[VMware Certified] Ervaringen en Discussies - Deel 1

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Iemand zin om mede-auteur te worden van dit topic, en de TS netjes bij te houden zodra er dingen veranderen in het VMware certificeringsprogramma? Stuur mij maar een DM of reply op dit bericht dan maak ik je mede-auteur. De enige eis die ik heb is dat je al wel een tijdje actief bent op Tweakers ;).

[ Voor 34% gewijzigd door Turdie op 26-06-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:27
shadowman12 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:26:
Iemand zin om mede-auteur te worden van dit topic, en de TS netjes bij te houden zodra er dingen veranderen in het VMware certificeringsprogramma? Stuur mij maar een DM of reply op dit bericht dan maak ik je mede-auteur. De enige eis die ik heb is dat je al wel een tijdje actief bent op Tweakers ;).
Ik wil je er wel bij helpen. Genoeg te doen volgens mij en binnenkort komen er nog meer nieuwe certificereingen aan VCAP5-DCA en DCD en ook de nieuwe IaaS certificering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
EdwinB schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:11:
[...]

Ik wil je er wel bij helpen. Genoeg te doen volgens mij en binnenkort komen er nog meer nieuwe certificereingen aan VCAP5-DCA en DCD en ook de nieuwe IaaS certificering :P
Bij deze ben je mede-auteur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Anders ik wel. Krijg genoeg mailtjes. Ook zo over het partnerprogramma die strenger wordt: VCP3.0 bijvoorbeeld is per 1 augustus niet meer geldig, althans telt niet meer mee.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 21:21
http://blogs.vmware.com/e...ion-is-coming-soon-1.html

VCP-IaaS is er ook al bijna...

Staat ook al in mijn examenlijst @ PearsonVue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
shadowman12 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:34:
[...]

Bij deze ben je mede-auteur ;)
Thanks! Voor mij de eerste keer dus even kijken wat ik allemaal kan doen. Ik ga er binnenkort mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
PcDealer schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:11:
Anders ik wel. Krijg genoeg mailtjes. Ook zo over het partnerprogramma die strenger wordt: VCP3.0 bijvoorbeeld is per 1 augustus niet meer geldig, althans telt niet meer mee.
Bij deze ben jij ook mede-auteur PcDealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
shadowman12 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:20:
[...]

Bij deze ben jij ook mede-auteur PcDealer.
W00t :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
EdwinB schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:25:
Weekje geleden de VMware View 5 ICM cursus gedaan en overmorgen het VCP510-DT examen gepland. Hoop dat ik nu wel genoeg kennis heb en niet weer met 285 punten zak zoals tweemaal bij het VCP410-DT examen...
Afgelopen donderdag trouwens geslaagd voor VCP510-DT :)

Begint zo een aardig lijstje te worden:

VCP4, VCA4-DT, VCAP4-DCA
VCP5, VCP5-DT

ook nog VSP en VTSP maar die zijn voor een technical guy nou niet echt noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Zo gisteren en vandaag de VMware Technical Sales Professional (VTSP 5) gedaan en gehaald :). Nu de via Partner Central de VMware Capacity Planner 2.7 cursus aan het volgen.

[ Voor 30% gewijzigd door Turdie op 05-07-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Ga over twee weken deze volgen bij Global K. te nieuwegein:
'VMware vSphere 5: Install, Configure, Manage'

Meer mensen van hier die kant op in week 33?

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04

Arfman

Drome!

Nee, ik hoop eind dit jaar voor mijn VCP5 te mogen gaan :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
shadowman12 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:44:
Zo gisteren en vandaag de VMware Technical Sales Professional (VTSP 5) gedaan en gehaald :)
Veel quicker dan ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Gaan er nog mensen naar VMworld dit jaar? Ik reis over een week of drie af naar San Francisco voor de USA versie van het event. Betekent wel dat ik er niet bij ben in Barcelona.

Je kunt daar ook met 50% korting examens doen, maar ik zie het niet zo zitten om daar vier uur te gaan zweten op een VCAP-DCA examen. Doe ik wel weer op een rustiger moment in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
bord4kop schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:19:
Ga over twee weken deze volgen bij Global K. te nieuwegein:
'VMware vSphere 5: Install, Configure, Manage'

Meer mensen van hier die kant op in week 33?
Ik ook, maar dan voor Citrix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Ahh, dan :W we wel tijdens de lunch!

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik doe nu de cursus: Install Configure manage Vsphere 5

Eigenlijk wil ik zo snel mogelijk examen doen voor VCP 5.
Het liefst vrijdagmiddag meteen na de cursus al >:)

Ervaring met 5 heb ik niet, wel met 4.1 en 3,5.
Zal ik slagen of moet ik echt eerst nog een paar weken (avonden) flink in de boeken en daarna pas op?

Microsoft kun je over het algemeen, mits ervaring, prima direct na je cursus doen namelijk..

Laat maar, ik lees al op diverse sites, dat je er echt wel even voor moet gaan zitten :P
Nou maar hopen dat ik na mijn vakantie alles onthouden heb :/

[ Voor 16% gewijzigd door bord4kop op 14-08-2012 22:04 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Wie kent het bedrijf Canopy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Nieuwe cert: VCP5-Iaas, zie ts.
The VMware Certified Professional 5 – Infrastructure as a Service (VCP5-IaaS) validates your ability to install, configure and administer a Cloud environment using vCloud Director and related components. Start training for your certification today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
bord4kop schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:08:
Ik doe nu de cursus: Install Configure manage Vsphere 5

Eigenlijk wil ik zo snel mogelijk examen doen voor VCP 5.
Het liefst vrijdagmiddag meteen na de cursus al >:)

Ervaring met 5 heb ik niet, wel met 4.1 en 3,5.
Zal ik slagen of moet ik echt eerst nog een paar weken (avonden) flink in de boeken en daarna pas op?

