Yes, die heb ik beiden wel eens gezien inderdaad met een trolley. Arjan heb ik voor het laatst al wel echt enkele jaren geleden gezien moet ik zeggen, hoog tijd voor een dierentuinmeeting denk ik, eentje met apenUniversal Creations schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:34:
Orion84 heeft toch ook een trolley? En ik dacht ajhaverkamp ook.
Orion is wel blij met zijn trolley volgens mij ook, dus dat geeft de burger moed
De Pelicase opties heb ik naar gekeken, want dat is veelal goedkoper dan deze oplossing die ik nu heb, maar praktisch vond ik ze niet en ze zijn qua maten vaak net onhandig.
Op DuPho (voorheen de fotografenfederatie) staat veel informatie over dit onderwerp. Voor voorbeeld licenties zou je ook kunnen kijken bij andere fotografen (google levert wel wat resultaten op van licenties).TheJoe schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:43:
Ik heb voor het eerst een foto gemaakt die iemand wil kopen om te gebruiken voor zijn website. Nu weet ik dat je een licentie(toestemming) kunt geven voor het gebruik van een foto met een licentie overeenkomst waarin de voorwaarden staan om het veilig te houden, maar weet iemand waar ik een voorbeeldcontract voor dit soort situaties kan vinden?
Ik ben geen expert op dit gebied maar ik zou in de licentie opnemen dat ze ook akkoord moeten gaan met de algemene voorwaarden en deze bijleveren. Zo kun je de licentie relatief simpel houden en daarin de zaken opnemen die specifiek voor het gebruik van de foto's gelden. Wees daarin onder andere heel duidelijk in voor welk medium de licentie geldt (print: flyer, banner, poster, magazine, web: website, social media etc.) en in wat voor mate aanpassingen gemaakt mogen worden (of juist niet).
Maar goed, meer informatie staat dus op de site van DuPhoto
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

[Animocheck] F&V BBQ meet bij mrc4nl thuis
ora et labora
Begin dan maar eerst eens wat foto's hier te posten:ddj01 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:26:
Mijn fotografie hobby weer opgepakt wat door omstandigheden heden op een laag pitje stond. Nu lekker rond neuzen op dit forum deel om wat van jullie te leren
[Verzamel] Solo testcasefoto's - om van te leren. deel 15
Zullen wij onze mening er eens op los laten
Vorige week kreeg ik het eerste exemplaar en een van de wieltjes zwalkte wat heen en weer als je hem rond draaide. Dus terug gestuurd en gisteren een nieuw exemplaar gekregen...en die heeft precies hetzelfde (1 wieltje is prima, 1 is wat mij betreft crap)...dus gisteren weer gebeld en ze wilden niet nog een keer omruilen (want zij zien bij het teruggestuurde exemplaar ook geen fout), dus moest ik mijn geld maar terug krijgen.....ik snapte daar niets van, dus vanochtend maar een filmpje gemaakt van wat ik bedoel. Want in mijn naïeve gedachte hadden ze het euvel vermoedelijk niet correct gezien en na het zien van het filmpje zou het wel duidelijk moeten zijn.
YouTube: Manfrotto Pro roller 70
En dat opgestuurd, hun laten bekijken en daarna telefonisch verder overleg: "sorry meneer, dat hoort erbij en vermindert de werking van het product niet" .........ben ik nu werkelijk een te kritische consument?
Het asje zit gewoon goed en recht, het wieltje is ook goed rond, maar het wieltje zelf is gewoon scheef gesmolten af fabriek...hij rolt dus op zich wel ok'ish, maar dit lijkt mij alsnog niet in orde en een potentieel toch wel zwak punt waar die langzaam stuk van gaat?
Ja... dit kan een hele discussie worden. 7:17 lid 2 BW ''De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn.'' Je zegt zelf dat het ok'ish rolt. Dus dan zou je kunnen zeggen dat het die eigenschappen bezit.Nomad schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:34:
Ik heb een discussie met een camerawinkel....ik heb dus die pro roller 70 van manfrotto gekocht, a 300 euro...ofwel een bedrag waar je wat voor mag verwachten.
Vorige week kreeg ik het eerste exemplaar en een van de wieltjes zwalkte wat heen en weer als je hem rond draaide. Dus terug gestuurd en gisteren een nieuw exemplaar gekregen...en die heeft precies hetzelfde (1 wieltje is prima, 1 is wat mij betreft crap)...dus gisteren weer gebeld en ze wilden niet nog een keer omruilen (want zij zien bij het teruggestuurde exemplaar ook geen fout), dus moest ik mijn geld maar terug krijgen.....ik snapte daar niets van, dus vanochtend maar een filmpje gemaakt van wat ik bedoel. Want in mijn naïeve gedachte hadden ze het euvel vermoedelijk niet correct gezien en na het zien van het filmpje zou het wel duidelijk moeten zijn.
En dat opgestuurd, hun laten bekijken en daarna telefonisch verder overleg: "sorry meneer, dat hoort erbij en vermindert de werking van het product niet" .........ben ik nu werkelijk een te kritische consument?
Het asje zit gewoon goed en recht, het wieltje is ook goed rond, maar het wieltje zelf is gewoon scheef gesmolten af fabriek...hij rolt dus op zich wel ok'ish, maar dit lijkt mij alsnog niet in orde en een potentieel toch wel zwak punt waar die langzaam stuk van gaat?
7:21 lid 4 BW geeft aan dat je gewoon recht hebt op vervanging tenzij dat niet van de verkoper gevergd kan worden. Daarvan lijkt mij in dit geval geen sprake, geld terug geven is dus niet hoe ze dit kunnen oplossen.
Na 4 keer het filmpje bekeken te hebben ga ik toch met jou mee en zeg ik dat het niet aan de verwachtingen van een koffer van 300euro voldoet. Non conformiteit dus en heb je recht op vervanging.
Dat vind ik moeilijk beoordelen want ik ben zelf nogal autistisch over dit soort dingen, maar dit wieltje draait gewoon niet goed, zo simpel is het. Van een koffer van een paar tientjes kan je dit verwachten, maar voor € 300?Nomad schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:34:

