Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52
Aight! schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:24:
Iemand trouwens ervaring met de Crunmpler New Deli 620?
http://www.crumpler.eu/in...sprache=EN&productID=5555

Zoek namelijk een nieuwe fototas, waar ik ook gelijk mijn laptop (15 inch MBP) in kan doen.
Heb deze tas sinds kort. Wel wat groter dan ik verwacht had maar genoeg ruimte!

Wat zit nu in mijn tas:

- 550D met batterygrip en 24-105mm erop
- Sigma 50mm 1.4
- 430ex fliters
- batterijen
- oplader
- AA batterijen
- geheugenkaartjes
- schoonmaakmateriaal (borsteltje, doekje etc)
- Cardreader
- Kabels
- Eventueel mijn 13,3inch laptop!

Daarnaast heb ik nog plek voor nog twee lenzen, ga binnenkort een 70-200 IS USM F4 aanschaffen en heb genoeg ruimte ervoor.

Er zitten echt ontzettend veel vakjes erin om van alles en nog wat erin te proppen. En je kunt zelfs de hele binnenkant eruit halen, er zit soort van 2e tas/bag in waarin je je cameragear stopt. _/-\o_

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
@Rainesh: ziet er groot en goed uit! :D

Zelf heb ik sinds vanavond de Lowepro Fastpack 200: http://products.lowepro.com/product/Fastpack-200,2085,14.htm
Ik heb een uur staan staren en rugzakken staan open te doen in de Mediamarkt maar dit is hem :) Hij is groot genoeg voor mij en voldoet aan twee hele belangrijke eisen: 1.rugzak 2.ruimte voor andere spullen
Nu zit erin:
-Canon 500D
-Canon 100mm f/2.8 USM Macro+lenskap
-Canon 18-135mm f/3.5-5.6+lenskap
-Filterdoosje
-Oplader
-Geheugenkaartjes
-Cardreader
-Canon lens pouch
-logeerspulletjes voor morgen

Ik heb nog ruimte voor zeker 2/3lenzen, dus voor mij voorlopig nog wel genoeg :D Het is als vervanging van mijn Case Logic SLRC-202: http://www.caselogic.com/...=133827&productid=1347180

Die is prima voor als je ff wat kiekjes gaat maken in de stad, maar ik kon mijn lenzen er niet met kap (ook niet omgedraaid want dat moest ik het ophangsysteem eruit halen) in kwijt. Nu zitten al mijn camera spulletjes in één tas :D

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:31

Aight!

'A toy robot...'

Rainesh schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:12:
[...]

Heb deze tas sinds kort. Wel wat groter dan ik verwacht had maar genoeg ruimte!

Wat zit nu in mijn tas:

- 550D met batterygrip en 24-105mm erop
- Sigma 50mm 1.4
- 430ex fliters
- batterijen
- oplader
- AA batterijen
- geheugenkaartjes
- schoonmaakmateriaal (borsteltje, doekje etc)
- Cardreader
- Kabels
- Eventueel mijn 13,3inch laptop!

Daarnaast heb ik nog plek voor nog twee lenzen, ga binnenkort een 70-200 IS USM F4 aanschaffen en heb genoeg ruimte ervoor.

Er zitten echt ontzettend veel vakjes erin om van alles en nog wat erin te proppen. En je kunt zelfs de hele binnenkant eruit halen, er zit soort van 2e tas/bag in waarin je je cameragear stopt. _/-\o_
Beters! Want ik zou graag mijn camera gear (500D + grip, 3 lenzen waaronder een 70-200) en natuurlijk mijn laptop willen meenemen. Zo maar eens even naar de Crumpler store dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn lowepro X350 gaan halen, ik zal straks wat plaatjes posten.

Eerste indruk: Stevige, en functionele rugzak, die zijn prijs NET waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Laatst online: 18-10 21:58
Hoezo is hij zijn prijs niet waard?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand me hier een paar tips geven qua rugzakken?
Wat moet er in:
-D60 (of D90, maar dat maakt niet zoveel uit)
-55-200
-50mm
-18-55 (of 35mm)
-13" laptop, speciaal vak is niet vereist, zo lang 'ie er maar inpast.
-kleine verplichte rommel zoals geheugenkaartjes e.d.
-plaats voor een paar boeken/cursussen

En liefst nog iets wat niet te log aanvoelt (in de stijl van Crumpler bijvoorbeeld)
Ik vind niet direct iets dat aan mijn eisen voldoet :(

Of als er een kant en klare kit zou bestaan om m'n gewone rugzak om te vormen naar cameratas zonder dat ik zelf moet gaan knutselen...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 22:38 ]

• Hamed
Waarom moet de laptop hele tijd mee?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Hamed schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:59:
Waarom moet de laptop hele tijd mee?
Handig als je op vakantie gaat en alle dure, belangrijke dingen veilig bij jezelf wilt houden ipv in het bagageruim van t vliegtuig / achterin de auto onder alle tassen.
Of als je bij een project ofso camera en computer nodig hebt.

Je zal t laptopvak misschien niet vaak gebruiken, maar toch fijn dat ie mee kan als dat wel moet.

Verwijderd

Omdat het handig is om op school de laptop altijd bij te hebben. Als ik 'm nodig zou kunnen hebben, heb ik 'm mee. Zoveel weegt zo'n 13" nu ook weer niet :p

Voor mij maakt het nu niet echt veel uit of er een speciaal vak voorzien is, ik heb wel een beschermhoes, maar dan heb ik nog altijd die plaats nodig voor een paar dingen ter grootte van een laptop en boeken :(

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 10:59 ]

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-10 19:28
Hamed schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:01:
Hoezo is hij zijn prijs niet waard?
Hij zei "net", niet "niet" :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• Hamed
Ik zie het. Sorry :)

[ Voor 192% gewijzigd door Hamed op 19-08-2011 06:30 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-10 18:02
Waarom je een nieuwe tas wil,
Heb net mijn eerste Camera gekocht en wil een tas om hem in op te bergen, Maar wel zo dat ik er snel en makkelijk bij kan.

Wat voor tas je wil,
Het liefst een tas die de nek en schouders niet belast, Ik heb zo al genoeg last van mijn nek en schouders.
Ook wil ik niets op mijn rug omdat ik het niet doorheb als iemand er dan aanzit en ik het niet zie zitten om altijd met een ongemakkelijk gevoel rond te lopen.
Moet er wel comfortabel een wandeling van twee a drie uur of langer mee kunnen maken.
Zat zelf te denken aan iets wat aan mijn broekriem kan hangen, Met eventueel een schouderband voor wat extra ondersteuning van het gewicht.

Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
Voor nu een Nikon D5100 met 18-55 kitlens,
Daar komt binnenkort het volgende bij: 35mm f1.8 (vrijwel zeker), 55-200 (Nog eens goed over nadenken.), lenshoods moeten er ook bij inpassen en de 18-55 kitlens blijft dan waarschijnlijk thuis.
verder wat klein spul als SDkaartjes, filters en een extra accu. (Acculader kan in een andere tas mee naar de camping en tijdens een dagtochtje is die niet nodig.)
+ Eventueel een statief. (Maar die zal ook los meekunnen indien nodig)

Dus kort samenvattend:
Nikon D5100 + 1 of 2 lensen en wat klein spul.

Voorkeur gaat uit naar enkel de body plus gemonteerde lens.
Eventueel zou het wel fijn zijn als er een tas is die ik aan mijn broekriem kan hangen waar de D5100 + 35mm en dan los de 55-200 in past, Maar ik ben bang dat het dan te zwaar word voor mij (1.75m, 50kilo).

Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ),
Kennis rade mij de Lowepro Slingshot 102 AW aan.
Zelf gekeken naar holstertassen, de Vangaurd Up-rise 14z sprong er voor mij uit maar verder dan vangaurd en lowepro heb ik nog niet gekeken.
Zag zojuist ook de Lowepro Inverse 100 AW.
En dan zijn er ook nog tassen als de Lowepro Nova/Rezo 170 AW waarvan ik ergens las dat die ook aan de broekriem kunnen worden bevestigd?

Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).
De slingshot 102 AW zit op de rug en valt voor mij dan al snel af.
Een holstertas heeft als nadeel dat er volgens mij geen extra lens bij inkan.
Van de Lowepro Inverse 100 AW vraag ik mij sterk af of die wel comfortabel zit (Straks even wat revieuws van zoeken.)
En van de schoudertassen die ook aan de broekriem kunnen vraag ik mij af of die niet te lomp zijn voor mijn bouw.

Het moge duidelijk zijn, Ik kom er niet uit.
Maar wil wel graag een tas hebben voor ik over 10 dagen weer een lang weekend weg ga,
Alle tips zijn dus welkom.
Edit: Budget: Max 100/120 Euro.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Edit: naar aanleiding van de post van Asteroid9 hier onder mij:
Een tas als de Lowepro Flipside 200 is ook wel een optie maar dat zit helaas dan wel weer op rug en schouders, Wel op een manier waarbij ik met een gerust hard kan rondelopen, Maar de Camera is dan weer wat moeilijker te pakken en op te bergen.

Ik zie het wel als een optie die ik in combinatie met een holstertas aan mijn riem wel wil overwegen mocht ik meer spullen(Lensen) mee willen nemen.

Een combinatie van twee tassen (rugtas enkel berijkbaar vanaf de rug voor al het extra spul en holstertas voor de camera.) zou dus ook een oplossing kunnen zijn.

P.S. Was vergeten erbij te vermelden dat het allemaal wel waterdicht moet zijn of een regen cover moet hebben, Maar dat zijn/hebben de meeste tassen tegenwoordig toch wel lijkt mij?

[ Voor 13% gewijzigd door Sato op 22-08-2011 14:50 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:49

Asteroid9

General Failure

Bij veel camera rugtassen is het camera compartiment alleen bereikbaar via de rugzijde, dus alleen als je de rugtas niet om hebt.
Persoonlijk vind ik een rugtas het fijnst om te dragen, en juist vanwege het 'onveilige' gevoel zocht ik een type met de ritsen op de rugzijde.

Natuurlijk moet je zelf bepalen wat zwaarder weegt, maar ik ben net van een schoudertas naar een rugzak gegaan, juist vanwege het comfortabel dragen! ;)

Naar aanleiding van mijn eerdere vraag hier nog een update, gisteren heb ik deze gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.microglobe.co.uk/catalog/images/Crumpler_Match_Maker_M_Stone_Grey_Backpack_Bag.jpg

Crumpler Matchmaker, mooi middenformaat tas. Past behoorlijk veel in en met mijn postuur van 2.00m oogt het niet snel groot en lomp.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sato schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:09:
Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
Voor nu een Nikon D5100 met 18-55 kitlens,
Daar komt binnenkort het volgende bij: 35mm f1.8 (vrijwel zeker), 55-200 (Nog eens goed over nadenken.), lenshoods moeten er ook bij inpassen en de 18-55 kitlens blijft dan waarschijnlijk thuis.
verder wat klein spul als SDkaartjes, filters en een extra accu. (Acculader kan in een andere tas mee naar de camping en tijdens een dagtochtje is die niet nodig.)
+ Eventueel een statief. (Maar die zal ook los meekunnen indien nodig)

Dus kort samenvattend:
Nikon D5100 + 1 of 2 lensen en wat klein spul.

Voorkeur gaat uit naar enkel de body plus gemonteerde lens.
Eventueel zou het wel fijn zijn als er een tas is die ik aan mijn broekriem kan hangen waar de D5100 + 35mm en dan los de 55-200 in past, Maar ik ben bang dat het dan te zwaar word voor mij (1.75m, 50kilo).
In principe moet je met gemak een hele dag kunnen doen met je accu. Zo veel verbruikt de Nikon D5100 nu ook weer niet. Gezien het feit dat je de acculader wel op de camping laat, zou ik zeggen, dan moet je je accu toch gedurende de nacht weer op kunnen laden, dus die hoeft dan alvast niet meer mee.
Een SD kaart weeg natuurlijk geen bal, maar als je geen vakjes over hebt, zou je die volgens mij ook thuis moeten kunnen laten. Tenminste als je een beetje voldoende grote SD kaart meeneemt. Kijk als je 256 MB kaartjes gebruikt.... Maar anders.

Waarom ik dit nog even aan de orde stel? Omdat je zelf aangeeft dat de grote van het geheel nogal een issue is voor je. Dit in verband met je postuur en dergelijke.

Als je die kleine meuk thuis kan laten, en dus kan kiezen voor iets als een holstertas die aan je riem kan en een kleine lenscase, dan maakt dat het keuzepallet een flink stuk groter.

Je zou dan bijvoorbeeld kunnen denken aan een holster zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/fotos/Tamrac/1229700344_324/Tamrac-Adventure-Zoom-5-model-5515-ZwartGrijs.jpg
(Maar ik denk trouwens dat je deze tas kunt gebruiken voor je D5100 met 35mm en 18-55. Alleen de 55-200 zou wel eens niet kunnen passen.)

Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/fotos/Case-Logic/1289812334_728/Case-Logic-SLR-Camera-Holster-SLRC-200.jpg

Die laatste kan je goed combineren met bijvoorbeeld deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/fotos/Case-Logic/1293010442_113/Case-Logic-Small-Lens-Case-SLRA-1.jpg

Dan kan je gok ik iedere mogelijke combinatie van de genoemde lenzen wel meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@ Sato
Een rugzak met een goede heupband? Bv van Click (wel een luxe merk en aan de prijs). Mijn vriendin heeft zo'n ding, erg mooi en ook veilig. In New York zonder omkijken opgehad.
Verder een tas altijd passen, net als kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Ondertussen wat verder gekeken, Zal toch een sling of rugzak gaan worden.
Wordt namelijk al snel teveel gewicht aan mijn riem en dat gaat dus niet werken.

Kwam zelf op de Kata 3N1 serie uit.
Niet al te opvallend maar wel functioneel en geheel zwart.
Daarbij is die zowel links als rechts als ook als rugtas te gebruiken en ook nog eens als rugtas slingbag combinatie. (Vooral dat laatste spreekt mij erg aan.)
Zit dan nog te twijvelen tussen de 3N1-10 en 3N1-20

Iemand ervaring met die tassen serie?
Is het een aan of afrader?
Leek mij in elk geval een betere keuze dan een Lowepro slingshot. (Helaas wel iets duurder.)

[ Voor 22% gewijzigd door Sato op 24-08-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Sato,
de Kata 3N1-10 heeft net als de 3N1-20 het camera opbergvak aan de zijkant, ik vind dit persoonlijkt toch wat riskant in bv een drukke markt.
Zelf heb ik gekozen voor een Flipside 200 en daar ben ik echt super blij mee.
Er zit in mijn D90 met 300m nikkor of 400mm tokina, verder nog een 50/1.4 24/2.8 35/2.8 en of een 85/1.8 of 60.2.8. Verder zitten er nog wat kleine prul in.
De flipside is ook geheel zwart en vind ik minder opvallend dan de Kata

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
renbull schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:25:
Sato,
de Kata 3N1-10 heeft net als de 3N1-20 het camera opbergvak aan de zijkant,
Dat lijkt mij juist erg handig en is ook één van de eisen die ik aan een tas stel.
ik vind dit persoonlijkt toch wat riskant in bv een drukke markt.
Ik zal niet snel op een drukke markt rondlopen met camera, Ik ben slechthorend(En dus hoortoesteldragend.) en heb het daardoor niet zo op drukke gelegenheden. (Ben er dan ook haast nooit te vinden.) Loop liever door het bos om in alle rust van de natuur te genieten en foto's te maken. En dan lijkt het snel pakken en opbergen van de camera mij wel handig.
Zelf heb ik gekozen voor een Flipside 200 en daar ben ik echt super blij mee.
Er zit in mijn D90 met 300m nikkor of 400mm tokina, verder nog een 50/1.4 24/2.8 35/2.8 en of een 85/1.8 of 60.2.8. Verder zitten er nog wat kleine prul in.
De flipside is ook geheel zwart en vind ik minder opvallend dan de Kata
Was die tas ook al tegengekomen, Heeft ook zo zijn voordelen maar mist dan wel het snel pakken en opbergen van de camera wat je bij de Kata 3N1 wel hebt. (Kunt die flipside aan de heup/buikband omdraaien en dan je camera pakken, Maar met de standaard indeling zit je camera dan wel verkeerd om. Lijkt mij allemaal net even iets te omslagtig.)
De Flipside is wel ongeveer 10 euro goedkoper, Maar dat maakt verder niet zo veel uit.

Doel van de tas is toch voornamelijk wandelingen in de natuur, Ik zie mezelf niet snel met camera door de stad/een pretpark lopen.
En mocht dat ooit wel zo zijn kan ik altijd nog een flipside200 erbij halen.
De 3N1 lijkt mij persoonlijk gewoon beter geschikt voor het gebruik wat ik nu voor ogen heb. (Camera eruit, foto maken, camera er weer in.)

Maar goed, het is mijn eerste camera en dus ook eerste tas.
Blijf het erg moeilijk vinden om een keuze te maken.
Alle hulp is dus zeer welkom.

Edit: De Lowpro Flipside 200 heeft geen regencover (De 400 wel maar dat is mij te groot.) En dat zie ik als een minpunt.

Edit 2:Morgen even langs de Saturn hier, Kijken wat die aan tassen hebben liggen en het een en ander even van dichtbij bekijken en uitproberen als ze hebben liggen wat ik zoek.

[ Voor 23% gewijzigd door Sato op 25-08-2011 01:55 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
De regencover op de 400 is vooral om het voorvak te beschermen, wat de 200 en 300 niet hebben. Wat ik persoonlijk een nadeel aan de 3n1 vind is dat de ritsen van het zijvak niet helemaal sluiten, ze lopen niet door tot onder de clips; Dat kan een bron zijn van stof en vuil in de tas, en je doet echt niet elke keer dat er wat regen valt je regenhoes om. Dat kan dan ook door de opening naar binnen.

Als je dan toch iets in die richting zoekt en geen flipside wil, kijk eens naar de Tamrac Evolution 6:

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Sato
Chiron schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:36:
De regencover op de 400 is vooral om het voorvak te beschermen, wat de 200 en 300 niet hebben. Wat ik persoonlijk een nadeel aan de 3n1 vind is dat de ritsen van het zijvak niet helemaal sluiten, ze lopen niet door tot onder de clips; Dat kan een bron zijn van stof en vuil in de tas, en je doet echt niet elke keer dat er wat regen valt je regenhoes om. Dat kan dan ook door de opening naar binnen.

Als je dan toch iets in die richting zoekt en geen flipside wil, kijk eens naar de Tamrac Evolution 6:

[video]
Dat is gedeeltelijk waar, Van wat ik gezien en gelezen heb zit er een klein lipje bij de clip die de ritsen een stukje openhoud om het met één beweging openmaken van het camera vak mogenlijk te maken.
Duw je dat lipje naar binnen dan kunnen de ritsen wel gewoon tot aan elkaar toe dicht. (En kun je het zijvak niet meer in één keer opentreken.)

Of dat ook werkelijk zo is of dat het per type verschilt (Wel op de 3N1-22 maar niet op de 3N1-20 bijvoorbeeld.) weet ik nog niet, zal het zo eens uitzoeken. (Verschil tussen de 20 en 22 is overigens dat de 22 een extra vak heeft voor een kleine laptop of netbook, Maar dat heb ik niet nodig.)
Maar volgens mij is het ontwerp van al die 3N1's hetzelfde.

P.S. Is je mening over de 3N1 gebaseerd op wat je op internet gezien hebt of heb je de tas ook daadwerkelijk in je handen gehad? Zo ja bij welke winkel was dat? Ben wel benieud over er zaken zijn in Nederland (En dan vooral in Noord Holland. Omgeving Heerhugowaard/Alkmaar.)

-----

Vanmiddag even bij de Saturn gekeken. Ze hadden daar tassen van Lowepro, Hama en Caselogic. (Geen Kata en andere merken.)
Van Lowepro de Slingshot 202 AW en Flipside 300 uitgeprobeerd en bekeken.

Het concept van de Slingshot spreekt mij erg aan, Maar de tas van lowepro absoluut niet. (De Kata 3N1 is wat dat betreft een stuk veelzijdiger en volgens mij ook van beter materiaal en mooier afgewerkt. Maar uiteraard ook duurder, Al waren al die tassen bij de Saturn zwaar aan de prijs en is het online en dan vooral in het buitenland aanzienlijk goedkoper.)

De Flipside 200 leek mij nog wel wat nadat ik hem online bekeken had. (Hadden daar alleen de 300 maar veel zal dat niet schelen.)
Maar na die tas vastgehad te hebben valt die voor mij ook af. (Zat niet lekker op de rug, Maar dat doen alle rugtassen bij mij niet.)
Grootste minpunt aan de Flipside is toch wel het berijken van je spullen, Doordat de flap naar je toe opent en niet uit zichzelf open blijft zat het mij zwaar in de weg.
En zie ik zo'n tas voor mij gewoon niet werken.

Mijn keuze is wat dat betreft wel gemaakt.
Zal hoogstwaarschijnlijk de Kata 3N1 gaan worden.
En mocht ik incognito of diefstal beveiligd ergens willen kunnen rondlopen steek ik die tas wel in een normale rugtas en dan valt het ook niet meer op dat ik met een cameratas rondloop.

Zal wel eerst even uitzoeken hoe het nu precies met die ritsen zit, Of die nu wel of niet geheel tegen elkaar aan kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Sato schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:52:
[...]
Of dat ook werkelijk zo is of dat het per type verschilt (Wel op de 3N1-22 maar niet op de 3N1-20 bijvoorbeeld.) weet ik nog niet, zal het zo eens uitzoeken. (Verschil tussen de 20 en 22 is overigens dat de 22 een extra vak heeft voor een kleine laptop of netbook, Maar dat heb ik niet nodig.)
Maar volgens mij is het ontwerp van al die 3N1's hetzelfde.

P.S. Is je mening over de 3N1 gebaseerd op wat je op internet gezien hebt of heb je de tas ook daadwerkelijk in je handen gehad? Zo ja bij welke winkel was dat? Ben wel benieud over er zaken zijn in Nederland (En dan vooral in Noord Holland. Omgeving Heerhugowaard/Alkmaar.)
Je kan even kijken bij Cameraland, maar die verkoopt geen Kata. Dan zou je naar Amsterdam moeten, naar K-E.
3n1 heb ik in mn handen gehad, en afaik hebben _alle_ modellen (de 22 is gewoon hetzelfde als de 20, maar dan met netbook vak) dat ritsprobleem (voor zover je het als een probleem kan zien, ik vind iig van wel). Ander punt voor mij om niet voor de kata te kiezen (en ook de evo6 trouwens), was dat mn camera simpelweg niet fatsoenlijk door die 'handige' zij opening past.
Het enige waar de zijopening nuttig voor is (behalve zakkenrollers :+) is om de camera eruit te halen, als je een lens wil wisselen ontkom je er niet aan om de hele tas open te ritsen, met het risico dat alles eruit pleurt (zie ook hier)
Verder vond ik de schouderbanden nogal dun, maar dat hebben alle tassen in die categorie.

Bijkomend voordeel van de flipsides is trouwens dat je de tas op zn rug in het gras of op de grond kan leggen, zonder dat je opening vuil wordt. Dat de flap naar je toe opent is echt een non-issue, dan draai je hem 90 graden als ie voor je ligt :+ En (op de 400AW iig) het systeem met de heupband, tas naar je buik omdraaien, openklappen, lens wisselen, dicht en weer gaan met die banaan is echt geniaal.

Ik weet ook niet of je een statief aan je tas wil bevestigen, maar dat is ook wel handig om naar te kijken :) de 3n1 heeft dat nl. niet.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 00:03

S913

Abusus non tollit usum

Chiron schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:12:
als je een lens wil wisselen ontkom je er niet aan om de hele tas open te ritsen
Ligt er aan hoe je hem inricht .. Ik kan vanaf de zijkant een van de compartiment gewoon openen om een andere lens eruit te halen.
Bijkomend voordeel van de flipsides is trouwens dat je de tas op zn rug in het gras of op de grond kan leggen, zonder dat je opening vuil wordt.
De Kata is dermate diep dat je hem gewoon stabiel op zijn zij kan leggen en zo wordt de opening ook niet vuil.
Dat de flap naar je toe opent is echt een non-issue, dan draai je hem 90 graden als ie voor je ligt :+ En (op de 400AW iig) het systeem met de heupband, tas naar je buik omdraaien, openklappen, lens wisselen, dicht en weer gaan met die banaan is echt geniaal.
En zo wordt het een puur persoonlijke voorkeur, want ik moet er niet aan denken aan die buikband en daarnaast nog een keer de hele tas aan te verschuiven ;)
Ik weet ook niet of je een statief aan je tas wil bevestigen, maar dat is ook wel handig om naar te kijken :) de 3n1 heeft dat nl. niet.
Daar heeft de Kata een add-on voor waar je hem redelijk flexibel in kan bevestigen (en er weer kan afhalen als je hem niet wil gebruiken).

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Ik heb zelf in de jungle rondgelopen in Thailand, en daar was het ff heupband vastklikken (had hem normaliter los of andersom vastgeklikt om de tas heen), tas omdraaien, ff wisselen, en klaar; Zonder ook maar de tas neer te hoeven leggen. (en daar had ik niet zoveel trek in, in de bagger daar) Opzich wel grappig dat ik daar ook langs een stuntelende toerist liep, met jawel, een kata 3n1 :p

Kan me wel voorstellen dat je een heupband uit esthetisch oogpunt wat minder vindt, maar als je wat meer kilo's mee sjouwt en wat langere wandelingen maakt is het toch echt wel prettiger dan dat je er 'hip' uitziet.

