Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016
Ik weet nog niet hoe ik het moet verlichten. Het zal met een diffuser moeten gebeuren. Ik heb echter maar een centimeter of 1,5 speelruimte. En het moet natuurlijk volstrkt egaal wit worden... Dus tips zijn welkom. Maar een eerder geopperd "ledplateau" zoals een eerdere tip is wel een erg dure oplossing. ($ 75,--).

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Jij blijft ook maar doorgaan he :) Misschien is dit een idee voor je?

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

brinkdinges schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:51:
Gnoom zal er vast en zeker wat mee gaan kunnen maar ook ik wil je even bedanken voor dat linkje! Daar ga ik zeker nog wat mee doen, ooit, volgend projectje ofzo... :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
brinkdinges schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:51:
Dank je wel voor de tip, dus ze verkopen ze ook al in NL. Ik zal een proefstuk aanvragen van 15 x 15 cm wit diffuus. >:)

ik zie net dat ik dan ook al 37,50 ex btw kwijt ben. Er zitten maar 9 leds in.

[ Voor 10% gewijzigd door GNOOM172 op 12-09-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
zowieso iets van kunstof dat het licht gelijk verdeelt in het materiaal.
Als voorbeeld ik moest vorig jaar een led lamp geval maken.
het was een stukje kunstof waaring de led (een krachtige) werd verwerkt.
Om het licht te laten doordringen heb ik het kunstof opgeschuurd zodat dat overal licht gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Je bent weer een kunstwerkje aan het maken, hulde hoor! Keep up the good work, en Pixeltje doet van *bookmark*!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/myMacProboven.jpg

Deel 10.5; The case, De kast.

Vanavond nog lekker aan het knutselsmurfen geweest in de schuur. Steeds met tussenpozen want ik heb de blaren op m'n vingers staan. :F

De diamantjes heb ik overigens maar weer verkocht...... :F

Wat moet je doen om het netjes te krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6675.jpg

Alle gaatjes verder doorzagen, en bij gebrek aan iets beters, Ik heb natuurlijk wel een nepdremel en een decoupeerzaag, maar ik wil het risico van uitschieten tot het uiterste voorkomen. Na maand... na maand... na maand;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6676.jpg

En daarna nog eens de boel gladvijlen;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6678.jpg

Maar dan mag het resultaat er wel wezen... ik kan geen appel meer zien. :X

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6679.jpg

Ach, en als je dan toch bezig bent met "Popeye" armen kweken, meteen maar door met plexiglas. Ik wil het glas sowiezo gaan schuren zodat het licht van achter wat diffuser wordt. Dus ik kan een oud stukje gebruiken als test.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6680.jpg

Uitgetekend met non waterproof stift en dan maar weer zagen en vijlen. O+

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6681.jpg

Ik had met het zagen de boel "ruim" genomen... wat een :( klus! Je vijlt van de ene kant iets af en mist het dan weer aan de andere kant. Dit verdient wat verbetering. TIPS ZIJN WELKOM. _/-\o_

Ik wil toch zien wat voor effect het nou heeft met een appelig verlichte zijkant. Ik heb nog wat bouwplasticstyropor (gewoon dun piepschuim). Met een scalpel mes snijdt dat als een mes door de boter.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6683.jpg

5 minuten later; :P

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6685.jpg

Het is een beetje vervormbaar dus ik kan de appel er klemvast indrukken; :9

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6686.jpg

Het heeft wel wat. Maarja, ik ben wel vergeten de rode non permanent stiftstrepen van de kast af te vegen.... dat zit nu op het bouwplastic. :(

Ik wil toch zien of het een beetje werkt. De 1e Mac Pro met logoverlichting. O-)

En hoe test je zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6688.jpg

En, en, en, werkt het Gnoom?

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6689.jpg

Beam me up scotty!
Mochten jullie nog ideeen hebben qua materiaal ( max. dikte 3,mm ), minder kwetsbaar dan het piepschuim maar makkelijker bewerkbaar dan het plexiglas dan hoor ik dat graag!

Ik ga morgen nog maar oefenen met het plexiglas en dan voorsnijden met een scalpelmes maar ik denk dat het niet helemaal gaat werken.

In ieder geval heb ik voor vannacht een nachtlampje! :z

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6687.jpg

Tot Smurfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Kan je niet gewoon een stukje witte plexi er in zetten dan ? ipv geschuurde plexi wat denk ik toch iets minder strak is.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Je kan evt. ook een soort hars gieten. Hoef je je ook niet druk te maken over het passend maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Concept8
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 23:08
Nice!

Je kunt de kast op een scanner leggen, in Illustrator een appel-vectorafbeelding zo goed als het gaat matchen met je scan en dan een stuk plexi laten laseren op basis van de illustratortekening.
Als je de appel laat laseren weet je dat hij perfect is, dan kun je altijd nog kiezen waar je wat weghaalt: van het aluminium of het plexi.
Maar misschien wil je het wel liever met handwerk doen?

Mijn experimenten met plexi schuren (of zandstralen) zijn altijd maar matig gelukt. Zoals hierboven gezegd wordt is wit plexi toch altijd netter.

[ Voor 17% gewijzigd door Concept8 op 13-09-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:27
GNOOM172 schreef op maandag 13 september 2010 @ 00:27:
[afbeelding]
Uitgetekend met non waterproof stift en dan maar weer zagen en vijlen. O+

[afbeelding]

Ik had met het zagen de boel "ruim" genomen... wat een :( klus! Je vijlt van de ene kant iets af en mist het dan weer aan de andere kant. Dit verdient wat verbetering. TIPS ZIJN WELKOM. _/-\o_
Voor wat betreft aftekenen, het lijkt erop dat je nu vrij dikke lijnen hebt. Ik heb hier thuis een simpel zwart-wit laserprintertje staan. Ik teken op de PC wat ik hebben wil, print dat op dat laserprintertje en vervolgens plak ik gewoon dat papier op m'n werkstuk (dat werkt dus alleen als het vlak is, vanzelfsprekend). Afhankelijk van de ondergrond kun je dat doen met fotolijm (is niet zo agressief maar plakt ook minder) of voor wat heftiger werk bisonkit (daarbij moet je er rekening mee houden dat je dat het makkelijkst weghaalt met wasbenzine, en daar kan niet elke ondergrond goed tegen :p )

Vervolgens móet je met zagen wel ruim buiten de lijntjes zagen, anders gaat je papier stuk, maar je hebt dan wel ragfijne lijntjes om naartoe te vijlen. Bevalt mij goed altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07 18:36
Carpento schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:23:
[...]

Voor wat betreft aftekenen, het lijkt erop dat je nu vrij dikke lijnen hebt. Ik heb hier thuis een simpel zwart-wit laserprintertje staan. Ik teken op de PC wat ik hebben wil, print dat op dat laserprintertje en vervolgens plak ik gewoon dat papier op m'n werkstuk (dat werkt dus alleen als het vlak is, vanzelfsprekend). Afhankelijk van de ondergrond kun je dat doen met fotolijm (is niet zo agressief maar plakt ook minder) of voor wat heftiger werk bisonkit (daarbij moet je er rekening mee houden dat je dat het makkelijkst weghaalt met wasbenzine, en daar kan niet elke ondergrond goed tegen :p )

Vervolgens móet je met zagen wel ruim buiten de lijntjes zagen, anders gaat je papier stuk, maar je hebt dan wel ragfijne lijntjes om naartoe te vijlen. Bevalt mij goed altijd :)
Of je print direct op een stickervel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:27
Ja, alsof dat geen irritante plak oplevert :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Ik gebruik altijd lijmspray om mijn ontwerpjes op het materiaal vast te plakken, en aangezien daar meestal nog papiertape onder zit heb ik geen last van lijmresten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
Carpento schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:21:
Ja, alsof dat geen irritante plak oplevert :p
dat zeg ik niet maar scheelt wel gekloot met teveel lijm of plekken waar geen lijm zit.
Een sticker vel heeft iets meer lijmkracht als foto lijm en is mooi gelijkmatig verdeeld.
En ik bedoel gewoon papieren stickervellen he die geven weinig lijm resten/plekken
gewoon van deze zooi http://www.etiketten.nl/c...ath=21_30&products_id=552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

brinkdinges schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:38:
Ik gebruik altijd lijmspray om mijn ontwerpjes op het materiaal vast te plakken, en aangezien daar meestal nog papiertape onder zit heb ik geen last van lijmresten :)
Of je neemt het goedkoopste schilderstape wat ze bij de action hebben, en krijgt daardoor alsnog een lelijk lijmspoor 8)7
Welk tape gebruik jij eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-08 19:37
Ooit een slingerklok van plexi gebouwd, en de meest effectieve manier van "exact" uitprinten bleek:
1. Plak een heleboel schilderstape naast elkaar op een a4tje
2. print hierop de vorm uit
3. Haal de tape van het papier (overlappende tape)
4. plak het op het plexi.

