Dat doet de 3450 wel en de onboard ook. Maar gebruik jij een anysee E30C plus i.c.m. windows 7 MCE op 1080i? Ik wil graag weten of met de 4550 de interface niet meer schokt tijdens afspelen van tv materiaal (live tv)..Johnny schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:08:
[...]
check even of je kaart hardware HD MPEG4 decoding ondersteunt. Mijn 4550 heeft daar geen problemen mee iig.
Want hij schokt niet bij gedownload 1080 HD materiaal? Ik heb geen Anysee maar een FloppyDTV maar zie niet in waarom dat het verschil zou moeten maken. Zou kunnen (USB vs FireWire) maar lijkt me sterk.Nollekeuh schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:03:
[...]
Dat doet de 3450 wel en de onboard ook. Maar gebruik jij een anysee E30C plus i.c.m. windows 7 MCE op 1080i? Ik wil graag weten of met de 4550 de interface niet meer schokt tijdens afspelen van tv materiaal (live tv).
Zou toch codec verschil kunnen zijn.
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Mijn terratec pci dvb-c kaart net getest in een windows 7 systeem en nogsteeds 10 zenders kunnen ontvangen... Ga hem denk ik terugsturen en vragen om een nieuwe (garantie). Nu merkte ik alleen 2 pinnetjes op. Op de foto zijn ze te zien (let op huge foto.)
http://ftp.terratec.de/Re...es/Cinergy_C_PCI_HD_L.jpg
weet iemand wat er gebeurt als je die 2 verbind? Kan zelf niks vinden daarover op internet.
http://ftp.terratec.de/Re...es/Cinergy_C_PCI_HD_L.jpg
weet iemand wat er gebeurt als je die 2 verbind? Kan zelf niks vinden daarover op internet.
Wat voor een software gebruik je, en heb je de juiste transponder instellingen voor je provider?
Ik heb mediaportal en dvblink gebruikt. In combinatie met alle driver versiesNielson schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:57:
Wat voor een software gebruik je, en heb je de juiste transponder instellingen voor je provider?
Heb ziggo gebied 5555 en de frequenties gecontroleerd met arcie zijn topic. Alles kwam overeen. Krijg alleen beeld op 162 en 170 mhz...
Anoniem: 187577
Wat dan als je in linux scant? Download eens een ubuntu live cd en voer het volgende uit: (kijk of de drivers zijn geladen!)DoeEensGek schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:29:
[...]
Ik heb mediaportal en dvblink gebruikt. In combinatie met alle driver versies
Heb ziggo gebied 5555 en de frequenties gecontroleerd met arcie zijn topic. Alles kwam overeen. Krijg alleen beeld op 162 en 170 mhz...
code:
1
2
3
| sudo apt-get install w-scan cd ~ w_scan -f c -c NL -X > channels-`date +%Y%m%d`.conf |
Ik heb onder linux ook al getest, oa met xubuntu en yavdr... En in beide gevallen vond w_scan niks. Kaart werd geladen scan werd uitgevoerd resultaat 0,0... Met yavdr ook met hun eigen programma gescant en ook dan was er geen resultaat.Anoniem: 187577 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:48:
[...]
Wat dan als je in linux scant? Download eens een ubuntu live cd en voer het volgende uit: (kijk of de drivers zijn geladen!)
code:
1 2 3 sudo apt-get install w-scan cd ~ w_scan -f c -c NL -X > channels-`date +%Y%m%d`.conf
Ik denk persoonlijk dat er in de kaart zelf een probleem zit waardoor de hogere frequenties overspringen... Had Als ik andere apparatuur aansluit op de kaart (loop) dan kan ik daarmee wel alle zenders zien, mits pc aanstaat.
Zojuist deze router besteld pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Het schijnt mogelijk te zien hier Oscam op te draaien als je er OpenWrt firmware op installeert. Dit omdat de cygwin versie van Oscam soms toch problemen geeft met het uit standby komen en het ook bijna 1.5 minuut duurt voordat de TV bruikbaar is (WAF
).
Voor nog geen 50 euro zou het een mooie oplossing zijn, mocht het allemaal werken en er is interesse dan kan ik een guide hiervoor online gooien!
Het schijnt mogelijk te zien hier Oscam op te draaien als je er OpenWrt firmware op installeert. Dit omdat de cygwin versie van Oscam soms toch problemen geeft met het uit standby komen en het ook bijna 1.5 minuut duurt voordat de TV bruikbaar is (WAF
Voor nog geen 50 euro zou het een mooie oplossing zijn, mocht het allemaal werken en er is interesse dan kan ik een guide hiervoor online gooien!
Mooie router!
Check het uit en knal maar een mooie guide online, ik heb wel interesse!
Jammer dat mijn TV Kaart er in in past
Jammer dat mijn TV Kaart er in in past
[ Voor 26% gewijzigd door Cybergamer op 14-09-2010 21:57 ]
Ik ben aan het stoeien met oscam, alleen ik krijg het probleem dat de acam niet kan inloggen op oscam.
in cardclient.conf heb ik nu een cccamn regel gebruikt, ipv een newcamd.
Hij probeert in te loggen op oscam, alleen dat lijkt niet te lukken, acamd monitor zegt: "get no welcome request" en bij oscam (logging heb ik gewoon naar de dosbox gegooid) zegt "connection closed to client"
Iemand een idee waar ik fout ga? Ik heb al de username/password gecheckt en de key overgenomen.
edit: inmiddels werkt dat wel, heb alles opnieuw geinstalled. "Manual Control" gaat goed, alleen ik krijg nou gezeik dat de verbinding met de server zomaar (zit op de zelfde bak) uitvalt, dus weer ff verder zoeken.
in cardclient.conf heb ik nu een cccamn regel gebruikt, ipv een newcamd.
Hij probeert in te loggen op oscam, alleen dat lijkt niet te lukken, acamd monitor zegt: "get no welcome request" en bij oscam (logging heb ik gewoon naar de dosbox gegooid) zegt "connection closed to client"
Iemand een idee waar ik fout ga? Ik heb al de username/password gecheckt en de key overgenomen.
edit: inmiddels werkt dat wel, heb alles opnieuw geinstalled. "Manual Control" gaat goed, alleen ik krijg nou gezeik dat de verbinding met de server zomaar (zit op de zelfde bak) uitvalt, dus weer ff verder zoeken.
