Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:05

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:28:
Hoi,

Na een lang weekend stoeien met de handleiding van Zep heb ik nu Smartreader, newcs, Mediaportal aan het werk met twee kaarten. Werkt op Windows 7 64-bit, had wel een nieuwe versie van MDAPIFilter nodig, anders werkte het niet ...

Echter is er nog 1 probleem waar ik nog niet uit ben. Als ik de computer opstart nadat deze helemaal uit heeft gestaan, dan wil NewCS 1.65 de Irdeto card niet detecteren. Pas als ik de Smartreader er even uithaal en weer connect doet ie het weer :-(, wat uiteraard onhandig is. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Edit: Ik heb al geprobeerd om met devcon de COM poort te disabelen (5sec wachten) en weer te enabelen (5 sec wachten) tijdens opstarten van windows, gevolgd door het starten van NewCS. Resultaat is dat het soms nu wel goed gaat, maar niet altijd, wil dit graag stabiel hebben.

@Gamerkoe, probleem met timeshiften heb ik ook gehad, probeer eens in de settings van Media Portal Tv Server bij general de prioriteit op real-time te zetten, bij mij hielp dat. Ook kan je bij timeshifting setting aangeven hoelang er gewacht moet worden, ik weet nog dat ik ook met die instelling heb zitten proberen.
Ik zal het nog maar eens posten: je hebt helemaal geen mdapifilter pakketten nodig.
Als je gewoon de laatste acamd (0620) neemt, daarvan de file MDAPIFilter.ax in "c:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server" plaatst en dan het volgende doet in een command prompt:
cd "c:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server"
regsvr32 MDAPIFilter.ax
Dan werkt het.
NewCS onder Windows7 heeft inderdaad problemen met initialiseren met een smargo, je kan mijn Oscam pakketje eens proberen dat ik hier ook gepost heb. Ter vervanging van NewCS.
@Gamerkoe Zie voor het timeshift probleem hier.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:35
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de volgende handleiding?
eXisTa's BLOG: AnySee E30C/TC i.c.m. MediaPortal
Bij mij klopt het voolgende stukje niet:

Er is nu een mapje gegenereerd in C:\program files\team media portal\tv server\mdplugins\AnySee BDA DVB ****** (afhankelijk van het type tuner)".
Bij mij word die map niet aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chimera2 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:58:

Er is nu een mapje gegenereerd in C:\program files\team media portal\tv server\mdplugins\AnySee BDA DVB ****** (afhankelijk van het type tuner)".
maar, is bij het registreren van de mdapifilter wel het mapje mdplugins verschenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Sa1 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:42:
[...]
maar, is bij het registreren van de mdapifilter wel het mapje mdplugins verschenen?
Nee dat niet en dat is denk juist het probleem :S
Maar ik voer toch echt de handleiding op de juiste volgorde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Noem eens de exacte stap die je uitvoert om het MDAPIFilter te registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chimera2 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:58:

Registreren van mdapi op die manier zou in principe wel moeten werken, maar verder is die handleiding aardig verouderd aangezien acamd nu ook directe anysee ondersteuning heeft. Feitelijk zitten alle benodigde bestanden (mdapi en acamd) in de acamd package. Zie ook de post van gjs hierboven en onderstaande van powermarcel10 die met eenzelfde setup draait:

powermarcel10 in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Nielson schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:10:
[...]
Registreren van mdapi op die manier zou in principe wel moeten werken, maar verder is die handleiding aardig verouderd aangezien acamd nu ook directe anysee ondersteuning heeft. Feitelijk zitten alle benodigde bestanden (mdapi en acamd) in de acamd package. Zie ook de post van gjs hierboven en onderstaande van powermarcel10 die met eenzelfde setup draait:

MDAPIfilter-Register.cmd kan ik niet vinden ( oke instal filter.cmd wel ) maar de map word nog steeds niet aangemaakt. Doe ik nou iets fout?

[ Voor 10% gewijzigd door chimera2 op 24-03-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chimera2 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:13:
[...]

MDAPIfilter-Register.cmd kan ik niet vinden ( oke instal filter.cmd wel ) maar de map word nog steeds niet aangemaakt. Doe ik nou iets fout?
Vast en zeker, maar de vraag is wat :d, ik heb het sinds kort ook aan de gang (met behulp van powermarcel waarvoor dank!).

Je hebt mediaportal geinstalleerd, anysee geinstalleerd (bij voorkeur 1.2.8a drivers en CNO uitgeschakeld). Dan met mediaportal scannen naar kanalen, timeshiften op Ned1.

het zip bestandje van acamd uitpakken in team mediaportal\tv service en via de commandprompt (cmd) hier naar toe gaan, regsrv32 mdapifilter.ax (of c:\windows\syswow64\regsvr32.exe als je een 64bit systeem hebt). Als je dat gedaaan hebt dan moet het mdplugin folder aangemaakt worden.

Dan weer even kanalen zoeken en timeshiften op ned 1, dan MOET die map er komen. Anders gaat er gewoon echt iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Sa1 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:08:
[...]
Vast en zeker, maar de vraag is wat :d, ik heb het sinds kort ook aan de gang (met behulp van powermarcel waarvoor dank!).

Je hebt mediaportal geinstalleerd, anysee geinstalleerd (bij voorkeur 1.2.8a drivers en CNO uitgeschakeld). Dan met mediaportal scannen naar kanalen, timeshiften op Ned1.

het zip bestandje van acamd uitpakken in team mediaportal\tv service en via de commandprompt (cmd) hier naar toe gaan, regsrv32 mdapifilter.ax (of c:\windows\syswow64\regsvr32.exe als je een 64bit systeem hebt). Als je dat gedaaan hebt dan moet het mdplugin folder aangemaakt worden.

Dan weer even kanalen zoeken en timeshiften op ned 1, dan MOET die map er komen. Anders gaat er gewoon echt iets mis.
Heb je voor mij misschien de bestandjes? Misschien zit het daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt in eerste instantie alleen mdapifilter.ax nodig, en die vind je oa in de acamd package. Regsvr32.exe is gewoon een standaard onderdeel van windows. Start voor de zekerheid de pc ook even een keer opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb de OSCam van GJS eens geprobeerd, deze lijkt het wel te doen in de server bij manual control, maar niet in mediaportal (en lijkt idd wel goed op te starten vanaf koude boot). Dan krijg ik de welbekende tsbuffer melding. Heb ook geprobeerd debug options graph reset te doen. Helpt niet. Unregisteren van MDAPI en de boel opnieuw intstellen wil ook niet helpen.

Wat wel vreemd was is dat Mediaportal server manual control ook melde dat ie aan het timeshiften was en niet scrambled als ik helemaal geen NewCS of OSCam had draaien, zelfs als ik de smartcard reader eruit haalde melde de server nog dat alles goed werkte.

Nog eens uninstall van MDAPI gedaan, bij kaarten CAM enabled uitgezet (had ik vorige keer niet gedaan) en het stappenplan weer helemaal uitgevoerd. Nu werkt op server manual control weer zoals je zou verwachten. Echter met OSCam doet ie het via manual control wel, maar via MediaPortal niet. Met NewCS doet MediaPortal het wel.

Edit: moet cardconf nog aangepast worden voor OSCam of gebruikt die hetzelfde protocol als NewCS?

Bijgevoegd ook de OSCam logfiles, misschien heeft 1 van jullie nog een idee?
http://dl.dropbox.com/u/15651852/oscam.log
http://dl.dropbox.com/u/15651852/oscamuser.log

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:00
Net ziggo over de vloer gehad. Ze hadden me afgesloten omdat ik teveel storing op de lijn produceerde. Na controle bleek dit de Anysee te zijn. Zodra de lijn daar uit getrokken werd werd de lijn weer mooi vlak. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rewind. schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:08:
Net ziggo over de vloer gehad. Ze hadden me afgesloten omdat ik teveel storing op de lijn produceerde. Na controle bleek dit de Anysee te zijn. Zodra de lijn daar uit getrokken werd werd de lijn weer mooi vlak. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad?
nee, k heb der 2 draaien en heb hier nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Tenzij die tuner de kabel kortsluit lijkt het me ook erg sterk dat het iets met het signaal kan doen. Denk dat Ziggo gewoon niet zo blij is met de Anysee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
ik zag het zelf gebeuren op zijn uitleesapparaat. Door de uitgang ook aan te sluiten (doorlus naar tv) werden de echte pieken al wel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
nou de map is aangemaakt en dan ? ik las ergens dat je die splug niet meer hoefde/ moest gebruiken maar hoe dan verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie de posts van powermarcel10 waar ik eerder naar linkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Nielson schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:44:
Zie de posts van powermarcel10 waar ik eerder naar linkte.
TNx het is eindelijk gelukt. :) EN je mag best weten dat hij al bijna een paar keer buiten heeft gelegen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Sinds enige tijd ben ik in bezit van een Anysee E30 TC. Deze gekocht als vervanger voor een DE FloppyDTV. Ik wilde graag iets flexibelers dan een FireWire aansluiting.

Het installeren ging goed, de laatste drivers (+software) gedownload en geïnstalleerd. Met WMC (Windows 7, 64 bit) gezocht en alle zenders gevonden. Ze staan netjes op de goede volgorde, ideaal. So far so good.

Echter heb ik een probleem. Na een bepaalde tijd tv kijken (ca. 1 uur schat ik) bevriest het beeld en komt WMC met de melding "de huidige service is gecodeerd". WMC opnieuw opstarten helpt niet. In de Anysee software (wat een brak product) heb ik wel beeld. Wanneer de computer opnieuw wordt opgestart werkt het weer netjes in WMC.

Ik heb de drivers al een aantal keer geüpdate, echter zonder het gewenste effect.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
Is dat niet een bepaalde energie besparingsoptie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
Marc_K84 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 08:57:
Ik heb de drivers al een aantal keer geüpdate, echter zonder het gewenste effect. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
De E30 Plus hier heeft er ook wel eens last van, op onregelmatige tijden. Soms 2x op een dag en dan een week niet. Even WMC afsluiten en weer opstarten werkt hier goed, daarna blijft het meestal weg. De pc rebooten doe ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:20

HaTe

haat niet

Hebben meer mensen problemen met MC2XML, dat die geen nieuwe EPG gegevens op kan halen? Ik kan wel forceren, maar de nieuwste gegevens zijn 3 dagen oud.
Gelukkig werkt DVB-EPG ook nog, maar daar heten sommige programma's net wat anders, waardoor niet alles wordt opgenomen :( (denk aan NL 123, waar er bij DVB de oproep achter staat)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

MC2XML heeft vandaag weer gids gegevens opgehaald gelukkig :)

En For The Record 1.6.0.0 RC1 is verkrijgbaar voor donateurs.

[ Voor 21% gewijzigd door HaTe op 29-03-2011 17:49 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:14:
Hoi,

Ik heb de OSCam van GJS eens geprobeerd, deze lijkt het wel te doen in de server bij manual control, maar niet in mediaportal (en lijkt idd wel goed op te starten vanaf koude boot). Dan krijg ik de welbekende tsbuffer melding. Heb ook geprobeerd debug options graph reset te doen. Helpt niet. Unregisteren van MDAPI en de boel opnieuw intstellen wil ook niet helpen.

Wat wel vreemd was is dat Mediaportal server manual control ook melde dat ie aan het timeshiften was en niet scrambled als ik helemaal geen NewCS of OSCam had draaien, zelfs als ik de smartcard reader eruit haalde melde de server nog dat alles goed werkte.

Nog eens uninstall van MDAPI gedaan, bij kaarten CAM enabled uitgezet (had ik vorige keer niet gedaan) en het stappenplan weer helemaal uitgevoerd. Nu werkt op server manual control weer zoals je zou verwachten. Echter met OSCam doet ie het via manual control wel, maar via MediaPortal niet. Met NewCS doet MediaPortal het wel.

Edit: moet cardconf nog aangepast worden voor OSCam of gebruikt die hetzelfde protocol als NewCS?

Bijgevoegd ook de OSCam logfiles, misschien heeft 1 van jullie nog een idee?
http://dl.dropbox.com/u/15651852/oscam.log
http://dl.dropbox.com/u/15651852/oscamuser.log
Je kan dezelfde cardclient.conf gebruiken. Oscam is voor dit doel zo geconfigureerd dat hij via het newcamd protocol praat net als newcs. Ik gebruik de volgende regel:
newcamd2:127.0.0.1:15050:1/0604/ffff:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E

Uit de logs kan ik weinig halen, alleen dat ik 1580 ms wel een erg slechte score vind voor een ecm request, dat zal eerder iets van 200ms moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 21:27
Hoi, ik heb dit: The Zep Man: Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC
gelezen. Dit werkt bij Mediaportal, maar heeft ook al iemand dit geprobeerd met Windows Media Center?

Ik heb op de groene knop geleerd dat je ook kunt werken met Mystique Cabix kaarten. Die staan niet in het overzicht van pagina 1 van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bizzy schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:23:
Ik heb op de groene knop geleerd dat je ook kunt werken met Mystique Cabix kaarten.
Klopt, in principe kun je elke kaart gebruiken waar bda drivers voor beschikbaar zijn.
Die staan niet in het overzicht van pagina 1 van dit topic.
Indirect wel, aangezien deze kaart in principe gewoon de KNC One TV-Station DVB-C is met een ander naampje.
Hoi, ik heb dit: The Zep Man: Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC
gelezen. Dit werkt bij Mediaportal, maar heeft ook al iemand dit geprobeerd met Windows Media Center?
Media Center ondersteunt standaard geen DVB-C, dus daar krijg je het alleen mee aan de praat via een omweg. Zo hebben bv de makers van de Floppy/FireDTV en de Anysee speciale drivers/apps ontwikkeld die Windows een virtuele DVB-T (of S?) kaart met FTA zenders voorschotelen. Ditzelfde kun je (ook met andere kaarten) doen mbv DVBLogic TV Source software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzy
[...]
Media Center ondersteunt standaard geen DVB-C, dus daar krijg je het alleen mee aan de praat via een omweg. Zo hebben bv de makers van de Floppy/FireDTV en de Anysee speciale drivers/apps ontwikkeld die Windows een virtuele DVB-T (of S?) kaart met FTA zenders voorschotelen. Ditzelfde kun je (ook met andere kaarten) doen mbv DVBLogic TV Source software.
Hoi Nielson,

Is er al iemand die dit zo draaien heeft Dus 2 DVB-C kaarten met een Phoenix smartcard onder WMC?
En kan ik hier ergens vinden hoe ik dat precies voor elkaar zou kunnen krijgen?

Bedankt ook voor de overige antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Je zoekt DVBLink TV Source denk ik: http://www.dvblogic.com/Product/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzy
Dat lukt me nog wel ;) Wil je beweren dat ik verder alleen de 2 DVB-C kaarten erin hoe te stoppen vervolgens de Smartcard reader erin, Windows 7 clean install, TV source installeren en klaar? Ik vermoed dat er nog wel het een en ander meer moet gebeuren, maar wat of wat is het verschil in wat er verder moet gebeuren tussen Media Portal en WMC?

Nogmaals de vraag: Heeft iemand dit op deze wijze draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 15:38

RgR

Bizzy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:48:
[...]

Dat lukt me nog wel ;) Wil je beweren dat ik verder alleen de 2 DVB-C kaarten erin hoe te stoppen vervolgens de Smartcard reader erin, Windows 7 clean install, TV source installeren en klaar? Ik vermoed dat er nog wel het een en ander meer moet gebeuren, maar wat of wat is het verschil in wat er verder moet gebeuren tussen Media Portal en WMC?

Nogmaals de vraag: Heeft iemand dit op deze wijze draaien?
Ik heb dit draaien onder Win7 Media Center, met behulp van TVSource. Mijn setup:

Hardware:
- 3x Terratec Cinergy C PCI HD tuners
- Smargo Smartreader Plus USB met daarin een Ziggo Smartcard

Software:
- Win 7
- NewCS (of OSCAM)
- DVBLogic TVSource
- ACAMD plugin.

Het verschil met de handleiding van The Zep Man is oa dat het niet nodig is om de MDAPI-filter te registreren. Je hoeft alleen maar de ACAMD-plugin te kopieren naar de PLUGIN-directories van al je tuners. TVSource maakt deze directories zelf al aan (uit mijn hoofd: C:\ProgramFiles\DVBLink\TVSource\Sources\Tuner1\Plugins, C:\ProgramFiles\DVBLink\TVSource\Sources\Tuner2\Plugins, enzovoorts).

Zorg dat elke tuner een andere gebruikersnaam en wachtwoord in cardclient.conf heeft (en dat deze ook geconfigureerd zijn in NewCS of OSCAM). Je kan voor het grootste gedeelte de handleiding van de Zep Man volgen voor het installeren en configureren van NewCS en ACAMD enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzy
Hoi RgR,

Dank je dit is het antwoord wat ik hoopte te krijgen. Zal helaas nog even duren om dit zelf zo in elkaar te zetten vanwege andere klussen die belangrijker zijn. Maar nu weet ik wel dat het onder WMC ook moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik heb een mediacenter pc en gebruik de anysee samen met wmc. Heb een abbo bij ziggo. Heeft maanden goed gewerkt maar sinds kort zijn de zenders behalve nl1 versleuteld. Heb anysee opnieuw geïnstalleerd met de laatste drivers maar niets helpt. Iemand enig idee? Heeft ziggo misschien de boel op slot gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michielvz schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:54:
Ik heb een mediacenter pc en gebruik de anysee samen met wmc. Heb een abbo bij ziggo. Heeft maanden goed gewerkt maar sinds kort zijn de zenders behalve nl1 versleuteld. Heb anysee opnieuw geïnstalleerd met de laatste drivers maar niets helpt. Iemand enig idee? Heeft ziggo misschien de boel op slot gegooid?
Denk je niet dat er dan meer mensen zouden gaan klagen? Nee, ziggo heeft het niet op slot gegooid, bij mij werkt het immers ook nog steeds.

Haal je smartcard der is uit en stop hem der opnieuw in, misschien is der iets van stof ofzo tussen de reader en de smartcard gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik heb de kaart er al een aantal keren opnieuw ingestopt. Zelfs de kaart van mijn andere tv geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik ben nu al dagen aan het zoeken een aan het proberen maar krijg het niet aan de praat.

Ik heb een Anysee e30tc plus in combinatie met het Ziggo netwerk op een AMD Brazos bordje met Win 7 32bits. Ik heb de 1.29z versie van de Anysee software geïnstalleerd.

Wat ik kan: met de Anysee viewer bijna alle kanalen (zo niet alle) kijken als die niet vastloopt. Ook in WMC kan ik veel kanalen, ook niet FTA gewoon zien. In Media Portal krijg ik echter alleen de FTA kanalen te zien. Ik denk dat de kanalen in WMC liggen aan een niet up to date transponder lijst. Waarom ik niets zie in Media Portal weet ik niet.

Wat ik wil: het liefst XBMC met de Media Portal plugin zodat ik TV én films én de rest kan kijken in het heerlijke XBMC. Als dat niet kan: TV kijken in Media Portal en XBMC gebruiken voor films en andere media.

Ik heb het al met de guide van de Zepman geprobeerd, maar via ACAMD werkt het bij mij blijkbaar niet, hij maakt geen map aan met de plugin naam.

Het frustrerende is dat het onder Windows Media Center eigenlijk gewoon werkt, op een beetje rare kanaal indeling en wat missende zenders na (waarschijnlijk die transponder list). Maar WMC is voor mij gewoon ruk om mijn films en muziek mee af te spelen. XBMC werkt daar gewoon veel mooier mee, ook met de afstandsbediening maar daar kan ik dus geen live tv op kijken. Via Media Portal moet dat wel kunnen maar daar krijg ik dus alleen de FTA kanalen (en misschien soms een andere).

Kan iemand me hierbij helpen of misschien verwijzen naar een guide die wél werkt voor de Anysee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:00:
Ok, ik ben nu al dagen aan het zoeken een aan het proberen maar krijg het niet aan de praat.

Ik heb een Anysee e30tc plus in combinatie met het Ziggo netwerk op een AMD Brazos bordje met Win 7 32bits. Ik heb de 1.29z versie van de Anysee software geïnstalleerd.

Wat ik kan: met de Anysee viewer bijna alle kanalen (zo niet alle) kijken als die niet vastloopt. Ook in WMC kan ik veel kanalen, ook niet FTA gewoon zien. In Media Portal krijg ik echter alleen de FTA kanalen te zien. Ik denk dat de kanalen in WMC liggen aan een niet up to date transponder lijst. Waarom ik niets zie in Media Portal weet ik niet.

Wat ik wil: het liefst XBMC met de Media Portal plugin zodat ik TV én films én de rest kan kijken in het heerlijke XBMC. Als dat niet kan: TV kijken in Media Portal en XBMC gebruiken voor films en andere media.

Ik heb het al met de guide van de Zepman geprobeerd, maar via ACAMD werkt het bij mij blijkbaar niet, hij maakt geen map aan met de plugin naam.

Het frustrerende is dat het onder Windows Media Center eigenlijk gewoon werkt, op een beetje rare kanaal indeling en wat missende zenders na (waarschijnlijk die transponder list). Maar WMC is voor mij gewoon ruk om mijn films en muziek mee af te spelen. XBMC werkt daar gewoon veel mooier mee, ook met de afstandsbediening maar daar kan ik dus geen live tv op kijken. Via Media Portal moet dat wel kunnen maar daar krijg ik dus alleen de FTA kanalen (en misschien soms een andere).

Kan iemand me hierbij helpen of misschien verwijzen naar een guide die wél werkt voor de Anysee?
vind het een mooi verhaal hor, maar hoeveel heb je zelf al uitgezocht?

XBMC is het mogelijk om tegenwoordig tv mee te kijken.
MP kun je keurig je films e.d. mee kijken, en ziet er zelfs uit als XBMC icm StreamedMP, je hebt alleen ACAMD nodig om je gecodeerde zenders te kijken.
Windows zelf kun je met media browser ook keurig je films bekijken via een mooie interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:10:
[...]

XBMC is het mogelijk om tegenwoordig tv mee te kijken.
MP kun je keurig je films e.d. mee kijken, en ziet er zelfs uit als XBMC icm StreamedMP, je hebt alleen ACAMD nodig om je gecodeerde zenders te kijken.
Windows zelf kun je met media browser ook keurig je films bekijken via een mooie interface.
Sorry hoor Sa1 maar, ik ben er dagen mee bezig geweest. Elke guide zegt wat anders en er is geen die fatsoenlijk werkt. De guide van Zep is ook een cardreader voor nodig die ik niet heb en die, volgens sommigen, ook niet nodig is. Tot slot heb ik nog iets gelezen over de Splug.dll, maar bizar genoeg staat er dan gewoon "download Splug.dll" en alles werkt! Niet met welk programma, hoe de dll geïnstalleerd wordt of waar, noppes (op 3 verschillende sites).

Als jij live tv gewoon goed werkend hebt gekregen onder XBMC dan hoor ik graag hoe je dat hebt gedaan. Ik heb vanalles en nog wat geprobeerd met dat acamd, maar hij maakt bij mij geen plugins directory aan. En hoe ik acamd aan de praat krijg met XBMC zonder MediaPortal daar heb ik zelfs niet eens over gehoord.

Media Portal is op zich prima, zelfs qua interface maar het werkt gewoon niet zo lekker als XBMC vooral wat betreft media herkenning. En de interface van WMC + media herkenning daar ben ik het gewoon niet met je eens, die vind ik niet lekker werken en de media herkenning (auto imdb search, etc.) is er eigenlijk niet.

Het kan lijken alsof ik niets heb uitgezocht, maar dat is niet zo. Volgens mij is het zelfs zo dat iemand die niet in "het wereldje" zit dit gewoon niet binnen enkele weken proberen aan de praat krijgt. Het enige wat out of the box werkt is potverdrie Windows Media Center!

Ik kan normaal redelijk overweg met Google, maar dit gaat mijn kunnen te boven. En als iemand dan ook nog meteen aanneemt dat je maar gewoon meteen alles op het forum neerplempt is je avond wel helemaal klaar :( Echt frustrerend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan mensen met een DVB-C kaart bij Ziggo of Caiway:

Kan iemand een .ts capture file maken die ik kan gebruiken voor beeldvergelijking met het DVB-C signaal van Glashart Media. Het liefst van Nederland 2 (Nieuwsuur) of straks vanaf 23:00 op Nederland 1 (P&W) omdat die later nog herhaald worden zodat ik dezelfde frames kan vergelijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:50:
[...]

Media Portal is op zich prima, zelfs qua interface maar het werkt gewoon niet zo lekker als XBMC vooral wat betreft media herkenning. En de interface van WMC + media herkenning daar ben ik het gewoon niet met je eens, die vind ik niet lekker werken en de media herkenning (auto imdb search, etc.) is er eigenlijk niet.
Je luistert niet goed naar Sa1; hij heeft het over Media Browser. Die heeft wel degelijk automatisch download van covers, IMDB integratie etc.
http://www.mediabrowser.tv/
bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediabrowser.tv/images/i04.jpg?1302072734
Afbeeldingslocatie: http://www.mediabrowser.tv/images/i02.jpg?1302072734

[ Voor 4% gewijzigd door .Johnny op 06-04-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry hoor Sa1 maar, ik ben er dagen mee bezig geweest. Elke guide zegt wat anders en er is geen die fatsoenlijk werkt.
Niet elke configuratie is exact hetzelfde, dus er is niet voor alles een exacte guide. Het is handiger om de globale werking door te hebben en zo verschillende stukjes van de beschikbare guides zelf toe te passen op je eigen situatie.
De guide van Zep is ook een cardreader voor nodig die ik niet heb en die, volgens sommigen, ook niet nodig is. Tot slot heb ik nog iets gelezen over de Splug.dll, maar bizar genoeg staat er dan gewoon "download Splug.dll" en alles werkt! Niet met welk programma, hoe de dll geïnstalleerd wordt of waar, noppes (op 3 verschillende sites).
De anysee kon in het begin buiten mediacenter (en de cno app) om alleen als simpele tv-kaart aangesproken worden, vandaar de extra cardreader. Later zijn daar wat workarounds voor gekomen zoals de splug.dll. Momenteel kan acamd echter de cardreader van de anysee rechtstreeks aanspreken dus is dat ws de handigste oplossing.
Als jij live tv gewoon goed werkend hebt gekregen onder XBMC dan hoor ik graag hoe je dat hebt gedaan. Ik heb vanalles en nog wat geprobeerd met dat acamd, maar hij maakt bij mij geen plugins directory aan.
Dat is dus een probleem met het mdapifilter, niet met acamd zelf. Eerst het filter werkend krijgen en dan pas kun je naar de volgende stap, acamd configureren.
En hoe ik acamd aan de praat krijg met XBMC zonder MediaPortal daar heb ik zelfs niet eens over gehoord.
Dat is afhankelijk van welke software je gebruikt om de tv-kaart aan te sturen. Mediaportal of xbmc zijn in dezen in feite alleen clients, het aansturen van de tv-kaart, signaal decrypten (mbv mdapi/acamd), opnemen/time shift en eventueel streamen van de live-tv wordt gedaan door de tv-server. Bij mediaportal wordt logischerwijs vaak de mediaportal tv-server gebruikt, maar met een extra plugin in mediaportal kun je bv ook de For the Record tv-server gebruiken. Zo zijn er van xmbc ook aangepaste builds beschikbaar waardoor je deze kan gebruiken icm de mediaportal of for the record tv-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:23
[...]

Als jij live tv gewoon goed werkend hebt gekregen onder XBMC dan hoor ik graag hoe je dat hebt gedaan. Ik heb vanalles en nog wat geprobeerd met dat acamd, maar hij maakt bij mij geen plugins directory aan. En hoe ik acamd aan de praat krijg met XBMC zonder MediaPortal daar heb ik zelfs niet eens over gehoord.
Je bedoelt dat als je het MDAPI filter aan het installeren bent dat er dan geen MDPlugins directory aangemaakt wordt? Ik had hetzelfde probleem en heb uiteindelijk gewoon zelf voor het installeren een lege directory met die naam aangemaakt in de MediaPortal TV Server directory. Als je dan MDAPI-filter-Register.cmd draait als administrator ging het bij mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Johnny schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:28:
[...]

Je luistert niet goed naar Sa1; hij heeft het over Media Browser. Die heeft wel degelijk automatisch download van covers, IMDB integratie etc.
http://www.mediabrowser.tv/
bijvoorbeeld:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als jij me kunt laten zien waar Sa1 Media Browser noemt? :D

Maar bedankt voor de naam, ik zal daar ook eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:18:
[...]
Niet elke configuratie is exact hetzelfde, dus er is niet voor alles een exacte guide. Het is handiger om de globale werking door te hebben en zo verschillende stukjes van de beschikbare guides zelf toe te passen op je eigen situatie.
[...]
De anysee kon in het begin buiten mediacenter (en de cno app) om alleen als simpele tv-kaart aangesproken worden, vandaar de extra cardreader. Later zijn daar wat workarounds voor gekomen zoals de splug.dll. Momenteel kan acamd echter de cardreader van de anysee rechtstreeks aanspreken dus is dat ws de handigste oplossing.
[...]
Ik heb het inmiddels, soort van, werkend via de splug optie. Waarschijnlijk moet ik alleen de codecs/etc nog tweaken want ik krijg bij veel dingen geen beeld/signaal en ook bij films wordt vaak aangegeven dat het niet kan worden afgespeeld. Maar goed, dat is niet onoplosbaar.
Dat is dus een probleem met het mdapifilter, niet met acamd zelf. Eerst het filter werkend krijgen en dan pas kun je naar de volgende stap, acamd configureren.
[...]
Dat is afhankelijk van welke software je gebruikt om de tv-kaart aan te sturen. Mediaportal of xbmc zijn in dezen in feite alleen clients, het aansturen van de tv-kaart, signaal decrypten (mbv mdapi/acamd), opnemen/time shift en eventueel streamen van de live-tv wordt gedaan door de tv-server. Bij mediaportal wordt logischerwijs vaak de mediaportal tv-server gebruikt, maar met een extra plugin in mediaportal kun je bv ook de For the Record tv-server gebruiken. Zo zijn er van xmbc ook aangepaste builds beschikbaar waardoor je deze kan gebruiken icm de mediaportal of for the record tv-server.
Ik ga eens kijken naar die pre-built versie van xbmc met ingebouwde tv server. Deze heb ik dus gewoon nog nooit gevonden. Als je zoekt op xbmc en live tv support kom je heel veel dingen tegen, maar weinig downloads of andere dingen om te testen.

4the record hoor ik goede verhalen over. Misschien dat het iets sneller gaat met zappen daarin?

Bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:30:
[...]
Ik ga eens kijken naar die pre-built versie van xbmc met ingebouwde tv server.
Klein detail, maar de tv-server is dus niet ingebouwd maar de clients om naar één van de genoemde tv-servers te verbinden.
4the record hoor ik goede verhalen over. Misschien dat het iets sneller gaat met zappen daarin?
Gebruik 4tR zelf nu ook al een poosje en ben er erg tevreden over, zappen gaat niet supersnel maar voldoet. Kijk ook niet zoveel live-tv maar vooral opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Zappen in de nieuwe 1.6RC gaat al wel sneller volgens mij. Helaas is die niet openbaar :)
Kanalen schakelen duurt 3 seconden bij mij ongeveer.

[ Voor 23% gewijzigd door HaTe op 07-04-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:40
Iemand enig idee of de nieuwe 4TR ook teletext aan boord heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Won't make it into this version I'm afraid, we really want to get an RC out the door soon, to be followed by a public release. After that, it's back on the list...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:24:
[...]

Als jij me kunt laten zien waar Sa1 Media Browser noemt? :D
hallo luiwammes. Als je zelfs daar te lui voor bent vraag ik me af of je inderdaad zelf wel wat hebt uitgezocht of het na 1 of 2 google opdrachtjes wel welletjes vond. Je quote notabene zelf Sa1 die media browser noemt.
Sa1 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:10:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand met een DVB-C kaart die mij wil helpen aan een Transport Stream Capture file van Ziggo? Zou diegene contact willen opnemen via DM? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:30:
[...]

Ik heb het inmiddels, soort van, werkend via de splug optie. Waarschijnlijk moet ik alleen de codecs/etc nog tweaken want ik krijg bij veel dingen geen beeld/signaal en ook bij films wordt vaak aangegeven dat het niet kan worden afgespeeld. Maar goed, dat is niet onoplosbaar.

[...]

Ik ga eens kijken naar die pre-built versie van xbmc met ingebouwde tv server. Deze heb ik dus gewoon nog nooit gevonden. Als je zoekt op xbmc en live tv support kom je heel veel dingen tegen, maar weinig downloads of andere dingen om te testen.

Bedankt voor de link!
nadeel van Splug is inderdaad het trage zappen, maar daarom heeft ACAMD tegenwoordig ook support voor de internal CAM van de Anysee. Zappen gaat hier gewoon met 1 a 2 sec.

Voor je codecs, een goede voor Mediaportal is SAF 5.00, recentelijk is de final hiervan uitgekomen. Als je dit even op google zoekt en naar de eerste pagina van de gevonden thread gaat dan zie ook nog is hoe je het in moet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Johnny schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:36:
[...]

hallo luiwammes. Als je zelfs daar te lui voor bent vraag ik me af of je inderdaad zelf wel wat hebt uitgezocht of het na 1 of 2 google opdrachtjes wel welletjes vond. Je quote notabene zelf Sa1 die media browser noemt.

[...]
Dat heb ik eigenlijk gelezen als de media browser van Windows MC, niet aan gedacht dat er iets anders was met zo'n naam.

Maar serieus: luiwammes? :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:26:
[...]
nadeel van Splug is inderdaad het trage zappen, maar daarom heeft ACAMD tegenwoordig ook support voor de internal CAM van de Anysee. Zappen gaat hier gewoon met 1 a 2 sec.

Voor je codecs, een goede voor Mediaportal is SAF 5.00, recentelijk is de final hiervan uitgekomen. Als je dit even op google zoekt en naar de eerste pagina van de gevonden thread gaat dan zie ook nog is hoe je het in moet stellen.
Ah kijk, ik wist niet dat het trage zappen kwam door splug. Ik dacht dat het een of andere foute video codec was. Maar goed, gewoon built in acamd support voor de anysee gebruiken dus (dat heb ik nu volgens mij aan de praat, maar die splug staat er ook nog... maar even verwijderen).

Ik ga die nieuwe SAF (ffdshow dinges?) proberen. Heb nu de 4.0 gedownload, maar deze schijnt stabieler te zijn...

Ik ga eerst nog even rondneuzen voor XBMC i.c.m. 4the record. Áls ik dat aan de praat krijg werkt het volgens mij nog iets gelikter dan MP. Maar goed: ik heb nu wel bijna elk programma voor PVR/HTPC er op. Allemaal maar eens proberen en dan format + de beste opnieuw installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC heeft CI+ aangekondigd. Dit gaat per 26 april beschikbaar komen. Is het mogelijk om ala Ziggo met Anysee mijn Media Center PC van digitale televisie van UPC te voorzien? Dan met name om programma's digitaal op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
Lijkt mij niet. Immers, bij UPC is het encryptie systeem nu ook gesloten. Waarom zou dat straks anders zijn? CI+ is juist bij uitstek geschikt om gesloten te houden, behalve dan voor apparaten die CI+ ondersteunen (gecertificeerd zijn)....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien begrijp ik het niet helemaal maar Ziggo gebruikt ook CI+? Daar kun je met een Anysee tuner digitale TV in je Media Center krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
CI+ heeft niks met een Anysee te maken. Anysee gebruikt een softcam voor decryptie. Lees de posts van Archie eerder in dit topic.

ArChie in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

UPC gebruikt videoguard ipv irdeto, waarbij alles geloof ik geregistreerd moet zijn (smartcard, decoder, etc) dus ik denk niet dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:46:
Misschien begrijp ik het niet helemaal maar Ziggo gebruikt ook CI+? Daar kun je met een Anysee tuner digitale TV in je Media Center krijgen..
Het is niet dankzij CI+ dat je Ziggo op een htpc kunt gebruiken, eerder ondanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dank voor de uitleg. Jammer dat UPC hier zo moeilijk over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Na veel proberen is het mij en een ICTér niet gelukt om Digitale Kabel TV op de pc werkend te krijgen i.c.m. mediaportal. We hebben dit systeem al +- een jaar. Dus mijn vraag of iemand ons hierbij kan helpen en woonzaam is in Noord-Holland?

Via het internet heb ik al de nodige tips gekregen maar helaas ben ik er nog niet uitgekomen. Het gaat om het volgende systeem:

TechnoTrend TT-Budget C1501
Smargo Card Reader
Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
AMD Athlon II X2 240e
Sapphire Radeon HD2600XT,

Ziggo Smartcard
Windows 7

Wie heeft er ervaring met deze onderdelen en zou mij op weg kunnen helpen, desnoods kom ik langs met het mediacenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bekende naam uit het vorige deel, maar je hebt 't dus nog steeds niet werkend? Woon niet echt in de buurt, maar wil je er best per dm/mail via een soort van stap-voor-stap methode mee proberen te helpen, als het kan vanaf een schone windows installatie om oude problemen uit te sluiten. Draai zelf iig alweer een poos probleemloos met een sterk vergelijkbare setup met als software mediaportal en 4therecord tv-server.

[ Voor 14% gewijzigd door Nielson op 27-04-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Nielson schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:21:
Bekende naam uit het vorige deel, maar je hebt 't dus nog steeds niet werkend? Woon niet echt in de buurt, maar wil je er best per dm/mail via een soort van stap-voor-stap methode mee proberen te helpen, als het kan vanaf een schone windows installatie om oude problemen uit te sluiten. Draai zelf iig alweer een poos probleemloos met een sterk vergelijkbare setup met als software mediaportal en 4therecord tv-server.
Ook een bekende naam voor mij inderdaad. Maar nog steeds niet werkend nee... Ik begin zelf mijn HD2600XT te verdenken, welke nog niet uitgesloten heb.

Maar op dit moment zit heeft de mediacenter een schone windows 7 installatie, waar sindskort Mediaportal op geïnstalleerd is en ander bijbehorende software. Of dient dit alsnog opnieuw geinstalleerd te worden?

Kunnen mbv PM's ons e-mail wisselen, of via mIRC contact leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Is het totaal niet werkend of heb je wel beeld, maar schokt het ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark0z schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:41:
[...]
Ook een bekende naam voor mij inderdaad. Maar nog steeds niet werkend nee... Ik begin zelf mijn HD2600XT te verdenken, welke nog niet uitgesloten heb.
Of het echt de oorzaak is weet ik niet, maar iig heeft die 2600 minder gpu decoding opties dan de 4200/785G.
Maar op dit moment zit heeft de mediacenter een schone windows 7 installatie, waar sindskort Mediaportal op geïnstalleerd is en ander bijbehorende software. Of dient dit alsnog opnieuw geinstalleerd te worden?
Hoeft niet, maar 't is soms makkelijker om alles vanaf scratch opnieuw op te zetten dan te gaan zoeken waar 't precies mis gaat, vooral als 't misschien door die 'andere bijbehorende software' komt. Maar misschien is het ook wel wat kleins en is het makkelijk zo op te lossen.
Kunnen mbv PM's ons e-mail wisselen, of via mIRC contact leggen?
Geen probleem, dm me maar (heb alleen geen mirc trouwens). Aangezien er echter al meer reageren is \t misschien wel handig om 't ook via dit topic te doen, hoe meer input hoe beter. Dus als je iig een overzichtje kunt maken welke software je precies gebruikt;

- Windows (SP0/1, 32/64bit)
- Smartcard communicatie (oscam/newcs/acamd direct)
- Mediaportal versie
- Welke TV Server (Mediaportal/4theRecord Argus)
- Softcam (Acamd ws)
- MDAPI versie
- Extra codecpacks etc
- Ziggo regiocode

En wat precies het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Gister was mijn Anysee software (CNO) plots mijn Anysee tuners (2) op DVB-C kwijt. Dit was erg lastig en ik kon dus ook geen televisie meer kijken via Media Center. Ik draaide hiervoor versie 1.2.8 en heb nu geüpdatet naar de meest recente versie, 1.3.0 beta. Tot nog toe draait deze versie bij mij ontzettend stabiel. Ik heb nog geen of weinig artifacts meegemaakt, de tuner(s) zijn altijd beschikbaar en nog geen rare foutmeldingen gevonden.

Ook werkte de 1111 regio code voor Ziggo bij mij meteen out-of-the-box. Dus een potentiële aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ik heb deze week ook maar weer eens de stoute schoenen aangetrokken en MP 1.1.3 geinstalleerd, geheel volgens de guide van Zepman. Dingetjes waar ik tegenaan liep:

- de smargo cardreader werd automatisch herkend door win7 en kreeg com3 toegekend. Mooi, maar vervolgens heb ik me de haren uit de kop getrokken waarom newcs het dan niet deed. Na een uurtje bleek pas dat, als je de smargo daarna in een andere usb poort plugt (omdat ie met de uitstekende smartcard net in de weg zat van een of ander kabeltje), dat een andere usb poort ook een andere compoort betekent. Is dat altijd zo?

- MP geinstalleerd, dat leek goed te gaan, maar ik kreeg steeds een foutmelding bij de TV server installatie, en kon daarna ook de tvserver configuration niet opstarten (een error met cl20r3 of zoiets). Maar bij de tweede keer installeren (en 3e en 4e...) zei ie steeds dat tvserver al geinstalleerd was en sloeg die stap over. Na een reboot deed ie het plotseling wel.

- de rest ging min of meer precies zoals verwacht, maar af en toe blijkt het toch nog nodig om eens te rebooten of de tvserver service opnieuw te starten voordat de MP client hem 'pakt'. Ik heb de volgorde van de kanalen in de tvserver veranderd bijvoorbeeld, maar die instelling heeft de MP viewer nog niet bereikt. Nog maar even mee stoeien dan. Wat me vooral beviel was de moeiteloze herkenning van m'n ziggo signaal, bij de vorige versie moest ik nog lijstjes maken met frequenties enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:01
Op dit moment heb ik een htpc met daarin een floppydtv en hoewel dat allemaal prima werkt wil ik het geheel vervangen door een losse nas voor de data en een sff htpc, zoals bijv. de nieuwe zotac ad02. Daarin past uiteraard geen floppydtv, dus ben ik zoek naar een oplossing die ik via usb kan aansluiten. Bovendien wil ik de optie voor linux openhouden.

Een eerste voor de hand liggende oplossing was een Anysee, maar voor linux heb je dan nog een losse extra card reader nodig als ik het goed begrijp. Een smargo card reader zie ik hier wel eens voorbij komen en die kost zo'n 30-35 euro als ik de eerste de beste hit op google bekijk. Samen met de prijs voor een Anysee is dat toch best een hoop. Andere tuners werken vast ook prima op windows en linux en er zijn in de pricewatch ook een aantal flink goedkopere opties te vinden. Aangezien ik niets in kan bouwen door de beperkte ruimte zal het iets met usb aansluiting moeten zijn.

De anysee kan automatisch zenders rangschikken etc. en is buiten het losse extra card reader probleem volgens mij de beste optie. Is er op dit moment een tuner die in combinatie met de smargo reader hetzelfde biedt aan gemak, ondersteuning en functionaliteit, maar flink goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Was ik gisteren nog behoorlijk enthousiast, vandaag zit ik al uren te worstelen om MP weer aan de loop te krijgen. Van de ene op de andere dag kan ie geen kanalen meer decoderen, terwijl ik absoluut helemaal niets veranderd heb.

Ik heb al drie keer alles gedelete en ben helemaal vanaf scratch begonnen volgens de manual van Zepman. Om de vorige install te verwijderen heb ik de meest rigoureuze uninstall optie (de onderste) van MP gebruikt en daarna nog een externe registry cleanup tool, daarna een reboot.

Alles gaat geheel volgens het boekje tot het moment waarop je bijvoorbeeld Ned.2 moet gaan timeshiften in MP Server Configuration. Na een seconde of 10 verandert de blauwe titelbalk van dat venster in grijs, en op hetzelfde moment stopt de tvserver in services. Vanaf dat moment reageert de pc erg traag en na een tijdje komt er een melding Unknown Error Occured. Maar hij hangt niet want na een minuutje sluit het venster zich alsnog vanzelf.

Oscam of Newcs maakt geen verschil, die doen het beiden goed. Acamd 6.18 of 6.20 beiden geprobeerd, ook geen verschil. Moet ik misschien iets invullen op de onderste regel van Cardclient.conf? Daar staat nu gewoon de default Gebruiker1 enzovoort en dat heb ik nog nooit aangepast, ook niet toen die het nog wel deed. Of misschien nog iets controleren in de Windows Firewall? Ik heb Win7 Ultimate trouwens.

[edit] Zonder dat er ook maar iets gewijzigd is, doet ie het plotseling een paar uur later wel. Vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door grun93 op 30-04-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 19:42:
Was ik gisteren nog behoorlijk enthousiast, vandaag zit ik al uren te worstelen om MP weer aan de loop te krijgen. Van de ene op de andere dag kan ie geen kanalen meer decoderen, terwijl ik absoluut helemaal niets veranderd heb.

[edit] Zonder dat er ook maar iets gewijzigd is, doet ie het plotseling een paar uur later wel. Vreemd.
Volgens de Ziggo site en dit topic was er een storing met (de versleuteling van) digitale tv, misschien dat daardoor je problemen kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Nielson schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:32:
[...]
Volgens de Ziggo site en dit topic was er een storing met (de versleuteling van) digitale tv, misschien dat daardoor je problemen kwamen.
Tja, dat had ik niet gecontroleerd en dat had misschien wel gemoeten. Inmiddels doet ie het weer goed. Het is alleen vervelend als ie het niet doet terwijl over 10 minuten de uitzending begint (ik heb verder geen andere tv hier). >:)

[edit] Ook vanmorgen deed ie het weer niet. Inmiddels ben ik al zover dat een nieuwe installatie sneller gaat dan eindeloos proberen in de hoop dat alsnog gaat lukken. Niet dat het hielp, het voornaamste probleem blijft toch het timeshiften van gescramblede kanalen te zijn, bij mij tenminste. Maar ik kwam net een tip van Exista tegen, over het verwijderen van ffdesca.dll uit de tvserver folder. Dat heb ik gedaan en toen deed ie het meteen. 't Zou mooi zijn als dat de oplossing blijkt.

[ Voor 28% gewijzigd door grun93 op 02-05-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
verplaatst

[ Voor 94% gewijzigd door maartend op 02-05-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
maartend schreef op maandag 02 mei 2011 @ 08:46:
Iemand hier ervaring met CI+ van Delta. Ik heb een door hun gecertificeerde TV en kan dus ook een module aanschaffen.
Je bent een beetje verdwaald denk ik, dit topic gaat over d-tv op de pc;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
.Johnny schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:04:
[...]

Je bent een beetje verdwaald denk ik, dit topic gaat over d-tv op de pc;
Oops, was via een search hier uitgekomen (er zal ws iets staan over Delta en CI+). Even de vraag naar de goede plek verhuizen. Thnx, had zo lang op antwoord kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022

Doe maar niet...

Toelichting: zie modbreak

[ Voor 92% gewijzigd door Michael Knight op 04-05-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doe maar niet...

[ Voor 91% gewijzigd door Michael Knight op 04-05-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax

Doe maar niet...

[ Voor 89% gewijzigd door Michael Knight op 04-05-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 17-09 20:58

Doe maar niet...

[ Voor 93% gewijzigd door Michael Knight op 04-05-2011 23:50 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93

Doe maar niet...

[ Voor 94% gewijzigd door Michael Knight op 04-05-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 17-09 20:58
Held van de dag! Dank u zeer! :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04

TheVMaster

Moderator WOS

Doe maar niet...

[ Voor 98% gewijzigd door Michael Knight op 04-05-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93

Doe maar niet...

[ Voor 94% gewijzigd door Michael Knight op 04-05-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe maar niet...

[ Voor 86% gewijzigd door Michael Knight op 04-05-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93

Doe maar niet...

[ Voor 92% gewijzigd door Michael Knight op 04-05-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doe maar niet...

[ Voor 86% gewijzigd door Michael Knight op 04-05-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04

TheVMaster

Moderator WOS
Na lang dit topic gevolgd te hebben ben ik de afgelopen weken ook aan het sleutelen gegaan. Nu zie ik dat veel mensen kiezen voor een oplossing op basis van MediaPortal, zelf heb ik gekozen voor een DVBLogic TV Server met virtuele TV Kaarten in Windows Media Center. 'k moet zeggen dat dat ook perfect werkt.

Het configureren van de hele setup stelde eigenlijk niet zoveel voor. :+ Nu maar hopen dat het blijft werken en ik geen vage crashes krijg. Binnenkort maar eens een 2e DVB-C TV tuner bestellen. Ow...aangezien ik een MediaSmart Server van HP (met daarop Windows Home Server 2001) heb heb ik gekozen voor een USB DVB-C HD tuner (de Terratec Cinergy). Binnenkort maar eens een mooie how-to schrijven.

[ Voor 236% gewijzigd door TheVMaster op 05-05-2011 00:38 . Reden: even wat aanpassingen doorgevoerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Modbreak:Voor de duidelijkheid:

Beperk je tot de te gebruiken tweaks om uitzendingen op je eigen toestel met eigen device te bekijken.

Ik heb even snel alle mogelijke posts die te maken konden hebben met card sharing verwijderd.

Mogelijk stond er iets anders in je post. Excuses voor verwijdering in dat geval. Wees zo vrij dit opnieuw te posten.

Kleine nuancering voor het vervolg van het topic nog, aangezien veel mensen toch aanvullende vragen hadden:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toesten. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld.

Zo houden we alles netjes ;) :)

[ Voor 98% gewijzigd door Michael Knight op 05-05-2011 02:47 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
sinds gisteren ben ik bezig geweest met een schone instal van MP 1.1.3
ik liep alleen tegen de unknown error aan, deze was op te lossen door de tip van gjs, de --debugoptions in de snelkoppeling van de tv server config. en ik had de nieuwste aCamd nodig
(win7 x64) verder geen op of aanmerkingen. (althans, nog niet)

nu ik de beta van MP erop heb gezet, schokt mn beeld echt ontzettend, en lijkt mn ontvangst gewoon stukken minder.. heel vreemd
iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diminish schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:38:
sinds gisteren ben ik bezig geweest met een schone instal van MP 1.1.3
ik liep alleen tegen de unknown error aan, deze was op te lossen door de tip van gjs, de --debugoptions in de snelkoppeling van de tv server config. en ik had de nieuwste aCamd nodig
(win7 x64) verder geen op of aanmerkingen. (althans, nog niet)

nu ik de beta van MP erop heb gezet, schokt mn beeld echt ontzettend, en lijkt mn ontvangst gewoon stukken minder.. heel vreemd
iemand dezelfde ervaring?
welke tuner heb je? als ik de nieuwste drivers voor m'n anysee gebruik dan schokkert en artifact alles. Gebruik ik .1.2.8a dan is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik heb precies dezelfde ervaring met de nieuwe Anysee drivers. Ik gebruik die uit januari 2010 en dan werkt alles vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
ik gebruik de terratec pci hd c kaarten, gebruik ook de smargo card reader.
die trouwens prima werken in combi met de newcs, in tegenstelling tot de rest hier..
ook het zappen gaat vlotjes, dat was wel anders een klein jaar geleden.
ik maak gebruik van de laatste drivers van de kaarten.

ik merk duidelijk verschil tussen de beta 1.2 en de 1.1.3
ook heb ik zenders (waaronder eurosport) die prima beeld geven, maar geen audio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ik heb nu DVBLink geinstalleerd en aan de loop gekregen. Het enige wat ik extra gedaan heb is het Acamd 6.18 pakketje uitgepakt in de plugin folder van de videokaart. Het vreemde is dat hij het prima doet, maar alleen gedurende 10-15 minuten. Daarna komen er geen entries meer in Newcs bij. Iemand een idee?

p.s. MediaPortal die op dezelfde pc geinstalleerd is doet het wel onafgebroken, gelukkig. Maar niet gelijktijdig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

grun93 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:36:
Ik heb nu DVBLink geinstalleerd en aan de loop gekregen. Het enige wat ik extra gedaan heb is het Acamd 6.18 pakketje uitgepakt in de plugin folder van de videokaart. Het vreemde is dat hij het prima doet, maar alleen gedurende 10-15 minuten. Daarna komen er geen entries meer in Newcs bij. Iemand een idee?

p.s. MediaPortal die op dezelfde pc geinstalleerd is doet het wel onafgebroken, gelukkig. Maar niet gelijktijdig natuurlijk.
Ik vermoed dat je geen emm's (kaart updates) naar NewCS stuurt, check jouw cardclient.conf of de regel:
newcamd2:127.0.0.1:15050:1/0604/ffff:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E
ook echt de 1 bevat die nodig is voor het sturen van emm's.
Je kan ook even met de ACamdMonitor.exe kijken.
Er is trouwens ook al een tijden een ACamd 6.20 uit, te vinden op sat4all.

[ Voor 10% gewijzigd door gjs op 08-05-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
even een vraag omtrent DVBlink, is het mogelijk om de gecodeerde zenders via de usb card reader te laten lopen? of heb ik dan echt de CI module nodig op de kaart zelf? ik heb de kaarten zonder de cam modules gekocht. ik heb nog wel een alphacrypt in mn sony bravia hangen, dus dan zou ik alleen die module nog nodig hebben :P

ik denk toch dat ik de dvblink wil hebben in combi met mediacentre..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diminish schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:26:
even een vraag omtrent DVBlink, is het mogelijk om de gecodeerde zenders via de usb card reader te laten lopen? of heb ik dan echt de CI module nodig op de kaart zelf? ik heb de kaarten zonder de cam modules gekocht. ik heb nog wel een alphacrypt in mn sony bravia hangen, dus dan zou ik alleen die module nog nodig hebben :P

ik denk toch dat ik de dvblink wil hebben in combi met mediacentre..
Kwestie van een smargo reader kopen voor 2 tientjes en smartcard erin duwen. Software doet de rest voor je. Draai thuis precies dezelfde config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
gjs schreef op zondag 08 mei 2011 @ 17:20:
Ik vermoed dat je geen emm's (kaart updates) naar NewCS stuurt, check jouw cardclient.conf of de regel:
ook echt de 1 bevat die nodig is voor het sturen van emm's.
Je kan ook even met de ACamdMonitor.exe kijken.
Er is trouwens ook al een tijden een ACamd 6.20 uit, te vinden op sat4all.
Helaas, de cardclient.conf is het niet want die doet het prima in een MP setup. Die "1" staat er ook gewoon in, ik heb het bestand rechtstreeks opgehaald vanaf de link die in Zepman's tut staat.

Wel heb ik nu acamd 6.20 opgehaald en geinstalleerd maar helaas is dat het ook niet. Wel lijkt er op het DVBlogic forum iemand te zijn met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:51:
[...]

Kwestie van een smargo reader kopen voor 2 tientjes en smartcard erin duwen. Software doet de rest voor je. Draai thuis precies dezelfde config
die smargo cardreader heb ik, ik krijg het alleen niet voor elkaar om de smargo te koppelen aan de config van DVB.. daar kan ik ook verder geen info over vinden, als iemand me daarmee verder zou willen helpen, graag.. anders per mail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diminish schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:14:
[...]

die smargo cardreader heb ik, ik krijg het alleen niet voor elkaar om de smargo te koppelen aan de config van DVB.. daar kan ik ook verder geen info over vinden, als iemand me daarmee verder zou willen helpen, graag.. anders per mail..
Het principe van het gebruik van acamd om de kanalen te decrypten en newcs/oscam om te communiceren met je smartcard reader blijft hetzelfde, dus veel info kun je uit de bestaande guides voor andere software halen, bv de Zepman's handleiding voor mp.

[ Voor 26% gewijzigd door Nielson op 09-05-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
Welke versie van DVBlogic draai je?
Ik heb dezelfde setup en ook hier helemaal geen problemen...
Draai versie 3.2 + Acam 6.20 heb je wel mdapi geregistreerd?
Wat zie je in Newcs als hij stopt?
User logout of iets anders?

Anders zou ik toch even DVDlogic opnieuw installeren het moet werken hoor, zelfs EPG met de EPG plugin Collector werkt als een tierelier....
grun93 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 07:37:
[...]

Helaas, de cardclient.conf is het niet want die doet het prima in een MP setup. Die "1" staat er ook gewoon in, ik heb het bestand rechtstreeks opgehaald vanaf de link die in Zepman's tut staat.

Wel heb ik nu acamd 6.20 opgehaald en geinstalleerd maar helaas is dat het ook niet. Wel lijkt er op het DVBlogic forum iemand te zijn met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diminish schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:14:
[...]

Het werkt precies hetzelfde als de zepman methode. je gebruikt dezelfde bestanden. In elke Source map van dvblogic staat een plugin map. Hierin zet je de acamd.dll cardclientconfig. Het mdapi filter heb je niet nodig met dvblogic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 07:37:
[...]

Zoek in het config bestand van newcs het debug gedeelte op. zet in deze regel: <type>init</type> All in plaats van init. Nu zul je in het newcs scherm veel meer informaie zien. Niet alleen de users die de sleutels opvragen maar ook op de emm sleutels geupdate worden. Om de paar minuten zie je dan een ok bericht langskomen voor emm. Het is normaal dat in de tussentijd en nok staat. Misscien kun je zowel de cardclient config en de newcs config eens posten dan kunnen we zien of daar iets verkeerds in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:14:
Zoek in het config bestand van newcs het debug gedeelte op. zet in deze regel: <type>init</type> All in plaats van init. Nu zul je in het newcs scherm veel meer informaie zien. Niet alleen de users die de sleutels opvragen maar ook op de emm sleutels geupdate worden. Om de paar minuten zie je dan een ok bericht langskomen voor emm. Het is normaal dat in de tussentijd en nok staat. Misscien kun je zowel de cardclient config en de newcs config eens posten dan kunnen we zien of daar iets verkeerds in staat.
Ok, dat heb ik gewijzigd in newcs.xml. Ergens anders las ik trouwens zojuist dat het ook kan helpen om de acamdtmp directory, die aangemaakt wordt in de plugins dir van dvblogic, weg te gooien. Daar stonden wat .bin bestanden in met een vage naam.

Wat ook de oorzaak is, op het ogenblik doet MCE het al minstens twee keer zo lang als hij ooit gedaan heeft. Hopelijk blijft dat zo, ik laat het nog wel weten (fingers crossed).
Cyberax schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:42:
Welke versie van DVBlogic draai je?
Ik heb dezelfde setup en ook hier helemaal geen problemen...
Draai versie 3.2 + Acam 6.20 heb je wel mdapi geregistreerd?
Wat zie je in Newcs als hij stopt?
User logout of iets anders?

Anders zou ik toch even DVDlogic opnieuw installeren het moet werken hoor, zelfs EPG met de EPG plugin Collector werkt als een tierelier....
Ik heb de laatste versie van DVBLogic, 3.2.2. De server en de client draaien op dezelfde pc. Hierop was (is) eerder al MediaPlayer geinstalleerd en toen is ook al MDApifilter geregistreerd. Dat heb ik bij de installatie van DVBLogic niet opnieuw gedaan, eigenlijk is er helemaal niks van mdapifilter geinstalleerd in de DVBLogic setup. Het enige wat extra gedaan is naast de default installatie van het DVBLogic pakket is Acamd 6.20 uitpakken in de plugins directory van de tvcard in DVBLogic.

Heb jij geen last dan van de acamdtmp directory of gooi je die iedere keer met de hand weg? Ik heb die vanmorgen verwijderd en sindsdien loopt MCE nu al een paar uur.

[ Voor 35% gewijzigd door grun93 op 09-05-2011 14:16 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.