[VMware Certified] Ervaringen en Discussies - Deel 1

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Wimo. schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:27:
[...]

Heb wel een paar stomme fouten gemaakt... 8mb blocksize 8gb-512 .. ik vul 8 in .. zucht. En wel meer van dat soort dingen. Nu maar hopen dat de meeste vragen over 2 weken gelijk zijn :+
Heb je niet de vraag gehad hoe je het moet regelen als je een CD wil branden met de ESX host? |:( Die had iemand bij ons in de 'pool' gehad..

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:31

Wimo.

Shake and Bake!

the-edge schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:28:
[...]

Heb je niet de vraag gehad hoe je het moet regelen als je een CD wil branden met de ESX host? |:( Die had iemand bij ons in de 'pool' gehad..
Nee, wat moet ik me daar bij voorstellen? Direct op de host een brander?!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Paradox schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:59:
Vorige week de Whats New gedaan van vSphere 5. Nu nog wachten tot de examens in de lucht komen...
Had het veel toegevoegde waarde?

Ik zit er namelijk aan te denken om zonder de "Whats New in vSphere 5" het examen te doen....

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb de topicstart geupdate met de vereisten voor VCP5 en de nieuwe desktop certificering.

[ Voor 28% gewijzigd door Turdie op 01-09-2011 15:04 ]

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Ben benieuwd hoe het nieuwe examen wordt. Binnen nu en een paar maanden ben ik van plan "What's new" te volgen voordat ik het VCP examen afneem.

@Paradox, was het nog interessant om What's new te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Zo: VSP5 binnen. Ik heb de upgrade van 4 naar 5 gedaan. En daarna ook nog VMware License Expert.

LinkedIn WoT Cash Converter

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-09 12:49
Ik heb v/d week het VCA-DT examen gedaan (VMware View 4.6) en gehaald.

Tot vorige week was dit examen nog een vereiste om VCP-DT te mogen doen, maar dat hebben ze nu dus aangepast. De enige voorwaarde voor VCP-DT is nu dus het VCP certificaat.

Binnenkort VCP-DT doen en VCP5. Weet alleen nog niet in welke volgorde ik het ga doen, al zal VCP5 wel voor eind februari "moeten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
EdwinB schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:39:
[...], al zal VCP5 wel voor eind februari "moeten".
Wrom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Already a VCP4? There is no course requirement until February 29, 2012.

http://mylearn.vmware.com...fm?plan=12457&ui=www_cert

[ Voor 37% gewijzigd door Pascal Saul op 11-09-2011 12:40 ]

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Hoppa, tweede poging ging beter en nu ben ik VCP. Op naar MCTS....

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Wimo. schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:30:
Hoppa, tweede poging ging beter en nu ben ik VCP. Op naar MCTS....
Nais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Zijn er meer mensen in NL die het VCA-DT examen hebben gedaan?

Certification #: VCADT-236

Het lijkt erop dat ik de 236e in de wereld ben die dit examen gehaald heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
VCP-410 examen gehaald. Wel wat later gedaan dan eerst gepland. Er werden veel tricky vragen gesteld over HA/DRS, VMFS datastores en verder wat over maximums, maargoed, het papiertje is binnen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sharpp op 13-10-2011 14:50 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Sharpp schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:47:
VCP-410 examen gehaald. Wel wat later gedaan dan eerst gepland. Er werden veel tricky vragen gesteld over HA/DRS, VMFS datastores en verder wat over maximums, maargoed, het papiertje is binnen. :)
Gefeliciteerd, ga je 5.0 ook nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een idee of VMware ook een soortgelijk programma heeft als Microsoft Technet (Permanente toegang tot alle licenties voor testdoeleinden voor een "democratische" prijs)?

Een kleine zoektocht is leverde niet veel op. ESXi kan je gratis halen, maar de leuke Enterprise opties zijn allemaal beperkt in tijd. De bedoeling is dus om een permanent testlab op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
Wimo. schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:28:
[...]

Gefeliciteerd, ga je 5.0 ook nog doen?
Ik had dit niet in de planning staan. Ik zie nu dat ik geen What's New cursus hoef te volgen als ik dit examen afleg vóór maart 2012. Ik overweeg het nu wel.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:55:
Heeft er iemand een idee of VMware ook een soortgelijk programma heeft als Microsoft Technet (Permanente toegang tot alle licenties voor testdoeleinden voor een "democratische" prijs)?

Een kleine zoektocht is leverde niet veel op. ESXi kan je gratis halen, maar de leuke Enterprise opties zijn allemaal beperkt in tijd. De bedoeling is dus om een permanent testlab op te zetten.
Als je als bedrijf partner bent kun je (gratis) NFR licenties bestellen bij Vmware.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 18:10
Ik hoop voor mijn VCP te kunnen gaan begin volgend jaar. Kost me gelukkig niets (opleiding+examen).

Is het boek "Mastering Vsphere 5" een goede voorbereiding hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Jormungandr schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:13:
Ik hoop voor mijn VCP te kunnen gaan begin volgend jaar. Kost me gelukkig niets (opleiding+examen).

Is het boek "Mastering Vsphere 5" een goede voorbereiding hierop?
Je moet sowieso ook een cursus doen dat is een vereiste voor VCP. Mastering Vsphere 5 is een goed boek, de auteur Scott Lowe is ook echt een goeroe in de VMware wereld.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 15-10-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Situatie: Een tijdje terug op cursus geweest, nu aankomende maandag examen. Ik heb nog niks geleerd. Ik heb al wel voldoende kennis (denk ik) hoe de diverse funties heten, wat ze doen en hoe ze werken. Hands on ervaring ontbreek het ook niet aan.