[ Voor 18% gewijzigd door Tha_Butcha op 15-09-2010 02:29 ]
Compromises are for the weak
Anoniem: 374261
Goede avond,
ik had al een keer gevraagd wat het zou kunnen zijn, dat ik niet over stap drie van de handleiding heen kom. Tot daarheen is alles prima gelopen. De TV-card (TechniSat HD2) word herkent, de zenders zijn gevonden, Ned1 kan ik kijken, de MDAPI filter is blijkbaar via de regsvr32.exe geïnstalleerd, maar nieuwe mappen worden er niet aangemaakt.
Er staat:
Download MDAPI filter en pak het uit in C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server.
Heb ik gedaan
Start het script "MDAPIfilter-Register.cmd".
Heb ik ook gedaan - krijg ik de melding dat regsvr32 gebruikt is om te installeren
...
Je ziet dat er in de Media Portal TV Server-folder een nieuwe folder is aangemaakt: MDPlugins.
Dat gebeurt gewoon niet, ook heb ik al meerdere keren op nieuw geïnstalleerd, het programma gestart, de computer opnieuw opgestart, timeshift gestart, geheel gestopt en weer gestart...
MediaPortal heeft van begin af aan een map 'plugins' aangemaakt, dus heb ik stap 4 (..card sharing client ACamd. ...cardclient.conf en plaats het in dezelfde folder ....) daar uitgevoerd.
Dus dit
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins genaamd "MDAPICards.xml" en een nieuwe folder welke vernoemd is naar de tuner op je DVB-C kaart.
gebeurt ook niet.
Inmiddels weet ik echt niet meer wat ik zou kunnen doen. Ik had de TV-kaart zelfs al een keer weer uitgebouwd en ben helemaal opnieuw begonnen en weer aan de zelfde punt blijven steken.
Ben om elke idee blij.
groeten. otherland
ik had al een keer gevraagd wat het zou kunnen zijn, dat ik niet over stap drie van de handleiding heen kom. Tot daarheen is alles prima gelopen. De TV-card (TechniSat HD2) word herkent, de zenders zijn gevonden, Ned1 kan ik kijken, de MDAPI filter is blijkbaar via de regsvr32.exe geïnstalleerd, maar nieuwe mappen worden er niet aangemaakt.
Er staat:
Download MDAPI filter en pak het uit in C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server.
Heb ik gedaan
Heb ik ook gedaan - krijg ik de melding dat regsvr32 gebruikt is om te installeren
...
Je ziet dat er in de Media Portal TV Server-folder een nieuwe folder is aangemaakt: MDPlugins.
Dat gebeurt gewoon niet, ook heb ik al meerdere keren op nieuw geïnstalleerd, het programma gestart, de computer opnieuw opgestart, timeshift gestart, geheel gestopt en weer gestart...
MediaPortal heeft van begin af aan een map 'plugins' aangemaakt, dus heb ik stap 4 (..card sharing client ACamd. ...cardclient.conf en plaats het in dezelfde folder ....) daar uitgevoerd.
Dus dit
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins genaamd "MDAPICards.xml" en een nieuwe folder welke vernoemd is naar de tuner op je DVB-C kaart.
gebeurt ook niet.
Inmiddels weet ik echt niet meer wat ik zou kunnen doen. Ik had de TV-kaart zelfs al een keer weer uitgebouwd en ben helemaal opnieuw begonnen en weer aan de zelfde punt blijven steken.
Ben om elke idee blij.

groeten. otherland
Ik heb dat nog niet uit kunnen proberen....Johnny schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:56:
[...]
Want hij schokt niet bij gedownload 1080 HD materiaal? Ik heb geen Anysee maar een FloppyDTV maar zie niet in waarom dat het verschil zou moeten maken. Zou kunnen (USB vs FireWire) maar lijkt me sterk.
Anoniem: 374261 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:27:
Goede avond,
Er staat:
Heb ik gedaan
****Je moet filterinstall nog uitvoeren terwijl je de TVservice hebt gestop! ****![]()
...
Dus dit
gebeurt ook niet.
Ben om elke idee blij.
groeten. otherland
Dat doet dat register script (als het goed is) ook.fmulders schreef op woensdag 15 september 2010 @ 07:01:
****Je moet filterinstall nog uitvoeren terwijl je de TVservice hebt gestop! ****
Geen idee of het nodig is, maar draai 'm iig ook met Adminstrator rechten.
Anoniem: 307302
In een ver verleden ben ik ook eens met mdapi en mediaportal bezig geweest en ik had hetzelfde probleem. Ik heb toen zelf de map MDPlugins gemaakt, en vervolgens het script opnieuw uitgevoerd. De bestanden stonden er daarna wel. Maar als je eenvoudig mdapi wil uitproberen zou je npvr (opvolger gbpvr: http://forums.gbpvr.com//...lable-%286th-September%29) eens moeten proberen. Het mdapifilter zit in het programma ingebakken en is dus niet meer nodig. Tevens kun je meerdere kanalen tegelijk decoderen, dus meer dan één zender tegelijk opnemen/kijken.Anoniem: 374261 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:27:
...
Een jaar geleden heb ik voor mij ouders een mediacenter gebouwd gebaseerd op Windows Vista mediacenter en een floppyDTV C/CI+Alphacrypt. Zij zitten in het Rekam/Caiway (midden holland) gebied waar tot nu toe analoog tv signaal + DVB-C signaal werd doorgegeven. In het geval van gelijktijdig kanaal A bekijken en kanaal B opnemen, namen zij met WMC kanaal B digitaal op en keken zij met de tv analoog naar kanaal A. Per 10/10/10 wordt de analoge doorgifte echter gestopt, terwijl zij wel graag deze mogelijkheid blijven behouden. Ik overweeg momenteel dan ook de aanpak van uitbreiding.
Allereerst wil ik de overstap maken van WMC Vista naar WMC 7. WMC 7 reageert sneller, heeft native TRIM ondersteuning voor een SSD en ik heb begrepen dat WMC 7 native ondersteuning voor de HD kanalen geeft.
Hardware mogelijkheid A:
1x FloppyDTV -> 2x FloppyDTV
Kosten: 1x FloppyDTV + Alphacrypt (zeg: tweedehands set €100), tweede smartcard (eenmalig €20, per maand €2), is na één jaar dus €144.
Hardware mogelijkheid B:
1x FloppyDTV -> 1x FloppyDTV + 1x Anysee E30TCPlus
Configuratie van één type tuner is al een ramp, ik ga niet mixen met twee types
Hardware mogelijkheid C:
1x FloppyDTV -> 2x Anysee E30TCPlus
Kosten: 2x E30TCPlus (totaal €300), tweede smartcard niet nodig (softcam), verkoop huidige FloppyDTV+Alphacrypt (zeg:€100): €200.
