Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:42
gibraltar schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:29:
[...]

Werkt prima. Ik heb nul problemen gehad. Er waren hier mensen met problemen, maar die heb ik nooit gehad. Dat kan komen omdat ik vrolijk de toegevoegde CA PID's filter met een stream filter, maar ik denk dat die stap overbodig is. Gewoon proberen dus.
Weet niet of dat overbodig is want ik heb geregeld wat issues na de migratie, het twee keer moeten selecteren van channels voor ik beeld heb, bepaalde zenders die ineens niet meer in pakket lijken te zitten. enz
De ergste is wel het dubbel moeten selecteren van voornamelijk encrypted channels is een vervelende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 21:44
schumi2004 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:43:
[...]

Weet niet of dat overbodig is want ik heb geregeld wat issues na de migratie, het twee keer moeten selecteren van channels voor ik beeld heb, bepaalde zenders die ineens niet meer in pakket lijken te zitten. enz
De ergste is wel het dubbel moeten selecteren van voornamelijk encrypted channels is een vervelende.
Een paar dingen zijn anders na migratie:
  • De Nagravision CA PID's zijn toegevoegd
  • De Irdeto CA ID 0602 en 0604 zijn beide aanwezig
  • Er zijn entitlements toegevoegd
Die eerste twee punten heb ik zelf 'teruggemigreerd' met behulp van stream filters. Dat is in TVHeadend een "CA Stream Filter" met CA ID 0604, CA Provider ID 00000 en dat dan exclusive (dus die alleen, en alleen die doorgeven). Zodoende heb ik in OSCam nooit die anderen gezien.

De entitlements gingen bij mij prima via OSCam. Na migratie had ik een paar onbekende entitlements, en het overzicht ziet er nu zo uit:
code:
1
2
3
4
5
chid    0604    07F0C2  000000000000FFE0    00000000    2015-04-30  2015-05-30  Ziggo CI+ PVR
chid    0604    07F0C2  000000000000FFD8    00000000    2015-04-30  2015-05-10  Ziggo (onbekend)
chid    0604    07F0C2  0000000000007FFD    00000000    2015-04-30  2015-05-10  Ziggo (onbekend)
chid    0604    07F0C2  000000000000000B    00000000    2015-04-30  2015-05-30  Ziggo TV Standaard
chid    0604    07F0C2  0000000000000384    00000000    2015-04-30  2015-05-30  Ziggo lokale omroep

In OSCam is het belangrijk dat je aangeeft welke CHID's je gebruikt (in mijn geval):
code:
1
2
caid = 0604
chid = 0604:000000,00000B,000384

Volgens mij moet dat voldoende zijn. Ik denk dat er nogal wat problemen zijn geweest met het samenvoegen van CA ID 0602 en 0604.

Na de migratie van newcamd naar CAPMT (DVBAPI) heb ik geen problemen meer met de preview CHID die nog wel eens voorbij kwam. Die zorgt ook voor het "dubbel moeten zappen" probleem.

Overigens ben ik helemaal geen fan van de wijze waarop je OSCam moet configureren. Veel van die gegevens zou je gewoon van de smartcard moeten kunnen halen in plaats van zelf configureren. Daarnaast is het gewoon een onoverzichtelijke configuratie en zijn veel dingen enorm slecht gedocumenteerd. Zou haast een fork maken en die opschonen, want de code is echt bijzonder naar en kwalitatief uitermate teleurstellend :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:54
Vandaahl schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:13:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Voor de overgang kwamen de updates prima door naar de smartcard via Oscam. Daarna opeens niet meer. Een keertje de kaart in een CI module en het was weer ok, totdat alles weer was verlopen. Uiteindelijk bleek de oplossing om de EMM's te filteren en alleen die door te laten die ook voor mijn abonnement zijn. Sa1 heeft het als onder in zijn oscam.user file aangepast, ik bij de reader in oscam.server. Beide kan, het gaat vnl. om de regel met chid. Ik heb alleen het basis abo dus is het voldoende tot 00000B, maar als je een uitgebreider abo hebt moet je die ook toevoegen. Zie hierboven in een reactie van Archie.

(Ik ga er van uit dat je wel de kanalen opnieuw heb laten zoeken?)

[...]
Bedankt! Dit was inderdaad de oplossing.

Kennelijk heb ik nog een oude versie, want ik had geen oscam.dvbapi bestand. Alleen de toevoeging in oscam.user was voor mij voldoende om het te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 11:10
Begrijp ik jullie nu goed dat door de fusie ik een Ziggo smartcard (Irdito) in bijv Almere kan gaan gebruiken om te decoderen en dus voor het eerst sinds jaraen hier digitale tv op een pc kan kijken? Ik zie ook dat ik zo'n kaart los kan kopen voor EUR 10 bij bijv sat shops.
Weten we zeker dat we niet naar Nagravision gaan over X maanden?
Zo niet dan is dit wel een heel positieve verassing voor mij iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
menn0 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:42:
Begrijp ik jullie nu goed dat door de fusie ik een Ziggo smartcard (Irdito) in bijv Almere kan gaan gebruiken om te decoderen en dus voor het eerst sinds jaraen hier digitale tv op een pc kan kijken? Ik zie ook dat ik zo'n kaart los kan kopen voor EUR 10 bij bijv sat shops.
Weten we zeker dat we niet naar Nagravision gaan over X maanden?
Zo niet dan is dit wel een heel positieve verassing voor mij iig...
klopt. Ik verwacht niet dat Ziggo zomaar zal/kan afstappen van Irdeto. Dat zou betekenen dat er miljoenen smartcards vervangen moeten worden, maar erger nog, dat heel veel (door de klant gekochte hardware) hardware nutteloos wordt. Wel is het denkbaar dat Ziggo in de toekomst geen Irdeto smartcards meer uitlevert, maar ondersteuning zal komende jaren nog gewoon doorlopen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
gibraltar schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:11:
[...]

Een paar dingen zijn anders na migratie:
  • De Nagravision CA PID's zijn toegevoegd
  • De Irdeto CA ID 0602 en 0604 zijn beide aanwezig
  • Er zijn entitlements toegevoegd
Die eerste twee punten heb ik zelf 'teruggemigreerd' met behulp van stream filters. Dat is in TVHeadend een "CA Stream Filter" met CA ID 0604, CA Provider ID 00000 en dat dan exclusive (dus die alleen, en alleen die doorgeven). Zodoende heb ik in OSCam nooit die anderen gezien.

De entitlements gingen bij mij prima via OSCam. Na migratie had ik een paar onbekende entitlements, en het overzicht ziet er nu zo uit:
code:
1
2
3
4
5
chid    0604    07F0C2  000000000000FFE0    00000000    2015-04-30  2015-05-30  Ziggo CI+ PVR
chid    0604    07F0C2  000000000000FFD8    00000000    2015-04-30  2015-05-10  Ziggo (onbekend)
chid    0604    07F0C2  0000000000007FFD    00000000    2015-04-30  2015-05-10  Ziggo (onbekend)
chid    0604    07F0C2  000000000000000B    00000000    2015-04-30  2015-05-30  Ziggo TV Standaard
chid    0604    07F0C2  0000000000000384    00000000    2015-04-30  2015-05-30  Ziggo lokale omroep

In OSCam is het belangrijk dat je aangeeft welke CHID's je gebruikt (in mijn geval):
code:
1
2
caid = 0604

Volgens mij moet dat voldoende zijn. Ik denk dat er nogal wat problemen zijn geweest met het samenvoegen van CA ID 0602 en 0604.

Na de migratie van newcamd naar CAPMT (DVBAPI) heb ik geen problemen meer met de preview CHID die nog wel eens voorbij kwam. Die zorgt ook voor het "dubbel moeten zappen" probleem.

Overigens ben ik helemaal geen fan van de wijze waarop je OSCam moet configureren. Veel van die gegevens zou je gewoon van de smartcard moeten kunnen halen in plaats van zelf configureren. Daarnaast is het gewoon een onoverzichtelijke configuratie en zijn veel dingen enorm slecht gedocumenteerd. Zou haast een fork maken en die opschonen, want de code is echt bijzonder naar en kwalitatief uitermate teleurstellend :X.
Ik zal deze settings ook eens gaan uitproberen, kijken of het het gewenste effect heeft, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martyzzz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 19:20
Ik heb een hoop van dit topic gelezen en heb gezien dat er legio mogelijkheden zijn om digitale kabel naar het thuisnetwerk om te zetten.
Wij hebben een 1 UPC Horizon box (woonkamer) en bij ons abonnement van UPC zitten alleen de standaard zenders.
We willen geen extra apparatuur van UPC huren om TV te kunnen kijken in de slaapkamers/zolder.
Graag wil ik de TV's op de slaapkamers ook voorzien van digitale tv.
Alle apparaten draaien win 8.1 of android met KODI 14.2 om films en series van onze Synology DS414 en DS 413J NAS-en te streamen, werkt perfect.
Ook zou het handig zijn als de kinderen op de tablets tv kunnen kijken, op de tabs staat ook KODI.
Ik weet dat je de app van horizon kan gebruiken op android maar niet op de HTPC's die aan de TV's hangen in de slaapkamers.
We hoeven trouwens niet op te kunnen nemen of gecodeerde kanalen te bekijken.

Ik heb gelezen dat de NAS voorzien van een paar USB tuners voor dit doel gebruikt kan worden.
Echter heb ik geen hardware voor deze oplossing en zou de USB tuners moeten kopen.
De NAS heeft maar 2 USB 2.0 poorten en de sticks zijn al eur 50-80 afhankelijk van het merk en software die je wil gebruiken.
Hierdoor zit je dus wel gelijk aan je max van 2 tuners / tv streams tenzij je met een hub gaat werken en een derde tuner en dan wordt het wel erg duur.

Nu heb ik ook gezien dat een HDHomerun 4DC 4 tuners bevat en eigenlijk precies hetzelfde doet.
Zou dit een betere oplossing zijn? Deze kost op dit moment van schrijven eur 199,-
Is het apparaat niet al wat verouderd of zijn er geen goedkopere alternatieven voor mijn doel?

2 tv streams in het netwerk zou ook al voldoende zijn maar het is altijd handig om meer capaciteit te hebben.
Zoals vermeld opnemen hoeft niet.

Iemand misschien een idee of tip of andere optie?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Martyzzz schreef op maandag 04 mei 2015 @ 01:44:
Ik heb een hoop van dit topic gelezen en heb gezien dat er legio mogelijkheden zijn om digitale kabel naar het thuisnetwerk om te zetten.
Wij hebben een 1 UPC Horizon box (woonkamer) en bij ons abonnement van UPC zitten alleen de standaard zenders.
We willen geen extra apparatuur van UPC huren om TV te kunnen kijken in de slaapkamers/zolder.
Graag wil ik de TV's op de slaapkamers ook voorzien van digitale tv.
Alle apparaten draaien win 8.1 of android met KODI 14.2 om films en series van onze Synology DS414 en DS 413J NAS-en te streamen, werkt perfect.
Ook zou het handig zijn als de kinderen op de tablets tv kunnen kijken, op de tabs staat ook KODI.
Ik weet dat je de app van horizon kan gebruiken op android maar niet op de HTPC's die aan de TV's hangen in de slaapkamers.
We hoeven trouwens niet op te kunnen nemen of gecodeerde kanalen te bekijken.

Ik heb gelezen dat de NAS voorzien van een paar USB tuners voor dit doel gebruikt kan worden.
Echter heb ik geen hardware voor deze oplossing en zou de USB tuners moeten kopen.
De NAS heeft maar 2 USB 2.0 poorten en de sticks zijn al eur 50-80 afhankelijk van het merk en software die je wil gebruiken.
Hierdoor zit je dus wel gelijk aan je max van 2 tuners / tv streams tenzij je met een hub gaat werken en een derde tuner en dan wordt het wel erg duur.

Nu heb ik ook gezien dat een HDHomerun 4DC 4 tuners bevat en eigenlijk precies hetzelfde doet.
Zou dit een betere oplossing zijn? Deze kost op dit moment van schrijven eur 199,-
Is het apparaat niet al wat verouderd of zijn er geen goedkopere alternatieven voor mijn doel?

2 tv streams in het netwerk zou ook al voldoende zijn maar het is altijd handig om meer capaciteit te hebben.

Alvast bedankt.
Als opnemen niet een eis is, en daarnaast ook geen gecodeerde kanalen worden bekeken, waarom dan niet gewoon een standaard set-top box voor DVB-C? Het maakt dan niet uit of het een ontvanger is voor Irdeto (Ziggo) of Nagravision (UPC). Je kunt in ieder geval heel goedkoop aan een DVB-C ontvanger komen via bijvoorbeeld Marktplaats.

Een andere route is wellicht het aanschaffen van zo'n Android HDMI stick? Dan kun je de Horizon app gebruiken denk ik (zelf geen ervaring mee).

Als laatste optie kun je inderdaad de HDHomerun overwegen. Je kunt voor de niet-gecodeerde kanalen gebruik maken van DLNA. Dat kun je op de kodi.tv wiki bijvoorbeeld nalezen. De 4DC is zeker niet oud, en hij werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Martyzzz schreef op maandag 04 mei 2015 @ 01:44:
[knip]

Alvast bedankt.
Dat type 4DC kost ruim €250,- als ie in het verzendbakje zit, die €199,- is ex belasting en verzending, het is maar even om rekening mee te nemen. Op dit moment test ik (nog steeds) met een 2 stream netwerk-tuner (FTA/C) die ook nog eens gebruikt kan worden als Wifi AC repeater, maar deze werkt nog niet geheel goed op Ziggo, ik krijg niet alle vrij kanalen te zien. Het is maar de vraag of AVM (Fritz!) support dit ook opgelost kan krijgen, maar de mail van vandaag geeft aan dat ze het blijven proberen. Hoe dan ook, dit apparaat kost nog geen €100,- en zou, bij 100% beschikbare Ziggo kanaal aanwezigheid, een prima alternatief kunnen zijn voor die (eigenlijk veel te dure) HDHomerun.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
De Horizon box dwingt me nu om naar een andere oplossing te kijken.
Of ik koop een nieuwe humax, de C5200/C5400 of een HTPC.

Als ik het goed begrijp kan ik op dit moment nog niet de decoder bouwen die ik wil, toch?

Mijn eisen:

- Mogelijkheid om kanalen te bekijken en opnemen die gecodeerd zijn met een smartcard.
- Beeldkwaliteit HD te vergelijken met Humax decoder
- Integratie met Kodi
- 2 of meer tuners.

Waarom brengt Humax nog niet hun nieuwe decoder uit in Nederland. De horizon box had zo moeten zijn.

http://www.humaxdigital.com/au/products/product.php?gid=494

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
FireStarter schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:06:
De Horizon box dwingt me nu om naar een andere oplossing te kijken.
Of ik koop een nieuwe humax, de C5200/C5400 of een HTPC.

Als ik het goed begrijp kan ik op dit moment nog niet de decoder bouwen die ik wil, toch?

Mijn eisen:

- Mogelijkheid om kanalen te bekijken en opnemen die gecodeerd zijn met een smartcard.
- Beeldkwaliteit HD te vergelijken met Humax decoder
- Integratie met Kodi
- 2 of meer tuners.

Waarom brengt Humax nog niet hun nieuwe decoder uit in Nederland. De horizon box had zo moeten zijn.

http://www.humaxdigital.com/au/products/product.php?gid=494
Dat type Humax is niet voor onze markt bedoelt en zie ik zo snel ook niet verschijnen hier. Het HDHomerun type wat hierboven wordt aangehaald zou voor jou het antwoord op je vragen kunnen betekenen, Kodi heeft zelfs een specifieke ondersteuning voor dat apparaat. In principe is alles wat jij wil mogelijk, dat is her en der op dit forum in diverse topics al ruimschoots besproken. Even zoeken dus....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martyzzz
Bedankt voor de reactie ! ik heb wel een paar puntjes die ik vergeten ben te melden voor de alternatieven.
gibraltar schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:42:
[...]

Als opnemen niet een eis is, en daarnaast ook geen gecodeerde kanalen worden bekeken, waarom dan niet gewoon een standaard set-top box voor DVB-C? Het maakt dan niet uit of het een ontvanger is voor Irdeto (Ziggo) of Nagravision (UPC). Je kunt in ieder geval heel goedkoop aan een DVB-C ontvanger komen via bijvoorbeeld Marktplaats.
Ik neem aan dat die set top boxen gevoeg moeten worden door een coax kabel en deze wil ik juist niet naar boven trekken.
Een vereiste is wel een oplossing dat het digitale signaal bij punt van binnenkomst in huis direct het netwerk in gaat.
Op alle apparaten staat Kodi en allen kunnen ze bediend worden met een remote.
Een andere route is wellicht het aanschaffen van zo'n Android HDMI stick? Dan kun je de Horizon app gebruiken denk ik (zelf geen ervaring mee).
Dat is ook een optie maar alle monitoren/tv's zijn voorzien van een HTPC waar al KODI op staat en het liefst zou ik live TV daarin willen integreren.
Bij zo'n stick kan je naar mijn weten bv geen afstandbediening gebruiken.
Ik weet dat je via een internet pagina ook live tv kan bekijken alleen is dit niet handig als je in bed ligt en weer je toetsenbord en muis moet pakken om een andere zender op te zetten.
Als laatste optie kun je inderdaad de HDHomerun overwegen. Je kunt voor de niet-gecodeerde kanalen gebruik maken van DLNA. Dat kun je op de kodi.tv wiki bijvoorbeeld nalezen. De 4DC is zeker niet oud, en hij werkt prima.
Dit lijkt mij toch wel de beste optie ook al is het wat duurder, lijkt mij wel future proof.
Zijn er nog andere alternatieven, goedkoper met misschien 2 tuners of zo?
Als het TV signaal maar op mijn netwerk komt zodat ik het kan benaderen met andere apparaten via een mediaplayer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martyzzz
hardware-lover schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:58:
[...]

Dat type 4DC kost ruim €250,- als ie in het verzendbakje zit, die €199,- is ex belasting en verzending, het is maar even om rekening mee te nemen. Op dit moment test ik (nog steeds) met een 2 stream netwerk-tuner (FTA/C) die ook nog eens gebruikt kan worden als Wifi AC repeater, maar deze werkt nog niet geheel goed op Ziggo, ik krijg niet alle vrij kanalen te zien. Het is maar de vraag of AVM (Fritz!) support dit ook opgelost kan krijgen, maar de mail van vandaag geeft aan dat ze het blijven proberen. Hoe dan ook, dit apparaat kost nog geen €100,- en zou, bij 100% beschikbare Ziggo kanaal aanwezigheid, een prima alternatief kunnen zijn voor die (eigenlijk veel te dure) HDHomerun.
Bedankt voor de melding voor de prijs, dit was mij echt nog niet opgevallen.

Welk apparaat ben jij aan het testen?
Heeft deze ook KODI integratie, dan zou het wel interessant zijn.

Als al het andere faalt koop ik wel een USB tuner voor mijn NAS en probeer eerst zo wat op te zetten.
Wanneer dit werkt zoals ik wil kan ik er altijd nog 1 bij steken maar ik ben bang dat ik dan gelimiteerd zit aan 2 live tv streams in de toekomst zonder dit uit te kunnen breiden (2 USB poorten op de NAS) en alsnog een grote investering te doen.

Iemand nog een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
hardware-lover schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:58:
[...]
Hoe dan ook, dit apparaat kost nog geen €100,- en zou, bij 100% beschikbare Ziggo kanaal aanwezigheid, een prima alternatief kunnen zijn voor die (eigenlijk veel te dure) HDHomerun.
Een dual tuner vergelijken met een quad tuner is niet helemaal netjes. De tuner in zo'n apparaat is namelijk het duurste component.
Martyzzz schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:09:
[...]
Dit lijkt mij toch wel de beste optie ook al is het wat duurder, lijkt mij wel future proof.
Zijn er nog andere alternatieven, goedkoper met misschien 2 tuners of zo?
Als het TV signaal maar op mijn netwerk komt zodat ik het kan benaderen met andere apparaten via een mediaplayer :)
Mocht je ooit toch gebruik willen maken van de zenders die wel een smartcard eisen, dan kun je alsnog dat realiseren met zo'n opstelling, mits je een Ziggo smartcard weet te verkrijgen (let wel: een Irdeto kaart uit het oude Ziggo gebied van voor de fusie met UPC). Geen idee of dat via de helpdesk te regelen is overigens.

Die AVM FritzWLAN repeater is deze. Voor die prijs is een dual tuner zeker een goede aankoop, vraag is alleen waarom hij niet helemaal werkt op het Ziggo netwerk. Zal wel aan de specifieke zender mapping liggen. Ik heb naar de reviews gekeken, en het is een prima apparaat voor de rest (zoals de meeste AVM producten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
gibraltar schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:00:
[...]
Een dual tuner vergelijken met een quad tuner is niet helemaal netjes. De tuner in zo'n apparaat is namelijk het duurste component.

[knip]

Die AVM FritzWLAN repeater is deze. Voor die prijs is een dual tuner zeker een goede aankoop, vraag is alleen waarom hij niet helemaal werkt op het Ziggo netwerk. Zal wel aan de specifieke zender mapping liggen. Ik heb naar de reviews gekeken, en het is een prima apparaat voor de rest (zoals de meeste AVM producten).
Beide apparaten zijn v.w.b. mogelijkheden tamelijk verschillend, de reactie van mij dat deze uitvoering tamelijk prijzig is, is meer gebaseerd op het feit dat de versie voor de Amerikaanse markt velen malen goedkoper zijn, ook met 4 tuners, die zijn helaas alleen niet geschikt voor onze markt. Silicondust heeft de prijzen ook aardig verhoogd en dit hadden ze al gedaan voordat de € op waarde in ging leveren t.o.v. de $. Het zal mogelijk met de aandacht te maken hebben die dit apparaat bij de overburen heeft gehad, op dat moment koste hij namelijk zo'n €150,-.

Indien het gaat om het kunnen bekijken van beveiligde Ziggo kanalen is er zeker veel meer mogelijk met de HDHomerun, zonder twijfel. Als het echter gaat om de FTA/C zenders, dan is het al stukken minder. Een goede addon zou dan middels het Horizon.tv aanbod een prima alternatief kunnen betekenen, als deze er ook gaat komen natuurlijk ;)

Waarom de Fritz! DVB-C repeater niet goed werkt op het Ziggo kabel-netwerk vraagt AVM support zich ook af en daarom zijn ze er (zeggen ze mij), ook nog mee bezig.

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 04-05-2015 20:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
gibraltar schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:11:
[...]

code:
1
2
3
4
5

code:
1
2
caid = 0604
Hoe kom je er nu achter wat die entitlements zijn?
Ik heb het nu met jouw lijstje vergeleken want in mijn OSCam setup staat er alleen onbekend.

Ik heb er overigens ook maar 4

code:
1
2
3
4
chid    0604    06BDC9  000000000000FFE0    00000000    2015-04-24  2015-05-24  0604:06BDC9 unknown
chid    0604    06BDC9  000000000000000B    00000000    2015-04-24  2015-05-24  0604:06BDC9 unknown
chid    0604    06BDC9  0000000000000384    00000000    2015-04-24  2015-05-24  0604:06BDC9 unknown
chid    0604    06BDC9  00000000000001FE    00000000    2015-04-24  2015-05-24  0604:06BDC9 unknown

Ik draai al even op DVDAPI en heb volgens mij alle entitlements nodig dus heb daar in oscam nog even niets aan veranderd.

Ik zal eens uitgebreid gaan testen nu.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 04-05-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
schumi2004 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:44:
Hoe kom je er nu achter wat die entitlements zijn?
Ik heb het nu met jouw lijstje vergeleken want in mijn OSCam setup staat er alleen onbekend.
Dat moet je nog toevoegen aan je OSCam configuratie, en dat kun je het beste doen in oscam.tiers. Bijvoorbeeld voor 0x0604:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
0604:000B|Ziggo TV Standaard
0604:FFE0|Ziggo CI+ PVR
0604:0001|Ziggo Verrassing pakket
0604:0384|Ziggo lokale omroep
0604:7FFD|Ziggo (onbekend)
0604:FFD8|Ziggo (onbekend)
0604:0027|Ziggo Film1
0604:0028|Ziggo Sport1
0604:0006|Ziggo Gay Lifestyle
0604:0024|Ziggo Fox Sports Internationaal
0604:0025|Ziggo Fox Sports Eredivisie
0604:0004|Ziggo Hindi pakket
0604:00D0|Ziggo Turks pakket
0604:000A|Ziggo Erotiek pakket
0604:01FE|Ziggo TV Plus
0604:03E7|Ziggo HBO
0604:0270E|Ziggo Preview pakket

Er zijn er nog meer, en daarvoor kun je het beste de posts van ArChie gebruiken. Die post bevat twee kolommen, de ene is 0x0602 (CAID 1538) en de ander is 0x0604 (CAID 1540). De Channel ID (CHID) in die kolom is ook decimaal, dus moet je even omzetten naar hex. In oscam.tiers zet je dan:
code:
1
CAID:CHID|Omschrijving

Hetzelfde kun je ook doen voor de zenders zelf, zodat je in het status overzicht ziet welke zender op dat moment opgevraagd wordt. Vooral veel werk en niet echt heel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
hardware-lover schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:10:
[...]

Waarom de Fritz! DVB-C repeater niet goed werkt op het Ziggo kabel-netwerk vraagt AVM support zich ook af en daarom zijn ze er (zeggen ze mij), ook nog mee bezig.
Ik neem de gok en heb het apparaat net besteld!
Goede uitbreiding op mijn Anysee N7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
4-systeembeheer schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:24:
[...]
Ik neem de gok en heb het apparaat net besteld!
Goede uitbreiding op mijn Anysee N7.
Die gok had ik ook genomen, tenslotte is niet geschoten altijd mis. Ik neem aan dat je hem bij Amazon.de hebt besteld en dan kan ie altijd nog binnen 4 weken gratis retour. Ik was echter al met AVM support bezig in die periode en sowieso wilde ik eens afwachten wat ze me mogelijk nog kunnen bieden. De eerste, voor mij persoonlijk aangemaakte firmware, had niets gebracht, vandaag is op verzoek van AVM opnieuw een analyse-rapport hun kant op gegaan. Overigens heb ik het apparaat al getest op enkele andere Ziggo adressen, ook buiten mijn woonplaats. De scan-resultaten zijn overal hetzelfde, het "probleem" is dus niet Ziggo adres gebonden. Het is gelukkig niet zo dat er helemaal niets wordt gevonden, zie onder...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/Fritz%21%20DVB-C%20scan%20overzicht.png

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 05-05-2015 13:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:46:
Ik was echter al met AVM support bezig in die periode en sowieso wilde ik eens afwachten wat ze me mogelijk nog kunnen bieden. De eerste, voor mij persoonlijk aangemaakte firmware, had niets gebracht, vandaag is op verzoek van AVM opnieuw een analyse-rapport hun kant op gegaan.
Daar moet toch op te lossen zijn? Heb je misschien per PM wat contactgegevens van AVM voor me zodat ik ze wat informatie over het signaal van Ziggo (en andere kabelproviders) kan sturen voor analyse doeleinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
Thuis heb ik de http://www.tbsdtv.com/pro...-phoenix-card-reader.html icm met NewCS draaien. Als ik overstap naar OSCAM zijn mijn instellingen voor de oscam.server op deze manier juist? Of moet ik iets anders gebruiken voor het Protocol?

[reader]
Label = Ziggo
Device = /dev/ttyUSB0
mhz = 600
cardmhz = 600
Protocol = mouse
EMMCache = 1,3,2
Group = 1
caid = 0604
ecmwhitelist = 0604:44
chid = 0604:000000,00000B,0001FE
rsakey = 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69
boxkey = 0102030405060708
fallback = 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ArChie schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:04:
[...]
Daar moet toch op te lossen zijn? Heb je misschien per PM wat contactgegevens van AVM voor me zodat ik ze wat informatie over het signaal van Ziggo (en andere kabelproviders) kan sturen voor analyse doeleinden?
De informatie over Ziggo heb ik ze al eens eerder doorgestuurd, ze hebben nu in gedachten om de software dusdanig aan te passen dat deze tijdens de kanalen-scan direct registreert waar het fout lijkt te gaan (Gegebenenfalls könnten wir hier noch eine Firmware erstellen, die den Scan mitloggt).

AVM heeft me al eerder aangegeven dat dit product eigenlijk gericht is op de Duitse markt (je vind dit product bij AVM Nederland ook niet terug in het overzicht), maar AVM.de support (daar communiceer ik mee), geeft aan dat ze wel willen proberen om het voor mij (of ons als Ziggo abonnee), op te lossen, en dat waardeer ik zonder meer. Ik kan me ook voorstellen dat bij een goede werking in Nederland het product voor menig Nederlander erg interessant kan zijn maar of dat veel extra zoden aan de dijk zet t.o.v. het aantal potentiële kopers in Duitsland valt te bezien.

Het lijkt me verstandig dat ik de communicatie met AVM zo houd zoals dit nu gaat en ze dat geef waar ze naar vragen. Mocht het uiteindelijk niet gaan lukken via deze weg dan kan ik (of een ander), ze altijd nog van informatie voorzien waar ze nu blijkbaar nog geen behoefte aan hebben. Overigens loopt dit support ticket nu (met horten en stoten) sinds 02-2015

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Oké. Ik hoop dat ze het oplossen want het blijft een interessant apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Perlian schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:20:
Thuis heb ik de http://www.tbsdtv.com/pro...-phoenix-card-reader.html icm met NewCS draaien. Als ik overstap naar OSCAM zijn mijn instellingen voor de oscam.server op deze manier juist? Of moet ik iets anders gebruiken voor het Protocol?

[reader]
Label = Ziggo
Device = /dev/ttyUSB0
mhz = 600
cardmhz = 600
Protocol = mouse
EMMCache = 1,3,2
Group = 1
caid = 0604
rsakey = 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69
boxkey = 0102030405060708
fallback = 0
Ziet er goed uit, afhankelijk of USB0 ook jouw device is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
ArChie schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:24:
Oké. Ik hoop dat ze het oplossen want het blijft een interessant apparaatje.
Daarbij nog wel even een opmerking. Als je met binwalk de firmware even uitpakt, dan kom je het volgende tegen:
  • De firmware gebruikt Linux kernel 2.6.32. Dat is erg, heel erg, oud.
  • Ze hebben botweg de Empia driver uit het Linux DVB project gekopieerd en er een versie voor hun eigen Empia chip met 2 Transport Streams voor gemaakt. Ze houden zich niet aan GPL, en dat deden ze in het verleden ook al niet.
  • De bug met de zenderlijst zijn ze zelf voor verantwoordelijk, aangezien ze een stel Lua scripts voor het scannen van het netwerk gebruiken.
  • Ik ken de Empia driver toevallig omdat ik die hardware ook heb. Er zaten nog al wat bugs in de recente versie (kernel 4.0 en up). Ze gebruiken dezelfde basis, dus bugs hebben ze in ieder geval ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
gibraltar schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:37:
[...]
Daarbij nog wel even een opmerking. Als je met binwalk de firmware even uitpakt, dan kom je het volgende tegen:
  • De firmware gebruikt Linux kernel 2.6.32. Dat is erg, heel erg, oud.
  • Ze hebben botweg de Empia driver uit het Linux DVB project gekopieerd en er een versie voor hun eigen Empia chip met 2 Transport Streams voor gemaakt. Ze houden zich niet aan GPL, en dat deden ze in het verleden ook al niet.
  • De bug met de zenderlijst zijn ze zelf voor verantwoordelijk, aangezien ze een stel Lua scripts voor het scannen van het netwerk gebruiken.
  • Ik ken de Empia driver toevallig omdat ik die hardware ook heb. Er zaten nog al wat bugs in de recente versie (kernel 4.0 en up). Ze gebruiken dezelfde basis, dus bugs hebben ze in ieder geval ook.
Ik zie kernel 2.6.32.61 in mijn dumpfile staan, die is van juni 2013? Dat is al heel erg oud voor Linux begrippen? Ben niet zo'n Linux kenner (understatement), dus heb totaal geen idee hoe dramatisch dit is.

https://www.kernel.org/pu....6.32/ChangeLog-2.6.32.61

AANVULLING: ik krijg vandaag een reactie op mijn ingezonden systeem_dump en daarin reageert AVM dat de actieve firmware in het apparaat niet origineel AVM is en dat er een Telnet aanwezigheid is en dat ze daarom geen support op de huidige toestand kunnen geven. Gevraagd wordt om het apparaat naar de fabrieks_instellingen te brengen en het opnieuw te flashen met de laatste firmware.

Aus den Support-Daten Ihres DVB-C Repeaters geht hervor, dass die Firmware modifiziert wurde und sich nicht in dem von uns ausgelieferten und vorgesehenen Zustand befindet.

Bitte haben Sie Verständnis dafür, dass wir keinen Support für AVM-Geräte leisten können, wenn ein Zugriff über Telnet erfolgt ist.

In het dump bestand zie ik de volgende Telnet notitie:
TELNET05.05.15 12:37:37 Anmeldung an der FRITZ!WLAN Repeater Benutzeroberfläche von IP-Adresse 192.168.x.xx << mijn eigen PC.

Ik heb overigens niets met de firmware gedaan, deze is via de Fritz! software, middels auto_update over de door hen zelf beschikbare gestelde test-firmware gegaan, gevolgd door een fabrieks-reset Ik ga nu vanaf een andere PC de handel volledig resetten en opnieuw proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 06-05-2015 19:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 23:10
Beste mensen,

Ik woon in Groningen, en kan sinds kort een aantal zenders niet meer kijken.. Eerder was dit een kwestie van de transponderlijst aanpassen aan de hand van deze frequenties: http://www.dtvmonitor.com...46-7B93-FDCD-20EFC79691E0

Maar deze zijn al tijden het zelfde, terwijl er op de website wordt gemeld dat die up-to-date zijn.. Om een voorbeeld te noemen, 13th street HD, animalplanet HD en MTV HD doen het niet bijvoorbeeld.. (ik heb overgins het tv extra pakket, maar ook sommige zenders uit het basis pakket doen het niet)

Zijn er meer mensen bij Ziggo die deze zender niet kunnen krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door powermarcel10 op 06-05-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
hardware-lover schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:54:
In het dump bestand zie ik de volgende Telnet notitie:
TELNET05.05.15 12:37:37 Anmeldung an der FRITZ!WLAN Repeater Benutzeroberfläche von IP-Adresse 192.168.x.xx << mijn eigen PC.
Zouden ze zelf ook weten dat in de rc file van het DVB subsysteem letterlijk een regel met daarin een telnet interface staat, waar ook nog eens bij staat dat ze die na debuggen weer uit moeten zetten? En dan meteen schreeuwen als ze zelf vergeten zijn om die regel uit te commenten 8)7.

Dat kan je zelf zo zien door de firmware te downloaden (is gewoon een tar-archive), te extracten en dan uit de var/tmp dir even binwalk te doen op kernel.image. Het filesystem is JFFS2, je kan dan ook zien dat ze de GPL gewoon overtreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ze hebben blijkbaar zelf wat gewijzigd waardoor dat is veranderd want een oudere firmware in het apparaat geeft nu ook dezelfde melding terwijl bij een ouder dump-bestand, afkomstig vanuit die vorige firmware, die Telnet regel er helemaal niet inzit. Volgens mij hebben ze dat zelf ook wel een beetje in de gaten want ze zijn nu toch bezig om de uitgebreide Ziggo gegevens boven water te krijgen en hebben daarvoor zelfs al een bezoekje gebracht aan de Ziggo website. Daar werden ze echter niet veel wijzer.

Der Kabelanbieter ist Ziggo. Wie sieht da die genaue Sendertabelle mit Parametern aus? Vielleicht könnten Sie beim Provider Ziggo eine solche Sendertabelle erfragen? Gegebenenfalls werden für die höheren Frequenzen noch andere Symbolraten benutzt. Nach einer Sichtung der Daten haben wir
ungewöhnliche Symbolraten erkennen können, gerade in den hohen Frequenzen. Eine Sendertabelle vom Anbieter würde uns hier entscheident weiterbringen. Auf der Webseite von Ziggo haben wir hierzu keine Anhaltspunkte gefunden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wanneer de ECM updates van Ziggo worden bijgewerkt. Ik draai nu op Oscam en dit komt uit de log file:

chid 0604 099E88 000000000000FFE0 00000000 2015-05-07 2015-06-06 0604:099E88 unknown
chid 0604 099E88 0000000000000027 00000000 2015-05-07 2015-06-06 0604:099E88 unknown
chid 0604 099E88 0000000000000024 00000000 2015-05-07 2015-06-06 0604:099E88 unknown
chid 0604 099E88 0000000000000025 00000000 2015-05-07 2015-06-06 0604:099E88 unknown
chid 0604 099E88 0000000000000009 00000000 2015-05-07 2015-06-06 0604:099E88 unknown
chid 0604 099E88 0000000000000028 00000000 2015-05-07 2015-06-06 0604:099E88 unknown
chid 0604 099E88 000000000000000B 00000000 2015-05-07 2015-06-06 0604:099E88 unknown
chid 0604 099E88 0000000000007FFD 00000000 2015-05-07 2015-05-17 0604:099E88 unknown
chid 0604 099E88 0000000000000384 00000000 2015-05-07 2015-06-06 0604:099E88 unknown
chid 0604 099E88 000000000000FFD8 00000000 2015-05-07 2015-05-17 0604:099E88 unknown
chid 0604 099E88 0000000000007FFE 00000000 2015-05-07 2015-06-06 0604:099E88 unknown

Worden de ECM's automatisch op 7 juni bijgewerkt of zou dat ieder dag gewoon moeten gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
hardware-lover schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:54:
[...]

Ik zie kernel 2.6.32.61 in mijn dumpfile staan, die is van juni 2013? Dat is al heel erg oud voor Linux begrippen? Ben niet zo'n Linux kenner (understatement), dus heb totaal geen idee hoe dramatisch dit is.
Mja 99% van dat soort devices draaien kernel 2.6, of dit nu router, decoder of tv is, save zal het wel zijn aangezien het vaak custom compiled kernels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:21:
Kan iemand mij vertellen wanneer de ECM updates van Ziggo worden bijgewerkt.
Elke dag meerdere malen geupdate, geldigheid is een maand.

Komt het uit de logfile, of uit de webinterface? Want de data in de webinterface onder "Readers -> Entitlements" is namelijk niet up-to-date. Die data wordt om een onduidelijke reden alleen ingelezen wanneer de kaart geinitialiseerd wordt (tijdens opstarten meestal). Er is een knop voor het updaten ervan op de readers pagina overigens. Die data heeft overigens geen effect op het wel of niet kunnen decoderen, zolang er maar EMM's naar de kaart worden geschreven gaat het allemaal OK.

Als het wel direct uit de log komt (en dan dus ook alleen tijdens opstarten/init van de kaart), dan heb je misschien geen EMM's naar je kaart geschreven. Controleer in dat geval of Auto Update (AU) aanstaat in het status overzicht (meer daarover op de OSCam wiki).
devil-strike schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:12:
[...]
Mja 99% van dat soort devices draaien kernel 2.6, of dit nu router, decoder of tv is, save zal het wel zijn aangezien het vaak custom compiled kernels zijn.
Deze kernel versie is een zogenaamde Long Term Support variant, maar dan wel de meest oude. Hij mist sowieso nog een aantal fixes, maar ik weet niet precies welke dat zijn. De fixes die daar nog voor aangebracht worden zijn meestal noodzakelijke security fixes, en dus is het achterlopen behoorlijk cruciaal. De reden om achter te lopen is dat bedrijven als AVM de hardware kopen, en bij de SoC meestal een SDK krijgen met daarbij een bepaalde kernel. Het is een beetje zoals Android: er is wel een nieuwe versie, maar de hardware fabrikant heeft zijn platform nog niet geupdate.

Daarnaast is het zo dat de DVB drivers niet of moeilijk te updaten zijn voor die versies. Dat gaat dus inhouden dat de versie van de Empia driver die ze gebruiken best wel oud is en dus veel bugs bevat.

Daarnaast is de bug in deze hardware simpelweg het niet correct parsen van de DVB SI tables (met name NIT). Daardoor missen ze muxes, en komen ze die "rare" symbolrates tegen. Ziggo maakt namelijk gebruik van een enkele mux, met een symbolrate, en die bevat informatie voor de rest van de muxen. Die info staat dus in de DVB NIT table. Het niet correct parsen volgens de DVB standaard gaat dan hand in hand met het missen van bepaalde zenders. Ze weten blijkbaar ook niet dat de rest van de muxen op het Ziggo netwerk 6900 kSym/s symbolrate hebben met 256 QAM modulatie, terwijl de initiele mux 6875 kSym/s op 64 QAM gemoduleerd is.

Die bug kunnen ze alleen oplossen als ze gewoon netjes de DVB standaard volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
hardware-lover schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:08:
Ze hebben blijkbaar zelf wat gewijzigd waardoor dat is veranderd want een oudere firmware in het apparaat geeft nu ook dezelfde melding terwijl bij een ouder dump-bestand, afkomstig vanuit die vorige firmware, die Telnet regel er helemaal niet inzit. Volgens mij hebben ze dat zelf ook wel een beetje in de gaten want ze zijn nu toch bezig om de uitgebreide Ziggo gegevens boven water te krijgen en hebben daarvoor zelfs al een bezoekje gebracht aan de Ziggo website. Daar werden ze echter niet veel wijzer.

Der Kabelanbieter ist Ziggo. Wie sieht da die genaue Sendertabelle mit Parametern aus? Vielleicht könnten Sie beim Provider Ziggo eine solche Sendertabelle erfragen? Gegebenenfalls werden für die höheren Frequenzen noch andere Symbolraten benutzt. Nach einer Sichtung der Daten haben wir
ungewöhnliche Symbolraten erkennen können, gerade in den hohen Frequenzen. Eine Sendertabelle vom Anbieter würde uns hier entscheident weiterbringen. Auf der Webseite von Ziggo haben wir hierzu keine Anhaltspunkte gefunden.
Ik heb alle zenders die ik nodig heb.. 61 stuks

Ik vraag me alleen af hoe ik het dan weer binnen MediaPortal 1.11 aan de praat moet krijgen, aangezien het allemaal RTSP streams zijn (waar mijn anysee N7 http:// streams in MPEG2 formaat uitvoert).

Aan je plaatje te zien heb jij die review geschreven op hardwareinfo toch? :-)
http://nl.hardware.info/p...ductervaring-door-p750mmx

Kan je me vertellen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?

Heb al ff zitten prutsen met de alternatieve iptv en url sourcesplitter maar kom er niet uit.
In de nieuwe MediaPortal 2 zie ik wel ineens 2 tuners erbij, maar dan weet ik niet hoe deze te configureren als dat uberhaupt de bedoeling is. Geen idee waar hij die tuners nou vandaan haalt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
4-systeembeheer schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:33:
[...]
Ik heb alle zenders die ik nodig heb.. 61 stuks

Ik vraag me alleen af hoe ik het dan weer binnen MediaPortal 1.11 aan de praat moet krijgen, aangezien het allemaal RTSP streams zijn (waar mijn anysee N7 http:// streams in MPEG2 formaat uitvoert).

Aan je plaatje te zien heb jij die review geschreven op hardwareinfo toch? :-)
http://nl.hardware.info/p...ductervaring-door-p750mmx

Kan je me vertellen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?

Heb al ff zitten prutsen met de alternatieve iptv en url sourcesplitter maar kom er niet uit.
In de nieuwe MediaPortal 2 zie ik wel ineens 2 tuners erbij, maar dan weet ik niet hoe deze te configureren als dat uberhaupt de bedoeling is. Geen idee waar hij die tuners nou vandaan haalt ook.
En die heb je zonder problemen via het Ziggo signaal kunnen scannen? Zo ja, dan zou ik graag een kopie van je > System > sicherung willen hebben om te testen in Fritzje.
Je hebt er de laatste firmware in geflashed (6.23)? Er staat bij jou geen opmerking in het configuratie-scherm van deze Fritz! over een fout met de geflashte firmware? Het maakt niet uit welke firmware ik erin zet, de fout blijft, al reset ik alles wat ik kan resetten. Dus iedere keer opnieuw naar de fabrieks-instellingen, het mag niet baten.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/Fritz%20623%20fout.png

Bedoel je binnen MediaPortal? Kom je er niet uit via deze info? http://wiki.team-mediapor..._TV_Servers/6_Scan_DVB-IP

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 10-05-2015 23:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
hardware-lover schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:20:
[...]

En die heb je zonder problemen via het Ziggo signaal kunnen scannen? Zo ja, dan zou ik graag een kopie van je > System > sicherung willen hebben om te testen in Fritzje.
Je hebt er de laatste firmware in geflashed (6.23)? Er staat bij jou geen opmerking in het configuratie-scherm van deze Fritz! over een fout met de geflashte firmware? Het maakt niet uit welke firmware ik erin zet, de fout blijft, al reset ik alles wat ik kan resetten. Dus iedere keer opnieuw naar de fabrieks-instellingen, het mag niet baten.

[afbeelding]

Bedoel je binnen MediaPortal? Kom je er niet uit via deze info? http://wiki.team-mediapor..._TV_Servers/6_Scan_DVB-IP
Zonder problemen. Heb ook de firmware gewoon door webinterface geupdate naar 6.23
Die melding heb ik ook niet, want ik heb geen aangepaste firmware gebruikt.
Heb wel de lange scan methode gedaan omdat ik met de korte merkte dat ik een zender miste.

Mijn probleem binnen Mediaportal is dat ik de zenders niet kan scannen. Krijg als ik de m3u file laat scannen een heleboel "rode kanalen" en dat hij 0 nieuwe zenders kan toevoegen. Binnen VLC kan ik het wel afspelen. Ook al geprobeerd de boel te transcoden met vodserver.jar maar dat lukt ook niet door de syntax van de rtsp streams in de m3u of een bug in vodserver. Maar uit alles wat ik lees op het forum moet je gewoon rtsp streams kunnen gebruiken als dvbip source, maar het lukt me tot nu toe niet.
Met mijn Anysee N7 die ik ook heb kan ik de http:// streams wel gewoon laten inscannen, omdat dat toevallig MPEG2 streams zijn.
Als je me hiermee kan helpen zou dat perfect zijn.

Hier mijn export waar je om vroeg:
http://we.tl/MGEnO9PNCR

(via wetransfer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Hartelijk dank voor de share (link mag weg), kan er alleen nog niets mee, zie PB ;)

Ik heb ook verschillende keren geen aangepaste firmware gebruikt, nu ook weer niet. De aangepaste firmware is er een van AVM zelf, speciale beta. Heb 6.23 nu ook weer via auto_update geflashed. Er zit toch iets raars in het apparaat wat ik heb, gebruiken op een ander Ziggo adres (bij mijn zoon in een andere woonplaats bijvoorbeeld), geeft precies dezelfde problemen. Als ik een snelle scan doe, krijg ik 6 SD kanalen, 1 HD kanaal (Ziggo event) en 0 radio-kanalen. Blij een langzame scan (5 uur), 30 SD kanalen (uit het plaatje hierboven), 1 HD kanaal (Ziggo event), 2 radio kanalen.

De instellingen binnen MediaPortal moet ik ook weer uit gaan zoeken, ik heb dat alleen na ontvangst van het apparaat even getest, samen met Kodi. Daarna alleen maar bezig geweest om het apparaat goed aan het werk te krijgen, tot op heden dus. Ik ben destijds bij MePo wel met VODserver in de weer geweest. MePo 2 gebruik ik nog steeds niet.

Aanvulling: nu het apparaat naar de fabrieks-instellingen gebracht door gebruik te maken van een recover-image (exe 6.23). De melding van een niet originele firmware is nu in ieder geval verdwenen. Een nieuwe standaard scan geeft weinig reden voor hoop, weer beperkt tot 7 zenders.

Aanvulling 2: 4-systeembeheer krijgt met hetzelfde apparaat en dezelfde firmware keurig het volledige FTC aanbod van Ziggo binnen. Zijn export-bestand kan ik ook importeren en ik krijg dan ook een compleet Ziggo zender-overzicht te zien, ik krijg de zenders zelf helaas niet te zien want ik zit in een ander Ziggo gebied dan 4-systeembeheer en dan is de zender-data zo afwijkend dat ik er niets mee kan.

Omdat ik alles al heb geprobeerd wat ik op mijn locatie kan proberen, heb ik nog maar een bestelling geplaatst in de hoop dat mijn Fritzje vanaf het begin af aan niet in orde is geweest. Alles wat aan bekabeling vervangen kon worden is al eerder eens vervangen en dat lijkt me, gezien de probleemloze weergave (op TV), van alle kanalen waar ik een abonnement op heb, allemaal dik in orde.

Volgens mij rest er nu nog enkel voor het niet goed willen werken;
  • de locatie
  • onjuiste werking van mijn Fritz!
Ik hoop op het laatste....

Positief punt is dat 4-systeembeheer geen enkel probleem heeft met het scannen van de Ziggo FTC kanalen.

[ Voor 50% gewijzigd door hardware-lover op 11-05-2015 19:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:17:
Elke dag meerdere malen geupdate, geldigheid is een maand.

Komt het uit de logfile, of uit de webinterface? Want de data in de webinterface onder "Readers -> Entitlements" is namelijk niet up-to-date. Die data wordt om een onduidelijke reden alleen ingelezen wanneer de kaart geinitialiseerd wordt (tijdens opstarten meestal). Er is een knop voor het updaten ervan op de readers pagina overigens. Die data heeft overigens geen effect op het wel of niet kunnen decoderen, zolang er maar EMM's naar de kaart worden geschreven gaat het allemaal OK.

Als het wel direct uit de log komt (en dan dus ook alleen tijdens opstarten/init van de kaart), dan heb je misschien geen EMM's naar je kaart geschreven. Controleer in dat geval of Auto Update (AU) aanstaat in het status overzicht (meer daarover op de OSCam wiki).
[afbeelding]

Geen idee of het nu goed gaat...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:17:
Geen idee of het nu goed gaat...
Dat gaat niet goed, want er is geen enkele EMM geschreven in de tijd dat je 485 ECM's hebt gestuurd. Heb je op de statuspagina in de kolom "AU" (staat voor Auto Update) wel "ACTIVE" staan bij je client? Heb je mijn tip over de OSCam wiki en de Auto Update configuratie gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gibraltar schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:37:
[...]

Dat gaat niet goed, want er is geen enkele EMM geschreven in de tijd dat je 485 ECM's hebt gestuurd. Heb je op de statuspagina in de kolom "AU" (staat voor Auto Update) wel "ACTIVE" staan bij je client? Heb je mijn tip over de OSCam wiki en de Auto Update configuratie gelezen?
Ik heb de tips gelezen, maar kom d'r nog niet uit. Je hebt het over ACTIVE bij m'n client. Als ik het goed begrijp is in mijn geval mij Argus TV server mijn client.. In de PLUGIN directory heb ik een ACamd verwijzing staan met als cardclient.config: cccamn:192.168.1.27:13000:1/0000/0000:dvbapiau:dreambox

Mis ik hierin iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:55:
Ik heb de tips gelezen, maar kom d'r nog niet uit. Je hebt het over ACTIVE bij m'n client. Als ik het goed begrijp is in mijn geval mij Argus TV server mijn client..
Nee, je moet in de webinterface van OSCam kijken. Ik ben niet thuis in een Windows setup, maar ik denk dat het ongeveer zo werkt:
code:
1
Argus TV -> MDAPI Filter -> Acamd -> OSCam

En in dat geval heb je hier de configuratie van Acamd staan. Geen idee waarom je het CCCam protocol gebruikt, maar blijkbaar heb je ooit een Dreambox gehad aangezien dat ook het wachtwoord is van je gebruiker. Het heeft overigens niets met "dvbapi" te maken, dus waarom je dat als username kiest is mij een raadsel. Misschien moet je overwegen om over te stappen naar newcamd, maar dat maakt nu even niets uit.

Waar het fout gaat is in je OSCam configuratie. Je moet daar iets hebben staan als:
code:
1
2
3
4
[account]
user = dvbapiau
password = dreambox
au = [naam reader] # deze mis je!

Wat dezelfde tip is die ik al eerder gaf. De naam van de reader heb je ook in die configuratie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar het fout gaat is in je OSCam configuratie. Je moet daar iets hebben staan als:
code:
1
2
3
4
[account]
user = dvbapiau
password = dreambox
au = [naam reader] # deze mis je!

Wat dezelfde tip is die ik al eerder gaf. De naam van de reader heb je ook in die configuratie staan.
[/quote]

Dit is wat ik heb staan:
code:
1
2
3
4
5
[account]
user            = tuner
pwd             = dreambox
group           = 1
au          = lower_card

Is heb de naam van de user aangepast van naar tuner, maar dat maak verder niet uit. En inderdaad gebruik ik een Dreambox als cardreader met daarin Oscam (openPli als firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:34
wat is een goede gangbare vervanger voor de smargo cardreader? of is deze nog ergens verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:24

HaTe

haat niet

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:58:
Is heb de naam van de user aangepast van naar tuner, maar dat maak verder niet uit. En inderdaad gebruik ik een Dreambox als cardreader met daarin Oscam (openPli als firmware)
Je zult toch echt even de webinterface moeten openen en daar moeten kijken of Auto Update echt wel aan staat. En ik heb nog nooit CCCam gebruikt, dus misschien moet je sowieso even dat omzetten naar newcamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die reader die HaTe aangeeft is idd briljant goed, die doet het gewoon :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Rubke schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:40:
wat is een goede gangbare vervanger voor de smargo cardreader? of is deze nog ergens verkrijgbaar?
Ik ben het ook eens met HaTe.

Ben zelf ook overgestapt van een Smargo v1 naar dat ding, gewoon geen problemen meer gehad!

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gibraltar schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:49:
[...]

Je zult toch echt even de webinterface moeten openen en daar moeten kijken of Auto Update echt wel aan staat. En ik heb nog nooit CCCam gebruikt, dus misschien moet je sowieso even dat omzetten naar newcamd.
Ik heb nog nooit met newcamd gewerkt, maar ga het proberen.
In m'n cardclient.conf heb ik de volgende lijn gezet: newcamd:192.168.1.27:13000:1/0604:tuner:dreambox:0102030405060708090A0B0C0D0E

Dit in oscam.conf:
code:
1
2
3
4
5
[newcamd]
port                          = 13000@0604:000000
serverip                      = 192.168.1.27
key                           = 0102030405060708090A0B0C0D0E
keepalive                     = 1

Ik heb beeld maar ook foutmeldingen in de log:
970/01/01 21:09:54 596480 c (ecm) tuner (0604&000000/0025/4B16/44:35E404660F8FBB94A6958AFF0EEAA0A1): found (211 ms) by lower_card - Discovery HD
1970/01/01 21:09:56 5878D8 r (reader) lower_card [irdeto] tuner emmtype=shared, len=63, cnt=3: error (160 ms)
1970/01/01 21:09:58 5878D8 r (reader) lower_card [irdeto] tuner emmtype=shared, len=63, cnt=1: error (162 ms)
1970/01/01 21:10:05 5878D8 r (-) -- Skipped 1 duplicated log lines --
1970/01/01 21:10:05 5878D8 r (reader) lower_card [irdeto] tuner emmtype=shared, len=63, cnt=1: error (161 ms)
1970/01/01 21:10:11 596480 c (ecm) tuner (0604&000000/000B/4B03/44:43425E71B22C211CD6F83ACD04128DEA): found (211 ms) by lower_card - SBS 6 HD
1970/01/01 21:10:12 5878D8 r (reader) lower_card [irdeto] tuner emmtype=shared, len=63, cnt=1: error (162 ms)
1970/01/01 21:10:17 596480 c (-) -- Skipped 1 duplicated log lines --
1970/01/01 21:10:17 596480 c (ecm) tuner (0604&000000/000B/4B03/44:B5FCA2ADDDFC5EB43C82B115DD71542F): found (248 ms) by lower_card - SBS 6 HD
1970/01/01 21:10:25 5878D8 r (reader) lower_card [irdeto] tuner emmtype=shared, len=31, cnt=1: error (104 ms)
1970/01/01 21:10:25 5878D8 r (reader) lower_card [irdeto] tuner emmtype=shared, len=63, cnt=3: error (161 ms)
1970/01/01 21:10:27 5878D8 r (reader) lower_card [irdeto] tuner emmtype=shared, len=63, cnt=1: error (162 ms)

Wat ik wel zie is dat er EMM's geupdate worden! Alleen ook veel errors..

Iemand nog een tip wat betreft de config van newcamd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:46:
[...]

Wat ik wel zie is dat er EMM's geupdate worden! Alleen ook veel errors..

Iemand nog een tip wat betreft de config van newcamd?
Die errors zijn zo erg nog niet. Sommige EMM's zijn niet specifiek voor jouw kaart, en dat geeft errors. Je kunt ze ook blocken, dat kan geloof ik voor global en unknown types. Maar dat maakt niet veel uit, wat je nu hebt werkt in ieder geval zoals bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxjsptlk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:11
Hallo,

ik heb dit topic door zitten spitten, maar kom er niet uit.
ik draai al een poosje een tvheadend server op mijn freenas box. hiermee ontving ik keurig de FTA kanalen via mijn terratec H7.ik wil wel een kleine uitbreiding op mijn kanalen, dus ik heb een digitenne abo genomen.

nu kom ik bij mijn vraag:
mijn interne CI slot wordt herkend als
/dev/dvb/adapter0/ca0

hoe ga ik dit in oscam aan de praat krijgen?
ik heb nu een svn build die ook verbonden is met TVH.

ik heb de volgende guide gebruikt
Zaken waar ik eens dieper op in wil gaan..: Update: Digitenne met OSCam+TVheadend
maar ik heb het vermoeden dat de instellingen niet overeen komen met mijn specifieke reader (ben nu uit gegaan van "internal")

wie o wie kan mij helpen?

groet Tony

[oscam.conf]
[newcamd]
port = 15050@0B00:00E030
key = 000102030405060708090A0B0C0D

[oscam.server]
[reader]
label = H7reader
description = Digitenne
protocol = internal
device = /dev/dvb/adapter0/ca0
caid = 0B00
detect = cd
mhz = 358
cardmhz = 358
ident = 0B00:000000
group = 1
emmcache = 1,1,2,0

[ Voor 26% gewijzigd door mxjsptlk op 12-05-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
mxjsptlk schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:53:
nu kom ik bij mijn vraag:
mijn interne CI slot wordt herkend als
/dev/dvb/adapter0/ca0
En in dat slot zit een CAM toch? Een Alphacrypt? Dan kun je geen OSCam gebruiken, maar moet je een andere route volgen. Wat je eigenlijk gaat doen is de data van het DVB-C netwerk door de CAM sturen om te decoderen.

De oplossing die jij hebt is erg handig, maar de software moet het ondersteunen (in dit geval TVHeadend). De meest recente builds van TVHeadend hebben ondersteuning voor deze optie. Je krijgt dan een extra input device, maar vraag mij niet hoe je dat moet configureren (die functie is namelijk gloednieuw, en ik heb geen hardware CAM). Als het goed is zie je de CAM verschijnen onder "Configuration -> DVB Inputs -> TV Adapters".

[ Voor 5% gewijzigd door gibraltar op 13-05-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 11:56
gibraltar schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:29:
[...]

En in dat slot zit een CAM toch? Een Alphacrypt? Dan kun je geen OSCam gebruiken, maar moet je een andere route volgen. Wat je eigenlijk gaat doen is de data van het DVB-C netwerk door de CAM sturen om te decoderen.

De oplossing die jij hebt is erg handig, maar de software moet het ondersteunen (in dit geval TVHeadend). De meest recente builds van TVHeadend hebben ondersteuning voor deze optie. Je krijgt dan een extra input device, maar vraag mij niet hoe je dat moet configureren (die functie is namelijk gloednieuw, en ik heb geen hardware CAM). Als het goed is zie je de CAM verschijnen onder "Configuration -> DVB Inputs -> TV Adapters".
Als dat inderdaad in TV Headend verschenen is zou dat voor mij een motivatie kunnen gaan worden om over te stappen naar Linux-based TV-server. Deze draait bij mij nu nog op Windows met DVBViewer Pro, maar als ik de boel op een Linux-servertje draaiend kan krijgen zou dat perfect zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxjsptlk
gibraltar schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:29:
[...]

ok... dat is wel heel erg awesome! ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik die branch van tvheadend gecompiled krijg op freebsd.
echter vraag ik me dan wel af waar de internal reader van oscam voor is.

[edit]
sorry, vergeten antwoord te geven.
in dat slot zit een conax CAM, heb ook een alphacrypt, maar deze werdt met de digitenne mee geleverd. heb overigens ook nog een oude conax CAM.

[ Voor 9% gewijzigd door mxjsptlk op 13-05-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Wat gebeurt er als je het met de AlphaCrypt doet? Zelfs als je er niet mee zou kunnen decoderen, dan zou hij wel herkend moeten worden. Dan weet je in ieder geval of het aan de CAM zou kunnen liggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds enige tijd heb ik last van wat uitdagingen. Heb een HDHomerun met 2 tuners. Als boven een tuner in gebruik is, dan kan ik beneden nauwlijks meer tv kijken, meeste zenders geven gewoon geen beeld.

In de logs van oscam en tvheadend kan ik weinig vinden.

Channel change was op ongeveer 22.33:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
2015/05/13 22:32:09   BE07E0 c      (ecm) aap (0604&000000/000B/4C06/44:7CFD303852653DBAD50DCBC07CCA49A2): found (157 ms) by Ziggo
2015/05/13 22:32:29   BE07E0 c      (ecm) aap (0604&000000/000B/4C06/44:527CF0D993F68B98FA97484C712E9350): found (157 ms) by Ziggo
2015/05/13 22:32:49   BE07E0 c      (ecm) aap (0604&000000/000B/4C06/44:DE89F4AD3FE3ACEB961EA0648E3511D5): found (157 ms) by Ziggo
2015/05/13 22:33:09   BE07E0 c      (ecm) aap (0604&000000/000B/4C06/44:65B7D8DF1B3FDF8B25DDCB7979F7D1DA): found (157 ms) by Ziggo
2015/05/13 22:33:17   755C90 r   (reader) Ziggo [irdeto] aap emmtype=shared, len=63, cnt=1: written (151 ms)
2015/05/13 22:33:29   BE07E0 c      (ecm) aap (0604&000000/000B/4C06/44:473E14F729914B9C9B5185ACFE72DCE6): found (156 ms) by Ziggo
2015/05/13 22:33:41   BE07E0 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 0 CAID: 0604 ECM_PID: 0037 PROVID: 000000
2015/05/13 22:33:41   BE07E0 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 1 CAID: 0602 ECM_PID: 0036 PROVID: 000000
2015/05/13 22:33:41   BE07E0 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 2 CAID: 1850 ECM_PID: 0035 PROVID: 000000
2015/05/13 22:33:41   BE07E0 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 3 CAID: 1801 ECM_PID: 0034 PROVID: 000000
2015/05/13 22:33:41   BE07E0 c   (dvbapi) Demuxer 1 found 4 ECMpids and 1 STREAMpids in PMT
2015/05/13 22:33:41   BE07E0 c   (dvbapi) Demuxer 1 serving srvid 4BDE (0604:4BDE unknown) on adapter 0001 camask 0002 index 0000 pmtpid 0000
2015/05/13 22:33:41   BE07E0 c   (dvbapi) Demuxer 0 continue decoding of SRVID 4C06
2015/05/13 22:33:41   BE07E0 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 0 CAID: 0604 ECM_PID: 003F PROVID: 000000
2015/05/13 22:33:41   BE07E0 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 1 CAID: 0602 ECM_PID: 003E PROVID: 000000
2015/05/13 22:33:41   BE07E0 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 2 CAID: 1850 ECM_PID: 003D PROVID: 000000
2015/05/13 22:33:41   BE07E0 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 3 CAID: 1801 ECM_PID: 003C PROVID: 000000
2015/05/13 22:33:41   BE07E0 c   (dvbapi) Demuxer 0 found 4 ECMpids and 1 STREAMpids in PMT
2015/05/13 22:33:41   BE07E0 c   (dvbapi) Demuxer 0 serving srvid 4C06 (0604:4C06 unknown) on adapter 0000 camask 0001 index 0000 pmtpid 0000
2015/05/13 22:33:41   BE07E0 c   (dvbapi) Demuxer 1 found channel in cache and matching prio -> start descrambling ecmpid 0
2015/05/13 22:33:41   BE07E0 c   (dvbapi) Demuxer 1 trying to descramble PID 0 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 0037 ANY CHID PMTPID 0000 VPID 000A
2015/05/13 22:33:49   BE07E0 c      (ecm) aap (0604&000000/000B/4C06/44:FC3E8F813D62099D7DE8125D0898DDAF): found (156 ms) by Ziggo

en tvheadend.log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
2015-05-13 22:33:52.333 [  DEBUG]:tvhdhomerun: setting pfilter to: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8 0x0907
2015-05-13 22:33:52.336 [  DEBUG]:tvhdhomerun: current pfilter: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8
2015-05-13 22:33:52.336 [  DEBUG]:tvhdhomerun: setting pfilter to: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8 0x0963
2015-05-13 22:33:52.339 [  DEBUG]:tvhdhomerun: current pfilter: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8
2015-05-13 22:33:52.339 [  DEBUG]:tvhdhomerun: setting pfilter to: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8 0x0962
2015-05-13 22:33:52.342 [  DEBUG]:tvhdhomerun: current pfilter: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8
2015-05-13 22:33:52.342 [  DEBUG]:tvhdhomerun: setting pfilter to: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8 0x0961
2015-05-13 22:33:52.345 [  DEBUG]:tvhdhomerun: current pfilter: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8
2015-05-13 22:33:52.345 [  DEBUG]:tvhdhomerun: setting pfilter to: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8 0x14d8
2015-05-13 22:33:55.150 [WARNING]:TS: Ziggo/394MHz/RTL 8 HD: H264 @ #2301 Continuity counter error (total 11)
2015-05-13 22:33:56.006 [  DEBUG]:service: Ziggo/394MHz/RTL 8 HD: Status changed to [Hardware input] [Input on service] [Demuxed packets] [No access] [Graceperiod expired] [Data timeout]
2015-05-13 22:33:56.006 [  DEBUG]:mpegts: 394MHz in Ziggo - close PID 14D8 (5336) [16/0x7f3748024ca0]
2015-05-13 22:33:56.006 [   INFO]:mpegts: 394MHz in Ziggo - scan complete
2015-05-13 22:33:56.006 [  DEBUG]:mpegts: 394MHz in Ziggo - 0A8C (2700) pmt complete
2015-05-13 22:33:56.006 [  DEBUG]:mpegts: 394MHz in Ziggo - 0B54 (2900) pmt complete
2015-05-13 22:33:56.006 [  DEBUG]:mpegts: 394MHz in Ziggo - 0A28 (2600) pmt complete
2015-05-13 22:33:56.006 [  DEBUG]:mpegts: 394MHz in Ziggo - 08FC (2300) pmt complete
2015-05-13 22:33:56.006 [  DEBUG]:mpegts: 394MHz in Ziggo - 07D0 (2000) pmt complete
2015-05-13 22:33:56.006 [  DEBUG]:mpegts: 394MHz in Ziggo - 0014 (20) tot complete
2015-05-13 22:33:56.006 [  DEBUG]:mpegts: 394MHz in Ziggo - 0014 (20) tdt complete
2015-05-13 22:33:56.006 [  DEBUG]:mpegts: 394MHz in Ziggo - 0011 (17) sdt complete
2015-05-13 22:33:56.006 [  DEBUG]:mpegts: 394MHz in Ziggo - 0010 (16) nit complete
2015-05-13 22:33:56.006 [  DEBUG]:mpegts: 394MHz in Ziggo - 0001 (1) cat complete
2015-05-13 22:33:56.006 [  DEBUG]:mpegts: 394MHz in Ziggo - 0000 (0) pat complete
2015-05-13 22:33:56.006 [  DEBUG]:mpegts: Ziggo - removing mux 394MHz in Ziggo from scan queue
2015-05-13 22:33:56.006 [  DEBUG]:mpegts: Ziggo - adding mux 394MHz in Ziggo to scan queue weight 2 flags 0000
2015-05-13 22:33:56.014 [  DEBUG]:tvhdhomerun: current pfilter: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8
2015-05-13 22:33:56.015 [  DEBUG]:tvhdhomerun: current pfilter: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8
2015-05-13 22:33:56.015 [  DEBUG]:tvhdhomerun: setting pfilter to: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8 0x0001
2015-05-13 22:33:56.018 [  DEBUG]:tvhdhomerun: current pfilter: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8
2015-05-13 22:33:56.018 [  DEBUG]:tvhdhomerun: setting pfilter to: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8 0x0010
2015-05-13 22:33:56.021 [  DEBUG]:tvhdhomerun: current pfilter: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8
2015-05-13 22:33:56.021 [  DEBUG]:tvhdhomerun: setting pfilter to: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8 0x0011
2015-05-13 22:33:56.024 [  DEBUG]:tvhdhomerun: current pfilter: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8
2015-05-13 22:33:56.024 [  DEBUG]:tvhdhomerun: setting pfilter to: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8 0x0012
2015-05-13 22:33:56.027 [  DEBUG]:tvhdhomerun: current pfilter: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8
2015-05-13 22:33:56.027 [  DEBUG]:tvhdhomerun: setting pfilter to: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8 0x08fc
2015-05-13 22:33:56.030 [  DEBUG]:tvhdhomerun: current pfilter: 0x0000-0x0001 0x0010-0x0012 0x0014 0x07d0 0x08fc-0x08fd 0x0907-0x0908 0x0961-0x0963 0x0a28 0x0a8c 0x0b54 0x14d8

Iemand een idee wat dit allemaal betekent?

Het is net alsof hij niet meer 2 tuners kan benaderen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sa1, heb je ooit gekeken hoe het met je netwerk bandbreedte is? De dual tuner versie heeft maar 100mbit en als je de volledige mux naar binnen haalt voor 1 stream dan loop je klem als je de tweede mux ook opstart. Voor mij reden geweest om de HD terug te sturen.

Maar goed het werkte voorheen wel, dus is wel wat vreemd. Check ff de netwerk bandbreedte en daarna of je de HD niet anders aanstuurt sinds kort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
kroegtijger schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:22:
[...]
Als dat inderdaad in TV Headend verschenen is zou dat voor mij een motivatie kunnen gaan worden om over te stappen naar Linux-based TV-server. Deze draait bij mij nu nog op Windows met DVBViewer Pro, maar als ik de boel op een Linux-servertje draaiend kan krijgen zou dat perfect zijn.
Dat zou in theorie moeten werken, maar je moet wel hardware hebben met zo'n CI slot, wat vervolgens ook nog eens een driver heeft in Linux. Toevallig is die TerraTec H7 zo'n werkend voorbeeld. Je krijgt een extra device in je /dev voor de CAM. In TVHeadend zou je dat als extra input adapter moeten zien, maar ik heb die hardware niet en kan dat alleen afleiden uit source. Daar lees ik ook dat er wat CI+ dingen geimplementeerd zijn, maar ik weet niet of de CI+ CAM ook werkt. Iemand moet dat even simpelweg proberen.
mxjsptlk schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:24:
[...]
ok... dat is wel heel erg awesome! ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik die branch van tvheadend gecompiled krijg op freebsd.
Onder Linux is het simpel, onder FreeNAS is dat en stuk moeilijker. Je zou kunnen kijken naar de huidige Makefile van de TVHeadend Port voor FreeNAS, en vanuit daar aanpassen naar de nieuwste versie. Ik heb te weinig BSD ervaring om te kunnen zeggen wat de beste route is.
echter vraag ik me dan wel af waar de internal reader van oscam voor is.
Die is voor een type reader wat meestal in dingen als een Dreambox zit. Die gebruiken een eigen protocol voor communicatie met de smartcard, en dat protocol heet "internal" in OSCam.
Sa1 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:37:
Sinds enige tijd heb ik last van wat uitdagingen. Heb een HDHomerun met 2 tuners. Als boven een tuner in gebruik is, dan kan ik beneden nauwlijks meer tv kijken, meeste zenders geven gewoon geen beeld.

In de logs van oscam en tvheadend kan ik weinig vinden.

[...]

Iemand een idee wat dit allemaal betekent?

Het is net alsof hij niet meer 2 tuners kan benaderen ofzo.
Ik weet wel iets van die code erachter O-) . Die pfilter regels zijn het instellen van de PID filter op basis van de benodigde data voor TVHeadend. Dat was een beetje hacky-hacky, maar daar zitten in ieder geval nu geen bugs in.

Echter deze regel:
code:
1
22:33:55.150 [WARNING]:TS: Ziggo/394MHz/RTL 8 HD: H264 @ #2301 Continuity counter error (total 11)

Geeft simpelweg package loss aan in de meeste gevallen. Dus meestal. Kan ook iets anders zijn. Het UDP protocol tussen TVHeadend en de HDHomerun is niet erg robuust omdat overhead niet echt een optie was. Als ik stream over wifi dan zie ik continuity errors op de client. Als je continuity errors ziet in TVHeadend dan ligt het dus aan de verbinding tussen TVHeadend en de HDHomerun.

Een andere optie is dat er een short read plaats vindt. Ik had daarvoor een hele poos lopen debuggen, maar ik kreeg altijd een 7*188 bytes binnen in mijn setup. Mocht dit probleem aanhouden, dan kunnen we daar eens een simpele patch voor maken met wat debug info erin. Kun je zelf compileren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
gibraltar schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:57:
[...]

Dat zou in theorie moeten werken, maar je moet wel hardware hebben met zo'n CI slot, wat vervolgens ook nog eens een driver heeft in Linux. Toevallig is die TerraTec H7 zo'n werkend voorbeeld. Je krijgt een extra device in je /dev voor de CAM. In TVHeadend zou je dat als extra input adapter moeten zien, maar ik heb die hardware niet en kan dat alleen afleiden uit source. Daar lees ik ook dat er wat CI+ dingen geimplementeerd zijn, maar ik weet niet of de CI+ CAM ook werkt. Iemand moet dat even simpelweg proberen.
Ik heb hier de beschikking over een FireDTV en een CableStar HD2, alle twee met AlphaCrypt CAM, die dacht ik alle twee wel worden ondersteund. Ik wel even testen eerst, want die hardware moet in een ESX-host worden gepropt en aan de VM worden aangeboden. Eerst maar eens zien of dat lukt dus.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:09:
@sa1, heb je ooit gekeken hoe het met je netwerk bandbreedte is? De dual tuner versie heeft maar 100mbit en als je de volledige mux naar binnen haalt voor 1 stream dan loop je klem als je de tweede mux ook opstart. Voor mij reden geweest om de HD terug te sturen.

Maar goed het werkte voorheen wel, dus is wel wat vreemd. Check ff de netwerk bandbreedte en daarna of je de HD niet anders aanstuurt sinds kort
heb wel een nieuwe versie versie van tvheadend, maar kan nergens meer vinden waar deze instelling zit. Vroegah had je zo'n optie 'full mux', maar die is verdwenen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Sa1 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:35:
[...]
heb wel een nieuwe versie versie van tvheadend, maar kan nergens meer vinden waar deze instelling zit. Vroegah had je zo'n optie 'full mux', maar die is verdwenen ergens?
De input plugin van TVHeadend geeft je die optie niet meer, omdat hij altijd alleen de PID's selecteert die aangevraagd zijn. Dus de optie 'full mux' staat altijd uit (en dat is maar goed ook). Die regels met "pfilter" laten zien welke PID's hij in de filter heeft staan. Dat heb ik uitgebreid getest voordat ik die implementeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gibraltar schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:43:
[...]

De input plugin van TVHeadend geeft je die optie niet meer, omdat hij altijd alleen de PID's selecteert die aangevraagd zijn. Dus de optie 'full mux' staat altijd uit (en dat is maar goed ook). Die regels met "pfilter" laten zien welke PID's hij in de filter heeft staan. Dat heb ik uitgebreid getest voordat ik die implementeerde.
Okay, dus dat kan het niet zijn. Zal vanavond is kijken wat de mogelijkheden zijn om m'n hdhomerun dichter bij m'n binnenkomende lijn te zetten en kijken of dat uitmaakt.

Had er 2 versies terug van tvheadend geen last van. Toen ineens kreeg ik 'no acces' meldingen, welke een bekende bug bleken te zijn, nu dezelfde symptonen, maar geen 'no acces' meldingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Sa1 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:30:
[...]
Okay, dus dat kan het niet zijn. Zal vanavond is kijken wat de mogelijkheden zijn om m'n hdhomerun dichter bij m'n binnenkomende lijn te zetten en kijken of dat uitmaakt.

Had er 2 versies terug van tvheadend geen last van. Toen ineens kreeg ik 'no acces' meldingen, welke een bekende bug bleken te zijn, nu dezelfde symptonen, maar geen 'no acces' meldingen meer.
Je weet dat er een bug is in OSCam versie < 10656 die failed bij het descramblen van twee streams in dezelfde mux bij gebruik van CAPMT? Welke OSCam versie draai je? Welke versie van TVHeadend draai je op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gibraltar schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:33:
[...]

Je weet dat er een bug is in OSCam versie < 10656 die failed bij het descramblen van twee streams in dezelfde mux bij gebruik van CAPMT? Welke OSCam versie draai je? Welke versie van TVHeadend draai je op dit moment?
nee, dat weet ik niet :) heb inderdaad die wel aangepast. Zal daar vanavond is naar kijken. Tnx, oscam versie en tvheadend versie houd je vna me tegoed, Oscam gaat op het moment vet hard namelijk :) en tvheadend is afgelopen week een nieuwe versie voor uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Als aanvulling op deze post: hardware-lover in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

Vandaag een nieuwe Fritz! mogen ontvangen en hoopvol het nieuwe apparaat in de opstelling geplaatst.

1e scan (geen keuze tussen standaard en uitvoerig) met aanwezige firmware (6.12); 8 zenders, 7 SD, 1 HD, 0 radio.

Firmware naar 6.23.

1e standaard scan; 7 zenders, 6 SD, 1 HD, 0 radio
2e uitgebreide scan; 33 zenders, 30 SD, 1 HD, 2 radio

Het heeft dus helaas voor mij niet mogen baten, mijn eerste apparaat is dus in orde (jammer).

4-systeembeheer vind met hetzelfde apparaat, dezelfde firmware, totaal 52 TV zenders (46 SD, 6x HD), en 48 radio kanalen. Alles wat Ziggo dus aanbied aan FTC

Afhankelijk in welke regio men zich lijkt te bevinden, is het apparaat wel of niet volledig bruikbaar.

Het enige wat ik mij nu nog steeds afvraag of het apparaat in de war raakt door de Ziggo gegevens en een verkeerde regio aan mijn locatie hangt waardoor er gescanned wordt met de onjuiste gegevens? Zou dit kunnen? Ik kan me anders ook niets meer bedenken.

Het wordt in ieder geval een uitvoerige terugkoppeling naar AVM, eens kijken of zij nog het e.e.a. kunnen bedenken voor mijn situatie.

Hieronder een voorbeeld van de verschillen tussen de 4-systeembeheer output en de mijne, uit de eerste regels van het M3U bestand.

#EXTM3U#EXTINF:-1,Regio TV Utrecht #EXTVLCOPT:network-caching=1000rtsp://192.168.x.xxx:554/?freq=162&bw=8&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=0&pids=0,16,17,18,20,4100,2001,2010,2101

#EXTM3U#EXTINF:-1,TV West#EXTVLCOPT:network-caching=1000rtsp://192.168.x.xxx:554/?freq=168&bw=8&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2400,2301,2311,2402

Wie iets te binnen schiet mag het zeggen :+

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 15-05-2015 16:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:52:
[...]
nee, dat weet ik niet :) heb inderdaad die wel aangepast. Zal daar vanavond is naar kijken. Tnx, oscam versie en tvheadend versie houd je vna me tegoed, Oscam gaat op het moment vet hard namelijk :) en tvheadend is afgelopen week een nieuwe versie voor uitgekomen.
TVHeadend: 3.9.2818
Oscam: 1.20-10660

In TVHeadend stond de communicatie op 'OSCam net protocol (rev >= 10389)' en heb hem nu weer terug gezet naar 'OSCam TCP (rev >= 9574)'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
mochten er nog mensen zijn die problemen hebben bij het zenderzoeken met de anysee N7 TC,
vond net iets dat mij aardig op weg heeft geholpen.
Ik las namelijk dat er op de Ziggo Community ook mensen met een "oude" Philips tv hiermee problemen hebben, daar werd er geschreven dat de regiocode 5555 kon vervangen worden door 43204 (voor Zwolle)

En ja , Mijn N7 vond in 1 keer dus alles en zelfs de HDzenders op goede volgorde bovenaan !

Dus misschien heeft iemand wat hieraan i.v.m m3u ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:47:
[...]

TVHeadend: 3.9.2818
Oscam: 1.20-10660

In TVHeadend stond de communicatie op 'OSCam net protocol (rev >= 10389)' en heb hem nu weer terug gezet naar 'OSCam TCP (rev >= 9574)'.
mmm.. maakt dus geen sikkepit uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:22:
Hieronder een voorbeeld van de verschillen tussen de 4-systeembeheer output en de mijne, uit de eerste regels van het M3U bestand.

#EXTM3U#EXTINF:-1,Regio TV Utrecht #EXTVLCOPT:network-caching=1000rtsp://192.168.x.xxx:554/?freq=162&bw=8&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=0&pids=0,16,17,18,20,4100,2001,2010,2101

#EXTM3U#EXTINF:-1,TV West#EXTVLCOPT:network-caching=1000rtsp://192.168.x.xxx:554/?freq=168&bw=8&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2400,2301,2311,2402

Wie iets te binnen schiet mag het zeggen :+
Even wat zitten pielen met een uitbreiding van mijn tooltje om op basis van de Logical Channel Numbering (LCN) in de Network Information Table(s) een M3U bestand te genereren. Daarbij worden per Network ID maximaal vier M3U bestanden aangemaakt, namelijk:
1. Een M3U met alle kanalen die van de provider een LCN hebben gekregen, dus inclusief encrypted kanalen, waarbij de nummering geen rekening houdt met HD Simulcast nummering:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#EXTM3U
#EXTINF:-1,208 Animal Planet HD
#EXTVLCOPT:network-caching=1000
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=369.00&msys=dvbc&mtype=64qam&sr=6875&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,34,48,2600,2601,2690,5004
#EXTINF:-1,307 Cartoon Network
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=369.00&msys=dvbc&mtype=64qam&sr=6875&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,48,1621,1622,1623,1660,5001,5100
#EXTINF:-1,309 Boomerang
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=369.00&msys=dvbc&mtype=64qam&sr=6875&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,48,136,480,501,502,503,5006
#EXTINF:-1,914 Comedy Central HD
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=369.00&msys=dvbc&mtype=64qam&sr=6875&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3700,3701,3702

2. Een M3U bestand als bij 1, maar nu alleen met de FTC kanalen:
code:
1
2
3
4
#EXTM3U
#EXTINF:-1,914 Comedy Central HD
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=369.00&msys=dvbc&mtype=64qam&sr=6875&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3700,3701,3702

3. Een M3U met alle kanalen die van de provider een LCN hebben gekregen, dus inclusief encrypted kanalen, waarbij de nummering wel rekening houdt met HD Simulcast nummering:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#EXTM3U
#EXTINF:-1,014 Comedy Central HD
#EXTINF:-1,208 Animal Planet HD
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=369.00&msys=dvbc&mtype=64qam&sr=6875&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,34,48,2600,2601,2690,5004
#EXTINF:-1,307 Cartoon Network
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=369.00&msys=dvbc&mtype=64qam&sr=6875&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,48,1621,1622,1623,1660,5001,5100
#EXTINF:-1,309 Boomerang
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=369.00&msys=dvbc&mtype=64qam&sr=6875&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,48,136,480,501,502,503,5006

4. Een M3U bestand als bij 3, maar nu alleen met de FTC kanalen:
code:
1
2
3
4
#EXTM3U
#EXTINF:-1,014 Comedy Central HD

Bovenstaande voorbeelden op basis van een capture van de transport stream op 369 MHz van het Caiway Cogas signaal (network ID 9004). Onderstaand het PID's overzicht van deze capture:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
=============================================================================================================================================================
Transport Stream ID                 EMM PID:CAID  Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Service name                    Type  Service ID   Y/N    PID    PID    PID:CAID  PID:MPEG    PID:LANG    PID:LANG    PID:LANG    PID:LANG    PID:LANG    PID
=============================================================================================================================================================
18                                      48:1542   Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Animal Planet HD                  25         215     N   2690  2600*  5004:1542    2600:4*                 34:eng*                           2601:dut        
Comedy Central HD                 25         240     Y   3700  3701                3701:4    3702:dut                                                        
                                             970     Y    206  8191                                                                                      140 
Homecast_Colorado_HD_Live Code   128         971     Y    208  8191                                                                                      209 
Cisco 8455 8485  code Download   128         981     Y    325  8191                                                                                     3025 
Humax_iRHD5050C_Live Codedownl   128         983     Y     92  8191                                                                                     1020 
Humax_IRHD_5000_Live code Down   128         986     Y     88  8191                                                                                     3001 
Samsung_DCB-P850R_Live Codedow   128         993     Y   7003  8191                                                                                      138 
Homecast_Montana_Live Codedown   128         997     Y    128  8191                                                                                      205 
Humac_IRFOX_C_Live Codedownloa   128         998     Y    143  8191                                                                                      144 
Cartoon Network                    1       18001     N   5100  1660*  5001:1542    1660:2*   1621:dut*               1623:eng    1623:dut                    
                                                                                             1622:eng*                                                       
Boomerang                          1       18006     N    480   501*  5006:1542     501:2*    136:dut*                                        503:dut        
                                                                                              502:eng*                                                       
* = Encrypted elementary stream (transport level) 

&curren; = Encrypted elementary stream (PES level) 
^ = No start PES packet 
# = Missing elementary stream

Conditional Access IDs:
    1542 - Irdeto

Service types:
       1 - Digital television service
       2 - Digital radio sound service
      25 - Advanced CODEC HD digital television service
     128 - User defined: firmware download service

ISO 639-2 Language codes:
     dut - Dutch; Flemish
     eng - English

De firmware kanalen voor de ontvangers hebben geen LCN, dus zijn ook niet opgenomen in de M3U bestanden. Voor een volledige lijst van alle kanalen zijn ook captures nodig van alle transport streams vanwege de benodigde PID nummers in de RTSP format strings.

Verschillen t.o.v. AVM:
1. Sortering in het M3U bestand op LCN;
2. Bij "#EXTINF" is het LCN voor de naam van het kanaal opgenomen;
3. Bij "rtsp:" is het "bw" attribuut (bandwidth) weggelaten aangezien die volgens het SAT>IP protocol versie 1.2.2. niet van toepassing is bij DVB-C. Het "specinv" attribuut is hardcoded op '1' gezet aangezien deze parameter niet gedefinieerd wordt in de cable_system_delivery_descriptor;
4. Bij encrypted kanalen zijn ook de EMM en ECM PID's opgenomen bij het "pids" attribuut.

Hier moet AVM toch ook uit kunnen komen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ik zie overigens nog wat afwijkingen van AVM op de SAT>IP versie 1.2.2 specificatie die betrekking hebben op de Extended M3U Channel List:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9bXXEcD.png

AVM past '-1' toe i.p.v. 0 voor de "time of the stream" en speciaal "#EXTVLCOPT:network-caching=1000" opnemen voor VLC is zo te zien ook niet de bedoeling.

Ik zou nog een '.' tussen LCN en kanaal naam moeten opnemen zodat het er als volgt komt uit te zien:
code:
1
2
3
#EXTM3U
#EXTINF:0,014. Comedy Central HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede tweakers,

Ik draai al 5 jaar een Windows media center oplossing met Ziggo als provider. Eigenlijk altijd wel feilloos en was er een probleem dan kwam ik er wel uit.

Maar deze keer niet. Ik heb een aantal kanalen waar ik geen beeld meer op heb. Na wat onderzoek lijkt het erop dat de video stream niet herkend wordt.

Audio wordt wel herkend (dolby digital logo verschijnt) sleutels worden netjes verkregen van de cardreader.

Nu heb ik serverwmc geïnstalleerd om geprobeerd de kanelen in Kodi te bekijken. Deze geeft netjes aan dat er geen video stream is gevonden.

Kan het zijn dat Ziggo ander codecs aan het gebruiken is die Windows Media center niet herkend?

Kanelen waar ik momenteel geen beeld op heb zijn; Discovery HD en NPO Doc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfff.. sorry guys maar ben echt een het klieren, geen idee waarom het steeds weer mis gaat. Channel zappen gaat super traag op het moment.

Heb zitten kijken in m'n oscam logs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2015/05/17 21:43:38  128D7E0 c   (dvbapi) Demuxer 0 found 4 ECMpids and 1 STREAMpids in PMT
2015/05/17 21:43:38  128D7E0 c   (dvbapi) Demuxer 0 serving srvid 4E4F (1801:4E4F unknown) on adapter 0000 camask 0001 index 0000 pmtpid 0000
2015/05/17 21:43:39  128D7E0 c      (ecm) aap (0604&000000/270E/4E4F/44:9C6607003C48495689D12CB6FE197A4F): rejected group (0 ms) (no matching reader)
2015/05/17 21:43:39  128D7E0 c        (-) -- Skipped 1 duplicated log lines --
2015/05/17 21:43:39  128D7E0 c   (dvbapi) Demuxer 0 trying to descramble PID 0 CAID 1801 PROVID 000000 ECMPID 0053 ANY CHID PMTPID 0000 VPID 0007
2015/05/17 21:43:39  128D7E0 c   (dvbapi) Demuxer 0 impossible to descramble PID 1 CAID 1850 PROVID 000000 ECMPID 0052 PMTPID 0000 (NO MATCHING READER)
2015/05/17 21:43:39  128D7E0 c   (dvbapi) Demuxer 0 impossible to descramble PID 3 CAID 0602 PROVID 000000 ECMPID 0050 PMTPID 0000 (NO MATCHING READER)
2015/05/17 21:43:39  128D7E0 c      (ecm) aap (1801&007911/0000/4E4F/4A:3DC42607E7CA0B4C0D344B78147E9566): rejected group (0 ms) (no matching reader)
2015/05/17 21:43:46  128D7E0 c      (ecm) aap (1801&007911/0000/4E4F/4A:72A770C1866C5A51D3B74F7718176CBA): rejected group (0 ms) (no matching reader)
2015/05/17 21:43:46  128D7E0 c   (dvbapi) Demuxer 0 restarting decodingrequests after 1 ms with 1 enabled and 3 disabled ecmpids!
2015/05/17 21:43:46  128D7E0 c   (dvbapi) Demuxer 0 trying to descramble PID 2 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 0051 ANY CHID PMTPID 0000 VPID 0007
2015/05/17 21:43:46  128D7E0 c      (ecm) aap (0604&000000/000B/4E4F/44:5F9E30F235F5A5450FBFD861A531B647): found (158 ms) by Ziggo

Oscam.conf

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
[global]
logfile                       = /usr/local/oscam/var/oscam.log
nice                          = -1
maxlogsize                    = 100

[cache]
#max_time                      = 21

[dvbapi]
enabled                       = 1
au                            = 1
pmt_mode                      = 4
request_mode                  = 1
listen_port                   = 9000
user                          = aap
boxtype                       = pc

[monitor]
port                          = 988

[webif]
httpport                      = 8888
httpuser                      = admin
httppwd                       = admin
httpallowed                   = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.255.255

oscam.dvbapi

code:
1
p: 0604::000B

oscam.user

code:
1
2
3
4
5
[account]
user = aap
group = 1
uniq = 3
au = 1

oscam.server

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
[reader]
label = Ziggo
protocol = mouse
detect = cd
mhz = 600
cardmhz = 600
boxkey = 1122334455667788
rsakey = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
device = /dev/ttyUSB0
description = Ziggo smartcard
au = 1
caid = 0604
blockemm-unknown = 1
blockemm-g = 1
dropbadcws = 1
group = 1
emmcache = 1,3,2

EMC white list? Chids?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed, ben nu weer terug bij newcam. Lijkt weer een stuk beter te gaan. Misschien toch iets geks met dvbapi?!

Uiteraard kom ik evengoed wel gekke dingen tegen in de logs:

code:
1
2
2015/05/18 22:31:46  1440040 c      (ecm) gebruiker1 (0604&09F3F1/270E/4E4F/44:6D41492001E267A043E07FA51ABA52CF): rejected group (0 ms) (no matching reader)
2015/05/18 22:31:46  1440040 c      (ecm) gebruiker1 (0604&09F3F1/000B/4E4F/44:229B8246C59FD16F855C1BAC9A69DF9E): found (157 ms) by Ziggo

Wat is die 270E?

0604 = caid
09F3F1 = prove id
000B is een chid

Maar wat is 270E, ik zie wel 270F terug in m'n chids op de reader, maar niet de E.

Als ik hem in m'n oscam.server toe sta dan komt het volgende:

code:
1
2
3
4
2015/05/18 22:43:08  1472A20 c      (ecm) gebruiker2 (0604&09F3F1/000B/4C05/44:9F17F46132F546699E6F6D7F3C6BB3F7): found (156 ms) by Ziggo
2015/05/18 22:43:08  14730C0 c      (ecm) gebruiker1 (0604&09F3F1/000B/4C05/44:9F17F46132F546699E6F6D7F3C6BB3F7): cache2 (156 ms) by Ziggo
2015/05/18 22:43:08  1472A20 c      (ecm) gebruiker2 (0604&09F3F1/270E/4C05/44:F1847850956F9707D1A0E4446FEE1BF5): not found (369 ms) by Ziggo
2015/05/18 22:43:08  14730C0 c      (ecm) gebruiker1 (0604&09F3F1/270E/4C05/44:F1847850956F9707D1A0E4446FEE1BF5): not found (370 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [2] 90 0

Is dat iets van de samengang van UPC?

[ Voor 35% gewijzigd door Sa1 op 18-05-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Sa1 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:40:
Goed, ben nu weer terug bij newcam. Lijkt weer een stuk beter te gaan. Misschien toch iets geks met dvbapi?!
Ik ben ook weer overgestapt naar newcamd. Ik had exact last van de problemen die jij ook hebt, dus we kunnen rustig concluderen dat het nogal buggy is. Het idee achter die DVB API is dat OSCam het demuxen zelf doet, en het meeste werk overneemt. Maar gezien de kwaliteit van OSCam en de regelmaat waarmee er bugs optreden is het verstandiger om TVHeadend dat werk te laten doen (daar vertrouw ik liever op). Ik durf ook wel te zeggen dat OSCam bij mij een doorn in het oog is omdat ik die software kwalitatief erg matig vindt (configuratie is te onoverzichtelijk en gebruiksonvriendelijk). Als ik er tijd voor had dan zou ik zelf een Irdeto software CAM schrijven als vervanging.
Dat is het preview pakket. Die entitlement kreeg je vroeger als je een smartcard kocht, en die was dan beperkt geldig. Tegenwoordig wordt die niet meer gebruikt geloof ik, maar waarom hij nog opduikt is een raadsel. Ik heb die ECM's ook als ik newcamd gebruik, maar met DVB API zie ik ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
ik zit met een ziggo kaart in een ex-upc gebied.
zie het volgende is oscam
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2015/05/20 01:03:59   3D8ED0 r   (reader) Ziggo [irdeto] THIS WAS A SUCCESSFUL START ATTEMPT No  1 out of max alloted of 1
2015/05/20 01:04:00   3D8ED0 r   (reader) Ziggo [irdeto] entitlements for provider: 1, id: 0A3885
2015/05/20 01:04:00   3D8ED0 r   (reader) Ziggo [irdeto] chid: 000B, date: 2015/05/20 - 2015/06/19
2015/05/20 01:04:08   3D8ED0 r   (reader) Ziggo [irdeto] ready for requests
2015/05/20 01:04:09        0 s     (main) init for all local cards done
2015/05/20 01:04:09        0 s (emmcache) loaded 0 emmcache records from /tmp/.oscam/oscam.emmcache in 0 ms
2015/05/20 01:04:09        0 s (emmcache) loaded 0 emmstat records from /tmp/.oscam/oscam.emmstat in 0 ms
2015/05/20 01:04:09        0 s (anticasc) anti cascading disabled
2015/05/20 01:04:09   3D9518 c   (client) plain dvbapi-client granted (menno, au=auto (1 reader))
2015/05/20 01:04:09   3D9518 c   (dvbapi) dvbapi channelcache loaded from /storage/.kodi/userdata/addon_data/service.softcam.oscam/config/oscam.ccache
2015/05/20 01:04:09   3D9518 c   (dvbapi) Using /tmp/camd.socket listen socket, API forced to DVBAPIv3 (0), userconfig boxtype: 11

En het volgende in Tvheadend log

code:
1
2
3
4
5
comet failure [e=Cannot set property 'innerHTML' of undefined]
2015-05-20 01:11:34.626 subscription: 0048: "192.168.23.131 [ Kodi Media Center ]" subscribing on channel "RTL 7 HD", weight: 150, adapter: "Silicon Labs Si2168 : DVB-C #0", network: "ziggo", mux: "586.75MHz", provider: "Ziggo", service: "RTL 7 HD", profile="htsp", hostname="192.168.23.131", client="Kodi Media Center"
2015-05-20 01:11:34.626 subscription: 0045: "scan" unsubscribing
comet failure [e=Cannot set property 'innerHTML' of undefined]
2015-05-20 01:11:36.735 TS: ziggo/586.75MHz/RTL 7 HD: H264 @ #2001 Continuity counter error (total 1)

what is wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
menn0 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 03:12:
ik zit met een ziggo kaart in een ex-upc gebied.
[...]
what is wrong?
Dat je niet met een Ziggo kaart daar hoort te zijn ;).

Maar het lijkt erop dat je geen verbinding hebt tussen TVHeadend en OSCam? Hoe heb je de CA ingesteld in TVHeadend? Ik denk dat je DVB API wil gaan gebruiken? Mag ik dat afraden omdat daar nog wel wat bugs in zitten, en je aanraden om de "Code Word Client (newcamd)" te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
Het werkt hier wel maar wel instabiel, soms decrypt het wel juist soms niet. Als ik in tvheadend Code World client newcamd wil gaan gebruiken, wat moet ik daar dan allemaal invullen en moet ik ook nog iets veranderen aan de oscam kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Ik heb geen idee wat je aan het doen bent, misschien omdat ik maar 3 uur slaap heb gehad en ergens overheen lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
4-systeembeheer schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:50:
[...]

Ik heb geen idee wat je aan het doen bent, misschien omdat ik maar 3 uur slaap heb gehad en ergens overheen lees?
Ik tracht te begrijpen waarom de AVM repeater niet alle FTC kanalen weet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
ArChie schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:05:
[...]

Ik tracht te begrijpen waarom de AVM repeater niet alle FTC kanalen weet te vinden.
Ik had niet helemaal door dat je de werking van je tooltje aan het beschrijven was bij de punten 1 t/m 4 in een vorige post. Misschien leuk om te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
4-systeembeheer schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:10:
Ik had niet helemaal door dat je de werking van je tooltje aan het beschrijven was bij de punten 1 t/m 4 in een vorige post. Misschien leuk om te delen?
De output is verzonden aan AVM om aan te tonen dat het niet zo lastig is om met behulp van wat aanwijzingen over de toe te passen kanalen zoek methode een FTC kanalenlijst te produceren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
#EXTM3U
#EXTINF:-1,001 NPO 1
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=650.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2001,2011,2012,2101,2102,2103,4700
#EXTINF:-1,002 NPO 2
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=650.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2301,2311,2312,2401,2402,2403,5000
#EXTINF:-1,003 NPO 3
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=650.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2601,2611,2612,2701,2702,2703,5300
#EXTINF:-1,004 RTL 4
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=410.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2000,2001,2011,2101
#EXTINF:-1,005 RTL 5
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=410.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2300,2301,2311,2401
#EXTINF:-1,006 SBS6
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=570.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2600,2601,2611,2701,2703
#EXTINF:-1,007 RTL 7
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=410.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2600,2601,2611,2701
#EXTINF:-1,008 Veronica / Disney XD
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=402.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2000,2001,2011,2101,2103
#EXTINF:-1,009 Net5
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=250.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2000,2001,2011,2101,2103
#EXTINF:-1,010 RTL 8
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=546.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2000,2001,2011,2101
#EXTINF:-1,012 Ziggo TV
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=474.00&msys=dvbc&mtype=64qam&sr=6875&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2000,2001,2011,2201,2202
#EXTINF:-1,013 Zender van de  Maand
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=162.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,4400,4401,4412,4501
#EXTINF:-1,014 Comedy Central
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=402.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2300,2301,2311,2401,2402,4891,4892
#EXTINF:-1,015 Nickelodeon
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=546.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3500,3501,3510,3601
#EXTINF:-1,016 Disney Channel
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=258.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2600,2601,2611,2612,2701
#EXTINF:-1,017 Discovery
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=546.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2300,2301,2311,2401
#EXTINF:-1,018 National Geographic Channel
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=594.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3200,3201,3211,3301
#EXTINF:-1,020 Eurosport
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=570.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3200,3201,3211,3212,3301
#EXTINF:-1,021 TLC
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=594.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2900,2901,2911,3001
#EXTINF:-1,023 MTV
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=410.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2900,2901,2911,3001
#EXTINF:-1,030 TV NH
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=594.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2001,2011,2101,3800
#EXTINF:-1,040 Lokale Omroep
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2000,2001,2011,2101
#EXTINF:-1,041 Lokale Omroep
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2300,2301,2311,2401
#EXTINF:-1,042 Lokale Omroep
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2600,2601
#EXTINF:-1,043 Lokale Omroep
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2900,2901,2911
#EXTINF:-1,044 Lokale Omroep
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3200,3201,3211,3301
#EXTINF:-1,045 Lokale Omroep
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3003,3500
#EXTINF:-1,046 Lokale Omroep
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3000,3800
#EXTINF:-1,047 Lokale Omroep
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2601,4100
#EXTINF:-1,048 Lokale Omroep
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3001,4400
#EXTINF:-1,049 Lokale Omroep
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3002,4700
#EXTINF:-1,051 één
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=738.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2900,2901,2911,3001
#EXTINF:-1,052 Canvas
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=738.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2600,2601,2611,2701
#EXTINF:-1,053 Ketnet
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=250.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3200,3201,3211,3301
#EXTINF:-1,054 ARD
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=570.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2000,2001,2011,2012,2101,2102,2103
#EXTINF:-1,055 ZDF
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=570.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2300,2301,2311,2312,2401,2402,2403
#EXTINF:-1,061 BBC One
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=738.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2000,2001,2011,2101,2102,2103
#EXTINF:-1,062 BBC Two
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=738.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2300,2301,2311,2401,2402,2403
#EXTINF:-1,135 Comedy Central Family 
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=842.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3500,3501
#EXTINF:-1,420 FOX Sports info
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=474.00&msys=dvbc&mtype=64qam&sr=6875&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3500,3501,3511
#EXTINF:-1,503 CNN
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=482.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3800,3801,3811,3901
#EXTINF:-1,504 BBC World News
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=738.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3200,3201,3211
#EXTINF:-1,607 Brava NL Klassiek
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=722.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2900,2901,2911,3001
#EXTINF:-1,701 TV Noord
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=162.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2600,2601,2611,2701
#EXTINF:-1,702 Omrop Fryslân
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=746.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2600,2601,2611,2701
#EXTINF:-1,703 TV Drenthe
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=754.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2600,2601,2611,2702
#EXTINF:-1,704 TV Oost
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=754.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2900,2901,2911,3001
#EXTINF:-1,705 TV Gelderland
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=826.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3500,3501,3510,3601
#EXTINF:-1,706 Omroep Flevoland
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=826.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2600,2601,2610,2701
#EXTINF:-1,707 TV NH
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=594.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2000,2001,2011,2101
#EXTINF:-1,708 Regio TV Utrecht
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=826.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2000,2001,2010,2101
#EXTINF:-1,709 TV West
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=578.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2300,2301,2311,2402
#EXTINF:-1,710 TV Rijnmond
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=826.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2300,2301,2310,2401
#EXTINF:-1,711 Omroep Zeeland
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=162.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2300,2301,2311,2401
#EXTINF:-1,712 Omroep Brabant
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=826.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3200,3201,3210,3301
#EXTINF:-1,713 L1TV
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=826.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2900,2901,2910,3001
#EXTINF:-1,725 AT5
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=826.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3800,3801,3810,3901
#EXTINF:-1,790 Erotiek pakket
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=474.00&msys=dvbc&mtype=64qam&sr=6875&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3200,3201,3211
#EXTINF:-1,791 Meiden van Holland Soft
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=474.00&msys=dvbc&mtype=64qam&sr=6875&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3800,3801
#EXTINF:-1,801 NPO Radio 1
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=402.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,520,521
#EXTINF:-1,802 NPO Radio 2
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=402.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,522,523
#EXTINF:-1,803 NPO 3FM
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=402.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,524,525
#EXTINF:-1,804 NPO Radio 4
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=402.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,526,527
#EXTINF:-1,805 NPO Radio 5
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=402.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,528,529
#EXTINF:-1,806 Sky Radio
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=250.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,530,531
#EXTINF:-1,807 Radio 538
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=738.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,530,531
#EXTINF:-1,808 Q-Music
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=650.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,502,503
#EXTINF:-1,809 Radio Veronica
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=402.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,530,531
#EXTINF:-1,810 Radio 10
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=738.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,534,535
#EXTINF:-1,811 Arrow Classic Rock
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=650.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,506,507
#EXTINF:-1,812 Sublime FM
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=650.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,504,505
#EXTINF:-1,813 SLAM!FM
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=650.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,514,515
#EXTINF:-1,814 Classic FM
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=650.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,510,511
#EXTINF:-1,815 BNR Nieuwsradio
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=650.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,508,509
#EXTINF:-1,816 FunX
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=250.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,532,533
#EXTINF:-1,817 NPO Radio 6
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=682.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,500,501
#EXTINF:-1,818 Radio Decibel
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=650.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,512,513
#EXTINF:-1,819 Concertzender
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=738.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,536,537
#EXTINF:-1,820 Efteling Radio
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=738.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,532,533
#EXTINF:-1,821 100% NL
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=594.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,500,501
#EXTINF:-1,822 Radio 8FM
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=594.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,522,523
#EXTINF:-1,823 Tweede Kamerlijn
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=402.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,532,533
#EXTINF:-1,824 Omrop Fryslân
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=594.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,502,503
#EXTINF:-1,825 Radio Flevoland
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=594.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,516,517
#EXTINF:-1,826 RTV NH
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=594.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,504,505
#EXTINF:-1,827 Radio M Utrecht
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=594.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,518,519
#EXTINF:-1,828 Radio Gelderland
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=594.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,506,507
#EXTINF:-1,829 Radio Rijnmond
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=594.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,508,509
#EXTINF:-1,830 Omroep Brabant
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=594.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,510,511
#EXTINF:-1,831 L1 Radio
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=594.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,512,513
#EXTINF:-1,832 Radio Noord
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=402.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,536,537
#EXTINF:-1,833 Radio West
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=402.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,542,543
#EXTINF:-1,834 Radio Oost
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=402.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,540,541
#EXTINF:-1,835 Omroep Zeeland
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=402.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,544,545
#EXTINF:-1,836 Radio Drenthe
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=402.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,538,539
#EXTINF:-1,844 Radio 1 (VRT)
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=258.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,510,511
#EXTINF:-1,845 Radio 2 (VRT)
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=258.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,512,513
#EXTINF:-1,846 Studio Brussel
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=258.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,516,517
#EXTINF:-1,847 Klara
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=258.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,514,515
#EXTINF:-1,848 MNM
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=258.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,518,519
#EXTINF:-1,859 RNE Radio Uno
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=258.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,520,521
#EXTINF:-1,915 Lokale Omroep radio
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,500,501
#EXTINF:-1,916 Lokale Omroep radio
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,502,503
#EXTINF:-1,917 Lokale Omroep radio
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,504,505
#EXTINF:-1,918 Lokale Omroep radio
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,506,507
#EXTINF:-1,919 Lokale Omroep radio
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,508,3004
#EXTINF:-1,920 Lokale Omroep radio
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,510,3004
#EXTINF:-1,921 Lokale Omroep radio
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,512,3004
#EXTINF:-1,922 Lokale Omroep radio
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,514,3004
#EXTINF:-1,923 Lokale Omroep radio
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,516,3004
#EXTINF:-1,924 Lokale Omroep radio
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,518,3004
#EXTINF:-1,925 NPO 1 HD
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=634.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2000,2001,2011,2012,2013,2101,2102,2103
#EXTINF:-1,926 NPO 2 HD
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=634.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2300,2301,2311,2312,2313,2401,2402,2403
#EXTINF:-1,927 NPO 3 HD
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=642.75&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2000,2001,2011,2012,2013,2101,2102,2103
#EXTINF:-1,975 Zenderoverzicht HD
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=474.00&msys=dvbc&mtype=64qam&sr=6875&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2900,2901,3101
#EXTINF:-1,997 Testbeeld
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=466.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,4400,4501
#EXTINF:-1,998 Zenderoverzicht
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=474.00&msys=dvbc&mtype=64qam&sr=6875&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,2501,2600,2601,2611
#EXTINF:-1,999 Evenementenkanaal
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=514.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,3200,3201,3211

Bovenstaande lijst was geldig op 5 april in mijn Ziggo/UPC/Alkmaar regio en zal op wat lokale kanalen en de gebruikte frequenties na ongeveer gelijk zijn in heel Ziggo/UPC gebied.

Persoonlijk hoop ik dat AVM zich wat meer aan de SAT>IP specificatie gaat houden zodat het ook mogelijk wordt om de encrypted kanalen en bij voorkeur ook de volledige transport streams gestreamd te krijgen. Voor de volledige transport streams zou de M3U lijst er dan als volgt uitzien in mijn regio (Ziggo/UPC/Alkmaar):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
#EXTM3U
#EXTINF:0,RTV Transport stream 18
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=474.00&msys=dvbc&mtype=64qam&sr=6875&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2049
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=826.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2050
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=562.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2051
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=786.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2052
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=810.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2053
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=802.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2054
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=490.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2055
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=346.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2056
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=322.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2057
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=330.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2058
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=338.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2059
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=306.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2060
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=818.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2061
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=354.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2062
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=370.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2063
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=378.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2064
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=522.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2066
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=794.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2067
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=722.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2068
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=162.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2069
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=778.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2070
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=314.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2071
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=554.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2073
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=546.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2074
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=466.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2076
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=578.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2097
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=842.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2098
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=386.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2099
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=394.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2100
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=450.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2101
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=458.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2102
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=498.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2103
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=698.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2106
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=586.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2107
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=770.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 2112
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=362.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 3003
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=154.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all
#EXTINF:0,RTV Transport stream 3004
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=834.00&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fokker5o
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-10-2022
gibraltar schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:50:
[...]

Je moet daarvoor OSCam en de ftdi_sio kernel module hebben. Dus een snelle Google actie geeft:Het kan dus prima. En op zich is de prijs helemaal niet zo gek. Maar je kan TVHeadend niet zomaar updaten (geloof me, die toolchain uitzoeken is ontzettend veel werk). En juist TVHeadend is erg in ontwikkeling. Daarnaast ben je van updates afhankelijk van TBS, en dat zou mij een beetje tegenstaan. Je moet ook weten dat de drivers die TBS voor hun kaarten schrijft kwalitatief erg slecht is.

Niet dat een andere oplossing briljant is en direct uitstekend werkt. Daarvoor verkoopt Ziggo prima officiële apparatuur ;). Als je niet echt vertrouwd bent met Linux, en je daarvoor eigenlijk ook geen tijd hebt, dan zou ik niet direct die route aanraden.
Ik ben eigenwijs geweest ;) en heb hem wel besteld. Het heeft 6 weken geduurd, maar vanaf vandaag werkt het een beetje. Je had gelijk wat betreft TBS; niet alleen de drivers zijn slecht (of non-existent in mijn geval), de service van hun sales department was eigenlijk gruwelijk. In mijn optiek kun je beter zeggen "ik weet het niet" dan een oplossing verzinnen of helemaal niet antwoorden. Gelukkig kwam de support afdeling met het verlossende antwoord: de combinatie van MOI+ en meegeleverde kaart (TBS-6205) wordt niet ondersteund...
Na twee weken (please wait for a few days...) zijn de juiste drivers nu in de nieuwste kernel gezet.
Ik kan nu eindelijk zenders vinden, next step is OSCAM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxjsptlk
hallo daar,

ik heb geprobeerd de nieuwe versie van tvheadend te compilen voor freebsd, maar dat werkt niet. inmiddels heb ik een triple reader van argolis gekocht en die werkt in oscam. althans, die herkent de kaart en probeert te decoderen. Dit lukt echter niet, hij geeft continu aan

code:
1
2015/05/25 12:50:53  1821900 c      (ecm) user1 (0B00&000000/0000/0000/001A/47:C26F22D7138F8A2782AD18BE880E10F5.BAAB3C9D_00000000000000000000000000000000): not found (1 ms) by SmargoReader

ik heb een nieuwe oscam gecompiled met ondersteuning voor smartreader. dit werkt awesome! maar dit blijft dus het probleem. het zalf vast iets heel eenvoudigs zijn wat ik over het hoofd zie, wie kan mij helpen?

hier onder mijn config:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
# oscam.conf generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r10660
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.conf.txt

[global]
logfile                       = stdout
ecmfmt                        = c&p/i/d/s/l:h.e_w

[cache]

[newcamd]
port                          = 15050@0B00:000000
key                           = 000102030405060708090A0B0C0D

[webif]
httpport                      = 8888
httpallowed                   = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.255.255,10.0.0.0-10.255.255.255,255.255.255.255

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
# oscam.user generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r10660
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.user.txt

[account]
user                          = user1
pwd                           = ****
caid                          = 0B00
keepalive                     = 1
au                            = 1
emmreassembly                 = 0
group                         = 1
ident                         = 0B00:000000

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
# oscam.server generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r10660
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.server.txt

[reader]
label                         = SmargoReader
protocol                      = smartreader
device                        = TripleP1;Serial:000009a1
caid                          = 0B00
detect                        = cd
mhz                           = 534
cardmhz                       = 343
group                         = 1
saveemm-unknown               = 1
saveemm-u                     = 1
saveemm-s                     = 1
saveemm-g                     = 1
deprecated                    = 1
auprovid                      = 000B00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
mxjsptlk schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:55:
hallo daar,

ik heb geprobeerd de nieuwe versie van tvheadend te compilen voor freebsd, maar dat werkt niet. inmiddels heb ik een triple reader van argolis gekocht en die werkt in oscam. althans, die herkent de kaart en probeert te decoderen. Dit lukt echter niet, hij geeft continu aan

code:
1
2015/05/25 12:50:53  1821900 c      (ecm) user1 (0B00&000000/0000/0000/001A/47:C26F22D7138F8A2782AD18BE880E10F5.BAAB3C9D_00000000000000000000000000000000): not found (1 ms) by SmargoReader
De CAID is 0602 of 0604, niet 0B00 denk ik? Of woon je echt in Norderstedt :+? Volgens mij kun je de CAID zien tijdens de init van je smartcard. Kans is groot dat het 0604 is als je Ziggo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxjsptlk
gibraltar schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:49:
[...]

De CAID is 0602 of 0604, niet 0B00 denk ik? Of woon je echt in Norderstedt :+? Volgens mij kun je de CAID zien tijdens de init van je smartcard. Kans is groot dat het 0604 is als je Ziggo hebt.
0B00 is Digitenne. dat zou correct moeten zijn.

de init van de kaart is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2015/05/25 13:41:28  1820400 r   (reader) Digitenne [smartreader] card detected
2015/05/25 13:41:29  1820400 r   (reader) Digitenne [smartreader] ATR: 3B 24 00 30 42 30 30 
2015/05/25 13:41:29  1820400 r   (reader) Digitenne [smartreader] Init card protocol T0, FI=1, F=372, D=1, N=0
2015/05/25 13:41:29  1820400 r   (reader) Digitenne [smartreader] Calculated work ETU is 69.66 us reader mhz = 534
2015/05/25 13:41:29  1820400 r   (reader) Digitenne [smartreader] Effective reader settings mhz =534 F= 372 D= 1 N=0 T=0 inv=0 parity=EVEN
2015/05/25 13:41:30  1820400 r   (reader) Digitenne [smartreader] ATR Fsmax is 5 MHz, clocking card to ATR Fsmax for smartreader cardspeed of 5.34 MHz (specified in reader->mhz)
2015/05/25 13:41:31  1820400 r   (reader) Digitenne [smartreader] type: Conax, caid: 0B00, serial: ##########, hex serial: ########, card: v64
2015/05/25 13:41:31  1820400 r   (reader) Digitenne [smartreader] Providers: 1
2015/05/25 13:41:31  1820400 r   (reader) Digitenne [smartreader] Provider: 1  Provider-Id: 000000
2015/05/25 13:41:31  1820400 r   (reader) Digitenne [smartreader] Provider: 1  SharedAddress: ########
2015/05/25 13:41:31  1820400 r   (reader) Digitenne [smartreader] found card system conax
2015/05/25 13:41:31  1820400 r   (reader) Digitenne [conax] THIS WAS A SUCCESSFUL START ATTEMPT No  1 out of max alloted of 1
2015/05/25 13:41:32  1820400 r   (reader) Digitenne [conax] Package: 1, id: 1010, classes: 0100000F, date: 2015/05/01 - 2015/05/31, name: Digitenne
2015/05/25 13:41:32  1820400 r   (reader) Digitenne [conax] Package: 2, id: 1010, classes: 01FFFFFF, date: 2015/05/12 - 2015/05/19, name: Digitenne
2015/05/25 13:41:32  1820400 r   (reader) Digitenne [conax] ready for requests

[ Voor 71% gewijzigd door mxjsptlk op 25-05-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
mxjsptlk schreef op maandag 25 mei 2015 @ 14:02:
[...]
0B00 is Digitenne. dat zou correct moeten zijn.

de init van de kaart is als volgt:
Ah, ik denk aan DVB-C in dit topic, vandaar.

Die ECM heeft een response van 1ms. Dat is te snel. Zou kunnen dat je geen recht hebt op die zender? Werkt de kaart in een officiële setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxjsptlk
gibraltar schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:28:
[...]

Ah, ik denk aan DVB-C in dit topic, vandaar.

Die ECM heeft een response van 1ms. Dat is te snel. Zou kunnen dat je geen recht hebt op die zender? Werkt de kaart in een officiële setup?
ja, de kaart werkt met een CAM in mijn tv en ook via mijn TV ontvanger (terratec H7) via eyetv (OSX).
diezelfde terratec is ook degene die de kanalen ontvangt, maar ik heb een aparte argolis cardreader gekocht (ondanks dan de H7 hardware CI heeft) waar het digitenne kaartje in zit.

en excuus, ik realiseer me nu dat ik misschien in het verkeerde topic zit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdruenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-08 08:46
Beste Tweakers,

Ik ga binnenkort verhuizen, en zou in mijn nieuwe huis graag digitale TV kijken via Kodi.

Na een hoop leeswerk op o.a. tweakers.net, hardware.info en degroeneknop.nl ben ik een hele hoop begrippen rijker geworden (tvheadend, oscam, irdeto, CAM, etc). Toch blijf ik het erg lastig vinden om een goede keuze te maken.

Mijn opstelling
Ik gebruik op dit moment een ASUS Eee Box, 4gb, 2Core Atom CPU en Nvidia ION GPU op Windows 7. Op de achtergrond draaien standaard CouchPotato, SickRage (SickBeard alternatief), Deluge en Spotify. Op de voorgrond draait Kodi. Vooralsnog draait alles prima, loopt nooit iets vast, wordt hij niet warm en als alles tegelijk bezig is werkt ook alles nog vloeiend. Nu zou ik graag alles in Kodi willen houden, mooi alles via één systeem. Dus ook HDTV...

Om het even geordend te houden, zal ik mijn vragen waarvan ik hoop dat jullie een antwoord kunnen geven netjes onder elkaar zetten.

1. Welke TV leverancier?
Omdat ik ga verhuizen heb ik keuze uit de volgende TV aanbieders: Ziggo (oud UPC gebied, Zaandam) of CanaalDigitaal. Voor zover ik weet werken aanbieders als Telfort, KPN, Tele2 e.d. allemaal niet. Digitenne zou ook nog werken, maar daar heb je geen keuze tot HDTV, wat ik wel een vereiste vind.

Nu lees ik toch wel een hele hoop problemen m.b.t. Ziggo, helemaal na de fusie met UPC. Daarnaast weet ik niet of Ziggo überhaupt werkt in een oud UPC gebied, aangezien UPC sowieso al niet werkte. Dus dit is mijn eerste vraag: welke TV leverancier zouden jullie aanraden in Zaandam, omgeving Amsterdam?

2. Welke hardware voor DVB-C of DVB-S(2)?
Hier heb ik zoveel verschillende en uiteenlopende oplossingen van voorbij zien komen, met allemaal hun eigen voor en nadelen dat ik eigenlijk door het bomen het bos niet meer zie.

Met mijn huidige HTPC heb ik natuurlijk een USB oplossing nodig, in de Eee Box zit namelijk geen vrije PCIe aansluiting. Mocht het met PCIe nou stukken goedkoper en sneller zijn, dan ben ik best bereid om over te stappen op een andere HTPC (heb nog een "oude" PC die bijna niet meer gebruikt wordt). Maar het liefst natuurlijk een USB oplossing.

Daarnaast wil ik het liefst dat het gewoon goed werkt, op 1 PC. Ik hoef niet perse op een andere TV ook nog te kunnen kijken (mag wel.. hoeft niet). Ik heb dus geen zin om elke week allemaal instellingen aan te moeten passen om het wéér werkend te krijgen. Dan krijg ik alleen maar ruzie met mijn vriendin......... En kan ik misschien beter gewoon zo'n verschrikkelijk HorizonTV kastje laten bezorgen.

Mijn tweede vraag is daarom ook een beetje afhankelijk van de eerste, maar welke hardware zouden jullie aanraden, nadat jullie een TV leverancier aangeraden hebben?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en dat ik genoeg basisinformatie gegeven heb. Ik heb nog 2 maanden voordat ik ga verhuizen, dus ruim de tijd om een keuze te maken wat betreft leverancier en hardware te bestellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
tvdruenen schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:07:
Nu zou ik graag alles in Kodi willen houden, mooi alles via één systeem. Dus ook HDTV...
Dit is de enige reden om DVB-C op je HTPC te zetten, en het is verstandig om in je achterhoofd te houden dat een officiële oplossing van je provider misschien een stuk goedkoper zal zijn. Maar live TV in Kodi is stiekem wel erg handig weet ik uit ervaring.
1. Welke TV leverancier?
Omdat ik ga verhuizen heb ik keuze uit de volgende TV aanbieders: Ziggo (oud UPC gebied, Zaandam) of CanaalDigitaal. Voor zover ik weet werken aanbieders als Telfort, KPN, Tele2 e.d. allemaal niet. Digitenne zou ook nog werken, maar daar heb je geen keuze tot HDTV, wat ik wel een vereiste vind.
Klopt, maar zijn een aantal glasvezel aanbieders die je ook nog DVB-C aanleveren zonder encryptie. Soms is dat echter alleen SD, of de prijs is zo hoog dat je beter naar Ziggo kan kijken.
Nu lees ik toch wel een hele hoop problemen m.b.t. Ziggo, helemaal na de fusie met UPC. Daarnaast weet ik niet of Ziggo überhaupt werkt in een oud UPC gebied, aangezien UPC sowieso al niet werkte. Dus dit is mijn eerste vraag: welke TV leverancier zouden jullie aanraden in Zaandam, omgeving Amsterdam?
Technisch gezien moet het werken. In theorie zou je met een oud-Ziggo smartcard (dus Irdeto) TV kunnen kijken in een oud-UPC gebied. Maar administratief is dat eigenlijk niet mogelijk. Let's leave it at that... ;)
2. Welke hardware voor DVB-C of DVB-S(2)?
Hier heb ik zoveel verschillende en uiteenlopende oplossingen van voorbij zien komen, met allemaal hun eigen voor en nadelen dat ik eigenlijk door het bomen het bos niet meer zie.
Voor Windows oplossingen moet je eigenlijk niet bij mij zijn, daar heb ik te weinig ervaring mee. Wat betreft hardware zou je kunnen overwegen om die zo dicht mogelijk bij je overname punt te plaatsen om storing te beperken. Met een network-attached-tuner is dat makkelijk, en ik vind dat een voordeel van een tuner aan je netwerk. Dan hoef je ook alleen maar ethernet naar je HTPC te trekken, en die heb je meestal toch al liggen. De beste tip is misschien kijken naar een hardware CAM als je weinig zin hebt om met OSCam te gaan sleutelen, iets als de TerraTec H7 schijnt wel goed te werken. Ik ben grote van van TVHeadend (alleen beschikbaar op Linux), maar als je weinig gaat opnemen dan is de meerwaarde ervan niet zo groot. Ik hoor hier Mediaportal nog wel eens vallen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdruenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-08 08:46
gibraltar schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:25:
Technisch gezien moet het werken. In theorie zou je met een oud-Ziggo smartcard (dus Irdeto) TV kunnen kijken in een oud-UPC gebied. Maar administratief is dat eigenlijk niet mogelijk. Let's leave it at that... ;)
Bedankt voor je antwoord.

Kost samengevat zou ik dus het volgende nodig hebben: een Ziggo abonnement, een Alphacrypt CAM, een Terratec H7 en een Ziggo Smartcard (Irdeto)? Met deze combinatie kan ik dan alle (betaal/HD) zenders van Ziggo in Kodi krijgen?

Met "media portal horen vallen", bedoelde je als back-end neem ik aan? Aangezien TVHeadend niet op Windows werkt. En is TVHeadend vergelijkbaar met DVBLink?

En voor zover ik kan vinden is de Terratec H7 geen network-attached-tuner. Stel dat zo'n ding echt handiger/beter is, welke zou je op dit moment dan aanraden? HDHomerun bijvoorbeeld heeft geen CAM support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 19:02
Nu WMC niet meer ondersteunt wordt in Windows 10, ben ik op zoek naar een alternatief. Welke is volgens jullie beter? DVBViewer of DVBLink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is meer een persoonlijke voorkeur, bij mij gaat het dan vaak tussen MediaPortal en DVBviewer.

Sowieso hebben alle programma's voor en tegens maar wil je ze dan een van die 2 hebben zeg ik DVBviewer, geweldige support ook maar het is windows only. DVBLink zijn ook weer varianten van die je makkelijk op een Nas kan draaien. Weet niet wat je zoal belangrijk vind.
tvdruenen schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:50:
[...]

En voor zover ik kan vinden is de Terratec H7 geen network-attached-tuner. Stel dat zo'n ding echt handiger/beter is, welke zou je op dit moment dan aanraden? HDHomerun bijvoorbeeld heeft geen CAM support.
Kan wel; http://www.digital-device...2/2-kabelip-netzwerktuner

Wel een hap duurder dan de hdhomerun

Verder heb ik ook een Terratec H7 en dat is voor een tuner toch een fijn ding, zeker als je vast zit op USB (de anysee tuners waren hier niks anders dan ellende).

[ Voor 48% gewijzigd door Donderstraaltje op 29-05-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
Een programma waarbij het niet zo moeilijk is om de transponders te vinden en waarbij je gemakkelijk de zenders in de goede volgorde kunt zetten (het liefst natuurlijk volautomatisch zoals bij WMC).

Donderstraaltje, ik heb zelf ook vrij veel ellende met de Anysee's. Ik zat er ook aan te denken om een Terratec H7 te kopen. Zijn die dingen even makkelijk in te stellen als de Anysee (i.c.m. Windows Media Center (voordat support daarvan weg is) zoals het snel scannen van alle kanalen)? Ik heb hier nog een Alphacrypt liggen, dus dat is geen probleem.

[ Voor 48% gewijzigd door dejong12 op 30-05-2015 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb jaren lang via MediaPortal automatisch de transponders gevonden, sinds de harmonisatie pakt hij er eentje niet automatisch meer. Kwa zenders op volgorde krijgen wint MediaPortal het (voor mij dan) van elke ander programma; ik sorteer alle Ziggo kanalen in minder dan 10 minuten in channel groups en dan heeft MediaPortal ook nog LCN support dus neemt gewoon de nummering over van Ziggo in de alle kanalen groep. DVBviewer kan dit helaas niet (mijn enige persoonlijke minpunt hoewel ik het niet gebruik), bij andere software nooit zo ver gekomen.

Voordeel; MediaPortal is gratis dus je kunt eerst kijken of het je aan staat voordat je verder kijkt en de support met de Terratec H7 is prima en stabiel (vergeet iet aan te vinken dat hij CI support heeft!). De H7 werkt hier al 6 jaar, voor mijn main htpc gebruik ik nu tegenwoordig de interne PCI-e Duoflex DVB-C/T, voor de H7 de FloppyDTV. Toen firewire een beetje van de mobo's is gaan verdwijnen ben ik verder gaan kijken en zodoende heb ik iets van een kleine 15 tuners in verschillende combo's getest door zo wat half Nederland :P.

Enig nadeel; de H7 begint oud te worden en er is nog altijd helaas geen waardige opvolger en mij is onbekend of windows 7/8 drivers op windows 10 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
Goed om te weten. Welke versie van MediaPortal gebruik jij, 1 of 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb sinds het uitkomen van mediaportal versie 0.1.5 wat 2002 was ofzo gebruik gemaakt van het programma :P
Ken het dus aardig goed, versie 2 hier nog niet geprobeerd anders dan eens een alpha puur uit interesse.
Nu gebruik ik op mijn main htpc DVBviewer + kodi als frontend (hoewel ik mediaportal als frontend nog altijd beter vind en zeker voor PVR) en mobiel de Terratec H7 met eyetv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
Donderstraaltje, heb je die HD logo's nog gemaakt met je svg bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dejong12 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:54:
Donderstraaltje, heb je die HD logo's nog gemaakt met je svg bestanden?
Ben tot ongeveer de helft gekomen en toen had ik er ff geen zin meer in, gaat veel tijd in zitten weet je :P
Als je wilt begin ik er binnenkort wel weer aan en dan zou het niet te lang moeten duren hopelijk.
Enkele logo's heb ik vervangen voor betere en heb zo veel mogelijk vierkante logo's gebruikt.
Zo heb ik bijvoorbeeld bij veronica de V gepakt ipv dat hele Veronica logo. Bij RTL 5 denk ik er over om alleen de 5 te gebruiken, het zwarte RTL erboven valt dus binnen de meeste skins niet op en valt het logo uit zijn plaats omdat het kleiner lijkt. Juist vanwege dat soort hoofdpijn logo's had ik er ff genoeg van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
gibraltar schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:39:
[...]

Ik ben ook weer overgestapt naar newcamd. Ik had exact last van de problemen die jij ook hebt, dus we kunnen rustig concluderen dat het nogal buggy is. Het idee achter die DVB API is dat OSCam het demuxen zelf doet, en het meeste werk overneemt. Maar gezien de kwaliteit van OSCam en de regelmaat waarmee er bugs optreden is het verstandiger om TVHeadend dat werk te laten doen (daar vertrouw ik liever op). Ik durf ook wel te zeggen dat OSCam bij mij een doorn in het oog is omdat ik die software kwalitatief erg matig vindt (configuratie is te onoverzichtelijk en gebruiksonvriendelijk). Als ik er tijd voor had dan zou ik zelf een Irdeto software CAM schrijven als vervanging.

[...]

Dat is het preview pakket. Die entitlement kreeg je vroeger als je een smartcard kocht, en die was dan beperkt geldig. Tegenwoordig wordt die niet meer gebruikt geloof ik, maar waarom hij nog opduikt is een raadsel. Ik heb die ECM's ook als ik newcamd gebruik, maar met DVB API zie ik ze niet.
Ervaar hier dezelfde issues met nu OSCam op versie r10666 en meest recente TVH 4.1 en nog iets

Nu heb ik ook zitten switchen tussen dvbapi en newcamd en loop toch tegen wat vervelende configuratie dingen op. Vervelend is misschien ook een groot woord maar ik ben opzoek naar de volledige CHID lijst van Ziggo (5555).
Heb wel wat lijsten gevonden maar die lijken mij niet actueel.
Wat me vooral opviel met dvbapi was dat het zappen (of eigenlijk descramblen) rete traag gaat wanneer deze voor het eerst opgeroepen wordt waar deze met newcamd bijna instant afspeelt.

In dvbapi kon ik heel makkelijk een CHID op Ignore zetten maar met newcmand moet dat nu net omgekeerd voor zover ik weet. Ik moet dus alle bekende CHID's op geven om er bv 1 te kunnen excluden of weet iemand een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 21-09 17:55

ThaHandy

Discovery Channel

oeps.

[ Voor 101% gewijzigd door ThaHandy op 01-06-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ben maar wat aan het proberen geweest en ben van mening dat dit de enige CHID's zijn welke actueel en nu in gebruik zijn. (OSCam 5555)
Net zoals Turks uitgebreid enz bestaat gewoon niet meer ofzo, krijg ze iig niet getriggerd.
0604:0384|ZIGGO - Onbekend
0604:FFD8|ZIGGO - Onbekend
0604:7FFD|ZIGGO - Onbekend
0604:7FFE|ZIGGO - Onbekend
0604:FFE0|ZIGGO - Onbekend (PVR?)
0604:000B|ZIGGO - TV Standaard
0604:01FE|ZIGGO - TV Royaal (Oud Plus)
0604:01F4|ZIGGO - TV Royaal (Oud Extra)
0604:000A|ZIGGO - Erotiek
0604:0027|ZIGGO - Film1
0604:0006|ZIGGO - Gay Lifestyle
0604:0028|ZIGGO - Sport1
0604:0025|ZIGGO - Fox Sports Eredivisie
0604:0024|ZIGGO - Fox Sports International
0604:03E7|ZIGGO - HBO
0604:0004|ZIGGO - Hindi
0604:00D0|ZIGGO - Turks
Wat ook vervelend is is dat 01F4 eigenlijk niet meer in gebruik is aangezien Plus en Extra gelijk getrokken en zijn. Waar vroeger een zender nog gevonden werd op Extra word deze nu ook op Plus gevonden.
Maar laten ze dat nu net niet voor alle zenders gedaan hebben met als gevolg dat 01F4 behouden moet blijven en je dus elke keer dit krijgt:

code:
1
2
2015/05/31 15:57:41   18AE60 c      (ecm) tvheadend ([PROVID:0604&000000][SID:4B6A][IDENT:01F4]:44): not found (548 ms) by Ziggo - Disney Junior (Ziggo irdeto_do_cmd [2] 90 0
2015/05/31 15:57:41   18AE60 c      (ecm) tvheadend ([PROVID:0604&000000][SID:4B6A][IDENT:01FE]:44): found (702 ms) by Ziggo - Disney Junior

[ Voor 30% gewijzigd door schumi2004 op 31-05-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _steven_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:07:
Beste mede tweakers,

Ik draai al 5 jaar een Windows media center oplossing met Ziggo als provider. Eigenlijk altijd wel feilloos en was er een probleem dan kwam ik er wel uit.

Maar deze keer niet. Ik heb een aantal kanalen waar ik geen beeld meer op heb. Na wat onderzoek lijkt het erop dat de video stream niet herkend wordt.

Audio wordt wel herkend (dolby digital logo verschijnt) sleutels worden netjes verkregen van de cardreader.

Nu heb ik serverwmc geïnstalleerd om geprobeerd de kanelen in Kodi te bekijken. Deze geeft netjes aan dat er geen video stream is gevonden.

Kan het zijn dat Ziggo ander codecs aan het gebruiken is die Windows Media center niet herkend?

Kanelen waar ik momenteel geen beeld op heb zijn; Discovery HD en NPO Doc
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik gebruik MediaPortal 1.11 samen met newcs. Het aantal kanalen waarbij het beeld zwart blijft lijkt ook steeds meer te worden. Zenders die geen beeld geven zijn nu bijvoorbeeld ook één HD, BBC 3 & 4 en alle NPO themakanalen. Dit terwijl bijv. Disney XD het wel doet en in dezelfde TS zit als BBC 3/4 (

Mediapostal TV-server geeft geen foutmelding maar geeft de normale melding van timeshifting of recording aan. Newcs geeft aan dat de decodering OK is, toch blijft het beeld zwart en is er geen geluid.

Heeft er iemand een idee hoe ik deze zenders weer kan bekijken?

Ik zit in gebied ziggo zuid, met extra tv pakket. TV tumer is een HDhomerun-4DC, smartcardreader is een smargo v1

[ Voor 4% gewijzigd door _steven_ op 31-05-2015 16:49 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.