Toch weet ik niet zeker of ik nu op voldoende niveau zit voor het VCP (4) examen, heeft iemand nog misschien een tip voor mij van wat ik absoluut moet doorlezen en/of oefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Zou minimaal de blueprint van het examen doornemen en toch maar goed leren voor aankomende maandag, anders ben ik bang dat je het toch niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33

Arfman

Drome!

ebia: pfoe, dat wordt lastig! Ze gaan dingen vragen zoals "hoeveel poorten kan een distributed vSwitch maximaal hebben", zaken die je in de praktijd eigenlijk nooit tegenkomt/hoeft te weten. Exam blueprints doornemen inderdaad en een oefenexamen downloaden uit het grijze circuit. De vragen zullen niet overeenkomen maar het geeft je wel een idee van je kennislevel en leert je omgaan met de vraagstelling.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Ik ging al even aan de slag met wat oefenexamens, maar inderdaad compleet kansloos. Toch best nog veel stof, dat kan ik gewoon niet verwerken in zo'n korte tijd. Nu naar volgende maand. Bedankt voor het wijzen op die blueprint, dat kende ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
ebia schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:20:
Ik ging al even aan de slag met wat oefenexamens, maar inderdaad compleet kansloos. Toch best nog veel stof, dat kan ik gewoon niet verwerken in zo'n korte tijd. Nu naar volgende maand. Bedankt voor het wijzen op die blueprint, dat kende ik nog niet.
Neem dit document (VMWare Configuration Maximums) ook eens door zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Vanmorgen ook geslaagd voor mijn VCP410. Had het in april al eens geprobeerd... Blijft een spannend moment, op die knop drukken dat je klaar bent. Gelukkig: Congratulations :)

[ Voor 9% gewijzigd door wizl op 28-10-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 17:54
Ik heb begin dit jaar mijn VCP 4.1 gehaald... tijdje geleden dus weer.
Nu wil ik ook vóór eind februari de upgrade zonder verplichte cursus doen naar VCP 5.0

Wat is volgens jullie de beste voorbereiding? Uiteraard weer de maximums door gaan nemen, deze heb ik weer in PDF vorm gevonden bij VMware, maar is er ook een goed uittreksel in wellicht PDF vorm voor nieuwe zaken??

Kortom hoe kom ik weer beslagen ten ijs? :)

Wat kost overigens een Vmware VCP examen los, kon ik nergens terugvinden. :?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
shadowman12 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:25:
[...]

Je moet sowieso ook een cursus doen dat is een vereiste voor VCP. Mastering Vsphere 5 is een goed boek, de auteur Scott Lowe is ook echt een goeroe in de VMware wereld.
Vergeet de co-author Gabrie van Zanten niet ;)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Charlie932 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:58:
Ik heb begin dit jaar mijn VCP 4.1 gehaald... tijdje geleden dus weer.
Nu wil ik ook vóór eind februari de upgrade zonder verplichte cursus doen naar VCP 5.0

Wat is volgens jullie de beste voorbereiding? Uiteraard weer de maximums door gaan nemen, deze heb ik weer in PDF vorm gevonden bij VMware, maar is er ook een goed uittreksel in wellicht PDF vorm voor nieuwe zaken??

Kortom hoe kom ik weer beslagen ten ijs? :)

Wat kost overigens een Vmware VCP examen los, kon ik nergens terugvinden. :?
Gefeliciteerd!

Heb vanochtend ook mijn VCP 4.1 gehaald >:)
Ik wil ook meteen maar doorgaan met VCP5. Een examen kost 175euro, echter er zwerven codes rond (vmug.nl?) waarmee je korting krijgt en 120euro moet aftikken.

Simon long heeft trouwens ook sinds kort practise exams.

[ Voor 5% gewijzigd door mcv op 28-10-2011 19:09 ]

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Op VMworld Copenhagen kreeg je kaartjes met 50% korting voor VCP, maar die codes waren alleen tijdens VMworld geldig begreep ik. Heb daardoor nu wel mijn VCP5 examen ingepland, nu nog even kijken wanneer ik het examen ga doen :P

Ter voorbereiding Mastering vSphere 5 gehaald op VMworld. Scott Lowe zat op dat moment bij de boekenshop dus ik heb nu een gesigneerde versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 18:10
Ben eens benieuwd of ik Mastering Vsphere 5 terug kan vinden op de boekenbeurs in Antwerpen.
Dat, of ik moet het ergens zien te bietsen bij de VMware jongens bij ons op het bureau.

Tijd voor studeren heb ik genoeg aangezien het examen nog niet vast staat. (EMC Internal course/exam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 17:54
Ik zal er een dezer dagen ook eens mee gaan stoeien!
Toch gaat het hard in de ICT qua versies..... heb je net 1 jaar VCP 4.1, kan je een jaar later alweer door voor 5.1

;)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Maandag begint mijn 5 daagse cursus "VMware vSphere 5: Install, Configure, Manage" half december een Workshop dag en examen volgt dan nog.. Ben nog niet ervaren met Vmware behalve de Workstation versie.

Tis verplichte kost dus moet hem vd zaak halen.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Bah vorige week VCP510 net niet gehaald. Had 285 punten en baalde achteraf toch wel dat ik teveel op ervaring had bedacht het te gaan halen. Voor de volgende keer ga ik zeker wel even wat vragen oefenen via www.examcollection.com

• ZeRoC00L
  • Niet online
Charlie932 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:55:
Ik zal er een dezer dagen ook eens mee gaan stoeien!
Toch gaat het hard in de ICT qua versies..... heb je net 1 jaar VCP 4.1, kan je een jaar later alweer door voor 5.1

;)
Valt wel mee, vSphere 4 (examen) was er al vanaf eind 2009, dus nu 2 jaar later is er weer een nieuwere versie.

