Theo,Zandpad schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:05:
Voor tassen verwijs ik je naar: Centraal Fototas Topic - Deeltje 4
Class 4 minimaal, hoe hoger, hoe makkelijker de camera de foto's weg schrijft (zeker in een burst). Daarnaast kunnen snellere kaartjes ook sneller op de pc gezet worden, als je gebruik maakt van een reader.
Ik heb exact het zelfde schermpje op mn D3000 en D5000, en ik ben er tevreden over. Ja je pc laat het beter zien, maar voor een indicatie is het voldoende. Moet zeggen, de schermpjes van de D300 en D3 serie is vele male beter! Meer pixels levert ook een scherper beeld op in liveview en playback.
ik heb zelf de D3100 met kit lens AF-S Nikkor 18-105 mm DX VR gekocht en probeer nu een tweedehans standaard lensje AF-S 18-55mm DX VR bij te kopen. Vedere heb in de volgende tas bij BOL gekocht, Case Logic SLRC-202 Middelgrote SLR Cameratas - Zwart, koste € 40,00 euro vind het een top tasje de camera hangt via de boven zijde in een rubber hangmatje vrij in de tas en bijde zij kanten kunne nog twee lenzen in of iets anders en de onderkant is van harder rubber waterdicht en kan bij vallen een klap opvangen. Geheugen kaart heb ik zelf twee X Kingston Securedigital Memory 8 GB Ultimate Flash Geheugenkaart G2 - Class 6, ik heb gelezen dat je minimaal class 6 moest nemen. verder heb je diverse andere zetjes met twee lenzen is vaak geodkoper als los kopen.
Veder ben ik ht eens met wat Fider zegt over lens wisselen en de 18-105 lens