Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Chiron schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:03:
Trust me, ik ben nu al jaren bezig op zoek naar de fototas :+ Ondertussen heb ik er 5 (Eigenlijk 6, maar m'n Flipside 400AW heb ik verkocht ten behoeve van de Dakine Sequence).

Het is een beetje chasing the dragon :P Maar uiteindelijk bestaat de tas niet, elke toepassing heeft weer zijn eigen tas.
Dit wordt mijn vierde. Mijn vorige tassen waren op de pentax maten gekocht. Mijn kata rugzak is echt waardeloos geworden. Ik ben het eens dat voor alles een andere tas geschikt is. Het blijft een gedoe.
Gonadan schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:16:
[...]

Heb je dan geen gedoe dat je steeds je pols er weer uit moet zien te krijgen?
Valt wel mee, er zit een stop op dat hij niet helemaal je pols afklemt. Hij zit dus strak genoeg om niet om je hand los te kunnen en los genoeg om niet om je pols te klemmen. Af doen gaat heel makkelijk.
[...]

Ja dat heb ik ook, en in een winkel ga ik ook niet zo snel alles helemaal uit elkaar halen als ze hem erg netjes op de plank hebben staan. Vooralsnog heb ik het meest filmpjes zitten kijken en in het echt voelen en kijken hoe groot hij oogt.
Gewoon doen hoor. Als jij de intentie hebt een tas te kopen en je zet alles netjes terug dan vinden ze het niet erg. Camerawarehouse hebben ze me heerlijk laten klooien. zonder succes hèhè.
[...]

Ik voel met je mee, ben ook al maanden aan het rondneuzen. :'(

[...]

En toch zal ik er één vinden. :+
Ik neem al genoegen met een iets minder dan perfecte tas. :P Heb ook nog maar tot volgende week vrijdag.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Isniedood schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:37:
Valt wel mee, er zit een stop op dat hij niet helemaal je pols afklemt. Hij zit dus strak genoeg om niet om je hand los te kunnen en los genoeg om niet om je pols te klemmen. Af doen gaat heel makkelijk.
Toch eens serieus overwegen dan.
Gewoon doen hoor. Als jij de intentie hebt een tas te kopen en je zet alles netjes terug dan vinden ze het niet erg. Camerawarehouse hebben ze me heerlijk laten klooien. zonder succes hèhè.
Nou heb ik wel degelijk de intentie een tas te kopen, maar de enige winkel op enigszins normale afstand waar ze veel tassen hebben gun ik mogelijk de aankoop weer niet. Overigens hadden ze de laatste keer niet het model wat ik écht graag wilde zien.

De ThinkTank Retrospective 10 blauw, dat lijkt mij een ideaal maatje om toch nog wat zooi mee te kunnen nemen zonder dat het qua formaat uit de klauwen gaat lopen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als het goed is komen er binnenkort een hele zwik F-Stop tassen en ICU's (interne compartimenten) in de Pricewatch te staan. Ze zijn namelijk goed verkrijgbaar in Nederland tegenwoordig en ook in prijs gedaald :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Ben benieuwd.. stiekem wel erg gecharmeerd van de nieuwe F-Stop Lotus, als potentiele vervanger voor mijn Dakine Sequence :+

Enige wat me ervan weerhoudt is tot nu toe de prijzen van F-Stop, en dat je de ICU's er nog apart bij moet kopen. Wel prettig als je het helemaal naar eigen smaak in wil richten, maar het telt wel allemaal bij elkaar op.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ga ik met mach 6 naar de site van F-stop om hun aanbod te bekijken, zijn het alleen maar bazentassen voor bergbeklimmers. :'(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gonadan schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:25:
Ga ik met mach 6 naar de site van F-stop om hun aanbod te bekijken, zijn het alleen maar bazentassen voor bergbeklimmers. :'(
Mwa, dat valt wel mee ;) De Kenti is aardig compact en lijkt op de foto groter dan hij in het echt is. Ondanks dat de serie de naam "Mountain" heeft lijkt mij de Kenti ook prima bruikbaar als je een compactere tas wil maar wel de kwaliteit van een F-Stop tas.

Wat voor tas zoek je precies?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zat naar de Loka te kijken, maar die lijkt niet bijzonder beschikbaar meer tegenwoordig en alle vervangers lijken weer groter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ventieldopje schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:11:
[...]

Mwa, dat valt wel mee ;) De Kenti is aardig compact en lijkt op de foto groter dan hij in het echt is. Ondanks dat de serie de naam "Mountain" heeft lijkt mij de Kenti ook prima bruikbaar als je een compactere tas wil maar wel de kwaliteit van een F-Stop tas.

Wat voor tas zoek je precies?
Het model wat mij interessant lijkt is de schoudertas/messenger varianten. Met name omdat het prima loopt en je spullen snel en gemakkelijk bereikbaar zijn. Last van mijn schouder ben ik niet bang voor. Enerzijds omdat ik ook weer niet zoveel wil meenemen, anderzijds omdat ik stevige schouders heb en rugtassen over het algemeen ook altijd aan één hengsel draag. :+

Wat ik denk mee te willen nemen:
• 70D (zonder grip, met objectief én zonnekap erop, het zal een van onderstaande objectieven zijn)
• 18-135 objectief, middelgroot
• 10-18 objectief, middelgroot
• iets van teleojectief, nu 55-250, later mogelijk groter. (optioneel)
• 430 ex II
• zut als kaartjes, lader, accu, doekje, etc, maar dat moffel je wel in hoekjes en gaatjes.

Het is fijn als het allemaal niet te precies past zodat ik nog eens een lichtsterk objectief kan kopen en meenemen of een flesje water of iets dergelijks. Beetje speling is dus niet gek. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

henkie196 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:17:
Zat naar de Loka te kijken, maar die lijkt niet bijzonder beschikbaar meer tegenwoordig en alle vervangers lijken weer groter te zijn.
De Loka zal hier en daar (net als de Guru v1 bijv.) nog wel verkocht worden maar zijn sinds kort vervangen door de nieuwere varianten. Als ik zo kijk dan lijkt de Ajna het meest als opvolger van de Loka met zelfs nog iets meer inhoud. De Tilopa is de wat grotere variant en de Lotus de wat kleinere variant.

Zijn oa. te verkrijgen bija CameraNu, Kamera Express, DeWinkel.nl, Fotoshop Aalten :)
Gonadan schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:34:
[...]

Het model wat mij interessant lijkt is de schoudertas/messenger varianten. Met name omdat het prima loopt en je spullen snel en gemakkelijk bereikbaar zijn. Last van mijn schouder ben ik niet bang voor. Enerzijds omdat ik ook weer niet zoveel wil meenemen, anderzijds omdat ik stevige schouders heb en rugtassen over het algemeen ook altijd aan één hengsel draag. :+

Wat ik denk mee te willen nemen:
• 70D (zonder grip, met objectief én zonnekap erop, het zal een van onderstaande objectieven zijn)
• 18-135 objectief, middelgroot
• 10-18 objectief, middelgroot
• iets van teleojectief, nu 55-250, later mogelijk groter. (optioneel)
• 430 ex II
• zut als kaartjes, lader, accu, doekje, etc, maar dat moffel je wel in hoekjes en gaatjes.

Het is fijn als het allemaal niet te precies past zodat ik nog eens een lichtsterk objectief kan kopen en meenemen of een flesje water of iets dergelijks. Beetje speling is dus niet gek. :)
Het eerste overzicht geeft drie pagina's waar vooral backpacks op staan, klik je echter op de Mountain series (aan de linker kant, http://shop.fstopgear.com/eu/product/mountain.html) dan zul je zien dat ze ook een tweetal messenger bags hebben genaamd Ando (13 en 18).

Hoe die presteren ten opzichte van alle andere messenger bags durf ik echt niet te zeggen maar de kwaliteit van de tassen is in ieder geval erg goed.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21
Ik heb de Flipside 400AW en de Flipside Sport 20L AW en ik heb nog niet het gevoel dat ik dé tas heb.

Wat echt erg misleidend is, en ik blijf het in mijn reviews zeggen, is dat ze op de filmpjes en op de foto's het doen laten overkomen alsof je keiveel erin kunt doen....Maar waar wordt geen/weinig rekening mee gehouden? Zonnekappen! Als je die omgekeerd op de lens doet, worden je lenzen een stuk breder, wat de compartimenten toch wel uit elkaar drukt.
Als je een 70-200 II, een 17-55 en een 10-22 hebt, die allen van die belachelijke zonnekappen hebben, dan trekt het hier en daar de verhoudingen gewoon scheef, of de tussenschotjes laten los.

Dus ik zou daar echt wel op letten als je veel spullen meeneemt.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ventieldopje schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:54:
De Loka zal hier en daar (net als de Guru v1 bijv.) nog wel verkocht worden maar zijn sinds kort vervangen door de nieuwere varianten. Als ik zo kijk dan lijkt de Ajna het meest als opvolger van de Loka met zelfs nog iets meer inhoud. De Tilopa is de wat grotere variant en de Lotus de wat kleinere variant.
Dat de Ajna groter is, is juist wat ik niet zocht ;) Maar misschien kan ik er nog ergens één vinden om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De lotus is wat kleiner en als ik me niet vergis is de Guru (v2) ook ongeveer even groot als de Lotus maar misschien zelfs nog iets kleiner.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 19:42
Chiron schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:03:
Trust me, ik ben nu al jaren bezig op zoek naar de fototas :+ Ondertussen heb ik er 5 (Eigenlijk 6, maar m'n Flipside 400AW heb ik verkocht ten behoeve van de Dakine Sequence).

Het is een beetje chasing the dragon :P Maar uiteindelijk bestaat de tas niet, elke toepassing heeft weer zijn eigen tas.
So true! Maar, ik ben na een paar weken gebruik toch wel erg blij met mijn Protactic 450. Dat is wel een blijfertje. Op een paar kleine dingen na is deze tas erg fijn in gebruik. Samen met een crumpler schoudertas een mooie combi voor de meeste trips.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Die Protactic vind ik ook wel heel erg gaaf. Wat me wel een beetje tegenstaat is de prijs, het gewicht, en de 'harde' behuizing, zodat als ie leeg is, de tas evengoed nog veel ruimte inneemt.
Moet er nog eens uitgebreid mee spelen, en sowieso vraag ik me af of mn spullen (inclusief 13" retina macbook pro) niet ook in de 350 passen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
Deathchant schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:57:
Wat echt erg misleidend is, en ik blijf het in mijn reviews zeggen, is dat ze op de filmpjes en op de foto's het doen laten overkomen alsof je keiveel erin kunt doen....Maar waar wordt geen/weinig rekening mee gehouden? Zonnekappen! Als je die omgekeerd op de lens doet, worden je lenzen een stuk breder, wat de compartimenten toch wel uit elkaar drukt.
Als je een 70-200 II, een 17-55 en een 10-22 hebt, die allen van die belachelijke zonnekappen hebben, dan trekt het hier en daar de verhoudingen gewoon scheef, of de tussenschotjes laten los.
Echt zo true, plots worden alle tassen een heel pak kleiner als je de zonnekap wil meenemen...

• henkie196
  • Niet online
RobB_W schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:30:
So true! Maar, ik ben na een paar weken gebruik toch wel erg blij met mijn Protactic 450. Dat is wel een blijfertje. Op een paar kleine dingen na is deze tas erg fijn in gebruik. Samen met een crumpler schoudertas een mooie combi voor de meeste trips.
Aardige rugzak met toegang van de rug. Beetje jammer van het erg hoekige ontwerp, vind ik niet zo mooi. Gebrek aan netjes aan de buitenkant voor een flesje water is ook jammer (en dat clip-on ding is best lelijk), en ik zou persoonlijk liever een daypack gedeelte hebben en wat minder ruimte voor fotospul.

Gebruik jij een gedeelte van de tas ook als daypack? Als ik zo je gear bekijk, lijkt me dat je de tas nog niet eens halfvol krijgt daarmee, of zie ik dat verkeerd?

• Gonadan

Gonadan

Ventieldopje schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:54:
Het eerste overzicht geeft drie pagina's waar vooral backpacks op staan, klik je echter op de Mountain series (aan de linker kant, http://shop.fstopgear.com/eu/product/mountain.html) dan zul je zien dat ze ook een tweetal messenger bags hebben genaamd Ando (13 en 18).

Hoe die presteren ten opzichte van alle andere messenger bags durf ik echt niet te zeggen maar de kwaliteit van de tassen is in ieder geval erg goed.
Die had ik gevonden inderdaad, het staat niet op de site maar wel in de shop.

Ik hield er al rekening mee maar inderdaad een goede tip. Ik heb dan ook gemeten wat mijn camera met objectief én zonnekap in bruikbare stand voor lengte nodig heeft. Je hebt namelijk weinig aan de bereikbaarheid van een schoudertas als je alsnog je camera steeds moet gaan staan monteren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deathchant
Uiteraard hou ook rekening met een eventuele (brede) schouderstrap...Ik heb de Carryspeed FS-PRO. Een superfijne, comfortabele strap. Maar het statiefplaatje van deze strap daar zit een kogel aan die behoorlijk uitsteekt waardoor de camera ook een stuk dieper wordt. Dit samen met de bulkyness van de strap zorgt het ervoor dat je ook met de camera erin doen soms wat moet wrikken....Je wilt ook niet elke keer je strap eraf moeten halen bij het in en uitnemen van je camera. Dit zijn allemaal dingen die ze niet laten zien op reviews.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Deathchant schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:48:
Uiteraard hou ook rekening met een eventuele (brede) schouderstrap...Ik heb de Carryspeed FS-PRO. Een superfijne, comfortabele strap. Maar het statiefplaatje van deze strap daar zit een kogel aan die behoorlijk uitsteekt waardoor de camera ook een stuk dieper wordt. Dit samen met de bulkyness van de strap zorgt het ervoor dat je ook met de camera erin doen soms wat moet wrikken....Je wilt ook niet elke keer je strap eraf moeten halen bij het in en uitnemen van je camera. Dit zijn allemaal dingen die ze niet laten zien op reviews.
Hmm, ik haal hem er eigenlijk altijd af als ik hem in mijn tas stop. Dat zijn ook de momenten dat ik hem even niet meer gebruik. De strap doe ik dan aan de voorkant van mijn tas er in. Het is een kleine moeite om de strap en camera weer te pakken, het is dan wel geen super snelle quick connector maar ik hoef nooit lang te pielen om het in orde te krijgen.

Vaak hebben tassen aan beide kanten padding zitten om lenzen in te doen en in het midden de camera, dan kom je met een strap er aan ruimte te kort.

Zonder strap en met de foldable plate (FS-1) die bij de FS-Pro zit is het allemaal geen probleem, zelfs in de kleine Kata tas van mijn vriendin past dat gewoon prima met haar 5D2 en 100 f/2.8.

www.maartendeboer.net

• Gonadan

Gonadan

Dat is wel een heel lompe band zeg. :D
Zelf heb ik nu nog de standaardband eraan zitten, maar die gebruik ik eigenlijk niet echt. Als ik een tas zou hebben waar ik hem makkelijk in en uit haal wil ik misschien wel een polsband overwegen. De nekband gebruik je dan alleen als je geen tas bij je hebt, anders heb ik toch het gevoel dat hij overbodig is.

Qua ruimte wil ik eigenlijk dat de camera aan één kant zit zodat ik er snel bij kan zonder de hele flap open te hoeven doen. Bij de Thinktank Retrospective heb ik het gevoel dat het moet passen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• henkie196
  • Niet online
Ik heb een sun-sniper schouderstrap en die laat ik er eigenlijk altijd op zitten als ik een rugzak mee heb. Ik hoef de strap er ook niet af te halen, ik heb een gewoon arca swiss plaatje onder de camera, maar daar zitten ook gaten met schroefdraad in zodat ik de strap gewoon op de plaat kan draaien. Geen uitstekende delen of bulky platen.

Met de schoudertas past de strap er wel in, al is dat niet ideaal, maar dat komt door de dikte van de padding van de strap, niet door de bevestiging. Ik gebruik overigens ook wel de strap in combinatie met de schoudertas, de camera over één schouder en de tas over de ander. Dat vind ik makkelijker dan óf de camera de hele tijd vast te moeten houden, óf de camera iedere keer terug te stoppen in de tas. Met zo'n strap heb je de camera toch een stuk sneller voor je oog dan uit de tas.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gonadan schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:45:
Dat is wel een heel lompe band zeg. :D
Zelf heb ik nu nog de standaardband eraan zitten, maar die gebruik ik eigenlijk niet echt. Als ik een tas zou hebben waar ik hem makkelijk in en uit haal wil ik misschien wel een polsband overwegen. De nekband gebruik je dan alleen als je geen tas bij je hebt, anders heb ik toch het gevoel dat hij overbodig is.

Qua ruimte wil ik eigenlijk dat de camera aan één kant zit zodat ik er snel bij kan zonder de hele flap open te hoeven doen. Bij de Thinktank Retrospective heb ik het gevoel dat het moet passen.
De strap is ook bedoeld voor zwaardere setups en anders nogal overkill naar mijn idee. Camera zonder lens weegt maar met accu weegt al 1.4kg, tel daar 1kg bij op voor de 85L dan heb je een aardig gewicht voor een strap.

Mijn vriendin heeft de klein variant er van met de 5DII + grip en 100 f/2.8 maar die setup is ook veel te zwaar eigenlijk, het neopreen gaat op een gegeven moment scheuren bij intensief gebruik. Bij normaal gebruik zal dat wellicht wel meevallen. De grote strap verdeelt het gewicht veel beter over de schouder :)
henkie196 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:21:
Ik heb een sun-sniper schouderstrap en die laat ik er eigenlijk altijd op zitten als ik een rugzak mee heb. Ik hoef de strap er ook niet af te halen, ik heb een gewoon arca swiss plaatje onder de camera, maar daar zitten ook gaten met schroefdraad in zodat ik de strap gewoon op de plaat kan draaien. Geen uitstekende delen of bulky platen.

Met de schoudertas past de strap er wel in, al is dat niet ideaal, maar dat komt door de dikte van de padding van de strap, niet door de bevestiging. Ik gebruik overigens ook wel de strap in combinatie met de schoudertas, de camera over één schouder en de tas over de ander. Dat vind ik makkelijker dan óf de camera de hele tijd vast te moeten houden, óf de camera iedere keer terug te stoppen in de tas. Met zo'n strap heb je de camera toch een stuk sneller voor je oog dan uit de tas.
Dan is de CarrySpeed oplossing nog minder bulky. Daar gebruik je namelijk ook een arca-swiss plaatje maar dan met een scharnierende kogel als bevestigingspunt. Deze kun je helemaal naar voren klappen zodat er niks aan de onderkant uitsteekt. Bij de BR heb je alsnog een bevestigings haakje dat aan de onderkant uitsteekt en je waarschijnlijk ook eerst los moet draaien/haken voordat je hem op statief kan zetten.

www.maartendeboer.net

• henkie196
  • Niet online
Ventieldopje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:29:
Dan is de CarrySpeed oplossing nog minder bulky. Daar gebruik je namelijk ook een arca-swiss plaatje maar dan met een scharnierende kogel als bevestigingspunt. Deze kun je helemaal naar voren klappen zodat er niks aan de onderkant uitsteekt. Bij de BR heb je alsnog een bevestigings haakje dat aan de onderkant uitsteekt en je waarschijnlijk ook eerst los moet draaien/haken voordat je hem op statief kan zetten.
Mwah, vind de sun-sniper oplossing niet bijzonder bulky. Ook voor de carryspeed moet je dat scharnier toch ergens laten, ik weet niet of dat netjes tussen de mount en de grip kan aan de voorkant, dat zou inderdaad bij het opbergen wel compacter zijn (alhoewel ik met dan weer wat zorgen zou gaan maken over krassen op de lens). Of er nou iets uitsteekt aan de onderkant, voorkant, achterkant of zijkant, er steekt toch altijd wel iets uit.

Je moet inderdaad de bevestiging weer los draaien als je een statief wilt gebruiken, maar dat stoort mij verder niet.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hij steekt inderdaad uit aan de voorkant, dus nja idd wat kort door de bocht van mij. Maar wat ik bedoel is dat tenminste in mijn ervaring je minder ruimte hebt aan de onderkant van de body dan aan de voorkant van de body.

Destijds ook de reden dat ik voor de FS-Pro (met FS-1 plate) ben gegaan, die kun je opvouwen naar voren toe en dan past het wel. Het is amper een centimeter maar het maakt het allemaal een stuk makkelijker, zéker in de wat kleinere tassen.

Ben zelf alleen nog nooit de situatie tegen gekomen waarom je de strap er aan zou willen laten, daar ben ik wel benieuwd naar ;)

www.maartendeboer.net

Verwijderd

Ik heb de Flipside 400AW en de Flipside Sport 20L AW en ik heb nog niet het gevoel dat ik dé tas heb.

Het kan nog sterker; bij de Q&A pagina's op de website van Lowepro wordt er vanuit Lowepro ook foutief gereageerd met welke combi wel en niet past...

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Als je dikke toeters van zonnekappen kwijt moet met lange lichtsterke lenzen kan je beter de flipside 500AW nemen, maar dat is wel een redelijk fors apparaat als in, alle schotjes eruit en je kan er een heel krat bier in kwijt incl krat :+

Al denk ik dat je met de grotere en langere telelenzen je sowieso wel bent aangewezen op de forsere rugzakken.

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 19:42
Over smaak valt niet te twisten. Ik vind het een net ding, die hoekigheid ervaar ik in reallife niet. Hiervoor had ik een Kata 3N1 PL35, die was hoekiger. Dat clip on ding is best handig, normaliter zit zo'n netje op de plek waar nu toegangen aan de zijkanten zitten. Je kan dus heel makkelijk bij je spullen. Ik heb dat ding bevestigd aan de zijkant die ik niet gebruik.

De tas gaat inderdaad niet helemaal vol bij mij, maar ik draag standaard flink wat accessoires mee die toch aardig wat ruimte vragen. Het onderste deel is in gebruik door camera en objectieven. In het bovenste deel gaan flitser, filters, etc. De rest is voor daypack, er kan dan bijvoorbeeld nog mooi een vest in en wat eten in, ideaal.
henkie196 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:48:
[...]

Aardige rugzak met toegang van de rug. Beetje jammer van het erg hoekige ontwerp, vind ik niet zo mooi. Gebrek aan netjes aan de buitenkant voor een flesje water is ook jammer (en dat clip-on ding is best lelijk), en ik zou persoonlijk liever een daypack gedeelte hebben en wat minder ruimte voor fotospul.

Gebruik jij een gedeelte van de tas ook als daypack? Als ik zo je gear bekijk, lijkt me dat je de tas nog niet eens halfvol krijgt daarmee, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ventieldopje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:29:
De strap is ook bedoeld voor zwaardere setups en anders nogal overkill naar mijn idee. Camera zonder lens weegt maar met accu weegt al 1.4kg, tel daar 1kg bij op voor de 85L dan heb je een aardig gewicht voor een strap.

Mijn vriendin heeft de klein variant er van met de 5DII + grip en 100 f/2.8 maar die setup is ook veel te zwaar eigenlijk, het neopreen gaat op een gegeven moment scheuren bij intensief gebruik. Bij normaal gebruik zal dat wellicht wel meevallen. De grote strap verdeelt het gewicht veel beter over de schouder :)
Dat zal wel, maar zo'n band om je nek loopt gewoon ruk. :P
Ik heb altijd het gevoel dat zo'n band meer bedoeld is tegen de oepsjes dan voor daadwerkelijk vervoer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
RobB_W schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:34:
Over smaak valt niet te twisten. Ik vind het een net ding, die hoekigheid ervaar ik in reallife niet. Hiervoor had ik een Kata 3N1 PL35, die was hoekiger. Dat clip on ding is best handig, normaliter zit zo'n netje op de plek waar nu toegangen aan de zijkanten zitten. Je kan dus heel makkelijk bij je spullen. Ik heb dat ding bevestigd aan de zijkant die ik niet gebruik.

De tas gaat inderdaad niet helemaal vol bij mij, maar ik draag standaard flink wat accessoires mee die toch aardig wat ruimte vragen. Het onderste deel is in gebruik door camera en objectieven. In het bovenste deel gaan flitser, filters, etc. De rest is voor daypack, er kan dan bijvoorbeeld nog mooi een vest in en wat eten in, ideaal.
De ruimte die de filters (van een filterhouderset) bij mij in gebruik nemen is voor mij ook een reden om weer eens naar andere rugzakken te gaan kijken, want dat neem inderdaad behoorlijk wat ruimte in beslag bij mij.

Ik heb zelf altijd een voorkeur om daypack en fotogedeelte wat gescheiden te houden. Je kan inderdaad spul in die vakjes stoppen, maar dat vind ik weer niet zoals het hoort ;)
Gonadan schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:06:
Dat zal wel, maar zo'n band om je nek loopt gewoon ruk. :P
Ik heb altijd het gevoel dat zo'n band meer bedoeld is tegen de oepsjes dan voor daadwerkelijk vervoer.
Zo'n strap als Ventieldopje heeft draag je over je nek en schouder, zo schuin over je borst heen. Dat draagt in mijn ervaring ongeveer net zo als een schoudertas (ok, de camera bungelt meer tegen je heup dan een tas zou doen).

Bij een nekband denk ik meer aan die band die standaard bij Canikon bij een camera geleverd wordt, en dat is inderdaad niet fijn om je nek. Dat heb ik één keer voor een minuut geprobeerd en daarna nooit meer. Die camera stuitert dan een beetje tegen m'n borstbeen bij iedere stap, dat is echt geen doen. Daarbij ook niet goed voor je nek bij de wat zwaardere combinaties, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mijn Canikonband heb ik gebruikt zoals jij beschrijft, op de allerlangste stand en dan hangt die camera zo'n beetje onder je oksel. :D

Zelf heb ik dan zoiets van als ik toch al iets over mijn schouders draag, doen dan maar gewoon een tas. Als ik die niet te zwaar wil hebben haal ik er wel wat uit. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Tsja, dan moet je ook niet klagen Gonadan :+ Daar zijn ze niet voor bedoeld ... die strap die ik heb wel en dat loopt heerlijk. Het bungelen valt heel erg mee als je hem goed afstelt :)

Ik heb vaak zowel mijn strap om als mijn tas (strap eerst, dan tas) en dat werkt prima. Heb dan ook vaak weinig behoefte om mijn camera tussentijds op te bergen vanwege het gewicht. Dit hangt anders toch steeds om je nek of heb je in je hand.. ik kan hem gewoon naast me hangen en dan heb ik er geen omkijken meer naar. Voor je schouders is het echt peanuts om te dragen :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ej, ik klaag niet, ik zie alleen het nut niet. :+

Bij mij is het zo dat ik óf de camera in mijn hand heb, of dat ik hem in een tas heb zitten. Maar ik heb altijd een tas met spullen mee en zit niet echt te wachten op twee banden om mijn nek/schouder. ;)

Maargoed, ik kan mij ook voorstellen dat je een rugtas mee hebt waardoor zo'n camera met band dan ideaal op je heup kan hangen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gonadan schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:04:
Ej, ik klaag niet, ik zie alleen het nut niet. :+

Bij mij is het zo dat ik óf de camera in mijn hand heb, of dat ik hem in een tas heb zitten. Maar ik heb altijd een tas met spullen mee en zit niet echt te wachten op twee banden om mijn nek/schouder. ;)

Maargoed, ik kan mij ook voorstellen dat je een rugtas mee hebt waardoor zo'n camera met band dan ideaal op je heup kan hangen.
Je loopt dan ook vast niet een hele dag of avond met 2.5kg in je handen denk ik ;) Met camera's die ik eerder had vond ik het ook niet zo'n probleem maar nu is dat wel anders. Ik heb niet zulke gespierde handen als UC met z'n handstrap ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Met mijn camera en een lichtsterk objectief kom ik niet verder dan zo'n 1,5 kg denk ik. Nu heb ik wel flink sterke handen (handbal, sportschool) dus heb nooit zo'n moeite om de camera lang vast te houden.

Toch zou een schoudertas waar je hem gemakkelijk in en uit kunt doen natuurlijk nóg makkelijker zijn. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik heb nu de Peak Design Slide, wat eigenlijk een veredelde gordelmateriaal-schouder/nekband is. Een stuk minder comfortabel, maar wel erg praktisch, licht, handig en superklein te maken. Ik heb de camera toch aan de Peak Design clip hangen aan de tas, maar die Carryspeed FS-PRO was de beste schouderstrap (lees: meest comfortabele) die ik tot nu toe heb gehad. Breed of niet; snijden doet ie niet en het gewicht wordt heel goed verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Na alle mogelijke tassen geprobeerd te hebben reis ik straks naar indonesie met de lowepro photo sport bp 200 aw ii. Ik zal bij terugkomst mijn bevindingen plaatsen.

Rugtas leek me toch wel makkelijker met de te maken kilometers en een matige rug. Ik kan makkelijk bij de camera door het zijvak. Daar kan mooi een extra lens bij. Ik heb een lenspouche besteld om een extra lens in het bovenste vak te kunnen stoppen.Het camera vak is nog vrij krap overigens. Zo ruim past de fuji x-t1 met twee dikke lenzen niet.

Groot voordeel van de lowepro is dat je de tas compact kan maken als er weinig in zit. Er kan wel veel in wanneer nodig. Statief is er ook aan te hanken en nog een zijvak voor een fles water.

De passport III vond ik een beetje rommelig van binnen. Slap cameravak als die niet helemaal vol zat. Dat werd snel een zooitje.Bovendien gaat het draagcomfort hard achteruit als je die echt vol gaat proppen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Gisteren een ThinkTank Retrospective 20 gescored voor 60 euro :D :9

Zwart, in perfecte staat en slechts 2x gebruikt.

Deze tas geeft me direct de herinneringen aan mijn eerste tas terug, de Crumpler Long Schlong (wat ik nog altijd de beste tas vind, totdat mijn 7D er niet bleek in te gaan).

Relatief compact, kan massaal veel in, onopvallend, en past echt bij mijn workflow.

Is dit dan de ultieme tas voor mij?
Ik zou nu al voorzichtig durven stellen dat dat niet zo is, nogal een slappe en floppy tas die vervormt wanneer ze rond je schouder hangt. Je spullen blijven nogal haken tussen de dividers en echt 'quick draw' is het niet.

Voor 60 euro kan ik me ook geen buil vallen, dus we zien wel....

Van't weekend gaan we er mee op stap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DinoBe schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:10:
nogal een slappe en floppy tas die vervormt wanneer ze rond je schouder hangt.
Dat leek mij nu juist het ideale van deze tas, dat hij vervormd naar je heup in plaats van als een plank er tegenaan te stuiteren. Of is het niet prettig?
Je spullen blijven nogal haken tussen de dividers en echt 'quick draw' is het niet.
Is dit specifiek iets van de verdelers of inrichting? Waarom blijft het haken dan? Is jouw gevoel bij andere tassen anders?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Gonadan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:05:
[...]

Dat leek mij nu juist het ideale van deze tas, dat hij vervormd naar je heup in plaats van als een plank er tegenaan te stuiteren. Of is het niet prettig?

[...]

Is dit specifiek iets van de verdelers of inrichting? Waarom blijft het haken dan? Is jouw gevoel bij andere tassen anders?
De tas draagt zeer prettig, enkel bij het uithalen van je toestel, flits, ..... vormen de dividers geen rechte, makkelijk toegankelijke 'kanalen' meer maar vervormen. Dus ergens onderaan zit je 50 milimeter, grabbelen maar en trek het maar naar boven.

Net dezelfde reden waarom mij toestel ergens onder/tussen zit en als het ware 'opgeslokt' wordt door de tas. Je moet behoorlijk hard sleuren om je toestel tussen de dividers door te trekken en de kracht van de vervorming van de tas te overwinnen.
Hardere, dikkere padding houdt de tas meer in vorm, maar draagt dan waarschijnlijk minder comfy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Is niet alleen een functie van de stijfheid van een tas; m'n Domke tas is behoorlijk stug, maar omdat de dividers van die inkepingen hebben om ze op verschillende manieren te kunnen vouwen, moet ik altijd behoorlijk wat moeite doen om m'n lenzen er uit te halen. Dit komt voornamelijk omdat zonnekappen de neiging hebben om achter die inkepingen in de dividers te blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb zelf al jaren de 'Crumpler Pretty Boy' backpack, maar begin me steeds meer te ergeren aan de beperkte ruimte in het niet-foto vak en het veroorzaken van een natte rug. De camera en lenzen worden wel zeer goed beschermd door de uitgebreide padding.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRpwqrnBE_OGPHcZhR_sQRDHBY8izr2x3VrDjwI3vcrk2_OjZv5

Wil eigenlijk wel eens wat anders proberen, zoek wel iets waar ik voor dagtochten zowel camera als ook wat andere zaken mee kan nemen. Welke winkels raden jullie aan in regio Utrecht / Zuid-Holland die veel op voorraad hebben om te kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DinoBe schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:18:
De tas draagt zeer prettig, enkel bij het uithalen van je toestel, flits, ..... vormen de dividers geen rechte, makkelijk toegankelijke 'kanalen' meer maar vervormen. Dus ergens onderaan zit je 50 milimeter, grabbelen maar en trek het maar naar boven.

Net dezelfde reden waarom mij toestel ergens onder/tussen zit en als het ware 'opgeslokt' wordt door de tas. Je moet behoorlijk hard sleuren om je toestel tussen de dividers door te trekken en de kracht van de vervorming van de tas te overwinnen.
Hardere, dikkere padding houdt de tas meer in vorm, maar draagt dan waarschijnlijk minder comfy
Ja ok, dat is wel logisch. Dus het devies met zo'n tas is om hem niet te krap in te willen delen want dan wordt het wat lastig erbij kunnen. Overigens vind ik het niet zo erg als ik voor een objectief moet grabbelen, zolang ik de schietklare camera er maar uit kan trekken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Heeft er iemand ervaring met de Thule Perspektiv TPBP-101? Deze kwam naar voren in het [Fotoapparatuur] Aanbiedingen 2015 topic.

https://www.1dayfly.com/nl/nl/outdoor/

Het de grote versie. Er is namelijk ook nog een kleine, maar dat is de D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
-oeps verkeerde topic |:( -

[ Voor 97% gewijzigd door werkenslaap op 26-08-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 17:01
Ik wil een hiking backpack kopen waarmee ik dit jaar (eind sept) nog een korte trip naar de Pyreneeën zou maken (4 nachten) en volgend jaar de West Highland Way zou doen (nog niet beslist op hoeveel dagen).

Naast kledij en snacks/water neem ik mee:
Nikon D3200
+ Sigma 10-20 (moet ik nog kopen, ben er nog niet uit welke versie ik wil)
+ 17-70
+ eventueel de Nikon 35mm 1.8 omdat die toch piepklein en licht is...
+ wat filters, doekjes, ... kleinigheden
De 70-300 blijf thuis... oef ;)

Ik wil liefst slechts 1 tas meenemen, dus alles in één backpack. Maar het moet dus handig blijven...

Nog 1 detail.... ik heb zowiezo 50% korting op de hele collectie van The North Face, top materiaal maar niet echt voorzien op camera&lenzen zoals dedicated fototassen...

Zo iets vind ik wel leuk http://www.thenorthface.e...-52-backpack/p115408.html maar weet dus niet echt of dat handig is?

Iemand iedeetjes voor goede hikingbackpack voor trips van max 1 week?
Prijs speelt dus wel een beetje een rol aangezien ik dus redelijk goedkoop heel deftige non-foto dedicated bags kan kopen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Inrage schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:35:
Ik wil een hiking backpack kopen waarmee ik dit jaar (eind sept) nog een korte trip naar de Pyreneeën zou maken (4 nachten) en volgend jaar de West Highland Way zou doen (nog niet beslist op hoeveel dagen).

Nikon D3200
+ 17-70

Ik wil liefst slechts 1 tas meenemen, dus alles in één backpack. Maar het moet dus handig blijven...

Nog 1 detail.... ik heb zowiezo 50% korting op de hele collectie van The North Face, top materiaal maar niet echt voorzien op camera&lenzen zoals dedicated fototassen...

Zo iets vind ik wel leuk http://www.thenorthface.e...-52-backpack/p115408.html maar weet dus niet echt of dat handig is?

Prijs speelt dus wel een beetje een rol aangezien ik dus redelijk goedkoop heel deftige non-foto dedicated bags kan kopen.

Alvast bedankt!
Als je er echt mee gaat hiken en dagenlang kilometers aan het maken bent zou ik gewoon naar een outdoorstore gaan en daar tassen gaan passen. Afhankelijk van je budget en wat je precies mee wil nemen zou ik eens kijken naar de bekendere backpackmerken, Osprey (De Osprey Atmos AG is erg goed), Lowe Alpine, Cerro Torre, Arc'teryx, Vaude of Deuter (en zo zijn er nog wel meer).

Ieder mens is weer anders gebouwd en zeker als je actief gaat lopen met de tas is een goede pasvorm heel erg belangrijk.

Belangrijker dan of er een handig cameracompartiment is, want dat valt ook weer te fixen door je camera in een (snuit)tasje te doen en de lenzen in pouches, en die mieter je dan weer gewoon in je hikingbackpack. Of alles in een 'insert' tas die je dicht kan ritsen.
Als het goed is heb je bij elke backpack wel liters zat aan opbergmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Inrage schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:35:

Nikon D3200
+ 17-70

Alvast bedankt!
Chiron schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:50:
[...]
Belangrijker dan of er een handig cameracompartiment is, want dat valt ook weer te fixen door je camera in een (snuit)tasje te doen en de lenzen in pouches, en die mieter je dan weer gewoon in je hikingbackpack. Of alles in een 'insert' tas die je dicht kan ritsen.
Als het goed is heb je bij elke backpack wel liters zat aan opbergmogelijkheden.
Tas kopen die gemaakt is voor jouw doel en combineren met een f-stop ICU insert?

[ Voor 61% gewijzigd door barktus op 28-08-2015 10:18 ]

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
f-stop ICU insert kan, al zijn die vrij fors. En het kan stukken goedkoper.

Voordeel van de camera in een snuittas is dat je die ook 'los' om kan hangen, zodat je camera toch beschermd is en wat meer paraat is dan wanneer je alles in de backpack hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 17:01
Ah super tips van die inserts, wist niet dat je die los kon kopen. Voor 20€ heb je ook al iets deftig precies. Dit weekend dan maar eens naar de store om te zien in welke tas dit handig zou inpassen en waarbij ik snel bij m'n toestel kan komen zonder alles te moeten uitladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

+1 voor een insert! Dan ben je ook niet gebonden aan een bepaalde rugzak. Wel even opletten dat je er een van voldoende afmetingen neemt, maar dat 'ie ook nog gewoon in de rugzak past. Zou dus eerst een backpack halen en daarna kijken welke insertafmeting je nodig hebt. Niet onbelangrijk: let op dat er een extra vakje inzit/aanzit om wat extra accu's en geheugenkaartjes in te doen. Los in zo'n tas zakt dat snel naar de onderkant.

Loop je met de camera in je hand? --> Insert (+ goede strap)
Loop je met de camera in de tas? --> Insert + snuittas

Tijdens het wandelen is het namelijk onhandig om constant te moeten stoppen om je camera uit de backpack te halen. Tenzij je in je eentje bent of anderen het niet erg vinden op je te wachten, zou ik voor een goede draagoplossing i.c.m. een insert gaan.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Inderdaad, mensen vergeten vaak de mogelijkheden van losse inserts. Deze tip komt regelmatig voor op dit topic overigens :D

Ik heb bijv deze voor mijn LV bag...
Fireshade in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 4"
j/k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
En als je eventueel een snuittas overweegt, kijk dan of je deze aan het harnas van je rugzak kan bevestigen. Op deze manier kun je de camera pakken zonder dat je de rugzak af hoeft te doen. Ook kun je kijken naar een pouch/tasje om aan je heupgordel te bevestigen waar je dan eventueel een extra lens in kan stoppen.

Ik heb zelf de F-Stop Loka met of een medium of een large ICU en gebruik vaak een ThinkTank lenspouch om een tweede lens paraat te hebben. De camera hangt bij het wandelen aan m'n schouderbanden van de rugzak om m'n nek te ontlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de snuittas aan de schouderbanden van je rugtas hangen en je camera zit in die snuittas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 01:44:
Je hebt de snuittas aan de schouderbanden van je rugtas hangen en je camera zit in die snuittas?
Ik heb dit zelf niet gedaan maar kan m'n ThinkTank Digital Holster zonder problemen in combinatie met m'n F-Stop Loka op deze manier gebruiken. De DH40 die ik heb vind ik hiervoor echter net wat te groot aangezien ik zelf ook niet zo groot ben. Maar bijvoorbeeld een kleinere DH of TopLoader (van Lowepro) is geen probleem.

Je moet alleen kijken of de snuittas en rugzak wel de juiste aansluitmogelijkheden heeft om deze aan de schouderbanden vast te maken op een manier dat de snuittas niet kan bewegen. Alleen aan de bovenzijde vastmaken heeft als nadeel dat wanneer je bukt, de snuittas naar voren gaat hangen. Dus ook een bevestiging aan de onderzijde van de snuittas is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel sneu dat in het algemeen de meeste rugzakken de benodigde ringen aan de schouderbanden missen.

Mijn dagelijkse rugtas heeft alleen aan de linkerband een D-ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 08:57
Hallo,

Dit is mijn eerste post in dit topic en ik heb een vraag over het gebruik van lenstassen.

Ik heb nu twee 'pro' body's en twee 'pro' objectieven die ik beide gebruik tijdens een shoot. De ene 'pro' body met een 24-70mm objectief en de andere 'pro' body met een 70-200mm objectief. hangend aan een strap of sling, beide klaar om mee te schieten. Bij deze hardware moet op termijn nog een derde 'pro' objectief komen (14-24mm). Al met al een behoorlijke set (zowel gewicht als omvang) om mee te torsen als ik evenementen (concerten) fotografeer. De kans op beschadiging van de apparatuur is niet denkbeeldig, omdat het spul onbeschermd aan de heup of om de nek bungelt.

Om het geheel wat compacter (en lichter) te maken overweeg ik om één 'pro' thuis te laten en te gaan werken met lenstassen aan een riem om snel van objectief te kunnen wisselen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Lowepro en Think Tank leveren dergelijke tassen. Ik neig naar ThinkTank, want zij hebben ook een lenstas waar een 70-200mm f/2.8 objectief met de zonnekap in 'shooting position' in past.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Lowepro Lens Exchange 200 (?) AW, maar daar gaat de 70-200 inderdaad niet in, tenzij je hem niet helemaal dichtritst of de zonnekap omdraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

vtpeters schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:54:
Hallo,

Dit is mijn eerste post in dit topic en ik heb een vraag over het gebruik van lenstassen.

Ik heb nu twee 'pro' body's en twee 'pro' objectieven die ik beide gebruik tijdens een shoot. De ene 'pro' body met een 24-70mm objectief en de andere 'pro' body met een 70-200mm objectief. hangend aan een strap of sling, beide klaar om mee te schieten. Bij deze hardware moet op termijn nog een derde 'pro' objectief komen (14-24mm). Al met al een behoorlijke set (zowel gewicht als omvang) om mee te torsen als ik evenementen (concerten) fotografeer. De kans op beschadiging van de apparatuur is niet denkbeeldig, omdat het spul onbeschermd aan de heup of om de nek bungelt.

Om het geheel wat compacter (en lichter) te maken overweeg ik om één 'pro' thuis te laten en te gaan werken met lenstassen aan een riem om snel van objectief te kunnen wisselen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Lowepro en Think Tank leveren dergelijke tassen. Ik neig naar ThinkTank, want zij hebben ook een lenstas waar een 70-200mm f/2.8 objectief met de zonnekap in 'shooting position' in past.

Alvast bedankt voor jullie feedback.
Bij concerten leg ik altijd mijn tas aan de zijkant neer en ga ik er op uit. Ik doe dan een rondje met een lens en dan later een rondje met de andere lens, daarna kijk ik nog even of ik wat shots mis. Zowel bij grote festivals als kleine zalen gaat dit prima. Als het écht heel druk is en het publiek ook echt niet aan de kant wil dan is het vaak even anticiperen en één lens meenemen maar ik denk dat je in dat soort situaties uberhaubt je lens niet wil wisselen, ook niet met een lens pouch.

Ik heb er hier wel een liggen maar ik gebruik hem praktisch nooit. Sommige mensen vinden het rete handig en het kan inderdaad een oplossing zijn maar ik bedoel maar, het is niet altijd nodig.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:17:
Ik heb zelf de Lowepro Lens Exchange 200 (?) AW, maar daar gaat de 70-200 inderdaad niet in, tenzij je hem niet helemaal dichtritst of de zonnekap omdraaid.
Die heb ik ook een tijd gebruikt toen ik nog maar één body had. Mij n Nikon 70-200mm f/2.8 paste er procies in, maar dan wel zonder zonnekap). Het wisselen van objectief in de zelfde lenstas was toch best een secuur en (relatief) tijdrovend klusje).
Ik zou verwachten dat ik met een 'dedicated' lenstas voor elk objectief sneller zou zijn met wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Ventieldopje schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:31:
[...]

Bij concerten leg ik altijd mijn tas aan de zijkant neer en ga ik er op uit. Ik doe dan een rondje met een lens en dan later een rondje met de andere lens, daarna kijk ik nog even of ik wat shots mis. Zowel bij grote festivals als kleine zalen gaat dit prima. Als het écht heel druk is en het publiek ook echt niet aan de kant wil dan is het vaak even anticiperen en één lens meenemen maar ik denk dat je in dat soort situaties uberhaubt je lens niet wil wisselen, ook niet met een lens pouch.

Ik heb er hier wel een liggen maar ik gebruik hem praktisch nooit. Sommige mensen vinden het rete handig en het kan inderdaad een oplossing zijn maar ik bedoel maar, het is niet altijd nodig.
Afhankelijk van de situatie leg m'n tas ook 'ergens' neer of hang deze diagonaal over m'n schouderen (om de tweede camera die aan een sling hangt iets te beschermen). Ik loop nu met twee camera's voorzien van objectief rond en kan redelijk snel inspringen op onverwachte/spontane dingen die op 't podium gebeuren (vooropgesteld dat ik me niet al te veel door het publiek hoef te verplaatsen voor een vrij schotveld). Dat wordt wat lastiger als ik met 'maar' één body zou fotograferen. De pijn zou ik wat kunnen verzachten door gebruik te maken van een systeem waarbij ik snel van objectief kan wisselen (of gewoon accepteren dat je ook wel eens een momentje mist)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

vtpeters schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:51:
[...]

Afhankelijk van de situatie leg m'n tas ook 'ergens' neer of hang deze diagonaal over m'n schouderen (om de tweede camera die aan een sling hangt iets te beschermen). Ik loop nu met twee camera's voorzien van objectief rond en kan redelijk snel inspringen op onverwachte/spontane dingen die op 't podium gebeuren (vooropgesteld dat ik me niet al te veel door het publiek hoef te verplaatsen voor een vrij schotveld). Dat wordt wat lastiger als ik met 'maar' één body zou fotograferen. De pijn zou ik wat kunnen verzachten door gebruik te maken van een systeem waarbij ik snel van objectief kan wisselen (of gewoon accepteren dat je ook wel eens een momentje mist)...
Dat heeft ook deels met anticipatie te maken denk ik :) Ik schiet uitsluitend met primes en heb eigenlijk nooit momenten tijdens het wisselen dat ik denk shit ... het wisselen is immers maar een paar seconden werk, ook vanuit een tas. Tuurlijk doe ik dit dan ook wel op momenten dat het kan.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

Als je met 2 pro bodies rondloopt en 2 pro lenzen dan kunnen die een aardig stootje hebben. Ik loop elk weekend met 2 bodies rond met dezelfde (en andere) lenzen en heb die dingen gewoon aan verschillende straps hangen. Die lens pouchen aan je riem word je alleen maar minder mobiel van in mijn ogen. Dat hoeft niet erg te zijn maar als je al bang bent dat er schade ontstaat door drukte dan zal je zeker last van verminderde mobiliteit gaan krijgen op die momenten. Shots zal je altijd blijven missen want lenzen wisselen kost ook tijd en brengt ook risico met zich mee.

(Zo zag ik deze week een collega van me die nog net zijn 85 1.4 (nikon) kon opvangen voordat die een vijver in zou vallen en dat was op een plek waar t publiek niet eens mocht komen.)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08-2020
@vtpeter
Al eens gedacht aan een lens holder zoals bv
http://lensflipper.com/
http://www.quikdraw.com/
Deze geeft geen bescherming maar je kunt met 1 hand lenzen wisselen.

[ Voor 7% gewijzigd door Yahrr op 31-08-2015 19:27 ]

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vtpeters schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:45:
[...]

Die heb ik ook een tijd gebruikt toen ik nog maar één body had. Mij n Nikon 70-200mm f/2.8 paste er procies in, maar dan wel zonder zonnekap). Het wisselen van objectief in de zelfde lenstas was toch best een secuur en (relatief) tijdrovend klusje).
Ik zou verwachten dat ik met een 'dedicated' lenstas voor elk objectief sneller zou zijn met wisselen.
Klopt, maar dat is minder compact.

En de Lowepro "Compact" lenscases zijn echt monsterlijk breed; de flap steekt gigantisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayne_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:21
Ik ben op zoek een geschikte tas voor mijn systeemcamera. Ik was eerst van plan om een slingbag te kopen zoals de Crumpler Quick Escape Sling, maar verschillende mensen met dezelfde camera hebben me aangeraden om toch voor een messenger bag te gaan.

- Wat moet erin kunnen?
Fujifilm X-T1 + 18-55 met 3-tal primes
batterijen
Sirui T-005x travel statief
iPad
notitieboekje
flesje water

- Welke tassen staan op de shortlist?
Think Tank Retrospective 7
Domke F-832
Crumpler Proper Roady Photo Sling 7500
Crumpler Muli Photo Sling 7500
Tenba DNA 8/11

Over de Think Tank Retrospective lees ik gemengde reacties. Van zeer goede reviews tot minder goede (o.a. in dit topic). Van bovenstaande tassen vind ik dit wel 1 van de mooiste.
De Tenba DNA lijkt me zeer praktisch, maar is iets minder qua looks. Verder heb ik nog de tassen van ONA en Billingham bekeken, maar deze vind ik te duur.
De tas moet niet te opvallend zijn, maar toch voldoende bescherming bieden. Het is niet de bedoeling om lange wandelingen te maken, hooguit een dagje door de stad.

Er zijn geen winkels in de buurt waar ze veel tassen hebben om uit te proberen dus ik moet voornamelijk afgaan op reviews.
Wie heeft ervaring met bovenstaande tassen of heeft nog andere aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
@Rayne
Ik heb nu twee jaar de Quick Escape Sling L en ik vind het een geweldige tas. Met 1 rits is alles bereikbaar als een gewone fototas en dichtgeritst kun je hem gewoon als schoudertas blijven dragen of als rugtas. Of jouw uitrusting er in kan kan ik niet helemaal beoordelen maar mijn camera is ook geen kleintje. De K20D kan er met de 50-135 in, dus ik hoef geen lenzen te wisselen bij het opbergen. De 16-50 kan er naast, en dan is er nog ruimte over voor flitser of extra lens en klein spul. Maar passen is wel noodzaak dus een winkel in de buurt is wel handig.

Een waterflesje in een fototas? Hmmm.

Enige minpuntje is de statiefbevestiging. Die gebruik ik nooit. Ik heb mijn statief in een statieftas over de andere schouder. Dat verdeelt het gewicht.

De kwaliteit is super. Na twee jaar zie je nauwelijks gebruikssporen. Ik heb de zwarte omdat deze een lichtgekleurde binnenkant heeft. Sommige tassen hebben een donkere binnenkant en dat zoekt wat lastig.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Na hééééél hard twijfelen tussen de 5 en de 10 toch maar een Retrospective 10 besteld. Ben benieuwd of ik nog achter mijn keuze sta nadat ik mijn spul erin gefrot heb. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
Voor de geïnteresseerden — Streetwalker Pro en Streetwalker HardDrive van Think Thank naast elkaar. Aan de buitenkant is HD een klein stukje dieper. Aan de binnenkant is het vanwege de laptop ruimte aan de achterkant circa 1 cm minder diep dan Pro. Maar evengoed nog altijd voldoende ruimte voor een camera met een grip.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4tWH5mA.png

• Rayne_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:21
Yahrr schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:06:
@Rayne
Ik heb nu twee jaar de Quick Escape Sling L en ik vind het een geweldige tas. Met 1 rits is alles bereikbaar als een gewone fototas en dichtgeritst kun je hem gewoon als schoudertas blijven dragen of als rugtas. Of jouw uitrusting er in kan kan ik niet helemaal beoordelen maar mijn camera is ook geen kleintje. De K20D kan er met de 50-135 in, dus ik hoef geen lenzen te wisselen bij het opbergen. De 16-50 kan er naast, en dan is er nog ruimte over voor flitser of extra lens en klein spul. Maar passen is wel noodzaak dus een winkel in de buurt is wel handig.
Met een relatief lichte setup zoals de mijne lijkt een schoudertas me toch makkelijker omdat alles sneller bereikbaar is. Een slingbag moet je eerst nog naar voor draaien. Volgens mij heeft deze tas ook geen plaats voor een tablet.
Yahrr schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:06:
Een waterflesje in een fototas? Hmmm.
Veel schoudertassen hebben aan de buitenkant een vak om een flesje in te stoppen. Mijn Crumpler Belly (laptoptas) heeft dat b.v. ook.

• Gonadan

Gonadan

Rayne_ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:46:
Veel schoudertassen hebben aan de buitenkant een vak om een flesje in te stoppen. Mijn Crumpler Belly (laptoptas) heeft dat b.v. ook.
Dan nog, je bent wel een redelijk halfie als je die dop er niet goed op kunt draaien. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• henkie196
  • Niet online
Rayne_ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:46:
Met een relatief lichte setup zoals de mijne lijkt een schoudertas me toch makkelijker omdat alles sneller bereikbaar is. Een slingbag moet je eerst nog naar voor draaien. Volgens mij heeft deze tas ook geen plaats voor een tablet.
Een schoudertas lijkt me inderdaad voor het grootste gedeelte wel geschikt voor wat je aangeeft mee te willen nemen. Behalve dan dat schoudertassen vaak geen ophangmogelijkheid hebben voor een statief. Lijkt me ook niet bijzonder wenselijk, overigens, dat is toch al gauw weer een 1-1.5 kg extra op één schouder.
De Thinktank Retrospective 7 en de Domke F-832 hebben in ieder geval niet dat soort vakjes dat ik weet.

• Yahrr
@ Rayne
De Quick Escape Sling L heeft ruimte voor een tablet. Mijn tablet is 18x27cm en past tussen het cameradeel en de "klep".

Zie het filmpje bij 2:40: YouTube: Crumpler Quick Escape-Sling Fototasche - by www.enjoyyourcamera.com

[ Voor 38% gewijzigd door Yahrr op 10-09-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
Chiron schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:20:
f-stop ICU insert kan, al zijn die vrij fors. En het kan stukken goedkoper.

Voordeel van de camera in een snuittas is dat je die ook 'los' om kan hangen, zodat je camera toch beschermd is en wat meer paraat is dan wanneer je alles in de backpack hebt zitten.
Zó voor de hand liggend en tegelijkertijd zo'n geweldig advies... _/-\o_

Ik heb een Lowepro Slingshot 302 AW en was in mijn optiek nét niet. Het compartiment bovenin is te klein voor nuttige zaken en te groot voor de kleine dingen (zonnebril vult dat ding niet echt, flesje water erbij ook nauwelijks). Ergo, ik wilde meer ruimte voor fotogear. Dacht even aan de Lowepro Flipside 400 AW (voor circa 40 euro op te pikken via Aliexpress en Ebay) en toen kwam je met deze suggestie...

Ik ga even verder graven, zo customize je toch een fototas naar eigen inzicht, gebruik en smaak. Bovendien is hij dan wat eerder 'stealth'

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Die 40 euro Flipsides zijn allemaal nep, zij het soms wel zeer goed geslaagde neppers (vrijwel net zo degelijk). Maar het hangt er maar net vanaf wat je binnen krijgt. Als je er echt mee gaat reizen zou ik iets meer uittrekken voor een echte, al zou ik dat alleen doen met een Flipside 400 als je voornamelijk (veel) fotospullen dagelijks mee wil torsen (been there, done that, en een +10 kilo Flipside 400 als daypack in 35 graden met 90% luchtvochtigheid is niet tof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

henkie196 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:39:
De Thinktank Retrospective 7 en de Domke F-832 hebben in ieder geval niet dat soort vakjes dat ik weet.
Think Tank Retrospectives hebben dat aan de zijkant, of het past is afhankelijk van het formaat fles wat je kiest en hoe vol de tas zit. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
ralphilosophy schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:03:
[...]

Zó voor de hand liggend en tegelijkertijd zo'n geweldig advies... _/-\o_

Ik heb een Lowepro Slingshot 302 AW en was in mijn optiek nét niet. Het compartiment bovenin is te klein voor nuttige zaken en te groot voor de kleine dingen (zonnebril vult dat ding niet echt, flesje water erbij ook nauwelijks). Ergo, ik wilde meer ruimte voor fotogear. Dacht even aan de Lowepro Flipside 400 AW (voor circa 40 euro op te pikken via Aliexpress en Ebay) en toen kwam je met deze suggestie...

Ik ga even verder graven, zo customize je toch een fototas naar eigen inzicht, gebruik en smaak. Bovendien is hij dan wat eerder 'stealth'
Ik heb onlangs deze besteld:

http://www.ebay.com/itm/C...97613?hash=item3a6c06f1cd

Voor mij perfect (650D met grip en 24-105 + 50mm1.8 en 10-20mm). Past goed in het slaapzak/natte was vak van mijn Deuter trekking rugzak. Ik heb hem bij een ebay verkoper voor 23 dollar inclusief verzendkosten kunnen bestellen. Was binnen anderhalve week binnen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
Ik heb 3 tassen;

Voor ff snel camera vervoeren heb ik een crumpler fatboy L; enige nadeel gaat niet goed dicht als ik mijn grip erop laat zitten

Voor korte dagtrips; Lowepro Primus minimus AW; Ruime tas voor korte dagtripjes, ruimte genoeg ook voor bijv droge kleren in de bovenkant

Voor lange trips; Thule Covert; Mijn cam met grip past net, alleen is de tas erg ruim en expandable zodat je meer spullen mee kan nemen plus 15" laptop.

Mijn standaard kit; Sony alpha 550 met grip en camera armour strap (erg dik neopreen en staaldraad), sigma 17-50 2.8 72mm, sigma 55-200 55mm, sigma flitser en macro tussenringen.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:09:
Think Tank Retrospectives hebben dat aan de zijkant, of het past is afhankelijk van het formaat fles wat je kiest en hoe vol de tas zit. ;)
Was me eigenlijk nooit opgevallen dat daar vakjes zaten op de ThinkTank Retrospectives. Lijkt me ook niet dat je daar veel in kwijt kunt als de tas een beetje vol zit, maar het is inderdaad een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je moet inderdaad niet verwachten dat je er een bidon kwijt kan, maar gewoon zo'n standaard flesje spa moet wel lukken lijkt me. En erboven zit nog zo'n band die je kunt gebruiken als het vakje te krap is. Maar als de tas goed vol zit kan je het vergeten.

Dan doe je zo als ik, koop je gewoon een grotere maat en doe je het flesje ín de tas. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Ik heb viertal fototassen die ik veel gebruik, maar de ideale tas heb ik nog niet gevonden. Naast fotospullen wil ik graag ook nog een platte laptop kwijt en een ruim vak voor allerlei overige zaken als wat (reserve)kleren en eten en drinken is ook wel zo handig. Bij veel tassen wordt dat krapjes, met uitzondering van de Lowepro CompuRover AW, maar die is weer zo groot.

Ik moet bekennen dat ik steeds vaker een goede standaardrugzak van Oakley gebruik. Daar past ook zonder probleem een dslr of systeemcamera met compacte lens (of zelfs twee) in, plus notebook, tablet, kleren en diverse accessoires in allerlei vakjes. Het nadeel is dan natuurlijk dat het cameraspul wat minder goed beschermd is (al zijn daar oplossingen voor).

Maar wat betreft fototassen gebruik ik deze:
  • Lowepro CompuRover AW rugzak - als ik cameragear, laptop + extra mee wil nemen
  • Lowepro Minitrekker AW - prima rugzak waar veel cameraspul in kan, maar weinig andere zaken
  • Lowepro Nova 5 AW schoudertas - handig voor een reportage omdat je makkelijk bijje lenzen en accessoires kunt
  • Thule Messenger Bag - geschikt voor een camera (met compacte lens) en twee losse lenzen, plus een laptop en wat kleine accessoires. Handige rits aan de bovenkant om snel lenzen te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 16:10
Gonadan schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:35:
..
Dan doe je zo als ik, koop je gewoon een grotere maat en doe je het flesje ín de tas. :+
Voor flesjes gebruik ik meestal de voorvakjes (Retrospective 30). Ik doe het flesje er schuin in en dan kun je met de kleine klitterband flap het vak dichtdoen en de grote er ook langsaf dicht doen. Die twee kleine vakjes aan de zijkanten gebruik ik meestal voor snacks, mintjes of soms ook een zakmes (vergeet hem er alleen niet uit te halen als je gaat vliegen :D ).

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Daar wordt die tas zo dik van. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
1 woord: Camelbak ;) Beste investering ooit :) Nooit meer die bulk van 4 halve liter flesjes water aan de zijkanten van je tas. Gewoon een plat 2 liter reservoir met een slang eraan. Als je constant makkelijke toegang hebt tot je water, drink je ook meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

In de meeste outdoor fototassen zit een vak waar je zo'n reservoir in kwijt kan met een aansluiting naar buiten voor het slangetje. Iets om rekening mee te houden :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gewoon een karabijnhaak aan je flesje monteren, problem solved. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik heb zo'n (oude) waterzak van Camelbak, maar die geeft een behoorlijke plastic geur/smaak af aan het water. Hebben nieuwere waterzakken (of van andere merken) dat ook nog tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmedusa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik heb bij Bever zo'n waterzak gekocht, en geen enkel probleem met plastic geur of zo. Wel een voor wandeltochten gekocht, even goed doorspoelen een paar keer met heet water. Reuze handig als ik een fototochtje maak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
henkie196 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:55:
Ik heb zo'n (oude) waterzak van Camelbak, maar die geeft een behoorlijke plastic geur/smaak af aan het water. Hebben nieuwere waterzakken (of van andere merken) dat ook nog tegenwoordig?
Ik heb in het begin hier last van gehad bij de 2L antidote van CamelBak, maar zij gaven de tip om met een halve verpakking baking soda (krijg je nu ook bij de Jumbo) en lauw-warm water de boel een uur of 2 te laten liggen, en daarna om te spoelen en te laten drogen.
That does the trick :)

Ik heb daarna een nieuwe 2L antidote van CamelBak gekocht voor mijn vriendin en zij had al vanaf het begin nergens last van. Dus ik denk wel dat je gerust zo'n camelbak kunt kopen. Je moet em wel elke keer na gebruik op zijn minst ff uitspoelen met water en laten drogen, anders kan schimmel e.d. een kans krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:28:
1 woord: Camelbak ;) Beste investering ooit :) Nooit meer die bulk van 4 halve liter flesjes water aan de zijkanten van je tas. Gewoon een plat 2 liter reservoir met een slang eraan. Als je constant makkelijke toegang hebt tot je water, drink je ook meer ;)
In het laptopvak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Why not? Ik heb met mijn Flipside Sport 20L AW een apart vak ervoor aan de zijkant. Dit is dusdanig klein dat een 2L camelbak niet helemaal gevuld kan worden (anders gaat de rits niet dicht), maar slechts 1,5L.

De Flipside 400AW heeft niet eens een vak ervoor, maar ik pleur em gewoon in het voorvak en geleidt de slang door de ritssluiting richting mijn rechter schouder. Geen probleem.
Dit videotje laat t zien:
YouTube: Lowepro Flipside 400AW - How I pack with a Camelbak Unbottle

Maar andere fototassen hebben waarschijnlijk wél een speciaal vak ervoor, meestal tegen je rug aan in de binnenkant. Lijkt me ook het meest logisch, want plaats :)

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 15-09-2015 17:25 ]

• vtpeters
Yahrr schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:23:
@vtpeter
Al eens gedacht aan een lens holder zoals bv
http://lensflipper.com/
http://www.quikdraw.com/
Deze geeft geen bescherming maar je kunt met 1 hand lenzen wisselen.
Bedankt voor de tip.

Ik heb even gekeken, maar zie dat bij deze systemen de objectieven onbeschermd aan een sling hangen. Dan geef ik persoonlijk meer de voorkeur aan camera+objectief aan een sling.

• Gonadan

Gonadan

Toch zou wat hulp bij wisselen van een objectief niet verkeer zijn. Je komt toch snel een handje te kort. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 23:06
Voor degenen die een Think Tank te duur vinden, maar wel graag een onopvallende cameratas willen is hier de Matin Balade 300 uit Korea.

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/img_889894us1.jpg
Website fabrikant4

Ik heb hem net besteld via Ebay en ben erg benieuwd of hij inderdaad zo goed is zoals alle reviews op (voornamelijke Duitse) websites zeggen. De Matin Balade is ook in andere maten beschikbaar (100, 200 en 400).

[ Voor 12% gewijzigd door Iliares op 20-09-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equalrock
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:21
Heeft er toevallig iemand ervaring met de Kattee canvas cow leather?

O.a. te koop via Amazon (niet shippable naar NL) en Ebay:

Website van fabrikant

Ebay advertentie

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/katteep5uzd.jpg

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:46
Iliares schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:35:
Voor degenen die een Think Tank te duur vinden, maar wel graag een onopvallende cameratas willen is hier de Matin Balade 300 uit Korea.

[afbeelding]
Website fabrikant4

[video]

Ik heb hem net besteld via Ebay en ben erg benieuwd of hij inderdaad zo goed is zoals alle reviews op (voornamelijke Duitse) websites zeggen. De Matin Balade is ook in andere maten beschikbaar (100, 200 en 400).
Interessante tas! Heb je hem al binnen en hoe bevalt hij? Ik ben op zoek naar een kleine tas voor mijn X30 en wat klein spulletjes, dus de 100 lijkt mij wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iliares
Schildje schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:41:
[...]

Interessante tas! Heb je hem al binnen en hoe bevalt hij? Ik ben op zoek naar een kleine tas voor mijn X30 en wat klein spulletjes, dus de 100 lijkt mij wel interessant.
Ik heb hem uiteindelijk besteld via http://www.enjoyyourcamera.com (Duitse winkel) omdat hij via de leverancier op Ebay niet op voorraad was.

Hij bevalt me tot zover heel goed. Voelt heel stevig aan en er zijn genoeg vakjes om alles kwijt te kunnen. En bovendien valt hij echt nauwelijks op. Ik kan je de Matin Ballade tassen zeker aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Mag ik vragen welke je hebt gekocht en wat er in zit qua gear, wil zelf de 100 kopen voor de X-T1. Maar vraag me af of daar ook nog een ipad mini in past.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik ben toch gezwicht, werd helemaal gaar van mn daypack met insert (normaliter perfect als ik alleen de X100 mee heb), dus in een van de lokale absurd grote shopping malls een Lowepro Protactic 450 gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iliares
DrumandBass schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:40:
Mag ik vragen welke je hebt gekocht en wat er in zit qua gear, wil zelf de 100 kopen voor de X-T1. Maar vraag me af of daar ook nog een ipad mini in past.
Ik heb de 300 gekocht. Of een ipad mini gaat passen kan ik je niet zeggen, misschien dat je het een beetje kunt inschatten met de video die ik eerder heb gepost?

Bij mij zitten nu de xm-1 met met 3 lenzen (voor de geinteresseerden: 35 mm f1.4, 16-50mm en minolta 50 mm f1.7) in de tas met nog genoeg ruimte over (ik denk wel genoeg voor 2 lenzen). In de voorste 2 vakken passen met gemak nog enkele reserve accu's en filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55

BLN

Chiron schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:58:
Ik ben toch gezwicht, werd helemaal gaar van mn daypack met insert (normaliter perfect als ik alleen de X100 mee heb), dus in een van de lokale absurd grote shopping malls een Lowepro Protactic 450 gehaald :)
Die tas zit ik al een tijdje online te checken. Hoe bevalt die jou? Kun he er bijvoorbeeld een laptop + een body/lens in kwijt. En is die een ritje naar de winkel waard?

If it ain't broken, don't fix it

Pagina: 1 ... 24 ... 31 Laatste