Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nicky83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22-03 19:12
Hoi zijn er hier mensen die ervaring hebben met een f-stop camera rugzak ik heb nu een lowpro aw 22 liter maar die begint langzaam aan te klein te worden kwam nu f-stop tegen lijken me mooie tassen ook de verwisselbare icu lijkt me makkelijk

Gr Nicky

Nicky83 wijzigde deze reactie 28-02-2017 20:48 (15%)

• Paul
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:27
Ik heb de blauwe F-Stop Guru; zelf verwissel ik de ICU nooit, mede omdat ik er maar één heb :P

Hij zit erg lekker maar de hoeveelheid vakjes en opbergplekjes is redelijk beperkt; je hebt vooral grote diepe zakken, waardoor ik met name de kleinere meuk (randomreader, sleutelbos, telefoon, oordoppen, headset) seeds kwijt was.

In de Guru past de Medium Slope ICU het beste, die vult het hele vak achter de rits, en hoewel mijn 5D3 + grip + 24-105 + 70-200 2.8 II IS er best in passen heb je dan geen praktische ruimte meer voor de flitser, 100mm macro, setje ND filters, 1.4 en 2x extender, 50mm 1.8 en de oplader, iets wat met zijn allen comfortabel past mijn toch niet veel grotere LowePro Video Fastpack 350 AW, en in die laatste kan mijn 17" laptop vervolgens ook nog mee. De Guru hebben ze in de diepte erg strak gemaakt, waardoor er wel een tablet (of waterzak, met uitsparing om de slang naar buiten te voeren) bij past maar een grotere laptop wel erg strak zit.

Hoef je geen laptop (of eentje kleiner dan 15.6") mee te nemen en kom je qua gear meer overeen met mijn vrouw (geen grip, en wat bescheidener lensjes dan het 70-200mm 2.8 bakbeest) dan past het uitstekend.

Eigenlijk zonde dat die mooie tas (ben eigenlijk gevallen voor de kleur :) ) hier in de kast niks ligt te doen, nagenoeg niet gebruikt, dus nu ik zo eens over nadenk, denk ik dat die binnenkort op V&A zet :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhŕshan - Aditu Sunlock

• kdbruin
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 08:14
quote:
Nicky83 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:47:
Hoi zijn er hier mensen die ervaring hebben met een f-stop camera rugzak ik heb nu een lowpro aw 22 liter maar die begint langzaam aan te klein te worden kwam nu f-stop tegen lijken me mooie tassen ook de verwisselbare icu lijkt me makkelijk
Ik heb de F-Stop Loka met zowel een Large en Medium ICU en dat werkt perfect.

De Large ICU gebruik ik veel met langere vakanties omdat er dan wat meer spul mee gaat in de tas. Soms neem ik de Medium ICU ook mee (kun je vol "gewoon" spul in je bagage stoppen) als ik weet dat er veel wandelingen bij zijn waar ik niet veel fotospul mee ga nemen, maar wel wat meer eten, kleding, etc. Met de Large ICU kan er nog wel wat bij, maar de ruimte is dan wat beperkter hoewel je de Large ICU ook kunt gebruiken voor gewoon spul natuurlijk.

De Medium ICU gebruik ik gedurende de rest van het jaar bij dagwandelingen. Er gaat dan vaak niet zoveel mee en heb je wat meer ruimte voor andere zaken.

Qua draagcomfort zit het voor mij goed. Goede schouderbanden en ook een zeer degelijke heupgordel. Statief kan ook gemakkelijk mee (aan de zijkant) of zelfs in de tas als ik m'n reisstatief gebruik (3LT Vyv). Ook het gebruik van het MOLLE systeem is erg handig om bij een legerdump wat extra tasjes te halen. En de waterbestendigheid is ook in orde. Een flinke bui is geen probleem en je kunt er gemakkelijk een regenhoes omheen doen. Of een wat ruimere poncho werkt ook erg goed.

Al met al ben ik al ruim 5 jaar erg tevreden met de tas. Ik kan het zeker aanraden.

• Nicky83
Goede ervaringen dus zal me nog eens verder verdiepen in de tassen van f-stop

• Nikas
  • Registratie: maart 2015
  • Niet online
quote:
Nicky83 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:39:
Goede ervaringen dus zal me nog eens verder verdiepen in de tassen van f-stop
Ik was een tijdje geleden op zoek naar een camera rugzak. Ik heb toen ook naar de f-stop series gekeken. Met name het draagcomfort schijnt uitzonderlijk te zijn. Uiteindelijk niet voor gekozen omdat deze a) te groot en b) te duur voor mij waren. Rugzak + ICU + accessoires e.d. bleek bij elkaar opgeteld een flinke investering.

Ik kan me ook nog herinneren dat ik tijdens mijn zoektocht wat negatieve berichten over f-stop tegenkwam (voorbeeld). Er wordt gesproken over leverproblemen, mismanagement en een gefaald kickstarter project waarbij de backers hun geld niet terug zouden hebben gekregen.

Ik heb geen idee in hoeverre deze berichten waar zijn en of je hier in de praktijk last van zou hebben. De genoemde leverproblemen zijn in principe niet relevant als je de rugzak bij een winkel koopt die hem op voorraad heeft en garantie verloopt over het algemeen ook gewoon via de verkoper. Mocht je echt willen investeren in dit merk dan is het misschien de moeite om wat meer onderzoek te doen naar wat er waar is van deze berichten. Mocht je eenmalig een rugzak + ICU etc. aan willen schaffen dan doet het er denk ik niet echt toe.
Ik heb vele tassen, waaronder een F-stop Guru 2, wel een fijne tas die inderdaad lekker zit op de rug. Kwalitatief een heel nette tas die volgens mij wel een aantal jaren mee gaat.

Gebruik hem zelf zelden, maar dat komt omdat ik zelden een rugtas draag voor fotografie. Zakelijk heb ik een trolley (manfrotto pro roller 70), prive vaak een kleine schoudertas (thinktank retro 10 meen ik?)

Nieuwe Hybrid Breath te koop, dubbele camera strap

• mindfreaker
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17:03
quote:
Pim1986 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:46:
Heeft iemand ervaring met een Domke Wrap? Ben aan het twijfelen een nieuwe rugzak te kopen voor mijn camera maar vind de speciale cameratassen vaak niet erg mooi. Kwam via internet deze wrap tegen waar je je camera mee in kunt pakken. Ben benieuwd of dit dan voldoende bescherming biedt in een normale rugzak.
Ja, ik gebruik de Domke wraps al jaren om lenzen in mijn trolley mee te nemen op vakantie en sinds we een dochter hebben rol ik de camera (of een lens) erin zodat deze mee kan in de babytas.
Het is niet veel padding, maar genoeg om je lens of camera te beschermen. Nu moet ik zeggen dat ik nooit van de super dikke padding ben geweest.

Ik gebruik als ik veel spullen mee moet nemen mijn Domke F2 (ballistic). Deze heb ik al dik 10 jaar en gaat er steeds mooier uit zien. Toen ik in 2015 overstapte van mijn Canon dSLR kit naar een mirrorless kit heb ik lang gezocht naar een nieuwe kleinere tas en ben uiteindelijk toch uitgekomen bij de Domke F4 (ook ballistic). Ideale tas die zich ook naar mijn lichaam vormt (als die niet vol is gestouwd).

Kortom ik gebruik de tassen als ik meer spullen mee neem en de wraps als ik gewoon mijn camera bij me wil hebben om eventueel een fotooke te maken van mijn dochter. Dan wrap ik de camera en gaat die de babytas in, of onder in de kinderwagen. :)

• Nicky83
Ik koop een cameratas zo en zo in de winkel dus wat levering betreft zal ik daar geen last van hebben

• kootje70
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-05 23:57
quote:
C8H10N4O2 schreef op vrijdag 6 februari 2015 @ 14:06:
Ik ben op zoek naar een tas voor mijn Sony Alpha a5100 waar ik naast de body ook een 18-55 en 55-210 lens in mee kan nemen.

Vrijwel alle tassen die ik in winkels zie, zijn echter veelal te diep of over het algemeen veel te groot voor deze camera.

Zijn er mensen die een soortgelijke camera hebben met een tas waar in alles gewoon past, zonder dat je teveel ruimte overhoudt?
Ik heb ook gezocht naar een tas voor mijn A5100. Op de markt vond ik een buikbuidel die groot genoeg was voor de camera. Hij is zo altijd binnen handbereik.
Het was wel ff zoeken... :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18:27

F.West98

Jongste 8 jaar-actieve user

Ik ben inmiddels ook op zoek naar een leuke cameratas voor mijn apparatuur. Zoek eigenlijk naar een daypack rugtas en belangrijk is dat hij er zakelijk/neutraal uitziet, dus geen outdoor-achtige dingen. Veel flexibiliteit qua indeling zou ook wel fijn zijn.

Wat moet er mee:
- Canon 80D
- Canon EF-S 18-135mm nano USM
- Canon 50mm f/1.8
- In de toekomst nog 1-2 andere lezen (iets meer macro dan wat ik nu heb)
- Sony RX100 compact
- Wellicht een Joby tripod dingetje
- Stuk of 4-5 filters
- Lader, accu's (2), powerbank
- Laptop (15,6")
- Daypack dingen: tablet (10"), koptelefoon, plu, flesje water, brood

Nu zat ik zelf te denken aan de pricewatch: Lowepro ProTactic BP 250 AW Zwart , niet by design een daypack ding maar je kan de indeling natuurlijk zo aanpassen dat er nog ruimte is voor de rest, zeker omdat ik m echt niet volledig ga vullen met cameraspul. Daarnaast ziet hij er vrij neutraal uit en heeft hij een rug-opening wat handig is voor de veiligheid.

Zijn jullie het hier mee eens, of zijn er nog andere interessante opties voor een vergelijkbaar budget?

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 32GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960 - Alles
Firesphere: Chrome is dubieus. Firefox FTW
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:57
En waar ga je je boterhammen plaatsen? Tussen de cameraspullen? Daarnaast vind ik Protactic tassen redelijk zwaar.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F.West98

F.West98

quote:
Universal Creations schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:14:
En waar ga je je boterhammen plaatsen? Tussen de cameraspullen? Daarnaast vind ik Protactic tassen redelijk zwaar.
Ja tja :+ Ik weet dus niet echt hoe praktisch dat is inderdaad. Dat gewicht is een goede, daar had ik nog niet op gelet.

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 32GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960 - Alles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 08:14
quote:
F.West98 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:57:
Ik ben inmiddels ook op zoek naar een leuke cameratas voor mijn apparatuur. Zoek eigenlijk naar een daypack rugtas en belangrijk is dat hij er zakelijk/neutraal uitziet, dus geen outdoor-achtige dingen. Veel flexibiliteit qua indeling zou ook wel fijn zijn.

...
Kijk eens naar de Shapeshifter tassen van ThinkTank. Ik heb hier een aantal jaren geleden ook eens naar gekeken en er zijn intussen een paar nieuwe versies uit die redelijk flexibel zijn. En kwalitatief is het ook een zeer goed merk.

Ik heb zelf de Perception Pro waar ik redelijk tevreden mee ben. Genoeg ruimte maar toch iets te onhandig om, vooral uit de onderste pockets, je spullen te halen. Maar voor woon-werk verkeer is het goed genoeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19:43
quote:
F.West98 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:57:
Wat moet er mee:
- Laptop (15,6")
In de tas die je hebt uitgekozen past alleen een tablet. Ik ben zelf ook op zoek naar een tas waar een 15.6" laptop/ultrabook in kan, maar die zijn er bijna niet. In ieder geval niet in de prijsklasses waar ik in kijk. Let ook goed op de 0.6". Door de stijfheid van de cameratassen past een 15.6" laptop niet in tassen die adverteren met dat ze een 15" laptop kunnen dragen.
Als je de laptop nog moet kopen moet je er rekening mee houden dat 13-14" vaak het grootste is dat in een cameratas past en dat je in de gemiddelde tas niet meer dan een tablet kwijt kunt. Volgens de Pricewatch kan maar 0.7% van de tassen een 15.6" laptop dragen... :P

Windows maakt meer kapot dan je lief is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F.West98

F.West98

quote:
Ample Energy schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:00:
[...]

In de tas die je hebt uitgekozen past alleen een tablet. Ik ben zelf ook op zoek naar een tas waar een 15.6" laptop/ultrabook in kan, maar die zijn er bijna niet. In ieder geval niet in de prijsklasses waar ik in kijk. Let ook goed op de 0.6". Door de stijfheid van de cameratassen past een 15.6" laptop niet in tassen die adverteren met dat ze een 15" laptop kunnen dragen.
Als je de laptop nog moet kopen moet je er rekening mee houden dat 13-14" vaak het grootste is dat in een cameratas past en dat je in de gemiddelde tas niet meer dan een tablet kwijt kunt. Volgens de Pricewatch kan maar 0.7% van de tassen een 15.6" laptop dragen... :P
Oh die heb ik helemaal over het hoofd gezien :X In de 450 die een paar pagina's terug genoemd werd past er wel een 15" dus daarom niet meer op gelet...
Maar ik heb de laptop al, dus dat is wel echt een vereiste (helaas).

De Shapeshifter ziet er wel goed uit (maar duur), sommige andere tassen van Thinktank ook wel. Zal ik me eens in verdiepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 12:22

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Sowieso noem je best veel gear, ook met de geplande uitbreidingen. Een Protactic 450 zou dan geen gek idee zijn. Mijn 13" MBP past daar met gemák in, een 15,6" zou misschien ook wel gaan. Volgens specs gaat ie tot 15" echter...

En van dat gewicht, dat klopt. Maar als je flexibiliteit én stevigheid wil, ontkom je daar m.i. niet aan.

• Speedy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 18:28
Heb zelf een ProTactic 350. Als camera tas superhandig, maar om andere dingen mee te nemen is hij redelijk waardeloos achteraf. Gezien je laptop valt de 250 al af zoals hierboven geschreven, maar ook kwa camera gear kom je daar niet mee weg als je wat uitbreid (de 250 is ook op een klein mirrorless systeem ontworpen).

Aangezien mijn 350 te klein word en de 450 te lomp is voor wat mirrorless spul zit ik zelf als vervanger naar een Mindshift Backlight 26L te kijken, in het zwart best een nette tas met (voor mij hoog op de lijst) net als de ProTactic via de rug toegang tot je camera spul. Ook voldoende ruimte voor een laptop en wat overige zaken buiten het camera compartiment om. Helaas geen zij toegang zoals de ProTactic, maar je kan niet alles hebben :P

Beste tip die ik je kan geven, neem je spullen mee en ga passen in een winkel. Zo'n tas is ook vrij persoonlijk natuurlijk.

Speedy wijzigde deze reactie 06-03-2017 08:42 (10%)

Flickr | Lego collectie

• Paul
Mja, die inches zeggen niet zo gek veel, in de ene tas waar men aangeeft dan 15" in moet passen krijg je met gemak een 17" en in de andere is het proppen om die 15" er in te krijgen...

Heb zelf de Lowepro Video FastPack 350 AW, met jouw gear (zonder grip op de 80D) lijkt een 250 ook te voldoen; alleen even je laptop opmeten :P http://store.lowepro.com/ca/dslr-video-fastpack-250-aw-ca

Rhŕshan - Aditu Sunlock

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:30
quote:
Icephase schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:10:
Sowieso noem je best veel gear, ook met de geplande uitbreidingen. Een Protactic 450 zou dan geen gek idee zijn. Mijn 13" MBP past daar met gemák in, een 15,6" zou misschien ook wel gaan. Volgens specs gaat ie tot 15" echter...

En van dat gewicht, dat klopt. Maar als je flexibiliteit én stevigheid wil, ontkom je daar m.i. niet aan.
In m'n Protactic 450 gaat mn 13" retina macbook pro met sleeve eromheen, een 15" retina macbook (de oude, nog van voor de touch bar) past er in zonder sleeve, maar een dikkere 15,6" windows laptop zou ik eerst uitproberen in de winkel. Dat wordt echt proppen, en de vraag is of je dat uberhaupt wel wil als je de lenscompartimenten ook vol stopt. Dan komt er best wat druk op te staan.

Then again, een 15,6" laptop, (pro) dslr apparatuur samen in een tas kan gewoon niet in een compacte vorm.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• not2secure4u
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14-03 10:44
quote:
Chiron schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:46:
[...]

In m'n Protactic 450 gaat mn 13" retina macbook pro met sleeve eromheen, een 15" retina macbook (de oude, nog van voor de touch bar) past er in zonder sleeve, maar een dikkere 15,6" windows laptop zou ik eerst uitproberen in de winkel. Dat wordt echt proppen, en de vraag is of je dat uberhaupt wel wil als je de lenscompartimenten ook vol stopt. Dan komt er best wat druk op te staan.

Then again, een 15,6" laptop, (pro) dslr apparatuur samen in een tas kan gewoon niet in een compacte vorm.
Ik heb de protactic 450 net in mijn bezit en mijn 15" dell xps past er perfect in. Een dure aankoop die wel zeer stevig is. Ik beklaag het me alvast niet.

NUC I5 256GB SSD

• Chiron
Dan heb je zeker die nieuwere 15" XPS met die extreem dunne schermrandjes? Die is qua buitenmaten idd kleiner dan de gemiddelde 15" windows laptop.

Heb je er nog een sleeve omheen of doe je hem er 'kaal' in?

Wel mooi dat die past, want ik ben er nog niet helemaal uit of ik bij apple blijf als ik aan een nieuwe toe ben :9

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Peutpeut
  • Laatst online: 03-03 16:38
Goedenavond allen,

Ik heb eerlijk gezegd niet de moeite genomen het hele topic te lezen, wel zag ik het en der reacties over de Lowepro tassen, daar ben ik best over te spreken. Na de Flipside 300 kwam er de 400 en 500. De Flipside 500 is me iets te groot, ik ben zelf ook niet heel lang. Voor oa de komende vakantie naar Thailand ben ik op zoek naar een tikkie kleiner, een tas die mee mag als handbagage en eveneens mee kan op dagtrips. Ik heb de ProTactic 450 op het oog. Wat zijn jullie huidige ervaringen?

Daarnaast moet er het volgende in kunnen:
- D7100, bij voorkeur met grip
- Nikon 17-55 f/2.8
- Nikon 70-200 f/2.8
- GoPro Hero 5 Black
- DJI Mavic Pro met remote en 2 extra accu's
- Karma Grip (nog in oriëntatiefase)
- Nexus 7 (2013)

Verder wat accessoires en ruimte over voor persoonlijke muik zou fijn zijn.

• F.West98

F.West98

Ik heb wat zitten kijken qua maten en qua tassen waar mijn laptop (XPS 15, maar dan nog zonder de smalle randen) in past heb ik nu het volgende:
- Lowepro Video Fastpack 350 AW. Plus: Ruimte voor eigen spul (genoeg voor jullie?), niet al te opvallend. Min: open aan voorkant (lijkt mij minder handig + diefstalgevoeliger), slecht leverbaar (lijkt EOL te zijn)
- Lowepro ProTactic 450 AW. Plus: Open aan achterkant, ruimte voor uitbreiding. Min: niet echt handig voor eigen spul (maar waarom zou je niet een vak kunnen maken voor eigen dingen? Zo adverteren ze het bij de Urban Approach wel)
- Mindshift Backlight 26L: Plus: Achterkant open, ruimte voor eigen spullen, speciale plek voor zowel tablet als laptop. Min: geen "easy access", wellicht wat te veel outdoor look.

De Thinktanks vallen af omdat die voor open gaan, (te) duur zijn en geen handig "easy access" ding hebben. Ik denk dat ik verder inderdaad wel eens langsga bij een winkel om te proberen, dat is sowieso wel een goed idee.

• Chiron
quote:
Peutpeut schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:44:
Goedenavond allen,

Ik heb eerlijk gezegd niet de moeite genomen het hele topic te lezen, wel zag ik het en der reacties over de Lowepro tassen, daar ben ik best over te spreken. Na de Flipside 300 kwam er de 400 en 500. De Flipside 500 is me iets te groot, ik ben zelf ook niet heel lang. Voor oa de komende vakantie naar Thailand ben ik op zoek naar een tikkie kleiner, een tas die mee mag als handbagage en eveneens mee kan op dagtrips. Ik heb de ProTactic 450 op het oog. Wat zijn jullie huidige ervaringen?

Daarnaast moet er het volgende in kunnen:
- D7100, bij voorkeur met grip
- Nikon 17-55 f/2.8
- Nikon 70-200 f/2.8
- GoPro Hero 5 Black
- DJI Mavic Pro met remote en 2 extra accu's
- Karma Grip (nog in oriëntatiefase)
- Nexus 7 (2013)

Verder wat accessoires en ruimte over voor persoonlijke muik zou fijn zijn.
Ik heb Thailand (en Indonesie) gedaan met een Flipside 400AW, en dat ging opzich prima.. back access dus geen prut op de rugzijde, en de ingebouwde regenhoes is ideaal voor de plaatselijke tropische stortbui.. Qua spullen moet dat wel passen. Wat ik wel miste was iets meer ruimte voor non-fotospul (maar ik stouwde dat gewoon in de lege vakken). Wat dat betreft kon de tas wel iets hoger en minder diep.

Echter was ik er niet echt puur voor een fotovakantie dus ik ergerde me dood aan de lompheid en het gewicht, en je zit continu met die tas bij je. Zeker ook omdat je van A naar B moet met nog een grote rugzak voor je kleding en non-foto spul. Verder was de padding van de heup- en schouderbanden nogal dik, dat ging samen met het schuim in het rugpand echt als een spons werken voor het zweet in 33-36 graden tropische hitte en vochtigheid :+ Het is niet echt een tas voor warmere klimaten, dan zou ik eerder naar de Flipside Sport 20L kijken of een Flipside Trek (350).

Anderhalf jaar geleden heb ik in Indonesie de Protactic 450AW gekocht, en eigenlijk fixt die de issue dat er geen laptop in de Flipside 400AW past (mijn grootste reden om die weg te doen). Maar ook dat is een jetser van een rugzak, platter maar breder en hoger dan de Flipside 400AW. En dan kan je zelfs nog allerlei meuk aan de buitenkant bevestigen aan de 'MOLLE/PALS' military style lusjes. (speltip: stop je citrus muggen spray in een pouch aan de buitenkant, dan meurt niet alles in je tas er naar)

Die Protactic had ik trouwens ook voor de helft vol met dslr/foto spul, en in de andere helft zat ie vol met reservekleding/rompers, speenflessen en luiers ;)

Als je niet langer bent dan 1m80 zou ik trouwens serieus eerst naar de Protactic 350AW kijken of je spullen daar niet al in passen, de 450AW is voor een dagrugzak echt groot en zwaar.

• Universal Creations
Waar je ook naar kunt kijken, zijn de Tamrac Anvil tassen (23 en 27). Die hebben erg veel opbergruimte voor vanalles en met een beetje geluk krijg je er ook een 15,6" laptop in. Uiteraard moet je dat in de winkel proberen.

Zeiss 21mm f/2.8

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met het kopen van een Lowepro op eBay? Ik wil zelf het volgende meenemen:
• Nikon D5200
• 18-55 mm (kitlens)
• 35 mm f/1.8
• Laptop (HP Spectre x360, 13,3")
• Wat eten/drinken voor overdag
• Wat klein spul (laders/kabels etc.)

Ik gooi de D5200+18-55 nu in een Lowepro Toploader Zoom 50 AW en de 35mm in de pouch die meegeleverd is. Geheel gaat vervolgens in een rugzak (Dakine Factor 22l), maar het belandt altijd onderin waardoor het een drama is om toegang te krijgen.

Ik zag eerst dat de Fastpack 350AW in de aanbieding was bij Coolblue, maar even later zag ik de Transit Backpack 350 AW op eBay. Zo te zien wordt deze backpack niet meer gemaakt, dus zo gek lijkt de prijs mij niet. Anderzijds zou het ook een fake kunnen zijn.. Meningen op het internet zijn verdeeld: de een heeft een tas die totaal niet anders is dan de Lowepro die hij/zij lokaal heeft gekocht, de ander ziet duidelijk verschil in kwaliteit/afwerking.

Het ontwerp van de Transit trekt mij ook meer aan (meer modern dan de Fastpack die toch wat lomp overkomt).

EDIT: nog wat foto's van de Fastpack bekeken en zo slecht oogt 'ie niet. Dus ik heb die maar besteld.

S_Chief wijzigde deze reactie 23-04-2017 21:14 (20%)

You save everyone, but who saves you?

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14:01
Ik ben ook op zoek naar een goede (foto) rugtas. Waarvoor wil ik hem gebruiken? Eigenlijk voor dagelijks gebruik, maar ook voor vakanties. Ik heb weinig foto spullen (een Nikon D5200, Sigma 17-50 en een Nikon 70-300, met wat filters), maar ook weer teveel om in mijn huidige rugtas kwijt te kunnen (een Bobby anti theft backpack) als ik ook andere spulletjes mee wil nemen.

Wat moet er eigenlijk inpassen?
- Genoemde foto spullen (1 body en 2-3 lenzen - evt een prime erbij later)
- MacBook 13 inch
- iPad Pro 9.7
- Flesje water en evt wat eten
- Wat papier/basis kleren voor een weekendje (die er uit gaan in het hotel uiteraard)
- Evt oplader Macbook

Prijs maakt niet heel veel uit, max van 250 zou ik zeggen. Eigenlijk een tas die je als fototas kan gebruiken (met ook ruimte voor wat dagelijks spul), maar ook als standaard dagtas eigenlijk. Mijn huidige tas is licht, maar er is nauwelijks ruimte voor body plus lens, laat staan twee lenzen.

Liefst ook eentje waar je de camera er makkelijk uit kan halen. Heb nu een klein cameratasje waar camera, plus een lens inzit...die dan weer in de rugtas zitten, maar het duurt lang om hem tevoorschijn te halen bij elke foto dus.

Zat naar de 450W te kijken die erg mooi is, maar weer iets teveel foto spul ruimte en iets te weinig wat ook te gebruiken valt voor andere dingen. Iemand ideeen?

Alwayshappyz wijzigde deze reactie 21-04-2017 20:55 (9%)

• Universal Creations
quote:
Alwayshappyz schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:53:
Zat naar de 450W te kijken die erg mooi is, maar weer iets teveel foto spul ruimte en iets te weinig wat ook te gebruiken valt voor andere dingen. Iemand ideeen?
Welke 450AW van LowePro?

Zeiss 21mm f/2.8

• Powerblast
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-05 10:26
quote:
Nette tas vind ik wel. Heb zelf de Lowepro 400 aw, vond vooral het feit dat het compartiment met je camera enkel toegankelijk is via de rugzijde wel belangrijk. Als je diefstalgevoeligheid belangrijk vind, misschien ook een optie. Je camera eruit halen vraagt wat gewenning maar eens je dat gewoon bent werkt het perfect vind ik :).

• Alwayshappyz
quote:
Powerblast schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:58:
[...]

Nette tas vind ik wel. Heb zelf de Lowepro 400 aw, vond vooral het feit dat het compartiment met je camera enkel toegankelijk is via de rugzijde wel belangrijk. Als je diefstalgevoeligheid belangrijk vind, misschien ook een optie. Je camera eruit halen vraagt wat gewenning maar eens je dat gewoon bent werkt het perfect vind ik :).
Twijfel nu vooral tussen deze tas en de Peak Design Everyday backpack 30l. Zien er allebei goed uit, zijn vrij in te delen en hebben goede recensies. Lastig kiezen.

• Powerblast
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-05 10:26
quote:
Alwayshappyz schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:03:
[...]

Twijfel nu vooral tussen deze tas en de Peak Design Everyday backpack 30l. Zien er allebei goed uit, zijn vrij in te delen en hebben goede recensies. Lastig kiezen.
Die Peak design is wel erg prijzig vind ik. Ziet er wel netjes uit, maar volgens mij is die andere "functioneler". Maar zelf geen ervaring met beide :).

Powerblast wijzigde deze reactie 22-04-2017 19:28 (4%)

• Chiron
quote:
Powerblast schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:58:
[...]

Ik heb ze allebei (gehad) en de protactic fixte veel ergernissen van de flipside (laptop).

Verder kan je ze geheel naar eigen smaak indelen, ik had op reis bijvoorbeeld genoeg non foto spul erin naast de cameragear.

De 450 is wel iets groter dan de 400 trouwens, zou hem wel even in het echt uitproberen en 'passen' op je rug :)

• Alwayshappyz
quote:
Chiron schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 20:49:
[...]

Ik heb ze allebei (gehad) en de protactic fixte veel ergernissen van de flipside (laptop).

Verder kan je ze geheel naar eigen smaak indelen, ik had op reis bijvoorbeeld genoeg non foto spul erin naast de cameragear.

De 450 is wel iets groter dan de 400 trouwens, zou hem wel even in het echt uitproberen en 'passen' op je rug :)
Heb de 450 besteld :) Komt morgen binnen. Ben vrij lang (1.85), dus gok niet dat hij te groot gaan zijn. Voor echt dagelijkse tripjes kan ik mijn oude tas altijd nog gebruiken, voor weekenden vind ik het juist wel fijn dat hij wat groter is. Als hij echt veel te groot is kan ik m altijd terug sturen :) Bedankt voor de tips!

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-05 23:12

BlaTieBla

Blake Returns

Voor degene die geďnteresseerd zijn in een ThinkTank Retrospective 7 tas; Volgens de website kan je er een iPad in kwijt, maar uit ervaring weet ik dat je er ook een MacBook Pro 13" (met Touchbar) in kwijt kan. Let wel, het is ook wel het enige wat je dan in dat vak kwijt kan (zie de link in YouTube video omschrijving voor een aantal foto's).

De reden dat ik onlangs de R7 gekocht heb is dat mijn Billingham Hadley Small net ff te klein was voor mijn Fuji X-T1 met een aantal (grote) lenzen.
Het doel was niet direct dat ik ook een MBP mee wilde zeulen. Dus het was een leuk voordeeltje toen bleek dat hij gewoon in het vak paste. Je zou hem ook in het voorvak kwijt moeten kunnen, maar omdat ik daar andere zooi heb zitten werkt dat bij mij niet.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Alwayshappyz
Tas binnen gekregen. Wauw, wat een mooie tas zeg (Pro Tactic 450 AW). Niet te groot voor me, dus dat scheelt. Gewicht is wel even wennen voor schouders, maar dat gaat vanzelf. Ruim genoeg plek voor mijn foto gear, met daarnaast nog veel kleding/documenten/whatever. Precies wat ik zocht. Hij is iets te groot voor een simpel dagtrapje waar ik verder geen camera nodig heb, maar voor weekenden/foto tripjes gaat hij standaard mee.

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 13:20
Ook ik heb een nieuwe tas nodig, om juist wat minder spullen mee te nemen dan wat ik nu al kan :)

Ik ben gecharmeerd van die Fastpack 350 AW, ik kan mijn tripod meenemen en 3 lenzen en het losse grut natuurlijk, dat is voor mij voldoende. Ook de snelle toegang is iets wat ik nu niet heb, maar mij in deze "kleine" settings juist super handig lijkt.

Maarrrrrrr... is er een alternatief die dezelfde opties heeft ten opzichte van deze rugtas? Het design van de LowePro gaat er bij mij niet in, echt te fototas achtig.. iets neutraler of iets dergelijks?

5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 300 4 | 10-18 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:29
Ik had het probleem dat ik wilde wielrennen én mijn spiegelreflex camera wilde meenemen.
Tja je moet het misschien eigenlijk niet willen maar ben ook maar een mens he :)

Ik heb een Lowepro rugtas waar de camera en 3 a 4 lenzen in kunnen.
Alleen zo'n zwaar ding op mijn rug (+-5kg?) vond ik niet fijn en het was ook zweten dan.

Dus ik heb gezocht naar een geschikte stuurtas. Mijn criteria waren dat het vooral een stevige tas moest zijn, klikbaar en uiteraard moest mijn spiegelreflex met lens in passen.

Ik kwam uit op deze Vaude stuurtas Aqua Box model 2017. (ik heb een zwarte)

Ik zat eerst te kijken naar een stuurtas van Ortlieb, die trouwens ook nog op slot kunnen, maar deze Vaude tas was qua inhoud net wat groter, wat ik belangrijker vond om alles mee te kunnen nemen.
Ik heb ze gemaild en kreeg als antwoord: "We hebben het net even nagemeten, de binnenafmetingen zijn:
26x14x15 hoog."

Ik wilde er een review over schrijven hier op GoT maar kon geen geschikte rubriek vinden. Dus ik deel hier even mijn ervaringen:

De tas wordt vastgemaakt aan een hard plastic Klickfix houder die je dan weer met beugels aan je stuur vastschroeft.
Dit ding:

Je krijgt hiervoor 4 beugels in de verpakking, 2 voor elke grootte stuur. De kleine beugels voldeden voor mijn stuur al deed ik er nog wat rubber tussen doen om het beter te laten passen. Mijn racefiets stuur is blijkbaar niet zo dik. Veel hielp het niet, de tas draaide toch wat voorover, niet dat ik het heel erg vond. Het geheel blijft prima op zijn plaats. Ik moet nu nog de binnenkant nog wat zachter maken voor de camera.
Er zit ook een draagband bij die je vast en los kunt klikken en nog een ijzerdraad en misschien nog wat prul waar ik zo snel van niet wist wat ik er mee kon.

Ik heb er gisteren een tijd mee gefietst en dat ging perfect. Ook over klinkers. Ben er zeer blij mee, super koop. Ik heb ook meteen een aparte Klickfix houder bij besteld zodat ik deze tas zo op een andere fiets kan klikken.
Ik nam voor de test een Nikon D7100 met een 18-140mm lens mee. Daarmee heb ik toch te weinig bereik en een superzoom (bijv. 18-300mm) is optisch niet mijn ding.
Dus ik zal nog zeker minimaal 1 lens moeten meenemen. Maar die kan nu in een goede lenstas in een kleiner rugzakje ipv in de grote zware Lowepro rugzak.

Was wel heerlijk om zonder rugtas te kunnen wielrennen en toch je camera mee te kunnen nemen!

Misschien dat anderen wat aan mijn post hebben.

Edit:
Ik kom erachter dat de tas ook horizontaal vast kan worden gezet op het stuur dmv van dat ijzerdraadje en speciale schroefnippels.
Ook ben ik vergeten te melden dat er afritsbaar binnentasje in zit die je ook vast kunt zetten in de tas.
En als laatst maar zeker niet onbelangrijk. De bodem en de helft van de zijkant van de binnenkant van de tas zijn bedekt met een dikke verzachtende laag, dus handig voor je camera of ander fragiel spul.

Harribo wijzigde deze reactie 01-06-2017 13:41 (15%)

www.harrofotografie.nl

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11:26

Geteisem

Tech cvlt

Beetje rond ah kijken mede omdat ik dit weekend voor het eerst met mijn 70-200mm op pad ga.

Ziet hier aan te denken http://www.mediamarkt.nl/...olster-zwart-1310336.html. Al vind ik die redelijk aan de prijs bij de MM. Maar goed echt veel keus is er niet voor een simpele tas die degelijk doch betaalbaar is.

http://www.gevoeligeplaten.nl - 

• Alwayshappyz
Zoals eerder in dit topic valt te lezen heb ik de Lowepro ProTactic 450 AW. Ik heb in de komende twee maanden twee stedentripjes staan (Berlijn met KLM, NYC met United).

Afmetingen tas (27 cm breed, 34,8 cm diep, 48,8 cm hoog). Nu zit ik op de sites van KLM en United te kijken, maar beiden geven maximale afmetingen aan..die net niet overeen komen met de tas.

KLM: 55x35x25
United: 56x35x23

Nu weet ik uiteraard dat je tassen kan draaien, maar dan nog is die 27 cm breedte van de tas nergens te compenseren. Moet ik hieruit concluderen dat de tas niet mee mag als carry on? Iemand ervaringen hiermee? Onder de stoel past hij zeker helemaal niet? Gezien andere mensen niet altijd even zuinig zijn met andere tassen in de overhead cabin..

Moet ik toch een andere tas meenemen, of moet ik me geen zorgen maken?

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 19:58
Uit ervaring zijn ze niet zo streng op lijnvluchten. Heb daar toch vaak bijvoorbeeld hele backpack rugzakken gezien als carry-on. Die paar cm gaan ze zich niet druk on maken.

Wel is het tegenwoordig een aardig geprop in de overhead cabin. Proberen als een van eerste aan boord te komen zodat er nog plek zat is.

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:06
quote:
Alwayshappyz schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:16:
Zoals eerder in dit topic valt te lezen heb ik de Lowepro ProTactic 450 AW. Ik heb in de komende twee maanden twee stedentripjes staan (Berlijn met KLM, NYC met United).

Afmetingen tas (27 cm breed, 34,8 cm diep, 48,8 cm hoog). Nu zit ik op de sites van KLM en United te kijken, maar beiden geven maximale afmetingen aan..die net niet overeen komen met de tas.

KLM: 55x35x25
United: 56x35x23

Nu weet ik uiteraard dat je tassen kan draaien, maar dan nog is die 27 cm breedte van de tas nergens te compenseren. Moet ik hieruit concluderen dat de tas niet mee mag als carry on? Iemand ervaringen hiermee? Onder de stoel past hij zeker helemaal niet? Gezien andere mensen niet altijd even zuinig zijn met andere tassen in de overhead cabin..

Moet ik toch een andere tas meenemen, of moet ik me geen zorgen maken?
Zou me niet direct zorgen maken, als je de tas in dat mandje gepropt krijgt (als ze daar om vragen), zit je safe. Sowieso doen ze bij de A-maatschapijen een stuk minder moeilijk. Bij Ryanair o.i.d. kunnen ze extreem moeilijk doen.

• Alwayshappyz
quote:
Luuk84 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:48:
[...]

Zou me niet direct zorgen maken, als je de tas in dat mandje gepropt krijgt (als ze daar om vragen), zit je safe. Sowieso doen ze bij de A-maatschapijen een stuk minder moeilijk. Bij Ryanair o.i.d. kunnen ze extreem moeilijk doen.
Dan hoop ik maar dat ik hem erin gepropt krijg ja. 3-4 centimeter te groot (andere afmetingen is de tas zelfs kleiner) op een afmeting zou toch geen probleem moeten vormen hoop ik :'( Dat hij niet onder de stoel past is oké, dan haal ik de camera er gewoon uit, desnoods in de tas van m'n man, die wel onder de stoel past.

• Chiron
Die 27cm is de diepte, en gemeten op het diepste punt. Onderaan is de protactic minder diep, doe daar dus je voordeel mee en zet 'm met die kant in het testrekje ;) Als je 'm plat ligt moet je hem met de onderkant eerst ook gewoon onder een stoel kunnen schuiven, tenzij er zo'n metalen kastje in de weg zit. In de overhead compartiment is aan te raden ipv onder de stoel, en dan leer je pas die tweede handgreep aan de onderkant waarderen :)

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ik zou me niet zo'n zorgen maken over dat het niet onder een stoel zou passen, ik denk dat mijn F-Stop Loka niet veel kleiner (of misschien wel groter in één of meer dimensies) is dan die ProTactic 450 AW, en die krijg ik over het algemeen wel zonder problemen onder de stoel voor me. Steekt misschien een beetje uit, en ik krijg misschien m'n benen niet meer uitgestrekt naast de tas onder de stoel, maar heb nog niet meegemaakt dat het niet pastte.

• Alwayshappyz
quote:
Chiron schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:31:
Die 27cm is de diepte, en gemeten op het diepste punt. Onderaan is de protactic minder diep, doe daar dus je voordeel mee en zet 'm met die kant in het testrekje ;) Als je 'm plat ligt moet je hem met de onderkant eerst ook gewoon onder een stoel kunnen schuiven, tenzij er zo'n metalen kastje in de weg zit. In de overhead compartiment is aan te raden ipv onder de stoel, en dan leer je pas die tweede handgreep aan de onderkant waarderen :)
Hmm, op de site van Coolblue staat er dat die 27 cm de breedte is en de diepte 34,8. Maar ik ga er dan maar vanuit dat het met good will gewoon geen probleem gaat zijn. Thanks!

Henkie, ik heb jouw tas even opgezocht, inderdaad nog groter dan die van mij, dus dan zal het wel gewoon passen allemaal :)

• sjoerdpolder
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21-05 12:44
Dag allen,

Ik ben op zoek naar een rugzak voor mijn gear.
Ik heb nu:
Canon 80d
canon 10-18 is stm
canon 55-250 is stm
Sigma 17-50 f2.8
Ik wil ook nog ruimte over hebben voor toevoegingen van enkele primes en een flash voor in de toekomst.

Ik heb een beetje rond zitten kijken, maar ik zie enorme prijsverschillen. Aan de ene kant heb je een Case logic DCB-309 voor ¤60 euro die aan mijn wensen lijkt te voldoen. Maar ik zie hier in het forum mensen veel praten over lowepro tassen. Deze zijn echter meer dan twee keer zo duur. Is het echt zonde om voor een ¤60 euro tas te gaan omdat je dan binnen een paar maanden weer een nieuwe moet kopen of dusdanig slecht dat je meteen geďrriteerd raakt of is het gewoon best goed voor wat je krijgt. Ik vraag mij namelijk af waar dat prijsverschil (vanaf 2 tot meer dan 3 keer zo duur) vandaan komt.

• Speedy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 18:28
Veelal accesoires, kwaliteit van de gebruikte materialen en afwerking (en marketing ;)) Heb zelf een ProTactic 350 (fijne tas overigens), maar ook een MindShift en aan die laatste zie je in alles dat hij mooier is afgewerkt. Gok dat dat ook opgaat tussen de Caslogic en de ProTactic die je aanhaalt. Of het prijsverschil tussen tassen je het geld waard is is persoonlijk, daarom zou ik ook gaan passen als ik jouw was (met je gear). Ik ging voor een ThinkTank tas, maar heb de ProTactic destijds meegenomen na in de winkel gepuzzelt te hebben, superhandig kwa toegang tot gear door de zijkanten en backpanel.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MattiB
Heb zelf de AW350 en is wel een fijne tas. Enige minpunt vind ik dat er weinig tot geen ruimte is voor je overige spullen. Verder is ie wel stevig en kwalitatief top.

• Alwayshappyz
Heb zelf naast de Protactic 450 aw die ik al had een Think Tank retrospective 7 aangeschaft. Waarom? Juiste afmetingen om mee te mogen als personal item. Mijn D610 past er prima in, gecombineerd met mijn lenzen, wat accesoires en een headset + iPad. Mocht de Protactic toch opeens wonderbaarlijk te groot zijn voor onder de stoel/in overhead, dan kan ik die items dus alsnog onder m'n stoel kwijt in de Think Tank. En hij is sowieso fijn voor een day trip vanuit het hotel, wanneer ik niet de 450 mee wil slepen. Heb ook gekeken naar de Billingham Pro/Large, maar die lijkt me echt te klein (en wow, duur) voor een full frame met lenzen.

• Universal Creations
quote:
MattiB schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:47:
Heb zelf de AW350 en is wel een fijne tas. Enige minpunt vind ik dat er weinig tot geen ruimte is voor je overige spullen. Verder is ie wel stevig en kwalitatief top.
Welke AW350? Dit is enkel het formaat en dat ie een regenhoes heeft ;)

@sjoerdpolder Volgens mij gaat dat nooit in die Case Logic. Het is trouwens ook een slingtas. Als jij dat allemaal wil meenemen en nog ruimte overhouden voor enkele primes en een flitser, kom je al snel bij een groter formaat tassen. Wil je ook nog ruimte hebben voor een tablet, lunchpakketje, statief, waterflesje? Want vanalles is mogelijk, dus om niet op 100 opties uit te komen, willen we graag meer info ;)

Wat betreft Case Logic als merk: het is goedkoop, maar ik vind de rugzakken op een paar na niet zo degelijk gemaakt en de indelingen niet handig. LowePro heeft een paar goede en mooie modellen, maar ook een paar mindere modellen, of modellen zoals de Protactic die erg stevig zijn, maar ook erg zwaar. ThinkTank is ook erg stevig, maar ook behoorlijk aan de prijs en relatief zwaar. Ik vind persoonlijk de rugzakken van Tamrac van goede kwaliteit en redelijk licht in gewicht. Ook de prijs is prima. Verder heb ik zelf een Vanguard Sedona 51, maar als ik nu een rugzak zou moeten kiezen, dan zou ik ook best een LowePro Flipside Trek 450AW overwegen.

Universal Creations wijzigde deze reactie 14-07-2017 21:11 (60%)

Zeiss 21mm f/2.8

• MattiB
quote:
Universal Creations schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 21:03:
[...]

Sorry, de Protactic AW350.

Die Mindshift tassen zien er wel goed uit,met name wat plek voor een extra jas en drinkfles zou handig zijn. De TrailScape 18L is hier in de aanbieding zie ik. (¤104).
Hierin zou gemakkelijk mn 14-24, 24-70 en een eventuele 70-200 passen en toch is de tas redelijk compact.

• sjoerdpolder
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21-05 12:44
quote:
[...]

@sjoerdpolder Volgens mij gaat dat nooit in die Case Logic. Het is trouwens ook een slingtas. Als jij dat allemaal wil meenemen en nog ruimte overhouden voor enkele primes en een flitser, kom je al snel bij een groter formaat tassen. Wil je ook nog ruimte hebben voor een tablet, lunchpakketje, statief, waterflesje? Want vanalles is mogelijk, dus om niet op 100 opties uit te komen, willen we graag meer info ;)

Wat betreft Case Logic als merk: het is goedkoop, maar ik vind de rugzakken op een paar na niet zo degelijk gemaakt en de indelingen niet handig. LowePro heeft een paar goede en mooie modellen, maar ook een paar mindere modellen, of modellen zoals de Protactic die erg stevig zijn, maar ook erg zwaar. ThinkTank is ook erg stevig, maar ook behoorlijk aan de prijs en relatief zwaar. Ik vind persoonlijk de rugzakken van Tamrac van goede kwaliteit en redelijk licht in gewicht. Ook de prijs is prima. Verder heb ik zelf een Vanguard Sedona 51, maar als ik nu een rugzak zou moeten kiezen, dan zou ik ook best een LowePro Flipside Trek 450AW overwegen.
Bedankt voor de informatie iedereen. Ik zal straks zelf verder zoeken met deze informatie. Ik heb een redelijk compact statief die ik graag mee wil nemen. Waterflesje en lunchpakket ook. Mijn lunchpakket is erg plat, dus kan makkelijk in een laptopvak. Ik neem voorlopig geen laptop of tablet mee.

Wat bedoel je eigenlijk met dat het een slingtas? Als ik de foto's bekijk (ook in webshops) zie ik gewoon twee banden, zoals een gewone rugzak.

sjoerdpolder wijzigde deze reactie 14-07-2017 22:18 (4%)

• Universal Creations
Mijn fout, had niet goed gekeken ;)

Zeiss 21mm f/2.8

• Luuk84
quote:
[...]
maar als ik nu een rugzak zou moeten kiezen, dan zou ik ook best een LowePro Flipside Trek 450AW overwegen.
Toevallig onlangs deze tas gekocht. Ben er erg blij mee, ruimte te over voor mijn wensen. Gekocht zodat ik tijdens hikes ook wat extra materiaal kan meenemen naast fotogear. Mooi tas en veel verdeelstukjes. Zit ook erg fijn, en ziet er uit als een rugzak voor wandelen en niet als een fototas, vind ik persoonlijk. 2 grote stretch vakken aan de zijkant en genoeg bandjes om een statief aan vast te maken.

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-05 17:38
Sinds kort een nieuwe camera en nu op zoek naar een handige cameratas.
De keuze is al gevallen op een slingshot. Ik zoek namelijk een tas, met makkelijke snelle toegang zodat ik even snel de camera kan pakken en weer opbergen zonder steeds de hele tas af te moeten doen. (been there, done that).

Ik twijfel alleen over het formaat. Het gaat namelijk om kleine dagtripjes, vakantieuitjes etc. Dus heel groot hoeft hij niet te zijn, maar ook niet te klein.

De twijfel is tussen de Lowepro Slingshot Edge 250 en de 150 variant.

De gear betreft:
Nikon D3400 met 18-105 mm lens
Compact filmcamera van JVC (handmodel)
35mm prime lens (voor in de toekomst).
That's it...

Verder is het fijn om telefoon, portemonnee, sleutels en flesje drinken kwijt te kunnen, maar dat is het wel zo'n beetje.

Ik neig naar de Edge 150, maar lees dat een DSLR daar niet echt goed in past.
Iemand hier ervaring mee?

wijze woorden

• Jazzper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-05 21:27

Jazzper

BB4E^Guerilla

Let's go! by Jasper, on Flickr

Ik draag al jaren en jaren mijn gear in een stokoude legerpukkel. Deze foto is ook al wat gedateerd overigens. De laatste jaren ben ik steeds meer duurdere dingen gaan kopen waardoor alles zo maar in die pukkel klatsen beetje risky begint te worden. Maar voor zo'n kleine tas en zonder padding past er een hoop in. Op een normale dag neem ik mee:
- Nikon D700
- analoge SLR zoals mijn F3, FM, F90x, X700, OM2n of waar ik zin in heb
- analoge high end compact zoals T4, XA, Mju 2, etc
- stuk of 4 lenzen
- blaasbalg
- losse meuk

Ja dat past eitje in die pukkel met wat stouwen. Fijn is anders.
Soms skip ik de analoge SLR en neem ik zelfs een TLR mee. Nog groter. Dan past niet alles eerlijk gezegd.

Dus ik ben langzamerhand eens aan het rondkijken. Ik geef elke euro liever uit aan glas en ben onwijze cheapskate dus kijk tweedehands. Ik twijfel tussen rugzak, sling of schouder.

Klopt het dat je met een beetje rugzak heel eind komt. Dit is bv een fanshot van een Langly Multi Camera Pack. Die zijn wel heel groot volgens mij:

Overigens komt deze cheap ass ook wel eens voorbij: https://www.amazon.com/dp/B002VPE1WK

Anyways, mijn vraag: als ik op MP kijk zie ik veel meuk of heel duur. Wat zijn nou grote (rugzak)tassen die enigszins decent zijn tweedehands verkrijgbaar zijn? Dus waar zou ik eens naar kunnen kijken in de orde enkele tientjes tweedehands (dus nieuwprijs zal dan 100-150 range zijn geweest).

Jazzper wijzigde deze reactie 20-07-2017 23:07 (3%)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Luuk84
@Jazzper is een goedkope rugzak met een goedkope inlay niks voor jou? Bijvoorbeeld van eBay?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

@Luuk84 ja zit serieus naar die AmazonBasics te kijken. Lovende reviews op zowel amazon zelf als youtube en andere plekken. Link in mijn postje hierboven. Ik twijfel wel ineens over de form factor. Het meest fijne aan die pukkel op dit moment is de stealth modus. Ik kan al wandelend met drie kiddos en vrouw super stealth en snel camera pakken als ik ineens architectonisch staaltje links of rechts zie. Zo'n rugzak is minder grab n go gok ik. Maar die vakkenindeling is wel om te watertanden. Ook gekeken naar Lowepro sling achtigen. Staat een 202 vlakbij op MP. Ben alleen bang dat ik dan last van rug/schouder krijg.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Robbie521
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 07:15
Na aanschaf van een andere camera was ik ook wel toe aan een andere tas.
Had eerst een budget rugzak van canon. Dit was handig omdat ik echt alles mee kon nemen, maar daar was ook wel alles mee gezegd.

Nu heb ik een think tank signaturen 10 en hier past in wat ik nodig heb op een dag.
https://www.thinktankphoto.com/products/signature-10

in dien mensen willen weten wat ik er nu in heb zitten voor eventuele eigen aanschaf.

A7ii
sony 55mm
sony 90 mm macro
sony 24-240mm

Voor mij over het algemeen genoeg en dat met een tas die niet te zwaar is er er toch qua uiterlijk mag wezen.

• Valandil
Mooie tas... Maar ga zelf voor een slingshot. Handig voor het bezoekjes aan dorpjes in de vakantie en korte uitstapjes :)

wijze woorden

• Valandil
quote:
Valandil schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:41:
Sinds kort een nieuwe camera en nu op zoek naar een handige cameratas.
De keuze is al gevallen op een slingshot. Ik zoek namelijk een tas, met makkelijke snelle toegang zodat ik even snel de camera kan pakken en weer opbergen zonder steeds de hele tas af te moeten doen. (been there, done that).

Ik twijfel alleen over het formaat. Het gaat namelijk om kleine dagtripjes, vakantieuitjes etc. Dus heel groot hoeft hij niet te zijn, maar ook niet te klein.

De twijfel is tussen de Lowepro Slingshot Edge 250 en de 150 variant.

De gear betreft:
Nikon D3400 met 18-105 mm lens
Compact filmcamera van JVC (handmodel)
35mm prime lens (voor in de toekomst).
That's it...

Verder is het fijn om telefoon, portemonnee, sleutels en flesje drinken kwijt te kunnen, maar dat is het wel zo'n beetje.

Ik neig naar de Edge 150, maar lees dat een DSLR daar niet echt goed in past.
Iemand hier ervaring mee?
Ok, toch even mezelf quoten om dat eisen wat zijn bijgesteld.

Ik zoek een dus een rugzak die ik goed kan gebruiken voor mijn camera + gear, maar ook weer inzetbaar is als normale rugzak. Dan maar geen slingshot ;)

Enig eis is dus wel dat er wat meer ruimte nodig is voor bijvoorbeeld een laptop (mac Air) en ipad.
dus eigenlijk dat de camera redelijk snel toegankelijk is, maar ook dat de compartimenten eruit kunnen en de rugzak als reguliere rugzak kan dienen.

wijze woorden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk84
quote:
Valandil schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:44:
[...]

Ik zoek een dus een rugzak die ik goed kan gebruiken voor mijn camera + gear, maar ook weer inzetbaar is als normale rugzak. Dan maar geen slingshot ;)

Enig eis is dus wel dat er wat meer ruimte nodig is voor bijvoorbeeld een laptop (mac Air) en ipad.
dus eigenlijk dat de camera redelijk snel toegankelijk is, maar ook dat de compartimenten eruit kunnen en de rugzak als reguliere rugzak kan dienen.
Peak Design everyday backpack? Wel prijzig. Lowepro flipside trek. Maar deze ziet er wel meer uit als een wandelaarsrugzak. Dat zelfde geld voor fstop en mindshift.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PL JNS
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:26
quote:
Luuk84 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 08:32:
[...]

Peak Design everyday backpack? Wel prijzig. Lowepro flipside trek. Maar deze ziet er wel meer uit als een wandelaarsrugzak. Dat zelfde geld voor fstop en mindshift.
Ik heb de kleine Peak Design rugtas en dat is de beste tas die ik heb gekocht. Voor mijn MFT spullen is de kleine het perfecte formaat, maar anders zou ik de grotere aanraden. De bovenkant werkt perfect als je snel iets wil pakken. De zijkanten gaan redelijk makkelijk lopen, maar daarvoor doe ik wel altijd de tas af. Er zit een apart laptop compartiment in en komt standaard met een boel clipjes en mogelijkheden.

Overigens krijg ik ook heel veel complimenten over de tas, ook van compleet vreemden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technonose
  • Laatst online: 16:33
quote:
Valandil schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:44:
[...]

http://store.lowepro.com/photo-hatchback-bp-250-aw-ii of de kleinere 150 versie

Bij de hatchback serie van lowepro kan dat. Je hebt ook nog de 16L en 22L maar volgens mij zijn dat oudere modellen. Wat ik handig vind van deze serie is dat je 2 flessen aan de buiten kant kan meedragen. Ik heb zelf de 16L maar had liever de 22L gehad. Die heeft genoeg ruimte in het bovenste vak voor een jack.

Door hem op zijn buik te leggen op je arm of tafel kun je snel bij je camera.

technonose wijzigde deze reactie 23-07-2017 12:21 (5%)

Sony az1, Samyang 12mm 2.0 Fuji X-T20 XF18-55, XC50-230, XF 35 1.4, nissin i40, mic-1st

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Woehoe, ben benieuwd. Tas gekocht. Ga vandaag een Lowewpro Slingshot 202 ophalen. Ik kon vooral niet kiezen op formaat. Ik heb normaal best veel gear bij me. Ben nog in overleg geweest met verkopers van Fastpack 250 (vroeg voor mij te veel) en Fastpack 350, maar vooral die laatste leek me echt huuuuuge. Ik ben zelden op pad enkel en alleen voor fotografie. Vaak gecombineerd met of werk of met kinderen op pad. Eens zien of die sling bag bevalt als form factor.

edit: lekker tasje hoor! Maar je hebt hem zo te vol. Net testje gedaan met:
- Nikon F3 analoge SLR
- Nikon D700 sDSL + Nikkor 35mm/2 AIS
- Olympus 35 SP Rangefinder
- Nikkor 28mm 3.5 AIS
- Nikkor 50mm 1.4 AI
- Nikkor 80-200 4.5-5.6 AFD
- Polaris losse lichtmeter
- balgje
- filters, geheugenkaartjes, batterijen, etc

En dan nog ruimte over in onderste vak... Bovendeel nog niet eens gebruikt. En toch is de tas niet mega mega groot. Sterker nog; subtiel maatje. Alleen met die paklijst hierboven zit je al toch op stevig gewicht...

Maar goed, heeft potentie! Ook dat systeem van op de buik draaien en openen is leuk. Vind wel, maar dat wist ik van te voren, dat zo'n tas een hoog: kijk mij eens fotonerd zijn, gehalte uitstraalt. Had ik met die subtiele legerpukkel totaal niet uiteraard.

Vraag: wat doe je met die loze ruimte links en rechts van de hoofdcamera. Ook goed te zien op de foto hierboven.

ik denk dat ik de Olympus 35 SP eruit gooi en er een T4 of Mju II in doe. Toch weer lichter.

Jazzper wijzigde deze reactie 24-07-2017 23:45 (48%)

• GetterRobo
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19-05 19:17
Een tijd geleden gespaard voor deze:
http://www.ablearcher.co/bp-index/

Ideaal formaat als je het compact wilt houden.

Degelijk en voldoende opbergruimte voor een
mirrorless, action cam, tablet of laptopje. Daarnaast heeft de binnenkant veel bandjes om klein spul te organiseren.

Ideaal voor straatfotografie:
- compact:
- valt niet direct op.

Gebruik het al ruim een jaar intensief en ik vind de kwaliteit echt goed: deze tas gaat nog jaren mee.

• Paul
quote:
Jazzper schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:37:
Vraag: wat doe je met die loze ruimte links en rechts van de hoofdcamera. Ook goed te zien op de foto hierboven.
Links en rechts van de body? Rechts zit bij mij daar de blaasbalg (rocket duster) en links stop ik het schouderdeel van de strap.

Die blaasbalg zit onder een elastiek / klittenband-geval zodat deze er niet uit valt, en een beetje ruimte daar is wel handig zodat je de camera zonder al te veel gedoe uit je tas krijgt onderweg :)

Rhŕshan - Aditu Sunlock

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21-05 20:02
Ik vroeg me af, weet iemand of er cameratassen bestaan die je (op de wielrenfiets) achter het zadel kan bevestigen. Dus zegmaar een zadeltas.

Ik heb zitten Googlen, maar tot nu toe alleen een vage tas op aliexpress waar ik niet weet of ik 't aandurf daar m'n camera in te steken.

Kwam op het idee omdat ik met wielrennen geregeld mooie uitzichten tegenkom, maar dan geen rugtas bij wil dragen.

• begintmeta
  • Niet online
Een ortlieb zadeltas met nog een neopreen omslagdoek of andere afschermingtegen stoten) om de camera?

begintmeta wijzigde deze reactie 26-08-2017 09:32 (14%)

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21-05 20:02
quote:
begintmeta schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:32:
Een ortlieb zadeltas met nog een neopreen omslagdoek of andere afschermingtegen stoten) om de camera?
Bedankt, die zijn inderdaad in verschillende maten beschikbaar. Binnenkort eens een winkel opzoeken waar ze te krijgen zijn en passen.

• Pixeltje
  • Laatst online: 17-05 17:42

Pixeltje

Woo-woohoo!

Kleine kick voor dit topic; ik ben op zoek naar een rugzak waar ik mijn 5d3 met grip en 24/70 in mee kan nemen, meer hoeft niet. Rest van de rugzak is namelijk bedoeld voor een trui en koptelefoon oid.

Het is een lastige categorie binnen de rugzakwereld om iets in te vinden kennelijk, ik ben de lowepro photo sport 200aw tegengekomen, ook gezien in een winkel, maar die is best klein. Concept is goed maar ik vraag me af of mijn camera daar zónder grip in zou passen..

Zijn er mensen hier met aanraders?

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Paul
Ik heb ook de 5D3 met grip, en daardoor kom je meteen bij hele grote tassen uit. Zelf heb ik de Video Fastpack 350 AW, maar dat is een behoorlijk grote tas. Heb ook een tijdje lopen zoeken dus ik hou me aanbevolen, maar als ik nu klein wil gaan, dan neem ik een bodydop en lensachterdop en haal ik de lens van de body; dan pas het in een kleine rugzak.

Paul wijzigde deze reactie 15-10-2017 23:09 (10%)

Rhŕshan - Aditu Sunlock

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Coolbue-helpdeks kwam nog met deze aan; de Thule Aspect, linkje is naar coolblue btw, want ik kan hem in de PW niet vinden.

Lijkt erop dat deze een iets groter fotovak heeft tov de Lowepro, maar het ontloopt elkaar niet veel. Van de week eens even kijken naar die tas die jij noemt Paul.

quote:
Pixeltje schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 06:36:
Coolbue-helpdeks kwam nog met deze aan; de Thule Aspect, linkje is naar coolblue btw, want ik kan hem in de PW niet vinden.

Lijkt erop dat deze een iets groter fotovak heeft tov de Lowepro, maar het ontloopt elkaar niet veel. Van de week eens even kijken naar die tas die jij noemt Paul.
Ik heb voor mijzelf voor dagwandelingen een Fstopper F-stop gekocht, met insert. Daar kan je ook even naar kijken. Bouwkwaliteit is een stukje boven lowepro wmb.

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:29
Ik heb een lowepro micro trekker 200.

Op de afbeelding zit er een nikon d750 met tamron 24 70 in. En nog een paar lenzen.

Harribo wijzigde deze reactie 16-10-2017 10:50 (74%)

www.harrofotografie.nl

• henkie196
  • Niet online
quote:
Nomad schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:54:
Ik heb voor mijzelf voor dagwandelingen een Fstopper gekocht, met insert. Daar kan je ook even naar kijken. Bouwkwaliteit is een stukje boven lowepro wmb.
Je bedoelt een F-stop rugzak? Fstoppers ken ik eigenlijk niet.

Een F-stop Lotus is de kleinste die F-stop heeft, zou met een small pro insert redelijk goed moeten passen voor een 5D3 + grip + lens. Zonder grip zou een gewone small insert ook wel moeten volstaan. Heb je nog behoorlijk wat ruimte over voor andere dingen. Maar een Lotus is toch nog een behoorlijk grote tas, misschien niet helemaal het formaat dat Pixeltje voor ogen heeft.

Ik vind persoonlijk een Lowepro photo hatchback (25L) wel een netjes formaat, maar kan zijn dat het daypack gedeelte wat klein is voor wat Pixeltje voor ogen heeft.
quote:
henkie196 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

Je bedoelt een F-stop rugzak? Fstoppers ken ik eigenlijk niet.

Een F-stop Lotus is de kleinste die F-stop heeft, zou met een small pro insert redelijk goed moeten passen voor een 5D3 + grip + lens. Zonder grip zou een gewone small insert ook wel moeten volstaan. Heb je nog behoorlijk wat ruimte over voor andere dingen. Maar een Lotus is toch nog een behoorlijk grote tas, misschien niet helemaal het formaat dat Pixeltje voor ogen heeft.

Ik vind persoonlijk een Lowepro photo hatchback (25L) wel een netjes formaat, maar kan zijn dat het daypack gedeelte wat klein is voor wat Pixeltje voor ogen heeft.
Foutje, :P even snel op de telefoon reageren werkt niet altijd even betrouwbaar. Thnx, heb het aangepast :)

• RobertJRB
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17:38
quote:
Nomad schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:54:
[...]

Ik heb voor mijzelf voor dagwandelingen een Fstopper gekocht, met insert. Daar kan je ook even naar kijken. Bouwkwaliteit is een stukje boven lowepro wmb.
Wat mij betreft maakt het niet uit of een rugzak klein is of groot. Belangrijkste is dat hij goed draagt en dus op de heupen afdraagt ipv de schouders.

Heb daarvoor veel rugzakken bekeken en kwam ook uit bij Fstop. Verder heel weinig kunnen vinden wat echt goed draagt of wat goed in te stellen is.

Ben gegaan voor een Fstop Anja en die bevalt me meer dan goed. Goed af te stellen zodat die op de heupen draagt ipv de schouders.

Ik heb er mee rondgewandeld met achterin twee camera's, meerdere lenzen waaronder een 400mm, twee verrekijkers en 3 liter water. Ging prima.

Doordat je er verschillende inzet stukken in kan zetten kun je het fotodeel groter of kleiner maken waardoor je de tas heel efficiënt kunt gebruiken.
Ik loop er dus ook prima mee als ik alleen een camera met lens mee heb. Kan ik de rest goed gebruiken voor ander spul.

Ik gebruik hem nu dagelijks om mijn laptop mee te vervoeren en gebruik mijn gewone rugzak niet meer.

Leica MM - 18/3.8 | 28/2 | 35/2 | 50/2 | 90/2.5 ][ Sony A7/ A6300 - 24-70/4 | 55/1.8 | 70-200/4 | Canon 17/4 TSE | 400/5.6

• henkie196
  • Niet online
De Ajna is, als ik de specs even bekijk, ongeveer net zo groot als mijn Loka. Persoonlijk vind ik die wel wat aan de grote kant, maar ik wil ook wel toegeven dat dat meer een gevoel is. Een Lowepro Photo Hatchback is in alle dimensies maar marginaal kleiner, maar is voor het gevoel wel een stuk compacter.

Ik zou mijn Loka en de Probody Sport (de laatste is min of meer hetzelfde formaat als de Photo Hatchback) eens naast elkaar moeten zetten voor de grap.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Bedankt voor de tip richting F-stop, tassen zien er online goed uit en de vrije indeling door inserts te gebruiken is ook erg prettig. Volgende vraag is dan of er ergens een winkel zit die een uitgebreid gamma ten toon stelt zodat ik de tassen ook even kan bekijken (en passen) voor aanschaf.

Diverse winkels lijken een paar modellen te voeren, maar vooralsnog lijkt de Loka of de Anja prima geschikt. Niet veel groter dan een normale rugzak, en met een lijf van 2 meter is 'groot' toch al een relatief begrip.

Pricewise though zijn die cameratassen echt hopeloos.. plak er een sticker op dat het voor camera's is,
en de prijs stijgt direct met 100 euro lijkt het wel :|

Pixeltje wijzigde deze reactie 17-10-2017 08:04 (14%)

• henkie196
  • Niet online
Ik heb mijn Loka (en één van de inserts) eerst getest bij Kamera Expres, die hadden een aardig assortiment liggen.

• BaasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:31

BaasG

weird

CameraNu in Urk heeft meestal een aardig assortiment van F-Stop hangen.

member of the Dark side: black Nikon gear

• mannymanny
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 06-11-2017
Ik heb de Think Tank Retrospective 10 (2e hands) aangeschaft. Erg tevreden mee.
Ik vind het een mooie, niet typische, kameratas. De bedoeling was dat het een combi foto/dag tas zou zijn en daar is hij goed geschikt voor.
Ik gebruik hem voor de Panasonic G80, Panasonic Lumix 12-60 lens, Panasonic Lumix 42.5mm 1.7 lens, Metz 48 flitser, oplader, accus, powerbank, hoofdtelefoon etc.
Nog zat ruimte over; ik schat nog evt 3 lenzen, iPad etc.
Online reviews zeiden dat de buitenste zij vakjes te klein zijn maar ik krijg er makkelijk een half liter flesje water in. Ook kan je een kleine tripod (Gorilla oid) aan de binnenkant van de flap bevestigen.IMG_6581.jpg
IMG_6582.jpg
IMG_6583.jpg
IMG_6584.jpg
IMG_6585.jpg
IMG_6586.jpg
IMG_6587.jpg
IMG_6589.jpg

mannymanny wijzigde deze reactie 18-10-2017 21:06 (7%)

mannymanny

• Deskdesign
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 12-11-2017
quote:
Kojoottii546 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:18:
Vraagje, heeft er hier iemand toevallig ervaring met tassen van MrJan Gear? Ziet er wel degelijk en ruim uit.

https://mrjangear.com/product-overview/

Suggesties voor andere tassen / oplossingen waar een body+nikon 200-500 + forse spottingscope (swaro atx 85) in passen zijn ook welkom.
Nog op zoek?
Die Nikon met lens zal geen probleem zijn, maar wat zijn de maten van je scope? Heb je het 45ş-oculair? Binnenmaat van de vakken is ongeveer 19cm breed en hoog.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik heb sinds een paar dagen The Original van Brevité.

(clickable)

Erg fijne tas voor een tas die niet dure gear schreeuwt. Veel vakjes, goede kwaliteit materiaal, rain cover, laptopvak, uitneembare unit voor je cameraspullen en quick access via de zijkant. Voor verder details, zie de site.

In ieder geval ruimte genoeg voor mijn DSLR, 50mm, 17-40mm, 70-200mm. Hier zou zelfs nog een lens bij kunnen.

Ik moet hem nog inwijden, maar eerste indrukken zijn erg goed.

br00ky wijzigde deze reactie 27-10-2017 11:23 (12%)

• Kojoottii
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:02
quote:
Deskdesign schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:54:
[...]

Nog op zoek?
Die Nikon met lens zal geen probleem zijn, maar wat zijn de maten van je scope? Heb je het 45ş-oculair? Binnenmaat van de vakken is ongeveer 19cm breed en hoog.
Ja en nee, het heeft een lage prio op het moment, maar sta nog steeds open voor ideeën uiteraard. Gebruik op het moment een Crumpler Proper Roady Full Photo Backpack en op zich werkt dat voor nu. Vaak ga ik eigenlijk alleen op pad met een verrekijker en d500+200-500 in de rugzak en dan eigenlijk altijd op de fiets. Maar zeker wanneer ik ga trektellen of heeeeel af en toe een twitch dan wil ik de scope+statief ook mee. En op zich kan dat net met mijn huidige rugzak, maar moet de boel dan telkens wel opnieuw inrichten met de klittenband wandjes en het statief dan los in mijn fietstas, dus dat is niet helemaal ideaal.

Dat gezegd hebbende, op het moment dat ik naar de mrjan gear tassen keek, had ik het idee dat het fijn was om alles altijd bij je te hebben. En ja dat is op zich ook wel zo, maar het is ook best wel zwaar alles bij elkaar, dus begin nu ook wel te twijfelen of ik uberhaupt altijd alles met me mee wil zeulen :)

De scope is inderdaad met het 45 graden oculair, de atx versie, de rechte is de stx. Net even gemeten, maar komt er op neer dat hoogte aan de oculair kant 13 cm is, lengte 38 cm, en hoogte en breedte 9,5-10 cm aan objectief kant.

Heb je zelf een mr jan gear tas, zo ja welke en bevalt dat?

• Deskdesign
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 12-11-2017
Ik heb een Boris IV en sleep een hoop mee. Canon 5D, 300/2,8, een 70-200/2,8, 16-35/4 en een 24-25/4 plus de nodige extra dingen. Belangrijkste kenmerk voor mij is denk ik het draagcomfort met alles er in (rond de 14 kilo).

Die scope past er dus wel in.

Deskdesign wijzigde deze reactie 27-10-2017 20:43 (7%)

• Kojoottii
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:02
quote:
Deskdesign schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:42:
Ik heb een Boris IV en sleep een hoop mee. Canon 5D, 300/2,8, een 70-200/2,8, 16-35/4 en een 24-25/4 plus de nodige extra dingen. Belangrijkste kenmerk voor mij is denk ik het draagcomfort met alles er in (rond de 14 kilo).

Die scope past er dus wel in.
Klinkt erg goed,ik ga er nog eens over nadenken.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19:20
Voor een Panasonic LX15 wil ik graag een cameratas kopen. Ik heb o.a. bij Lowepro en Case Logic gekeken. De QBP-202 van Case Logic werd in een YT-video aangeraden. In het tassentopic alhier lees ik veel positiefs over Lowepro. Prijzen vallen me alleszins mee. Nu hoeft er niet veel mee. Extra geheugenkaart, eventueel accu-oplader; dat is het wel. Kaartjes mogen in een apart vak met eigen sluiting, of in een binnenvak. Stoot- en vochtbescherming zou ik wel graag willen.

Nu kwam ik zelf uit op deze tassen, maar ik weet niet zo goed waarom ik wel of niet voor onderstaande zou kiezen.

pricewatch: Case Logic QPB202 Zwart
pricewatch: Case Logic QPB203 Compact Cameratas Zwart
https://www.bol.com/nl/p/...a-zwart/9000000008256817/
https://www.bol.com/nl/p/...a-zwart/9200000061427823/
https://www.bol.com/nl/p/...meratas/9000000006749643/
https://www.amazon.de/Cas...chultergurt/dp/B001V9KG12
pricewatch: Lowepro Apex 30 AW Zwart
pricewatch: Lowepro Apex 60 AW Zwart
pricewatch: Lowepro Apex 120 AW Zwart

Zou iemand mij kunnen adviseren? Wellicht zie ik iets over het hoofd; of is het juist veel simpeler dan ik denk.

• Superdaantje
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Bij twijfel ga naar de winkel en neem je spullen mee ga passen. En test de tas als die gevuld is. Hoe vind jij het draagcomfort. Dit zal per persoon verschillen.

Zo heb ik vorige week met de 20% korting actie de Peak Design Everyday 20L charcoal rugzak + field pouch aangeschaft.

De Peak Design bevalt tot nu toe goed. De doorslag had ik aantal weken geleden toen ik deze in de winkel eens uitprobeerde met mijn spullen. Sony a7r II, 24-70 GM, 16-35, Loxia35, Lee filters, en Gitzo1555. Paste prima en ondanks dat deze minder padding achterop heeft zat hij ook comfortabeler dan ik had verwacht. En heb ruimte zat over in de tas en de a7rII + 70-200GM past er ook netjes in. Wel de 30L overwogen, maar groter betekend vaak voor mij ook dat ik de tas voller prop. :D

Gebruikte veel de Kata MiniBee UL-111. Blijft een geweldige tas. Alleen voor city trips/straatfotografie etc. vond ik deze minder geschikt. Aluminium frame maakt de tas wat minder flexibel en de tas valt gelijk op als tas voor fotomateriaal. Blijft favoriet voor hicken...

De National Geographic P5080 is mooie tas om te zien, maar minst praktisch an allemaal. Ritsen gaan erg stug. Deze nu ook ingezet voor het werk ;-)

-_- Individuele workshops fotografie

• Remko24
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:33
Ik heb gisteren een canon 77D besteld met een sigma 17-50mm 2.8 Lens.

Nu zoek ik nog een mooie tas.
Eisen:
- zeer compact, alleen camera, wat filters en een accu hoeft er in te passen.
- zeer stevig. Hard case. Dit ivm stoten bescherming.
- Max 50-75 euro.

• Universal Creations
Een hard case? Maar dan wel van binnen heel zacht. Maar ik ken die eigenlijk niet, tenzij je met een pelicase wil rondlopen.

Zeiss 21mm f/2.8

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-05 23:12

BlaTieBla

Blake Returns

Ik heb jaren geleden een Kata rugzak gehad die hard van buiten was en zacht van binnen. Alleen was het hard niet zo hard als bijv. een pelicase, maar wel -tig keer harder/sterker dan de doorsnee fotorugzak.
Nu LIJKEN de bug uitvoeringen dat ook te hebben, maar dat is lastig in te schatten van een plaatje of een omschrijving.
Ik heb juist vanwege die hardshell de rugzak weer weggedaan, omdat het gewoon een veel te stugge rugzak was (niet klein te maken e.d.).

BlaTieBla wijzigde deze reactie 26-11-2017 08:12 (21%)

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Remko24
Ik wil de camera voornamelijk gebruiken bij het vissen, en de camera dus ook in mijn vistas stoppen. Maarja zitten ook harde dingen in en kan in de verdrukking komen. Daarom opzoek naar een hardcase die tegen een stootje kan.
Die kata is me te groot. Het is alleen voor camera en objectief.

Remko24 wijzigde deze reactie 26-11-2017 15:08 (12%)

• Universal Creations
Dan zou ik toch kijken voor een peli case (of iets soortgelijks) voor je camera, als de druk zo hoog is dat een normale stevige tas niet voldoende gaat zijn.

Zeiss 21mm f/2.8

• begintmeta
  • Niet online
Ik weet van iemand die specialistische medische apparatuur maakt dat die koffers uit duitsland haalt. Ik heb zo 123 geen nederlandse bron gevonden, maar als ik zo door het assortiment van https://aluminiumkoffer.de/ blader, zie ik wel wat betaalbare oplossingen (ik denk dat dat bij http://www.bwh-koffer.de/ of http://www.ekt-thalheim-gmbh.de misschien minder is).

Een zelf-knutseloplossing is ook mogelijk, een goedkoop ruim genoeg plastig gereedschapskoffertje volstoppen met schuim (van een oude matras bijvoorbeeld, of nieuw) en daar dan passende uitsparingen uit snijden.

begintmeta wijzigde deze reactie 26-11-2017 18:10 (4%)

• Universal Creations
Deze bwh-koffers worden iig bij Foto Konijnenberg verkocht, maar misschien ook nog andere plekken. Daarnaast zijn peli cases zo'n beetje bij iedere goed uitgeruste fotozaak te krijgen.

Zeiss 21mm f/2.8

• Remko24
Die bwh case lijkt me wel wat.
De type 2000 lijkt me groot genoeg voor een body + lens en wat kleine spullen zoals filters en accu etc.

Daarnaast is die waterdicht, wat ook wel handig is tijdens het vissen (regen en vocht etc.) :)
Binnenkort maar eens langsgaan bij Konijnenberg en eens kijken hoe die in het echt eruit ziet en hoe stevig ik de camera erin kan krijgen.

Bedankt voor het meedenken..

• Ardj
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-05 22:56
Is er iemand die ervaring heeft met de Burton Zoom?
https://www.bol.com/nl/p/...-crinkle/9200000075412683

Grote voordeel vind ik dat het geen ontzettende 'fototas' is om te zien. Ik wil 'm vooral gebruiken om mee te reizen, ik dat geval neem ik het volgende mee:

EOS 5D MKIII
50mm 1.8 (verwaarloosbaar qua ruimte)
28-70 2.8L
Nog te kopen 70-200 (nog niet uit of het een 2.8 of 4 IS wordt)

Als er iemand nog een andere optie heeft ongeveer in dezelfde prijsklasse, met een niet zo hoog cameratas gehalte, hoor ik dat ook graag!

Ardj wijzigde deze reactie 27-11-2017 15:51 (14%)

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*