Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
njitter schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:40:
@Henkie: Jetty 7 is alleen nergens in NL te krijgen. En ik wil altijd proefpassen met een tas. Het draagt anders als een schoudertas. Deze is redelijk plat, een schoudertas is meestal wat dieper. Valt meer tegen het lichaam aan zeg maar.

@Universal: Die Lowepro lijkt meer een rugzak dan een schoudertas/slingbag.
Dan heb jij een heel ander concept van slingtassen dan de fabrikanten van slingtassen. Een slingtas heeft namelijk een kruisband. Jij hebt het gewoon over een platte schoudertas die je ook richting je rug kunt dragen, maar de band zit gewoon enkel aan de bovenkant vast.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• njitter
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Qua indeling en formaat komt het inderdaad overeen met bijvoorbeeld een schoudertas als deze: http://store.lowepro.com/adventura-sh-140-ii

Maar ik wil hem dus op mijn rug kunnen dragen en niet op m'n zij. Vandaar de Sling. Maar ik wil weer geen hele rugzak op mijn rug.
Een sling is ook geen hele rugzak, omdat ie niet 2 banden voor over je schouders heeft (wel vaak een steun bandje over je buik/borst. Er bestaan ook compactere slings waar enkel wat apparatuur in kan en verder geen daypack. Ga gewoon bij een goed uitgeruste fotozaak kijken, want er is genoeg. Ook plattere schoudertassen.

Universal Creations wijzigde deze reactie 05-10-2016 08:14 (18%)

Zeiss 21mm f/2.8

Ik was al enige tijd op zoek naar een nieuwe 'daily' bag om mijn 15.6" laptop, mijn Fuji X100s en mijn lunch te vervoeren, maar kon nooit echt slagen. De meeste tassen voor dit formaat laptop waren erg lomp en onpraktisch voor dagelijks gebruik.

Tot ik vorige week in Groningen een fotowinkel binnenliep en de vriendelijke verkoper mij een tip gaf. De Crumpler Muli 9000. Hij had zelf de 7500 liet hij zien, maar de 9000 was geschikt voor mijn formaat laptop.

Ik heb de tas eens goed bekeken en het leek mij inderdaad een fijne tas. Dus deze heb ik dan ook gekocht! :)

http://www.crumpler.eu/muli-photo-sling-9000-black-khaki

Aanrader voor mensen die een grote laptop hebben.

Fujifilm X-T2 || 50mm f/2 || 23mm f/2

• werkenslaap
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:54
Hm da's een net ding inderdaad! Lijkt gek genoeg een beetje op mijn ONA Street (die is max 14"), de stijl is iets anders maar qua layout bijna identiek. Zijn de zijkanten ook stevig/padded? Of is het meer een 'losse' tas die zich vormt naar je lichaam als je hem draagt (weet niet goed hoe ik dit anders moet omschrijven)?

Per sogni e per chimere e per castelli in aria, l’anima ho milionaria

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
PdeBie schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:45:
Ik was al enige tijd op zoek naar een nieuwe 'daily' bag om mijn 15.6" laptop, mijn Fuji X100s en mijn lunch te vervoeren, maar kon nooit echt slagen. De meeste tassen voor dit formaat laptop waren erg lomp en onpraktisch voor dagelijks gebruik.
Lomp is vrij relatief, maar ik denk niet dat je met een 15.6" laptop iets kunt vinden dat niet lomp is. Of in ieder geval, ik vind deze Crumpler ook nog vrij lomp. Maar mooi dat je iets gevonden hebt, het kan erg lastig zijn om een geschikte tas te vinden :)

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:53
Weet iemand waar je losse camera tas dividers kan krijgen? Dus niet zo'n hele insert, maar gewoon die "flapjes" in diverse maten? Termen als camera bag divider en camera bag insert brengen mij nergens.

• Paul
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:22
quote:
henkie196 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:58:
Lomp is vrij relatief, maar ik denk niet dat je met een 15.6" laptop iets kunt vinden dat niet lomp is.
Dat komt ook wel omdat fabrikanten er standaard vanuit gaan dat je met een baksteen of koelkast rondloopt. Tassen genoeg waarvan de fabrikant zegt dat er maximaal een 13.3" laptop in past die zonder enig probleem mijn 15.6" van het werk herbergt, en tassen waar volgens de fabrikant met hangen en wurgen een 15.6" misschien net in zou passen, waar mijn 17" privélaptop zich prima thuis voelt, en geen van beide laptops zijn echt uitgezocht op hun draagbaarheid; die 17" is zelfs een behoorlijk lompe game-laptop...

Waar tassen wel lomp van worden is als je zowel een laptop als een DSLR met grip (of een 1D / D5) mee wil slepen :P Zelf uiteindelijk uitgekomen op de Lowepro Video Fastpack 350 AW, maar die is alweer end of sale. Ook lomp, maar ik kan wel alles meenemen :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Acolyte57
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14-11 13:14

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

quote:
henkie196 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:58:
Lomp is vrij relatief, maar ik denk niet dat je met een 15.6" laptop iets kunt vinden dat niet lomp is.
Mijn ONA Union Street past een 15" MBP in en is best wel niet-lomp, al zeg ik het zelf :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

quote:
J0YR1D3R schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:38:
Ik ben aan het kijken voor een vervanging van mijn Lowepro Mini Trekker Classic van 9 jaar oud. De rits begint wat kuren te krijgen en de straps worden wat minder fijn. Ik heb de tas steeds met nieuwere en vooral zwaardere spullen gevuld wat hier waarschijnlijk voor gezorgd heeft :P
Uiteindelijk heb ik een nieuwe tweedehands Mini Trekker AW gekocht. Ik heb nog gekeken naar een Pyjama Pride L van Crumpler en wat andere Crumplers maar die zijn echt flink zwaar en onhandig in te delen (persoonlijke mening :P). De Mini Trekker AW heeft een iets onhandiger voorvak en is net groot genoeg voor mijn laptop. De straps zijn iets fijner en de binnenkant is 100% gelijk aan de classic :)

Website

• henkie196
  • Niet online
quote:
Acolyte57 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:56:
Mijn ONA Union Street past een 15" MBP in en is best wel niet-lomp, al zeg ik het zelf :)
Ik had waarschijnlijk duidelijker moeten zijn en moeten zeggen dat tassen waar een 15.6" laptop in past naar mijn mening over het algemeen tamelijk lomp zijn ;)

Die ONA doet me nog het meest denken aan zo'n leren schooltas die ik ook een tijdje heb gehad op de middelbare school.

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:59
Hoi
Ik heb vaak dat ik 2 verschillende lenzen nodig heb in een bepaalde situatie. Ik heb een rugtas voor al mijn lenzen maar dat is steeds zo'n gedoe met wisselen.

Is zoiets handig?
https://ae01.alicdn.com/k...-b-font-font-b-Lens-b.jpg

Heeft iemand ervaring hiermee?
Deze afbeelding is trouwens van ali uit China, überhaupt betrouwbaar?

www.harrofotografie.nl

Lijkt mij niet handig, want waar laat je de lens die je los maakt van de camera (en dus in je hand hebt) terwijl de andere lens nog in dit tasje zit en je body in je andere hand hebt (snap je het nog?? :P )

Je hebt ook lens changer zakjes, volgens mij van lowepro. Die zijn wel handig voor het wisselen.

Zeiss 21mm f/2.8

• JP_S
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:30
Think Tank heeft in de retrospective de lens changer 2 of 3 waar je zoals de naam het al zegt 2 of 3 lenzen kwijt kan mooie tas!

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

[off-topic]
Of je schaft een tweede identieke body aan en daar zet je de andere lens op :+
[/]

• Flow
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 07-11 12:45
Je zou ook de Capture Lens van Peak Design kunnen overwegen. Geen idee hoe handig het in de praktijk is, maar lijkt handiger dan zo'n tasje

• kdbruin
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 08:35
quote:
Flow schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:16:
Je zou ook de Capture Lens van Peak Design kunnen overwegen. Geen idee hoe handig het in de praktijk is, maar lijkt handiger dan zo'n tasje
Lijkt me een goede manier om stof in je lens te krijgen, maar hetzelfde kun je ook door twee lensdoppen aan elkaar te lijmen. Dan ben je ook klaar en heb je aan een simpele pouch voldoende. En dat werkt ook als je bijvoorbeeld Fuji schiet ;)

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:59
Ok dank voor jullie reacties.
Ik ga denk ik voor een Think Tank Lens Changer , 2 stuks dan. En die dan bevestigen aan een riem.
Denk 2 van deze : https://www.foto-express.nl/think-tank-lens-changer-50.html
Daar dan nog een riem bij kopen.

www.harrofotografie.nl

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-07-2017
quote:
Flow schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:16:
Persoonlijk zou ik m'n lens liever in een gewone cover hebben. Vaak kun je wel goed op je camera / lens zelf letten, maar een lens onbeschermd ergens, lijkt me niet handig. Zeker als je er gewend aan raakt, ben je misschien een keer minder voorzichtig en stoot je ergens tegen aan.