Goed koper is duurder dan slecht koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
Dus mijn "timmermansoog" helpt klaarblijkelijk niet. ;)

Iedereen bedankt voor de tips. Ik ga ermee aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:51
Inderdaad zoals concept8 zegt: op een scanner leggen, inscannen en vervolgens uit laten laseren, past dan precies. Je zou dan ook achter het melkwitte plexiglas een plaatje kunnen plakken welke in een ruiten rasterformaat is gelasert zodat de verlichting mooi egaal is :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
boazkl0p schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:55:
[...]

Of je neemt het goedkoopste schilderstape wat ze bij de action hebben, en krijgt daardoor alsnog een lelijk lijmspoor 8)7
Welk tape gebruik jij eigenlijk?
Ja dat leer je snel af he, goedkope tape kopen ;) Ik gebruik al een tijd lang alleen maar 50mm Tesa papiertape, het kost wat, maar een paar maanden later gaat het er nog steeds zonder lijmresten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
Om toch maar even door te gaan met vragen. Heeft iemand ooit een Apple laptop open gehad en kunnen bekijken hoe ze zo'n verspreidt (diffuus) licht voor elkaar hebben gekregen? Google is mijn vriend maar ik kom niet verder.
Volgens mij moet ik ook een soort; Wikipedia: Fresnellens gebruiken om het licht te spreiden... en dat allemaal binnen 15 mm. (Anders komt het tegen de achterkant van het moederbord aan)

Ja, ik belast/bestook jullie weer met interessante vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlietZ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 16:03
je kunt een stuk plexie glas nemen
wat je dan met een stuk papier de achter en zijkanten mee doet bedekken
en dan plaats je op verschillende plaatsen witte SMD leds (zodat het licht goed verdeeld is)

of je neemt gewoon direct bijv een kapot PSP/DS scherm (heb ik maybe nog wel liggen moet ik ff zoeken) en je hoeft het hele plexieglas gebeuren niet te maken, alleen de SMD leds aan de randen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Apple doet dit door het licht van het display te gebruiken. Dit is toch al egaal verdeelt (wel zo fijn met een display)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Als dat EL-folie is (je link doet het hier niet), dan valt de lichtopbrengst behoorlijk tegen. Een oud scherm uit een handheld lijkt me dan een beter idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
GNOOM172 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:08:
Om toch maar even door te gaan met vragen. Heeft iemand ooit een Apple laptop open gehad en kunnen bekijken hoe ze zo'n verspreidt (diffuus) licht voor elkaar hebben gekregen? Google is mijn vriend maar ik kom niet verder.
Volgens mij moet ik ook een soort; Wikipedia: Fresnellens gebruiken om het licht te spreiden... en dat allemaal binnen 15 mm. (Anders komt het tegen de achterkant van het moederbord aan)

Apple zelf doet dit inderdaad met de achtergrond verlichting die toch al behoorlijk diffuus is. Je zou zelf een fresnellens kunnen toepassen, is 3mm dik oid. Bij vision systemen(waarbij ze met een camera kijken naar een object) gebruiken ze diffusors. Dat is een ruiten patroon in een stuk kunststof. Dit patroon reflecteert licht als een soort van diamantjes waardoor het erg goed verspreid wordt.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
Misschien is het een optie om het logo in glas uit te laten snijden en de schaduw erin te laten graveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:34

Felyrion

goodgoan!

leuk om weer een nieuwe mod van je te zien :)

En voor het diffuus verlichten van het logo zou ik dezelfde tactiek toepassen als ze doen bij verlichten van beeldschermen (of misschien gewoon een kapot apparaatje op de kop tikken en daar de backlight van gebruiken). Dit komt vaak neer op een plexiglas achtig achterpaneeltje met daarin een patroontje gegraveerd zodat overal licht weerkaatst wordt. één of twee witte ccfl's erlangs en je hebt een mooi resultaat. Dit is trouwens ook prima zelf te doen met een stukje plexiglas.
Zijkanten goed polijsten zodat het licht makkelijk naar binnen valt, en dan de achterkant graveren met een ruitpatroon of iets in die richting.

(hier een site met een schema over hoe het traditioneel werkt. Die prisma platen zie je vaak nog wel in (oude?) laptop schermen.

En EL-folie kan ook, maar dit is in mijn ervaring vaak te zwak om echt verlichting te noemen.

Succes :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Concept8
GNOOM172 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:08:

Bij Apple laptops is het gewoon de backlight van het scherm dat de andere kant op door het transparante appeltje heenschijnt. Er is geen separate lichtbron. Als ik de helderheid van mijn scherm (ik heb een macbook pro met led-backlight) lager zet wordt het appeltje ook minder helder. En als mijn laptop uit zet en er een lamp achter zet zie ik het appeltje aan de voorkant diffuus door het (zwarte) scherm heen schijnen.

Het stukje plexi in de vorm van het appeltje is van het frosted-type: niet geheel ondoorzichtig, maar ook niet geheel doorzichtig.

Bij LED-backlights en CCFL (edge-lit) is er een speciale laag die het licht verspreidt, bij ELP backlights is het eenvoudig het totale oppervlak dat egaal licht geeft (= EL folie).

Over die speciale laag schrijft wikipedia:
Backlight diffusers
In order for a non-ELP backlight to produce even lighting (which is critical for LCDs), the light is first passed through a lightguide - a specially-designed layer of plastic that diffuses the light through a series of evenly-spaced bumps. The density of bumps increases further away from the light source according to a diffusion equation. The diffused light then travels to either side of the diffuser; the front faces the actual LCD panel, the back has a reflector to guide otherwise wasted light back towards the LCD panel. The reflector is sometimes made of aluminum foil, sometimes merely a white-pigmented surface or, as in the 3M Vikuiti ESR, consisting of hundreds of polymer layers of alternating low and high index. Between the lightguide and the LCD panel is usually placed a reflective polarizer film which vastly increases efficiency by repeatedly reflecting any unpolarized light back, which would otherwise be absorbed by the LCD's rear polarizer.
Edit: voor de diffusor-sheet die in de post van Felyrion genoemd wordt zou je bij Feedback kunnen kijken. Als je daarheen gaat verkopen ze je voor 4 euro een boekje met samples van alle kleur- en diffusiefilters die ze hebben. Die samples zij te klein voor het appeltje, maar je kunt dan wel proberen welke het beste werkt en daar dan een vel van bestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Concept8 op 14-09-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
Iedereen weer erg bedankt voor de tips en vooral van iemand het aanbod om het logo uit te laseren. Zo heb ik in ieder geval een Tweaker om op terug te vallen zodra ik helemaal vastloop.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/myMacProboven.jpg

Deel 10.6 verder op de ingeslagen weg, Da's LOGOisch, toch?