Microsoft kun je over het algemeen, mits ervaring, prima direct na je cursus doen namelijk..

Laat maar, ik lees al op diverse sites, dat je er echt wel even voor moet gaan zitten :P
Nou maar hopen dat ik na mijn vakantie alles onthouden heb :/
http://communities.vmware.com/docs/DOC-16726

Hier staat alles in wat je zou moeten weten voor het examen, met alleen de training en de boeken haal je het niet, je moet ook nog 1200 pagina's aan PDF weten ;). Er zwerft ook wel een proefexamen rond op het internet zodat je een beetje een idee van het examen hebt. Gister ook examen gedaan (dikke 2 maanden na de training, dus het kan wel) en gelukkig geslaagd.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

hehe heb in 4 weken vcp510 examen maar daar zullen de vragen over licenties wel nog in zitten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:00

Valkyre

Kitesurf FTW!

Nice ondanks een hele druk week, ik zit in de disaster recovery business waarbij een klant dus problemen had en ik weinig tijd had om mij voor te bereiden voor vcp-510. toch gehaald :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vorige week het vcp-510 examen behaald.
Tot half november zitten er geen licentie vragen in.
Dus easy pickings nu!
In nov komt update naar 5.1 trainingen en examen.

Jammer dat er bij vmware zelf 20 werkdagen backlog is met verwerken van de examens.
Ook krijg je nu als goed is vmware ws 9. Ook zonde dat je niet mag kiezen nog dat je fusion wilt, maar ja een gegeven paard:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mijn projectenlijst op het werk kennende zal VCP5 er voor mij dit jaar wel niet meer inzitten, jammer maar helaas. Volgend jaar met frisse moed! :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:10

-TAZZ-

X

Anoniem: 151407 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:31:
Vorige week het vcp-510 examen behaald.
Tot half november zitten er geen licentie vragen in.
Dus easy pickings nu!
In nov komt update naar 5.1 trainingen en examen.

Jammer dat er bij vmware zelf 20 werkdagen backlog is met verwerken van de examens.
Ook krijg je nu als goed is vmware ws 9. Ook zonde dat je niet mag kiezen nog dat je fusion wilt, maar ja een gegeven paard:)
Ik kreeg bij behalen VCP een voucher en mocht kiezen Workstation of Fusion. Maar dat is wel ff geleden (VCP3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-TAZZ- schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:52:
[...]

Ik kreeg bij behalen VCP een voucher en mocht kiezen Workstation of Fusion. Maar dat is wel ff geleden (VCP3).
je moet dat nu digitaal aangeven en alleen optie voor workstation.
het is niet zo erg want fusion kost maar kwart van wat workstation kost:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Is er nog een mogelijkheid om het VCP410 examen te doen?
In het verleden wel de cursus gedaan, maar niet het examen... Is een kleinere stap dan opnieuw de hele VCP 5 cursus te doen...

Tot wanneer is/was dat mogelijk?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
dfrenner schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:59:
Is er nog een mogelijkheid om het VCP410 examen te doen?

Tot wanneer is/was dat mogelijk?
When will the VCP4 exam no longer be available?

There is no set deadline for retiring the VCP4 exam. A sufficient time period is always allowed before we retire an exam to ensure that the time and expense spent preparing to take the exam is not wasted. Please visit the VCP4 page on the VMware Certification portal to follow announcements for the VCP4 exam retirement.

[back to top]

--------------------------------------------------------------------------------

Do I really need to attend a class to qualify for VCP4? Can't I just self study?

VCP4 certification requires coursework. We do not make any exceptions to the requirement.

[back to top]

--------------------------------------------------------------------------------

Does VMware have a retake policy for the VCP4 exam?

There is a 7 calendar day waiting period between attempts. Once a candidate passes the exam, they cannot take the exam again until a new major revision of the certification is released.

[back to top]

How can I become a VCP on vSphere 4?

Complete requirements are available here.

View File for Additional Details (VCP Program Overview_FINAL.pdf)

[back to top]

How do I register for the VCP4 certification exam?

The VMware Certified Professional exam is administered by Pearson VUE, a third party authorized testing center. Pearson VUE has over 3500 authorized testing centers worldwide.

To register visit www
http://mylearn.vmware.com...tification/?menu=faq#6624
VCP4 is door 5 opgevolgd en de directe optie is VCP5 - Datacenter Virtualization:
http://mylearn.vmware.com...heet_Flyer%2010.3-JLL.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PcDealer schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:15:
[...]

[...]

VCP4 is door 5 opgevolgd en de directe optie is VCP5 - Datacenter Virtualization:
http://mylearn.vmware.com...heet_Flyer%2010.3-JLL.pdf
Maar VCP 4 kan dus nog...

• Arfman

Arfman

Drome!

Van 26 november t/m 30 november ga ik de vSphere 5.1 training volgen. Er was een aanbieding met fikse korting (50% oid) en het is ook nog eens om de hoek (Hengelo, IT2IT). 17 december is het examen VCP510 gepland, voor de tijd dus flink aan de studie. Dan hopelijk dit jaar nog VCP5 gecertificeerd. Flink sneller dan gepland en gehoopt, maar dat mag ook wel, moet volgend jaar Windows 2012 en SCCM 2012 gaan doen ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

ik heb in de week van 1 t/m 7 oktober de cursus gevolgd (VMware vSphere: Install, Configure, Manage [V5.0]), 8 oktober heb ik het examen gedaan (en geslaagd). en ik heb nog steeds niks gehoord.

