Even separaat een post maar;

Sinds de versie van mei 2024 en ook met bovenstaande beta van afgelopen maand heb ik regelmatig dat een programma 2x wordt opgenomen/in de opnamelijst verschijnt. 1x Volledig en 1x als een paar kb en dus niet speelbaar. Lichtelijk irritant. Iemand ook toevallig last van en toevallig een fix gevonden? Zo'n gevalletje van zal ik het wel/niet rapporteren op het DVBviewer forum...

[ Voor 3% gewijzigd door Donderstraaltje op 15-09-2025 14:42 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien lichtelijk offtopic, maar weet iemand wat je in TVheadend dient te doen voor een DVB-C stream door een Chromecast gebruikt kan worden?

Volgens VLC zijn de streams, met DVB-C van Ziggo als bron, nu "H264 - MPeG-4 AVC (part 10) (h264)",. de Chromecast Ultra die hier ligt ondersteund H264 maar wel "High Profile up to level 4.2 ".

Wanneer ik nu m.b.v. https://play.google.com/s...amepg.tvh.tv.player&hl=en probeer te casten, verscheen er eenmaal een popup met een melding over transcoding (die ik niet volledig heb gelezen maar ook niet terug kan krijgen) em de streams laden niet.

Na enig Googlen las ik dat het mogelijk een codec issue zou kunnen zijn, maar ook dat Chromecasts niet overweg kunnen met .ts containers. Als transcoden nodig is, gaat een RPi 3B dat wel kunnen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:51
@Raven, gezien je .ts meld, is het niet puur een container issue? En diezelfde H.264 in een mp4 of mkv container wel prima werkt. En puur een stream in een andere container zetten zal een RPi gok ik ook wel kunnen. Daarvoor hoeft die AFAIK helemaal niet te transcoden namelijk.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@RobertMe Hmm zou het zo simpel zijn? Even zoeken waar dat aan te passen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RobertMe schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:39:
@Raven, gezien je .ts meld, is het niet puur een container issue? En diezelfde H.264 in een mp4 of mkv container wel prima werkt. En puur een stream in een andere container zetten zal een RPi gok ik ook wel kunnen. Daarvoor hoeft die AFAIK helemaal niet te transcoden namelijk.
Helemaal vergeten een update te plaatsen :$ , verschillende instellingen geprobeerd (waaronder andere container), geen succes. Uiteindelijk Kodi op de downloadbak gezet, TVHeadend addon erbij, 2s na starten stream (op de host, nog niet eens met casten) crashed Kodi reproduceerbaar en 1 keer GPU driver crash gehad door Kodi. Iemand anders melde dit issue al https://github.com/xbmc/xbmc/issues/26856
Dat wordt 'm dus ook niet :/

Oscar Wilde

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Voor diegenen die meerdere Ziggo smartcards hebben, waarvan er misschien eentje niet actief gebruikt wordt:

Check even in MijnZiggo of alle smartcards nog te zien zijn in je TV producten...

Afgelopen december is er blijkbaar een automatische actie van Ziggo zelf geweest, die bij mij 1 smartcard verwijdert heeft... |:(

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:35
@Montoya200x Er worden nog steeds smartcards onterecht verwijdert, wekelijks reacties daarover op het forum van Ziggo, je kan je daar melden met het verzoek om de verwijderde smartcard weer actief te laten zetten.
Bellen met CS heeft meestal niet het gewenste effect, die blijven volhouden dat een eenmaal verwijderde kaart niet meer toegevoegd kan worden, dit is dus niet waar.

Collectie

• Montoya200x
  • Niet online
No worries @Servpage , vanmiddag gebeld en 3,5 uur later, is gelukkig de verwijderde smartcard weer terug in MijnZiggo, dus kudos voor de helpdesk van Ziggo :)

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:35
Goed om te horen @Montoya200x , heb je de juiste medewerker aan de lijn gehad.
Loop nog wel een draadje op het Ziggo forum waarom dit zonder aankondiging gedaan word, is niet zo netjes naar je kanten toe, de vraag is doorgezet maar antwoord laat nog even op zich wachten.

Collectie

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:32
Montoya200x schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 15:37:
Voor diegenen die meerdere Ziggo smartcards hebben, waarvan er misschien eentje niet actief gebruikt wordt:

Check even in MijnZiggo of alle smartcards nog te zien zijn in je TV producten...

Afgelopen december is er blijkbaar een automatische actie van Ziggo zelf geweest, die bij mij 1 smartcard verwijdert heeft... |:(
Dat is nog steeds aan de gang dus, ondanks toezeggingen dat het een "foutje" was. :|
Ze willen gewoon zo heel graag van die smartcards af.
Zie wat recente topics:
Vodafone & Ziggo Community: Smartcard uit account.
Vodafone & Ziggo Community: Smartcard ineens verwijderd uit account.
Smartcard uit account (locked/gearchiveerd)

En dat is natuurlijk ook maar een fractie van de gebruikers die zich melden op het forum over deze kwestie.
Velen zijn hierdoor dan mogelijk hun smartcards kwijt en zo in het Next platform geplaatst.
Doman schreef:
Dit is toch een prima "verzameltopic" van "smartcard slachtoffers" dacht ik zo?

We wachten ook nog steeds op een duidelijke verklaring van Ziggo wat betreft het ongemerkt/ongewild deactiveren van de eigen Smartcards.

Het contact met de betreffende afdeling is ook al weer een erg moeizame kwestie blijkbaar.
Jesse schreef:
@Doman, excuus dat onze reactie hierover uitbleef. Ik had dit intern kenbaar gemaakt bij de verantwoordelijke collega's voor dit proces, en zij hebben niet stilgezeten. Mijn collega's gaven aan dat er inderdaad een fout is gemaakt en dat het om een relatief kleine groep klanten gaat. Alle geraakte klanten waarvan de smartcard onterecht is verwijderd zijn bekend en er is een oplossing voor.

Daar wordt nu aan gewerkt en ze zorgen ervoor dat dit ook kenbaar is bij de klantenservice. In de tussentijd kunnen klanten zich gerust hier melden in dit topic, dan checken en herstellen we het graag.

• Montoya200x
  • Niet online
Many thanks @The_Doman , dat je dit ook al aangekaart heb op het Ziggo Community forum *O*

Reden dat ik het hier ook gepost heb, is omdat in dit topic, de "hardcore" gebruikers zitten, die nog steeds gebruik maken van de Ziggo smartcards, op wat voor manier ook :P

• Montoya200x
  • Niet online
Ter info, die ene smartcard van mijn meerdere smartcards, die is verwijdert door Ziggo op 26/12/25....

Voor diegenen die een smartcard missen, check de sectie in MijnZiggo, omtrent je bestellingen !!!

In deze sectie zie je wanneer je smartcard onrechtmatig automatisch is verwijdert van je Ziggo account.

Zodra je belt met de helpdesk, met de mededeling dat omtrent je Ziggo abbo niks is gewijzigd in je Ziggo abbo in de periode van de verwijdering van je smartcard, de helpdesk je smartcard weer terugzet in je abbo :)

• Montoya200x
  • Niet online
Zal ook op andere fora die gebruik maken van alternatieve software voor het lezen van de Ziggo smartcards, de melding plaatsen van het onrechtmatig verwijderen van de Ziggo smartcards op MijnZiggo, door ZIggo :D
Pagina: 1 ... 62 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.