Waarom je een nieuwe tas wil,
Heb net mijn eerste Camera gekocht en wil een tas om hem in op te bergen, Maar wel zo dat ik er snel en makkelijk bij kan.
Wat voor tas je wil,
Het liefst een tas die de nek en schouders niet belast, Ik heb zo al genoeg last van mijn nek en schouders.
Ook wil ik niets op mijn rug omdat ik het niet doorheb als iemand er dan aanzit en ik het niet zie zitten om altijd met een ongemakkelijk gevoel rond te lopen.
Moet er wel comfortabel een wandeling van twee a drie uur of langer mee kunnen maken.
Zat zelf te denken aan iets wat aan mijn broekriem kan hangen, Met eventueel een schouderband voor wat extra ondersteuning van het gewicht.
Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
Voor nu een Nikon D5100 met 18-55 kitlens,
Daar komt binnenkort het volgende bij: 35mm f1.8 (vrijwel zeker), 55-200 (Nog eens goed over nadenken.), lenshoods moeten er ook bij inpassen en de 18-55 kitlens blijft dan waarschijnlijk thuis.
verder wat klein spul als SDkaartjes, filters en een extra accu. (Acculader kan in een andere tas mee naar de camping en tijdens een dagtochtje is die niet nodig.)
+ Eventueel een statief. (Maar die zal ook los meekunnen indien nodig)
Dus kort samenvattend:
Nikon D5100 + 1 of 2 lensen en wat klein spul.
Voorkeur gaat uit naar enkel de body plus gemonteerde lens.
Eventueel zou het wel fijn zijn als er een tas is die ik aan mijn broekriem kan hangen waar de D5100 + 35mm en dan los de 55-200 in past, Maar ik ben bang dat het dan te zwaar word voor mij (1.75m, 50kilo).
Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ),
Kennis rade mij de Lowepro Slingshot 102 AW aan.
Zelf gekeken naar holstertassen, de Vangaurd Up-rise 14z sprong er voor mij uit maar verder dan vangaurd en lowepro heb ik nog niet gekeken.
Zag zojuist ook de Lowepro Inverse 100 AW.
En dan zijn er ook nog tassen als de Lowepro Nova/Rezo 170 AW waarvan ik ergens las dat die ook aan de broekriem kunnen worden bevestigd?
Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).
De slingshot 102 AW zit op de rug en valt voor mij dan al snel af.
Een holstertas heeft als nadeel dat er volgens mij geen extra lens bij inkan.
Van de Lowepro Inverse 100 AW vraag ik mij sterk af of die wel comfortabel zit (Straks even wat revieuws van zoeken.)
En van de schoudertassen die ook aan de broekriem kunnen vraag ik mij af of die niet te lomp zijn voor mijn bouw.
Het moge duidelijk zijn, Ik kom er niet uit.
Maar wil wel graag een tas hebben voor ik over 10 dagen weer een lang weekend weg ga,
Alle tips zijn dus welkom.
Edit: Budget: Max 100/120 Euro.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Edit: naar aanleiding van de post van Asteroid9 hier onder mij:
Een tas als de Lowepro Flipside 200 is ook wel een optie maar dat zit helaas dan wel weer op rug en schouders, Wel op een manier waarbij ik met een gerust hard kan rondelopen, Maar de Camera is dan weer wat moeilijker te pakken en op te bergen.
Ik zie het wel als een optie die ik in combinatie met een holstertas aan mijn riem wel wil overwegen mocht ik meer spullen(Lensen) mee willen nemen.
Een combinatie van twee tassen (rugtas enkel berijkbaar vanaf de rug voor al het extra spul en holstertas voor de camera.) zou dus ook een oplossing kunnen zijn.
P.S. Was vergeten erbij te vermelden dat het allemaal wel waterdicht moet zijn of een regen cover moet hebben, Maar dat zijn/hebben de meeste tassen tegenwoordig toch wel lijkt mij?
[
Voor 13% gewijzigd door
Sato op 22-08-2011 14:50
]