Volg je bankbiljetten

• Sharpp
Hoelang duur het eigenlijk na het behalen van het VCP examen de VMware Workstation licentie wordt opgestuurd? Ik heb goed een maand geleden mijn adresgegevens moeten bevestigen.

Steam

• Hennie-M
  • Laatst online: 30-09 16:23
dan zou je het al binnen moeten hebben. Ik heb 3 weken na mijn vcp5 examen een mail gehad waarin ik wat zaken moest bevestigen. Een uur daarna kwam mijn licentiekey in de mail.

Maar je moet wel een account hebben op vmware.com

• Sharpp
Ik dacht dat er een VCP welcome kit wordt opgestuurd met daarin de licentie. Ik denk dat ik maar certification@vmware.com ga mailen.

Steam

• Pascal Saul
Kan twee maanden duren voordat je de licentie + certificaat ontvangt. Ik heb in juni weer een VCP gehaald maar bij de eerste keer opsturen is het blijkbaar ergens in de atlantische ocean gezonken. De tweede keer opsturen heeft ook ruim 6 weken in beslag genomen. Werd wel netjes door de pakketservice gebracht deze week terwijl het door de brievenbus kon.

Ik heb trouwens nog nooit een key per mail gehad ondanks ik meerdere accounts heb?

Verwijderd

Ik heb vorige maand de cursus VMware vSphere: Install, Configure, Manage v5 gevolgd en het is de bedoeling om binnekort ook de VCP5 certificatie te behalen.

Om mijn kennis wat op te frissen en te vervolledigen ben ik nu op zoek naar een goed boek. Het zou leuk zijn als dit boek ook een meerwaarde biedt naar het behalen van de certificatie (dan bedoel ik bv tips ed.)

Na wat zoekwerk lijk ik steeds terug te komen bij Mastering VMware vSphere 5 (Sybex). Zijn er hier mensen die dit boek reeds gelezen hebben (of de V4 editie) en dit kunnen aanbevelen?

Andere aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Mijn instructeur had het ook over het Sybex boek. Er is gewoon nog niet heel veel informatie over te vinden.
Raar dat je instructeur zelf geen tips heeft gegeven, overigens, de informatie uit de cursus is maar 60% (gokje) van de kennis die je nodig hebt om te kunnen slagen. Duik vooral in Distributed switches, Storage DRS en storage troubleshooting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:26:Om mijn kennis wat op te frissen en te vervolledigen ben ik nu op zoek naar een goed boek. Het zou leuk zijn als dit boek ook een meerwaarde biedt naar het behalen van de certificatie (dan bedoel ik bv tips ed.)

Na wat zoekwerk lijk ik steeds terug te komen bij Mastering VMware vSphere 5 (Sybex). Zijn er hier mensen die dit boek reeds gelezen hebben (of de V4 editie) en dit kunnen aanbevelen?

Andere aanraders?
Mastering vSphere 5 van Scott Lowe is een leuk boek en leest lekker weg, maar je gaat er je VCP5 niet mee halen. Ik twijfel ook erg aan een meerwaarde van het boek na je certificatie. Het gaat op geen enkel onderwerp diep in op de stof en is dus erg globaal en easy-to-understand geschreven.

Verder zijn er helaas nog erg weinig vSphere 5 boeken op de markt. vSphere 5 Clustering Deepdive van Duncan Epping en Frank Denneman is natuurlijk een hele goede op het vlak van HA en DRS. Dit boek gaat echt heel diep op de technische aspecten in van deze onderwerpen. Het boek kun je gemakkelijk bestellen bij comcol.nl of bij amazon.com als e-book. Helaas heb je dan net de aanbieding gemist van gisteren waarbij het e-book maar $ 5 kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hennie-M schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:28:
Mijn instructeur had het ook over het Sybex boek. Er is gewoon nog niet heel veel informatie over te vinden.
Raar dat je instructeur zelf geen tips heeft gegeven, overigens, de informatie uit de cursus is maar 60% (gokje) van de kennis die je nodig hebt om te kunnen slagen. Duik vooral in Distributed switches, Storage DRS en storage troubleshooting.
Mja, niet bij stilgestaan om de instructeur hierover aan te spreken. Ik ging er toen vanuit dat de cursusboeken voldoende waren. Hij verwees wel naar de PDF's op de VMware website. Maar dan spreken we in totaal over enkele 1000 pagina's. Wat betreft het VCP examen raadde hij Testking aan, maar goed, die weg wil ik liever niet opgaan...
EdwinB schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:28:
[...]
Mastering vSphere 5 van Scott Lowe is een leuk boek en leest lekker weg, maar je gaat er je VCP5 niet mee halen. Ik twijfel ook erg aan een meerwaarde van het boek na je certificatie. Het gaat op geen enkel onderwerp diep in op de stof en is dus erg globaal en easy-to-understand geschreven.
Heb het boek ondertussen binnen en ben al aan het lezen gegaan. Leest inderdaad maar vlot, maar ben nog maar aan hoofdstuk 3. We zullen zien...
Verder zijn er helaas nog erg weinig vSphere 5 boeken op de markt. vSphere 5 Clustering Deepdive van Duncan Epping en Frank Denneman is natuurlijk een hele goede op het vlak van HA en DRS. Dit boek gaat echt heel diep op de technische aspecten in van deze onderwerpen. Het boek kun je gemakkelijk bestellen bij comcol.nl of bij amazon.com als e-book. Helaas heb je dan net de aanbieding gemist van gisteren waarbij het e-book maar $ 5 kostte.
Bedankt voor de boektip, zal ik zeker ook nog nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
EdwinB schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:28:
[...]
Dit boek kreeg ik ook aangeraden als tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:41
Twee kleine vraagjes die een eigen topic niet waard zijn.
1. de licentie die ingevoerd wordt in vSphere worden die online gecheckt?
2. waarom geen vApps gebruiken i.p.v. folders en resource pools? vApps worden getoond in zowel de Host and Clusters Inventory alsmede de VMs and Templates.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Maandag VCP5 examen gehaald \o/

