Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Die hebben ze niet bij de KE, ik MOET een tas echt perse vasthouden voor ik 'm koop en bij Foto Konijnenberg kom ik voorlopig niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:20

aerofreak

Steve Jobs

Ik weet niet waar je woont, maar anders mag je mijn tas wel eens bekijken :)

Trouwens met kopen op stand kan je het toch zo terug sturen?

[ Voor 37% gewijzigd door aerofreak op 06-10-2010 17:01 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Zo, ik heb vorige week een beetje op de gok een Crumpler Company Gigolo 8500 besteld (als vervanging voor mijn Crumpler Loyal Chap) en die is vandaag binnengekomen. Even de schotten omgebouwd en m'n spullen erin gepast, en het ziet er naar uit dat de gok correct is geweest. Voldoende ruim qua inhoud zonder enorm lomp en onhandelbaar aan de buitenkant te worden!

Paar plaatjes met de oude compact (ja de goede camera moest even model spelen :+)

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3229s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3230s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3231s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3232s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3234s.jpg

De inhoud op bovenstaande foto's bestaat uit een Canon EOS 5D+grip met daaraan een EF16-35/2.8, in het linker vak een Sigma 70-200/2.8, middenonder een Canon EX580II, rechts een EF24/1.4 (onder de afdekking) en een blaasbalg, erbovenop een Gorillapod SLR-zoom. Alle losse spullen zoals accu's en kaartjes kunnen nog makkelijk voorin en ondanks dat de camera op de tweede foto redelijk hoog lijkt kan de tas zonder enig probleem dicht - er is zelfs nog flink ruimte over. De camera kan gemakkelijk uit de tas door 'm een klein stukje open te ritsen.

Ik heb nog meer lenzen, dus mocht de nood aan de man zijn dan kunnen ze ook in deze tas mee, al ben ik bang dat het een beetje zwaar aan je schouder kan worden. Dan geef ik toch de voorkeur aan m'n rugtas om e.e.a. mee te nemen.

Zo op het eerste gezicht een prima koop met nog wat ruimte over, zodat de tas niet gelijk vol zit met alleen maar fotospul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Vanochtend bij de Kamera Express geweest, helaas weinig Crumplers in de serie waar ik interesse in had (Messenger Boy en Muffin Top, wel veel New Dehli spul). De enige die in de buurt kwam was de Messenger Boy 4000. Die me wel erg fijn leek qua compactheid, maar m'n 50D incl. 17-55 plus reversed lens hood ging er net in, een compacte tele zoals de 55-250 zou er ook nog wel naast kunnen, dan kon m'n flitser nog aan de andere kant maar dan was het wel op. Ik had hem heel graag tegen de 6000 afgezet maar die hadden ze dus niet. Nog maar even over slapen dus. Al het Lowepro spul was me toch te lomp, ik zoek echt iets compacts en kleins als walkaround tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor90
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb vorige week de Crumpler Muffin Top besteld. Wat een stevige tas. Veel ruimte en zit lekker. Mijn Nikon D60 + grip pas er heel gemakkelijk in >:)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4124/5064084287_faa8aae6c1_z.jpg

Flickr: http://www.flickr.com/photos/rvdpas/5064084287/

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4111/5064136659_035425c45b_z.jpg

Flickr: http://www.flickr.com/photos/rvdpas/5064136659/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tas. Ik had een Crumpler tas, maar die was me veel te groot en zwaar (zonder apparatuur). Mijn camera plus 2 lenzen en flitser konden er net in, de 70-200 moest in het hoofdvak waar normaal een regenjas of wat eten hoort. Mijn 15" macbook pro kon ook mee in een speciaal vakje. Dus qua ruimte was het krap en de buitenmaten waren te groot en mijn laptop hoeft niet altijd mee. Mijn wensen zijn dat de tas niet te goot moet zijn en een Canon 5D + 17-40 erop (evt incl grip) moet kunnen huisvesten. Ruimte voor een extra lens zou leuk zijn, maar hoeft niet. Liefst zo vlak mogelijke profile, want hij moet mee op de mountainbike in de ardennen. Daar komt ook mijn grootste wens vandaan, een heup-strap. En een compartiment voor een drinkzak zou ook fijn zijn, maar hoeft niet als er ook een compartiment voor voedsel/regenjas is. Dat mijn macbook evt in een compartiment zou passen (hoeft niet er ook nog bij, maar in plaats van iets anders zoals de drinkzak ofzo) zou een bonus zijn, maar low-profile en heup-strap blijven rpio hebben :)

Via de TS kwam ik op Clik Elite waar er in Eindhoven een dealer zou zitten. Blijkt daar dat ze niks op voorraad hebben omdat ze net pas dealer zijn. Er zijn 2 tassen voor mij besteld die ik vrijblijvend kan bekijken en beslissen of het iets voor mij is. Het gaat om de Probody Sport en de Compact Sport.

Ik heb de bagfinder gedaan bij Lowepro en daar kwam een DryZone Rover (maar met 25cm voldoet ie niet aan low-profile wens) of Flipside of Fastpack (heeft zo ver ik kan zien geen heup-trap) uit. Zijn er nog vergelijkbare tassen van de andere fabrikanten die voldoen aan mijn wensen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
DRaakje schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:55:
Ik heb ooit een Domke Schoudertas gekocht, en nog steeds heel veel plezier van. Nooit het gevoel dat het te groot/lomp is en het valt niet op als foto tas met een hoop dure spullen erin (fijn voor reizen in minder veilige gebieden).

[afbeelding]
Meer info:
http://www.bhphotovideo.c...Shoulder_Bag.html#reviews

normaliter zit dit erin op vakantie:

- Panasonic G1
- 45-200 mm lens
- 15 - 45 mm lens
- 22mm lens
- Statief
- ebook
- paspoort
- lader
- multitool
- telefoon

Maar dan zit ie ook wel echt vol...
Deze heb ik laatst ook gekocht (voor mijn vakantie). De tas was iets kleiner dan ik had verwacht. Maar mijn onderstaande gear past er ruim in en dan kunnen er nog wat kleinen spulletjes bij (telefoon, beurs, paspoort, pakje kauwgum). Voor de rest zeer tevreden over. Erg stevig en draagt lekker. De klitteband sluiting is wel een beetje luidruchtig.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

TheOne764 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:48:
......Wie o wie helpt me een beetje de goed kant op?
Of het helpt geen idee
Heb zelf een Kata 3N1-30 met 3N1-Tripod Holder
Een fijne rugzak iig past ook genoeg in op het moment zit er het volgende in:
Grote vak: (onderste gedeelte van de rugzak)
- Canon Eos 50D met standaard een 28-105mm er op
- Sigma 150-500mm OS/HSM
- Canon 70-300IS
- Canon 50 F1.8mkI
- Tokina 12-24mm
- Canon 380EX
- Zooitje CFcards, en het bij de rugzak behorende regenhoes van de rugzak

Kleine vak (bovenste gedeelte van de rugzak):
een mini tripod, snoertjes, batterijen voor de flitser. remote controller.
En nog ruimte over voor flesjes drinken, canbybar of wat anders eetbaars

In het zijvak links de acculader
In het zijvak rechts 5 BP-511 accu's

Draagt ondanks het inmiddels vrij hoge gewicht toch prima voor een langere periode als het moet.

[ Voor 0% gewijzigd door GiLeX op 27-10-2010 13:13 . Reden: typotje ]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

zonoskar schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:53:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tas........
Ik heb zelf de National Geograpics 2475 besteld, deze is helaas net te kleine voor een 15inch MBP (heb zelf de 13 MBP) Voor de overige apparatuur zou het moeten passen. Voor de 15 MBP zou je de 2477 kunnen bekijken, maar of deze voldoet aan je eis? Beste kun je dit bekijken bij één van de verkooppunten.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 15:07
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tas. Ik had een Crumpler tas, maar die was me veel te groot en zwaar (zonder apparatuur). Mijn camera plus 2 lenzen en flitser konden er net in, de 70-200 moest in het hoofdvak waar normaal een regenjas of wat eten hoort. Mijn 15" macbook pro kon ook mee in een speciaal vakje. Dus qua ruimte was het krap en de buitenmaten waren te groot en mijn laptop hoeft niet altijd mee. Mijn wensen zijn dat de tas niet te goot moet zijn en een Canon 5D + 17-40 erop (evt incl grip) moet kunnen huisvesten. Ruimte voor een extra lens zou leuk zijn, maar hoeft niet. Liefst zo vlak mogelijke profile, want hij moet mee op de mountainbike in de ardennen. Daar komt ook mijn grootste wens vandaan, een heup-strap. En een compartiment voor een drinkzak zou ook fijn zijn, maar hoeft niet als er ook een compartiment voor voedsel/regenjas is. Dat mijn macbook evt in een compartiment zou passen (hoeft niet er ook nog bij, maar in plaats van iets anders zoals de drinkzak ofzo) zou een bonus zijn, maar low-profile en heup-strap blijven rpio hebben :)

Via de TS kwam ik op Clik Elite waar er in Eindhoven een dealer zou zitten. Blijkt daar dat ze niks op voorraad hebben omdat ze net pas dealer zijn. Er zijn 2 tassen voor mij besteld die ik vrijblijvend kan bekijken en beslissen of het iets voor mij is. Het gaat om de Probody Sport en de Compact Sport.

Ik heb de bagfinder gedaan bij Lowepro en daar kwam een DryZone Rover (maar met 25cm voldoet ie niet aan low-profile wens) of Flipside of Fastpack (heeft zo ver ik kan zien geen heup-trap) uit. Zijn er nog vergelijkbare tassen van de andere fabrikanten die voldoen aan mijn wensen?
Mijn flipside 400aw heeft een heup band en nog een bandje tussen de shouderbanden in (ten hoogte van je borst). Ik verwacht dat de andere flipsides dat ook hebben.

Excusus voor de crap foto's:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11822969/Tnet/Fotos%2010/flipside%20400%20AW%2001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11822969/Tnet/Fotos%2010/flipside%20400%20AW%2002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Razor90 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:40:
Heb vorige week de Crumpler Muffin Top besteld. Wat een stevige tas. Veel ruimte en zit lekker. Mijn Nikon D60 + grip pas er heel gemakkelijk in >:)

[afbeelding]

Flickr: http://www.flickr.com/photos/rvdpas/5064084287/

[afbeelding]

Flickr: http://www.flickr.com/photos/rvdpas/5064136659/
Ik zal er wel straal overheen lezen maar welke Muffin Top is dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Lastige vraag: Ik ben op zoek naar een mooie tas voor de camera van mijn ouders: een Olympus PEN-LP1 met een extra telezoom lens. Nu heeft Olympus zelf wat tassen die geschikt zouden zijn, helaas heb ik die in de winkel nog niet kunnen zien, en op internet zijn ook geen foto's van de binnenkant te vinden?

Het gaat met name om deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.olympus.co.uk/consumer/images/products/mediando/PEN_Case_Modern_Large__M.jpg
Biedt ruimte aan: 1 Micro Four Thirds-camera, 2 objectieven en kleine accessoires (zoals geheugenkaarten).

Afmetingen: 21 x 12 x 15 cm.
Misschien zijn er nog alternatieven? We hebben in ieder geval al naar de crumpler spullen gekeken, maar die zijn echt bedoeld voor DSL's of compact camera's. Voor iets er tussenin is het of veel te groot, of veel te klein :(

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:06

polthemol

Moderator General Chat
ik ben ook aan het kijken voor een fototas. Mijn eisenlijstje: schoudertas (andere dingen zijn geen optie), moet er casual / cheap uitzien, geen gehannes met open en dichtmaken (lees ritsen ed.), er moet ingaan momenteel: een 7D met grip, 150 sigma macrolens, 17-40 van canon en nog een e-pl1, reflectiescherm en een of andere manier om statief eraan te kunnen knopen. Laptop erbij is leuk maar hoeft niet perse.

Nu kwam ik zelf op de domke little bit smaller bag uit, maar het punt hier is dat ik volgens mij niet een camera erin kwijt kan met de lens mounted. Domke heeft wel nog grotere tassen maar ik denk dat mijn gear hierin verzuipt :/ Iemand die misschien zoeen little bit smaller heeft liggen en weet of je een camera metmounted lens erop erin kwijt kunt ?

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

NeOTheMaTriXM schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:32:
Mijn flipside 400aw heeft een heup band en nog een bandje tussen de shouderbanden in (ten hoogte van je borst). Ik verwacht dat de andere flipsides dat ook hebben.
Die Flipside 400 is veel te groot, maar idd, de Flipside 200 heeft ook een heupstrap. Staat al op mijn lijstje, dus hou ik in de gaten. Bedankt.
Superdaantje schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:37:
Ik heb zelf de National Geograpics 2475 besteld, deze is helaas net te kleine voor een 15inch MBP (heb zelf de 13 MBP) Voor de overige apparatuur zou het moeten passen.
Dat is toch een heup tas? Ik zoek een rugzak, met een heup tas op de MTB is niet te doen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
voodooless schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:31:
Lastige vraag: Ik ben op zoek naar een mooie tas voor de camera van mijn ouders: een Olympus PEN-LP1 met een extra telezoom lens. Nu heeft Olympus zelf wat tassen die geschikt zouden zijn, helaas heb ik die in de winkel nog niet kunnen zien, en op internet zijn ook geen foto's van de binnenkant te vinden?

Het gaat met name om deze:
[afbeelding]

[...]

Misschien zijn er nog alternatieven? We hebben in ieder geval al naar de crumpler spullen gekeken, maar die zijn echt bedoeld voor DSL's of compact camera's. Voor iets er tussenin is het of veel te groot, of veel te klein :(
polthemol schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:59:
ik ben ook aan het kijken voor een fototas. Mijn eisenlijstje: schoudertas (andere dingen zijn geen optie), moet er casual / cheap uitzien, geen gehannes met open en dichtmaken (lees ritsen ed.), er moet ingaan momenteel: een 7D met grip, 150 sigma macrolens, 17-40 van canon en nog een e-pl1, reflectiescherm en een of andere manier om statief eraan te kunnen knopen. Laptop erbij is leuk maar hoeft niet perse.

Nu kwam ik zelf op de domke little bit smaller bag uit, maar het punt hier is dat ik volgens mij niet een camera erin kwijt kan met de lens mounted. Domke heeft wel nog grotere tassen maar ik denk dat mijn gear hierin verzuipt :/ Iemand die misschien zoeen little bit smaller heeft liggen en weet of je een camera metmounted lens erop erin kwijt kunt ?
Ik zou zeggen, kijk beide eens bij billingham.
http://www.billingham.co.uk/acatalog/index.html

Als kleine tas voor de pen met een extra lens is de hadley small perfect. Voor de slr set kun je beter af met de 5 serie, de 550 of een grote 07 serie.

De standaard kleur kaki kan wat ouderwets eruit zien, maar in zwart zien ze er al veel moderner uit. En ze zien er niet uit als standaard fototas, en roept dus ook niet dat je dure apparatuur bij je hebt.

De tassen zijn niet stuk te krijgen, spul zit erg veilig opgeborgen. Heb zelf verhalen gehoord van 30 jaar oude tassen die door fotojournalisten gebruikt zijn (lees over de grond slepen tijdens rellen in de jaren 80), en die nog steeds prima zijn.

Er zit een grote flap over de tas die de binnenkant helemaal afschermt. Camera is dus heel simpel te pakken door de riemen aan de voorkant lost te halen en de flap op te slaan. Geen ritsen oid behalve bij de kleine vakken.

En de tassen zijn nog aan te passen door extra insteekstukken of extra vakken.

Nadeel is dat ze wel duurder zijn dan de crumples/ lowepro's en andere camera tassen. Hadley small komt op zo'n 150 euro.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023

Zoiets zocht ik ook, maar is er gewoon nog niet.
Daarnaast moet je rekening houden met de hoogte van een 5D+grip + boven en onder nog padding. Dat is al gauw meer dan 25cm en dus indd niet zo dun meer.

Ik heb een Dakine Heli Pack. Een normale rugzak die heel dun is. Perfect voor boeken/papieren, een vest en een flesje water ofso. Maar als ik perse een dunne fototas nodig heb, haal ik de lens van mn body en doe ik de body en lenzen er los in. Dan is mn tas ongeveer 15 tot 20cm dik en zit heel strak. Ik heb er ook mee gesnowboard en het werkt perfect. Ik heb ook nog een fototas waar alles ingaat en waar ik de lens gewoon op mn body kan laten zitten. Ook met laptop vak etc. Maar indd te groot om mee te sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

zonoskar schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:10:
[...]

[...]

Dat is toch een heup tas? Ik zoek een rugzak, met een heup tas op de MTB is niet te doen.
Dat is geen heuptas maar een schoudertas.... Als je een rugzak wenst. Dan zou ik echt proberen de tijd te nemen om bij één van de grote winkels eens te passen en draagcomfort te testen. Als rug zak voor waar MBP in mee kan gebruik ik de Vanguard Up-Rise 48. Dit is een vrij forse tas de 46 schijnt al weer iets kleiner te zijn.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor90
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Servor schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:37:
[...]

Ik zal er wel straal overheen lezen maar welke Muffin Top is dit precies?
Het is de Muffin Top Slim Backpack.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 21:32

voodooless

Sound is no voodoo!

RobertJRB schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:12:
Nadeel is dat ze wel duurder zijn dan de crumples/ lowepro's en andere camera tassen. Hadley small komt op zo'n 150 euro.
Thanks voor de link. Kwa formaat is het denk ik wel prima. Echter vind ik de looks afgrijselijk en de prijs is flink boven budget.

Ik denk dat ik maar gewoon de Olympus tas ga bestellen, en dan zie ik wel wat het is. Bevalt hij niet dan gaat ie gewoon terug.

Edit: Bij nader inzien heb ik het idee dat de Crumpler Company Gigolo 3500 een mooi alternatief zou zijn. Die is misschien wel redelijk ruim, maar ziet er compact uit, en laat ruimte voor eventueel uitbreiding, of ruimte voor lader, snoertjes, filters, accu's, readers en ander klein grut ;)

[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 12-10-2010 21:26 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeOTheMaTriXM schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:32:
[...]

Ik gebruik ook de 400aw en nooit ga ik een andere tas kopen.

Riem voor statief, overtrek bij regen, ruimte voor vele lenzen, tas zit nooit in de weg (en is zelfs een hulp) als je van lens wisselt, onmogelijk voor een dief om aan je spullen te geraken, geen probleem om 20-30km te trekken met de tas, ...
En buiten al je cameraspullen die je nodig hebt voor de dag, kan je ook nog eens eten en drinken meedoen.

Die tas is een geschenk uit de hemel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

polthemol schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:59:

Een ThinkTank Retrospective 10 of 20. Die dingen zijn allemaal even diep en varieren alleen in de breedte.
Ik moet nog een review in elkaar knutselen voor de Retrospective 30.
Ideaal dat je het klitteband kan disablen sodat je zonder herrie bij je gear kan.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@robertjrb: als ik die prijzen zie, dat is helaas erg ver boven mijn budget of wat ik uberhaubt bereid ben uit te geven. Toch bedankt voor de tip (trouwens het zijn wel erg mooie tassen, dingen hebben erg veel uitstraling :D ).

@blatiebla: die tassen zijn helaas qua uiterlijk niet echt wat ik zoek. Ik neig meer de kant van wat robert voorstelde op of wat domke en natgeo te bieden hebben. Toch bedankt.

Ik ga toch maar voor de little bit smaller bag van domke, dan moet ik er maar aan wennen om de camera zonder lens erop gemount erin te steken voor transport. Nu hopen dat ze bij konijn het ding nog in olijfgroen beschikbaar hebben

[ Voor 16% gewijzigd door polthemol op 13-10-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

voodooless schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:04:
[...]

Thanks voor de link. Kwa formaat is het denk ik wel prima. Echter vind ik de looks afgrijselijk en de prijs is flink boven budget.

Ik denk dat ik maar gewoon de Olympus tas ga bestellen, en dan zie ik wel wat het is. Bevalt hij niet dan gaat ie gewoon terug.

Edit: Bij nader inzien heb ik het idee dat de Crumpler Company Gigolo 3500 een mooi alternatief zou zijn. Die is misschien wel redelijk ruim, maar ziet er compact uit, en laat ruimte voor eventueel uitbreiding, of ruimte voor lader, snoertjes, filters, accu's, readers en ander klein grut ;)
Is de Domke F-5XA of XB niets? Bijna gelijk kwa formaat aan de Olypus alleen een totaal andere look and feel.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
na lang wikken en wegen is het een Domke F-2 original geworden. Tas is atm wel wat te groot voor wat ik heb aan gear, maar dan hoef ik ook bij een volgende lens niet meteen een nieuwe tas te kopen. Met een beetje geluk wordt hij morgen nog geleverd :D Ik ben benieuwd in ieder geval. In diverse reviews zijn mensen razend enthousiast over het ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben waarschijnlijk toe aan een nieuwe tas:
Waarom?:
1. Ik ga binnenkort een nieuwe lens kopen en die past niet in mijn huidige fototas
2. De tas die ik nu heb is een schoudertas en wat ik nu bij me heb doet na een tijdje nogal pijn aan mijn schouder.
Wat moet erin?:
1. Sony a300
2. Sony 18-70 kitlens
3. Tamron 80-210 4.5-5.6
4. Sigma 120-400 of misschien sigma 150-500
5. Extra batterij en oplader en lenspen
De Sigma moet ook standaard aan mijn body kunnen zitten
Het moet een rugzak zijn met goede heupbanden
Nu lijkt mij de lowepro flipside 300 of 400 AW het handigst.

Jacco

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik heb een Flipside 300, en kan mijn canon 400D met sigma 150-500 eraan er precies in de lengte in kwijt, en nog een drietal andere lenzen erbij (17-70, 11-18 en 105). Ook zit er nog aardig wat filterspul, afstandsbediening en zonnekappen in. Moet wel zeggen dat hij stampendvol zit.

Ik weet overigens niet hoeveel groter/kleiner een sony a300 is tov een canon 400D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
Ik ben ook toe aan een nieuwe tas:
Waarom?:

Ik heb een tijdje terug een batterygrip en nieuw lensje gekocht en dat pas nu nog maar net. Heb vandaag ook een paar zonnekappen en 3 filtertjes binnen gekregen en nu is 't echt proppen, das niet handig dus...

Wat moet erin?:
1. Canon 550D (met battery-grip!)
2. Canon 18-55mm kitlens met zonnekap (uiteraard in omgedraaide vorm om de lens zo compact mogelijk te houden, daardoor wordt 't geheel wel iets breder helaas)
3. Canon 55-250mm kitlens met zonnekap
4. Canon 50mm f/1.8 II met zonnekap
5. 3 verschillende filters
6. de houder voor batterijen voor in de battery-grip (1 met accu's in de grip en dus 1 losse met 3xAAA batterijen, je wil immers nooit zonder komen te staan!)
7. Een vak(je) voor eten/drinken is ook wel handig voor als je midden in de rimboe staat.
De 55-250mm moet ook standaard op de body kunnen zitten en er moet ruimte voor een losse flitser zijn (misschien komt er nog een keer een Speedlite bij). Omdat er misschien nog wel lenzen bij kunnen komen moet er wel voldoende ruimte zijn om lenzen kwijt te kunnen die groter zijn dan de 55-250, wil dus niet zeggen dat ze ERBIJ moeten maar als ik bijv. de 55-250 thuis laat en er een, noem eens iets... 100-400 of weet ik wat er groter is voor in de plaats doe moet dat wel passen natuurlijk.

Gezien 't gewicht is een rugzak denk ik handiger.

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Lowepro Minitrekker AW
Ik stop er bv een 1DmkIII + 100-400, 17-40, 580EXII en 70-200 f/2.8 IS in. Ruimte voor eten en drinken in het buitenvak.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marcel Heb je een foto van je fototas met inhoud?

Jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08

Polariteit

Fietsende fotografeur

Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:27:
@marcel Heb je een foto van je fototas met inhoud?

Jacco
Heb er even een paar gemaakt, gelieve niet te letten op de brakke kwaliteit van de foto's :D

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4151/5084468472_72917ba5ba.jpg
IMAG0014 by Marcel Tuit, on Flickr
Hierop zie je hem van de buitenkant met statief, spreekt voor zich

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4104/5083873315_674d52226e.jpg
IMAG0012 by Marcel Tuit, on Flickr
Dit vak zit in de klep van de tas. Ik heb hierin een tweetal Cokin-filterhouders zitten en een afstandsbediening.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4126/5084465232_e9f8904e53.jpg
IMAG0011 by Marcel Tuit, on Flickr
Zie hier de foto van het grote vak. De body zit vast op de 150-500 sigmalens. Rechts van de body heb ik de zonnekappen geplaatst, en de drie lenzen. je ziet de 11-18m en de 17-70mm. De 105mm zit als het ware onder de klep van de tas, die kan om de een of andere wazige reden niet helemaal los aan de onderkant van de tas :S
Daarnaast zit bovenin nog een groot vak achter een rits. Hier heb ik een vijftal cokinfilters in doosjes zitten.

Daarnaast zitten er nog 2 zijvakken. Een doorzichtig netje, hier heb ik de handleiding en een plastic zak in zitten. En een vakje achter een rits. Hier heb ik een drietal geheugenkaartjes in zitten en wat schoonmaakdoekjes+vloeistof

Al met al zit hij iig erg vol! Ik zou je gewoon aanraden om eens met al je spullen naar een winkel te gaan waar ze deze tas hebben, en dan gewoon even te passen.

De vakken zijn trouwens vrij in te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de foto's. Ik ga binnenkort kijken even passen. Denk dat ik toch voor de 400 ga want de 300 zit toch een beetje krap.

Jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Heeft er hier iemand een Domke F-3X?

Wat zou ik aan ruimte overhouden als ik er een griploze 50D met mounted 17-55 (hood reversed), 50mm II, 55-250 en 430EXII in wil stoppen? De flitser kan in zo'n zijvak zo te zien, dan moet ik in de tas zelf toch nog best wat ruimte overhouden? Heeft iemand een plaatje van de F-3X terwijl hij 'm om heeft? En draagt hij prettig achterop je heupen (tas naar achteren slingeren dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allemaal,

Ik ben zelf ook op zoek naar fototas. Ik heb zelf de Canon 500D met 18-55 kitlens plus 430 Speedlite flitser. Ik wil op korte termijn een extra lens kopen. De prijs speelt een belangrijke rol. Deze tas heeft mijn aandacht:

http://www.digicamshop.nl...ro-nova-170-aw-black.html

De beschrijving voldoet aan mijn wensen maar als ik het 2e plaatje bekijk, dan vraag ik mij af hoe dan mijn huidige gear in deze tas moet passen.

Iemand die zijn ervaringen met deze tas wil delen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Heeft iemand misschien nog een tip voor een rugtas geschikt voor 5DII met een stuk of 3 lenzen (minimaal 17-40, 24-70 en 70-200)? Ik wil er ook graag mijn macbook in kwijt (15"). Ik heb al genoeg tassen in principe waar alles in kan. Maar ik wil laptop & camera in één tas kwijt kunnen.

Ik kwam zelf op de Lowepro Rolling CompuTrekker AW.
Maar misschien hebben jullie andere (mogelijk goedkopere) suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Kijk eens naar de Kata tassen ;)
De 3N1-33 ruimte genoeg voor je 5D en lenzen en een laptop.

http://www.kata-bags.com/...?p_Id=19773&Version=Photo

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Dat ziet er zeker niet verkeerd uit! thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het rond zien naar een tas om volgend jaar mee te nemen naar Ecuador. Hij zou eigelijk zo groot mogelijk moeten zijn, maar toch nog carry on moeten zijn.
Ik had gedacht aan de Photo-Trekker-AW-II. Zijn er vergelijkbare producten van andere merken, eventueel goedkoper? Een laptop vak of tripod houder zijn niet vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

J3roen schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:23:
Heeft iemand misschien nog een tip voor een rugtas geschikt voor 5DII met een stuk of 3 lenzen (minimaal 17-40, 24-70 en 70-200)? Ik wil er ook graag mijn macbook in kwijt (15"). Ik heb al genoeg tassen in principe waar alles in kan. Maar ik wil laptop & camera in één tas kwijt kunnen.

Ik kwam zelf op de Lowepro Rolling CompuTrekker AW.
Maar misschien hebben jullie andere (mogelijk goedkopere) suggesties?
Gezien het aantal jaloerse reacties op de meeting die we laatst hadden @ Schiphol is dit een tas die velen zouden willen hebben, maar het model totaal niet kennen :D

Ik zat dus vrolijk de boel achter me aan te slepen, terwijl iedereen zat van "Hey hoezo heb jij wieltjes eronder ?! Wil ik ook !!" :o

:+

7D + 15-85 + 100 Macro + 100-400 heb ik erin zitten en kan nog aardig wat bij ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:20:
Ik ben aan het rond zien naar een tas om volgend jaar mee te nemen naar Ecuador. Hij zou eigelijk zo groot mogelijk moeten zijn, maar toch nog carry on moeten zijn.
Ik had gedacht aan de Photo-Trekker-AW-II. Zijn er vergelijkbare producten van andere merken, eventueel goedkoper? Een laptop vak of tripod houder zijn niet vereist.
Ik had met mijn Nature Trekker AW-II al moeite om die in de bagagevakken te krijgen en de Photo Trekker is nog iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

nero355 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:47:
[...]
Gezien het aantal jaloerse reacties op de meeting die we laatst hadden @ Schiphol is dit een tas die velen zouden willen hebben, maar het model totaal niet kennen :D

Ik zat dus vrolijk de boel achter me aan te slepen, terwijl iedereen zat van "Hey hoezo heb jij wieltjes eronder ?! Wil ik ook !!" :o
Heb die ook, de afwerking valt mij een beetje tegen. Aan de onderkant, hadden ze kunstof beschermhoeken moeten plaatsen. Tijdens het voortslepen, wil de tas wel eens "kantelen" en dan sleep je hem dus over zo'n hoek vooruit. Dat is me een paar keren gebeurd, ook al was het slepen maar minimaal. Echter is de bekleding op de hoeken daardoor wel kapot. De witte voering is zichtbaar, geen gat totaan de binnenkant. De combi rugzak / trolley is wel super en redelijk uniek.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Coton Carrier toegekomen en ik ga er geen review over schrijven. Wat ze op de filmpjes tonen is gewoon 100% waarheid. Het werkt echt zo gemakkelijk, snel en je camera zit even stevig als in een rugzak.

Heb er al eens een 50D + grip met 2 batterijen + 580EXII + Sigma 100-300 f4 + 1.4 TC aangehangen. Zelfs bij springen beweegt al dat gewicht amper en op letterlijk een seconde is je camera in je hand klaar om te schieten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dit ding ?? Nice :D Ga ik misschien ook een keer kopen mocht ik het echt nodig hebben.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep dat ding. Ik had verwacht dat het handig zou zijn, maar dat ik de video's met een korrel zout zou moeten nemen.
Mooi niet dus. Ik ben er wel nog niet mee gaan skiën dus dat kan nog gelogen zijn...
Je ziet er wat lullig uit met dat harnas maar het valt mee. Als je ook een rugzak draagt of je draagt er een open hemd over, valt het zelfs amper op.

Ik heb wel maar zeer kort gezocht of er een Europese importeur of inkoopactie is. Misschien is er ergens iets te vinden maar ik heb het rechtstreeks van Canada laten komen (alles op te bergen in een meegeleverd mesh zakje ipv een grote doos btw).

edit: Voor mij is het vooral om buiten te gaan fotograferen. Maar het is eigenlijk handig eender wanneer je mobiel wil blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben op moment naar een Kata tas aan het kijken (3N1-20). Iemand ervaring met dit merk en wellicht met deze tas? Had eerlijkgezegd nog nooit van het merk gehoord.

Als iemand nog andere suggesties heeft voor een camera rugzak onder de 100 euro met ruimte voor:
D90+ 17-50 lens
55-200 lens
35mm prime
10-20 lens

zijn die zeker welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Ben momenteel ook aan t kijken voor een nieuwe tas om t volgende mee te vervoeren;
7D + 17-55 f/2.8 mounted, 85 f/1.8, 70-200 f/4L, +evt. grip.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Vanguard up rise 43, en de Crumpler muffin top slim.
Voor mn gevoel zou ik in beide tassen mn gear wel fatsoenlijk kwijt kunnen. Voordeel van de Vanguard is dat er een regenhoes bij zit, nadeel voor mij is weer dat je m altijd over 1 schouder draagt. De Crumpler lijkt me wat dat betreft comfortabeler, maar vraag ik me af in hoeverre deze waterdicht/-afstotend is (waterproof volgens de site). Iemand die zijn ervaringen wil delen over de weersbestendigheid van de Crumpler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

@ MrTimbo.B
Heb zelf de 3N1-30 ipv de 20 zoals ik eerder in dit topic zei.
Is nog wat groter dan de 3N1-20 en past genoeg in en moet zeggen deze bevalt me prima.
Draagt ook met redelijk wat gewicht erin nog fijn voor langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Shiverzz schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:11:
Ben momenteel ook aan t kijken voor een nieuwe tas om t volgende mee te vervoeren;
7D + 17-55 f/2.8 mounted, 85 f/1.8, 70-200 f/4L, +evt. grip.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Vanguard up rise 43, en de Crumpler muffin top slim.
Voor mn gevoel zou ik in beide tassen mn gear wel fatsoenlijk kwijt kunnen. Voordeel van de Vanguard is dat er een regenhoes bij zit, nadeel voor mij is weer dat je m altijd over 1 schouder draagt. De Crumpler lijkt me wat dat betreft comfortabeler, maar vraag ik me af in hoeverre deze waterdicht/-afstotend is (waterproof volgens de site). Iemand die zijn ervaringen wil delen over de weersbestendigheid van de Crumpler?
Ik had de uprise 48, deze is weer iets groter, je kan wel met grip mounten hem erin krijgen in expanded "mode" Alleen je krijg dat ding niet meer via de ritsen aan de zijkanten eruit. De Muffin Top Slim lijkt me dan een fijneere optie als je de grip eraan wil houden. Wat de crumpler betreft, had zelfs een Muffin Top 7500. Het kon wel tegen wat miezer/mot regen, maar als het begon te storten zou ik toch wat eroverheen doen.

Al gekeken naar de Kata 3N1 series? Heb het idee dat je opzoek ben naar een rugzak waar je toch snel je cam tevoorschijn kan halen.. Opzich valt een Kata 3n1 wel in die categorie. Andere optie is de nieuwe Thinktank Sling-o-matic, best compleet en zit een regenhoes bij.. alleen het is een sling en stuk duurder :)

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Of de Tamrac Evolution 6/8.

Ik heb zelf ook een aardige tijd rondgekeken naar zulke tassen, Kata 3n1 ben ik op afgeknapt omdat de ritsen niet helemaal sluiten, en de scheiding in het binnenvak niet volledig dicht is (er zal maar een batterij bij je lenzen rollen). Uiteindelijk bleek zelfs na wat passen en meten dat mn camera erg slecht door de 'quick access' openingen heen paste, en na wat twijfelen bedacht ik me dat ik dat hele slingshot gebeuren toch niet vaak ga gebruiken.

Uiteindelijk voor een Lowepro Flipside 400AW gegaan, met bijkomend voordeel dat de toegang tot het hoofdvak aan de rugzijde is, inzake een tripje naar Azie volgend jaar :)

Die vanguard rugzakken zijn echt huuuuge, weet niet of dat ook een bijkomende factor is.
Als ik het zo lees past dat spul ook wel in een Flipside 300.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
Over die scheiding, ik heb de 43 niet van binnen bekeken eerlijk gezegd, ik weet wel dat bij de 48 de scheiding een stuk klitteband heeft, zodat de spullen van het boven compartement niet bij de lenzen/body terecht komt.

Ik zat zelf ook te twijfelen om de Flipside 400 te nemen, want heb zelf een Thinktank Acceleration V2.. past veel in en draagcomfort is ook wel oke.. maar niet echt een tas om door strand/natuur etc te gaan. :'( Uiteindelijk net de Dakine Sequence besteld, hij's nog niet binnen dus pic's volgen later wel :)

Afbeeldingslocatie: http://dakine.com/assets/image_library/full/8100-460_SEQUENCE_BLACK5.jpg

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Dakine Sequence heb ik vorige week geleverd gekregen; mijn weinige gear (d3000 en 3 lenzen, 1 flits) verzuipt er echt in maar het is tot nu echt een fijne tas. Het draagcomfort is echt super. Ik ga dit weekend er eens mee de natuur in en zal dan laten weten of dat gevoel nog blijft na een tijde wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Quick access lijkt me idd erg handig, maar draagcomfort tijdens lange trips is wel het belangrijkst. Zodoende kwam ik ook al snel op de Crumpler muffin top slim uit (draagcomfort van een rugzak met ook nog eens quick access). Thinktanks zijn eerlijk gezegd niet echt mijn smaak, en die Kata ben ik inderdaad ook al tegengekomen. Zie nu trouwens dat je deze zowel als sling en als backpack in kan stellen, wat me opzich ook wel handig lijkt. Wat ik nog steeds erg vreemd vind is dat ze bij de Crumpler tassen overal bij zetten dat ze waterproof zijn??

Ik zal eens gaan uitproberen hoe die quick access in de praktijk werkt voordat ik me dr helemaal blind op staar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
Shiverzz schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:44:
Quick access lijkt me idd erg handig, maar draagcomfort tijdens lange trips is wel het belangrijkst. Zodoende kwam ik ook al snel op de Crumpler muffin top slim uit (draagcomfort van een rugzak met ook nog eens quick access). Thinktanks zijn eerlijk gezegd niet echt mijn smaak, en die Kata ben ik inderdaad ook al tegengekomen. Zie nu trouwens dat je deze zowel als sling en als backpack in kan stellen, wat me opzich ook wel handig lijkt. Wat ik nog steeds erg vreemd vind is dat ze bij de Crumpler tassen overal bij zetten dat ze waterproof zijn??

Ik zal eens gaan uitproberen hoe die quick access in de praktijk werkt voordat ik me dr helemaal blind op staar.
Volgens mij waren de ritsen idd wel regen bestendig, maar durf niet te zeggen of de rest tegen een stortbui kan.
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:35:
De Dakine Sequence heb ik vorige week geleverd gekregen; mijn weinige gear (d3000 en 3 lenzen, 1 flits) verzuipt er echt in maar het is tot nu echt een fijne tas. Het draagcomfort is echt super. Ik ga dit weekend er eens mee de natuur in en zal dan laten weten of dat gevoel nog blijft na een tijde wandelen.
Neem je een statief mee? Wil wel weten of dat wel goed zit eigenlijk.

[ Voor 47% gewijzigd door Sunny op 27-10-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Ik zie dat hoewel "Sleeves" in de TS staat er verder niets over geschreven is.
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met een sleeve. Dus een camera "tas"/omhulsel zoals deze pricewatch: Canon EH19-L.

Ik wil die namelijk dan gebruiken om em in een rugzak/schoudertas te doen of bij mn vriendin in de tas :)
Zijn er ook nog goedkopere (witmerk ofzo) van dit soort sleeves? Ik vind 50euri nl wel beetje veel voor zoiets simpels.
Ik neem aan dat deze ook alleen maar een 550D met kitlens 18-55 kan bergen? of weet iemand of er ook nog een iets grotere lens in kan?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zie ik het nut niet van zo'n omhulsel als je het toch in een tas gaat steken. Op een oude analoge had ik zoiets maar dat was enkel als je de camera voor lange tijd in de kast wou opbergen.

Google op 'snuittassen' en je zal ze vinden. Oa op Cameranu ("Tassen op soort" -> "Snuittassen") staan er een hele hoop van vele merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
@Rizon
Bedankt voor je snelle reactie!

Het is om niet te gauw vuil en krassen op de camera te krijgen. In een rugzak kan dat al snel gebeuren. Uiteraard moet je nog erg voorzichtig met je tas omgaan anders zit er zo een deuk in.

De snuittassen had ik gezien maar dat is dus weer een slag groter dan de sleeves en dus niet wat ik nu zoek.
(Ik heb overigens al de Think Tank Digital Holster 10 V2.0. Maar dat is meer voor als ik ook een extra lens etc. mee wil nemen.)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:35:
Persoonlijk zie ik het nut niet van zo'n omhulsel als je het toch in een tas gaat steken. Op een oude analoge had ik zoiets maar dat was enkel als je de camera voor lange tijd in de kast wou opbergen.

Google op 'snuittassen' en je zal ze vinden. Oa op Cameranu ("Tassen op soort" -> "Snuittassen") staan er een hele hoop van vele merken.
Je weet dat hij waarschijnlijk een gewone tas bedoelt ipv een fototas? Dan is eht namelijk wel erg nuttig, ik gooi mijn cam namelijk niet graag in een simpele eastpak oid tasje zonder enige vorm van bescherming ;)
Laatst m'n broertje een samsonite 'snuittas' gegeven. Kost 20 euro bijd e mediamarkt, ideaal want zijn 30d met kitlens past erin en dat gaat in zijn eastpak schoudertas :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GiLeX schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:14:
@ MrTimbo.B
Heb zelf de 3N1-30 ipv de 20 zoals ik eerder in dit topic zei.
Is nog wat groter dan de 3N1-20 en past genoeg in en moet zeggen deze bevalt me prima.
Draagt ook met redelijk wat gewicht erin nog fijn voor langere tijd.
De 30 vind ik net wat aan de te grote kant. En de 20 lijkt mij nu misschien net iets te klein. Lastig..
Het ideale aan deze tassen vind ik dat je de camera er aan de zijkant uit kan halen zonder dat je de hele tas af moet doen zoals bij bijvoorbeeld de Lowepro tassen.
Dus als iemand nog een tas weet met deze constructie met ruimte voor:

D90+ 17-50 lens
55-200 lens
35mm prime
10-20 lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week een heel mooie deal gedaan. Ik zocht een rugzak om mee naar Ecuador te nemen volgend jaar, het moest dus eentje zijn die carry on kon gebruikt worden. Ik vond deze op Belgiumdigital voor 70 euro incl. verzending
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1316/5134968743_647da03ee6_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1439/5135565590_cacfa50db1_z.jpg

Alleen lijkt deze nu net iets te groot en te zwaar als carry on, dus ga ik hem gebruiken voor verplaatsingen binnenlands. Ik kan AL mijn gear erin steken, en mijn tripod gaat er nog bij, + nog een laptop vak dat ik op de foto er niet bij heb gezet. Hij weegt makkelijk 20 kilo met alles erin/erop, maar zo voelt hij niet eens je hem ophebt. Ik ben er echt tevreden over. Er kwam ook nog een regenhoes bij, en het camera compartiment is er uit te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Mijn fototas naar Ecuador (Lowepro NatureTrekker AW-II) woog zo'n 14 kilo en dat was geen probleem op de heenreis. Op de vlucht naar de Galapagos en de andere binnenlandse vluchten ook geen problemen gehad maar de tas kon maar net ik het bagagevak, de extra rugzak heb ik er wel af moeten halen.

Op de terugreis wilden ze wel even m'n tas wegen (weer 14 kilo, max 10) maar ik kon nog wat bij m'n broer stoppen (niet gedaan overigens) en toen was het geen probleem.

Als ik de foto's zie, zou het geen probleem moeten zijn om deze als carry-on mee te nemen. Wel je statief in je koffer doen, die krijg je vaak niet mee het vliegtuig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vliegtuigmaatschappij waar we meegaan en waar mn ouders overigens al meerdere malen mee hebben gevlogen zijn er blijkbaar zeer strikt in. Ik zal wel zien welke we juist nemen en het op de site ff opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 17:23
Ben aan het rondkijken voor een degelijke fototas en ben feitelijk vooral gevallen voor de stijl van de Billingham schoudertassen (http://www.kamera-express...ey_Original_Black_Tan.htm bv.). Echter is mijn budget nogal beperkt, en aangezien ik nog andere aankopen wil doen wil ik het budget voor een tas liefst zo laag mogelijk willen houden.

Dus de vraag is feitelijk, heeft iemand enig idee van een ander merk die dezelfde stijl tassen verkoopt maar dan tegen een goedkopere prijs? Vind ze ook niet meteen 2dehands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:15:
De vliegtuigmaatschappij waar we meegaan en waar mn ouders overigens al meerdere malen mee hebben gevlogen zijn er blijkbaar zeer strikt in. Ik zal wel zien welke we juist nemen en het op de site ff opzoeken.
Wij hebben met Iberia gevlogen en deze deden niet echt moeilijk (alleen dus op de terugweg). Met dezelfde tas (ook 10+ kilo) geen problemen gehad met diverse kleinere maatschappijen in Ecuador, de KLM (Oeganda, Kenia), met South African Airlines (Mozambique), met BA (Australie) en met Qantas (Australie en Nieuw Zeeland). M'n broer heeft wel een keer gehad dat z'n tas gewogen werd met Malaysian Airlines (terug van Nieuw Zeeland) maar daar heb ik zelf nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
SdtThys schreef op woensdag 03 november 2010 @ 01:21:
Ben aan het rondkijken voor een degelijke fototas en ben feitelijk vooral gevallen voor de stijl van de Billingham schoudertassen (http://www.kamera-express...ey_Original_Black_Tan.htm bv.). Echter is mijn budget nogal beperkt, en aangezien ik nog andere aankopen wil doen wil ik het budget voor een tas liefst zo laag mogelijk willen houden.

Dus de vraag is feitelijk, heeft iemand enig idee van een ander merk die dezelfde stijl tassen verkoopt maar dan tegen een goedkopere prijs? Vind ze ook niet meteen 2dehands...
domke ? Of zelf creabea doen met een leren schoudertas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdbruin schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:01:
[...]

Wij hebben met Iberia gevlogen en deze deden niet echt moeilijk (alleen dus op de terugweg). Met dezelfde tas (ook 10+ kilo) geen problemen gehad met diverse kleinere maatschappijen in Ecuador, de KLM (Oeganda, Kenia), met South African Airlines (Mozambique), met BA (Australie) en met Qantas (Australie en Nieuw Zeeland). M'n broer heeft wel een keer gehad dat z'n tas gewogen werd met Malaysian Airlines (terug van Nieuw Zeeland) maar daar heb ik zelf nog geen problemen mee gehad.
Maar deze rugzak is echt dikker dan hij lijkt. Hij moet natuurlijk wel in het overhead bagage compartiment passen. De rugzak is 40x40x60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021

Ik heb echt geen idee wat ze kosten, maar de heritage lijn van camera care systems lijkt er een beetje op;
http://www.ccscentre.co.uk/

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:05:
Maar deze rugzak is echt dikker dan hij lijkt. Hij moet natuurlijk wel in het overhead bagage compartiment passen. De rugzak is 40x40x60.
Tsja, mijn NatureTrekker is (volgens de Lowepro website) ook 37x38x49 en dat is geen enkel probleem om 'm in de overhead bins te plaatsen. Bij de intercontinentale vluchten heb ik altijd wel ruimte over. Het zijn vaak de heup- en schouderbanden die het onhandig maken om 'm ergens in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
van

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4031/4326866767_a81c02ec75.jpg

naar

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1232/5151538588_031186f1b0.jpg

lid organiser komt er nog aan maar bleek een foutje te zijn bij verzenden (voor een pelican 1519 gekregen ipv 1560)

moet zeggen dat er zeker 20% meer spullen inpast maar het voelt ook net allemaal wat ''fragieler'' aan

al met al ben ik al heel lang tevreden met deze pelican 1560..

ik gebruik hem voornamelijk om de spullen op te slaan en veilig weg te zetten en moch tik een opdracht hebben dan kan ik alles in een zeul meenemen (en hij werkt ook prima als opstapje :+)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Is 3 bodies niet een beetje overkill? :o

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angel00008 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:14:
van

[afbeelding]

naar

[afbeelding]

lid organiser komt er nog aan maar bleek een foutje te zijn bij verzenden (voor een pelican 1519 gekregen ipv 1560)

moet zeggen dat er zeker 20% meer spullen inpast maar het voelt ook net allemaal wat ''fragieler'' aan

ik gebruik hem voornamelijk om de spullen op te slaan en veilig weg te zetten en moch tik een opdracht hebben dan kan ik alles in een zeul meenemen (en hij werkt ook prima als opstapje :+)
Ik heb net dezelfde, ook met de pads. Ik gebruik hem ook als opslag, en als ik naar ergens moet waar ik plaats genoeg heb. Voor de sets waar ik wat mobieler wil zijn gebruik ik de naneu. Het was een dure aankoop, maar de koffer is het echt waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
Benjamin- schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:43:
Is 3 bodies niet een beetje overkill? :o
zie nieuwe fotomeuk topic om te zien dat de 3 bodies niet ''blijvend'' zijn ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:48:
[...]

Ik heb net dezelfde, ook met de pads. Ik gebruik hem ook als opslag, en als ik naar ergens moet waar ik plaats genoeg heb. Voor de sets waar ik wat mobieler wil zijn gebruik ik de naneu. Het was een dure aankoop, maar de koffer is het echt waard!
ik zit alleen te dubben over de indeling met mijn rugtas heb ik ook opeens na 2 maanden een hele andere indeling gedaan waardoor ik meer ruimte kreeg of het makkelijker in elkaar zat maar dat is een kwestie van aankijken en zien hoe je je de spullen gebruikt.

en inderdaad dure aankoop maar het zeker waard !

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb zelf een Billingham 225 in het zwart (sinds mei dit jaar). Dat ding is iedere cent waard.
Als je terug zoek in dit topic zal je nog wel een mini review vinden. Anders op mijn website is er wel wat te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door BlaTieBla op 30-11-2012 07:38 . Reden: URL aangepast ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
BlaTieBla schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:48:
[...]

Ik heb zelf een Billingham 225 in het zwart (sinds mei dit jaar). Dat ding is iedere cent waard.
Als je terug zoek in dit topic zal je nog wel een mini review vinden. Anders op mijn website is er wel wat te vinden.
Wat BlaTieBla zegt,
De aankoop is pittig, maar het zeker waard.

Ik weet niet wat je er allemaal in wilt doen, maar de Hadley serie hoeft helemaal niet zo heel veel te kosten. De small is er al van 189 euro.
Bij de Hadley kun je volgens mij ook de binnenkant eruit halen zodat je die kunt aanpassen aan je behoefte.

Dan weet je wel zeker dat de tas jaren goed blijft, en je spullen er veilig inzitten.
Of dat allemaal past is even uitzoeken in de winkel. Bij Nivo Schweitzer in Amsterdam hangt heel veel en kun je alles passen en proberen;
http://www.nivo-schweitze...kleding/billingham+tassen

Die nieuwe 07 serie is echt gaaf:
http://www.billingham.co.uk/acatalog/07_s.html
Lijkt een beejte op de oude doktorstassen qua werking. Knip van boven.

Leica MM + Sony A9

• Servor
  • Niet online
Vanochtend eindelijk de Domke F-5XZ maar eens besteld bij Broer Konijn. Heb de beslissing een tijdje uit kunnen stellen maar heb binnenkort een paar uitstapjes waar ik toch wel graag de camera bij heb dus vandaar. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
En ondertussen binnen, mooie tas zeg. Dit is wat ik er gemakkelijk inkrijg:

- Canon 50D (zonder grip, heb geen grip dus niet met grip geprobeerd maar lijkt me geen succes)
- met 17-55 IS f/2.8 erop (helaas weer zonder hood)
- Canon 430EXII flitser
- Canon 50mm f/1.8

Dan is er in het vakje waar de 50mm inzit nog wel wat ruimte over maar veel room to grow is er niet wmb. Maar goed, dit wist ik, dit wordt echt mijn event tas wanneer ik alleen maar het hoogstnodige hoef mee te nemen, ben van plan er de F3 later bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

voor de DA fans:
http://news.deviantart.com/article/130298/

review (waarschijnlijk wel een beetje wc-eend achtig):
dA Pro Camera Bag From deviantART

Ik vind het alleszins wel een mooie tas

Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.net/fs70/i/2010/222/2/2/22cd4c3268cac781343dc410523dd886.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oujoushu
  • Laatst online: 14-01-2011

Oujoushu

anime-collector

Hallo,

Ben dus op zoek naar een tas voor me SLR en zit te twijfelen tussen de:
Lowepro Nova 190 AW
en de:
Tenba Shootout Sling Bag Middel

Lowepro Nova 190 AW
Pros :
Draagbaarheid, (schouder wisselen en padding op de strap)
snel toegankelijk
vanwege schoudertas, altijd in zicht
Cons :
Zwakke/dunne bodem? (een gebruiker claimde een lens zodoende stuk gekregen te hebben)

Tenba Shootout Sling Bag Middel
Pros:
Zelf al waterdicht en wachterdichte ritsen.
Cons:
Dunne draagriem, die dus maar over 1 schouder kan

Belangrijkste uitgangspunten zijn: (naast prijsklasse tot 80€)
-Schoudertas/messenger bag of sling tas
-1SLR met lens, 2-3 extra lenzen, en een flitser moeten erin passen
-Beschermend (regen, zand) het zei met een hoes of de tas zelf.
-Draagbaarheid, ik wil er uren mee kunnen lopen, zonder mijn schouder te moeten vervangen.
-Niet makkelijk leeg te roven

Wie heeft een van deze tassen en wilt er iets over kwijt? of weet iemand een betere tas die bij de bovengenoemde eisen past :) ?

-Oujoushu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:39
Ik heb de tenba en ben er redelijk tevreden over. Ik vind persoonlijk de band redelijk dik (maar dat kan aan mij liggen)

Alleen de binnenkant ben ik niet helemaal te vreden, want de tussenwandjes die je kan aanpassen zijn niet allemaal voorzien van klittenband, zodat je soms wel wat losse "flapjes" hebt, waar je dus niet stevig iets tussen kan doen. Dat vind ik de belangrijkste con.

En aan welke onjectieven moet ik denken? 3x een tele objectief, of toch een korte groothoek? (tot hoever je ze kort kan noemen :P)

De Tenba heeft trouwens wel 'waterdichte' ritsen, maar je krijgt wel een hoesje meegeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Servor schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:14:
Vanochtend eindelijk de Domke F-5XZ maar eens besteld bij Broer Konijn. Heb de beslissing een tijdje uit kunnen stellen maar heb binnenkort een paar uitstapjes waar ik toch wel graag de camera bij heb dus vandaar. Ben benieuwd!
Zou je misschien wat foto's kunnen maken van de tas over je schouder oid? Ik vind het moeilijk in te schatten hoe ie zit en hoe groot ie nou precies is, maar hier in de buurt is die tas nergens op voorraad.

Ik ben wel een beetje uitgekeken op mijn Crumplertassen namelijk..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 15-09 08:30
Heeft iemand ervaring met de Crumpler Banana Hammock? Ik heb momenteel een Canon 500D met een Tamron 17-50mm, en voorlopig komen er geen andere lenzen (misschien een 50mm f/1.8, maar dat is nog niet zeker). Ik ben geinteresseerd in de Crumpler omdat ik het in mijn eigen rugzak/schoudertas zou kunnen dragen en niet per se een opvallende fototas hoef mee te nemen (en als dame zijnde is het toch wel belangrijk dat ik een modieuze tas kan dragen).

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Garyu schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:22:
[...]

Zou je misschien wat foto's kunnen maken van de tas over je schouder oid? Ik vind het moeilijk in te schatten hoe ie zit en hoe groot ie nou precies is, maar hier in de buurt is die tas nergens op voorraad.

Ik ben wel een beetje uitgekeken op mijn Crumplertassen namelijk..
Ik ga m'n best voor je doen. Maar met een griploze 50D, 430EX2, 50mm en 55-250mm zit -ie echt wel vol... Daarnaast zijn de voorvakjes ook redelijk nutteloos omdat je ze niet dicht kunt doen (met een klittebandje ofzo). Prima tas, maar echt voor je meest noodzakelijke fotogear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oujoushu
  • Laatst online: 14-01-2011

Oujoushu

anime-collector

Dartlink schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:16:
Ik heb de tenba en ben er redelijk tevreden over. Ik vind persoonlijk de band redelijk dik (maar dat kan aan mij liggen)

Alleen de binnenkant ben ik niet helemaal te vreden, want de tussenwandjes die je kan aanpassen zijn niet allemaal voorzien van klittenband, zodat je soms wel wat losse "flapjes" hebt, waar je dus niet stevig iets tussen kan doen. Dat vind ik de belangrijkste con.

En aan welke onjectieven moet ik denken? 3x een tele objectief, of toch een korte groothoek? (tot hoever je ze kort kan noemen :P)

De Tenba heeft trouwens wel 'waterdichte' ritsen, maar je krijgt wel een hoesje meegeleverd :)
Objectieven is meer een toekomstplan, maar dan heb ik iig een tas waar het inpast. Mocht ik later nog meer willen, ga ik wel met een mega rugtas of koffer zeulen. Maar nu dus echt 'rondtrek materiaal' en een flitser.
Uiteindelijk komen er voor deze tas een groothoek en een -300mm bij, kan niet echt zeggen hoe groot het dan gaat worden. Nog geen lenzen daarvoor uitgezocht. Weet alleen dat mijn huidige slr met 200mm, 20cm nodig heeft.

Maar jij hebt hem nu flink beladen en je kunt er zeg maar halve dag mee in het bos lopen? Of door een stad :)
En de ritsjes zijn dus inweze half voor de sier?

De 'Hama Defender 180' lijkt me een hele goeie tas, net iets boven me tas budget, maar het ziet er veilig en ruim uit. Ze zeggen een afneembaar handvat... maar op nog geen enkele foto kunnen bekennen. Al heb ik hem voor 83€ zien staan, 4 euro duurder dan de Tenba. Hmm en 30 jaar garantie op de tas...

Edit* Hama Defender 180 besteld voor 83€ inclu verzenden :) @ topdeals.nl

@Dartlink, dank je voor de info over de Tanba tas.

[ Voor 6% gewijzigd door Oujoushu op 07-12-2010 12:09 ]

-Oujoushu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Servor schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:33:
[...]

Ik ga m'n best voor je doen. Maar met een griploze 50D, 430EX2, 50mm en 55-250mm zit -ie echt wel vol... Daarnaast zijn de voorvakjes ook redelijk nutteloos omdat je ze niet dicht kunt doen (met een klittebandje ofzo). Prima tas, maar echt voor je meest noodzakelijke fotogear.
Echt, zo klein? Dat is ongeveer de hoeveelheid die ik ook kwijt moet (D90, 17-50, 50mm, flitser), maar ik had graag ook wat ruimte voor wat verdere troep zoals een flesje water, wat papieren / notepad, etc. Maar dat gaat dus nooit passen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Garyu schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:48:
[...]

Echt, zo klein? Dat is ongeveer de hoeveelheid die ik ook kwijt moet (D90, 17-50, 50mm, flitser), maar ik had graag ook wat ruimte voor wat verdere troep zoals een flesje water, wat papieren / notepad, etc. Maar dat gaat dus nooit passen?
Je hebt gewoon 3 vakken: links, midden en rechts. In de zijvakken past dus een lens (of 2 kleinere) of een flitser (mijn 430EX past ruim) en in het middenvak 'hangt' je camera (met 17-55 f/2.8 mounted, zonnekap is een nogo ook reversed). Althans, zo heb ik het gedaan. Naast de flitser kan nog iets 'plats' (maar ik zou niet weten wat :P) en in het andere zijvak past dus een 50mm en daar een 55-250 bovenop, of in plaats daarvan iets als een 70-200.

Ik zou niet weten hoe ik er nog meer ik zou kunnen proppen...

Het lijkt nu trouwens alsof ik negatief ben over de tas maar helemaal niet, ik vind 'm geweldig, zowel qua uiterlijk als praktisch nut. Maar er zitten gewoon beperkingen aan. Ik ga er later zeker een F3 of F4 bijkopen in dezelfde look, kijk daar ook eens naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:11

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

Je gear gaat met gemak passen, een klein kladblok kan eventueel aan de achterkant erin alleen het flesje water word dan moeilijk

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

[...]

Dat gaat zeker passen.

Ondanks het compact formaat raak ik het volgende erin kwijt in de F-5XC (ongeacht welke lens er op de camera zit):

40D
1740F4
70200F4 of 430EXII
50F1.8 & 35F2 of 430EXII

Verder nog een grijskaart / geheugenkaart accu / kladblokje etc.
Als het moet kan ook alles erin maar dan ben ik de flexibilteit wel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Na aanschaf van de flipside 400AW begint het toch te kriebelen, ergens begin komend jaar komt er een flipside 200 bij, de 400AW vind ik een geniale tas, maar te lomp om te dragen in combinatie met een trekkersrugzak :)

Er hoeft ook veel minder in, D700 met 2 lensjes, zonder de grip en flitser (wat eigenlijk al verzuipt in de 400AW, maar daar kan wel genoeg zooi in voor een weekendje weg oid.)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 15-09 08:30
Voor de mensen die geinteresseerd zijn. ik heb net een Tamrac Aero Zoom 30 Photo voor Euro 2,37 gekocht bij Makro. Het is wel alleen in de kleur rood verkrijgbaar, maar voor dat geld kon ik het niet laten liggen. Er past niet veel in, maar voor mij momenteel genoeg (Canon 500D met Tamron 17-50mm f/2.8, twee extra accu's en extra geheugenkaart).

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawek
  • Laatst online: 09-09 09:19
Ik zag dat je als je nu bij zoom een abonnement neemt de KATA DC-445 er gratis bij krijgt. Heeft iemand ervaringen met deze tas? Wat ik er zo over lees is in ieder geval wel positief. Ik wil hem gaan gebruiken met mijn 500D, 55-250, 18-55 (wordt 17-55), 50, en op termijn een grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:03
Ik heb een Lowepro Vertex 200AW over (ooit gekocht voor een vakantie, maar die is er nooit van gekomen. Ondertussen ook behoorlijk geslonken qua apparatuur, dus de tas is nu veel te groot). Amper tot niet gebruikt. Komt met alle accessoires, tussenschotjes, noem maar op

Wie er geinteresseerd in is kan een bericht sturen. Hij is uiteraard geheel vrijblijvend uit te proberen/passen in Haarlem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
angel00008 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:14:
van

[afbeelding]

naar

[afbeelding]

De Pelican 1560 is een erg flexibele oplossing om veel apparatuure makkelijk te vervoeren. Voorbeeldje van een van de mogelijke indelingen:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4085/4954374631_ce4392945b.jpg

Als de lichtstatieven niet mee gaan, dan past er nog veel meer in.

Ik heb bewust gekozen om er geen lid organizer in te stoppen. Deze eet een hoop ruimte op en vermindert de bescherming als de koffer op zijn kant of op zijn kop staat.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:35:
Ik had dit al een tijdje beloofd maar hier komt 't dan eindelijk. Ik heb de Dakine Sequence nu al een tijdje en heb er toch al een aantal uur mee rondgelopen. Ik merk dat het niet erg makkelijk is om als je met dit winterse weer rondloopt van lens te wisselen. Ding even neerzetten in de sneeuw is niet echt fijn terwijl je de tas vasthebt wisselen is al hemaal niet makkelijk.

Ik moet wel zeggen dat mijn eerste indruk qua draagcomfort wel nog steeds blijft. Ik heb een erg zwakke rug en ik heb nog niet gemerkt dat ik pijn heb met dat ding op mijn rug. Ook niet als mijn laptop (een oudere generatie vaio van toch dik 1.5kg) er bij in zit. Alle kleine vakjes en zakjes zijn handig om toch genoeg organisatie te behouden; ook als de tas volledig volgeladen is.

Ik kan echt dit ding van harte aanbevelen. Hij staat nergens in de pricewatch; ik heb 'm zelf bij deze shop besteld: as adventure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deridder23
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2022
Hoi, ik ben zelf opzoek naar een schoudertas, backpack is een beetje te onhandig naar mijn gevoel als ik op stap ben. Na wat nadenken over wat ik echt nodig heb en wat research over wat er op de markt is ben ik bij twee schoudertassen uitgekomen..
Wat er in moet:
50d met grip (sowieso mounted door een van onderstaande lenzen)
100mm & 28mm
speedlite 580II
13 inch MBP
uiteraard ook allerlei prulleria zoals kabels,filters, CFkaartjes, reservebatterij afstandsbedieninkje, etc

waar ik tussen twijfel:
Domke F-833 Large Photo Courier Bag (gaat een 50d met grip hier in?)
of
Crumpler Company Gigolo 9000
offf... enige andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Jimmy Bo 300 besteld, van Crumpler:

http://www.crumpler.eu/in...sprache=EN&productID=6860

Als het goed is moet mijn toekomstige Canon 55D + 18-55Is erin passen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de combinatie van wintersport en cameratas?

Ik heb nu een lowepro minitrekker waar alles in past. Maar dat is niet een tas die makkelijk op de rug mee gaat tijdens het skiën. Wel eerder gedaan, maar de tas weegt zelf al 1,5KG ofzo, en geeft niet echt een vrij gevoel.

Maar wat ik dus zoek is een tamelijk smalle tas, goede bewegingsvrijheid en ruimte voor grote body+groothoek lens. En daarbij nog een vakje voor bijv. een flesje drinken, sjaal/muts/telefoon etc.
Daarnaast denk ik dan ook nog: Stel dat ik op mijn rug val, en de camera moet die klap opvangen, is dat niet zo prettig, dus eigenlijk zou de tas dan flexibel kusstof wanden moeten hebben ofzoiets. Ik weet niet of dat er is of dat het altijd schuim is? Anders zou ik nog zelf wat kunnen fabriceren. Uiteraard zijn er genoeg compacte tassen zoals de slingshot 102/202, flipside etc. Maar ik ben vooral benieuwd naar andere die ook een dSLR meenemen op de piste, fiets, of andere sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Kijk eens naar de Dakine Mission Photo of de Burton Zoom tassen.
Dat zijn tassen die bedoeld zijn om mee te piste op te nemen.

De Mission is in iedergeval zeer stevig en zou ik zo de piste mee opnemen.
Tevens is de tas voorzien van een heupband zodat je schouders flink ontlast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hmm, ze zien er mooi uit, maar vind ze nog redelijk groot. Als ik mijn cam+groothoek+telelens kan meenemen is dat op zich voldoende. Meeste tassen bieden al gauw 2x zoveel ruimte, en dan zit ik weer op het formaat van de minitrekker die ik al heb.
Denk dat ik dus voor een slanke tas met heupband ga kijken waar ik zelf dmv wat extra foam en/of buigzame platen wat extra "armor" toevoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, ik ben dus ook op zoek naar een nieuwe fototas. Ik heb namelijk pas een Sony Nex-5 gekocht. Mijn zinnen heb ik al gezet op een Crumpler omdat ik niet met een echte fototas rond wil lopen. Ben er alleen nog niet uit welke en in welke maat. Het "probleem" alleen met zo'n kleine camera is dat elke tas te groot lijkt. Zelf zit ik te denken aan de Crumpler Company Gigolo.

Wat wil ik er in kwijt:
- Sony Nex-5 + E18-200
- E18-55
- E16mm + Fisheye converter
- Flash + mic
- Eventueel mijn Canon G10
- Wat klein spul

Zoals ik al zei loop ik tegen het probleem aan dat de camera zowat verdwijnt in de tassen die ik al getest heb. Het lijkt er ook op dat de "tassenhandel" nog niet echt gespitst is op dit soort camera's. Iemand ervaring die me een tip kan geven? Ik denk dat ik straks maar even langs de Crumpler-winkel hier in Den Haag loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Ik heb altijd een tas bij me, momenteel een eastpack schoudertas. Die wil ik vervangen voor een tas waar ik veilig mijn 550d in kan meenemen, dagelijks, met iig 2 lenzen. Nu zit ik vreselijk te twijfelen tussen een backpack en een schoudertas. Ik heb ook een Deuter ac lite 20, waar ik, zeker qua draagcomfort en formaat, groot fan van ben (hoe geniaal zijn die touwtjes om ff je trui of regenjas tussen te proppen op een bewolkte/buiige dag).

Ik zoek dus eigenlijk een backpack die van m'n rug afstaat, gelijk aan de deuter die ik al heb. Ik krijg namelijk nogal snel een zweetrug :P Zon tas heb ik nog niet kunnen vinden. (waarschijnlijk vanwege het kromme ijzeren frame dat onhandig is voor camera bepakking?) Qua maat wil ik eigenlijk niet groter, maar dat is onmogelijk, wanneer ik ook m'n camera mee wil.

Een andere optie is om die deuter in combi met een schoudertas te dragen. Ik vraag me echter af of dat wel zo fijn is als ik een dag aan het lopen ben. Bovendien wordt de schoudertas dan m'n nieuwe alledaagsetas, waar ik ook, naast m'n camera, collegeblok en eventueel een boodschapje in kan meenemen. Zeker voor schoudertassen heb ik dit nog niet gevonden. Voor backpacks zijn er genoeg alternatieven (wel erg groot allemaal, maarja).

Iemand die hier een idee/oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit kleine handzame tasje gekocht. Groot genoeg voor de camera met de kitlens. Wil ik meer lenzen meenemen dan zal ik er een ander tasje bij moeten kopen (of bij de vrouw in de handtas moeten stoppen).

Afbeeldingslocatie: http://www.olympus.nl/consumer/images/products/mediando/PEN_Case_Modern_Small__M.jpg

Praktisch dus voor als je enkel de camera met kitlens mee wil nemen. Wil je meer meenemen, dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb enige tijd geleden de National Geographic-cloon-tas van Dealextreme gekocht. Ik ben er erg blij mee.
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_40174_2_small.jpg
De tas is niet groot, en zelfs klein te noemen. Hij is kleiner dan dat het lijkt op de plaatjes van DX. Maar als je een niet al te grote dslr hebt of een evil-camera hebt, is deze perfect. Heel erg veel vakjes en daardoor voldoende ruimte om ook een extra lens mee te nemen en al je geheugenkaartjes, extra batterijen, filters, telefoon, gps-ontvanger en dergelijke. En mijn portemonnee past er ook nog eens in. Er paste zelfs ook nog een reisgids bij.
Groot voordeel is dat de tas er tenminste niet zo als een cameratas uitziet. Ik heb er zelf een week in Rome mee rondgelopen en dat beviel prima.

En dat voor iets meer dan 20 euro!
Pagina: 1 2 ... 31 Laatste