Maar... ik ben niet voor één Apple (appel) en een ei te vangen dus ben op de achtergrond met het meenemen van alle tips weer een heel klein stukje verder.... ik durf niet meer. :'(

In ieder geval heb ik een heel stuk toepasselijk wit plexi gekocht. Ik liep te struinen bij de bouwmarkt... en plop....

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6691.jpg

Youre own style is natuurlijk wel erg toepasselijk. Dit paneeltje komt ook in een kast maar geen linnenkast, bergkast maar My Mac Pro 8)

Ach en dan loop je ook nog binnen bij Euroland, od Euroknaller of Bazaar en dan vindt je een ledlamp voor een paar euro met 16 spierwitte leds.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6694.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6693.jpg

Het stelt niets voor maar werkt gewoon op 4.5 volt en geeft een puist licht;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6692.jpg

Het lijkt erg blauw maar is gewoon wit. De camera zonder flits heeft er wat moeite mee.

Ook ben ik meteen begonnen om doormiddel van een scalpelmesje de contouren op het witte plexi over te nemen. Dat werkt opzich ook prima. Aangezien ik het logo naar de binnenkant toe iets taps heb uitgevijld zit ik altijd goed met de ingekerfde streep. Want van binnenuit is het logo iets groter dan de buitenkant.... ach, jullie begrijpen mij wel. :? ( de diamanten zijn al verkocht.... :P )

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6695.jpg

Na eerst de Apple stukje bij beetje te hebben afgekort had ik weer een lumineus idee om de nepdremel in de Workmate te klemmen en met een schuurrond...dingesje 8)7 tot de insnede op te schuren;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6701.jpg

Het past bijna nu en het staat 100 x beter met het witte plexiglas! 8)

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6696.jpg

Nu de combinatie van de verlichting en het uitgezaagde appeltje. Hij past bijna, maar ik moet me nog even er toe zetten om een uurtje wat bij te schuren en te vijlen.
Maar zie het resultaat. het logo ligt er nu nog bovenop;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6698.jpg

Dit is een foto vanaf de onderkant. Zo kan ik ook goed zien waar de apple wringt... :F

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6700.jpg

Op 100 meter afstand, met een zonnebril op en snel langsfietsend is het resultaat;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6699.jpg

De komende vrije uren zal ik gebruiken om de boel (hopelijk) passend te krijgen en ik ga proberen om met de draaibank een stuk plexi te veranderen naar een fresnellens. Door kleine kerfjes van 90 graden te maken in plexi moet het volgens mij lukken... :F

Tot snel, tot smurfs!

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/knutselsmurf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:20
Echt ongeloofelijk hoe mooi je dit toch weer allemaal voor elkaar krijgt, pas maar op dat steve deze dingen niet ziet voor je het weet moet jij straks in het disign team ;)

Echt ontzettend succes en ik zal hem zeker nog blijven volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
In het designteam van Apple lijkt me niet slecht hoor...

Maar echt dit ziet er gewoon verbluffend uit.
KUTGM!

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
sebasmac schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:22:
Echt ongeloofelijk hoe mooi je dit toch weer allemaal voor elkaar krijgt, pas maar op dat steve deze dingen niet ziet voor je het weet moet jij straks in het disign team ;)

Echt ontzettend succes en ik zal hem zeker nog blijven volgen
ThanX!
martijntjuhh schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:01:
In het designteam van Apple lijkt me niet slecht hoor...

Maar echt dit ziet er gewoon verbluffend uit.
KUTGM!
Ik ben niet echt een designer. Eerder een knutselsmurf die op een bestaand thema een uitbreiding maakt. 8)

Deel 10.7 jawel, het past, alleen kan ik mijn vingers niet meer bewegen :S

Beste Mannen en Vrouwen hier op het forum. Het is gelukt! Afgelopen avond me heerlijk vermaakt achter het aanrecht. :Y)
Het was zo slecht weer dat ik geen zin had om me in mijn tuinhuisje op te sluiten. De Workmate is dan ook net even te laag om steeds te passen en weer een stukje eraf te vijlen. Bijvijlen is een leuke benaming, net als bij knippen maar dat heb ik nog geen kapster (m/v) zien doen. Het zou wel erg handig zijn om te kunnen bijvijlen, dan liep ik niet het risico er teveel vanaf te halen. Maar na een paar uurtjes met tussenpozen, blinde ogen door in de spot te kijken is het gelukt. De tip die ik gekregen had om bij uiterste noodzaak maar een stukje aluminium weg te vijlen heeft absoluut geholpen. ^)

Alweer teveel ..... :X .... we want pictures!

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6702.jpg

Waarom ik overigens nu stekeblind ben. Met een halogeen leeslamp in de kast kon ik precies zien waar het logo klem liep.

Hier een foto vanaf de bovenkant, ze zitten klemvast ( het appeltje en het blaadje )

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6709.jpg

In het donker is het net het bestaande logo. ThanX Steve voor het prachtige idee met je macbooks. Maar met huis, tuin en (vooral) keuken vlijt heb ik straks een verlicht logo. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6703.jpg

Hier een foto vanaf de binnenzijde. Ik heb nog plaats voor verlichting. De stands zijn de afstandhouders van het moederbord. Het zit wel precies achter de Hot swap bays maar ook die hebben nog wel wat speling.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6707.jpg

Toch had ik weer een vraag. Het logo is nu "heilig" voor mij en ik wil de kleine ieniemienie kiertjes vanuit de binnenkant (of buitenkant) opvullen. Het plexiglas zit redelijk vastgeklemd. Maar ik wil straks niet met een jaar ineens een open gat hebben omdat er een logo per ongeluk naar binnen is gevallen.

Ik ben in het bezit van:

- grijze 2 componentenlijm
- witte houtlijm
- doorzichtig plexiglas lijm.
- doorzichtig siliconenkit

De lijm of kit zal 2 doelen hebben. Het opvullen van de kleine kiertjes, en het vastzetten van het logo.
De grijze componentenlijm zal het plexi prima kunnen lijmen maar blijft dan wel donker. Witte houtlijm verkleurd, evenals witte siliconenkit. En de doorzichtige plexiglaslijm zal de verlichte kier alleen maar versterken/uitvergroten. Dus; Wat is het beste "witte" spul dat ik kan gebruiken? TIPS ZIJN WELKOM ^)

(ja er is meer wit spul maar dat spuit ik er niet tussen, daar krijg je appeltjes van) 8)7

Hier een foto met wat ik bedoel, het versterkt zelfs op de foto omdat de halogeenspot er tussendoor schijnt;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6706.jpg

Ik hoop dat ik snel wat tips krijg dan kan ik weer verder met de kast. In de tussentijd ga ik wat knutselsmurfen met een fresnellens en een "aquaflow sensor".

Even over de Aquaflow sensor. Er komt straks ergens een Aquaero fan/pomp en water controller in te zitten. Deze kan ook het aantal liters per minuut of uur gaan monitoren. Leuk toch? d:)b

Ik heb bijgaande flowsensor van een medetweaker overgenomen. Het is de uitvoering met een 3.3 mm doorvoer. Da's veel te klein voor mijn pomp en ik wil deze setup met iets grotere diameter slang gaan uitvoeren. Er zijn van Aquacomputer 2 van deze versies in omloop. Degene met 3.3 mm en één met 5.6 mm doorvoer.

Hier een foto;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/Aquacomputer/ACFlowmeterAssembly3.jpg

Aan de rechterkant zie je het kleine 3.3 mm gaatje.

Hier nog even de impeller die de impulsen doorgeeft aan de Aquaero.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/Aquacomputer/ACFlowmeterAssembly8.jpg

Nu blijkt dat je de Aquaero moet/kan instellen op het aantal pulsen dat een willekeurige flowmeter nodig heeft om 1 liter vloeistof door te voeren.