@Mentox:

1) Nee
2) Een vApp is alsnog een Resource Pool, dus niet gebruiken als je die niet echt ergens voor nodig hebt

• EdwinB
Op 16 december ook nog 'even' het VCAP-DCA examen gedaan. Een collega had het examen al twee keer gedaan en met wat hints en tips van hem durfde ik het wel aan. Collega heeft gisteren te horen gekregen dat hij geslaagd is :) Ik moet nog wat geduld hebben en verwacht het resultaat op 3 januari.

• Arfman

Arfman

Drome!

Goed bezig EdwinB!

Ik heb dit jaar mijn MCITP:SA traject afgerond, hopelijk volgend jaar de tijd krijgen/vinden om van mijn VCP4 VCP5 te maken :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Gisteren de officiele papieren van vmware ontvangen (vcp4) inclusief workstation licentie.
Helaas is de licentie voor versie 7 en niet versie 8 :-(

Is daar nog iets aan te doen? Versie 8 is toch alweer even uit :?

Computer says NO!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:33
mcv schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:46:
Gisteren de officiele papieren van vmware ontvangen (vcp4) inclusief workstation licentie.
Helaas is de licentie voor versie 7 en niet versie 8 :-(

Is daar nog iets aan te doen? Versie 8 is toch alweer even uit :?
VCP 5 halen ;)

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Arfman schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:41:
Goed bezig EdwinB!

Ik heb dit jaar mijn MCITP:SA traject afgerond, hopelijk volgend jaar de tijd krijgen/vinden om van mijn VCP4 VCP5 te maken :)
Thanx Arfman. Helaas het jaar niet afgerond met nog een VMware certificaat. Vanochtend een poging gewaagd op VCP4-DT op basis van ervaring en het helaas net niet gehaald (285 punten). Binnenkort nog maar een keertje proberen en wat meer leren (ALLE poorten, feitjes en alles waar je zelf nooit mee werkt bijv. Kiosk mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja dat is ook zo fijn inderdaad 8)7

"Hoeveel poorten heeft een distributed vSwitch maximaal?"
Blijkt het antwoord 4096 te zijn (volgens mij, uit m'n hoofd). Tja, als je een dergelijk grote omgeving hebt dat je daar tegenaan loopt heb je allang maatregelen genomen lijkt me. Erg nuttig vind ik dergelijke vragen niet, net zoals de examenvraag "hoe moet je een VM instellen zodat je een CD kunt branden in de ESX host". Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Arfman schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:23:
Ja dat is ook zo fijn inderdaad 8)7

"Hoeveel poorten heeft een distributed vSwitch maximaal?"
Blijkt het antwoord 4096 te zijn (volgens mij, uit m'n hoofd). Tja, als je een dergelijk grote omgeving hebt dat je daar tegenaan loopt heb je allang maatregelen genomen lijkt me. Erg nuttig vind ik dergelijke vragen niet, net zoals de examenvraag "hoe moet je een VM instellen zodat je een CD kunt branden in de ESX host". Tja.
Is het nog steeds zo dat je configuration maxiums pdf bestudeerd je circa 1/5 de vragen kunt beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

MrFX schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 22:57:
[...]

Is het nog steeds zo dat je configuration maxiums pdf bestudeerd je circa 1/5 de vragen kunt beantwoorden?
Dat was met VCP4 wel zo ja. Redelijk nutteloos imho, maargoed. VCP5 nog geen ervaring mee, volgend jaar eerst de MS SCCM training en examen doen, daarna hopelijk VCP5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
MrFX schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 22:57:
[...]

Nee. Bijna geen monstervm vragen in het vcp 5 examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Laatst online: 24-12-2023
Zijn de examenvragen een beetje te vergelijken met de mock exam vragen? Ik heb een examentraining gehad, en de vragen die daar geoefend werden zijn redelijk 1 op 1 te vergelijken met de vragen in het mock exam.
En dat mock exam is erg makkelijk, maar of ik dan ook klaar ben voor het echte examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 15:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Even wat offtopic berichten over een Windows Exchange server verwijderd.. :)

Ik mag morgen voor mijn VCP5. Zin in, ben benieuwd!

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:41
Ik had maar een of twee vragen over de maximums en het examen was vrij gevarieerd, veel meer dan VCP410.

Een vriend van me dacht het examen te redden door braindumps te doen maar hij faalde met 230 punten. Volgens hem waren er slechts 5 vragen van de dump. Het is goed om te zien dat VMware de vragen constant veranderd om de waarde van het certificaat te behouden.

@ Question Mark, good luck!

[ Voor 4% gewijzigd door Mentox op 06-01-2012 13:01 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:30
Ik heb in December het examen gedaan, maar ik vond het examen niveau bedroevend matig, met logisch nadenken en een klein beetje ervaring rondom virtualisatie vlieg je zo door het examen.
Ik wacht nu VCAP 5 af, dit examen is meer praktijk gericht met cases en geen multiple gok vragen.

