Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 22:36
Matched: c
thomas_24_7 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 01:02:
[...]
Ik heb geen opt folder. Dit lijkt bij bootstrap te horen? Dit heb ik niet op mijn NAS gezet. Is dit enkel voor het installeren van packages via ipkg? Wat is precies het nut hiervan als er uit spksrc installeerbare Synology packages komen?
De boostrap is puur voor IPKG packages, niet voor SPK packages. Die bootstrap zorgt voor "optware", die in /opt komt te staan. Hierdoor wordt tijdens het startup proces van de kernel de scripts in /opt/ect/init.d aangeroepen (naast de scripts in /etc/rc en /usr/syno/etc/rc.d).

Voor de cardreader moet je kernel modules compileren (usbserial en ftdi_sio) en laden bij het starten van je systeem. In welk script je die laad maakt niet heel erg veel uit (als je dat maar doet voordat je OSCam start). Je zou hiervoor scripts in /etc/rc of in /usr/syno/etc/rc.d kunnen aanpassen. De tip is alleen om dit in /opt te doen omdat de rest met een update van je systeem overschreven zou worden. Je kan dan zelf de hele optware opzet doen, of gewoon de bootstrap installeren. Ik denk dat die bootstrap de makkelijkste en veiligste route is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:24
Wow, Digital Devices weet wel wat ze doen. Maandagavond besteld vandaag in huis (in Engeland). Had ik totaal niet verwacht, pakjes uit Duitsland duren altijd lang!

Gelijk uitproberen :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 09:11
CIstem en Sa1, verwachten jullie dat de Synology DiskStation DS215j snel genoeg is om te decoderen via de HDHomerun en Oscam? Ik hoef niet persee te transcoderen maar ik zoek een goedkope oplossing. Op dit moment heb ik een D-link nas (600mhz) waarbij SD werkt alleen HD niet.

Ik kan natuurlijk alles op mijn huidige HTPC installeren maar dan moet deze aanstaan als ik in de slaapkamer TV wil kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Matched: xbmc, dvb, c
Digital Devices C/C2/T/T2 v7 geïnstalleerd en alle kanalen scanden binnen 30 seconden in TVHeadEnd. 586 services. Stukken beter dan met de DVBSky kaart.

Nu alleen uitzoeken hoe transcoding werkt. XBMC pakt alle zenders ook

[ Voor 7% gewijzigd door ScuL op 26-11-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Helemaal vergeten te reageren.. was het al gelukt? :)

Zo ja.. verwijder dan de dmesg van je link, niet iedereen hoeft deze in te zien. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door HollowGamer op 26-11-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Met deze nieuwe tunerkaart wel gelukkig. Ik heb TvHeadend nu volledig werkend en kan ook in XMBC kijken en zappen. Nu ben ik met het transcoding stukje bezig (voor mij het allerbelangrijkste).

ScuL schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:59:
Digital Devices C/C2/T/T2 v7 geïnstalleerd en alle kanalen scanden binnen 30 seconden in TVHeadEnd. 586 services. Stukken beter dan met de DVBSky kaart.

Nu alleen uitzoeken hoe transcoding werkt. XBMC pakt alle zenders ook
Heerlijk kaartje... kost wat maar dan heb je ook echt wat. Heeft bij mij tot dusver perfect gewerkt in windows en openelec zonder problemen. Service is ook uitstekend en mijn pakketje had ik ook binnen 48 uur :). Eigenlijk als je vast zit aan pci-e is dit je enige mogelijkheid, zoals eerder gezegd andere kaarten die al überhaupt dvb-c doen hebben vaak driverproblemen :'( (vaak wordt al de laatste versie van windows geeneens ondersteund of pas erg lang na uitkomst os).

Zelf gebruik ik hem met een ci + alphacrypt nu al 2,5 jaar met volle tevredenheid, net zoals ik bijna 10 jaar de floppydtv met volle tevredenheid heb gebruikt... dat zijn nog eens ondersteuningstijden!

Het enige probleem met openelec was bij mij dat ik niet alle tv kanalen gescand kreeg (door gebrek aan kennis van mijn kant waarschijnlijk), het indelen van groepen ging niet geheel lekker want die waren vreemd genoeg niet terug te vinden (wederom reden waarschijnlijk idem) en als belangrijkste waarom ik niet verder meer geprobeerd heb: upscaling is echt van mindere kwaliteit vs mediaportal. Wil je een mediacenter omgeving dan is mediaportel nog altijd de keuze als je het mij vraagt... anders dvbviewer. XBMC is het voor mij gewoon nog net niet, je merkt gewoon aan alle kanten dat de tuner support vrij jong is maar ze gaan met schreden vooruit.

Kortom veel plezier met je kaartje en jammer dat die andere dus geen goedkoop alternatief is zoals gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Matched: dvb, c
Misschien leuk een update te geven. Ik heb met dank aan de mensen in het #hts IRC kanaal gisteren eindelijk een transcoding build van TvHeadend werkend gekregen.

Het is me nu succesvol gelukt om DVB-C kanalen in diverse formaten LIVE te transcoden en via het internet te versturen.

Als test ben ik met m'n smartphone op het parkeerterrein van de supermarkt gaan staan en via 3G (HSDPA+) kreeg ik vloeiend beeld op BBC1.

Hiermee moet het dus zonder problemen lukken om TV-kanalen in andere landen te ontvangen als je die via een thuisserver met TVH verstuurd.

Let wel dat dit echt super CPU-intensief is dus op een NAS gaat het waarschijnlijk niet of nauwelijks en ook niet op een raspberry Pi.

Ik heb een Intel Core i3 4130T 2.9 GHz (energiezuinige) CPU in m'n servertje zitten.

Tests bij 384px stream:
Vorbis VP8 video & ogg audio in WebM container: CPU load 18% ~25%
H264 video & aac audio in Matroska container: CPU load 25%~33%
data rate 700~1000kbit

Tests bij 576px stream:
Vorbis VP8 video & ogg audio in WebM container: CPU load 35% ~45%
H264 video & aac audio in Matroska container: CPU load 80%~100%
data rate 1000~1600kbit

Dit is SD-kwaliteit. HD heb ik nog niet geprobeerd omdat er hier geen HD kanalen unencrypted via DVB-C te ontvangen zijn.

In TvHeadend heb ik wat streaming profielen aangemaakt als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SwtCFnZl.png

[ Voor 7% gewijzigd door ScuL op 28-11-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:35:
@Sa1, je kan me kort door de bocht noemen, maar je hebt geen idee van wat ik allemaal getest heb.

Heb jij decryptie nodig van je signaal? (volgens mij wel als ik 3 pagina's terug lees heb je het over je oscam configs namelijk) Want bij selectie van NextPVR krijg je idd niet de hele mux maar krijg je ook niet de CA frames die je nodig hebt voor decryptie van het DVB-C signaal.
Als Silicon dust die driver aan kan passen dat ik een kleine stream doorkrijg en de CA-frames dan zou de oplossing kunnen werken.

@iedereen, recent een grijze Smargo gekocht, die krijg ik echter niet lekker werkend uit S3 standby. Alleen bij fysiek uit USB verwijderen en irdeto kaart verwijderen en dan alles weer plaatsen lukt het me om de boel weer draaiende te krijgen. Zijn daar nog slimme trucs voor om de Smargo werkend te krijgen vanuit S3 standby? Of andere card-readers die daar wel goed mee omgaan, want dan gaat de Smargo gewoon terug
Wbt die smargo. In dit topic staat een script die vrij gemakkelijk te installeren is. Die voert de handelingen die jij benoem software matig uit. Werkt iig bij een blauwe smargo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DarkOz, bedankt voor de tip. Inmiddels de reader van die CIstem tipte binnen en die doet het gewoon direct. S3 stand-by geen probleem al het gedoe van de smargo ligt achter me :-)

Een oude technisat kaart draait nu onder Windows 8.1, vandaag komt mijn dual tuner kaart binnen van digital devices.
Die had ik gebeld en werd perfect geholpen door de Duitse leverancier. Besteld op hun eigen webshop, vergeet niet dat de prijzen ex btw zijn daar. Hopelijk is DHL snel vandaag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnl85
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 18:05
Beste Tweakers,

Helaas krijg ik mijn setup thuis niet werkend. Mijn probleem is dat Tvheadend de hdhomerun adapters niet ziet. Ik beschik over volgende hardware:

Synology DS411+II (CPU Intel Atom)
HDHomerun HDHR3-EU DVB-C adapter
Smargo Smartreader USB

Volgende software package en versies heb ik draaien:

DSM 5.1-5004
HDHomerun firmware 20141124
Tvheadend-Testing 3.9.2171-1 geïnstalleerd vanuit repo http://syno.dierkse.nl/
HDHomerun 1.0.1-1 geïnstalleerd vanuit repo http://syno.dierkse.nl/
OScam 1.20~r9785-7

Op mijn synology worden de DVB-C adapters wel herkend. Zie ook onderstaande console output
code:
1
2
NAS> hdhomerun_config discover
hdhomerun device 12211DA9 found at 192.168.x.x

In de logging van Tvheadend zie ik de volgende errors
code:
1
2
3
4
5
6
7
2014-11-30 13:21:34.314 [  ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter0/frontend0
2014-11-30 13:21:38.359 [  ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter2/frontend0
2014-11-30 13:21:40.382 [  ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter3/frontend0
2014-11-30 13:21:42.403 [  ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter4/frontend0                                                       
2014-11-30 13:21:44.424 [  ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter5/frontend0
2014-11-30 13:21:46.445 [  ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter6/frontend0
2014-11-30 13:21:48.466 [  ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter7/frontend0

Ik heb meerdere malen de packages opnieuw gesintalleerd, de NAS opnieuw gestart en in verschillende volgorde de packages gestart. Niks heeft echter geholpen, op geen enkele manier ziet tvheadend de DVB-C adapters.

Ik heb heb meerdere posts gezien van mensen die tegen hetzelfde probleem aan lopen, maar geen concrete oplossing. Er word gesproken over native drives binnen tvheadend, maar ik heb geen idee hoe ik deze drivers installeer. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

ps. Dezelfde setup heeft altijd wel goed gewerkt met DSM 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:09
De HdHomerun drivers/package werkt niet met DSM 5.1. op dit moment alleen op te lossen door DSM te downgraden naar 5.0.

Op de github van Dierkse staat meer info:
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/pull/931

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:05

ThaHandy

Discovery Channel

Is het mogelijk met DVBviewer (recording service) meerdere streams te decoderen op dezelfde transponder?

Wat wel lukt is een gecodeerde kanaal en een FTA kanaal. op dezelfde transponder.

En ik krijg EMM updates niet werkende naar de smartcard. werkt dat uberhaupt wel? (acamd en newcs)

acamd

newcamd:192.168.1.105:15050:1/0604/ffff:Gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E
code:
1
2
3
07:08:42.557: Newcamd 0: EMM [041C][0604/00000000] Pro, [02] (0.000)
07:08:44.627: Newcamd 0: ECM [138B][0604/00000000] Pro, CHID=000B (0.230)
07:08:44.627: [00] SendDCW Odd:                  :4AF346831134B5FA

newcs
code:
1
07:05:41 ] [ Newcamd ] ECM -> Gebruiker1 (OK) 0604 000 00F0

:? :?

[ Voor 58% gewijzigd door ThaHandy op 03-12-2014 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:13
ThaHandy schreef op woensdag 03 december 2014 @ 06:58:
Is het mogelijk met DVBviewer (recording service) meerdere streams te decoderen op dezelfde transponder? Wat wel lukt is een gecodeerde kanaal en een FTA kanaal. op dezelfde transponder.
Dat zou moeten kunnen, maak daarvoor meerdere Acamd plugin directories aan:

\Plugins\Plugins1
\Plugins\Plugins2
\Plugins\Plugins3
etc.

Elke acamd map config moet een unieke gebruiker/password hebben in newcs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mdapiplus maakt voor zover ik weet geen unieke mappen aan, althans in mijn laatste install is dat niet gebeurd, ook niet toen ik groepen definieerde in mdapiplus.

Emm zou wel moeten werken, maar kan natuurlijk een foutje in je config zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Nielson schreef op woensdag 03 december 2014 @ 07:38:
[...]
Dat zou moeten kunnen, maak daarvoor meerdere Acamd plugin directories aan:

\Plugins\Plugins1
\Plugins\Plugins2
\Plugins\Plugins3
etc.

Elke acamd map config moet een unieke gebruiker/password hebben in newcs.
na wat googelen schijnt et niet te kunnen :/

Hoezit het met die EMM updates?

[ Voor 68% gewijzigd door ThaHandy op 03-12-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo schijnt het niet te kunnen en volgens welke site is dat?

EMM kan wel, draait hier immers ook al jaren. Check de config files van "The Zepman" is die gebruikt daar ook newcs en die heb ik ook als basis genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:30:
Hoezo schijnt het niet te kunnen en volgens welke site is dat?
een post uit 2009, geen idee of dat nog steeds is.
http://www.dvbviewer.tv/f...tiple-tuners-at-one-time/
"One card, one CAM, one encrypted channel. That's the way it is. "

en een nog oudere post uit 2007
http://www.dvbviewer.tv/f...dvbviewer-pro-363xx-beta/
[code]
Changes:
--------

Version BETA 3.6.3.0
[..]
• Big Change: CI support
Added support for MultiChannel decryption.

*** This is still a early stage, so handle with care! ***

It works for Twinhan, FireDTV, Technostrend tested with a alphacrypt classic. KNC may work too, untested.
To activate it, select MultiPID for the device in the Hardware options. Read the
displayed message carefully!

Al met al, ik nergens vinden waar ik kan aangeven dat de tuner(Cinergy PCI HD) multiple streams kan/moet gaan decoderen.
EMM kan wel, draait hier immers ook al jaren. Check de config files van "The Zepman" is die gebruikt daar ook newcs en die heb ik ook als basis genomen.
Die instellingen zijn gebaseerd op zijn huidige setup, maar gebruik MDAPI Plus niet(wat is het, wat kan het?) aangezien zonder MDAPI Plus ook werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
ThaHandy schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:10:
een post uit 2009, geen idee of dat nog steeds is.
http://www.dvbviewer.tv/f...tiple-tuners-at-one-time/
"One card, one CAM, one encrypted channel. That's the way it is. "
Dat gaat ws over hardware CAM's.
Al met al, ik nergens vinden waar ik kan aangeven dat de tuner(Cinergy PCI HD) multiple streams kan/moet gaan decoderen.
De gebruikte kaart staat helemaal los van het encryptie verhaal als je een softcam (acamd) gebruikt. Heb zelf ook enige tijd met dvbviewer recording service gedraait met twee kaarten (TT C-1501) en meerdere acamd clients per kaart. Zal straks even kijken of ik de gebruikte config nog ergens kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Matched: opnemen, dvb, c
Ik was dus aan het scannen gisteravond en viel mij op dat alle transponders niet gecodeerd waren voor een paar uur :9 naja iig niet veel soeps te zien om 00:00 :+

Ook bij alle kanalen FTA kon ik maar 1 tegelijk opnemen :/ met DVBviewer Secording serivce. To be continued...

[ Voor 44% gewijzigd door ThaHandy op 07-12-2014 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Misschien een Bug?

Een HDHomeRun 4DC rijker :9 en vele uren later....

setup:
PC met dvbviewer recording service
PC met dvbviewer (deze pc)

Zodra de 2e handmatige/geplande opname wordt gemaakt via de timer planner gaat het fout.
1e opname werkt gewoon, maar de 2e gebeurd niets mee :?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/dvbviewer_via_timer.jpg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
RTL 4 HD 5-12-2014

D:\recordings\NPO 3 HD_12-05_03.ts

Device: Silicondust HDHomeRun Tuner 14103C38-1 (3)

9:01:20 / 0:00:00 (~ 0,00 MB) Start
9:01:21 / 0:00:01 (~ 0,02 MB) Errors: 1
9:01:22 / 0:00:02 (~ 0,05 MB) Errors: 2
9:01:24 / 0:00:04 (~ 0,12 MB) Errors: 1
9:01:25 / 0:00:05 (~ 0,15 MB) Errors: 3
[...]

Creëer ik één opname via de timer en de rest via de DVBviewer client dan gaat alles goed. 8)7
(de onderste, Cinergy C PCI Digital Tuner, is in gebruikt door DVBviewer)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/dvbviewer_via_client.jpg

Die Storingen van <20 komen door kleine onderbrekingen omdat verbinding via TCP loopt?!?. Dit gebeurd elke keer als er een opname start of stopt

/Edit
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:07:
Heb je alles op gigabit draaien of op lagere snelheid?
Had een hdhomerun die niet meer als 100mbit aankon op de nic, dat ging gruwelijk bij twee mux'es tegelijk
1Gbit ofc. :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/netwerk.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door ThaHandy op 06-12-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je alles op gigabit draaien of op lagere snelheid?
Had een hdhomerun die niet meer als 100mbit aankon op de nic, dat ging gruwelijk bij twee mux'es tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Voor de mensen met HDHomeRun devices i.c.m. een Synology NAS: de meest recente builds van JDierkse worden nu met statisch gecompilede libhdhomerun meegeleverd en de geïntegreerde aansturing van de HDHomeRun gemaakt door @CIStem is geactiveerd! Beste cadeau dat ik me kon wensen voor Sinterklaas!

Eerder zat ik met het laden van de cardreader tijdens boot in mijn maag (dit gebeurde niet). Dit heb ik (eigenlijk vrij logisch) opgelost door insmod/rmmod acties toe te voegen aan het start/stop script van Oscam (enige applicatie die de cardreader nodig heeft).

Kortom: ik kan nu tv van mijn Ziggo abonnement kijken op al mijn devices in het netwerk, erg fijn. Ik hoop dat er nog wat te tweaken overblijft.

Heel veel dank aan @CIStem en JDierkse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thomas_24_7 schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:02:
Voor de mensen met HDHomeRun devices i.c.m. een Synology NAS: de meest recente builds van JDierkse worden nu met statisch gecompilede libhdhomerun meegeleverd en de geïntegreerde aansturing van de HDHomeRun gemaakt door @CIStem is geactiveerd! Beste cadeau dat ik me kon wensen voor Sinterklaas!

Eerder zat ik met het laden van de cardreader tijdens boot in mijn maag (dit gebeurde niet). Dit heb ik (eigenlijk vrij logisch) opgelost door insmod/rmmod acties toe te voegen aan het start/stop script van Oscam (enige applicatie die de cardreader nodig heeft).

Kortom: ik kan nu tv van mijn Ziggo abonnement kijken op al mijn devices in het netwerk, erg fijn. Ik hoop dat er nog wat te tweaken overblijft.

Heel veel dank aan @CIStem en JDierkse!
Zou jij die start/stop scripts kunnen delen, dat klinkt inderdaad als een vrij logische keuze. Ik heb een S10modules.sh bestandje aangemaakt, maar vind jouw oplossing eigenlijk veel mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Niet online
Sa1 schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:06:
[...]
Zou jij die start/stop scripts kunnen delen, dat klinkt inderdaad als een vrij logische keuze. Ik heb een S10modules.sh bestandje aangemaakt, maar vind jouw oplossing eigenlijk veel mooier!
Geen probleem, is eigenlijk niet veel speciaals geloof ik. Download het zipje van mijn Google Drive. Het bevat het start-stop-status script wat bij mijn Synology Oscam package zat (verkregen van deze, nu dode, link), mijn aangepaste versie en een diff-je.

Als je zeker weet dat je hetzelfde start-stop-status script hebt kan je hem vervangen door mijn aangepaste versie. Anders zul je het script even handmatig aan moeten passen.

Dit was bij mij het pad naar het bestand: /var/packages/oscam/scripts/start-stop-status

Let op: mijn script is specifiek gericht op de phoenix cardreader (ftdi gebaseerde chip)

[ Voor 4% gewijzigd door thomas_24_7 op 17-12-2014 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno1969
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-01 19:44
Ik heb een HDHomeRun HDHR3-4DC aangeschaft, maar krijg hem niet (goed) aan de praat...
De laatste Tvheadend (3.9.228) onder ubuntu 14.04 geinstalleerd. Daar zie ik de 4 tuners van de HDHomerun. Bij het scannen worden echter alleen een aantal niet al te interessante kanalen gevonden: cisco..., samsung..., humax..., omroep brabant. Dus geen NPO of commerciele zenders. Ik heb eerst de voorgedefinieerde muxen onder Ziggo geprobeerd. Toen dat niet werkte nog zelf een mux toegevoegd met delivery system DVBC_ANNEX_AC, frequentie 474000000, symbol rate 6875000, constellation QAM/64, FEC AUTO, en character set leeg. Daarop worden er nog 30 andere muxen gevonden. Alle muxen op twee na krijgen scan status FAIL. Ik heb een verbinding voor een softcam opgegeven onder CAs.

Heef iemand een suggestie hoe ik ook de andere zenders kan ontvangen?

• thomas_24_7
  • Niet online
arno1969 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:15:Heef iemand een suggestie hoe ik ook de andere zenders kan ontvangen?
Heb je eerst de HDHomeRun config tools geïnstalleerd en de setup doorlopen? Zorg dat je daar in ieder geval QAM64 en QAM256 opgeeft (voor Ziggo in ieder geval). Dan kan je ook zien of die rauwe channel scan wel alle kanalen vindt. Volgens mij is dit momenteel nog handmatig nodig ipv via TVHeadend.

[ Voor 12% gewijzigd door thomas_24_7 op 11-12-2014 00:45 ]

• gibraltar
arno1969 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:15:
Ik heb een HDHomeRun HDHR3-4DC aangeschaft, maar krijg hem niet (goed) aan de praat...
De laatste Tvheadend (3.9.228) onder ubuntu 14.04 geinstalleerd. Daar zie ik de 4 tuners van de HDHomerun. Bij het scannen worden echter alleen een aantal niet al te interessante kanalen gevonden: cisco..., samsung..., humax..., omroep brabant. Dus geen NPO of commerciele zenders. Ik heb eerst de voorgedefinieerde muxen onder Ziggo geprobeerd. Toen dat niet werkte nog zelf een mux toegevoegd met delivery system DVBC_ANNEX_AC, frequentie 474000000, symbol rate 6875000, constellation QAM/64, FEC AUTO, en character set leeg. Daarop worden er nog 30 andere muxen gevonden. Alle muxen op twee na krijgen scan status FAIL. Ik heb een verbinding voor een softcam opgegeven onder CAs.

Heef iemand een suggestie hoe ik ook de andere zenders kan ontvangen?
De laatste TVHeadend is iets van 3.9.2200, dat is dus bijna 2000 commits verder. In de tussentijd is er heel wat vooruitgang geweest, en een update kan geen kwaad denk ik. Je kan dat natuurlijk zelf ook compileren vanuit de github repository, of je volgt de instructies van TVHeadend voor de APT repo.

Dan volg je deze instructies. Ziggo heeft een symbolrate van 6875, en je moet in ieder geval QAM64 en QAM256 hebben. Dit komt dus neer op
hdhomerun_config FFFFFFFF set /sys/dvbc_modulation "a8qam64-6875 a8qam256-6875"

Daarna kun je de libhdhomerun package verwijderen (ik zou in ieder geval de kernel modules niet meer laden).

Als je TVHeadend start dan kun je twee dingen doen voor de configuratie:
  1. Gebruik maken van de pre-defined muxes. Hierdoor voeg je alle bekende primaire muxen van Ziggo toe.
  2. Je kunt de betreffende mux voor jouw regio ook hier opzoeken
Bij DVB-C wordt namelijk informatie over alle andere frequenties (muxen) meegezonden op die frequentie. In theorie hoef je dus alleen die ene frequentie toe te voegen. Als je alle frequenties voor alle regio's dus toevoegd dan komt hij vanzelf de juiste informatie tegen. Beide methode's werken, aan jou de keuze.

Wat betreft het falen van de muxen kan het van belang zijn om te kijken naar de signaalkwaliteit in het status tabblad. Het is al vaker gezegd, maar hier dan nog een keer: bij DVB-C (en met name de QAM256 modulatie) is het heel erg belangrijk om goed met je coax bekabeling om te gaan. Ik zou niet meteen roepen dat je alles met een "Kabelkeur" moet kopen, maar de achterliggende gedachte is zeker wel goed. Als je dan toch een network attached tuner koopt als de HDHomerun, plaats deze dan ook zo dicht mogelijk bij je overnamepunt. Bij veel mensen is dit in de meterkast, en daar heb je meestal ook je router hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door gibraltar op 11-12-2014 10:45 ]

• arno1969
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-01 19:44
Matched: xbmc, c
CIStem en Thomas, hartelijk dank voor jullie input. Het hdhomerun_config commando heeft geholpen, alle zenders zijn nu gevonden, en ik kan ze in XBMC bekijken. Geweldig..

Ik had een nummer van de tvheadend build gewist, dat moet inderdaad zijn 3.9.2218. De hdhomerun zit in de meterkast, signaal sterkte 100-99%.

Hoe hebben jullie de EPG ingericht? In mijn vorige installatie (3.4.27 met interne anysee kaart) heb ik vrij ingewikkelde (voor mij) xmltv handleidingen gevolgd, maar nu lijkt het out of the box al redelijk te werken. Ben wel benieuwd of de programma informatie van de EPG een beetje blijkt te kloppen..

[ Voor 82% gewijzigd door arno1969 op 11-12-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
arno1969 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:16:
Hoe hebben jullie de EPG ingericht? In mijn vorige installatie (3.4.27 met interne anysee kaart) heb ik vrij ingewikkelde (voor mij) xmltv handleidingen gevolgd, maar nu lijkt het out of the box al redelijk te werken. Ben wel benieuwd of de programma informatie van de EPG een beetje blijkt te kloppen..
Ik gebruik gewoon de OTA EPG (dus via het DVB-C netwerk). Mijn enige bezwaar daarvan is dat soms geen beschrijving wordt toegevoegd aan een uitzending (met name bij een DVR autorecordings). Maar ik heb daarvoor ook niet actief naar een oplossing gezocht moet ik eerlijk zeggen. De informatie die er in staat is bij mij wel altijd correct overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Met ArgusTV krijg ik het niet voor elkaar om automatisch EPG binnen te halen. In de instellingen rechtsboven in deze image heb start guide grabbin op 18:00 gezet voor 3 uur en elk kanaal 15 minuten. De pc start op dat tijdstip niet automatisch op. Hebben jullie nog tips om dit werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Dark0z schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:43:
Met ArgusTV krijg ik het niet voor elkaar om automatisch EPG binnen te halen. In de instellingen rechtsboven in deze image heb start guide grabbin op 18:00 gezet voor 3 uur en elk kanaal 15 minuten. De pc start op dat tijdstip niet automatisch op. Hebben jullie nog tips om dit werkend te krijgen?
Zend jouw provider dan Engelse EPG mee? Zet het eens op NL (of als tweede op NL)

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Dark0z schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:43:
De pc start op dat tijdstip niet automatisch op. Hebben jullie nog tips om dit werkend te krijgen?
Dat hoort ook zo. Je zou in taakplanner een wake-up actie kunnen aanmaken:

http://www.howtogeek.com/...from-sleep-automatically/

Moet je misschien wel de tijd waarna je computer automatisch in standby gaat wat ruimer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Iemand weet hoe je bij DVBViewer recording service de auto timer gebaseerd op een "search" uit kan schakelen? Wat ik ook probeer, dezelfde opname komt telkens terug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dark0z, heb je grab epg during livetv aan staan? Verder zou dit gewoon moeten werken, wat zeggen je logfiles? Staat daarin dat resumé faalt? Werkt het wel als je handmatig je pc aanzet om 18 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 07:52:
@dark0z, heb je grab epg during livetv aan staan? Verder zou dit gewoon moeten werken, wat zeggen je logfiles? Staat daarin dat resumé faalt? Werkt het wel als je handmatig je pc aanzet om 18 uur?
Grab epg during livetv staat aan. Tijdens geplande opnamens op dinsdag/donderdag start de pc automatisch op en wordt programma i.c.m. epg netjes binnengehaald. Maar maandag is de database alweer leeg omdat je maar max x aantal dagen binnen kan halen.

Welke logfiles dien ik te bekijken? Als ik mijn pc handmatig aanzet dan wordt EPG direct opgehaald met keep grabbing op 24h en start grabbing at 0 als test. Zal binnenkort een specifiek tijdstip opgeven en dan kijken of het ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn beleving was dat de PC op het opgegeven tijdstip opstartte en dan de EPG binnnen haalt.
Als ie idd op 24 uur lang staat dan kan ik me voorstellen dat het misgaat. (vreemde default instelling)
Een uurtje of twee staat de mijne op en dan 's nachts ergens zodat ik de volgende dag een up to date EPG heb. Gecombineerd met EPG during liveTV levert mij voor alle zenders minimaal 3 dagen aan EGP op en voor sommige meer maar dat komt meer door de provider dan door Argus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Beste mensen,

Nadat Sa1 en cistem mij pas geleden super geholpen heeft met de installatie op de synology van de tvheadend icm hdhomerun. Mijn oscam wilt niet mee opstarten heb al insmod /lib/modules/usbserial.ko
insmod /lib/modules/ftdi_sio.ko geprobeerd maar de package start niet op.
Heb er helaas te weinig verstand van om het zelf te doen. Kan nu geen tv meer kijken whaaa.
Alle hulp is welkom misschien even op remote inloggen is ook geen bezwaar.
tvheadend ook gestopt nas opnieuw opgestart blijft op buffer staan oscam als package wilt niet uitvoeren.
Met putty ingelogd op de nas met root en password en insmod /lib/modules/usbserial.ko
insmod /lib/modules/ftdi_sio.ko proberen in te voeren leid tot can't insert melding.

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Niet online
jingaling schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:13:
Mijn oscam wilt niet mee opstarten heb al insmod /lib/modules/usbserial.ko
insmod /lib/modules/ftdi_sio.ko geprobeerd maar de package start niet op.
Heel vreemd, ik had hetzelfde probleem. Maar het bleek niet aan de usb drivers te liggen, maar aan het pidof commando dat ineens geen -s optie toestaat (geeft 1 proces id terug ipv alle pid's die voldoen).

Ik heb zojuist even het start-stop-script aangepast en waar het starten/stoppen eerst nog wel eens haperde werkt het nu probleemloos. Zie mijn vorige post voor de downloadlink en meer info: thomas_24_7 in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
thnx voor je reactie ik weet niet hoe ik dat moet doen mijn kennis is niet zo groot. Via teamviewer werd ik destijds geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

ThaHandy schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:55:
Iemand weet hoe je bij DVBViewer recording service de auto timer gebaseerd op een "search" uit kan schakelen? Wat ik ook probeer, dezelfde opname komt telkens terug :?
karige vertaling van de web gui naar nederlands. Ik gebruik wel Engels. Dat slaat tenminste ergens op :)

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:12

HugoBoss1985

Xenotech

Hallo Medetweakers,

Wat is nou de meest goedkope en simpele manier om Ziggo digitale tv te kijken op de pc?

Sinds gisteren ben ik ook aan het experimenteren met tv kijken op de pc.
Dat kwam doordat ik nog een oude tv-tuner kaart had, uit een medion pc.
Tot zo ver is het gelukt om m.b.v. Windows Media Center, ongecodeerde -niet digitale- zenders (23 stuks) te bekijken.
Ik kwam er achter dat het kaartje geen DVB-C ondersteuning voor Ziggo heeft.
Ik wil graag digitale tv (Full HD kwaliteit) van Ziggo (wij hebben tv, internet en bellen van Ziggo) op mijn pc kunnen kijken.
Is dat nou echt een duur en ingewikkeld gebeuren om voor elkaar te krijgen?

Via google kwam ik bij Ziggo streamen uit, maar dit is schijnbaar offline gehaald/onbruikbaar gemaakt.

Ook las ik iets over een App emulator voor de pc (Bluestacks App Player), maar als ik hier de "Ziggo tv" app wil downloaden krijg ik "Fout bij het ophalen van de informatie van de server RPC:S-7:AEC-0".

Is een DVB-C tv-tuner kaart met decoder, waar de smartcard in gaat, de beste en goedkoopste oplossing?
In dat geval is het misschien beter om naar een goedkope TV te kijken? (Het nadeel is dan weer dat goedkope tv's geen record/timeshift externe hdd functie hebben.)
Is het iemand hier wel gelukt om Ziggo tv te kijken via internet, op de pc, met zo'n App?

Over de digitale decoders van Humax kwam ik nog tegen dat veel daarvan nog hdmi 1.3 zijn.
Full HD (1080i in Nederland) @ 120 hz (120/144hz computerscherm) tv kijken zit er dan niet in...

[ Voor 13% gewijzigd door HugoBoss1985 op 18-12-2014 12:31 ]

• gibraltar
HugoBoss1985 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:21:
Hallo Medetweakers,

Wat is nou de meest goedkope en simpele manier om Ziggo digitale tv te kijken op de pc?
[...]
  1. De meest goedkope en simpele manier is om een gecertificeerde TV te kopen en een CAM aan te schaffen via Ziggo. Of via Ziggo een recorder te kopen. Ja, flauw antwoord. Deze optie is soms helemaal niet verkeerd, met name als je geen zin hebt om alles uit te moeten zoeken.
  2. Iets ingewikkelder, maar niet goedkoper, is DVB-C tuner hardware met een CI slot. Dit werkt alleen onder Windows, en daar heb ik voor de rest geen ervaring mee. Daarvoor kun je beter dit topic eens goed doorlezen.
  3. Een stap ingewikkelder is TVHeadend. Dat werkt alleen onder Linux. Je moet dan een zogenaamde softcam hebben (dat is software variant wat je normaal als een hardware CAM aanschaft). Daarnaast moet je een ondersteunde DVB-C tuner hebben (er zijn er een aantal, maar niet veel). De configuratie is niet eenvoudig, en als je geen ervaring hebt met Linux is het zeker niet de weg van de minste weerstand. Het resultaat ervan is echter dat je op alles TV kan kijken, zelfs op je telefoon en onderweg.
De keuze is persoonlijk, en moet je zelf maken. Besef je wel dat een niet-officiele oplossing gewoon veel werk en geld kost.

Verwijderd

Matched: opnemen, dvb, c
Er is nog een stap 4 toch?

Feitelijk nr 3 maar dan onder Windows met bijv mediaportal of argus TV (maar er zijn er nog meer)
Softcam oplossing zoals beschreven in "The Zepman guide"

Koop wel deze reader, die is 1000 maal beter dan de smargo:

http://www.buydvb.net/tbs...ouse-card-reader-p-6.html

Voordeel van de softbal oplossing is dat je middels meerdere tuners en 1 ziggo smartcard diverse kanalen tegelijk kunt opnemen / bekijken.
1 tuner haalt een zogenaamde mux binnen die uit meerdere kanalen bestaat, je kunt dus soms als je wat geluk hebt met 1 kaart 2 kanalen tegelijk binnen halen.
RTL 4 en 5 zitten in dezelfde mux bijv. Gevolg is dus dat je beide tegelijk kunt opnemen met 1 tuner.

Zelf heb ik drie tuners, maar neem af en toe 5 dingen tegelijk op. Ideaal

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 16:57 ]

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Hey jongens,

Bedankt voor de reacties.
Hoe zit het dan precies met dat Ziggo digitale tv kijken via internet, als je ook internet van Ziggo hebt?

• Nielson
HugoBoss1985 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:54:
Hoe zit het dan precies met dat Ziggo digitale tv kijken via internet, als je ook internet van Ziggo hebt?
Bedoel je de Ziggo TV App? Die werkt vziw alleen op smartphones en tablets.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Nielson schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:30:
[...]
Bedoel je de Ziggo TV App? Die werkt vziw alleen op smartphones en tablets.
Hoi, gisteren had ik ergens gelezen dat iemand het gelukt was met een soort App emulator.
Hij had "Bluestacks App Player" gebruikt en hij gaf aan dat je dan wél internet van Ziggo moet hebben.

• Nielson
HugoBoss1985 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:39:
Hij had "Bluestacks App Player" gebruikt en hij gaf aan dat je dan wél internet van Ziggo moet hebben.
Ja, dat sowieso, je moet verbonden zijn via een Ziggo internetverbinding. Via bv 3G werkt het ook niet.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Nielson schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:24:
[...]
Ja, dat sowieso, je moet verbonden zijn via een Ziggo internetverbinding. Via bv 3G werkt het ook niet.
Jep, maar... het kan dus schijnbaar wel op een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Tot voor kort werkte mijn systeem foutloos. Maar nu ineens heb ik toch problemen met Oscam. Als ik meerdere kanalen wil streamen dan wordt aan gebruiker 1 een CAID:SRVID toegekend. Maar zodra ik een tweede stream start dan wordt er geen CAID:SRVID toegekend en zie je 0000:0000 staan i.p.v. 0604:0100. Argustv geeft ook Failed to tune channel aan.

Verder heb ik niks verandert aan oscam of argustv. Het geheel werkte ineens niet meer. Na een restart van oscam kreeg ik het streamen van 1 zender weer aan de gang.

Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen? Of hoe ik een log kan uitdraaien zodat ik het probleem kan achterhalen?

[ Voor 3% gewijzigd door AOC op 20-12-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Welke versie van argus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Dark0z schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:09:
Tot voor kort werkte mijn systeem foutloos. Maar nu ineens heb ik toch problemen met Oscam. Als ik meerdere kanalen wil streamen dan wordt aan gebruiker 1 een CAID:SRVID toegekend. Maar zodra ik een tweede stream start dan wordt er geen CAID:SRVID toegekend en zie je 0000:0000 staan i.p.v. 0604:0100. Argustv geeft ook Failed to tune channel aan.

Verder heb ik niks verandert aan oscam of argustv. Het geheel werkte ineens niet meer. Na een restart van oscam kreeg ik het streamen van 1 zender weer aan de gang.

Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen? Of hoe ik een log kan uitdraaien zodat ik het probleem kan achterhalen?
Als je de webinterface aan hebt staan van Oscam, kun je bij Live log debug op hoog zetten en die log eens posten?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Gaat om argustv 2.2.2. Morgen zal ik even achter de debug aangaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig niet rc2.3 want die is niet echt mega stabiel.

Sowieso logfiles van argus bekijken, in de config programma's kun je die vinden maar ook in de data directory van argus.
Maar lijkt idd op een oscam issue. Systeem word wel veel gebruikt en staat regelmatig aan? Dat je niet een issue hebt met updates van je smartcard bijv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:46:
Gelukkig niet rc2.3 want die is niet echt mega stabiel.

Sowieso logfiles van argus bekijken, in de config programma's kun je die vinden maar ook in de data directory van argus.
Maar lijkt idd op een oscam issue. Systeem word wel veel gebruikt en staat regelmatig aan? Dat je niet een issue hebt met updates van je smartcard bijv
Ik gebruik al heel lang 2.3 RC (ben een maand na introductie prive beta's al overgestapt naar 2.3), maar geen problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb diverse problemen die ik alleen kan herleiden naar of mijn kaart of argus. Op argus forum geen reactie op vragen.
Dus beetje lastig. Verder zie je op het forum meer mensen met 2.3 problemen. Voor nu accepteer ik ze maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16
Ik ben sinds 2008 een zeer tevreden gebruiker van 5 FloppyDTV's. Nu heb ik onlangs mijn woonkamer htpc een upgrade moeten geven, en deze draait nu Win 8.1, en vervelender, heeft geen firewire meer. Nu kan ik wel een pci-e kaartje kopen (heb ik al gedaan uit voorzorg) maar ik wilde toch eerst eens een Digital Devices tuner gaan proberen.

Inbouwen ging vlekkeloos, drivers geen probleem, tuners werden gevonden, moest even de CAM koppelen aan de tuners maar toen kon ik gaan afstemmen en kijken (in Mediaportal).

Maar wat viel mij meteen op....het zappen gaat in sommige gevallen trager. Ik dacht toch op enkele plekken gelezen te hebben dat deze tuners zo snel zapten, maar dat valt toch een beetje tegen. Ik heb nu diverse metingen gedaan:
pc1 (core i3-2100) met Duoflex - zap binnen transponder 2,5 - 3,0 sec - zap buiten transponder 3,0 sec
pc2 (core i5-2500k) met FloppyDTV - zap binnen transponder 1,5 - 2,0 sec - zap buiten transponder 3,0 sec
pc3 (core2duo 7400) met FloppyDTV - zap binnen transponder 1,5 - 2,0 sec - zap buiten transponder 3,0 sec
Ik heb onderling telkens dezelfde Alphacrypt gebruikt om het vergelijk eerlijker te maken.

Eén ding valt heel goed op. De FloppyDTV's zijn duidelijk sneller bij wisselen zenders binnen één transponder. Meestal heb ik al na dik 1,5s beeld. Dit lukt de Duoflex dus echt niet. Het is eigenlijk altijd hetzelfde, zo'n 2,5 tot 3,0 sec, of dit nu binnen of buiten de transponder is.

Had eigenlijk verwacht dat bij deze veel nieuwere tuners het zappen ook sneller zou gaan, maar ze zijn zelfs langzamer 8)7
Nu kan je natuurlijk zeggen, wat maakt dat nou uit, maar het valt me gewoon tegen. Waar is nou de vooruitgang? Want het beeld is natuurlijk 100% hetzelfde. Alleen kan ik nu uitbreiden naar 4 tuners, daar had ik eerst geen plaats voor.

Andere ervaringen of tips zijn welkom...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

inVision schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 19:20:
[...]

Als je de webinterface aan hebt staan van Oscam, kun je bij Live log debug op hoog zetten en die log eens posten?
Bij deze een log gemaakt tijdens het streamen van twee kanelen. Nu wordt aan elke gebruiker wel een CAID toegekend. Zelf heb ik niks speciaals gedaan behalve het herstarten van Oscam. Wel gaat het streamen van twee kanelen niet van harte. Eentje lukt wel soepel, maar een tweede hapert en vertoond artifects

Zelf gebruik ik deze oscam versie oscam-cygwin-svn-9665. Geen idee of dat nog uit kan maken?

De kaart die ik gebruik is up-to-date. Tweewekelijks worden er opnamens gemaakt en epg binnengehaald

Edit: bij het ophalen van de epg wordt ongeveer 20% van mijn processor gebruikt. Is dat normaal? Is wel oud systeem overigens

[ Voor 14% gewijzigd door AOC op 24-12-2014 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 09:46

RgR

Volgens dit artikel wordt er na de overname van Ziggo uiteindelijk overgeschakeld op het televisienetwerk van UPC. Hoewel alles bij mij nu wel goed werkt met een softcam, hoop ik dat dit ook betekent dat de codering voor het basispakket er af gaat. Scheelt toch weer een hoop gedoe en er kan veel minder misgaan.

nieuws: Ziggo en UPC beginnen voorzichtig met fuseren diensten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou dat juist jammer vinden wanneer de codering eraf gaat.
Toegegeven het is fijn, maar dat betekent dat we ook rotte codering gaan krijgen voor de "extra" zenders waar ik niet op zit te wachten.
Of ik begrijp het verkeerd maar het komt op mij over alsof mijn alphacrypt oplossing gepasseerd wordt.
Totaal niet happy met het nieuws, helemaal niet.
Wel bereid een werkende cam module te kopen maarja dat zal dan wel niet.

Het zou ook betekenen dat veel decoders een firmware update nodig hebben, zijn ze echt bereid dit te doen? het bevalt mij iig geenszins allemaal wat er te lezen valt.
psy schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:38:

Eén ding valt heel goed op. De FloppyDTV's zijn duidelijk sneller bij wisselen zenders binnen één transponder. Meestal heb ik al na dik 1,5s beeld. Dit lukt de Duoflex dus echt niet. Het is eigenlijk altijd hetzelfde, zo'n 2,5 tot 3,0 sec, of dit nu binnen of buiten de transponder is.

Had eigenlijk verwacht dat bij deze veel nieuwere tuners het zappen ook sneller zou gaan, maar ze zijn zelfs langzamer 8)7

Andere ervaringen of tips zijn welkom...
Deze kaart heb ik al 2,5 jaar in mijn i3 3225 htpc en ik kan je zeggen bij mij zapt het in 1 seconde of sneller, gelijk met de floppydtv's (die had ik hiervoor en om zelfde reden dus geen firewire deze gekocht).
Het ligt vaak aan de software en aan de filters. Zelf gebruik ik laatste tijd mediaportal tv server + xbmc, maar ook gewoon mediaportal geeft geen enkele problemen met langer zappen. Kortom het kan dus wel...

[ Voor 45% gewijzigd door Donderstraaltje op 24-12-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Wat gebruikt UPC voor codering op dit moment dan?
- en is met oscam te decoderen? (mits je de juiste chipkaart hebt)

[ Voor 40% gewijzigd door ScuL op 24-12-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 09:46

RgR

Ik had begrepen dat UPC voor het standaardpakket momenteel geen codering meer heeft. Zelf heb ik ook alleen behoefte aan het standaardpakket dus voor mij zou het wel een voordeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:38
RgR schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:08:
Volgens dit artikel wordt er na de overname van Ziggo uiteindelijk overgeschakeld op het televisienetwerk van UPC. Hoewel alles bij mij nu wel goed werkt met een softcam, hoop ik dat dit ook betekent dat de codering voor het basispakket er af gaat. Scheelt toch weer een hoop gedoe en er kan veel minder misgaan.

nieuws: Ziggo en UPC beginnen voorzichtig met fuseren diensten
Serieus???? Dat klinkt als behoorlijk slecht nieuws voor mensen die nu onder Ziggo TV kijken op de pc! Ik had begrepen dat beide systemen los naast elkaar zouden blijven draaien, maar niet dus..

Hier kun je lezen dat UPC idd alle basispakket zenders FTA heeft:

http://nl.hardware.info/r...aarom-tv-kijken-via-je-pc

Heb je echter een extra zenderpakket dan heb je dus pech, omdat deze voor pc niet te kraken is.

Heeft iemand anders nog wat nuttigs te melden mbt dit onderwerp?

EDIT: Hier nog een interessant stukje tekst: http://www.totaaltv.nl/ni...-op-iedere-televisie.html

[ Voor 5% gewijzigd door powermarcel10 op 24-12-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
RgR schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:35:
Ik had begrepen dat UPC voor het standaardpakket momenteel geen codering meer heeft. Zelf heb ik ook alleen behoefte aan het standaardpakket dus voor mij zou het wel een voordeel zijn.
Dat ligt er maar net aan welke zenders wel en niet versleuteld zijn.

Kijk hier maar eens: (even naar beneden scrollen)

Je hebt bij UPC schijnbaar 3 opties:

1. Digitale Kabel TV
2. Starter
3. Royaal HD

Als je alleen de zenders onder Digitale Kabel TV kunt ontvangen heb je maar iets van 30 zenders, en behalve NPO 1, 2, 3 alles SD. Geen RTL4 HD meer dus bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
powermarcel10 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:51:
[...]
Heeft iemand anders nog wat nuttigs te melden mbt dit onderwerp?
Er gaat in ieder geval op het Ziggo netwerk wat veranderen.

De grootste verandering komt er binnenkort aan, en dat is als je deze lijst moet geloven dat de meeste kanalen naar Free To Air gaan! En dan hebben we het over een heel ruim aantal. Ziggo gaat dus op veel kanalen de Irdeto encryptie afhalen. Dit is bijzonder omdat Ziggo altijd claimde dit niet te kunnen door de contentproviders. Nu lijkt het er dus toch op dat ze het gaan doorvoeren.

Daarnaast gaan er een aantal SD zenders verdwijnen. Iedereen hier voelt al wel aan dat Ziggo ook gaat proberen de analoge kabel te beperken ten gunste van bandbreedte. Daarnaast vermoed ik dat deze Free To Air switch natuurlijk een extra boost voor de digitale diensten gaat geven. Ik ken in ieder geval nog mensen die analoog kijken op een moderne TV (ja, echt :o).

Ik heb er een hard hoofd in dat ze van Irdeto naar Nagra zullen gaan. De kosten hiervoor gaan ze zelf niet dragen, en doorberekenen aan de klant gaat een enorm drama opleveren. Ik hoor nu al mensen aankomen die gaan zeggen dat ze een CAM + Smartcard voor nop hebben aangeschaft, laat staan dat mensen gaan slikken dat ze een nieuwe CAM moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
gibraltar schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:59:
[...]

Er gaat in ieder geval op het Ziggo netwerk wat veranderen.

De grootste verandering komt er binnenkort aan, en dat is als je deze lijst moet geloven dat de meeste kanalen naar Free To Air gaan! En dan hebben we het over een heel ruim aantal. Ziggo gaat dus op veel kanalen de Irdeto encryptie afhalen. Dit is bijzonder omdat Ziggo altijd claimde dit niet te kunnen door de contentproviders. Nu lijkt het er dus toch op dat ze het gaan doorvoeren.

Daarnaast gaan er een aantal SD zenders verdwijnen. Iedereen hier voelt al wel aan dat Ziggo ook gaat proberen de analoge kabel te beperken ten gunste van bandbreedte. Daarnaast vermoed ik dat deze Free To Air switch natuurlijk een extra boost voor de digitale diensten gaat geven. Ik ken in ieder geval nog mensen die analoog kijken op een moderne TV (ja, echt :o).

Ik heb er een hard hoofd in dat ze van Irdeto naar Nagra zullen gaan. De kosten hiervoor gaan ze zelf niet dragen, en doorberekenen aan de klant gaat een enorm drama opleveren. Ik hoor nu al mensen aankomen die gaan zeggen dat ze een CAM + Smartcard voor nop hebben aangeschaft, laat staan dat mensen gaan slikken dat ze een nieuwe CAM moeten aanschaffen.
Thanks! Dat stelt me enigsins gerust.. ;)

Als dit zo is, dan zou dit juist een voordeel bieden t.o.v. de huidige situatie..

Voor een deel gaat irdeto er dus af in het gebied dat al Ziggo was.. Maar de zenders in het extra tv pakket blijven versleuteld met Irdeto? Nog steeds geen probleem dus, zolang je daarvoor een werkende oplossing hebt in de vorm van een softcam of een alphacrypt module..

Ik vraag me dan wel af wat ze überhaupt bedoelen met het samenvoegen van diensten zoals ze beschrijven in het artikel.

Dat Ziggo een hoop aan het rommelen is achter de schermen dat klopt wel ja.. Ik gebruik MediaPortal en moet mijn transponderlijst regelmatig aanpassen omdat de frequenties nogal eens wijzigen. Gelukkig kan ik deze hier volgen voor o.a. mijn postcode gebied: http://www.dtvmonitor.com/nl/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:10:
[...]

Gelukkig kan ik deze hier volgen voor o.a. mijn postcode gebied: http://www.dtvmonitor.com/nl/index.php
Dat hoeft niet =)
Je kan ook "search for transponders list" doen doen uit de advanced tuning options :)
Doe ik al jaren hier sinds zo'n beetje het begin van MediaPortal... houd niks in de gaten en hij update bestaande kanalen ook eventueel naar nieuwe frequenties =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Donderstraaltje schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:24:
[...]

Dat hoeft niet =)
Je kan ook "search for transponders list" doen doen uit de advanced tuning options :)
Doe ik al jaren hier sinds zo'n beetje het begin van MediaPortal... houd niks in de gaten en hij update bestaande kanalen ook eventueel naar nieuwe frequenties =)
Die optie kende ik helemaal niet! Maar wat doet hij dan? Hij zoek naar nieuwe transponderlijsten die MediaPortal zelf op de server heeft staan? In dat geval gaat het voor mij niet werken, omdat ik de gene ben die de transponderlijsten maakt voor mijn regio. Deze zijn altijd inbegrepen in de laatste versie van het programma..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:38:
[...]

Die optie kende ik helemaal niet! Maar wat doet hij dan? Hij zoek naar nieuwe transponderlijsten die MediaPortal zelf op de server heeft staan? In dat geval gaat het voor mij niet werken, omdat ik de gene ben die de transponderlijsten maakt voor mijn regio. Deze zijn altijd inbegrepen in de laatste versie van het programma..
Nee, hij scanned via je tv kaart de frequenties af :)
Een van die frequenties heeft ook een list die normaal tuners gebruiken om hun overzicht binnen te hengelen.
Die overzichten van verschillende websites gebruik ik al niet meer sinds ik afgestapt ben van windows MCE (en dat was vrij vlot :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Donderstraaltje schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:42:
[...]

Nee, hij scanned via je tv kaart de frequenties af :)
Een van die frequenties heeft ook een list die normaal tuners gebruiken om hun overzicht binnen te hengelen.
Die overzichten van verschillende websites gebruik ik al niet meer sinds ik afgestapt ben van windows MCE (en dat was vrij vlot :P).
Ow zo! Nice! Daar ga ik zeker even mee aan het stoeien.. Maar welke frequency etc moet ik invullen? Hij zegt de hele tijd Scan done, found 0 transponders...

Ik heb gewoon mijn Ziggo gegevens gebruikt: Frequency: 369.000, Symbol rate is 6875 en Mudulation is 256 QAM volgens mij..

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik pak regio 5555 en laat hem dan automatisch scannen en gaat het goed.
Mocht het hier niet mee lukken kijk ik morgen nog wel eens ernaar waarom en op welke frequentie hij hem bij mij pakt.
Werkt iig in de regio Utrecht, Uden en Haaglanden want daar heb ik het allemaal getest =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:51:
Ik pak regio 5555 en laat hem dan automatisch scannen en gaat het goed.
Mocht het hier niet mee lukken kijk ik morgen nog wel eens ernaar waarom en op welke frequentie hij hem bij mij pakt.
Werkt iig in de regio Utrecht, Uden en Haaglanden want daar heb ik het allemaal getest =)
Regio utrecht is 372mhz 6875 en QAM64 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Sa1 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 22:00:
[...]

Regio utrecht is 372mhz 6875 en QAM64 :)
Voor de zekerheid zou ik gebruik maken van 474 MHz, 6875, 64-QAM en 5555.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Iemand ervaring met OSCam (op Windows) vanaf deze locatie? https://oscam.novell.chel.ru/oscam/index-en.php

Ik gebruik nu al jaren de builds van http://tekreaders.com/blog/oscam/oscam-windows/ maar die worden nu al 8 maanden niet meer gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
inVision schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:07:
Iemand ervaring met OSCam (op Windows) vanaf deze locatie? https://oscam.novell.chel.ru/oscam/index-en.php

Ik gebruik nu al jaren de builds van http://tekreaders.com/blog/oscam/oscam-windows/ maar die worden nu al 8 maanden niet meer gemaakt...
Oscam zou ik lekker zelf compileren..
Even doorscrollen naar Building OSCAM on Windows with cygwin/Eclipse

[ Voor 7% gewijzigd door layzzzz op 28-12-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feit dat alle ziggo klanten overgezet worden naar UPC betekent dit dat alle ziggo encryptie de prullenbak ingaat en het basis pakket van UPC vrij van encryptie is? Heeft iemand daar meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@donderstraaltje: geen idee waar je nu precies naar verwijst.

Maar gevonden, na migratie van ziggo naar UPC netwerk zou het volgende overzicht correct moeten aangeven wat je dan zonder smartcard kunt kijken

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is toch vrij duidelijk waar ik/het naar verwijs?

Voorlopig blijft de ziggo encryptie, met ter tjd is he teer wel mogelijk dat die komt te vervallen voor een andere!
In dat geval kun je alleen nog maar NL 1-3 in HD + wat SD kanalen bekijken.
Wees hier dus op bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je mijn link van de ziggo site bekeken? Wat je verteld is gewoon onzin namelijk.

Encryptie vervalt voor het basis pakket straks als ziggo je migreert naar het UPC netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geloof wat je zelf wilt, het is niet anders te lezen.
Van het basis pakket vervalt de encryptie, maar dat geldt alleen voor de SD zenders.
Zolang jij daar genoegen mee neemt prima, anders is je aanname veel te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh er staat toch echt HD bij meer zenders dan alleen npo 123, never mind. Ik hoop dat anderen het wel,goed lezen. Een goed 2015 gewenst met veel HD kanalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:52:
Eh er staat toch echt HD bij meer zenders dan alleen npo 123, never mind. Ik hoop dat anderen het wel,goed lezen. Een goed 2015 gewenst met veel HD kanalen
http://www.totaaltv.nl/ni...ngecodeerd-bij-ziggo.html

Begrijpelijkere taal voor je, het is helaas echt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Vreemd dat de ziggo website iets anders verteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 20:20

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Als Ziggo klant maak ik me best een beetje zorgen over de UPC overname. Ik heb nu feiloos alle kanalen zowel SD als HD via me HDHomerun (4 tuners) draaien + smargo en geintegreerd met XBMC/Kodi en Plex op HTPC, Ipad, etc. In het geval dat Ziggo naar het UPC TV platform verhuist werken volgens mij de UPC encrypted kanalen niet meer en MOET ik dus een UPC/Ziggo STB kastje voor de "extra" kanalen.

Is dit inderdaad het geval ? Wellicht weet een bestaande UPC klant dit. Mooie donkere toekomst in dat geval ..

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is zo... maar voorlopig nog niet. Voorlopig worden we overgezet met behoud van encryptie.
Maar we hebben pas zekerheid als we bericht krijgen van mensen die in gebieden wonen die al overgezet zijn. De beschikbare informatie is heel moeilijk te interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dan moet Ziggo ook heel wat smartcards vervangen als ze irdeto schrappen? gok dat ze straks gewoon geen irdeto kaarten meer uitgeven, en over een aantal jaren heel irdeto pas aan de kant zetten..... en tegen die tijd zien we het wel weer :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoop stiekem eerder dat het UPC netwerk vrij hardwarekeuze krijgt want dat willen zij voornamelijk heel graag... en wij hebben dat. Daar wringt ook behoorlijk wat als je het mandie kant bekijkt nietwaar? :P
Om over het huren van cam modules maar niet te spreken.

Mijn beste gok: we gaan in een keer allemaal over op iets nieuws over 2 jaar ofzo als dat stomme contract voor die horizonbox over is. Tot die tijd zal het wel los lopen. Wie dan leeft wie dan zorgt en tegen die tijd is er kans dat ik eventueel op satelliet over kan (mijn appartement staat op de verkeerde windrichting). Maak me zelf geen zorgen maar houd het nauw in de gaten, want huren never nooit en mijn htpc inruilen voor een settopbox no way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ik ben ook hééééél benieuwd wat de overname van Ziggo door UPC teweeg gaat brengen voor dvb-c op de pc. Volgens mij is er op dit moment niemand die met 100% zekerheid kan vertellen hoe de nieuwe situatie gaat worden qua zenderaanbod, encryptie, en FTA kanalen. Misschien weten ze het zelfs bij UPC/Ziggo niet eens, en zijn ze maar wat aan het experimenteren..

Zolang Ziggo geen nieuwe smartcards gaat versturen, en/of zijn decoders gaat vervangen maar ik me nog niet druk. Alles moet tot die tijd namelijk gewoon blijven werken lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom, ik zie dat niet vlug gebeuren, sterker nog: onlangs hebben ze weer aanbiedingen voor settop boxen gedaan van ziggo. Mijn ouders hebben nu een leuke Humax DVR met 1TB opslag, aardige dingetjes als je het mij vraagt. Aangezien ze volgens mij een minimale garantieperiode mee moeten geven kunnen ze ook niet op korte termijn over. Laat staan welke ellende je krijgt als iedereen over moet op nieuw spul. Nee op korte termijn zie ik het never nooit gebeuren, dat kan haast gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 20:20

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De kans bestaat natuurlijk ook gewoon dat men WEL voor een horizonachtige constructie gaat om content aanbieders blij te houden. De kosten van x miljoen ziggo boxjes vervangen kan misschien wel goedkoper zijn voor Liberty Global dan 2 verschillende netwerken onderhouden...

(Ja..dit is worst case scenario :))
En tja..over 10 jaar is alles internet. ..dan moet ik toch me spullen vervangen :P

[ Voor 28% gewijzigd door Max|Burn op 05-01-2015 23:13 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Het is technisch gezien mogelijk om twee verschillende Common Access (CA) methodes naast elkaar te draaien. Op dit moment gebruikt Ziggo een CA van Irdeto en UPC gebruikt die van Nagravision.

Een zender op een DVB netwerk is een service. Een service bestaat uit een aantal Packetized Elementary Streams (PES) met een eigen PID. Audio, teletekst, ondertitels en video hebben bijvoorbeeld allemaal in een eigen PID.

De versleuteling van een stream is altijd exact hetzelfde ongeacht je provider: namelijk DVB CSA (Common Scrambling Algorithm). Het enige verschil is hoe je aan de key voor de CSA komt. Die key komt uit het CA gedeelte. Of je een key ontvangt wordt dus besloten door je CA.

De data op basis waarvan je CA besluit je een key te geven zit in een eigen PID. Zo heb je bij Ziggo dus altijd een PID waarop data wordt 'uitgezonden' voor Irdeto CA. Je kan aan de buitenkant van zo'n PID prima zien voor welk type CA hij bedoeld is.

U voelt hem al aankomen: het is prima mogelijk om bij een service TWEE CA streams aan te leveren. De ene is dan voor Irdeto mensen, de ander voor Nagravision. De CAM (dus waar je je smartcard indoet) weet welke PID hij moet hebben. De overhead voor zo'n extra PID is nauwelijks merkbaar, dat gaat om een paar luttele bytes per zender.

Lang verhaal kort: het is prima mogelijk om zonder enige problemen zowel Irdeto als Nagravision te gebruiken op hetzelfde DVB-C netwerk. UPC heeft dit al eens ergens gedaan, Er is een bekende andere provider die datzelfde op DVB-S heeft gedaan.

Al je apparaten blijven gewoon werken, geen omruilacties, je gaat er zelfs niets van merken.

[ Voor 3% gewijzigd door gibraltar op 06-01-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Soms helpt een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m4VcTkb.png

Afbeelding is gemaakt van de TransEdit TS Analyzer module met het signaal van Ziggo/West waarbij de boel gesorteerd is op Service naam en voor het gemak alleen de BBC 1 HD wordt getoond.

Ziggo/West heeft twee Irdeto Conditional Access Systems (CAS), één voor de voormalig Casema smartcards en één voor de voormalig Multikabel smartcards. De Conditional Access Table (CAT) sommeert deze twee systemen. Er zijn dus twee Irdeto Entitlement Management Message (EMM) streams die voor ieder Irdeto CAS de abonnement gegevens bevatten voor de Irdeto smartcards en twee Entitlement Control Message (ECM) streams die voor iedere Irdeto CAS de decryptie sleutels voor BBC 1 HD bevatten voor de encrypted Elementary Streams (ES) van dit kanaal. Bij Ziggo/West worden alleen de video ES en audio ES van het kanaal met encryptie beveiligd (door TransEdit als rode tekst weergegeven). De teletext ES en DVB Subtitles ES hoeven dus niet eerst door de (soft) CAM gedecrypt te worden.

UPC heeft ook twee Nagravision Conditional Access Systems (CAS). De tweede is als ik het me goed herinner destijds geïntroduceerd voor de Nagravision CI+ CAM.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/15ABGmt.png

Zoals te zien voorziet UPC alle Elementary Streams van een kanaal van encryptie.

[ Voor 5% gewijzigd door ArChie op 06-01-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Kom even binnen vallen maar hoe kan ik zap tijden verkorten in oscam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Supreme_One schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:56:
Serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Blijkbaar...
Supreme_One schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:56:
De vraag is natuurlijk wat de zwakste schakel is in de hele rij van software. Ik zal alvast verklappen dat het in ieder geval niet OSCam is :+. Bij mij is het namelijk XBMC/Kodi, maar als je de allernieuwste versie daarvan gebruikt dan is dat al een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Heren,

Iemand hier met een Synology icm. HDHomerun en Oscam (vast wel :P) ik heb namelijk al 3 maanden een HDHomerun liggen maar nog niet aangesloten omdat ik geen centrale server heb die dit beheerd. Ik zit er aan te denken om een Synology DiskStation DS215j te kopen die TVHeadend en Oscam moet draaien, weet iemand of de DS215J snel genoeg is? De Raspberry PI is dat namelijk niet. Ik hoef niet te transcoderen of iets anders puur als opslag en tv-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Laatst online: 08-09 11:22
layzzzz schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:34:
Heren,

Iemand hier met een Synology icm. HDHomerun en Oscam (vast wel :P) ik heb namelijk al 3 maanden een HDHomerun liggen maar nog niet aangesloten omdat ik geen centrale server heb die dit beheerd. Ik zit er aan te denken om een Synology DiskStation DS215j te kopen die TVHeadend en Oscam moet draaien, weet iemand of de DS215J snel genoeg is? De Raspberry PI is dat namelijk niet. Ik hoef niet te transcoderen of iets anders puur als opslag en tv-server.
Check. Ds213 icm hdhomerun. Een j kan ook, maar zou eigenlijk een + aanbevelen. Eenmaal een synology en er gaat een wereld voor je open.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
YMGV4LIFE schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:30:
[...]

Check. Ds213 icm hdhomerun. Een j kan ook, maar zou eigenlijk een + aanbevelen. Eenmaal een synology en er gaat een wereld voor je open.
Ik ging er al een beetje van uit dat het gewoon werkt, de 215+ is mij te duur voor 300 euro stel ik liever zelf een dual-bay-nas samen. Ga denk ik toch een 215J bestellen, vind het zonde als ik de HDHomerun niet ga gebruiken.
Pagina: 1 ... 40 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.