De boostrap is puur voor IPKG packages, niet voor SPK packages. Die bootstrap zorgt voor "optware", die in /opt komt te staan. Hierdoor wordt tijdens het startup proces van de kernel de scripts in /opt/ect/init.d aangeroepen (naast de scripts in /etc/rc en /usr/syno/etc/rc.d).thomas_24_7 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 01:02:
[...]
Ik heb geen opt folder. Dit lijkt bij bootstrap te horen? Dit heb ik niet op mijn NAS gezet. Is dit enkel voor het installeren van packages via ipkg? Wat is precies het nut hiervan als er uit spksrc installeerbare Synology packages komen?
Voor de cardreader moet je kernel modules compileren (usbserial en ftdi_sio) en laden bij het starten van je systeem. In welk script je die laad maakt niet heel erg veel uit (als je dat maar doet voordat je OSCam start). Je zou hiervoor scripts in /etc/rc of in /usr/syno/etc/rc.d kunnen aanpassen. De tip is alleen om dit in /opt te doen omdat de rest met een update van je systeem overschreven zou worden. Je kan dan zelf de hele optware opzet doen, of gewoon de bootstrap installeren. Ik denk dat die bootstrap de makkelijkste en veiligste route is.