VCDX zet ik voorlopig nog uit me hoofd na het halen van VCA -DCD/VCAP-DCA. :+

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Thx :) en gehaald overigens met 350 punten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Ik ga 'm volgende vrijdag ook maar doen voordat 1 februari te dichtbij komt :)

VCP3 en VCP4 heb ik beide in een keer gehaald dus mijn verwachting is positief. Alle VSP/VTSP trainingen gebruik ik altijd ter voorbereiding :) Ik ben benieuwd of ik ook door VCP5 vlieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Moet zeggen dat ik overall het VCP5 examen eenvoudiger vond dan VCP4.

Wat meer praktijkgerichtere vragen en zoals al eerder genoemd, wat minder vragen uit het "maximum configuration document". Al met al goed te doen, al zaten er weer een aantal vragen tussen die je in de praktijk niet zo heel snel zult tegenkomen.

Succes in elk geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Pascal Saul schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:22:
Ik ga 'm volgende vrijdag ook maar doen voordat 1 februari te dichtbij komt :)

VCP3 en VCP4 heb ik beide in een keer gehaald dus mijn verwachting is positief. Alle VSP/VTSP trainingen gebruik ik altijd ter voorbereiding :) Ik ben benieuwd of ik ook door VCP5 vlieg.
De deadline is toch eind feb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
MrFX schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:49:
[...]
De deadline is toch eind feb?
Already a VCP4? There is no course requirement until February 29, 2012.

Inderdaad, hoe kom ik dan bij eind januari! Mocht ik het niet halen heb ik nog wat extra tijd, haha.

Wat ik wel merk in de examens dat je steeds meer moet weten gedurende de evolutie van de vSphere versies. In de praktijk gebruik je lang niet altijd alle mogelijkheden maar tijdens het examen krijg je daar soms toch inhoudelijke vragen over. Ook al kom je in de praktijk uit de voeten met vSphere, dan is dat nog geen garantie dat je het examen haalt. We zullen het zien volgende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
Zo, VCP510 gehaald met 350 punten (nadat ik vorige week met 290 was gezakt). Toch best een pittig examen vergeleken met bijv de MS examens die ik heb gedaan (MCITP: SA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Yes yes yes! VCAP4-DCA in the pocket!

Moest wel bijna 20 werkdagen wachten op het verlossende mailtje van VMware, maar ben superblij natuurlijk!!!

Planning is om aanstaande maandag VCP4-DT te herkansen. Heb nog wat daagjes over om me te verdiepen in local mode, kiosk, transfer server en alle poortnummertjes te leren :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:30
EdwinB schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:49:
Yes yes yes! VCAP4-DCA in the pocket!

Moest wel bijna 20 werkdagen wachten op het verlossende mailtje van VMware, maar ben superblij natuurlijk!!!

Planning is om aanstaande maandag VCP4-DT te herkansen. Heb nog wat daagjes over om me te verdiepen in local mode, kiosk, transfer server en alle poortnummertjes te leren :-P
Gefeliciteerd! Hoe heb je de training voor dit examen gedaan, zelfstudie of alle trainingen volgen?
Want ik zit te twijfelen of ik de trainingen klassikaal wil volgen, want het tempo hangt altijd af van de zwakste in de groep.
Om deze rede zou ik puur voor zelfstudie gaan (met natuurlijk voldoende praktijk ervaring).

[ Voor 16% gewijzigd door Hari-Bo op 12-01-2012 14:02 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Ik heb vanochtend 378 punten gehaald. Bij de eerste vraag had ik al zoiets van: als het zo begint dan is het een eitje. Ik was binnen het uur weer buiten en kreeg geen enkele vraag over configuration maximums. De 'dumps' waren vele malen moeilijker vond ik. Een aantal vragen kwamen letterlijk terug, inclusief de volgorde van antwoorden. Ik heb alle VSP/VTSP trainingen op de Partner University gevolgd te samen met jaren praktijk ervaring. Ik vond het examen veel lijken op VCP4 eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Hari-Bo schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:00:
[...]

Gefeliciteerd! Hoe heb je de training voor dit examen gedaan, zelfstudie of alle trainingen volgen?
Want ik zit te twijfelen of ik de trainingen klassikaal wil volgen, want het tempo hangt altijd af van de zwakste in de groep.
Om deze rede zou ik puur voor zelfstudie gaan (met natuurlijk voldoende praktijk ervaring).
Aangezien het DCA examen een 4 uur durende RDP sessie is waarbij je 34 opdrachten moet uitvoeren lijkt het me niet heel erg zinnig om trainingen te volgen.

Het is puur ervaringwerk denk ik. Kennis van de vMA en PowerCLI is wel wat gewenst, maar je haalt het examen ook wel als je die vragen overslaat en voor de rest wel alles goed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Morgen ga ik op voor mijn VCP5 na een aantal weken flink aan de studie te hebben gezeten. Op dit moment kan het voor mijn gevoel nog beide kanten op, 85 vragen uit de braindump kwam op 58% en 30 vragen uit het vmware mock examen eindigde op 78%.

Heb zelf 2 jaar met 4.1 gewerkt (vooral VM management) en heb ik de laatste 2 maanden 3x een lab opgezet waarmee ik aan het spelen ben geweest voor wat handson ervaring. Heb inmiddels het boek "Mastering VMware vSphere 5" van Scott Lowe nagenoeg volledig doorgelezen, moet zeggen dat het voor een technisch inhoudelijk boek prettig weg leest.

