Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 17:55

ThaHandy

Discovery Channel

_steven_ schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:47:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik gebruik MediaPortal 1.11 samen met newcs. Het aantal kanalen waarbij het beeld zwart blijft lijkt ook steeds meer te worden. Zenders die geen beeld geven zijn nu bijvoorbeeld ook één HD, BBC 3 & 4 en alle NPO themakanalen. Dit terwijl bijv. Disney XD het wel doet en in dezelfde TS zit als BBC 3/4 (

Mediapostal TV-server geeft geen foutmelding maar geeft de normale melding van timeshifting of recording aan. Newcs geeft aan dat de decodering OK is, toch blijft het beeld zwart en is er geen geluid.

Heeft er iemand een idee hoe ik deze zenders weer kan bekijken?

Ik zit in gebied ziggo zuid, met extra tv pakket. TV tumer is een HDhomerun-4DC, smartcardreader is een smargo v1
hier was ik ook even een dag mee bezig waarom ik zwart beeld kreeg.

acamd cache files verwijderen was de oplossing :P

[ Voor 94% gewijzigd door ThaHandy op 31-05-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _steven_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sorry dat was ik er vergeten bij te vermelden. Ik had de files uit de ACamdTmp folder al verwijderd, dit heeft het probleem helaas echter niet opgelost.

Ik heb overigens ook nog dezelfde smartcard in een humax ontvanger getest, en dan kan ik de genoemde kanalen wel ontvangen.

[ Voor 29% gewijzigd door _steven_ op 31-05-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

_steven_ schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:01:
Sorry dat was ik er vergeten bij te vermelden. Ik had de files uit de ACamdTmp folder al verwijderd, dit heeft het probleem helaas echter niet opgelost.
chcache.ini en chidcache.ini moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _steven_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Thx ThaHandy! Dit is de oplossing, soms kan het zo simpel zijn (maar ben er toch lang naar aan het zoeken geweest)

[ Voor 30% gewijzigd door _steven_ op 31-05-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 19:02
Ik gebruik mijn Anysee E30 om tv te kijken met smartcard op mijn pc in voormalig Ziggo-gebied. Kan iemand uit voormalig UPC-gebied zijn smartcard gebruiken om bij diegene thuis tv op de pc te kunnen kijken i.c.m met de Anysee? En werkt een oud-Ziggo smartcard in oud-UPC gebied?

[ Voor 10% gewijzigd door dejong12 op 01-06-2015 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:54:
Ben maar wat aan het proberen geweest en ben van mening dat dit de enige CHID's zijn welke actueel en nu in gebruik zijn. (OSCam 5555)
Net zoals Turks uitgebreid enz bestaat gewoon niet meer ofzo, krijg ze iig niet getriggerd.
Zie het Ziggo subscription overzicht van 5 april voor een compleet overzicht van pakketten na de overgang naar het UPC signaal:
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

Het laatste deel bevat een overzicht van de nog in gebruik zijnde pakketten per Conditional Access ID (CAID). Sommige Channel ID's (CHID's) zijn overigens niet gekoppeld aan kanalen, maar aan diensten zoals de PVR pakketten voor de ontvangers. Die zijn nog wel in gebruik, maar kunnen door het gebruikte tooltje niet gekoppeld worden aan een bepaald kanaal. Het subscription overzicht wordt gegenereerd door de ECM berichten bij ieder kanaal te analyseren en daar de CHID's uit te halen.

[ Voor 21% gewijzigd door ArChie op 01-06-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
dejong12 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 00:18:
Ik gebruik mijn Anysee E30 om tv te kijken met smartcard op mijn pc in voormalig Ziggo-gebied. Kan iemand uit voormalig UPC-gebied zijn smartcard gebruiken om bij diegene thuis tv op de pc te kunnen kijken i.c.m met de Anysee? En werkt een oud-Ziggo smartcard in oud-UPC gebied?
Nagravision smartcards van UPC zijn gekoppeld aan de ontvanger of CI+ module waarin ze zijn uitgeleverd en als zodanig dus niet te gebruiken in combinatie met DVB-C PC-TV ontvangers. Technisch gezien werken de Irdeto smartcards van Ziggo ook in voormalig UPC gebied aangezien we tegenwoordig hetzelfde signaal hebben. Het is juridisch echter niet toegestaan om smartcards te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 20:38:
[...]

Ben tot ongeveer de helft gekomen en toen had ik er ff geen zin meer in, gaat veel tijd in zitten weet je :P
Als je wilt begin ik er binnenkort wel weer aan en dan zou het niet te lang moeten duren hopelijk.
Enkele logo's heb ik vervangen voor betere en heb zo veel mogelijk vierkante logo's gebruikt.
Zo heb ik bijvoorbeeld bij veronica de V gepakt ipv dat hele Veronica logo. Bij RTL 5 denk ik er over om alleen de 5 te gebruiken, het zwarte RTL erboven valt dus binnen de meeste skins niet op en valt het logo uit zijn plaats omdat het kleiner lijkt. Juist vanwege dat soort hoofdpijn logo's had ik er ff genoeg van :P
Donderstraaltje in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

Daar staat de logo pack dus :)

Geschikt voor MediaPortal / DVBviewer / Kodi etc etc etc
Je zult alle landelijke zenders hebben, lokaal kun je er nog wat missen maar dan moet je even de begeleidende tekst lezen wat te doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 21:44
schumi2004 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:54:
[...]
Wat ook vervelend is is dat 01F4 eigenlijk niet meer in gebruik is aangezien Plus en Extra gelijk getrokken en zijn. Waar vroeger een zender nog gevonden werd op Extra word deze nu ook op Plus gevonden.
Maar laten ze dat nu net niet voor alle zenders gedaan hebben met als gevolg dat 01F4 behouden moet blijven en je dus elke keer dit krijgt:

code:
1
2
2015/05/31 15:57:41   18AE60 c      (ecm) tvheadend ([PROVID:0604&000000][SID:4B6A][IDENT:01F4]:44): not found (548 ms) by Ziggo - Disney Junior (Ziggo irdeto_do_cmd [2] 90 0
2015/05/31 15:57:41   18AE60 c      (ecm) tvheadend ([PROVID:0604&000000][SID:4B6A][IDENT:01FE]:44): found (702 ms) by Ziggo - Disney Junior
Je kan in OSCam je CHID's invullen zodat je deze in ieder geval niet langs de kaart laat gaan. Dat helpt nogal met de lookup tijden (die gaan dan van 500ms naar 0ms). Dat doe je met een chid voor je reader. Hij kan dan geen reader vinden, en geeft dan ook "no matching reader" bij de aanvraag van ECM's voor die CHID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
gibraltar schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:47:
[...]

Je kan in OSCam je CHID's invullen zodat je deze in ieder geval niet langs de kaart laat gaan. Dat helpt nogal met de lookup tijden (die gaan dan van 500ms naar 0ms). Dat doe je met een chid voor je reader. Hij kan dan geen reader vinden, en geeft dan ook "no matching reader" bij de aanvraag van ECM's voor die CHID.
Ja precies maar wat ik al eerder zei is dat er 1 of 2 kanalen toch nog van die 01F4 gebruik lijkt te maken terwijl de rest allemaal "verhuisd" is naar 01FE.

Ik zal alle zenders eens gaan aflopen en kijken of ik die bewuste zenders uberhaupt wel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
gibraltar schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:47:
[...]

Ik heb dit ook ingevuld, maar het blijft mijn log dan wel "vervuilen" met rejected user chid meldingen. Is daar ook nog iets voor te vinden?

code:
1
2
2015/06/02 10:35:39   9F7C00 c      (ecm) tvheadend (0604&000000/270E/4A50/44:00000000000000000000000000000000): rejected user chid (0 ms) - Net 5 HD
2015/06/02 10:35:39   9F7C00 c      (ecm) tvheadend (0604&000000/000B/4A50/44:A5BE425E25C0813B1DE843A18CF94185): found (304 ms) by Ziggo_1 (P/1/2/2) - Net 5 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
BertusG schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:23:
[...]
Ik heb dit ook ingevuld, maar het blijft mijn log dan wel "vervuilen" met rejected user chid meldingen. Is daar ook nog iets voor te vinden?
Niet dat ik weet. Dit was in mijn zoektocht de beste oplossing, los van de DVB API route die enorm buggy is. In mijn ogen zou OSCam de beschikbare entitlements van de smartcard moeten halen, en client informeren over welke CHID's beschikbaar zijn. De dingen die je nu moet configureren hoef je immers ook niet voor een hardware CAM te doen, dus in dat opzicht is OSCam zeker niet helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 02:03
Heeft iemand fast_tv_grab_nl werkend op een Raspberry Pi? Ik probeer het te compilen, maar hij kan de boost libraries niet vinden hoewel ik die wel geinstalleerd heb. Aangezien de originele Makefile voor een NAS is gemaakt is het niet helemaal compatiblel.

Zoals je ziet bij de lflag refereert die daar naar de boost libraries: https://github.com/jdierk...b_nl/blob/master/Makefile

Echter bij mij bevinden die libraries zich in /usr/lib (de gebruikelijke folder), en heten ze anders, e.g. libboost_date_time.so.1.50.0 en libboost_filesystem.so.1.50.0

Ik heb al talloze dingen veranderd om die referentie goed te krijgen, maar krijg het niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Toevallig iemand al uitgevonden of en hoe het mogelijk is om een Smartreader V2 te gebruiken icm Hdhomerun DC4? :) Kan zowel Windows of op Synology in mijn geval maar heb geen flauw idee hoe ik dat gebruik met DVBLink :( Heb al vanalles geprobeerd maar zie uberhaupt de hele Smartreader V2 niet in DVBLink.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Vraagje,

Zoek al een tijdje een oplossing om op een alternatieve manier TV te kunnen kijken, het is namelijk onmogelijk om naar waar ik zit COAX te trekken.
Heb hier enkel Internet beschikbaar via UTP en dat is het.
Nou heb ik wel COAX beschikbaar in de meterkast en vroeg ik me af of ik dit niet over het netwerk kon streamen (zoiets als hdhomerun) ?
De enige optie hier is Delta Digitale TV, en hun werken met smartcards voor zover ik weet.
Heb wel een HTPC beschikbaar en ik download al mijn media al een paar jaar, maar ik mis het toch wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan zeer prima,

MediaPortal / DVBviewer / TVheadend kan prima over het netwerken streamen.
Nu heeft helaas de hdhomerun geen ci mogelijkheid maar digital devices heeft er wel een.
Je kan dus ook een simpele pc met tv kaart in de meterkast gooien, ik doe dit vaak bij mensen op basis van een goedkope nuc met terratec h7 eraan.

Het lastige is de ci, weet niet of delta irdeto gebuikt of wat? moet je eens uitzoeken of wellicht weten mensen dat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
joon schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 22:59:
De enige optie hier is Delta Digitale TV, en hun werken met smartcards voor zover ik weet.
Donderstraaltje schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:35:
Het lastige is de ci, weet niet of delta irdeto gebuikt of wat? moet je eens uitzoeken of wellicht weten mensen dat hier.
Voor zover ik weet gebruikt Delta Irdeto en werkt dat prima binnen OSCam, Google maar eens ;) . Over netwerk streamen is geen probleem, ook niet met een HDHomerun (wel even minimaal 100 mbit aanhouden). En vervolgens kun je de decryptie en software gewoon aan de andere kant van de ethernet kabel zetten. Dit werkt in ieder geval met TVHeadend.

De eeuwige keuze tussen een softcam of een hardware CAM is aan jezelf. TVHeadend heeft tegenwoordig ook hardware CAM ondersteuning en het is dan puur de hardware die je kiest. Het nadeel van de hardware CAM is in jouw geval dat je een PC zou moeten plaatsen in je meterkast, terwijl dat bij de HDHomerun alleen de HDHomerun is. Als je HTPC Windows-based is dan is TVHeadend sowieso geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Laatst online: 12-09 15:57
gibraltar schreef op zondag 07 juni 2015 @ 08:36:
[...]

[...]

Voor zover ik weet gebruikt Delta Irdeto en werkt dat prima binnen OSCam, Google maar eens ;) . Over netwerk streamen is geen probleem, ook niet met een HDHomerun (wel even minimaal 100 mbit aanhouden). En vervolgens kun je de decryptie en software gewoon aan de andere kant van de ethernet kabel zetten. Dit werkt in ieder geval met TVHeadend.

De eeuwige keuze tussen een softcam of een hardware CAM is aan jezelf. TVHeadend heeft tegenwoordig ook hardware CAM ondersteuning en het is dan puur de hardware die je kiest. Het nadeel van de hardware CAM is in jouw geval dat je een PC zou moeten plaatsen in je meterkast, terwijl dat bij de HDHomerun alleen de HDHomerun is. Als je HTPC Windows-based is dan is TVHeadend sowieso geen optie.
HTPC draait op linux + Kodi
Dus een HDHomerun in de meterkast enTVHeadend op de HTPC + iets dat de smartcard accepteerd ?
Als er meerdere opties zijn ga ik liever niet voor een PC in de meterkast :D

En de netwerk situatie is een beetje klote, net zoals ik geen COAX kan trekken, kan ik ook geen UTP trekken, er is gewoon geen plek voor (oud huis), UTP gaat dus door het stroomnetwerk (TPLINK AV1200) wat voor snelheid ik realistisch gezien krijg tussen beide punten heb ik nog niet getest, het is iig meer dan 70mbit.

[ Voor 13% gewijzigd door joon op 07-06-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
joon schreef op zondag 07 juni 2015 @ 09:11:
[...]

HTPC draait op linux + Kodi
Dus een HDHomerun in de meterkast enTVHeadend op de HTPC + iets dat de smartcard accepteerd ?
Ik heb deze gekocht voor mijn Irdeto kaart. Heb je iemand in de omgeving met een OSCam en reader opzet? Ik wil de kaart ook wel even testen, maar ik denk dat ik wat ver weg woon. Als je op internet zoekt zijn er wel mensen die het werkend hebben gekregen, maar ik kan persoonlijk dat niet bevestigen natuurlijk.
[...] het is iig meer dan 70mbit.
Mijn advies is wel om dit nog even te controleren. DVB over ethernet is best heavy en je wil echt geen bandbreedte issues hebben. Desnoods upgraden naar van die MIMO powerline adapters als je echt tegen het randje aan zit. Daarnaast is het hoofdzakelijk UDP verkeer tussen de HDHomerun en TVHeadend, dus ik weet niet hoe goed dat werkt over powerline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

joon schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 22:59:
Vraagje,

Zoek al een tijdje een oplossing om op een alternatieve manier TV te kunnen kijken, het is namelijk onmogelijk om naar waar ik zit COAX te trekken.
Heb hier enkel Internet beschikbaar via UTP en dat is het.
Nou heb ik wel COAX beschikbaar in de meterkast en vroeg ik me af of ik dit niet over het netwerk kon streamen (zoiets als hdhomerun) ?
Heb wel een HTPC beschikbaar en ik download al mijn media al een paar jaar, maar ik mis het toch wel een beetje.

Ik heb al een aantal jaren Delta werkend met OSCam op Windows.
Delta gebruikt Irdeto.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben gewoon geen fan van oscam, that's it... te veel geklooi.
Mijn alphacrypt werkt alweer 15 jaar stabiel zonder issues, nog nooit hardware gehad behalve mijn platenspeler die zo lang mee ging :D.

Edit: Ik bedoel niet te zeggen dat het geen goede oplossing is alleen zou ik het niet standaard adviseren.

[ Voor 21% gewijzigd door Donderstraaltje op 07-06-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Nu werkt hier Anysee E7 TC CI prima op een Windows 7 pc MET WMC, Maar helaas heeft Windows 10 waar ik nu een reservering op heb geen WindowsMediaCenter.

Dus maar kijken hoe ik de boel onder Windows 10 weer aan de praat krijg. :(

Of zal dual boot een keuze mogelijkheid zijn bij installatie?
Iemand een idee of moet ik de reservering maar annuleren?l

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 19:02
Met een reservering ben je niet verplicht het ook daadwerkelijk te doen.
Kijk eens naar DVBViewer zou ik zeggen. Vergt wel wat instelwerk maar als je het klaar hebt werkt het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Windows 10 reservering is vrijblijvend.

Dat is een van de reden dat ik nog lang niet aan Windows 10 begin (laat staan 8.1). 0 support bij launch :P
* ThaHandy is sinds vorig naar van XP naar W7 overstapt en dat zal sowieso nog wel de komende 5 jaar zo blijven :+

[ Voor 9% gewijzigd door ThaHandy op 07-06-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Ik heb een soortgelijke vraag uitgezet op het DVBLink forum; op basis van de OP in dit topic kan ik niet echt achterhalen wat momenteel de beste hardware keuze is om DVB-C met Ziggo op te zetten in een netwerk. Ik wil dat liefst via ethernet doen (dus een tuner in de meterkast alleen), maar er zijn zoveel keuzes: een NAS, een raspberry PI, geintegreerde smartcard lezer in de tuner of niet etc etc. Heeft iemand tips wat momenteel een goede energie-efficiente oplossing is? liefst icm DVBLogic zodat we MCE kunnen gebruiken in de woonkamer (en de mogelijkheid hebben naar een andere frontend te switchen bij windows 10, vermits die andere frontends EINDELIJK eens net zo intuitief en overzichtelijk met live TV omspringen als MCE dat kan, MCE doet dit al 10 jaar!) maargoed, dat laatste is een andere discussie, mijn vraag is eigenlijk hardware, maar hoort toch het meest in dit topic denk ik (en kan als feedback dienen voor aanvulling OP).

Ter info, ik heb nu een HTPC met geintegreerde FloppyDTV, ik had er 2 en 1 is nu stuk dus tijd om de hardware eens te herzien leek me. Bovendien wil ik van de CAI kabel af naar de woonkamer en er 2 gigabit kabels voor terugleggen.

[ Voor 11% gewijzigd door .Johnny op 08-06-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het grootste probleem is hier dat iedereen zijn eigen oplossing het beste vindt en en daar steeds mee aan komt zetten. Zo vind ik dat je voor mensen die het lastig zat vinden allemaal geen softcam moet adviseren en die oplossing komt hier bovengemiddeld veel naar voren. Daarbij jij hebt dus waarschijnlijk 2 alphacrypts liggen nu.

Nu is er in jouw situatie 1 enkele ideale oplossing alleen weet ik niet in hoeverre die met dvblink werkt (zelf geen fan van, nooit goed werkend gekregen en vind ik te beperkt). Jij hebt al alphacrypts en er is maar 1 goede optie die verkocht wordt met hardwarecam en netwerkoptie zonder dat je perse er nog een server aan moet hangen ofzo; http://www.digital-device...2/2-kabelip-netzwerktuner Niet de goedkoopste optie, maar de "ideaalste". Een paar posts eerder heb ik geadviseerd aan iemand die ook zoiets wilt om een mini pc met een tuner in de meterkast te zetten; dat is goedkoper en tegenwoordig heb je al zeer zuinige pc's. Deze oplossing als je met wat 2e hands onderdeel werkt kan al voor +/- vanaf 150 euro.

Zelf heb ik alle software geprobeerd zowat en van de een meer fan dan van de andere. Als je linux wilt en daarmee een goedkope server wilt bouwen heb je bijvoorbeeld de keus uit tvheadend wat niet geheel onaardig is. Op windows zeg ik persoonlijk dat niks kan tippen aan MediaPortal (gratis) en DVBviewer (20 euro maar he zeker waard) maar dan gaan mensen hier weer lopen zeuren die Argus toch echt de betere keus vinden. Tussen MediaPortal en DVBviewer is voor mij de keus echt heel moeilijk, de laatste tijd als ik moet kiezen dan neig ik te zeggen DVBviewer omdat die recording service echt goed in elkaar steekt en word daar meer en meer fan van.

Dus tja het is in ieder geval een afweging van meerdere factoren, maar omdat je die alphacrypts toch hebt zou ik in ieder geval voor een hardwarecam oplossing omdat het wel de stabielste methode is en lig blijft werken zolang ze de alphacrypt niet gaan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Thanks, die was ik ook al tegengekomen inderdaad. 250E voor zo'n network tuner is natuurlijk ook niet zo'n groot verschil met een losse PC bouwen, die ook nog eens meer energie verbruikt (zeker bij 2e hands oudere onderdelen denk ik). Maar de tweaker in me wil natuurlijk liever een PC die je kunt tweaken, en van een beetje linux ben ik ook niet vies.

Wat front end software betreft, ik ga als een hese hond klinken, maar WAF WAF WAF! de andere gezinsleden willen ook graag een makkelijk bedienbare interface :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kodi kun je perfect strak afstellen (MediaPortal ook wel hoor maar Kodi heeft meer addons) . Als je eens kon zien wat ik hier heb... mijn setup is WAF approved en heb alles, dual tuner en een webepg planner erbij en blu-ray playback en alles gaat met 1 knop op de ab aan en uit en volume over cec (haat de programmeerbare ab's vanwege hun buttonlayout en vaak touchscreen) etc etc etc. Maar nu moet ik toegeven dat ik ook wel een van de duurste htpc's hier uit het topic zal hebben, bij aanschaf een goede 1100 euro en hij doet nog alles.

Vooral met kodi heb je veel keuzes uit backends en zou daar eens naar kijken, plus keymapping .xml's want dan heb je de grootste horde genomen. Als je al een goede htpc hebt zou ik dat lekker niet verder investeren behalve wellicht een nieuwe kaart voor 4k straks want htpc hardware verouderd bijna niet meer nu je alles aansluit over hdmi. Mijn i3-3225 van 3 jaar terug doet nog perfect h265 zelfs zonder stotteren (60fps 4k stream nog niet geprobeerd) en wat mij betreft kan die zonder upgraden er nog wel een jaar of 2 wellicht 3 tegenaan.

Wil je tweaken en voor een losse htpc gaan voor de meterkast zou mijn eerst insteek DVBviewer zijn, die webepg en plan mogelijkheden kon de WAF WAF WAF nog wel eens ten goede komen of over de streep trekken :P Hier zagen ze het verschil niet tussen een humax box en mijn htpc anders dan dat deze veel beter werkte en er geen losse blu-ray speler meer nodig was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludger1988
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-08 07:25
hallo allemaal,

ik ben helemaal nieuw in het DVB verhaal, en sta te popelen om te beginnen er mee... even mijn situatie:

HTPC met openelec kodi, met eigengemaakte ambilight(boblight :D)
ziggo humax reciever
qnap nas ts 212p

nu wil ik dus via DVBlogic mijn kabelsignaal in het netwerk krijgen. als ik het goed begrijp kan dat via de NAS. maar ik loop vast.

kan ik via de reciever, de kabel doorlinken naar de NAS? via internet kom ik er niet echt uit? of ik zoek niet goed genoeg.... }:O
heeft iemand ervaring met de juiste USB reciever voor mijn NAS?
zijn verder nog dingen die ik nodig heb?

ik denk dat jullie me vast wel kunnen helpen ;)

groetjes,

ludger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Voor iedereen die de laatste tijd op zoek is naar DVB op je PC:
  1. Kies een OS
    Deze keuze bepaald je hardware die je kunt kopen, en in sommige gevallen ook welke software je gaat gebruiken. Soms zit je vast aan een bepaald OS (bijvoorbeeld als je een NAS wil inzetten)
  2. Zoek hardware
    Hierbij komt vooral de voorkeur voor een hardware CAM of een softcam naar boven. Voor beide is wat te zeggen. Een hardware CAM is over het algemeen eenvoudiger te installeren, terwijl een softcam je nogal wat hoofdpijn zou kunnen bezorgen. Maar een hardware CAM is meestal duurder, een softcam juist goedkoper. Voor Linux moet je wel zoeken naar hardware die ook een driver heeft. Daar kun je de LinuxTV wiki voor gebruiken. Kijk ook eens op de LinuxTV mailinglist, en zoek het internet af. Voor softcam oplossingen kun je een Smargo kopen, maar deze serial reader werkt eigenlijk beter.
  3. Zoek software
    Heb je voor Linux gekozen dan is er TVHeadend, MythTV, VDR. Voor een NAS is er soms ook nog specifiek software als DVBLogic, maar die heeft niet voor alle hardware drivers. Voor Windows heb je Argus, Mediaportal, DVBViewer.
Voor die keuze van een OS moet je je vooral niet laten leiden door wat andere mensen je aanraden. Je moet vooral kiezen wat je beter ligt. Voor het eerst overstappen naar Linux alleen voor DVB is niet echt een aanrader als je niet voorbereid bent op de leercurve. Maar een echte tweaker gaat een uitdaging niet uit de weg natuurlijk :+.

Overigens heb ik een Linux-based setup (TVHeadend, HDHomerun 4DC) die ook een goede WAF heeft. Maar dat kan ook aan de W in die afkorting liggen O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door jouw #1 wordt je niet zo beperkt, echt niet. Vrijwel alles werkt op alles tegenwoordig is #2 gaat ook niet op. Het nadeel en ook voordeel is de beperkte huidige hardware op de markt; met ci module kun je haast tot 10 tellen en het gehad hebben. Buiten ci heb je wat meer mogelijkheden als je al dan niet naar softcam oplossingen kijkt. De markt is over zijn hoogtepunt heen zoals je zo mooi kunt zeggen. Je kunt zeggen begin bij jouw #3 en werk terug naar #1. De verschillen in backends is groter dan de platformen waarop ze draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Donderstraaltje schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:24:
Door jouw #1 wordt je niet zo beperkt, echt niet. Vrijwel alles werkt op alles tegenwoordig is #2 gaat ook niet op. Het nadeel en ook voordeel is de beperkte huidige hardware op de markt; met ci module kun je haast tot 10 tellen en het gehad hebben. Buiten ci heb je wat meer mogelijkheden als je al dan niet naar softcam oplossingen kijkt. De markt is over zijn hoogtepunt heen zoals je zo mooi kunt zeggen. Je kunt zeggen begin bij jouw #3 en werk terug naar #1. De verschillen in backends is groter dan de platformen waarop ze draaien.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die beperkt worden als voor het eerst in aanraking komen met Linux als ze DVB willen gebruiken. Daarnaast is het echt niet zo vanzelfsprekend welke hardware je daarvoor kunt gebruiken als je die route kiest. Ik had regelmatig PCTV USB tuners, en die waren pas te gebruiken in de meest recente kernels (of zelfs backported linux-media tree). En software als VDR en TVHeadend werken alleen onder Linux.

De DVB hardware is niet over zijn punt heen. Dat punt is er nooit geweest. Hardware wordt in batches gemaakt op basis van een reference design van meestal de fabrikant van de demodulatie chip of bridge chip. De volgende batch is meestal een ander typenummer met weer andere chips. Kijk maar naar PCTV bijvoorbeeld.
Donderstraaltje schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:40:
[...] maar omdat je die alphacrypts toch hebt zou ik in ieder geval voor een hardwarecam oplossing omdat het wel de stabielste methode is en lig blijft werken zolang ze de alphacrypt niet gaan blokkeren.
En ze gaan AlphaCrypts echt niet blokkeren. Die discussie is al zo vaak geweest. Het is technisch onmogelijk om dit uit te voeren zonder de rest van de Irdeto ontvangers te blokkeren, en het is bedrijf economisch gezien onmogelijk om alle Irdeto apparatuur te vervangen. Dat je straks geen Irdeto kaarten meer kan krijgen bij het nieuwe Ziggo is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gibraltar schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:02:
[...]

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die beperkt worden als voor het eerst in aanraking komen met Linux als ze DVB willen gebruiken. Daarnaast is het echt niet zo vanzelfsprekend welke hardware je daarvoor kunt gebruiken als je die route kiest. Ik had regelmatig PCTV USB tuners, en die waren pas te gebruiken in de meest recente kernels (of zelfs backported linux-media tree). En software als VDR en TVHeadend werken alleen onder Linux.

De DVB hardware is niet over zijn punt heen. Dat punt is er nooit geweest. Hardware wordt in batches gemaakt op basis van een reference design van meestal de fabrikant van de demodulatie chip of bridge chip. De volgende batch is meestal een ander typenummer met weer andere chips. Kijk maar naar PCTV bijvoorbeeld.
Door hardware wordt je echt niet beperkt in linux hoor, zeker als je de goede hardware uitkiest. Zoveel echt goede hardware met CI ondersteuning is er niet. DVB hardware is zeker wel over zijn hoogtepunt heen, maar dat is geen discussie dit ik met jou ga voeren hier. Waar jij problemen mee had waren waarschijnlijk de heuppage wintv series dan die ook al buggy waren op windows... maar dat was ook geen dvb-c meen ik en dat waren altijd al ellendige dingen. Als je voor tvheadend nu een Terratec H7, digital devices duofles of cine, technotrend ct-4600 en TBS (niet te koop gezien bij de populaire winkels in Nederland) koop zit je goed. Alleen niet met de oudere FloppyDTV. Andere merken moet je gewoon niet aan beginnen eigenlijk, tenzij je weet wat je doet en dan kom je al vlug bij softcams uit omdat andere merken buiten deze om vaak modellen hebben zonder ci module. Noem mij eens een populaire kaart die niet werkt met tvheadend? Ik moet er nog een tegenkomen na een kleine 40+ setups te hebben gebouwd waarvan zeker veel tvheadend bij kennissen enz over de jaren. Er is haast geen combo van hardware en software waar ik geen ervaring mee heb.
En ze gaan AlphaCrypts echt niet blokkeren. Die discussie is al zo vaak geweest. Het is technisch onmogelijk om dit uit te voeren zonder de rest van de Irdeto ontvangers te blokkeren, en het is bedrijf economisch gezien onmogelijk om alle Irdeto apparatuur te vervangen. Dat je straks geen Irdeto kaarten meer kan krijgen bij het nieuwe Ziggo is logisch.
Weet je niet, ik net zo min alsdat jij dat weet. Op korte termijn is het alleen onwaarschijnlijk maar nu ze samengegaan met UPC zijn weer iets dichterbij. Vind dat je niet moet beweren hier dat het onmogelijk is, want technisch gezien is het mogelijk alleen op dit moment nog duur. Zoiets kunnen ze uithalen als ze SD gaan droppen en verder gaan met 4k waarbij ze naar alle andere apparatuur een update sturen. In het verleden heb ik over zo'n migratie in het buitenland wel eens gelezen bij ik meen een Scandinavische isp. Hoe dan ook heb je toch alphacrypts gebruik ze dan lekker omdat het een hoop kopzorgen scheelt voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
ik dacht eerst om deze aan te schaffen:
http://www.digital-device...2/2-kabelip-netzwerktuner
Maar lees nu dat de samenwerking met DVBLogic toch weer vereist dat een andere DVBLogic server draait, dus als je vanaf client 2 TV wil streamen moet de DVBLogic server up zijn. Daar wil ik juist vanaf, alles moet vanaf 1 server.

Dus toch weer terug naar zelfbouw van een server, dat kan linux of windows zijn, maakt mij niet uit, DVBLogic server draait op beide. Alleen hardware wordt een issue, want wat is zuinig genoeg om 24/7 aan te hebben in je meterkast (helaas nog geen WOL in DVBLogic client), en heeft voldoende power om HD te transcoden (voor mobile streaming)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn i3-3225 (i3's komen in verschillende testen zuiniger naar voren dan atoms) gebruikt in standby +/-4 watt volgens de meter, wanneer uit standby en neemt wat op of streamt 14 watt. Dat is erg zuinig, de Humax box die ik eerst testte haalde 8 in standby en tot 40 watt (!) bij afspelen. DVBviewer doet iig wol en mediaportal ook, de rest nooit getest. Waarschijnlijk ga je meer vinden hierover op de spcr forums, hier is die kennis best beperkt. Mijn htpc heb ik (ik kan helaas niks in de meterkast kwijt) heb ik een jaar lang een energiemeter aan gehad en het hoogste verbruik ooit gemeten was 22 watt bij tegelijk opnemen en een blu-ray afspelen.

http://www.silentpcreview...iewtopic.php?f=28&t=64394
Daar is een draadje waar je wat kan vinden bijvoorbeeld, mijn systeem lijkt heel erg op wat hij heeft of eigenlijk andersom, had de mijne eerder :P. Helaas maakt Intel geen bordjes meer want dat scheelde enorm.
Kan me voorstellen dat de intel nucs ook goed scoren maar aangezien er geen echte usb dual tuners zijn zit je al vlug met 2 dvb-c usb sticks en een smargo reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmast
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-09-2024
Afgelopen weken heb ik me ook even gestort op het werkend krijgen van Ziggo op mediaportal met Acamd 6.20 op mijn pas op marktplaats aangeschafte Anysee 30TC. De Anysee-software, is ondanks alle negatieve berichten gewoon in staat een volledige channel scan te doen, mits je Europe kiest.

Als je vervolgens de gevonden draaggolven overzet in de XML voor mediaportal blijkt RTL7HD niet ontvangen te kunnen worden.

Bijna had ik daarom het al 3 jaar niet meer onderhouden Acamd overboord gegooid voor het nieuwere Oscam, maar daarvoor is in de opstelling op dit moment een extra kaartlezer nodig, tenzij je bereid bent in de weer te gaan met het compileren van Linux-kernels om anysee_sc git aan de praat te krijgen.

Ik was al onderweg met het compileren van kernels, en had ook al een phoenix/mouse-cardreader besteld voor deze omweg, maar uiteindelijk bleek ik de volgende regel in ACamd_PMT.txt te moeten zetten om RTL7HD te ontvangen:

P:0604:00000000:Preferred Ziggo

Scheelt me weer een hoop Linux-uren... Blijkbaar doet Acamd 6.20 het nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
Heb hier sinds een tijdje een HDHomerun met TVHeadend en Oscam draaien, werkt als een zonnetje.

Echter bij de laatste update van Oscam blijft de melding 'No entitlements', echter zijn de entitlements netjes geladen en werkt het geheel prima.

OS: Ubuntu, versie 3.16.0-41-generic #55~14.04.1-Ubuntu
OScam versie: oscam-svn:amd64/trusty 1.20.9343+svn201506142346~ubuntu14.04.1 uptodate

Iemand enig idee of dit een bekend issue is?

/edit: NVM, de datum stond spontaan op 11 oktober 2016 :? Teruggedraaid, nu werkt alles weer zoals het hoort...

[ Voor 11% gewijzigd door LiquidSmoke op 16-06-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:54
Ik heb sinds de samensmelting van de UPC en Ziggo netwerken problemen met de AU updates in OSCAM.

Als ik in het log kijk van OSCAM zie ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
    2015/06/20 04:03:01 0 s >> OSCam << cardserver started, version 1.20-unstable_svn, build r9999 (x86_64-linux-gnu)
    2015/06/20 04:03:01 0 s creating pidfile /tmp/.oscam/oscam.pid with pid 25031
    2015/06/20 04:03:01 0 s services reloaded: 0 services freed, 0 services loaded, rejected 0
    2015/06/20 04:03:01 0 s userdb reloaded: 1 accounts loaded, 0 expired, 0 disabled
    2015/06/20 04:03:01 0 s signal handling initialized
    2015/06/20 04:03:01 0 s newcamd: initialized (fd=6, port=10000)
    2015/06/20 04:03:01 0 s -> CAID: 0604 PROVID: ******
    2015/06/20 04:03:01 0 s cccam: initialized (fd=7, port=12000)
    2015/06/20 04:03:01 0 s Ziggo [smargo] creating thread for device /dev/ttyUSB0
    2015/06/20 04:03:01 0 s loadbalancer: can't read from file /tmp/.oscam/stat
    2015/06/20 04:03:01 0 s anti cascading disabled
    2015/06/20 04:03:01 1B22600 r Ziggo [smargo] smargo init type is smargo
    2015/06/20 04:03:01 80008C0 h webif: decompressed 155571 bytes back into 368968 bytes
    2015/06/20 04:03:01 80008C0 h HTTP Server running. ip=0.0.0.0 port=8888
    2015/06/20 04:03:01 1B22600 r Ziggo [smargo] Reader initialized (device=/dev/ttyUSB0, detect=cd, mhz= AUTO, cardmhz=600)
    2015/06/20 04:03:02 1B22600 r Ziggo [smargo] card detected
    2015/06/20 04:03:04 1B279B0 c client connected to 10000 port
    2015/06/20 04:03:04 1B279B0 c encrypted newcamd:10000-client 10.0.0.25 granted (user1, au=on (1 reader))
    2015/06/20 04:03:04 1B279B0 c user user1 authenticated successfully (Tvheadend)
    2015/06/20 04:03:04 1B279B0 c AU disabled for user user1
    2015/06/20 04:03:10 1B22600 r Ziggo [smargo] ATR: ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** 
    2015/06/20 04:03:10 1B22600 r Ziggo [smargo] Init card protocol T14, FI=2, F=558, D=1, N=0
    2015/06/20 04:03:10 1B22600 r Ziggo [smargo] Calculated work ETU is 93.00 us reader mhz = 600
    2015/06/20 04:03:11 1B22600 r Ziggo [smargo] ATR Fsmax is 6 MHz, clocking card to wanted user cardspeed off 6.00 MHz (specified in reader->mhz)
    2015/06/20 04:03:12 1B22600 r Ziggo [smargo] detect irdeto card
    2015/06/20 04:03:12 1B22600 r Ziggo [smargo] Irdeto SC 58 version 21 revision 1, patch level e
    2015/06/20 04:03:12 1B22600 r Ziggo [smargo] caid: 0604, acs: 0.05, country code: NLD
    2015/06/20 04:03:12 1B22600 r Ziggo [smargo] providers: 4, ascii serial: ##########, hex serial: ######, hex base: ##
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [smargo] active providers: 4 (******,ffffff,ffffff,ffffff)
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [smargo] found card system irdeto
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] THIS WAS A SUCCESSFUL START ATTEMPT No 1 out of max alloted of 1
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] entitlements for provider: 1, id: ******
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: FFE0, date: 2015/02/09 - 2015/03/11
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: 0001, date: 2014/12/27 - 2015/01/26
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: 000B, date: 2015/02/09 - 2015/03/11
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: 01FE, date: 2015/02/09 - 2015/03/11
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: 0384, date: 2015/02/09 - 2015/03/11
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: 0009, date: 2015/02/09 - 2015/03/11
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: 7FFE, date: 2015/02/09 - 2015/03/11
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: 7FFD, date: 2015/02/09 - 2015/02/19
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: FFD8, date: 2015/02/09 - 2015/02/19
    2015/06/20 04:03:24 1B22600 r Ziggo [irdeto] ready for requests

Wat me zorgen baart is het volgende:

2015/06/20 04:03:04 1B279B0 c encrypted newcamd:10000-client 10.0.0.25 granted (user1, au=on (1 reader))
(dus AU staat aan)

en vervolgens:

Ik heb alle OSCAM instellingen nagelopen maar kan nergens vinden waardoor dit zou kunnen komen.
Als consequentie van de niet-werkende AU zijn mijn gegevens in Februari/Maart verlopen (ik heb de TVH box ook sinds die tijd niet gebruikt). En nu kan ik dus niks meer decoderen. Heb geprobeerd het heractivatiesignaal van Ziggo te sturen maar het lijkt wel alsof er helemaal geen EMM/ECM's doorkomen.

oscam.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
# oscam.conf generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r9999
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.conf.txt

[global]
logfile                       = /var/log/oscam/oscam.log
logduplicatelines             = 1
disableuserfile               = 0
unlockparental                = 1
nice                          = -1
maxlogsize                    = 1000
waitforcards                  = 0
dropdups                      = 1
usrfile                       = /var/log/oscam/oscamuser.log
cwlogdir                      = /var/log/oscam/cw.log
emmlogdir                     = /var/log/oscam/emm.log
lb_save                       = 300
lb_nbest_readers              = 2
lb_stat_cleanup               = 100
failbantime                   = 5
failbancount                  = 10

[cache]

[newcamd]
port                          = 10000@0604:******
key                           = ****************************

[cccam]
port                          = 12000
nodeid                        = ****************************
version                       = 2.3.0
reshare                       = 1
ignorereshare                 = 1
stealth                       = 1
keepconnected                 = 0

[webif]
httpport                      = 8888
httpuser                      = root
httppwd                       = *********
httpallowed                   = 0.0.0.0-255.255.255.255

oscam.user:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# oscam.user generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r9999
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.user.txt

[account]
user                          = user1
pwd                           = user1
uniq                  = 0
caid                          = 0604
group                         = 1
ident                         = 0604:******
au                = Ziggo

oscam.server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
# oscam.server generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r9999
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.server.txt

[reader]
label                         = Ziggo
description                   = smargo
protocol                      = smargo
device                        = /dev/ttyUSB0
boxkey                        = 1122334455667788
rsakey                        = **********************************************
detect                        = cd
mhz                           = 600
cardmhz                       = 600
emmcache                      = 1,3,2
dropbadcws                    = 1
auprovid                      = ****** (zelfde als provid)

Uiteraard privacy gevoelige dingen met een asterisk vervangen..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Nu is Ziggo dus laatst overgegaan op UPC. Ik vroeg mij af wat ik dien te veranderen aan mijn oscam/argustv setup? Zijn er nog waardes die ik moet aanpassen? Ik zit in het voormalige multikabel gebied

en onze htpc willen we alleen gebruiken voor opnemen van tv. Is oscam (server / client) in combinatie met argustv hier het makkelijkst voor? Of is er een solidere oplossing

[ Voor 30% gewijzigd door AOC op 20-06-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

ScuL schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 06:28:
Ik heb sinds de samensmelting van de UPC en Ziggo netwerken problemen met de AU updates in OSCAM.

Als ik in het log kijk van OSCAM zie ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
    2015/06/20 04:03:01 0 s >> OSCam << cardserver started, version 1.20-unstable_svn, build r9999 (x86_64-linux-gnu)
    2015/06/20 04:03:01 0 s creating pidfile /tmp/.oscam/oscam.pid with pid 25031
    2015/06/20 04:03:01 0 s services reloaded: 0 services freed, 0 services loaded, rejected 0
    2015/06/20 04:03:01 0 s userdb reloaded: 1 accounts loaded, 0 expired, 0 disabled
    2015/06/20 04:03:01 0 s signal handling initialized
    2015/06/20 04:03:01 0 s newcamd: initialized (fd=6, port=10000)
    2015/06/20 04:03:01 0 s -> CAID: 0604 PROVID: ******
    2015/06/20 04:03:01 0 s cccam: initialized (fd=7, port=12000)
    2015/06/20 04:03:01 0 s Ziggo [smargo] creating thread for device /dev/ttyUSB0
    2015/06/20 04:03:01 0 s loadbalancer: can't read from file /tmp/.oscam/stat
    2015/06/20 04:03:01 0 s anti cascading disabled
    2015/06/20 04:03:01 1B22600 r Ziggo [smargo] smargo init type is smargo
    2015/06/20 04:03:01 80008C0 h webif: decompressed 155571 bytes back into 368968 bytes
    2015/06/20 04:03:01 80008C0 h HTTP Server running. ip=0.0.0.0 port=8888
    2015/06/20 04:03:01 1B22600 r Ziggo [smargo] Reader initialized (device=/dev/ttyUSB0, detect=cd, mhz= AUTO, cardmhz=600)
    2015/06/20 04:03:02 1B22600 r Ziggo [smargo] card detected
    2015/06/20 04:03:04 1B279B0 c client connected to 10000 port
    2015/06/20 04:03:04 1B279B0 c user user1 authenticated successfully (Tvheadend)
    2015/06/20 04:03:10 1B22600 r Ziggo [smargo] ATR: ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** 
    2015/06/20 04:03:10 1B22600 r Ziggo [smargo] Init card protocol T14, FI=2, F=558, D=1, N=0
    2015/06/20 04:03:10 1B22600 r Ziggo [smargo] Calculated work ETU is 93.00 us reader mhz = 600
    2015/06/20 04:03:11 1B22600 r Ziggo [smargo] ATR Fsmax is 6 MHz, clocking card to wanted user cardspeed off 6.00 MHz (specified in reader->mhz)
    2015/06/20 04:03:12 1B22600 r Ziggo [smargo] detect irdeto card
    2015/06/20 04:03:12 1B22600 r Ziggo [smargo] Irdeto SC 58 version 21 revision 1, patch level e
    2015/06/20 04:03:12 1B22600 r Ziggo [smargo] caid: 0604, acs: 0.05, country code: NLD
    2015/06/20 04:03:12 1B22600 r Ziggo [smargo] providers: 4, ascii serial: ##########, hex serial: ######, hex base: ##
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [smargo] active providers: 4 (******,ffffff,ffffff,ffffff)
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [smargo] found card system irdeto
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] THIS WAS A SUCCESSFUL START ATTEMPT No 1 out of max alloted of 1
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] entitlements for provider: 1, id: ******
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: FFE0, date: 2015/02/09 - 2015/03/11
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: 0001, date: 2014/12/27 - 2015/01/26
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: 000B, date: 2015/02/09 - 2015/03/11
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: 01FE, date: 2015/02/09 - 2015/03/11
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: 0384, date: 2015/02/09 - 2015/03/11
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: 0009, date: 2015/02/09 - 2015/03/11
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: 7FFE, date: 2015/02/09 - 2015/03/11
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: 7FFD, date: 2015/02/09 - 2015/02/19
    2015/06/20 04:03:15 1B22600 r Ziggo [irdeto] chid: FFD8, date: 2015/02/09 - 2015/02/19
    2015/06/20 04:03:24 1B22600 r Ziggo [irdeto] ready for requests

Wat me zorgen baart is het volgende:

(dus AU staat aan)

en vervolgens:

Ik heb alle OSCAM instellingen nagelopen maar kan nergens vinden waardoor dit zou kunnen komen.
Als consequentie van de niet-werkende AU zijn mijn gegevens in Februari/Maart verlopen (ik heb de TVH box ook sinds die tijd niet gebruikt). En nu kan ik dus niks meer decoderen. Heb geprobeerd het heractivatiesignaal van Ziggo te sturen maar het lijkt wel alsof er helemaal geen EMM/ECM's doorkomen.

oscam.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
# oscam.conf generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r9999
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.conf.txt

[global]
logfile                       = /var/log/oscam/oscam.log
usrfile                       = /var/log/oscam/oscamuser.log
cwlogdir                      = /var/log/oscam/cw.log
emmlogdir                     = /var/log/oscam/emm.log

[cache]

[newcamd]
port                          = 10000@0604:******
key                           = ****************************

[cccam]
port                          = 12000
nodeid                        = ****************************
version                       = 2.3.0
reshare                       = 1
ignorereshare                 = 1
stealth                       = 1
keepconnected                 = 0

[webif]
httpport                      = 8888
httpuser                      = root
httppwd                       = *********
httpallowed                   = 0.0.0.0-255.255.255.255

oscam.user:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# oscam.user generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r9999
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.user.txt

[account]
user                          = user1
pwd                           = user1
uniq                  = 0
ident                         = 0604:******
au                = Ziggo

oscam.server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
# oscam.server generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r9999
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.server.txt

[reader]
label                         = Ziggo
protocol                      = smargo
device                        = /dev/ttyUSB0
rsakey                        = **********************************************
auprovid                      = ****** (zelfde als provid)

Uiteraard privacy gevoelige dingen met een asterisk vervangen..
ik heb zeer vergelijkbare problemen, alleen nog een oscam v1.10 (waarin andere/minder dingen gelogd worden). Ik ga eens updaten naar 1.20 en kijken of ik hetzelfde krijg.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
[...]
De OSCam configuratie lijkt prima, ik zie het daar in ieder geval niet. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat je een vinkje mist in TVHeadend bij de CA configuratie genaamd "Update card (EMM)"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleeven
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-10-2023
Ik heb ook soortgelijke problemen, maar die heb ik al langer. Telkens als een entitlement verloopt en ik wil daarna een gecodeerd signaal kijken, moet ik de kaart eerst in de decoder bij de buren steken voordat ik weer emm's en ok ecm's krijg. De kaart heractiveren via mijnziggo helpt dan niet.
Ik vraag me dus af het in mijn geval aan de instellingen ligt of aan Mediaportal, die heeft geen "Update card (EMM)". Kan dat kloppen? (overigens staat bij mij AU wel goed, ook in de logs).

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Iemand hier die twee anysee tuners heeft met DVBlink en Acamd plugin?

1 tuner werkt perfect, maar sinds vanavond een 2e eraan gehangen. Copy van de setting van de eerste overgenomen voor het gemak en de plugin map gekopieerd naar de 2e source.

Geen beeld op de gecodeerde zenders meer..
Anysee0=1 in de eerste configuratie file en Anysee1=1 in de tweede. Ook andersom geprobeerd, geen effect.
Smartcards omgewisseld in de tuner en zelfs in allebei een actieve smartcard, ook geen geluk.

Allebei de sources opnieuw geconfigureerd. Ook apart zonder de settings te kopiëren.. Nog steeds niets op de gecodeerde zenders.

Mis ik iets? Zit de hele avond te proberen maar het wil niet meewerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
gibraltar schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:06:
[...]

De OSCam configuratie lijkt prima, ik zie het daar in ieder geval niet. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat je een vinkje mist in TVHeadend bij de CA configuratie genaamd "Update card (EMM)"?
Nee die staat aan..
wkleeven schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:50:
[...]

Ik heb ook soortgelijke problemen, maar die heb ik al langer. Telkens als een entitlement verloopt en ik wil daarna een gecodeerd signaal kijken, moet ik de kaart eerst in de decoder bij de buren steken voordat ik weer emm's en ok ecm's krijg. De kaart heractiveren via mijnziggo helpt dan niet.
Hm dat is weinig hoopvol. De ellende voor mij is dat mijn TVheadend box 18.000km verderop staat en ik niet zomaar kaartjes kan wisselen. Ik moet dit op afstand werkend zien te krijgen.

[ Voor 47% gewijzigd door ScuL op 21-06-2015 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleeven
ScuL schreef op zondag 21 juni 2015 @ 06:51:
Hm dat is weinig hoopvol. De ellende voor mij is dat mijn TVheadend box 18.000km verderop staat en ik niet zomaar kaartjes kan wisselen. Ik moet dit op afstand werkend zien te krijgen.
Ik zeg niet dat dit zo zou moeten gaan telkens (dat je iedere keer naar een decoder moet), maar zo ging het bij mij tot nu toe ook altijd. Ik ben nu ook weer aan het proberen het goed te krijgen, het moet toch anders kunnen.
Ik zal me hier melden als ik weet hoe het moet. Maar, zoals gezegd, misschien speelt dit probleem wel bij Mediaportal, maar niet bij TVHeadend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Mijn eerste stap is de "AU is disabled" naar enabled te krijgen. Daarna kunnen we verder kijken. Zal eens proberen op het forum voor OSCAM te posten (als dat er is) :o

[ Voor 6% gewijzigd door ScuL op 21-06-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
wkleeven schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:50:
[...]

Ik vraag me dus af het in mijn geval aan de instellingen ligt of aan Mediaportal, die heeft geen "Update card (EMM)". Kan dat kloppen? (overigens staat bij mij AU wel goed, ook in de logs).

Wim
Ook ik heb sinds kort problemen met Ziggo in Utrecht.
Iedere paar dagen, of week, kan ik geen gecodeerde kanalen meer kijken.
De oplossing die voor mij werkt is om een simpele Ziggo-gecertificeerde ontvanger aan te sluiten en daar de kaart in te steken.

Daarna kan ik de kaart weer terug in mijn Anysee TC30 steken, en tv kijken met WMC.

Heeft iemand tips rondom een oplossing, zonder deze work-around te hoeven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
ScuL schreef op zondag 21 juni 2015 @ 06:51:

Niet helemaal ontopic, maar krijg jij je streams stabiel binnen over deze afstand, ook in HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
BertusG schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:26:
[...]

Niet helemaal ontopic, maar krijg jij je streams stabiel binnen over deze afstand, ook in HD?
Ik krijg streams stabiel tot op 1500kbit maar ik gebruik TVHeadend met een transcoding module in een speciale custom build.

Dat ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qj7zxU3l.png (klik)
Input stream van ~7mbit/s en output van 1500kbit.

Na uitzonderlijk veel testen heb ik stabiel beeld van alle Nederlandse zenders in een MKV container (webm) met Orbis VP8 voor video en MPEG2 voor audio (downmix naar 2 kanalen). Resolutie 480x384.
Ik kan wel 720x576 kijken maar omdat de transcoder op dit moment fixed bitrate heeft gaat het beeld dan haperen bij actieve scenes bijv. bij voetbalwedstrijden of natuurscenes met veel blad/bos/water omdat de bitrate dan boven de 1500kbit schiet.

H.264 kan ik ook gebruiken maar bij VP8 is de CPU load tussen de 30 en 50% op de TVH machine, als ik H.264 encodeer is de load tussen de 50 en 80%. En ik wil graag wat CPU capaciteit overhouden voor de PVR en andere servertaken :)

Voor hogere kwaliteit heb ik de TVHeadend PVR ingesteld op MKV/H264/AAC (5.1) en dump ik de files mbv een FTP server naar mijn thuisserver.

Heb hier wel een 200mbit glasvezel verbinding thuis alhoewel het op VDSL net zo goed werkt.
Grappig detail is trouwens dat de ping 282 is :P

[ Voor 20% gewijzigd door ScuL op 21-06-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
ScuL schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:56:
[...]

Ik krijg streams stabiel tot op 1500kbit maar ik gebruik TVHeadend met een transcoding module in een speciale custom build.
Mooie setup en fijn dat je op zo'n manier toch jezelf kunt voorzien van NL content aan de andere kant van de wereld. Idd slim om e.e.a. via je PVR te laten verlopen, om alles toch in goede kwaliteit jouw kant op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Jazeker, sowieso maak ik vaker van de PVR optie gebruik dan van het live kijken wegens het tijdverschil maar bij belangrijke evenementen is het wel fijn om live te kunnen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik heb het werkend!! Zonder hulp van buitenaf, alleen uren lang klooien met instellingen

De volgende wijzigingen heb ik gemaakt:

oscam.user:
user & pwd veranderd zodat ze niet hetzelfde zijn
au verschoven en boven group gezet
au label met kleine letter geschreven

oscam.server:
reader label met kleine letter geschreven
auprovid veranderd naar de provid die bovenaan het OSCAM log staat:
2015/06/23 02:03:22 0 s newcamd: initialized (fd=6, port=10000)
2015/06/23 02:03:22 0 s -> CAID: 0604 PROVID: ******

Daarna kreeg ik opeens AU enabled in het TVHeadend log en na een refresh van entitlements in de webif en een restart van OSCAM & TVH heb ik nu weer beeld!!

:)

Overigens is er nog een probleem met Ziggo, er worden continu EMMs naar child 270E gestuurd, die niet bestaat op de kaart. Die kun je negeren door in oscam.whitelist de volgende regels toe te voegen:
code:
1
2
i:::::270E
w:

[ Voor 14% gewijzigd door ScuL op 23-06-2015 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 02:22:

Overigens is er nog een probleem met Ziggo, er worden continu EMMs naar child 270E gestuurd, die niet bestaat op de kaart. Die kun je negeren door in oscam.whitelist de volgende regels toe te voegen:
code:
1
2
w:
heb hem direct toegevoegd :) zat niet echt in de weg, maar toch 'mooier' als het weg is.

Overigens is het altijd fijn dat na veel klieren / klooien iets lukt! Congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Niet online
ScuL schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 02:22:
code:
1
2
w:
Haha dit viel mij ook al op, ik heb net vorige week hetzelfde regeltje toegevoegd bij gebrek aan een betere oplossing. De requests komen echter nog steeds in het log te staan, maar niet meer als "not found", maar als "unknown" (even uit mijn hoofd geloof ik). Misschien dat Oscam in een nieuwe versie (ik draai 1.20) aan kan geven dat het request geblocked is door de whitelist. Ach zolang de kaart niet benaderd wordt vind ik het voorlopig prima zo.

Vanuit TVHeadend kan je allerlei CA stream filters toepassen, maar volgens mij niet op CHID. Weet iemand of/hoe dit wel mogelijk is?

[ Voor 22% gewijzigd door thomas_24_7 op 23-06-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
thomas_24_7 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:25:
[...]

Haha dit viel mij ook al op, ik heb net vorige week hetzelfde regeltje toegevoegd bij gebrek aan een betere oplossing. De requests komen echter nog steeds in het log te staan, maar niet meer als "not found", maar als "unknown" (even uit mijn hoofd geloof ik). Misschien dat Oscam in een nieuwe versie (ik draai 1.20) aan kan geven dat het request geblocked is door de whitelist. Ach zolang de kaart niet benaderd wordt vind ik het voorlopig prima zo.

Vanuit TVHeadend kan je allerlei CA stream filters toepassen, maar volgens mij niet op CHID. Weet iemand of/hoe dit wel mogelijk is?
Vanuit TVHeadend kan het niet. Daar kun je volgens mij alleen filteren op CAID.

Die 270E is het preview pakket, en die is al een poosje niet meer in gebruik zover ik weet. Ik heb een explicite CHID lijst voor mijn reader gemaakt met alleen de beschikbare CHID's. Wat OSCam dan doet is direct de ECM droppen met "no matching reader". Als je de DVB API gebruikt dan komen die 270E aanvragen niet eens langs is mij opgevallen, maar dat kan ook aan OSCam liggen (die DVB API werkt erg slecht overigens, zit vol met bugs).

Dat OSCam zo slecht te configureren is ligt aan de kwaliteit van die software. Helaas is er nog geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleeven
Heren,

Aangezien jullie eruit lijken te zijn, zouden jullie misschien mij verder willen helpen dit op te lossen (please, please, please)? (ik krijg geen emm's en ok ecm's binnen, alleen nok ecm's)

Dit is mijn setup (let op: ik werk niet met tvheadend, maar mediaportal onder windows), met alleen mijn 2 wachtwoorden veranderd:

oscam.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

[global]
logfile                       = oscam.log

[cache]

[newcamd]
port                          = 15050@0604:000000
key                           = 0102030405060708090A0B0C0D0E
serverip                      = 127.0.0.1

[webif]
httpport                      = 15080
httpuser                      = gebruiker
httppwd                       = xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
httpallowed                   = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.255.255

oscam.user:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[account]
user                          = gebruiker1
pwd                           = xxxxxxxxxxx
uniq                          = 0
au                            = ziggo
ident                         = 0604:000000

oscam.server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18

[reader]
label                         = ziggo
protocol                      = mouse
device                        = /dev/ttyS8
rsakey                        = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
auprovid                      = 000000

Dit is mijn log bij tunen op een gecodeerd signaal:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
2015/06/23 17:48:47 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 5 value 56 time_us 10000
2015/06/23 17:48:47 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 6 value 35 time_us 7500
2015/06/23 17:48:47 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 7 value 2e time_us 10000
2015/06/23 17:48:47 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 8 value 38 time_us 10000
2015/06/23 17:48:47 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 9 value 95 time_us 7500
2015/06/23 17:48:47 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Buffers readed  9 bytes total time_us 167503
2015/06/23 17:48:47 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Reader initialized (device=/dev/ttyS8, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600)
2015/06/23 17:48:47 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] card detected
2015/06/23 17:48:47 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Buffers readed  0 bytes total time_us 77501
2015/06/23 17:48:49 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] ATR: 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 54 4F 20 41 43 53 20 56 35 2E 38 95 
2015/06/23 17:48:49 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Init card protocol T14, FI=2, F=558, D=1, N=0
2015/06/23 17:48:49 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Calculated work ETU is 93.00 us reader mhz = 600
2015/06/23 17:48:49 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 1 value 41 time_us 5000
2015/06/23 17:48:49 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 2 value 43 time_us 10000
2015/06/23 17:48:49 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 3 value 53 time_us 7500
2015/06/23 17:48:49 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 4 value 20 time_us 10001
2015/06/23 17:48:49 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 5 value 56 time_us 10000
2015/06/23 17:48:49 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 6 value 35 time_us 7500
2015/06/23 17:48:49 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 7 value 2e time_us 10000
2015/06/23 17:48:49 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 8 value 38 time_us 7500
2015/06/23 17:48:49 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 9 value 95 time_us 10000
2015/06/23 17:48:49 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Buffers readed  9 bytes total time_us 167503
2015/06/23 17:48:49 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] ATR Fsmax is 6 MHz, clocking card to wanted user cardspeed off 6.00 MHz (specified in reader->mhz)
2015/06/23 17:48:50 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] detect irdeto card
2015/06/23 17:48:50 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] Irdeto SC 58 version 21 revision 1, patch level e
2015/06/23 17:48:50 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] caid: 0604, acs: 0.05, country code: NLD
2015/06/23 17:48:50 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] providers: 4, ascii serial: ##########, hex serial: ######, hex base: ##
2015/06/23 17:48:53 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] active providers: 4 (09acf6,ffffff,ffffff,ffffff)
2015/06/23 17:48:53 8005BF88 r   (reader) ziggo [mouse] found card system irdeto
2015/06/23 17:48:53 8005BF88 r   (reader) ziggo [irdeto] THIS WAS A SUCCESSFUL START ATTEMPT No  1 out of max alloted of 1
2015/06/23 17:48:54 8005BF88 r   (reader) ziggo [irdeto] entitlements for provider: 1, id: 09ACF6
2015/06/23 17:48:54 8005BF88 r   (reader) ziggo [irdeto] chid: 000B, date: 2015/06/06 - 2015/07/06
2015/06/23 17:48:54 8005BF88 r   (reader) ziggo [irdeto] chid: 7FFD, date: 2015/06/06 - 2015/06/16
2015/06/23 17:48:54 8005BF88 r   (reader) ziggo [irdeto] chid: 0384, date: 2015/06/06 - 2015/07/06
2015/06/23 17:48:54 8005BF88 r   (reader) ziggo [irdeto] chid: FFE0, date: 2015/06/06 - 2015/07/06
2015/06/23 17:48:54 8005BF88 r   (reader) ziggo [irdeto] chid: FFD8, date: 2015/06/14 - 2015/06/24
2015/06/23 17:49:00 8005BF88 r   (reader) ziggo [irdeto] ready for requests
2015/06/23 17:49:03 8005C490 c  (newcamd) client connected to 15050 port
2015/06/23 17:49:03 8005C490 c   (client) encrypted newcamd:15050-client 127.0.0.1 granted (gebruiker1, au=on (1 reader))
2015/06/23 17:49:03 8005C490 c  (newcamd) user gebruiker1 authenticated successfully (ACamd)
2015/06/23 17:49:03 8005C490 c  (newcamd) AU enabled for user gebruiker1 on reader ziggo
2015/06/23 17:49:03 8005C490 c      (ecm) gebruiker1 (0604&000000/000B/4C05/44:1BB657666BDB7D374F261714B338797F): not found (371 ms) by ziggo - RTL 4 HD (ziggo irdeto_do_cmd [2] 9e 0
2015/06/23 17:49:04 8005C490 c      (ecm) gebruiker1 (0604&000000/270E/4C05/44:FDFCFFCD2576E63D78423C37AD377313): not found (373 ms) by ziggo - RTL 4 HD (ziggo irdeto_do_cmd [2] 90 0
2015/06/23 17:49:04 8005C490 c      (ecm) gebruiker1 (0604&000000/000B/4C05/44:1BB657666BDB7D374F261714B338797F): not found (0 ms) by ziggo - RTL 4 HD
2015/06/23 17:49:04 8005C490 c      (ecm) gebruiker1 (0604&000000/270E/4C05/44:FDFCFFCD2576E63D78423C37AD377313): not found (3 ms) by ziggo - RTL 4 HD

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Wat probeer je op te lossen? ecm, emm of beide?
De kaart alweer bij de buren in de TV gehad? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleeven
ThaHandy schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:32:
Wat probeer je op te lossen? ecm, emm of beide?
De kaart alweer bij de buren in de TV gehad? :P
Beide inderdaad (ik krijg helaas alleen NOK ecm's) en dan zonder de kaart bij de buren in de tv te steken. Of is dat niet mogelijk met mediaportal onder windows en oscam? Mij lukt het niet en ik heb al van alles geprobeerd. Dus als je wilt helpen, heeeeel graag. Ik kom er echt niet uit.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staan je Acamd cardclient.conf instellingen ook goed? Zie onderstaand voorbeeld, die 1 na het poortnummer (15050) is noodzakelijk om EMM's door te geven:

newcamd:127.0.0.1:15050:1/0604/ffff:user1:password1:0102030405060708091011121314

En wat zie je langs komen als je Acamd Monitor aan hebt staan?

[ Voor 17% gewijzigd door Nielson op 23-06-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
wkleeven schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:51:
Aangezien jullie eruit lijken te zijn, zouden jullie misschien mij verder willen helpen dit op te lossen (please, please, please)? (ik krijg geen emm's en ok ecm's binnen, alleen nok ecm's)
Je provid staat niet goed. Uit de log van OSCam haal je dat die 09ACF6 moet zijn. Dus
code:
1
auprovid = 09ACF6

Daarnaast moet je in oscam.user even
code:
1
ident = 0604:09ACF6

doen. Niet dat ik het helemaal begrijp, want er staat letterlijk overal dat AU enabled is. Maar OSCam is wel vaker een beetje bijzonder. Ik zie bijvoorbeeld ook helemaal geen EMM's binnenkomen, dus misschien moet je even wachten tot die wel binnenkomen. Dat kan even duren, maar dat zou niet heel lang mogen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik denk dat je gelijk hebt.. ben benieuwd naar het resultaat. Mijn auprovid had ook grote invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleeven
Op de eerste plaats dankjulliewel voor de reacties!

cardclient.config:
code:
1
newcamd:127.0.0.1:15050:1/0604/ffff:gebruiker1:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx:0102030405060708090A0B0C0D0E

Vraag me niet hoe ik aan die key kom (01020304....), gewoon ergens vandaag geplukt en ik kreeg er voorheen ecm's mee binnen, dus ik ging ervan uit dat die goed was. Maar voor de zekerheid heb ik die van jou eens ingevuld, maar dan komen er zelfs geen nok ecm's binnen. Zal dus wel kloppen.

Acamd log bij tunen op Net5HD:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
#START#
C:\Users\Public\NPVR\MDPlugins\TechniSat Mantis DVBC BDA Receiver #1-1\ACamd.dll
14:30:45.764: ACamd v0.6.1.8
14:30:45.776: MD-API Version 01.03 - 01.06
14:30:45.784: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
14:30:45.784: structloaders: registering loader cardclient config
14:30:45.784: cardclients: registering cardclient Newcamd
14:30:45.784: cardclients: registering cardclient Newcamd2
14:30:45.784: cardclients: registering cardclient CCcamN
14:30:45.784: cardclients: registering cardclient Radegast
14:30:45.784: cardclients: registering cardclient Camd35
14:30:45.784: cardclients: registering cardclient EmuBox03
14:30:45.784: cardclients: registering cardclient Gbox
14:30:45.784: cardclients: registering cardclient GboxN
14:30:45.784: cardclients: registering cardclient MboxN
14:30:45.784: structloaders: registering loader smartcard data
14:30:45.784: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
14:30:45.784: feature: using feature SMARTCARD
14:30:45.784: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
14:30:45.784: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
14:30:45.784: registering Seca smartcard (id 53656361)
14:30:45.784: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
14:30:45.784: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
14:30:45.784: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
14:30:45.784: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
14:30:45.784: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
14:30:45.784: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
14:30:45.784: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
14:30:45.784: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
14:30:45.784: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
14:30:45.784: registering NDS smartcard (id 56694732)
14:30:45.801: Monitor listen on port 51444
14:30:45.833: B:Betatunnel, CAID:1833 with Provider:00000000 to CAID:1702 with Provider:00000000
14:30:45.833: Engine [MD-API]
14:30:45.833: loading smartcard data from C:\Users\Public\NPVR\MDPlugins\TechniSat Mantis DVBC BDA Receiver #1-1\smartcard.conf
14:30:45.834: loaded 9 smartcard data from C:\Users\Public\NPVR\MDPlugins\TechniSat Mantis DVBC BDA Receiver #1-1\smartcard.conf
14:30:45.834: loading cardclient config from C:\Users\Public\NPVR\MDPlugins\TechniSat Mantis DVBC BDA Receiver #1-1\cardclient.conf
14:30:45.834: now using protocol version 525 (cdLen=8)
14:30:45.834: hostname=127.0.0.1 port=15050 emm=1 emmCaids 0604/ffff
14:30:45.834: Newcamd: username=gebruiker1 password=wachtwoord1 key=0102030405060708090A0B0C0D0E providers=none
14:30:45.834: client 'Newcamd' ready
14:30:45.834: ** registered systems:
14:30:45.834: ** SC-NDS            (pri -10)
14:30:45.834: ** SC-Nagra          (pri -10)
14:30:45.834: ** SC-Cryptoworks    (pri -10)
14:30:45.834: ** SC-Conax          (pri -10)
14:30:45.834: ** SC-Viaccess       (pri -10)
14:30:45.834: ** SC-Seca           (pri -10)
14:30:45.834: ** SC-Irdeto         (pri -10)
14:30:45.834: ** Cardclient        (pri -15)
14:30:45.834: no smartcard interface defined!
14:30:45.835: 
Blocked 1 same messages...
14:30:46.776: Ch: 2900 - TVNZ 
14:30:46.776: Programm crc: 70479FE1
14:30:46.780: PMT: chcache.ini, 0B54,4A50,0604,00000000,0037,0067,TVNZ
14:30:46.780: 0x0B54 0x4A50 0x0604 0x00000000 0x0037 0x0067 01011110
14:30:47.181: Incomming PackageSize [920]
14:30:48.203: Login attemp (1)
14:30:48.203: connecting to 127.0.0.1:15050/tcp (127.0.0.1)
14:30:49.441: Newcamd 0: CaID=0604 admin=1 srvUA=0000000014C3879B provider 000003/0000000001FFFFFF 000002/0000000001FFFFFF 000001/0000000001FFFFFF 000000/000000000009ACF6
14:30:49.441: 0: chid 000B*  
14:30:49.441: 0: chid 270E   
14:30:49.809: Newcamd 0: ECM [0037][0604/00000000] Pro, CHID=000B (0.368)
14:30:49.809: Newcamd 0: ECM [0037][0604/00000000] not able to decode
14:30:49.819: 0: chid 000B   
14:30:49.819: 0: chid 270E

Tot nog toe, ook na reset bij mijnziggo, nog geen ok ecm's of emm's. Alleen nok ecm's.
Wat me wel opvalt is dat ik nu maar 3 entitlements heb (de drie die nog niet verlopen zijn), maar of dat met de wijziging in de setup te maken heeft weet ik niet.

Andere ideeën?

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
wkleeven schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:47:
Vraag me niet hoe ik aan die key kom (01020304....), gewoon ergens vandaag geplukt en ik kreeg er voorheen ecm's mee binnen, dus ik ging ervan uit dat die goed was. Maar voor de zekerheid heb ik die van jou eens ingevuld, maar dan komen er zelfs geen nok ecm's binnen. Zal dus wel kloppen.
[...]
Die key is de DES key die gebruikt wordt om het verkeer te versleutelen. Die moet gewoon hetzelfde zijn aan beide zijden, maar die kies je dus zelf. Op die manier wordt het wachtwoord niet meer plain-text verzonden.

Had je die auprovid in OSCam nu al aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleeven
Ja, auprovid = 09ACF6 en in oscam.user ident = 0604:09ACF6. Beiden gedaan, nog steeds niets.

Misschien een andere insteek kiezen....
In het scherm "status" in de webinterface, staat 2x "Wim" onder servers, 1x protocol server, 1x protocol http. Beiden op adres 127.0.0.1, poort 0, caid-srvid: 0000:0000, AU OFF.
Daaronder 1 reader, "ziggo", 127.0.0.1, poort 0, protocol mouse, caid-srvid 0604:4C05, AU ON.
Daaronder 1 gebruiker "gebruiker1", 127.0.01, poort 49830, caid-srvid 0604:4C05, AU ON.

Alle 3 status ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleeven
Ik lees op internet ergens:
CAID:SRVID staat op 0000:0000 zolang er geen aanvraag op de reader binnenkomt.
Kunnen jullie daar iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleeven
Wat moet ik in oscam.conf invullen op de plaats van "*****" achter "port"? Ik bedoel welke poort moet het zijn, dezelfde als ik een andere file??

[newcamd]
port = 10000@0604:******
key = ****************************

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleeven
Onder newcamd staat bij mij in oscam.conf nu dit:

[newcamd]
port = 15050@0604:09ACF6
key = 0102030405060708090A0B0C0D0E
serverip = 127.0.0.1

15050 staat ook in cardclient.conf dus dat ik volgens mij goed, key idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Ik heb dit "NOT OK" probleem ook nu even en ik heb het een en ander even getest :)

In het kort,
Acamd:
FTA kanalen en "NOT OK" meldingen = GEEN EMM

De kaart waar ik "NOT OK" bij krijg (in de cardreader)
NewCS:
[...]
[ 19:28:15 ] [ KeymaN ] Adding key EB4*** type 0 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 19:28:15 ] [ KeymaN ] Adding key CC*** type 1 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 19:28:15 ] [ KeymaN ] Adding key FFFFFF type 1 on Provider 000001 for caid 0604 ID=1
[ 19:28:15 ] [ KeymaN ] Skipping duplicate irdeto
[ 19:28:15 ] [ KeymaN ] Adding key FFFFFF type 1 on Provider 000002 for caid 0604 ID=2
[ 19:28:15 ] [ KeymaN ] Adding key FFFFFF type 1 on Provider 000003 for caid 0604 ID=3
[...]

De kaart die wel werkt (uit de Humax decoder)
NewCS:
[...]
[ 19:31:38 ] [ KeymaN ] Adding key 4FB*** type 0 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 19:31:38 ] [ KeymaN ] Adding key 61*** type 1 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 19:31:38 ] [ KeymaN ] Adding key B56*** type 1 on Provider 000001 for caid 0604 ID=1
[ 19:31:38 ] [ KeymaN ] Skipping duplicate irdeto
[ 19:31:38 ] [ KeymaN ] Adding key 4D5*** type 1 on Provider 000002 for caid 0604 ID=2
[ 19:31:38 ] [ KeymaN ] Adding key B92*** type 1 on Provider 000003 for caid 0604 ID=3
[...]

Om te bevestigen dat Acamd de EMM's aankomen op de smartcard heb ik de smartcards opnieuw laten herstellen via de Ziggo site. (Humax smartcard)

Men zapt naar een kanaal die je kan decoderen, en vervolgens klik je op de "herstel" knop.
....5sec later... :9

Newcs: (EMM SA (shared address) en GA (group address) geblokkeerd)
[...]
[ 19:06:49 ] [ Newcamd ] ECM -> User (OK) 0604 0000 4AED (RTL 7 HD)
[ 19:06:59 ] [ Irdeto ] Card AU on reader 0 (Ziggo_card) was successfull
[ 19:06:59 ] [ Irdeto ] emmok: 1 data00:CB providerID:10
[ 19:06:59 ] [ Irdeto ] ReRead keys 0 (Ziggo_card)
[ 19:06:59 ] [ KeymaN ] Adding key 4FB*** type 0 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 19:06:59 ] [ KeymaN ] Adding key 61*** type 1 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 19:06:59 ] [ KeymaN ] Adding key B56*** type 1 on Provider 000001 for caid 0604 ID=1
[ 19:06:59 ] [ KeymaN ] Skipping duplicate irdeto
[ 19:06:59 ] [ KeymaN ] Adding key 4D5*** type 1 on Provider 000002 for caid 0604 ID=2
[ 19:06:59 ] [ KeymaN ] Adding key B92*** type 1 on Provider 000003 for caid 0604 ID=3
[ 19:07:02 ] [ Irdeto ] Card AU on reader 0 (Ziggo_card) was not successfull
[ 19:07:02 ] [ Irdeto ] emmok: 0 data00:03 providerID:00
[ 19:07:02 ] [ Irdeto ] Card AU on reader 0 (Ziggo_card) was successfull
[ 19:07:02 ] [ Irdeto ] emmok: 1 data00:03 providerID:00
[ 19:07:02 ] [ Irdeto ] Card AU on reader 0 (Ziggo_card) was not successfull
[ 19:07:02 ] [ Irdeto ] emmok: 0 data00:03 providerID:00
[ 19:07:03 ] [ Irdeto ] Card AU on reader 0 (Ziggo_card) was successfull
[ 19:07:03 ] [ Irdeto ] emmok: 1 data00:CB providerID:10
[ 19:07:03 ] [ Irdeto ] ReRead keys 0 (Ziggo_card)
[ 19:07:03 ] [ KeymaN ] Adding key 4FB*** type 0 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 19:07:03 ] [ KeymaN ] Adding key 61*** type 1 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 19:07:03 ] [ KeymaN ] Adding key B56*** type 1 on Provider 000001 for caid 0604 ID=1
[ 19:07:03 ] [ KeymaN ] Skipping duplicate irdeto
[ 19:07:03 ] [ KeymaN ] Adding key 4D5*** type 1 on Provider 000002 for caid 0604 ID=2
[ 19:07:03 ] [ KeymaN ] Adding key B92*** type 1 on Provider 000003 for caid 0604 ID=3
[ 19:07:03 ] [ Irdeto ] Card AU on reader 0 (Ziggo_card) was not successfull
[ 19:07:03 ] [ Irdeto ] emmok: 0 data00:03 providerID:00
[ 19:07:03 ] [ Irdeto ] Card AU on reader 0 (Ziggo_card) was successfull
[ 19:07:03 ] [ Irdeto ] emmok: 1 data00:CB providerID:10
[ 19:07:03 ] [ Irdeto ] ReRead keys 0 (Ziggo_card)
[ 19:07:03 ] [ KeymaN ] Adding key 4FB*** type 0 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 19:07:03 ] [ KeymaN ] Adding key 61*** type 1 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 19:07:03 ] [ KeymaN ] Adding key B56*** type 1 on Provider 000001 for caid 0604 ID=1
[ 19:07:03 ] [ KeymaN ] Adding key 4D5*** type 1 on Provider 000002 for caid 0604 ID=2
[ 19:07:04 ] [ KeymaN ] Adding key B92*** type 1 on Provider 000003 for caid 0604 ID=3
[ 19:07:04 ] [ KeymaN ] Skipping duplicate irdeto
[ 19:07:06 ] [ Irdeto ] Card AU on reader 0 (Ziggo_card) was successfull
[ 19:07:06 ] [ Irdeto ] emmok: 1 data00:03 providerID:00
[ 19:07:08 ] [ Irdeto ] Card AU on reader 0 (Ziggo_card) was successfull
[ 19:07:08 ] [ Irdeto ] emmok: 1 data00:03 providerID:00
[ 19:07:09 ] [ Newcamd ] ECM -> User (OK) 0604 0000 4AED
[ 19:07:09 ] [ Irdeto ] Card AU on reader 0 (Ziggo_card) was successfull
[ 19:07:09 ] [ Irdeto ] emmok: 1 data00:03 providerID:00
[ 19:07:29 ] [ Newcamd ] ECM -> User (OK) 0604 0000 4AED
[..]
:Y)

Iemand die uitleg kan geven over data 02,03,10 ID's en providerID's 00,10? Gebruikt Ziggo SA en/of GA of alleen UA?
emmok: 1 data00:02 providerID:00 (deze regel is niet de zien als ik SA en GA blokkeer in Newcs)
emmok: 1 data00:03 providerID:00
emmok: 1 data00:CB providerID:10

Nu nog filter voor elkaar krijgen dat Acamd CAID 0067 (0604) er uit filtert bij FTA kanalen :/ Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleeven
ThaHandy schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:10:
Ik heb dit "NOT OK" probleem ook nu even en ik heb het een en ander even getest :)

In het kort,
Acamd:
FTA kanalen en "NOT OK" meldingen = GEEN EMM

De kaart waar ik "NOT OK" bij krijg (in de cardreader)
NewCS:
Als ik het goed begrijp heb je 2 kaarten. De kaart die in eerste instantie niet werkt, heb je die in de decoder gedaan en deed hij het daarna ook met de smargo of heb je hem niet in de decoder gedaan en werkt hij nu wel? Mag ik je newscs.xml file eens zien?

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

wkleeven schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:09:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je 2 kaarten. De kaart die in eerste instantie niet werkt, heb je die in de decoder gedaan en deed hij het daarna ook met de smargo of heb je hem niet in de decoder gedaan en werkt hij nu wel? Mag ik je newscs.xml file eens zien?

Wim
Eén zit in de Humax en één zit in de cardreader. De kaart van de humax heb ik in de card phoenix reader gedaan, waarna alles gewoon werkt. Als ik de kaart van de phoenix reader in de humax doe, zal deze na een tijdje ook gewoon werken, maar hier wacht ik nog even mee.

de XML cav newcs is 1op1 overgenomen van "The Zep Man" Blog waar ik alleen de emm heb toegevoegd.

<debug>
[...]
<type>init,emm</type>
[...]
</debug>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleeven
ThaHandy schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:28:
[...]

Eén zit in de Humax en één zit in de cardreader. De kaart van de humax heb ik in de card phoenix reader gedaan, waarna alles gewoon werkt. Als ik de kaart van de phoenix reader in de humax doe, zal deze na een tijdje ook gewoon werken, maar hier wacht ik nog even mee.

de XML cav newcs is 1op1 overgenomen van "The Zep Man" Blog waar ik alleen de emm heb toegevoegd.

<debug>
[...]
<type>init,emm</type>
[...]
</debug>
Dan hebben wij precies dezelfde setup in newcs, inclusief de toevoeging van "emm".
Maar bij mij werkt het niet, ook niet in newcs.

Zou het niet zo kunnen zijn dat door de goed werkende kaart (uit de Humax) in de smargo te stoppen de juiste sleutels op je pc staan en dat je daarom beeld hebt? Dat het niet komt doordat de kaart die voorheen in de smargo zit nu plots werkt?
Ik heb trouwens ook "Adding key FFFFFF". Het lijkt erop dat deze melding voorkomt op kaarten die niet zelfstandig kunnen updaten. Als ik de kaart bij de buren in de decoder steek en even wacht, kan ik daarna wel telkens updates krijgen zolang er maar geen entitlements verlopen.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
Heb een logopack gemaakt voor Ziggo abbonees. Het merendeel van de icons komen van de Ziggo site en zijn geconverted naar png met 90 DPI. Enkele (HD) logos heb ik van Wikipedia gehaald. De filenames heb ik zo gedaan dat TVHeadend ze correct linked (channel name met spaties als underscores). Dank aan Donderstraaltje voor enkele logos (HBO, Fox sport), voor meer logos kun je ook zijn pack raadplegen hier: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44338817

Channels met een slash, e.g. Veronica / Disney XD, BBC 3, BBC 4, moeten even handmatig aangepast worden.

Te downloaden hier: https://www.dropbox.com/s...iw/Ziggo%20logos.rar?dl=0 (NPO2 & NPO3 geupdate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die heb ik ook al een gemaakt en hier en elders gepost, maar in nog betere resolutie.
Mocht je hem willen hebben ff zoeken en anders post ik he wel weer opnieuw.
Zitten ook enkele tussen die jij waarschijnlijk mist.

http://s000.tinyupload.co...e_id=91286297572583676533

[ Voor 13% gewijzigd door Donderstraaltje op 24-06-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
Donderstraaltje schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:46:
Die heb ik ook al een gemaakt en hier en elders gepost, maar in nog betere resolutie.
Mocht je hem willen hebben ff zoeken en anders post ik he wel weer opnieuw.
Zitten ook enkele tussen die jij waarschijnlijk mist.

http://s000.tinyupload.co...e_id=91286297572583676533
Ja klopt, maar ik heb voor consistency bijna alles van Ziggo, en heb ook enkele HD logos toegevoegd waar beschikbaar. De kwaliteit is overigens hoger zoals je kunt zien, ik heb de svgs zo omgezet dat ruimte om het logo weg is en de achtergrond transparant is. Btw, ik had je pack al gelinked zoals je kunt zien in m'n post. Dit is meer voor de Ziggo gebruikers met TVH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ahja, meer logo packs is altijd beter :)
Heb ze op een formaat resized wat binnen kodi het beste werkt zodat ze eigenlijk altijd lekkker gescheld worden.
Heb daarom ook net iets andere versies van logo's gezocht die net beter binnen de rest passen.
Ben alleen niet heel tevreden met de skins alleen in mijn eentje een nieuwe skin maken gaat me never nooit lukken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Voor logo's gebruik ik de data van de Horizon API. Ik heb een Python scriptje die via die API de data naar XMLTV convert. Een vriendelijke medetweaker heeft toen ook de logo's toegevoegd aan de EPG data, aangezien die ook beschikbaar zijn in de Horizon data. Daarnaast heb ik nog geen betere EPG kwaliteit gezien, en de data voor zeven dagen haal je in een paar minuten binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Niet online
gibraltar schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:22:
Voor logo's gebruik ik de data van de Horizon API. Ik heb een Python scriptje die via die API de data naar XMLTV convert. Een vriendelijke medetweaker heeft toen ook de logo's toegevoegd aan de EPG data, aangezien die ook beschikbaar zijn in de Horizon data. Daarnaast heb ik nog geen betere EPG kwaliteit gezien, en de data voor zeven dagen haal je in een paar minuten binnen.
Wow nooit geweten dat deze data toegankelijk was via een API (ook voor degenen zonder Ziggo/UPC internet). Ik ben zeker geïnteresseerd in dat scriptje! Match je de channel names uit die JSON data met het config bestand van TVHeadend om de juiste picon bestandsnamen te genereren? Wel jammer dat er geen onderscheid lijkt te zijn tussen SD/HD zenders.

Ter info voor anderen: https://www.horizon.tv/oesp/api/NL/eng/web/channels

[ Voor 4% gewijzigd door thomas_24_7 op 25-06-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
thomas_24_7 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:17:
[...]
Wow nooit geweten dat deze data toegankelijk was via een API (ook voor degenen zonder Ziggo/UPC internet). Ik ben zeker geïnteresseerd in dat scriptje! Match je de channel names uit die JSON data met het config bestand van TVHeadend om de juiste picon bestandsnamen te genereren? Wel jammer dat er geen onderscheid lijkt te zijn tussen SD/HD zenders.

Ter info voor anderen: https://www.horizon.tv/oesp/api/NL/eng/web/channels
Die kun je op mijn Github vinden. Het enige wat ik vraag is dat je eventuele nuttige aanpassingen als pull request aanmeld. Het scriptje mist nog iets als een daemon mode, en ik heb wat systemd spul gemaakt (timer, service file), maar die heb ik nog niet gecommit. Je moet wel privileges hebben op de socket die TVHeadend beschikbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

wkleeven schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:53:
[...]

Dan hebben wij precies dezelfde setup in newcs, inclusief de toevoeging van "emm".
Maar bij mij werkt het niet, ook niet in newcs.

Zou het niet zo kunnen zijn dat door de goed werkende kaart (uit de Humax) in de smargo te stoppen de juiste sleutels op je pc staan en dat je daarom beeld hebt? Dat het niet komt doordat de kaart die voorheen in de smargo zit nu plots werkt?
Die herstel test heb ik gedaan met de smartcard uit de Humax.
De kaart die in de in mijn smargo zit waren de entitlements van verlopen, dat weet ik zeker, gezien de NOT OK en ik zo nu en dan TV kijk. Dit verklaart het een en andere. Niet dat dit een groot probleem is(kwestie van kaart in Humax duwen), maar ik zie liever dat deze automatisch updated. :P
Ik heb trouwens ook "Adding key FFFFFF". Het lijkt erop dat deze melding voorkomt op kaarten die niet zelfstandig kunnen updaten.
Zal wel mogelijk zijn maar weet niet zeker of dat ook kan met Acamd. De entitlements is simpelweg verlopen.
Als ik de kaart bij de buren in de decoder steek en even wacht, kan ik daarna wel telkens updates krijgen zolang er maar geen entitlements verlopen.

Wim
juist :)

De volgende EMM's krijg ik binnen van Acamd naar newcs (iemand meer info over dit?)
emmok: 1 data00:02 providerID:00 (~100x/uur)
emmok: 1 data00:03 providerID:00 (om de 4 uur) <-- dit is denk ik de issue
emmok: 1 data00:CB providerID:10 (niet, alleen als ik herstel via de ziggo site)

Kan Newcs entitlements datum weergeven?

[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 25-06-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
gibraltar schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:39:
[...]

Die kun je op mijn Github vinden. Het enige wat ik vraag is dat je eventuele nuttige aanpassingen als pull request aanmeld. Het scriptje mist nog iets als een daemon mode, en ik heb wat systemd spul gemaakt (timer, service file), maar die heb ik nog niet gecommit. Je moet wel privileges hebben op de socket die TVHeadend beschikbaar maakt.
Heb je script net even uitgeprobeerd, maar hij kan geen 'titles' vinden om de één of andere reden:

File "horepg.py", line 107
print('The program had no title', file=sys.stderr)
SyntaxError: invalid syntax

Ik heb enkel de wanted_channels aangepast.

Edit: krijg hetzelfde op Windows, heb het idee dat de api niet helemaal werkt of iets is veranderd
Edit2: Python 2 werkt niet, je moet python3 gebruiken (ik gebruikte gewoon 'python' op m'n Rpi, maar dat werkte dus niet).

[ Voor 14% gewijzigd door Yannes op 26-06-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zal dit morgen eens testen met dvbviewer, wellicht ok nog mediaportal. Ben eerder scripties tegengekomen maar die waren een nachtmerrie om met iets anders dan tvheadend werkend te krijgen. De logo's ben ik niet zo in geïnteresseerd, vind die van mij beter en zijn sowieso van hogere res.

Omdat dit script het via de horizon portal binnenhaalt neem ik aan dat het ook de volle 2 weken aan peg data heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Wat is er nu precies verandert na de samensmelting van Ziggo/UPC in het voormalige multikabel gebied? Ik krijg het maar niet aan de praat het tv opnemen via de pc :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Laatst online: 08-09 11:22
Voor de mensen met tvheadend op een synology: let op! Laatste update werkt bij mij niet.

edit: ben zelf weer terug gegaan naar vorige versie. Zie nu update naar 309. Werkt deze wel?

[ Voor 35% gewijzigd door YMGV4LIFE op 27-06-2015 06:45 ]

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Als ik in Oscam op Show entitlement klik - dat icoontje met de i - dan zie ik dat ze achterlopen. Start date is b.v. op dit moment 25/6. Maar als ik eerst daarnaast op refresh klik, en daarna op de i, dan zijn ze weer bijgewerkt. De updates zijn dus wel correct in Oscam aangekomen, alleen niet goed verwerkt.
Ik moet dus om de zoveel dagen, of wanneer het niet meer werkt, even op dat knopje drukken. Maar dat is in ieder geval gemakkelijker dan de kaart steeds verwisselen met de Humax.
(ik draai tvheadend en oscam op een pi2 onder openelec. tuner is een hdhomerum in't netwerk.)

[ Voor 8% gewijzigd door geerten op 27-06-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleeven
geerten schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 13:51:
Als ik in Oscam op Show entitlement klik - dat icoontje met de i - dan zie ik dat ze achterlopen. Start date is b.v. op dit moment 25/6. Maar als ik eerst daarnaast op refresh klik, en daarna op de i, dan zijn ze weer bijgewerkt. De updates zijn dus wel correct in Oscam aangekomen, alleen niet goed verwerkt.
Ik moet dus om de zoveel dagen, of wanneer het niet meer werkt, even op dat knopje drukken. Maar dat is in ieder geval gemakkelijker dan de kaart steeds verwisselen met de Humax.
(ik draai tvheadend en oscam op een pi2 onder openelec. tuner is een hdhomerum in't netwerk.)
Dat had ik ook, tot afgelopen week. Sindsdien werkt dat niet meer. Volgens mij sinds er 1 entitlement verlopen is.
De enige optie lijkt de kaart in de Humax van de buren te steken. Daarna zal ik wel weer nieuwe emm's en ecm's binnen kunnen krijgen door dat "ververs" knopje. Maar nu krijg ik geen emm's en geen "ok" ecm's. Geen nieuwe entitlements dus en geen gecodeerde zenders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 23:10
gibraltar schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:22:
Zou je dat eens willen posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Hij is overigens ondertussen daemonized, en herstart automatische elke 24 uur. Had ik vermeld dat dit voor TVHeadend is (external socket), en Python 3? De OTA EPG heeft geen afleveringnummers, en dat maakt duplicate handeling in TVHeadend zo lastig. Deze data heeft dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 23:10
gibraltar schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:31:
[...]

[...]

Hij is overigens ondertussen daemonized, en herstart automatische elke 24 uur. Had ik vermeld dat dit voor TVHeadend is (external socket), en Python 3? De OTA EPG heeft geen afleveringnummers, en dat maakt duplicate handeling in TVHeadend zo lastig. Deze data heeft dat wel.
Thanks!

Is dit script alleen te gebruiken met tv headend? Ik ben op zoek naar een oplossing voor MediaPortal sinds ik geen programma info meer doorkrijgen via dvb-c. Wel krijg ik te zien wat er wanneer op is, maar details over de programma's ontbreekt..

De output file moet dus een xml bestand worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
powermarcel10 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:02:
De output file moet dus een xml bestand worden..
Ik heb een extra script toegevoegd voor alleen xmltv output (horxmltv.py). Ik heb ook mijn best gedaan om wat Linux-only modules te verwijderen, en ik heb geen idee of het werkt onder Windows. Maar proberen kan geen kwaad, en ik wil wel proberen eventuele problemen op te lossen als je een goede omschrijving kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-08-2015
Ik was wat aan het rondkijken in de HDHR webpagina's en toen ik "Installation Instructions" aanklikte werd ik doorgestuurd naar: http://my.hdhomerun.com/instructions/index.html Op deze pagina zag ik dat mijn HDHR in het netwerk gevonden werd. Als tweaker was ik wel geinteresseerd hoe dat werkte en dat gaat via de url: http://ipv4.my.hdhomerun.com/discover Een beetje een hacky oplossing. Vervolgens was ik benieuwd wat voor data nog meer werd verstuurd naar silicondust, dus zette ik Wireshark eens aan. Als de HDHR wordt aangezet, doet hij een HTTP POST.

HTTP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
POST /device/sync HTTP/1.1
HOST: ipv4.my.hdhomerun.com
TRANSFER-ENCODING: chunked
Content-Type: application/json; charset="utf-8"
User-Agent: HDHomeRun/1.0 (HDHR3-4DC 20150615; DeviceID/31415926)
CONNECTION: close

{
   "DeviceID":"31415926", // natuurlijk vervangen met random getal ;)
   "FirmwareVersion":"20150615",
   "LocalIP":"192.168.1.202",
   "Lineup":[
      {
         "VctNumber":"1",
         "VctName":"NPO 1 HD",
         "OriginalNetworkID":1536,
         "TransportStreamID":2098,
         "Modulation":"a8qam256-6900",
         "Frequency":570750000,
         "ProgramNumber":19401
      },
      {
         "VctNumber":"2",
         "VctName":"NPO 2 HD",
         "TransportStreamID":2098,
         "Frequency":570750000,
         "ProgramNumber":19402
      },
      {
         "VctNumber":"3",
         "VctName":"NPO 3 HD",
         "TransportStreamID":2099,
         "Frequency":586750000,
         "ProgramNumber":19421
      },
      // meer data...
   ]
}

Zoals je kunt zien, wordt de hele lineup meegestuurd. Ik heb geen idee waar dat goed voor is. Ook snap ik niet waarom een LAN device met het internet moet communiceren, dus heb ik de communicatie in mijn firewall geblokkeerd. Ik heb overigens niet het idee dat er veel validatie gebeurd bij een HTTP POST. Je kunt gewoon invalid IP adressen neerzetten. Met een HTTP DELETE kun je jouw entry "verwijderen". Dat betekent: je data is niet meer zichtbaar vanaf http://ipv4.my.hdhomerun.com/discover Ik heb natuurlijk niet geprobeerd andere DeviceID's te gebruiken, omdat ik vermoed dat hun apps deze data ook gebruiken en ik geen andere gebruikers wil lastig vallen.

Verder heb ik niet meer gekeken of er meer data wordt verstuurd, bijvoorbeeld bij het inschakelen van een zender. Dat zou interessant kunnen zijn om het kijkgedrag te kunnen volgen. Voor mij is dat geen issue meer, want mijn HDHR kan niet meer met het internet praten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Beste,

ik kom er niet aan uit, heb al een hoop doorgelezen en opgezocht...
Wat ik wil is volgens mij haalbaar, namenlijk tv kunnen kijken op m'n OpenELEC nuc.

Ik heb een Caiway digitaal tv basispakket, via COAX.
Momenteel is het zo aangesloten : meterkast/coax kabel > humax 5300C decoder > smart TV.

Ik heb in OpenELEC TVheadend en OSCam geinstalleerd/toegevoegd.
TVheadend meldt continue : connection lost, access denied.
-edit : ik kan in de webGUI van TVheadend inloggen !

Waar ik niet aan uitkom is hoe ik de Humax decoder gekoppeld krijg aan de OpenELEC NUC (om tv signaal hierop binnen te krijgen).
Moet dit dmv een UTP kabel ?

[ Voor 4% gewijzigd door EverLast2002 op 20-07-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EverLast2002 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:54:
Beste,

ik kom er niet aan uit, heb al een hoop doorgelezen en opgezocht...
Wat ik wil is volgens mij haalbaar, namenlijk tv kunnen kijken op m'n OpenELEC nuc.

Ik heb een Caiway digitaal tv basispakket, via COAX.
Momenteel is het zo aangesloten : meterkast/coax kabel > humax 5300C decoder > smart TV.

Ik heb in OpenELEC TVheadend en OSCam geinstalleerd/toegevoegd.
TVheadend meldt continue : connection lost, access denied.
-edit : ik kan in de webGUI van TVheadend inloggen !

Waar ik niet aan uitkom is hoe ik de Humax decoder gekoppeld krijg aan de OpenELEC NUC (om tv signaal hierop binnen te krijgen).
Moet dit dmv een UTP kabel ?
Hoe wil je dit doen dan? Nu ben ik niet compleet op de hoogte van een Humax decoder enzo, maar kan mij niet voorstellen dat je dit als input kunt laten functioneren voor TVHeadend.

TVheadend is de TV server, die heeft 'directe' input vanaf de coax nodig via een TVTuner, dit kan bijv een HDHomerun zijn, Anysee of iets anders. voor zover ik weet, kan dit geen Humax zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Sa1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:22:
[...]
Hoe wil je dit doen dan? Nu ben ik niet compleet op de hoogte van een Humax decoder enzo, maar kan mij niet voorstellen dat je dit als input kunt laten functioneren voor TVHeadend.

TVheadend is de TV server, die heeft 'directe' input vanaf de coax nodig via een TVTuner, dit kan bijv een HDHomerun zijn, Anysee of iets anders. voor zover ik weet, kan dit geen Humax zijn.
Een Humax decoder is een kastje waar coax signaal binnenkomt en digitaal (hdmi) richting tv gaat.
Eigenlijk zou ik bijv een USB tuner (met coax input) moeten kopen en die in de OpenELEC NUC steken. Alleen lees ik dat die USB tuners niet lekker werken met Linux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EverLast2002 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:28:
[...]

Een Humax decoder is een kastje waar coax signaal binnenkomt en digitaal (hdmi) richting tv gaat.
Eigenlijk zou ik bijv een USB tuner (met coax input) moeten kopen en die in de OpenELEC NUC steken. Alleen lees ik dat die USB tuners niet lekker werken met Linux...
ja, weet wel dat het zo'n setopbox is, maar weet niet of humax ook varianten heeft die als tuner kunnen fungeren. Je hebt inderdaad een usbtuner nodig, of zoals reeds aangegeven een hdhomerun, wat ee netwerktuner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Sa1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:36:
[...]
ja, weet wel dat het zo'n setopbox is, maar weet niet of humax ook varianten heeft die als tuner kunnen fungeren. Je hebt inderdaad een usbtuner nodig, of zoals reeds aangegeven een hdhomerun, wat ee netwerktuner is.
Het is de Humax 5300c, en die heeft een netwerkaansluiting. Maar ik heb net een UTP kabel aangesloten, en dan icm OpenELEC/Tvheadend..........noppes, niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gaat dus niet werken, die humax heeft geen tuner die je kunt benaderen/gebruiken.

Zoals eerder gezegd heb jij of een usb tuner nodig of een ethernet tuner. Afhankelijk van wat je wilt heb je een tuner nodig met een ci slot en je keuzes zijn beperkt tot USB (Terratec H7 is een populaire keuze) of een netwerk tuner (hdhomerun is een populaire keuze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
EverLast2002 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:59:
[...]

Het is de Humax 5300c, en die heeft een netwerkaansluiting. Maar ik heb net een UTP kabel aangesloten, en dan icm OpenELEC/Tvheadend..........noppes, niks.
Dat gaat niet werken nee. Zelf gebruik ik deze icm een RPi2 die Raspbian draait. De stick wordt ondersteunt in Linux (je moet wel kernel 3.19 of later hebben), en OpenELEC ondersteunt het ook. Om betaalkanelen te kunnen decrypten heb je deze nodig, met een smartcard. Samen zo'n 60 euro, veel goedkoper gaat het niet lukken.

Om TVHeadend te gebruiken op OpenELEC moet je twee add-ons installeren, één voor de server en één voor de client en uiteraard moeten de gegevens bij de client kloppen anders krijg je 'connection lost' meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige wat ik zou willen toevoegen, omdat die Smargo/Phoenix readers nogal eens aangeraden worden aan beginnelingen; als je er niet bekend mee bent kost je dat meer tijd die je moet investeren. Als je een tuner met cam module pakt is het meer een gaan met die banaan oplossing. Zelf heb ik al voor vrienden uit v&a voor hetzelfde bedrag ongeveer dit soort setups gescored dus het hoeft niet eens duurder te zijn.

Dan nog moet er met de hulp van de mensen hier wel uit te komen zijn hoor, alleen ben ik er geen voorstander van dat dit zo ongeveer het standaard advies is dus plaats wel eens vaker het bovenstaande :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Yannes schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:12:
[...]

Dat gaat niet werken nee. Zelf gebruik ik deze icm een RPi2 die Raspbian draait. De stick wordt ondersteunt in Linux (je moet wel kernel 3.19 of later hebben), en OpenELEC ondersteunt het ook. Om betaalkanelen te kunnen decrypten heb je deze nodig, met een smartcard. Samen zo'n 60 euro, veel goedkoper gaat het niet lukken.

Om TVHeadend te gebruiken op OpenELEC moet je twee add-ons installeren, één voor de server en één voor de client en uiteraard moeten de gegevens bij de client kloppen anders krijg je 'connection lost' meldingen.
Allen, bedankt voor deze tips !
Ik zat al aan een Hauppage USB stick te denken, maar daar zijn 2 uitvoeringen in waarvan 1 niet werkt met OpenELEC.
Die 40 euro van TechnoTrend is nog te overzien. Op hardware.info was er een workshop, daarin werd vermeld dat de HDhomerun best schappelijk geprijsd is. Ik vind +200 euro niet echt schappelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EverLast2002 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:21:
[...]

Allen, bedankt voor deze tips !
Ik zat al aan een Hauppage USB stick te denken, maar daar zijn 2 uitvoeringen in waarvan 1 niet werkt met OpenELEC.
Die 40 euro van TechnoTrend is nog te overzien. Op hardware.info was er een workshop, daarin werd vermeld dat de HDhomerun best schappelijk geprijsd is. Ik vind +200 euro niet echt schappelijk...
is ie wel, want je krijgt er 4 tuners voor ipv 1
Pagina: 1 ... 45 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.