sebasmac schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:22:
Echt ongeloofelijk hoe mooi je dit toch weer allemaal voor elkaar krijgt, pas maar op dat steve deze dingen niet ziet voor je het weet moet jij straks in het disign team
Echt ontzettend succes en ik zal hem zeker nog blijven volgen
ThanX!
Ik ben niet echt een designer. Eerder een knutselsmurf die op een bestaand thema een uitbreiding maakt.
Deel 10.7 jawel, het past, alleen kan ik mijn vingers niet meer bewegen
Beste Mannen en Vrouwen hier op het forum. Het is gelukt! Afgelopen avond me heerlijk vermaakt achter het aanrecht.
Het was zo slecht weer dat ik geen zin had om me in mijn tuinhuisje op te sluiten. De Workmate is dan ook net even te laag om steeds te passen en weer een stukje eraf te vijlen. Bijvijlen is een leuke benaming, net als bij knippen maar dat heb ik nog geen kapster (m/v) zien doen. Het zou wel erg handig zijn om te kunnen bijvijlen, dan liep ik niet het risico er teveel vanaf te halen. Maar na een paar uurtjes met tussenpozen, blinde ogen door in de spot te kijken is het gelukt. De tip die ik gekregen had om bij uiterste noodzaak maar een stukje aluminium weg te vijlen heeft absoluut geholpen.
Alweer teveel .....

.... we want pictures!
Waarom ik overigens nu stekeblind ben. Met een halogeen leeslamp in de kast kon ik precies zien waar het logo klem liep.
Hier een foto vanaf de bovenkant, ze zitten klemvast ( het appeltje en het blaadje )
In het donker is het net het bestaande logo. ThanX Steve voor het prachtige idee met je macbooks. Maar met huis, tuin en (vooral) keuken vlijt heb ik straks een verlicht logo.
Hier een foto vanaf de binnenzijde. Ik heb nog plaats voor verlichting. De stands zijn de afstandhouders van het moederbord. Het zit wel precies achter de Hot swap bays maar ook die hebben nog wel wat speling.
Toch had ik weer een vraag. Het logo is nu "heilig" voor mij en ik wil de kleine ieniemienie kiertjes vanuit de binnenkant (of buitenkant) opvullen. Het plexiglas zit redelijk vastgeklemd. Maar ik wil straks niet met een jaar ineens een open gat hebben omdat er een logo per ongeluk naar binnen is gevallen.
Ik ben in het bezit van:
- grijze 2 componentenlijm
- witte houtlijm
- doorzichtig plexiglas lijm.
- doorzichtig siliconenkit
De lijm of kit zal 2 doelen hebben. Het opvullen van de kleine kiertjes, en het vastzetten van het logo.
De grijze componentenlijm zal het plexi prima kunnen lijmen maar blijft dan wel donker. Witte houtlijm verkleurd, evenals witte siliconenkit. En de doorzichtige plexiglaslijm zal de verlichte kier alleen maar versterken/uitvergroten. Dus; Wat is het beste "witte" spul dat ik kan gebruiken? TIPS ZIJN WELKOM
(ja er is meer wit spul maar dat spuit ik er niet tussen, daar krijg je appeltjes van)
Hier een foto met wat ik bedoel, het versterkt zelfs op de foto omdat de halogeenspot er tussendoor schijnt;
Ik hoop dat ik snel wat tips krijg dan kan ik weer verder met de kast. In de tussentijd ga ik wat knutselsmurfen met een fresnellens en een "aquaflow sensor".
Even over de Aquaflow sensor. Er komt straks ergens een Aquaero fan/pomp en water controller in te zitten. Deze kan ook het aantal liters per minuut of uur gaan monitoren. Leuk toch?
Ik heb bijgaande flowsensor van een medetweaker overgenomen. Het is de uitvoering met een 3.3 mm doorvoer. Da's veel te klein voor mijn pomp en ik wil deze setup met iets grotere diameter slang gaan uitvoeren. Er zijn van Aquacomputer 2 van deze versies in omloop. Degene met 3.3 mm en één met 5.6 mm doorvoer.
Hier een foto;
Aan de rechterkant zie je het kleine 3.3 mm gaatje.
Hier nog even de impeller die de impulsen doorgeeft aan de Aquaero.
Nu blijkt dat je de Aquaero moet/kan instellen op het aantal pulsen dat een willekeurige flowmeter nodig heeft om 1 liter vloeistof door te voeren.
Nou komt ie;
Een gat van 3.3 mm heeft 509 pulsen nodig voor 1 liter.
Een gat van 5.6 mm heeft 256 pulsen nodig voor 1 liter.
Ik wil de gaten vergroten naar 6 mm. Nu heb ik wel wiskunde gehad met Pi kwadraat en dergelijke maar ik kom hier niet uit;
een gat van 6 mm heeft ..... pulsen nodig voor 1 liter.
Weet iemand hier het antwoord op? De snelheid maakt niet uit maar de som kan met een bepaalde
formule worden berekend.... Ik zal wel weer in de buurt zitten maar ik kom niet achter de methodiek om dit te berekenen. Heeft iemand enig idee en kan dat ook laten zien?
Ik kan tzt ook wel een jerrycan met 10 liter vullen en kijken met een stopwatch hoe snel die leeg is, maar volgens mij is het te berekenen.
Tot smurfs weer en hoop op jullie intelligentie.
Oja... voordat ik het vergeet, hier een foto vanaf de zijkant......