Straks nog even de handout (70 pagina's) bestuderen en allicht nog wat kleine zaken opzoeken in de documentatie en dan moet het maar gaan gebeuren...

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
@sPENKMAN: Ik heb zelf niet het gevoel gehad dat het boek van Scott heel erg veel heeft bijgedragen aan mijn inhoudelijke kennis voor het VCP510 examen (ik had daarvoor de 5 daagse ICM al gehad). Het Deepdive boek van Duncan Epping en Frank Denneman echter zeer veel. Als je dat goed doorgelezen hebt, dan weet je heel aardig hoe HA, DRS en StorageDRS werken volgens mij. Ieder geval diep genoeg voor het examen. Echt een aanrader, niet alleen voor als je aan het leren bent voor het examen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
reclamedoos schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:19:
@sPENKMAN: Ik heb zelf niet het gevoel gehad dat het boek van Scott heel erg veel heeft bijgedragen aan mijn inhoudelijke kennis voor het VCP510 examen (ik had daarvoor de 5 daagse ICM al gehad). Het Deepdive boek van Duncan Epping en Frank Denneman echter zeer veel. Als je dat goed doorgelezen hebt, dan weet je heel aardig hoe HA, DRS en StorageDRS werken volgens mij. Ieder geval diep genoeg voor het examen. Echt een aanrader, niet alleen voor als je aan het leren bent voor het examen!
Die heb ik ook liggen maar nog niet open gehad daar ik had begrepen dat de waarde hiervan minder van belang was voor het examen maar wel erg wenselijk was voor een beter begrip van de werking van het hele HA gebeuren...

Op zich is mijn kennis van (storage) vMotion, HA en DRS en hun limitaties redelijk op niveau, vragen hierover gaan me aardig af.

Naja we zullen wel gaan zien wat het gaat worden, mocht het niet lukken zal ik dat boek als eerste open gaan slaan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door sPENKMAN op 20-01-2012 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
In oktober VCP410 gehaald. Wil nu voor 29 februari op voor VCP510. Hopelijk haal ik hem in 1x. Iemand nog tips om te leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
*O* Passed *O*

Ik heb mijn VCP5 in de pocket, geslaagd met 350/500 punten, vanavond lekker een flesje champie open trekken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
sPENKMAN schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:49:
*O* Passed *O*

Ik heb mijn VCP5 in de pocket, geslaagd met 350/500 punten, vanavond lekker een flesje champie open trekken! :D
Congratz. Wat het te doen of pittig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Ik vond het toch best wel pittig, vragen laten voor mijn gevoel echt te veel ruimte over voor verschillende interpetaties. Begrijpend (vanuit VMware denkend) lezen is dan ook soms wel echt nodig.

Op sommige vragen had ik echt geen flauwe notie waar ze het over hadden. Zal wel ergens hebben gestaan wat ik over het hoofd heb gezien.

Het examen is te doen maar het volgen van de cursus is echt niet afdoende, mijn studie heeft bestaan uit:
  • 2 jaar werken met de voorkant (VM's aanmaken, beheren / uitbreiden) en dus bekend raken met de terminologie
  • Het volgen van de verplichte VCP cursus met betreffende labs
  • Mastering vSphere 5 doorgelezen (niet zwaar bestudeerd wel de leukere zaken in labs aangebracht)
  • handout van de cursus met aanvullende informatie doorgenomen
  • prepking tests gedaan om te kijken waar mijn kennis niet voldoende was
  • sponsoring cluster neergezet (live dus) waarbij uptime niet heel belangrijk was, ging puur om extra cpu cycles
Qua eigen tijd buiten de cursus heb ik er zo'n 60-80 uur in gestopt. Met de labs kan ik wel aanraden de verschillende zaken tegenover elkaar te zetten en de verschillen en impact op je omgeving goed te bestuderen. Denk dan aan vCenter versus de Appliance, vSwitches versus dvSwitches, NFS versus iSCSI etc. Zorg dat je alle functies een keer of wat heb neergezet / uitgeprobeerd zodat je bekend bent met de verschillende facetten ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Kan je nu met vcp4 cursus het vcp5 examen doen? Dat heb ik namelijk van de zomer gedaan.

maar ik had het te druk met mijn CCNP studie, eens kijken of ik dat er in een maandje bij kan doen.

[ Voor 60% gewijzigd door it0 op 30-01-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zonder VCP4 zul je de "Whats new" training van Vsphere 5 moeten doorlopen.

http://mylearn.vmware.com...lan.cfm?plan=12457&ui=www

Edit: plaatje staat zelfs in de topicstart notabene...

[ Voor 19% gewijzigd door Question Mark op 30-01-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ok dat zou dan betekenen dat ik in 1 maand vcp4 moet halen en dan mag ik vcp5 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
it0 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:20:
Ok dat zou dan betekenen dat ik in 1 maand vcp4 moet halen en dan mag ik vcp5 doen?
Klopt, dus opschieten !

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

it0 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:20:
Nee, je hebt nog 1 maand om zowel vcp4 als vcp5 te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

En hoe goed is dat te doen?

[ Voor 3% gewijzigd door it0 op 30-01-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ligt compleet aan je theoretische kennis en ervaring van de materie. [/inkopper]

Wat verwacht je nu zelf als antwoord ;) De examens gaan in elk geval redelijk in op de achterliggende theorie, met enkel kennis van de management interface ga je het niet redden. Neem anders gewoon de exam blueprint door, daar staat wel in op welke onderwerpen getoetst gaat worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Question Mark op 30-01-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Question Mark schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:33:
[...]

