Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-10 20:44

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op de flipside kan je de touwtjes van de ritsen van het voorvak (400AW) inelkaar draaien, waardoor men ook niet zo makkelijk bij je spullen kan :)

Bij de fastpack zit die flap er wel op, maar alle ritsen van de bovenvakken zijn wel 'exposed'. bij de flipside kan je als je de tas draagt niet eens bij het hoofdvak. Als je de flipside 200 neemt, zit er alleen een zijvakje aan de buitenkant met rits, maar dat vak is zo klein dat er niet veel meer dan wat pennen en papieren in passen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:43

Wish

ingwell

Om jullie maar op de hoogte te houden van mijn zoektocht naar de Clik Elite Contrejour, vandaag een nieuwsbrief ontvangen van de dealer (en nee, ik heb geen aandelen in die zaak :) ):
http://j.mp/hY3XhD

Overigens staat hij bij Cameraland al op de site, maar is hij nog niet op voorraad. Overigens stevige prijzen, hoop dat de rugzak zelf ook zo stevig is :| .
€ 339,00 voor zowel de 35 als de 40 liter variant. Eerst maar even proberen binnen de 7 dagen termijn. Bevalt die niet, dan gaat hij terug....

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 15:54
Cornelisjuh schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:34:
Die is ook wel mooi. Nu maak je me toch wel aan het twijfelen ook omdat hij iets groter is(en hij heeft een regenhoes) maar die flipside ziet er wel iets comfortabeler uit.
Ik loop makkelijk 20km met dat ding zonder ook maar ergens last te hebben van de rugzak en dat met body+3 lenzen en eten+drinken voor 2 personen erin. Misschien is de flipside ook zo comfortabel, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het nog comfortabeler kan.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:28

sapphire

Die-hard pruts0r

Gaat dit over die Naneu bravo?

Voordeel voor mij iig was de heupband bij de flipside. Het is dé grote ergernis van m'n vriendin omdat ze het foeilelijk vind maar het zit zó lekker :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-10 20:44

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik heb het hele idee van een flipside 200 erbij als buik-tas op mn trip naar Azie inmiddels laten varen, en een Domke F-6 gekocht :+

(Het kleinere broertje van de F-2). Een kleine compacte schoudertas leek me toch iets praktischer dan een nog steeds best grote rugzak, naast mn trekkersrugzak.

De F-6 is eigenlijk een iets minder hoge F-2 zonder 'rondom-vakjes', dus hopelijk minder gevoelig voor zakkenrollers. Aangename verassing was dat de insert gewoon met klittenband naar eigen wens in te delen is, ik had verwacht dat deze gewoon vast 4 lensvakken had. Nu kan de camera erin, met nog 1 vak 'over' voor een losse lens :) Al valt het 'unpadded' gedeelte waar normaalgesproken de body in moet heel erg mee qua bescherming. Het canvas waar de tas van gemaakt is, is echt dik, en de gehele bodem is wel padded.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Universal Creations
sapphire schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:00:
Gaat dit over die Naneu bravo?

Voordeel voor mij iig was de heupband bij de flipside. Het is dé grote ergernis van m'n vriendin omdat ze het foeilelijk vind maar het zit zó lekker :)
Oeps, dat gaat over de Alpha... niet goed opgelet van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-10 14:33
Vanuit Hongkong heb ik de volgende tas binnengekregen:

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/6586/spa54391.jpg

Niet al te grote tas. Had hem wel groter verwacht. Past een Canon 550D + Kitlens & een extra lens.

Voor die 25 euro incl verzendkosten is ie prima :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 12:51
Terryb47 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 01:40:
Kan je dan niet beter een gewone (ruime) backpack nemen en dan zo'n camera bag insert erbij kopen?
Dit heb ik uiteindelijk maar ook gedaan. Heb een Gelert Beyond Aries 45 liter Backpack gekocht en daarnaast een Lowepro Passport sling. De sling heeft een uitneembaar insert die in de backpack kan en eventueel kan ik de Passport dan gedurende de dag gebruiken en de grote Aries in mijn hotel achterlaten.

De Aries gekozen omdat deze qua formaat voldoet aan de eisen voor handbagage van Ryanair, waarbij ik geen overige bagage hoe mee te nemen. Ben benieuwt hoe comfy hij in de praktijk bij dagelijks gebruik is. Heb er weinig over kunnen vinden.

Ben vooralsnog erg te spreken over de Passport. De insert heeft ruimte voor mijn 450D+15-85 en eventueel een extra lens/flash en nog genoeg ruimte voor persoonlijke fratsen. Erg handig. Gleufjes aan de buitenkant voor reisboekjes en fles water.Vraag me alleen af hoe water werend de tas is. En de schouderband is voorzien van een zachte ding die moet zorgen dat het niet van je schouder glijdt en extra comfort bieden, maar ik vind hem maar irritant. :X

Binnenkort naar Milaan dus daarna weet ik hoe het allemaal uitpakt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door The System op 24-02-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Misschien kan iemand me hier mee helpen... Ben op zoek naar een fotorugzak die geschikt is om mee te nemen op de mountainbike. Ik heb nu een Lowepro Primus AW, maar deze is in de praktijk te groot en warm. Verder is het onhandig hier een waterreservoir in te vervoeren.

Ik ben al een tijdje op zoek en kan eigenlijk alleen de Clik Elite compact sport vinden:
http://www.clikelite.com/shop/compact-sport/

Hoop dat iemand een wat goedkoper alternatief weet.

Vereisten:

Ruimte voor 40D + 17-55IS en 430EXII
Plaats voor een waterzak van 3 liter
Niet te groot i.v.m. de bewegingsvrijheid
Plaats voor wat eten, gereedschap en binnenbandjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 15:13

Pat-Juh

Patrick

Joor schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:29:
Misschien kan iemand me hier mee helpen... Ben op zoek naar een fotorugzak die geschikt is om mee te nemen op de mountainbike. Ik heb nu een Lowepro Primus AW, maar deze is in de praktijk te groot en warm. Verder is het onhandig hier een waterreservoir in te vervoeren.

Ik ben al een tijdje op zoek en kan eigenlijk alleen de Clik Elite compact sport vinden:
http://www.clikelite.com/shop/compact-sport/

Hoop dat iemand een wat goedkoper alternatief weet.

Vereisten:

Ruimte voor 40D + 17-55IS en 430EXII
Plaats voor een waterzak van 3 liter
Niet te groot i.v.m. de bewegingsvrijheid
Plaats voor wat eten, gereedschap en binnenbandjes
kijk eens bij MeinFoto. Zit in duitsland en scheelt ongeveer 40-50 euro :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micsimoen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik heb mezelf net een camera aangeschaft (Canon EOS 550D + 18-135mm) en ik ga deze zomer op reis naar de US. Ik zoek een niet al te grote tas waar ik mijn camera, lens en eventueel een paar kleine accessoires in kwijt kan (SDHC kaartjes, etc). Aangezien ik momenteel niet meer lenzen/gear bezit (eerst wil ik deftig leren werken met wat ik heb voordat ik verdere aankopen doe), hoeft er slechts een camera+lens combinatie in te kunnen. De tas moet ook niet per se volledig waterdicht te zijn zolang hij maar een paar druppels kan weerstaan. Als het te veel regent steek ik de tas wel in mijn rugzakje.

Ik heb de volgende tas (Case Logic SLR Zoom Holster (SLRC-201)) gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://a1472.g.akamaitech.net/f/1472/124/36h/img.ebags.com/is/image/im6/133826_1_1?&op_sharpen=1&op_usm=1,1,1&qlt=80&hei=305&wid=305

Zie ook de product pagina van de fabrikant en deze korte video beschrijving. Wat zijn de meningen hierover? Vooral die "hangmat" en de rubberen bodem lijken me wel slim. Met z'n 35€ is prijs bij CoolBlue (digicamshop.be) is ook erg schappelijk. Nu waarom is Case Logic niet vermeld bij de fototas fabrikanten? Ik denk toch al vaak tassen van dit merk in de winkels gezien te hebben, of is het merk misschien bekend voor minderwaardige kwaliteit ofzo?

Misschien kan iemand met wat meer ervaring mij op de eventuele gebreken of tekortkomingen (op het eerste zicht) van deze tas wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:33
micsimoen schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:20:
Ik heb mezelf net een camera aangeschaft (Canon EOS 550D + 18-135mm) en ik ga deze zomer op reis naar de US. Ik zoek een niet al te grote tas waar ik mijn camera, lens en eventueel een paar kleine accessoires in kwijt kan (SDHC kaartjes, etc). Aangezien ik momenteel niet meer lenzen/gear bezit (eerst wil ik deftig leren werken met wat ik heb voordat ik verdere aankopen doe), hoeft er slechts een camera+lens combinatie in te kunnen. De tas moet ook niet per se volledig waterdicht te zijn zolang hij maar een paar druppels kan weerstaan. Als het te veel regent steek ik de tas wel in mijn rugzakje.

[afbeelding]

Zie ook de product pagina van de fabrikant en deze korte video beschrijving. Wat zijn de meningen hierover? Vooral die "hangmat" en de rubberen bodem lijken me wel slim. Met z'n 35€ is prijs bij CoolBlue (digicamshop.be) is ook erg schappelijk. Nu waarom is Case Logic niet vermeld bij de fototas fabrikanten? Ik denk toch al vaak tassen van dit merk in de winkels gezien te hebben, of is het merk misschien bekend voor minderwaardige kwaliteit ofzo?

Misschien kan iemand met wat meer ervaring mij op de eventuele gebreken of tekortkomingen (op het eerste zicht) van deze tas wijzen?
Volgens mij is Case Logic wat meer een laptop-tas fabrikant en daarom wat minder bekend wat fototassen betreft. Verder zijn er natuurlijk honderden tasfabrikanten die ook fototassen maken, denk dat de fototasfabrikanten vooral de merken vermelden die zich expliciet op fototassen gestort hebben.

Verder kun je je niet echt een buil vallen denk ik aan zo'n tas als je maar zo weinig hoeft mee te nemen. Het mooiste zou zijn als je hem even kan testen ergens, en dan vooral of je makkelijk de camera in en uit de tas kan halen zonder alteveel gedoe (voor de 'beslissende moment' shots waar je niet die 20 seconden hebt om rustig aan te doen).. Verder zou een nadeel van wat je nu hebt gekozen kunnen zijn dat het wel heel obvious een foto-tas is, en dus aantrekkelijk voor diefstal of beroving. Een kleine 'casual' rugzak met foto-compartiment kan dan misschien handiger zijn. Ik heb zelf voor ik echt veel ging meenemen heel lang gedaan met een Crumpler Pretty Boy.

Afbeeldingslocatie: http://www.comparestoreprices.co.uk/images/cr/crumpler-pretty-boy-backpak-black.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.phing.com/listings/16/168095/18336-wglskf_l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autobild.ua/newspic/service/s101_4s.jpg

Als rugzak was ie weer wat aan de kleine kant, maar wel groot genoeg als day-pack, voor een flesje water, wat eten, een windjack en mijn camera-set. Ze hebben ook nog grotere varianten, waar eventueel zelfs een laptop bij past. Nog een voordeel is dat 'ie waterdicht is. Vond het verder een fijne tas, een beetje oefening en je kunt zonder de tas van je rug te halen door hem te draaien je camera uit de tas halen.

Grootste nadeel: ik vond de tassen buitensporig duur. Mijn tas was 100 euro. Ligt nu stof te vangen, mocht je interesse hebben dan is íe te koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
micsimoen schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:20:

[afbeelding]

Toevallig afgelopen zaterdag deze tas gekocht bij de MM (voor 39,95).

Ik zocht een tas waar mijn D300s met een langere lens in kan, de meeste tassen past net een kitlens of midrange zoom in. Maar mijn 135 f/2 DC heeft wat ruimte nodig. Toen zag ik toevallig deze tas hangen.

Ik vind hem niet verkeerd, ook de rubberen onderkant bevalt wel. Je kan hem nu ook nog even op de grond of in de sneeuw zetten zonder dat hij erg vies wordt. De hangmat zal van voordeel zijn als je een kleinere body hebt, maar mijn D300s zit zo klem, dat hij geen hangmat nodig heeft.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micsimoen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11-2022
yzf1kr schreef op maandag 07 maart 2011 @ 07:57:
[...]

Toevallig afgelopen zaterdag deze tas gekocht bij de MM (voor 39,95).

Ik zocht een tas waar mijn D300s met een langere lens in kan, de meeste tassen past net een kitlens of midrange zoom in. Maar mijn 135 f/2 DC heeft wat ruimte nodig. Toen zag ik toevallig deze tas hangen.

Ik vind hem niet verkeerd, ook de rubberen onderkant bevalt wel. Je kan hem nu ook nog even op de grond of in de sneeuw zetten zonder dat hij erg vies wordt. De hangmat zal van voordeel zijn als je een kleinere body hebt, maar mijn D300s zit zo klem, dat hij geen hangmat nodig heeft.
Ik ben uiteindelijk voor een Lowepro Toploader Zoom 50 AW gegaan. In de winkel hadden ze zowel deze als de caselogic en ik denk dat in beide mijn camera met lens en zonnekap (EOS 550D+18-135mm) past, maar ik was niet zo zeker van die hangmat in de caselogic, samen met de zonnekap (of hij er vlot door zou gaan en of dat op termijn niet zou inscheuren). De Lowepro was bovendien maar een paar euros duurder en deze heeft een regenhoes. Toch bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
Aangezien m'n huidige tas niet meer voldoet wordt 't tijd voor een nieuwe.
Ik heb nu een 550D met grip en 18-55mm kitlens, 55-250mm, 50mm + een setje filters. Daar gaat nog zeker 1 lens (mogelijk de 18-135mm) en een flitser bij komen. Met het oog op verdere uitbreiding dan hiervoor genoemd ben ik aan 't rondkijken voor een (rug)tas. Een plekje voor wat te eten/drinken is ook handig.

Ik zie alleen door de bomen 't bos niet meer, dus bijdeze: advies is welkom!

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
TheGhost schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:16:
Aangezien m'n huidige tas niet meer voldoet wordt 't tijd voor een nieuwe.
Ik heb nu een 550D met grip en 18-55mm kitlens, 55-250mm, 50mm + een setje filters. Daar gaat nog zeker 1 lens (mogelijk de 18-135mm) en een flitser bij komen. Met het oog op verdere uitbreiding dan hiervoor genoemd ben ik aan 't rondkijken voor een (rug)tas. Een plekje voor wat te eten/drinken is ook handig.

Ik zie alleen door de bomen 't bos niet meer, dus bijdeze: advies is welkom!
Ben je al bij de plaatselijke fotozaak geweest? Die heeft vast wel wat types tassen: rugzak, schoudertas, heuptas, slingshot, etc. Probeer dit soort types even uit, want dat beperkt de keuze al wat. Vergelijk draagcomfort, ergonomie en prijs en dan kunnen "we" je makkelijker op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 30-09 09:17
Ik ben binnen nu en een aantal weken ook wel aan een nieuwe tas toe.
Nu gebruik ik de volgende tassen:
- Naneu Pro Bravo (bijna elke dag bij): 1 body, 2 lenzen en meestal 1 à 2 flitsers + radiotriggers + misc bovenin.
- LowePro Rover II AW (hiking, langere trips): 1 body, 3 a 4 lenzen, diverse filters + statief eraan
- Canon Gadget Bag 10EG (afentoe gebruik - bijvoorbeeld voor een museumbezoek en als ik snel "on the fly" lenzen wil wisselen): 1 body, 2 a 3 lenzen en wat kleine meuk.

Er komt begin volgende week een body bij (5D) en daarbij ga ik ook wat lenzen uit mijn collectie veranderen.

Nu ben ik op zoek naar een tas waar ik het volgende comfortabel in kwijt moet kunnen:
- 40D + medium lange lens eraan (denk aan formaat 100mm macro / 135L / Tokina 50-135).
- 5D + korte prime of zoom eraan (denk 28 1.8 / 85 1.8 / 17-40)
- één a twee extra lenzen bij (afhankelijk van wat erop zit - totaal in de tas zou bijv. 17-40, 28 1.8, 85 1.8, 50-135 zitten, waarvan twee op de bodies).
- twee flitsers (SB-80DX)
- wat radiotriggers, reserve batterijen etc.

Ik snap dat dit allemaal bij elkaar vrij zwaar is... Het is dan ook niet echt om dagen mee rond te lopen, maar meer om ergens naartoe te nemen, tas in de hoek zetten en evt twee camera's om mijn nek, om afentoe te kunnen wisselen.
Ik twijfel alleen nog een beetje tussen de Domke F-2 (canvas) en een standaard rugzak zoals de Tenba Shootout Daypack. De Domke is vrij elegant en komt heel degelijk over - ook als merk. De Tenba is misschien comfortabeler om een lang stuk mee te lopen.

Tegelijk lijkt me de Domke ook wel fijn om slechts één body en bijv. 1 extra lens en een paar flitsers mee te nemen. Je hebt alles dan wel redelijk paraat.

Kan iemand me nog wat tips geven voor eventuele alternatieven om bovenstaande te dragen? In neig nu heel erg naar de Domke omdat ik al twee rugzakken heb (allebei met hun eigen doel weliswaar). Ook vind ik een schoudertas fijner als je veel bij de hand wil houden. Als ik ergens binnen ben heb ik niet graag een rugzak op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een soortgelijke tas als jou heb ik ook nog nodig SndBastard. Ik heb 2 Crumpler rugzakken, waarbij in 1 nog wel aardig wat kan (alle gear in mijn signature plus een laptop), maar wanneer ik over een tijdje nog een backup body en de 24-70 aanschaf, dan is het wel fijn om een tas te hebben waar dit alles inpast. Ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze en ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
jvdgeest, ik heb net nog even wat reviews op cambags.com zitten lezen en eigenlijk gaat het nu toch wel redelijk tussen de Domke F-2 en de Domke F-7. Zo'n zandkleurige (of zelfs de nylon of "wax") schoudertas staat ook een heel stuk classier dan een ernstig grote rugzak (en uitstraling van de fotograaf kan ook impact hebben op je uiteindelijke foto's ;)). Daartegenover, voor een wandeltrip met 2 bodies en veel, veel gear zou ik meteen voor de Tenba kiezen.
Grootste voordeel van de F-7 boven de F-2 zou voor mij zijn dat je allebei de bodies een beetje net zoals bij een paraat tas hebt zitten en dus heel snel je ene body weg steekt en daarna weer pakt. Zeker als je hem diagonaal en relatief hoog op je heup hebt hangen ziet dat er comfortabel uit.
Daar tegenover lijkt de F-2 bijna een industrie standaard te zijn, dus ik zal ze met wat lenzen allebei eens bij F-K Turnhout gaan proberen - mits ze op voorraad zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakMDS op 17-03-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-10 22:43

Milo.

klik

Let wel als je een schoudertas neemt, dit is echt zwaar/snijdend aan je schouder met wat gear erin.
Zelf heb ik oa een F2 en had toevallig wat zooi erin gegooit en meegenomen als handbagage voor n "vakantie" (40d, 24-70L, 70-200f2.8IS en nog wat lichte lensjes17,50,85 en n flitser)
Dat is misschien wat extreem maar pff.. daarnaast nog een laptop tas en nog eens een gewone tas.. damn zwaar. Dus het staat inderdaad wel interessant maar het is niet erg comfortabel als vervoers ding om echt gevuld mee rond te lopen.

Zelf hou ik het op een oude eastpak met divider (van de F2) en anders mn F802 met 1 a 2 lenzen en body.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Thanks Milo, dat is ook zeker iets wat ik mee neem, maar als ik echt een middagje actief aan het schieten ben heb ik nu ook vaak mijn tas wel aan één schouder hangen.
Voor vakanties of echt dagtripjes zal het wel gewoon mijn LowePro Rover blijven, en daar kan een tweede body (zonder lens) gewoon in één van de lens vakken, of eventueel in een soort lenskoker bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-10 22:43

Milo.

klik

Zelf zou ik de F2 niet nemen als gewone tas. Maar als je op locatie bent of met de auto dan is het een goede tas om gewoon eventjes om je schouder te hangen en weer neer te zetten als je aant werk bent.
Tja verder is het gewoon een goede tas, goede kwaliteit, nuttige vakjes etc. Niks op aan te merken.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
@Milo - Heb je de schouderband weleens diagonaal geprobeert? Dat werkt (zonder dikke winterjas) bij mijn canon tas heel comfortabel - in ieder geval qua balans.
Ik moet toch echt de F-7 eens proberen. Heb er nog niet veel van gehoord, maar de plaatsing van 2 bodies vertikaal naast elkaar lijkt me wel erg handig.
Het gaat me meer om een tas waarin ik mijn gear meeneem op een uitgebreide shoot, niet om een volledige dag mee rond te lopen. Inderdaad dus - zoals je zegt - neer zetten als ik aan het werk ga. Komend weekend bijvoorbeeld een bruiloft, dan plant ik mijn tas op een tafel in de hoek, 2 bodies eruit en 2 flitsers eruit en dan zitten er bijvoorbeeld nog 2 extra lenzen in. Op dit moment bestaat die set uit 2 tassen, of één onhandelbare om even mee door een mensenmassa te lopen waarbij ik ook nog eens steeds van één van de bodies de lens moet halen om op te slaan.

Dank voor alle ideeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 19:49
Elke week reis ik op en neer naar Brussel voor werk. Nu heb ik daar (aangezien ik twee dagen daar ben) na werk tijd om foto's te maken, maar ik wil één tas meenemen waar alles in kan. Ik reis met de trein en wil graag mijn bagage beperken tot één tas. Momenteel neem ik dus mijn camera niet mee, omdat deze niet in de tas kan.

Wat wil ik allemaal meenemen?
  • Canon 40D
  • Canon 70-200 F4: graag, maar is eventueel optioneel
  • Sigma 18-50 2.8
  • Tokina 11-16 2.8
  • Lader, geheugenkaartjes, etc...
  • 15,4" laptop
  • Schoon ondergoed, toilettas, e-reader (6"), wat drinken+eten, notitieblok ...
Oftewel ik ga op reis en neem mee... Het probleem is dat de meeste tassen voor mij te weinig bergruimte bieden voor alles wat ik meeneem naast mijn laptop & camera.

Weet iemand een tas die hiervoor geschikt is? Overigens gaat mijn voorkeur uit naar een rugtas ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ygma!l op 25-03-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
ygma!l schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:52:
Elke week reis ik op en neer naar Brussel voor werk. Nu heb ik daar (aangezien ik twee dagen daar ben) na werk tijd om foto's te maken, maar ik wil één tas meenemen waar alles in kan. Ik reis met de trein en wil graag mijn bagage beperken tot één tas. Momenteel neem ik dus mijn camera niet mee, omdat deze niet in de tas kan.

Wat wil ik allemaal meenemen?
  • Canon 40D
  • Canon 70-200 F4: graag, maar is eventueel optioneel
  • Sigma 18-50 2.8
  • Tokina 11-16 2.8
  • Lader, geheugenkaartjes, etc...
  • 15,4" laptop
  • Schoon ondergoed, toilettas, e-reader (6"), wat drinken+eten, notitieblok ...
Oftewel ik ga op reis en neem mee... Het probleem is dat de meeste tassen voor mij te weinig bergruimte bieden voor alles wat ik meeneem naast mijn laptop & camera.

Weet iemand een tas die hiervoor geschikt is? Overigens gaat mijn voorkeur uit naar een rugtas ;)
Ik ben zelf erg blij met de "Lowepro Fastpack 200". De 250 variant heeft ook een laptop-vak. Daar past in ieder geval álle genoemde foto-gear in het foto-vak en dan heb je bovenaan een 'groot' vak voor de rest. Vrees alleen dat dat vak nét wat klein is voor alles, maar volgens mij zijn er van de Fastpack reeks ook nog grotere modellen. Als dit je interessant lijkt is het wellicht goed om in een winkel gewoon een keer te passen.. voorkeur gaat wellicht uit naar een zo klein mogelijke rugtas waar wel alles in past, zodat het ook handzaam blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Valorian schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:05:
[...]

Ik ben zelf erg blij met de "Lowepro Fastpack 200". De 250 variant heeft ook een laptop-vak. Daar past in ieder geval álle genoemde foto-gear in het foto-vak en dan heb je bovenaan een 'groot' vak voor de rest. Vrees alleen dat dat vak nét wat klein is voor alles, maar volgens mij zijn er van de Fastpack reeks ook nog grotere modellen. Als dit je interessant lijkt is het wellicht goed om in een winkel gewoon een keer te passen.. voorkeur gaat wellicht uit naar een zo klein mogelijke rugtas waar wel alles in past, zodat het ook handzaam blijft..
Idee is inderdaad dat het handzaam blijft, maargoed ik begrijp dat dit met deze wensen ook lastig wordt. Als de tas iets groter uitvalt, dan is dat niet anders. Ik heb even gekeken ndaar de 250&350 (op internet) en het vak voor overige zaken lijkt me wat aan de krappe kant.

Mooi zou eigenlijk ook nog zijn als het foto compartiment optioneel te verwijderen is. Maargoed, ik heb geen idee of deze tassen bestaan. En dan daarbij lost dit niet het probleem op dat het overige vak te klein is, want ik moet wel alles mee kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
ygma!l schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:20:
[...]

Idee is inderdaad dat het handzaam blijft, maargoed ik begrijp dat dit met deze wensen ook lastig wordt. Als de tas iets groter uitvalt, dan is dat niet anders. Ik heb even gekeken ndaar de 250&350 (op internet) en het vak voor overige zaken lijkt me wat aan de krappe kant.

Mooi zou eigenlijk ook nog zijn als het foto compartiment optioneel te verwijderen is. Maargoed, ik heb geen idee of deze tassen bestaan. En dan daarbij lost dit niet het probleem op dat het overige vak te klein is, want ik moet wel alles mee kunnen nemen.
Tsja.. bij de fastpack kun je wel de diveders verwijderen, dan heb je best veel ruimte onderin. En bij de Crumpler backpacks (in ieder geval bij de Pretty boy) kun je ook nog het tussenschot tussen boven en onder openritsen, waardoor je één groot compartiment krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Ik zou twee lenzen kiezen (in mijn voorkeur 11-16 en 70-200, maar da's geheel persoonlijk) in een ruime paraattas of een compacte slingshot. Daar zou je dan eventueel ook nog een mini statiefje in kunnen steken en uiteraard je reserve CF kaart en batterij etc.
Misschien iets als een Think Tank Photo Speed Racer ofzo?
Voor die tas dan gewoon ruimte maken in een trolley of een weekend-tas (eventueel met wieltjes). Ik neem aan dat je daar gewoon in een hotel zit, of eventueel je bagage even ergens veilig kan opslaan als je aan het fotograferen bent. Je laptop heb je - neem ik aan - niet tijdens het fotograferen nodig.
Alternatief zou in een Naneu Pro Alpha L alles wel redelijk goed passen, en volgens mij is daarvan het cameravak ook te verwijderen - bij de Bravo in ieder geval wel, daar heb ik er twee van en de tweede gebruik ik alleen als normale cameratas.

[ Voor 11% gewijzigd door TweakMDS op 25-03-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ygma!l schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:52:
-knip-

Zelf heb ik nu een Tamrac 3385, SpeedPack 85 en daar passen de Camera met lenzen en Laptop probleemloos in. Bovenin de tas heb je nog wat ruimte voor de andere zaken, dat is denk ik ook wel ruim genoeg. Alleen weet ik niet waar het dan handig is om de e-reader te stoppen. Heb geen idee hoe groot die daadwerkelijk is. Maar denk dat ie in het bovenste gedeelte ook wel past. Mijn iPad past er net niet in maar die is dan ook 10".

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Denk dat 'ie wat e-reader betreft het beste kan gaan voor een rugzak met een laptopvak achterin, als je dan een versie kiest voor een forse laptop dan past er ook wel een 15,4" + e-reader in. Dat is de meest efficiente manier om zo'n ding op te bergen.. Nadeel van de meeste rugzakken is de beperkte ruimte bovenin... Ik vind de optie die iemand hierboven schetst: een kleine tas voor camera die in zijn geheel in een trolley past, nog het beste. Zelf wil ik op termijn een trolley gaan kopen waar mijn fastpack 200 in past, met inhoud. Jammer alleen dat ik dan al wel snel boven het handbagagegewicht van Ryan Air achtige maatschappijen kom (aangezien de fastpack al naar 7 kg gaat met inhoud...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Schaamteloze crosspost uit het moet wat showen topic en naar aanleiding van mijn eerdere posting
Wish in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 4" :

Zelf ook wat nieuws in da house. Ik was al een tijdje op zoek naar een backpack waar ik in Ladakh (in de maand juli) gezellig kan hiken met praktische ruimte voor mijn camera en wat lenzen + ruimte genoeg voor wat extra kleren en eten etc.

Ik zat te azen op de Clik Elite contrejour, en damn.... Blij dat ik even gewacht heb. Ziet erg cool uit, meer ruimte in het fotogedeelte dan ik dacht. Camelback ruimte en.... het zit nog lekker ook nog. Heb hem nog niet helemaal bepakt omgehangen, maar dat ga ik binnenkort doen als ik een dagje ga proefwandelen met mijn reisgenote. Zal dan ook een review plaatsen.

* Wish is happy bunny
Afbeeldingslocatie: http://www.clikelite.nl/producten/CE621/000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://baglust.net/wp-content/uploads/2011/03/clikelite-contrejour40-short-300x180.png

Overigens, had ook een Clik Elite large SLR chestpack besteld en geleverd gekregen. Die viel me zwaar tegen. Ruimte voor mijn 10-22 met zonnekap is er niet, tenzij ik heel hard ga duwen. Dus die gaat voorlopig weer even terug.

[ Voor 12% gewijzigd door Wish op 25-03-2011 16:16 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
SndBastard schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:00:
Ik zou twee lenzen kiezen (in mijn voorkeur 11-16 en 70-200, maar da's geheel persoonlijk) in een ruime paraattas of een compacte slingshot. Daar zou je dan eventueel ook nog een mini statiefje in kunnen steken en uiteraard je reserve CF kaart en batterij etc.
Misschien iets als een Think Tank Photo Speed Racer ofzo?
Voor die tas dan gewoon ruimte maken in een trolley of een weekend-tas (eventueel met wieltjes). Ik neem aan dat je daar gewoon in een hotel zit, of eventueel je bagage even ergens veilig kan opslaan als je aan het fotograferen bent. Je laptop heb je - neem ik aan - niet tijdens het fotograferen nodig.
Alternatief zou in een Naneu Pro Alpha L alles wel redelijk goed passen, en volgens mij is daarvan het cameravak ook te verwijderen - bij de Bravo in ieder geval wel, daar heb ik er twee van en de tweede gebruik ik alleen als normale cameratas.
Misschien niet eens zo'n gek idee om een weekend tas o.i.d. te pakken en daar een compacte foto tas in op te bergen. Ik zit inderdaad in een hotel en heb daar de beschikking over een kluis waar ik zaken in kan opbergen.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:38:
[...]

Zelf heb ik nu een Tamrac 3385, SpeedPack 85 en daar passen de Camera met lenzen en Laptop probleemloos in. Bovenin de tas heb je nog wat ruimte voor de andere zaken, dat is denk ik ook wel ruim genoeg. Alleen weet ik niet waar het dan handig is om de e-reader te stoppen. Heb geen idee hoe groot die daadwerkelijk is. Maar denk dat ie in het bovenste gedeelte ook wel past. Mijn iPad past er net niet in maar die is dan ook 10".
Het gaat om een 6" e-reader. Misschien is er ook wel een ander vak in een tas te vinden waar deze in past. Ik zal deze tassen is bekijken.
Valorian schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:51:
Denk dat 'ie wat e-reader betreft het beste kan gaan voor een rugzak met een laptopvak achterin, als je dan een versie kiest voor een forse laptop dan past er ook wel een 15,4" + e-reader in. Dat is de meest efficiente manier om zo'n ding op te bergen.. Nadeel van de meeste rugzakken is de beperkte ruimte bovenin... Ik vind de optie die iemand hierboven schetst: een kleine tas voor camera die in zijn geheel in een trolley past, nog het beste. Zelf wil ik op termijn een trolley gaan kopen waar mijn fastpack 200 in past, met inhoud. Jammer alleen dat ik dan al wel snel boven het handbagagegewicht van Ryan Air achtige maatschappijen kom (aangezien de fastpack al naar 7 kg gaat met inhoud...)
Het probleem is inderdaad de ruimte die deze tassen hebben voor overige zaken. Ik zal wel even langs Konijnenberg gaan om eens wat tassen van dichterbij te bekijken. En anders zorgen voor een ruimere tas, waar ik een kleinere fototas in kan opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds enige tijd in bezit van een lowepro passport sling en een lowepro exchange messenger, beide tassen al diverse malen gebruikt en ben er zeer tevreden over, dagje de stad in passport sling mee, draagt lekker en niet te zwaar, ook de exchange messenger al diverse malen meegenomen, fijne compactie tas waar ik toch mijn 40D met 24-105 in kwijt kan en nog wat extra, tas is niet zo wijds als de vele andere fototassen die er zijn, komt door de minder dikke padding, maar dit geeft toch voldoende bescherming en je hebt niet zo'n hele hap op je heupen hangen, comfortabel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 21:05
Wish schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:11:
Schaamteloze crosspost uit het moet wat showen topic en naar aanleiding van mijn eerdere posting

Zelf ook wat nieuws in da house. Ik was al een tijdje op zoek naar een backpack waar ik in Ladakh (in de maand juli) gezellig kan hiken met praktische ruimte voor mijn camera en wat lenzen + ruimte genoeg voor wat extra kleren en eten etc.

Ik zat te azen op de Clik Elite contrejour, en damn.... Blij dat ik even gewacht heb. Ziet erg cool uit, meer ruimte in het fotogedeelte dan ik dacht. Camelback ruimte en.... het zit nog lekker ook nog. Heb hem nog niet helemaal bepakt omgehangen, maar dat ga ik binnenkort doen als ik een dagje ga proefwandelen met mijn reisgenote. Zal dan ook een review plaatsen.

* Wish is happy bunny
[afbeelding]
[afbeelding]

Overigens, had ook een Clik Elite large SLR chestpack besteld en geleverd gekregen. Die viel me zwaar tegen. Ruimte voor mijn 10-22 met zonnekap is er niet, tenzij ik heel hard ga duwen. Dus die gaat voorlopig weer even terug.
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen en eventuele foto's van de rugzak. Zelf heb ik ook al een beetje rond zitten kijken naar deze rugzak maar er is volgens mij nog weinig goede info over te vinden met duidelijke foto's.

Voor op vakantie heb ik een 35L Mammut daypack en de LowePro Primus AW. Tot op heden ging hiken met de daypack prima icm met de 18-250 superzoom. Het was niet ideaal maar ging prima. De Primus AW heeft een te klein algemeen gedeelte voor hiken en is sinds de komst van een Sigma 8-16 en DA* 60-250 sowieso te klein geworden. :+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 15:52
Fototaslui,
Sinds gister de Lowepro Rezo 180 AW in gebruik genomen voor mijn 7D met 15-85 en nog wat zooi. Moet zeggen, toppie tasje. Klein formaat, en toch kan er erg veel in, zelfs nog ruimte voor 2 of 3 extra lenzen! MM prijs: 80 eurom heb m online besteld in 2 dagen voor 50... ^^

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 15:52
Lowepro 200AW voor 65 piek:
http://www.onedayonly.nl/...63&4dsid=1&4dkn=promo1web

Alleen vandaag :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik moet over een tijdje op speurtocht naar een tas waar het volgende in kan:

- Nikon D700
- 2e body (bijv. D300s)
- Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8
- Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8
- Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 VR II
- Nikkor AF 35mm f/2 D
- Nikkor AF 85mm f/1.8 D
- Nikon SB-900 flitser
- Nikon MB-D10 batterygrip

Het liefst moeten de lenzen + grip aan de body vast in de tas kunnen zitten. Als er ook nog een < 14" laptop bij in zou kunnen, zou het helemaal top zijn. Ook wil ik het graag als handbagage mee kunnen nemen in 't vliegtuig. Nu heb ik weinig ervaring met schoudertassen zoals de Domke F-7, dus binnenkort eens langs een goede tassenwinkel gaan. Iemand tips voor een zaak met veel fototassen? Foka in Rotterdam had er aardig wat. Tips voor tassen zijn ook welkom ;) Heb op het moment 2 Crumpler rugzakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:08
Van de week een nieuwe tas gekocht! De incase ari marcopoulos tas.(http://goincase.com/ari/) Ik ben blij!-nu nog wachten op een pakketje uit amerika. Beetje prijzig, maar volgens review is hij het zeker waard. En het belangrijkste, hij ziet er goed uit en Alles past erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Hoeveel heb je er voor betaald? Hoeveel past er voor jou in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Als je hem bij bh foto bestelt dan zou er nog 150 euro aan belasting en verzendkosten bijkomen. Ik heb hem naar een vriend in amerika laten sturen. En die verstuurd hem naar mij als 'gift'. Alles bij elkaar ben ik iets minder dan 200 euro kwijt. Ik hoop er een camera met lens plus drie lenzen en een flitser in te doen. Heb het nog niet allemaal, maar is op de groei gekocht.:p Geen grote lenzen, maar primes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Hmm mooi ding!

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Zwegertje schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:36:
Als je hem bij bh foto bestelt dan zou er nog 150 euro aan belasting en verzendkosten bijkomen.
Dus je betaalt net zoveel belasting en verzending als de tas zelf kost? Dat is dan wel heel erg veel.
Geen grote lenzen, maar primes.
Dus primes zijn niet groot.... ik durf te wedden dat je een 500/4 niet in die tas krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Universal Creations schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:43:
[...]

Dus je betaalt net zoveel belasting en verzending als de tas zelf kost? Dat is dan wel heel erg veel.

[...]

Dus primes zijn niet groot.... ik durf te wedden dat je een 500/4 niet in die tas krijgt ;)
Inderdaad, verzenden was 60 en belasting 90. Dat vond ik belachelijk, dus ben ik maar een andere oplossing gaan zoeken. Gelukkig zat een vriend daar vanwege een uitwisselings project, en die wilde hem wel naar mij versturen.
En de gemiddelde prime is niet groot. :P Ik kom niet verder dan 85mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
jvdgeest schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:35:
Ik moet over een tijdje op speurtocht naar een tas waar het volgende in kan:

...

Het liefst moeten de lenzen + grip aan de body vast in de tas kunnen zitten. Als er ook nog een < 14" laptop bij in zou kunnen, zou het helemaal top zijn. Ook wil ik het graag als handbagage mee kunnen nemen in 't vliegtuig. Nu heb ik weinig ervaring met schoudertassen zoals de Domke F-7, dus binnenkort eens langs een goede tassenwinkel gaan. Iemand tips voor een zaak met veel fototassen? Foka in Rotterdam had er aardig wat. Tips voor tassen zijn ook welkom ;) Heb op het moment 2 Crumpler rugzakken.
Fotokonijnenberg heeft altijd een leuke collectie. Ik heb zelf voor een vergelijkbaar doel zitten kijken naar een Domke F-7, maar daarbij zou ik eerder denken aan twee bodies met lens erop (bijvoorbeeld 5D+28 1.8 en 40D+50-135 2.8). Daarbij zouden dan ideaal gezien nog twee lenzen (bijv. 85 1.8 en 17-40L) en twee flitsers moeten passen.
Ik zou het een keer moeten gaan passen in de F-7. Het lijkt zo de enige waarbij je echt makkelijk en ruim twee bodies en twee flitsers (off camera inclusief radiotriggers) paraat kan hebben hangen.

Als het vooral gaat om een heleboel meenemen vond ik de Tenba Shootout Daypack erg interessant. Lijkt zo een ideale tas om echt veel mee te nemen. Voor de prijs (€149) niet slecht, en heeft ook wel een aantal erg interessante lens wissel opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:24

Fiber

Beaches are for storming.

Voor de liefhebbers:
Een nieuwe baby versie van Think Tank Photo's onopvallende schoudertas, de Retrospective 5, een maatje kleiner dan de al bekende 30, 20 en 10:
http://www.robgalbraith.c...age.asp?cid=7-11412-11457
http://www.thinktankphoto...spective-5-pinestone.aspx

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Bedankt voor de tips SndBastard. Over een tijdje maar eens langs FK gaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nordlys op 13-04-2011 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 09:45
Wish schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:11:

...

* Wish is happy bunny
[afbeelding]
[afbeelding]

Weet jij toevallig of deze tas mee mag als handbagage in een vliegtuig?

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG
  • Laatst online: 13-10 22:15

BaasG

Spiral out. Keep going

Ik ga het niet met zekerheid zeggen, maar....
Volgens deze gegevens zijn de afmetingen 63 x 36 x 29cm, en uit mijn hoofd mag handbagage L + B + H ≤ 115 zijn.... bij deze is dat 128.

Don't shoot me if not correct.

member of the Dark side: black Nikon gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hangt een beetje af van je luchtvaartmaatschappij:
Wikipedia: Hand luggage

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
En voor wat betreft de beperkingen die op die wiki pagina staan; ik ben maandag en vandaag met Lufthansa gevlogen. Daar moesten alle grotere tassen alsnog in het ruim (omdat het vliegtuig een Bombardier RJ900 was, waar zo goed als geen bagage in past).
Overigens - ik vlieg regelmatig met Airberlin en Lufthansa, en daar is nog nooit op gewicht of zelfs formaat van de handbagage gecontroleerd. Ryanair doet dit wel weer bijzonder regelmatig (of zelfs standaard?).
Blij dat ik geen camera in mijn tas had zitten met al die turbulentie van vanmorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TsiisSkaaf
Hmm, bedankt voor jullie input. Ik ga hem opmeten als ik hem niet helemaal vol stop. We vliegen met Continental (767-400 en 737-800) en heb geen idee hoe streng ze daar zijn. Bij KLM heb ik ook nooit gemerkt dat ze naar gewicht of formaat keken.
Eens afwachten dus. Ik zal mijn bevindingen hier schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:59
*Bibber* Dan kan je nog zo'n tas hebben. Maar een gemiddelde kofferbehandeling gun ik mijn cameratas echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Ik ben op zoek naar een (rug)tas waar ik aan foto-apparatuur het volgende in kwijt kan:
-50D
-Tamron 17-50 2.8 VC
-Canon EF-S 55-250

Wat niet al te veel is, maar ik zou ook aardig wat ruimte in de tas willen hebben voor overige spullen (iets ter grote van 2 boeken, wat drinken, eten en eventueel een zomerjas of trui die er bij past). Ga binnenkort op reis en heb dan geen zin om twee tassen mee te zeulen.

Weet iemand een (voordelige) tas waar dat ongeveer in kan? Of een fotozaak in Groningen (stad) waar ik wat tassen kan bekijken (was vandaag even in de mediamarkt wezen kijken en daar hadden ze maar weinig keus)

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TsiisSkaaf
jip_86 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:24:
*Bibber* Dan kan je nog zo'n tas hebben. Maar een gemiddelde kofferbehandeling gun ik mijn cameratas echt niet.
Ik zorg ervoor dat ik een extra tas (geen camera tas) mee heb waar ik bij nood de camera etc. in kan stoppen, mocht de tas in het ruim moeten.
Arm1n schreef op donderdag 14 april 2011 @ 01:03:
...

Of een fotozaak in Groningen (stad) waar ik wat tassen kan bekijken (was vandaag even in de mediamarkt wezen kijken en daar hadden ze maar weinig keus)
In Groningen zou ik naar OmniFoto gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 18-10 10:21

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

• Waarom je een nieuwe tas wil,
Aangezien mijn huidige Tamrac Velocity 8 eigenlijk al direct te klein was (heb al vrij snel een accessoire pocket bij moeten kopen voor m'n flitser) en ik van plan ben een eee pc te kopen welke ik graag bij mijn camera in de tas wil stoppen ben ik op zoek naar iets nieuws:

• Wat voor tas je wil,
Liefst een slingbag, dit bevalt toch wel erg goed of anders in ieder geval een backpack, daarnaast niet té groot (uiteraard wel groter dan mijn huidige Velocity 8 )

• Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
Ik heb nu in mijn Velocity 8 zitten:
- EOS 450D + Grip
- Canon 18-55mm + Lenskap
- Canon 55-250mm + Lenskap
- Canon 100mm macro + Lenskap
- Canon 430 EX II
- Phottix timer remote
- Cleaning tools (Lenspen, blaasbalg etc.)
- Reserve accu's
- Acculader
- 2 sets (4 stuks) reserve Eneloops voor m'n flitser
- Eneloop travel charger
- Div. kleine accesoires (SD kaartjes, lenscovers etc.)

Er moet in ieder geval bij kunnen in de nieuwe tas:
- Asus Eee PC 10,1"
- 2,5" externe HDD

Toekomst:
Qua hoeveelheid vrijwel hetzelfde, ben tevreden met het zoombereik dat ik nu heb, echter staat een andere body (7D of 5D met grip) en iets meer superzoom om het wisselen wat in te perken (18-135 oid) wel nog op het verlanglijstje alsmede een 50mm nifty fifty

• Welke tassen je zelf al hebt gevonden
- Tamrac Velocity 10, maar deze heeft geen apart vak voor een netbook
- Lowepro SlingShot 350 AW, maar weet niet of de objectieven met lenskap hier in passen (lenskap mag eventueel omgekeerd er op, maar moet wel op het objectief kunnen blijven zitten)

• Budget
€ 100,- max

[ Voor 0% gewijzigd door floriske.nl op 20-04-2011 16:17 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Weet iemand hier wat precies het verschil is tussen de Kata 123-GO-20 en de 3N1-20? Ik heb op de site van Kata gekeken, maar kom er nou niet achter waar de verschillen in zitten.. afmetingen zijn zowel intern als extern exact gelijk, vrijwel zelfde looks etc.. :?

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
jvdgeest schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:50:
Een soortgelijke tas als jou heb ik ook nog nodig SndBastard. Ik heb 2 Crumpler rugzakken, waarbij in 1 nog wel aardig wat kan (alle gear in mijn signature plus een laptop), maar wanneer ik over een tijdje nog een backup body en de 24-70 aanschaf, dan is het wel fijn om een tas te hebben waar dit alles inpast. Ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze en ervaringen.
Maandje verder, en ik heb nog geen nieuwe tas gekocht, maar ik ben er nu wel uit; in alle overdenkingen zat ik enorm te twijfelen tussen de Domke F-2 en de Domke F-7. De uiteindelijke keuze zal gaan vallen op de Think Tank Retrospective 30. Niet alleen lijkt deze het minste op een cameratas, maar is ENORM flexibel in wat er allemaal in past. Als je hem niet al te vol gooit is hij ook nog eens vrij plat. In ieder geval een stuk platter dan de Domke F-2. Ik sluit niet uit dat ik nog een tas bij koop, maar dat zal dan ofwel een kleinere Domke (F-5Xc) of een grotere Tenba Shootout Daypack worden. Voor de simpele fotoshoots en dag sessies lijkt de retrospective me een ideale tas. Mijn grote trombonetas zorgt dan voor statieven, paraplues en flitsers.

De Retrospective 30 zou als ik het zo zie geen enkele moeite moeten hebben met de volgende kit:
Canon 5D
Canon 17-40 erop.
Canon 28mm f/1.8
Canon 100mm macro
2 x flitser (maatje 430EXII)
Een stel radiotriggers

Daar zouden met wat tetris werk waarschijnlijk nog makkelijk een Tokina 50-135 en een 40D bij passen. Hij is ook nog eens erg stylish, vooral de grote flap aan de voorkant, en het ietwat ruige uiterlijk van de pinestone versie vind ik heel mooi staan.

Foto's volgen hopelijk morgen, maar ik moet nog even kijken waar in de buurt hij op voorraad is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Cool, bedankt voor je update hierover! Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen en foto's van deze tas :) Ziet er op het eerste gezicht uit als een geschikte kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
No problem, een tas is bijna een moeilijkere aankoop dan een lens (voor 179,- komt het bedrag ook in de buurt) maar bij elke shoot wordt je geconfronteerd met de tekortkomingen van huidige tassen. Helaas wordt dit al mijn 6e cameratas, maar toch hebben ze allemaal hun eigen doel ;)

De categoriën worden nu dus:
LowePro Rover AW II --> hiking / lange trips met statief, waterfles, diverse filters, draadontspanner etc bovenin, 1 of 2 bodies en 3+ lenzen onder. Groot en onhandig bij citytrips.
Naneu Pro Bravo (groen) --> bijna elke dag bij, één body, één of twee lenzen + wat flits en filter spul bovenin. Ideale tas als ik weinig mee wil nemen, ziet er onopvallend uit is is mega degelijk.
Naneu Pro Bravo (zwart) --> standaard rugzak, geen camera apparatuur. En ja, ik heb inderdaad twee Bravo's aangezien ik ooit bij FK was en ze toen ineens maar 23 euro waren... maar meteen nog een meegenomen al was het maar voor extra inserts en een reserve raincover.
Tamrac Velocity 6x --> één body, en zoiets als 17-40 + 50mm of 28mm + 85mm, erg compact. Past goed in carry-on reisbaggage als fotografie niet het hoofddoel is. Accessoires max een pola, extra batterij en geheugenkaart.
Canon Gadget Bag 10EG --> uitgefaseerd, misschien kan ik die in de koop laten helpen als ik ooit nog een body verkoop...

En dan dus nu de Think Tank Retrospective 30 voor fotoshoots, bruiloften en evenementen waarbij ik minimaal 2 bodies en 3 lenzen mee wil nemen. Of eventueel een heel uitgebreide macro set.

[ Voor 38% gewijzigd door TweakMDS op 22-04-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf laatst the retrospective 20 PS aangeschaft.
Wat een tas!
Nu heb ik niet bar veel om mee te nemen maar, een dagje op stap met een D5000 + BG, flash, kitlens en 35mm prime en alle losse meuk als laders filters etc etc gaat prima met de Thinktank.
Past er nog een pak koek en een flesje cola bij ook.

En wat ziet de tas er toch mooi uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 01:04
* citruspers is nog steeds heel erg tevreden met zijn ThinkTank Speed Racer met een hoop losse pouches.

Laatst weer een Oracle conferentie mee geschoten, en dan merk je dat zo'n ding toch wel heel erg fijn is als je met twee bodies schiet.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 10:27

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Omdat ik de komende tijd de nodige aankopen ga doen, ben ik opzoek naar een nieuwe tas, op het moment heb ik de Lowepro Slingshot 100 AW, die goed genoeg is voor mijn D3000 met 18-200, 35 prime, SB-900 flitser en nog wat andere spulletjes, maar straks is dat zeker niet goed genoeg meer.

Ik heb gekeken naar de 202 AW omdat ik die slingshot tassen wel heel fijn vind, maar die is eigenlijk iets te klein voor wat ik wil, terwijl de 302 AW naar mijn mening aan de grote kant is.

Het volgende moet er in kunnen.
D7000 + grip + Nikkor 18-200
Nikkor 35mm f1.8
Sigma 70-200 2.8 macro versie (de niet OS dus) (18,4 cm lang)
Nikon SB-900 (21 cm languit / 15cm bij 12cm 90 graden)
Mogelijk een Macro lens (rond de 100mm denk ik zo), deze kan ook mee voor in de plaats van een andere lens.
Mic, nog geen idee hoe groot die precies gaat worden, maar wel een beetje redelijke.
Ruimte voor een flesje drinken ofzo met wat broodjes.

Een slingshot tas is gewenst, maar als er makkelijke andere tassen zijn dan sta ik daar uiteraard voor open.
Of zijn er toevallig 202 AW eigenaren die uit ervaringen weten dat dit wel mogelijk is?

[ Voor 3% gewijzigd door Benjamin- op 25-04-2011 13:31 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Geen ervaring met de Lowepro slingshots, maar ik heb laatst de Kata 3N1-30 even bekeken (http://cambags.com/bag-ty...item/388-kata-3n1-30.html), en daar zou alles wat je noemt toch best goed in moeten passen, wellicht zelfs al in de 20.
In dit soort gevallen is het toch altijd wel een goed idee om even langs een fotozaak te gaan en gewoon te passen. Een tas is iets heel persoonlijks, niet alleen hoe hij zit maar ook hoe het eruit ziet.
Zelf ben ik geen fan van de grotere sling bags, dan liever een comfortabele schoudertas (die er niet als cameratas uit ziet - dat hebben zo'n beetje alle slingbags tegen) of een rugzak als het echt zwaar wordt. Op een of andere manier zitten de grotere slingbags mij nooit echt lekker als ze zwaarder worden. Ik kan me voorstellen dat ik halverwege een lange dag dan toch de optie om hem even andersom te hangen zou missen. Iets wat de bovengenoemde kata trouwens wel biedt, ironisch genoeg - maar ook omdat het eigenlijk een rugzak is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door TweakMDS op 25-04-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Opzicht zo te zien zat ruimte, al moet ik wel zeggen dat de foto's op de officiele site erg slecht zijn (net zoals met Lowepro), ik vraag me alleen af hoe goed het er allemaal in zit, die Lowepro's voelen gewoon heel degelijk en zo zien ze er ook uit, bij deze lijkt het alsof de camera eruit komt vallen enz. De draag constructie ziet er daarin tegen wel goed uit.

Wat voor schoudertas zou dan goed zijn voor dit spul?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ygma!l schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:59:
[...]

Misschien niet eens zo'n gek idee om een weekend tas o.i.d. te pakken en daar een compacte foto tas in op te bergen. Ik zit inderdaad in een hotel en heb daar de beschikking over een kluis waar ik zaken in kan opbergen.
Een Pacsafe Mesh kopen en daar kan je mooi je spullen in achterlaten IN de hotelkamer. Dat ding aan je bed monteren en niemand die dat meeneemt.
Dat spul is te verkrijgen bij de grotere vrijetijdswinkels (Beversport e.d.).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Benjamin- schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:05:
Opzicht zo te zien zat ruimte, al moet ik wel zeggen dat de foto's op de officiele site erg slecht zijn (net zoals met Lowepro), ik vraag me alleen af hoe goed het er allemaal in zit, die Lowepro's voelen gewoon heel degelijk en zo zien ze er ook uit, bij deze lijkt het alsof de camera eruit komt vallen enz. De draag constructie ziet er daarin tegen wel goed uit.

Wat voor schoudertas zou dan goed zijn voor dit spul?
De Kata tassen zijn wel erg populair en ik vind dat de meeste reviews op cambags.com redelijk goed laten zien wat de mogelijkheden zijn - soms zelfs met wat tweaks voor extra inserts. Enige nadeel aan de kata tassen vind ik dat ze "foto apparatuur" schreeuwen - net als de meeste lowepro tassen.
Vandaar dat mijn eerstvolgende tas de think tank retrospective 30 is (zie een paar posts boven) en mijn meestgebruikte tas de Naneu Pro Bravo. Ik hecht persoonlijk veel waarde aan onopvallende tassen, maar dat moet dan ook wel goed te combineren zijn met ruimte, comfort en practisch nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dat ze fotoaparatuur schreeuwen is inderdaad wat minder.

Die retrospective 30 ziet er wel heel goed uit, de afmetingen zijn ook niet zo gigantisch en die vakken vooraan maakt hem natuurlijk wel groter als je er wat in stopt, maar dat is niet erg voor die keren dat je ook meer wil meenemen. Een lens zou ik er niet zo snel in doen, maar een flitser lijkt mij geen probleem, tevens is dat ook perfect voor wat eten.
Ik moet zeggen dat het de eerste tas is waarbij ik ook nog is onder de indruk ben.

Morgen nog maar is even er goed naar kijken, wie weet gaat dit hem wel worden. Er naast kan ik altijd nog een stevige rugtas ofzo kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Nou, ik ben er ook eindelijk uit welke tas ik ga halen!
Wordt voor mij The Hundreds paparazzi 2, lekkere ruime tas voor laptop en camera en nog een sick merk ook!
http://freshcotton.nl/pro...l.aspx?zoek=paparazzi%202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Die Retrospective lijkt mij echt fantastisch, maar normaal wanneer de adviesprijs 179 dollar is dan verwacht ik iets van 130 euro ofzo, maar dit blijkt gewoon 179 euro te zijn, dat voel je wel in je portomonnee.
Maar wat een geniale tas, voor een schoudertas vind ik die wel echt ideaal.

Het is maar goed dat ik nog even heb voordat ik de D7000 ga kopen, want ik kan nu de keuze nog niet maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Net de Retrospective 30 gekocht.

De prijs vind ik nog steeds hoog, misschien zelfs wel te hoog, maar zoals ze zeggen, het is het waard wat je er voor wilt betalen.

Naarmate ik verder zocht naar andere tassen werd de Retrospective alleen maar aantrekkelijker, ik heb dan ook niet een tassen kunnen vinden die aan de ene kant niet enorm groot was, maar toch de mogelijkheden bood om veel mee te nemen. Ook de hele look staat me aan, gewoon lekker simpel.
Dus toen ik gisteren niet meer verder kwam, ben ik review naar review gaan lezen en ik kwam elke keer hetzelfde tegen, dit is een geweldige tas, ook toen ik zag dat ik hier mijn netbook (12 inch) in kwijt kon (wel niet verstandig om er steeds in te doen, maar soms wil ik het gewoon even meenemen, dus scheelt het een tas), was het voor mij wel heel moeilijk om nu nog voor een 'mindere' tas te gaan.

Simpele feit is dat ik nu met 1 tas 2 vliegen in 1 klap sla, en tja als je 2 tassen moet kopen dan ga je ook wel richting dat bedrag.

Zodra ik hem binnen heb zal ik wel wat foto's maken en mij mening erover geven.

SndBastard, hartelijk dank voor de info en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:37
Maak dan als je wilt ook eens een foto van als je de tas om hebt. Lijkt me een mooi ding, maar misschien toch net iets te lomp in vergelijking met m'n domke f5xz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Hier heeft iemand foto's staan terwijl hij de tas om heeft. Even scrollen.

[ Voor 5% gewijzigd door Benjamin- op 28-04-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Benjamin- schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:28:
Zodra ik hem binnen heb zal ik wel wat foto's maken en mij mening erover geven.

SndBastard, hartelijk dank voor de info en tips!
Graag gedaan, en hier hetzelfde, hoewel ik waarschijnlijk nog 2 weekjes wacht omdat m'n vriendin eraan wil bijdragen op mijn verjaardag (14 mei ^^). Anders had ik hem morgen vast opgepikt ;)
Ik deel je mening volledig trouwens. Als je gaat vergelijken wint de retrospective 30 (voor wat ik zoek) het gewoon van alles in zijn klasse. Vooral de combinatie van looks met relatief compact en toch heel veel kunnen dragen als het nodig is.
Wel de pinestone hoop ik?!

[ Voor 20% gewijzigd door TweakMDS op 28-04-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Jazeker. Normaal neem ik met dingen vaak zwart, maar ik vind de pinestone gewoon heel mooi.

Ik moet echt zeggen dat ik verbaasd ben dat andere merken dit design nog niet hebben gekopieerd, als ik zie hoe gigantisch andere tassen zijn om dezelfde inhoud te kunnen hebben, dan moeten ze toch wel begrijpen dat veel mensen daar liever niet mee rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Fooootooo's! Hoewel ze op internet wel hier en daar te vinden zijn is het altijd leuk om wat meer te zien! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Hopelijk heb ik hem morgen, ligt eraan of 1 van mijn buren thuis is (ik namelijk niet) en anders pas na het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik even snel wat foto's gemaakt gallery: Benjamin-

De tas voelt heel goed aan, aan de ene kant voel je echt dat je spullen er goed in zitten, maar het is niet zo'n stijve tas. De ruimte is enorm goed, maar dat was natuurlijk al bekend, de tas voelt qua stof gewoon heel fijn, het ziet er heel netjes uit, maar zodra je er met je hand overgaat dan voel je echt een soort van ruwe kwaliteit.

De indeling van de tas is heel fijn, je hebt een hoop kleine vakjes, maar ook juist een hoop lekkere grote vakken, persoonlijk vind ik al die kleine vakjes wat overdreven (hoeveel spullen moeten nou echt een speciaal klein vakje hebben?), tevens merkte ik ook bij mijn Lowepro Slingshot 100AW dat ik een hoop kleine vakjes al snel niet meer kon gebruiken omdat ze dan te dik werden.
De vakken voor zijn echt gigantisch groot, in 1 van de foto's heb ik er ook mijn flitser in hangen om te laten zien hoe groot ze wel niet zijn. Je kan er bijvoorbeeld 2 halve liter flesjes in doen per vak.
Buiten de dividers die je nu ziet zijn er nog 3 extra, dit zijn alleen wel de halve hoogte.

Verder is het overduidelijk dat deze tas echt voor een body met grip is, en dan bedoel ik ook echt dat deze tas niet echt prettig is zonder. Natuurlijk heb ik nu wel een hele kleine body (D3000) dus dan zal de ervaring met een D300s of D700 zeker wel wat anders zijn, maar zelfs dan zal de body gaan draaien in de tas, in het geval van mijn body valt die naar beneden omdat die vrijwel net zo hoog is als de lens (18-200 - 72mm) dik is.

Het mooiste van de tas vind ik hoe flexibel die is qua hoeveel je wilt meenemen, dat zit hem echt in die extra vakken, het geeft je de mogelijkheid om een stuk meer ruimte te creeren zonder dat je de rest van de tijd met een enorme tas rondloop.

Mijn netbook (12 inch) past er helaas niet helemaal goed in, natuurlijk wist ik al dat dit geen vak er voor was, maar ik had van iemand gelezen die er een 15inch laptop in kreeg, dus ging ik er vanuit dat die mij geen enkel probleem was, maar hoe die gene een laptop er in heeft gekregen weet ik niet.
Gelukkig past die er nog wel in en zit die ook stevig, voor lang reizen is dit natuurlijk geen goede keuze, maar ik geef de komende weken een fotoworkshop (voor beginners op mijn stage - welzijn, dagactiviteiten centrum), en dan moet ik zowel mijn camera spullen als netbook meenemen en in dat geval is die paar stukjes lopen en in de trein geen probleem, dus dat scheelt dan toch weer een tas.
Een 10 inch netbook past er denk ik wel helemaal in.

Als er vragen zijn dan probeer ik ze zo goed mogelijk te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik denk dat het enige nadeel is dat, als je hem goed vol stopt, hij loeizwaar wordt en op den duur een pijnlijke schouder oplevert, bij een stadswandeling of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Fiber schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:30:
Ik denk dat het enige nadeel is dat, als je hem goed vol stopt, hij loeizwaar wordt en op den duur een pijnlijke schouder oplevert, bij een stadswandeling of zo.
De vraag is, neem je bij een stadswandeling ook alles mee? Geen enkele tas is perfect, in de zin dat geen enkele tas bij iedere situatie past. Als jij de bergen in gaat dan zal je ook niet een schoudertas meenemen, tevens ook geen slingshot over het algemeen.
Zoals met alle tassen is het nou eenmaal zo dat je zo min mogelijk er in doet, als je iets zeker weten niet nodig heb, dan neem je het ook niet mee, of tenminste ik niet, maar het is wel fijn om die mogelijkheid te houden, zonder dat je tas altijd gigantisch in omvang is en dat is waar deze anders is dan de meeste tassen die de mogelijkheid geven om zoveel spullen mee te nemen.

Tevens hoef je de ruimte ook niet altijd voor zware dingen te gebruiken, ik zal over het algemeen geen camera spullen in die voorvakken hoeven te doen, maar wel dingen zoals eten en drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 21:04

EXX

EXtended eXchange

• Waarom je een nieuwe tas wil
Tot nu toe gebruikte is een normale rugzak met een hoop bubbeltjesplastic erin. Niet zo handig. De camera met kitlens past in dezelfde fototas waar ik voorheen mijn KM A2 in vervoerde, maar dan zit je dus te kijken met de lenzen.

• Wat voor tas je wil
Liefst een slingbag of anders in ieder geval een backpack, daarnaast niet té groot.

• Wat erin moet passen
- Sony A55
- Sony DT 18-55 mm
- Minolta 70-210 "Beercan"
- Minolta AF 500 Reflex
- 2 Externe flitsers
- Cleaning tools (Lenspen, blaasbalg etc.)
- Reserve accu's
- Acculader
- Div. kleine accesoires (SD kaartjes, lenscovers, close-up lensje, filters, etc.)

Verder moet er de mogelijkheid zijn om er een monopod (Manfrotto) of tripod (nog aan te schaffen) aan te hangen

Ik was gisteren even bij de Macro en zag daar de Vanguard uprise 43. Het leek me een heel handige tas, alleen weet ik niet of het over 1 schouder dragen problemen gaat opleveren.
Wat zijn de ervaringen van anderen hiermee ?

• Budget
In pricipe geen limiet, maar het moet natuurlijk geen € 500 kosten :P

• Opmerkingen
De Minolta AF 500 Reflex is nogal een "dikke" lens; bij de Vanguard tas paste die volgens mij alleen bovenin de tas, niet in het compartiment waar normaal de lenzen etc. in gaan. Ook zou het fijn zijn als het mogelijk is, naast de A55, de KM A2 ook mee te kunnen nemen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Laatst online: 07-10 17:51
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe tas.
Het volgende moet er in kunnen: Canon 550D, de 18-55mm kitlens en een 55-250 mm lens en wat kleine meuk. Ik vind de tassen van National Geographic erg leuk. Vooral de Medium Holster (NG A2210), alleen deze is denk ik te klein (uiteraard is zelf passen met de gear handig, alleen nog geen winkel gevonden dicht in de buurt waar dat kan). Zijn er nog meer fabrikanten die dit soort tassen maken? NG heeft wel grotere tassen maar die worden mij te duur (NG A2540 voor 100 euro) en ook minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElisabethM schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:35:
Ik heb enige tijd geleden de National Geographic-cloon-tas van Dealextreme gekocht. Ik ben er erg blij mee.
[afbeelding]
De tas is niet groot, en zelfs klein te noemen. Hij is kleiner dan dat het lijkt op de plaatjes van DX. Maar als je een niet al te grote dslr hebt of een evil-camera hebt, is deze perfect. Heel erg veel vakjes en daardoor voldoende ruimte om ook een extra lens mee te nemen en al je geheugenkaartjes, extra batterijen, filters, telefoon, gps-ontvanger en dergelijke. En mijn portemonnee past er ook nog eens in. Er paste zelfs ook nog een reisgids bij.
Groot voordeel is dat de tas er tenminste niet zo als een cameratas uitziet. Ik heb er zelf een week in Rome mee rondgelopen en dat beviel prima.

En dat voor iets meer dan 20 euro!
Ik heb deze cadeau gekregen. :) Best een fijne tas voor weinig. Al mijn spullen kunnen erin zelfs met oplader en kabeltjes. De kwaliteit is volgens mij ook wel redelijk (maar niet waterdicht schat ik zo). Ik ben er erg blij mee in ieder geval. De E-PL1 met VF-2 erop past er ook nog wel in, maar dan wordt het in de diepte al wat krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Op eBay zie je vaak replica's van de bekende Domke, Billingham, Nat Geo, etc. modellen, of in ieder geval hierdoor geinspireerd. Iemand hier ervaring mee en is er wat te zeggen over de kwaliteit? Dit is maar een voorbeeldje, er zijn er tientallen, zo niet honderden. http://cgi.ebay.com/Profe...4aaab6f4b6#ht_5460wt_1141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 20:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aangezien mijn apparatuur de Lowepro Stealth Reporter D100 AW een beetje begint te ontgroeien en ik voor een aanstaande vliegreis een tas wil hebben waarmee ik zowel mijn fotospullen als mijn laptop kan meenemen maar eens gaan zoeken naar een rugzak of rolkoffer die aan die eisen voldoet.

Uiteindelijk uitgekomen bij de Lowepro Pro Runner x350 AW, ik geloof een redelijk nieuw model. Inmiddels is ie binnen en ik kan al mijn spullen er mooi in kwijt.

Het is een rugzak/rolkoffer combi. Nadeel is wel dat de rolkoffer constructie (waarin je ook de schouderbanden kan wegstoppen) hem wat dik maakt in verhouding tot de hoeveelheid pakruimte. Daardoor ligt het zwaartepunt als je hem als rugzak draagt ook wat ver van je rug af. Maar het ging mij meer om de kofferfunctie dan de rugzakfunctie, dus daar heb ik niet zo'n last van.

Van binnen is het de standaard constructie met een kuip met zelf in te delen vakjes voor al je camera gear. De voorklep is voorzien van de nodige kleine vakjes voor geheugenkaartjes, batterijen, doekjes, pennen etc.
In de voorklep kan je ook een 15" widescreen laptop kwijt. Ter bescherming zit daar een uitneembare laptop sleeve in die je dus ook los kan gebruiken of thuis kan laten om ruimte te sparen.

Voor foto's zie de Lowepro site, mocht iemand specifieke vragen hebben of foto's willen zien van de indeling, geef maar een gil :)

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 07-05-2011 11:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebonite
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2021

Omdat ik meerdere objectieven heb die ik mee wil nemen als ik op pad ga en mijn huidige fototas is nu te klein en daarbij niet makkelijk is om te dragen zonder dat ik last krijg van mijn schouders/nek.

• Wat voor tas je wil

Een goedpassende kwalitatieve rugtas.

• Wat erin moet passen

EOS 7D; 100-400 mm L objectief; 17-55 mm L objectief F2.8; 100 mm Macro objectief 2.8; Statief

http://www.kata-bags.com/...?Version=photo&p_Id=19779

http://www.kata-bags.com/...?p_Id=19780&Version=Photo

Ik neig meer naar de tas van de laatste link.
Andere merken mag ook als jullie het weten. :P

• Budget

Het moet geen 300+ euro kosten, lager mag altijd mits kwaliteit goed is.

• Opmerkingen

Geen schreeuwerige tas met flashy logo's of emblemen met kijk kijk wat ik heb... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Die kata 220 is wel heel erg huge, dan zou ik ook die laatste kiezen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-10 11:23
Ik heb een Tamrac Adventure 7 Fijne tas maar na 5 dagen een track mee lopen loop je tegen zijn beperkingen aan:
- Weinig "extra" ruimte boven in. past eigenlijk net niets in. mis met name A4 formaat.
- Waterdicht? ook geen condoom om er overheen te doen.
Daarnaast mis ook een "snelle" pak manier/open doen.

Toen ik deze tas kocht wilde ik eigenlijk al een shockproof tas. die was er toen niet echt. (weet eerlijk gezegd niet meer waarom ze hem "niet hadden")

• Wat voor tas je wil
Ik wil: Een rugdrager met ventilatie zoals bij deze tas:
Genoeg bergruimte als bij een trekkersrugzak,
Maar dan onderin(?) een harde behuizing zodat ik hem mee kan nemen met Mountbike, Snowboarden, gewoon kunnen raggen zonder over me camera zorgen hoeven te maken.
En dan ook nog eens dat ik hem via de "buitenkant" snel kan makken.

• Wat erin moet passen
- Canon 40D Met 1 lens (10-22 of 17-55)
- 1x extra lens (70-200)

Dat is dus het probleem, gewoon niet.
Shockproof / harde behuizing tassen. zijn er niet echt. heb van die "koffers" waar je banden aan vast kan maken en dan heb je een "rugtas".

Trekker rugzakken, dan is je hele tas gevuld met camerazooi en dat wil ik ook niet.

• Budget
In pricipe "geen limiet", maar ik ben dus niet bepaald rijk genoeg om een custummade tas kunnen laten maken.

• Opmerkingen
Ik ben dol op extra zakjes en touwtje en haakjes enz. waar je alles in kan steken en proppen.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige persoon ben met deze behoefte en eisen aan een tas. maar ik zoek volgens mij gewoon verkeerd.

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Je moet deze maar is bekijken, heeft een air systeem en volgens de reviewer een vrij harde plastic onderkant.
http://www.cambags.com/ba...-up-rise-46-backpack.html
Er is ook een grotere versie.
http://www.cambags.com/ba...-up-rise-48-backpack.html

Prijzen rond de 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
@Benjamin: Bedankt voor de replay en heb ze ook uit gebreid zitten bekijken. Maar ook deze tassen zijn weer "teveel" foto tas en dus een tussen oplossing.
De bodem is van harder plastic. maar op youtube is te zien dat het erg makkelijk mee buigt (soms is meebuigen goed)
En de ruimte bovenin is zeer geschikt voor extra spullen. Maar je moet extra ruimte "maken" door de dividers creatief wat op te rekken. Maar ik zoek liever een aparte ruimte.
En ook de "extra" ruimte die je kan creëren door "op-te-ritsen" is heel mooi, maar dat geld alleen voor onderin, waar dus je camera zit en daar zoek ik geen extra ruimte.

Ik zoek echt een "drager" rugzak waar een hard fotocompartiment in zit.
Geen Fototas waar je ook mee kan gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dan weet ik het ook niet, ik heb verder ook niets kunnen vinden.

Zou het niet een idee zijn om de juiste tas te kopen en dan zelf de opvulling te maken voor je spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BroederM: ik heb precies hetzelfde leed (met dezelfde tas) en ben momenteel aan het kijken naar de tassen van Clik-Elite: http://clikelite.nl/

Ik woon in de UK en helaas kan ik de tassen nergens bekijken, maar in NL zijn er een aantal shops met voorraad. Laat me weten als je wat moois vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
@Mig29: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Precies wat ik zoek!

Heb zelf nu keuze uit 3 modellen:

Probody sport
Met zij ingang.
Alleen beetje onduidelijk hoe het harnas en ventilatie op de rug precies zit.
€160,00

CE403 Nature
Geniaal met statief in de rugzak verwerkt (vraag me af hoe goed dit werkt maar toch)
Alleen geen zij ingang.
€200,00

Hiker 65
Wederom met statief in de rugzak.
Super groot ding is echt een hiker.
€240,00

Ben alleen nog onzeker over stevigheid, hier maken ze zelf veel ophef over. en spreken over "super padded inside" maar hoe "super" dit is wil ik wel even zien eerst.
En de prijzen liegen er ook niet om.
Maar ga zeker wel opzoek! bedankt Mig29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 23:46
http://fstopgear.com/en/product/mountain/loka
Misschien moet je ook daar eens naar kijken, heeft ook een frame.
(en is een stuk mooier :+ )
Prijzen zijn ongeveer gelijk (bij Cameranu)

[ Voor 25% gewijzigd door andyy op 16-05-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:01:
@BroederM: ik heb precies hetzelfde leed (met dezelfde tas) en ben momenteel aan het kijken naar de tassen van Clik-Elite: http://clikelite.nl/

Ik woon in de UK en helaas kan ik de tassen nergens bekijken, maar in NL zijn er een aantal shops met voorraad. Laat me weten als je wat moois vindt :P
Ik ben nog steeds een review van de ClikElite Countrejour schuldig. Dit weekend voor het eerst op pad gegaan met die tas inclusief de EOS 7D en 3 lenzen, water, jacket en bammetjes. Hij heeft zijn beperkingen (je moet denk ik niet veel langer dan 1.82 m zijn), maar verder is het qua comfort helemaal prima. Omdat de opening voor mij aan de "verkeerde" kant zit maak ik nog wel eens de fout om via de verkeerde schouder mijn tas te pakken, maar dat kan ik de tas niet verwijten :).

Als het me lukt zal ik deze week nog een review plaatsen, dan zal ik dat hier ook posten.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 17-10 12:15
EXX schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:43:

• Wat voor tas je wil
Liefst een slingbag of anders in ieder geval een backpack, daarnaast niet té groot.

Ik was gisteren even bij de Macro en zag daar de Vanguard uprise 43. Het leek me een heel handige tas, alleen weet ik niet of het over 1 schouder dragen problemen gaat opleveren.
Wat zijn de ervaringen van anderen hiermee ?
Wat jij mee wilt nemen lijkt mij in een slingbag vragen om rugklachten. Vraag je verder 's af wat bij je stijl past. Een slingbag geeft gemak ten koste van draag comfort.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Iemand ervaring met de Crumpler Master Delhi 230?
Zo op de foto's ziet hij er erg chique en neutraal uit :)

Afbeeldingslocatie: http://www.factoryprices.nl/images/cat/11257/Crumpler%20Master%20Delhi%20230%20Schoudertas.jpg

Hij moet een 5DII met een 24-70 f/2.8 erop kunnen huisvesten en een losse 16-35 f/2.8II en Speedlite 580EXII
Volgens de papieren zou het moeten passen (De hoogte van de binnenkant is 20.5cm en de hoogte van de 5D+24-70 is ook rond en nabij de 20.5.

Maar zijn die binnenmaten echt effectief bruikbaar voor je spullen, of gaat daar nog iets vanaf :P
Helaas is er hier geen enkele winkel in de buurt die deze tas op voorraad heeft, dus even gaan passen schiet ook niet op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Crumpler gebruikt altijd aardig wat padding, houdt daar rekening mee. Maakt ze wel steviger dan bijv. Domke tassen, maar je offert er dus wel ruimte voor op. Foka Rotterdam heeft aardig wat Crumpler-tassen vaak voor een goed prijsje, en CameraNU ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
jvdgeest schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:49:
Crumpler gebruikt altijd aardig wat padding, houdt daar rekening mee. Maakt ze wel steviger dan bijv. Domke tassen, maar je offert er dus wel ruimte voor op. Foka Rotterdam heeft aardig wat Crumpler-tassen vaak voor een goed prijsje, en CameraNU ook wel.
Dat is zeker iets om rekening mee te houden, thnx!

Crumpler staat niet meer op de website van Foka? CameraNu is wat ver weg, ik woon bij Rotterdam in de buurt :+

Zal komend weekend eens langs Kamera Express rijden, die hebben de tas ook in het assortiment. Zal toch echt even moeten passen voor ik hem bestel denk ik zo :)

[ Voor 4% gewijzigd door leonvw op 16-05-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Hmm, vreemd, ik had er voor 2 maand terug nog een tas gekocht en hun winkel/website stond er vol mee. Jammer.. KE is dan wel een alternatief voor je. Ik zou hem ook eerst even uit proberen, je weet maar nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 17-10 12:15
KE (ja mensen, let op, ik ga wat goeds schrijven over die winkel) heeft op de 1e verdieping een enorm assortiment tassen. Staan ook een paar tafels. Het is er vaak niet druk dus je kan op je gemak een tas passen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1 ... 4 ... 31 Laatste