Ik heb dit gedaan in India, en mij mede klasgenoten (uit engeland) hebben alles al binnen....

Is dit normaal? De klas en dergelijke is geauthoriseerd door VMware dus dat is niet het probleem.

weet iemand hoelang het kan duren in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Je zou ondertussen wel iets van een reactie gehad moeten hebben inderdaad. Misschien kun je eens een mailtje sturen naar certification@vmware.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nou, afgelopen week cursus gehad. vSphere 5.1 ICM, de eerste die XTG gegeven heeft sinds de release van 5.1. 72 pagina's tellende study guide meegekregen naar huis, 17 december examen. Examen schijnt moeilijker te zijn van de 4.1 versie en daar had ik al 2 pogingen voor nodig. Komende tijd dus flink aan de bak :)

Overigens niet echt veel wereldschokkende verbeteringen in 5.1 vind ik. Ja, Storage DRS is leuk maar als je maar 1 array hebt is dat nut vrij beperkt. vCenter Server appliance was leuk, maar helaas maar tot 5 hosts en/of 50 VM's maximaal, nutteloos voor ons. Automated Deploy kan handig zijn, maar voor de rest veel verbeteringen achter de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Arfman schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:26:
Nou, afgelopen week cursus gehad. vSphere 5.1 ICM, de eerste die XTG gegeven heeft sinds de release van 5.1. 72 pagina's tellende study guide meegekregen naar huis, 17 december examen. Examen schijnt moeilijker te zijn van de 4.1 versie en daar had ik al 2 pogingen voor nodig. Komende tijd dus flink aan de bak :)

Overigens niet echt veel wereldschokkende verbeteringen in 5.1 vind ik. Ja, Storage DRS is leuk maar als je maar 1 array hebt is dat nut vrij beperkt. vCenter Server appliance was leuk, maar helaas maar tot 5 hosts en/of 50 VM's maximaal, nutteloos voor ons. Automated Deploy kan handig zijn, maar voor de rest veel verbeteringen achter de schermen.
vCenter Server Appliance heeft die beperking alleen als je de interne DB gebruikt. Als je er een losse DB aan koppelt heb je die limiet niet meer. Blijkbaar heeft de docent je dat niet goed uitgelegd :(

Storage DRS kun je ook prima op 1 array gebruiken natuurlijk. Nu heb je bijvoorbeeld 20 datastores van 512GB waarbij je zelf moet bepalen op welke datastore je een VM zet, moet je opletten dat de datastore niet vol raakt etc. Met Storage DRS laat je zulke zaken door vCenter doen en heb je er zelf minder omkijken naar. Voor jou wordt die 20x512GB één grote pool van 10TB storage. Uiteraard zal sDRS nog meer functie hebben in het geval dat je meer arrays hebt.

• Arfman

Arfman

Drome!

EdwinB schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:31:
[...]

vCenter Server Appliance heeft die beperking alleen als je de interne DB gebruikt. Als je er een losse DB aan koppelt heb je die limiet niet meer. Blijkbaar heeft de docent je dat niet goed uitgelegd :(
Klopt, dat heeft hij wel uitgelegd maar je kunt weer geen SQL als externe DB gebruiken, alleen Oracle en DB2 ofzoiets. Nutteloos voor ons in ieder geval ;)
Ik had gehoopt van die hele ellendige vCenter installatie/upgradezut af te zijn. Een Windows VM inrichten met SQL is niet iets wat tot mijn taken als VMware beheerder hoort, ik had gehoopt dat VMware daar zelf een passende oplossing voor had gemaakt. En dat hebben ze dus, behalve dat het voor niemand eigenlijk goed werkt.
Storage DRS kun je ook prima op 1 array gebruiken natuurlijk. Nu heb je bijvoorbeeld 20 datastores van 512GB waarbij je zelf moet bepalen op welke datastore je een VM zet, moet je opletten dat de datastore niet vol raakt etc. Met Storage DRS laat je zulke zaken door vCenter doen en heb je er zelf minder omkijken naar. Voor jou wordt die 20x512GB één grote pool van 10TB storage. Uiteraard zal sDRS nog meer functie hebben in het geval dat je meer arrays hebt.
Wat jij nu bedoelt is toch storage clustering? Dat je 1 grote pool aanmaakt van tier 1 en tier 2 storage en dan alleen maar hoeft te zeggen op welke tier de VM moet komen. Storage DRS is vMotion voor disk-intensieve VM's, dat heeft niet zoveel zin als het allemaal op 1 array blijft natuurlijk.

Anyway, morgen de examentraining bij XTG in Veenendaal en maandag het examen. Druk aan het studeren, blueprints doornemen, PDFjes lezen, labje gebouwd thuis maar 3 weken voorbereidingstijd is gewoon echt veel te kort eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Arfman op 13-12-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, weer terug van TSTC in Veenendaal. Examen gehaald met ruim 400 punten. Iets minder moeilijk dan VCP 4 (toen moest je echt veel configuration maximums weten), maar er wordt nu wel veel meer gevraagd a la "waar zit dit knopje" en "wat doet die en die optie daar". Veel vragen over zaken zoals NFS en iSCSI en wij zijn een FC shop, en zo waren er nog meer dingen die je eigenlijk alleen voor een examen "even" leert en daarna weer vergeet.

Maargoed, gehaald en ik ben er blij mee, op naar MCSA 2012 volgend jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Gefeli Arfman!

Volgende week examen doen, ik zie ertegen op als een berg!

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Morgen ga ik voor mijn VCP5 examen, ben zeer benieuwd.. 1e exam Vmware voor mij..
Nog tips?