Nee, je hebt nog 1 maand om zowel vcp4 als vcp5 te halen...
Ik denk dat je nog wel meer tijd hebt om VCP4 te halen, echter als je dan VCP5 gaat doen na 29 februari zul je verplicht de vSphere 5 What's New moeten volgen.

Wanneer de VCP4 examens stoppen weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

EdwinB schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat je nog wel meer tijd hebt om VCP4 te halen, echter als je dan VCP5 gaat doen na 29 februari zul je verplicht de vSphere 5 What's New moeten volgen.
Klopt, it0 wil echter met zijn Vsphere 4 training het VCP5 examen gaan doen (zonder aanvullende training). De enige manier om dat te doen is om voor 29 februari zowel het VCP4 als VCP5 examen te gaan doen.

Ik weet alleen niet of er nog rekening gehouden moet worden met de twee weken verwerkingstijd bij VMWare na het evt. behalen van zijn VCP4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Hij mag vast al VCP5 examen doen als VCP4 nog niet verwerkt is. Je mag zelfs examen doen en daarna pas de cursus volgen. Als je uiteindelijk maar aan beide voorwaarden hebt voldaan krijg je de certificering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
VCP510 ook gehaald met 450 punten.
Veel komt overeen met VC410.

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 09:56

-TAZZ-

X

Deze week m'n VCP510 gehaald met 439/500 punten.
Om eerlijk te zijn begrijp ik de berichten hier niet dat het examen moeilijk of pittig zou zijn.
Ik vond het eerlijk gezegd nog wel meevallen.

Ik heb mijn VCP3 en 4 en best wel een beetje ervaring maar geen vSphere5 training oid gehad.
En dan is het examen erg goed te doen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
EdwinB schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:45:
[...]vSphere 5 What's New moeten volgen.
Daar ben ik nu mee bezig via een online course op Partner Central.
Net geleerd dat OSX Server nu ook wordt ondersteund vanwege EFI

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 23-02-2012 23:18 ]

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 09:56

-TAZZ-

X

PcDealer schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:01:
[...]

Daar ben ik nu mee bezig via een online course op Partner Central.
Net geleerd dat OSX Server nu ook wordt ondersteunt vanwege EFI
Da's grappig maar in de praktijk heb je er niet zoveel aan.
Je kan alleen OSX installeren als je VMware draait op Apple hardware. Probleem is echter dat Apple in Januari 2011 gestopt is met de productie van de enige server die gecertificeerd was voor vSphere 5.
Stel dat je het aan de praat krijgt, dan zit je nog met de Apple licentie die gebonden is aan Apple hardware...

http://www.vmguru.nl/word...-on-my-virtual-box-steve/

[ Voor 4% gewijzigd door -TAZZ- op 23-02-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 08:07
Zo vandaag VCP510 gedaan, geen meevaller. Veel storage en networking vragen en dan natuurlijk nog de vSphere 5 weetjes vragen. Maarrrrrr 428 uit 500 vind ik niet slecht! Had het erger ingeschat en achteraf gezien viel het me allezins mee. Ik heb redelijk wat MS examens gedaan en dan zie je toch dat dit weer anders is.

Daarnaast heb ik vóór VCP510 de MCITP Virtualization Administrator for Windows 2008 Server R2 certificering gedaan (3 examens over Hyper-V, App-V, Med-V en VDI) en dat brengt nogal wat verwarring met zich mee. Aangezien Hyper-V/Microsoft de zaken weer net wat anders benadert dan VMware en ik heb me eigenlijk nog nooit zo nerveus gevoeld voor een examen als deze dus ik was blij verrast!

[ Voor 61% gewijzigd door loewie1984 op 30-03-2012 21:15 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Oeps, verkeerde topic gepost.

[ Voor 98% gewijzigd door Turdie op 31-03-2012 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Sinds vorige week VTSP4 en een kwartier later VTSP5. Had de VTSP5 upgrade vanaf 4 al klaar voordat ik 4 gedaan had :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Een tijdje terug alweer heb ik VCP4 examen gedaan en ben geslaagd...

Nu doet het volgende probleem zich voor, en ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd, maar wellicht weet iemand hier wel hoe dit proces precies in z'n gang gaat en bij wie ik moet zijn.

Situatie: Vorig jaar VCISM4 training gedaan bij één van de grotere opleiders. Ik heb me hiervoor opgegeven met een inschrijfformulier en dit gefaxt. Hierop mijn zakelijke gegevens ingevuld (werd immers door de werkgever betaald), zoals postadres en e-mailadres van het werk.

Training gevolgd en later met een voucher wat erbij zat een examen (telefonisch) ingepland en helaas de eerste keer gefaald.

Toen ben ik veranderd van baan en wilde alsnog dat examen een keer doen. Op dat ogenblik dus zelf een Pearson Vue account aangemaakt (of eentje opgepoetst die ik ooit in het verleden had gemaakt), en daarop nieuw examen gescheduled en gedaan en geslaagd (examen afgenomen in een cursuscentrum van diezelfde opleider overigens).

Daarna doodse stilte (had al verwacht dat het niet in één keer goed zou gaan) van alle partijen.

Nu bel ik de opleider op, dit om te vragen hoe precies die 'koppeling' in elkaar steekt, en hoe dat VMware weet dat ik diegene ben die vorig jaar cursus heeft gevolgd bij hun, en recentelijk alsnog het examen heb gehaald. Zij verwijzen me door naar Pearson én VMware... met andere woorden: zoek het uit.

Iemand een idee wat nu de beste stap is om te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
ebia schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:38:

Iemand een idee wat nu de beste stap is om te nemen?
Je moet een VMware-account hebben. Ik hoop dat die van nu (examen) dezelfde is als toen je de cursus afnam. M.a.w. dat op je account de cursus geboekt staat en het examen.

Ik vermoed nu ik je bericht nog een keer lees, dat je een account had eindigend op .vmw met je e-mailadres van oud-werkgever. Nu heb je een nieuwe met e-mailadres eindigend op .vmw via nieuwe werkgever. Deze moeten gemerged worden. Daarvoor moet je een e-mail sturen naar VMware voor een case ticket: partnernetwork@vmware.com

Dit is wat er is gemeld toen ik mijn certificaten van een oud-werkgever naar een nieuwe wilde laten overzetten:
To have your accreditations/certifications moved from your old account to your new account you must first create a user profile under your new company account by following these steps:

1. Go to VMware Partner Central Portal : http://www.vmware.com/partners/partners.html
2. Click ‘Add an Account’
3. Enter your Company name and hit ‘Search’:
4. Choose the Company/Program that applies to you:
5. Fill out the form (using your business email address) and hit ‘Submit’:

You will receive an email with a User ID and Password. If you haven’t received this, please check your ‘Spam’ Folder.

Once your account has been set up, if you have accreditations/certifications that you need transferred, please reply to this mail detailing the following:

1. Your name
2. Old company name
3. Old Email address
4. Old Contact ID

5. New company name
6. New Email address
7. New Contact ID

Best Regards,

<naam>
The VMware Partner Network Team

[ Voor 78% gewijzigd door PcDealer op 17-04-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
PcDealer schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:05:
[...]

Je moet een VMware-account hebben. Ik hoop dat die van nu (examen) dezelfde is als toen je de cursus afnam. M.a.w. dat op je account de cursus geboekt staat en het examen.

Ik vermoed nu ik je bericht nog een keer lees, dat je een account had eindigend op .vmw met je e-mailadres van oud-werkgever. Nu heb je een nieuwe met e-mailadres eindigend op .vmw via nieuwe werkgever. Deze moeten gemerged worden. Daarvoor moet je een e-mail sturen naar VMware voor een case ticket: partnernetwork@vmware.com

Dit is wat er is gemeld toen ik mijn certificaten van een oud-werkgever naar een nieuwe wilde laten overzetten:

[...]
Dank voor de info. Ik weet echter niet of ik er echt wat aan heb, want mijn oude (en nieuwe) werkgever zijn helemaal geen partner bij VMware. Ook heb ik überhaupt nooit een account bij VMware gekregen of aangemaakt (dat .vmw zegt me ook helemaal niks).

Ondertussen heb ik wel wat verder lopen Googlen en kom erachter dat ik een zogenaamd Candidate ID moet hebben (afkomstig van de cursus) welke ik dan naar VMware moet sturen met als aanvulling mijn juiste gegevens. Ik denk dat dat Candidate ID niet hetzelfde is als het VCP ID (afkomstig van Pearson Vue), en dat het daar dus misgaat. Probleem is alleen dat ik dat Candidate ID niet meer heb (staat me wel iets van bij dat ik die gekregen heb tijdens de cursus).

Dus ik ga daar maar eens achteraan bij de opleider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
ebia schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:37:
[...]

Dank voor de info. Ik weet echter niet of ik er echt wat aan heb, want mijn oude (en nieuwe) werkgever zijn helemaal geen partner bij VMware. Ook heb ik überhaupt nooit een account bij VMware gekregen of aangemaakt (dat .vmw zegt me ook helemaal niks).
In dat geval ben ik bang dat ik je niet kan helpen. Je kunt denk ik wel een case aanmaken via je login op de VMware-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
PcDealer schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:46:
[...]

In dat geval ben ik bang dat ik je niet kan helpen. Je kunt denk ik wel een case aanmaken via je login op de VMware-site.
Ik ben nu eindelijk zover dat ik van de opleider mijn Candidate ID heb ontvangen, alsmede een VCP ID. En wat ik al dacht, dat VCP ID komt dus niet overeen met het VCP ID wat ik heb op de website van Pearson Vue (waarmee ik het examen heb gereserveerd).

Hopelijk heb ik met het e-mailadres certifications@vmware de juiste ingang gevonden en wordt dat zaakje nu rechtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
ebia schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:52:
[...]

Hopelijk heb ik met het e-mailadres certifications@vmware de juiste ingang gevonden en wordt dat zaakje nu rechtgezet.
Ik hoop met je mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
ebia schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:52:
[...]

Ik ben nu eindelijk zover dat ik van de opleider mijn Candidate ID heb ontvangen, alsmede een VCP ID. En wat ik al dacht, dat VCP ID komt dus niet overeen met het VCP ID wat ik heb op de website van Pearson Vue (waarmee ik het examen heb gereserveerd).

Ben benieuwd of het allemaal nog gelukt is met het samenvoegen van al je VMware informatie. Ik ben zelf wel een paar maandjes zoet geweest met het laten mergen van alles en had daarbij nog hulp van mijn manager die nog wel wat connecties heeft binnen VMware.

Zijn er trouwens nog mensen die het VCAP5-VCA Beta examen gedaan hebben? Uitnodiging wel gehad, maar door diverse vakanties echt niet aan toegekomen :9

[ Voor 9% gewijzigd door EdwinB op 22-05-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Weekje geleden de VMware View 5 ICM cursus gedaan en overmorgen het VCP510-DT examen gepland. Hoop dat ik nu wel genoeg kennis heb en niet weer met 285 punten zak zoals tweemaal bij het VCP410-DT examen...
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste