten in de plaat maakt die dit in beeld zetten zou ik iig tevreden zijn
Gr0wLiThE schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:23:
Vind de plaat wel mooi staan. Haalt echter wel een hoop details uit het zicht. Als je een aantal kijkgaten in de plaat maakt die dit in beeld zetten zou ik iig tevreden zijn
Er komen nog gaten in volgens mij.GNOOM172 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:48:
Ik hoor het graag!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Bedankt weer allemaal voor de suggesties, tips, complimenten en commentaar. En nee, Waldpyk, ik heb geen bord voor m'n kop om zo'n mooie koeler achter een plaat te zetten. (niet meer).

Deel 32; Mb cover vervolg.
Na het plaatje van 30 x 40 aluminium gekocht te hebben bij de bouwmarkt, die wel heel erg in de buurt komt van het Apple geanodiseerd aluminium, kon ik weer verder met het mb cover. Nu, om een beter beeld te krijgen van het uiteindelijke resultaat. maar begonnen met de onderkant.
Het prachtige stukje aluminium;

Het resultaat na buigen en op maat zagen;

Jawel, we hebben hier 2 katten. Dit is het type; "ik ben de baas en zorg maar voor eten; NU!" Dus casemodden boeit hem niet. Maar natuurlijk wel als de Apple bijna voor het kattenluik staat.
Na ook de voorste radiator even geplaatst te hebben, nog wel droog natuurlijk, eens even kijken hoe het met de push fan staat;

En jawel hoor, de directrice komt zich er ook even mee bemoeien, volgens mij kan het haar goedkeuring wel wegdragen.

Nou daar gaan we dan met het "langverwachte en becommentarieerde" gat;

De 2 gaten waren "pijlgaten". Ik had het allemaal wel goed uitgemeten maar het was even druk in huis en meteen een fout gemaakt, wat ben ik blij dat ik genoeg speling had. Het linkergat is de goede, die zit precies boven de Apple fan.
Om straks het beeld een beetje strak te laten moest er ook een fan aan geloven, plop bovenkant eraf;

Het gaat mij niet om de ventilator maar wel om de behuizing. Die zal als een soort (nutteloze) fanduct dienst doen. Its just for the looks.

Ik zie dat ik de afgezaagde rand van de fanduct nog iets moet schuren, maar dat mag de pret nu niet drukken, het gaat even om de beeldvorming;

Het eerste gat zit erin. Langzaam kom ik richting de verdere koeling. Alleen even nog de voorkant met zijn aansluitingen gaan solderen, bleh.
Watch youre hands, blender inside;
Tot smurfs weer,

Deel 32; Mb cover vervolg.
Na het plaatje van 30 x 40 aluminium gekocht te hebben bij de bouwmarkt, die wel heel erg in de buurt komt van het Apple geanodiseerd aluminium, kon ik weer verder met het mb cover. Nu, om een beter beeld te krijgen van het uiteindelijke resultaat. maar begonnen met de onderkant.
Het prachtige stukje aluminium;

Het resultaat na buigen en op maat zagen;

Jawel, we hebben hier 2 katten. Dit is het type; "ik ben de baas en zorg maar voor eten; NU!" Dus casemodden boeit hem niet. Maar natuurlijk wel als de Apple bijna voor het kattenluik staat.
Na ook de voorste radiator even geplaatst te hebben, nog wel droog natuurlijk, eens even kijken hoe het met de push fan staat;

En jawel hoor, de directrice komt zich er ook even mee bemoeien, volgens mij kan het haar goedkeuring wel wegdragen.

Nou daar gaan we dan met het "langverwachte en becommentarieerde" gat;

De 2 gaten waren "pijlgaten". Ik had het allemaal wel goed uitgemeten maar het was even druk in huis en meteen een fout gemaakt, wat ben ik blij dat ik genoeg speling had. Het linkergat is de goede, die zit precies boven de Apple fan.
Om straks het beeld een beetje strak te laten moest er ook een fan aan geloven, plop bovenkant eraf;

Het gaat mij niet om de ventilator maar wel om de behuizing. Die zal als een soort (nutteloze) fanduct dienst doen. Its just for the looks.

Ik zie dat ik de afgezaagde rand van de fanduct nog iets moet schuren, maar dat mag de pret nu niet drukken, het gaat even om de beeldvorming;

Het eerste gat zit erin. Langzaam kom ik richting de verdere koeling. Alleen even nog de voorkant met zijn aansluitingen gaan solderen, bleh.
Watch youre hands, blender inside;

Tot smurfs weer,

Wauw mooi hoor!
Zit die push fan nu niet scheef voor de radiator?
Zit die push fan nu niet scheef voor de radiator?
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
erg nice! echt super strak! 3de foto van onder is een beetje scheef genomen
daardoor krijg je een heel raar effect moest echt even goed kijken! maar super nice!
Apple My Mac Tondeuse
[ Voor 37% gewijzigd door Fid3lity op 28-10-2010 15:58 ]
Zou het niet makkelijker geweest zijn met een hole-saw? 
Ga je dan ook een gat in je zijpaneel maken?
KUTGW
KUTGW
Dan moet je wel een "hole-saw" hebben, en die heb ik niet. En met de decoupeerzaag was ik bang voor een uitschieter, dus veilig met het handje gedaan.CDA441 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:58:
Zou het niet makkelijker geweest zijn met een hole-saw?
KUTGW
Er komt geen gat in het zijpaneel en ook geen window. Deze Casemod doe ik helemaal voor jullie!

