If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!
Als ik me niet vergis is na de overgang voor iedereen zowel de initiele mux frequentie en het netwerk ID hetzelfde. Die frequentie is 474.00 en met netwerk ID 5555.
Ik heb vorig jaar voor mijn buren een DS414+ ingesteld dus ik weet wel wat DSM allemaal kanYMGV4LIFE schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:51:
[...]
Je kan ook kijken naar een 214+
Niet zeggen dat je niet bent gewaarschuwd. Een synology biedt zoveel meer. Van sickbeard tot dsphoto, van nzbget tot tvheadend en alles er tussen.
Ben vandaag toch voor een DS215J gegaan, ik dacht dat het installeren niet zo moeilijk was maar helaas is SynoCommunity down en zijn er nog geen packages beschikbaar voor de HDHomerun drivers en DebianCHroot voor armada375.
Dat had ik vorig jaar ook met de DS414+
Weet iemand waar ik de source van de werkende en laatste HDHomerun driver kan vinden?
Klopt, voor iedereen wordt het nu 474.00 met netwerk ID 5555, kan dus over een maandje alles weer opnieuw instellengibraltar schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:40:
Ik kreeg net mail van Ziggo dat mijn netwerk op 28 januari omgezet wordt naar de hybride UPC/Ziggo opzet. Het is een hele nette email waarin heel goed wordt uitgelegd wat ze gaan doen, en wat je zelf moet doen (je moet opnieuw zenders zoeken). Ze zetten zelfs servicepunten op in de plaats van migratie ten tijde van de omzetting.
Als ik me niet vergis is na de overgang voor iedereen zowel de initiele mux frequentie en het netwerk ID hetzelfde. Die frequentie is 474.00 en met netwerk ID 5555.
Nu zit ik te denken om toch mijn NAS in te gaan zetten als TV server. Dan loopt alles niet via mijn HTPC die ik ook gebruik om XBMC/Kodi te draaien en kan dat ding ook eens gewoon uit
Wat raden jullie aan qua:
- Software: op zich ben ik zeer gecharmeerd van DVBlink (ikke = nOOb
) ook al is het vrij duur maar als er ergens een goeie guide staat met TVheadend dan ben ik ook wel te porren. Is er zo'n guide?
- Hardware: welke tuners raden jullie aan? Ik zie netwerktuners zoals HDhomerun & DD octopus NET of directe tuners om aan de NAS te hangen zoals de TBS5680 en de TechnoTrend CT2-4650 CI. Met netwerktuners moet ik gaan klooien met card sharing en dat lijkt mij erg complex (ikke = nOOb en heb geen zeeeen van tijd
). Heeft iemand ervaring met die directe tuners op een NAS? Of kom je dan in een wereld van drivers die niet werken? Volgens dit artikel zou het allemaal direct moeten werken maar ik heb mijn twijfels en DVBlink kan mij ook geen garantie geven. Verder is het mij niet helemaal duidelijk of je nog zoiets als acamd moet gebruiken icm directe tuners + CAM?
[ Voor 4% gewijzigd door Spam op 22-01-2015 12:23 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
een DD octopus NET heeft gewoon een cardreader aan boord die zelf zorgt voor de "sharing". Hoef je niks verder voor te doen hoor behalve een alphacrypt erin steken.Spam schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:54:
Ik ben sinds een tijdje een gelukkige bezitter van een DS412play maar heb deze nooit ingezet als TV server. Met de recente verandering rondom Ziggo werken mijn 2 anysee's niet meer goed icm de virtuele tuners van Anysee + WMC. Dus ben ik overgestapt op DVBlink + Tv source + Acamd en dat werkt goed alleen vind ik het zappen nogal traag. Iemand wist mij te vertellen dat dit te maken heeft met de softcam die in Anysee zit. Nu heb ik gezien dat Ziggo veel zenders ongecodeerd gaat doorgeven maar daar zit nu net 24kitchen niet bij (populair bij de vrouwen in mijn huis)
Nu zit ik te denken om toch mijn NAS in te gaan zetten als TV server. Dan loopt alles niet via mijn HTPC die ik ook gebruik om XBMC/Kodi te draaien en kan dat ding ook eens gewoon uit![]()
Wat raden jullie aan qua:
- Software: op zich ben ik zeer gecharmeerd van DVBlink (ikke = nOOb
) ook al is het vrij duur maar als er ergens een goeie guide staat met TVheadend dan ben ik ook wel te porren. Is er zo'n guide?
- Hardware: welke tuners raden jullie aan? Ik zie netwerktuners zoals HDhomerun & DD octopus NET of directe tuners om aan de NAS te hangen zoals de TBS5680 en de TechnoTrend CT2-4650 CI. Met netwerktuners moet ik gaan klooien met card sharing en dat lijkt mij erg complex (ikke = nOOb en heb geen zeeeen van tijd
). Heeft iemand ervaring met die directe tuners op een NAS? Of kom je dan in een wereld van drivers die niet werken? Volgens dit artikel zou het allemaal direct moeten werken maar ik heb mijn twijfels en DVBlink kan mij ook geen garantie geven. Verder is het mij niet helemaal duidelijk of je nog zoiets als acamd moet gebruiken icm directe tuners + CAM?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Inderdaad, echter begreep ik dat dit slechts voor 1 tuner geld en derhalve vrij veel geld voor zo'n netwerk tuner? Iemand ervaring met die USB tuners? Werkt dat ook out of the box?psy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:22:
[...]
een DD octopus NET heeft gewoon een cardreader aan boord die zelf zorgt voor de "sharing". Hoef je niks verder voor te doen hoor behalve een alphacrypt erin steken.
Hmmm ik DACHT dat dat wel zou werken maar nu twijfel ik ookSpam schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:20:
[...]
Inderdaad, echter begreep ik dat dit slechts voor 1 tuner geld en derhalve vrij veel geld voor zo'n netwerk tuner?
Met een DD duoflex kan het gewoon wel dus ik snap niet waarom het niet zou werken in een octopus???
[ Voor 36% gewijzigd door psy op 22-01-2015 16:46 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Tjsa, ik begreep van iemand anders dat er 1 versies zijn: V1 (1 CAM slot) en V2 (2 CAM slots). Dus ik ga er maar even vanuit dat de V2 dus 2 kanalen kan decrypten?psy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:44:
[...]
Hmmm ik DACHT dat dat wel zou werken maar nu twijfel ik ook
Met een DD duoflex kan het gewoon wel dus ik snap niet waarom het niet zou werken in een octopus???
Ik heb het maar eens even nagevraagd bij een verkoper die het nieuwe type (V2) te koop aanbied.Spam schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:19:
[...]
Tjsa, ik begreep van iemand anders dat er 1 versies zijn: V1 (1 CAM slot) en V2 (2 CAM slots). Dus ik ga er maar even vanuit dat de V2 dus 2 kanalen kan decrypten?
Deze zegt er het volgende over.
Eén Alphacrypt betekent één lan verbinding decrypten. Indien de gedecodeerde zenders binnen dezelfde transponderreeks (bouquet) zitten dan kunnen die wel met meerdere lan verbindingen bekeken worden.
Testing, one, two ...
Nuja vind ik die DD vrij duur dus...heeft iemand hier ervaring met die USB tuners?hardware-lover schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:12:
[...]
Ik heb het maar eens even nagevraagd bij een verkoper die het nieuwe type (V2) te koop aanbied.
Eén Alphacrypt betekent één lan verbinding decrypten. Indien de gedecodeerde zenders binnen dezelfde transponderreeks (bouquet) zitten dan kunnen die wel met meerdere lan verbindingen bekeken worden.
Ok smartcard telefonisch geactiveerd een uur geleden.
In mijn IRDETO/CONAX slot van mijn ANYSEE N7 de smartcard gedaan.Zenders geprobeerd te zoeken, maar helaas helemaal niets. Kan ik er dan vanuit gaan dat er gewoon helemaal geen dvbc signaal op mijn kabel zit, ondanks de aankondiging van Ziggo dat ik op 22-1-2015 gebruik zou moeten kunnen maken van Tv Basis?
Iemand hier ervaring met een Anysee N7 netwerktuner en Ziggo installatie? Op alle sites zeggen ze dat het zo simpel is.
Ik heb ook een CI+ module, maar die kan ik niet gebruiken omdat de N7 geen CI+ doet, maar ik had verwacht toch op zijn minst wat zenders te kunnen vinden. Wie kan helpen?
(sorry voor de dubbelpost in het Ziggo topic, maar komt hier mogelijk beter tot zn recht)
Ga ik er dan op vooruit kwa beeldkwaliteit?
Ga ik dan niet inleveren op de zap snelheid (nu max 2 sec)
Gaat de EPG probleemloos blijven werken?
Gaan de geprogrammeerde opnames dan goed opgenomen worden vanuit stand-by?
Ik lees op dit topic wat berichten die mij niet helemaal geruststellen.
Mediacenter blijft de beste user interface voor mij..ik wil in geen geval over op horizon spullen oid..
[ Voor 6% gewijzigd door riva91 op 28-01-2015 10:13 . Reden: taalfoutjes ]
Al het bovenstaande werkt bij mij vlekkeloos.
Dank voor je reply Donderstraaltje.Donderstraaltje schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:39:
In principe op alles ja, zaptijden moet je soms wat mee spelen.
Al het bovenstaande werkt bij mij vlekkeloos.
Ik ga er mee aan de slag.
Misschien wacht ik nog even hoe de fusie UPC/Ziggo uitpakt..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Index PID Type Language Details 0x08fd / 2301 PCR 0x08fc / 2300 PMT 1 0x0034 / 52 CA CAIDS: 1801:000000 2 0x0035 / 53 CA CAIDS: 1850:000000 3 0x0036 / 54 CA CAIDS: 0602:000000 4 0x0037 / 55 CA CAIDS: 0604:000000 5 0x08fd / 2301 H264 6 0x0907 / 2311 MPEG2AUDIO dut 7 0x0908 / 2312 MPEG2AUDIO eng 8 0x0d49 / 3401 TELETEXT |
Dit is Eurosport HD, en we zien maar liefst vier CA's. Daarnaast even een belangrijke opmerking voor mensen met een HDHomerun: je moet nu ook de symbolrate 6900 toevoegen aan je DVB-C modulatie parameters.
Overigens zie ik de datastreams van de Horizon box ook voorbij komen, dus volgens mij is het ook echt een volledige fusie van de DVB-C netwerken.
[ Voor 10% gewijzigd door gibraltar op 28-01-2015 11:35 ]
We gaan het wel zien en hun gaan de weerstand tegen dat ding tegen die tijd wel zien.
Wat bedoel je met lan verbinding trouwens & bouquet reeks? Ik heb nu ziggo (regio 5555) waar volgens mij nu alles op 1 transponder reeks zit? Ik heb nog steeds geen keuze gemaakt tussen netwerk tuner of USB tuner direct aan de Synology DS412play NAS.hardware-lover schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:12:
[...]
Ik heb het maar eens even nagevraagd bij een verkoper die het nieuwe type (V2) te koop aanbied.
Dan nog even een zijstap: ik heb nu dus 2x anysee maar een daarvan werkt de smartcard reader niet goed van. Dus wou ik deze apart configureren om alleen de FTA kanalen te zien. Ik dacht uit deze lijst te lezen dat veel van de standaard kanalen nu FTA zouden moeten zijn alleen kan DVBlink ze nog niet vinden. Is dit nog niet actief?
Ik ben op zoek naar een geschikte dvb-c tuner voor mijn MediaPortal (1.8) tv server icm. Ziggo als uitbreiding op mijn Anysee N7 netwerktuner met CAM.
Dit lijkt me een mooie dual tuner oplossing voor de toekomst, maar is het wel nodig om nu al te anticiperen op dvb-c2 ondersteuning? Zo nee, dan kan er nog 30 euro vanaf. Ik zie ook geen CAM slot bijv, maar ik weet niet of dit nodig is.
http://www.digital-device.../t2-pci-express-card?c=93
Er zitten in dit topic vast meer MediaPortal gebruikers met Ziggo/DVB-C en mijn vraag is heel simpel gezegd: welke tuner card kan ik goed gebruiken voor weinig, of is goedkoop duurkoop?
Hoeft niet perse dual tuner te zijn en wel het liefst usb, of iemand moet dat afraden.
Ik begreep dat Ziggo binnenkort de meeste kanalen ongecodeerd gaat doorzenden. Betekent dit dat je zelfs met een analoge tv-tuner alle zenders zou moeten kunnen ontvangen?
Ik ben bereid een tweede/derde smartcard aan te schaffen, want ik heb geen zin om in het "illegale" te duiken. Te veel gedoe. Maar als ik alle kanalen gewoon analoog kan ontvangen is een smartcard geen must voor mij.
Het tuner kaart overzicht op de mediaportal site is wat oud en zegt min of meer dat alle BDA kaarten ondersteund worden. Iemand een best-bang-for-buck oplossing die leverbaar is?
Stel gerust vragen en bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door 4-systeembeheer op 29-01-2015 11:35 ]
Zover ik weet is het C2 verhaal niet interessant voorlopig, heb zelf de versie zonder C2 en die bevalt al 3 jaar meer dan uitstekend.
Die kaarten kon je vroeger voor een habbekrats krijgen, heb er nog een stuk of 5 hier ergens liggen XD
Namelijk je kon 30 dagen alles bekijken en die dingen kocht ik dan in voor 15 euro... was best wel een no brainer en daarom heb ik er nog zo veel voor zover ik ze niet toegegeven heb. Geloof niet meer dat dit kan? Als in of het weer kan
Maar die digital devices zijn niet een best bang for buck oplossing, wel voor zover ik heb ervaren de beste als je PCI-e wilt en/of een dual tuneroplossing.
Zelf gebruik ik mediaportal sinds 2003 ofzo waarbij de laatste 3 jaar met de genoemde kaart en dit werkt absoluut vlekkeloos, nog nooit een betere combo gehad op vroeger de floppydtv na die even fijn was.
Zelf zou ik wel eens naar zo'n hdhomerun willen kijken, een aantal jaar geleden had je ze nog niet (niet in NL iig en al helemaal geen dvb-c varianten zover ik weet). Incl. een nas welke ik nu overweeg om aan te schaffen zou dat een top combo zijn. Juist hier heb je relatief veel heads voor weinig... als we het over bang for the buck oplossingen hebben zou ik ook hier eens naar kijken.
Ik zie echter geen CAM slot in de HD Homerun. Betekent het ontbreken hiervan dat je niks hebt aan een smartcard en enkel de ongecodeerde kanalen kan weergeven?
Niet dat dit veel uitmaakt met mijn Tv-Standaard pakket, maar ik wil me niet verdiepen in allerlei software encryptie tools en "illegale" alphacrypt kaarten om dit werkend te krijgen, vandaar.
De HDHomerun is in principe alleen voor FtA (of Free to Cable). De HDHomerun doet overigens ook DLNA, al heb ik daar geen ervaring mee moet ik zeggen.4-systeembeheer schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:05:
HD Homerun is inderdaad een mooie oplossing met 4 tuners voor 200 euro, aangezien deze ongeveer hetzelfde werkt als de Anysee N7 single netwerktuner die ik al heb.
Ik zie echter geen CAM slot in de HD Homerun. Betekent het ontbreken hiervan dat je niks hebt aan een smartcard en enkel de ongecodeerde kanalen kan weergeven?
Niet dat dit veel uitmaakt met mijn Tv-Standaard pakket, maar ik wil me niet verdiepen in allerlei software encryptie tools en "illegale" alphacrypt kaarten om dit werkend te krijgen, vandaar.
Overigens is er niets illegaals aan die smartcard oplossing, zolang je maar geen abonnementsgeld gaat ontduiken. Het is hoogstens het verbreken van je gebruikersovereenkomst.
Ik ben vooral benieuwd welke kanalen in de toekomst nog meer vrij doorgegeven gaan worden zonder kaart, dan begint het droppen van tv extra aantrekkelijk te worden. Van heel tv extra zijn er maar 5 kanalen ofzo die ik kijk

http://www.digital-device...2/2-kabelip-netzwerktuner
En dat ziet er ook leuk uit als een soort van hdhomerun plus versie, kun je gewoon je alphacrypt in kwijt en verder geen gedoe. In 3 jaar tijd is er veel veranderd zeg... zou wel willen dat ik toen zoveel opties had om uit te kiezen.
http://www.digitalekabelt...blokkeert_alphacryp.shtml[b]CIStem schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:08:
Nee dat was cardsharing met voornamelijk dreamboxes staat me zo bij, had niks te maken met de alphacrypt. Gebruik nog steeds mijn alphacrypt uit jaartje 2004 ofzo, lig pak en beet 10 jaar en nooit problemen opgeleverd.
Dit soort berichten word ik gewoon een beetje huiverig van, maar ik denk dat ik de HDHomerun icm. softcam wel een kans ga geven
[ Voor 97% gewijzigd door 4-systeembeheer op 29-01-2015 12:30 ]
Nee dat was cardsharing met voornamelijk dreamboxes staat me zo bij, had niks te maken met de alphacrypt. Gebruik nog steeds mijn alphacrypt uit jaartje 2004 ofzo, lig pak en beet 10 jaar en nooit problemen opgeleverd.4-systeembeheer schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:24:
[...]
In het verleden (2011 ongeveer) heeft Ziggo wel eens abonnees geblokkeerd wegens het gebruik van alphacrypt modules las ik
edit:
Nu k er nog even aan terug denk, volgens mij is bij het activeren van ci+ rond die tijd ook zo geweest dat in die tv's de alphacrypt niet meer werkte.
[ Voor 14% gewijzigd door Donderstraaltje op 29-01-2015 13:20 ]
Verwijderd
Hier staan de zenders die straks zonder smartcard te bekijken zijn:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw
eigenlijk het hele tv-standaard pakket.
Zodoende hoef ik ook niet te kijken naar tuners met CI slot zoals bijv. nog een Anysee.
Verwijderd
If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!
Dat is al volkomen helder, die zijn niet in HD behalve NPO 1-3.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:44:
Houd er wel rekening mee dat niet helder is of alle unencrypted zenders wel HD zijn. Volgens mij maakte je dat niet uit, zelf maakt het mij ook niet uit. Maar zoals ik het overzicht interpreteer zijn voornamelijk SD kanalen unencrypted en de HD kanalen encrypted
Testing, one, two ...
"Transponders zijn in feite zenders van waaruit TV- en Radiokanalen uitgezonden worden. Een transponder kan ongeveer 10 zenders bevatten, afhankelijk van de (uitzend)kwaliteit ervan."Spam schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:05:
[...]
Wat bedoel je met lan verbinding trouwens & bouquet reeks? Ik heb nu ziggo (regio 5555) waar volgens mij nu alles op 1 transponder reeks zit? [knip]
Testing, one, two ...
Ik kan in mijn config/setup van de HDHOMERUN maar 3 modulation types toevoegen. Ik heb nugibraltar schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:32:
Daarnaast even een belangrijke opmerking voor mensen met een HDHomerun: je moet nu ook de symbolrate 6900 toevoegen aan je DVB-C modulatie parameters.
QAM256 6875
QAM128 6875
QAM64 6875
De 2e wordt sowieso niet gebruikt, maar als zowel QAM64 als QAM256 met 6900 gaan werken kom ik 1 tekort. Hoe heb jij het ingesteld?
Dat is dan vrij verwarrend als ik naar dat overzicht van Ziggo kijk? Waar haal je dat uit dan?hardware-lover schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:03:
[...]
Dat is al volkomen helder, die zijn niet in HD behalve NPO 1-3.
Vooralsnog kan ik overigens nog steeds alleen maar NPO1 in HD zien als FTA (regio zuid 5555). Weet iemand wanneer Ziggo dit daadwerkelijk aan gaat zetten? Er is eigenlijk maar 1 kanaal (24 kitchen) die niet FTA is dus daar moet ik nog met een anysee of iets anders aan de slag. Het liefste stap ik helemaal over op een HDhomerun oid.
Waar ik dit vandaan haal? Uit eigen bevinding, ik ben al overgezet en kan dus eenvoudig controleren wat wel en niet zonder SC te bekijken is.Spam schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:52:
[...]
Dat is dan vrij verwarrend als ik naar dat overzicht van Ziggo kijk? Waar haal je dat uit dan?
[knip]
[ Voor 31% gewijzigd door hardware-lover op 30-01-2015 13:20 ]
Testing, one, two ...
Ah, als dat klopt dan lijkt me het aanschaffen van een HDhomerun niet verstandig. Zit ik weer te klooien met cardsharing e.d. Dan misschien toch zo'n DD octopus V2 netwerk streamer..hardware-lover schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:25:
[...]
Waar ik dit vandaan haal? Uit eigen bevinding, ik ben al overgezet en kan dus eenvoudig controleren wat wel en niet zonder SC te bekijken is.
Dat klopt helaas ja, ik sta er niet om bekend om een ander met wat BS op te zadelenSpam schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:45:
[...]
Ah, als dat klopt dan lijkt me het aanschaffen van een HDhomerun niet verstandig. Zit ik weer te klooien met cardsharing e.d. Dan misschien toch zo'n DD octopus V2 netwerk streamer..
Ook de laatste oplossing heeft zijn beperkingen of je moet extra veel geld uit willen geven aan een stapel Alphacrypt's en SC's.
Misschien veranderd het beleid van Liberty Global nog in de (nabije) toekomst m.b.t. HD FTC, al geloof ik niet dat dit zomaar gaat gebeuren.
Edit: ik ga maar eens aan het hobbyen met deze FTC oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 30-01-2015 14:12 ]
Testing, one, two ...
Gelukkig als je ff geld op een 2e plek zet is er zat keus tegenwoordig; van usb tot pci-e, netwerk oplossingen en multituners. En houd je van klooien en moet het op een budget kun je nog altijd een reader overwegen. Leukste van dit topic is dat je oplossingen tegenkomt die je anders wellicht helemaal niet gevonden had
Volgens ArChie's zijn lijst hebben TS met QAM64 een symboolrate van 6875 en TS met QAM256 een symboolrate van 8900joker1977 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:41:
[...]
Ik kan in mijn config/setup van de HDHOMERUN maar 3 modulation types toevoegen. Ik heb nu
QAM256 6875
QAM128 6875
QAM64 6875
De 2e wordt sowieso niet gebruikt, maar als zowel QAM64 als QAM256 met 6900 gaan werken kom ik 1 tekort. Hoe heb jij het ingesteld?
[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 30-01-2015 16:14 ]
Vandaag de lang gevreesde ziggo update gehad en alle zenders zijn weg.
De frequentie is 474.00 en netwerk ID 5555.
http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/ Werkt niet meer
http://www.dtvmonitor.com/nl/ Weet ik niet wat ik er mee moet doen.
Kan iemand een transponderlijst voor de FloppyDTV maken. Mijn vrouw zou je eeuwig dankbaar zijn
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Misschien helpt dit je verder om je transponderlijst handmatig te fabrieken.Henkus schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:46:
Tot vandaag had ik een perfect werkende media center PC met 2 floppy dtv tuners.
Vandaag de lang gevreesde ziggo update gehad en alle zenders zijn weg.
De frequentie is 474.00 en netwerk ID 5555.
http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/ Werkt niet meer
http://www.dtvmonitor.com/nl/ Weet ik niet wat ik er mee moet doen.
Kan iemand een transponderlijst voor de FloppyDTV maken. Mijn vrouw zou je eeuwig dankbaar zijn
De frequenties die in dat voorbeeld staan moet je natuurlijk vervangen door de freqs die je op DTVMONITOR vind.
Henkus, welke regio. Dat is wel zo handig
[ Voor 13% gewijzigd door ThaHandy op 31-01-2015 20:47 ]
Ik woon in Klundert, dat ligt in noord Brabant net onder de moerdijk brug (bij roosendaal)
Ik ben er al heel de avond mee bezig, de vrouw baalt als een stekker dat ze GTST niet meer kan op nemen.
Een compleet drama dus.
Als je me zou kunnen helpen zou ik er echt super blij mee zijn.
Ik heb zelf geen floppydtv maar wel iets vergelijkbaars (anysee)Henkus schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:04:
Geweldig,
Ik woon in Klundert, dat ligt in noord Brabant net onder de moerdijk brug (bij roosendaal)
Ik ben er al heel de avond mee bezig, de vrouw baalt als een stekker dat ze GTST niet meer kan op nemen.
Een compleet drama dus.
Als je me zou kunnen helpen zou ik er echt super blij mee zijn.
Ik vermoed dat je op zoek met naar een .reg bestand op je pc waar nu je frequenties in zijn opgeslagen.
Deze file moet je bewerken en dan de frequenties uit die file vervangen door deze.
Daarna zal je de pc opnieuw moeten booten en mce opnieuw kanalen moeten laten zoeken.
Mocht je hier nog niet uitkomen, dan hoop ik voor je dat iemand met een floppydtv je verder kan helpen.
Als je overschakelt op bijvoorbeeld MediaPortal dan heb je nooit meer zo'n zenderlijst nodig.
Maar je hebt die frequenties met kladblok of een andere teksteditor zo erin, het is geen hogere wiskunde
Via een reg file aanpassen en zelf een transponderlijst maken lukte absoluut niet. Uren mee bezig geweest.
Het is uiteindelijk wel gelukt met het programma : DVBLogic (betaald programma)
Eerst de FireDTV drivers gedeïnstalleerd en op nieuw geinstalleerd met de optie BDA ipv MCE
daarna met behulp van deze guide http://www.windows-mediacenter.nl/add-ons/dvblogic-tvsource/
de trial versie geinstalleerd.
Alles werkt weer prima en zender updates van Ziggo hoeven nu met DVBLogic niet worden gevreesd.
Alle zenders zijn gevonden, ook de zenders die ik al een tijdje miste.
Kosten 2x 26 dollar en dat heb ik er graag voor over
- nwagenaar
- Registratie: Maart 2001
- Laatst online: 08:04
God, root. What's the differen
:strip_icc():strip_exif()/u/25115/hshUE4j.jpg?f=community)
Als ik die probeer te installeren vanuit de add-ons is ie weg en ik lees links en rechts allemaal vage verhalen over niet langer support en for en weet ik het allemaal?
Probeerde hem via een apt-get net binnen te halen en no way dat dat mooi wilde...
Beter laat dan nooit: maar voor mensen met een HDHomerun in combinatie met TVHeadend heb ik een pull request gedaan die nu gemerged is. Ik had namelijk een probleem met de autodetectie van de HDHomerun van de symbolrate. De aangepaste code gebruikt nu netjes de QAM constellation en de symbolrate uit de DVB-C SI tabellen. Zappen wordt hierdoor nog ietsjes sneller en je hoeft niet langer via de commandline de dvbc_modulation configuratie te zetten.joker1977 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:41:
[...]
Ik kan in mijn config/setup van de HDHOMERUN maar 3 modulation types toevoegen. Ik heb nu
QAM256 6875
QAM128 6875
QAM64 6875
Het gaat om deze commit, dus vanaf 5eca4d7.
Bedankt CIstem, ik ga vandaag TVHeadend icm. HDHomerun installeren, ik kan alleen geen drivers voor mijn DS215j vinden, heb jij een link?gibraltar schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:32:
[...]
Beter laat dan nooit: maar voor mensen met een HDHomerun in combinatie met TVHeadend heb ik een pull request gedaan die nu gemerged is. Ik had namelijk een probleem met de autodetectie van de HDHomerun van de symbolrate. De aangepaste code gebruikt nu netjes de QAM constellation en de symbolrate uit de DVB-C SI tabellen. Zappen wordt hierdoor nog ietsjes sneller en je hoeft niet langer via de commandline de dvbc_modulation configuratie te zetten.
Het gaat om deze commit, dus vanaf 5eca4d7.
Je kan ze denk ik wel uit deze repo van Dierkse halen. Volgens mij is de laatste versie van zijn tvheadend-testing package met ingebouwde input plugin, dus is dat het enige wat je moet installeren.layzzzz schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:57:
[...]
Bedankt CIstem, ik ga vandaag TVHeadend icm. HDHomerun installeren, ik kan alleen geen drivers voor mijn DS215j vinden, heb jij een link?
Heb ik dan niet de HDHomerun drivers nog nodig? Ik zie namelijk geen armada375 staan.gibraltar schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:30:
[...]
Je kan ze denk ik wel uit deze repo van Dierkse halen. Volgens mij is de laatste versie van zijn tvheadend-testing package met ingebouwde input plugin, dus is dat het enige wat je moet installeren.
Maar die is er wel degelijk voor de armada375. Je hoeft geen drivers te installeren, alleen de TVHeadend software. TVHeadend heeft namelijk sinds kort een eigen plugin voor de HDHomerun.layzzzz schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:48:
[...]
Heb ik dan niet de HDHomerun drivers nog nodig? Ik zie namelijk geen armada375 staan.
[ Voor 16% gewijzigd door gibraltar op 03-02-2015 12:51 ]
Waar heb je dat bestandje vandaan? Ik dacht dat ik eerst de drivers moest installeren maar goed.gibraltar schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:50:
[...]
Maar die is er wel degelijk voor de armada375. Je hoeft geen drivers te installeren, alleen de TVHeadend software. TVHeadend heeft namelijk sinds kort een eigen plugin voor de HDHomerun.
Ik vraag me ook af of de Pi 2 nu wel TVHeadend+Oscam icm. HDHomerun kan draaien, dat ga ik morgen ook maar testen (omdat het kan)
In mijn geval werken de freqs van DTVmonitor gewoon prima! Dit voor Ziggo regio 9700.ThaHandy schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:04:
Dat is het em nou. Volgens Henkus maakt DTVMONITOR er geen kaas van
Henkus, welke regio. Dat is wel zo handig(verders kan ik je niet helpen)
E zijn heel wat frequenties bijgekomen, maar alles wordt netjes gevonden. Ook moest de symbolrate bij bijna alle freqs worden aangepast van 6875 naar 9700, en wordt er nu op één frequentie na alleen nog maar gebruik gemaakt van 256QAM.
Ik gebruik een Anysee tuner icm TV-Server van MediaPortal. Even de transponderlijst aanpassen en alles werkt weer.
Maar een tweaker wil meer (alleen omdat het kan !) dus zit ik nu te worstelen met OSCam.
Geïnstalleerd (van source) op een pi die ik nog had liggen: lijkt OK.
Smargo cardreader er aan, smartcard erin, starten: helaas
Dit is de output:
oscam.config:>> OSCam << cardserver started at Wed Feb 4 21:29:07 2015
-------------------------------------------------------------------------------
2015/02/04 21:29:07 0 s >> OSCam << cardserver started, version 1.20-unstable_svn, build r10384 (arm-linux-gnueabihf)
2015/02/04 21:29:07 0 s (main) System name = Linux
2015/02/04 21:29:07 0 s (main) Host name = mpdserver
2015/02/04 21:29:07 0 s (main) Release = 3.12.22+
2015/02/04 21:29:07 0 s (main) Version = #691 PREEMPT Wed Jun 18 18:29:58 BST 2014
2015/02/04 21:29:07 0 s (main) Machine = armv6l
2015/02/04 21:29:07 0 s (main) creating pidfile /tmp/.oscam/oscam.pid with pid 17056
2015/02/04 21:29:07 0 s (main) signal handling initialized
2015/02/04 21:29:07 0 s (net) newcamd: initialized (fd=5, port=15033)
2015/02/04 21:29:07 0 s (net) -> CAID: 0604 PROVID: 000000
2015/02/04 21:29:07 0 s (reader) Ziggo [mouse] creating thread for device /dev/ttyUSB0
2015/02/04 21:29:07 0 s (stat) loadbalancer: can't read from file /tmp/.oscam/stat
2015/02/04 21:29:07 0 s (main) waiting for local card init
2015/02/04 21:29:07 BDC820 h (webif) webif: decompressed 153316 bytes back into 375156 bytes
2015/02/04 21:29:07 BDC820 h (webif) HTTP Server running. ip=0.0.0.0 port=8888
2015/02/04 21:29:07 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] Buffers readed 0 bytes total time_us 75257
2015/02/04 21:29:07 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] Buffers readed 0 bytes total time_us 75185
2015/02/04 21:29:07 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] Reader initialized (device=/dev/ttyUSB0, detect=cd, mhz=540, cardmhz=600)
2015/02/04 21:29:08 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] card detected
2015/02/04 21:29:08 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] Buffers readed 0 bytes total time_us 75225
2015/02/04 21:29:09 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] Buffers readed 0 bytes total time_us 75181
2015/02/04 21:29:11 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] Buffers readed 0 bytes total time_us 75180
2015/02/04 21:29:12 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] Error activating card.
2015/02/04 21:29:12 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] Buffers readed 0 bytes total time_us 75189
2015/02/04 21:29:13 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] Buffers readed 0 bytes total time_us 75181
2015/02/04 21:29:15 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] Buffers readed 0 bytes total time_us 75182
2015/02/04 21:29:16 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] Error activating card.
2015/02/04 21:29:16 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] Buffers readed 0 bytes total time_us 75211
2015/02/04 21:29:17 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] Buffers readed 0 bytes total time_us 75184
2015/02/04 21:29:19 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] Buffers readed 0 bytes total time_us 75172
2015/02/04 21:29:20 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] Error activating card.
2015/02/04 21:29:20 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] THIS WAS A FAILED START ATTEMPT No 1 out of max alloted of 1
2015/02/04 21:29:20 BD54A0 r (reader) Ziggo [mouse] card initializing error
2015/02/04 21:29:21 0 s (main) init for all local cards done
2015/02/04 21:29:21 0 s (anticasc) anti cascading disabled
2015/02/04 21:30:43 BDC820 h (webif) Shutdown requested by WebIF from 192.168.147.111
2015/02/04 21:30:43 BDC820 h (main) exit oscam requested
2015/02/04 21:30:46 BDC820 h (webif) HTTP Server stopped
2015/02/04 21:30:46 0 s (dvbapi) dvbapi channelcache saved to /usr/local/etc/oscam.ccache
2015/02/04 21:30:46 0 s (reader) Ziggo [mouse] Killing reader
2015/02/04 21:30:46 0 s (config) userdb 0 accounts freed
2015/02/04 21:30:46 0 s (config) readerdb 1 readers freed
2015/02/04 21:30:46 0 s (main) cardserver down
en oscam.server:[webif]
httpport = 8888
httprefresh = 5
httpallowed = 127.0.0.1,192.168.147.0-192.168.147.255
[newcamd]
key = 000102030405060708090A0B0C0D
port = 15033@0604:000000
Ik heb gespeeld met diverse configuratie opties die ik op het internet vond, maar het resultaat is steeds hetzelfde. Blijkbaar mis ik nog iets essentieels.# oscam.server generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r10384
# Read more: http://www.streamboard.tv.../doc/txt/oscam.server.txt
[reader]
label = Ziggo
description = ziggo card
protocol = mouse
device = /dev/ttyUSB0
caid = 0604
rsakey = 3C8633AAC0 .... A47BE1B6C76A
detect = cd
mhz = 540
cardmhz = 600
ident = 0604:000000,000001,000002,000003
group = 1
emmcache = 1,3,2
Wie kan me helpen ?
Probeer es dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| [reader] label = Ziggo protocol = smargo device = /dev/ttyUSB0 caid = 0604 boxkey = 1122334455667788 rsakey = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A detect = cd mhz = 600 cardmhz = 600 ident = 0604:000000 group = 1 emmcache = 1,3,2 |
Er worden tijdens het scannen echter maar weinig zenders gevonden binnen de onboard software van het apparaat (via IP adres van het apparaat te gebruiken). De zenders die worden gevonden zijn een mix van Ziggo en UPC maar zijn bij lange niet alle zenders (wel en niet FTC), die beschikbaar zouden moeten zijn op het Ziggo gedeelte Regio Mill. Ik kan ook geen zenderzoek bereik ingeven binnen de software die op het apparaat staat, ik kan standaard (scan duurt 5-15min), of uitgebreid scannen (duurt dan 2-5 uur), maar zelfs bij de laatste komen er maar weinig zenders tevoorschijn. De gevonden kanalen kunnen wel direct worden omgezet in een m3u bestand wat keurig door VLC of POTplayer wordt geopend op een extern apparaat, via UTP of Wifi, met een keurig beeld als resultaat. Wat zou ik beter aan software van derden kunnen gebruiken waarbij ik wel de vrijheid heb om de Ziggo instellingen zelf op te geven zodat alle freq. van Ziggo ook gescand zullen worden?
Is er mogelijk al ergens zo'n (heel recent) m3u bestand beschikbaar waarin de gehele Ziggo Mill regio scan is opgenomen. Ik ben al overgezet naar de nieuwe UPC indeling, dat is ook zien aan enkele UPC kanalen die tevoorschijn komen.
Aanvulling: contact opgenomen met Fritz! support met de vraag waarom er op het Ziggo netwerk zo weinig zenders worden gevonden en of dit product wel geschikt is voor DVB-C in Nederland. Vraag is inmiddels in behandeling genomen.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 06-02-2015 18:45 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Verder; wat zijn de kosten om een bestaande computer te gebruiken als ontvanger? Ziggo als providor, coax kabel en smartcard al aanwezig.
Edit: doel is alleen tv kijken en eventueel iets van een half uur op te nemen, maar dat heeft geen prio. Gaat hoofdzakelijk alleen om tv kijken op pc (htpc).
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 15:21 ]
Helaas, dat helpt niet veel:joker1977 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 07:21:
Er gaat iets mis met card-activatie. Persoonlijk gok ik dat het gebruikte protocol (mouse) niet geschikt is voor jouw Smargo.
Probeer es dit:
code:
1 ...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 2015/02/05 17:45:20 B1D310 r (reader) Ziggo [smargo] creating thread for device /dev/ttyUSB0 2015/02/05 17:45:20 B2AC30 r (reader) Ziggo [smargo] smargo init type is smargo 2015/02/05 17:45:20 B2AC30 r (reader) Ziggo [smargo] Buffers readed 0 bytes total time_us 75190 2015/02/05 17:45:20 B2AC30 r (reader) Ziggo [smargo] Reader initialized (device=/dev/ttyUSB0, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600) 2015/02/05 17:45:20 B2AC30 r (reader) Ziggo [smargo] card detected 2015/02/05 17:45:28 B2AC30 r (reader) Ziggo [smargo] Error activating card. 2015/02/05 17:45:45 B2AC30 r (-) -- Skipped 1 duplicated log lines -- 2015/02/05 17:45:45 B2AC30 r (-) -- Skipped 1 duplicated log lines -- 2015/02/05 17:45:45 B2AC30 r (reader) Ziggo [smargo] THIS WAS A FAILED START ATTEMPT No 1 out of max alloted of 1 2015/02/05 17:45:45 B2AC30 r (reader) Ziggo [smargo] card initializing error |
Als je een monitor hebt met HDMI dan kun je natuurlijk ook gewoon een decoder aansluiten. Of je koopt een monitor met DVB-C.Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:19:
Kan iemand mij vertellen of de startpost nogsteeds up-to-date is, aangezien hij uit 2010 komt? (misschien idee voor een nieuw topic?)
Verder; wat zijn de kosten om een bestaande computer te gebruiken als ontvanger? Ziggo als providor, coax kabel en smartcard al aanwezig.
Edit: doel is alleen tv kijken en eventueel iets van een half uur op te nemen, maar dat heeft geen prio. Gaat hoofdzakelijk alleen om tv kijken op pc (htpc).
De voordelen van TV via je PC is met name de opname functies en de mogelijkheid om zelf de streams naar andere hardware te sturen. Die voordelen kosten je voor een Linux setup ongeveer 100 euro voor een single tuner setup, tot 230 voor vier tuners. De uitdaging zit daarbij in het vinden van goede hardware, en daarvoor kun je het beste dit topic lezen (en dan vooral de recente posts). Let wel: deze route vergt wat doorzettingsvermogen en energie.
Een Windows oplossing weet ik te weinig van, daar weten andere mensen hier veel meer over.
Kosten zijn een DVBC-TUNER en verder een HTPC met een besturingssysteem.Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:19:
Kan iemand mij vertellen of de startpost nogsteeds up-to-date is, aangezien hij uit 2010 komt? (misschien idee voor een nieuw topic?)
Verder kom je met MEDIAPORTAL gratis een heel eind.
Startpost is redelijk actueel.
Als tuner kan ik je de Anysee N7 (ongeveer 170 euro) van harte aanraden, ook als je misschien nog eens wat met Digitenne zou willen. Qua configuratie heel eenvoudig, maar ik heb geen ervaring met andere tuners.
Enige nadeel van de N7 is dat je per N7 maar 1 kanaal tegelijk kan kijken of opnemen.
Je kunt dan ook een extra N7 kopen, maar ik vermoed dat het qua kosten beter is om voor een HDHomerun te gaan als je meerdere tuners wil. Andere tweakers kunnen je ook prima helpen die te configureren.
Verwijderd
Voor zover ik het weet heeft Ziggo alleen maar NPO1+2+3 als Free-To-Air (voor zowel SD als HD).Sa1 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:30:
De 4 tuner hdhomerun is zo'n 240 euro, het voordeel van een anysee n7 boven de hdhomerun is dat je geen losse cardreader incl oscam hoeft te regelen. Het is maar hoe veel je er mee kunt en wilt doen. UPC/Ziggo biedt het basis pakket in SD aan zonder codering. In dat geval hoef je dus helemaal geen smartcard te gebruiken.
Ook na de transformatie naar UPC geldt dit nog.
Er werd gezegd dat als de Ziggo gebruikers naar UPC zijn omgezet dat er dan meer zenders FTA waren. Dit is dus niet het geval. Er komen er alleen meer HD zenders bij (voor Ziggo gebruikers).
Dus wat encrypted is blijft encrypted.
Ziggo zegt zelf iets anders dan wat jij beweert: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuwVerwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:11:
[...]
Voor zover ik het weet heeft Ziggo alleen maar NPO1+2+3 als Free-To-Air (voor zowel SD als HD).
Ook na de transformatie naar UPC geldt dit nog.
Er werd gezegd dat als de Ziggo gebruikers naar UPC zijn omgezet dat er dan meer zenders FTA waren. Dit is dus niet het geval. Er komen er alleen meer HD zenders bij (voor Ziggo gebruikers).
Dus wat encrypted is blijft encrypted.
Zie de kolom "Te bekijken zonder smartcard".
Toch wel, alleen niet in HD. De zenders die je zonder smartcard kunt bekijken, zitten in het 9xx gebied. RTL4 kan ik bijvoorbeeld bekijken op kanaal 928. Wil ik HD kwaliteit, dan is wel een smartcard vereist.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:11:
Voor zover ik het weet heeft Ziggo alleen maar NPO1+2+3 als Free-To-Air (voor zowel SD als HD). Ook na de transformatie naar UPC geldt dit nog. Er werd gezegd dat als de Ziggo gebruikers naar UPC zijn omgezet dat er dan meer zenders FTA waren. Dit is dus niet het geval.
Verwijderd
Dan is er recent weer iets veranderd, want dit was eerst anders bij de eerste berichten van samenvoegen van UPC/Ziggo.
ohw, vreemd, was vrij makkelijk dacht ik.layzzzz schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:14:
Nou Live TV werkend krijgen op een Syno is zo makkelijk nog niet, problemen met Debian CHroot en Oscam, maar goed zal morgen weer eens kijken en anders ga ik zelf een NAS bouwen (dan was ik nu al klaar geweest met alles in te stellen)
Daarnaast krijg ik nu binnen oscam de volgende berichten
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 2015/02/09 20:27:55 73D310 c gebruiker1 (0604&044DB0/270E/4B67/44:A5E8DD3352D8EFECA00C7AD25951C7AD): rejected group (0 ms) (no matching reader) 2015/02/09 20:27:55 73F2D0 c gebruiker2 (0604&044DB0/270E/4B67/44:A5E8DD3352D8EFECA00C7AD25951C7AD): rejected group (0 ms) (no matching reader) 2015/02/09 20:27:55 73D310 c gebruiker1 (0604&044DB0/01FE/4B67/44:00A69D7E4F006C9004696457F73E517C): not found (240 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [2] 9e 0 2015/02/09 20:27:55 73F2D0 c gebruiker2 (0604&044DB0/01FE/4B67/44:00A69D7E4F006C9004696457F73E517C): not found (240 ms) by Ziggo 2015/02/09 20:28:08 73D310 c gebruiker1 (0604&044DB0/270E/4B67/44:7EC7FAB431E9D7A53E85EE762A886634): rejected group (0 ms) (no matching reader) 2015/02/09 20:28:08 73F2D0 c gebruiker2 (0604&044DB0/270E/4B67/44:7EC7FAB431E9D7A53E85EE762A886634): rejected group (0 ms) (no matching reader) 2015/02/09 20:28:10 73D310 c gebruiker1 (0604&044DB0/270E/4B67/44:7EC7FAB431E9D7A53E85EE762A886634): rejected group (0 ms) (no matching reader) 2015/02/09 20:28:10 73F2D0 c gebruiker2 (0604&044DB0/270E/4B67/44:7EC7FAB431E9D7A53E85EE762A886634): rejected group (0 ms) (no matching reader) 2015/02/09 20:28:10 73D310 c gebruiker1 (0604&044DB0/01FE/4B67/44:57D48698C39EB191FFE74F2194AD383E): not found (217 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [2] 9e 0 2015/02/09 20:28:10 73F2D0 c gebruiker2 (0604&044DB0/01FE/4B67/44:57D48698C39EB191FFE74F2194AD383E): not found (218 ms) by Ziggo |
Op dit moment zend Ziggo het standaard HD pakket uit als FTC, geen SC nodig nu voor RTL HD e.d..grun93 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:47:
[...]
Toch wel, alleen niet in HD. De zenders die je zonder smartcard kunt bekijken, zitten in het 9xx gebied. RTL4 kan ik bijvoorbeeld bekijken op kanaal 928. Wil ik HD kwaliteit, dan is wel een smartcard vereist.
Dit was enkele dagen geleden nog niet zo.
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 09-02-2015 20:59 ]
Testing, one, two ...
Oh? Is dit tijdelijk of blijft dat zo?hardware-lover schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:56:
Op dit moment zend Ziggo het standaard HD pakket in als FTC, geen SC nodig nu voor RTL HD e.d..
Dit was enkele dagen geleden nog niet zo.
eerst was het zo, toen weer niet, toen weer wel.. nu zijn ze FTC.. niemand weet het, zelfs ziggo niet.
Het was enkel in eerste instantie op PAPIER het geval, vóór de omzetting was begonnen. In de praktijk is dit nog niet eerder zo geweest. Of dit zo blijft zal Ziggo zelf duidelijk moeten maken.Sa1 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:00:
[...]
eerst was het zo, toen weer niet, toen weer wel.. nu zijn ze FTC.. niemand weet het, zelfs ziggo niet.
Testing, one, two ...
dat zou ook kunnen natuurlijk, ik hoop echter dat het zo blijft. Zou wel mooi zijn.devil-strike schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:25:
Zal vast storing zijn, Canaal digital gooit het ook wel eens open als er problemen zijn met codering.
Alleen de gecodeerde zenders krijg ik nog niet binnen.
De HD zenders die niet in het standaard TV-pakket zitten vragen nu nog steeds om een kaartje.devil-strike schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:25:
Zal vast storing zijn, Canaal digital gooit het ook wel eens open als er problemen zijn met codering.
Testing, one, two ...
Goed, inmiddels is mij opgevallen dat er een nieuwe provid aanwezig is. Deze heb ik dus vervangen in de drie bestanden (oscam.server, oscam.user, oscam.conf).Sa1 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:35:
pfff.. ziggo heeft de boel omgezet hier. Daar word je niet echt blij van. TVHeadend is echt heel goed, maar maakt het me nu wel verdomde lastig om alles weer op de juiste frequentie te krijgen.
Daarnaast krijg ik nu binnen oscam de volgende berichten
code:In welke hoek moet dit geozcht worden? heb geen nieuwe chids, auto update staat aan?!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 2015/02/09 20:27:55 73D310 c gebruiker1 (0604&044DB0/270E/4B67/44:A5E8DD3352D8EFECA00C7AD25951C7AD): rejected group (0 ms) (no matching reader) 2015/02/09 20:27:55 73F2D0 c gebruiker2 (0604&044DB0/270E/4B67/44:A5E8DD3352D8EFECA00C7AD25951C7AD): rejected group (0 ms) (no matching reader) 2015/02/09 20:27:55 73D310 c gebruiker1 (0604&044DB0/01FE/4B67/44:00A69D7E4F006C9004696457F73E517C): not found (240 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [2] 9e 0 2015/02/09 20:27:55 73F2D0 c gebruiker2 (0604&044DB0/01FE/4B67/44:00A69D7E4F006C9004696457F73E517C): not found (240 ms) by Ziggo 2015/02/09 20:28:08 73D310 c gebruiker1 (0604&044DB0/270E/4B67/44:7EC7FAB431E9D7A53E85EE762A886634): rejected group (0 ms) (no matching reader) 2015/02/09 20:28:08 73F2D0 c gebruiker2 (0604&044DB0/270E/4B67/44:7EC7FAB431E9D7A53E85EE762A886634): rejected group (0 ms) (no matching reader) 2015/02/09 20:28:10 73D310 c gebruiker1 (0604&044DB0/270E/4B67/44:7EC7FAB431E9D7A53E85EE762A886634): rejected group (0 ms) (no matching reader) 2015/02/09 20:28:10 73F2D0 c gebruiker2 (0604&044DB0/270E/4B67/44:7EC7FAB431E9D7A53E85EE762A886634): rejected group (0 ms) (no matching reader) 2015/02/09 20:28:10 73D310 c gebruiker1 (0604&044DB0/01FE/4B67/44:57D48698C39EB191FFE74F2194AD383E): not found (217 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [2] 9e 0 2015/02/09 20:28:10 73F2D0 c gebruiker2 (0604&044DB0/01FE/4B67/44:57D48698C39EB191FFE74F2194AD383E): not found (218 ms) by Ziggo
Blijf echter dezelfde fout houden:
1
2
3
4
5
| 2015/02/09 23:12:23 743250 c AU enabled for user gebruiker1 on reader Ziggo 2015/02/09 23:12:55 741290 c gebruiker2 (0604&09F3F1/270E/4C7D/44:0A96A7F582C4A255F0029695321EEF4D): rejected group (0 ms) (no matching reader) 2015/02/09 23:12:55 743250 c gebruiker1 (0604&09F3F1/270E/4C7D/44:0A96A7F582C4A255F0029695321EEF4D): rejected group (0 ms) (no matching reader) 2015/02/09 23:12:55 741290 c gebruiker2 (0604&09F3F1/01FE/4C7D/44:2C6A1A7C39805EDCD1C18CA21F6F61DB): not found (215 ms) by Ziggo 2015/02/09 23:12:55 743250 c gebruiker1 (0604&09F3F1/01FE/4C7D/44:2C6A1A7C39805EDCD1C18CA21F6F61DB): not found (215 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [2] 9e 0 |
Als ik nu mijn 'users' beperk op de beschikbaar chids, dan krijg ik direct de melding dat het bekijken van de zender niet lukt vanwege ontbrekende chids. Zou het kunnen zijn dat nog niet alle chids zijn uitgegeven ofzo.. weet niet of dat uberhaupt mogelijk is hor?!
Kijk ook naar mijn post hier:
ScuL in "\[DVB-C] Ziggo CI+ Praat"
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Nu merk ik dat de EPG met mijn setup (argus tv + 1 x hdhomerun (2 tuners) en 1 x tbs6821 (w tuners) op windows 2008r2 met oscam) achterblijft met het vullen van de EPG.
Meerdere mensen hier last van?
Heb al zitten kijken naar een mogelijkheid om de epg te veel met een xmlgrabber, maar schijnt nogal lastig te zijn (voor mij althans :-))
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
cool, weet ik wat mij te doen staat vanavondScuL schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 01:07:
Volgens mij stuurt Ziggo een ECM update die er bij TVHeadend niet door komt;
Kijk ook naar mijn post hier:
ScuL in "\[DVB-C] Ziggo CI+ Praat"
Verwijderd
Bijvoorbeeld: SCYFI, BBC3, BBC4 ,Nick JR en Nick Toons kan ik niet meer decoderen.
Verder heb ik tvheadend en oscam draaien op openelec 5 op een raspberry pi 2.
Nu wil ik met een enkele tuner en een enkele smartcard meerdere kanalen tegelijk kijken.
Is het met oscam mogelijk om mijn ziggo smartcard lokaal thuis te sharen?
Als ik op me televisie tv aan het klijken ben en ik wil bv op mijn laptop via kodi in mijn slaapkamer ook tv kijken alleen krijg ik de hele tijd de melding "no free adapter"
kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik oscam moet configureren om mijn ziggo smartcard lokaal te sharen?
Zijn er dual usb tuners?Donderstraaltje schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:47:
Ja je kan zo'n ding sharen, alleen dan zul je toch echt wel een extra tuner nodig hebben tenzij je naar een zender uit dezelfde transponder kijkt.
Als ik nog een tuner koop moet ik dan in oscam een nieuwe reader maken en in tvheadend een nieuwe user?Donderstraaltje schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:54:
Mij onbekend, wel zat single. Je kan er makkelijk een naast zetten.
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC
Heb zelf in het verleden wel eens exact die setup van daar ook werkend gehad, het is echt heel simpel maar niet mijn favoriete setup.
ok bedankt ik ga me er even in verdiepenDonderstraaltje schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:59:
Check anders eens de guide van de zapmen, staat heel mooi een voorbeeld met 2 tuners:
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC
Heb zelf in het verleden wel eens exact die setup van daar ook werkend gehad, het is echt heel simpel maar niet mijn favoriete setup.
hierbij gebruik ik een smargo cardreader (ziggo)
nu wil ik met mijn andere apparaten via de tvheadend app (ios) tegelijkertijd ook tv kijken.
Met deze setup is dit niet mogelijk omdat ik 1 tuner heb.
dus als ik nog een sundtek mediatv pro usb stick koop dan zou het moeten lukken met 1 ziggo smartcard.
heeft de 2e tuner die ik dan wil gaan kopen ook een antenne kabel nodig?
Voor mensen die een digital devices dvb-c/t kaart hebben: als je de drivers van november verleden jaar erop zet kun tussen FTA net zo snel zappen alsof het analoog is, vrijwel gen vertraging
Hou er wel rekening mee dat je niet zomaar twee HD kanalen van een USB stick kan trekken via een enkele USB hub. De totale bandbreedte wordt immers gedeeld door de andere poorten op dezelfde hub. Volgens mij kun je daarom geen twee sticks kwijt op een enkele hub. Ik weet niet hoe de poorten van de RPi 2 ingericht zijn, maar je kan dit achterhalen via de lsusb tool. Er was ook een pagina op de linuxtv wikiPienoet schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:40:
Ik heb op me raspberry pi 2 openelec 5 oscam, tvheadend en sundtekmedia addon draaien om live tv in kodi te kunnen kijken.
hierbij gebruik ik een smargo cardreader (ziggo)
nu wil ik met mijn andere apparaten via de tvheadend app (ios) tegelijkertijd ook tv kijken.
Met deze setup is dit niet mogelijk omdat ik 1 tuner heb.
dus als ik nog een sundtek mediatv pro usb stick koop dan zou het moeten lukken met 1 ziggo smartcard.
heeft de 2e tuner die ik dan wil gaan kopen ook een antenne kabel nodig?
[ Voor 4% gewijzigd door gibraltar op 18-02-2015 11:20 ]
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.