Verder is het sling/backpack switch systeem best goed bedacht, daardoor is het een heel flexibel ding. Echter als de tas wat voller/zwaarder is, wordt ie al snel minder prettig in sling-modus. Hangt er dus helemaal vanaf hoeveel spul je mee wil nemen, maar wel handig om te weten.
Als Israelisch fabrikant van kogelvrije vesten zit het ook verder wel meer dan goed met de stevigheid van de tas.
De Kata is dermate diep dat je hem gewoon stabiel op zijn zij kan leggen en zo wordt de opening ook niet vuil.
En dan heb je dus een ranzige andere zijkant, de kant die je niet opent namelijk. Dan moet je alles door 1 opening gaan doen.
Zoals je zelf zegt met een bepaalde manier van indelen is er best een mouw aan te passen, maar zelf ben ik niet zo van de 'concessies doen omdat de vorm van mn tas dat vereist', dan koop ik zelf liever een andere tas. Dat de ritsen de opening niet helemaal afsluiten zit mij ook niet echt lekker.
Wat betreft die zijopening hangt het er maar net vanaf wat voor lenzen je hebt, ik kan me heel goed voorstellen als die wat groter zijn het wat vervelender wordt. (bij mij waren de lenzen opzich niet het probleem, maar de body).

Allemaal persoonlijke dingen, maar wel belangrijk om rekening mee te houden.

Dat bij Kata het interieur knalgeel is vind ik goed bedacht, je ziet dan gewoon makkelijker je spullen. De opvallende knalgele regenhoes vind ik daarentegen persoonlijk weer minder, en sowieso vind ik dat de kata nogal heel hard 'fototas!' schreeuwt.

Kata heeft idd wel een tripod houder zie ik nu, maar die moet je er apart nog eens bij kopen.

Maar voordat je iets koopt probeer een tas als het even kan met je eigen spullen eerst uit, sommige dingen kom je pas achter als je er daadwerkelijk mee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Chiron schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:28:
Opzich wel grappig dat ik daar ook langs een stuntelende toerist liep, met jawel, een kata 3n1 :p
Misschien dat dat meer zegt over de toerist dan de tas :P Zelf heb ik nergens last gehad tijdens mijn hiking in Noorwegen.
Kan me wel voorstellen dat je een heupband uit esthetisch oogpunt wat minder vindt
Heeft niets met estheticisme te maken, ik vind het niet prettig zitten, zeker niet als het al warm is en je loopt te zweten.
Echter als de tas wat voller/zwaarder is, wordt ie al snel minder prettig in sling-modus.
Dat maakt de Kata zo flexibel, je kan hem als slingshot, maar ook als rugtas gebruiken. Tussenoplossing is de banden kruislings, waardoor het gewicht op 2 schouders rust, maar door 1 band los te klikken, kan je hem weer als slingshot gebruiken.
En dan heb je dus een ranzige andere zijkant, de kant die je niet opent namelijk. Dan moet je alles door 1 opening gaan doen.
Sowieso doe je normaal bij een slingshot de meeste dingen via 1 kant (ik tenminste) en of ik nou een ranzige zijkant heb of een ranzige voorkant zoals jij als ze in het gras worden gelegd :P
Zoals je zelf zegt met een bepaalde manier van indelen is er best een mouw aan te passen, maar zelf ben ik niet zo van de 'concessies doen omdat de vorm van mn tas dat vereist'
Het op een bepaalde manier inrichten van een tas, met de onderdelen van een tas die daar op die manier voor bedoeld zijn, zie ik niet als een concessie.
Dat de ritsen de opening niet helemaal afsluiten zit mij ook niet echt lekker.
Tja, dat heb je al een paar keer geroepen, maar daar heb ik hem te kort voor denk ik. Maar in de vochtige (understatement) omstandigheden de afgelopen weken in Noorwegen heb ik geen enkel moment de angst gehad dat er vuil/vocht in kwam. De opening zit onder de band van de clip en zoals eerder gemeld is nog eens te verkleinen door het kleine lipje naar binnen te vouwen.
(bij mij waren de lenzen opzich niet het probleem, maar de body).
Waarschijnlijk met een grip oid want een 7D pas zonder problemen in mijn Kata, maar kan me voorstellen als je daar nog eens een grip op zet, dat het wat krapper wordt.
Maar voordat je iets koopt probeer een tas als het even kan met je eigen spullen eerst uit, sommige dingen kom je pas achter als je er daadwerkelijk mee werkt.
Dat kan ik natuurlijk alleen maar beamen en laat het hier dan ook bij :)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
S913 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:46:

Tja, dat heb je al een paar keer geroepen, maar daar heb ik hem te kort voor denk ik. Maar in de vochtige (understatement) omstandigheden de afgelopen weken in Noorwegen heb ik geen enkel moment de angst gehad dat er vuil/vocht in kwam. De opening zit onder de band van de clip en zoals eerder gemeld is nog eens te verkleinen door het kleine lipje naar binnen te vouwen.
Maar is dat ook werkelijk zo?
Want zo staat het mooi afgebeeld op de site van Kata:
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/7375/kata3n1quickdrawclip.jpg

Maar zo ziet het er niet uit bij deze foto die ik bij een review tegenkwam:
Afbeeldingslocatie: http://gear.benjacobsenphoto.com/wp-content/gallery/kata-3n1-30/img_0008.jpg

Toch net even anders en op die manier kan de rist dan ook niet geheel dicht (Omdat de clip over de rits heen is genaait.)
Als je vervolgens op de site van Kata kijkt bij 'Content Demo' dan zie je hetzelfde als op de foto hierboven. (Die van die review.)
Twee foto's dus bij de product pagina van Kata die al niet overeen komen.
Ik heb ze er een email over gestuurd, Met de vraag of de tas ergens tussen februari 2009 en nu een kleine ontwerpverandering is ondergaan. (Dat lipje wat naar binnen kan zodat de rits wel volledit dichtkan.)
Maar ik kreeg een auto reply terug dat ze niet aanwezig zijn wegens vakantie. Een reactie van hun zal dus te laat komen want ik wil nog deze week een tas bestellen.

Zou het namelijk wel prettig vinden als ik alle ritsen naar één kant van de tas kan halen zodat hij maar aan één kant openkan.
Maar als het werkelijk zo is als op die foto van die review dan zou dat betekenen dat ik het rode stiksel moet loshalen.
En dan vraag ik mij af of dat geen negatief effect heeft op de stevigheid van de tas, en dan met name die van de Quick Draw clip.

S913
Welk formaat 3N1 heb jij? Zie dat je er tevreden over bent dus dat zit wel goed dan.

-----

Heb (Voordat ik jullie reacties las) nog eens zitten kijken naar de Lowepro Flipside (200/300) en hoewel het idee nog even wennen is heeft het zeker zijn voordelen. (Geeft wat meer bescherming tegen zakkenrollers, Maar echt kwaadwillenden beroven je toch wel.)
Zou (aldus forum reacties.) goed ventileren op je rug en dus niet oncomfortabel zijn met warm weer.
+ er zit een vak voor een fles water aan de zijkant (Erg handig bij lange wandelingen, Want ik wil geen vloeistofhoudende dingen in de tas hebben in verband met mogelijk lekken.)

Keuze zit nu tussen de Flipside (200/300) en de Kata 3N1-20.
De kata voldoet aan al mijn eisen. (Bijna alle want er zit geen houder voor een drinkfles aan.)
De Flipside ook maar dan zou ik voor de 300 moeten kiezen zodat er ook ruimte is voor een flitser in de toekomst. (Bij de Kata 3N1 is dat geen probleem omdat die al ruim genoeg is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Sato schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:57:
Toch net even anders en op die manier kan de rist dan ook niet geheel dicht (Omdat de clip over de rits heen is genaait.)
Ik ben er 99% zeker van dat bij mij niet over die rits genaaid is, ik zal thuis even kijken en een foto maken.
Zou het namelijk wel prettig vinden als ik alle ritsen naar één kant van de tas kan halen zodat hij maar aan één kant openkan.
Nu je het zo stelt, dat kan 100% zeker bij mij, dus is er niet over de rits genaaid bij mij. Overigens heb ik aan de kant die niet open hoeft, meestal een klein bagage slotje zitten.
S913
Welk formaat 3N1 heb jij? Zie dat je er tevreden over bent dus dat zit wel goed dan.
De 20
Zou (aldus forum reacties.) goed ventileren op je rug en dus niet oncomfortabel zijn met warm weer.
Dat ventileren geloof ik ook wel, maar het gaat mij om een extra band nog een keer om mijn (niet geheel superslanke) middel :P

PS. Mijn drinkfles hangt met een karabijnhaak aan de band, het werkt, hij geschuift gewoon mee, maar is inderdaad niet helemaal ideaal.

[ Voor 6% gewijzigd door S913 op 26-08-2011 14:32 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Bedankt voor je reply,
Als het niet teveel moeite is zou ik het zeer op prijs stellen als je er een foto van wilt maken.
Ben nu toch wel erg benieuwd.

Edit: Zit met langere wandelingen (Waarbij ik zelf drinken meewil.) Ook nog met de drikfles van de hond, Maar dan zou ik niet alleen lopen en kan de ander het drinken en eten wel in een andere tas meenemen.
Wat dat betreft is het voor mij geen belangrijke eis aan een camera tas.

[ Voor 48% gewijzigd door Sato op 26-08-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

As requested:

Met het lipje naar binnen (ik ben benieuwd wat voor type rits nóg verder dicht kan) en je kan meteen zien dat er niet over de rits gestikt is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qV5Uf0rH6qcGCh4CL1Jc2T31/full.jpg

Het "gapende" gat dat je krijgt als je het lipje er wel uit laat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Oi8ZQj54sxeVfs7sBZ7TMpiI/full.jpg

Maar ookal zit er dan wat meer ruimte tussen de ritsen, met de clip dicht wordt dat "gat" voor een heel groot deel afgedekt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fRBQl9vYIjguJA2iZe61aqRg/full.jpg

En op speciaal verzoek alle ritsen aan 1 kant ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EONwXIQl8VKKvUUmisSpffev/full.jpg

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Wanneer heb jij de tas gekocht?
Begin sterk het vermoeden te krijgen dat clipsluiting ofwel een kleine redesign heeft gehad tussen begin 2009 en nu, Of er is ooit een batch verkeerd geproduceerd. (Alle klachten die ik tegenkom over het feit dat de ritsen niet volledig sluiten komen uit 2009.)
In elk geval bedankt voor de foto's.

Nu nog een keuze maken en bestellen.

Edit: Heb de Kata 3N1-20 inmiddels besteld bij amazon.co.uk voor 56 pond. (Rond de 65 euro)
Helaas momenteel out of stock maar volgens de email die ik zojuist kreeg verwachten ze hem rond 5 a 6 September weer op voorraad te hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Sato op 29-08-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Afgelopen juni of juli, dus zou best kunnen dat ze e.e.a. verbeterd hebben.

~ H.P. Lovecraft

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-10 14:33
Beste,

Ik ga binnenkort op vakantie en wil voor mijn camera een degelijke rugtas meenemen. Nu heb ik al verschillende tassen gezien, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

De volgende gear moet mee:

-Canon 550D + Grip
-Canon 70-200 F4 NON IS
-Canon 18-55 standaard Kitlens

Nu wil ik in de toekomst ook nog twee exta lensen kopen, dus moet de rugtas wel groot genoeg zijn om uit te breiden. Eventueel een 24-70 L of een 17-55 F2.8 IS

Nu zat ik te denken aan de fastpack-200 die hier eerder ook in het topic werd besproken. Mijn vraag is of deze groot genoeg is voor een 550D + Grip + de lensen die ik heb?

http://products.lowepro.com/product/Fastpack-200,2085,14.htm

@Sibylle Ik zag dat jij deze tas ook hebt gekocht. Kun je dit bevestigen?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:24
Als ik de specs bekijk zou je je huidige gear wel mee kunnen nemen maar moet je het bovenvak (wat gebruikt kan worden voor je persoonlijke spullen) opofferen voor de extra lens. Al betwijfel ik of je je kitlens nog gaat gebruiken.

K to the KillaZ

• Possible
Ik denk ook niet dat ik die vaak ga gebruiken maar ik moet helaas wel. Mijn Canon 50mm 1.4 die ik ook mee wou nemen heeft helaas de AF het begeven :(

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Possible schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:24:
Nu zat ik te denken aan de fastpack-200 die hier eerder ook in het topic werd besproken.
Ik heb pas in de winkel die fastpack 200 even geprobeerd. Maar persoonlijk vond ik hem niet zo fijn dragen.
Ik heb uiteindelijk voor de flipside 300 gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier iemand die een Jack Wolfskin ACS Photopack heeft? Ik zou namelijk eens wat foto's willen zien van een gevulde rugzak, bij voorkeur met een body met een lens erop gemonteerd. Ik ben er vandaag toevallig eentje tegengekomen, maar ik had mijn camera niet bij en ik heb zo mijn twijfels of ik er wel comfortabel mijn gerief in krijg (aangezien ik graag op z'n minst m'n 50mm heb klaarzitten).

Iemand die me kan helpen (of me kan doorverwijzen naar een website met hetgeen ik zoek? Ik heb zelf niet direct iets gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Afgelopen vrijdag de Crumpler New Delhi 510 besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/img_20645_1.jpg

Ben erg benieuwd! Als het goed is ontvang ik hem dinsdag. Deze is perfect voor mijn Canon 550D + eventueel drie extra lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:17

The Legend

*Plop*

Huidige tas: Crumpler Pretty Boy XL (rugzak)

Waarom ik een nieuwe tas wil:
Hoewel ik opzich tevreden ben over de ruimte en de scheiding tussen fotoruimte en daypack, is het draagcomfort wat minder in warme landen. Het zweet enorm op je rug en na een dag wandelen voel ik m'n schouders en rug doordat er geen echt draagsysteem in zit.

[edit]

Toevoeging: ik gebruik de rugzak vooral voor op vakantie. Eerstkomende vakantie wordt in januari 6 weken Costa Rica, Nicaragua en Panama. Daar moet 'ie dus dienstdoen als cameratas én als daypack.

Eisen aan de tas:
- Rugzak
- Te gebruiken als daypack!
- Mogelijkheid voor flesje drinken aan de zijkant
- Mogelijkheid voor tripod bevestiging aan de zijkant
- Fatsoenlijk draagsysteem dat niet/minder zweet op de rug
- Waterdicht, of in ieder geval een flinke (tropische) regenbui kunnen overleven

Wat moet er in:
Foto gedeelte:

- Nikon D90 + 18-105
- Nog aan te schaffen Nikon AF-S 70-300
- Wat klein spul als filters, eventuele flitser

Daypack gedeelte:

- Reisgids
- Trui/Vest
- Klein parapluutje oid
- Flesje water
- Paspoort/portomonee etc.
- Aparte ruimte voor een 10" laptop (Eeepad Transformer) zou handig zijn. M'n Crumpler heeft een apart laptop vak over de gehele achterkant van de tas, hier kunnen ook heel handig tijdschriften of papieren in die niet gevouwen mogen worden.

Belangrijk is ook dat de rugzak weer niet te groot is. Ik wil hem meenemen als ik een lange dag ga wandelen, maar ook als ik even de stad in ga.

Budget:
Afhankelijk van de hoeveelheid eisen waaraan de rugzak voldoet :P

Wat heb ik gevonden:
Via dit topic: de Click Elite Nature

Lijkt echt een rugzak gericht op draagcomfort. Ik vraag me alleen af of hij niet wat aan de grote kant is, en of hij goed genoeg afgesteld kan worden op mijn rug (ben 2 meter met een lang lichaam :P). De rugzak is ook vrij prijzig (230 euro in Nederland), hoewel de zwarte variant nu voor $130 te krijgen is bij Amazon. Komt wel ruim 60 euro aan shipping en Amazon-douane kosten bij, en dan loop je nog de kans om nog een keer BTW te moeten betalen...

Iemand ervaring met de Click Elite, of goede alternatieven? _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door The Legend op 13-09-2011 15:55 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, je kan eens kijken bij F-Stop http://fstopgear.com/nl, met name de Loka of Tilopa BC. Dit zijn in de eerste plaats rugzakken en mbv ICU's kan je er ook foto-materiaal in steken. ICU's komen in verschillende maten, dus je kan zelf bepalen welke je meeneemt. Heb je geen foto-materiaal nodig, haal je de ICU eruit en heb je terug een rugzak.

Ze zijn wel vrij prijzig (ook tussen de 200 en 300 euro) en soms moeilijk leverbaar, maar ik hoor er alleen goede dingen over.

Ben zelf aan het twijfelen tussen de Loka en de Tilopa, Tilopa heeft als er voordeel dat er een laptoppadding inzit, en iets groter is, maar mss te groot.
Ik zoek er een om er een 7D met een EF-S 17-55 IS, EF 100mm L IS Macro, EF 70-200 f2.8 L IS USM II en een 430 EX II en later nog eventuele primes in te steken.

Meestal zijn de meeste foto-rugzakken in de eerste plaats een foto-zak, en in de tweede plaats een rugzak.

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
The Legend schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:36:
Wat heb ik gevonden:
Via dit topic: de Click Elite Nature

Lijkt echt een rugzak gericht op draagcomfort. Ik vraag me alleen af of hij niet wat aan de grote kant is, en of hij goed genoeg afgesteld kan worden op mijn rug (ben 2 meter met een lang lichaam :P).

Iemand ervaring met de Click Elite, of goede alternatieven? _/-\o_
Ik heb niet een Clik Elite Nature, maar wel een Clik Elite Probody Sport en moet zeggen dat dit de meest comfortabele rugzak is die ik tot nu toe gehad heb. Ik kan er makkelijk de hele dag mee rond lopen zonder last van mijn schouders te krijgen, hij is niet te groot, en ook bij hogere temperaturen blijft mijn rug redelijk droog. Natte schouders blijf je natuurlijk altijd houden, helaas. Let wel, dit geldt alleen voor mij. Ik heb toen ik deze rugzak kocht ook nog een Clik Elite Contrejour en Obscura geprobeerd (zie ook mijn eerdere indrukken in dit topic) en deze vond ik aanzienlijk minder comfortabel omdat deze gewoon niet zo goed op mijn rug pasten.

Het is natuurlijk vrij persoonlijk, maar ik denk wel dat Clik Elite meer aandacht besteedt aan draagcomfort dan bijvoorbeeld Crumpler. Uiteindelijk kun je dit toch alleen maar voor jezelf bepalen, dus het devies is vooral om in de winkel te proberen (en meteen de spullen mee te nemen die je er in kwijt wilt om te kijken hoe het past en hoe de rugzak zit met gewicht er in).

Naast dit kun je, zoals philipraets al zegt, ook eens kijken naar een gewone rugzak en dan een losse insert er bij te kopen om er in te stoppen. Rugzakken van Deuter schijnen zeer goed te zijn voor wat betreft ventilatie van de rug, maar ik weet niet hoe het draagcomfort is. Hierbij geldt wel dat je gear moeilijker te bereiken is omdat je eerst in je rugzak moet graven en dan nog de insert openen (en wellicht alle zut die er bovenop ligt aan de kant moet werken).

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:31

Aight!

'A toy robot...'

Possible schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:16:
Afgelopen vrijdag de Crumpler New Delhi 510 besteld:

[afbeelding]

Ben erg benieuwd! Als het goed is ontvang ik hem dinsdag. Deze is perfect voor mijn Canon 550D + eventueel drie extra lenzen
Ik heb de 620, ding is echt fijn. Vooral met laptop erbij en alles. Gebruik hem ook als schooltas, alleen laat ik dan het camera gedeelte thuis :)

• The Legend

The Legend

*Plop*

henkie196 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:45:
[...]

Ik heb niet een Clik Elite Nature, maar wel een Clik Elite Probody Sport en moet zeggen dat dit de meest comfortabele rugzak is die ik tot nu toe gehad heb. Ik kan er makkelijk de hele dag mee rond lopen zonder last van mijn schouders te krijgen, hij is niet te groot, en ook bij hogere temperaturen blijft mijn rug redelijk droog. Natte schouders blijf je natuurlijk altijd houden, helaas. Let wel, dit geldt alleen voor mij. Ik heb toen ik deze rugzak kocht ook nog een Clik Elite Contrejour en Obscura geprobeerd (zie ook mijn eerdere indrukken in dit topic) en deze vond ik aanzienlijk minder comfortabel omdat deze gewoon niet zo goed op mijn rug pasten.

Het is natuurlijk vrij persoonlijk, maar ik denk wel dat Clik Elite meer aandacht besteedt aan draagcomfort dan bijvoorbeeld Crumpler. Uiteindelijk kun je dit toch alleen maar voor jezelf bepalen, dus het devies is vooral om in de winkel te proberen (en meteen de spullen mee te nemen die je er in kwijt wilt om te kijken hoe het past en hoe de rugzak zit met gewicht er in).

Naast dit kun je, zoals philipraets al zegt, ook eens kijken naar een gewone rugzak en dan een losse insert er bij te kopen om er in te stoppen. Rugzakken van Deuter schijnen zeer goed te zijn voor wat betreft ventilatie van de rug, maar ik weet niet hoe het draagcomfort is. Hierbij geldt wel dat je gear moeilijker te bereiken is omdat je eerst in je rugzak moet graven en dan nog de insert openen (en wellicht alle zut die er bovenop ligt aan de kant moet werken).
De Probody Sport leek mij wat kleiner, aangezien mijn daypack gedeelte relatief groot moet zijn leek mij de Nature beter. Toen kwam ik gisterenavond op de website van Cameraland (geen reclame) en zag dat ze daar een aanbieding hadden. De Clik Elite CE401GR Nature voor 229 euro met een Chestpack CE-301 gratis! Zo'n Chestpack (ook gewoon om de schouder te dragen) leek me wel handig voor als je 's avonds even de stad in gaat. Dan hoeft de rugzak niet altijd mee :)

Aangezien de Clik Elite dealers niet om de hoek zitten is vooraf passen geen optie. Heb nu dus maar deze aanbieding genomen. Mocht het niets zijn dan stuur ik hem weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Heb de Clik Elite Nature binnen, met daarbij gratis een Medium Chest pack :)

Afbeeldingslocatie: http://www.clikelite.nl/producten/ce401/000.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.clikelite.nl/producten/ce301/000.jpg

Eerste indruk van de rugzak: iets groter dan ik dacht, maar niet heel veel groter dan m'n Crumpler Pretty boy XL backpack. De kwaliteit is wel verbluffend. Ritsen getaped, schouderbanden en heupbanden van zeer hoogwaardig materiaal (soort traagschuim achtig?), stijf rugframe zodat je rugzak stevig staat en niet aan je rug plakt, erg goed instelbaar, mogelijkheid voor een camelbak van 2 liter (ook maar direct aangeschaft :P), tripod kan eenvoudig aan de zijkant bevestigd worden, erg grote raincover die bijna dienst kan doen als poncho :+ en het fotovak is prima in te delen. Eerste echte test wordt dus Nicaragua, Costa Rica en Panama dus de echte review laat op zich wachten :)

De Medium Chest pack is wel erg 'medium'. M'n D90 met 18-105 past er net in. Groter dan dat zal zeker niet passen. Voor mij echter precies genoeg, aangezien ik de chest pack alleen zal gebruiken als schoudertas in de gevallen dat de rugzak niet nodig/handig is.

Samenvatting: eerste rugzak die ik tegenkom waarbij het draagcomfort op één staat zonder dat de mogelijkheid om je spullen mee te nemen, beperkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-10 15:00
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om die tas aan te schaffen (de verkopers zitten idd niet echt in de buurt). Kan je aangeven hoe de bevestiging van een statief is? Op de website van Cameraland staat dat er een klein statief aan vastgemaakt kan worden. Qua afmetingen zal hij net aan de eisen voldoen van handbagage neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ja, de tas voldoet qua afmetingen aan de eisen voor ruimbagage (geen ervaring met lowcost airlines als Ryanair e.d.). Ik heb een Weifeng WT666 (dat is volgens mij geen heel klein statief) en die is aan de zijkant vast te maken, pootjes gaan in het zijvakje (met elastiek) onderaan en bij het balhoofd kun je de boel vastsnoeren met een spanbandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:10
Ik koop deze week een Canon EOS 600D + EF-S 18-135 IS lens. Ik ben nu nog op zoek naar een cameratas, en het liefst wil ik een rugtas, waar ik mijn camera met bevestigde lens in kan stoppen (en eventueel een statief). Heeft iemand ervaring met een goede tas (max. +/- E 100,-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 16:35
Waarom wil ik een nieuwe tas:

ik heb momenteel 2 rugzakken van crumpler. De ene is een full photo waar ik al mijn gear in kwijt kan, maar die me eigenlijk te lomp en te groot is. De ander is een half photo bag (muffin top heet die geloof ik) en die is an sich prima als ik lekker licht wil reizen (camera plus 1 of 2 kleine lenzen). Maar deze kan weer geen statief dragen.

Wat voor tas wil ik:

Ik wil graag een zo klein mogelijke tas met een day pack gedeelte voor m'n boterhammetjes etc, waar ik redelijk wat gear in mee kan zeulen, maar waar ik toch een statief aan kan hangen.

Wat erin moet passen (nu en in de toekomst):

7d zonder grip
Tamrom 28-75mm lens (wordt uiteindelijk een 24-105L)
Sigma 30mm
Tamron 10-24mm
Canon 70-200 F4
430EX II
1.4x extender

Ik zou iig willen dat alles behalve de 70-200 in het photo gedeelte past. 70-200 neem ik niet heel vaak mee, en kan eventueel wel in bijgeleverde pouch in het daypack gedeelte. Liever heb ik dat alles er toch in past.
Verder dus ruimte voor een 12" laptop en een statiefbevestiging aan de buitenkant.