Over 3 jaar genomen is optie A en C dus net zo duur. De Anysee wordt echter beter ondersteund vanuit community en verder ontwikkeld door de fabrikant, dus lijkt mij optie C de beste. Zijn jullie het hiermee eens?
Voor hetzelfde geld kan je kiezen tussen de Anysee E30TC Plus (DVB-C + DVB-T) en E30C Plus (DVB-C): in principe zou ik dus de E30TC willen kopen (=meer flexibel), maar eerder (bij analoog+dvb-c) heb ik begrepen dat tuners met multiformat ondersteuning nog wel eens meer configuratieproblemen kunnen hebben?
//edit, in reactie op hieronder:
Allereerst wil ik de overstap maken van WMC Vista naar WMC 7. WMC 7 reageert sneller, heeft native TRIM ondersteuning voor een SSD en ik heb begrepen dat WMC 7 native ondersteuning voor de HD kanalen geeft.
Hardware mogelijkheid A:
1x FloppyDTV -> 2x FloppyDTV
Kosten: 1x FloppyDTV + Alphacrypt (zeg: tweedehands set €100), tweede smartcard (eenmalig €20, per maand €2), is na één jaar dus €144.
Hardware mogelijkheid B:
1x FloppyDTV -> 1x FloppyDTV + 1x Anysee E30TCPlus
Configuratie van één type tuner is al een ramp, ik ga niet mixen met twee types
Hardware mogelijkheid C:
1x FloppyDTV -> 2x Anysee E30TCPlus
Kosten: 2x E30TCPlus (totaal €300), tweede smartcard niet nodig (softcam), verkoop huidige FloppyDTV+Alphacrypt (zeg:€100): €200.
Over 3 jaar genomen is optie A en C dus net zo duur. De Anysee wordt echter beter ondersteund vanuit community en verder ontwikkeld door de fabrikant, dus lijkt mij optie C de beste. Zijn jullie het hiermee eens?
Voor hetzelfde geld kan je kiezen tussen de Anysee E30TC Plus (DVB-C + DVB-T) en E30C Plus (DVB-C): in principe zou ik dus de E30TC willen kopen (=meer flexibel), maar eerder (bij analoog+dvb-c) heb ik begrepen dat tuners met multiformat ondersteuning nog wel eens meer configuratieproblemen kunnen hebben?
//edit, in reactie op hieronder:
Dat is een misverstand dat vaker wordt gemaakt: in regio holland midden draait naast Caiway ook nog Rekam op de kabel. Dit is dan ook het enige gebied waar Caiway de boel (ook het basispakket) versleuteld.Nielson schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:21:
Hebben ze extra digitale paketten, anders heb je bij Caiway toch helemaal geen Alphacrypt+Smartcard nodig? En stel dat ze dat wel hebben, kun je in de FloppyTV drivers/software niet aangeven dat de ene kaart voor de gecodeerde kanalen wordt gebruikt en de andere alleen voor de vrij te ontvangen? Alleen als ze dan twee kanalen uit het extra pakket tegelijk willen kijken/opnemen gaat 't mis.
[ Voor 16% gewijzigd door Neok_ op 15-09-2010 16:26 ]
Hebben ze extra digitale paketten, anders heb je bij Caiway toch helemaal geen Alphacrypt+Smartcard nodig? En stel dat ze dat wel hebben, kun je in de FloppyTV drivers/software niet aangeven dat de ene kaart voor de gecodeerde kanalen wordt gebruikt en de andere alleen voor de vrij te ontvangen? Alleen als ze dan twee kanalen uit het extra pakket tegelijk willen kijken/opnemen gaat 't mis.
Kan je dat verder toelichten: heb je onder WMC 7 geen last van trage (wat is traag?) zapsnelheid indien je de ingebouwde CAM gebruikt van de Anysee E30T?Frank-NL schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:45:
Mensen met een Anysee kan ik wel aanraden gewoon een smartcardreader te kopen voor een paar euro en met de Oscam en Acamd oplossing te gaan werken, de zapsnelheid en beeldopbouw is toch sneller dan via splug.dll! Beetje zonde van het geld wellicht maar als je MediaPortal wil gebruiken toch wel stukken beter.
Ik ben al aardig op weg:babyxl schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:56:
Mooie router!
Jammer dat mijn TV Kaart er in in past![]()
root@OpenWrt:/opt/oscam/etc# /opt/oscam/oscam -c /opt/oscam/etc/& touch /opt/osc am/oscam.log ; tail -f /opt/oscam/oscam.log ; killall oscam ------------------------------------------------------------------------------- >> OSCam << cardserver started at Wed Sep 15 18:55:10 2010 ------------------------------------------------------------------------------- 2010/09/15 18:55:10 3674 s version=0.99.4svn, build #2978, system=mips-foner a2-linux, nice=-1
Morgen verder met de smargo reader en de config in orde maken!
Dat is niet helemaal waar. Je kan meerdere kanalen opnemen/bekijken die in dezelfde stream zitten. Maar dat kan For The Record ook prima, dan zet je er gewoon neer dat je 2 kaarten hebt ipv. 1. Wel even mdapi in de 2e card folder gooien met nieuwe gebruiker settings (gebruiker2/wachtwoord2 werkt prima, diezelfde gebruikers ook even toevoegen aan NewCS/OSCam).Anoniem: 307302 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:22:
[...]
In een ver verleden ben ik ook eens met mdapi en mediaportal bezig geweest en ik had hetzelfde probleem. Ik heb toen zelf de map MDPlugins gemaakt, en vervolgens het script opnieuw uitgevoerd. De bestanden stonden er daarna wel. Maar als je eenvoudig mdapi wil uitproberen zou je npvr (opvolger gbpvr: http://forums.gbpvr.com//...lable-%286th-September%29) eens moeten proberen. Het mdapifilter zit in het programma ingebakken en is dus niet meer nodig. Tevens kun je meerdere kanalen tegelijk decoderen, dus meer dan één zender tegelijk opnemen/kijken.
@ Frank-NL:
Cool! Hopelijk werkt het, dan werkt het ook zeker weten met mijn Phoenix Cardreader.. Maakt gebruik van dezelfde drivers
[ Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 15-09-2010 21:32 ]
Minder, de Anysee driver is geschreven voor 7MC en werkt daarmee ook het best. MediaPortal zapt sowieso niet erg snel, maar in combinatie met splug.dll is het erg langzaam - ik merk een duidelijke verbetering met de Acamd oplossing maar dan gebruik je de ingebouwde reader dus niet meer. Had je net zo goed een losse DVB-C tuner kunnen kopen voor de helft van het geld.Neok_ schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:24:
[...]
Kan je dat verder toelichten: heb je onder WMC 7 geen last van trage (wat is traag?) zapsnelheid indien je de ingebouwde CAM gebruikt van de Anysee E30T?
