Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even separaat een post maar;

Sinds de versie van mei 2024 en ook met bovenstaande beta van afgelopen maand heb ik regelmatig dat een programma 2x wordt opgenomen/in de opnamelijst verschijnt. 1x Volledig en 1x als een paar kb en dus niet speelbaar. Lichtelijk irritant. Iemand ook toevallig last van en toevallig een fix gevonden? Zo'n gevalletje van zal ik het wel/niet rapporteren op het DVBviewer forum...

[ Voor 3% gewijzigd door Donderstraaltje op 15-09-2025 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien lichtelijk offtopic, maar weet iemand wat je in TVheadend dient te doen voor een DVB-C stream door een Chromecast gebruikt kan worden?

Volgens VLC zijn de streams, met DVB-C van Ziggo als bron, nu "H264 - MPeG-4 AVC (part 10) (h264)",. de Chromecast Ultra die hier ligt ondersteund H264 maar wel "High Profile up to level 4.2 ".

Wanneer ik nu m.b.v. https://play.google.com/s...amepg.tvh.tv.player&hl=en probeer te casten, verscheen er eenmaal een popup met een melding over transcoding (die ik niet volledig heb gelezen maar ook niet terug kan krijgen) em de streams laden niet.

Na enig Googlen las ik dat het mogelijk een codec issue zou kunnen zijn, maar ook dat Chromecasts niet overweg kunnen met .ts containers. Als transcoden nodig is, gaat een RPi 3B dat wel kunnen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
@Raven, gezien je .ts meld, is het niet puur een container issue? En diezelfde H.264 in een mp4 of mkv container wel prima werkt. En puur een stream in een andere container zetten zal een RPi gok ik ook wel kunnen. Daarvoor hoeft die AFAIK helemaal niet te transcoden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@RobertMe Hmm zou het zo simpel zijn? Even zoeken waar dat aan te passen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 62 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.