nu de leds nog wit maken 
misschien iets nog maken met dat apple logo, dat bijv in en uit faden als je nieuwe email hebt oid
( 3-5 keer in en uit faden met tussen pozen van 5 minuten ofzo
)
misschien iets nog maken met dat apple logo, dat bijv in en uit faden als je nieuwe email hebt oid
( 3-5 keer in en uit faden met tussen pozen van 5 minuten ofzo
[ Voor 76% gewijzigd door [Remmes] op 28-10-2010 17:21 ]
ja, daag.
De leds van de fan worden ook nog wit. En ik weet dat je dit allemaal erg goed gevolgd hebt dus ik denk dat je weet dat ik een extra led in het Apple logo aan de zijkant heb ingebouwd. Hier ergens dus, 2 aansluitingen;Remmes_NT schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:11:
nu de leds nog wit maken
( 3-5 keer in en uit faden met tussen pozen van 5 minuten ofzo)

De extra aansluiting stuurt een rode led aan, de led verlicht het blaadje

Hoewel het er netjes uitziet vind ik eerlijk gezegd wel dat je nog maar heel weinig ziet van je koeler. De hele appeltjesvorm is onzichtbaar, het enige wat je ziet is een matig interessante fan..
hoe weet je dat .. hmm.... bespioneer je me ?GNOOM172 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:40:
[...]
De leds van de fan worden ook nog wit. En ik weet dat je dit allemaal erg goed gevolgd hebt
volgems mij zit er een kier tussen de fan "shroud" en het alu/gat of heb ik dat verkeerd? gaat dat ( mits de kier er is) opgevuld worden?
ja, daag.
Oké dan, zoals in mijn eerste aanmelding van mijn casemod is het de bedoeling dat het uiterlijk ( en innerlijk) zoveel als mogelijk standaard blijft en in ieder geval wel in de gedachte van Steve Jobs design. Dus strak van buiten en netjes van binnen. De Apple koeler die ook nog eens op een Apple lijkt is slechts een knipoog naar Steve. Als je de kast zou openen zou het net zijn als;Concept8 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:44:
Hoewel het er netjes uitziet vind ik eerlijk gezegd wel dat je nog maar heel weinig ziet van je koeler. De hele appeltjesvorm is onzichtbaar, het enige wat je ziet is een matig interessante fan..

Deze autofabrikant maakt ook geen doorzichtige motorkap.
Maar aan de andere kant heb je natuurlijk helemaal gelijk, er zit nu enkele uren werk aan de fan en je ziet er straks niet veel meer van.

Zat je niet op Facebook? En bedankt nog voor je pincodeRemmes_NT schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:12:
[...]
hoe weet je dat .. hmm.... bespioneer je me ?![]()
volgems mij zit er een kier tussen de fan "shroud" en het alu/gat of heb ik dat verkeerd? gaat dat ( mits de kier er is) opgevuld worden?
Nee, zonder dollen, je bent één van de trouwe volgers. Dus voor jouw is straks ook de volgende update...
Overigens, het klopt helemaal, er zit nog een mm of 2 tussen, zit nu met plakband vastgeplakt.
LOOOOOOL

Ja, je vráágt er ook gewoon om met zo'n foto!

Deel 33; frontpaneel aangesloten en Coolermaster Sphere, versie 2010
Tussen al de bedrijven door heb ik het frontpaneel aan de gang gekregen. Was opzich niet moeilijk, want er zijn prima schema's op internet, maar wel eng vanwege de 3, 5 en 12 volt lijn die direct op het frontpaneel aangesloten zitten. Nu als laatste heb ik de USB aan de gang gekregen.
De benodigdheden, een Sata kabel, een interne USB kabel en een uitleg. De Sata kabel is eigenlijk de interne USB kabel

Gelukkig maar 6 kabeltjes te solderen. De 5 volt trekt de USB vanaf de hoofdvoeding/frontpaneel;

Toch weer ala Apple, zwart, krimpkous en muurvast;

En nu weer het voordeel van de hybride koeling, ik kan gewoon het moederbord opstarten zonder waterkoeling en videokaart, kijken of het werkt;

Joepie!! Het werkt.

En dan; De Coolermaster Sphere model 2010.

Ik had gelukkig een tijd geleden wat smd leds besteld bij Conrad. Die komen nu goed van pas bij het vervangen van de leds.

De blauwe bestaande leds zijn ook smd... het is wel héél erg klein, superklein, megaklein.

Ze zitten erop, ze zijn niet door te meten omdat er ergens in de fanelectronika nogal wat interne weerstand zit, dus op de gok vastgesoldeerd. in de kleine zwarte stripjes zaten de nieuwe smd's;

Hmm, eentje doet het maar. Dan die ene weer los proberen te halen..... dat werkt dus niet. De smd bleef mooi aan de soldeerbout hangen; stuk.
Dan maar eerst verder met de revisie van de Sphere. Er zit een glijlager in. Aangezien ik genoeg kogellagers heb, meteen maar vervangen. Dat komt de levensduur ten goede.

Mooi, dat draait als een draaimolen;

Ik baalde er wel van, de smd leds zijn nu stuk. Ik heb gelukkig nog wel 3mm leds, daar heb ik er nog wel meer van. Dan maar proberen met 3 mm leds;

Dat werkt wel, meteen ook maar de lelijke zwart, rood en gele bedrading vervangen. Nu ik de Sphere toch helemaal uit elkaar heb liggen ben ik ook maar met het logo van Coolermaster aan de gang gegaan. Ze wilde toch niet sponsoren... Ja, alleen een paar pennen en flesopener. Hoppa, het logo eraf!

Nu meteen testen hoe het met het witte licht staat en of ik nergens een fout heb gemaakt;

Inbouwen maar weer en kijken, kijken en nog eens kijken.

Applewaardig, het blauw is weg, het wit is beter;

Ik hoop dat de Hybride fan nog even een tijdje mee kan "draaien". Hij is lekker stil, koelt voor geen meter maar werkt wel!
Oja, daar denk ik net aan. Ik heb nu een gat in de fan, daar moet nog een Apple logo in. Of zijn er betere ideeen?
Tot smurfs,

Nice, en die oplossing van het frontpanel systeem
Nice!
Zo'n plastic kap op de motor noemt men hier in München een 'Designabdeckung', en er zijn er behoorlijk veel die daar een hekel aan hebben: http://jalopnik.com/54394...overs-are-the-devils-workGNOOM172 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:49:
Oké dan, zoals in mijn eerste aanmelding van mijn casemod is het de bedoeling dat het uiterlijk ( en innerlijk) zoveel als mogelijk standaard blijft en in ieder geval wel in de gedachte van Steve Jobs design. Dus strak van buiten en netjes van binnen. De Apple koeler die ook nog eens op een Apple lijkt is slechts een knipoog naar Steve. Als je de kast zou openen zou het net zijn als;
[afbeelding]
Deze autofabrikant maakt ook geen doorzichtige motorkap.![]()
Maar aan de andere kant heb je natuurlijk helemaal gelijk, er zit nu enkele uren werk aan de fan en je ziet er straks niet veel meer van.
Maar goed, daar gaat het nu niet over
meneer was al weer te snel 
kan je niet een led strip om de koeler doen ? o.i.d of word het dan weer TE wit ?
kan je niet een led strip om de koeler doen ? o.i.d of word het dan weer TE wit ?
[ Voor 78% gewijzigd door [Remmes] op 28-10-2010 23:14 ]
ja, daag.
Dat is weer prachtig gedaan, zoals altijd
Ik zal nog even kijken, misschien maak ik het gat nog iets groter. Dat lijkt me het mooiste.Remmes_NT schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:59:
meneer was al weer te snel
Lol dat filmpje van je link. Misschien maak ik het gat nog een stukje groter, goed idee!Concept8 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:49:
[...]
Zo'n plastic kap op de motor noemt men hier in München een 'Designabdeckung', en er zijn er behoorlijk veel die daar een hekel aan hebben: http://jalopnik.com/54394...overs-are-the-devils-work
Maar goed, daar gaat het nu niet overIk snap je punt. Kun je het gat niet een tikje groter maken dan? Zodat je nog een beetje langs de fan kunt kijken? Misschien de appelvormige heatsink subtiel beschijnen met ledjes vanaf de zijkanten? Met als doel: strak van buiten, netjes maar toch 'showing the goods' van binnen. Anders is straks met de kast open hetzelfde te zien als met de kast dicht: aluminium plaatwerk!
[ Voor 16% gewijzigd door GNOOM172 op 28-10-2010 23:57 ]

Deel 34; Fanduct Cpu fan; Gnoom's designafdeling grijpt in.
Ik ben de laatste paar avonden aardig bezig met de Sphere en de fanduct. De sfeer wordt er niet beter op. Bij mij in ieder geval niet.
Op aandringen van enkele medekijkers en ikzelf vond ik het gat van 92 mm ( jawel, gewoon een fandoorsnede) iets teveel afdoen aan de leuke hybride Applefan.
Dit was het dus, en was al meermalen te zien bij de vorige afleveringen.

Onderop ligt een mooi 120 mm Apple fan te wachten op hergebruik als fanduct. de boel maar afgetekend en weer volgens de voorboormethode het gat groter gemaakt. Dit is wel even wat groter;

Een leuke truuk om het daarna netjes rond te schuren is om een schuurpapier om dezelfde diameter voorwerp te plaatsen en dan maar ronddraaien. Dit keer was het een verfblik.

Het resultaat;

En toch...

Als je een fan goed bekijkt, is de fan aan de buitenkanten niet helemaal rond. Er zit een soort stroomlijning in als inlaat. Dan ga ik daar ook maar gebruik van maken. De fan weer op de cover geplaatst en afgetekend. Daar gaat mijn 2e mooie ronde gat.

Na veel gevijl, geschuur, en dat ZONDER verfblik, is dit het resultaat;

Dit past mijn inziens veel beter bij de Apple kast en doet aan de fan geen afbreuk. Ik moet nog wel wat aluminium verwerken op de fan want het is daar een erg donker gat. Ik ga de fanduct ook niet met inbusboutjes vastzetten, ook dat doet afbreuk volgens mij aan de kast.

Mag ik nu eindelijk mijn kunsten gaan botvieren op de waterkoeling?

Tot Smurfs,

STOER!!! maar ik snap nog altijd niet hoe dat je dan lucht aanzuigt met die fan, die zit dan toch tegen een normale sidepanel zonder luchttoevoer? of zit er wel een luchttoevoer in? (daarmee bedoel ik geen fan maar een gat)
Wat verschrikkelijk vet!
Kun je niet ipv de ronde fanduct die je 'te non-Apple rond' vond, een Apple logo uitzagen?
Kun je niet ipv de ronde fanduct die je 'te non-Apple rond' vond, een Apple logo uitzagen?
Wat is een ander woord voor synoniem?
+1Tsunameh schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:34:
Wat verschrikkelijk vet!![]()
Yes, stukken beter! Als je nu idd nog wat aluminiums maakt op de fan (zoals je zelf ook al zegt) wordt het helemaal spherevol.
Dankje voor de complimenten.Tsunameh schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:34:
Wat verschrikkelijk vet!![]()
-1 Ik denk dat het met een groot Applel logo een soort kermis wordt.
Ik zal me best gaan doen om iets moois op de Sphere te maken.Concept8 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:49:
Yes, stukken beter! Als je nu idd nog wat aluminiums maakt op de fan (zoals je zelf ook al zegt) wordt het helemaal spherevol.
Hier nog even een voorbeeld van iemand die ook een Applelogo heeft gemaakt...

Dan vind ik deze toch leuker
Lekker rebels in een mac kast een windows logo

if (!coffee) {
Work = false; }
Thanks!! Ik krijg hier zowaar een geniale ingeving mee!naaitsab schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:18:
Dan vind ik deze toch leukerLekker rebels in een mac kast een windows logo
![]()
[afbeelding]
No problemo, een fotosoepje doet het altijd goed om wat inspiratie op te doen en verschillende ideetjes te proberen.Blue-Tiger schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:41:
[...]
Thanks!! Ik krijg hier zowaar een geniale ingeving mee!
if (!coffee) {
Work = false; }
maak zo'n ronde controle disc van een ipod erop 

ja, daag.
Leuk idee alleen hoe krijg je het aan de praatRemmes_NT schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:22:
[afbeelding]
wie heeft er gezegd dat het moet werken...maarten12100 schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:23:
[...]
Leuk idee alleen hoe krijg je het aan de praat
ja, daag.
Het uiterlijk zegt meestal ook wel wat
Maar als het werkt is het wel 10 keer meer awesomeness.
Goed idee!Remmes_NT schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:22:
[afbeelding]
Maar eerst even nog wat werk verrichten "achter de schermen".

Deel 35; werk achter de schermen
Al een tijdje niets van me laten horen maar het werk gaat "achter de schermen" gewoon door. Om een betere voorbereiding te maken voor het uiteindelijke omzetten van mijn 24/7 PC ben ik bezig geweest met wat simpele details en om een plek te zoeken voor de Aquaero. Het display zit al verstopt achter een dvd lade maar het bediningspaneel en alle aansluitingen moeten ook nog een plaatsje krijgen.
Eerst maar begonnen met iets heel simpels. Ik wil de achterkant ook zoveel mogelijk origineel laten maar wil op den duur wel bluetooth en wifi integreren. Onderin de kast, achter de sticker met de vele waarschuwingen

Dit plaatje zit omgekeerd in de kast aan de onderkant. De sleuf was al uitgezaagd om plaats te bieden aan de 240 radiator;

Een usbkabel gaat nu naar dat kleine stukje toe, daar komt een bluetooth dongle te zitten;

Met veel plak, kunst en vliegwerk past zelfs de kleine dongle niet helemaal. Van de dongle moest nog een paar mm af. Maar nu past ie er net tussen;

Dit is de onderkant van de kast dus de sticker kan er weer overheen, alsof er niets gebeurd is;

In ieder geval kan mijn mobiele telefoon weer onopvallend connectie maken met mijn pc.
Nu de Aquaero. Het display heb ik enkele weken geleden al aangepakt. Ook dat had al wat voeten in de aarde. Het was niet makkelijk en het is wel een erg kleine kast als je er een sublieme waterkoeling in kwijt wilt. Ik heb in totaal nog maar een stuk van 9 x 18 x 15 cm over om een pomp, reservoir, tempmeters en flowmeter kwijt te kunnen. Daarbij komen ook nog eens alle slangen. Het wordt krap.
Dus waar kan ik de 5.1/4 inch regelunit nu kwijt. Na weer het bekende kijken, kijken en niets doen kwam ik op dit idee;
Je neemt een oude schijf... een hele oude (8Gb maxtor 1998) de garantie is vervallen denk ik;

Een open schijf blijft leuk om te zien;

De enige goede plek voor de Aquaero is een plekje in een hotswap bay. Ik gebruik toch maximaal 3 schijven dus ik heb een plekje over;

Kijken of de "kale" regelunit kan passen;

Volgens mij moet dat net lukken

En waarom de donor schijf? De schijf heeft de standaard bevestigings gaten en lijkt vanaf de buitenkant natuurlijk op een schijf. Dus, de zaag erin;

Snappie hem? Maar nu moet toch nog de Aquaero aangepast worden. Er zitten mooie chrome knoppen op de unit, die zijn veel te hoog;

Gelukkig zitten ze er gewoon opgeklemd en zijn makkelijk te verwijderen zonder de garantie te verliezen bij eventuele problemen met de Aquaero.

Inbouwen die handel;

Dat is toch maar weer een mooi resultaat na een paar nachtjes

In principe is de Aquaero geheel softwarematig onder Windows te bedienen. Dus veel zal ik geen gebruik van de knoppen maken. Er komt echter ook MacOsX op en dan moet ik vertrouwen op de hardware van de Aquero. Als ik dan bij de knoppen moet zijn....... trek je gewoon het laatje naar voren;

En nu maar kijken of het display werkt achter de dvd lade;

De schuif kan ik softwarematig bedienen. ohh, dit is toch wel erg leuk;

Apple by night. De 3 fans die aan de voorste radiator zitten worden geregeld door de Aquaero. toerental; 500 rpm. Nu langzaam aan (veel denken) de waterloop in orde brengen.

Tot smurfs,

[ Voor 88% gewijzigd door GNOOM172 op 02-11-2010 13:46 ]
Ziet er goed uit! Is het aluminium frame om het LCD heen nu een paar cm te klein aan de linkerkant of lijkt dat zo op de foto?
Ik heb daar niet meer speling, dan komt de afwerking tegen de behuizing aan en werkt de schuif niet meer, vandaar dat je een stukje kabel ziet.Gr0wLiThE schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:59:
Ziet er goed uit! Is het aluminium frame om het LCD heen nu een paar cm te klein aan de linkerkant of lijkt dat zo op de foto?
offtopic:
Dat zet zomaar de zaag in hardware waarvan nog niet eens zeker is of de garantie al vervallen is
Dat zet zomaar de zaag in hardware waarvan nog niet eens zeker is of de garantie al vervallen is

Zonder grappen, die Aquaero heb je weer heel fraai weten in te bouwen. Nou had ik ook niet anders verwacht dus complimentjes staan hier bij voorbaat al klaar
Dat ziet er idd ontzettend mooi uit
COMPLIMENTEN
Geniaal
hoe kom je er op!
Wat is een ander woord voor synoniem?
probleem is, hoe kom je er af ?
zeer slim bedacht, alleen zo'n bluetooth dongle bestaan wel veel kleinere versies van.
ook handig met die knoppen gedaan
ja, daag.
Ja dat kwam ook gelijk in me op, die mini dingen uit china/taiwan/eo. werken prima, kosten geen fluit en steken een klein stukje uit de usb-poort ipv zon hele usb "stick" eraan.Remmes_NT schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:06:
[...]
probleem is, hoe kom je er af ?
zeer slim bedacht, alleen zo'n bluetooth dongle bestaan wel veel kleinere versies van.
ook handig met die knoppen gedaan
if (!coffee) {
Work = false; }
Filmpje bij daglicht zou het wel afmaken...GNOOM172 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:05:
[...]
Ik heb daar niet meer speling, dan komt de afwerking tegen de behuizing aan en werkt de schuif niet meer, vandaar dat je een stukje kabel ziet.
klopt tegenwoordig steken die dingen net 5mm uit ofzonaaitsab schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:05:
[...]
Ja dat kwam ook gelijk in me op, die mini dingen uit china/taiwan/eo. werken prima, kosten geen fluit en steken een klein stukje uit de usb-poort ipv zon hele usb "stick" eraan.
ja, daag.
apple logo beetje opdelen in vieren, en dan een beetje laten "vlaggen"als het windowslogo?
Ik vond de windows vs apple wel een goed idee, maar omdat het een soort hybride is, zou je de logo's kunnen mergen....
Verder nice build!
Ik vond de windows vs apple wel een goed idee, maar omdat het een soort hybride is, zou je de logo's kunnen mergen....
Verder nice build!
Maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.Remmes_NT schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:07:
[...]
klopt tegenwoordig steken die dingen net 5mm uit ofzo
extra ruimte is altijd wel handigdnbrainwash schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:27:
[...]
Maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.
ja, daag.
Zoiets bedoel je?Bijltje666 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:12:
apple logo beetje opdelen in vieren, en dan een beetje laten "vlaggen"als het windowslogo?
Verder nice build!

Dat zou ook wel gaaf zijn.
Hij is zeker mooi, ik had deze ook al. En de onderstaande ook al;
Waar moest dat logo nou precies komen dan? Het wordt steeds meer kermis hier.
Ik hou wel iets meer van een strakker logo.
Zoiets;

of zoiets;

of deze;

Maar niet deze;
Waar moest dat logo nou precies komen dan? Het wordt steeds meer kermis hier.

Ik hou wel iets meer van een strakker logo.
Zoiets;

of zoiets;

of deze;

Maar niet deze;

[ Voor 4% gewijzigd door GNOOM172 op 04-11-2010 16:51 ]
ik moest even break van het leren, proefwerkweek
dus maar photoshop opgestart
choose your poison
choose your poison

Leuk, maar dat is mijn kast niet, deze wel;mrbriels schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:52:
ik moest even break van het leren, proefwerkweek![]()
choose your poison
[afbeelding]

Zoiets dan? Redelijk simpel te doen door de boel af te plakken en de appel uitsnijden met een scalpel en daarna de appel uit de sticker verwijderen en met een zwarte spuitbus overheen
Logotje is wellicht wat te groot maar daar zul je zelf wel uitkomen denk ik
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik vind het afbreuk doen van de verder erg strakke kast. Mijn advies is dan ook; niet doen
Goed koper is duurder dan slecht koper
ik zou inderdaad niet al te veel gaan doen, het wordt al snel te "druk" ( vind ik persoonlijk dan)
ja, daag.
Is het misschien een idee om dat Windows/Apple logo te doen op die fan van je cpu? Waar je het coolermaster logo'tje al uit had gesloopt. Niet zo opzichtig, toch leuk?
Als stille bewonderaar kijk ik gewoon rustig mee =)
[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 05-11-2010 19:44 ]
Daar zat ik ook al aan te denken maar toen dacht ik dat zie je niet, kun je beter niks doen anders beetje zonde van het werk denk ikAppieNL schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:44:
Is het misschien een idee om dat Windows/Apple logo te doen op die fan van je cpu? Waar je het coolermaster logo'tje al uit had gesloopt. Niet zo opzichtig, toch leuk?
if (!coffee) {
Work = false; }
Precies, stille bewonderaar. Het logo van Coolermaster is weg en daar waren we eigenlijk geeindigd qua design ideeen. Ik wil de kast strak houden, maar wel met mooie details en niet te opzichtig. Ik ben nu druk aan het puzzelen met de waterkoeling. Die moet er ook nog in. Het zijn mooie waterkoelingspullen als een DDC pomp, een aquacomputer reservoir (zo'n ronde), een flowmeter en maar een ruimte van 9 x 18 x 15 cm...AppieNL schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:44:
En dan komt nog de grote vraag; waar zal ik wat van deze details laten zien...
Dus ik denk eerst het totaalplaatje maar rond te krijgen voordat ik me buig over een logo.

Meneer Gnoom heeft u alles al gepositioneerd, ben namelijk zeer benieuwd hoe u dit gaat doen

Nee, Kieri, Not yet, zit wel vreselijk te puzzelen met de waterloop, de bedrading ( er gaan nog eens 24 kabels naar de Aquaero toe ) en de setup. Mijn main computer heeft een kapot moederbord en ben de afgelopen week druk alle spullen aan het overzetten zodat er in ieder geval nog 1 van mijn computers loopt. En dat is nu My Mac Pro maar zonder waterkoeling en dus nog geen pomp en 5770 in bedrijf.
Dus even snel mijn oude computer weer voorzien van een ander moederbord en dan kan de My Mac Pro weer uit elkaar. Wel even tussen de bedrijven door een PCI slot gemaakt;
Tussen de troep nog een leuk stukje aluminium gevonden;

Zou vreselijk mooi passen;

Dan moeten er wel een paar gaatjes in;

En een paar duimschroeven;

En een borging voor de duimschroeven;

Ook weer afgerond volgens Gnoom's norm;

Dus even wachten tot de volgende grote update.
Dus even snel mijn oude computer weer voorzien van een ander moederbord en dan kan de My Mac Pro weer uit elkaar. Wel even tussen de bedrijven door een PCI slot gemaakt;
Tussen de troep nog een leuk stukje aluminium gevonden;

Zou vreselijk mooi passen;

Dan moeten er wel een paar gaatjes in;

En een paar duimschroeven;

En een borging voor de duimschroeven;

Ook weer afgerond volgens Gnoom's norm;

Dus even wachten tot de volgende grote update.
Dank u, ben hier ook al mee gerustgesteld
ik wou al zeggen.. schiet eens op man 
dat bint gene duimschroeven
maar ziet er zeker wel goed uit
ik raak elke keer verward met de titels van de jouwe en die andere mac kast ... hij moet zijn titel aanpassen !!! XD
dat bint gene duimschroeven
ik raak elke keer verward met de titels van de jouwe en die andere mac kast ... hij moet zijn titel aanpassen !!! XD
[ Voor 36% gewijzigd door [Remmes] op 07-11-2010 22:26 ]
ja, daag.
ik ook maar even aan de knutsel:

persoonlijk vind ik het geheel zonder plaatje sowieso mooier omdat dat dan strakker is

persoonlijk vind ik het geheel zonder plaatje sowieso mooier omdat dat dan strakker is

Deel 35; waterkoeling inbouwen
Het duurde even maar hier komt weer een update. Ik zal voor mijn trouwe volgers nog even verantwoorden waarom het even op zich liet wachten.
Mijn eerste G5 casemod [CiP] Apple G5 -----> Ipple i5
doet z'n werk prima en is ook mijn dagelijkse computer. Ik had vanaf het begin problemen met het OCZ geheugen. Van de 8 Gb ziet het Evga P55 moederbord maar 4. Hij geeft in het bios aan dat er 4 beschikbaar is, maar in Evga Eleet geeft het systeem 8 GB aan. Terwijl Windows 7 maar 4 Gb kan gebruiken. Eerst dacht ik dat het lag aan incompatible geheugen. Maar volgens de site van Evga zou dit geheugen prima ondersteuning hebben. Na het overzetten van ander geheugen bleek ook dit geheugen maar voor de helft aanspreekbaar te zijn. Opzich was dit allemaal wel vol te houden totdat My Mac Pro klaar zou zijn.
Twee weken geleden heb ik van mijn sponsor

een mooie i3 530 mogen ontvangen, deze zou dan in mijn Ipple komen zodat ik de i5 750 in My Mac Pro kan plaatsen. Na een biosupdate van de Evga zou het moederbord de i3 kunnen herkennen en mee kunnen werken... nee, dus. Na het terugplaatsen van de i5 750 wilde ook turboboost niet meer werken en werd zelfs de i5 750 niet meer door Intel herkend... Toestanden dus. My Mac Pro werkte wel uitstekend met z'n hybride koeling in combinatie met de i3 530. Maar door het gemis aan waterkoeling kan ik de Ati 5770 videokaart niet gebruiken.
Dus, afgelopen week heb ik een ander moederbord in de Ipple i5 (nu i3) gestopt en kon ik langzaam aan de onderdelen over gaan zetten in My Mac Pro.

Even een lang verhaal voor deze "lange" periode van het gemis aan updates. (Een beetje leesvoer hebben jullie wel verdiend).
We gaan dus weer verder waar we gebleven waren. We zijn dus gebleven bij de selfmade pci slot bevestiging.

Hier de "kale" kast zonder de cpu, videokaart en dergelijke. De bedrading overigens is iets minder geworden.

De ledverlichting van de voorste fans stond eigenlijk niet netjes, niet mooi in mijn strakke interieurtje. Dus de fans mogen eruit. Ook omdat ik in de tussentijd.... je bent dan toch je hoofd aan het breken hoe de problemen op te lossen met het moederbord.... dat je gaat kijken of de gigantische mooie 120 mm x 48 mm! Apple fans aan de praat te krijgen zijn. En dat lukte. Sterker nog, ze zijn in staat om 430 rpm (onhoorbaar) te maken met de Aquaero regelaar. Da's heel mooi!

Het lijken wel een stel turbines;

Tijdens het opstarten schuift de kast door de fans die dan met 4000 rpm draaien bijna naar voren toe.
Zo nu, is het tijd om de videokaart een plek te geven. Meteen ook maar meteen de afscherming van het achterste rad aangebracht. Het is met de ruimte allemaal kiele kiele.
De processor ( de i5 750 ) zit ook al in z'n socket. En voor de goede kijker: alle schijven hebben ook al hun plek gevonden.

En dan kan je nog zo netjes zijn om de kabels zoveel als mogelijk weg te werken. De Aquaero heeft er ook nog 25

Om de cpu koeler erop te zetten moet eerst weer de afscherming van de achterste radiator, gewoon geen plek om je handen erdoor te wurmen;

De Sphere zit nu op z'n plek en ik kan nu verder met de waterloop. Vanaf de Northbridge naar videokaart naar achterste radiator naar de cpu en dan naar de voorste radiator, reservoir en pomp. Zoiets.
Zoals je kon zien moet ik een beetje voorlangs de cpu koeler om naar het achterste rad te komen. Om juist een beetje speling met de slangen te houden wil ik de slang niet direct op de cpu zetten. Daar beneden is het toch al eng en misschien moet af en toe de koeler of videokaart los.
Ik had ook te weinig "stopjes" voor ledverlichting en miste nog een 90 graden hoek.
Van Niels van;

het snel ontvangen.

Snel de witte 90 gradenhoek met een stift zwart gemaakt en geplaatst bij de radiator.

Er zitten nu lange slangen aan de Sphere koeler. Het lijkt nu wel de "nieuwe waterweg" op de bodem van de Apple kast, 3 slangen gaan richting pompunit en voorste radiator. Ook even voor de grap een flowindicator ertussen gezet. Ik weet nog niet of dit de uiteindelijke plaats is maar is altijd handig. ... voor NoNo Apple gebruikers; na het verwijderen van de CPU beschermingskap kunt u nazien of er nog water in de indicator zit. Zet de machine aan en controleer of er doorstroming is; zoja, uw waterkoeling is nog in orde. Zie hoofdstuk 11 voor verdere probleemanalyse.

Nu kan ik de kap passend maken, de connector van de videokaartkoeling moet nog passend gamaakt worden in de cpu cover.

Alsof het zo gemaakt is;

De komende dagen ga ik met de pomp, res en flowmeter aan de gang en vooral..... plek maken hiervoor.
Nog even een totaalbeeld;

tot smurfs.

Erg mooi weer hoor.
Maar waar is je kat gebleven?
Sorry, Photobucket heeft niet alle foto's geupload. Dus de belangrijkste foto vergeten. Na een weekje weer actief op de keukentafel, Muis, de kat kijkt weer likkebaardend!Franko P. schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:32:
Erg mooi weer hoor.![]()

Hmm, ik vind het gat voor de koeler toch niet echt mooi. Ik zou er nog eens hard over gaan nadenken, het past gewoon niet in het totaalplaatje..
Echter, voor de rest: Diep respect en hulde!
Echter, voor de rest: Diep respect en hulde!
Misschien een idee om het fan gat af te dekken met het zelfde soort "gaas" als de Mac Pro's aan de achter kan voor de fans hebben? Zodat het niet zo'n zwart gat lijkt?

Anyhoe: Geweldige mod! KUTGW!