@babyxl
OpenWrt is een stuk vooruit gegaan sinds ik het de laatste keer gebruikt heb, ik heb via de package manager de FTDI driver geinstalleerd. Vanavond testen of ik de verbinding met de HTPC krijg.
Enige probleem is dat die router nu geen verkeer van wifi<>lan stuurt, geen idee hoe dat komt.
Anoniem: 374261
hoi,
Allen dank voor het lezen en meedenken. Misschien wordt het nog iets met TV kijken op de Computer.
Groet...otherland
heb ik al meerdere keren geprobeerd, maar dank voor de tipfmulders schreef op woensdag 15 september 2010 @ 07:01:
****Je moet filterinstall nog uitvoeren terwijl je de TVservice hebt gestop! ****
Ik ben van begin af aan als admin bezig... ok dat maakt blikbaar niets uit, maar dank voor de tipNielson schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:59:
Geen idee of het nodig is, maar draai 'm iig ook met Adminstrator rechten.
dat is iets wat ik nog niet gedaan heb, zou het vanavond uitproberen. Dank voor de tip. Ik meld of het gelukt is.Anoniem: 307302 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:22:
[...]
... Ik heb toen zelf de map MDPlugins gemaakt, en vervolgens het script opnieuw uitgevoerd. De bestanden stonden er daarna wel. Maar als je eenvoudig mdapi wil uitproberen zou je npvr (opvolger gbpvr: http://forums.gbpvr.com//...lable-%286th-September%29) eens moeten proberen. Het mdapifilter zit in het programma ingebakken en is dus niet meer nodig. Tevens kun je meerdere kanalen tegelijk decoderen, dus meer dan één zender tegelijk opnemen/kijken.
Allen dank voor het lezen en meedenken. Misschien wordt het nog iets met TV kijken op de Computer.
Groet...otherland
Anoniem: 307302
Klopt, maar ik bedoel eigenlijk dat je meerdere instances van acamd tegelijk kunt laten draaien (dus voor dezelfde stream of wanneer je meer dan één dvb kaart hebt), iets wat in GBPVR niet kan en in Mediaportal wel. Gelukkig kan het nu in NVPR ook.babyxl schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:30:
[...]
Dat is niet helemaal waar. Je kan meerdere kanalen opnemen/bekijken die in dezelfde stream zitten. Maar dat kan For The Record ook prima, dan zet je er gewoon neer dat je 2 kaarten hebt ipv. 1. Wel even mdapi in de 2e card folder gooien met nieuwe gebruiker settings (gebruiker2/wachtwoord2 werkt prima, diezelfde gebruikers ook even toevoegen aan NewCS/OSCam).
Haha, het is gewoon gelukt. Na heel wat binaries uitproberen heb ik Oscam draaien op een router van 45 euro.
Nu nog een mooi initscript en ik hoef me geen zorgen meer te maken om Channel is scrambled in MediaPortal.
Korte guide
Bestel deze router: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Firmware flashen: duidelijke guide door ene Daniel
Deze guide legt precies uit hoe je de WR1043ND moet flashen met OpenWrt en hoe je daarna het wifi gedeelte aan de praat krijgt.
Log vervolgens in op de router via SSH.
Installeer drivers:
opkg update
opkg install kmod-usb2
opkg install kmod-usb-serial-ftdi
opkg install libusb
opkg install usbutils (optioneel)
reboot
Download en installeer een recente binary uit het volgende topic:
OSCam Binaries Mips Fritzbox 7390 / TP-Link WR1043ND
Gebruik de oscam config files uit het pakket van gjs: gjs in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"
In plaats van COM3 oid stel je /dev/ttyUSB0 in, protocol blijft mouse.
Als je alle config files goed hebt ingesteld en de binary exectuable hebt gemaakt kan je deze opstarten. Let op: steek de smartcard nog niet in de reader. Als oscam goed opstart kan je de webinterface openen (192.168.1.1:8888), steek de smartcard in de reader en bekijk de status.
Nu kan je op je HTPC in de Acamd config het ipadres van de router opgeven (192.168.1.1 ipv 127.0.0.1).
Note: ik gebruik zelf mouse als protocol, het is waarschijnlijk ook mogelijk native SmartReader te gebruiken en dan heb je volgens mij niet eens de FTDI driver nodig, omdat er geen /dev/ttyUSB0 aangemaakt hoeft te worden. In dat geval stel je als device 001:003 oid in (even uit mijn hoofd, met lsusb kan je zien welke bus en device de reader is aangesloten).
Nu nog een mooi initscript en ik hoef me geen zorgen meer te maken om Channel is scrambled in MediaPortal.
Korte guide
Bestel deze router: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Firmware flashen: duidelijke guide door ene Daniel
Deze guide legt precies uit hoe je de WR1043ND moet flashen met OpenWrt en hoe je daarna het wifi gedeelte aan de praat krijgt.
Log vervolgens in op de router via SSH.
Installeer drivers:
opkg update
opkg install kmod-usb2
opkg install kmod-usb-serial-ftdi
opkg install libusb
opkg install usbutils (optioneel)
reboot
Download en installeer een recente binary uit het volgende topic:
OSCam Binaries Mips Fritzbox 7390 / TP-Link WR1043ND
Gebruik de oscam config files uit het pakket van gjs: gjs in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"
In plaats van COM3 oid stel je /dev/ttyUSB0 in, protocol blijft mouse.
Als je alle config files goed hebt ingesteld en de binary exectuable hebt gemaakt kan je deze opstarten. Let op: steek de smartcard nog niet in de reader. Als oscam goed opstart kan je de webinterface openen (192.168.1.1:8888), steek de smartcard in de reader en bekijk de status.
Nu kan je op je HTPC in de Acamd config het ipadres van de router opgeven (192.168.1.1 ipv 127.0.0.1).
Note: ik gebruik zelf mouse als protocol, het is waarschijnlijk ook mogelijk native SmartReader te gebruiken en dan heb je volgens mij niet eens de FTDI driver nodig, omdat er geen /dev/ttyUSB0 aangemaakt hoeft te worden. In dat geval stel je als device 001:003 oid in (even uit mijn hoofd, met lsusb kan je zien welke bus en device de reader is aangesloten).
[ Voor 73% gewijzigd door Frank-NL op 17-09-2010 17:26 ]
Anoniem: 96802
Bij mij wordt geen mapje aangemaakt Card1_1 oid.Anoniem: 374261 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:27:
Kan dat komen omdat ik een 64 bits OS heb?