Welke tassen heb ik zelf al gevonden :

Heel weinig, eerlijk gezegd :(.
Lowepro Fastpack 250 is echt ideaal, niet te groot, past toch alle camera gear in met laptop, maar heeft geen statiefbevestiging.
Naneu Pro Alpha heeft wel statiefbevestiging, maar geen ruimte voor laptop (al zal ik de 12 inch wss wel in daypack deel kunnen proppen. Weer iets te groot eigenlijk.

Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).

zie boven.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kata UL-222 een idee ?? Moet denk ik net passen allemaal :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
nero355 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:41:
Kata UL-222 een idee ?? Moet denk ik net passen allemaal :)
Dat is een mooie tas an sich, gister bekeken, maar vind ik toch beetje te bulky en stijf. Vooral door dat metalen frame tegen je rug aan. Verder wel veel opties en handige dingetjes. Wel weer duur, te duur helaas.

Iemand ervaring met een Tamrac Adventure 7 of 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Nu bij Zoom.nl gratis de Case Logic SLR206. Lijkt me een goede deal. Iemand ervaring met deze tas? http://zoom.nl/word_abonn...yp4QA7kHng_SsUg87fgI6XMzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Google eens op dat type nummer.
Je vind dan oa YouTube filmpjes waarin de tas helemaal word doorgenomen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
sapphire schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:01:
Google eens op dat type nummer.
Je vind dan oa YouTube filmpjes waarin de tas helemaal word doorgenomen.
Al gezien, maar desondanks nog de vraag om persoonlijke ervaringen. Lijkt er op het eerste gezicht in ieder geval wel erg handig uit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Toch maar een Lowepro fastpack 250 gekocht. Zat tips en mods gevonden om zelf een statief eraan te hangen, en voor de rest is die tas perfect.

Toch wel heel jammer dat er zo weinig compacte photo + day combi backpacks te vinden zijn waar je een statief aan kan hangen. Bij die Tamracs kon dat wel, maar moet je ze aan de onderkant hangen, dus steekt dat statief lekker links en rechts uit. Dat gaat problemen opleveren in drukke straten, haha. Ik zal hier wel even melden hoe ik uiteindelijk mijn statief aan die tas ga hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Probleem is meer dat de eisen niet makkelijk met elkaar samengaan.

Je (niet Sjekster persoonlijk maar mensen in het algemeen) wilt je camera gear mee, dat is zwaar dus eindigt eigenlijk standaard onderin. Daypack gedeelte dus bovenin.
Nou dan moet de gear goed beschermd worden vinden de meeste mensen dus dikke padding word gewaardeerd. Plus de body+lens en soms meerdere lenzen en spulletjes word het geheel al wat groter.
Dan het daypack gedeelte, daar moet schijnbaar een jas in, eten, ect. nouja hoe wil je dat alles dan ooit compact houden? Zeker als er een laptop bij moet.
Vooral Crumpler is er koning in om belachelijk dikke padding te gebruiken waardoor de tassen log en groot worden. Domke gebruikt padding die de helft dunner is en dat gaat prima. Overigens kan Lowepro er ook wat van, mijn Flipside 400 weegt dacht ik leeg al 1,5kg :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Die eisen gaan wat mij betreft prima samen, iig als ik het over de mijne heb dan ;). De tas is groot / lang zat om een statief aan te bevestigen, maar er zit gewoon bijna nergens eentje aan, paar uitzonderingen daargelaten, die vanwege andere redenen weer afvielen helaas. Maw: alle eisen waren prima haalbaar. Lowepro past voor zo'n compacte tas verrassend veel in, door zijn rechte vormen. Daypack gedeelte voor mij meer dan genoeg, hoeft geen hele garderobe in te passen. Enige probleem was eigenlijk steeds die statiefbevestiging. Zat tassen van die maat met een statiefbevestiging, maar die waren allemaal full photo, wat ik dus niet zocht.

Die crumpler padding is ridiculous idd. Mega sterke tassen, daarover kan ik absoluut niet klagen, maar vooral door de ronde vorm, samen met de dikke padding, gaat er zoveel kostbare ruimte verloren...

Mocht ik ooit geld over hebben, koop ik lekker zo'n F-Stop Loka met 2 verschillende ICU's :p. Wel een grote tas, maar niet breed, mooi modulair. Perfect ding voor wat wandel intensievere vakanties :)

[ Voor 37% gewijzigd door Sjekster op 10-10-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
KappuhH schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:14:
[...]

Al gezien, maar desondanks nog de vraag om persoonlijke ervaringen. Lijkt er op het eerste gezicht in ieder geval wel erg handig uit te zien.
Hmm interessant! Zat al te denken om zo'n soort rugzak aan te schaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:14
Waarom wil ik een nieuwe tas:
Omdat ik nu twee tassen heb, 1 is te bulky en de ander past mijn spul van nu niet meer in.
Ik heb een Naneu Alpha L tas, op zich een best fijne tas met twee compartimenten, 1 voor de camera en 1 waar je gewoon zelf spullen in kan doen. Maar hij is gewoon VEEL te groot voor normaal gebruik.
De ander, een Vanguard slingtasje is gewoon te klein, past geen 70-200 in en is niet comfortabel als ik zwaader spul mee wil nemen.
Wat voor tas wil ik:
Een sleeke tas waarin mijn D7000 met op zijn minst de 70-200 in past (aan elkaar). Zou fijn zijn als er een batterijgrip op de D7000 kon, maar is niet noodzakelijk. Het moet een rugzak zijn aangezien het de spul te zwaar is voor een slingtas.
Wat erin moet passen (nu en in de toekomst):

D7000(+grip) + 70-200
18-50 2.8
Flitser
Zou fijn zijn als er ook nog een body bij kon, maar is niet noodzakelijk
Welke tassen heb ik zelf al gevonden :

Best veel eigenlijk, maar het zijn allemaal grote (en lelijke) Lowepro tassen

Te lelijk, te groot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
@TheLegend en Henki196 (en anderen?),

Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen met de clik elite nature en probody sport. Deze heeft namelijk mijn aandacht, maar ben onzeker over de afmetingen. Wat past er allemaal in? Hoe groot is het daypack-gedeelte?

Wat ik mee wil nemen:

Canon 550D + grip
Sigma 70-300
Sigma 150mm macro
kitlens (welke ongetwijfeld ooit vervangen gaat worden voor waarschijnlijk een groothoeklens)
1.4 extender (nog aan te schaffen)
flitser (nog aan te schaffen)
tripot

Past de body met de sigma 150mm attached? Hoe zit het met zonnekappen?

In het daypack-gedeelte zou liefst een (groot!) boek moeten passen, eten, drinken, wellicht een trui/regenkleding. Van de meeste tassen ehb ik het idee dat het daypack gedeelte te klein is. Ter vergelijking: ik heb ook een deuter backpack, van 20 liter. Die hoeft lang niet altijd helemaal vol, maar je hoeft zeer weinig moeite te doen om hem wel vol te krijgen. Dat komt mede door het gebogen frame, wat wel lekker draagt, maar eigenlijk irritant is voor spullen onderin:p

Voordeel van de Clik Elite tassen vind ik toch echt de mogelijkheid voor een camelbag. Het wantrouwen naar het probleem van waterschade heb ik niet zozeer en vertrouw erop dat dit stevig is.

Bovendien schijnen deze tassen zeer comfortabel te dragen en niet direct te resulteren in een waterval over je rug op een warme dag. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Ik had de Kata 3n1-30 op het oog, maar vind de dubbele zij-opening toch wat riskant, bovendien heeft die geen heupband, iets wat toch wel een eis is en zweet op je rug ook behoorlijk verminderd. Misschien dat de CL countejour nog een optie is. Die is wat groter, maar ik ben niet iemand die meer meeneemt dan hij nodig heeft, maar het is fijn om wat extra ruimte ter beschikking te hebben.

Groot nadeel van de Clik Elite's is toch wel de ontzettende prijs. Aan de andere kant heb ik wel wat over voor een echt fijne tas.

edit: wat dingen aangepast

[ Voor 7% gewijzigd door douPel op 10-10-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

douPel schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:20:
@TheLegend en Henki196 (en anderen?),

Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen met de clik elite nature en probody sport. Deze heeft namelijk mijn aandacht, maar ben onzeker over de afmetingen. Wat past er allemaal in? Hoe groot is het daypack-gedeelte?

Wat ik mee wil nemen:

Canon 550D + grip
Sigma 70-300
Sigma 150mm macro
kitlens (welke ongetwijfeld ooit vervangen gaat worden voor waarschijnlijk een groothoeklens)
1.4 extender (nog aan te schaffen)
flitser (nog aan te schaffen)
tripot

Past de body met de sigma 150mm attached? Hoe zit het met zonnekappen?

In het daypack-gedeelte zou liefst een (groot!) boek moeten passen, eten, drinken, wellicht een trui/regenkleding. Van de meeste tassen ehb ik het idee dat het daypack gedeelte te klein is. Ter vergelijking: ik heb ook een deuter backpack, van 20 liter. Die hoeft lang niet altijd helemaal vol, maar je hoeft zeer weinig moeite te doen om hem wel vol te krijgen. Dat komt mede door het gebogen frame, wat wel lekker draagt, maar eigenlijk irritant is voor spullen onderin:p

Voordeel van de Clik Elite tassen vind ik toch echt de mogelijkheid voor een camelbag. Het wantrouwen naar het probleem van waterschade heb ik niet zozeer en vertrouw erop dat dit stevig is.

Bovendien schijnen deze tassen zeer comfortabel te dragen en niet direct te resulteren in een waterval over je rug op een warme dag. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Ik had de Kata 3n1-30 op het oog, maar vind de dubbele zij-opening toch wat riskant, bovendien heeft die geen heupband, iets wat toch wel een eis is en zweet op je rug ook behoorlijk verminderd. Misschien dat de CL countejour nog een optie is. Die is wat groter, maar ik ben niet iemand die meer meeneemt dan hij nodig heeft, maar het is fijn om wat extra ruimte ter beschikking te hebben.

Groot nadeel van de Clik Elite's is toch wel de ontzettende prijs. Aan de andere kant heb ik wel wat over voor een echt fijne tas.

edit: wat dingen aangepast
Ik heb nog geen concrete ervaring met de tas op reis. Staat nu in de kast m'n spullen op te bergen :P Je fotogear moet er denk ik wel in passen. Op YouTube staat een filmpje dat de tas een beetje laat zien. Als je wilt kan ik vanavond wel even wat eigen foto's maken. Het daypack gedeelte is niet super groot, maar groot genoeg voor een boek, water, compactcamera etc. Als je de camelbak gebruikt wordt er wel weer een deel van de ruimte ingenomen door de waterzak (er past een zak van 2 liter in, maar de fit is niet heel ruim).

Naar mijn idee is dit echt een tas voor de wat ruigere/onberekenbare omstandigheden. Je hoeft niet bang te zijn voor een flinke bui, zelfs zonder de (onder de tas te vinden) regencover blijft de tas droog (geen eigen ervaring, maar aardig wat reviews gelezen). Mijn doel is voor op m'n vakanties (Afrika, Azie, Midden-Amerika). Als je met name foto's maakt in Nederland en niet hele dagen met je rugzak oploopt, kun je denk ik beter voor een andere tas gaan die een stuk goedkoper zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
tnx voor je reply. Ja, ik sta inderdaad in dubio of ik niet voor wat goedkopers ga. Maar ik heb niets kunnen vinden nog dat me enigszins bevalt. Ik maak me vooral zorgen om de rugkant. Deze moet wel een beetje stijf zijn en een heupband hebben, veel hebben dat niet (of een van de andere dingen niet). Meestal is de ruimte bovenin nogal klein. Jammere van de nature vind ik alleen dat de toegang voorin is, ipv de zijkant of bij de rug.

Ik denk dat ik zaterdag eens in alkmaar bij cameraland langsga. Heb al zoveel zitten kijken op internet dat ik het maar gewoon eens zelf moet zien. Toch had ik gehoopt dat je al een paar dagen op pad was geweest, al was het maar hier in Nederland;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik had eerder al eens mijn eerste bevinding hier neergezet. Ik ben sindsdien er wel op vakantie mee geweest naar Rusland, waar ik niet door de natuur er mee ben getrokken, maar ik heb er wel hele dagen mee rond gelopen met 25-30 graden buitentemperatuur. Mijn rug bleef opmerkelijk droog met de rugzak op (schouders niet, natuurlijk), of was in ieder geval niet natter dan hij zonder rugzak zou zijn geweest. Ook het feit dat ik er de hele dag mee rond kan lopen zonder last te krijgen van mijn schouders met toch redelijk wat kilos op de rug spreekt boekdelen over het draagcomfort. Geen van m'n 4 andere rugzakken kunnen dit claimen, behalve als er helemaal geen gewicht in zit.