Hoe zit hij eigenlijk gemonteerd? Vastgegoten aan de as en lagers in de koffer, of zitten er lagers in het wieltje en zit hij daar scheef op?
Ik vraag me af of hij er daadwerkelijk harder van zou slijten, maar het is niet optimaal. Je kunt zelfs argumenteren dat je hierdoor harder moet trekken.Het asje zit gewoon goed en recht, het wieltje is ook goed rond, maar het wieltje zelf is gewoon scheef gesmolten af fabriek...hij rolt dus op zich wel ok'ish, maar dit lijkt mij alsnog niet in orde en een potentieel toch wel zwak punt waar die langzaam stuk van gaat?
Ik zou hem gewoon terug sturen en eventueel eens aan de fabriek vragen of zij dat normaal vinden voordat je weer ergens een nieuwe haalt. Dan weet je gelijk wat je kunt verwachten.
[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 18-08-2016 11:50 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind ook dat het niet hoort en al helemaal niet op een 300 euro product. Man, als je voor 12 euro bij de Aldi skeelers koopt lopen de wieltjes 20x beter
Het is dat de concurrentie niet goedkoper is en de tas verder wel een mooi formaat is voor mij. Het past er gewoon lekker in wat ik mee naar klussen wil nemen.

Dus de tas wil ik wel graag hebben, maar dan wel een goed exemplaar
Als alle tassen hetzelfde euvel hebben zit er praktisch gezien weinig anders op dan naar wat anders op zoek gaan of het accepteren of er meer energie (of geld) insteken en het laten fixen.
Persoonlijk zou ik die informatie graag uit eerste hand ontvangen dus zelf ook het filmpje aan Manfrotto tonen.Nomad schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:54:
Heb inderdaad net van de winkel gehoord dat ze even gaan overleggen met Manfrotto en erop terug komen.
Mja, maar als het überhaupt niet gelagerd is dan is het wel een zeer simpele constructie. Sowieso niet heel duurzaam, valt me tegen van zo'n dure tas. Is dat bij concurrerende merken ook zo? Het idee is juist dat je niet meer hoeft te tillen, dus de kwaliteit van de wieltjes lijkt mij nogal van belang.Ik vind ook dat het niet hoort en al helemaal niet op een 300 euro product. Man, als je voor 12 euro bij de Aldi skeelers koopt lopen de wieltjes 20x beter. Sowieso is het geheel niet gelagerd, hoe hard je ook aan de wieltjes draait, ze staan na loslaten instant weer stil.
Het is dat de concurrentie niet goedkoper is en de tas verder wel een mooi formaat is voor mij. Het past er gewoon lekker in wat ik mee naar klussen wil nemen.
[afbeelding]
Dus de tas wil ik wel graag hebben, maar dan wel een goed exemplaar
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is een Lowepro Pro Roller X200 geen optie?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Vandaag liep ik weer mee in de Hamburg dierentuinNomad schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:15:
[...]
Yes, die heb ik beiden wel eens gezien inderdaad met een trolley. Arjan heb ik voor het laatst al wel echt enkele jaren geleden gezien moet ik zeggen, hoog tijd voor een dierentuinmeeting denk ik, eentje met apen.
Was wederom zo'n dag dat de 500 mm de tas niet uitgeweest is.. primes.. argh...
Heb ik gvd weer onbewust de foto instellingen op de 1DX gewijzigd in de loop van de dag. Gelukkig had ik dit keer nog medium RAW ipv small RAW wat ik een jaar gelden had. Die knop lijkt ook niet aan te passen. Misschien moet ik die ook maar vastplakken met secondelijm, net als dat "handige" filtervenster in de zonnekap van de 100-400 II. En gelukkig waren het geen gorillafoto's, want die heeft Hagenbeck niet.
This footer is intentionally left blank
Als je die vast plakt kun je toch ook niet meer handmatig wisselen van kaartje?ajhaverkamp schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:51:
[...]
Vandaag liep ik weer mee in de Hamburg dierentuinAangesproken door een Duitser die wilde weten wat dat voor handig ding was, een Duitse Eckla Beach Rolly!
Was wederom zo'n dag dat de 500 mm de tas niet uitgeweest is.. primes.. argh...
Heb ik gvd weer onbewust de foto instellingen op de 1DX gewijzigd in de loop van de dag. Gelukkig had ik dit keer nog medium RAW ipv small RAW wat ik een jaar gelden had. Die knop lijkt ook niet aan te passen. Misschien moet ik die ook maar vastplakken met secondelijm, net als dat "handige" filtervenster in de zonnekap van de 100-400 II. En gelukkig waren het geen gorillafoto's, want die heeft Hagenbeck niet.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Volgens mij kun je via het menu ook alles doen. En met 1x 128 GB en 1x 32 GB wissel ik niet zo snel. Die 128 GB krijg je toch niet vol op 1 dag. Ik heb ook geen idee hoe ik het doe. Je moet een knop indrukken en tegelijk draaien aan een wiel. Ik kan dat blijkbaar onbewust ook prima...Ventieldopje schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:56:
[...]
Als je die vast plakt kun je toch ook niet meer handmatig wisselen van kaartje?Weet niet hoe je het doet, ik heb het nog niet zo ongemerkt voor elkaar gekregen haha.
1DX mark II heeft dezelfde knop, helaas ook geen oplossing

[ Voor 5% gewijzigd door ajhaverkamp op 18-08-2016 20:02 ]
Kun je bij de 1D X (II) niet kiezen (net als de modi) welke formaten je wil kunnen selecteren? Die van mij is er wat te oud voor maar ik heb het probleem ook gelukkig nietajhaverkamp schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:00:
[...]
Volgens mij kun je via het menu ook alles doen. En met 1x 128 GB en 1x 32 GB wissel ik niet zo snel. Die 128 GB krijg je toch niet vol op 1 dag. Ik heb ook geen idee hoe ik het doe. Je moet een knop indrukken en tegelijk draaien aan een wiel. Ik kan dat blijkbaar onbewust ook prima...
1DX mark II heeft dezelfde knop, helaas ook geen oplossing
www.maartendeboer.net
Morgen zal ik er een blik op werpen, dan heb ik genoeg tijd (terwijl ik in de Hannover dierentuin ben). Mijn 1D III kent dit knopje niet en heeft dus het probleem ook niet.Ventieldopje schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:14:
[...]
Kun je bij de 1D X (II) niet kiezen (net als de modi) welke formaten je wil kunnen selecteren? Die van mij is er wat te oud voor maar ik heb het probleem ook gelukkig niet
Is dat niet ook gewoon het func knopje? Die kent bij mij twee mogelijkheden ... met het kleine wieltje de kaart selecteren en met het grote wiel het formaat. Naast natuurlijk de andere opties als witbalans etc.ajhaverkamp schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:24:
[...]
Morgen zal ik er een blik op werpen, dan heb ik genoeg tijd (terwijl ik in de Hannover dierentuin ben). Mijn 1D III kent dit knopje niet en heeft dus het probleem ook niet.
www.maartendeboer.net
Vanochtend weer in alle menu's gedoken en ontdekt dat ik de knop toch functieloos kan maken. Hoera! Je kunt kiezen voor instellen via het grote scherm of het LCD schermpje eronder (default) of OFF. Hij staat nu op OFF en via een entry in My menu kan ik toch weer snel in instellingen beschikbaar stellen via de knop. Hoewel ik betwijfel of ik het ooit zal gebruiken. Ik gebruikte het tot nu toe enkel als de camera weer eens op de verkeerde kaart aan het schieten was. Door het deurtje te sluiten schakelt de camera automatisch naar de beschikbare kaart. En als kaart 1 er dan niet in zit, wordt dat dus kaart 2. Ook na het plaatsen van kaart 1 zal de camera dan verder gaan met kaart 2. En jij later niet snappen waarom er niks op kaart 1 staat.Ventieldopje schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:42:
[...]
Is dat niet ook gewoon het func knopje? Die kent bij mij twee mogelijkheden ... met het kleine wieltje de kaart selecteren en met het grote wiel het formaat. Naast natuurlijk de andere opties als witbalans etc.
Ik heb een ThinkTank Airport Airstream gehad. Die is iets duurder en is waarschijnlijk iets kleiner dan de Manfrotto die jij hebt. Nu heb ik er niet lang genoeg van kunnen genieten om van hun levenslange garantie te genieten, maar van wat ik van ThinkTank heb gehoord en gelezen, zouden ze dit snel hebben opgelost door je nieuwe wieltjes op te sturen.Nomad schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:34:
Ik heb een discussie met een camerawinkel....ik heb dus die pro roller 70 van manfrotto gekocht, a 300 euro...ofwel een bedrag waar je wat voor mag verwachten.
Vind het trouwens wel interessant om te weten waarom je voor een Manfrotto hebt gekozen en niet voor ThinkTank?
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
De Manfrotto vind ik iets mooier om te zien, maar het is vooral het formaat dat perfect past bij mij.Ralph Smeets schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:49:
[...]
Ik heb een ThinkTank Airport Airstream gehad. Die is iets duurder en is waarschijnlijk iets kleiner dan de Manfrotto die jij hebt. Nu heb ik er niet lang genoeg van kunnen genieten om van hun levenslange garantie te genieten, maar van wat ik van ThinkTank heb gehoord en gelezen, zouden ze dit snel hebben opgelost door je nieuwe wieltjes op te sturen.
Vind het trouwens wel interessant om te weten waarom je voor een Manfrotto hebt gekozen en niet voor ThinkTank?
Vandaag bij mijn lokale winkel de x-200 van lowepro uitgebreid getest. Leuke tas qua bouwkwaliteit maar echt geheel RUK van binnen. Welke jan doedelzak die schotjes en indeling bedacht heeft moet ontslagen worden. Ik heb bijna een uur in de winkel lopen prutsen maar kon er geen normale indeling van maken. En de online plaatjes lijken leuk van die tas, maar het zelf zo proberen te doen en je ziet dat het klittenband te kort is, de schatjes net te lang of te kort en ga zo verder. Nog nooit een tas gehad die zo rigide doet wat hij wil ipv aanpast naar de gebruiker.
Nu in overleg met de lokale winkel laat hij ook een manfrotto pro 70 komen en hoop ik dat die wel in orde is. Dat wordt dan manfrotto 3 die ik ga proberen. Hopelijk is 3maal scheepsrecht.
Ben wel benieuwd wie van jullie ik daar zal zien
www.maartendeboer.net
Verwijderd
Ik zelf ben erg benieuwd naar de nieuwe olympus omd E-M1 mk2 heb nu diverse specs voorbij zien komen en die zijn niet mis
FVH -> FVW (F&V community topic)
[ Voor 14% gewijzigd door Ventieldopje op 29-08-2016 19:39 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Ventieldopje op 29-08-2016 19:42 ]
www.maartendeboer.net
Daarnaast ook benieuwd wat Sigma in petto heeft.
sinds de R en de S zijn de prijzen alleen maar omhoog geschoten, terwijl de eerste A7 zon lekker betaalbare FF camera was, ik hoop dat sony weer met een instapper komt.
(het ontbreken van ) ontwikkeling rond de Nikon 1 lijn is misschien ook een voorteken dat nikon wat nieuws op de markt wil zetten. Stiekem hoop ik op een nieuwe speler in de FF Milc markt. Naast leica is er niets.
Misschien dat Panasonic met nieuwe sensor technologie komt die de low light,ruisprestaties, of base iso iso verbeteren.De huidige 16MP begint gedateerd te raken, en de 20MP bied geen enkel verbetering (op zich netjes, meer pixels zelfde prestaties, maar het is gewoon geen vooruitgang)
-Elke nieuwe full frame lens tussen de 26 en de 32mm (denk niet dat die gaan komen

En verder is het spul van Pentax/Olympus/Leica/Nikon meer om mij aan te vergapen, dan dat ik werkelijk geïnteresseerd ben. Ik heb in ieder geval al een kaartje gekocht en zal dit jaar voor het eerst naar fotokina gaan,ik heb er zin in.
[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 29-08-2016 20:13 ]
ora et labora
Zeiss Distagon 21 f/2.8
10 september is er open dag in Gemaal Wortman te Lelystad
http://www.zuiderzeeland....@24495/openmonumentendag/
Ben zelf al meerdere keren binnen geweest in het gemaal. Altijd machtig om te zien (en te horen!) hoe deze oerdegelijke pompmachinerie al zestig jaar (!) goed functioneert. Twee miljoen liter water, zes meter omhoog, per minuut, de polder uit.
Hier zijn wat foto's te zien van het gemaal.

GemaalWortmanPano02 by Erik Haak, on Flickr
Verwijderd
Ik mis wel het oude industriële gevoel, het is voor mij net wat te misplaatst hip aangekleed met allerlei kleurtjes en wandtekeningen.
Die wandschilderingen stammen ook uit de tijd van de oorspronkelijke bouw van het gemaal. M.a.w. het hoort er echt bij.

Verwijderd
Desalniettemin, ook in dit lawaaiige gemaal zijn de industriële objecten op een onverwachtse manier in beeld te brengen:

GemaalWortman40 by Erik Haak, on Flickr
Detail van het vliegwiel, op de as van een dieselmotor, van één van de grote centrifugaalpompen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er was geen vraag naar een scheiding, maar er wordt hier veel vaker naar premium compacts gevraagd dan naar normale. Aangezien het compactcamera topic al behoorlijk verouderd is, wou ik 2 vliegen in 1 klap slaanGonadan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:32:
Was er vraag naar een scheiding? Vaak klimmen de mensen naar midrange zoeken toch stiekem naar de high end kant. Sommigen hebben al moeite om te kiezen tussen compact of systeem.
Ik moet zeggen dat Metz me wel nieuwsgierig heeft gemaakt...Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:22:
Waar kijken de meeste mede tweaters naar uit tijdens de Photokina van 2016?
...
Ik ben momenteel nog snel een fotoboek aan het afronden dat ik bij topfotoalbum ga bestellen (tot 30 sept mag je nog de software gebruiken, daarna alleen nog in de een of andere online omgeving)
Kwestie van smaak maar hangt nog meer af van de foto's die je gemaakt hebt. Een glans afdruk heeft doorgaans een hoger contrast en een luxere uitstraling, iets dat wel bij je foto moet passen. Heb je een foto waarbij de schaduwpartijen en hooglichtpartijen veel detail bevatten dan is het vaak veel mooier om mat af te drukken.Histamine schreef op donderdag 08 september 2016 @ 19:15:
Hoe laten jullie je fotoboeken eigenlijk afdrukken, op mat papier of op glanzend papier? zelf neig ik naar mat papier maar misschien is er iets te zegggen voor glanzend?
Ik ben momenteel nog snel een fotoboek aan het afronden dat ik bij topfotoalbum ga bestellen (tot 30 sept mag je nog de software gebruiken, daarna alleen nog in de een of andere online omgeving)
Het hangt natuurlijk ook erg af wát voor papier
[ Voor 33% gewijzigd door Ventieldopje op 08-09-2016 20:49 ]
www.maartendeboer.net
Als ik een beetje rondgoogle krijg ik het idee dat glanzende fotos in zo'n boek meer het idee van een salontafelboek met italiaanse bolides ofzo geeft

www.maartendeboer.net
Ondertussen zit ik al tegen de 60 pagina's aan te hikken aangezien een hoop mensen specifieke foto's er ook nog in willen hebben. De mensen van topfotoalbum gaan blij worden van deze bestelling

ik heb tijdelijk geen spot removal/raw processor, schone installatie gedaan. dus ja ik erger mij ook aan de stofvlekjes
[ Voor 67% gewijzigd door mrc4nl op 10-09-2016 15:38 ]
ora et labora
Zeiss Distagon 21 f/2.8
www.maartendeboer.net
http://petapixel.com/2016...-ilc-dxomark-ever-tested/
Hopelijk pakt Pentax hierop door. Het is ze gegund.
Je bedoelt doorpakken met eindelijk eens hun lenzen lijn up-to-date te maken?Fireshade schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:33:
Wie had dat gedacht?
http://petapixel.com/2016...-ilc-dxomark-ever-tested/
Hopelijk pakt Pentax hierop door. Het is ze gegund.

www.maartendeboer.net
Een week geleden postte ik een berichtje over MFT's en primes in het daarvoor bestemde topic. Er stond echt geen verkeerd woord in, maar binnen 5 minuten was het alweer weggehaald.
Aangezien dit nou niet bepaald de eerste keer was is het ook wel een keer mooi geweest.
Dus ik ga op zoek naar een ander (Engels talig) forum om foto's te delen en fotografie te bespreken.
En om vrolijk te vertrekken hierbij mijn laatste foto's:

Color run by Vishari Beduk, on Flickr
De complete serie staat hier: https://flic.kr/s/aHskJB3vfo
Inmiddels worden de avonden weer langer dus weer wordt het weer tijd voor mijn favoriete avondfotografie.
En wie weet spreken we elkaar ergens anders verder.
weet het niet meer
Ik ga vrijdag heen als goed is. 2 jaar geleden mij goed vermaakt daar, dus wel zin aan weer.
edit: jammer vishari, maar die keuze kan je alleen zelf maken
[ Voor 15% gewijzigd door Nomad op 16-09-2016 23:24 ]
www.maartendeboer.net
Prachtige serie!Vishari Beduk schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:40:
[...] Ik kom afscheid nemen van het fotografie forum op tweakers![]()
[...]
Dus ik ga op zoek naar een ander (Engels talig) forum om foto's te delen en fotografie te bespreken.
En om vrolijk te vertrekken hierbij mijn laatste foto's:
[afbeelding]
Color run by Vishari Beduk, on Flickr
De complete serie staat hier: https://flic.kr/s/aHskJB3vfo
Inmiddels worden de avonden weer langer dus weer wordt het weer tijd voor mijn favoriete avondfotografie.
En wie weet spreken we elkaar ergens anders verder.
En triest dat het zo ver heeft moeten komen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik ga zondag.Nomad schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:46:
Gaan er nog meer mensen naar de Photokina komende dagen? Het komt nu mooi dichtbij al.
Ik ga vrijdag heen als goed is. 2 jaar geleden mij goed vermaakt daar, dus wel zin aan weer.
www.maartendeboer.net
Gewoon een keer in een winkel uitproberen. Zo uniek is ie nu ook niet, al zijn ze dunbezaaid.Ventieldopje schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 23:03:
Om terug te komen op Pentax, ik hoop dat ze dit keer op Photokina (of welke beurs dan ook) wel wat vriendelijkere mensen neer zetten. Bij geen enkele stand staan zulke chagrijnen als daar helaas. Wil namelijk best wel eens de K1 aan de tand voelen maar niet als je daar weggekeken wordt. Al helpen alle Canon goodies misschien ook niet, maar goed een grapje moet kunnen toch?
Dan moet ik hem echt wel toevallig tegen komen. Sta nou niet zo te springen om er echt voor naar de winkel te gaanUniversal Creations schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 23:07:
[...]
Gewoon een keer in een winkel uitproberen. Zo uniek is ie nu ook niet, al zijn ze dunbezaaid.
Edit: overigens net naar de Bridge to Liberation Experience geweest hier in Arnhem. Ook dit jaar weer een hele indrukwekkende show al vond ik de gene van twee jaar geleden nog wel het meest indrukwekkend. Heb nog een paar foto's kunnen maken maar pfoeh, niet normaal hoeveel mensen er dit jaar waren!
[ Voor 30% gewijzigd door Ventieldopje op 16-09-2016 23:16 ]
www.maartendeboer.net
www.maartendeboer.net
Sigma bouwt de spanning gewoon wat langer op dan de rest.
Hopen dat Nikon dezelfde tactiek hanteert..Universal Creations schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:43:
Gewoon even geduld hebben jongens

Eerst de fabriek maar eens stofzuigen en dat zand uit die lenzen krijgenVerwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:36:
Nikon mag wel komen met een 36MP D7300 ^^
[ Voor 6% gewijzigd door Ventieldopje op 17-09-2016 11:39 ]
www.maartendeboer.net
Ik ook.Ventieldopje schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:39:
[...]
dat zand uit die lenzen krijgen(heb er nog nachtmerries van)

[ Voor 16% gewijzigd door mrc4nl op 17-09-2016 12:07 ]
ora et labora
Uit ervaring weet ik dat mijn Samyang 35mm totaal niet sealed is tegen zand ... uhhh dat geluid. Gelukkig is het er nu uit.
[ Voor 37% gewijzigd door Ventieldopje op 17-09-2016 12:08 ]
www.maartendeboer.net
Wishful thinking, of zouden ze een specifieke reden hebben om het niet tijdens de kina te doen?Universal Creations schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:43:
Gewoon even geduld hebben jongens
Ik word zo een beetje bang dat het dat einde Q1 gaat worden of zo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wordt er uberhaubt dit jaar iets geintroduceert op de photokina? Canon was al eerder ... nog niks gezien dat op de kina zelf bekend gemaakt zou worden helaas.Gonadan schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:34:
[...]
Wishful thinking, of zouden ze een specifieke reden hebben om het niet tijdens de kina te doen?
Ik word zo een beetje bang dat het dat einde Q1 gaat worden of zo.
www.maartendeboer.net
Nou hoeft niet per se op, vlak ervoor mag ook, dan kan je nog wat laten zien. Het feit dat hij nog niet getoond wordt geeft mij het gevoel dat hij niet snel in de winkel ligt.Ventieldopje schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:18:
Wordt er uberhaubt dit jaar iets geintroduceert op de photokina? Canon was al eerder ... nog niks gezien dat op de kina zelf bekend gemaakt zou worden helaas.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van Nikon weet ik niets meer dan jullie, helaas. Heb niemand meer van Nikon gesproken in de afgelopen maand. Ze zijn volgens mij veel te druk bezig om ooit nog de DL serie te producerenVerwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:37:
UC weet hopelijk net een beetje meer dan wij ^^
Ik zat te twijfelen om nog naar photokina te gaan dit jaar, het lijkt me wel leuk een keer mee te maken. Ik kwam echter tot de conclusie dat er niet veel was dat ik echt wilde zien, dus besloten niet te gaan. Komen ze verdorie met de aankondiging waar ik al jaren op wacht
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Sure, kan hem alleen niet proberen. Past zo lastigSjekster schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:57:
Als een van jullie naar photokina gaat, kan iemand dan even bij Laowa de 7.5mm 2.0 uwa lens voor mft gaan bekijken?![]()
Ik zat te twijfelen om nog naar photokina te gaan dit jaar, het lijkt me wel leuk een keer mee te maken. Ik kwam echter tot de conclusie dat er niet veel was dat ik echt wilde zien, dus besloten niet te gaan. Komen ze verdorie met de aankondiging waar ik al jaren op wacht. Maar ja, nu al andere plannen gemaakt

www.maartendeboer.net
Niet dat ik een UWA iemand ben, maar als ik m uit kan proberen zal ik het doenSjekster schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:57:
Als een van jullie naar photokina gaat, kan iemand dan even bij Laowa de 7.5mm 2.0 uwa lens voor mft gaan bekijken?
Iets met hamer en altijd passenVentieldopje schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:17:
[...]
Sure, kan hem alleen niet proberen. Past zo lastig

Ik zit zelf nog even met vervoer naar photokina. ik heb een eigen auto, maar t zou voordeliger zijn als ik met iemand mee kan rijden. Uiteraard wil ik wel de helft van de brandstofkostten op mij nemen
En samen met iemand is leuker dan alleen.
ora et labora
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Ik dacht ook gewoon dat de kina al begonnen was. Zit er gewoon een week naast.Ventieldopje schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:18:
[...]
Wordt er uberhaubt dit jaar iets geintroduceert op de photokina? Canon was al eerder ... nog niks gezien dat op de kina zelf bekend gemaakt zou worden helaas.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja vandaag is ie begonnen, en zullen er veel press events zijnGonadan schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:38:
[...]
Ik dacht ook gewoon dat de kina al begonnen was. Zit er gewoon een week naast.
Panasonic 12:30 uur
Sony 15:00 uur
Nikon 16:00 uur
Fuiji: 17:00 uur
Olympus 18:30 uur
Leica: doet niet aan press events
Pentax: geen info kunnen vinden.
Canon: niet interessant toch

ora et labora
Kan zijn dat ze nog een printer of iets dergelijks introduceren. Beginnend met Canon 5d4 en bla bla en daarmee mooie prints van onze nieuwe BFG2000.walletje-w schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:13:
Waarschijnlijk inderdaad niets nieuws maar voor de volledigheid14:00 Berlin time Canon
Sigma?mrc4nl schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:06:
[...]
Ja vandaag is ie begonnen, en zullen er veel press events zijn
Panasonic 12:30 uur
Sony 15:00 uur
Nikon 16:00 uur
Fuiji: 17:00 uur
Olympus 18:30 uur
Leica: doet niet aan press events![]()
Pentax: geen info kunnen vinden.
Canon: niet interessant toch
Zeiss Distagon 21 f/2.8
www.maartendeboer.net
Ook om 17:00 uur
het complete schema vind je hier http://www.photokina.com/..._37/Press/Press-dates.pdf
Anders nieuws. GH5 Confirmed, 4k60P

6K30P is foto mode

[ Voor 32% gewijzigd door mrc4nl op 19-09-2016 13:13 ]
ora et labora
En toch ook wel benieuwd naar Sony
Blijft toch wel bijzonder hoor. De Canon 5d4 moet op 1.7x crop ofzo om 4k te kunnen, in motion jpg omdat anders het processortje in de 5d4 het hoekje om gaat.mrc4nl schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:53:
[...]
Ook om 17:00 uur
het complete schema vind je hier http://www.photokina.com/..._37/Press/Press-dates.pdf
Anders nieuws. GH5 Confirmed, 4k60P6K30P
6K30P is foto mode![]()
En een camera die ongeveer max de helft gaat kosten kan 4k60P, met de hele sensor en een fatsoenlijke codec, terwijl hij de broek vol lacht over Canon...dat alles simultaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 19-09-2016 13:44 ]
Canon is een slapende reus en ik denk dat de reus in slaap overlijdt.Nomad schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:43:
[...]
Blijft toch wel bijzonder hoor. De Canon 5d4 moet op 1.7x crop ofzo om 4k te kunnen, in motion jpg omdat anders het processortje in de 5d4 het hoekje om gaat.
En een camera die ongeveer max de helft gaat kosten kan 4k60P, met de hele sensor en een fatsoenlijke codec, terwijl hij de broek vol lacht over Canon...dat alles simultaan.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Overlijden zal wel niet. Want Canon heeft genoeg USP's om interessant te blijven, maar het is wel storend hoe ze sommige dingen eeuwig en altijd cripplen vanuit marketing doeleinden.Royz schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:37:
[...]
Canon is een slapende reus en ik denk dat de reus in slaap overlijdt.
Nu kan mij filmen volledig niets schelen, dus ik zit er niet mee. Maar ze doen het op meer vlakken en met de immer prijziger wordende Canon spulletjes ben ik ook wel klaar.
Het is dat er geen alternatieven voor mij(!) zijn die evengoed werken, anders had ik ze allang een schop gegeven.
De D820 van Nikon, die gaat wel interessant zijn voor veel denk ik, ook van het Canon kamp.
En Nikon is ook niet zaligmakend.
Ik denk dat Nikon/Canon de twee DSLR reuzen zullen blijven.
Profs en mensen die grote, professioneel ogende camera's nodig hebben: Canon/Nikon DSLR.
Media (portretten, fasion), die zitten aan medium format, lekker Phase One/Hasselblad.
En alle amateurs en enthousiastelingen aan de mirrorless. Mirrorless is nu nog een slachtveld, echte winnaars zijn er nog niet (wel verliezers, kijkende naar Nikon en Samsung).
Point&Shoot is dood, lang leve de smartphone.
Geeft eigenlijk wel rust toch?
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Het verbaast mij dat een splinternieuwe 5d4 sensor het ongeveer lukt om een 3 jaar oude D810 sensor bij te benen. Net op tijd voordat Nikon een D820 aan gaat kondigen
Maar voor mij is Nikon niet echt de oplossing, ik vind de kleurtjes/toning niet mooi.
Point en shoot is dood, volgens Tony, maar toch zie je nog heel veel mensen die graag een compact hebben. Al is het maar omdat het ze het gevoel geeft dat hun vakantiefoto's zoveel fantastischer worden. Daarbij is er nog een generatie die wel snapt hoe een p&s werkt maar niet actief met een smartphone rond loopt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
*Dan doel ik dus op: AF-motor draait tot alles in focus is. Geen heen en weer geschuif, geen getik of gerommel. Gewoon 1 beweging.
Nomad schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:22:
Oh ik ken handjes vol mensen die van Canon naar Nikon zijn overgestapt hoor, zeker genoeg pro's.
Het verbaast mij dat een splinternieuwe 5d4 sensor het ongeveer lukt om een 3 jaar oude D810 sensor bij te benen. Net op tijd voordat Nikon een D820 aan gaat kondigen, zal wel rond februari 2017 gebeuren schat ik zo in, 5 jaar na de aankondiging van de D810.
Maar voor mij is Nikon niet echt de oplossing, ik vind de kleurtjes/toning niet mooi.

Net toevallig nog een discussie over op FStoppers. Canon doet het op andere punten beter en Nikon heeft ook zo zijn mankementen.
Dynamisch bereik is zwaar overrated in de meeste gevallen
[ Voor 17% gewijzigd door Ventieldopje op 19-09-2016 16:00 . Reden: Ik moet eens leren lezen. ]
www.maartendeboer.net
Volgens mij staat dat wat ik ook zeg toch? Dat de D810 en 5d4 nu niet zoveel meer van elkaar verschillen qua DR. En dat bevestigt dat Nikon toch echt nog altijd voorloopt qua sensor techniek. De eerste reviews bevestigen dat ook toch?