Nou komt ie;

Een gat van 3.3 mm heeft 509 pulsen nodig voor 1 liter.
Een gat van 5.6 mm heeft 256 pulsen nodig voor 1 liter.

Ik wil de gaten vergroten naar 6 mm. Nu heb ik wel wiskunde gehad met Pi kwadraat en dergelijke maar ik kom hier niet uit;

een gat van 6 mm heeft ..... pulsen nodig voor 1 liter.

Weet iemand hier het antwoord op? De snelheid maakt niet uit maar de som kan met een bepaalde
formule worden berekend.... Ik zal wel weer in de buurt zitten maar ik kom niet achter de methodiek om dit te berekenen. Heeft iemand enig idee en kan dat ook laten zien?

Ik kan tzt ook wel een jerrycan met 10 liter vullen en kijken met een stopwatch hoe snel die leeg is, maar volgens mij is het te berekenen.

Tot smurfs weer en hoop op jullie intelligentie.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/knutselsmurf.jpg

Oja... voordat ik het vergeet, hier een foto vanaf de zijkant...... :9~

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6704.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Kan je niet een stuk vierkant plexi achter het logo plakken? Op die manier kan je het makkelijk met 2 componenten lijm aan de kast vast plakken en ben je je kieren in 1x kwijt (en je hoeft niet gigantisch precies te lijmen. Eventueel kun je dan je appel vastplakken aan dit vierkantje. Hoe je dit het beste kan doen moet je denk ik even overleggen met brinkdinges (God of plexi)

[ Voor 14% gewijzigd door tafkaw op 14-09-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmenno
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 07:21
Ik weet zeker dat dit weer een masterpiece wordt, net zoals de Tjernobuild. Die heb ik met veel plezier gevolgd en dat gaat nu ook weer gebeuren.

Bookmarked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Ziet er geweldig uit. KUTGW Gnoom!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:36
Een gat van 3.3 mm heeft 509 pulsen nodig voor 1 liter.
Een gat van 5.6 mm heeft 256 pulsen nodig voor 1 liter.
Ik wil de gaten vergroten naar 6 mm. Nu heb ik wel wiskunde gehad met Pi kwadraat en dergelijke maar ik kom hier niet uit;
een gat van 6 mm heeft ..... pulsen nodig voor 1 liter.
Heb een half jaartje vloeistofdynamica (of stromingsleer) gehad op 't hbo maar ik zie geen verhouding tussen 3,3/509 en 5.6/256 :S verder zul je niet echt komen omdat die formules slaan op in dit geval het venturi effect(hoeveel water per sec bij hoeveel druk krijg je dan)
Wikipedia: Wet van Bernoulli

Denk niet dat je via deze manier tot je antwoord komt en de verhouding zie ik ook niet, je zou een pomp met een bekende "pompsnelheid" kunnen pakken om zo de boel te kaliberen.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:07

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Vloeistofdynamica is een zeer gecompliceerde zaak. Zeer veel berekeningen worden gedaan met numerieke methodes en er is slechts voor een beperkt aantal zaken echt een fysische wetmatigheid gekend. Het probleem zit hem onder andere in het feit dat door een grotere opening te maken je de stroming van de vloeistof beïnvloedt. Hierdoor veranderen een hele hoop dimensieloze getallen die gebruikt worden in de berekeningen numerieke berekeningen.

Ik denk dat experimenteel testen je het meest accurate antwoord zal geven. Je kan eventueel een extrapoleren maar lineair zal het verband al zeker niet zijn. En extrapoleren met twee meetpunten zal trouwens ook niet echt betrouwbare resultaten bieden. Tijd voor een testje zou ik zeggen :p En die test die je voorstelt met een jerrycan lijkt mij niet helemaal betrouwbaar. Een pomp kan waarschijnlijk meer druk opbouwen en druk is de drijvende kracht bij vloeistofstroming in een gesloten circuit.

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter.S op 15-09-2010 00:41 ]

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Wouter.S schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:38:
Vloeistofdynamica is een zeer gecompliceerde zaak. Zeer veel berekeningen worden gedaan met numerieke methodes en er is slechts voor een beperkt aantal zaken echt een fysische wetmatigheid gekend. Het probleem zit hem onder andere in het feit dat door een grotere opening te maken je de stroming van de vloeistof beïnvloedt. Hierdoor veranderen een hele hoop dimensieloze getallen die gebruikt worden in de berekeningen numerieke berekeningen.

Ik denk dat experimenteel testen je het meest accurate antwoord zal geven. Je kan eventueel een extrapoleren maar lineair zal het verband al zeker niet zijn. En extrapoleren met twee meetpunten zal trouwens ook niet echt betrouwbare resultaten bieden. Tijd voor een testje zou ik zeggen :p En die test die je voorstelt met een jerrycan lijkt mij niet helemaal betrouwbaar. Een pomp kan waarschijnlijk meer druk opbouwen en druk is de drijvende kracht bij vloeistofstroming in een gesloten circuit.
Hangt er van af, als je een voldoende lang stuk slang gebruikt en de zwaartekracht als enige de druk laat veroorzaken moet je best een betrouwbare test kunnen doen. Hierbij je testopstelling natuurlijk vastzetten om de variabelen te beperken.

• GNOOM172
Volgens mij kom ik redelijk in de buurt van de juiste waardes als ik een testopstelling maak met een op ongeveer 40 cm hoogte een reservoir dat gevoed wordt door..... met een x aantal liters. Daarna de pomp en daarna de flowmeter die weer naar ongeveer 40 cm hoogte het water weg laat lopen. De bottelneck is namelijk de flowmeter met de kleinste doorvoer. Daartussen zitten alleen maar highflow elementen.

Dus stel je voor, een jerrycan met 5 liter is aangesloten op een reservoir op +/- 40 cm hoogte (beide). De pomp ligt op de grond en daarna komt de flowmeter die ook weer hoog staat om een beetje de druk na te bootsen . Als ik dan met behulp van een stopwatch meet hoelang het duurt voordat de jerrycan leeg is en dan de Aquaero aflees dan kan ik hem doormiddel van de pulsen bijstellen.

Volgens mij kom ik dan redelijk in de buurt.

• GNOOM172

Deel 10.8; Het licht zit gevangen en moet er toch uit. Knutselsmurf = Lolsmurf

Hier zit ik dan achter mijn Ipple i5 (google maar) met een glimlach van oor tot oor. >:)

Met medenemen van alle tips ben ik in de vooravond begonnen met een soort Fressnellens te maken. Ik wilde het eerst in de draaibank doen maar het stuk plexiglas moest een maat hebben van 12.5 bij 10 cm. Dat past dus niet in mijn draaibank. Ik heb maar als nood oplossing met een stanleymes een heleboel insnijdingen gemaakt. Allemaal vierkantjes van een mm. of 2. Hier het resultaat met wat aftekeningen met rode stift;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6710.jpg

Als het niet makkelijk kan dan maar heel moeilijk. Ik heb toevallig nog een stuk of 20 superheldere witte leds liggen. (5mm, 3.6 volt) De kleine rode streepjes op het plexiglas moeten de posities worden van de 12 leds. Ze komen vanaf de zijkant in het 5 mm... ( ja, even dik als de leds) plexiglas te zitten. Het aftekenenn is eigenlijk het belangrijkste. Ze mogen absoluut niet voor het logo komen maar vanaf de zijkant. Met een scherpe boor vanaf 2 mm de gaten vanaf de zijkant opruimen tot 5 mm. In sommige gevallen ging dat (natuurlijk) niet goed. Daarna de 12 leds vastgelijmd met een combi van superlijm en degene die echt niet wilde blijven zitten met epoxylijm vastgezet. Na een kwartiertje solderen de leds per 4 parallel gezet. Hier het resultaat;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6711.jpg

Het is niet mooi en ik weet ook niet of het werkt maar het is niet dikker dan 6mm.

Nu het echte werk. Alle draden en stangetjes van de leds helemaal isoleren. Met tape in de weer en meteen aan de achterkant aluminiumfolie geplakt.... het licht kan nu maar 1 kant op.... (ja weet ik ook wel dat het niet veel helpt).. maar alle kleine beetjes helpen.

Dan ziet het er ineens zo uit.... hier moet ik maar niet mee het vliegtuig proberen te pakken. :+

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6712.jpg

Die hoek in de bovenzijde is er niet voor niets uitgehaald. Het blaadje moet immers wel verlicht worden en daar zit ook een stand van het moederbord.

Nu bijna het "moment supreme", het lijkt er bijna op dat ik weer zo'n vierkante milimeter .... ben die het allemaal weer veel te strak maakt. Kan ik wel over het logo heen? ;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6713.jpg

Even snel vasttapen met wat huis tuin en jawel, keukentape;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6714.jpg

Even weer op het aanrecht, voeding aan met de bekende paperclip op pootje groen en zwart;

En dan, dan, dan..... damn;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6716.jpg

.............Boven verwachting. De kleine kiertjes, van minder dan 0.3 mm zijn niet echt meer te zien. Het licht is hartstikke diffuus... ik ben er confuus van. :*)

Aan de binnenkant is bijna geen "strooilicht" te zien. Het lijkt wel echt een Apple. Het is van binnen nog niet afgewerkt maar dat krijg ik nog wel netjes voor elkaar, plek zat!;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/IMG_6717.jpg

Nog even een foto van dichtbij. Voor de nauwkeurige kijkers.... er zit een klein streepje bij het blaadje... uitgeschoten tijdens het vijlen. Maar de verstrooing van het licht valt me 100% mee.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/applelogo.jpg

Tot de volgende update.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/kast%20en%20logo/smurfthumbnail1.jpg

• tomcat175
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05-2023

tomcat175

patience darlin'

lijkt me ook 100% perfect ^^
Heel mooi werk ;)

Mod on ! :9

Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Ik snap niet waarom ze bij Apple nooit gedacht hebben aan een lichtgevende appel in het zijpaneel: dit ziet er toch gewoon super awesome uit _/-\o_ En het past goed bij je MacBook, mocht je die hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door MPeek op 15-09-2010 23:42 ]

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 16:10
Ziet er weer geweldig uit! Jammer van dat kleine krasje bij het blaadje, maar ik denk neit dat het erg snel opvalt, dus dat maakt niet zo uit.

En jij zet een paperclip in blauw en zwart om je voeding te starten? i gebruik namelijka ltijd groen en zwart :|

Kan al weer niet wachten op de volgende update!

• Concept8
Wow, verbluffend simpel, en toch een verbluffend goed resultaat!

Verwijderd

nice, nu nog de optie om 'Gnoom' te bookmarken, zodat ik gewoon meteen bij ben vanaf het begin, bij wat je ook doet :*)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
altaria1993 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:49:
En jij zet een paperclip in blauw en zwart om je voeding te starten? i gebruik namelijka ltijd groen en zwart :|
Dat moet ook. Blauw (pin 13) is -12 VDC
Klungelsmurf :)

• GNOOM172
altaria1993 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:49:

Kan al weer niet wachten op de volgende update!
Klopt het moet groen zijn, foutje bij het schrijven... vandaar de rook uit de voeding |:( . Aangepast.

• LED-Maniak
oef, 4 led's parallel per weerstand? Ik hoop dat je het licht niet al te vaak hoeft aan te zetten. Op die manier zal je al snel verkleuring gaan zien tussen de led's totdat ze dood zijn.

• GNOOM172
LED-Maniak schreef op donderdag 16 september 2010 @ 00:50:
oef, 4 led's parallel per weerstand? Ik hoop dat je het licht niet al te vaak hoeft aan te zetten. Op die manier zal je al snel verkleuring gaan zien tussen de led's totdat ze dood zijn.
Ooeps 7(8)7 , sorry het gaat lekker vandaag, het moet serie zijn. Ze staan in serie. 4 stuks op 12 volt. Ze hebben en nominale spaning van 3.6 volt, dus ze moeten het redden volgens mij zonder weerstand.

• LED-Maniak
De interne weerstand van die voeding is vast erg laag. De stroom wordt dus ook nergens door gelimiteerd. Beter is het om 3 LED's in serie te zetten met een weerstand er voor.

• Frankyie
  • Laatst online: 16-08-2024
Leuk om te zien dat je tot de zelfde conclusie bent gekomen als ik lang gelden. Namelijk dat met een mes krassen in plexiglas maken de mooiste oplossing is.
Tenzij je de lichtbak uit een scherm/laptop sloopt. Maar die tip had ik je al gegeven :P
Het ziet er gaaf uit! :D

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:19
Wow, echt prachtig dat logo! Alsof het zo uit de Apple store komt wandelen.

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

• maarten12100
het lijkt net alsof ze een nieuwe generatie mac aan je hebben gegeven :P

• GNOOM172
Ik zal Steve Jobs er even op wijzen dat vanaf nu het verlichte logo© in de Apple G5 en Apple Mac Pro copyrighted© zijn

©©©©

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:41
Gnoom, Netjes man!

Ik zit zelf ook internet af te speuren voor een G5/Pro kast. Hoe ga jij de achterkant aansluiten? Je gaat niet flexen/zagen neem ik aan?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
jammer van dat ene krasje, is dat nog weg te krijgen?

ziet er verdomd goed uit, lijkt sprekend op de macbooks zit..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

GNOOM172 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:24:
Ik zal Steve Jobs er even op wijzen dat vanaf nu het verlichte logo© in de Apple G5 en Apple Mac Pro copyrighted© zijn

©©©©

8)
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 16:39
normaal ben ik niet zo van de apple kasten..(ieder zijn voorkeur denk ik maar zo)
maar dit is wel geniaal gemaakt.. _/-\o_

'k wou dat ik zo kon modden

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
mooi effect, want more

www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod

• GNOOM172

Deel 11; check, double check. triple check.

Het is gelukkig weer weekend en dit weekend zal het meeste bestaan uit bedrading. Ik wil de Tagan voeding namelijk Apple modulair gaan maken. Ik probeer zoveel als mogelijk de bestaande aanslutingen te gebruiken.

De aansluitingen komen allemaal bovenin. In deel 1 had ik het daar al over tijdens de inventarisatie. Hier op dit stuk metaal moeten de meeste connectors allemaal weer aangesloten worden. Het is het tussenstuk tussen voeding en DVD spelers;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6718.jpg

Dit stuk is ook het enige dat Steve Jobs heeft vastgemaakt met 4 popnagels. Gelukkig zit het ook nog met imbusbouten vast. Ik moet hem ook meteen aanpassen omdat het één geheel vormde met de tussenverdieping. En ik wil eerst de tussenverdieping plaatsen en daarna pas dit tussenstuk.

Gisteravond kon ook weer het huwelijk tot stand worden gebracht tussen de 2 delen kast. Het is echt een fenomenaal bouwpakket;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6720.jpg

Nog even een foto naar de binnenkant met het logo. Het logo zal net onder de tussenverdieping uitkomen ; )

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6722.jpg

Na weer een stuk of 60 imbusboutjes, -1 want de kat ging er met 1 aan de haal, zit de kast weer in elkaar. De deuk is eruit en hij staat weer recht;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6721.jpg

Eerst maar begonnen met het simpele soldeerwerk. De 220 volt aansluiting van de kast naar de voeding;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6661.jpg

Daarna begon de soldeerellende. In het bovencompartiment heb ik vreselijk weinig ruimte en ik kwam er ook achter dat Apple zijn Logicboard niet met een 24 pins aansluiting gebruikt. Deze zal ik via achter naar beneden laten zakken. Er komen wel mooi gesleefde kabels naar het moederbord dus heb ik de 24 pins ATX aansluiting maar ingekort;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6723.jpg

Triple check;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6724.jpg

Geen handen meer over om de bestaande pinnetjes open te buigen en opnieuw te bedraden. Ik had geen zin om te wachten met bestellen;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6725.jpg

De kabel is een stuk korter maar het blijft nog een enorme dradenbende. De ATX aansluiting gaat meteen achter de voeding naar beneden, ik heb alvast de uitsparing afgetekend;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6727.jpg

Het kan net achter de hotswap bays langs. Komt niet in de buurt van het logo. Het was wel weer alles dubbel checken. Want 1 foutje en ik zal concessies moeten doen en daar heb ik (natuurlijk) geen zin in.
Daarna begonnen met het aansluiten van de sata aansluitingen. Ook weer 3 keer controleren en doormeten. Het zou erg zonde zijn om rook uit de schijf of mijn voeding te zien komen...

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6728.jpg

Hoe zat het ook alweer allemaal;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6729.jpg

Oja, pin 1,2 en 3 vanaf het "hoekje" moeten op 3 volt. Maar die zijn niet aangesloten bij Apple. pin 4, 5, 6 zijn massa, pin 7, 8, 9 zijn 5 volt, pin 10, 11, 12 zijn massa en 13, 14 en 15 zijn 12 volt.

Alles is doorgemeten en zou het over een tijdje moeten gaan doen. Da's ook weer klaar. Meteen maar verder om de 2 dvd spelers van prik te voorzien. Meteen maar een reserve aansluiting voor "je kan nooit weten".

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6730.jpg

Ach, ik kan het toch wel... :P

Nu ben ik bezig met een soort ringleiding te gaan maken. Deze zal gevoed worden door een zware streng vanuit de Tagan voeding. Daar zullen straks de Aquaero, misschien wat fans, de verlichting, de leds en alles wat ik vergeten ben op worden aangesloten. Ik neem de zware Sata lijn waar Tagan ook 3.3 volt op heeft staan... da's handig voor de leds.

Dit was het even voor nu en ik ga gauw weer verder met de ringleiding en de 2 6 pins PCI-e aanslutingen. Als dat eenmaal klaar is kan ik weer echt gaan bouwen.

tot smurfs.

• maarten12100
Je zou juist denken dat je boven in de kast boemveel ruimte hebt omdat daar standaard ook de voeding zit.
Even iets anders waarom gebruik je zo'n kabel die om een hoekje kan ik denk dat een rechte kabel directer/makelijker is(dan hoef je de kabel niet te forceren :P)

• GNOOM172
maarten12100 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:40:
Je zou juist denken dat je boven in de kast boemveel ruimte hebt omdat daar standaard ook de voeding zit.
Even iets anders waarom gebruik je zo'n kabel die om een hoekje kan ik denk dat een rechte kabel directer/makelijker is(dan hoef je de kabel niet te forceren :P)
Ik weet niet precies wat je met hoekje bedoeld. Maar mijn zin over het hoekje ging over de binnenkant van de Sata aansluiting, die heeft een hoekje waar je de telling moet beginnen.

Dan mag de kast misschien volgens jou veel ruimte hebben maar daar vergis je je in. Kijk maar naar de foto's. De originele voeding heeft geen fan en heeft flatkabels zoals je op de fotoos kan zien;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/powersupply.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/powersupply2.jpg

• maarten12100
GNOOM172 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:33:
[...]

Ik weet niet precies wat je met hoekje bedoeld. Maar mijn zin over het hoekje ging over de binnenkant van de Sata aansluiting, die heeft een hoekje waar je de telling moet beginnen.

Dan mag de kast misschien volgens jou veel ruimte hebben maar daar vergis je je in. Kijk maar naar de foto's. De originele voeding heeft geen fan en heeft flatkabels zoals je op de fotoos kan zien;

[afbeelding]

[afbeelding]
ik bedoel de 220 volt kabel ik weer lekker vaag doen met hoekje 7(8)7

• GNOOM172
maarten12100 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:29:
[...]

ik bedoel de 220 volt kabel ik weer lekker vaag doen met hoekje 7(8)7
Ahh, vandaar. Juist het hoekje moest wel anders komt de kabel tegen de achterkant aan, da's vragen om ellende. Zo weinig ruimte zit er in de PSU plek. Maar ik zal later foto's maken om het ta laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Neerlands meest updatende modder is weer bezig, het ziet er wederom vet uit en +1 voor de casemod + kat foto die elk topic hoort te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

brinkdinges schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:25:
Neerlands meest updatende modder is weer bezig, het ziet er wederom vet uit en +1 voor de casemod + kat foto die elk topic hoort te hebben ;)
Ik heb geen kat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Nee jij hebt een blauwe tijger. 8)7

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Xenomorphh schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:57:
[...]

Nee jij hebt een blauwe tijger. 8)7
Scherp :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-03 16:27
Vakwerk weer! Ga zo door :)
Gave pic met die kat trouwens, ik moest echt 2x kijken voordat ik hem zag :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
goed idee, ringleiding, moet ook nog ff uitvogelen hoe ik het in mijn mod laat lopen, maar heb me op ideeen gebracht.
Strak werk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

Deel 12; De volgorde vasthouden

We beginnen maar weer met een cryptische omschrijving van deel 12. Langaam, heel langzaam komen er wat onderdelen samen in de kast. Dit ook met de bedoeling ze lekker te laten zitten totdat de computer tot leven mag komen.

Ik wilde de fan die tussen de dvd spelers en voeding komt los laten zodat ik het tussenschot elk moment kan verwijderen, deze dus;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6718.jpg

Wat ik ook probeer, het tussenstuk moet echt geklemd zitten tussen de bovenkant en tussenverdieping. Ik kan hem wel aanpassen maar veel winst heb ik er niet mee. Dan maar op de goede gok gewoon maar weer vastzetten en hopen dat ik alles goed heb uitgemeten. Het gat heb ik ondertussen gemaakt in de tussenverdieping. Daar komt onder andere de ATX voedingskabel straks uit;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6731.jpg

Aangezien er nogal wat kattenliefhebbers zijn en de spreuk "een goede casemodder heeft een kat" gaat gelden. Hier dus maar een foto met de tussenverdieping met kat. (die het er niet mee eens is)

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6740.jpg

Dan maar verder met het afronden van de bedrading van de voeding. Allemaal zwarte kabels gebruikt dus tot 3 x toe doormeten of het echt de juiste is.... sleeven is (bijna) simpeler.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6733.jpg

Dit is de connector die de Sata rail gaat voorzien van de benodigde spanning;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6735.jpg

Dan maar even testen of na al het soldeerwerk en doormeten de voeding nog wel wil opstarten, en belangrijker of de schijf wel de juiste spanningen krijgt... want 12 volt op de 5 volt aansluiting zal niet werken..

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6737.jpg

Joepie, de oude Sata schijf spint op dus doet het! Meteen maar even die rare hybride CPU fan aangsloten, ook die werkt:

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6736.jpg

Da's ook weer allemaal gedaan, lekker. Nu kan ik langzaam de boel gaan opbouwen. Maar eerst nog "het probleem" met het verlichte logo. Ook dat moet netjes aan de binnenkant.... Eerst maar bepalen hoe ver de verlichting onder een Mini Atx uitsteekt;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6739.jpg

Oja, meteen ook een rode led geplaatst in "mijn" fressnellens.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6741.jpg

Bovenin vastgeplakt;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6743.jpg

de voorkant;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6744.jpg

Al een beetje nieuwsgierig geworden waarom die Gnoom een rode led daar gaat plaatsen.... Mooi vasthouden dan, jullie zijn niet de enige die nieuwsgierig is;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6745.jpg

Verder met de afwerking van de binnenkant van de verlichting. Ik had nog een stuk aluminium van de Tjernobuild over. De onderkant, da's mooi, da;s altijd handig;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6748.jpg

Only authorized personal..bla die bla... heerlijk!

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6749.jpg

Zagen, vijlen, schuren:

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6750.jpg

Eén van de stands moet wel een slukje lager want het moederbord zit er straks boven. Ik wil natuurlijk absoluut geen troep meer maken in de kast. De kast is helemaal schoon en moet dat blijven. Dus alle wijzigingen met uiterste voorzichtigheid;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6746.jpg

Zo, een millimeter of 6 is er nu af;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6747.jpg

Afdekplaatje erop en dichtdraaien maar. Kijk, dat is de bedoeling.... alsof het zo hoort;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6751.jpg

Nu kan ik de Sata bridge gaan plaatsen. Deze gaat niet meer los. De bedrading loopt netjes achterlangs en kan aangesloten worden op het bovenste tussenstuk;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6753.jpg

Omdat er meerdere stekkers komen moet ik er wel voor zorgen dat ik nooit de verkeerde stekker aansluit. En hoe doe je dat... Je zaagt een pin af in één stekker en maakt een afsluiting in de andere stekkeraansluiting;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6752.jpg

Wat bungelen de Sata kabeltjes lief;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6753.jpg

En aan de bovenkant loopt de kabel achter de DVD spelers langs;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6754.jpg

Dit was het weer voor vanavond (vannacht).

Tot de volgende update,

tot Smurfs,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Jij bent ook van de late updates :P
Is die rode led voor HDD-activiteit?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Gnoom is altijd van de late updates. Ik ga me pas zorgen maken als we ineens een update om 5 uur in de middag krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6745.jpg

"Ik heb je mod gesloopt !! Muwahahaha !! }) "

:D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:13
Hmm bekend test moederbordje:P komt uit een HP DC5000 oid?
Verder gruwelijke mod! Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 15:14
Vet man! Veel succes ermee verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
GeertH schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:11:
Hmm bekend test moederbordje:P komt uit een HP DC5000 oid?
Verder gruwelijke mod! Ga zo door!
Ja zoiets is het. Hij ligt al 3 jaar in de schuur en werkt gewoon. Heerlijk bord om in ieder geval voeding en kast te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
nero355 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:44:
[afbeelding]

Onderin die foto hoort inderdaad een zwarte balk met in witte letters een grappige uitdrukking :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Kijk je trouwens wel uit voor kattenharen tussen je elektronica?

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzleware
  • Laatst online: 21-07-2024

Dazzleware

Habetis bona deum

Zeer mooi, ben altijd jaloers op jouw mods _/-\o_ . KUTGW!

[ Voor 8% gewijzigd door Dazzleware op 21-09-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
Kzie die kat zo vaak in beeld, weet je zeker dat jij de build maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
katten houden van casemods veel papier om op te liggen doen mijn katten soms ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:46

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

maarten12100 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:36:
katten houden van casemods veel papier om op te liggen doen mijn katten soms ook :P
cable sleeving om mee te spelen en als hij dan echt aandacht nodig is gaat hij in mijn huidige pc zitten of soms met die kabels spelen. of in dozen zitten waar hardware in gezeten heeft.

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

nero355 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:44:
[afbeelding]

LOLKITTEHHH!!!

KUTGW

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• GNOOM172
ThanX allemaal weer. We gaan weer door met deel 13 die ik eigenlijk niet wilde doen... :(

Deel 13; Tight fit....no fit

Gisteren was ik geeindigd met de tussenverdieping terugzetten en het tussenstuk tussen DVD spelers en voeding. Dat tussenstuk wilde ik graag verwijderbaar houden maar dat lukte niet. Vanmiddag laat begonnen met de voeding plaatsen;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6755.jpg

Hij past hartstikke strak. De kabels lopen via achter en zijn straks niet meer te zien. .... straks |:(
Als de voeding op zijn plaats zit heb ik aan de voorkant en achterkant net een centimeter of 2 over. Ik ben natuurlijk op alles voorbereidt.... maar niet op een te kort gesoldeerd kabeltje. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om met mijn Barbapapa handen de stekker aan te sluiten zonder dat de voeding al op zijn plek zit...
De andere kabels lopen net tegen de stekker aan waardoor ik er met mijn vingers niet bij kan.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6758.jpg

De bovenste stekker krijg ik vast, de onderste niet. Deze staat ook vrij strak en kan ik hem niet hogerop zetten. Dan uit nood de voeding maar aanpassen. Ook een gat voor de kabeluitvoer vanaf de zijkant gemaakt. Dit in de hoop dat ik meer speling heb;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6757.jpg

:( Nog steeds lukt het niet. Dan moet ik toch echt weer de tussenverdieping met z'n 30 schroeven los gaan halen om bij het tussenschot te komen. Daar heb ik maar geen fotootje van... :'(
Na een tijdje is het schotje weer vrij. Meteen maar aftekenen wat eraf kan. De aansluitingen gaan iets naar voren en de Fan blijft gewoon zitten. Die was ik toch al van plan aan de DVD kant te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6759.jpg

Na wat zaag, vijl, pruts en schuurwerk kom ik weer terug in de woonkamer. .... En "onze" vrouwelijke medemodder is het er totaal niet mee eens. Tja, even in alle hectiek "haar" dekentje gebruikt. Die was toch leeg, was;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6760.jpg

In ieder geval; het tussenstuk is in 2 stukken. Meteen ook maar een plaatje gemaakt om de kabelaansluitingen weer vast te zetten;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6761.jpg

Het plaatje dient als borging, de aansluitingen staan nu 3 cm naar voren;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6763.jpg

Da's een stuk beter. 2 vliegen in één klap: de onderste Sata aansluiting kan iets naar boven en ik kan er nu met mijn vingers via een omweg bij.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6764.jpg

Tussenverdieping kan weer vast en de "ringleiding" zit nu ook vast. Morgen ga ik opnieuw proberen de voeding te plaatsen. Ik ben er weer echt van overtuigd dat het natuurlijk gaat passen.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6765.jpg

Tot smurfs!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Jeej, late updates! *O*

Verwijderd

Ziet er goed uit ga dit zeker volgen!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

* Darkstar bookmarked deze ook

Het is al ontelbare keren gezegd, maar ik ga het toch nog een keer herhalen: onvoorstelbaar hoe verzorgd en afgewerkt je casemods er uit zien. Je hebt er duidelijk een oog en het talent voor!

Pracht van een kat trouwens!

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• GNOOM172
Darkstar schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:09:
* Darkstar bookmarked deze ook

Het is al ontelbare keren gezegd, maar ik ga het toch nog een keer herhalen: onvoorstelbaar hoe verzorgd en afgewerkt je casemods er uit zien. Je hebt er duidelijk een oog en het talent voor!

Pracht van een kat trouwens!
ontelbaar ThanX!

Dankje, kruising europeesche korthaar en boskat

Deel 14; plaatsen voeding

Dit keer een update wat eerder op de avond, moet morgen vroeg op. Sorry Ghostdog maar maak je geen zorgen.

De voeding zit op z'n plek en ik hoop hem er nooit meer uit te hoeven halen. Het was een zware bevalling maar het resultaat mag er wezen.

Ik had van de vorige casemod nog een 120 mm noiseblocker over die ik al gespoten had. Die gaat dienst doen als extra pushfan voor de voeding. Die heeft het namelijk zo zwaar met maar 2 80 mm fans. :9

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6769.jpg

Bekabeling voor de fan en de verlichting van het logo. De Noiseblocker gaat op 7 volt draaien, onhoorbaar en maakt het de 2 fans van de voeding wat makkelijker.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6770.jpg

En ja, het kan weer allemaal net, met de nadruk op net. De bekabeling loopt achter en voorlangs. De 2 connectors zijn aangesloten en hij werkt nu zonder load geruisloos.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6772.jpg

Dit is misschien niet mooier dan het origineel maar deze foto van de fan en aansluitingen is toch wel weer een toppertje. :9~

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6771.jpg

Deksel op de voeding met de 4 bijgeleverde rvs schroeven, het past;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6773.jpg

Het past echt! Alsof het bijna zo hoort;
bijna overal zit het plastic nog op

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6775.jpg

Tot smurfs. Op naar de volgende uitdaging O-)

• daantjer94
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Netjes Gnoom, ziet er weer strak uit, mooie hotswap bays ook
Thumbs Up!!

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• maarten12100
mooi gepast!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

GNOOM172 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:58:
Dit keer een update wat eerder op de avond, moet morgen vroeg op. Sorry Ghostdog maar maak je geen zorgen.
Ik dacht al, wat vroeg. :P
Maar dat doe je weer übernetjes, inderdaad alsof het zo hoort!

• sebasmac
Ik zag het van die bays hoe je die sata had aangesloten, maar misschien is dit nog netter:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13067

Word echt een onwijs gave mod succes! ;)

• GNOOM172
sebasmac schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:41:
Ik zag het van die bays hoe je die sata had aangesloten, maar misschien is dit nog netter:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13067

Word echt een onwijs gave mod succes! ;)
Dank je voor de tip. Net iets te laat. Zoals het nu zit lijkt het mij ook prima. De voedingskabels zijn zwart en de bevestiging van de Sata connectors is identiek gebleven. Mochten ze tzt breken of loslaten dan zal ik deze aanschaffen.

Hier nog een foto zoals ze er nu uitzien.... :9

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/bedrading/IMG_6658.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door GNOOM172 op 23-09-2010 20:48 ]

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Ligt je voeding nu los bovenin? Of heb je die met dat voorzet plaatje vastgezet?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• sebasmac
GNOOM172 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:44:
[...]

Dank je voor de tip. Net iets te laat. Zoals het nu zit lijkt het mij ook prima. De voedingskabels zijn zwart en de bevestiging van de Sata connectors is identiek gebleven. Mochten ze tzt breken of loslaten dan zal ik deze aanschaffen.

Hier nog een foto zoals ze er nu uitzien.... :9

[afbeelding]
Alsjeblieft, ik was lekker aan het rondkijken toen ik dit tegenkwam en ik moest gelijk aan die mooie mod denken ;) succes

• GNOOM172
Franko P. schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:36:
Ligt je voeding nu los bovenin? Of heb je die met dat voorzet plaatje vastgezet?
Voeding zit klem tussen de boven, onder en zijkanten.

• GNOOM172

Deel 15: Rad van avontuur :*)

Het leuke gaat nu echt beginnen. Ik wil ervoor gaan zorgen dat My Mac stil is.... superstil. 8) Dat doe je onder andere door er waterkoeling in te zetten om de medium hardware stil te koelen.

Mijn plannen voor de hardware die warm wordt zijn;

Een gigabyte bord; 1156 GA-H55M-USB3
Een intel i5 760
Een Ati 5770 1 gb.

Dit zijn de belangrijkste componenten die warm worden. Ik maak me nu al zorgen over de harde schijven die straks bovenin hangen. Dat is echter voor latere zorg. Ik weet waar de radiators gaan komen voor de koeling. 1 240 x 120 rad aan de voorkanrt en 1 120 x 120 aan de achterkant. Eén Mcw 355 pomp ( of hoe die ook heet ) zorgt voor de loop.

Om te beginnen wil ik de voorste radiator gaan plaatsen bijna aan de voorkant. Het gaat om deze voorkant;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/radiator%20waterloop/IMG_6779.jpg

Plek zat in deze unit die ik ook echt als unit wil handhaven;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/radiator%20waterloop/IMG_6780.jpg

Zo zou het staan als de radiator achter de unit komt;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/radiator%20waterloop/IMG_6776.jpg

Het kan allemaal prima, maar ik heb vreselijk veel ruimte aan de voorzijde. De unit is 11 centimeter dik en de bestaande fans zijn 4 cm (op full power kan je de Apple op laten stijgen). De fans worden vervangen door enermaxen 2.5 cm dik en de hoge doorstroom radiator is maar 3,5 cm dik.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/radiator%20waterloop/IMG_6777.jpg

De radiator zal (natuurlijk) netjes Apple grijs worden gespoten. Ik wil de slangaansluitingen echter beneden laten zitten, daar in de buurt komt namelijk ook ergens de pomp. Nu ben ik echter heel erg bang dat er een grote hoeveelheid lucht in blijft zitten. Ik wil aan de onderkant, straks dus bovenkant een ontluchtingsnippel gaan plaatsen...... heeft iemand hier ervaring mee? Iemand ervaring met kleine "nippels" (nee, niet vertalen naar Engels). Desnoods tap ik er een fietsventiel in. Het moet zo klein mogelijk.

Hier moet dus een nippel in komen;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/radiator%20waterloop/IMG_6778.jpg

Ik kan namelijk aan de onderkant een paar centimeter smokkelen. Iemand overigens benieuwd wat er achter een sticker aan de onderkant van een Mac Pro zit?

Hier het zwarte stuk dat de unit naar binnen kan laten schuiven;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/radiator%20waterloop/IMG_6782.jpg

Hier weer een bekende waarschuwingssticker;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/radiator%20waterloop/IMG_6785.jpg

Yeah right, daar houden wij als knutselsmurfen ons echt aan. Maar wat is dit nu weer;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/radiator%20waterloop/IMG_6786.jpg

Volgens mij een complete Wlan en bleutooth unit. Of heet dat in Apple taal Airport?

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/radiator%20waterloop/IMG_6787.jpg

Stoer hoor, >:) maar kan ik dus missen. Hier is wat plek te winnen en kan daar dus op de bodem van de kast de slangen laten lopen. Alleen zit ik wel met de zwarte bevestigingsbeugel. Dus niet alles kan ik weghalen. Daar zal ik mijn hoofd maar weer over breken. 8)7

Hier nog even de ruimte die ik aan de onderkant moet winnen. Waarom draai ik hem niet om zou je denken. Dan kom ik niet meer uit met de hoogte van de fans. Dus wil ik het liefst de radiator op z'n kop plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/radiator%20waterloop/IMG_6781.jpg

Hier nog even als illustratie. Zo zou de radiator dus komen. Of de fans aan de voorkant van de radiator komen of erachter is nog open.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Apple%20My%20Mac%20Pro/radiator%20waterloop/IMG_6789.jpg

Heeft er iemand als waterkoeling specialist ervaring met "nippels" of een ander idee?

Tot smurfs maar weer en ik hoop dat jullie meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:36
GNOOM172 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:37:
[[Mijn plannen voor de hardware die warm wordt zijn;

Een gigabyte bord; 1156 GA-H55M-USB3
Een intel i5 760
Een Ati 5770 1 gb.

Heeft er iemand als waterkoeling specialist ervaring met "nippels" of een ander idee?
Ik weet niet wat het budget is maar ik zou toch een wat zwaardere gpu erin hangen bijv een radeon 5860 of een nvidia gtx460(goeie prijs-prestatie en blijven koel) en evt een i7-860 of 870 mocht je zware apps willen draaien.

Is een nippel niet gewoon een kwestie van een gat boren+tappen en daar zon nippel met schroefdraad indraaien? Iets in deze geest. gaat om het schroefdraad
Afbeeldingslocatie: http://www.sandyscooters.com/catalog/images/6mmnipple.JPG
Uiteraard wel eerst kijken hoe de radiator loopt anders zul je een pijp van de radiator moeten opzoeken in dat zwarte blok/cover bovenop de radiator en daar een nippel aan solderen.

Verder zoals altijd weer mooi werk :)

if (!coffee) {
Work = false; }

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste