Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Gebruik nu al een tijdje de Lowepro Flipside 200 naar volle tevredenheid. Gekocht bij DIGIMAXX in Dordrecht voor €59,-

Wat er allemaal in zit:

Nikon D90 (op de foto vervangen door F90X )
Tokina 400mm 1:5.6 of Nikkor 300mm 1:4 (eventueel met 1.4X TC)
Nikkor 85mm 1:1.8D
Nikkor-Micor 60mm 1:2.8D
Nikkor 50mm 1:1.4D
Nikkor 24mm 1:2.8D
Paar geheugenkaartjes, drinken, pen, sleutels, meer klein spul

Ik ben echt verbaasd hoeveel er in past, top!
Wat nog meer er relaxt is, is dat de opening aan de rugzijde zit, hierdoor is het heel 'diefproof' en als je er iets uit haalt kan je hem gerust op de grond leggen, de kant die tegen je rug zit licht immers hoog.
Je kunt er ook makkelijk een mono- of tri-pod aan hangen, zie foto 2. er zit een extra steunflapje hiervoor aan de onderkant van de tas onder het tripod logotje.

De vijfde prime zit verstopt aan de onderkant van de tas achter de rugflap.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3426/5726786268_f978939307_z.jpg

Zie het spa flesje ( 500ml ) voor grote referentie.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5099/5726786996_6b0cb6e224_z.jpg

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik zal ook 's een plaatje posten van m'n flipside 300 met de bigma erin. Fijne tas! Wel merk ik dat voor het serieuzere buitenwerk in deze tijd van 't jaar een halve liter echt niet voldoende is. Ik heb voor nog geen tientje zoiets gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://image.dhgate.com/upload/spider/e/054/158/e_6fxr2v158054_0.jpg

Wat aan een aparte riem om m'n middel hangt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Extra water zit op me racefiets in de bidonhouder(s) ;)
Ben wel benieuwd of z'n bigma ook in de 200 past.

[ Voor 31% gewijzigd door renbull op 16-05-2011 17:24 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Hier een crappy foto van een volgestopte flipside 300.

flipside 300

De body is een D300, de lens een sigma 150-500. Voor context, dit is links de sigma 70-200 f2.8 en rechts de 150-500

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5108/5663992547_2a787e07de_z.jpg
Sigma 150-500 and 70-200 f2.8 by j_wijnands, on Flickr

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Ze zijn aan het leegverkopen :
LeeJon schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:12:
[...]

Dat is zeker iets om rekening mee te houden, thnx!

Crumpler staat niet meer op de website van Foka? CameraNu is wat ver weg, ik woon bij Rotterdam in de buurt :+

Zal komend weekend eens langs Kamera Express rijden, die hebben de tas ook in het assortiment. Zal toch echt even moeten passen voor ik hem bestel denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Ik hoop dat ik in dit topic goed ben voor de volgende vraag:
ik ben op zoek naar een opvolger voor mijn Lowepro Mini Trekker Classic (ja, de echte klassieker ;) ) Ben er waanzinnig tevreden over. Eenvoudige maar hele praktische en stevige tas. Alleen na diverse trips begint de rits nu te muiten doordat de tas iets te vaak nét iets te vol is geweest O-)
Op dit moment goed voor een 40D + 50-500, 17-70, 430EX, 50mmII, 2.0x converter, wat losse meuk en een windjack OF netbook, samen past gewoon niet :N

Volgende week, of effe daarna komt de nieuwe 7D waarna de 40D als backupcam gaat fungeren, maar dat samen gaat niet (meer) in de tas passen. De tas moet dus groter, maar wel zodanig dat die eenvoudig zonder gezeik en ge-eikel mee kan met EasyJet en Ryanair. Op de website van Lowepro zetten ze er braaf bij dat de tas in een vliegtuig mee kan als carry-on, maar de afmetingen zijn toch vaak groter dan wat ze bij de lowcosts als max aangeven. Tijdens mijn tripjes loop ik veel dus iets met wieltjes is makkelijk, maar is geen must. Draagcomfort op de rug moet nog steeds prio1 zijn boven eventuele wieltjes...

Ik heb uiteraard zelf al een en ander lopen zoeken en ik kom bij de volgende tassen uit die in mijn ogen het meeste aansluiten bij mijn wensen:
Lowepro Vertex 300AW
en
Lowepro Pro Runner x450AW
(ook de Pro Runner 450AW is een optie, zelfde tas, maar zonder wieltjes)

Beiden volgens Lowepro prima geschikt voor carry-on, maar beiden ook groter dan wat airlines aangeven als max.formaat en dat maakt me een beetje bezorgd want ik heb echt geen zin om geneuzel bij de gate te krijgen en dat mijn tas met fotomeuk mogelijk naar beneden moet :X (nog afgezien van de toeslag die je betaalt.... ik heb zelf bij de bagage gewerkt van KLM.... en nee, ik vertrouw ze niet met mijn tas :P)

Verder vroeg ik me af of er mensen zijn die deze tas(sen) hebben en wat hun ervaringen zijn met ruimte en gebruiksgemak (en eventueel op vakantie met het vliegtuig).

Heb ook zitten kijken naar diverse Crumplers maar die zijn te vaak niet leverbaar, omdat ze verschillende assortimenten voeren in verschillende landen :-(
Ook heb ik een grote ThinkTank gezien met wieltjes en een zee van ruimte... maar die woog van zichzelf al 5-6 kilo... tel daar 10kilo camerareut bij op en dan wordt het toch een vrij zware bizznizz... :P

Alvast thanks voor de feedback :Y

[ Voor 7% gewijzigd door Gulf_5 op 21-05-2011 13:21 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 09:28
Vanochtend een Lowepro Flipside 400 AW opgehaald als vervanger van mijn Flipside 300 die te klein was geworden.

Inhoud:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3068/5742264301_92c1c70b76_z.jpg
inhoud by Jeroen Zelle | Fotoshoot op locatie.nl, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
• Waarom je een nieuwe tas wil
Heb een upgrade gedaan van mijn Nikon D40 naar een D7000 + ik hoop binnenkort een nieuwe lens aan de collectie toe te voegen.

• Wat voor tas je wil
Makkelijk mee te nemen, bijvoorbeeld een schouder/messenger tas. Zo klein mogelijk (compact) en geen rugtas, omdat je dan minder snel bij je camera kan + voor mijn gevoel is een rugtas gevoeliger voor diefstal. Uiteraard wel degelijk, zodat je niet hoeft te schrikken als je een keer ergens tegenaan stoot bijvoorbeeld.

• Wat erin moet passen
Nikon D700
Sigma 18-200mm DC OS HSM F 3.5-6.3
Toekomstige groothoeklens
Diverse filters 2x (ND, Polarisatie, UV)

• Welke tassen je zelf al hebt gevonden
Crumpler Messenger Boy 2500 Stripes Anthracite
http://www.digicamshop.nl...0-stripes-anthracite.html

Crumpler Messenger Boy 4000 Stripes Anthracite
http://www.digicamshop.nl...0-stripes-anthracite.html

Lowepro Exchange Messenger
http://www.digicamshop.nl...ange-messenger-black.html
http://www.digicamshop.nl...hange-messenger-gray.html

Zelf neig ik naar de Crumpler. Heb deze (vorige versie) ook ooit meegenomen naar New York (van een collega geleend, incl groothoek). Dat is me toen erg goed bevallen. Hoopte nog wat alternatieven te vinden, maar tot nu toe weinig succes (behalve die lowepro, maar die lijkt me niet erg safe/solide).

• Budget
Geef liever geen 80,- euro uit aan een tas. Maar ik zeg altijd; 'het kost wat het kost'. Als het dus echt niet anders kan zal ik wel moeten ;p

• Opmerkingen *edit*
Ow ja, bijvoorbeeld de Lowepro Nova 180 AW. Voldoet ook aan het bovenstaande. Dit vind ik er niet erg mooi uitzien. Vandaar dat deze bijvoorbeeld niet voorkomt in het lijstje met wat ik al gevonden heb.

[ Voor 7% gewijzigd door ReneDD op 22-05-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 17:48
Als je wat goedkoper uit wil zijn: Foka heeft een al een tijdje een uitverkoop op Crumpler tassen. Er staat niet zoveel meer op hun website, maar misschien hebben ze in de winkel nog wat staan. Je zou ze even kunnen bellen.

Ik heb er zelf een paar weken terug mijn Messenger Boy 6000 gehaald. Daarin is ruimte voor een D90 met kleine zoomlens of prime erop (bijv. Nikon 18-55mm of Nikon 50mm f1.8), een prime (bijv. Nikon 35mm f1.8), een SB-600 en een aardige zoomlens (mijn Nikon 55-200 past er makkelijk in, er is zeker nog 5 cm over aan de bovenkant). Hij is stevig zat, ik ben in ieder geval niet bezorgd als ik tegen een muur oid aanstoot met de tas.

De 2500 is denk ik te klein, maar in de 4000 zou je alles ook wel moeten kunnen passen. Ik vond hem net te klein voor mijn spullen als ik het me goed herinner, maar zonder flitser past het wel. Je wil misschien ook een beetje ruimte over laten voor een eventuele latere aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
wiljanvdb schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:14:
Als je wat goedkoper uit wil zijn: Foka heeft een al een tijdje een uitverkoop op Crumpler tassen. Er staat niet zoveel meer op hun website, maar misschien hebben ze in de winkel nog wat staan. Je zou ze even kunnen bellen.

Ik heb er zelf een paar weken terug mijn Messenger Boy 6000 gehaald. Daarin is ruimte voor een D90 met kleine zoomlens of prime erop (bijv. Nikon 18-55mm of Nikon 50mm f1.8), een prime (bijv. Nikon 35mm f1.8), een SB-600 en een aardige zoomlens (mijn Nikon 55-200 past er makkelijk in, er is zeker nog 5 cm over aan de bovenkant). Hij is stevig zat, ik ben in ieder geval niet bezorgd als ik tegen een muur oid aanstoot met de tas.

De 2500 is denk ik te klein, maar in de 4000 zou je alles ook wel moeten kunnen passen. Ik vond hem net te klein voor mijn spullen als ik het me goed herinner, maar zonder flitser past het wel. Je wil misschien ook een beetje ruimte over laten voor een eventuele latere aankoop.
Bedankt voor je reactie. Over de Messenger Boy las ik ergens een reactie van iemand dat de voering niet erg dik was en dat je 'm voorzichtig neer moest zetten. Nu ben ik altijd wel voorzichtig, dus hoef er niet mee te gooien ;p Maar toch ging ik twijfelen. Ga van de week even bij wat winkels langs om te passen en zelf te ervaren. Alleen jammer dat ik nog maar 2 opties heb gevonden tot nu toe (de lowe messenger en de crumpler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
• Wat voor tas je wil
liefst een rugzak, met een appart deel voor de camera en lens en een appart deel voor andere spullen (boekjes, flesjes enzz).
Tevens zou ik het fijn vinden als de opening van het camera compartiment op de rug zou zitten zodat ik de tas gewoon met 1 of 2 riemen op de rug kan hebben zonder me zorgen te moeten maken dat de camera gejat wordt.

• Wat erin moet passen
- canon eos 60d
- canon 15-85mm
- Cleaning tools (Lenspen, blaasbalg etc.)
- Reserve accu's
- Acculader
- Div. kleine accesoires (SD kaartjes, lenscovers, close-up lensje, filters, etc.)

mij werd vanuit een fotozaak de
Crumpler Messengerboy half photo backpack aangeraden, maar hier kan ik niet veel over vinden.

In een andere winkel heb ik de versapack 200 van lowepro gezien. Leuke tas, echter vind ik de riemen een beetje dun.

• Budget
zat te denken aan een 110euro max, is toch geld zat voor een tasje

• Opmerkingen
niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
@darklord007: Naneu Pro Bravo!
- Is een lekker compacte tas, maar 60D + 15-85 en later eventueel nog een 55-250 ofzo past er makkelijk in. Zou je een 70-200 f/4 IS doen, dan past dat ook, maar wellicht moet je dan even opnieuw indelen, of bijvoorbeeld de lenzen los van de body opslaan. Wil je meer meenemen, dan past er bovenin ook nog een lens in een lenskoker. Als voorbeeld, mijn 5D + 100mm macro over dwars, en dan is er rechtsonder nog ruimte voor bijvoorbeeld de 17-40, or 28 1.8 en 50 1.8 naast elkaar. Bovenvak is voldoende voor 3 flitsers + wat pruts spul (rocket blower etc). Voorvakjes kunnen diverse accessoires kwijt. Kortom, ruim voldoende ruimte zonder bulky te worden. Mijn 80-400 paste er trouwens ook op de 40D in, met nog een Tamron 17-50 ernaast
- Camera compartiment is alleen vanuit de rug te openen.
- Tas ziet er niet als cameratas uit (tenzij je er een statief aan hangt).

Diefstalproof is voor mij ook erg belangrijk. Als ik in een drukke metro of tram stap pruts ik meestal de verschillende ritsen wat in elkaar, maar een slotje kan ook. Vorig jaar op de kermis zat er ineens iemand met zijn hand aan (gespot + uitgescholden door m'n vriendin <3) maar die kon dus nergens bij omdat de tas strak dicht zat.

Voor je budget kan je er zo'n 2 kopen (€ 44,95 bij cameranu.nl). Laat je door de lage prijs niet foppen, en hij is gewoonweg erg degelijk en inclusief genoeg dividers + raincover, fles houder en telefoon houder. Ik heb er zelf ook 2 (groene + zwarte) en de groene gaat al 2 jaar dagelijks mee naar m'n werk + diverse andere trips. M'n zwarte gebruik ik als normale rugzak en ook die heeft al de nodige beatings gehad. Absoluut geen slijtage of gebruikssporen.

Een aanrader.

[ Voor 21% gewijzigd door TweakMDS op 23-05-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 23:37
Wish schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:41:
[...]

Ik ben nog steeds een review van de ClikElite Countrejour schuldig. Dit weekend voor het eerst op pad gegaan met die tas inclusief de EOS 7D en 3 lenzen, water, jacket en bammetjes. Hij heeft zijn beperkingen (je moet denk ik niet veel langer dan 1.82 m zijn), maar verder is het qua comfort helemaal prima. Omdat de opening voor mij aan de "verkeerde" kant zit maak ik nog wel eens de fout om via de verkeerde schouder mijn tas te pakken, maar dat kan ik de tas niet verwijten :).

Als het me lukt zal ik deze week nog een review plaatsen, dan zal ik dat hier ook posten.
Ik heb momenteel een aantal trekking rugzakken op het oog waar misschien een F-Stop ICU in past en toch makkelijk bereikbaar is.
Degene die ik binnenkort eens wil gaan bekijken in de winkel (of een maatje kleiner):
- Gregory Baltoro 65
- Deuter Aircontact 55
- Deuter Vario 50+10
- Berghaus Verder 65
- Arc Teryx Axios 50
- Radical Design Cirrus

Maar naar een normale review, geen reclame review, van de Clik Elite Contrejour ben ik heel erg benieuwd.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Rare vraag misschien maar iemand ervaring met Fiets-camera tassen ? :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Oké, dat is inderdaad een rare vraag :+ Er is vast geen Crumpler Two Wheels Carrying A Bag tas ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
sapphire schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:15:
Haha, wat bedoel je? Zo'n boodschappen ding voor je bagage dragert?

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sapphire schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:15:
Ik heb een vaude-stuurtas waarbij ik een losse inzet heb gekocht waar mijn dslr in past. Ook als je je dslr niet meeneemt is de inzet heel handig, vakjes ipv één groot vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb van AGU gevonden dat ze een inzet verkopen voor in hun stuur tassen. Maar verder is het allemaal vrij vaag wat er op dit gebied te koop is.

Maar ik bedoel inderdaad zo'n ding wat je aan de zijkant aan je bagage drager kunt klikken. Ik zweet me namelijk kapot als het zonnetje schijnt en ik hem een zware foto rugtas op mijn rug. Zo'n zeiknatte rug is alles behalve lekker dus als er nette tassen zijn voor op de fiets lijkt me dat extreem handig :)
Zo'n stuurtas, ja nouja echt veel gaat er niet in :(

@ Fiber, dat heb ik vorig jaar geprobeerd met verschillende fietstassen van familie leden. Mijn Domke F5XZ gaat wel in de standaard fietstas maar als ik meer wil meenemen auq gear beb ik een andere tas nodig. En m'n Crumpler PrettyBoy backpack, Lowepro Flipside 400 en Trekker Classic passen niet. Veel camera tassen zijn een stuk dieper dan de standaard fietstas :(

[ Voor 26% gewijzigd door sapphire op 25-05-2011 08:23 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:23

Fiber

Beaches are for storming.

Dan zou ik denk ik een gewone foto schoudertas in een gewone fietstas stoppen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Wat voor tas je wil
Ik heb ook wel een aparte situatie voor een nieuwe fototas. Ik neem mijn apparatuur vooral mee op urbex trips en wil daarom een tas die specifiek daarbij aansluit. Denk je in dat je af en toe 2km moet banjeren door de sneeuw, over hekken moet springen en niet moet opvallen. Daar uit voort komen de volgende 'eisen':
Rugzak (enige tas die blijft zitten zonder erop te letten, harde eis dus.
Liefst rugopening voor de camera (diefstal gevoeligheid).
Apart gedeelte voor waterflesje / zaklampje / radio etc.
Onopvallend (niet duidelijk een camera tas), liefst nog met een camouflage kleur.
Statief (Redged RTT-423) moet eraan kunnen zonder te bungelen (vast zitten)

• Wat erin moet passen
- Canon EOS40D met GRIP (vaak probleem met hoogte/diepte)
- Tokina AF 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX
- Canon EF 50mm F/1.8 II
- Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS (word misschien vervangen door een Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 USM IS)
- 7 Reserve accu's + Canon acculader
- Accessoires (5x CF, 77mm pola, Long Exposure remote)
- Water / brood / onderbroek / shirt etc, wat spul voor een weekendje weg.

National Geographic Earth Explorer Medium backpack (NG5162)
Voordelen: bevestigt dat 40D + grip past, statief past + kan vast, veel zakjes, camouflage en ziet er niet uit als fototas.
Nadelen: niet goed spatwaterdicht, maar wel raincoat bijgeleverd, camera opening aan achterkant (diefstal)

Adorama Safari Graphic Medium Backpack
Voordelen: Veel ringen voor <random-stuff>, camouflage en ziet er niet uit als fototas, statief past + kan vast.
Nadelen: niet bevestigd dat een 40D + grip past.

Naneu Pro Military Ops Alpha
Voordelen: Cameravak opening op rug (diefstal), statief past + kan vast, camouflage.
Nadelen: niet bevestigd dat een 40D + grip past, ziet er wat goedkoop/saai uit.

• Budget
Max 250 euro, maar meer gewoon dat ik de tas heb die ik nodig heb, want hij gaat toch 10 jaar mee.

• Opmerkingen
Op dit moment ga ik voor de National Geographic, omdat het een "bewezen" tas is, hij is van dikke kwaliteit canvas, gaat lang mee, ziet er goed uit (voor urbex) en heeft veel vakjes voor random zooi, met toch nog voldoende ruimte bovenin voor overige spullen.

Mijn vraag: kennen jullie nog andere tassen in deze klasse, of een reden waarom ik een van de andere tassen nogmaals moet overwegen? Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
Kijk eens naar de Flipside serie van Lowepro. Geen gescheiden vakken voor camera/non-camera. maar wel erg praktisch en redelijk onopvallend.

[ Voor 51% gewijzigd door vandijk op 25-05-2011 09:23 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gescheiden vakken zijn toch wel een redelijk harde eis :p Mooie aan die NG tas is dat de scheidingswand eruit kan, mocht ik straks een lens hebben die er niet mee in past, en dan kun je de hele tas gebruiken.. Alhoewel ik dat nog niet verwacht binnenkort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Je zou ook nog naar de LowePro Rover kunnen kijken. Erg fijne tas aan je rug, maar wel vrij groot. Van alle tassen die ik heb geprobeerd vond ik deze toch het fijnste dragen, met name als er een ~2 - 3kg statief aan hangt, daar haakten de meeste tassen op gebied van draagcomfort af.
Cameravak is ruim voldoende voor wat je mee wil nemen, en bovenvak is relatief gigantisch.
Camera opening is niet op de rug, maar zit wel met een rits en een klip dicht. Op het moment dat je er een statief aan hebt hangen gaat die niet ongewild open. Nog nieteens bijna.

Een andere optie de me de laaste tijd aanspreekt was de Tenba Shootout Daypack. Die zou je min of meer "op de groei" kunnen kopen, aangezien daar heel veel in past. Groot voordeel daarvan is dat hij iets compacter is als je het voorvak niet gebruikt, maar dus desgewenst wel een dikke jas kan dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Tenba Shootout Daypack is nog wel interessant, die heeft ook aparte ruimte voor urbex shizzle, en vakjes aan de zijkant zodat je lensen kunt pakken zonder je tas van de rug te halen (hendig!).
Helaas geen strap ofzo om je statief vast te houden :/ Wel goede tip!

De Rover is idd nogal groot vergeleken de kleine fotoapparatuur ruimte..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Tja, zonder statief houder, da's vrij ongelukkig. Wel jammer, want anders zou zoiets een ideale tas zijn.
Andere optie is miscchien de Naneu Pro K3L. Die heb ik ook wel eens om gehad en voelde erg fijn aan de rug. Er zit een soort demping in die vooral zwaardere apparatuur erg draagbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Ik ben van een 550D naar een 1D gegaan en mijn huidige tas is gewoon niet groot genoeg.

• Wat voor tas je wil
Ik neig naar een schoudertas aangezien ik vaak event photography doe en ik graag mijn spullen onder handbereik wil hebben maar ik weet eigenlijk niet wat het beste format is voor event photography. In principe sta ik dus overal voor open.

• Wat erin moet passen
Canon 1D MkII
Canon 24-70/2.8L
Canon 70-200/4L
Samyang 14/2.8
Canon 430EX II
MacBook 13inch
+ de nodige meuk (omnibounce, stroboframe, TTL cable)
(eventueel de mogelijkheid om m'n statief mee te nemen)

• Budget
Ik houd 100 euro als max. aan, kan eventueel wel ietwat overheen maar niet teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
MPeek schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:56:
Ik ben van een 550D naar een 1D gegaan en mijn huidige tas is gewoon niet groot genoeg.

• Wat voor tas je wil
Ik neig naar een schoudertas aangezien ik vaak event photography doe en ik graag mijn spullen onder handbereik wil hebben maar ik weet eigenlijk niet wat het beste format is voor event photography. In principe sta ik dus overal voor open.

• Wat erin moet passen
Canon 1D MkII
Canon 24-70/2.8L
Canon 70-200/4L
Samyang 14/2.8
Canon 430EX II
MacBook 13inch
+ de nodige meuk (omnibounce, stroboframe, TTL cable)
(eventueel de mogelijkheid om m'n statief mee te nemen)

• Budget
Ik houd 100 euro als max. aan, kan eventueel wel ietwat overheen maar niet teveel.
ik heb zelf deze (al is die nogal _groot_ maar past wel alles in)

Lowepro classified 250

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:01

BaasG

Spiral out. Keep going

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:10:
• Wat voor tas je wil
Ik heb ook wel een aparte situatie voor een nieuwe fototas. Ik neem mijn apparatuur vooral mee op urbex trips en wil daarom een tas die specifiek daarbij aansluit. Denk je in dat je af en toe 2km moet banjeren door de sneeuw, over hekken moet springen en niet moet opvallen. Daar uit voort komen de volgende 'eisen':
Rugzak (enige tas die blijft zitten zonder erop te letten, harde eis dus.
Liefst rugopening voor de camera (diefstal gevoeligheid).
Apart gedeelte voor waterflesje / zaklampje / radio etc.
Onopvallend (niet duidelijk een camera tas), liefst nog met een camouflage kleur.
Statief (Redged RTT-423) moet eraan kunnen zonder te bungelen (vast zitten)

• Wat erin moet passen
- Canon EOS40D met GRIP (vaak probleem met hoogte/diepte)
- Tokina AF 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX
- Canon EF 50mm F/1.8 II
- Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS (word misschien vervangen door een Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 USM IS)
- 7 Reserve accu's + Canon acculader
- Accessoires (5x CF, 77mm pola, Long Exposure remote)
- Water / brood / onderbroek / shirt etc, wat spul voor een weekendje weg.
<knip>
Wat denk je van de F-Stop Gear Loka of Guru?

Loka:
Functionality Remarks:
  • The perfect choice to carry your gearout to the slopes or down the trail. Ideal for short trips or just around town with your essential gear.
  • Loka (and all Mountain Series backpacks) work with Pro Small, Medium, Large ICU’s so you can use the correct ICU for the trip. Smaller ICU for less camera gear and more other stuff, or an extra ICU for all Camera gear.
  • Airline Carry-On Safe - Below the legal size limits for airlines
  • Molle attachment points work with every piece from our Dakota Component System and the internationally standardized Molle System.
  • Internal Un-Padded Laptop Sleeve.
  • Rip Stop nylon and high density foam make this backpack a workhorse that stands up to abuse.
  • Full sized hip belt, padded shoulder straps, and adjustable sternum strap allow you to carry heavy loads easier.
  • Numerous, Large external pockets and straps fit tripod, snow shovel, snowboard, skis, and almost anything else you want to carry.
Technical & Materials Details:
  • Volume: 37 Liter / 2,260 Cubic Inches
  • Weight: 1565 Grams - 3.45lbs (No ICU)
  • Dimensions: 12.6” x 23" x 8.5" (60cm x 32cm x 22cm)
  • Internal Compartment Dimensions: 12” x 22” x 8”
  • Torso Length: 18.5” - Ideal for 5'6" to 6'2" (167cm to 188cm)
  • Aluminum internal Frame for support carrying heavy loads.
  • Fabric Info: Ballistic Rip-stop Nylon, Abrasion Resistant Nylon Webbing, High Density foam, Heavy Gauge Zippers, YKK Waterproof Zippers, Waterproof Urethane coasted mesh
Guru:
Functionality Remarks:
  • The new gold standard in a performance Day Pack. The perfect choice to carry your gear on a mountain bike or just around the way. Ideal for day trip or just around town with your full setup.
  • Works with the Small and Medium ICU's in both Shallow and Pro depths, so you can use the correct ICU for the trip.
  • Airline Carry-On Safe - Below the legal size limits for major airlines (just pull the ICU out if you get on a 4 seater Cessna).
  • Molle attachment points work with every piece from our Dakota Component System and the internationally standardized Molle System.
  • Internal un-padded Laptop Sleeve fits most 15” laptop.
  • Nylon Double Rip-Stop shell and high density foam ICU's make this backpack a workhorse that stands up to abuse.
  • Full sized hip belt, EVA padded shoulder straps, and adjustable sternum strap allow you to carry heavy loads easier.
  • New GateKeeper straps hold tripod, snowboard, skis, and almost anything else you want to carry.
  • Volume: 28 Liter / 1,700 Cubic Inches
  • Weight: 1,170 Grams - 2.60lbs (No ICU)
  • Dimensions: 14” (wide) x 20" (tall) x 9" (deep)
  • Internal Compartment Space fits Small, Medium & Hatchback ICU.
  • Torso Length: 18.5” - fits for 5'0" to 6'5"
  • Metal internal Frame for all day comfort even while carrying heavy loads.
  • Fabric Info: Nylon 330 Denier Double Ripstop PU 1500mm WR, Abrasion Resistant Nylon Webbing, HD XL foam, Heavy YKK Gauge Zippers, YKK Waterproof Zippers, Military Grade mesh, Hypalon, TPU
Allebei verkrijgbaar in zwart of donkergroen. Gezien jouw gear zou je er een small ICU bij kunnen nemen, dan houd je voldoende ruimte over voor overige dingen. De Loka is ruim genoeg voor een volle dag hiking/weekend weg, de Guru is meer voor dagtrips. Allebei hebben ze een voorziening om een drinkslag door de tas te leiden, en de cameratoegang zit op de rug. F-Stop is onder andere verkrijgbaar in Urk, daar kosten ze:
Loka € 199
Guru € 139
Small ICU € 55

Ik heb zelf de Loka, ben er erg te spreken over! Draagt goed, diep genoeg voor camera+grip met 17-55/2.8 en 70-200/2.8, RUIM plek voor een hele dag wandelen (2x 1.5L PET fles, flinke lunch, regenjas, trui, extra shirt, EHBO kit, zonnebrand, DEET, snacks, zonnebril en kaart paste makkelijk). Materiaal voelt stevig aan, ritsen voelen degelijk, de nodige bevestigingsbanden aan de buitenkant, PU waterdichte onderkant. Nadeeltje was dat de regenhoes er extra bijkomt (€ 15).

member of the Dark side: black Nikon gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:29
Of misschien de jack wolfskin photopack ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:14
Waarom zijn al die fototassen zo ontzettend lelijk? Ik vind alleen de Crumpler-tassen mooi, maar daar kun je weer niet makkelijk een statief in meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 14:04

mvh

State Governor

sapphire schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 00:38:
Ik heb van AGU gevonden dat ze een inzet verkopen voor in hun stuur tassen. Maar verder is het allemaal vrij vaag wat er op dit gebied te koop is.
(...)
TNT Post vindt dat ze al lang genoeg met deze naam gedaan hebben, dus veranderen ze hem maar weer. Het gevolg is dat ze de bedrijfsmiddelen ook zullen vervangen. Ga daar werken, probeer te regelen dat je je fietstassen mag houden. Stop deze vol met plukschuim. Een fototas past er wel in, dus als je er twee hebt kun je mooi wat apparatuur kwijt :).

zo had ik nooit mijn TPG Post regenpak in moeten leveren toen dat TNT Post werd, daarna kwam ik opeens mensen tegen die ze hadden mogen houden

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaasG schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:39:
[...]

Wat denk je van de F-Stop Gear Loka of Guru?
Hele mooie tip! Ik vind de Loka wat te duur met ICU en alles, en waarschijnlijk ook iets over the top voor mij, omdat ik weinig apparatuur heb, en de tas net wat te groot is om te urbexen.
De guru is echter wel een hele mooie optie, 185 euro voor Guru + medium ICU. Ik zit nog even te kijken waar ik m'n tripod kwijt kan, maar die schijnt aan de zijkant te kunnen met 2 poten in het zakje en dan de straps naar achter te gooien (zit hij dus ook goed vast). Enige wat me minder bevalt zijn de heupgordels.. Ik gebruik die dingen nooit, en die flappen dan de hele tijd (zodra je binnen bent en ze los maakt) heen en weer..

Ik mik op de medium ICU omdat het lijkt alsof ik in de small ICU niet m'n camera met lens erop kan stoppen, klopt dat ?

Als ik het zo bekijk voldoet hij aan al m'n eisen (hij is er in "Foliage Green" :P) samen met de National Geographic, ik zal eens goed kijken welke ik ga halen (tenzij er nog iemand met zo'n goede tip komt :P). Thnx!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG

BaasG

Spiral out. Keep going

Om je nog enthousiaster over de Guru te maken, kijk eens op de blog van Dan Carr, een van de vaste F-Stop Gear testers.

De small ICU:
Afbeeldingslocatie: http://www.4mul8.net/up/files/787_by59s/IMG_8348.jpg
Niet mijn foto maar netjes van het Fred Miranda forum geleend....

Ik krijg mijn D200 met 17-55/2.8 erop er makkelijk ingestopt, maar dan bovenin met onderin de 70-200/2.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Blik1984 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:41:
Waarom zijn al die fototassen zo ontzettend lelijk? Ik vind alleen de Crumpler-tassen mooi, maar daar kun je weer niet makkelijk een statief in meenemen.
Die draag je meestal aan de buitenkant hé :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
nero355 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:51:
[...]

Die draag je meestal aan de buitenkant hé :)
Er zit bij de crumpler die ik waarschijnlijk ga kopen geen bevestigingspunt aan de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Misschien raar, maar ik heb het tegenovergestelde. Ik vind de meeste Crumpler tassen echt afzichtelijk, juist tassen zoals de Domke F-5xc (zand), Think Tank retrospective (pinestone) of billingham bijvoorbeeld spreken mij qua uitstraling veel meer aan.
Bij een rugzak boeit het me iets minder omdat dat meer functioneel een methode van apparatuur vervoeren voor me is. Zelfs dan liever strak dan met teveel versieringen, randjes of riempjes.

Het ontwerp van de "moderne" cameratas is niet echt mijn stijl, en zowieso vind ik zwarte nylon in een schoudertas niet echt mooi, zeker als er dan zichtbaar zoveel ritsjes, bandjes etc aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
SndBastard schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:29:
Misschien raar, maar ik heb het tegenovergestelde. Ik vind de meeste Crumpler tassen echt afzichtelijk, juist tassen zoals de Domke F-5xc (zand), Think Tank retrospective (pinestone) of billingham bijvoorbeeld spreken mij qua uitstraling veel meer aan.
Bij een rugzak boeit het me iets minder omdat dat meer functioneel een methode van apparatuur vervoeren voor me is. Zelfs dan liever strak dan met teveel versieringen, randjes of riempjes.

Het ontwerp van de "moderne" cameratas is niet echt mijn stijl, en zowieso vind ik zwarte nylon in een schoudertas niet echt mooi, zeker als er dan zichtbaar zoveel ritsjes, bandjes etc aan zitten.
Die jij opnoemt vind ik ook wel ok, maar ik denk dat er qua schoudertassen meer fatsoenlijke opties tussen zitten als bij rugzakken. De meeste rugzakken die ik hier genoemd zie worden vind ik echt afzichtelijk, ze zullen qua functionaliteit vast en zeker heel goed zijn, maar het oog wil toch ook wat? Die Crumpler rugzakken vind ik er dan tenminste nog een beetje strak uitzien

ik begrijp overigens ook wel dat het een leeftijds-issue is, er zitten ook oudere mensen in dit topic die niet persé een hippe rugzak hoeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb een brede smaak merk ik al, Ik heb een Domke tas én Crumpler én Lowepro en alledrie vind ik ze wel mooi :+

Ik ben overigens tot de conclusie gekomen dat in tegenstelling tot veel mensen veel fototassen te groot zijn :P
Ik ben eens aan het kijken naar een piepklein rugtasje maar zelfs de Lowepro Slingshot 100 vind ik te groot :+

En qua fietstas, tja bij de TNT werken gaat het niet worden. Heb een vaste baan van 32 uur, volg een opleiding en doe freelance fotoklusjes dus dat is wel genoeg. Ik ga wel op zoek naar een mooie fietstas en koop er een insert bij of bouw mijn half rotte Lowepro trekker classic om tot veredelde insert :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Laatst online: 08-09 19:41
Ik vond ook veel fototassen lelijk, veel te duidelijk een cameratas. Uiteindelijk uitgekomen bij de Cullmann Madrid Maxima 230 (geen idee of andere mensen ervaring hebben met Cullmann maar ik kwam deze tas tegen in Saturn in Duitsland).

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/m/9/1231/minip1420887.jpg
meer foto's van binnenkant enzo hier

Tas wordt geleverd met 3 schotten waarvan ik er 1 op de bodem van het middelste vak heb geplaatst. De tas heeft alleen een klittenbandsluiting, maar kleeft wel erg goed. Deze maakt wel een enorm lawaai als je hem open doet, al het eventuele wild dat je wilt fotograferen is dan al weg denk ik ;) . Om te testen of het klittenband me stevig genoeg leek heb ik mijn spullen in de tas gedaan en deze ondersteboven gehouden en ff geschud. Alles bleef er in zitten :p. Er zit een rits aan de achterkant waar wat papierzooi in kan. Ook zit daar nog een handvat waar je de tas aan kan dragen (bij belangstelling kan ik daar nog wel een foto van maken). Aan de voorkant zitten nog 2 vakken waar wat zooi in kan. 1 van de vakken bestaat uit wat kleine vakjes (pennenhouder, klein vakje met rits, vakje met klittenband en nog een vakje).

Wat zit er in:
550D met 18-55 en 55-250 kitlens (1 lens gemonteerd op de camera) en gorillapod slr (wel goed opvouwen). Verder zit er nog wat kleine zooi in.

Bij factoryprices voor iets meer dan 25 euro. De tas is ook in een iets grotere maat te krijgen (is ie wat breder zodat er wat dikkere lenzen in passen) en dan wordt de naam 330 ipv 230.

Hopelijk is het wat voor mensen die veel andere fototassen lelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:36

Marc H

- - Is wakker - -

Blik1984 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:41:
Uiterlijk boeit mij totaal niet.

Ik sleep regelmatig duizenden euro's aan gear mee, die ook nog eens aardig wat kilo's weegt. Belangrijkste is draagcomfort, praktisch, en weten dat mijn gear veilig is. Ik koop toch geen fototas om te gaan bewonderen?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Marc H schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:33:
[...]

Uiterlijk boeit mij totaal niet.

Ik sleep regelmatig duizenden euro's aan gear mee, die ook nog eens aardig wat kilo's weegt. Belangrijkste is draagcomfort, praktisch, en weten dat mijn gear veilig is. Ik koop toch geen fototas om te gaan bewonderen?
Ik begrijp uiteraard dat functionaliteit de overhand gaat krijgen op uiterlijk van een tas, helemaal als je duizenden euro's aan apparatuur meesleept. Maar ik kan eigenlijk gewoonweg niet begrijpen dat bijna al die tassen zo ontzettend lelijk zijn, fabrikanten kunnen toch wel een functionele en toch ook aantrekkelijke tas maken qua looks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 20:10

Bonbridge

35-85

renbull schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:57:
Gebruik nu al een tijdje de Lowepro Flipside 200 naar volle tevredenheid. Gekocht bij DIGIMAXX in Dordrecht voor €59,-

Wat er allemaal in zit:

Nikon D90 (op de foto vervangen door F90X )
Tokina 400mm 1:5.6 of Nikkor 300mm 1:4 (eventueel met 1.4X TC)
Nikkor 85mm 1:1.8D
Nikkor-Micor 60mm 1:2.8D
Nikkor 50mm 1:1.4D
Nikkor 24mm 1:2.8D
Paar geheugenkaartjes, drinken, pen, sleutels, meer klein spul

Ik ben echt verbaasd hoeveel er in past, top!
Wat nog meer er relaxt is, is dat de opening aan de rugzijde zit, hierdoor is het heel 'diefproof' en als je er iets uit haalt kan je hem gerust op de grond leggen, de kant die tegen je rug zit licht immers hoog.
Je kunt er ook makkelijk een mono- of tri-pod aan hangen, zie foto 2. er zit een extra steunflapje hiervoor aan de onderkant van de tas onder het tripod logotje.

De vijfde prime zit verstopt aan de onderkant van de tas achter de rugflap.
[afbeelding]

Zie het spa flesje ( 500ml ) voor grote referentie.
[afbeelding]
Dankzij jou heb ik deze tas besteld. Hij is net binnen gekomen. Hij is echt enorm fijn! Hij is lekker compact en klein maar er past toch behoorlijk veel in. Hij zit ook heerlijk tegen je rug! Ik ga met deze rugtas komende zomer lekker fijn backpacken. Ik ben zeer tevreden. Het is echt een heel mooi en praktisch tasje voor de fotograaf. En dat voor maar 65incl. verzendkosten.

Bedankt!

Lowepro Flipside 200 d:)b

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Blik1984 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:40:
[...]

Ik begrijp uiteraard dat functionaliteit de overhand gaat krijgen op uiterlijk van een tas, helemaal als je duizenden euro's aan apparatuur meesleept. Maar ik kan eigenlijk gewoonweg niet begrijpen dat bijna al die tassen zo ontzettend lelijk zijn, fabrikanten kunnen toch wel een functionele en toch ook aantrekkelijke tas maken qua looks?
Dat kan ook wat over jou smaak zeggen (of de mijne want ik zie genoeg mooie tassen ;) )

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
BlackLightning schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:36:
Ik vond ook veel fototassen lelijk, veel te duidelijk een cameratas. Uiteindelijk uitgekomen bij de Cullmann Madrid Maxima 230 (geen idee of andere mensen ervaring hebben met Cullmann maar ik kwam deze tas tegen in Saturn in Duitsland).

[afbeelding]
meer foto's van binnenkant enzo hier

Tas wordt geleverd met 3 schotten waarvan ik er 1 op de bodem van het middelste vak heb geplaatst. De tas heeft alleen een klittenbandsluiting, maar kleeft wel erg goed. Deze maakt wel een enorm lawaai als je hem open doet, al het eventuele wild dat je wilt fotograferen is dan al weg denk ik ;) . Om te testen of het klittenband me stevig genoeg leek heb ik mijn spullen in de tas gedaan en deze ondersteboven gehouden en ff geschud. Alles bleef er in zitten :p. Er zit een rits aan de achterkant waar wat papierzooi in kan. Ook zit daar nog een handvat waar je de tas aan kan dragen (bij belangstelling kan ik daar nog wel een foto van maken). Aan de voorkant zitten nog 2 vakken waar wat zooi in kan. 1 van de vakken bestaat uit wat kleine vakjes (pennenhouder, klein vakje met rits, vakje met klittenband en nog een vakje).

Wat zit er in:
550D met 18-55 en 55-250 kitlens (1 lens gemonteerd op de camera) en gorillapod slr (wel goed opvouwen). Verder zit er nog wat kleine zooi in.

Bij factoryprices voor iets meer dan 25 euro. De tas is ook in een iets grotere maat te krijgen (is ie wat breder zodat er wat dikkere lenzen in passen) en dan wordt de naam 330 ipv 230.

Hopelijk is het wat voor mensen die veel andere fototassen lelijk vinden.
Bedankt voor de tip! Dit ziet er goed uit en voldoet redelijk aan mijn wensen. Zal eens kijken of ze hier ook bij de saturn liggen. Wil de tas graag even uitproberen (gear passen, etc) in de winkel. Zonder zich online bestellen heb ik niet zo'n zin in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
sapphire schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:08:
[...]

Dat kan ook wat over jou smaak zeggen (of de mijne want ik zie genoeg mooie tassen ;) )
Laat eens zien dan welke tassen jij mooi vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Bonbridge schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:13:
[...]

Dankzij jou heb ik deze tas besteld. Hij is net binnen gekomen. Hij is echt enorm fijn! Hij is lekker compact en klein maar er past toch behoorlijk veel in. Hij zit ook heerlijk tegen je rug! Ik ga met deze rugtas komende zomer lekker fijn backpacken. Ik ben zeer tevreden. Het is echt een heel mooi en praktisch tasje voor de fotograaf. En dat voor maar 65incl. verzendkosten.

Bedankt!

Lowepro Flipside 200 d:)b
Graag gedaan, bij mij gaat hij zaterdag mee voor een week naar Ireland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Blik1984 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:27:
[...]

Laat eens zien dan welke tassen jij mooi vind
Ik vind heel veel tassen mooi, daarom zeg ik toch ook dat het ook wel wat over mijn smaak zegt ;)

Maar als je het wilt weten, ik heb een Domke F5XZ en Crumpler PrettyBoy Backpack die ik beide vrij mooi vind. Een Lowepro Flipside 400, die wat minder, maar de 300 vind k wel redelijk.

Lowepro Classified schoudertassen vind ik wel mooi en Thinktank heeft ook wel en strakke schoudertassen lijn.

Maargoed ik hoef er iig geen modeshow me te lopen en bang dat mijn tas als camera tas herkend word ben ik niet. Als ze er echt op uit zijn hebben rovers/dieven vast wel een uurtje geïnvesteerd om even op google te kijken naar wat tassen.
En ik heb liever dat mijn dure apparatuur heel blijft en mijn rug dan dat ik er super hip bij loop, ik hanteer als benchmark gewoon of mijn vriendin nog naast me durft te lopen :+ (wat ze weigert als ik die Flipside draag :+ )

omdat plaatjes meer zeggen:

lowepro Classified
Afbeeldingslocatie: http://www.camerasuper.nl/Image/lowepro-classified-250-sepia-1.jpg

Thinktank Retrospective
Afbeeldingslocatie: http://digitalphoto.maccreate.com/files/2010/08/retropsective.jpg

Domke F5XZ
Afbeeldingslocatie: http://www.cameraworld.co.uk/images/products/small/f5xz.jpg

Crumpler PrettyBoy Backpack
Afbeeldingslocatie: http://www.photoanswers.co.uk/upload/5613/images/Crumpler.jpg

Met een Flipside 200 vind ik ook neit dat je voor lul loopt :? vrij strak zelfs
Afbeeldingslocatie: http://www.photoanswers.co.uk/upload/4651/images/lowepro%20flipside%20bag%201.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door sapphire op 26-05-2011 22:58 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Precies mijn smaak!

Het enige puntje: de jongeman op je laatste foto oogt zo vrij slank, waardoor het niet opvalt dat de flipside 200 eigenlijk echt heel erg klein is.
Ik ben niet dik of breed (en met 1.83 vrij normaal van lengte in NL), maar ik vond de flipside 200 echt te klein voor op mijn rug, op één of andere manier zaten de straps teveel naar binnen.

[ Voor 90% gewijzigd door TweakMDS op 27-05-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Er zijn zat mooie tassen, Google eens op 'camera bag fashion': Nat Geo, Billingham, Domke, ThinkTank, Jill-E, Courierware, Kelly Moore, etc. etc. Keus genoeg, maar vaak wel prijzig. Backpacks en heuptassen zijn meestal minder mooi dan schoudertassen, maar vaak wel comfortabeler. http://www.squidoo.com/camerabags

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
sapphire schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:51:
[...]

Ik vind heel veel tassen mooi, daarom zeg ik toch ook dat het ook wel wat over mijn smaak zegt ;)

.....

Met een Flipside 200 vind ik ook neit dat je voor lul loopt :? vrij strak zelfs
:Y Flipside 200 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
sapphire schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:51:
[...]

boel tassen :)
Zijn inderdaad allemaal niet verkeerd, maar natuurlijk wel het merendeel schoudertassen. Daarin is denk ik ook genoeg keus. Qua rugzakken is de keus wat beperkter wat mij betreft. Ik vind de tassen van Crumpler over het algemeen wel aardig voor het oog, en de tassen van Lowepro ook wel. Maar als ik dan die tas van National Geographic zie, of zo'n Naneu Pro tas, dan lopen de rillingen bijna over mijn lijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
Ik ben ook op zoek naar een tas waar een 550d met lens, klein spul en een toekomstige 55-250 lens in kan.
Tevens moet de tas als rugzak en als slingbag dienst gaan doen.
Ik kwam zelf op de Kata 123-go-30 uit.
Iemand ervaring met deze tas??

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47
Blik1984 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:44:
[...]

Zijn inderdaad allemaal niet verkeerd, maar natuurlijk wel het merendeel schoudertassen. Daarin is denk ik ook genoeg keus. Qua rugzakken is de keus wat beperkter wat mij betreft. Ik vind de tassen van Crumpler over het algemeen wel aardig voor het oog, en de tassen van Lowepro ook wel. Maar als ik dan die tas van National Geographic zie, of zo'n Naneu Pro tas, dan lopen de rillingen bijna over mijn lijf.
Een Naneu Pro Bravo koop je om niet op te vallen, veel draagcomfort te hebben en je camera zit enorm veilig opgeborgen (alleen vanaf de rug bereikbaar).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik ben opzoek naar een klein tasje voor mijn D7000 + grip en 18-200, meer hoeft er eigenlijk niet in te zitten. Ik wil hem echt zo klein mogelijk.

Vandaag was ik even bij Digimaxx wezen kijken, maar daar hadden ze of tassen waar geen grip in kon of was gelijk een stuk groter waarbij je een zooi andere dingen in kwijt kon, maar in zulke gevallen haal ik liever wat gewicht uit mijn huidige tas.
Ik heb net ook nog even gekeken online, maar ik zie dan weer hetzelfde langskomen, gemaakt of voor zonder grip of gelijk ruimte voor meer.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een Lowepro Exchange Messenger, niet te groot, lekker flexibel, kan volgens mij ook grip in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:44:
[...]

Hele mooie tip! Ik vind de Loka wat te duur met ICU en alles, en waarschijnlijk ook iets over the top voor mij, omdat ik weinig apparatuur heb, en de tas net wat te groot is om te urbexen.
De guru is echter wel een hele mooie optie, 185 euro voor Guru + medium ICU. Ik zit nog even te kijken waar ik m'n tripod kwijt kan, maar die schijnt aan de zijkant te kunnen met 2 poten in het zakje en dan de straps naar achter te gooien (zit hij dus ook goed vast). Enige wat me minder bevalt zijn de heupgordels.. Ik gebruik die dingen nooit, en die flappen dan de hele tijd (zodra je binnen bent en ze los maakt) heen en weer..

Ik mik op de medium ICU omdat het lijkt alsof ik in de small ICU niet m'n camera met lens erop kan stoppen, klopt dat ?

Als ik het zo bekijk voldoet hij aan al m'n eisen (hij is er in "Foliage Green" :P) samen met de National Geographic, ik zal eens goed kijken welke ik ga halen (tenzij er nog iemand met zo'n goede tip komt :P). Thnx!
Ik heb de small, medium en large ICU's. Kan eventueel wel een foto voor je maken in een bepaalde configuratie?

Hier is iniedergeval de small ICU.
5Dm2 + grip
35mm 1.4
50mm 1.8
85mm 1.2 (mounted)
Speedlite 430EXII
omnibounce + PW MiniTT5 & FlexTT5 onder de 50mm.

Heb wat ruimte over gelaten voor het geval dat ik m'n 24-70 erop laat en niets hoef te verschuiven.
Afbeeldingslocatie: http://www.sang-photography.nl/photos/smallicu.JPG

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:38:
misschien een Lowepro Exchange Messenger, niet te groot, lekker flexibel, kan volgens mij ook grip in.
Als ik het zo zie dan past dat niet echt.
Ik gebruik nu een Thinktank Retrospective 30 (bekijk mijn gallery maar), dus ik zoek juist een lekker klein tasje, echt puur voor body met lens en dat dan ook mijn 18-200, andere lenzen zal ik daarvoor niet gebruiken, dan neem ik de hele boel wel mee.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Ik zoek eigenlijk een tas met heel veel kleine vakjes, voor het vervoeren en gebruiken van mijn set GoPro HD's, met alle kleine spulletjes en accessoires. LowePro had destijds de Omni Pro :
Afbeeldingslocatie: http://resourcer.mydakis.com/81536add-2fd4-4e32-977e-1d6d03ee0969/300/300
maar deze is helaas discontinued en enkel nog veel te duur te vinden op eBay.

Iemand die misschien een alternatief heeft?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Pelicase FTW!

Ideeën: http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=460668

http://www.peli.com/nl/cases/all/all

http://www.bhphotovideo.c...rch?Ntt=peli&N=4291286144

http://www.nalpak.com/PelicanCases

In NLD is camera nu op Urk zo'n beetje de goedkoopste (afgezien van de VS voor de verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Universal Creations schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:01:
[...]

Een Naneu Pro Bravo koop je om niet op te vallen, veel draagcomfort te hebben en je camera zit enorm veilig opgeborgen (alleen vanaf de rug bereikbaar).
En dat is precies waarom de discussie gestart is. Waarom kan het niet allebei? Waarom heeft een dergelijk functionele tas niet ook een beetje fatsoenlijk uiterlijk?

En je kunt ook een mooie tas kopen zonder op te vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:08
Blik1984 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:17:
[...]

En dat is precies waarom de discussie gestart is. Waarom kan het niet allebei? Waarom heeft een dergelijk functionele tas niet ook een beetje fatsoenlijk uiterlijk?

Kijk 's naar de Incase Ari Marcopoulos camera bag. Hij is bij mij afgelopen week binnen gekomen en hij bevalt super. Hij draagt fantastisch en ziet er prachtig uit. Dit is niet de tas als je 2 body's en 4 lenzen mee wilt nemen..
Ik zal kijken of ik zo nog wat plaatjes kan posten.
Hier vast wat geleende:
http://devetpan.com/2011/...i-marcopoulos-camera-bag/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

LOL, Een grijskaart achterop!

En is het nou een rugtas of een schoudertas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Blik1984 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:17:
[...]

Kijk eens naar burton en Dakine fototassen. Naar mijn mening de enige foto rugzakken die kwalitatief erg goed zijn EN er goed uit zien. De lowepro 200AW ofso ziet er trouwens ook prima uit. Crumpler bijv. ziet er niet uit vind ik. :X
Er zijn wel redelijk wat schoudertassen die er prima uitzien, kan ook weinig mis gaan in dat ontwerp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Een pelicase vind ik 'n beetje overdone, eigenlijk.
Als ik al 'n Peli zou kopen, zou dat er eentje zijn uit de 1600 reeks, voor AL m'n gear.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Laatst online: 17-06 22:08
Fiber schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:09:
LOL, Een grijskaart achterop!

En is het nou een rugtas of een schoudertas?
Het is een slingbag. Een beetje het zelfde model als bikemessengers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwste aanwinst; de Think Tank Retrospective 10.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3647/5793529648_3b5ccd1356_m.jpg
IMG_0117 by William_, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3117/5792971151_bc8269d09a_m.jpg
IMG_0119 by William_, on Flickr

Inhoud: Nikon D90 + grip + Tokina 11-16 met reversed hood. De 18-105 kitlens en de 35 mm. lens. Aan de andere kant is nog een vakje voor een toekomstige flitser. Verder is het vakjes, vakjes, vakjes en nog eens vakjes. De tas voelt zeer degelijk aan. Het zijn dure tassen maar dat voel je dan ook aan het materiaal. Ben er zeer gelukkig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaasG schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:39:
Allebei verkrijgbaar in zwart of donkergroen. Gezien jouw gear zou je er een small ICU bij kunnen nemen, dan houd je voldoende ruimte over voor overige dingen. De Loka is ruim genoeg voor een volle dag hiking/weekend weg, de Guru is meer voor dagtrips. Allebei hebben ze een voorziening om een drinkslag door de tas te leiden, en de cameratoegang zit op de rug. F-Stop is onder andere verkrijgbaar in Urk, daar kosten ze:
Loka € 199
Guru € 139
Small ICU € 55
BaasG, nogmaals bedankt voor het advies, ik heb uiteindelijk de Loka Guru + medium ICU, hydration sleeve en rain cover gekocht! Hij komt morgen binnen *O*

-Edit : binnen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/POgsL.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Vandaag de Clik Elite Contrejour eens wezen bekijken. Is inderdaad een zeer goed doordachte tas. Je kan er een hoop fotografie meuk in kwijt en hebt nog steeds een heleboel ruimte voor de rest van de rommel die je meeneemt als je gaat wandelen in de bergen.

De reden dat ik hem niet gekocht heb: Hij zit mij echt voor geen meter. En dan met name die flap die tegen je rug aan zit. Elk hoekje van elk kussentje duwde heel irritant in m'n rug en de flap voor de camelbak idem. Als je een dikke winterjas draagt zal het inderdaad geen probleem zijn en merk je dat niet, maar met alleen een t-shirtje aan zit het voor geen meter. Ik had hem nog geen 5 minuten om het was het geprik in m'n rug toen al zat.

Zoals het er nu naar uit ziet gaat het een Deuter hiking rugzak worden met F-Stop ICU:
Afbeeldingslocatie: http://onedata.deuter.com/img/backpack/360x500_2430_FuturaVario50u10_3130_11.jpg
Bij deze rugzak kun je een groot gedeelte van de voorkant openritsen. Het vak aan de onderkant is te klein voor de ICU en zal dan gebruikt worden om een trui en/of jas ofzo in te stoppen.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG

BaasG

Spiral out. Keep going

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:15:
[...]

BaasG, nogmaals bedankt voor het advies, ik heb uiteindelijk de Loka Guru + medium ICU, hydration sleeve en rain cover gekocht! Hij komt morgen binnen *O*
Mooie tas die Guru! Feli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Waarom je een nieuwe tas wil
Ik heb nu een gewone rugzak waar ik mijn camera (in een schoudertas waar camera + batterij + sd kaartjes in zitten) + losse lens mee vervoer. Daar kan ik dan nog *net* een jas bij proppen, maar dan houdt het wel op.

Wat voor tas je wil
Ik zoek een rugzak, met als het even kan toegang tot de camera via de zijkant, zodat ik zonder de tas af te doen mijn camera kan pakken. Tevens moet hier behalve de spullen hieronder ook makkelijk een (zomer)jas, een fles drinken en een lunch in passen. Een vakje voor papieren etc zou ook erg handig zijn, zodat ik bijvoorbeeld op het vliegveld niet m'n hele tas hoef open te halen om de tickets te zoeken.

Regencover is een vereiste. Ik loop nu met wat extra plastic zakken rond en daar wil ik vanaf.

Wat erin moet passen
Canon 450D
Canon 18-55 IS
Canon 55-250 IS (Wellicht later vervangen door een 70-200)
Canon 100 F2.8 macro
Canon 430EX II
10" netbook
Statief (vrij groot, Velbon Sherpa 600R)
Losse zut zoals filters, batterijen, lader, kabeltjes, etc (verzameling kleine vakjes hiervoor lijkt me handig)

Wat heb ik al gevonden
Lowepro CompuPrimus AW. Een mooie rugzak waar al het bovenstaande makkelijk mee kan, maar wel erg groot. Officeel kan deze ook niet mee als handbagage in het vliegtuig.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
@Nvidiot: de Kata DR-467i is misschien een optie. Voor zover ik kan zien heeft die een (optionele) statief houder, maar die Sherpa is vrij groot (heb hem zelf ook) en niet echt praktisch aan de meeste tassen.
Die Kata lijkt me wel een heel fijne reistas, alleen voldoet hij niet aan je eis voor toegang aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de verandering zoek ik geen fototas maar een fotokoffer.
heb gekeken naar Pelicase, B&W en zag ook Calumet koffers, wat is nu het verschil want volgens mij komen
ze aardig overeen, alleen zijn sommige behoorlijk prijzig.

wat ik nodig heb is een water/stof dichte koffer waar mijn apparatuur veilig in opgeborgen kan worden, liefst een koffer met wielen zodat hij makkelijk mee te nemen is.
En wat is beter één met plukschuim of juist één met een insert?

wie heeft er zelf een koffer en kan mij op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaasG schreef op zondag 05 juni 2011 @ 00:21:
[...]

Mooie tas die Guru! Feli!
Ik heb nog even wat foto's gemaakt met m'n op en aanmerking die ik miste omdat er online niet enorm veel te vinden is over de F-Stop Guru (omdat hij zo nieuw is).

http://www.flickr.com/pho...7/sets/72157626791013733/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:57:
voor de verandering zoek ik een fotokoffer.
water/stof dichte koffer , liefst met wielen
plukschuim of insert?
Heb zelf een Peli 1510 (wielen, plukschuim), misschien zou je kunnen aangeven wat je erin wilt doen?
Als je dat aangeeft kun je/we gericht gaan zoeken.
Om je op weg te helpen staat hier een hoop informatie om je te oriënteren en een beeld te krijgen bij de formaten en mogelijkheden. Succes!
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=460668

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 16:59
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:57:
voor de verandering zoek ik geen fototas maar een fotokoffer.
heb gekeken naar Pelicase, B&W en zag ook Calumet koffers, wat is nu het verschil want volgens mij komen
ze aardig overeen, alleen zijn sommige behoorlijk prijzig.

wat ik nodig heb is een water/stof dichte koffer waar mijn apparatuur veilig in opgeborgen kan worden, liefst een koffer met wielen zodat hij makkelijk mee te nemen is.
En wat is beter één met plukschuim of juist één met een insert?

Pelicases zijn echt hele fijne dingen, en ze zitten ook nog eens lekker, met het uitschuivende handvat als rugleuning.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:42:
[...]

Ik heb nog even wat foto's gemaakt met m'n op en aanmerking die ik miste omdat er online niet enorm veel te vinden is over de F-Stop Guru (omdat hij zo nieuw is).

Erg mooie tas inderdaad! Het is dat ik al een tas heb, maar deze lijkt me ook wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_matt_ schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:45:
[...]

Heb zelf een Peli 1510 (wielen, plukschuim), misschien zou je kunnen aangeven wat je erin wilt doen?
Als je dat aangeeft kun je/we gericht gaan zoeken.
Om je op weg te helpen staat hier een hoop informatie om je te oriënteren en een beeld te krijgen bij de formaten en mogelijkheden. Succes!
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=460668
wat er in moet op dit moment is o.a:
2 maal 40D inclusief 1 grip
1 maal 580 flitser
1 maal canon MR-14EX
100-400mm
50mm
24-105mm
100mm
10-22mm

voor het kleine spul, batterijen / filters/ kabels etc heb ik een kleine rugtas dus dat hoeft niet in de koffer.

in de toekomst gaat er een 40D weg voor een 7D o.i.d en er staat nog een 70-200 en een tilt & shift in de planning.

bedankt voor die link, ga ik eens doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik heb een panasonic sd900 videocamera gekocht en ben op zoek naar een tas, maar weet niet zo goed door de ruime keus waar ik op moet letten. Uiteraard moet de camera goed beschermd worden en er moet ook ruimte zijn voor een aantal accu's en lader en geheugenkaartjes.
Zat te denken aan een lowepro edit 120, maar er zijn mogelijk nog alternatieven. Heeft iemand een tip?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 21:32
Omdat m'n huidige Lowepro wegens ruimtegebrek niet langer voldoet ben ik op zoek naar een nieuwe, toekomstbestendige tas voor het volgende:
  • Nikon D90 inclusief grip
  • Nikon 16-85mm
  • Nikon 70-300mm
  • Nikon 50mm f/1.8
  • Sigma 105mm macro
  • Metz 58 AF-2 flash
  • Set van 4 penlites en lader
  • Wat kabelarij
  • Eventueel 13,3" MacBook
  • Eventueel Giotto VT806
  • Eventueel Metz 58 AF-1 flash
Als daypack heb ik een Deuter Zugspitze 25 die me door de geventileerde rug uitstekend bevalt bij warm weer. Geen zweterige rug, zelfs wanneer je 'm ramvol meeneemt. Ik heb de sites van Tamrac en Lowepro doorgeplozen maar ondanks het feit dat ik tassen tegen kom die me op het eerste gezicht bevallen missen ze allemaal het principe van de geventileerde rug.

Heeft iemand ervaring met een tas voor bovenstaande (laptop, statief en 2e flash meenemen is in dit geval geen harde eis) welke een geventileerd rugpand heeft?

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Vandaag de rugzak gekocht die ik al op het oog had.
De Deuter Futura Vario 50+10 en de F-Stop ICU Medium

Alles opengewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nUzvaaDLIXbiEkHpwMzSeDXh/medium.jpg

Alles dicht met statief aan de zijkant
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9iELnj8ecJaLnwJaM5LRCFVq/medium.jpg

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MewBie schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:56:
Vandaag de rugzak gekocht die ik al op het oog had.
De Deuter Futura Vario 50+10 en de F-Stop ICU Medium
Zou daar ook een large ICU in passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
ik heb zelf een Pelican 1564. Daar moet je alles wel in kunnen krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4085/4954374631_ce4392945b_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5258/5582750170_1bb70c02e3_m.jpg

Enige nadeel: de 70-200 past er niet rechtop in. (waarschijnlijk de 100-400 dus ook niet.
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:37:
[...]

wat er in moet op dit moment is o.a:
2 maal 40D inclusief 1 grip
1 maal 580 flitser
1 maal canon MR-14EX
100-400mm
50mm
24-105mm
100mm
10-22mm

voor het kleine spul, batterijen / filters/ kabels etc heb ik een kleine rugtas dus dat hoeft niet in de koffer.

in de toekomst gaat er een 40D weg voor een 7D o.i.d en er staat nog een 70-200 en een tilt & shift in de planning.

bedankt voor die link, ga ik eens doornemen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Psychotic_01 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 09:21:
[...]

Zou daar ook een large ICU in passen?
Passen, ja
Alles bereikbaar, nee
De opening is ongeveer 25cm.

Tenzij je het ondervak er ook bij gaat gebruiken dan is alles rugzaksgewijs misschien wel bereikbaar, dan zit je alleen met de flap van de ICU die je niet makkelijk open kan maken.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 10:10

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik heb onlangs een Canon 550D (met 18-55mm IS kitlens) gekocht, en ben nu op zoek naar een tas waarin ik mijn camera eenvoudig mee kan nemen en het liefst nog iets in kan doorgroeien.

• Wat voor tas je wil
Voor nu ben ik op zoek naar een schoudertas, waar ik mijn camera makkelijk uit kan halen onderweg. M'n camera moet straks mee op wandeltochten in de Alpen, en dan heb ik al een rugtas voor eten/drinken/jas/etc. op m'n rug hangen. Een rugtas of slingbag valt daardoor af. Vanwege het weer moet de tas bij voorkeur wel een regenbui kunnen verdragen.

• Wat erin moet passen
- Canon 550D met 18-55mm lens attached, zonder grip (het enige wat ik op dit moment heb... :o)
Daar komt in de nabije toekomst hopelijk het volgende bij:
- Canon EF-S 55-250mm IS
- Een flitser (nog niet helemaal over uit, waarschijnlijk een Speedlite 430EX)

• Budget
Helaas niet al te groot, zo'n 70 euro. Wellicht in de toekomst wel groter...

Ik heb wat zitten neuzen in de Lowepro Nova-serie en de Nova 160 AW lijkt wel te voldoen aan mijn 'eisen'. Vooral de All Weather cover spreekt me wel aan. Ik maak me alleen wat zorgen om de binnenmaten, met name de breedte van 20cm. Mijn camera is al 13cm breed, past daar nog wel een lens naast met wat padding ertussen? Een Nova 170AW zou misschien een alternatief zijn, maar die is toch wel meteen een heel stuk groter.

Het aanbod is zo groot dat ik het overzicht wat begin te verliezen... Misschien hebben jullie nog goede aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Gisteren een nieuwe cameratas gehaald, een zwarte Think Tank Retrospective 10 :)

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/4431/img5071ya.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/4896/img5070x.jpg

Er zit een Canon 5DII + mounted Canon 24-70 f/2.8L, een losse Canon 135 f/2.0L, een Canon 580EXII en last but not least... Een blaasbalg in :P
Past allemaal echt perfect, precies wat ik zocht. Kost wat, maar dan heb je ook wat moet ik maar denken... :+

Camera zat offcourse in de tas.. Dus foto's gemaakt met de telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ vandijk, ik zit nu zelf te kijken naar een calumet koffer, zag er een op marktplaats staan waarvan ik denk dat ie wel eens zou kunnen voldoen.
ga de maat even uittekenen en dan kijken of ik het spul binnen dat kader in kan passen.
ding is nieuw en vraag/biedprijs lijkt me redelijk, maar eerst ff zien of ik het kan passen.
wellicht kan er ook een divider in lijkt me iets handiger dan plukschuim, maar voor een eerste koffer lang geen gek ding denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:42:
[...]

Nice, thanks! Ben ook aan het kijken naar deze tas. Moet eigenlijk binnenkort een keer langs een winkel waar ze hem verkopen. Heb je toevallig ook foto dat hij op je rug zit, ben wel benieuwd hoe groot de tas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Roberttt schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:53:
[...]

Nice, thanks! Ben ook aan het kijken naar deze tas. Moet eigenlijk binnenkort een keer langs een winkel waar ze hem verkopen. Heb je toevallig ook foto dat hij op je rug zit, ben wel benieuwd hoe groot de tas is.
Staat gewoon op de website van F-Stop hoor ;)

* Volume: 28 Liter / 1,700 Cubic Inches
* Weight: 1,170 Grams - 2.60lbs (No ICU)
* Dimensions: 14” (wide) x 20" (tall) x 9" (deep)
* Internal Compartment Space fits Small, Medium & Hatchback ICU.
* Torso Length: 18.5” - fits for 5'0" to 6'5"
* Metal internal Frame for all day comfort even while carrying heavy loads.
* Fabric Info: Nylon 330 Denier Double Ripstop PU 1500mm WR, Abrasion Resistant Nylon Webbing, HD XL foam, Heavy YKK Gauge Zippers, YKK Waterproof Zippers, Military Grade mesh, Hypalon, TPU

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
Ja dat weet ik. Maar zie zoiets altijd graag bij iemand op zijn rug... Dan kan je er beter een beeld bij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

LeeJon schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:56:
Gisteren een nieuwe cameratas gehaald, een zwarte Think Tank Retrospective 10 :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Er zit een Canon 5DII + mounted Canon 24-70 f/2.8L, een losse Canon 135 f/2.0L, een Canon 580EXII en last but not least... Een blaasbalg in :P
Past allemaal echt perfect, precies wat ik zocht. Kost wat, maar dan heb je ook wat moet ik maar denken... :+

Camera zat offcourse in de tas.. Dus foto's gemaakt met de telefoon :)
Mooi tasje, ook niet zo enorm dik en stug als een crumpler tas volgens mij?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Garyu schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:19:
[...]

Nee zeker niet zo dik als een Crumpler. Ik wilde hiervoor een Crumpler Master Delhi aanschaffen, maar de binnenmaten die Crumpler opgeeft kloppen niet met de werkelijkheid. Er komt nog een extra "tasje" in de tas te zitten waar alle padding in zit. Dus mijn 5D paste er niet eens in _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Garyu schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:19:
[...]

Ik heb geen ervaring met crumpler, maar deze tassen zijn zeer effectief, vooral ook door het vak/de vakken aan de voorkant waardoor je veel meer kwijt kan, zonder dat dit zorgt dat je een dikke tas heb wanneer je die ruimte niet nodig heb.

Ik heb in mijn tweakers gallery de Retrospective 30 staan, die is wat groter en is ook gemaakt voor het gebruik met een body met grip.
Op het moment heb ik er een D7000 met grip en 18-200 erin zitten, sigma 70-200 2.8 macro versie, 35mm 1.8, sb900 flitser, gorillapod slr zoom, wat kleine dingetjes en dan heb ik nog de vakken voor waar ik qua volume 2x 2 halve liter flesjes in kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

]
Ik zoek een vervanging voor me oude tas/insert welke voor alleen mijn D300s + Sigma 30mm 1.4 te groot is en te veel ruimte in neemt. Mijn Messengerbag is vrijwel nog als nieuw en bevalt mij meer dan prima!

• Wat voor tas je wil
Een Insert/compacte tas, met het liefste een soort flap die dicht kan...

• Wat erin moet passen
D300s + Sigma 30mm 1.4 erop (eventueel met de zonnekap)
Accu's, filters e.d. heb ik in me messengerbag zitten

• Budget
Voor een insert/tasje max 40 euro ofzoiets.

Tenba Insert (Kan niet dicht?)
Domke FA-211 1 compartment (Open maar me kit kan er wel in)
LowePro Apex 120 AW (groot/dik)
LowePro Toploader Zoom 50AW (ook groot/dik)
Clik Elite Capsule Small (Weinig over te vinden, zeker geen foto's met een soort gelijke kit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe camera aangeschaft en deze wil ik natuurlijk beschermen als ik onderweg ben. Ik heb al een tas voor mijn oude camera maar die is te klein.

• Wat voor tas je wil
Momenteel zoek ik een schoudertas. Een rugzak is momenteel nog niet zo nodig aangezien ik er nog niet echt mee ga reizen. Ik moet de camera er rap kunnen uithalen en weer opbergen.

• Wat erin moet passen
- Nikon D7000 (18-105)
- Nikkor 55-200
- iPad/Macbook
- Eventueel een flitser en een batterij(maar hiervoor koop ik later een battery pack dus dat zal dan al op de body zitten)

• Budget
Zo'n 150 euro. Liefst minder als dat kan, maar ik ben bereid voor kwaliteit te betalen, dus wat meer kan ook geen kwaad.

Ik heb de Lowepro CompuDay Photo 150 al tegengekomen. Ik moet zeggen dat dit toch wel een tas is naar mijn wensen, echter kan ik geen extra lens 'veilig' opbergen(geen extra koker dus).
Daarnaast heb ik ook bij Dakine gekeken en ben ik de Mission Photo tegengekomen. Deze is echter geen schoudertas maar al mijn rugzakken zijn van Dakine en ik ben tevreden over de kwaliteit.
Dan heb ik ook nog de Lowepro Classified 100 AW Kit tegengekomen. Deze heeft al mijn wensen maar ik vind die er niet zo goed uitzien.

Ohja, hiernaast heb ik nog de burton Shooter Cases tegengekomen, maar die zijn uitverkocht.

Nu kan ik dus wel bij die CompuDay de lens verder opbergen zonder compartiment maar is dit wel veilig genoeg? Verdere tips van tassen zijn natuurlijk ook altijd welkom ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik weet niet of ik hier op het juiste adres ben, aangezien ik meer op zoek ben naar een case dan echt een tas. Toch probeer ik het.

Waarom ik een nieuwe case wil:
Voor een trip naar Australië ben ik op zoek naar een soort van Hard Case voor mijn EOS 7D. Ik neem enkel de camera inclusief de 18-135 lens mee.

Nu vind ik het wat risico-vol om de camera los in mijn rugzak (backpack) te hebben. Ik ben daarom op zoek naar een soort hard case voor de camera incl. lens.

Eisen aan de case:
- De case moet zo compact mogelijk.
- Het liefst de camera incl. de 18-135 lens bevatten zodat ik de lens op de body kan laten.

Maten:
De body van de EOS is ca 15 cm breed x 12 cm hoog. Diepte 8 cm.
De lens zit voorop de EOS en heeft met zonnekap een diamater van 10 cm. Diepte 14 cm.

Budget:
50 tot 100 euro.

Wat heb ik gevonden:
Bijzonder weinig eigenlijk, vandaar ook de vraag in dit topic. Ik heb de Canon EH20L gevonden maar ik kan niet vinden wat hier allemaal inpast (enkel de body of ook nog een lens?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:54

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe tas;

Waarom wil ik een andere tas?
Heb nu een Lowepro slingshot (volgens mij de 100). Grootste nadeel is dat er binnenin niet denderend veel ruimte is, maar vooral dat ik er niets anders in kan meenemen. Als ik op stap ga wil ik graag mijn camera mee maar heb vaak ook laptop (MBP) nodig en soms zelfs een boek. De slingshot is daarbij niet echt ideaal wbt belasting op mijn tengere schoudertjes; ik heb een behoorlijk slechte rug en het is prettiger om het gewicht over 2 schouderbanden te verdelen ipv eentje..

Wat moet er in mijn nieuwe tas passen?

Canon 500D met Grip
Canon 17-85mm f4-5.6 IS USM
Canon 50mm f1.4 of f1.8
Misschien Canon 100mm 2.8 USM
Zonnenkappen
13,3 inch of 15 inch widescreenlaptop
Eventueel kabeltje om klapkoffer op te laden, lader batterijen camera, wat klein grut dus, dat past altijd.

Wat ik gezien heb:

Lowepro Flipside 400 AW -> Lijkt me redelijk mooie maat, kan niet goed zien op de site van Lowepro of er een laptop bij kan.
Crumpler Cupcake -> Kan me slecht inschatting maken van hoe groot die nu echt is, daarbij is crumpler wel erg duur. (119 GBP)
Wat bij die crumplernog een nadeel kan zijn is dat de cameraspullen onderin de tas zitten, dus voorzichtigheid is nog meer gewenst dan anders, en ik kan niet opmaken of de body er met lens in kan, of dat ik 'm steeds los moet halen als ik de spullen wil vervoeren.

De site zegt:
15" W MacBook Pro + semi-professional SLR camera with mid-size zoom lens + extra mid-size zoom lens + standard lens + 2 short zoom lenses + flash + accessories
Hier.

Daaruit maak ik op dat, omdat er 3 losse lenzen in de tas afgebeeld zijn, de body los van de lensen vervoerd wordt.
Zou iemand me een zetje in de juiste richting kunnen geven?

Ik heb een beschikbaar budget tot ongeveer 130-150 euro, maar gekker moet het niet worden. Tweedehands is voor mij ook een optie, vooropgesteld dat de tas nog goed is, want mijn spullen moeten wel goed beschermd zijn natuurlijk :)

[ Voor 18% gewijzigd door Pixeltje op 27-06-2011 10:23 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Flipside 400 kan iig geenlaptop in. Tenminste er is geen apart vak voor dus word wat lastig.

Ik blijf die Slingshot 100 toch grappig vinden, alleen is hij denk te groot voor wat ik er mee wil :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
De rugzakken van Crumpler vind ik persoonlijk megagroot lomp ogen, zeker de modellen waar ook een 15" laptop in moet passen naast het fotospul. Zou dan eerder voor een Lowepro Fastpack gaan of iets van Kata of Tamrac.

Flipside 400 heeft geen laptopvak, maar je zou er nog net een (dun) 10-12" netbookje in kwijt kunnen, al dan niet in het voorvak :+

[ Voor 23% gewijzigd door Chiron op 27-06-2011 10:54 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:54

Pixeltje

Woo-woohoo!

sapphire schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:37:
Flipside 400 kan iig geenlaptop in. Tenminste er is geen apart vak voor dus word wat lastig.

Ik blijf die Slingshot 100 toch grappig vinden, alleen is hij denk te groot voor wat ik er mee wil :+
Zo groot issie niet hoor.. Body met lens, een extra lens en wat los spul = VOL..

@ Chiron, zal eens kijken naar die Lowepro Fastpack.. thanks,.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:28
Ola,

Ik heb hier en daar zitten lezen maar komt eigenlijk niet uit. Ik heb een tas nodig waar twee budy's,grip,70-200 IS 2.8 II, 24-70, 2x 580EX II in past. Kan iemand me hiermee helpen?

Bedankt alvast

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Pagina: 1 ... 5 ... 31 Laatste