Nikon D7100 | Sigma 18-35 f/1.8

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:22
Ik heb zojuist deze gekocht op ibood, wellicht voor anderen ook interessant:

http://www.ibood.com/extr...k-voor-camera-laptop.html

Voor 39,95 een 'steal' , en al mijn spullen passen er met gemak in (zeker nu ik op FF fotografeer en daarmee een reeks Canon EF-S lenzen heb verkocht) .. Is normaliter 120 euro

• tuk217
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-10 08:57
Is normaliter 79,99 in de winkel en niet 120.
Kunt hem ook voor dat geld krijgen bij een abonnement op Zoom magazine. Nog steeds een goede deal hoor op ibood, maar de adviesprijs is niet de gangbare straatprijs.

• Valorian
quote:
tuk217 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 23:41:
Is normaliter 79,99 in de winkel en niet 120.
Kunt hem ook voor dat geld krijgen bij een abonnement op Zoom magazine. Nog steeds een goede deal hoor op ibood, maar de adviesprijs is niet de gangbare straatprijs.
Ik weet hoe ibood (en elke andere dagactiesite) werkt en heb uiteraard ook even gegoogle'd naar de werkelijke straatprijs. De prijs die ik erbij zette was meer ter referentie om aan te geven wat voor klasse tas het ongeveer betreft. Bij winkels als fotokonijnenberg en cameranu betaal je immers wel gewoon 120 euro. Op enkele aanbiedingen ook wel te vinden voor 70 inderdaad, maar de 'adviesprijs' is in ieder geval wel de gangbare verkoopprijs en niet zo'n bizarre adviesprijs als soms ook nog wel eens langs komt (zoals vandaag: een macbook 12" refurbished met adviesprijs 1999 euro 8)7

De tip van Zoom is wel een goede, die had ik nog niet gezien. Als je toch een abo wilt dan is dat wel een aanrader (meerprijs bovenop de abo van normaal 65 is dan nog maar 15 euro) .. Zelf vind ik het een vrij waardeloos blad dus ik heb geen spijt van mijn huidige aankoop a 39,95.

Overigens is dit voor mij ook niet de 'ultieme tas' , maar meer een 'for the time being prima' variant. Méér dan de genoemde 4 tientjes was ik dan ook niet van plan uit te geven aan een dergelijke tas, dus wat dat betreft een impulsaankoop van een aanbieding die op het juiste moment langs kwam.
quote:
Valorian schreef op donderdag 10 november 2016 @ 23:54:
Bij winkels als fotokonijnenberg en cameranu betaal je immers wel gewoon 120 euro.
Bij Konijnenberg kost ie al een lange tijd minder dan ¤100...
Maar goed, ¤40 is een hele strakke prijs en als het ontwerp je bevalt, dan is het goede tas.

Zeiss 21mm f/2.8

• tuk217
  • Laatst online: 22-10 08:57
Het was ook zeker geen kritiek op de aanbieding. Hele mooie tas voor 4 tientjes.
Maar hij ligt bij 50 Mediamarkt vestigingen voor die 79,99 die ik noemde. Dus dat is zeker wel de gangbare straatprijs en niet een toevallige aanbieding. Doet geen afbreuk aan de aanbieding, maar ibood maakt het wel iets mooier dan de realiteit.

• Valorian
quote:
tuk217 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:52:
Het was ook zeker geen kritiek op de aanbieding. Hele mooie tas voor 4 tientjes.
Maar hij ligt bij 50 Mediamarkt vestigingen voor die 79,99 die ik noemde. Dus dat is zeker wel de gangbare straatprijs en niet een toevallige aanbieding. Doet geen afbreuk aan de aanbieding, maar ibood maakt het wel iets mooier dan de realiteit.
Ah, dat is wel iets meer dan één vage winkel ja ;) , je hebt helemaal gelijk (en UC ook trouwens) .. Ik ben benieuwd hoe de tas gaat bevallen, vooral ook dat hangsysteem (lijkt me een gevalletje hate it or love it) . Hij zal vooral gebruikt worden voor de momenten dat ik met een auto ergens heen ga en het geen probleem vind om alles mee te nemen (zelfs de macbook 15" past er dan nog bij). Zodra ik ga wandelen / reizen / klimmen / etc. is een dedicated foto-tas voor mij eigenlijk nooit handig omdat mijn andere tas dan vaak ook een rugzak is.

De zoektocht naar de ideale tas heb ik opgegeven. Dat zou een outdoor tas zijn met foam-deel voor SLR, die dan ook weer snel (bij voorkeur zonder tas neer te zetten) pakbaar is op een sling-tas-achtige manier, en tevens met vooral veel ruimte voor andere dingen. Zoiets bestaat deels wel maar je doet altijd ergens enorm veel consessies. Als ik nu ga hiken / alpine tripjes maak / etc. dan gaat de SLR + soms een extra lens gewoon los in mijn Lowe Alpine Mountain Attack. Misschien dat ik voor die tas nog eens een soort foam-insert koop wat een beetje op maat gemaakt kan worden.

Valorian wijzigde deze reactie 11-11-2016 11:56 (3%)

• Rinaldo
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Ik heb m ook besteld, goeie tip d:)b

Voor die prijs neem ik de gok wel. Zo'n tas is altijd handig als ik veel spullen mee moet nemen. Ik heb mijn m43 spul in een messengerbag, maar alle lenzen erin is al proppen. Laat staan statief en flitsers.

Kan van een beetje alles en van alles een beetje :)

• PL JNS
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16:17
Vandaag heb ik mijn Peak Design Everyday Backpack 20L ontvangen. Ik heb hem van Kickstarter besteld en verwachtte hem eigenlijk pas eind van het jaar. Hij is iets kleiner dan verwacht, maar dat is wel prettig. Mijn OM-D E-M5II past er goed in. Ik heb hem nog niet mee naar buiten genomen, maar tot op heden ben ik wel onder de indruk. Zeer mooi afgewerkt en hij heeft veel kleine details die het leven iets makkelijker moeten maken.

Excuses voor de slechte foto's, ik heb binnen slecht licht en ze zijn snel gemaakt.

• Valorian
quote:
Rinaldo schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:45:
Ik heb m ook besteld, goeie tip d:)b

Voor die prijs neem ik de gok wel. Zo'n tas is altijd handig als ik veel spullen mee moet nemen. Ik heb mijn m43 spul in een messengerbag, maar alle lenzen erin is al proppen. Laat staan statief en flitsers.
En, wat vind je ervan? Ik vind het qua afwerking, materiaal etc. erg fraai. Ook fijn dat de binnenzijde oranje is en niet zwart (maakt het makkelijker alles te onderscheiden). Het 'ophangsysteem' werk bij mij best ok maar niet ideaal i.c.m. een omgekeerde zonnekap op je lens. En het neemt best veel ruimte in van de bovenzijde. Maar goed, deze tas is voor mij sowieso vooral om één 'opslagplek' te hebben voor al mijn foto-gear, niet om mee door de bergen te lopen ofzo ;) .. Vind hem dus helemaal prima, i.i.g. voor deze prijs. Ook fijn dat alle foambeschermers los zitten en dus naar eigen inzicht opnieuw kunnen worden ingedeeld. Een minpuntje vind ik dat de plastic onderzijde zover doorloopt dat je niet zo makkelijk bij de items kan die onderin de tas zitten (omdat de rits daar stopt). Zeker als je daar een kleine lens propt moet je nu eerst iets anders weghalen om daarbij te kunnen...

Ik heb er nu in zitten:
- Canon 6D
- 50mm 1.8
- 85mm 1.8
- 17-40 4.0
- 70-200 4.0 IS
- Statief Sirui T-025X
- TomTom actioncam + accessoires
- Extra accu's, kaartjes, filters, en wat kabels, laders, etc.

Past allemaal prima, zelfs met het complete statief ín de tas!

• Houstyn
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11-11 07:36
Voor de mensen die naar een leuke cameratas zoeken; bij Cameranu hebben ze een Black-Friday actie voor Lowepro (15% korting) en ONA (10% korting) tassen. (Zelf heb ik twee ONA tassen die me erg goed bevallen)

http://www.cameranu.nl/black-friday

Tip dus voor mensen die toch al op zoek waren naar een camera tas... ;-)

• Rinaldo
  • Nu online
quote:
Valorian schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:03:
[...]

En, wat vind je ervan? Ik vind het qua afwerking, materiaal etc. erg fraai. Ook fijn dat de binnenzijde oranje is en niet zwart (maakt het makkelijker alles te onderscheiden). Het 'ophangsysteem' werk bij mij best ok maar niet ideaal i.c.m. een omgekeerde zonnekap op je lens. En het neemt best veel ruimte in van de bovenzijde. Maar goed, deze tas is voor mij sowieso vooral om één 'opslagplek' te hebben voor al mijn foto-gear, niet om mee door de bergen te lopen ofzo ;) .. Vind hem dus helemaal prima, i.i.g. voor deze prijs. Ook fijn dat alle foambeschermers los zitten en dus naar eigen inzicht opnieuw kunnen worden ingedeeld. Een minpuntje vind ik dat de plastic onderzijde zover doorloopt dat je niet zo makkelijk bij de items kan die onderin de tas zitten (omdat de rits daar stopt). Zeker als je daar een kleine lens propt moet je nu eerst iets anders weghalen om daarbij te kunnen...

Ik heb er nu in zitten:
- Canon 6D
- 50mm 1.8
- 85mm 1.8
- 17-40 4.0
- 70-200 4.0 IS
- Statief Sirui T-025X
- TomTom actioncam + accessoires
- Extra accu's, kaartjes, filters, en wat kabels, laders, etc.

Past allemaal prima, zelfs met het complete statief ín de tas!
Ik heb 'm gisteren binnengekregen.
Het is een mooie, goede camerarugtas :Y

Ben het eens met je dat hij net niet genoeg openklapt. De onderste drie vakken bevatten dan ook de minst gebruikte spullen.

De tas is ook voor mij ook carry-all, voor als ik met "alles" ergens heen moet. De EDC tas is een messenger bag, meer dan genoeg met MFT.

Mijn indeling:
Voorvak: Schoonmaakspullen, meuk en accu's.
Binnenvoorvak: Kabels en SD kaartjes.
In de vakken (per vak):
- Lader
- Filterpouch
- Mini-flitser en Samyang 7.5mm FE
- 12-42 kitlens en 45mm 1.8
- 75-300mm
- Pana 20mm en 75mm 1.8
- Vak met batterijen en dustblower (te groot voor voorvak helaas)
- Ringflits
- Camera + 60mm 2.8 in het hammock vak. Hammock werkt goed met MFT.
Mocht ik mijn tweede body mee moeten nemen, dan past dat ook nog wel met een beetje schuiven.
En voor als ik er toch mee ga wandelen: statief en opklapkrukje (tip!) kunnen handig aan weerszijden.

Erg tevreden voor dat geld :Y d:)b

• koornee
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:23
Voor wie nog een degelijke tas wil scoren:
Bij Billingham loopt de Black Friday actie nog door zie ik, https://www.billingham.co.uk/blackfriday.html, best veel korting op sommige tassen.
Heb zelf en Hadley Pro besteld, in Neon Yellow, komt incl verzenden uit op ¤139,-, geen geld voor zo'n tas.

Ben al in het bezit van een Hadley Pro Large, en dat is een bijzonder goed afgewerkte tas, helemaal tjokvol geladen en nog geen krimp geven. (écht vol met een D3X met de 24-70 eraan, de 85/1.4G en 180/2.8 links ernaast, rechts de 14-24/2.8, 2x SB700, voorin de 50mm 1.4D, los spul, cf-kaarten en accu's/batterijen en soms de 15"MBP in het achtervak) Oersterk en oerdegelijk.

koornee wijzigde deze reactie 26-11-2016 21:59 (18%)

Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

• Nicky83
  • Laatst online: 22-03 19:12
Iemand ervaring met de tassen van prak design en dan vooral de all day backpackbestemming ben benieuwd naar de ervaringen met deze tassen

Met vriendelijke groet
Nicky

• Frank_P
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:18
Heeft iemand nog een goed advies voor een beetje een mooie (bij voorkeur) schoudertas voor een Olympus OMD-EM10 ii met ruimte voor 2 of 3 lenzen, oplader, extra accu etc.
Het liefst zo klein mogelijk, ik hou van handzaam (vandaar ook mijn keuze voor MFT).
En het liefst ook een beetje budget vriendelijk ;).

Ik vind zelf bijv. de "Olympus OM-D Mini Messenger Bag" wel mooi.
Maar misschien zijn er nog mooie en goede alternatieven.

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:49

Grin

Ride si sapis.

quote:
Frank_P schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:06:
Heeft iemand nog een goed advies voor een beetje een mooie (bij voorkeur) schoudertas voor een Olympus OMD-EM10 ii met ruimte voor 2 of 3 lenzen, oplader, extra accu etc.
Het liefst zo klein mogelijk, ik hou van handzaam (vandaar ook mijn keuze voor MFT).

Zelf heb ik deze

En voor 159,- (aanbieding!) is het een prima tas, degelijk en een uitstekende/dikke padding. Ik heb m'n Fuji X-T2 + 23mm + 35mm + 16mm + grip in dat ding; ideaal!

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Rinaldo
  • Nu online
Wat je ook kan doen, lang leve de maat van MFT: koop any old messenger bag en stop er een insert in.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

quote:
Rinaldo schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:24:
Wat je ook kan doen, lang leve de maat van MFT: koop any old messenger bag en stop er een insert in.
Point.
In dat geval: insert of deze
Met een willekeurige man purse :+

• Kojoottii546
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02-08-2017
Vraagje, heeft er hier iemand toevallig ervaring met tassen van MrJan Gear? Ziet er wel degelijk en ruim uit.

https://mrjangear.com/product-overview/

Suggesties voor andere tassen / oplossingen waar een body+nikon 200-500 + forse spottingscope (swaro atx 85) in passen zijn ook welkom.

• Mr.C4
  • Niet online
quote:

De ThinkTank Retrospective 5 is daar perfect voor.

• Eeruku
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09-11 20:13

Eeruku

Anytime, little buddy.

quote:

Voor mijn E-M10 II had ik een pricewatch: Lowepro Apex 110 AW Zwart
Superklein, body past er liggend of dwars in, kon er mn 40-150 kitlens met 14-42 of 45mm f1.8 in meenemen, incl extra memory card en batterij.

Lader zou ook nog wel moeten passen.

Kost vrijwel niks, toch AW met makkelijk regenhoesje :9

Eeruku wijzigde deze reactie 07-12-2016 17:42 (6%)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• EcoR
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17:50
quote:

Ik heb sinds kort een f-stop Bandon. Via f-stop zelf voor 60 euro te krijgen, lekker compact en licht, maar er past zat in.

• Frank_P
Bedankt voor jullie reacties.
De Artisan tas ziet er mooi uit, wel redelijk aan de prijs vind ik ( ik dacht zelf aan max ¤ 100,- ).
De ThinkTank Retrospective 5 is ook erg mooi maar ook die is aan de prijs.
De Lowepro is in principe handig en goed te betalen, alleen ik wil niet een tas die eruit ziet als een cameratas en dat schreeuwt deze tas.
De F-stop is niet helemaal mijn design en doet vrij groot aan, maar wel goed betaalbaar.
Kortom ik ben er nog niet uit.
Misschien zijn de diverse tassen wel ¤ 150,- waard, maar ik vind het een hoop geld voor 'slechts' een tas.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Een goede padding kost al snel een paar tientjes (40-60 Euro) als er dan ook nog een tas omheen moet die aan bepaalde eisen moet voldoen dan zit je al snel op 100 Euro. Het mooie aan een MILC is dat ze relatief klein kunnen zijn, dan kan ik me goed voorstellen dat je geen typische 'fototas' wilt maar meer richting een messenger-model wilt.
Naast m'n Artisan & Artist tas heb ik ook nog deze, die stop ik zo in m'n messenger tas die ik toch al had; ook een fijne oplossing. Maar ook dan zit je al snel boven de 100 Euro. Een goede padding/bescherming is m.i. een vereiste, helaas zit je dan al snel op/over de helft van jouw gestelde budget.
Succes met de keuze!

Tenba DNA 8 misschien iets?

Zeiss 21mm f/2.8

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:57
60 euro voor een insert, really?

Mijn laatste insert was dan toch een stuk goedkoper...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Speciale padding voor Fuji kost een stuk meer ;)

Zeiss 21mm f/2.8

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Das inderdaad een stuk goedkoper(!) maar als ik de productfoto's zie van de 'New MATIN' ben ik blij dat ik m'n Oberwerth in de messenger heb. De afwerking lijkt van een totaal ander niveau, maar er is dus wat te kiezen; altijd goed!

• Chiron
Nou ik heb meerdere inserts voor cheap (ook wel wat missers) en die Matin kan zich prima meten met inserts van bijvoorbeeld Tenba.

Zoveel hoeft wat closed cell foam en nylon ook weer niet te kosten.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Het werk/geld zit 'm bij dit soort items voornamelijk in de algehele afwerking, extra (afsluitbare) vakken, voering(dikte/kwaliteit), gebruikte materialen, rits en laat ik reëel zijn: je betaald ook aanzienlijk voor een merk als Oberwerth of A&A. Ik hoop dan maar dat het zijn reputatie waarmaakt, tot zover geen teleurstelling.
Maar als voor jou iets van 10 Euro ook volstaat dan zou je gek zijn 70 Euro neer te leggen; go for it!

• Frank_P
quote:
Die ziet er ook goed uit. Krijgt ook lovende reviews.
Qua prijs zit hij precies binnen het budget wat ik in gedachte had.
Die hou ik zeker even als goede kandidaat.

• Chiron
quote:
Grin schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:04:
Het werk/geld zit 'm bij dit soort items voornamelijk in de algehele afwerking, extra (afsluitbare) vakken, voering(dikte/kwaliteit), gebruikte materialen, rits en laat ik reëel zijn: je betaald ook aanzienlijk voor een merk als Oberwerth of A&A. Ik hoop dan maar dat het zijn reputatie waarmaakt, tot zover geen teleurstelling.
Maar als voor jou iets van 10 Euro ook volstaat dan zou je gek zijn 70 Euro neer te leggen; go for it!
Ja het is wel mooi spul hoor, zeker als je van plan bent om de insert veel in en uit tassen te halen moet het stikwerk wel in orde zijn. Voor de rest zit de insert wel redelijk beschermd in je gewone tas en kan er weinig mis aan gaan, tenzij je zo'n dunne drawstring rugzak hebt met ultradunne stof :P

En verder de 'stijfheid' van de wanden is ook belangrijk, als je ook veel ander spul naast de insert in de tas gaat doen wat evt. in een lcd scherm kan prikken en stuk drukken.

Nadeel van de wat grotere inserts die wat stugger zijn is dat het zo'n 'blok' wordt in je tas. Ik heb ook een (lage kwaliteit) insert wat heel erg floppy en slap was, die vormt wel lekker mee met de tas, maar wordt meer een 'pouch' als je hem in een grote rugzak dumpt. Vooral met een lompe FX DSLR erin :P

Die Oberwerth heeft wel kunststof ritsen en geen metalen, scheelt weer in het risico op krassen op je lenzen/apparatuur. Wel uitkijken met de trekker. En ritsen zijn stiller dan klittenband :)

quote:
Chiron schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:33:
En ritsen zijn stiller dan klittenband :)
Je hebt ook stil klittenband zoals dus op de Tenba DNA 8.

Zeiss 21mm f/2.8

• Chiron
quote:
Universal Creations schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:38:
[...]

Je hebt ook stil klittenband zoals dus op de Tenba DNA 8.
Mwoah... ben ik niet van onder de indruk:

Mooie degelijke tas verder wel, met veel vakjes :)

Dat is een prutser. Als je het goed doet, hoor je nagenoeg niets (ik heb het in de winkel getest, want ik was ook sceptisch). Daarnaast staat de microfoon op automatisch, dus normaliseert ie het geluid.

Zeiss 21mm f/2.8

• Unidentified
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

Ik ben op zoek naar een tas voor het wat serieuzere studio werk en ben bij de Think Tank Production Manager 40 uitgekomen.

https://www.thinktankphot...cts/production-manager-40

Het is de bedoeling dat de hele boel in 1 tas past, zodat het ook wat makkelijker reizen is als ik op pad ben zonder assistenten.

Het gaat o.a. om studio flitsers, softboxen, lightstands, draagbare accus, camera, lenzen etc.

De aankoop moet toekomstbestendig zijn en waar ik me enigszinds zorgen over maak zijn eventuele vliegreizen, i.c.m. studiofliters zoals de Profoto B1 en Godox AD600B.

Welke cases/tassen gebruiken jullie voor het vervoer van studiofotografie?

Unidentified wijzigde deze reactie 03-01-2017 20:01 (16%)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18:22

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Mag ik hier (nogmaals) een lans breken voor de Lowepro ProTactic 450 AW? Wát een fijne tas is dat zeg! Ik gebruikte tot nu toe een Lowepro Mini Trekker Classic (gekocht toen deze nog helemaal geen classic heette) en een Lowepro Nova 4 schoudertas maar de ProTactic vervangt ze allebei met verve!

Mijn complete gear past er met gemak in, mét ruimte over:
Canon EOS 6D met grip
Canon EF 17-40mm f/4
Canon EF 50mm f/1.8
Canon EF 70-200mm f/2.8 (non-IS)
Canon Speedlite 420EX
Gitup Git2 Pro met allerlei toebehoren (GoPro kloon)
Accu's
Lader + snoeren
Memorycard
USB-sticks
Zoom Q3 audio recorder
MacBook Pro 13" + adapter
Externe 2,5" HDD

Lowepro gebruikt een variant van het MOLLE systeem (wordt ook gebruikt door het leger voor vesten en rugtassen), waardoor je aan de buitenzijde allerlei handige extra tasjes/zakjes veilig en makkelijk kunt bevestigen.
De niergordel is te verwijderen (houd ik nooit van bij tassen, hangt altijd in de weg) maar zit wel stevig vast als je hem toch wilt gebruiken.
De tas is via 4 zijden te openen: het grote vak, 2 openingen aan de zijkanten en aan de bovenkant. Die bovenkant heeft ook nog een hardshell bescherming.

Al met al een dikke aanrader, en zijn prijs meer dan waard!

Icephase wijzigde deze reactie 04-01-2017 11:40 (3%)

• Chiron
De 450AW is dan ook een loeier van een tas, als je kleiner bent dan 1 meter 75 zou ik er persoonlijk niet aan beginnen :P

Die heupband had ik er eerst ook meteen af gehaald, maar als je er erg veel in hebt zitten en de tas wat zwaarder is draagt het wel een stuk prettiger.

• Woutoud
  • Laatst online: 19:47

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

quote:
Destianto schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:13:
Ik ben op zoek naar een tas voor het wat serieuzere studio werk en ben bij de Think Tank Production Manager 40 uitgekomen.

https://www.thinktankphot...cts/production-manager-40

Het is de bedoeling dat de hele boel in 1 tas past, zodat het ook wat makkelijker reizen is als ik op pad ben zonder assistenten.

Het gaat o.a. om studio flitsers, softboxen, lightstands, draagbare accus, camera, lenzen etc.

De aankoop moet toekomstbestendig zijn en waar ik me enigszinds zorgen over maak zijn eventuele vliegreizen, i.c.m. studiofliters zoals de Profoto B1 en Godox AD600B.

Welke cases/tassen gebruiken jullie voor het vervoer van studiofotografie?
Moet je dat allemaal wel in één tas willen hebben? Lijkt me persoonlijk niet praktisch.

Woutoud.com

• Paul
quote:
Icephase schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:07:
Mag ik hier (nogmaals) een lans breken voor de Lowepro ProTactic 450 AW? Wát een fijne tas is dat zeg!
Of de net wat kleinere Video Fastpack 350 AW waarbij de bovenste helft niet voor camera gear maar als daypack te gebruiken is. Ik sleep met deze combinatie-rugzak mijn camera veel vaker mee naar van alles en nog wat dan toen ik een rugzak had waar alleen de camera maar in paste...

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Chiron
Er is ook een Protactic 350AW hoor, daar gaat ook nog een hoop in. Moet je wel opletten of je laptop er nog in past, en een pro dslr (met grip) past niet meer door de kleppen heen. In de documentaireserie Langs de oevers van de Yangtze gebruikt Ruben Terlou een 350AW, met o.a. een 5d.

Itt de Fastpack kan je de protactic aan de binnenkant in zijn geheel zelf indelen met de dividers; Zo had ik hem vorig jaar alleen in de onderste helft met cameraspul, en in de bovenkant zaten babyspullen :+ Als we ergens heen gingen waar ik liever snel via de 'kofferklep' aan de bovenkant een camera uit wou trekken draaide ik het om :P Die flexibiliteit mis je bij de Fastpack (maar de prijs is er dan ook naar).

Die pouch heb ik trouwens bijna altijd in de tas zelf zitten, alleen als ik meer ruimte nodig heb hang ik 'm aan de buitenkant. Idem met de statiefgondel en straps (die straps zijn ook erg handig als je een vest/trui/jasje kwijt moet aan de buitenkant)

• Icephase
  • Laatst online: 18:22

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

quote:
Chiron schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:47:
Er is ook een Protactic 350AW hoor, daar gaat ook nog een hoop in. Moet je wel opletten of je laptop er nog in past, en een pro dslr (met grip) past niet meer door de kleppen heen. In de documentaireserie Langs de oevers van de Yangtze gebruikt Ruben Terlou een 350AW, met o.a. een 5d.

Itt de Fastpack kan je de protactic aan de binnenkant in zijn geheel zelf indelen met de dividers; Zo had ik hem vorig jaar alleen in de onderste helft met cameraspul, en in de bovenkant zaten babyspullen :+ Als we ergens heen gingen waar ik liever snel via de 'kofferklep' aan de bovenkant een camera uit wou trekken draaide ik het om :P Die flexibiliteit mis je bij de Fastpack (maar de prijs is er dan ook naar).

Die pouch heb ik trouwens bijna altijd in de tas zelf zitten, alleen als ik meer ruimte nodig heb hang ik 'm aan de buitenkant. Idem met de statiefgondel en straps (die straps zijn ook erg handig als je een vest/trui/jasje kwijt moet aan de buitenkant)
Zo doe ik het nu ook inderdaad. In de pouch zitten alle bevestigingsstukjes voor de "Gopro". Als het moet, kan ik de tas bovenin ook helemaal leeg maken en gebruiken voor andere spullen. Maar zelfs met alles er in, houd ik nog voldoende ruimte over voor wat bammetjes, zakje snoep en een flesje water bovenin :9~

• Chiron
Voordeel van die lusjes is ook dat de ritsen redelijk simpel 'op slot' te zetten zijn, voor mijn gemoedsrust heb ik er tegen de grijpgrage handjes op drukke aziatische marktjes een paar karabiners op gezet waar ik de lussen van de ritsen doorheen haal; Zo zijn al die flappen niet zo snel meer open te ritsen :)

En die pouch aan de buitenkant had ik vooral voor de poncho, aftersun en muggenspray (dan meurde de hele binnenkant van de tas tenminste niet naar citronella _O-). Idem met flesje water, die hang ik liever aan de buitenkant. Deels omdat ik een beetje huiverig ben met water en apparatuur, deels omdat het flesje zo grijpklaar hangt :)

Ik moet wel zeggen dat als ik ergens heen ga ik vantevoren bepaal wat ik wel en niet ga gebruiken, liever pak ik een van mn kleinere fototassen (Domke F2 of F6 schoudertas bijv.) dan dat ik heel lang met die protactic rond wil lopen, ondanks dat de protactic een van de comfortabelste rugzakken is die ik in bezit heb.

• Speedy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:19
Die 450AW is inderdaad wel een erg grote tas. Zit er zelf ook naar te kijken aangezien de 350AW (die ik reeds heb) kwa gebruik ideaal is maar kwa ruimte net niet toereikend alleen de 450AW is dan weer veel te ruim en vooral veel te lomp voor "slechts" wat m43 spullen en een zonnebril. Meest ideale aan de LowePro tassen vind ik dat je ze vanaf de rugzijde kan openen als hij op de grond ligt ipv veel andere tassen waarbij je de voorkant opent en dus je rugzijde smerig word.

Flickr | Lego collectie

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

quote:
Woutoud schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:29:
[...]

Moet je dat allemaal wel in één tas willen hebben? Lijkt me persoonlijk niet praktisch.
Een tas voor de camera lenzen en accesoires, een tas voor de softboxen, een tas voor de studioflitsers, een tas voor de lichtstatieven, dat is het alternatief en voor mij juist het tegenovergestelde van praktisch.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Het lijkt mij dat één tas met alles veel te groot en zwaar is om comfortabel mee te werken, probeer zo'n ding maar eens in een auto te tillen... Lijkt mij niet grappig! :P

Woutoud.com

• Autofan1985
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14-11 15:53
quote:
Woutoud schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 01:50:
Het lijkt mij dat één tas met alles veel te groot en zwaar is om comfortabel mee te werken, probeer zo'n ding maar eens in een auto te tillen... Lijkt mij niet grappig! :P

Maar het klinkt voor mij meer als dat hij het in 1 stuk wil kunnen vervoeren en er niet echt mee op pad zal gaan. Dan snap ik wel dat je het zo veel mogelijk bij elkaar wil houden ipv dat je met 10 tassen onderweg bent.

• Frank_P
Na diverse tips te hebben gekregen hier voor mijn OMD-EM10ii ben ik gegaan voor een Thinktank mirrorless mover 20.
Ik vind het een mooi uitziende tas die niet meteen 'cameratas' schreeuwt.
De kwaliteit zal met de tijd duidelijk worden, maar hij ziet er goed afgewerkt uit.
Hij heeft redelijke padding, alhoewel niet zo dik als de duurdere alternatieven.
Ook qua design niet de meest stijlvolle tas, maar qua prijs/kwaliteit is hij prima.

Kortom ik ben tevreden en bedankt voor de hulp.

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

quote:
Autofan1985 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 07:35:
[...]

[afbeelding]

Maar het klinkt voor mij meer als dat hij het in 1 stuk wil kunnen vervoeren en er niet echt mee op pad zal gaan. Dan snap ik wel dat je het zo veel mogelijk bij elkaar wil houden ipv dat je met 10 tassen onderweg bent.
Dat punt snap ik ook wel, maar ik mis het voordeel in de dagelijkse praktijk.
Ik heb Nomad vorig jaar een keer geassisteerd en weet dat je blij mag zijn dat zo veel gear verdeeld is over meerder (nog steeds grote) tassen.
- 5 studioflitsers
- 5 lampstatieven
- een willekeur aan modifiers
- 10 kilo aan cameras + objectieven
Dat zou ik nooit in één grote unit willen hebben.

Woutoud.com

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:36
quote:
Woutoud schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:03:
[...]

Dat punt snap ik ook wel, maar ik mis het voordeel in de dagelijkse praktijk.
Ik heb Nomad vorig jaar een keer geassisteerd en weet dat je blij mag zijn dat zo veel gear verdeeld is over meerder (nog steeds grote) tassen.
- 5 studioflitsers
- 5 lampstatieven
- een willekeur aan modifiers
- 10 kilo aan cameras + objectieven
Dat zou ik nooit in één grote unit willen hebben.
^^ Dat ja. Dat is werkelijk geen doen. 5 stevige studiostatieven naar locatie brengen is al ruim over de 10 kilo, 10 kilo lenzen/body's is ook snel gerealiseerd, dan nog 5 studioflitsers, wederom met gemak 10+ kilo...dan nog de modifiers, je camerastatief, accessoires, kabels....ik neem met gemak 40+ kilo mee naar een klus en dan heb je nog geen eventueel achtergrondsysteem plus statieven daarvoor.

Dat in 1 tas stoppen is....nee, niet mijn idee van werkbaar. Plus de tas zou een formaat hebben die ik nergens in de auto kwijt kan zonder de achterbank plat te gooien.

Nieuwe Hybrid Breath te koop, dubbele camera strap

• Servor
  • Registratie: november 1999
  • Niet online
Beste mensen, ik schakel nog maar eens jullie hulp in. Vorige week heb ik - compleet op de gok - een Lowepro SlingShot Edge 250AW besteld omdat ik afgelopen weekend een tripje had waarop ik graag mijn camera (en overige) mee had willen nemen. Helaas bleek bij binnenkomst en nader onderzoek dat dit toch niet de tas voor mij is. Ik vond het bovenste gedeelte erg klein en ook mijn spullen passen er niet lekker in, zeker niet gezien de toekomstige uitbreiding. Wat moet er precies aan fotospul inpassen dan?

- Canon 50D, wellicht met grip
- met Canon 10-18mm en zonnekap erop of
- met Canon 18-135mm en zonnekap erop

- 1 of 2 losse primes
- flitser
- en verder het standaard losse spul

Het is niet dat het totaal niet paste ofzo, maar het ging allemaal net niet lekker. Ik merk wel dat ik het fijn vond dat mijn camera direct voor het grijpen lag via dat luikje. Maar sling hoeft niet perse van mij.

Daarnaast moet het een echte daypack zijn. Ik zal hem vooral meenemen op dagjes uit waarbij we echt wel wat bij ons willen hebben aan extra jasje, wat drinken (ook voor de kleine), snackje, etc. Daarnaast gaan we op onze vakanties graag wandelen (nog niet echt hiken, maar wel een lekkere wandeltocht van een paar uur) en dan wil je toch ook wel eea meenemen. Ik merkte dat het vak van de Lowepro wel érg snel vol zat.

Dus, ik ben uiteraard op onderzoek uitgegaan. Een rugzak die me wel aan blijft spreken is de Offroad 30L Hiker van Manfrotto. Zaken die me aanspreken zijn:

- camera makkelijk en snel bereikbaar
- flink bovengedeelte
- mesh achterkant zodat je rug niet zo snel plakt ;)
- zo op het eerste gezicht comfortabel (er lijkt over nagedacht iig)
- uitneembaar fotobag gedeelte
- nog redelijk betaalbaar (130 euro via amazon.de, veel verder dan 150 euro wil ik liever niet gaan)

Misschien dat hij wel fors is maar een tas koop je beter iets te groot is mijn ervaring. Wat ik me afvraag, zijn er nog alternatieven die hier op lijken? Misschien nog andere tips of inzichten?

-- edit, omdat ik nogal een neuroot ben met camera weg, camera pakken, camera weg zat ik er aan te denken om een PeakDesign Clip erbij te nemen zodat ik mijn camera even snel weg kan hangen en ook weer snel kan pakken. Iemand ervaring hiermee icm rugtassen?

Servor wijzigde deze reactie 23-01-2017 10:49 (5%)

• -Sander-
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:21

-Sander-

///M Powerrrrrr

quote:
Servor schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:18:
-- edit, omdat ik nogal een neuroot ben met camera weg, camera pakken, camera weg zat ik er aan te denken om een PeakDesign Clip erbij te nemen zodat ik mijn camera even snel weg kan hangen en ook weer snel kan pakken. Iemand ervaring hiermee icm rugtassen?
Beste aankoop die je naast een goede rugzak kunt doen!
Bevalt echt super en je hebt beide handen even vrij als het even moet. Klik en hij hangt, unlock en je kunt weer schieten. Ik heb zelf de CapturePro, echt degelijk spul!

• FabiandJ
  • Niet online
Voorheen gebruikte ik een simpele fototas waar een DSLR + 14-140mm lens inpast. Ging ik op reis met het vliegtuig deed ik deze tas in mijn Herschel Supply Rugzak plus wat extra dingen die ik als handbagage bij mij wil houden zoals een 13" laptop, GoPro 4 Black + Zuignap, zonnebril, pinpas, sleutels en paspoort en dan vergeet ik vast nog wel iets.

Inmiddels is mijn fotogear uitgegroeid naar het volgende en dat wil ik niet los in bovenstaande tas hebben liggen:
Nikon D3300
Nikon AF-S DX NIKKOR 18-140
Tamron 70-300mm
Panasonic Lumix TZ100

Nu zoek ik een nieuwe fotorugzak waar bovenstaande inpast en graag nog wat extra ruimte over is, zodat ik hier bijvoorbeeld een vest in kwijt kan of wat ondergoed mocht mijn ruimbagage zoekraken. Ook zou ik graag direct bij mijn camera kunnen komen zonder dat ik alles eerst uit mijn tas moet halen. Nog mooier zou zijn als er naast bovenstaande ook nog een Zhiyun Crane M gimball in kan en mogelijk nog een toekomstige DJI Mavic.

Ik heb de volgende twee tassen gevonden welke op de totale inhoud na hetzelfde zijn en denk ik aan mijn eisen voldoen, maar niet de goedkoopste zijn;
Peak Design Everyday Backpack 20L Ash ¤269
Peak Design Everyday Backpack 30L Ash ¤289

Iemand anders nog ideeën?

• technonose
  • Laatst online: 13:16
quote:
Ik heb er een uit deze serie: Lowepro Hatchback BP 250 AW II

Heb zelf alleen de oudere kleinere versie (16L)
Je gear is via het achtervak apart te pakken en zit veilig op je rug wanneer je hem om hebt. Er is ruimte in het bovenvak voor een vest of andere goederen. Er zit ook een apart laptop tablet vak in. Top ding en ziet er niet uit als een camera tas.

Oja je kunt aan de buitenkant 2 flesjes water meedragen. Erg handig.

technonose wijzigde deze reactie 28-01-2017 22:19 (34%)

Sony az1, Samyang 12mm 2.0 Fuji X-T20 XF 16 1.4, XC50-230, XF 35 1.4, nissin i40, mic-1st

• FabiandJ
  • Niet online
quote:
technonose schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:03:
[...]

Ik heb er een uit deze serie: Lowepro Hatchback BP 250 AW II

Heb zelf alleen de oudere kleinere versie (16L)
Je gear is via het achtervak apart te pakken en zit veilig op je rug wanneer je hem om hebt. Er is ruimte in het bovenvak voor een vest of andere goederen. Er zit ook een apart laptop tablet vak in. Top ding en ziet er niet uit als een camera tas.

Oja je kunt aan de buitenkant 2 flesjes water meedragen. Erg handig.
Daar en naar de Lowepro Flipside Trek 350/450 AW heb ik ook gekeken, alleen mijn 13" laptop past er niet in er kan maximaal een 10" tablet in. Mogelijk is de Lowepro Fastpack BP 250 AW II wel een optie daar past een 15" laptop in, maar ik weet niet of deze groot genoeg is voor al mijn camera gear.

FabiandJ wijzigde deze reactie 28-01-2017 22:39 (4%)

• werkenslaap
Onlangs mijn ONA Union Street verkocht, omdat ik die niet veel meer gebruikte. Mijn Kata 3N1-20 die ik wel veel gebruik is ideaal voor m'n fotospul, maar daar past weer lastig een flesje water of een tablet in.

Daarom zit ik nu te kijken naar de bovengenoemde lowepro flipside trek 350 als daypack voor aanstaande trips naar NY en Marokko. Heeft iemand die hier toevallig? Past daar qua diepte een dslr (D7100) met battery grip + 17-50 f2.8 in? Of moet je dan al naar een 450?

werkenslaap wijzigde deze reactie 30-01-2017 13:10 (56%)

Ik zal straks eens kijken of het past.
Helaas niet meer van gekomen.... hopelijk woensdag wel.

Universal Creations wijzigde deze reactie 30-01-2017 22:16 (42%)

Zeiss 21mm f/2.8

Ik heb even getest met een D5 en 24-70. Het past, maar je voelt wel het bultje van de zoeker in je rug prikken. Dus de hoogte is een probleempje. De 450 is 2cm dieper, dus dan heb je daar geen last van.

Zeiss 21mm f/2.8

• Nathuran
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:05

Nathuran

Koffie!

Aangezien mijn hele Olympus set in de Lowepro Slingshot blijft zitten ben ik voor mijn Canon set op zoek naar een andere tas. Het liefst een middelmaat schoudertas waar een SLR, twee/drie lenzen en wat klein spul in passen. (lader, geheugenkaarten, doekje etc.) Richtprijs rond de 100 euro.

Nu heb ik deze al gevonden
C.Ellington Wellington beige
Maar ook de schoudertassen van b.v. National Geographic spreken me wel aan. Materiaal het liefst katoen met een beetje natuurlijke uitstraling, leder is natuurlijk nog mooier maar dan kom je toch al gauw in de >200 euro prijscategorie.

Heeft iemand nog een suggestie en misschien ook wat gebruikerservaring m.b.t. tot het type sluiting wat je veel op dit soort tassen ziet? (gesp i.p.v. klik)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• werkenslaap
quote:
Universal Creations schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:41:
Ik heb even getest met een D5 en 24-70. Het past, maar je voelt wel het bultje van de zoeker in je rug prikken. Dus de hoogte is een probleempje. De 450 is 2cm dieper, dus dan heb je daar geen last van.
Dank je voor het testen! De D5 is wel 158,5mm hoog volgens de specificaties, mijn D7100 met grip 'maar' 150mm dus dat scheelt ook wel weer iets. Opzich is de flipside 450 ook geen probleem, maar heb verder niet mega veel gear meer, dus een tas kan dan ook te groot zijn. Verschil is toch best behoorlijk:

Misschien bestel ik die 350 gewoon via bol.com, kan ik hem altijd gratis retourneren/omruilen mocht het toch te krap zijn.

quote:
Nathuran schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:43:
Aangezien mijn hele Olympus set in de Lowepro Slingshot blijft zitten ben ik voor mijn Canon set op zoek naar een andere tas. Het liefst een middelmaat schoudertas waar een SLR, twee/drie lenzen en wat klein spul in passen. (lader, geheugenkaarten, doekje etc.) Richtprijs rond de 100 euro.

Maar ook de schoudertassen van b.v. National Geographic spreken me wel aan. Materiaal het liefst katoen met een beetje natuurlijke uitstraling, leder is natuurlijk nog mooier maar dan kom je toch al gauw in de >200 euro prijscategorie.

Heeft iemand nog een suggestie en misschien ook wat gebruikerservaring m.b.t. tot het type sluiting wat je veel op dit soort tassen ziet? (gesp i.p.v. klik)
Die gesp is gewoon een bolletje wat je door het gaatje drukt en werkt best vlot. Daarnaast heb je ook nog een rits aan de binnenkant. Voor ¤100 vind je geen andere tas zoals die.
Domke F-serie (classic) zou ook nog kunnen voor een schappelijke prijs en een natuurlijke uitstraling. Deze heeft dan wel haakjes als sluiting.
quote:
werkenslaap schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:30:
[...]

Dank je voor het testen! De D5 is wel 158,5mm hoog volgens de specificaties, mijn D7100 met grip 'maar' 150mm dus dat scheelt ook wel weer iets. Opzich is de flipside 450 ook geen probleem, maar heb verder niet mega veel gear meer, dus een tas kan dan ook te groot zijn. Verschil is toch best behoorlijk:

[afbeelding]

Misschien bestel ik die 350 gewoon via bol.com, kan ik hem altijd gratis retourneren/omruilen mocht het toch te krap zijn.
Die trek tassen zijn er dan ook voornamelijk als je meer wil meenemen dan enkel je camera. De Vanguard Sedona 51 zou eventueel ook een goed alternatief zijn, maar is wat minder makkelijk aan te komen (heb er zelf 1 bij amazon gekocht en enkele weken op moeten wachten).

Zeiss 21mm f/2.8

• Nathuran

Nathuran

Koffie!

quote:
Universal Creations schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:47:
[...]

Die gesp is gewoon een bolletje wat je door het gaatje drukt en werkt best vlot. Daarnaast heb je ook nog een rits aan de binnenkant. Voor ¤100 vind je geen andere tas zoals die.
Domke F-serie (classic) zou ook nog kunnen voor een schappelijke prijs en een natuurlijke uitstraling. Deze heeft dan wel haakjes als sluiting.
Bedankt voor je tip over de Domke F serie, de F6 staat nu ook op de shortlist d:)b Kost iets meer dan ik eigenlijk uit wil geven maar de tas biedt wel alles wat ik zoek.

Sowieso even naar een winkel waar ik kan 'passen' voordat ik iets koop.

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• MacBreQ
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 28-08 13:14
quote:
Nathuran schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:43:

Ik heb die tas een tijdje geleden in de FNAC in België vast gehad. Die gespjes zitten vast op het riempje (je kunt ze wel verstellen naar een ander gaatje), maar er zit een drukknop achterop zoals bij een jas voor de rits zit. Het is geen mooie magnetische drukknop zoals bijvoorbeeld bij een Herschel tas, dus het is flink duwen om hem ook echt vast te laten klikken...

• Nathuran

Nathuran

Koffie!

quote:
MacBreQ schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:22:
[...]

Ik heb die tas een tijdje geleden in de FNAC in België vast gehad. Die gespjes zitten vast op het riempje (je kunt ze wel verstellen naar een ander gaatje), maar er zit een drukknop achterop zoals bij een jas voor de rits zit. Het is geen mooie magnetische drukknop zoals bijvoorbeeld bij een Herschel tas, dus het is flink duwen om hem ook echt vast te laten klikken...
Sluit de tas verder wel behoorlijk af wanneer je de flap gewoon laat hangen zonder de druknoppen vast te klikken?

• werkenslaap
quote:
Universal Creations schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:47:
[...]

Die trek tassen zijn er dan ook voornamelijk als je meer wil meenemen dan enkel je camera. De Vanguard Sedona 51 zou eventueel ook een goed alternatief zijn, maar is wat minder makkelijk aan te komen (heb er zelf 1 bij amazon gekocht en enkele weken op moeten wachten).
Klopt, en dat is ook de bedoeling; wil hem gebruiken als daypack in NY, en heb in Marokko ook wat trekkings op de planning staan. Het nadeel van mijn Kata 3n1-20 is juist dat er behalve fotogear eigenlijk niet veel in past. Anderzijds moet de ruimte voor fotospul ook weer een beetje afgestemd zijn op wat ik meeneem. Als er dan verder nog een fles/bidon mee kan, mijn iPad air + losse rommel, en er bovenin precies nog wat plek is voor een paar sokken, shirtje en regenjas dan ben ik happy.

Ik ga hem gewoon eens proberen!

werkenslaap wijzigde deze reactie 01-02-2017 14:24 (20%)

• MacBreQ
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 28-08 13:14
Sorry, maar daar durf ik niet met zekerheid antwoord op te geven. Zal denk ik ook wel afhankelijk zijn van hoe zwaar de tas beladen is... Heb de tas enkel leeg in de verkoop bekeken en niet echt om gehad.
quote:
Nathuran schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:05:
[...]

Sluit de tas verder wel behoorlijk af wanneer je de flap gewoon laat hangen zonder de druknoppen vast te klikken?

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Kwam zojuist deze rugzak tegen op de site van Indiegogo:

https://www.indiegogo.com...g-photography-backpack/#/

Best een mooie tas! Het is dat ik onlangs een nieuwe rugzak heb gekocht en al een insert had, anders was dit wel een goede optie geweest. Ben nooit zo van de crowd funding campaigns maar vind het design de gok wel waard.

tobiasvs wijzigde deze reactie 01-02-2017 21:00 (26%)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:36
quote:
Nathuran schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:13:
[...]

Bedankt voor je tip over de Domke F serie, de F6 staat nu ook op de shortlist d:)b Kost iets meer dan ik eigenlijk uit wil geven maar de tas biedt wel alles wat ik zoek.

Sowieso even naar een winkel waar ik kan 'passen' voordat ik iets koop.
Ik gebruik al 6 jaar een Domke F2 zakelijk voor nagenoeg al mijn klussen, de tas is er niet minder van geworden, het spul is echt gebouwd als een tank. Ik vind Domke heel fijn, niet overdreven veel padding en dus niet lomp groot. Padding klinkt leuk, totdat je tas van buiten 2x zo groot is dan van binnen, dan is het ineens niet handig meer. Domke pakt dat goed aan wat mij betreft, een zachte bodem, en verder weinig padding.

Nieuwe Hybrid Breath te koop, dubbele camera strap

• Sato
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14-11 21:37
quote:
werkenslaap schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:17:
[...]

Klopt, en dat is ook de bedoeling; wil hem gebruiken als daypack in NY, en heb in Marokko ook wat trekkings op de planning staan. Het nadeel van mijn Kata 3n1-20 is juist dat er behalve fotogear eigenlijk niet veel in past. Anderzijds moet de ruimte voor fotospul ook weer een beetje afgestemd zijn op wat ik meeneem. Als er dan verder nog een fles/bidon mee kan, mijn iPad air + losse rommel, en er bovenin precies nog wat plek is voor een paar sokken, shirtje en regenjas dan ben ik happy.

Ik ga hem gewoon eens proberen!
Ik heb de flipside trek 350 onlangs gekocht maar nog niet gebruikt, Wel al mijn gear erin gepast en dat gaat prima. (Olympus e-m1 met hld-7 grip en 12-40mm f/2.8 pro + e-m10 met 60mm macro)

Bovenin past dan mijn vest, Met misschien nog wat klein spul erbij. (Regenjas mits niet te dik en shirtje + sokken moet er dus ook wel passen.)
Flesje spa zal prima passen aan beide zijkanten, Of een bidon past betwijfel ik een beetje. Zit niet zo heel veel rek in het elastiek, Heb helaas geen bidon om het voor je te proberen. (Bij de 450 past dat in elk geval wel)

Verschil in de 350 en 450 zit volgens mij vooral in de vorm van de tas, het formaat van het daypack gedeelte en de diepte van het camera vak onderin, Bij de 350 loopt dat namelijk van 14cm bovenin het camera vak tot ongeveer 10cm diepte onderin.

De 450 komt wat meer doos achtig op mij over (waar de 350 van dun naar dik naar dun loopt), En zou voor mijn postuur ook te groot zijn geweest.
Ben tot nog toe tevreden met de 350, Maar zonder praktijk ervaring zegt dat natuurlijk vrij weinig.
Hij zit in elk geval aanzienlijk lekkerder dan de kata 3n1-20 die al jaren heb maar nooit gebruikte, Die tas zat niet lekker op mijn rug. (Veel te stijf.)

• werkenslaap
Bedankt voor je reactie, super vergelijking aangezien je ook een 3n1-20 hebt! Die 450 lijkt mij ook wat te groot voor wat ik zoek inderdaad, de bulk gaat wel mee in mn backpack. Het is puur voor dagtripjes waarbij naast fotospul ook nog wat ander spul mee moet. Mijn reisstatiefje (MeFoto backpacker) kan mooi aan/in de zijkant, en qua lenzen heb ik met een 350 genoeg ruimte (komt alleen nog een 11-16 F2.8 bij voorlopig). Enige puntje is dus de diepte voor body+grip, maar dat moet ik gewoon even proberen. Misschien zit er nog wel 1cm rek/ruimte in.

• Chiron
quote:
Nomad schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:01:
[...]

Ik gebruik al 6 jaar een Domke F2 zakelijk voor nagenoeg al mijn klussen, de tas is er niet minder van geworden, het spul is echt gebouwd als een tank. Ik vind Domke heel fijn, niet overdreven veel padding en dus niet lomp groot. Padding klinkt leuk, totdat je tas van buiten 2x zo groot is dan van binnen, dan is het ineens niet handig meer. Domke pakt dat goed aan wat mij betreft, een zachte bodem, en verder weinig padding.
Ik heb een F6 en een F2 en kan dat alleen maar onderschrijven. De F6 heeft inderdaad een zachte bodem (uitkijken dus met neerzetten), de F2 heeft een 'plank' die er ook uit kan. Tevens te misbruiken als steuntje voor als je een keer op de knieeen moet :) Zelf heb ik die plank er meestal uit omdat de F2 al heel snel een zwaar loeder wordt van een tas naarmate ie voller wordt. Maar dan is het dan ook net een TARDIS :+

• Nikas
  • Registratie: maart 2015
  • Niet online
Een ietwat gekke vraag voor de mensen die de Flipside Trek 350 hebben: Doet deze rugzak 'militaristisch' aan?

Ik ben op zoek naar een rugzak waar naast mijn camera (80D + 17-50 + later eventueel een 70-200) ook nog wat andere spullen passen. Zo kan mijn vrouw de baby in een draagzak dragen en ik de babyspullen + camera. Handig tijdens wandelingen.

Ik wil de tas echter ook mee de stad in kunnen nemen. Ik vroeg me af of de Flipside Trek 350, vanwege de kleur, geen onnodige aandacht trekt of een hoog '(wannabe) commando' uitstraling heeft. Mijn postuur en kapsel wekken al enigszins die indruk. Ik wil liever voorkomen dat mensen de indruk krijgen dat ik in het leger zit. Dit wekt bij sommige mensen namelijk negatieve gevoelens/reacties op heb ik gemerkt.
Is veel meer zo'n outdoor uiterlijk. Niets legerkleur of zo.

Zeiss 21mm f/2.8

• Pim1986
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 17:39
Heeft iemand ervaring met een Domke Wrap? Ben aan het twijfelen een nieuwe rugzak te kopen voor mijn camera maar vind de speciale cameratassen vaak niet erg mooi. Kwam via internet deze wrap tegen waar je je camera mee in kunt pakken. Ben benieuwd of dit dan voldoende bescherming biedt in een normale rugzak.

• henkie196
  • Niet online
Die geeft mij ook niet een militaire indruk. Meer een wat neutrale tot outdoor indruk.

• Nikas
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga hem maar eens bestellen (kan altijd weer retour). Blijft toch een kwestie van uitproberen. Ik ben nogal een 'prinses op de erwt' wat rugzakken betreft dus zal 'm sowieso even moeten testdragen. :)

• Sato
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14-11 21:37
Lowepro Flipside Trek 350 kore gebruikersbeoordeling.

Heb er vandaag voor het eerst mee buiten rondgelopen met twee camera's erin. (Zie aantal posts hierboven.)
Voelt erg prettig op de rug, Blijft goed op zijn plek zitten en voel erg licht aan.
Flipside principe werkt goed zolang je de strap even wat losser maakt, Ook het strakker trekken en losser maken van alle straps gaat heel soepel.

Stond even vast in een menigte maar had niet de indruk dat deze tas ontzettend opvalt, Ook adverteert het naar mijn idee de inhoud niet direct.
De outdoor uitstraling is niet extreem, En valt maar mijn idee niet meer op dan de gemiddelde rugtas.

Overal ben ik er erg tevreden mee, Kan hier wel een paar jaar mee vooruit.
De Kata 3n1-20 en Lowepro Classified 160 gaan de verkoop in, Prima tassen maar helaas niet geschikt voor mij.

• Nikas
  • Niet online
De Flipside Trek BP 350 AW is vanmorgen afgeleverd. Even volgepropt en mee rondgelopen. Zo hé, wat draagt die rugzak fijn.

Ik had tevens de Fastpack 150 en 250 besteld aangezien deze qua specificaties ook aan mijn wensen voldoen. Ik vind er echt een wereld van verschil in zitten wat betreft draagcomfort. De Fastpack 150 gaat nog wel (maar is eigenlijk net iets te klein), de Fastpack 250 voelt lomp en drukt erg vervelend in mijn onderrug met dat 'kussentje' wat er zit. Ook is de balans van de Trek veel beter.

Voor mij is deze rugzak precies goed. Qua formaat tussen de Fastpack 150 en 250 in. Ruimte voor de 80D met het 17-50MM objectief eraan vast. Dan blijft er nog genoeg ruimte over voor mijn 50MM en in de toekomst zelfs nog een 70-200MM. Mooi wat ruimte voor andere spulletjes en aan de buitenkant lekker veel riempjes om een statief, regenjasje, e.d. te bevestigen. Ook nog eens veilig voor in de stad vanwege de opening aan de achterzijde. Kleur doet inderdaad niet militaristisch aan. Dit gaat hem worden.

Nog 2 vraagjes:
  • De camera heeft wat speelruimte. Dit is makkelijk te verhelpen door zo'n klittenband-divider te gebruiken om hem vast te zetten. Deze moet ik dan wel elke keer lostrekken als ik de camera uit de tas haal. Wat is jullie ervaring met dit soort tassen. Kun je zonder al te veel problemen een paar honderd keer zo'n klittenband-divider lostrekken en weer bevestigen of beschadig je daar de tas mee?
  • Er hoort toch een regenhoes bij deze rugzak te zitten? Op YouTube zie ik deze in een bovenvakje zitten. Dit is bij mij leeg. Er zit wel een lus.

• Ample Energy
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 00:36
[rant]Waarom kunnen alle tassen met een 15"-laptopvak geen 15.6" laptop dragen? :( [/rant]

Wat is een goede website om tassen van allerlei merken te vergelijken? Als ik de PW moet geloven zijn er maar 5 tassen die een 15.6" laptop kunnen herbergen en dat lijkt me aan de weinige kant :P
Mijn huidige tas is een Lowepro en die heb ik gekozen met behulp van hun uitstekende website, maar er moet toch een (Amerikaanse?) webshop zijn die meerdere merken heeft en een goed filtersysteem heeft?
quote:
Nikas schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:01:
Nog 2 vraagjes:
  • De camera heeft wat speelruimte. Dit is makkelijk te verhelpen door zo'n klittenband-divider te gebruiken om hem vast te zetten. Deze moet ik dan wel elke keer lostrekken als ik de camera uit de tas haal. Wat is jullie ervaring met dit soort tassen. Kun je zonder al te veel problemen een paar honderd keer zo'n klittenband-divider lostrekken en weer bevestigen of beschadig je daar de tas mee?
  • Er hoort toch een regenhoes bij deze rugzak te zitten? Op YouTube zie ik deze in een bovenvakje zitten. Dit is bij mij leeg. Er zit wel een lus.
Een lus? In welk vak zit je? Volgens mij zit hij na de derde rits (voorvak -> bovenste vak -> grote vak -> regenhoes). Maar ik kan er naast zitten. Bij mij (ander model) zit hij weer onderop en het is een tijd geleden dat ik verschillende Lowepro's heb vergeleken.

Tegen speelruimte heb ik 2 van die kleine dividers gebruikt. 1 opgevouwen en naast de lens en 1 als kapje boven de camera. Ik hoef dus niks los te trekken, maar ik moet wel de camera met beleid terugstoppen en bij het eruit halen dus even de 'flap' weghouden.

Ample Energy wijzigde deze reactie 09-02-2017 13:11 (61%)

Windows maakt meer kapot dan je lief is.

• Paul
quote:
Nikas schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:01:
Nog 2 vraagjes:
Kun je geen divider ergens plaatsen waardoor de speelruimte weg is?
quote:
Bij alle "AW"-modellen hoort inderdaad een regenhoes te zitten. De site lijkt te suggereren dat deze inderdaad aan de bovenkant hoort te zitten.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Nikas
  • Niet online
quote:
Paul schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:36:
[...]
Kun je geen divider ergens plaatsen waardoor de speelruimte weg is?
Nee helaas niet. Het is geen horizontale of verticale speelruimte, maar in de diepte. De camera heeft zeg maar wat speling tussen het rugpand en de voorkant van de rugzak. Je voelt hem soms verschuiven als je voorover buigt en daarna weer rechtop gaat staan. Maar het is geen echt probleem. Ik koop gewoon even een stukje schuimrubber of een dunne zachte spons en leg deze op de camera. Dan komt 'ie ook wel klem te zitten. Of ik leg er een luier op...die moeten ook mee. :+
quote:
Paul schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:36:
[...]
Bij alle "AW"-modellen hoort inderdaad een regenhoes te zitten. De site lijkt te suggereren dat deze inderdaad aan de bovenkant hoort te zitten.
Heb nog even een paar foto's/video's bekeken en weet nu zeker dat 'ie hoort te zitten waar ik dacht dat 'ie moest zitten. Alle andere vakken ook gecheckt en hij zit er niet bij. Rugzak leek ook gebruikt/getest (wat losse kaartjes, etc.) Ben dus bang dat iemand de regenhoes vergeten is te retourneren. Zal de webshop zo even bellen.
Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True