Heel leuk idee, maar dan moet ik nog wel zo'n soort rooster weten te vinden. Er komt ook nog een "kijkgaatje" in van de pomp, maar ook daar ben ik heel lang over aan het nadenken.BigJeff schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:07:
Misschien een idee om het fan gat af te dekken met het zelfde soort "gaas" als de Mac Pro's aan de achter kan voor de fans hebben? Zodat het niet zo'n zwart gat lijkt?
[afbeelding]
zou ik eerder gaas pakken van zijkant CM 690 (nvidia edition of windowed sidepanel) en die grijs spuiten
ja, daag.
Het ziet er allemaal heel erg mooi uit ik ben helemaal benieuwd naar de watercooling. En hoe de case er als geheel gaat komen uit te zien.
Vind alleen het kabel management een beetje minder, ik ben geen casemodder maar de gemiddelde pc die ik in elkaar zet ziet er qua kabels netter uit. Met jou handigheid en creativiteit moet hier toch ook iets moois op te verzinnen zijn? Of is dit alleen testfase?
offtopic
waar krijg je zon enthousiaste elektronica katten? of is dat kwestie van opvoeden? mijn oude kat moest er niks van hebben die speelde liever buiten met vogeltjes en muizen
Vind alleen het kabel management een beetje minder, ik ben geen casemodder maar de gemiddelde pc die ik in elkaar zet ziet er qua kabels netter uit. Met jou handigheid en creativiteit moet hier toch ook iets moois op te verzinnen zijn? Of is dit alleen testfase?

offtopic
waar krijg je zon enthousiaste elektronica katten? of is dat kwestie van opvoeden? mijn oude kat moest er niks van hebben die speelde liever buiten met vogeltjes en muizen

Kabelmanagement komt nog wel goed. Ik ga ze proberen netjes weg te werken maar niet in te korten. Ik wil absoluut met een werkend moederbord kunnen knutsellen zonder steeds alles af te moeten tappen of alle kabels weer los te moeten halen. Dus slim kabelmanagement zal ik gaan uitvoeren.invoil schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:57:
Het ziet er allemaal heel erg mooi uit ik ben helemaal benieuwd naar de watercooling. En hoe de case er als geheel gaat komen uit te zien.![]()
Vind alleen het kabel management een beetje minder, ik ben geen casemodder maar de gemiddelde pc die ik in elkaar zet ziet er qua kabels netter uit. Met jou handigheid en creativiteit moet hier toch ook iets moois op te verzinnen zijn? Of is dit alleen testfase?![]()
offtopic
1 van de 2 katten is rommelfreak, dus als er iets nieuws in huis komt of de gereedschap wordt weer uit de schuur gehaald dan is zij er als de kippen bij.

Deel 36; Waterpomp en reservoir.
Het wordt steeds spannender met de inhoud van de kast. Nu is de pompunit aan de beurt, het bijna allerbelangrijkste. Als eenmaal de waterloop helemaal op orde is dan kan ik echt het systeem op gaan starten.
Alweer wordt dit geen standaardunit. De pompunit moet krachtig, betrouwbaar en stil zijn.
De MCP 350 (DDC-1) pomp zal het water rondpompen. Het aquacomputer reservoir en de aquaflowmeter zullen allemaal in de unit komen.
Na héél veel denken, meten en nog eens denken kwam ik met het volgende idee(tje):
Men neme een fan;

Je zet er de zaag in;

en vreselijk vijlen;

Men neme een Auquacomputer reservoir;

Wie de ring past trekke hem aan;

Men neemt de MCP pomp met reservoir en sluit het reservoir af. Daarin zit een slang met de temperatuursensor;

Zo dus;

Em ohh, wat kan een avondje denken toch dankbaar zijn. De gaten van de 80 mm fan komen precies overeen met de gaten van het reservoir;

Leuk he?

Maar de onderkant van de pomp steekt er nog een beetje bij af...... men neme een fan;

tjop, tjop;

Héél veel vijlen;

En dan het resultaat;

Het doorzichtige stuk plexi en een gedeelte van de pomp worden waarschijnlijk nog zichtbaar door het cpu paneel. Led verlichting zal de rest doen.
Hier nog even een scherpere foto;

Alleen nog een onderplaat die boven de slangen komt en nog een plek vinden voor de flowmeter en dan is dit ook klaar.

De komende periode zal het of stiller worden, of héél druk met deze mod.
Gnoom heeft namelijk een nieuw...

en gaat dus de komende periode zich bezighouden om het nieuwe huis in te richten en te modden om snel samen met

en met de

en natuurlijk met de

er te gaan wonen.
Tot Smurfs,

Housemodder
[ Voor 49% gewijzigd door GNOOM172 op 11-11-2010 01:22 ]
Poep hé wat ziet dat er weer goed uit!
En gefeciliteerd met je nieuwe huisje, hopelijk kan je tijdens het verhuizen en inrichten af en toe nog tijd vinden om te modden.
Huismoeder?
Het reservoir doet me denken aan een motor
misschien ook wat foto's van het nieuwe huisje tussendoor?..en de vriendin...?
gefeli, als het klaar is kom ik wel langs voor koffie
gefeli, als het klaar is kom ik wel langs voor koffie
[ Voor 27% gewijzigd door [Remmes] op 11-11-2010 07:29 ]
ja, daag.
Hey, goed werk en gefeliciteerd man!