Ik had toen mijn 60D, 70-200 f4 IS en Sigma 17-50 f2.8 mee, en had de lader nog ergens in wat vrije ruimte gestopt. De 70-200 past net met zonnekap omgedraaid, zowel op de body als los, en de 17-50 kan makkelijk met zonnekap in normale positie er in.

Ik zou zo inschatten dat als ik de oplader er uit zou halen, een flitser makkelijk daar nog bij moet passen. Of je alledrie de lenzen er in kwijt kan, zou ik zo niet in durven schatten, maar ik gok dat je met de 70-300, 150 macro en flitser toch een redelijk volle tas al hebt.

In het daypack gedeelte kun je makkelijk een paperback kwijt, maar een grote hardcover gaat niet passen. Ter illustratie, mijn 10" laptop past er nog net in, maar veel groter dan dat gaat er niet in passen. Een trui kan ook, maar hangt natuurlijk af van de trui. Een dikke wollen trui gaat misschien net als je niks anders er in stopt, maar bijvoorbeeld een windjack past makkelijk.

De waterzak past in een sleeve op de achterkant en zou zelfs bij lekken geen gevaar voor je fotogear moeten vormen. Ik vond het zelf ook handig om hier niet al te dikke boeken in te stoppen. Laptop past helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
super uitleg!! tnx^^

Wordt waarschijnlijk toch wat krap dan:(

[ Voor 52% gewijzigd door douPel op 11-10-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Waarschijnlijk wel, ja. De 70-300 is niet zo lang, dus misschien kan je de kitlens rechtop er naast zetten als die niet te hoog en te dik is.

Ik had zelf in eerste instantie toch ook wel meer ruimte willen hebben in de rugzak zelf, maar uiteindelijk is het toch een compromis geworden tussen grootte van de rugzak en hoeveel je mee kon nemen. Ik was zelf op zoek naar een niet al te grote rugzak om de gear veilig in op te kunnen bergen en die niet zo groot was omdat ik dan vaak de neiging krijg om hem toch maar thuis te laten, zeker op vakantie (ik doe niet aan meerdaagse trekking, en op enkeldaagse trips heb je niet zoveel nodig en wil ik niet eens veel mee nemen).

De ProBody Sport heeft trouwens wel de mogelijkheid om een tripod te bevestigen aan de zijkant. Ik heb geen tripod en gebruik het vakje aan de zijkant ook meestal om een flesje water of bidon in mee te nemen.

Overigens vond ik de Contrejour echt heel groot. Hij is groter dan een 45l rugzak die ik thuis heb om boodschappen mee te doen, en die neem ik al liever niet mee voor andere dingen omdat hij gewoon zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Ik zal er nog eens naar kijken.

Andere (goedkopere) opties zijn:
lowepro fastpack 250
kata 3n1-30
naneu alpha
f-stop loka

f-stop loka is ook duur, maar geeft behoorlijk meer ruimte. Zowel als camera gedeelte (met medium icu) en gewoon gedeelte. Als ik foto's zie, lijkt ie niet té groot. Die heeft dan wel geen snelle zijtoegang, maar ik bedacht dat ik dat toch niet nodig heb aangezien ik altijd met de camera om m'n nek loop. Bovendien is de loka naar je buik om te draaien en kan ik dan alsnog redelijk makkelijk lenzen verwisselen (als het goed is).

Meerdaagse trekking doe ik ook niet, maar de overige ruimte is toch erg snel opgevuld als ik er naast de gebruikelijke zut als eten, drinken (wat niet hoeft met een bladder), regenjack, ook een boek (idd hardcover) in kwijt wil. Ik reis per trein aangezien ik geen auto heb en moet me daar toch ook vermaken;)

Zie trouwens dat de clik elite probody sport in de aanbieding is bij cameraland.nl voor € 99,- ....

edit: is cameranu.nl trouwens de enige f-stop verkoper? Kan niets anders vinden in NL dat ook een zaak heeft? Urk is te ver weg, dus dat wordt een probleem om even te proberen:\

[ Voor 51% gewijzigd door douPel op 11-10-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
De Kata 3n1-30 heeft een iets groter foto gedeelte dan de ProBody Sport, maar het daypack gedeelte is weer wat kleiner. Draagcomfort is aanzienlijk minder en als je graag een droge rug wil hebben, moet je deze zeker niet hebben.

Die F-Stop Loka ziet er best goed uit, iets dat ik zeker zou overwegen als ik meer fotogear zou hebben en ook mee wilde nemen. Hij lijkt me wel vrij groot alleen, maar verder ziet hij er goed uit.

Ik heb trouwens net even gecontroleerd, en je kan wel een groot boek met hardcover in de ProBody Sport kwijt - nipt. Een compact opgevouwen regenjack en wat eten moet er dan nog wel bij passen, maar dan houdt het wel ongeveer op. En het is natuurlijk de vraag of al je gear er in gaat passen. Ik zou 'em zeker halen voor € 99,-, al was het alleen maar voor er bij, maar ik vind de grootte belangrijk terwijl jij wellicht andere dingen belangrijker vindt.

[ Voor 3% gewijzigd door henkie196 op 11-10-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
henkie196 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:52:
De Kata 3n1-30 heeft een iets groter foto gedeelte dan de ProBody Sport, maar het daypack gedeelte is weer wat kleiner. Draagcomfort is aanzienlijk minder en als je graag een droge rug wil hebben, moet je deze zeker niet hebben.
Dat is samen met toegang aan beide zijkanten en het kleinere daypack gedeelte ook mijn grootste bezwaar. Eigenlijk zijn dat al 3 minpunten, teveel om tegen het voordeel van het wat grotere fotogedeelte op te wegen. Hij valt ook eigenlijk gewoon af.
Ik heb trouwens net even gecontroleerd, en je kan wel een groot boek met hardcover in de ProBody Sport kwijt - nipt. Een compact opgevouwen regenjack en wat eten moet er dan nog wel bij passen, maar dan houdt het wel ongeveer op. En het is natuurlijk de vraag of al je gear er in gaat passen. Ik zou 'em zeker halen voor € 99,-, al was het alleen maar voor er bij, maar ik vind de grootte belangrijk terwijl jij wellicht andere dingen belangrijker vindt.
Ik waardeer je moeite om mijn vragen te beantwoorden ontzettend:)! Mooi om te horen dat een hardcover past. Inderdaad lijkt mij de prijs van 99,- erg schappelijk voor wat de tas bied. Voor de zekerheid ga ik vrijdag of zaterdag toch even langs bij cameraland. Super bedankt voor je hulp:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Voor mensen die interesse hebben in de F-stop Loka, ik vond dit topic na een lange tijd zoeken. Heeft me een hoop info geven. Wellicht interessant om hier toch neer te zetten, al snap ik dat het geen review-opsommingsthread moet worden...

http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=937528

Ik ga hem morgen bestellen, dan kan ik hem vergelijken met de clik elite probody sport en hem eventueel terugsturen. Volgens mij de enige manier om ze alle twee te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-10 22:15

BaasG

Spiral out. Keep going

douPel schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:55:
edit: is cameranu.nl trouwens de enige f-stop verkoper? Kan niets anders vinden in NL dat ook een zaak heeft? Urk is te ver weg, dus dat wordt een probleem om even te proberen:\
Ik weet niet hoe ver Urk van jou vandaan is. Heb net bij Disnet.nl gekeken waar ze F-Stop verkopen in Nederland en België:
Coolblue / www.Digicamshop.nl Eindhoven, Rotterdam, Groningen, Antwerpen
www.Cameratools.nl Apeldoorn
www.fotohanskeuzekamp.nl Zwolle
www.dewinkel.nl Beilen
www.studio73.be Geel, Wilrijk

De Loka kan ik erg aanraden! Is misschien wel wat groot voor een ochtend/middag weg, maar zeer geschikt voor een flinke dagwandeling. Kijk ook naar de Guru, die is een maatje kleiner.

member of the Dark side: black Nikon gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Ik heb vanochtend de Loka besteld met medium ICU, morgen binnen als t goed is:) Praktisch alleen maar lovende verhalen over gelezen en/of de minpunten die opgenoemd werden waren niet echt voor mij van toepassing. Wellicht inderdaad wat groot voor het even snel weg, maar dan kan ik ook m'n schoudertas (naneu c-700) wel meenemen en m'n tripot in de hand houden. Niet ideaal, maar werkt opzich prima, zolang ik niet veel eten/drinken/andere spullen mee hoef.

Heb de Guru inderdaad ook bekeken, maar daarvan leek me het daypack gedeelte ook wat krap icm een medium ICU. Bovendien heb ik graag de mogelijkheid er een A4-blok in te stoppen en dat moet met de Loka wel lukken.

Kun jij me vertellen hoe hij bevalt met warm weer? Het is dan wel geen Deuter met gaasspanning tussen rug en tas, maar ik verwacht dat hij door het frame niet ontzettend tegen je rug plakt?

Ik heb het hele internet afgeplozen, maar hier geen goed antwoord op gevonden.

Overigens staat hij nog niet helemaal vast. Vrijdag ga ik alsnog naar de Clik Elite probody sport kijken. Ik denk dat ik daar toch te weinig fotostuff in kwijt kan, maar we zullen.

[ Voor 53% gewijzigd door douPel op 12-10-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG

BaasG

Spiral out. Keep going

Welke kleur is het geworden?

Door het frame samen met de heupgordel zit de Loka niet strak op je rug, wat je zeker ook merkt in je schouders. Daardoor zal de rugzak niet ontzettend gaan plakken met warm weer. Ik kreeg er wel een natte rug van tijdens de Tongariro Crossing, maar dat had ik met ieder andere rugzak ook gehad.
De heupgordel van de Loka vind ik wel een van de betere uitvoeringen, zelfs mijn LoweAlpine (de NIET foto afdeling van LowePro) dagrukzak heeft een kwalitatief mindere heupband. F-Stop ontwerpt zijn tassen trouwens niet specifiek als trekking/hiking rugzakken, hun achtergrond ligt meer in het skiën en boarden (zie je ook wel terug op hun website). Wellicht dat zij daarom niet met gaaswerk op de rug werken (naar mijn mening gaat dat gaaswerk ten koste van het werkbaar volume van je rugzak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Foliage Green. Heb eigenlijk nog best zitten twijfelen, haha :D Wilde wat anders dan zwart, maar wit vind ik ook weer zo extreem, dus dan deze:) Welke kleur heb jij?

Ja, weet inderdaad dat de achtergrond bij skien en boarden ligt (iets waarvoor ik hem ook zeker nog ga gebruiken, al sla ik deze winter helaas over). Ben er ook al vrij snel achter gekomen dat het ook niet praktisch is om in een fototas zo'n gaassysteem te hebben, omdat het inderdaad ten kostte gaat van de ruimte omdat de rugkant van de tas gewoon bol staat. Net zoals het gewoon onmogelijk is om een lekker compacte rugzak te hebben waar je én al je fotospullen in mee kunt nemen én alles wat in/aan m'n deuter 20-litertje past. Ik denk dat F-stop er prima in is geslaagd het goede van deze 2 samen te voegen in 1 tas, met als bijkomend voordeel dat de ICU er nog uit kan indien nodig. Jaja, op papier lijkt het toch wel zo ongeveer de ideale tas :D ...

Goed om bevestigd te horen dat het plakken meevalt en uiteindelijk is dat bij zeer warm weer of intensieve tochten gewoon onvermijdelijk, zelfs zonder backpack/rugtas.

Die tocht ziet er fraai uit! Of in ieder geval de omgeving:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG

BaasG

Spiral out. Keep going

douPel schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:14:
Foliage Green. Heb eigenlijk nog best zitten twijfelen, haha :D Wilde wat anders dan zwart, maar wit vind ik ook weer zo extreem, dus dan deze:) Welke kleur heb jij?

<knip>

Die tocht ziet er fraai uit! Of in ieder geval de omgeving:)
+1 voor de Foilage Green. Vond de witte te besmettelijk en te opvallend, en de zwarte te zwart.
Verder kan ik je hele post alleen maar bevestigen. Mocht je de Loka houden ipv de Clik, dan ga je er zeker van genieten (voor zover je dat kan met een rugzak ;) ).

Off topic: Tongariro, trouwens heel Nieuw Zeeland, is 1 grote aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Ok, de F-stop Loka is binnen. Eerste indruk: prachtige tas, stevig, 100.000 mogelijkheden om andere dingen aan te bevestigen. Heeeeerlijke ritsen, ook afgedekt.

Gelijk volgestopt met mijn spullen.
In de medium ICU
eos 550D + grip + sigma 150mm attached
sigma 70-300mm
kitlens:p
Dan heb ik nog 3 vakken over voor andere lensen van zo'n 12 a 13 cm hoog (wegens de taps lopende ICU)
Statief aan de zijkant

Dan heb ik de overige ruimte (de medium ICU vult íets meer dan de helft v/d tas) het volgende gestopt:
a4-map met artikelen (moet als student toch aant werk onderweg)
1 lange broek
1 trui
3 T-shirts
regenbroek + regenjas (van de hema, niet echt compact)
Hardcover boek (21*14.5*5)
eten zou hier nog bij kunnen en een bladder (nog niet binnen) zou ook nog moeten passen.

Dan zit de tas toch wel ongeveer vol (er zou nog iets in het vertikale frontvak passen) en dan is ie toch aardig aan gewicht en ook een grote tas.

Wat me dan opvalt is dat de rugpadding voorbij het frame komt en tegen m'n rug drukt. Dat had ik toch graag op gelijke hoogte met het frame gehad. Met wat door de kamer lopen en het op en af doen van de tas kreeg ik zo vol bepakt toch een aardig klamme rug al. Ik zweet gewoon snel en moet me daarbij neerleggen denk ik. De heupband is dun, maar stevig en zit heerlijk. De schouderbanden ook.

De truc om dan de heupband losser te doen, de tas om te slingeren en je camera te pakken werkt redelijk. Vind dat de camera met grip toch aardig vast zit, op z'n kant erin leggen zodat je de zijkant eruit kunt pakken werkt beter. Eigenlijk moeten de ritsen nét te ver open om ze vervolgens weer makkelijk dicht te ritsen, dat gaat toch wel moeizaam. Om lenzen te wisselen bijvoorbeeld zou dit perfect werken.

Een bepakking met alleen boek, regenjas, 1 a 2 liter drinken en eten maakt de tas al een stuk slanker en comfortabeler.

Het is een prachtige tas die geeft wat ik wil qua ruimte. Toch ben ik ergens ook wat teleurgesteld. Deels door de grote van de tas, maar zoals ik een post hiervoor al zei: je kunt niet én een kleine tas én alles meenemen, dus die teleurstelling is irrieel en ik denk nog steeds dat deze tas dat goed combineerd. Maar de rugpadding en het passen van de ICU in de tas vallen me toch wat tegen. Ik heb het idee dat dat niet helemaal goed zit ofzo.

De ICU wordt wel wat in elkaar gedrukt door het gewicht erop. Met de 3 strapjes die over de camera + lens gaan, zit die wel echt goed vast in de ICU en kan echt geen kant op. Qua bescherming zit dat allemaal wel goed. De sigma 70-300 past door taps toelopende ICU nét onderin naast de camera, maar steekt in het bovenste vak 1.5cm uit. Met de 70-300 aan de camera vast, moet de 150mm in de ICU liggen, wat zegmaar 1 ander lensvak kost. Verder krijg ik de zonnekap van de 150mm er niet in. Of ik moet wat doorduwen, dan zou die wel attached op de kop op de lens zelf passen, maar deuken de vakken ernaast wat opzij uit (wat volgens mij opzich nog zat ruimte laat voor andere lensen), maar zit dan aardig vast en gaat er wat moeilijker weer uit.

[ Voor 9% gewijzigd door douPel op 13-10-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 19-10 13:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zijn er hier ook mensen die weten of je ergens vervangende onderdelen voor Lowepro tassen kunt kopen?

Van mijn Minitrekker zijn in de afgelopen maanden 3 van die kunststof sluitclips kapot gegaan (de beide die moeten voorkomen dat je tas opengaat als je de rits opdoet en de grote op de heupband). Al mijn andere tassen hebben hier (nog) geen last van.

Edit:
28-10-2011: Na overleg met wat vrienden (nadat ik al een andere Lowepro tas had gekocht) heb ik toch het contactformulier op de Lowepro website ingevuld. Al vlug kreeg ik een mailtje van de Nederlandse importeur (Degreef & Partners) dat zij de melding doorgestuurd hadden gekregen. Ze wilden me postadres weten zodat ze me kosteloos 3 clips konden toesturen. Inmiddels ontvangen en ze zitten nu aan de tas.

Hulde voor deze goede service!

[ Voor 38% gewijzigd door ajhaverkamp op 28-10-2011 16:59 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Kijk eens bij de schoenmaker. Daar kun je sluitclips laten vervangen, neem aan dat ie je dat ook zelf wel wil laten doen als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Laatst online: 28-08 15:53
Weet iemand welke tas dit is?

YouTube: Heuptas

Lijkt me super interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mole
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:03
Lowepro of ThinkTank lens case zo te zien. Heupsystemen zijn geniaal voor events. Ik heb zelf de ThinkTank Speed Racer, werkt perfect voor concerten :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
Ik denk dat het toch nog een andere is, deze is namelijk een 30tal centimeter hoog en breder dan die Lowepro tassen.

En het logotje staat op een andere plek =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg mij de KATA 3N1-22 aan te schaffen. Voornaamste reden hiervoor is dat hij mee kan als handbagage op vliegtuigen en er plaats is voorzien voor een laptop (in mijn geval zal het een ipad zijn).

In een winkel eens op voorhand bekijken om na te gaan wat er precies allemaal in kan, lukt mij niet om de éénvoudige reden dat ik geen winkel vind die hem in stock heeft.

Alvorens online te bestellen, weet iemand als het volgende erin kan:

- ipad
- Nikon D7000 + 70-300
- Tokina 11-16 en Nikon 35mm 1.8
(ben ik vrij gerust in dat deze erin kunnen)

- Nikon d3100 + 18-105
(zal wsl wat teveel van het goede zijn, tenzij in het bovenste vak)

Bedoeling is niet dat ik beide lenzen moet kunnen ronddragen maar dat ik er wel alles in krijg om op reis te gaan (dergelijk materiaal in gewone baggage vertrouw ik niet). Eens ter plaatse laat ik op hotel wel het toestel achter dat ik die dag niet nodig heb en wandel ik met de rest rond.

PS: bijkomende reden voor de KATA is dat het een 'slingbag' is en dat hij er vrij makkelijk uitziet om mee rond te lopen en vlot toestel in en uit te nemen.

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 13:29

hellknight

Medieval Nerd

KameraExpress heeft deze gewoon op voorraad zo te zien - zij hebben een zeer uitgebreide selectie aan tassen, dan mocht deze het niet worden, dan kan je nog eens kijken voor wat andere tassen.
http://www.kamera-express...backpack-w-laptop-insert/

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellknight schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:42:
KameraExpress heeft deze gewoon op voorraad zo te zien - zij hebben een zeer uitgebreide selectie aan tassen, dan mocht deze het niet worden, dan kan je nog eens kijken voor wat andere tassen.
http://www.kamera-express...backpack-w-laptop-insert/
Probleem is dat ik in België (Brussel) woon en daar is het aanbod aan gespecialiseerde winkels bedroevend laag (meeste van mijn gear komt van digitalstreet.nl of amazon.co.uk).

Binnen paar weken ga ik bij vrienden in Alkmaar, Cappelle ad IJssel ligt min of meer onderweg. Wel moeten zien dat ik mijn vriendin kan overtuigen ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10 20:06
Nadat ik twee weken geleden mijn eerste DSLR gekocht heb zoek ik nu ook een nieuwe tas aangezien mijn oude tas waar mijn compact inzat toch echt te klein is geworden. Ik heb al wat gezocht en waarschijnlijk wil ik een Crumpler tas aangezien deze toch een beetje modebewust zijn en er niet zo saai uitzien. De camera is van mij samen met mijn vader en hij wil het liefst geen rugzak, dus een schoudertas achtig iets zou denk ik het beste zijn. Het volgende moet er in ieder geval in kunnen:

Canon 1100D + 18-55 IS III
Canon EF 75-300 F4-F5.6
Oplader + Extra Accu

En voor in de toekomst:
Canon EX430 Flitser
en ruimte voor wat klein spul zoals filters/bouncer voor flitser etc.

Zelf had ik al een viertal modellen gevonden maar van een plaatje is het moeilijk oordelen wat er nu werkelijk in kan dus misschien heeft een van jullie ervaring met de tassen en wat er werkelijk in kan. Het belangrijkste voor mij is dat ik snel bij de camera kan, dus tas open meteen camera in goede greep/positie en dat ik meteen een foto kan maken en ook snel de camera kan terug stoppen. Wat ik zelf dus al gevonden had:

Crumpler Cupcake 4000/5500
(heel pracktisch model maar weer niet of ik de 5500 echt nodig heb)
Crumpler Messengerboy (kan ik vooral goedkoop krijgen weet niet of het wat is)
Crumpler Loyal Chap (omdat je je lenzen van twee kanten kunt bereiken leek met dat wel handig maar veel info is er niet over te vinden)

Heeft iemand ervaring met deze tassen, of andere tassen die vergelijkbaar zijn? Mijn budget is maximaal 80 euro.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:45:
Probleem is dat ik in België (Brussel) woon en daar is het aanbod aan gespecialiseerde winkels bedroevend laag (meeste van mijn gear komt van digitalstreet.nl of amazon.co.uk).

Binnen paar weken ga ik bij vrienden in Alkmaar, Cappelle ad IJssel ligt min of meer onderweg. Wel moeten zien dat ik mijn vriendin kan overtuigen ... ;)
Als je toch bezig bent : Konijnenberg in Den Haag + een Camera.nl lokatie die onderweg is effe opzoeken :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
nero355 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:58:
[...]

Als je toch bezig bent : Konijnenberg in Den Haag + een Camera.nl lokatie die onderweg is effe opzoeken :)
Heeft die niet hetzelfde assortiment als de vestiging in Turnhout dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Assortiment van Konijnenberg in Den Haag is een stuk kleiner dan dat in Turnhout omdat het pand in Den Haag gewoon een stuk kleiner is.

Ze hebben er geen Kata's maar als je toch in Alkmaar gaat kijken, Cameraland heeft wel een aardige selectie fototassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Voor het vervoeren van mijn fotospullen gebruik ik een LowePro Flipside 300. Helaas had ik deze gekocht in de tijd dat ik nog een Canon 400D had met alleen maar lensjes in het formaat 'espressokopje'. Hierin kon ik alles dus probleemloos vervoeren.

Inmiddels heb ik een iets andere configuratie met apparatuur, die ook iets groter in formaat is. Bijkomend probleem is dat de rugzak dus ook niet echt meer voldoet. Ik kan op zich nog wel mijn Cnon 7D + grip erin kwijt, maar dan alleen met de sigma 150-500mm erop. Dit zit dan precies klem. Daarnaast kan ik dan nog maar 2 van de 3 andere lensjes meenemen.

Een andere lens op de body gaat niet, tenzij dat ik de sigma 150-500 niet mee neem.

Kortom allesbehalve ideaal.

Aangezien ik dit aardig zat begin te worden; ben ik dus aan het kijken naar een andere rugtas voor mijn spullen.

Wat moet er allemaal in kunnen?
-7d+grip
-sigma 150-500
-sigma 105
-sigma 17-70
-tamron 11-18
-een flink aantal filters
-Divers klein spul als geheugenkaartjes / schoonmaaksetje / batterijen etc
-Statief
-drinken
-ruimte voor overig spul
-een vak voor een laptop.
-Ik moet de tas gewoon op het natte zand kunnen leggen, zonder dat het vocht door de stof heentrekt en de spullen beschadigt.

Ik had zelf al een aantal tassen gevonden, die wellicht voldoen:

Kata Bumblebee 220PL
Tamrac 5588, Expedition 8

Bij de Kata wordt een regenhoes geleverd, bij de Tamrac niet volgens mij. Iemand die weet of je beide tassen wel gewoon op nat zand kan leggen? En is de Tamrac ook bestendig tegen de regen en heeft dus in principe geen regenhoes nodig?

Denken jullie dat mijn configuratie gaat passen in deze tassen; of zijn de tassen overkill of juist nog te krap? Ik heb overigens liever wat ruimte te veel, dan dat ik over 1 jaar weer wat nieuws koop en ook weer een nieuwe tas moet kopen.

Iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Laatst online: 19-10 15:00
henkie196 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:07:
Assortiment van Konijnenberg in Den Haag is een stuk kleiner dan dat in Turnhout omdat het pand in Den Haag gewoon een stuk kleiner is.

Ze hebben er geen Kata's maar als je toch in Alkmaar gaat kijken, Cameraland heeft wel een aardige selectie fototassen.
Als je een specifieke tas wilt uitproberen kan je hem wel kosteloos naar de vestiging in Den Haag laten bezorgen. Dat kan volgens mij via de website en anders via de winkel zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
wvdveer schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:28:
[...]

Als je een specifieke tas wilt uitproberen kan je hem wel kosteloos naar de vestiging in Den Haag laten bezorgen. Dat kan volgens mij via de website en anders via de winkel zelf..
Jup, gewoon bij Konijn bestellen in de webshop en afhalen kiezen (en je winkel aangeven) en dan laten ze hem overkomen. Duurt een paar dagen, maar kost je niets en je zit nergens aan vast.. heb ik ook eens gedaan met een occasion die ik eerste wilde zien (en had geen zin in voorschieten en dan eventueel terugsturen en wachten op je voorgeschoten geld..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Laatst online: 16-10 14:14
Allereerst bedankt voor dit topic, want het heeft mij enorm geholpen bij de zoektocht naar een tas. Een lange productreview schijven zie ik niet zitten, dus daarom maar even hier:

Ik gebruik al jaren een Lowepro Slingshot, een heerlijke makkelijke tas waar aardig wat in kan. Helaas ben ik met mijn huidige 'collectie' de tas ontgroeid en door de aanschaf van een 50-500 was een grotere Slingshot ook geen optie. Verder wilde ik een tas die wat steviger om de rug vast zit, ik neem de tas namelijk wel eens mee op wintersport en tijdens het skiën voel je de Slinghot echt heen en weer wiebelen.
Logische opvolger was in mijn ogen dan ook de Lowepro Flipside, totdat ik in dit topic belandde! Ik wist namelijk helemaal niet dat Dakine ook fototassen maakt. Groot voordeel voor mij is dat de tas er niet uitziet als een fototas, maar als een gewone (heel erg volgestopte) rugzak. Bij Dakineshop.de was de Dakine Mission Photo in de aanbieding en de keuze was dan ook snel gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-j6Z8K5-kFeU/TqgkmV0YFdI/AAAAAAAAA9c/T3lACXa_7sE/s640/_DSC8466.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-2cNxv6XGVfM/TqgklhC-bNI/AAAAAAAAA98/zh12WeS5JZk/s640/_DSC8459.jpg

Ik moet nog wel echt aan de tas wennen. Met de Slingshot had je de camera binnen een paar seconde al uit de tas, hier is dat wel even anders (niet meer dan logisch overigens). Verder is de tas toch een stukje groter dan verwacht. Ik heb ook een normale Dakine Mission (non photo), de afmetingen zijn weliswaar hetzelfde, maar de insert waar de camera in zit vult de tas echt helemaal op. Beetje een brugpieper effect . De tas is wel erg stevig, een stuk steviger/harder dan mijn Slingshot, en biedt ruimte voor een camera en aardig aantal objectieven, ik kan er in ieder geval even mee vooruit.

Om op te sommen, de Dakine Mission Photo:
+Ziet er niet uit als een cameratas, maar is het van binnen wel echt
+Alleen te openen via de achterzijde, een stukje veiligheid
+Camera vak volledig in te delen naar smaak, verder vol handige vakjes
+Comfortabel, de tas met uitrusting weegt zo'n 6kg, maar daar merk je verder weinig van

-Openen vergt wat gewenning, zeker als je de tas om wilt houden
-Is wat groter dan verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG

BaasG

Spiral out. Keep going

Ziet er mooi uit, die Dakine!

Maar zie ik het goed, hangt de tas grotendeels aan de ritssluiting op je rug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Klopt, hij werkt net andersom dan bijvoorbeeld een Flipside. Bij de Dakine zitten de hengsels vast aan de achterkant en de rits houdt het geheel bij één. Dit heeft als voordeel dat je het hengsel gewoon om een schouder kan laten hangen (en dus de tas blijft dragen) terwijl je de tas opent. De binnentas is verder los af te sluiten zodat men niet zomaar bij de fotospullen kan komen. Hier nog een aantal fotootjes ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-WkASBWEFwAg/TqlHpxDjYII/AAAAAAAAA-A/jZXszIggDHg/s400/_DSC0570.jpg Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-17RODH-q_bE/TqlHsxfTUyI/AAAAAAAAA-M/_dM4-2sHj_Q/s400/_DSC0568.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-zOaHNVG3pFM/TqlHsjej-rI/AAAAAAAAA-I/87_VY18KEr4/s400/_DSC0569.jpg

En omdat tegenwoordig alles op Youtube staat: vanaf 2.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG

BaasG

Spiral out. Keep going

Het zal vast goed werken en stevig zijn, maar ik vind het een eng idee om je gear aan een rits te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dakine heeft zeker mooi spul, alleen jammer dat die ICU maar in 1 maat beschikbaar lijkt te zijn, want het zou ook leuk zijn als je naar je fotogear nog wat anders mee kon nemen. En is je tas nou zo vies, of is dat de standaard print?

Bedankt voor het posten van je ervaringen, is toch altijd leuk om te lezen. Veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik heb een lowepro primus aw voor dagwandelingen en die heeft de rits van t bovenvak ook op die manier, daar zit wel als extraatje 2 clips die de schouderband 'zekeren'. Maar is ook stevig zat met die clips los.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
BaasG schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:44:
Het zal vast goed werken en stevig zijn, maar ik vind het een eng idee om je gear aan een rits te hangen.
Het is een kwestie van gevoel en ik snap je redenatie, maar de tas (en rits) oogt zo degelijk dat ik er zelf nog wel aan durf te gaan hangen
henkie196 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:55:
Dakine heeft zeker mooi spul, alleen jammer dat die ICU maar in 1 maat beschikbaar lijkt te zijn, want het zou ook leuk zijn als je naar je fotogear nog wat anders mee kon nemen. En is je tas nou zo vies, of is dat de standaard print?

Bedankt voor het posten van je ervaringen, is toch altijd leuk om te lezen. Veel plezier er mee!
Haha Henk, dat was het eerst wat m'n vader zei. Het is de standaard print, maar gaat er voor zorgen dat je vuil niet zo snel op de tas gaat zien. Wilde wat anders dan de standaard zwarte fototas. Er kan overigens nog wel wat extra's in. Mijn 14,5 laptop kan ik nog perfect in één van de andere vakken kwijt. Verder schijnt Dakine nog een groter model te maken.
abrakadaver schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:23:
Ik heb een lowepro primus aw voor dagwandelingen en die heeft de rits van t bovenvak ook op die manier, daar zit wel als extraatje 2 clips die de schouderband 'zekeren'. Maar is ook stevig zat met die clips los.
Een extra zekering is nooit weg, en met alle clips op de Dakine is hier ook wel wat op te vinden. Je maakt het jezelf dan wel onmogelijk om de camera even snel uit de tas te toveren. Het lijkt goed spul en dat moet je net als de band waar je camera aan hangt leren te vertrouwen O-) Zo heb ik de extra zekeringsband op m'n Lowerpro Slingshot ook alleen de eerste weken gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Nette tas Vin87! Deze komt op mijn shortlist, erg nuttige review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Vin87 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:32:
Haha Henk, dat was het eerst wat m'n vader zei. Het is de standaard print, maar gaat er voor zorgen dat je vuil niet zo snel op de tas gaat zien. Wilde wat anders dan de standaard zwarte fototas. Er kan overigens nog wel wat extra's in. Mijn 14,5 laptop kan ik nog perfect in één van de andere vakken kwijt. Verder schijnt Dakine nog een groter model te maken.
Tja, als het er al uit ziet alsof er modderspetters op zitten, zul je een paar echte modderspetters inderdaad niet zo gauw zien :+ Mijn eerste indruk was dat je er al een keer mee op de mountainbike mee op stap was geweest en toen lekker door de modder had geploegd ;)

Ik weet niet hoe ruim die voorvakken zijn, maar het lijkt mij toch altijd wel fijn als je naast je gear nog iets als eten en drinken mee kan nemen en daar zie ik op deze tas nu niet zo direct ruimte voor. Wat is jouw inschatting voor ruimte daarvoor in deze tas? Daarbij zie ik dat jij nog redelijk wat ruimte over hebt in die insert (net als ik ook zou hebben). Nu kan je dat ruimte voor uitbreiding noemen, maar ik zou zelf liever een kleinere insert hebben en dan wat meer ruimte in het hoofdcompartiment voor andere dingen.

Buiten dat vind ik het nog steeds een hele mooie tas, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Vin87 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:48:
Allereerst bedankt voor dit topic, want het heeft mij enorm geholpen bij de zoektocht naar een tas. Een lange productreview schijven zie ik niet zitten, dus daarom maar even hier:

Ik gebruik al jaren een Lowepro Slingshot, een heerlijke makkelijke tas waar aardig wat in kan. Helaas ben ik met mijn huidige 'collectie' de tas ontgroeid en door de aanschaf van een 50-500 was een grotere Slingshot ook geen optie. Verder wilde ik een tas die wat steviger om de rug vast zit, ik neem de tas namelijk wel eens mee op wintersport en tijdens het skiën voel je de Slinghot echt heen en weer wiebelen.
Logische opvolger was in mijn ogen dan ook de Lowepro Flipside, totdat ik in dit topic belandde! Ik wist namelijk helemaal niet dat Dakine ook fototassen maakt. Groot voordeel voor mij is dat de tas er niet uitziet als een fototas, maar als een gewone (heel erg volgestopte) rugzak. Bij Dakineshop.de was de Dakine Mission Photo in de aanbieding en de keuze was dan ook snel gemaakt:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik moet nog wel echt aan de tas wennen. Met de Slingshot had je de camera binnen een paar seconde al uit de tas, hier is dat wel even anders (niet meer dan logisch overigens). Verder is de tas toch een stukje groter dan verwacht. Ik heb ook een normale Dakine Mission (non photo), de afmetingen zijn weliswaar hetzelfde, maar de insert waar de camera in zit vult de tas echt helemaal op. Beetje een brugpieper effect . De tas is wel erg stevig, een stuk steviger/harder dan mijn Slingshot, en biedt ruimte voor een camera en aardig aantal objectieven, ik kan er in ieder geval even mee vooruit.

Om op te sommen, de Dakine Mission Photo:
+Ziet er niet uit als een cameratas, maar is het van binnen wel echt
+Alleen te openen via de achterzijde, een stukje veiligheid
+Camera vak volledig in te delen naar smaak, verder vol handige vakjes
+Comfortabel, de tas met uitrusting weegt zo'n 6kg, maar daar merk je verder weinig van

-Openen vergt wat gewenning, zeker als je de tas om wilt houden
-Is wat groter dan verwacht
Je vergeet er nog de regenhoes bij te noemen!

Verder kun je de module waar de camera in zit er ook uit halen. Zodat je deze als schoudertas mee kan nemen.

Verder is het zeker een mooie en grote tas om je gear in opbergen. Heb zelf de "Alpine Plaid" versie.

Alle Dankine Photo Backpacks welke allemaal uitgaan van de zelfde module.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
henkie196 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:30:
[...]

Tja, als het er al uit ziet alsof er modderspetters op zitten, zul je een paar echte modderspetters inderdaad niet zo gauw zien :+ Mijn eerste indruk was dat je er al een keer mee op de mountainbike mee op stap was geweest en toen lekker door de modder had geploegd ;)

Ik weet niet hoe ruim die voorvakken zijn, maar het lijkt mij toch altijd wel fijn als je naast je gear nog iets als eten en drinken mee kan nemen en daar zie ik op deze tas nu niet zo direct ruimte voor. Wat is jouw inschatting voor ruimte daarvoor in deze tas? Daarbij zie ik dat jij nog redelijk wat ruimte over hebt in die insert (net als ik ook zou hebben). Nu kan je dat ruimte voor uitbreiding noemen, maar ik zou zelf liever een kleinere insert hebben en dan wat meer ruimte in het hoofdcompartiment voor andere dingen.

Buiten dat vind ik het nog steeds een hele mooie tas, hoor.
Eten en drinken gaat er nog wel in (dan denk ik aan wat boterhammen en een flesje drinken). Je zou het flesje drinken ook in één van de buitenvakjes kunnen steken, één vakje is daar namelijk precies voor geschikt. Verder past mijn Laptop (14,5 HP ) er ook in.
Brickman schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:23:
[...]

Je vergeet er nog de regenhoes bij te noemen!

Verder kun je de module waar de camera in zit er ook uit halen. Zodat je deze als schoudertas mee kan nemen.

Verder is het zeker een mooie en grote tas om je gear in opbergen. Heb zelf de "Alpine Plaid" versie.

Alle Dankine Photo Backpacks welke allemaal uitgaan van de zelfde module.
Regenhoes was ik inderdaad vergeten, aan de losse module hecht ik weinig waarde. Voor normaal gebruik heb ik ook een Mission Dakine, deze is veel beter gevoerd dan de Mission Photo zonder camerablock (is ook logisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang zoeken denk ik dat ik de perfecte schoudertas gevonden heb.
Hij is alleen niet echt leverbaar in nederland! Heb ik weer :(

Het betreft de Domke F-5XC in de kleur Olive (groen).

Konijn heeft m alleen in zwart en zand, maar de groene lijkt me juist ideaal vanwege de minder opvallende kleur. Konijn kan deze wel bestellen, maar dat duurt dan ongeveer 8 weken (en ik wil m graag eerder hebben vanwege een geplande reis).

Heeft iemand nog tips waar ik deze tas snel kan bestellen?
Of moet ik niet zeuren en gewoon een zwarte halen? |:(
Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste