Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
past er in dat achtervak over de lengte, een collegeblok?

edit: nevermind, had niet goed gekeken, kan niet.

[ Voor 31% gewijzigd door douPel op 22-12-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElisabethM schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:35:
Ik heb enige tijd geleden de National Geographic-cloon-tas van Dealextreme gekocht. Ik ben er erg blij mee.
[afbeelding]
De tas is niet groot, en zelfs klein te noemen. Hij is kleiner dan dat het lijkt op de plaatjes van DX. Maar als je een niet al te grote dslr hebt of een evil-camera hebt, is deze perfect. Heel erg veel vakjes en daardoor voldoende ruimte om ook een extra lens mee te nemen en al je geheugenkaartjes, extra batterijen, filters, telefoon, gps-ontvanger en dergelijke. En mijn portemonnee past er ook nog eens in. Er paste zelfs ook nog een reisgids bij.
Groot voordeel is dat de tas er tenminste niet zo als een cameratas uitziet. Ik heb er zelf een week in Rome mee rondgelopen en dat beviel prima.

En dat voor iets meer dan 20 euro!
Dat is wel een heel mooie tas. Die houden we even in het achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb net via Boom een Vanguard up-rise 22 binnengekregen. Ik heb een A-55 met Tamron 17-50. En er is nu nog ruimte genoeg voor een flitser en nog een extra lens. Daar kan ik voorlopig wel mee verder.

Ziet er mooi en solide uit. Ook aantal extra vakjes voor accu en mediakaart. Stevig handvat en goede schouderband.

Alleen de clipsluiting begrijp ik niet zo goed. Die had ik eigenlijk aan de andere kant verwacht.

Was bij Boom nu 45,- toch snel 20,- goedkoper dan elders.

Maar lijkt me verder een prima tas om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Die Vanguard up-rise 22 is een goeie! Kwam bij het opzoeken toen ook de up-rise 28 tegen, maar kan die nergens vinden online.

Uiteindelijk moet erin komen:
canon 550d
18-55 kitlens
sigma 70-300
macrolens (welke weet ik nog niet)
los spul, extra accu, lader...

Ik ben bang dat de Vanguard up-rise 22 dan wat klein is.
Zit nu te twijfelen tussen een tamrac system 2 of 3 (2 lijkt me ook te klein) en de Vanguard up-rise 28.
Mijn voorkeur gaat naar de Vanguard. Hij is platter en de camera gaat er verticaal in ipv horizontaal. Ik kan die alleen dus nergens vinden. Is er verder verschil tussen deze tassen, kwaliteit, of iets dat ik heb gemist? Heeft iemand hier een alternatief voor? Budget is max 80 euro.

Nadeel is dat ik voor beide tassen geen mogelijkheid zie om een statief mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ff bij de Crumpler-shop in Den Haag langs geweest en met een paar minuten stond ik weer buiten met een Company Gigolo 7500. Erg mooie tas en niet te groot. Kan er genoeg spullen in kwijt. Helemaal blij mee. Ik zal één dezer dagen wel een foto posten met m'n handel er in. Alleen nog steeds wachten op m'n bestelde E18-200 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:13:
[...]

Dat is wel een heel mooie tas. Die houden we even in het achterhoofd.
Voor je hem eventueel gaat kopen, moet je wel even bedenken of jouw camera gaat passen, want zo groot is ie dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
lol, hoe kan je dat nou zeggen? :9

Feli met je tas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
douPel schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:14:
Die Vanguard up-rise 22 is een goeie! Kwam bij het opzoeken toen ook de up-rise 28 tegen, maar kan die nergens vinden online.

Uiteindelijk moet erin komen:
canon 550d
18-55 kitlens
sigma 70-300
macrolens (welke weet ik nog niet)
los spul, extra accu, lader...

Ik ben bang dat de Vanguard up-rise 22 dan wat klein is.
Zit nu te twijfelen tussen een tamrac system 2 of 3 (2 lijkt me ook te klein) en de Vanguard up-rise 28.
Mijn voorkeur gaat naar de Vanguard. Hij is platter en de camera gaat er verticaal in ipv horizontaal. Ik kan die alleen dus nergens vinden. Is er verder verschil tussen deze tassen, kwaliteit, of iets dat ik heb gemist? Heeft iemand hier een alternatief voor? Budget is max 80 euro.

Nadeel is dat ik voor beide tassen geen mogelijkheid zie om een statief mee te nemen?
ik heb zelf de up-rise 58 welke een stuk groter is maar voor mij ook handig is voor het meenemen van een laptop..

mocht je daar nog plaatjes van zoeken staan die wel op mijn flickr...

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 weken geleden heb ik de dA PRO Camera Bag besteld (van deviantART). Zoiets is altijd een beetje een gok, vooral als je de tas niet eerst een keer zelf kan bekijken, aanraken, desnoods body passen..

Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.net/fs51/o/2010/355/3/4/34df1a2ab68156c2e8748b48694f36b1.jpg Afbeeldingslocatie: http://fc03.deviantart.net/fs71/i/2010/222/f/f/ff6ff0a5e213d71ecce4e49bbacf5ff0.jpg Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.net/fs70/i/2010/222/2/2/22cd4c3268cac781343dc410523dd886.jpg

En ik moet zeggen, ik ben er zeer tevreden over.. Op 1 klein puntje na: Mijn 5dII is dus te groot voor de tas!!! Bingo! :(

(Gelukkig had ik een Lowepro Slingshot bij mijn oude cam en heb ik de tassen kunnen omwisselen.)

Maar, mocht je op zoek zijn naar een tas van dit formaat en een niet al te grote body hebben is de dA PRO bag een echte aanrader. Als ik de tas met mijn Slingshot vergelijk zijn alle vakjes net even wat toegankelijker en zeker de camera bovenin is echt een verbetering t.o.v. de Slingshot constructie. Voor iedereen een aanrader als je een klein tasje zoekt om alleen het broodnodige mee te slepen (body+lens, extra lens, flitser, filters, noem zelf nog wat willekeurige kleine dingetjes)

Sorry, even geen eigen foto's... En ja ik weet het *schaam schaam*, dat noemt zich dan een -hetzij amateur- fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
angel00008 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:36:
[...]

ik heb zelf de up-rise 58 welke een stuk groter is maar voor mij ook handig is voor het meenemen van een laptop..

mocht je daar nog plaatjes van zoeken staan die wel op mijn flickr...
ik denk dat dat te groot wordt en wil een schoudertas, maar ik ben wel benieuwd waar jij je vanguard gehaald/besteld hebt? Ik kan op internet niets vinden en vanmiddag utrecht doorgeslenterd en 1 zaakje gevonden waar ze 1 model hadden. Vind het tassenaanbod bij fotozaken uberhaupt magertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
douPel schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:04:
[...]

ik denk dat dat te groot wordt en wil een schoudertas, maar ik ben wel benieuwd waar jij je vanguard gehaald/besteld hebt? Ik kan op internet niets vinden en vanmiddag utrecht doorgeslenterd en 1 zaakje gevonden waar ze 1 model hadden. Vind het tassenaanbod bij fotozaken uberhaupt magertjes.
bedoel je niet de uprise-48? hoewel ze volgens hun website dit model niet hebben, kan ik je aanraden
om eens op bezoek te gaaj bij k-piep-express, hier kan je terecht voor een hele verdieping vol met tassen.

Ik heb trouwens net een rugtas (Lowerpro Primus AW) kado gekregen voor kerst, helaas heeft ie geen laptop vak, wat voor mij een must is omdat ik vaak vlieg. Erg jammer, vind het een mooie tas maar ik heb al 2 andere tassen voor gewoon gebruik (Domke FX5C, ThinkTank Urban Disguise 35) nu kan ik em te koop zetten...maar voel me dan een beetje schuldig :|

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:24:
2 weken geleden heb ik de dA PRO Camera Bag besteld (van deviantART). Zoiets is altijd een beetje een gok, vooral als je de tas niet eerst een keer zelf kan bekijken, aanraken, desnoods body passen..

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

En ik moet zeggen, ik ben er zeer tevreden over.. Op 1 klein puntje na: Mijn 5dII is dus te groot voor de tas!!! Bingo! :(

(Gelukkig had ik een Lowepro Slingshot bij mijn oude cam en heb ik de tassen kunnen omwisselen.)

Maar, mocht je op zoek zijn naar een tas van dit formaat en een niet al te grote body hebben is de dA PRO bag een echte aanrader. Als ik de tas met mijn Slingshot vergelijk zijn alle vakjes net even wat toegankelijker en zeker de camera bovenin is echt een verbetering t.o.v. de Slingshot constructie. Voor iedereen een aanrader als je een klein tasje zoekt om alleen het broodnodige mee te slepen (body+lens, extra lens, flitser, filters, noem zelf nog wat willekeurige kleine dingetjes)

Sorry, even geen eigen foto's... En ja ik weet het *schaam schaam*, dat noemt zich dan een -hetzij amateur- fotograaf
Lijkt me een mooie tas, ik zie alleen een nadeel, de plaatsing van de camera. Bevalt me maar niks dat de camera op die plaats moet, lijkt me erg gevoelig voor dieven eerlijk gezegt. Kan natuurlijk ook wel weer handig zijn

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:03

BaasG

Spiral out. Keep going

Ik was op zoek naar een vervanger voor mijn Nanue Pro Military Alpha. De Naneu bleek te klein voor mijn rug (ben zelf 1.90) en ook over het volume van de tas was ik niet helemaal tevreden. Zo paste er geen A4 in zonder te vouwen, en na een lunchpakket met drinken paste een extra jas er niet meer bij. Bij lange wandelingen zat de tas net te boven mijn heupen, en de heupgordel kwam niet lager dan mijn sixpack/bierspieren. Op zoek dus naar iets nieuws.

Eisen voor de tas:
* moet een rugzak zijn (duhuh)
* moet een Nikon D200 + 17-55 + 70-200 + 1.4 extender (+ mogelijke iets nieuws) in kunnen
* graag het fotogedeelte via de rugzijde toegankelijk
* moet nog meer in zoals eten/drinken, extra jas, poncho (voor de lange wandel-foto dagen)
* lang genoeg voor mijn rug
* moet als handbagage mee het vliegtuig in mogen -> dus ook niet te zwaar..

Eerste kanshebber was de Burton Zoom Pack
Inmiddels de derde of vierde versie sinds ik op zoek ben. Waarom niet geworden? Ik kon de Burton niet echt vinden in NL, en het niet-foto-gedeelte leek me niet zo heel groot..

Tweede kanshebber was de Lowe Pro Primus AW
Handige zijflap om je camera eruit te halen zonder de tas van je rug te halen, maar volgens verschillende reviews waarschijnlijk te klein voor de D200 + 17-55... Wel inclusief regenhoes, maar aan de zware kant met bijna 3 kg. Uiteraard voorzien van Lowe Pro padding: VEEL, naar mijn mening meer dan genoeg. Nu ook weer mijn twijfels over het niet-foto-gedeelte...

Derde kanshebber: Kata 3n1-30
3 type tassen in 1: rugzak, sling en X-rugzak. Foto-opening niet op de rugzijde en dus 'makkelijk' toegankelijk. Extra ruimte ook niet al te groot volgens mij.

Uiteindelijke winnaar: F-stop Loka
Afbeeldingslocatie: http://cdn.fstopgear.com/images/stories/product-studio/mountain/Loka/loka_whitebg.jpg
37 liter ski/hike rugzak, grote flap op de rug, los foto compartiment (ICU), aluminium frame, lang genoeg voor mijn rug -> heupbanden zitten waar ik ze wil hebben, mag in het vliegtuig mee als handbagage, <2 kg, de nodige bergvakjes en bevestigingspunten voor extra gear.
De ICU is in verschillende maten verkrijgbaar:
* Small (genoeg voor mijn gear)
* Medium (extra lens erbij)
* Large (ongeveer Small + Medium)
* X Large (de hele rugzak voor foto gear)
Ja, deze tas heeft ook minpunten: regenhoes is een optie (wel op te bergen in de onderkant) en het is niet het goedkoopste merk: tas zelf is 200 euro, ICU small begint bij 60 euro...

Eind oktober had ik de keuze gemaakt voor de Loka, maar deze was nog nergens verkrijgbaar in NL. Daarom bij F-Stop zelf besteld, maar ik was net te laat: voorraad was net op het werd een backorder. Netjes op de hoogte gehouden door de account manager over hun volgende container met tassen, en hoe die tijdens Thanksgiving bij US Customs heeft staan wachten. 2 weken geleden was de tas dan eindelijk bij mij thuis en bij de eerste wandeltochten is die goed bevallen, draagt lekker en er kan een berg extra meuk in naast mijn foto gear :)

Inmiddels is de tas ook in NL verkrijgbaar :+ o.a. bij CameraNU.

member of the Dark side: black Nikon gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Wow, dat is een HELE mooie tas. Zelfs met die Large ICU heb je nog een nette ruimte voor wat andere spullen, en hij lijkt helemaal niet zo groot aan de foto's te zien. Zal wel duur worden met zo'n large ICU, dus voor mij jammer genoeg geen optie, maar als ik de centen had zou ik het wel weten! :)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:52
Ik ben op zoek naar een camera tas voor mijn Sony Nex-3 met 18-55mm lens. Ik ben al enkele interessante tegen gekomen, maar ze mogen van mij nog allemaal iets kleiner, er hoeft namelijk echt niet meer in te kunnen dan de body+lens+2de accu. Iemand een ideetje?:

Degene die ik ben tegen gekomen:

Lowepro - Edit 120
Afbeeldingslocatie: http://bkcamerahouse.com.au/images/lowepro_edit_120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/v3izxj.jpg

Sony LCS-X20
Afbeeldingslocatie: http://i.rozetka.com.ua/goods/1278/1278491.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i129.photobucket.com/albums/p216/bluexyx/LCS-X20/X20_6.jpg?t=1249696149

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cornelisjuh schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 08:46:
[...]

Lijkt me een mooie tas, ik zie alleen een nadeel, de plaatsing van de camera. Bevalt me maar niks dat de camera op die plaats moet, lijkt me erg gevoelig voor dieven eerlijk gezegt. Kan natuurlijk ook wel weer handig zijn
Als je het zo bekijkt is het zowel een voordeel als een nadeel ja... Bij de Slingshot valt namelijk de halve inhoud er bijna uit als ik mijn camera wil pakken, terwijl bij de PRO Bag alles netjes blijft zitten en ik enkel mijn camera eruit trek. Maargoed, als ik hem zelf makkelijk kan pakken kan een ander dat ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Terryb47 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:49:
[...]

bedoel je niet de uprise-48? hoewel ze volgens hun website dit model niet hebben, kan ik je aanraden
om eens op bezoek te gaaj bij k-piep-express, hier kan je terecht voor een hele verdieping vol met tassen.
waar zit die zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Capelle a/d IJssel O-) het is zeker de moeite waard om daar eens naar toe te rijden, ook met ov goed te bereiken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
douPel schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:04:
[...]

oei daar vraag je me wat..
het is inmiddels alweer een tijd geleden maar kwa tassen kan ik cameraland in alkmaar aanraden en ik geloof dat ik mijn vanguard vandaan heb gehaald bij kamera-express

tas is inderdaad wel aan de grote kant maar daarintegen past er een 15'' laptop in 2 bodies en flink wat lenzen + ruimte voor nog wat klein spul zoals eten/drinken en heeft deze een houder voor een statief (maar dan loop je echt scheef :+)

[ Voor 3% gewijzigd door AjDuLion op 28-12-2010 09:30 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Als ik het goed heb past in de Vanguard 46 ook een laptop en deze is stuk kleiner dan de 48. Meer te vergelijken met de 45. Zelf heb ik de Vanguard Up-Rise 45 en 48, waarvan de 48 alleen gebruikt word voor reizen. (als MBP en extra's mee gaat)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Pas een compactere tas gekocht omdat niet altijd alle gear mee moet, eisen waren niet te zwaar, heupgordel en stevig, zodat ik er ook gerust mee kan gaan skiën. Niet elke dag, want daarvoor neem ik gewoon een compact camera, maar een dagje met zon+ontspannen skiën+ groothoek met pola filter geeft natuurlijk een veel mooier resultaat ;)
Maargoed, uiteindelijk gekozen; pricewatch: Kata 3N1-20 Sling BagPack

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4sC7h7TPWwEH1kjjGUCNIIV9/full.jpg
Zonnekappen onderin gedaan, het deel waar de lens zit is niet gemaakt voor een 77mm lens+ zonnekap Door zijn gewicht gaat hij dan ook hangen, nu rust hij met de lens een beetje op de zonnekappen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GBeB3msN6I2LxMhJuKccuYek/full.jpg
Dit vind ik nog steeds een apart iets, even wennen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZWg9fwgWQ74eDGjGOpB6yBxz/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w9U15ehlKmuhiWLzypAyUhms/full.jpg
Flapje opzij, en vervolgens kan ik bij de 70-200

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nM1MOYpq2EzIRMW6s5R7bS5A/full.jpg
Voldoende opbergruimte voor eten etc.

Voordelen:
+ ruim genoeg voor grote dSLR met lens en 1 a 2 extra lenzen.
+ Mooi vierkant opbergvak
+ Slingshot of rugtas, zelf te kiezen
+ Camera op 2 manieren er dus uit te pakken
+ Etui voor geheugenkaarten uitneembaar
+ regenhoes
+kunstof plaatjes in de tussenschotten en de voorkant die met skieen de val hopelijk opvangen

Nadelen:
- Vaste indeling, het T-stuk waar je de camera steekt heeft wel klittenband, maar dat kan je maar op 1 plek in de tas plakken. Ik zie dat bij alle tassen die ik in mijn handen gehad heb. Waarom? Op die manier kan de camera niet met de lens naar beneden in de tas. Mooier zou zijn als de hele onderkant klitteband is, dan ben je veel flexibeler.
-Daarop verdergaand, kan de T-vorm voor bepaalde camera-lens combi slecht passen, waardoor de boel er zo slapjes bij hangt of strak zit met lenskap er op
- 3 grote lenzen zal lastig passen
- Ritsen kunnen open kruipen, al weet ik niet of dat in de praktijk snel gebeurd. Ritsen die je niet opent kun je natuurlijk met een sleutel-ring aan elkaar maken zodat ze niet open gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intel_478
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-08 03:06
Beste,

Sinds ik een nieuwe dslr heb zoek ik een geschikte tas voor met name zuid-europa weercondities in de zomer (strand en stadjes) en bijbehorende jat-kans.
Daarom twijfel ik tussen de Flipside AW modellen van de Lowepro: 200, 300 of 400.

Wat erin moet passen is het volgende:
550D, 24-105 EF, 50 EF, 430EX II, Gorilla Zoom-SLR, 2 filters, een reserve accu en geheugenkaart en in de toekomst mogelijk een lange mono- of tri-pod.

Dit past waarschijnlijk met gemak in het kleinste model tas, .... maaarrrr... ik wil graag comfortabele hengsels over mijn schouders om er een hele dag mee te sjouwen terwijl ik transpireer in de zon bij 35 graden. Om diezelfde reden mag de tas ook niet onnodig zwaar zijn. Daarentegen moet er ook wat eten, drinken, zonnebril, reispapieren en dergelijke in de tas passen.

Bovendien wil ik dat mijn gear niet te los zit, waardoor het uit de vakjes valt en onderin de tas tegen elkaar komt. Bij alle rugzakmodellen is hier gevaar voor in mijn ogen. Kan iemand met ervaring met zulke tassen mij vertellen of dat waar is?

Misschien is mijn blik te beperkt? Zijn er andere merken met jat-veilige tassen en 2 schouderhengsels?

Graag ontvang ik jullie adviezen! Bvd!

Edit: overigens ben ik zelf bijna 2 meter, dat kan een factor zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door intel_478 op 29-12-2010 07:44 ]

• douPel
intel_478 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 07:27:
Beste,

Dit past waarschijnlijk met gemak in het kleinste model tas, .... maaarrrr... ik wil graag comfortabele hengsels over mijn schouders om er een hele dag mee te sjouwen terwijl ik transpireer in de zon bij 35 graden. Om diezelfde reden mag de tas ook niet onnodig zwaar zijn. Daarentegen moet er ook wat eten, drinken, zonnebril, reispapieren en dergelijke in de tas passen.

Bovendien wil ik dat mijn gear niet te los zit, waardoor het uit de vakjes valt en onderin de tas tegen elkaar komt. Bij alle rugzakmodellen is hier gevaar voor in mijn ogen. Kan iemand met ervaring met zulke tassen mij vertellen of dat waar is?

Misschien is mijn blik te beperkt? Zijn er andere merken met jat-veilige tassen en 2 schouderhengsels?

Graag ontvang ik jullie adviezen! Bvd!

Edit: overigens ben ik zelf bijna 2 meter, dat kan een factor zijn.
exactly what i am looking for! Maar heb t nog niet kunnen vinden. Morgen nog een poging in Almaar. Hou je op de hoogte.

Verwijderd

intel_478 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 07:27:
Beste,

Sinds ik een nieuwe dslr heb zoek ik een geschikte tas voor met name zuid-europa weercondities in de zomer (strand en stadjes) en bijbehorende jat-kans.
Daarom twijfel ik tussen de Flipside AW modellen van de Lowepro: 200, 300 of 400.

Wees niet bang dat je gear onder in de tas valt, de fotorugtassen hebben daar echt geen last van, de tussenschotjes zijn hoog en stevig genoeg om dit te voorkomen.
gebruik al jaren diverse fotorugzakken en heb nog nooit met dit probleem te maken gehad.

De flipside 400 is een goede keus, mooie ruime tas niet te zwaar en je kunt er nog wat extra in kwijt zoals drinken boterham ook een driepoot of monopod kan mee als je dat wilt.
fijne heupband en schouderbanden.
gebruik hem zef ook naar alle tevredenheid en hij zit echt niet altijd vol gestouwd ook met minder erin draagt hij prima.

• douPel
nou, ik heb genoeg gezocht en was er klaar mee. Uiteindelijk moeten er gewoon keuzes gemaakt worden. Ik had de Naneu C-700 ook op mijn lijstje staan en ben daarmee naar huis gegaan. Paste mooi binnen mijn budget. Geeft ruimte voor eventuele uitbreiding en bied me wat ik nodig heb (nadat ik wat eisen had geschrapt). Geen rugzak geworden dus, wel een mooie schoudertas.

@ Intel, ik ben benieuwd waar jij uiteindelijk voor kiest.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55

breinonline

Are you afraid to be known?

intel_478 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 07:27:Misschien is mijn blik te beperkt? Zijn er andere merken met jat-veilige tassen en 2 schouderhengsels?
Je zou eens bij Crumpler kunnen kijken. Die hebben ook fijne tassen die aan de rugzijde openen (zijn volgens mij de uitvinders ervan) :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Heeft niet echt iets te maken met een tasje, maar ik wist niet waar ik hem anders het beste kon plaatsen. Heeft iemand er tips voor een fijne nek en/of pols strap?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Via DM kreeg ik het verzoek om wat foto's te maken van mijn Dealextreme-tas. Ik post ze maar meteen hier op GoT zodat ook anderen kunnen zien hoe deze tas eruit ziet.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5088/5316061306_05789c8f82_m.jpg

Hieronder zie je dat er een dslr inpast die niet al te groot is. Heel handig zijn de voorvakjes waar je je kaartjes, batterijen, telefoon e.d. inpast:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5161/5316060566_9aacb46e95.jpg

Er past een lens naast en eventueel nog wat andere dingen erbij. In het vak erachter past een niet al te grote reisgids, maar daar kan ook je portemonnee in. Het gewatteerde vak waar je camera zelf inpast, is verplaatsbaar. Het kan dus in het midden of aan de andere kant. Je kan het er ook uithalen:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5284/5316064424_db41d5ff87.jpg

Voordat je de tas dichtdoet, kan je het cameravak afsluiten met een rits:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5166/5315469465_d71486260f.jpg

Aan de achterkant zit ook nog een vak, ook daar past prima een portemonnee in of eventueel wat papier:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5009/5316062270_c8b130fd73_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:45

sapphire

Die-hard pruts0r

dank je! Handig dit te zien, het is namelijk een leuk uitziend en goeikoop tasje :)
Strider schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 23:57:
Heeft niet echt iets te maken met een tasje, maar ik wist niet waar ik hem anders het beste kon plaatsen. Heeft iemand er tips voor een fijne nek en/of pols strap?
Mwa niet gek gedacht hoor om het hier te zetten ;)
Persoonlijk ben ik erg tevreden met mijn Optech Pro loop strap.

[ Voor 70% gewijzigd door sapphire op 02-01-2011 17:19 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Ik ben erg tevreden met mijn DX-strap. Er staat 'Leather', maar het is Neopreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik heb zelf een Optech Pro strap en ben daar erg tevreden over. Ik heb geen last meer van een zere nek na een dag mijn camera met telezoom en flitser rond mijn nek te dragen :) Een hele verbetering tegenover de standaardstrap van mijn 450D :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 22:05
Heb gisteren van marktplaats de Lowepro Fastpack 200 gekocht. Fijne tas hoor! Alles past er prima in (d.w.z., niet alles maar wel mijn 60D, 70-200 4.0 IS, 17-40 4.0, 11-16 2.8, 50mm en bijbehorende zonnekappen (niet op de lens, maar los erbij). En dan heb ik het bovenvak over voor wat prullaria ;)

Enige wat ik jammer vind is dat de tas niet waterdicht is. De stof van de fastpack lijkt erg op de stof van de Crumpler tas die ik heb, die is wel waterdicht. Zou dat betekenen dat het vooral door de ritsen heen komt? Ik overweeg om er anders een stripje stof/nylon overheen te laten naaien (over de rits), zodat het water daar niet tussendoor komt... (eigenlijk dus net zo als bij de crumpler (Fatboy) serie.

EDIT: Bedankt voor het verplaatsen @ moderator :)

[ Voor 4% gewijzigd door Valorian op 04-01-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
Valorian schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:15:
Offtopic.. Heb gisteren van marktplaats de Lowepro Fastpack 200 gekocht. Fijne tas hoor! Alles past er prima in (d.w.z., niet alles maar wel mijn 60D, 70-200 4.0 IS, 17-40 4.0, 11-16 2.8, 50mm en bijbehorende zonnekappen (niet op de lens, maar los erbij). En dan heb ik het bovenvak over voor wat prullaria ;)

Enige wat ik jammer vind is dat de tas niet waterdicht is. De stof van de fastpack lijkt erg op de stof van de Crumpler tas die ik heb, die is wel waterdicht. Zou dat betekenen dat het vooral door de ritsen heen komt? Ik overweeg om er anders een stripje stof/nylon overheen te laten naaien (over de rits), zodat het water daar niet tussendoor komt... (eigenlijk dus net zo als bij de crumpler (Fatboy) serie.
Hmm ik heb er ook een, en die is al meerdere keren goed nat geworden (regen/sneeuwbui). Toch was de inhoud niet nat en heb k de tas gewoon goed laten drogen. Tja, ik zou hem niet onder dompelen, maar regen en sneeuw moet toch kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Zandpad schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:18:
[...]

Hmm ik heb er ook een, en die is al meerdere keren goed nat geworden (regen/sneeuwbui). Toch was de inhoud niet nat en heb k de tas gewoon goed laten drogen. Tja, ik zou hem niet onder dompelen, maar regen en sneeuw moet toch kunnen?
Nice. Dat zou relaxed zijn. Ik ben straks naar Maleisië, daar verwacht ik af een toe zo'n rain-shower tegen te komen. Zou die daar ook tegen bestand zijn? Misschien nog even testen onder de douche...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
Valorian schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:36:
[...]

Nice. Dat zou relaxed zijn. Ik ben straks naar Maleisië, daar verwacht ik af een toe zo'n rain-shower tegen te komen. Zou die daar ook tegen bestand zijn? Misschien nog even testen onder de douche...
Geen idee, test het inderdaad even onder een douche. Desnoods kun je er nog een plastic zak overheen doen. Je hebt van die universele met trekkoordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf de Sling Strap Adaptor van optech die ik makkelijk kan vervangen door de optech polsstrap enkel het klipje van de sling losmaken en klip van de polstrap aan de camera koppelen en je kunt weer verder.
ben er erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb de Nikon Hand Strap II (op 1 of andere manier niet bij Nikon zelf te krijgen :) ). Zit en werkt erg goed. Vooral als er een zwaardere lens (17-55 of 70-200) op de body zit.
Het is alleen geen goede strap als je constant je camera neer wilt leggen om je hand vrij te hebben.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
Kan iemand me helpen met een grote rugzak die relatief klein camera gedeelte heeft?
Ik wil dit jaar op wat meer vakanties nemen van een paar dagen lang. Het lijk mij handig om gewoon 1 rugzak te hebben waar je je spullen in kunt meenemen. Voor de camera gedeelte hoeft er eigenlijk alleen maar een Canon 450D+15-85mm in. Heb meerdere rugzakken bekeken maar de non-camera gedeelte is vaak maar beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wil je ook een laptop mee? In dat geval is de Kata DR-467i een goede kandidaat. Maar ook bij deze valt het gedeelte voor andere opslag misschien tegen.

[ Voor 28% gewijzigd door Nordlys op 07-01-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
jvdgeest schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:11:
Wil je ook een laptop mee? In dat geval is de Kata DR-467i een goede kandidaat. Maar ook bij deze valt het gedeelte voor andere opslag misschien tegen.
Nee laptop gedeelte is niet nodig. Maar hij valt qua ruimte inderdaad wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Kan je dan niet beter een gewone (ruime) backpack nemen en dan zo'n camera bag insert erbij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
Terryb47 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 01:40:
Kan je dan niet beter een gewone (ruime) backpack nemen en dan zo'n camera bag insert erbij kopen?
Dat zou eventueel ook kunnen maar dan is de camera niet echt direct beschikbaar.
Heeft er iemand ervaring met de Clik Elite Hiker? deze zit er wel ruim uit en heeft een redelijke camera deel. :)

//Strike that. met een prijs van 280 euro valt hij buiten mijn budget.

[ Voor 11% gewijzigd door The System op 08-01-2011 05:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
sapphire schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:18:
dank je! Handig dit te zien, het is namelijk een leuk uitziend en goeikoop tasje :)

[...]

Mwa niet gek gedacht hoor om het hier te zetten ;)
Persoonlijk ben ik erg tevreden met mijn Optech Pro loop strap.
Oke bedankt, ik ben eigenlijk ook op zoek naar de volgende hand/pols strap:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/4ghlxk.jpg

Het is er 1 van een Canon Camcorder, maar ik heb hem helaas nog niet in de winkels kunnen vinden. Ik wil namelijk geen grote handstrap.

[ Voor 6% gewijzigd door Strider op 08-01-2011 11:29 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Heeft er iemand een goede tip voor een rugzak die gebruikt kan worden met skieen? Het budget is max 100 euro, snel toegang tot de camera bieden en de volgende dingen wil ik graag meenemen:

- Canon 450d met kitlens en grip
- Twee primes
- Voor de toekomst zoomlens (denk aan 70-200 f4)
- kabeltjes etc
- lunch

Ik heb gekeken naar de lowepro fastpack 200 maar die vind ik niet mooi, de tamrac aero 75 vind ik wel heel mooi maar heeft helaas geen heupband/borstband. Een laptop hoeft niet perse mee (mag wel), crumpler tassen vind ik niet mooi. Heb ik nog kandidaten over het hoofd gezien?

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:17
Zoek eens op ski in dit topic. Het is al een paar keer langs geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Dat had ik - uiteraard - al gedaan voordat ik de vraag stelde. De tassen die zijn besproken (tamrac/lowepro) in voorgaande "ski" posts noem ik ook in mijn post of vallen buiten het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

kijk eens naar dakine tassen ?

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Kheb zelf een Dakine Sequence. Kan opzich gebruikt worden met skieen, alleen stevig en veilig noem ik het niet. Je komt ook niet snel bij je gear, omdat je via de achterkant je tas moet openen. (beide Sequence en Mission Photo zitten boven 100 euro)

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Bedankt voor de tip, het grootste nadeel is toch wel dat ik dan niet snel bij de camera kan en dat weegt zo ongeveer het zwaarst. Ik kan verder goed skiën en als je je spullen mee hebt doe je toch net wat voorzichtiger. De afgelopen keer zat het in een heuptas die ik vervolgens in een eastpack had gestopt, dan merk je wel dat dat niet echt heel handig is. De heuptas alleen was helemaal een ramp :+

Ben nu serieus aan het overwegen om een tamrac aero te nemen en dan op een of andere manier een band eraan te zetten die de twee schouder hengels bij elkaar houd. Zoiets: http://www.strapworks.com/Side_Release_Straps_Belts_s/51.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer nodig toe aan een nieuwe tas, iemand ervaring met de Nikon ALM 2306BV Backpack tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
The System schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 05:28:
[...]

Dat zou eventueel ook kunnen maar dan is de camera niet echt direct beschikbaar.
Heeft er iemand ervaring met de Clik Elite Hiker? deze zit er wel ruim uit en heeft een redelijke camera deel. :)

//Strike that. met een prijs van 280 euro valt hij buiten mijn budget.
Ik wilde net dezelfde vraag gaan stellen. Ik ga van de zomer 2 weken de bergen in en zoek dus een goede tas voor eten, drinken, kleding, slaapzak etc en dan dus nog camera + 2 lenzen. Het is alleen helaas wel erg duur, misschien maar eens naar outdoor tassen gaan kijken en dan een andere bescherming voor de camera in de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intel_478
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-08 03:06
douPel schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:56:
...
@ Intel, ik ben benieuwd waar jij uiteindelijk voor kiest.
Heb gekeken naar de Crumpler backpacks die er mooi en vrolijk uit zien, maar de rugtassen die alleen aan de binnen/achterkant openen zijn een stuk duurder dan de Lowepro :/
Is de kwaliteit nog een reden om voor Crumpler te kiezen boven Lowepro?
Ik heb nu 2 kleine tasjes van Lowepro waar ik tevreden over ben (qua kwaliteit).

Tegen de tijd dat het mooi weer wordt ga ik de Lowepro Flipside 400 AW wel uitproberen om te kijken wat ik van die dikke heupband vind bij warme temperaturen.
Als dat tegenvalt wordt het (zoals het er nu voor staat) toch de Flipside 300, tenzij ik Crumpler de meerprijs waard vind natuurlijk...

Laat de zomer maar komen! 8)

[ Voor 28% gewijzigd door intel_478 op 13-01-2011 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55

breinonline

Are you afraid to be known?

intel_478 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 03:32:
[...]

Heb gekeken naar de Crumpler backpacks die er mooi en vrolijk uit zien, maar de rugtassen die alleen aan de binnen/achterkant openen zijn een stuk duurder dan de Lowepro :/
Is de kwaliteit nog een reden om voor Crumpler te kiezen boven Lowepro?
De meerwaarde van Crumpler vind ik persoonlijk dat de tassen zonder hoes waterdicht zijn. Ik heb er in de regen nooit problemen mee ondervonden (the Shrinkle gehad en nu een Karachi Outpost). Alle AW modellen van Lowepro hebben dan weer een losse hoes die je over de tas moet trekken, vind ik maar lastig.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 08:03
die zijn niet waterdicht, maar gewoon goed afgedicht. Dat is een aardig verschil

camera armor heeft goede waterdichte tassen. Die hebben mijn spullen al een paar keer gered op vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
M'n lowepro primus aw houdt in een regenbui zonder de regenhoes effectief net zo lang 't water buiten als m'n crumpler prettyboy rugzak. Met regenhoes natuurlijk nog langer.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Mi6 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:46:
die zijn niet waterdicht, maar gewoon goed afgedicht. Dat is een aardig verschil

camera armor heeft goede waterdichte tassen. Die hebben mijn spullen al een paar keer gered op vakantie!
Mijn Crumpler Daily Medium heeft een keer 2 tot 3 uur in een laag water van 2-3 centimeter gestaan zonder dat de binnenkant nat werd (laagste punt langs een zwembad, waar ik wat laat achter kwam). Dat valt in mijn boekje onder iets meer dan goed afgedicht. Ik zou overigens niet gaan zwemmen met de tas :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 10:11

Chiron

Moderator Discord
Nadeel van Crumpler vind ik dat ze ongelofelijk veel padding gebruiken, waardoor je hele lompe grote tassen krijgt met relatief beperkte binnenruimte. Mn Lowepro 400AW lijkt daarbij vergeleken wel een TARDIS, zo bizar veel als daar in past.

Waterbestendigheid zit bij beide merken wel goed. Lowepro heeft daarnaast bij sommige modellen een losse regenhoes, maar zonder hoes zijn ze al behoorlijk robuust tegen water.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Als ski tas heb ik gekozen voor de zwarte Tamrac aero 75. Mijn 450D past er ruim in, er kan makkelijk nog een grip bij. Verder zit er nu een kitlens met zonnekap en een 50 1.4 in. Ruimte genoeg voor een zoomlens aan de bovenkant en kan eventueel de kabels uit de onderkant eruit halen voor nog een keer die ruimte. Heb nog tussen schotjes over voor een andere inrichting.

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_Xx87pAqON6o/TTSjLqFuhHI/AAAAAAAABAA/3g4MTq1P74s/s640/P1010743.jpg

Voor het skiën heb ik van zogenaamde "tassenband" (a 2 euro) en een sluitknip (a 1 euro) een band gemaakt die de hengels samen houdt. Ben eigenlijk helemaal niet handig met dit soort dingen en daarom boven verwachting blij met het resultaat :)

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_Xx87pAqON6o/TTSjLk7_H-I/AAAAAAAAA_8/hHHHO2imnGw/s640/P1010742.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Kent iemand het merk ''Mantona". Het is een duits merk maar ik kan geen reviews vinden van de tassen. Ik vond deze voor 49 euro wel aantrekkelijk namelijk:

http://www.mantona.net/pr...ksaecke/mantona-trekking/

Ik vond wel deze test maar ik hoor graag meer ervaringen:

http://www.colorfoto.de/t...guenstig-1036250,923.html

En zou deze een beetje handig zijn voor op de motor? 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Saybia op 18-01-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
Onlangs ben ik van een kit met twee grote zooms naar een kit met 3 pancake primes gegaan. De 35mm moet nog vervangen worden door de 40mm, maar het idee is duidelijk denk ik. :)

Daarvoor zocht ik een kleine stijlvolle tas. Daarbij stuitte ik op de Stash reeks van Mari Forssell. Erg stijlvolle handgemaakte camera tassen. Ik heb de "Small DSLR camera bag - gray wool tweed" besteld. Als die binnen is, post ik wat foto's met en zonder camera.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodfellas schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:22:
Als ski tas heb ik gekozen voor de zwarte Tamrac aero 75. Mijn 450D past er ruim in, er kan makkelijk nog een grip bij. Verder zit er nu een kitlens met zonnekap en een 50 1.4 in. Ruimte genoeg voor een zoomlens aan de bovenkant en kan eventueel de kabels uit de onderkant eruit halen voor nog een keer die ruimte. Heb nog tussen schotjes over voor een andere inrichting.

[knip]
Vond dit zelf ook een erg mooie tas ook qua grote. Hij was alleen te klein voor wat ik er in kwijt wilde. Een DSLR body, 70-200mm, 24-105mm en eventueel nog een flitser en extra zoom lens (bijv. 17-40). Dat ging heel erg krap worden.

Ben uiteindelijk voor de Tamrac 3385 (Aero 85) deze is iets groter en daar past bijvoorbeeld de 70-200mm F2.8 beter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
-Mous- schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:06:
Onlangs ben ik van een kit met twee grote zooms naar een kit met 3 pancake primes gegaan. De 35mm moet nog vervangen worden door de 40mm, maar het idee is duidelijk denk ik. :)

Daarvoor zocht ik een kleine stijlvolle tas. Daarbij stuitte ik op de Stash reeks van Mari Forssell. Erg stijlvolle handgemaakte camera tassen. Ik heb de "Small DSLR camera bag - gray wool tweed" besteld. Als die binnen is, post ik wat foto's met en zonder camera.
Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Laatst online: 23:05

Wish

ingwell

Naar aanleiding van mijn aanstaande vakantie (hiken en een beetje klauteren in Ladakh) ben ik ook op zoek naar een tas waarbij ik:

- Gear kan meenemen (EOS 7D, Tamron 18-200 (nog in twijfel), Canon 10-22, batterijen, cards)
- Lunch, warme kleren, water (in een bladder bij voorkeur)
- De camera niet continue in de hand wil moeten houden, maar moet wel makkelijk bereikbaar zijn)

Naar aanleiding van de bovenstaande posts ben ik o.a. gaan kijken naar Clik Elite en ben op het oog erg gecharmeerd van de Contrejour . Alleen kan ik hem in Nederland nog niet vinden. Inmiddels heb ik de vraag uitstaan bij de dealer of hij überhaupt al in het land is, maar misschien iemand hier ervaring (of mening)?

-edit-
Net al een antwoord van de leverancier gehad omtrent deze tas:
Helaas is de uitlevering van de nieuwe serie tassen naar Europa vertraagd.
Naar verwachting zal het nu medio februari zijn, dat de tassen beschikbaar komen.

Zodra ze leverbaar zijn, zal ik op www.clikelite.nl aankondigen welke dealers ze uit voorraad kan leveren.
Ook via social media melden we de binnenkomst van nieuwe artikelen, dus meldt je aan op facebook & Twitter.

[ Voor 27% gewijzigd door Wish op 21-01-2011 12:50 . Reden: Antwoord leverancier verwerkt ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Ik had bij de lokale CityFoto de ClikElite Hiker laten bestellen om die uit te proberen. Uiteindelijk de tas niet gekocht, kwaliteit is prima in orde maar proporties naar mijn idee niet. Het camera vak is groot genoeg voor meerdere camera's en lenzen, en daarmee is het vak voor al je andere gear te klein. Ik was niet van plan om 8 lenzen mee te sjouwen op m'n rug, liever wat meer ruimte voor andere zaken.

Ik heb dus uiteindelijk een 'gewone' backpack gehaald met daarin een vak waar m'n foto-insert van een andere tas goed in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occisor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 21:28
Wish schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:24:
Naar aanleiding van mijn aanstaande vakantie (hiken en een beetje klauteren in Ladakh) ben ik ook op zoek naar een tas waarbij ik:

- Gear kan meenemen (EOS 7D, Tamron 18-200 (nog in twijfel), Canon 10-22, batterijen, cards)
- Lunch, warme kleren, water (in een bladder bij voorkeur)
- De camera niet continue in de hand wil moeten houden, maar moet wel makkelijk bereikbaar zijn)

Naar aanleiding van de bovenstaande posts ben ik o.a. gaan kijken naar Clik Elite en ben op het oog erg gecharmeerd van de Contrejour . Alleen kan ik hem in Nederland nog niet vinden. Inmiddels heb ik de vraag uitstaan bij de dealer of hij überhaupt al in het land is, maar misschien iemand hier ervaring (of mening)?

-edit-
Net al een antwoord van de leverancier gehad omtrent deze tas:

[...]
Misschien zijn de tassen van F-Stop een idee? F-Stop gebruikt ook een ICU systeem, je koopt een ICU-bag erbij (small/medium/large) en die stop je in de tas. Ik denk dat een small ICU voor jou doeleinden genoeg is en daardoor houdt je superveel ruimte over voor o.a. kleding en eten. Tassen hebben geloof ik ook allemaal gaatjes en management dingen voor een bladder :)

Het enige wat een setback kan zijn is het makkelijk bereiken van de camera gear, aangezien je via de achterkant bij je camera komt, zul je hem moeten afdoen (al heb ik gelezen dat het ook redelijk simpel is om de heupstrap om te houden, de tas "af" te doen en dan naar voren draaien om zo bij je gear te komen, zonder dat je de tas echt neerzet).

Hier overigens een voorbeeld van de ICU's:

Afbeeldingslocatie: http://dancarrphotography.com/blog/wp-content/uploads/2010/10/101014_7715_dancarr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dancarrphotography.com/blog/wp-content/uploads/2010/11/101102_8042_dancarr.jpg

De verschillende ICU's in de Tilopa BC

Voor betere plaatjes dan op de (nogal rommelige) website van F-Stop zelf kun je hier voor de Loka en hier voor de Tilopa BC terecht. Foto's van andere tassen zijn vast wel te googlen maar de plaatjes op die websites vond ik wel een goed inzicht geven :)

Ben zelf overigens wel in de markt voor een Loka :>

[ Voor 6% gewijzigd door Occisor op 25-01-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:57
Ik ben op zoek naar een fototas voor de vakantie. Qua foto-inhoud moet er in ieder geval het volgende in kunnen:

- Body + kitlens
- 2 extra lenzen
- zonnekap(pen)
- overige camerameuk

Verder vind ik het belangrijk dat er ook een flink compartiment beschikbaar is voor reisgerelateerde zaken voor als je een dag weg bent. Zoals eten/drinken, boekje, Lonely Planet. etc. Ruimte voor een laptop zou handig zijn, aangezien de kans groot is dat die in de toekomst ook wel meegaat. Ik heb een sterke voorkeur voor rugzakken, omdat ik redelijk vaak door steden loop in arme landen. Voor mijn gevoel is dat veiliger. Verder vind ik het handig als je de camera relatief gezien makkelijk te bereiken is.

Op dit moment heb ik nog redelijke oogkleppen op voor mijn gevoel en denk ik eigenlijk alleen aan de Lowepro Primus AW of de Compuprimus variant.

Iemand andere backpacks als tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Blik1984 op 25-01-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 18-09 06:58
Een Crumpler Half Photo backpack, voldoet aan al je eisen volgens mij. http://www.crumpler.eu/in...productID=7040&sprache=EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:37
Een beetje afhankelijk van de grootte van je lenzen zou het in een Primus AW passen, de laptop wordt alleen wat lastiger.

Ik heb de mijne bijvoorbeeld als volgt ingedeelt:
- In het grote vak de body + 60-250, dit vak zit dan zo goed als vol.
- Linker kleine vak de 8-16
- Rechter kleine vak is voor de losse rommel zoals filters, accu, waterpas, statiefvoet+QR plate van de 60-250, afstandsbediening, etc.
-In de klep van het foto gedeelte zit wat schoonmaak spul, en geheugenkaartjes.
Door de lengte van de 8-16 past alle losse rommel niet in de klep, die gaat dan niet meer normaal dicht.
Ik kan eventueel nog een 18-55 bovenop de 60-250, maar dan kan in de camera niet meer normaal uit de zijkant halen, als gaat dat met dit formaat lens toch al vrij lastig.

Heb je wat kleinere lenzen dan zou je de 3de lens in het verlengde van de body+lens kunnen doen als je net zoveel losse spullen hebt als mij, heb je wat minder losse rommel zou het ook op een normalere manier er in moeten passen.

Ik ga in ieder geval op zoek naar een grotere rugzak. Hopelijk 1 die ik ook normaal op vakantie tijdens het wandelen in de bergen kan gebruiken, want daar is de Primus AW toch echt te klein / niet comfortabel genoeg voor als je regen gear mee moet nemen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Kijk eens naar een LowePro FastPack 350. Ik heb bij de laatste vakantie de volgende spullen meegenomen:

D700 + D200
Nikon 28-300VR + 50/1.8 + zonnekappen + CPL/ND filter + Canon 500D
Panasonic FT2
PSD met 80GB HDD
Laders voor Nikon en Panasonic
Nog meer "meuk"

En dit alles in het fotovak. Het bovenvak kun je reisspullen kwijt en je hebt ook nog een laptopvak. Ik had hier m'n boeken zitten want een laptop vind ik te veel sjouwen. Foto's bekijk ik thuis wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG
  • Laatst online: 17:03

BaasG

Spiral out. Keep going

Uiteraard ga ik de F-stop Loka aanraden, aagezien ik die zelf ook heb (wij van WC-Eend.....). Kijk ook eens bij Fred Miranda en Dan Carr voor foto's van deze tas. F Stop is o.a. te koop bij onze vrienden in Urk. Mijn overweging om deze tas te kopen had ik een paar pagina's terug al gezet.

member of the Dark side: black Nikon gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
BaasG schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:31:
Uiteraard ga ik de F-stop Loka aanraden, aagezien ik die zelf ook heb (wij van WC-Eend.....). Kijk ook eens bij Fred Miranda en Dan Carr voor foto's van deze tas. F Stop is o.a. te koop bij onze vrienden in Urk. Mijn overweging om deze tas te kopen had ik een paar pagina's terug al gezet.
Wauw dat is wel een heel mooie :) Ik heb zelf de lowepro primus aw, niet de mooiste en niet de grootste maar eigenlijk wel prima voor mij. Ben zelf niet zo groot dus mij past ie goed.
Toch ook eens kijken naar die Loka kijken, want die is een stuk lichter en makkelijker te gebruiken zonder camera-insert. (de lowepro heeft nog een flinke hoeveelheid padding zonder de camera insert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Laatst online: 23:05

Wish

ingwell

Occisor schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:56:
[...]

Misschien zijn de tassen van F-Stop een idee? F-Stop gebruikt ook een ICU systeem, je koopt een ICU-bag erbij (small/medium/large) en die stop je in de tas. Ik denk dat een small ICU voor jou doeleinden genoeg is en daardoor houdt je superveel ruimte over voor o.a. kleding en eten. Tassen hebben geloof ik ook allemaal gaatjes en management dingen voor een bladder :)

Het enige wat een setback kan zijn is het makkelijk bereiken van de camera gear, aangezien je via de achterkant bij je camera komt, zul je hem moeten afdoen (al heb ik gelezen dat het ook redelijk simpel is om de heupstrap om te houden, de tas "af" te doen en dan naar voren draaien om zo bij je gear te komen, zonder dat je de tas echt neerzet).
[....]
Ja, zien er mooi uit, maar mis dan toch echt de fast access naar mijn camera tijdens het lopen. Dat is wel een vereiste. Ik klauter nogal eens een berg op, en dan wil ik mijn handen vrij hebben (onder andere voor mijn poles of anders voor het touw ;) ). En tegelijkertijd wil ik ook snel de naar beneden tuimelende gids kunnen fotograferen. Dan wil ik niet eerst een stabiele plek vinden, mijn rugzak afdoen, camera compartiment open ritsen... you get the picture.

@kdbruin, zal eens kijken in een winkel naar de LowePro FastPack 350. Maar hij lijkt me te klein eigenlijk.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:57
ThomasW schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:04:
Een Crumpler Half Photo backpack, voldoet aan al je eisen volgens mij. http://www.crumpler.eu/in...productID=7040&sprache=EN
Die Crumpler is wel erg mooi qua design (i.v.m. de andere backpacks). Maar eens even naar kijken hoe die is qua grootte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Wish schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:10:
[...]

Ja, zien er mooi uit, maar mis dan toch echt de fast access naar mijn camera tijdens het lopen. Dat is wel een vereiste. Ik klauter nogal eens een berg op, en dan wil ik mijn handen vrij hebben (onder andere voor mijn poles of anders voor het touw ;) ). En tegelijkertijd wil ik ook snel de naar beneden tuimelende gids kunnen fotograferen. Dan wil ik niet eerst een stabiele plek vinden, mijn rugzak afdoen, camera compartiment open ritsen... you get the picture.

@kdbruin, zal eens kijken in een winkel naar de LowePro FastPack 350. Maar hij lijkt me te klein eigenlijk.
Clik Elite ProBody Sport of Nature Medium lijk mij dan perfect?

[url=http://www.clikelite.com/shop/medium-nature/]Nature info]/url]
Probody info

Eventueel de obscura, escape, compact sport ook eens bekijken.

zijn iig via CameraNu te bestellen in NL, enige shop momenteel volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Pat-Juh schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:32:
[...]
Nee zijn ook te krijgen bij CameraLand (stuk duurder volgens mij) en CityFoto, op de ClikElite site staat de Duitse winkel meinfoto.com vermeld, daar was de ClikElite Hiker waar ik naar aan het kijken was €209 ipv €279 (cameranu). Bij de CityFoto kreeg ik de prijs omlaag van €319 naar €229 nadat ik de prijs van meinfoto.com had genoemd.

Als iemand hier dus naar een ClikElite tas op zoek is, kijk even goed naar de prijzen op internet en ga afdingen, blijkbaar zit er in de winkels een flinke marge op deze tassen waardoor er wel wat af kan. Overigens heb ik de ClikElite Hiker uiteindelijk niet gekocht, prima kwaliteit maar te groot cameravak voor mijn doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Oké laatste keer dat ik keek was alleen CameraNu de enige :+. gelijk ff verder kijken naar ProBody voor mezelf :) ... Probody 119 + 8,90 verzenden ipv 169 bij Cameranu. :)... De verleiding is groot :+!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:37
Pat-Juh schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:32:
[...]

Clik Elite ProBody Sport of Nature Medium lijk mij dan perfect?

[url=http://www.clikelite.com/shop/medium-nature/]Nature info]/url]
Probody info

Eventueel de obscura, escape, compact sport ook eens bekijken.

De Contrejour is nog iets groter als de Obscura, 35/40 liter vs 30 liter.
Zo op het eerste gezicht is het grootste verschil dat bij de Obscura het camera gedeelte bovenin zit en bij de Contrejour het camera gedeelte bereikbaar is via de rugzijde en onderin zit.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 00:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Voor de spiegelloze gebruikers onder ons die klagen dat dSLR tassen te groot zijn voor jullie EVIl cameraatjes.....

Lowepro heeft jullie enigszins gehoord

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12

World Citizen

FreeReef.nl

sapphire schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:54:
Voor de spiegelloze gebruikers onder ons die klagen dat dSLR tassen te groot zijn voor jullie EVIl cameraatjes.....

Lowepro heeft jullie enigszins gehoord
Ik heb gisteren de LowPro Fastpack 250 besteld.
http://products.lowepro.com/product/Fastpack-250,2086,14.htm

Ik gebruik voor mijn bergvacanties een LowAlpine Backpack, (zon grote) en alle ander accesoires zijn ook van LowAlpine. Ik maak al 15 jaar tochten door gebergtes, en wil niets anders meer dan LowAlpine. Of mijn budget moet ineens ver viervoudige.

Ik ben altijd tevreden geweest over LowAlpine, de bouwkwaliteid, en logica van hun spullen is gewoon goed. Het gaat niet snel stuk, het weeg compromises goed af, en in elke niche hebben ze wel een product.

Vandaar de keuze voor de LowPro Fastpack 250. Ik heb zitten twijfelen tussen de CompuPrimus AW, en deze.. maar het feit dat je laptop in het zicht zit bij de CPaw deed de keus naar de FP250 gaan.

Ze hebben ook een 350, die is enkele cm hoger. Het moest een daytrip tas worden, waar alles in kan.. Dus voor mij was het compact formaat van de 250 goed.

Ik heb niet veel lenzen, maar neem wel altijd andere elektronica mee zoals GPS en accessoires. Ik ga de vakjes onderin misbruiken voor allerlei andere electro. En bovenin kan dan mooi eten en drinken.

Daarnaast vind ik de FP250 er nog fatsoenlijk uit zien... wat ook wel belangrijk is.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://www.area61.nl/pics/albums/userpics/10001/3klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.area61.nl/pics/albums/userpics/10001/4klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.area61.nl/pics/albums/userpics/10001/5klein.JPG
Ik heb in mijn leven al heel wat laptoptassen versleten en ze zijn allemaal zo kapot of smerig of het dempingspul is plat na een jaar, daarom heb ik voor mijn camera maar een Peli gekocht, ik gebruik al jaren Peli's en Otterboxes en die dingen zijn niet stuk te krijgen.
Er zit een D90 + grip in met een 18-200 VRII lens, er komt alleen nog een groothoek lensje of fisheye bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Owh en een tip vanuit mijn strandwacht ervaring (wij gebruiken zulke cases voor de AED en een andere, duhh!!, voor de zuurstof-fles) houdt de rubbers in goede conditie, wij houden ze "ingevet" met wat vaseline tegen uitdroging. Let op, wel de niet "zure" vaseline. Na iedere uitrukking is het wel alles even goed open en uit elkaar halen want het zand kruipt overal maar de apparatuur blijft 100% droog, zelfs na een wilde/snelle rit op de waterscooter (denk aan 50-60km/u over deining van een metertje of anderhalf).

Zijn zeer fijne dingen die cases, top spul :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 09:19
Ik ben op zoek naar een comfortabele tas/rugzak die ik ook op de motor makkelijk mee kan nemen. Ik ben wel gecharmeerd van de sling tassen, het lijkt mij ideaal om de tas zo te kunnen schuiven dat je de camera er zo uit kan pakken. Uiteraard zal dat tijdens het motorrijden niet gaan, maar ik wil de tas ook voor dagelijks gebruik goed kunnen gebruiken.
Ik heb zelf de Vanguard UP-Rise 34 gezien, en dat lijkt me wel wat. Ik vraag me alleen af of deze tas op de motor een beetje comfortabel te dragen is?

In de tas moeten mijn 7D, 17-85 (wordt binnenkort vervangen door een 17-55), de 55-250(wordt later vervangen door een 70-200), en de 50. Eventueel op termijn een flitser moet er eigenlijk ook wel bijpassen. Statief is geen eis, maar zou mooi zijn, hetzelfde geldt voor een 15" laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

pawek schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:15:
Ik ben op zoek naar een comfortabele tas/rugzak die ik ook op de motor makkelijk mee kan nemen. Ik ben wel gecharmeerd van de sling tassen, het lijkt mij ideaal om de tas zo te kunnen schuiven dat je de camera er zo uit kan pakken. Uiteraard zal dat tijdens het motorrijden niet gaan, maar ik wil de tas ook voor dagelijks gebruik goed kunnen gebruiken.
Ik heb zelf de Vanguard UP-Rise 34 gezien, en dat lijkt me wel wat. Ik vraag me alleen af of deze tas op de motor een beetje comfortabel te dragen is?

In de tas moeten mijn 7D, 17-85 (wordt binnenkort vervangen door een 17-55), de 55-250(wordt later vervangen door een 70-200), en de 50. Eventueel op termijn een flitser moet er eigenlijk ook wel bijpassen. Statief is geen eis, maar zou mooi zijn, hetzelfde geldt voor een 15" laptop.
Misschien deze van thinktank http://www.thinktankphoto.com/products/sling-o-matic-30.aspx ? Mooie er van is dat je die kunt afwisselen qua schouder.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
pawek schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:15:

Ik heb een Lowepro Fastpack 200 gekocht. Die vond ik op vakantie ideaal, het is een echte rugzak met veel comfort (vrij stugge achterkant, waardoor ik veel minder last kreeg van onderrug bij dagje lopen dan bij mijn vorig tas van Crumpler) maar wel met sling-optie. In de tas had ik een 60D, 50mm, 11-16mm, 17-85mm, 70-200 4.0 IS en alle zonnekappen (niet op de lenzen). Dat paste nét in het cameracompartiment. Daarnaast had ik in het normale deel bovenaan in de rugtas een lonely planet, flesje water, soms een fleecedekentje voor in de heftige ge airco' de bussen in Maleisië ;) .. Er is ook de Fastpack 250, daar past ook een laptop in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik neig ook naar de Fastpack 250, maar vindt hem van de buitenkant maar wat saai ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
jvdgeest schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:59:
Ik neig ook naar de Fastpack 250, maar vindt hem van de buitenkant maar wat saai ogen.
Ja, dat klopt, is niet de spannendste tas. Zelf vond ik uiterlijk echter de laatste prioriteit als het een fototas betreft. Het voordeel van de 200 vond ik dat de tas niet 100% als fototas herkenbaar is, meer gewoon als zwarte rugtas. Zelf overweeg ik nog om een of andere patch van Alice in Chains ofzo over het Lowepro logo heen te naaien, misschien doet dat de tas nog wat minder profi ogen.. Voelde niet echt relaxed om met 3000 euro aan apparatuur in een tas 's avonds door een toerist-arme stad in Indonesië te lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 10:11

Chiron

Moderator Discord
Ik zit ook nog te dubben of ik het lowepro logo van mn flipside af ga slopen..

Bierkameel> whaha! da's wel weer typisch des Bierkameels, zo'n bombproof waterdichte Pelican :D

Maar erg praktisch/ergonomisch lijkt het me niet als je niet met de auto reist...

Boblbee heeft trouwens sinds kort camera inserts, ook maar eens kijken of dat binnenkort in NL te krijgen is voor in mn Peoples Delite :9

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Crumpler heeft ook een erg mooie nieuwe tas: de Cupcake Full / Half Photo BP. Ik heb al een half photo BP van ze, maar deze ziet er wel erg chique uit:

http://www.crumpler.eu/in...productID=7049&sprache=EN

Nu alleen nog de keus tussen zwart, grijs of bruin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Boblbee heeft trouwens sinds kort camera inserts, ook maar eens kijken of dat binnenkort in NL te krijgen is voor in mn Peoples Delite :9
Hee, bedankt, good find! Zoiets zoek ik al een tijdje voor mijn 7D met grip en 70-200 (best groot) en ik kwam niet echt verder dan de F stop inserts. (ook mooi)

Rugzakken heb ik zat, alleen een goede insert (lees groot genoeg) mis ik nog voor mijn fotospul.

@jvdgeest:
(over de Cupcake Full / Half Phot BP.)
Ziet er mooi uit maar je laptop in de flap aan de buitenkant? Lijkt me erg kwetsbaar, zeker met de curve die de klep maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door _matt_ op 04-02-2011 17:12 . Reden: nwe post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Als ik goed kijk, zit de laptop aan de binnenkant (tegen je rug aan). Ik neem in principe alleen de laptop mee als ik op reis ga met het vliegtuig, dus dan zit ie wel veilig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

jvdgeest schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:30:
Als ik goed kijk, zit de laptop aan de binnenkant (tegen je rug aan). Ik neem in principe alleen de laptop mee als ik op reis ga met het vliegtuig, dus dan zit ie wel veilig :)
Sorry, inderdaad. Door de manier waarop de banden lagen leek het net andersom. nevermind, carry on...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik had dezelfde gedachte als jou toen ik het voor het eerst zag hoor ;) Maar na even goed kijken zag ik dat het aan de rugzijde is. Ik kan echt nergens een review vinden op internet, maar ik ga maandag "even" langs Foka in Rotterdam (2 1/2 uur met de trein) om de tas te bekijken en waarschijnlijk te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
jvdgeest schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:40:
Ik had dezelfde gedachte als jou toen ik het voor het eerst zag hoor ;) Maar na even goed kijken zag ik dat het aan de rugzijde is. Ik kan echt nergens een review vinden op internet, maar ik ga maandag "even" langs Foka in Rotterdam (2 1/2 uur met de trein) om de tas te bekijken en waarschijnlijk te kopen.
Ok.. niet om het een of ander, maar kun je niet ergens dichterbij dezelfde tas bekijken? 1 min. google'n leert al dat er in de vier grote steden + maastricht een Crumpler winkel zit, is R'dam dan nog wel rendabel? Tenzij je een OV hebt betekend 2,5 uur treinen al meer kosten dan wanneer je de tas blind besteld in een webshop en eventueel terugsturt als je hem niet mooi vind. Waarschijnlijk is 'ie dan ook nog eens een stuk goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik heb een OV ;) Bovendien vind ik 2,5 uur reizen niet lang en vind het altijd wel leuk om even op pad te zijn als het kan, no worries! Laatste reden is, hoe kan het ook anders, dat Foka de tas het goedkoopste heeft in Nederland :9 (en er een Crumpler store in de buurt is, die had Groningen eerst ook maar is helaas weg).

[ Voor 16% gewijzigd door Nordlys op 05-02-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Ik sta op het punt een lowepro flipside 200 te kopen.
Iemand nog pro's en con's of alternatieven ?

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Laatst online: 12-09 23:54
Cornelisjuh schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:40:
Ik sta op het punt een lowepro flipside 200 te kopen.
Iemand nog pro's en con's of alternatieven ?
Wat zijn je eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Niet te duur (70 was me max en ik kan deze voor iets meer als 50 krijgen)
comfortabel
Genoeg ruimte voor D3000+18-55VR, 70-300 VR (die komt nog maargoed) en 1 prime(mischien ooit nog eens een sigma 10-20) en natuurlijk losse accesoires paar filters en kabels maar dat is sowieso nooit echt een probleem.

Lijkt me een prima tas, niet al te groot, ziet eruit alsof het lekker zit en aardig wat ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Laatst online: 12-09 23:54
Cornelisjuh schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:30:
Niet te duur (70 was me max en ik kan deze voor iets meer als 50 krijgen)
comfortabel
Genoeg ruimte voor D3000+18-55VR, 70-300 VR (die komt nog maargoed) en 1 prime(mischien ooit nog eens een sigma 10-20) en natuurlijk losse accesoires paar filters en kabels maar dat is sowieso nooit echt een probleem.

Lijkt me een prima tas, niet al te groot, ziet eruit alsof het lekker zit en aardig wat ruimte.
http://www.naneubags.com/products.mdv?p=mo-b
http://www.cameranu.nl/ar...Military_Bravo_Zwart.html
Heeft meer dan genoeg ruimte, is comfortabeler (vind ik) en het ziet er niet zo uit als een cameratas.
Nadeel is alleen dat je 'm alleen kan openen aan de achterkant, je kan dat natuurlijk ook als voordeel zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Die is ook wel mooi. Nu maak je me toch wel aan het twijfelen ook omdat hij iets groter is(en hij heeft een regenhoes) maar die flipside ziet er wel iets comfortabeler uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Een voordeel van de fastpack (Lowepro) vond ik vooral dat er nog een klepje over het voorvak heen valt, waardoor je niet meteen bij de rits kan. Dat betekend dat het wel heel lastig wordt voor een kwaadwillende om ongemerkt iets uit je tas te halen terwijl je deze draagt, i.t.t. tassen met een voorvakje waar de rits meteen zichtbaar is.
Pagina: 1 ... 3 ... 31 Laatste