** gehaald.. 400+ score.

[ Voor 15% gewijzigd door Punkbuster op 19-02-2013 11:22 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

bord4kop schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:03:
Gefeli Arfman!

Volgende week examen doen, ik zie ertegen op als een berg!
en gelukt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Voor de zekerheid nog maar even verplaatst naar donderdag a.s.

Ik ben me aan het voorbereiden :/

EDIT: 28 feb.
Pfff, 355.. Net gehaald.

Tricky examen hoor!
Je kan dan gewoon erg goed merken dat de cursus alweer een tijdje geleden is.
Advies: zo snel mogelijk na de cursus examen doen!

[ Voor 51% gewijzigd door bord4kop op 28-02-2013 16:22 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Een vraagje; krijg je automatisch mail bericht als je geslaagd bent voor VCP?

Bij Pearson zag ik vrijwel meteen mijn status (passed) op de site, maar ik zie nog niets in mijn status op de site van VMWare bij "MyVMware"..
(ik heb ook geen mail gehad van Pearson en niet van VMWare)

Klopt dat, duurt dat nog even?

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 14:27
Ik wil graag voor op het werk een boek voor vsphere beschikbaar houden voor naslag

nu zit ik via bol te kijken
ik werk pas net een week met vsphere, kan er goed mee overweg maar vind het wel handig om een boek erbij te hebben met de mogelijkheden en deployment voorbeelden voor vsphere
certificering hoeft van mij voorlopig niet.

nou zit ik te twijfelen tussen de volgende boeken, wellicht dat iemand van jullie mij een schop de goede richting in kan geven

VCP5 VMware Certified Professional on VSphere 5 Study Guide
http://www.bol.com/nl/p/v...y-guide/1001004011690789/

Mastering VMware VSphere 5
http://www.bol.com/nl/p/m...phere-5/1001004010644367/

Managing and Optimizing VMware VSphere Deployments
http://www.bol.com/nl/p/m...oyments/9200000001972337/

of een ander boek wat iemand van jullie me aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
bord4kop schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:54:

Bij Pearson zag ik vrijwel meteen mijn status (passed) op de site, maar ik zie nog niets in mijn status op de site van VMWare bij "MyVMware"..

Gefeliciteerd! Het gaat wel een paar weekjes duren voordat je een e-mail van VMware krijgt. Als je dan vervolgens je adresgegevens invoert/bevestigd dan krijg je ook het certificaat thuisgestuurd en ook een mooie sticker met de tekst VCP Datacenter Virtualization (beetje in de vorm van hoe de NL stickers er vroeger uitzagen achterop auto's).

@Scorchor: Ik vind persoonlijk Mastering vSphere 5 van Scott Lowe een heel goed boek voor de beginnende virtualisant. Het onderste boek is wellicht ook interessant, maar heb ik nog niet gelezen. Het eerste boek lijkt me wat meer gericht op het halen van de VCP5 certificering gezien de titel.

Bij Amazon (http://www.amazon.co.uk/M...TF8&qid=1362132550&sr=8-1) zijn boeken trouwens meestal wat goedkoper dan bij Bol en worden meestal ook wel snel bezorgd.

[ Voor 24% gewijzigd door EdwinB op 01-03-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
Dank je Edwin, dan ga ik maar eens beginnen met mastering vSphere 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 16:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Scorchor schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:54:
ik werk pas net een week met vsphere, kan er goed mee overweg maar vind het wel handig om een boek erbij te hebben met de mogelijkheden en deployment voorbeelden voor vsphere
Kun je niet uit de voeten met de guides van vmware zelf?

http://www.vmware.com/resources/techresources/

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
jawel die gebruik ik tot nu toe ook

maar vind het gewoon handig om een boek bij de hand te hebben, leest voor mij wat relaxter en je kan er vaak ook nog wat labs uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Een must read is natuurlijk ook de vSphere Clustering Deepdive van Frank Denneman en Duncan Epping verkrijgbaar in de smaken 4.1, 5.0 en 5.1 waarbij 5.1 duidelijk een stuk uitgebreider is en dus de beste keus is (behalve als je nog met vSphere 4 werkt).

Linkje: http://www.amazon.co.uk/V...TF8&qid=1362133616&sr=8-2

[ Voor 20% gewijzigd door EdwinB op 01-03-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06-2020
Moet binnenkort ook aan de bak voor mijn VCP5 examen. Nu zag ik dat er weer een aantal wijzigingen gebeurd zijn: VCP bv heet nu blijkbaar VCP Datacenter Virtualization. Misschien eens een update doen van de startpost?

Afbeeldingslocatie: http://mylearn.vmware.com/courseware/169331/certification_roadmap_all%20-%20JLL%202-27.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door KerberosX op 10-03-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
Vandaag het VCP510 examen afgelegd en ruimschoots geslaagd: 470. Was wel een erg pittig examen vond ik, ook het aantal vragen ligt vrij hoog tov de tijd. Gelukkig krijgen we hier als niet-Engelssprekenden een half uurtje extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
KerberosX schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:18:
Misschien eens een update doen van de startpost?
Kun je de auteurs direct voor aanspreken. Heb de ts een schop gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
bord4kop schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:54:

En is dit voor jou intussen in orde? Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd? Bij mij stond dezelfde dag (gisteren vrijdag) de status bij Pearson Vue ook op Passed, maar nog geen feedback van VMware :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
Er is momenteel een voucher beschikbaar voor -50%: http://www.pearsonvue.com/vmware/getcertified/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 07:18
Begin maart heb ik de cursus VMware vSphere 5: Configure, Install & Manage bij Global Knowledge gevolgd.
Vandaag eindelijk het examen gemaakt en gelijk geslaagd. 385 van de 500 punten (300 vereist om te slagen). Ik ben teveden :*)

