Deel 39; Watergate
Het 2e deel van de Casemod tussen alle opleverpunten van de Casamod door. De machine is up and running. Dus vanaf nu werk ik op My Mac Pro. Dat heeft natuurlijk wel wat consequenties. Maar als ik de comp niet aan het werk zet is ie al verouderd voordat het opstartscherm begint. Voor de verhuizing zo'n 2 maanden geleden was ik gestopt op het moment dat de waterkoeling bijna aangesloten kon worden. Na 2 maanden de kast weer uit de mottenballen te hebben gehaald bevielen mij direct een paar punten niet.
Het donkere gat naar de CPU koeler en de "sapcentrifuge" in de vorm van de pomp, reservoir, tempsensor en flowmeter.
Hier nog even de "sapcentrifuge"

;
Opzich misschien hartstikke leuk maar dat ding is veel te hoog en komt dik te hoog bij de voorste radiator. Ik wil het toch in de kleine kast een beetje compact houden. Dus tijd om het één en ander te gaan verstoppen.
Op de flowmeter kunnen andere aansluitingen en kan ik dan ergens verstoppen;
De tempsensor kan ook gewoon "vast" in de kast;
Dus meteen een bocht voor de slangen;
Hier de flowmeter, klaar om "verstopt" te worden. Is alleen om te zorgen dat onder Mac OsX de aquaero op tijd gaat piepen zodra er iets met de pomp aan de hand is.
De Laing DCC weer voorzien van z'n reservoir. Is lekker klein en past goed in de Mac Pro.
En genoeg gaatjes om leds in te stoppen en te verlichten....
Dit is nog de verlichting met blauwe leds

. Uiteindelijk zullen er witte inkomen.
Ik wil ook makkelijk het systeem kunnen vullen en aftappen. Dus wat extra lengte aan slangen zodat de pomp naar buiten kan.
Tijd om de boel te gaan vullen;
24 uur lektesten...... het moet gewoon in één keer werken;
En heerlijk ontluchten met de extra ventielen bovenop beide radiatoren. Een fluitje van een cent en het systeem is up & running.
Geen lekkage en na het inregelen van de Aquaero draait ook de pomp op ongeveer 10 volt en is onhoorbaar... het enige dat ik hoor is de SSD schijf
Dus gewoon stil. Nu is het tijd voor de volgende 2 aspecten;
- De dualboot software; W7 op de SSD en MacOsX op 200 Gb hd.
- Het afwerken van de kast, incl. verlichting.
Om het donkere gat wat te verminderen bij de CPU en de pomp vast te kunnen zetten ben ik maar weer met een stuk aluminium in de weer gegaan;
Black hole en bottom;
Ohh, Oops, de kat komt ook eens even kijken
De 3 losse aansluitingen zijn 3 voltlijnen voor verschillende leds. de losse witte aansluiting is van de HD led.
Men neme een plaat aluminium;
Even aftekenen;
Zagen en anderhalf uur zoeken naar al mijn vijlen die ik natuurlijk als laatste met de verhuizing had ingepakt en niet meer kon vinden. Dus na 2,5 uur had ik eindelijk een sleuf voor de achterste slang naar de radiator.
Even 4 gaatjes voor de verwijderbare pompbehuizing;
tight fit weer;
Nu de pomp ook mooi gefixeerd zit en niet meer los op de grond staat kan ik verder met het oplossen van de Black hole.
Weer het bekende gaatjespatroon;
Wat vijlen en passen;
De ultieme inlets;
Even kijken of het ruwweg al wat wordt;
Kijk daar zijn weer genoeg mogelijkheden om de pomp en cpu te gaan verlichten vanaf de achterkant. Nu even weer proefdraaien en morgen overdag bij wat licht de inlets afwerken;
Tot smurfs weer.