Heb nu een Low pro 200 en daar past een budy in zonder grip
Van vragen worden mensen niet dommer
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
*zucht*Hamed schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:17:
Ja weet ik. Ik heb al 4 tassen gevonden maar kan geen keuze maken
Heb nu een Low pro 200 en daar past een budy in zonder grip![]()
Van vragen worden mensen niet dommer
Wat ik bedoel is dat je dan even met ons deelt welke 4 je dan al op het oog hebt en waarom je die tassen wel/niet hebt gekozen. dan weten wij ook wat meer en kunnen we ideeën aandragen.
Anders gaan we ook maar wat in eht wild roepen dat tas X goed is.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
http://tamrac.com/5550.htm
http://tamrac.com/5588.htm
http://products.lowepro.com/product/Primus-AW,1995.htm
http://products.lowepro.c...ipside-400-AW,2116,14.htm
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Die is wel OK, maar de rest is te klein !!
Kijk eens naar deze :
- Tenba Shootout-Large-Rolling-Backpack Ik vind "Rolling" wel leuk/handig, maar er is ook een versie zonder
- Lowepro CompuTrekker Plus AW
Je moet in ieder geval wat grotere rugzakken bekijken en niet die mini dingen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
De tas die sony zelf aanraadt is 17 cm breed en dat is bijna 5cm meer dan de camera.....

En is dat juist te klein of te groot? Kan me voorstellen dat je bij een superzoom eigenlijk niet veel accessoires mee neemt, dus ik ga er even vanuit dat dat te groot is.LordLynx schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:32:
Iemand een tip voor een goede tas voor een bridge/superzoom? (in dit geval de Sony HX100V)
De tas die sony zelf aanraadt is 17 cm breed en dat is bijna 5cm meer dan de camera.....
Ik zou gewoon eens een camerazaak binnen lopen en kijken wat er mooi in past. Maten zijn lastig als het op papier is aangezien het ene merk heel krap meet terwijl er misschien in de padding nog heel veel rek zit (of juist andersom).

Die Tenba inserts heb ik vaker nuttig gebruikt gezien, leuke optie en ook niet echt duur. Ik neem aan dat je de Domke F803 bedoeld?NickH schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:36:
Okee, inmiddels veel verschillende fototassen gehad en gebruikt uiteindelijk hierop uitgekomen: Domke F308 die ik als fototas had gekocht wordt gebruikt als laptoptas met daarin een MBP Sleeve. Als fototas gebruik ik een Human Nature tas van de ANWB winkel met de tenba insert
Ik zat er ook aan te denken om nog eens een Domke aan te schaffen, maar dan meer richting formaat voor 5D + 17-40 + 24-105 als een compacte schoudertas. Zoiets als de F5Xz of c misschien.

maar dan in het zwart... Ben erg blij ermee, maar de echte test komt volgend weekend wanneer ik 4 daagjes naar china ga om rond te reizen.
overigens merkte ik op dat moment hoeveel ik wel niet had... en ik ben nogal verbaast dat het in die kata heeft gepast... de nieuwe tas is bijna 2.5 keer zo groot maar hij zit nu al weer bijna vol... heb nog wel ruime voor een extra flits en wellicht 2 (kleine) lensen, maar dan houdt het echt wel op... of ik moet de laders en andere onnodige dingen eruithalen (zoals ik deed bij mijn kata)
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Edit: te ongeduldig, is het de Driftwood 7607?
[ Voor 14% gewijzigd door TweakMDS op 08-07-2011 09:29 ]
Als er meer in kan, ga je er ook meer in stoppen.justice strike schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:00:
[...]
... de nieuwe tas is bijna 2.5 keer zo groot maar hij zit nu al weer bijna vol...
[...]
Oh, dit kan er nog bij. Ach, dat is ook wel handig om bij me te hebben.... Als ik die Macro lens ook meeneem dan moet het statief, ringflitser, extensiontubes, remote ook mee, want stel dat....
WTF!!!.... mijn tas zit vol.....
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
het is inderdaad de drijfhout. ik weet niet welk model. maar hij ziet er wel meer uit als een camera tas dan op deze foto (vooral ook omdat hij nogal doosvormig is door de camera inserts). maar hij ziet er minder opzichtig uit als de kata.SndBastard schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:26:
Mooie tas! Niet om het een of ander, maar misschien wel handig om merk en typenummer erbij te vermelden, voor ik mezelf een ongeluk ga zoeken
Edit: te ongeduldig, is het de Driftwood 7607?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.
kleine review:

[ Voor 33% gewijzigd door justice strike op 08-07-2011 11:58 ]
Iemand die mij kan helpen?J-Media schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:28:
Ik weet niet of ik hier op het juiste adres ben, aangezien ik meer op zoek ben naar een case dan echt een tas. Toch probeer ik het.
Waarom ik een nieuwe case wil:
Voor een trip naar Australië ben ik op zoek naar een soort van Hard Case voor mijn EOS 7D. Ik neem enkel de camera inclusief de 18-135 lens mee.
Nu vind ik het wat risico-vol om de camera los in mijn rugzak (backpack) te hebben. Ik ben daarom op zoek naar een soort hard case voor de camera incl. lens.
Eisen aan de case:
- De case moet zo compact mogelijk.
- Het liefst de camera incl. de 18-135 lens bevatten zodat ik de lens op de body kan laten.
Maten:
De body van de EOS is ca 15 cm breed x 12 cm hoog. Diepte 8 cm.
De lens zit voorop de EOS en heeft met zonnekap een diamater van 10 cm. Diepte 14 cm.
Budget:
50 tot 100 euro.
Wat heb ik gevonden:
Bijzonder weinig eigenlijk, vandaar ook de vraag in dit topic. Ik heb de Canon EH20L gevonden maar ik kan niet vinden wat hier allemaal inpast (enkel de body of ook nog een lens?).
En als je niet weet of ze passen, denk ik dat er genoeg winkels zijn die ze verkopen om ze uit te proberen.
http://www.digicamshop.be...d-case-eos-5d-amp-7d.html
Verwijderd
Aan welke tas zou je denken als ik een think tank retrospective 30 pinestone noem incl laptopvak?
Dus vereisten:
schoudertas - 15 inch laptop - ziet er informeel/onopvallend uit - optie tot regenbestendigheid - 2 pro bodies (waarvan 1 met lens).
Budget is niet zo belangrijk.
Eigenlijk vind ik die TT 30 retrospective echt cool, maar mis toch echt de mogelijkheid om laptop erin te stouwen.
Thanks a bunch
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 19:03 . Reden: spelfouten en aanvulling ]
Verwijderd
past daar een laptop in een sleeve in aan de achterkant waar je heup uitkomt..?
Verwijderd
http://www.photodepot.com...ct/product&product_id=301
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 19:20 ]
Hmm... die lijkt wel enorm op mijn Dealextreme-tas, waarvan ik een tijdje terug een aantal foto's gepost heb. Het is vooral een grotere versie ervan.Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 19:20:
Volgens mij heb ik gevonden wat ik zocht, dankzij onze Driftwooder. Alleen nog even kijken voor een goed regenhoesje..! Suggesties alsnog welkom natuurlijk.
http://www.photodepot.com...ct/product&product_id=301
Verwijderd
Als ik de foto's en de verhoudingen zo zie en de omschrijving, dan denk ik... laptop moet wel passen.
Maar die afmetingen zijn wel stukken krapper. Heb toch wel min 39 cm breedte nodig voor 15"
thoughts..?
ik had hem vorig weekend gezien... meen mij wel te herinneren dat er een 15 inch in kon... maar zeker weten doen ik niet. ik weet nog wel dat ik dacht dat hij te groot was voor mij 13 inch.. maar die had ik niet bij mij om echt te passen.Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 19:44:
http://www.ebay.com.au/it...d-bag-Cream-/260811096182
Als ik de foto's en de verhoudingen zo zie en de omschrijving, dan denk ik... laptop moet wel passen.
Maar die afmetingen zijn wel stukken krapper. Heb toch wel min 39 cm breedte nodig voor 15"
thoughts..?
Ik heb vandaag een rondje gelopen in de stad, en ik heb wel 2 aardige tassen gezien (1 van lowerpro, en een van case logic). Ik zou graag een holster tasje willen, aangezien dat het meest compacte is om mee te nemen, ik kan altijd later nog een andere tas kopen (Heb zoals hierboven ook al gezegd word, mooie tasjes bij Dealextreme gezien).
Nu keek ik net op bol.com waar ik de volgende 2 tassen tegen kwamen, die me qua prijs meer aanspreken als de 40-45 euro die ik in de stad zou moeten betalen.
Case Logic DCB-56 Holster voor SLR Camera - Zwart
Case Logic TBC-306K Compacte SLR Cameratas - Zwart
Iemand ervaring met deze tassen? Een beetje een wat dikkere/hardere buitenkant zou wel fijn zijn. Jammer dat ik ze niet even vast kan houden voordat ik er een bestel.
Ik ga trouwens naar Barcelona, en nu is mij door verschillende mensen verteld dat ik daar erg op mijn spullen moet letten. Moet ik hiervoor nog rekening houden met een tas? (Misschien is een rits beter als een 'klip'?)
wat voor lens heb je.Igor92 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:38:
Ik heb sinds een paar weken een Canon 550D, en nu heb ik nog geen tas. Ik heb tot nu toe het tasje van mijn vaders slr geleend wanneer ik hem meenam. Maar nu we volgende week op vakantie gaan is het tijd voor een eigen tas.
Ik heb vandaag een rondje gelopen in de stad, en ik heb wel 2 aardige tassen gezien (1 van lowerpro, en een van case logic). Ik zou graag een holster tasje willen, aangezien dat het meest compacte is om mee te nemen, ik kan altijd later nog een andere tas kopen (Heb zoals hierboven ook al gezegd word, mooie tasjes bij Dealextreme gezien).
Nu keek ik net op bol.com waar ik de volgende 2 tassen tegen kwamen, die me qua prijs meer aanspreken als de 40-45 euro die ik in de stad zou moeten betalen.
Case Logic DCB-56 Holster voor SLR Camera - Zwart
Case Logic TBC-306K Compacte SLR Cameratas - Zwart
Iemand ervaring met deze tassen? Een beetje een wat dikkere/hardere buitenkant zou wel fijn zijn. Jammer dat ik ze niet even vast kan houden voordat ik er een bestel.
Ik ga trouwens naar Barcelona, en nu is mij door verschillende mensen verteld dat ik daar erg op mijn spullen moet letten. Moet ik hiervoor nog rekening houden met een tas? (Misschien is een rits beter als een 'klip'?)
wat betreft Barcelona. Gewoon opletten. Je hoeft niet bang te zijnd at je een verkeerde tas gekozen hebt die ze open maken en stiekumpjes de camera eruit halen. Ze gaan niet te werk met veel finesse. Ze snijden de riem door en rijden er op een scooter er vandoor. Of komen op je af en trekkende tas zo van je lijf af... Dat maakt weinig uit wat voor tas je dan hebt.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Ik vind persoonlijk die case logic tas erg mooi door het 'harde' onderstuk. Geeft wel een fijn gevoel. Weet niet hoe dit zit bij andere tassen van Case Logic.
Verwijderd
als je niet op wilt vallen kun je beter je camera in een plastic zak van kruidvat stoppenBenjamin- schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:00:
Waar je op moet letten is dat je tas dan niet DSLR schreeuwt. Lowepro's doen dit iig wel.
niet elke lowepro tas is een cameratas, ze hebben ook ander soort tassen.
ja idd. ze hebben ook laptop tassenVerwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:39:
[...]
als je niet op wilt vallen kun je beter je camera in een plastic zak van kruidvat stoppen![]()
niet elke lowepro tas is een cameratas, ze hebben ook ander soort tassen.
Na wat zoek- en speurwerk op het internet kwam ik nog enkele andere features tegen die me ook zeer aantrekkelijk lijken op de aan te schaffen rugzak.
- Cameravak niet toegankelijk van de voorkant, maar vanaf de rug
- Snelle toegang tot camera via een zij-opening
- Netjes/vakjes aan de zijkant om fles water in mee te kunnen nemen
- Goed ademende rug is een grote pre
- Liefst niet al te groot
- Regenhoes lijkt me ook wel handig
- Clik Elite Contrejour 35: Deze lijkt aan de meeste eisen te voldoen, maar lijkt me zo een beetje aan de grote kant en ik weet ook niet of het alu frame me echt aan zal staan. Lijkt ook geen regenhoes te hebben?
- Clik Elite Obscura: Als een kleinere Contrejour 35 (en zonder alu frame) lijkt deze me vrij ideaal, maar de zij opening lijkt in deze review vrij klein, alhoewel dat met een 5D is.
- LowePro Primus AW: Lijkt ook aan de meeste eisen te voldoen, alhoewel ik van mijn LoweAlpine tassen niet echt vind dat deze een goed ademende rug hebben.
- LowePro CompuPrimus AW: Kan eigenlijk nergens vinden waarin deze nu echt anders is dan de Primus, behalve een soort van laptop 'sleeve' die mee geleverd wordt.
- Kata 3n1-30/33: Grappig en lekker flexibel met de straps, maar het dagcompartiment is eigenlijk gewoon te klein. Verder ook toegang vanaf de voorkant, niet de rugkant van de rugzak.
Daarom wilde ik ook hier vragen of iemand hier ervaring heeft met (één van) deze tassen. Specifiek ben ik benieuwd of er behalve die laptop sleeve nu echt een verschil is tussen de Primus en CompuPrimus, en of de Contrejour nu echt zo groot is als hij lijkt. Ik heb hier namelijk een 45 liter rugzak staan en als ik de foto's zo inschat, lijkt de Contrejour me ongeveer even groot als mijn 45 l. Als dat zo is, dan is de Contrejour me echt een maatje te groot.
Als jullie andere suggesties hebben, houdt ik me natuurlijk ook aanbevolen!
vooral het proberen is imo belangrijk, zit de tas lekker, past het uberhaupt. Bij voorkeur camera meenemen en proberen hoe de tas voelt met gewicht erin, zit de heupband goed, geen drukplekken end. Zo heb ik eens een tas van National Geographic gepast, en maar weer teruggelegd. Gave tas maar alsof ik een houten kist op mijn rug had.henkie196 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:01:
.....
Een probleem waar ik bij het kiezen tussen deze rugzakken aan loop is dat behalve de Kata geen enkele winkel hier in de buurt deze rugzakken lijkt te verkopen. Daarom wilde ik ook binnenkort naar Cameraland gaan, aangezien die in ieder geval een aantal van deze tassen op voorraad lijkt te hebben (helaas nog steeds niet de Obscura en de Primus).....
[En je niet laten opjagen door verkopers cq dozenschuivers. Na het passen ergens een cappo gaan drinken om nog eens te overdenken
edit: Clik is wel een andere klasse dan Kata, mijn vriendin heeft een Clik [weet niet welk type, in ieder geval vrij compact) erg mooie tas.
[ Voor 6% gewijzigd door Amrit op 21-07-2011 00:26 ]
even op een rijtje:henkie196 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:01:
bla bla bla
- Cannot 60D
- Sigma 17-50 f/2.8
- 70-200 f/4 L IS
- eten + drinken,
- kaarten,
- t-shirt/trui/windjack
- een boek.
- een 11" laptop
verdere eisen:
1. Cameravak niet toegankelijk van de voorkant, maar vanaf de rug
2. Snelle toegang tot camera via een zij-opening
3. Netjes/vakjes aan de zijkant om fles water in mee te kunnen nemen
4. Goed ademende rug is een grote pre
5. Liefst niet al te groot
6. Regenhoes lijkt me ook wel handig
7. tas voor in het vliegtuig niet een dagtrip
ok laten we eerst even wat gaten schieten in je eisen en wensen. Daar moet je zelf eerst een keuze in maken voordat je kunt gaan kiezen.
- eis 1 en 2 zijn niet met elkaar te rijmen wil je het van de rug of van de zijkant
- met de hoeveelheid spullen die je wil mee nemen is eis 5 ook niet te doen.
- 6 is leuk... maar ik zou gewoon voor een waterafstotende tas gaan, veel makkelijker.
- eis 7 is weer niet te doen als je je kleding ook in die tas wil hebben.
Ik kom net terug van een lang weekend china waar ik mijn d90 + 18-105+35-sb700 meenam.. en mijn
camera tas zat vol. ik had wel zijvakken, maar een spijkerbroek kon ik er absoluut niet in kwijt. Verder
zit je met carry-on afmetingen (ik neem aan dat je je tas niet in het vrachtruim wil) dus veel groter als ik
had kan die niet worden.
Dat was ook zeer zeker het plan. Alle gear mee en dan eens proberen hoe ze nu werkelijk zitten. Probleem is dus dat het moeilijk is om deze tassen ergens in een winkel te vinden, vandaar ook de vraag naar ervaringen.Amrit schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:07:
vooral het proberen is imo belangrijk, zit de tas lekker, past het uberhaupt. Bij voorkeur camera meenemen en proberen hoe de tas voelt met gewicht erin, zit de heupband goed, geen drukplekken end.
Eis 1 en 2 hoeven elkaar niet te bijten. Zie ook de Clik Elite en de LowePro tassen die ik hierboven neergezet heb. De zij-ingang is alleen maar om snel de camera uit de tas te kunnen halen, maar als je een lens zou willen verwisselen, moet je over het algemeen toch via een andere toegang tot het hoofdcompartiment komen om die andere lens te pakken. En die andere toegang heb ik liever op de rug; een zij-toegang kun je zelf nog wel redelijk in de gaten houden, maar voor iets op de voorkant van de rugzak is dat toch een stuk moeilijker.justice strike schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 06:34:
- eis 1 en 2 zijn niet met elkaar te rijmen wil je het van de rug of van de zijkant
- met de hoeveelheid spullen die je wil mee nemen is eis 5 ook niet te doen.
- 6 is leuk... maar ik zou gewoon voor een waterafstotende tas gaan, veel makkelijker.
- eis 7 is weer niet te doen als je je kleding ook in die tas wil hebben.
Ik kom net terug van een lang weekend china waar ik mijn d90 + 18-105+35-sb700 meenam.. en mijn
camera tas zat vol. ik had wel zijvakken, maar een spijkerbroek kon ik er absoluut niet in kwijt. Verder
zit je met carry-on afmetingen (ik neem aan dat je je tas niet in het vrachtruim wil) dus veel groter als ik
had kan die niet worden.
Nog even wat verduidelijking over de hoeveelheid spullen. Een jas of trui hoeft er in principe van mij niet echt in te passen, als ik aan de buitenkant met straps iets kan improviseren is het ook goed. Sowieso denk ik hierbij niet aan dikke truien en winterjassen. De laatste heb ik niet eens en als ik de eerste aan heb, dan is het koud genoeg om hem niet zomaar uit te trekken.
Voor op het vliegtuig hoeft er zeker geen kleding in te passen, maar laptop en boek zijn wel fijn.
Het zal uiteindelijk uiteraard een soort van compromis moeten worden tussen grootte van de tas en spullen die ik mee kan nemen.
Overigens moet dat toch best in het vliegtuig passen? Ik zou niet graag met mijn trolley op mijn rug lopen vanwege de grootte, maar dat is wel het formaat waar we het dan over hebben. Die 35L-Clik moet dat volgens mij wel allemaal kunnen hebben. Daarnaast dan een e-book kopen, die stop je in je binnenzak, heb je weer meer plaats en minder gewicht in je rugzak
[ Voor 31% gewijzigd door Garyu op 21-07-2011 10:18 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Kijk ook even naar een Lowepro Flipside 400 AW. Tikt vrijwel alle boxjes aan die je aangeeft.henkie196 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:01:
Ik ben opzoek naar een rugzak om een nieuwe 60D, Sigma 17-50 f/2.8 en 70-200 f/4 L IS veilig mee te kunnen nemen voor dagtrips en algemeen als ik op reis ga. Naast de camera + lenzen wil ik ook nog ruimte hebben om het één en ander mee te kunnen nemen, zoals wat te eten + drinken, kaarten, t-shirt/trui/windjack en een boek. Niet om op wandelingen van een dag mee te nemen, maar als ik het spul een keer in het vliegtuig meeneem zou ik het ook fijn vinden als ik een 11" laptop erin meezou kunnen nemen.
Na wat zoek- en speurwerk op het internet kwam ik nog enkele andere features tegen die me ook zeer aantrekkelijk lijken op de aan te schaffen rugzak.< KNIP >
- Cameravak niet toegankelijk van de voorkant, maar vanaf de rug
- Snelle toegang tot camera via een zij-opening
- Netjes/vakjes aan de zijkant om fles water in mee te kunnen nemen
- Goed ademende rug is een grote pre
- Liefst niet al te groot
- Regenhoes lijkt me ook wel handig
Als jullie andere suggesties hebben, houdt ik me natuurlijk ook aanbevolen!
Heb hem zelf, en er zit zat ruimte in.
[ Voor 49% gewijzigd door jeroenzelle op 21-07-2011 11:12 ]
Ben met je eens dat die Obscura er heel goed uit ziet, zowel qua looks als qua features. Ga hem ook zeker proberen zodra ik ergens in een winkel heb gevonden die de Obscura ook op voorraad heeft (of toch maar vragen of ze hem niet willen bestellen voor mij).Garyu schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:17:
Ik moet zeggen dat ik die Clik tassen wel erg mooi vind! Die 35L versie is dan alweer erg groot, maar die obscura zou ik graag een keer ergens gaan passen. Als daar inderdaad behalve een camera ook nog wat andere spullen in kunnen, wordt dat denk ik mijn nieuwe tas.
Er zit zeker zat ruimte in voor de gear, maar is het vak aan de voorkant niet wat klein om om alle niet-camera gerelateerde zaken in te stoppen? Ik mis zo op het eerste gezicht ook een manier om de camera er uit te halen zonder hem volledig van je rug af te halen.jeroenzelle schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:11:
Kijk ook even naar een Lowepro Flipside 400 AW. Tikt vrijwel alle boxjes aan die je aangeeft.
Heb hem zelf, en er zit zat ruimte in.
Idee is namelijk om als ik het bos in ga met mijn Mountainbike ik iets bij me te heb mocht ik iets de moeite waard vinden om te fotograferen.
Moet natuurlijk zo klein mogelijk zijn (weet dat dit niet mee zal vallen als je een pro body en een 70-200 wil meenemen
Mag een rugtas zijn of iets wat ik aan de fiets zelf kan vast maken (frame bv)
Ik ga deze week een laptop halen ( 13inch ) die ik dus mee wilt nemen met me camera. Maar ik heb tot heden geen tas gekocht voor me camera. Ben al een beetje aan het oriënteren, maar dacht ik vraag hier even wat jullie mij zouden aanbevelen.
Wat ik heb en toekomst bijkomt:
* = komt in de toekomst
- Canon 450D ( word uiteindelijk voor een 7D of de opvolger geüpgraded. )
- Canon 50mm f1/4
- Canon 70-200mm f4.0 IS*
- Canon 17-55mm f2.8 IS of Canon 24-105mm f4.0 IS* ( qua grootte is bijna exact hetzelfde )
- Macbook Air 13"inch
- Kleine dingen zoals extra batterij, SD kaartjes, Laptop lader en accu lader van camera
Wat ik zelf zoek is een schoudertas die spatwaterdicht/waterafstotend is en bovenstaande erin past.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met aanbevelingen.
Anders zou ik een van de wat grotere Crumplers aanraden, maar die zijn dan wel al lomp groot waarschijnlijk.
Bijvoorbeeld de 8 Million Dollar Home:

[ Voor 43% gewijzigd door Garyu op 26-07-2011 17:48 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Dat valt toch wel mee? Ik tel 1 body met lens combo (Canon 17-55mm f2.8 IS of Canon 24-105mm f4.0 IS) die toch niet heel veel in de tas zal zitten als het goed is. En verder nog een grote, maar niet zo heel zware lens, een vrij kleine lens en een lichtgewicht laptopje. Ik zou die opladers maar thuis laten...Garyu schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:42:
Een schoudertas waar dat allemaal ingaat? Volgens mij til je je een breuk..
....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Aan je frame zou ik niet doen, zeker niet als je van plan bent veel off road te gaan fietsen. De schokken worden op het frame veel directer doorgegeven dan aan je gear dan als je het gewoon op je rug doet.seninha schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:06:
Naast mijn huidige tas, ben ik op zoek naar iets waar ik alleen mijn Nikon D2H en een Sigma 70-200 in kan doen.
Idee is namelijk om als ik het bos in ga met mijn Mountainbike ik iets bij me te heb mocht ik iets de moeite waard vinden om te fotograferen.
Heb je verder nog eisen aan zoiets? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je ook iets van een bladder (zo'n waterzak) ergens kwijt zou moeten kunnen als je er lange einden mee gaat fietsen. Niet dat ik veel rugzakken weet waar je zoiets op kwijt kan, maar ik geloof dat er wel een aantal LowePro dit hebben.
Verder lijkt de Clik Elite Bodylink me wel grappig, zie ook mini-review. Lekker klein en je kan er in kwijt wat jij er in kwijt wilt, maar wel erg duur. Dakine verkoopt ook wel aardige rugzakken voor wat jij zoekt, maar zijn redelijk groot.
Nog een andere optie zou kunnen zijn om een separate insert te kopen en die in een normale rugzak te stoppen. Zo'n Deuter met een insert lijkt me ook wel een aardige optie voor dit soort toepassingen.
Verder kun je hier ook eens verder kijken om te zien of je kunt vinden wat jij wilt.
Off road doe ik eigenlijk niet.
Waterzak is niet iets wat mee moet.Gaat voornamelijk om de camera en de lens (misschien nog een extender erbij).Meer niet.
Zo'n Clik Elite is wel wat,maar je zegt het al:prijs.
Heb al een aardig rugtas welke me al ruim 150 gekost heeft.Om daarnaast een kleinere te nemen voor de zelfde prijs is een beetje te gek.
Laatste link is zeker de moeite waard
Had zelf de of de Lowepro Classified 250 AW in gedachten. Want het lijkt mij de perfecte schoudertas. Dan heb je nog zijn grotere broer de Lowepro Stealth Reporter D550 AW. Voor wat ik erin wil hebben in totaal pakket.
Of raden jullie beter om kleiner tas te nemen? ( in feite hetzelfde dingen die ik wil hebben erin behalve the 70-200mm er buiten laten )
Als aanvulling op wat Henkie schrijft:seninha schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:06:
Naast mijn huidige tas, ben ik op zoek naar iets waar ik alleen mijn Nikon D2H en een Sigma 70-200 in kan doen.
Moet natuurlijk zo klein mogelijk zijn (weet dat dit niet mee zal vallen als je een pro body en een 70-200 wil meenemen).
http://www.lowepro.com/photosport

De Lowepro Photo Sport Sling 100AW is misschien wat, het is geen pure rugzak. Kost ergens rond 140 euro. Zelf ga ik voor de 200AW omdat ik wel offroad ga en een camelback mee wil nemen. Maar een slingback lijkt me wel makkelijker en sneller.
No news is bad news.
Verder niets. Water heb ik al in de houder aan de fiets.
Ben niet van plan om uren weg te zijn maar wil gewoon dat ik de camera gewoon bij me heb mocht ik iets interessant tegen komen.
Daarom zoek ik gewoon iets kleins.
Heb al een paar sholder bags gezien. Jammer genoeg heb je hier geen rugzak versie van:
Lower Pro Toploader

Die Photo Sport 200 AW lijkt mij ook wel wat. Lekker klein rugzakje om wat gear mee te nemen voor kortere wandelingen en fietstochten.elsegre schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:36:
http://www.lowepro.com/photosport
De Lowepro Photo Sport Sling 100AW is misschien wat, het is geen pure rugzak. Kost ergens rond 140 euro. Zelf ga ik voor de 200AW omdat ik wel offroad ga en een camelback mee wil nemen. Maar een slingback lijkt me wel makkelijker en sneller.
@seninha: Nu je over schoudertassen begint, springt me opeens te binnen dat een kennis van een Ortlieb schoudertas heeft en dat hij vertelde dat je daar ook een harnas of i.d. aan kon bevestigen om het zo op je borst te dragen i.p.v. als schoudertas. Lijkt me dat je zo'n setup ook als rugzak kunt gebruiken. Ik meen dat hij een Aqua Zoom heeft, en met zo'n harnas zoals ook op die pagina staat, heb je dan vrij kleine rugzak.
Als schoudertas vind ik hem overigens vrij groot, maar als rugzak moet het goed te doen zijn. Hij heeft er een 60D met Sigma 17-50 f2.8 in zitten, ik weet niet hoe goed dat gaat met een 70-200, maar je zou het eens kunnen proberen.
/edit
Nu dat ik nog eens naar die foto van de LowePro Toploader kijk, lijkt me dat die ook omgebouwd moet kunnen worden naar een rugzak. Tenminste, die ringen daar aan de onderkant van de tas zien er uit alsof je er iets aan vast zou moeten kunnen maken. Misschien dat je zelf ook iets kunt improviseren met een aantal straps.
[ Voor 10% gewijzigd door henkie196 op 28-07-2011 14:48 ]
Verwijderd
Think Tank Retrospective 30.
hier wat foto's. In flickr heb ik notes gemaakt zodat je precies kan zien wat er allemaal in mijn tas zit en waar..
Ga daarvoor naar: http://www.flickr.com/pho...5988941162/in/photostream

Think Tank Retrospective 30 by kayintveen, on Flickr

Verwijderd
Ik zal zo eens een foto maken met de tas om..WhiskyPhreak schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 02:17:
Kun je misschien nog eens een foto maken met die tas om? Ik vind 'm erg goed uitzien, alleen is hij denk ik veel lomper dan mijn domke f5xz...
Mooie aan de tas is, er zitten enorm veel vakken, zijvakken en ritsluitingen in. Als je echter alleen de ruimte gebruikt voor 2 lenzen + body-lens combinatie is hij super smal.
Maar knal je er 5/6 lenzen in, 2 pro bodies enz. dan is hij lekker groot maar draagt nog steeds erg goed.
Kortom hij kan lomp zijn als hij lomp moet zijn maar is hij ook klein en slank als hij dat moet zijn.
Mijn ideale combo is de Domke F-2 (met wat licht spul er in, niet volbeladen) en voor als je nog meer nodig hebt de Think Tank Airport International 2.0. Die laatste lijkt mij echt ideaal om in de auto of vliegtuig mee te nemen. Moet hem alleen nog een keer aanschaffen
[ Voor 9% gewijzigd door Nordlys op 30-07-2011 11:28 ]
Verwijderd
Vanwege de manier waarop de retro gemaakt is kan hij ontzettend groot zijn en ook heel erg klein.
Zelfs met het volgende in mijn tas is hij prima draagbaar in courier of als schoudertas
Sorry voor het engels, staat op flickr namelijk:
Canon EF 430EX + omnibounce
Canon EF 16-35 F/2.8 II
Canon EF 70-200 F/2.8 IS II
Canon EF 1.4x teleconverter II
A microfiber cloth
1 Extra battery
Extra loose cable and a case of 4 extra AA batteries
CF Card reader
Some pens, papers and mass like that
California sunbounce sun sniper
Think Tank Pee Wee Pixel Pocket Rocket with 4 CF cards
Canon EOS 1D Mark III
Canon EOS 1D Mark III (extra body)
CF Card reader
Extra loose cable and a case of 4 extra AA batteries
Still room for extra lenses probably soon a
Canon EF 135 f/2L
Sigma 15 f/2.8 Fisheye
Zelf vind ik de Retrospective 30 niet zo groot, hij is juist heel effectief qua ruimte. Tevens is de 20 ook hoger dan de 30.
Dat er zoveel in de Retrospective 30 past is doordat de tas wat dunner gebouwd is (wanden enz) en door de 2 vakken aan de voorkant waar je nog veel in kan doen.
Persoonlijk kan ik er net mijn D7000+18-200, 70-200, 35 f1.8, Gorillapod (SLR Zoom) en SB-900 in kwijt, maar dan zijn de vakken voor nog vrij, qua volume passen daar nog 2 halve liter flesjes per vak in.
Verder heb ik er ook nog dingen zoals pennen, doekjes, remote flits setje, mount plaatjes enz.
Als ik hem vergelijk met jou Domke dan is die 1inch minder breed, 1,5 inch hoger (iets wat naar mijn mening prettig is door de 70-200) en 0,25 inch dieper. De grote winst in ruimte zit dan dat de zijvakken van de Retrospective eigenlijk geen ruimte in neemt, waardoor je dat ook echt voor lenzen enz heb + die vakken aan de voorkant, die worden in de normale afmetingen niet meegenomen omdat ze ook echt als extra zitten, veel van de tijd zal deze ruimte niet gebruikt worden, maar is die verder wel heel handig als je bijvoorbeeld wat eten en drinken wil meenemen, of zelfs een extra body, al krijg je dan wat jij net al eerder zei, een veelste zware tas.
In mijn fotoalbum hier op tweakers staan nog plaatjes van mijn tas, dit nog wel in een hele oude combinatie.
[ Voor 7% gewijzigd door Benjamin- op 30-07-2011 12:06 ]
Verwijderd
Net je foto's even bekeken maar je hebt hem niet erg logisch in gepakt.Benjamin- schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:04:
@jvdgeest
Persoonlijk kan ik er net mijn D7000+18-200, 70-200, 35 f1.8, Gorillapod (SLR Zoom) en SB-900 in kwijt, maar dan zijn de vakken voor nog vrij, qua volume passen daar nog 2 halve liter flesjes per vak in.
Verder heb ik er ook nog dingen zoals pennen, doekjes, remote flits setje, mount plaatjes enz.
Als je je gorilla in een zijvakje stopt waar zat ruimte is (dus niet die voor vakjes)
kan je voorin nog 2 kleine lenzen/converters kwijt (als je die zou hebben) zoals fishy + TC.
je SB kan 1 zak opzij, en kan daar makkelijk nog 1 grotere lens of wederom 2 kleine lensjes.
nog niet gesproken over je 2 voorvakken waar ook evt nog 2 pro-bodies in passen.
Zelf gebruik ik een peli case 1580 heet die geloof ik die ik eigelijk veel gebruik als ik op het veld moet zitten of iets, of als het regent. Als ik meer wil meenemen neem ik de retro mee, of voor kleinere snelle opdrachten waar ik niet de hele wedstrijd op 1 plek hoef te zitten
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 12:23 ]
Die foto's had ik dezelfde dag nog gemaakt, er waren een aantal mensen die graag wilden zien hoe die eruit zag.
Tevens had ik de tas ook gekocht voor de D7000 die ik een week later ofzo had, daarom had ik al helemaal geen moeite gedaan.
[ Voor 22% gewijzigd door Benjamin- op 30-07-2011 14:19 ]
De toploader kan op een aantal manieren gedragen worden. Als schoudertas, aan een (heup) riem en mbv een tuigje op de borst (daar zijn die ringen voor). Het tuigje is niet echt geschikt om de tas op de rug te dragen.henkie196 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:16:
[...]
/edit
Nu dat ik nog eens naar die foto van de LowePro Toploader kijk, lijkt me dat die ook omgebouwd moet kunnen worden naar een rugzak. Tenminste, die ringen daar aan de onderkant van de tas zien er uit alsof je er iets aan vast zou moeten kunnen maken. Misschien dat je zelf ook iets kunt improviseren met een aantal straps.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Ik ben net begonnen met fotografie en had een Caselogic tas (http://www.caselogic.nl/H...80-48EE-8A9A-D09D205DA644) die niet praktisch was (camera moeilijk te pakken) en te klein.
•Wat voor tas je wil,
Het liefst zou ik een rugzak of slingtas willen, maar ik laat me graag adviseren, de messenger bags lijkt me niets.
•Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
Nikon D3100
Nikor 18-55
NIkor 55-200
2 doosjes filters
Reinigings spulletjes (doekje ed).
1 A5 schrift
Bij voorkeur een statief bevestigings mogelijkheid.
In de toekomst misschien nog een flitser
Regenhoes zoals bij de Lowepro lijkt me ook erg praktisch.
•Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 )
Ik kom nu uit bij de Lowepro Slingshot 202 of de KATA 3N1-20
•Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).
Ben niet zeker over de handigheid van beide tassen in de praktijk en heb met de Caselogic al een keer een miskoop gedaan. (http://www.caselogic.nl/H...80-48EE-8A9A-D09D205DA644)
Wat is de kwaliteit en handigheid van de beide tassen en zijn er wellicht nog mooie alternatieven?
Ik vind ze ook vrij prijzig beide als ik mag zeggen (zou ze ook het liefst 2e hands kopen).
Ik wil graag een tas die makkelijk mee te nemen is, liefst niet te groot, aangezien we veel met de baby op stap zullen en dus al genoeg mee te nemen hebben.
Tja de prijzen... dat krijg je met kwaliteit. Veel mensen denken aan goedkoop als ze aan rugzakken enz denken, maar als je een kwaliteit rugzak koop dan ben je al iets van 40-50 euro kwijt. Daaraan voldoen ook camera tassen, die zijn erg stevig en zitten duurder in elkaar door wat er in moet, dus zulke prijzen zijn eigenlijk heel normaal.
In dit geval is ook echt goedkoop, duurkoop, want dit zijn wel tassen die de rest van je leven meegaan en gezien de prijs van de spullen die er al die jaren in zal gaan, is dat het echt wel waard.
http://www.cambags.com/ba.../item/66-kata-3n1-20.html
http://www.cambags.com/ba...ngshot-200-nikon-all.html
Your lack of planning is not my emergency
Een fijne "statief"-tas waar ik ca 2 lichtstandaarden, twee paraplues, wat kabel en trigger spul en bijvoorbeeld een flitser of 3 in kwijt kan, eventueel nog met een mini statiefje of gorillapod erbij.
Ik wil deze tas gaan gebruiken samen met een compacte schoudertas zoals de Domke F5Xz/c (= 1 body en max 3 lenzen) of bijvoorbeeld de Think Tank retrospective 30 (2 bodies + whatever lenzen).
Op dit moment gebruik ik een oude trombone tas met belachelijk veel padding waardoor dat ding zelf al zo'n 5 kilo weegt en gigantisch is. Niet echt fijn extra rond te sjouwen.
Ik weet niet of zoiets bestaat, maar ik dacht aan een stevige canvas tas van ca. 65cm (is ongeveer de lengte van een compact flitsstatief + swivel), en een doorsnede van zo'n 20cm x 12cm.
Daarbij dan een tweede vak van 30cm lang, maar eventueel zou dit ook in de cameratas kunnen. Flitsers zitten in een eigen neoprene tasje (of de originele nikon pouch), en triggers + flitskabels + zooi kan wel in een apart hoesje).
Het belangrijkste is dat ik mijn belichtingsapparatuur van mijn cameratas wil scheiden. Gisteren had ik een LowePro Rover2 bij met allerlei flitsers + reserve batterijen erin, maar dat is in de loop van de dag gewoon te zwaar en onhandig. Ik vind het zelf veel practischer om de belichting in een aparte tas te hebben, dan blijft het ook mooi bij elkaar.
Hetgene wat misschien het dichtste in de buurt komt is de Lumopro Lighting Case 28" (http://www.cameranu.nl/nl...inches/H2774_13664_75884/), maar die lijkt me een beetje krap voor 2 statieven + 2 paraplues (convertible, dus wat vetter) en twee of 3 flitsers (in de lengte).
Deze bij B+H lijkt me ook een mooie optie, maar kan hem in NL nergens vinden: http://www.bhphotovideo.c...mnibus_Carrying_Case.html
Een andere - perfect optie lijkt de StandBagger Grab -n- Go Model 6 (http://www.standbagger.com/) maar dan liever in Canvas (domke style canvas). Maar ook die kan ik hier nergens vinden...
Ik zat er anders over na te denken om een grote lap van het dikste canvas wat ik kan vinden te kopen en daar zelf mee aan de slag te gaan...
Iemand suggesties?
(of zin in een een inkoop actie bij standbagger
[ Voor 8% gewijzigd door TweakMDS op 01-08-2011 18:23 ]
De CompuPrimus was alleen echt monsterlijk groot en viel daardoor eigenlijk meteen al af, de Primus was kennelijk niet meer in produktie en dus niet meer te krijgen, en de Contrejour 35 was ook een maatje of twee te groot.
De Obscura was niet zo verschrikkelijk groot, maar een aantal dingen daaraan zaten me toch ook niet lekker, zoals het feit dat het camera compartiment niet steviger was en daardoor in elkaar gedrukt kon worden door spullen in het hoofd compartiment (toch bijzonder lastig als je je camera door de toch al niet al te grote opening naar binnen moet zien te wurmen. Ook de ruimte voor extra lenzen en de plaatsing ergens in het hoofdcompartiment kon me niet echt bekoren. En toch stiekem ook wat groot voor een daypack.
Toen gekeken naar een wat kleinere rugzak, namelijk een Clik Elite ProBody Sport. Dit is een rugzak ongeveer ter grote van een kleinere rugzak die ik zelf vaak gebruikt heb tijdens reizen om een dag mee rond te lopen en dat was ook ongeveer de grootte die ik m'n hoofd had zitten als wensgrootte. Uiteraard houdt daarmee de hoeveelheid spullen die je naast je gear mee kan nemen niet echt over, maar in ieder geval paste de 10" netbook die ik voor de gelegenheid had meegenomen er wel goed in en een niet al te groot boek moet er ook nog wel bij passen. De 70-200 f4 IS past er in maar het houdt niet over, zowel als ik hem er los in stop als dat hij op de camera zit.
De camera kan er ook uit gepakt worden vanaf de zijkant, alleen is het camera compartiment ook vanaf de voorkant te bereiken, wat niet helemaal overeenkomt met mijn wensen. Ik had daarom ook graag nog eens zo'n LowePro PhotoSport bekeken zoals elsegre ook voor iemand anders suggereerde, maar ik was deze in mijn zoektocht nog niet in een winkel tegengekomen en omdat ik binnenkort op vakantie ga, had ik ook enige haast met het verkrijgen van een leuke rugzak.
Daarom uiteindelijk toch voor de ProBody Sport gegaan, vooral vanwege de geschikte grootte.
Ik heb er sindsdien een uurtje of 4 mee door de stad gelopen en ik moet zeggen dat het draagcomfort echt geweldig is. Ik krijg normaal vrij gauw last van m'n schouders als ik er meer dan heel weinig aan hang, en een 60D + Sigma 17-50 f2.8 + 70-200 f4 IS is toch aanzienlijk meer dan heel weinig. Ik kreeg dan ook uiteindelijk wel last van mijn schouders, maar minder dan ik gewend ben, en het werd ook niet erger in de loop van de tijd, terwijl dit normaal gesproken wel zo is.
Ik vind zelf die slingsbags over het algemeen ook niet echt geweldig zitten, zeker niet als je er langer mee gaat lopen. Niet dat die Kata's echt geweldig zijn qua draagcomfort (vind ik dan), maar een rugzak zit over het algemeen toch net even wat comfortabeler. Plus dat je die Kata inderdaad op lekker veel manier kunt dragen.hellknight schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:21:
Ik heb zelf de Lowepro Slingshot liggen(200AW of 300AW, weet ik niet zeker), maar ben overgestapt op de Kata 3n1-30. Hoewel de Slingshot opzich een handige tas is, paste hij net niet helemaal lekker met mijn lichaamsbouw (lang, en erg smal), waardoor de strap na enige tijd ging iriteren.
@Jesda: Als je bang bent voor een miskoop, gewoon je spullen meenemen naar een winkel en daar de tassen eens proberen. Laad rustig al je spullen in de tas en hang 'em eens op je rug om te proberen. Let op dingen die je tegenvielen bij je Case Logic tas en let daar nu nog eens extra op. En laat je ook niet opnaaien door de verkoper maar ga na het proberen eens de winkel uit om het eens te laten bezinken.
/edit
Bij Camex wordt de statiefhouder als een extra verkocht voor 20 euro, dus ik gok dat die daar in ieder geval niet er bij in zit.
Weet iemand toevallig andere winkels die het hebben die rond de prijs liggen van de andere 2 kleuren? ( Rood/grijs en Bruin/rood )
Wat zit nu in de tas:
- Canon 550d met batterygrip + Sigma 50mm f1.4 lens erop
- canon 18-55 (wordt vervangen door een 24-105)
- canon 50-250 (wordt vervangen door een 70-200)
- Canon 430ex flitser + omnibounce
- schoonmaakspullen
- mapje met geheugenkaartjes
- oplader, wat kabels
- extra batterijen
- Eventueel mijn 13inch laptop!
Alles past er gewoon met gemak in en ik heb nog tig lege vakjes over.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Tas bevalt mij uitstekend. Al mijn gear past er goed in, inclusief 15,6 inch laptop indien nodig.
Statiefhouder heb ik er los bij moeten kopen, want die zit er helaas niet standaard bij.
- Canon Eos 7D
- Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM
- Canon EF 24-105mm f/4L IS USM
- Canon Speedlite 580 EXII
- Tamron SP70-300mm F/4-5.6 Di VC USD
- batterijen, lader, etc.
Ik heb daar eigenlijk 2 vragen, hoe past een 70-200 in de tas, ik weet dat die niet op de body kan blijven, maar past die verder prettig in de tas? En hoe zit het met het laptop vak, ik had gelezen dat de breedte 20cm is (voor een 11.6 inch laptop), maar ik heb een 12 inch laptop die 21cm is. Rekt dit vak nog een beetje, het is maar een cm en mijn laptop is wel maar 2,5cm dik tegenover de 4cm ruimte, of is het vak heel stevig en geeft het niet mee?
Hier dezelfde ervaring met dezelfde tas & gear. Voorheen had ik een slingshot-tas met een 400d, 18-55 & 55-250 lens en wat andere spullen en na een paar uur kreeg ik daarmee wel last van m'n schouders.henkie196 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:03:
Daarom uiteindelijk toch voor de ProBody Sport gegaan, vooral vanwege de geschikte grootte.
Ik heb er sindsdien een uurtje of 4 mee door de stad gelopen en ik moet zeggen dat het draagcomfort echt geweldig is. Ik krijg normaal vrij gauw last van m'n schouders als ik er meer dan heel weinig aan hang, en een 60D + Sigma 17-50 f2.8 + 70-200 f4 IS is toch aanzienlijk meer dan heel weinig. Ik kreeg dan ook uiteindelijk wel last van mijn schouders, maar minder dan ik gewend ben, en het werd ook niet erger in de loop van de tijd, terwijl dit normaal gesproken wel zo is.
Met de Clikelite probody sport heb ik nu een paar keer zo'n beetje een hele dag gelopen met een 60D, 17-55 f2.8, een 70-200 f4 IS en het een en ander aan eten & drinken en kreeg ik nergens last van
Verwijderd

Alles zit nu in het compartiment dat je uit de rugzak kan halen.
Leuk weetje; hetzelfde compartiment past bijna perfect in de Pelicase 1640. Altijd handig als je van rugzak naar hardcase wilt gaan zonder alles over te steken.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 11:33 ]
Je voelt dat het vak net iets te klein is, maar het is niet zo dat je het gevoel heb dat je hem er in moet trappen, maar hij glijdt er niet zo in. Verder doordat het vak 4cm diep/hoog is terwijl mijn netbook maar 2,5 is, is er meer dan zat ruimte om hem gemakkelijk eruit te halen.
In mijn tas zit nu mijn D7000 met 18-200, 70-200 2.8, 35 1.8, SB900 flitser, netbook, laders van zowel mijn camera als netbook, muis en nog wat andere dingen. Het past goed, hij zit nu wel echt vol, maar wel op een prettige manier.
Hou wel rekening mee dat als je deze koopt en je hebt een 70-200, dat die past, want ik heb de niet OS van Sigma die korter is dan andere versies en dat je die lens niet op je body kan laten, daar is de tas te klein voor.
Verder is de body met grip best flink in deze tas, hij past zeker wel, maar hij vult wel flink waardoor die misschien niet zo makkelijk eruit te halen is zoals veel van jullie dat zouden willen.
Ik ben echt voor deze tas gegaan omdat ik niet een gigantische tas wil, maar met de gear die ik gebruik zit je toch wel echt aan het maximum.
Vandaag besteld, wanneer hij binnen is laat ik weten hoe hij bevalt.CrashOne schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:18:
Ben rond aan het kijken voor een messenger die er niet al te "fototas" uitziet. Nu kwam ik deze "Acme Made The Union Foto Messenger Zwart" tegen, iemand ervaring mee? Kan er nl weinig over vinden.
Nu heb ik alleen een speciale wens, er moet een iPad (241.2 x 185.7 x 8.8 mm) op een degelijke manier inkunnen. En er zijn maar weinig tassen zover die zowel compact zijn en een iPad in past.
Voor de rest wil ik het volgende erin kwijt.
- Nikon D700 (47 x 123 x 77 mm)
- Nikkor 35/2 (64.5 x 43.5 mm)
- Nikkor 85/1.4 (80 x 72.5mm)
- Nikkor 135/2 (79 x 120 mm)
Extra spullen zoals: Smartphone, extra accu, geheugenkaartjes.
Eventueel zou ik de 85mm willen opofferen om het aanbod tassen te kunnen vergroten. Andere wensen, liesft zo compact mogelijk ivm openbaar vervoer, waarbij in sommige gevallen dat toch wel 3-4 uur een enkele rit zou kunnen gaan worden...
De Lowepro Fastpack 250 ziet er best aardig uit, maar liefst heb ik hem nog wat compacter dan dit.
Prijs, tot en met € 300
En nog even een plaatje wat erin moet:

[ Voor 2% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 07-08-2011 11:13 . Reden: linkje naar Lowepro gefixed, T.Net kan geen coma's aan.. ]
Is zoiets als de Kata 3N1-22 te groot?NeOTheMaTriXM schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:56:
Nu heb ik alleen een speciale wens, er moet een iPad (241.2 x 185.7 x 8.8 mm) op een degelijke manier inkunnen. En er zijn maar weinig tassen zover die zowel compact zijn en een iPad in past.
Voor de rest wil ik het volgende erin kwijt.
- Nikon D700 (47 x 123 x 77 mm)
- Nikkor 35/2 (64.5 x 43.5 mm)
- Nikkor 85/1.4 (80 x 72.5mm)
- Nikkor 135/2 (79 x 120 mm)
Extra spullen zoals: Smartphone, extra accu, geheugenkaartjes.
Ziet er wat lomp uit, maar de totale afmetingen zijn best bescheiden, met als groot voordeel dat je de straps kan wegstoppen. Hij is in ieder geval wel betaalbaar en een stukje compacter aan alle kanten:
Fastpack 250 = 46cm x 31,5cm x 23,9cm
3N1-22 = 43,9cm x 23,6cm x 23,1cm
[ Voor 8% gewijzigd door TweakMDS op 07-08-2011 11:22 ]
- Canon EOS 450D + BG-E5 battery grip
- Canon EF-S 10-22
- Sigma 50 1.4
- Canon EF 70-300L
- Speedlite 430 EX II
- filters, kabeltje, lader, kaartjes
- Apple iPad 2 of een MB pro 15"
Cameravak zit dan tot de nok vol met de body, objectieven en filters. Dus jij moet dan nog genoeg ruimte over hebben. Het is wel een erg lekker tas om gedurende langere perioden te dragen, iets wat ik me bij bijvoorbeeld een sling afvraag. Wat voor soort vakantie wordt 't?
Ik vind het grote voordeel van deze tas de bereikbaarheid van het cameracompartiment, erg gebruiksvriendelijk. Verder lijkt het een "stealthy" tas, wellicht ook praktisch
[ Voor 13% gewijzigd door RobB_W op 07-08-2011 12:34 ]
Net nog gesproken met een vriend van, en een vriendin van hem heeft dus deze tas, en daar past dus amper een 7D in. Ook gaat de tas bol staan, omdat het rug stuk niet stug genoeg is. Wordt hem dus nietSndBastard schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:18:
[...]
Is zoiets als de Kata 3N1-22 te groot?
Ziet er wat lomp uit, maar de totale afmetingen zijn best bescheiden, met als groot voordeel dat je de straps kan wegstoppen. Hij is in ieder geval wel betaalbaar en een stukje compacter aan alle kanten:
Fastpack 250 = 46cm x 31,5cm x 23,9cm
3N1-22 = 43,9cm x 23,6cm x 23,1cm
Ik ga volgend jaar (weer) op vakantie in Japan, Tokyo. Dat is dus ook de reden dat ik die iPad mee moet nemen. Meeste Japanners spreken erg slecht Engels. Menu kaart is ook gewoon in Kanji, Hiragana geschreven of als je in een "buitelandse" tent komt zoals McDonalds staat het dus gewoon leuk in het Katakana geschreven. Zo is een Quater Pounder met Cheese dus een クォーターパウンダー・チーズ (spreek uit als: ku~ootaapaunda chiizu)RobB_W schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:28:
Die Fastpack 250 is ruimschoots voldoende, daar gaat bij mij het volgende in:
- Canon EOS 450D + BG-E5 battery grip
- Canon EF-S 10-22
- Sigma 50 1.4
- Canon EF 70-300L
- Speedlite 430 EX II
- filters, kabeltje, lader, kaartjes
- Apple iPad 2 of een MB pro 15"
Cameravak zit dan tot de nok vol met de body, objectieven en filters. Dus jij moet dan nog genoeg ruimte over hebben. Het is wel een erg lekker tas om gedurende langere perioden te dragen, iets wat ik me bij bijvoorbeeld een sling afvraag. Wat voor soort vakantie wordt 't?
Ik vind het grote voordeel van deze tas de bereikbaarheid van het cameracompartiment, erg gebruiksvriendelijk. Verder lijkt het een "stealthy" tas, wellicht ook praktisch
Daarnaast heeft Tokyo metropolis meer dan 800 trein haltes, meerdere trein lijnen en meerdere trein-bedrijven. Waarbij sommige haltes dus in alleen Kanji worden aangegeven.
Tokyo metropolis is erg groot. Uitgaan naar een club kan je ook makelijk 1.5-2 uur kosten voordat je bent aangekomen op je locatie.
Ik wil dus ook nog naar Kyoto gaan, dat ligt z'n 450km verder op.

Maar weer ontopic: De Fastpack 250 staat nog wel op me lijst. Hoewel die eigenlijk wat te groot is. Volgende weekend ga ik de Ari Marcopoulos proberen. Ben benieuwd.
Ik heb de D7000 met grip er in zitten, ik heb nog het meeste moeite met de hoogte, maar doordat je geen grip gebruikt is dat geen probleem, als de set zo blijft als die is, zie ik dan ook geen probleem om jou spullen in de 3n1 22 te krijgen.NeOTheMaTriXM schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:28:
[...]Net nog gesproken met een vriend van, en een vriendin van hem heeft dus deze tas, en daar past dus amper een 7D in. Ook gaat de tas bol staan, omdat het rug stuk niet stug genoeg is. Wordt hem dus nietVoor de rest was tie best wel mooi eigenlijk.
Over de rug zou ik nog niet weten, ik heb hem pas een paar dagen en ga hem pas vanaf morgen gebruiken.
Ik zal over een week wel laten horen hoe die is.
Verder zou ik een keer langs een fotozaak gaan die deze tassen heeft, dan kan je hem proberen, want ik vind het verder een mooie tas.
Ik heb hem hier liggen en ik vind hem erg mooi.Ziet er wat lomp uit
Zou je wat foto's kunnen posten met en zonder inhoud erin?Benjamin- schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:19:
[...]
Ik heb de D7000 met grip er in zitten, ik heb nog het meeste moeite met de hoogte, maar doordat je geen grip gebruikt is dat geen probleem, als de set zo blijft als die is, zie ik dan ook geen probleem om jou spullen in de 3n1 22 te krijgen.
Over de rug zou ik nog niet weten, ik heb hem pas een paar dagen en ga hem pas vanaf morgen gebruiken.
Ik zal over een week wel laten horen hoe die is.
Verder zou ik een keer langs een fotozaak gaan die deze tassen heeft, dan kan je hem proberen, want ik vind het verder een mooie tas.
[...]
Ik heb hem hier liggen en ik vind hem erg mooi.
Ik heb op internet gezocht maar kan niks vinden. Is er zoiets? Of heeft iemand misschien een alternatief? Het gaat erom dat het weinig ruimte inneemt en dat het handig is om mee te reizen (backpacken).
De F-5Xc is misschien iets practischer in te delen met de rits voor/onder, maar ik vond de waxwear versie net wat mooier en aangezien dit juist de tas is waarbij ik niet teveel zooi mee wil nemen was dat geen nadeel.
Als ik echt zou willen en wat inserts uit een andere tas zou gebruiken denk ik dat ik hiermee toch wel de 5D met 3 a 4 compacte lenzen en een flitser in mee kan nemen. Ik denk in de nabije toekomst misschien nog een 24-105 koop die hier ook erg mooi in kan passen.
Wat foto's zeggen meer...

Dit had ik er zo snel al even ingestopt: 5D, 85 1.8, 17-40, geheugenkaartjes, batterij en een 77mm en 58mm CPL (kan compacter dan in die bulky plastic hoesjes, maar ik heb daar nog niet direct een oplossing voor...)

De inserts. Ik las er kritiek op, maar ze zijn lekker stug en niet te hoog, passen prima zo.

Hier de 17-40 links, 85 1.8 met lenskap erop (NIET omgekeerd dus) in het midden en de filters rechts. Nog erg veel ruimte over maar heerlijk licht en mooi in balans.

Ik heb nog wat meer foto's, als daar behoefte aan is
[ Voor 7% gewijzigd door TweakMDS op 11-08-2011 00:15 ]
Ik gebruik heb nu bijna 1,5 jaar met erg veel plezier en ben er nog steeds tevreden mee !
Overigens wel een maandje ofzo geleden de Domke U.S.P.O. shouder pad gekocht want als je een dagje met een volle tas loopt voel je je schouder toch wel en is zo'n pad erg lekker
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
XPENG G9 Performance 2024
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
- De huidige Lowepro schoudertas is echt veel te klein voor de huidige objectieven collectie...
Eisen aan de tas:
- Rugzak
- Goed afsluitbaar
Wat moet er in:
- EOS 450D + grip
- 4 kleinere objectieven (18-55, Peleng fisheye, 28-75 en Lensbaby)
- 420 EX flitser
- Sporadisch 300mm objectief, maar dan kunnen er 1 of 2 kleinere uit gehaald worden
- Wat losse spullen voor een dagtripje.
Een beetje groeiruimte is wel handig, maar ik wil het niet overdrijven.
Het moet voor mijn vrouw met haar 55kg ook nog een beetje normaal draagbaar en in verhouding zijn.
Budget:
50 tot 125 euro.
Wat heb ik gevonden:
Veel naar Crumpler gekeken, maar de afmetingen zijn moeilijk in te schatten. Een winkel met een goed assortiment in Leiden of Den Haag zou helpen.
Met andere merken heb ik qua rugzakken geen ervaring...
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
De kata wordt verkocht bij: Neboweb.nl in Den haag, maar is daar aardig aan de prijs. http://www.neboweb.nl/web...gbackpack-20-p-21440.html via Amazon.co.uk kost hij de helft.
De Kata is een mooie stevige rugzak qua kwaliteit. Zie ook de demo's op de site van kata zelf!
[ Voor 4% gewijzigd door Jesdo op 11-08-2011 20:51 . Reden: typfout ]
Briljante opzet qua opbouw van de tas, en er lijkt er aan alles gedacht te zijn. Respect voor de denktank bij think tank. Hij is ook wel zo'n 2 1/2 keer zo groot als de Domke F-5Xz. Moet eens gaan nadenken over de ideale indeling... Gelukkig heb ik over twee weken een tweedaagse dierentuintrip om alles te testen.
Heeft er iemand al een 100-400 of 300 f/4 IS in de think tank gestoken? Ik wil iets langers huren voor dat weekend, maar ik twijfel tussen 300 f/4, 70-300L en 100-400...
Twee nieuwe tassen in één week, maar toch met een eigen doel. Ik moet toch eens kijken of er eea van mijn oudere tassen richting marktplaats moet, ik heb nu 2 rugzakken, 3 schoudertassen en een kleine slingshot...
[ Voor 18% gewijzigd door TweakMDS op 13-08-2011 12:40 ]
Mooie en fijne tas blijft hetSndBastard schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 00:08:
Gisteren mijn Domke F-5Xz (Waxwear versie) binnen gekregen.
PS: heb je geen zonnekap voor je 17-40?
Die heb ik, maar eerlijk gezegd is dat qua formaat een beetje een onding. Nog nieteens geprobeert om hem in de Domke te krijgen, maar anders kan hij sowieso wel om de draagband hangen-Sander- schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:52:
[...]
PS: heb je geen zonnekap voor je 17-40?
Verwijderd
Het enige dat ik kan vinden is
http://shop.fotorubens.be/lowepro-pro-runner-x350-aw-black
Ik neem mee:
Nikon D700 + mb-d10
Nikon 24-70
Nikon 14-24
Nikon 50 1.4
Gorillapod
Enkele filters + batterijen + geheugenkaartjes
http://www.thinktankphoto...ff-roller-camera-bag.aspx
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Zal eens kijken of ik die hier ook kan kopen. Dat is namelijk wel een groot voordeel, ben nogal fan van fotorubens, aangezien ze over het algemeen bijna even goedkoop zijn als KE, maar dan in België en het is 5min van hier, met vriendelijk personeel.Fiber schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:53:
ThinkTank maakt ook zoiets. wel behhorlijk prijzig trouwens:
http://www.thinktankphoto...ff-roller-camera-bag.aspx
De airport takeoff is 70 euro duurder, dus het zal de lowepro worden. Die is overigens op stock in de winkel zelf, ga hem morgen eens bekijken.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 18:13 ]
http://shop.fotorubens.be...ink-tank-airport-take-off
http://shop.fotorubens.be...er=22&model_draagtas=1126
Verwijderd
Thx, had ondertussen ook al gezien. Ze zijn iets duurder, en ik ben Lowepro gewoon, dus ik denk dat ik voor de lowepro ga.Fiber schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:17:
Ik heb vast even voor je gekeken, ze hebben hem in ieder geval op de website staan, naast enkele andere modellen:
http://shop.fotorubens.be...ink-tank-airport-take-off
http://shop.fotorubens.be...er=22&model_draagtas=1126
http://www.crumpler.eu/in...sprache=EN&productID=5555
Zoek namelijk een nieuwe fototas, waar ik ook gelijk mijn laptop (15 inch MBP) in kan doen.