Hoelang duurt het ongeveer voordat Pearson/VMware hierover mijn dossier bijwerken? En de licentie voor Workstation naar me toe komt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
ro3lie schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:17:
Begin maart heb ik de cursus VMware vSphere 5: Configure, Install & Manage bij Global Knowledge gevolgd.
Vandaag eindelijk het examen gemaakt en gelijk geslaagd. 385 van de 500 punten (300 vereist om te slagen). Ik ben teveden :*)

Hoelang duurt het ongeveer voordat Pearson/VMware hierover mijn dossier bijwerken? En de licentie voor Workstation naar me toe komt? :+
Heb mijn examen half april afgelegd. Bij Pearson stond het dezelfde op passed, bij vmware duurde het wel een weekje. Vorige week heb ik mijn certificaat thuisgestuurd gekregen maar nog geen spoor van de workstation licentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 23:19
Ik heb nog geen vmware certificaten en zou graag hiermee beginnen, ik heb nog geen ervaring met vmware. (alleen workstation) Als ik het goed begrijp kan ik als eerst de VCP5-DCV behalen.

Om aan dit examen te mogen deelnemen zag ik dat ik eerst een verplichte training moet volgen:

VMware vSphere 5: Install, configure & Manage training (VSICM)
of
VMware vSphere 5: Fast Track
of
VMware vSphere 5: Optimize & Scale v5.1

Betekent dit dat ik niet zelf kan leren maar bij een instelling moet zijn zoals global knowledge?
Wie kan me de juiste stappen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
qwasd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:27:
Ik heb nog geen vmware certificaten en zou graag hiermee beginnen, ik heb nog geen ervaring met vmware. (alleen workstation) Als ik het goed begrijp kan ik als eerst de VCP5-DCV behalen.

Om aan dit examen te mogen deelnemen zag ik dat ik eerst een verplichte training moet volgen:

VMware vSphere 5: Install, configure & Manage training (VSICM)
of
VMware vSphere 5: Fast Track
of
VMware vSphere 5: Optimize & Scale v5.1

Betekent dit dat ik niet zelf kan leren maar bij een instelling moet zijn zoals global knowledge?
Wie kan me de juiste stappen uitleggen?
Het is verplicht een VMware gecertificeerde opleiding te volgen zoals inderdaad bij Global Knowledge. Zodra je de training hebt gevolgd geeft de trainer een signaal door aan VMware zodat je een examen kan afleggen.
Zelfstudie is niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
VTSP Foundation Update Effective June 1, 2013
Accreditation Revision Focused on Solution Design

VMware is launching an updated VMware Technical Solutions Professional (VTSP) Foundation Accreditation on June 1, 2013 to better prepare technical professionals to architect vSphere and vCenter solutions.

The new accreditation training modules for VTSP will focus less on product implementation and more on the design aspects of VMware solutions. Other enhancements include:
• Improved whiteboard examples
• Scenario-based learning
• Shorter, more focused training modules
The current versions of VTSP training will be phased out this year and replaced with the revised accreditation. Technical professionals - especially individuals in the process - are encouraged to review the FAQ to understand how these changes will impact completing a VTSP Foundation Accreditation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 13:13

CasGas

.

Iemand die nog leuke "acties" weet voor een What's New training voor 5.1?

Ik wil wel upgraden vanaf 4, maar € 1295,- ex btw voor 2 dagen.. mijn god zeg..

[ Voor 3% gewijzigd door CasGas op 28-05-2013 11:03 ]

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
CasGas schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:03:
Iemand die nog leuke "acties" weet voor een What's New training voor 5.1?

Ik wil wel upgraden vanaf 4, maar € 1295,- ex btw voor 2 dagen.. mijn god zeg..
Zelf weet ik dat Global Knowledge af en toe een actie heeft dat je 40% korting krijgt op elke training van VMware, etc.. Enige wat wel is dat je het dan op die exacte dag moet boeken.

Zou zeggen even inschrijven voor een mail, allicht dat andere bedrijven als CompuTrain dit ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:53

tomtom901

Moderator General Chat
Je kan eventueel wel eerst het examen written afleggen zoals ik gedaan heb. Je kan (dus) eventueel de cursus achteraf volgen.

Nu bezig met VCAP-DCA, dat is nog een stapje hoger. Iemand hier die goede tips / study guides heeft voor dit examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 13:13

CasGas

.

ro3lie schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:20:
[...]

Zelf weet ik dat Global Knowledge af en toe een actie heeft dat je 40% korting krijgt op elke training van VMware, etc.. Enige wat wel is dat je het dan op die exacte dag moet boeken.

Zou zeggen even inschrijven voor een mail, allicht dat andere bedrijven als CompuTrain dit ook doen?
Bedankt voor de tip, ik zie dat ze nu ook een actie hebben lopen, maar is alleen geldig voor 4-5 daagse trainingen, what's new is maar 2 dagen.

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 16:45
Ik ga volgende maand mijn eerste VMWare examen doen namelijk Install configure and manage 5.1
Vind het echt super balen dat VMWare eist dat je klassikaal de les volgt. Kost veel te veel tijd.
Houden ze hier aan vast voor elke training of alleen voor de start?
Ik heb het op hun site niet kunnen vinden.

Binnenkort met autolab een ESX omgeving bouwen en stoeien maar.
Iemand nog tips, trucs, leesmateriaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-04 22:00
Ik hoop dat jullie hier antwoord hebben op t volgende;

voor het behalen van vcp5-dt moet je eerst vcp5-dc hebben..
Nou wil het dat ik beide trainingen heb gedaan, dc nog niet ingepland maar morgen wel een dt examen heb staan...

kan ik dat examen gewoon doen en ben ik dan na het behalen van vcp5-dc automatisch voor beide certified als ik het examen morgen haal? Of moet je dan gewoon nog een keer examen doen voor dt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
ChrisVrolijk schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:07:
Ik ga volgende maand mijn eerste VMWare examen doen namelijk Install configure and manage 5.1
Vind het echt super balen dat VMWare eist dat je klassikaal de les volgt. Kost veel te veel tijd.

Binnenkort met autolab een ESX omgeving bouwen en stoeien maar.
Iemand nog tips, trucs, leesmateriaal?
Het antwoord op je vraag is niet zo heel erg goed te beantwoorden als we je kennisniveau van VMware vSphere niet weten. Maar als je er net mee begint is het zeker wel goed om de VCP-ICM cursus te doen en daarna uitvoerig te gaan spelen in een thuislabje. Ga niet meteen al een week na de cursus je examen inplannen, want je zakt geheid.

Een goede docent heeft trouwens wel tips, trucs en adviezen voor goed studiemateriaal. Waar ga je de cursus doen?
Staatslot schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:39:
Ik hoop dat jullie hier antwoord hebben op t volgende;

voor het behalen van vcp5-dt moet je eerst vcp5-dc hebben..
Nou wil het dat ik beide trainingen heb gedaan, dc nog niet ingepland maar morgen wel een dt examen heb staan...

kan ik dat examen gewoon doen en ben ik dan na het behalen van vcp5-dc automatisch voor beide certified als ik het examen morgen haal? Of moet je dan gewoon nog een keer examen doen voor dt?
Voor zover bij mij bekend kun je het VCP5-DT examen gewoon doen alleen krijg je dan inderdaad de certificering nog niet. Die krijg je namelijk pas als je aan alle voorwaarden hebt voldaan.

Zo kun je ook VCP5-DCV examen doen nog voor je de verplichte cursus hebt gedaan en ook daarbij geldt uiteraard hetzelfde.

Ik ben benieuwd of je het haalt trouwens. Ik vond het echt een heel erg moeilijk examen en ben er bij de eerste poging dan ook keihard voor gezakt.

[ Voor 33% gewijzigd door EdwinB op 27-06-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Thanks voor je reactie, ik heb hard geleerd zal het morgen laten weten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Staatslot op 27-06-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Je antwoord was trouwens wel te vinden op de VMware website zag ik: http://mylearn.vmware.com...rt&pID=certification#4870

Als ik jou was geweest had ik dat toch eerst even uitgezocht voordat ik het examen inplande :p

Voor de VCAP examens geldt dit trouwens niet. Hier zitten wel voorwaarden aan vast dat je eerst VCP5-DCV moet zijn voordat je bijvoorbeeld het VCAP5-DCA examen mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ChrisVrolijk schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:07:
Hier houden ze gelukkig aan vast. Zo blijft het VCP papiertje in de markt ook nog iets waard, in plaats van de MCSA/MCSE "certificeringen" die je bij een pakje boter lijkt te krijgen tegenwoordig. Een VCP-er heeft in ieder geval een goede basistraining genoten, dat is bij een MCSA/E-er nog maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
[b]EdwinB schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:58

[...]

Ik ben benieuwd of je het haalt trouwens. Ik vond het echt een heel erg moeilijk examen en ben er bij de eerste poging dan ook keihard voor gezakt.
Super blij, geslaagd, met een 438 score :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:58

Tys

Tyson schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 01:09:
Ik moet ook nog steeds eens mijn VCP halen, ik werk inmiddels ~3 jaar met VMWare (ESXi) en zal ook het broodnodige weten om de certificering te behalen (plus een hoop meer). Alleen de kosten vallen me erg tegen. Voor iemand die het niet vergoed krijgt is een investering van minimaal ~3800euro niet binnen 2 jaar terug te verdienen, laat staan er op vooruitgaan ..

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dit verhaal financieren. Vergoeding door werkgever? Of gewoon investeren en maar hopen dat je er qua salaris op vooruit gaat?
Wat 3 jaar geleden een probleem was is nu nog steeds zo, best jammer. Had graag al een hele batch VMWare certificeringen willen behalen, maar de kosten zijn gewoon te hoog. Toch maar eens op zoek naar een nieuwe werkgever, want het is in mijn ogen echt een gemiste kans. Hoewel certificering natuurlijk niet het belangrijkste is.

Vanmiddag dus maar snel even 'VMWare Certified Associate - Data Center Virtualization' behaald. Online 'training' doorgekeken en online examen afgenomen. Stelt eigenlijk helemaal niets voor. De 'Cloud' variant laat ik maar voor wat het is ..

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-05 16:44
Tyson schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:44:
[...]

Wat 3 jaar geleden een probleem was is nu nog steeds zo, best jammer. Had graag al een hele batch VMWare certificeringen willen behalen, maar de kosten zijn gewoon te hoog. Toch maar eens op zoek naar een nieuwe werkgever, want het is in mijn ogen echt een gemiste kans. Hoewel certificering natuurlijk niet het belangrijkste is.

Vanmiddag dus maar snel even 'VMWare Certified Associate - Data Center Virtualization' behaald. Online 'training' doorgekeken en online examen afgenomen. Stelt eigenlijk helemaal niets voor. De 'Cloud' variant laat ik maar voor wat het is ..
Had hem ook gezien, maar weet niet of het de 100 euries waard is.. bedoel.. je hebt cert A van 100 euries, waar je de basis van basis krijgt, tegenover de 'echte' certs van 3k+ elk waar je specifieke kennis krijgt..
(waren de echte certs maar 100 euries, dan had ik ze allemaal gedaan :P )

[ Voor 3% gewijzigd door DXaroth op 27-08-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Arfman schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:16:
Hier houden ze gelukkig aan vast. Zo blijft het VCP papiertje in de markt ook nog iets waard, in plaats van de MCSA/MCSE "certificeringen" die je bij een pakje boter lijkt te krijgen tegenwoordig. Een VCP-er heeft in ieder geval een goede basistraining genoten, dat is bij een MCSA/E-er nog maar afwachten.
Tja het heeft twee kanten, ik heb een aantal jaar geleden de cursus gedaan voor VCP 4.1, maar nooit meer examen gedaan... Ik dacht destijds eerst eens wat werkervaring opdoen en komt later wel. Van uitstel komt dan helaas afstel...

Maar nu wil ik eigenlijk wel VCP 5 gaan doen, moet ik weer opnieuw zo'n basiscursus, terwijl ik VMware echt wel snap... Ik zit er hard aan te denken om eerst het examen te halen en daarna de cursus inplannen om een situatie zoals eerder te voorkomen...

Tot wanneer kun je VCP 5 halen en (wanneer) gaat dit over in 5.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Hahaha!

Voor meer mensen met hetzelfde "probleem":

Afbeeldingslocatie: http://mylearn.vmware.com/courseware/171944/VCP5-DCV_20130702sm.jpg

Een what's new training voldoet! Scheelt toch weer 1000 euro, met hetzelfde resultaat!
VCP5

[ Voor 63% gewijzigd door BlakHawk op 28-08-2013 14:30 ]

• EdwinB
Vorige week donderdag op VMworld in San Francisco het VCAP5-DCA examen gedaan. Normaal gesproken duurt het dan zeker een week of 2 voordat je de uitslag krijgt. Dit keer kreeg ik dus wel erg snel al de uitslag na 4 werkdagen.

Een mooie PASS met 367 punten :-)

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:53

tomtom901

Moderator General Chat
Netjes.. moeilijk? Hoe heb je geleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 19:47
Vandaag mijn VCP5-DCV examen gehaald, eigenlijk viel hij me reuze mee. Vond mijn VCP3 moeilijker, misschien ook wel omdat ik toen ik die deed veel minder ervaring met VMware had.

[ Voor 6% gewijzigd door Dracula op 06-09-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:24

m0nk

16-09-2003 15.15

Kick! Gaan er hier nog mensen naar Vmworld Barca 15okt as?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 08:07
Ik zou ook graag beginnen met vmware maar als ik zo lees dat de kosten in de duizenden euro's liggen dan zal ik er toch maar vanaf zien. Mijn werkgever zal er in elk geval niet willen tussenkomen, dat weet ik nu al, de kosten zullen te hoog zijn.

Als ik het goed begrijp zou ik moeten beginnen met een vcp examen waar ik dan een bijhorende cursus moet voor doen. Wat is de goedkoopste manier om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

je kan ook eerst de vca examens doen. kost niets.

New Associate Level Certifications Released
We've just released three new certifications to verify your understanding of core data center virtualization, cloud, and workforce mobility topics. The new VMware Certified Associate (VCA) certification lets you demonstrate your technical knowledge and ability to stay informed on strategically important technologies

VMware Certified Associate - Data Center Virtualization
VMware Certified Associate - Cloud
VMware Certified Associate - Workforce Mobility

goedkoop zal je niet snel in nederland vinden verwacht ik, denk toch aan rond de 3000 euro. wat een optie kan zijn (weet niet of het erkend word door VMware) http://www.koenig-dl.com/vmware-vsphere-training.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door Oid op 08-10-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
XTG (www.xtg.nl) heeft ook nog wel eens aanbiedingen. Meestal last minute plekken die over zijn. Standaard kost een vSphere 5 ICM cursus daar 2995 euro, maar als je aanstaande maandag al op cursus kan kost hij nog 'maar' 2250 euro.

Nog steeds een bedrag wat je niet zomaar in jezelf wil investeren als je misschien wel iets met virtualisatie zou willen gaan doen. Elke werkgever zou bereid moeten zijn om dit bedrag over te hebben voor zo'n cursus als de werknemer dit goed kan gebruiken in zijn (toekomstig) dagelijks werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 20:37
Oid schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:17:
je kan ook eerst de vca examens doen. kost niets.

New Associate Level Certifications Released
We've just released three new certifications to verify your understanding of core data center virtualization, cloud, and workforce mobility topics. The new VMware Certified Associate (VCA) certification lets you demonstrate your technical knowledge and ability to stay informed on strategically important technologies

VMware Certified Associate - Data Center Virtualization
VMware Certified Associate - Cloud
VMware Certified Associate - Workforce Mobility

goedkoop zal je niet snel in nederland vinden verwacht ik, denk toch aan rond de 3000 euro. wat een optie kan zijn (weet niet of het erkend word door VMware) http://www.koenig-dl.com/vmware-vsphere-training.aspx
De VCA examens zijn zover ik begreep maar tijdelijk gratis via kortingscode : http://www.perfectcloud.o...e-plus-free-exam-voucher/

Daarna zijn ze wel gewoon betaald.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

glennvho schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:42:
Ik zou ook graag beginnen met vmware maar als ik zo lees dat de kosten in de duizenden euro's liggen dan zal ik er toch maar vanaf zien. Mijn werkgever zal er in elk geval niet willen tussenkomen, dat weet ik nu al, de kosten zullen te hoog zijn.

Als ik het goed begrijp zou ik moeten beginnen met een vcp examen waar ik dan een bijhorende cursus moet voor doen. Wat is de goedkoopste manier om dit te doen?
Maar werk je nu al met virtualisatie? Of ga je daarmee beginnen? Wat is je insteek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 15:33

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

punisher007 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:26:
[...]

De VCA examens zijn zover ik begreep maar tijdelijk gratis via kortingscode : http://www.perfectcloud.o...e-plus-free-exam-voucher/

Denk dat ik deze ook maar eens ga doen dan ! :)
Kijken of mijn "basis" kennis beetje op peil is.

9850X3D, x870, 5070TI, 64GB, Sonos, Samsung, Speciaalbier, Hardlopen, Fitness, Voetbal, F1, informatieanalist in ziekenhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 08:07
Arfman schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 08:08:
[...]

Maar werk je nu al met virtualisatie? Of ga je daarmee beginnen? Wat is je insteek?
Nog niet echt maar ben er wel al een paar keer mee in aanraking gekomen. Bedoeling is dat we bij ons in het bedrijf als maar meer virtualisatie gaan gebruiken bij onze klanten dus ik zou graag mijn kennis over vmware wat opschroeven.

Ik heb net het VCA-VCD examen gedaan met die kortingscode en ik ben erdoor! :)

Hoe ontvang je dat certificaat eigenlijk? Nu heb ik het tabblad van het examen nog openstaan met daarin de melding dat ik erdoor ben, wordt dit opgestuurd met de post of krijg je dit per mail toegestuurd?

EDIT: ik had niet gezien dat je onderaan nog op next kon klikken. Daarna stond er dus dat het binnen de 30 kalenderdagen wordt opgestuurd per mail.

[ Voor 9% gewijzigd door glennvho op 10-10-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Hoe lang werkt die kortingscode eigenlijk? Ik wil hem wel graag doen, maar heb daar nu even geen tijd voor..
Anderzijds, je kan hem zo vaak doen als je wilt dus misschien hoef ik er ook niet voor te leren..
Sowieso is het geen "professional" certificering, maar het geeft (totdat ik die ooit mag doen van het werk) wel enige kennis van vmware aan.

9850X3D, x870, 5070TI, 64GB, Sonos, Samsung, Speciaalbier, Hardlopen, Fitness, Voetbal, F1, informatieanalist in ziekenhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
punisher007 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:26:
[...]

_/-\o_ voor de tip!
Ik heb net VCA-DCV gedaan en mn basiskennis is prima op orde kwam ik achter, 360 punten :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 21:27

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Oogje schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:25:
[...]

_/-\o_ voor de tip!
Ik heb net VCA-DCV gedaan en mn basiskennis is prima op orde kwam ik achter, 360 punten :)
Hier ook, exact hetzelfde! Het kwam soms een beetje over als een sales pitch, maar het was wel interessant. En aangezien ik op het moment toch loop te friemelen met ESXi kwamen er toch nuttige dingen voorbij.

Alleen wel erg jammer dat de Professional certificaten zo belachelijk duur zijn.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

glennvho schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:38:
Nog niet echt maar ben er wel al een paar keer mee in aanraking gekomen. Bedoeling is dat we bij ons in het bedrijf als maar meer virtualisatie gaan gebruiken bij onze klanten dus ik zou graag mijn kennis over vmware wat opschroeven.
Dan moet het bedrijf waar je voor werkt die training betalen, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Laatst online: 09-05 13:01
Ik ben helaas voor een van de nieuwe VCA examens gezakt. Is het mogelijk om deze nogmaals te doen met de voucher code? Als ik me nogmaals via VMware probeer te registreren krijg ik de melding "You already have an existing authorization, please go to the Getting Started section to view it."
Bij Getting Started staat dat ik het examen moet schedulen via Pearson VUE, en daar staat dat ik gefailed ben voor het examen.

Enig idee hoe ik dit examen nog een keer kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Wachten tot ze verwerkt hebben dat je gezakt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik denk dat oogje gelijk heeft. Ik zag in de retake policy in ieder geval staan dat er geen echte vereiste wachtperiode tussen examens is in de zin van ... na zakken mag je pas 2 weken later weer proberen. Maar laat aub even weten of het nog gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Ik ben net gezakt voor Cloud en ik zie dat je 7 dagen moet wachten voordat je nog een keer mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Vreemd, ik meen gelezen te hebben dat er geen tijd tussen hoefde te zitten. Ik heb het nog even gecontroleerd en het staat zelfs hier: http://mylearn.vmware.com...rtification/faqs.cfm#8380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Misschien ivm de vouchercode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Dan ga ik toch even de fundamentals lesstof doornemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Laatst online: 09-05 13:01
Ik heb het examen voor de tweede keer afgenomen. Voucher code en korting waren nog steeds geldig. Deze keer van te voren goed de lesmaterialen doorgenomen en nu wel geslaagd met 380 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Inmiddels alle drie behaald met dank aan door Bjorn gegeven tip. Zonder tip ging het wederom nooit zo simpel.

[ Voor 198% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 19-08-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Grappig examen dat VCA-DCV. Met ervaring wel erg makkelijk. 460/500 gehaald :)

Vandaag ook met de post het papieren VCAP5-DCA certificaat binnengekregen. Ondanks dat ik na 4 werkdagen de uitslag van het examen al had, duurde het verzenden van een envelopje toch weer zo'n 6 weken.

[ Voor 57% gewijzigd door EdwinB op 17-10-2013 20:34 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste