Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Antonius
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09-07 18:26
Ik heb nu een Naneu Pro foto-rugzak, zat ook in die prijsklassen. Ziet er niet als fototas uit, camera compartiment alleen toegankelijk als je hem afdoet (minder gevoelig voor diefstal van camera en/of lenzen terwijl je de tas op je rug draagt). Voor mijn lenzen past het net, maar mijn Nikon 70-200 kan er alleen los in, niet op de body gemonteerd. Wat mij betreft is dit een punt om even goed op te letten als je niet voor iedere keer in-uitpakken van je camera met 70-200 de lens van de body wilt schroeven.

Een ander nadeel is dat ik vrij lang ben en mijn Naneu rugzak tamelijk kort. De heupbanden hebben daarom voor mij niet veel nut - het gewicht hangt vooral aan mijn schouders.

Ik heb vanwege de ruimte met gemonteerde telelens zojuist in de Black Friday aanbieding van cameraland een Ikigai Large rugzak besteld. Daar zou de 70-200 op de body goed in moeten passen. Deze tas is op dit moment eventjes enorm afgeprijsd (Black Friday aanbieding eindigt vanavond) anders zou hij buiten je budget vallen. Ik heb hem nog niet in huis, dus ik kan nog niet uit eigen ervaring zeggen hoe hij bevalt.

• Ardj
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12:12
quote:
Antonius schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:50:
Ik heb nu een Naneu Pro foto-rugzak, zat ook in die prijsklassen. Ziet er niet als fototas uit, camera compartiment alleen toegankelijk als je hem afdoet (minder gevoelig voor diefstal van camera en/of lenzen terwijl je de tas op je rug draagt). Voor mijn lenzen past het net, maar mijn Nikon 70-200 kan er alleen los in, niet op de body gemonteerd. Wat mij betreft is dit een punt om even goed op te letten als je niet voor iedere keer in-uitpakken van je camera met 70-200 de lens van de body wilt schroeven.

Een ander nadeel is dat ik vrij lang ben en mijn Naneu rugzak tamelijk kort. De heupbanden hebben daarom voor mij niet veel nut - het gewicht hangt vooral aan mijn schouders.

Ik heb vanwege de ruimte met gemonteerde telelens zojuist in de Black Friday aanbieding van cameraland een Ikigai Large rugzak besteld. Daar zou de 70-200 op de body goed in moeten passen. Deze tas is op dit moment eventjes enorm afgeprijsd (Black Friday aanbieding eindigt vanavond) anders zou hij buiten je budget vallen. Ik heb hem nog niet in huis, dus ik kan nog niet uit eigen ervaring zeggen hoe hij bevalt.
Mooi tasje die Naneu, maar inderdaad heel klein als ik packing-video's bekijk. Dat lijkt bij de Burton mee te vallen(YouTube: Burton Zoom Pack Review (Stylish DSLR Camera Bag & Video Backpack), maar ik dacht: wellicht heeft iemand ervaring hier.

De Ikigai kwam ik van de week inderdaad ook tegen tijdens mijn Black Friday zoektocht, maar na 'm in het echt bekeken te hebben, toch vanaf gezien. Het materiaal doet wat goedkoop aan in het echt, maar dat is denk ik persoonlijk, 40 euro is het zeker wel waard :) De adviesprijs van 299 is wel bullshit, niemand zou die tas ooit voor dat geld kopen.

• Antonius
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09-07 18:26
Wat makkelijk pastte in de Naneu Pro:
  • 1x body
  • 1x 70-300 lens
  • 2 a 4x een kleinere lens
  • 1x flitser
  • bovenvak voor bammetjes, oplader, en allerhande andere zooi
  • voorvakjes voor batterijen, kaartjes, klein spul.
  • statiefje kan er aan hangen
Het maakte niet uit welke lens ik op de camera hield, dat ging er altijd in. Recent heb ik de 70-300 verruild voor een 70-200 F2.8 (VR1, voor de Nikoneuten). Die is een stuk forser en moet van de camera af om in de Naneu rugzak te passen, helemaal als er ook nog een teleconverter op zit. Aangezien jij een Canon 70-200 noemt, denk ik dat je rekening moet houden met afmetingen vergelijkbaar met de dikke Nikon toeter, zeker als het een 2.8 wordt. Ik vind het reuze prettig als dat vlot in de tas te frotten is, zonder de lens af te nemen (bijv. als het begint te regenen).

Edit: helemaal eens met de adviesprijs van de Ikigai rugzakken, voor zoveel geld moet je er een op maat kunnen laten maken :D

Antonius wijzigde deze reactie 27-11-2017 20:36 (10%)

Ik had de Naneu Pro en die heb ik vervangen door een Vanguard Sedona 51. Daar zou het wel in moeten passen. Alternatief is de LowePro Flipside Trek 450 AW.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11:29
quote:
Jorgen schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 00:37:
Voor een Panasonic LX15 wil ik graag een cameratas kopen. Ik heb o.a. bij Lowepro en Case Logic gekeken. De QBP-202 van Case Logic werd in een YT-video aangeraden. In het tassentopic alhier lees ik veel positiefs over Lowepro. Prijzen vallen me alleszins mee. Nu hoeft er niet veel mee. Extra geheugenkaart, eventueel accu-oplader; dat is het wel. Kaartjes mogen in een apart vak met eigen sluiting, of in een binnenvak. Stoot- en vochtbescherming zou ik wel graag willen.

Nu kwam ik zelf uit op deze tassen, maar ik weet niet zo goed waarom ik wel of niet voor onderstaande zou kiezen.

pricewatch: Case Logic QPB202 Zwart
pricewatch: Case Logic QPB203 Compact Cameratas Zwart
https://www.bol.com/nl/p/...a-zwart/9000000008256817/
https://www.bol.com/nl/p/...a-zwart/9200000061427823/
https://www.bol.com/nl/p/...meratas/9000000006749643/
https://www.amazon.de/Cas...chultergurt/dp/B001V9KG12
pricewatch: Lowepro Apex 30 AW Zwart
pricewatch: Lowepro Apex 60 AW Zwart
pricewatch: Lowepro Apex 120 AW Zwart

Zou iemand mij kunnen adviseren? Wellicht zie ik iets over het hoofd; of is het juist veel simpeler dan ik denk.
Ik heb uiteindelijk voor de Lowepro AW60 gekozen. Iets ruimer dan de QBP-202 van Case Logic die ik in een youtubevideoreview zag, maar met extra regen/vochtbescherming. Ook ruimer dan de AW30 van Lowepro, maar daar leek hij net niet in te passen, als ik de specs van de tassen vergeleek. Nu heb ik aan de zijkant wel wat ruimte over (zeg maar anderhalve vinger breed), maar dat is hopelijk geen probleem qua schuiven in de zachte binnenkant. Tas voelt heel degelijk en is aan de binnenzijde lekker zacht. Hoop dat het een goede keuze blijkt.

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 10:31
Zijn hier ervaringen met de Lowepro flipside Trek serie? Heb op het moment de Protactic 350, maar deze heeft erg weinig ruimte voor andere spullen zoals oa. waterfles, lunch.
Zit nu te denken aan de Flipside Trek 450 met een eigen compartiment voor overige spullen.

Een andere optie was de Mindshift Trailscape. Die heeft wss alleen iets minder ruimte voor al het overige spul.

Loop meestal rond met het volgende: D750, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 f4.

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 17-08 23:49
@MattiB Jazeker; heb de 450 trek. Prima rugzak. De mijne is alleen terug voor reparatie/vervanging. Er lieten wat stiknaden los waar de schouderband verbonden zit met de rugzak. Waarschijnlijk een constructiefout. Dus ik hoop een eenmalig probleem.

Voor de rest een prima rugzak, stevig, er kan veel in, en zit, met flinke bepakking, ook nog prima. Heb er meerdere lange hikes mee gedaan en ik ervaar de rugzak als prettig. Het vakje voor extra spullen is niet gigantisch groot, maar groot genoeg om je dagelijkse spullen in te stoppen. De extra stretch vakken bieden extra ruimte om bijvoorbeeld waterflessen in te doen. De heupband is aan de dunne kant maar volstaat zeker.
In het voorste vak, wat geschikt is voor een iPad. Kan je met veel proppen ook een macbook 13" kwijt. Echter is deze dan niet heel goed beschermt. Dat vind ik ook gelijk het grootste nadeel. Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.

• MattiB
@Luuk84 bedankt voor je reactie. Heb de tas inmiddels na wat testen in de winkel gekocht. Voelt goed en degelijk aan. Ook bied ie meer comfort tov de Protactic die ik heb. Het formaat valt me ook reuze mee. De extra opbergvakken komen goed van pas.

Nu zien hoe ie in de praktijk is :)

• tennis
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14-06 18:30
Hallo mensen,

ik ben op zoek naar een camera rugzak.
ik loop nu af en toe met mijn eastpak 24l daarin lowepro toploader 50 en een losse lenscase met macbook air is het onhandig.
Als ik mijn macbook mee neem en wil mijn camera en 2 lensen meenemen is mijn tas zo goed als vol.

Dit moet er allemaal mee

- Spiegelreflexcamera
- 2 a 3 lensen(18-135mm 55-250 mm en 10-18mm
-macbook air 13 inch + kladblok en pennen
- losse kleding/losse spulletjes
- drinkfles
- eventueel monopod
- Tas voor dagelijks gebruik ook gebruiken en dat niet zo erg op een fototas lijkt. :)
- gewicht zo laag mogelijk als het kan rond 1 a 1,3 kg.

Ik heb de tassen nog niet in de winkels getest.

Deze heb ik gevonden.
- Peak Design Everyday backpack 20L
- National geographic australia rear backpack
- Manfrotto Lifestyle Windsor Backpack

Nog een vraagje is het verstandig om rugtassen bv uit Amerika te halen ivm de prijs?

Hebben jullie nog suggesties?

Dankjewel alvast voor het meedenken :)

• Superdaantje
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:39

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Ik zou zelf eerst testen welke jij prettig vind. Comfort is iets heel persoonlijks. Zelf recentelijk een PD 20L aangeschaft voor erbij. Prima rugzak.

Bij importeren uit Amerika kun je rekenen op invoerkosten/btw etc.

Bij PeakDesign betaal je in US dollar en zij versturen vanuit Engeland. Er wordt dan nog wel BTW bij gerekend. Dit is 20%. Dan vind ik het voordeel verwaarloosbaar.

-_- Mijn plekje op het web -_- Workshops fotografie -_-

• tennis
Fijn dat je tevreden bent over PD 20L.
Bedankt voor de tip over invoerrechten & betalen.

• onsgeluk
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17-08 16:36
Waarschijnlijk niet de juiste plek om het te vragen, maar ik doe het toch ;) Inmiddels het assortiment van diverse (online) winkels doorgespit, gegoogled op youtube naar relevante reviews en nog steeds niet tot een keuze kunnen komen.

Ik zoek een tas voor de xt2 met daarop een 16-55. Daar komt op korte termijn nog een 50-140 bij en verder wat losse frutsels.
Ik zoek dus een tas die kwalitatief topnotch is, dus domke/billingham kwaliteit ademt, maar echter niet als zodanig herkenbaar is. Zit er niet op te wachten dat een of ander schurkje aan m'n handtas gaat lopen sjorren in de hoop geld te kunnen verdienen.

In een ver verleden een zwarte Domke F2 gehad die ik voor allerlei zaken misbruikte. Eeuwig spijt van dat ik 'm weg heb gedaan, want als werktas is die ook zeer goed bruikbaar. Billingham 225 in het zwart is erg mooi, maar past niet bij me...Think Tank Retrospective verliest z'n vorm waardoor die uiteindelijk gaat kantelen (zie review op youtube).

Ik ga zaterdag naar Parijs voor O&N en wil graag m'n camera meenemen zonder dat ik er als clichť toerist uitzie.

Wie weet raad?

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Zelf gebruik ik ONA en Peak Design. Boven staande topic veel advies over tassen

Woutoud wijzigde deze reactie 29-12-2017 09:47 (31%)

• Sodela
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:34
Ik gebruik de Billingham Hadley's, afhankelijk van de objectieven die ik mee wil nemen. Ze zien er misschien een beetje oubollig uit (valt wel mee is mijn mening) maar zijn erg mooi, praktisch en licht. Ideale tas omdat die van zichzelf al waterdicht en onopvallend is, het sluitingsmechanisme maakt hem ook helemaal stil.
De X-T2 met de 16-55 en de 50-140 passen nog in de Small. In de voortasjes passen dan nog wat accu's, filters en bijvoorbeeld nog een 23 F2.
Daarnaast heb ik nog een Hadley one die duidelijk groter is en een praktisch handvat heeft. Gunstig kunnen kopen bij de introductie dus mezelf maar gegund. Daar past zelfs nog een 100-400 bij in als het moet en in de voortassen nog een flitser, filters en 2 "van de kleine serie". Onder de X-T2 met 16-55 past onder het klepje ook nog flink wat materiaal. In de "normale" Hadley pro past de 100-400 trouwens net niet in qua hoogte, maar dat is ook een erg mooi alternatief. Er passen dan nog wel diverse andere spullen in.

• onsgeluk
quote:
Superdaantje schreef op woensdag 27 december 2017 @ 07:21:
Zie —> Centraal Fototas Topic - Deeltje 4

Zelf gebruik ik ONA en Peak Design. Boven staande topic veel advies over tassen
Aha! Ik wist niet dat er een heel topic aan gewijd is. Verder kijken dan m'n neus lang is :+ Het tassentopic is nogal 'GROOT', pffff 29 pagina's.....

Peak Design wel bekeken, maar de 'every day messenger' kan mij niet bekoren. En ONA valt qua prijs in het rijtje Billinngham/Domke. Voor dat geld zou ik liever voor de Billingham 225 kiezen die ik dan mooier vind. Vooralsnog blijf ik echter hangen bij de Domke F6 en toch weer de F2 die eigenlijk veuls te groot is.
quote:
Sodela schreef op woensdag 27 december 2017 @ 07:49:
Ik gebruik de Billingham Hadley's, afhankelijk van de objectieven die ik mee wil nemen. Ze zien er misschien een beetje oubollig uit (valt wel mee is mijn mening) maar zijn erg mooi, praktisch en licht. Ideale tas omdat die van zichzelf al waterdicht en onopvallend is
Oja, ik heb er een grip onder. En ben nogal eens geneigd om een lunchtrommeltje, een blikje drinken of thermoskannetje en zo'n wegwerpponcho er in te proppen. Het hoeft dus zeker niet superklein/exact passend te zijn. Er staan wat 225's te koop op marktplaats. Dit soort tassen wordt eigenlijk alleen maar mooier naarmate ze meer gebruikt worden, dus ook dat is een optie.

Een alternatief is dat ik voor Parijs anders maar een BYOB neem in combinatie met een oude rugzak en bij terugkomst rustig verder ga zoeken.

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:41

Grin

Ride si sapis.

Heb zelf een Manfrotto Advanced Active Sling 1 voor het stevige werk, een ONA The Bolton rugtas als generieke pakzak en een Artisan&Artist RR4-05C Messenger als hipster straattas; verplichte kost voor alle Fuji eigenaren(!) ;) In al deze tassen past minimaal de 50-140, 1-2 prime's en body + grip. Het zijn goed gevoerde tassen, niet goedkoop maar in de uitverkoop prima te betalen - zonder uitverkoop/sale vind ik ze veel te duur, en zou ik ~ 900 Euro kwijt zijn aan deze 3 fototassen... 8)7

NewsBlur || My Fujifilm gear

• onsgeluk
De manfrotto sling schreeuwt camera, dat heuptasje van artisan is te klein. Functioneel gezien is dan alleen de rugzak van ona een optie, al zie ik het als een (niet eens leer) eastpack van ruim §400...Ik zou overigens eerder voor ‘Camps bay’ gaan die ik mooier vind.
Ben niet zo’n gearhead die alle of het duurste tasje(s) moet hebben. Het is heel simpel, ik wil het ultieme tasje hebben ;) In willekeurige volgorde; mooi, functioneel en vooral onopvallend

Edit: en niet de prijs van een leuk objectief hebben ala 12mm Samyang F2. Het is echt bizar wat sommige merken voor een tas durven te vragen...of ben ik de reÔncarnatie van Ebenezer?

onsgeluk wijzigde deze reactie 27-12-2017 13:43 (16%)

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:41

Grin

Ride si sapis.

Hahaha heb je een punt, ik zocht ook lang naar de ultieme tas maar voor mij is die er niet. Als ik op/langs het circuit loop dan is de Manfrotto prima, ook voor wandeltochten is het een topper. Voor street is de A&A weer perfect, vergis je niet: hierin past de 50-140, 90, 23mm en X-T2 + grip/frutsels. Voor al het andere is de ONA rugzak weer erg goed en nagenoeg waterdicht (overleeft een lange regenbui tijdens backpacken in AziŽ).

Kleine correctie, de perfecte tas bestaat voor mij wel en ze heten: MŁnchen, Heidelberg of Porto. Helaas zijn deze Oberwerth's net zo duur als een Fuji prime... Een vriend van mij heeft zo'n tas en dat is echt eindbazen spul, maar nu heb ik drie tassen die m.i. beter zijn in specifieke taken en bij elkaar kosten ze net iets minder.

Grin wijzigde deze reactie 27-12-2017 14:06 (30%)
Reden: Oberwerth

NewsBlur || My Fujifilm gear

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ik gebruik vaak een IP67 schoudertas van Ortlieb, maar de rits daarvan is wat onhandig, verder inserts in allerlei tassen

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Fijnste vind ik toch wel om in de winkel te gaan passen met mijn spullen. Ieder heeft haar eigen wensen en draagcomfort is iets heel persoonlijks.

Na lang wikken en wegen besloten om laatste deel van de Fujifilm X familie de deur uit te doen. De T1 18-55 en accessoires die ik nog heb liggen hiervoor. De Pro1 en 35mm liggen voor sier in de kast op mijn kantoor. Recentelijk de T1 nog even gebruikt, maar merk dat mijn voorkeur naar het Sony systeem gaat. Tijd om afscheid te nemen ;-)

• onsgeluk
edit. alles opgelost.

onsgeluk wijzigde deze reactie 05-01-2018 23:01 (146%)

• Samueldw
  • Laatst online: 11:52

Samueldw

ISO 516

Ik nog op zoek naar een betaalbaar rugtasje. Heb nu een Vanguard Up-Rise 43, maar met mijn upgrade van een 70-300 naar 100-400 L past dat niet meer.

Ik zoek eigenlijk zoiets als de Tamrac Anvil of de Lowepro Runner, maar dan zonder die flappen voor om je middel en prijs die meer richting de §100 gaat. Iemand een idee? :)

Canon 80D | 24-70 f/4 L | 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

• MattiB
quote:
MattiB schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:37:
@Luuk84 bedankt voor je reactie. Heb de tas inmiddels na wat testen in de winkel gekocht. Voelt goed en degelijk aan. Ook bied ie meer comfort tov de Protactic die ik heb. Het formaat valt me ook reuze mee. De extra opbergvakken komen goed van pas.

Nu zien hoe ie in de praktijk is :)
Nu een aantal keer met de Flipside trek 450 op pad geweest en moet zeggen dat ie veel en vele comfortabeler is dan de Protactic. Zelfs na een uur sjouwen voelt ie nog goed aan, dat was met de Protactic wel anders.

• kdbruin
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11:01
quote:
Samueldw schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:09:
Ik nog op zoek naar een betaalbaar rugtasje. Heb nu een Vanguard Up-Rise 43, maar met mijn upgrade van een 70-300 naar 100-400 L past dat niet meer.

Ik zoek eigenlijk zoiets als de Tamrac Anvil of de Lowepro Runner, maar dan zonder die flappen voor om je middel en prijs die meer richting de §100 gaat. Iemand een idee? :)
Juist als je rugzak zwaarder wordt, wil je die 'flappen' rond je middel wel hebben. Het gewicht rust dan op je heupen in plaats van te trekken aan je schouders. Ik zou die flapjes er persoonlijk wel bij willen hebben.

Qua tas ben ik erg tevreden met m'n Lowepro Fastpack 350 voor een korte wandeling van een paar uur (meestal alleen Fuji X-T1 met 2 of 3 lenzen, totaal max 2kg fotospul) of m'n F-Stop Loka voor de langere wandeling (zowel Fuji alsook Nikon D7100 met 80-400VR lens, statief, meestal vanaf een kilo of 5 a 6). Weet alleen niet of de 100-400L gaat passen in de Fastpack 350.

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
En juist als je last van je buik of heup hebt wil je die flappen er helemaal niet hebben ;)

• onsgeluk
quote:
ppl schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:51:
En juist als je last van je buik of heup hebt wil je die flappen er helemaal niet hebben ;)
Dan wil je Łberhaupt geen wandeling maken...kdbruin heeft gelijk! Die banden zorgen ervoor dat bij een juiste afstelling het gewicht op je heupen rust. Heel prettig als je serieuze afstanden gaat afleggen.

• Sodela
Les 1 bij alle rugzakken die wat groter/ zwaarder zijn, je draagt de rugzak op je heup en niet op je schouder... De schouderband is er dan met name voor om het dicht bij je lichaam te houden (of een paar meter te dragen van het huis naar de auto of zo). Daarmee ligt het zwaartepunt van je rugzak namelijk ook lager en val je minder snel "om". De praktische waarde van les 1 leer je snel bij huttentochten :) .
Last van buik of heup? Dan is het nog belangrijker om naar een goede/ juiste heupband te kijken! Als je namelijk een kilo of 5+ mee moet dragen heb je er binnen no-time ook last van je schouders bij. Fotorugzakken zijn dan niet veel anders dan normale rugzakken. De verleiding is dan groot om meer naar de opberg mogelijkheden/ veiligheid van de apparatuur te kijken in plaats van naar de gezondheid van de eigenaar.

Het passen van een rugzak is dan ook zo belangrijk. Met name als die groter is moet de rugpartij verstelbaar zijn zodat je de lengte kunt aanpassen aan de lengte van de rug. Brede/ stugge schouderbanden kunnen dan overigens ook/ nog steeds van belang zijn. Het op afstand bestellen van een rugzak die je nooit getest hebt is misschien niet zo verstandig. Bij het "passen" gewoon even de rugzak volladen en een kwartiertje door de buurt dragen.

• Luuk84
quote:
MattiB schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:13:
[...]

Nu een aantal keer met de Flipside trek 450 op pad geweest en moet zeggen dat ie veel en vele comfortabeler is dan de Protactic. Zelfs na een uur sjouwen voelt ie nog goed aan, dat was met de Protactic wel anders.
Ik vind hem zelf ook comfortabeler dan ik van te voren had verwacht. Het is altijd lastig in te schatten met rugzakken, omdat je die gewoon geruime tijd op je rug moet hebben om er echt iets over te kunnen zeggen. Wel fijn dat dan bevestigd wordt dat je de juiste keuze hebt gemaakt ;)

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
onsgeluk schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 00:42:
Dan wil je Łberhaupt geen wandeling maken...kdbruin heeft gelijk!
Dan heb je dus geen flauw benul waar ik het over heb. Deze mensen kunnen prima een wandeling maken en willen dat ook. Doktoren en revalidatiecentra dringen er zelfs op aan dat je dit soort dingen doet. Het is namelijk goed voor je gezondheid.
quote:
Die banden zorgen ervoor dat bij een juiste afstelling het gewicht op je heupen rust. Heel prettig als je serieuze afstanden gaat afleggen.
Niet iedereen gaat door AustraliŽ lopen backpacken met een shitload aan apparatuur (om maar eens een voorbeeld te noemen). Een wandeling maken zegt dan ook erg weinig (een blokje om is net zo goed een wandeling). En zoals gezegd, wordt het dragen van gewicht op de heupen niet door iedereen prettig gevonden. Daar heb je andere oplossingen voor. Zo'n band is dus niet het walhalla of de zilveren kogel die jullie er nu van maken.

Ik bespeur een gebrek aan inlevingsvermogen en een overdaad aan het doen van aannames. Daarmee help je een ander totaal niet. Besef dat de ander een keuze moet maken en niet jij! Kortom VRAAG ipv verdedig. Waar die flappen voor zijn is totaal niet interessant, waarom iemand ze niet wil juist wel.

Zou men dan nu in staat kunnen zijn om ipv een heel verdedigingsplan op te trekken voor die flappen dan nou eindelijk eens te vragen waarom diegene geen flappen wil; om daarna te vervolgen met een advies op maat ipv allerlei persoonlijke verhaaltjes/anekdotes?

Om het goede voorbeeld te geven...
@Samueldw waarom wil je per se geen flappen? Ga je nog iets speciaals doen of zoek je alleen een rugtas die iets groter is dan je huidige vanwege je nieuwe lens? Wat ga je nog meer meenemen?

ppl wijzigde deze reactie 19-01-2018 21:14 (6%)

• onsgeluk
quote:
ppl schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:10:
[...]

Dan heb je dus geen flauw benul...
Deze opmerking in relatie tot de rest van je verhaal....discussie maar gelijk sluiten als je selectief leest en zelf rare aannames maakt.

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Waarom geen flappen? :)

Het is niet de bedoeling om te gaan backpacken. Het is vooral de bedoeling om een rugtas te hebben waar ik wat van mijn spulletjes in kwijt kan:
80D,
100-400L,
24-70L,
50mm prime, flitsertje etc.

80% van de tijd gaat alleen de 80d en 100-400mm mee, die ik dan het meest van de tijd aan een strap heb hangen. Dan is de rugtas dus vaak leeg en zitten die flappen eigenlijk alleen maar in de weg. Zeker als je af en toe je rugzak af wilt doen.
Voor de andere 20% van de tijd is het natuurlijk handig als je een beetje een fatsoenlijke tas hebt.

• Jazzper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-08 22:54

Jazzper

BB4E^Guerilla

Sinds de zomer gebruik ik, na jaren een canvas legerpukkel te hebben gebruikt, een Lowewpro Slingshot 202. Hierboven in Frankrijk in actie afgelopen zomer.

Na een half jaar kan ik over zo'n slingshot zeggen dat hij fijn en praktisch is. Snel ook, met dat zijvak. Maar... zeker met enigszins apparatuur (meestal minimaal D700, en een analoge SLR en compact en berg lenzen) begint het assymetrische behoorlijk te irriteren. Wat ik ook minder vind is dat het fotonerd gehalte eraf straalt... Zeker met dat extra schuine riempje voor je borst langs (om hem op zijn plek te houden).

Nu is het ook zo dat ik voor mijn werk dagelijks een leren aktetas heb en 9 vd 10 keer deze tas meeneem. Je weet immers nooit. En soms schiet ik ook zakelijk. Ik zoek dus een tas erbij.

Een rugzak waar mijn 13" MBP in kan, oplader, enkele paparassen en andere kantoorwaar en dan nog wat fotospul. En dat het er ook nog enigzins sportief / low profile / chic uitziet en niet dorky. Waarschijnlijk ga ik voor tweedehands. Tips voor modellen in het rugzaksegment?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 17-08 23:55
Oke, doordat ik sinds meer fotospul koop heb zit ik met een 'probleem'.
Het past allemaal niet meer in mijn tas(sen).

Wat ik nu gebruik is een snuittas met aan weerszijde ruimte voor een lens. Daarin zit een Fujifilm X-T1 met 18-55, 8 mm, en 50-230 mm (en enkele accessoires als accu's, filters, doekje, balg, etc.)

Daarnaast gebruik ik een lenstas voor m'n 100-400. Die past er strak in, en met de onlangs aangeschafte teleconverter wordt dat te veel gefrot.

Een rugtas vind ik niet fijn (hoewel wel zeer overzichtelijk) om de redenen dat deze vaak plat op de grond moet liggen (nat/vies) en de hoofdreden is een beplakte, zweterige rug.
Nadeel van de snuittas/lenstas combi is dat je 2 (3 incl. camera) dingen om je nek en schouders hebt hangen.

Moet altijd alles mee dan? Nee, maar ik wil ook nergens mis op pakken, dus soms is de snuittas voldoende, regelmatig gaat de tele ook mee. Ik zoek ook geen vervanging voor maar een alternatief ernaast.

Er zijn natuurlijk ook harnassen, riemen etc. maar ik heb daar geen ervaring mee.

Een rugzak met een ademende zijde op de rug zou een hoop oplossen.

Wat is handig?

• Luuk84
quote:
Meerdere tassen natuurlijk :+

Is een messengerbag niks voor je?

• Aardappel
quote:
Luuk84 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:46:
[...]

Meerdere tassen natuurlijk :+

Is een messengerbag niks voor je?
Haha, nee die valt echt af, dat soort tassen vind ik niet fijn.

• ehtweak
  • Niet online
quote:
Aardappel schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:39:

[beschrijving van hoe een rugzak de beste oplossing zou zijn]

Een rugzak met een ademende zijde op de rug zou een hoop oplossen.

Wat is handig?
Dat dus! Je geeft zelf eigenlijk al het antwoord. :)

Die zweetrug is idd het grootste minpunt :-( van veel rugzakken. Gewoonweg omdat 'ie te dicht op je rug hangt/zit.
Heb het wel eens meegemaakt dat bij een niet-ademende rugzak, aan het einde van een hike dag door de Alpen, de binnenkant van de rugzak vol zat met witte uitslag; opgedroogd zout! :Y

Maar er zijn wel degelijk rugzakken, al dan niet specifiek om fotografie gear mee te sjouwen, waarbij je rug niet tegen de rugzak aan zit. Maar er (lucht)ruimte tussen zit.
Soms is de luchtspleet zelfs verstelbaar. Sommige merken gebruiken een metalen frame om te zorgen dat er een gebogen holle ruimte zit tussen de rugzak en je rug. Anderen gebruiken weer dikke gepolsterde verticale richels om een holte te creŽren. En uiteraard combinaties van dat alles.

Ga maar eens kijken bij een buitensport winkel of een goed gesorteerde fotozaak. Dan weet je hoe zoiets functioneert c.q. draagt.
Vergeet niet om tijdens het passen/proberen ook iets zwaars in die rugzak te doen! Want lege rugzakken dragen altijd makkelijk... >:)

Veel hangt af van het draagcomfort, de instelbaarheid en jouw anatomie versus die van de rugzak. ;)

ehtweak wijzigde deze reactie 14-02-2018 12:10 (12%)

†††Mooie Plaatjes†††

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

De knoop doorgehakt en een Lowepro Flipside 400 AW II Camo besteld voor §129,-
Hopelijk komt die morgen binnen.

Daar zitten wel flappen aan voor op je heupen, wat ik eigenlijk niet wilde, maar verder volgens mij precies wat ik zoek. Daarnaast een redelijke prijs voor een goeie tas. :)

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:37

sapphire

Die-hard pruts0r

De flipside is een prima degelijke tas. Zelf jaren vrij intensief gebruik van gemaakt maar nooit gedoe, deed waar hij voor was en bleef er netjes uitzien :)

Zelf ook weer in de markt voor een nieuwe tas en eigenlijk ben ik er al aardig uit maar wat ervaringsdeskundige is misschien handig.

Heb nu een Think Tank Retrospective 20 Pine en die bevalt helemaal. Top tas zelfs na jaren gebruik ziet hij er nog netjes uit! Alleen voor een Fuji systeem gigantisch veel te groot. Dus de volgende word weer een Retrospective maar dan ťťn of twee maatjes kleiner. Ik twijfel tussen de 6 en 7, de 10 is denk ik nog te groot.

Ik heb nu een X-T2 en met grip moet ook passen. Verder een 18-55, 23/1.4 en Samyang 12mm. In de toekomst komt er denk nog wel een telelens (55-200) en/of 56mm. Nu heb ik nog een setje triggers en een Yongnuo YN560 en eventueel nog een 2e flitser moet passen.
Ik heb geen iPad, tablet of laptop die er ook bij moet, hooguit portemonnee en wat te eten :)

Iemand nog een idee of de 6 of 7 dan goed is of beide te klein voor dit ?

GabriŽl Ryzen

• Nomad
  • Laatst online: 09:22
Ik heb de retro 10. Fijne tas :).

Wat mooi past is een 5d4 (zonder grip) met 24-70 erop. Met links ervan een lens (16-35 bijv of max 70-200 f/4. En rechts ervan bijv de 50mm 1.4 Art van Sigma. Dan zit die vol. 1 lens eruit en er past een 500ml flesje in.

Ik denk dat hij aan de ruime kant is voor je setje lenzen, maar twijfel of dat wel erg zou zijn. Kleiner is niet altijd beter en deze "10" zit wel erg fijn. Net als dat een kleine rugzak niet altijd fijner is.
Qua hoogte past er nu mooi een 750ml flesje max in, ik vind dat fijn.

Nieuwe Hybrid Breath te koop, dubbele camera strap

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
Nomad schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:07:
Ik heb de retro 10. Fijne tas :).

Wat mooi past is een 5d4 (zonder grip) met 24-70 erop. Met links ervan een lens (16-35 bijv of max 70-200 f/4. En rechts ervan bijv de 50mm 1.4 Art van Sigma. Dan zit die vol. 1 lens eruit en er past een 500ml flesje in.

Ik denk dat hij aan de ruime kant is voor je setje lenzen, maar twijfel of dat wel erg zou zijn. Kleiner is niet altijd beter en deze "10" zit wel erg fijn. Net als dat een kleine rugzak niet altijd fijner is.
Qua hoogte past er nu mooi een 750ml flesje max in, ik vind dat fijn.
Jaaaa zien er mooi uit en super praktisch en stevig :)

Beetje ruimte is opzich fijn ja, al was de 20 al overkill voor mijn Canon set.
Ik kwam deze site tegen die de maten naast elkaar zet:
https://lovegroveshop.com...ve-size-comparison-guide/

De 10 is dus even breed en diep als de 20 alleen is de 20 hoger voor tele lenzen.
Qua breedte is de 20/10 te breed maar de 7 nog breder en de 6 nůg breder :+
Qua hoogte is de 10 hooog, de 7 netjes en de 6 denk net te krap.
Qua diepte is de 20/10 best diep en zou de 7 of 6 prima zijn

Neig naar de 7 en dan midden op de bodem 1 lens, bovenop camera+lens eventueel met grip. ťťn kant liggend 2 lenzen op elkaar (pads er tussen) en aan de andere kant 1 of twee speedlights staand ( 2 zal zelden gebeuren). Voorin wat losse meuk :)

GabriŽl Ryzen

• Autofan1985
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 16-08 13:52
quote:
Samueldw schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:00:
De knoop doorgehakt en een Lowepro Flipside 400 AW II Camo besteld voor §129,-
Hopelijk komt die morgen binnen.

Daar zitten wel flappen aan voor op je heupen, wat ik eigenlijk niet wilde, maar verder volgens mij precies wat ik zoek. Daarnaast een redelijke prijs voor een goeie tas. :)
Heb exact dezelfde. Echt geen spijt van. Heerlijke tas, die ik ook vol beladen prima een hele dag kan dragen! Daar zou ik dan echter wel adviseren die flappen te gebruiken. :) Anders heb je geen schouders en nek meer over. Maar ook zonder de flappen hou ik het prima meerdere uren vol!

• BugBoy
  • Laatst online: 16-08 16:49
Ik heb nu nog de Slingshot 350 AW en die bevalt mij op zich goed. Alleen het Slingshot design zorgt er wel voor dat je het gewicht vrijwel helemaal op ťťn schouder komt. Voorheen had ik een 40D met wat glas in die tas, maar nu de 40D is ingeruild voor een 5D mark IV en ook de groothoek en walkaround vervangen zijn door L-glas, dus het gewicht is flink toegenomen.

Ik overweeg nu de Flipside 400 AW, maar ik twijfel een beetje of het een groot verschil is. Heeft iemand ervaring met deze overstap?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Het gewicht met een Flipside 400 AW (of vergelijkbare tas) wordt niet alleen verdeeld over 2 schouders, maar ook gedragen door je onderrug/kont/heupen door de heupbanden. De bandjes bij je borst zorgen voor een betere stabiliteit tijdens het lopen (tas komt niet meer los van je rug).

Zeiss 21mm f/2.8

• BugBoy
quote:
Universal Creations schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:53:
Het gewicht met een Flipside 400 AW (of vergelijkbare tas) wordt niet alleen verdeeld over 2 schouders, maar ook gedragen door je onderrug/kont/heupen door de heupbanden. De bandjes bij je borst zorgen voor een betere stabiliteit tijdens het lopen (tas komt niet meer los van je rug).
Bij de Slingshot heb je 3 banden:

Je hebt altijd de schuine band om en als je wat langer loopt, dan trek je eigenlijk de kleine diagonaalband ook aan. De heupband zorgt er ook voor dat de tas niet schommelt. Deze tas heb ik al 10 jaar en bevalt mij uitstekend, maar ik ga volgende week skiŽn en dan ben ik bang dat het wat zwaar gaat worden op ťťn schouder. Het voordeel is wel dat een slingshot ideaal is in de skilift (klap je zo even om).

Ik wil het volgende meenemen:
  • Canon 5D mark IV (eventueel kan de grip er af)
  • Canon EF 16-35 f/4L IS USM
  • Canon EF 24-70 f/4L IS USM
  • Canon EF 70-200 f/2.8L II IS USM
  • Gitzo carbon statief (hangt aan de zijkant van de 350AW)
  • Wat ND-grad en een 3+5 stops ND filter
Al met al een flink gewicht dus en je hebt het de hele tijd op je rug. Lenzen thuislaten vind ik lastig. De tele wil ik graag mee voor de foto's van vrienden die skiŽn. De groothoek lijkt me juist mooi voor omgevingsfoto's.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Ik heb ook al bijna 10 jaar (sinds april 2008) een slingshot 200 AW, dus ik weet hoe het zit en wat er wel en niet comfortabel aan is. Ik gebruik ook een goede camerarugzak en een schoudertas. Alledrie hebben hun doel, maar de slingshot is een compromis. Jack of all trades, master of none.

Wat betreft het omklappen in een skilift: een flipside kun je om zijn heupband naar voren draaien. Je maakt de schouderbanden los en draait de tas voor je en kun je bij de rugzijde van de tas komen. Niet het meest ideale, maar beter dan niets.

Zeiss 21mm f/2.8

• Luuk84
quote:
BugBoy schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:26:
Ik overweeg nu de Flipside 400 AW, maar ik twijfel een beetje of het een groot verschil is. Heeft iemand ervaring met deze overstap?
Kijk ook eens naar de flipside trek series (bijvoorbeeld de 450). Heeft een apart compartiment voor andere spullen, en heeft niet zo'n "cameratas" uitstraling. Voor mij een prť. Hij ziet er meer uit als een hike dagrugzak.
Draag zeer comfortabel en heeft net als de flipside heupbanden die je het gewicht helpen dragen.
quote:
Universal Creations schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:53:
Eens, hoe meer gewicht, hoe meer je het op je heupen wil hebben en niet op je schouders (laat staan 1 schouder). Kies dus altijd voor een rugzak in dit geval.

Ik ben overigens benieuwd of iemand zowel de "gewone" flipside heeft en de flipside trek? Ik ben benieuwd wat het pakvolume verschil nou eigenlijk is.

Luuk84 wijzigde deze reactie 08-03-2018 08:47 (17%)

Het pakvolume verschilt behoorlijk tussen een gewone flipside en een trek. In een flipside 200 past volgens mij net zoveel als in een flipside trek 450, al is de indeling compleet anders.

Zeiss 21mm f/2.8

• Luuk84
@Universal Creations Ja daarom vraag ik om het echte pakvolume, de flipside trek is namelijk opgedeeld in 2 stukken (en ik zie volgens mij de maten van compartiment 2 niet terug op de website van lowepro). De opgegeven liters/volume van fabrikanten vertrouw ik al jaren niet meer, daar is over het algemeen geen peil op te trekken. Buitenmaten zeggen wel iets, de nieuwe flipside II 400 is vergelijkbaar met de flipside trek 450 bijvoorbeeld. Uiteraard is de normale flipside eigenlijk alleen bedoelt voor fotoapparatuur, de flipside trek, heeft een meer bewuste scheiding tussen fotoapparatuur en ander materiaal, maar dit hoef je natuurlijk niet zo te gebruiken. Vaak is een foto erg handig, maar een direct vergelijk heb ik nog niet gevonden.

Luuk84 wijzigde deze reactie 08-03-2018 09:42 (10%)

In de winkel kun je ze prima vergelijken ;) Neem je cameraspullen mee die er in moeten en vergelijken maar. Kun je ook meteen de pasvorm vergelijken, want dit is toch niet online te doen.

Zeiss 21mm f/2.8

• Luuk84
Zeker! Alleen ik heb de flipside trek 450 al en heb geen interesse in de flipside, ben gewoon benieuwd :)

* Luuk84 woont in Zeeland en daar zijn bijzonder weinig fatsoenlijke Fotografie winkels, dus 'even' gaan kijken zit er ook niet in, zeker als ik niks ga kopen. ;)

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:59
@Luuk84 Kijk eens naar mijn review:
productreview: Lowepro Flipside Sport 20L AW Oranje/Grijs review door Deathchant

Misschien heb je er wat aan. Hierin vergelijk ik de Flipside 400AW met de Flipside Sport 20L AW

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Lowepro Flipside 400AW | Carryspeed FS-PRO

• Sato
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11:15
quote:
Universal Creations schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:15:
Het pakvolume verschilt behoorlijk tussen een gewone flipside en een trek. In een flipside 200 past volgens mij net zoveel als in een flipside trek 450, al is de indeling compleet anders.
Daar ben ik het niet mee eens of je moet de Flipside Trek 350 bedoelt hebben want dan geloof ik je meteen.

Zelf van de week namelijk een Flipside Trek 450 binnen gekregen omdat mijn gear na een kleine uitbereiding niet meer in de Flipside Trek 350 paste.
In de Trek 350 kon ik mijn Olympus E-M1 met grip en 12-40mm f/2.8 lens + E-M10 Mk.II met 60mm Macro lens kwijt in het foto vak en was er nog ruimte over voor wat extra spul.
Maar sinds kort is daar een tweede E-M1 met grip + 40-150mm f/2.8 bij gekomen, En dan zit het foto vak van de Trek 350 met een E-M1 + grip + 40-150 links en de tweede E-M1 + 12-40 met daaronder los de grip rechts al vol.

In de Trek 450 past het volgende:
Links een E-M1 met grip en 40-150 met daaronder eventueel nog een godox TT350o of Giottos rocket blower large, En indien gewenst de 1.4 TC op de 40-150.
Rechts een E-M1 met grip en 12-40, Daaronder een E-M10 Mk.II met 60mm Macro of Godox TT685o
Heb rekening gehouden met het makkelijk eruit kunnen halen van de gear dus het heeft allemaal wat ruimte om te ademen.
Ik zie dat niet in een Flipside 200 passen, Maar daag je graag uit het toch te proberen ;)
2 Bodies zijn wat lastig in een flipside 200, maar qua volume in het cameravak zit dat toch dichtbij een 450 trek.

Zeiss 21mm f/2.8

• BugBoy
Afgelopen week toch met de Slingshot AW 350 op de wintersport geweest en het is me niet slecht bevallen. Het voordeel van de Slingshot is dat je bij de liftjes de tas zo even naar voren/zij klapt, zodat je snel de lift in kan. Tijdens het skiŽn had ik wel alle 3 banden vastgezet (tijdens lopen hoeft er maar eentje vast). Met een rugtas is dat wat meer gedoe.

Het enige echte nadeel was dat je eigenlijk niemand naast je kunt hebben zitten. Nu was het gelukkig redelijk rustig, maar het is wel vrij asociaal om een extra plek te blokkeren.

Onderweg had ik het volgende mee:
  • Canon 5D mark IV + grip
  • Canon EF 16-35 f4L IS USM
  • Canon EF 24-70 f4L IS USM
  • Canon EF 70-200 f2.8L II IS USM
Het gewicht viel me 100% mee. Tijdens het skiŽn zat het mooi stabiel en had je er weinig last van. Alleen volgas naar beneden knallen met 8K op je rug voelt toch wat lastig. Ook tijdens de apres-ski is het niet fijn, dus je moet een extra rondje richting je acco maken.

Eťn dag hadden we minder weer, dus de camera niet mee. Sta je boven op de berg en trekt de boel open en is er prachtig avondlicht. Overige dagen prima weer, maar trekt het 's avonds juist helemaal dicht. :(

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Toch licht eigenwijs en een Retrospective 7 Pine in nieuwstaat op MP gekocht.

Vandaag opgehaald bij de buurvrouw en ben er blij mee :)
Er past een X-T2 met grip bovenin al zij het niet heel ruim, verder is het ook niet heel ruim met full size speedlight flitsers maatje EX580 maar het gaat prima voor de keren dat ik die meeneem. Qua lenzen is het nog steeds lachen, die dingen zijn gewoon klein en passen er wel een aantal van in en qua accessoires past het ook prima. Alleen een broodtrommel er bij gaat niet echt passen maar ach dat gebeurt niet zo vaak en die kan met de kleinere tas nu ook wel los mee.

Al met al een prima tas, die echt wel een slag kleiner is dan de Retrospective 20 en ben blij dat ik niet voor de 6 gegaan ben :)

Enig minpunt vind ik de zwarte accenten die deze tas heeft en mijn 20 niet. Zoals de zwarte rand om het ipad/macbook vak en zwarte mesh in de schouderband :(

Mens moet wat te klagen hebben :+

GabriŽl Ryzen

• Weerz
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11-08 23:23
Vrijdag na lang wachten mijn Shimoda 40L binnen gehad.
Kickstarter project, waarbij ze hem nu gewoon verkopen vanuit de US.
40L/60L en een trolly editie.

Ontwikkelt door gebruikers van camera tassen in de meest ruige omstandigheden wintersporten, bergbeklimmen
.
Moet zeggen, ben onder de indruk. Kan alle apparatuur erin kwijt en heb dan nog ruimte voor gebruik.
Ritsen zijn erg soepel en goed bewerkt om wat tegen te houden. Je kan je tas door de lossen onderdelen zo inrichten dat je er van meerdere kanten bij kan.

Zullen vast zaken zijn die ik minder zal vinden, maar die heb ik nog niet gevonden sinds vrijdag :+

Instagram | Flickr | Nikon D3400 -> Sigma Art 18-35MM F/2.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM F2.8 | TAMRON 18-400MM F/3.5-6.3

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
Weerz schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:39:
Vrijdag na lang wachten mijn Shimoda 40L binnen gehad.
Kickstarter project, waarbij ze hem nu gewoon verkopen vanuit de US.
40L/60L en een trolly editie.

Ontwikkelt door gebruikers van camera tassen in de meest ruige omstandigheden wintersporten, bergbeklimmen
.
Moet zeggen, ben onder de indruk. Kan alle apparatuur erin kwijt en heb dan nog ruimte voor gebruik.
Ritsen zijn erg soepel en goed bewerkt om wat tegen te houden. Je kan je tas door de lossen onderdelen zo inrichten dat je er van meerdere kanten bij kan.

Zullen vast zaken zijn die ik minder zal vinden, maar die heb ik nog niet gevonden sinds vrijdag :+
Geen enkele tas is perfect dus geen illusie's

Ziet er goed uit zeg! Ben je ook van plan hem in wat 'extremere' condities te gaan gebruiken want ben benieuwd wat je ervaringen dan zijn?

GabriŽl Ryzen

• Weerz
Hahaha die illusie heb ik niet, er is altijd optie tot verbetering.
Alleen heb ik die tot nu toe zelf nog niet ervaren. Als het niet voor me werkt, kan ik het aanpassen bij de tas om het wel werkend te krijgen. Bij andere tassen is dat wat minder.
Maar ik zal vast wat tegenkomen })

De extreme condities die zij doen (nog)niet, meer de NL uitdagingen. _O-
Hij gaat wel een paar keer mee naar de warme landen. Ben benieuwd hoe die het daar doet icm met hitte.

Instagram | Flickr | Nikon D3400 -> Sigma Art 18-35MM F/2.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM F2.8 | TAMRON 18-400MM F/3.5-6.3

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
sapphire schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:57:
... Ben je ook van plan hem in wat 'extremere' condities te gaan gebruiken want ben benieuwd wat je ervaringen dan zijn?
Ik heb zelf een IP67-tas, en ook in extreme regen etc houdt die tot nu toe de inhoud prima droog, maar ik heb nog geen goede manier gevonden om de boel dan ook in gebruik te hebben/spullen in en uit de tas te verplaatsen zonder dat er dan iets van vocht in kan komen (tenminste, zonder aanvullende spullen lukt dat niet). Hebben ze daar iets slims voor bedacht?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
begintmeta schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:42:
[...]

Ik heb zelf een IP67-tas, en ook in extreme regen etc houdt die tot nu toe de inhoud prima droog, maar ik heb nog geen goede manier gevonden om de boel dan ook in gebruik te hebben/spullen in en uit de tas te verplaatsen zonder dat er dan iets van vocht in kan komen (tenminste, zonder aanvullende spullen lukt dat niet). Hebben ze daar iets slims voor bedacht?
Geen idee ik heb die tas niet hoor :?

Sowieso een pest aan regen :+

GabriŽl Ryzen

• Weerz
quote:
begintmeta schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:42:
[...]

maar ik heb nog geen goede manier gevonden om de boel dan ook in gebruik te hebben/spullen in en uit de tas te verplaatsen zonder dat er dan iets van vocht in kan komen (tenminste, zonder aanvullende spullen lukt dat niet).
In de ervaring die ik nu met de rugtas heb, nee. De core units die je erbij koopt, kan je op meerder manieren inrichten. Met de 40L heb ik de medium en small in 1 tas. Maar je kan ook 3x small doen en het zo opzetten dat er een stukje extra bescherming is....

Maar dat is op zich al een uitdaging denk ik. Op het moment dat je een body+lens eruit haalt, heb je ten alle tijden een opening waardoor water de kans heeft om in de tas te komen.

Ben benieuwd hoe je dat voor je ziet in wat een oplossing kan zijn hiervoor, zonder dat er een druppel in de tas komt.....Niet dat het niet zou kunnen, heb alleen zelf even geen idee :9

• Jogem
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 11:39
Goede avond,

Sinds mei 2017 bezig met fotografie. Heb inmiddels een DLSR, 3 objectieven, statief en nog de nodige accessoires. Nu heb ik dit allemaal in een simpele rugzak en ga daarmee op stap.

Ik ben mij al een tijdje aan het oriŽnteren op een cameratas, enkel kan ik nog niet echt een keuze maken. Via deze weg hoop ik wat meer inzichten te krijgen over een cameratas.

Waar ben ik naar op zoek? Ik wil een moderne camerarugzak! een rugzak waar niet direct aan te zien is dat het een camerarugzak is.

Ik heb al een x aantal gevonden en het valt mij op dat deze aardig aan de prijs zijn. Wat ik mij afvraag is (omdat ik zelf geen ervaring heb) wat het meest ideaal is met betrekking tot de opening van de tas. Is dit het fijnst/handigst aan de voorzijde, rugzijde en/of de zijkant? Wat maakt voor jullie een tas nog meer perfect?

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Wat ik wel heb geleerd dat de perfecte tas niet bestaat. Zelf gebruik tegenwoordig veel de Peak Design daily backpack 20L.

Comfort etc van een tas is erg persoonlijk. Daarom kan ik alleen maar adviseren ga naar een winkel en test aantal tassen met je eigen spullen erin. Je geeft verder geen budget aan en eventuele extra wensen. laptop compartiment etc...... dit maakt het makkelijker om aan te geven welke opties je kunt bekijken.

• Jogem
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 11:39
Die heb ik ook bekeken, en ook 'gepast' zonder mijn spullen. Fijne tas, maar ook wat negatieve verhalen/ervaringen over gelezen. Deze staat wel op mijn lijstje!

Mijn budget staat open ingeval dat ik voor mijn gevoel de 'perfecte' tas kan vinden.

Er moet laptop compartiment in zitten, waterafstotend zijn, niet al te groot, goede kwaliteit, beschermend voor de inhoud, vrije invulling kunnen geven aan de compartiment waar dslr en objectieven in komen te zitten.

Waar mijn kennis ontbreekt is dat ik niet weet wat het fijnst is m.b.t. opening van de tas. Zoals eerder beschreven kan je de opening aan de voorzijde hebben. Dit betekend dat de tas af moet en de rugzijde/onderzijde op de grond gelegd moet worden.

Als de tas aan de achterzijde open gaat moet de tas op de voorzijde/onderzijde op de grond gezet/gelegd worden om hem te kunnen openen.

Als de tas ook een opening heeft aan de zijkant kan je hem om ťťn schouder laten, voor je slingeren en zo bij de opening aan de zijkant. Hoe makkelijk kan je dan bijv. je objectief wisselen?

Ik snap dat er gezegd wordt dat ik een tas moet passen. Echter heb ik het probleem dat de tassen welke op mijn lijstje staan veelal uit het buitenland komen en ik deze dus niet in het echt kan zien. :(

Jogem wijzigde deze reactie 26-03-2018 19:44 (45%)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
Superdaantje schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:32:
Wat ik wel heb geleerd dat de perfecte tas niet bestaat. Zelf gebruik tegenwoordig veel de Peak Design daily backpack 20L.

Comfort etc van een tas is erg persoonlijk. Daarom kan ik alleen maar adviseren ga naar een winkel en test aantal tassen met je eigen spullen erin. Je geeft verder geen budget aan en eventuele extra wensen. laptop compartiment etc...... dit maakt het makkelijker om aan te geven welke opties je kunt bekijken.
Woow mooie tas ! Niet dat ik (weer) een nieuwe tas wil maar toch wel een gaaf ding om te zien, vooral de Ash kleur vind ik erg mooi :)

Afgelopen 11 jaar denk zo'n 10 tassen gehad en allemaal hebben ze hun voor- en nadelen :)

Eerst nog wat spullen opruimen en dan komt er een accessoire-ronde en komt er hier nog een soort hoes zodat ik de camera+1 lens gewoon in m'n dagelijke Eastpak Floid kan gooien.
En ik moet me altijd inhouden om geen Domke F-XA of B te kopen of een Retrospective 5, lekker cute en klein maar dat ga ik echt te weinig gebruiken weet ik al :+
Nee hoor ik heb geen tassen-fetish het lijkt alleen maar zo O-)

GabriŽl Ryzen

• Aardappel
In mijn zoektocht naar een tas toch uitgekomen op een rugzak (ondanks de onvermijdelijke zweetrug).
En wel deze (zwart):

https://www.aliexpress.co...747&productId=32779285225

Nog niet in actie gebruikt, maar de tas voelt goed aan, goede ritsen, stevig, veel verstelmogelijkheden door de riempjes (bv dat je niet je (zware) statief altijd aan de linker- of rechterkant hebt), compleet met regenhoes. Ook is de binnenkant volledig te verwijderen (om schoon te maken of als gewone rugtas te gebruiken) en in te delen.

Past veel in, getest met:
- X-T1 met 18-55
- 100-400 mm
- 50-230 mm
- 60 mm marco
- 8 mm fisheye
- 1.4 TC
- paar winterhandschoenen
- schoonmaakmiddel en balgje
- 4 accu's
- overige accessoires zoals lensdoppen, filters, lenspen, doekjes etc.

Dan is er nog ruimte over voor een tablet/laptop en ander plat spul.

Deze tas gekozen omdat ik de body en tele boven elkaar kon plaatsen (gewicht dan in midden onder).
En hoewel ik niet op pad ga met een macro, en een 400 mm tele kan ik dan wel wat drinken, een handdoek of wat anders meenemen.

• PL JNS
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17-08 13:29
quote:
Jogem schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:39:
Die heb ik ook bekeken, en ook 'gepast' zonder mijn spullen. Fijne tas, maar ook wat negatieve verhalen/ervaringen over gelezen. Deze staat wel op mijn lijstje!

Mijn budget staat open ingeval dat ik voor mijn gevoel de 'perfecte' tas kan vinden.

Er moet laptop compartiment in zitten, waterafstotend zijn, niet al te groot, goede kwaliteit, beschermend voor de inhoud, vrije invulling kunnen geven aan de compartiment waar dslr en objectieven in komen te zitten.

Waar mijn kennis ontbreekt is dat ik niet weet wat het fijnst is m.b.t. opening van de tas. Zoals eerder beschreven kan je de opening aan de voorzijde hebben. Dit betekend dat de tas af moet en de rugzijde/onderzijde op de grond gelegd moet worden.

Als de tas aan de achterzijde open gaat moet de tas op de voorzijde/onderzijde op de grond gezet/gelegd worden om hem te kunnen openen.

Als de tas ook een opening heeft aan de zijkant kan je hem om ťťn schouder laten, voor je slingeren en zo bij de opening aan de zijkant. Hoe makkelijk kan je dan bijv. je objectief wisselen?

Ik snap dat er gezegd wordt dat ik een tas moet passen. Echter heb ik het probleem dat de tassen welke op mijn lijstje staan veelal uit het buitenland komen en ik deze dus niet in het echt kan zien. :(
Ik heb de Peak Design ook en vind het zelf een geweldige tas met legio mogelijkheden. Wat betreft het openen aan de zijkant, ik gebruik het heel veel, maar ik moet de tas neerleggen of op mijn been laten steunen. Als de tas aan mijn schouder hangt is hij erg moeilijk om te openen en sluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koelman87
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16-08 11:12
Heeft er iemand ervaringen met een goede insert voor in een 'reguliere' dagrugzak?

Ik heb een Deuter TransAlpine 24 en ben dus op zoek naar een insert voor deze tas. In de insert moeten een 350D+grip met daaraan een 17-40L, een losse EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM en een 50mm passen.

Nu zit ik te kijken naar inserts van Tenba. Deze zijn redelijk geprijsd en zien er degelijk uit met genoeg opbergmogelijkheden voor bovenstaande, plus wellicht wat geheugenkaartjes, filters en wat kleine accessoires. Overige spullen kunnen in de opbergvakken van de rugtas zelf en het statief hang ik aan de zijkant.

Ik ben echt specifiek op zoek naar een insert. Ik heb in principe een Lowepro fototas, maar die is weer niet geschikt als dagrugzak en de dagrugzak niet als fototas... 8)7 Budgettechnisch ga ik niet nog een extra rugtas aanschaffen.

Canon EOS 80D & EOS 350D | Canon EF 17-40mm f/4L USM | Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM

• Blue Knight
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Blue Knight

I love Photography!

Ik heb zelf 2 modellen van de inserts van Tenba, en ben er zeer tevreden over. Voor de grootste heb ik ook een schoudertas van Tenba, die heel klein te maken is, zodat je hem gemakkelijk mee op reis kan nemen, zonder dat hij veel ruimte en gewicht inneemt. Zo heb je altijd nog een schoudertas bij je. Of kan je je camera spullen uit je rugtas in de schoudertas doen, als je te veel spullen in de rugtas moet doen.

Sony A77II | A68 | 35/1.8 | 50/1.4 | 85/2.8 | Sigma 90/2.8 | 16-50/2.8 | Tamron 70-200/2.8

• Koelman87
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16-08 11:12
quote:
Blue Knight schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:34:
Ik heb zelf 2 modellen van de inserts van Tenba, en ben er zeer tevreden over. Voor de grootste heb ik ook een schoudertas van Tenba, die heel klein te maken is, zodat je hem gemakkelijk mee op reis kan nemen, zonder dat hij veel ruimte en gewicht inneemt. Zo heb je altijd nog een schoudertas bij je. Of kan je je camera spullen uit je rugtas in de schoudertas doen, als je te veel spullen in de rugtas moet doen.
Bedankt voor je reactie! Insert inmiddels binnen, inderdaad mooi spul en goed in te delen en past precies in de rugtas! Tevreden mee :*)

Canon EOS 80D & EOS 350D | Canon EF 17-40mm f/4L USM | Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:47
Ik kreeg vanmorgen een mail van Kamera Express dat ze de Think Tank Retrospective dit weekend in de aanbieding hebben.
Snelle prijsvergelijk bevestigd dat het inderdaad erg goede aanbiedingen zijn.
(Hoewel Think Tank op hun eigen site de prijzen in dollars lager heeft dan deze aanbiedingsprijzen)

Ik moet al tijden een nieuwe tas omdat mijn huidige echt veel te klein is.
Ik heb een Canon 650d, Sigma 17-50, antieke Canon 70-210 USM, 50mm 1.8, Yongnuo YN-568EX II flits.
En nog wat ander spul zoals een Super Takumar 50mm F1.4, China GorillaPod, Sirui N-2004 statief en een grip voor de 650D.
Misschien ook wel handig als mijn Xiaomi actioncam (plus handjevol daarbij behorende accessoires) mee kunnen.

Heb nu een mini schoudertas waar de camera met de Sigma en Canon inpast en met proppen de Yongnuo erbij. Ik zoek een tas waar ik eigenlijk alles in kan stoppen. hoewel die Sirui natuurlijk nergens in past.
Tevens spot ik af en toe bij Schiphol en huur dan graag een flinke tele zoals de Canon 100-400 II die ik dan ook in de tas kwijt wil kunnen. (Dus de 100-400 aan de camera, met eventueel de grip ook onder de camera)
De 70-210mm is nog een lens die ik nog een keer wil vervangen door iets vergelijkbaars (zoals een 70-200, desnoods met extender) of een 100-400 van Canon of Sigma/Tamron.

Maar nu is de vraag; welke versie van de reeks neem ik?

Als ik de lijst van Kamera Express en de site van Think Tank erbij pak, dan lijken mij de 5 en 6 sowieso te klein. De 7 lijkt zo ongeveer alles wel mee te kunnen nemen, maar niet met zo'n tele aan de camera vast.
(tas te laag/ondiep voor) Laat staan met grip gemonteerd.
De 10 is een twijfelgeval; officieel lijkt een DSLR + tele niet te passen maar de dikte van de tas is wel voldoende.
De 20 en 30 bieden beide ruim voldoende ruimte voor alles, waarbij de 30 juist erg groot (te groot) lijkt te worden. Ik neig dus een beetje naar de 20.
Maar lees ook dat deze tassen vanwege hun bouw ruim uitvallen dus dat bijvoorbeeld de 10 toch wel diep genoeg zou kunnen zijn.

Op zich vind ik deze tassen nog steeds niet echt goedkoop maar dit zijn wel leuke kortingen.
Daarnaast lees ik er ook wel veel lovende verhalen over.
En ze zien er IMHO ook goed uit; de meeste fototassen zijn foeilelijk en schreeuwen cameratas.
Het is overigens niet de bedoeling dat ik lange wandelingen o.i.d. maak met een tas, dan had ik wel voor een rugzak model gekozen en wel een waarbij je makkelijk bij de camera kan komen.
Sowieso trekt mij het rugzak model niet echt, anders had ik wel zoiets besteld, wat natuurlijk wel easy access mist.

Iemand die mij een richting kan opsturen?

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Neem je spullen mee naar de winkel en ga tassen passen. Dan weet je gelijk of tas aan je wensen voldoet. Draagcomfort is iets heel persoonlijks. Beste is zelf ervaren ;-)

• Piet91
quote:
Superdaantje schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 15:13:
Neem je spullen mee naar de winkel en ga tassen passen. Dan weet je gelijk of tas aan je wensen voldoet. Draagcomfort is iets heel persoonlijks. Beste is zelf ervaren ;-)
Daar heb je gelijk in, maar ik ben helaas niet in de gelegenheid om vandaag/morgen nog ergens te gaan kijken. Vandaar mijn vraag of er iemand hier was die misschien ervaring ermee had en kon aangeven hoe en wat qua formaat van die tassen.

Dus ik ga nog maar even online wat reviews e.d. nalezen....

EDIT: de 20 lijkt mij de beste keus.
Simpelweg omdat dit de enige variant is waar je een camera + tele rechtop in kunt zetten.

EDIT #2: De 20 besteld. Ik ben benieuwd. :9

Piet91 wijzigde deze reactie 12-05-2018 23:19 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zoals ik al DM de krijg je je zeker geen spijt van, Think Tank tassen zijn kwalitatief super. Die dingen zijn zo'n beetje for Life gebouwd!

Nou weet ik niet precies hoe groot en 100-400 is maar mijn 70-200 F4 on cam met grip paste met gemak, met zonnekap erop was het wel op het randje.
Verder passen de spullen die je opnoemt met gemak in de tas en ik denk dat je zelfs aardig wat ruimte over houd.

GabriŽl Ryzen

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:12

BlaTieBla

Blake Returns

Ik heb de retro 10 gehad en daar kon ik een nikon 70-200 f/2.8 in rechtop zetten. Met camera moest hij liggen op de dividers. Dat ging wel, maar handig was anders. Verder kon ik ook nog makkelijk een 17-55 f/2.8 er in kwijt.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 16-08 19:31
Zelf heb ik nu ook al jaren een retrospective. Echt super materiaal en ik ben een zeer tevreden Think Tank gebruiker.

Toen na bijna 10- jaar een wiel kapot was van bij Airport Security roller, kreeg ik uit de VS een nieuwe toegestuurd.

• Jur_
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 23:21
Hier nog een tevreden Think Tank Retrospective (30) gebruiker, al draag ik daarnaast afwisselend nu ook al een tijdje een F-Stop (Lotus) rugtas voor de langere afstanden. Een rugtas is wat comfortabeler, maar een schoudertas geeft wat makkelijker toegang tot de spullen wat mij betreft.

5D iv | 24-70 f/2.8L II | 50 f/1.4 | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

• JP_S
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11-08 17:19
Ik gebruik de 30, en dat is wel een fikse tas, (2 camera's 3/4 lenzen 2 flitsers, en eventuele accessoires als accu's, kaartjes etc.) Dit kan hij makkelijk verstouwen. enige nadeel is dat dit dan wel dusdanig zwaar wordt dat het niet heel comfortabel is om einden mee te sjouwen. Mede daarom draag ik mijn camera's vaak op mijn heup met een spiderholster, en gebruik de tas voor extra lenzen en transport in de auto.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• Piet91
Gisteren de 20 binnengekregen.
Om een idee te geven met het verschil van de vorige tas:

Out with the old, in with the new by Iemand91, on Flickr

Die tas had ik in april 2011 op Ebay besteld, dus die ging al even mee.
Had ik besteld toen ik van iemand een 350D met wat oude objectieven had overgenomen.
Voldoet nog prima als ik weinig mee hoef/wil nemen, maar veel meer dan de camera + 2 (kit)objectieven hield het niet.

In de nieuwe tas past eigenlijk alles wat ik heb tot opladers, remotes en filters e.d. aan toe.
Alleen het statief past - natuurlijk - niet (mee), maar er gaat dan wel prima een China-knock off Gorillapod in.
Of ik ook wel wil dat er alles in gaat is een tweede; doordat de tas dus vrij diep is, zit je uiteindelijk alles te stapelen en wordt het minder praktisch om iets te pakken.

• Moris
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 26-07 16:05

Moris

Fujifilm XT-GEAR

Ik ben op zoek naar een compacte, lichte en regenbestendige rugtas die ik zowel op de fiets als tijdens het wandelen makkelijk kan dragen.

In de rugtas wil ik een Fuji X-T2 met standaard zoomlens 18-55 + een 16mm opbergen, dit samen met enkele filters, 2 extra accu’s, mini-tafelstatief, smartphone en zonnebril :)

Als compacte schoudertas gebruik ik momenteel een Lowepro Adventura SH 140 II Black. Deze compacte schoudertas is enkel geschikt en bedoeld om de X-T2 met een enkele lens op te bergen, meer niet, anders wordt me deze als schoudertas te zwaar.

Om al mijn spullen mee te nemen gebruik ik een rugzak, namelijk de Think Tank Street Walker waar ik zeer tevreden over ben. Graag had ik dezelfde rugtas in enkele maten kleiner gehad, maar die is niet beschikbaar in het zelfde merk en type.

Iemand die me aan de bovenstaande en volgende eisen iets kan aanbevelen.
Compacter dan de Think Tank Street Walker, kleur liefst zwart, regenbestendig, stevige en zachte schouderbanden, flap om de rugtas te openen moet beveiligd zijn dmv clipsen of dergelijke.

Fujifilm XT-Gear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
quote:
Moris schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:05:
Ik ben op zoek naar een compacte, lichte en regenbestendige rugtas die ik zowel op de fiets als tijdens het wandelen makkelijk kan dragen.

In de rugtas wil ik een Fuji X-T2 met standaard zoomlens 18-55 + een 16mm opbergen, dit samen met enkele filters, 2 extra accu’s, mini-tafelstatief, smartphone en zonnebril :)
Dan raad ik de Perception serie aan van Think Tank.
Ik gebruik de perception pro voor mijn mirrorless set.
https://www.thinktankphoto.com//collections/perception-series-backpacks

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moris

Moris

Fujifilm XT-GEAR

Bedankt voor de tip, helaas is ook dit formaat van rugtas veel te groot voor wat er eigenlijk maar in moet kunnen.

Fujifilm XT-Gear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 16:13
quote:
Moris schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:05:

Als compacte schoudertas gebruik ik momenteel een Lowepro Adventura SH 140 II Black. Deze compacte schoudertas is enkel geschikt en bedoeld om de X-T2 met een enkele lens op te bergen, meer niet, anders wordt me deze als schoudertas te zwaar.

Om al mijn spullen mee te nemen gebruik ik een rugzak, namelijk de Think Tank Street Walker waar ik zeer tevreden over ben. Graag had ik dezelfde rugtas in enkele maten kleiner gehad, maar die is niet beschikbaar in het zelfde merk en type.

Iemand die me aan de bovenstaande en volgende eisen iets kan aanbevelen.
Compacter dan de Think Tank Street Walker, kleur liefst zwart, regenbestendig, stevige en zachte schouderbanden, flap om de rugtas te openen moet beveiligd zijn dmv clipsen of dergelijke.
Als je wat anders wilt, maar wel in dat formaat kun je denk aan een Ona The Bowery. Net even wat anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sodela
quote:
FIFO schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:18:
[...]
Als je wat anders wilt, maar wel in dat formaat kun je denk aan een Ona The Bowery. Net even wat anders.
Een Billingham zou ook passen, de Hadley Small of Small Pro (formaatje Bowery) of Hadley Pro, net een slag groter met hengsel. Compact, keurig afgewerkt, waterdicht en voor de eeuwigheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:12

BlaTieBla

Blake Returns

quote:
FIFO schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:18:
[...]

quote:
Sodela schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 19:19:
[...]

Een Billingham zou ook passen, de Hadley Small of Small Pro (formaatje Bowery) of Hadley Pro, net een slag groter met hengsel. Compact, keurig afgewerkt, waterdicht en voor de eeuwigheid.
+100 voor de Billingham's, maar het zijn geen rugtassen (zo ook voor de Ona's)

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moris

Moris

Fujifilm XT-GEAR

@iedereen, bedankt voor de hulp hier.
Intussen heb ik de Peak Design Everyday sling 5L besteld.
Omdat het hier om een kleine tas gaat en er niet veel hoeft in opgeborgen te worden is het geen rugtas, maar een slingtas geworden.
Nu maar hopen dat de tas me ook echt bevalt :)

Fujifilm XT-Gear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Julianl
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-08 13:15
quote:
Moris schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:01:
@iedereen, bedankt voor de hulp hier.
Intussen heb ik de Peak Design Everyday sling 5L besteld.
Omdat het hier om een kleine tas gaat en er niet veel hoeft in opgeborgen te worden is het geen rugtas, maar een slingtas geworden.
Nu maar hopen dat de tas me ook echt bevalt :)

[afbeelding]

[video]
Ziet er mooi uit! Ik krijg er vandaag ook een binnen. Past er een flesje water in? Zou ideaal zijn naast mijn MFT setup :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moris

Moris

Fujifilm XT-GEAR

De bestelde tas zou normaal gezien morgen toekomen en kan het dan eventueel voor je testen.

Fujifilm XT-Gear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Julianl
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-08 13:15
quote:
Moris schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:50:
De bestelde tas zou normaal gezien morgen toekomen en kan het dan eventueel voor je testen.
Oooh sorry haha! Ik dacht dat het jouw foto's waren. Ik krijg 'm als het goed is vandaag nog, dus ben benieuwd.

Ik ga 'm deze week al met een citytrip testen, ben benieuwd hoe dat bevalt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moris

Moris

Fujifilm XT-GEAR

Ik kijk alvast graag naar je foto's uit :)

Fujifilm XT-Gear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moris

Moris

Fujifilm XT-GEAR

Ik heb de Peak Design Everyday sling 5L terug naar de winkel gebracht.
Reden; deze is voor een Fuji X-T2 met standaard zoomlens 18-55 + een 16mm en samen met enkele filters, 2 extra accu’s, mini-tafelstatief, smartphone en zonnebril helaas te klein.

Fujifilm XT-Gear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tennis
ik heb de canon sl100 slingbag. daar passen 2 lensen & camera+ lens in. 2 aparte vakje voor filters/geheugenkaarten/zonnebril.+ regenhoes+aan de achterkant zit nog een vak voor eventueel kleine tablet.

https://www.kamera-expres...1tIATOEAQYAiABEgJLtPD_BwE

tennis wijzigde deze reactie 01-06-2018 11:39 (46%)

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08:18

Pixeltje

Woo-woohoo!

Lang lang gelden (wel deze galaxy) heb ik om advies gevraagd voor een fotorugzak die ook als dagrugzak dienst kan doen, van het weekend een F-stop Loka UL gekocht met de ICU pro small; een gouden combi. Genoeg plek voor mijn 5D3 met 24-70 erop en een 50mm, eventueel lader of flitser erbij. Daarnaast genoeg ruimte over voor een flesje, trui en andere aanverwanten.

Edit; foto’s.
Eerste ter vergelijk naast lowepro flipside aw400;
https://tweakers.net/ext/f/0lwUVEgddwcPzzB5Qz5FVFoI/thumb.jpg

En aan de achterkant, 5D3 met grip en 24-70 f2.8 mk1;

https://tweakers.net/ext/f/6DkCrXryR9dumOeG6r72ruNC/thumb.jpg

Bedankt voor de tip dus!

Pixeltje wijzigde deze reactie 11-06-2018 18:41 (34%)

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 02:34

Compizfox

I use Arch, btw

Weet iemand een simpele tas of insert waar een DSLR met gemonteerd objectief en grip in past?

Het liefste heb ik een insert die ik dan weer gewoon in mijn rugzak kan doen. De Tenba BYOB serie ziet er goed uit en is niet duur, maar is helaas te smal voor een camera met grip.

Mijn Canon 80D met grip is ongeveer 15 cm hoog en 14 cm breed, en alle inserts van Tenba (zelf de allergrootste) zijn daar te smal voor.

Weet iemand iets waar een DSLR met grip wel in past?

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BaasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:06

BaasG

weird

Als het is om in je rugzak te steken, is een wrap niet iets? Bijvoorbeeld een Domke wrap.

member of the Dark side: black Nikon gear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14-08 15:24
quote:
Moris schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:44:
Ik heb de Peak Design Everyday sling 5L terug naar de winkel gebracht.
Reden; deze is voor een Fuji X-T2 met standaard zoomlens 18-55 + een 16mm en samen met enkele filters, 2 extra accu’s, mini-tafelstatief, smartphone en zonnebril helaas te klein.
Oef dat is een hoop spulletjes voor de Sling 5L van Peak Design, Het is inderdaad altijd verstandig om zelf ook maar eerst zelf te ondervinden en kijken of jouw setup wel of niet past.

Misschien toch maar even kijken naar de 10L variant, die past een stuk beter bij jouw eisen if u ask me :)

Zelf een 3 tassen setup.

1. Gewoon een grote eastpak met meerdere vakken verdeling. Deze gebruik ik voor alle daags gebruik en om mijn andere camera tassen in te vervoeren, vooral tijdens een vlucht of van hotel naar hotel of gewoon gebruiken als rug tas voor dagelijks gebruik.

2. Peak Design 5L sling voor een 3 lenzen setup en body mirrorless. de lenzen worden met een inverted zonnekap opgeslagen in deze tas. De lens op de body kan ik er extended op laten zo dat ik deze makkelijk tijdens het lopen eruit kan halen en schieten maar.

Tevens zit er nog een 6 vakken filter tasje in met ND 3,6 en 9 stops met diverse stepup/down ringen. Ook nog drie Accu's, Lenspen, Rocketblower, Afstandbediening en een paar SD kaartjes. Me telefoon zit dan nog in het voorvakje.

3. Ik heb ook nog een twee lenzen tas als ik toch nog de Peak Design 5L te groot vind, daarbij kan ik dus goed de keuze maken week combo ik wil mee nemen.

4. Als ik 2 lenzen mee wil nemen en een mini tripod dan kan dat natuurlijk ook met de 5L sling van peak design. Maar als ik echt een tripod nodig heb dan heb ik me dagtas bij me met de 2 lenzen tas en een tripod erin met wat snacks en water. De Camera gaat dan op de Capture-clip die dan weer aan me rugzak zit

Kortom, ik vind dit ideaal en er zijn ruim wat mogelijkheden om alles mee te nemen, nadeel is dat je altijd een afweging moet maken wat je wel en niet mee neemt, dit gaat na wat ervaring best goed en dat weegt voor mij niet tegen het feit op dat ik altijd een grote logge tas mee moet nemen waardoor ik zo iets heb van.. Mwah dan laat ik hem maar thuis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klaaas
  • Laatst online: 12-08 22:36
quote:
Compizfox schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:47:
Weet iemand een simpele tas of insert waar een DSLR met gemonteerd objectief en grip in past?

Het liefste heb ik een insert die ik dan weer gewoon in mijn rugzak kan doen. De Tenba BYOB serie ziet er goed uit en is niet duur, maar is helaas te smal voor een camera met grip.

Mijn Canon 80D met grip is ongeveer 15 cm hoog en 14 cm breed, en alle inserts van Tenba (zelf de allergrootste) zijn daar te smal voor.

Op Aliexpres zijn legio inserts te vinden voor weinig. In diverse afmetingen die vaak netjes vermeld staan in de advertenties. Heb er zelf vorig jaar 1 besteld om te kijken of het principe een beetje bruikbaar was, maar na 1 vakantie was ik er wel klaar mee. Ik vind het (veel) prettiger dat de cameraspullen en de rest van elkaar gescheiden zijn.

Als je specifieke suggesties wilt voor een complete tas is het handig om iets uitgebreider aan te geven wat je er mee wilt doen.

klaaas wijzigde deze reactie 08-07-2018 23:24 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technonose
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10:12
quote:
Compizfox schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:47:

Het liefste heb ik een insert die ik dan weer gewoon in mijn rugzak kan doen. De Tenba BYOB serie ziet er goed uit en is niet duur, maar is helaas te smal voor een camera met grip.Lowepro Toploader Pro 75 AW

Volgens mij kom je dan al snel op zo’n snuittas zoals de lowepro toploader. Wanneer je deze op maat koopt, kun je hem dus ook in je backpack meenemen.

technonose wijzigde deze reactie 09-07-2018 07:17 (5%)

Sony az1, Samyang 12mm 2.0 Fuji X-T20 XF 16 1.4, XC50-230, XF 35 1.4, nissin i40, mic-1st

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 02:34

Compizfox

I use Arch, btw

Bedankt voor jullie replies. Ik heb het op zeer korte termijn nodig, dus ik ben toch maar voor de Tenba BYOB 9 insert gegaan. De grip moet er dan maar af (maar past er waarschijnlijk wel bij in).

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True