Nee, want Mijn server is ook 64 bits. Wat je nu moet doen is opnieuw een kanaal af te spelen/timeshiften/recorden. Als het goed is zie je dan wel een leeg mapje.Anoniem: 96802 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:21:
[...]
Bij mij wordt geen mapje aangemaakt Card1_1 oid.
Kan dat komen omdat ik een 64 bits OS heb?
[ Voor 3% gewijzigd door Cybergamer op 19-09-2010 01:58 ]
Wat voor kaart heb je ? Met een Technotrend 1501 kaart staat er een karakter in de name string waar geen folder mee gemaakt kan worden, ik dacht dat het een (forward)slash was.
Als je in het bestand c:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\MDAPICards.xml bv neerzet Name="TechnoTrend BDA DVB Capture" dan moet het wel werken.
[ Voor 17% gewijzigd door gjs op 19-09-2010 10:30 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Hoo w8 's ff,
Er is noch een mapje MDPlugins noch een mapje Card1_1
In For The Record -> Management Console -> Channels, is alles leeg.
Ja gaat lekker hier !!
@babyxl
M.b.t. jouw mooie beschrijving \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]
Ben een MySQL leek (lees: ik weet niet wat ik doe) maar klopt het dat ik MP gewoon het beste met de one-click installation moet installeren (want dan installeert ie ook MySQL) en bij de installatie van FTR dit moet kiezen?:
user ID: root
server: localhost
password: MediaPortal
Anders failt de connection en kom ik niet verder in de install van FTR.
Er is noch een mapje MDPlugins noch een mapje Card1_1
In For The Record -> Management Console -> Channels, is alles leeg.
Ja gaat lekker hier !!
@babyxl
M.b.t. jouw mooie beschrijving \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]
Ben een MySQL leek (lees: ik weet niet wat ik doe) maar klopt het dat ik MP gewoon het beste met de one-click installation moet installeren (want dan installeert ie ook MySQL) en bij de installatie van FTR dit moet kiezen?:
user ID: root
server: localhost
password: MediaPortal
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 96802 op 19-09-2010 18:22 ]
Bij een singleseat is dat inderdaad de beste optie. Volgens mij is de default user id en wachtwoord goed. Zeker weten doe ik het niet, maar dat is aan te passen in de MP install.[b][message=34713012,noline]ikdenkweldat schreef op zondag 19 september 2010 @
[ Voor 22% gewijzigd door Cybergamer op 19-09-2010 18:30 ]
Ik krijg geen mapje ..\For The Record\RecorderTuner Service\MDPlugins dus zit ik vast bij punt 4a.4a. Als het goed is zie je een map "MDPlugins" met daarin Card1_1 (oid).
Zou dit een driverprobleem zijn of is er iets anders aan de hand?
gjs in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"Anoniem: 96802 schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:47:
[...]
Ik krijg geen mapje ..\For The Record\RecorderTuner Service\MDPlugins dus zit ik vast bij punt 4a.
Zou dit een driverprobleem zijn of is er iets anders aan de hand?
OK, ik ga vanaf morgen mijn server opnieuw installeren (al bezig met voorbereidingen). Zodra dat gedaan is ga ik mijn 4TR/MP stappenplan opnieuw maken (met actuele plaatjes!). Ik maak 2 verschillende setups, 1 met NewCS en 1 met OSCam (als dat lukt, geen ervaring met OsCam nl.). Ook ga ik wat verder in op verschillende databases die je kan gebruiken.
Ik denk dat einde van de week klaar te hebben, maar zeker weten doe ik het niet (ik heb ook nog een privé leven
). Eerst zal ik de PDF door een paar experts hier laten nakijken voor fouten en evt. andere oplossingen/mogelijkheden voordat die released wordt, dit om zeker te zijn dat alles goed is.
Daarna zal ik vragen of die dan opgenomen kan worden in de TS.
Ik denk dat einde van de week klaar te hebben, maar zeker weten doe ik het niet (ik heb ook nog een privé leven
Daarna zal ik vragen of die dan opgenomen kan worden in de TS.
[ Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 20-09-2010 16:04 ]
Er zijn toch pci kaarten waar je die hele cammodule in kunt duwen? Als tv's die module ondersteunen dan moet een pc dat ook doen?[message=,noline]DoeEensGek schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:37[/message]:
voor upc zal de kaart wel aan de ci gebonden zijn... dus niet uitwisselbaar. Neem aan dat je dus een slot moet hebben in je htpc die het zooitje kan hebben van upc. Als upc niet nog meer truukjes toepast...
Als ik het goed begrijp zit de CI al in nieuwere tv's en heeft codering niets met de CI te maken maar is zuiver iets tussen smartcard en CAM die UPC beide gaat leveren, toch?
[ Voor 16% gewijzigd door FaceDown op 20-09-2010 23:40 ]
Groetjes, FaceDown.
Moest even unregisteren en weer registeren, prob solvedbabyxl schreef op zondag 19 september 2010 @ 01:57:
[...]
Nee, want Mijn server is ook 64 bits. Wat je nu moet doen is opnieuw een kanaal af te spelen/timeshiften/recorden. Als het goed is zie je dan wel een leeg mapje.
TvPlugin and MediaPortal don't have the same version.5a. Kopieer deze TvPlugin.dll naar je mediaportal/plugins/Windows/ map. Overschrijf deze met de oude plugin. Deze werkt met de RC6 release van MP.
Please update the older component to the same version as the newer one.
MediaPortal Version 1.1.0.0
TvPlugin Version 1.0.10.0
Integratie met MP lukt nog niet echt hier.
Die stap is niet meer nodig met de laatste MP en 4TR. Kun je dus gewoon overslaan.Anoniem: 96802 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:23:
[...]TvPlugin and MediaPortal don't have the same version.
Please update the older component to the same version as the newer one.
MediaPortal Version 1.1.0.0
TvPlugin Version 1.0.10.0
Integratie met MP lukt nog niet echt hier.
Klopt alleen is te hopen dat de ci+ module dan wel gaat werken. Wat ik begreep is dat de ci+ module die je van ziggo krijgt niet in de meeste ci sloten die je voor de pc hebt, werkt.FaceDown schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:19:
[...]
Er zijn toch pci kaarten waar je die hele cammodule in kunt duwen? Als tv's die module ondersteunen dan moet een pc dat ook doen?
Als ik het goed begrijp zit de CI al in nieuwere tv's en heeft codering niets met de CI te maken maar is zuiver iets tussen smartcard en CAM die UPC beide gaat leveren, toch?
Maar misschien kan je nu ook de kaart los in een smartcard reader stoppen en laten werken...
Correctie het werkt nooit bij Ziggo. Zeer waarschijnlijk gaat dit ook nooit werken want geen enkele dvb-c pc kaart leverancier krijgt zijn product gecertificeerd. CI+ is nl voornamelijk ontwikkeld om controle te hebben over het opnemen en dat is bij een pc dus niet mogelijk.DoeEensGek schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:22:
Klopt alleen is te hopen dat de ci+ module dan wel gaat werken. Wat ik begreep is dat de ci+ module die je van ziggo krijgt niet in de meeste ci sloten die je voor de pc hebt, werkt.
Ziggo zorgt er ook zelf voor dat de CI+ niet werkt in een CI slot (technisch gezien kan het wel).
OK babyxl dan ben ik klaar.
Maar ik heb geen TV-beeld in MP, moet je nog ergens iets aanzetten/aanvinken om FTR te integreren met MP ? Of iets in de MP Config doen?
Of heb ik een verkeerde keuze gemaakt tijdens de install van MP (ik heb een singleseat opstelling hier) ? Ik heb het idee dat ik er bijna ben... (eindelijk
)
Als MP start komt er te staan Laden van Windows plugin e.d., dat is toch goed ?
Heb in FTR Management Console een scan gedaan -> in Services staan alle kanelen (moet ik nog iets linken?) -> in Channels staan de kanalen niet. NewCS staat gewoon aan.
Maar ik heb geen TV-beeld in MP, moet je nog ergens iets aanzetten/aanvinken om FTR te integreren met MP ? Of iets in de MP Config doen?
Of heb ik een verkeerde keuze gemaakt tijdens de install van MP (ik heb een singleseat opstelling hier) ? Ik heb het idee dat ik er bijna ben... (eindelijk
Als MP start komt er te staan Laden van Windows plugin e.d., dat is toch goed ?
Heb in FTR Management Console een scan gedaan -> in Services staan alle kanelen (moet ik nog iets linken?) -> in Channels staan de kanalen niet. NewCS staat gewoon aan.
Je moet inderdaad de kanalen nog linken. Zet daarbij ook meteen EPG aan.
Je zit volgens mij op het goeie spoor. Je bent er bijna.
* Cybergamer is bijna klaar met data kopiëren van oude server.. hopelijk haal ik het weekeinde nog voor de nieuwe guide.
Je zit volgens mij op het goeie spoor. Je bent er bijna.
* Cybergamer is bijna klaar met data kopiëren van oude server.. hopelijk haal ik het weekeinde nog voor de nieuwe guide.
[ Voor 36% gewijzigd door Cybergamer op 23-09-2010 07:27 ]
Aha, tuurlijk daar heb je me!gjs schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:55:
[...]
Correctie het werkt nooit bij Ziggo. Zeer waarschijnlijk gaat dit ook nooit werken want geen enkele dvb-c pc kaart leverancier krijgt zijn product gecertificeerd. CI+ is nl voornamelijk ontwikkeld om controle te hebben over het opnemen en dat is bij een pc dus niet mogelijk.
Ziggo zorgt er ook zelf voor dat de CI+ niet werkt in een CI slot (technisch gezien kan het wel).

Done!babyxl schreef op donderdag 23 september 2010 @ 07:26:
Je moet inderdaad de kanalen nog linken. Zet daarbij ook meteen EPG aan.
Helaas nog steeds geen TV-beeld, terwijl FTR keurig zijn werk doet heb ik het idee.
Wat hebben jullie ingevuld in Mediaportal Configuration -> TV -> TV-Client -> TV-server ?
Er is bij mij geen link tussen FTR en MP
Bij mij staat er de naam van mijn server, maar in jouw geval (single seat) zou dat localhost moeten zijn.
Je hebt neem ik aan bij de MP installatie aangegeven dat je géén TV wilt kijken en hierna de FtR client geinstalleerd? Bij MP Config --> TV Client hoef je iig niks aan te passen, dat heeft alleen betrekking op MP's eigen TV Server client. Je moet wel even kijken bij MP Config --> Plugins of daar de FtR TV client ingeschakeld is, en evt kun je via Config deze ook aanpassen.Anoniem: 96802 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:22:
[...]
Done!
Helaas nog steeds geen TV-beeld, terwijl FTR keurig zijn werk doet heb ik het idee.
Wat hebben jullie ingevuld in Mediaportal Configuration -> TV -> TV-Client -> TV-server ?
Er is bij mij geen link tussen FTR en MP
[ Voor 22% gewijzigd door Nielson op 23-09-2010 23:15 ]
Daar staat mijn computernaam, en als ik localhost invul veranderd dat na opstarten weer in mijn computernaam, dat klopt?babyxl schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:27:
Bij mij staat er de naam van mijn server, maar in jouw geval (single seat) zou dat localhost moeten zijn.
Sorry voor de zero-kennis van werken met databases, server etc, zoals eerder vermeld
Dat heb ik nu gedaan (MP en aanverwante verwijderd en opnieuw geinstalleerd) maar dan staat er geen TV in het hoofdmenu van MP. Hoe kijk je dan TV?Nielson schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:03:
[...]
Je hebt neem ik aan bij de MP installatie aangegeven dat je géén TV wilt kijken en hierna de FtR client geinstalleerd?
Oeiii die staat er bij mij niet tussen !Nielson schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:03:
MP Config --> Plugins of daar de FtR TV client ingeschakeld is, en evt kun je via Config deze ook aanpassen.
[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 96802 op 24-09-2010 00:25 ]
Even 4TR opnieuw installen dan, met de MP TV Client erbij.Anoniem: 96802 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:07:
Oeiii die staat er bij mij niet tussen !
Done. Nu staat er inderdaad de FTR TV + radio plugin bij.
In MP Config -> FTR Plugin -> Server = localhost, TCP-port = 49942 -> connection succeeded!
Als MP start zijn alle kanalen weergegeven bij TV, maar als ik er op een klik om beeld te krijgen krijg ik "error starting stream" "failed to tune channel". Dit doet me een beetje denken aan "unable to timeshift/create graph" zoals dat voorheen bij de MP TV-server altijd feest was.
In MP Config -> FTR Plugin -> Server = localhost, TCP-port = 49942 -> connection succeeded!
Als MP start zijn alle kanalen weergegeven bij TV, maar als ik er op een klik om beeld te krijgen krijg ik "error starting stream" "failed to tune channel". Dit doet me een beetje denken aan "unable to timeshift/create graph" zoals dat voorheen bij de MP TV-server altijd feest was.
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 96802 op 24-09-2010 09:43 ]
Doe even opnieuw je kanalen scannen en linken.
Kijk daarna ook even of 4TR een stream kan opnemen, liefst een uncrypted kanaal. (dus niet via MP!).
Kijk daarna ook even of 4TR een stream kan opnemen, liefst een uncrypted kanaal. (dus niet via MP!).
[ Voor 30% gewijzigd door Cybergamer op 25-09-2010 00:58 ]
De CI+ module van UPC gaat niet werken bij Ziggo en omgekeerd ook niet. De CI+ module (CAM) moet matchen met de codering die toegepast wordt, bij Ziggo is dat IRdeto2 en volgens mij gebruikt UPC Nagravision 2.DoeEensGek schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:39:
[...]
Aha, tuurlijk daar heb je me!Daar had ik zelf aan moeten denken. Nu gaat upc de module en smartcard verhuren. Ze zullen waarschijnlijk wel op een of andere manier zo gemaakt zijn dat ze niet uitwisselbaar zijn. Net als de decoder en smartcard. Dan kan het dus alleen in je htpc als je cardreader (softcam) kan wijzigen, door de gegevens uit de ci+module te vissen. Eerst maar afwachten waarmee upc komt. Kennis van me heeft upc en wil het liefst decoder en htpc in 1.
Het is ondertussen wel mogelijk om UPC op een Dreambox of HTPC te draaien, de technieken er achter weet ik niet, het heeft te maken met het achterhalen van boxkeys. Ik zie in ieder geval wel aanbiedingen op Martktplaats die 'kaartdeling' voor UPC aanbieden...
Dag DVB-c experts 
Na even zoeken kwam ik op deze blog. Kei-goede tutorial - het principe wat er in staat wil ik ook. Met één Ziggo smartcard meerdere zenders te gelijk bekijken. Maar wat is dan het probleem?
Mijn digitale tv provider is Ziggo - en ik heb het HD abonnement.
Wat wil ik nu precies?
In mijn huis heb ik een gigabit netwerk, met 2 appliances en 1 server. Bij een van die drie is een kabel aansluiting te regelen. Ik ben een groot open source freak - en - doe bijna alles met Linux. Wat wil ik nu precies doen? Simpel principe.
Ik wil op een Linux server (als dat echt niet gaat, wil ik Windhoos nog wel proberen) het digitale TV signaal opvangen, en alle TV zenders die ik heb met Icecast (een open-source streaming media server met ondersteuning voor protocollen als mms en rtsp), het tv signaal als streams uitzenden. Ik kan het dan op elke pc in huis zonder aanvullende software (VLC is standaard overal geïnstalleerd) bekijken. Ook erg handig als ik ergens anders zit, en ik via een VPN verbinding de stream zou kunnen volgen.
Uiteraard wel in de hoogst mogelijke resolutie (sommige zenders HD, andere SD).
Maar via de "Google-way" word ik niet echt veel wijzer. Heeft iemand ervaring met een dergelijke setup, en/of tips hoe ik dit zou kunnen realiseren?
Alvast bedankt!
Na even zoeken kwam ik op deze blog. Kei-goede tutorial - het principe wat er in staat wil ik ook. Met één Ziggo smartcard meerdere zenders te gelijk bekijken. Maar wat is dan het probleem?
Mijn digitale tv provider is Ziggo - en ik heb het HD abonnement.
Wat wil ik nu precies?
In mijn huis heb ik een gigabit netwerk, met 2 appliances en 1 server. Bij een van die drie is een kabel aansluiting te regelen. Ik ben een groot open source freak - en - doe bijna alles met Linux. Wat wil ik nu precies doen? Simpel principe.
Ik wil op een Linux server (als dat echt niet gaat, wil ik Windhoos nog wel proberen) het digitale TV signaal opvangen, en alle TV zenders die ik heb met Icecast (een open-source streaming media server met ondersteuning voor protocollen als mms en rtsp), het tv signaal als streams uitzenden. Ik kan het dan op elke pc in huis zonder aanvullende software (VLC is standaard overal geïnstalleerd) bekijken. Ook erg handig als ik ergens anders zit, en ik via een VPN verbinding de stream zou kunnen volgen.
Uiteraard wel in de hoogst mogelijke resolutie (sommige zenders HD, andere SD).
Maar via de "Google-way" word ik niet echt veel wijzer. Heeft iemand ervaring met een dergelijke setup, en/of tips hoe ik dit zou kunnen realiseren?
Alvast bedankt!
één woord: TVHeadend. 
Als dat niks is kun je ook VDR gebruiken om te streamen. Vergeet icecast maar, dan moet je het wiel opnieuw uitvinden.
Als dat niks is kun je ook VDR gebruiken om te streamen. Vergeet icecast maar, dan moet je het wiel opnieuw uitvinden.
[ Voor 72% gewijzigd door mace op 26-09-2010 00:45 ]
Danku! 
Maar nu word ik uit een ding niet wijs. Als ik in de pricewatch kijk, zie ik CAM modules en slechts één DVB-c HD kaart. Gewoon een simpele vraag:
Welke hardware moet ik (zo goedkoop mogelijk) aanschaffen om Ziggo DVB-c HD TV te kunnen kijken?
Edit: Ik bedoel met TV Headend.
Maar nu word ik uit een ding niet wijs. Als ik in de pricewatch kijk, zie ik CAM modules en slechts één DVB-c HD kaart. Gewoon een simpele vraag:
Welke hardware moet ik (zo goedkoop mogelijk) aanschaffen om Ziggo DVB-c HD TV te kunnen kijken?
Edit: Ik bedoel met TV Headend.
[ Voor 6% gewijzigd door Joseph op 26-09-2010 11:26 ]
Je hoeft geen CAM modules te gebruiken, een softcam is makkelijker en goedkoper (en zit al in tvheadend ingebouwd). Wat je dan nodig hebt is een kale dvb-c kaart (bv deze of deze, de goedkoopste kaart in de pw lijkt niet ondersteund te worden in linux) en een smartcard reader die compatible is met ziggo kaartjes (bv deze of deze). De smargo werkt ook onder linux (heb ik zelf), die ander is op dezelfde ftdi chipset gebaseerd dus ws ook wel, mogelijk zijn er in dit topic ook wel gebruikers die 'm onder linux gebruiken. Zie voor meer info verder ook: [TV Headend] Het grote TV Headend topic
[ Voor 29% gewijzigd door Nielson op 26-09-2010 12:41 ]
Toch maar even hier vragen: heb een hele simpele setup, Win 7 x64, E30TC, MCE, Ziggo 5555 gebied. Alles werkt, maar ik heb om de haverklap dat ik weer een "service is scrambled" foutmelding krijg bij alles behalve NL1. Nou kijk ik bijna geen tv en als ik dat al doe kijk ik NL1, maar het is toch niet zo handig voor die ene keer. Ik krijg dan dezelfde foutmelding ook met een losse digitale tv ontvanger. Als ik Ziggo dan bel resetten ze mijn smartcard en werkt het weer even en dan begint het weer van voren af aan. Iemand een idee?
Ik ben bezig met cardsharing en heb de guide van The Zep Man gevolgd. In eerste instantie werkte dit perfect. Ik had later alleen wat verkloot in MediaPortal en daarom heb ik MediaPortal opnieuw geinstalleerd. Nu heb ik weer het zelfde gedaan, maar als ik nu gecodeerde kanalen wil bekijken, crashed de TVService.. Nederland 1 werkt wel gewoon.
Is dit bekend? Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb net weer MediaPortal schoon geinstalleerd en alles verwijderd, maar dat heeft ook niet geholpen..
Is dit bekend? Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb net weer MediaPortal schoon geinstalleerd en alles verwijderd, maar dat heeft ook niet geholpen..
[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 26-09-2010 16:56 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijder MP weer, en verwijder daarna alle MP spul handmatig in C:\ProgramData. Reboot, en laat er even een registry cleaner op los (CCleaner is een fijne).HaTe schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:55:
Daarna installen en zou alles weer goed moeten werken. Doe anders even opnieuw een scan voor je kanalen.
Voor jou hetzelfde Jag...
ff een vraag tussendoor
als ik gewoon een losse smartcard bestel via het web
en bv voor mijn tv een losse CAM module
is dat dan hetzelfde als een startpakket van Ziggo? of ben ik verplicht het bij Ziggo aan te schaffen?
thnx
als ik gewoon een losse smartcard bestel via het web
en bv voor mijn tv een losse CAM module
is dat dan hetzelfde als een startpakket van Ziggo? of ben ik verplicht het bij Ziggo aan te schaffen?
thnx
Ik weet niet of het probleem in mijn htpc zit, met een los kastje van Ziggo met daarin de smart card doet ie het dan ook niet meer. Het enige dat dan nog helpt is het resetten van de smartcard door Ziggo. Maar dit is geen bekend probleem?babyxl schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:08:
Shit ik heb Windows zelfs opnieuw geinstalleerd nu. Weer het zelfde probleem! Bij NewCS (en OSCam) is ook niks te zien dat hij iets moet decoderen! De TVServer vliegt er gewoon uit bij het timeshiftenbabyxl schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:08:
[...]
Verwijder MP weer, en verwijder daarna alle MP spul handmatig in C:\ProgramData. Reboot, en laat er even een registry cleaner op los (CCleaner is een fijne).
Daarna installen en zou alles weer goed moeten werken. Doe anders even opnieuw een scan voor je kanalen.
Help!
Hier zijn logjes: http://crap.dragy.nl/log.zip
//edit
Ik heb het met ForTheRecord nu wel werkend, maar erg jammer dat hij de kanalen niet op de goede volgorde zet! Weet iemand hoe ik dat kan doen? Ik gebruik nog steeds liever TVServer van MP, dus als iemand een oplossing weet voor bovenstaand probleem: GRAAG
[ Voor 21% gewijzigd door HaTe op 27-09-2010 17:51 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Iemand enig idee waarom na het uitvoeren van MDAPIfilter-Register.cmd voor de mdapi filter er geen map onstaat in de tv server map (C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server).
Bij mij onder XP doet hij het wel, maar bij een maat onder Vista dus niet. Cmd start gewoon op. Doet gewoon zijn ding en sluit gewoon af. Krijgt alleen niet de melding dat ie geregistreerd is.

Iemand enig idee?
Onderste is van mijn xp, bovenste van zijn vista.
Bij mij onder XP doet hij het wel, maar bij een maat onder Vista dus niet. Cmd start gewoon op. Doet gewoon zijn ding en sluit gewoon af. Krijgt alleen niet de melding dat ie geregistreerd is.

Iemand enig idee?
Heb je dit cmd bestand wel als Administrator uitgevoerd?DoeEensGek schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:16:
Iemand enig idee waarom na het uitvoeren van MDAPIfilter-Register.cmd voor de mdapi filter er geen map onstaat in de tv server map (C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server).
[afbeelding]
Iemand enig idee?
(ik zie het namelijk niet in het dos-venster)
Wat ik heb gedaan is het volgende:
1) start de windows command-prompt as administrator
2) ga in de dos-prompt naar de map waar de cmd-bestand gaat. (m.b.v. CHDIR)
3) start het cmd-bestand
4) sluit het dos-venster
Suc6
Ik heb Technisat Cablestar HD2 kaarte. Weet iemand welke drivers beter zijn, die van Technisat of van Terratec?
En zappen is niet altijd even snel, ligt dat nu aan de cardreader server, 4TR of aan iets anders? Eerder had ik 1 FloppyDTV met MP TVServer werkte wel iets sneller volgens mij.
Het liefste gebruik ik gewoon de MP TVServer
En zappen is niet altijd even snel, ligt dat nu aan de cardreader server, 4TR of aan iets anders? Eerder had ik 1 FloppyDTV met MP TVServer werkte wel iets sneller volgens mij.
Het liefste gebruik ik gewoon de MP TVServer
Probleem opgelostCAD-tekenaar schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:44:
[...]
Heb je dit cmd bestand wel als Administrator uitgevoerd?
(ik zie het namelijk niet in het dos-venster)
Wat ik heb gedaan is het volgende:
1) start de windows command-prompt as administrator
2) ga in de dos-prompt naar de map waar de cmd-bestand gaat. (m.b.v. CHDIR)
3) start het cmd-bestand
4) sluit het dos-venster
Suc6
"TIP: Gebruikersaccountbeheer kan ook (tijdelijk) worden uitgeschakeld via het configuratiescherm, onderdeel Gebruikersaccounts, optie Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen. Dit is handig wanneer er tijdelijk veel essentiële aanpassingen moeten worden aangebracht (vergeet niet deze optie na afloop weer in te schakelen)."
Na runnen van cmd werkte alles... vista hield dus tegen.
Klinkt allemaal moeilijk. Een simpele Rechtermuis, bovenop het script en uitvoeren als Admin, volstaat. 
Werkt bij mij iig prima zo via remote desktop op W2k8 R2.
En hoe kan ik FTR meerdere kanalen laten decoderen die op de zelfde stream zitten BabyXL? Ik heb jouw kleine guide gevolgd, maar dat staat er niet in.. //edit laat maar ik denk dat het wel lukt adh van The Zep Man's guide (voor MediaPortal)
En weet je ook geen antwoord op mijn andere vragen? Ziet FTR bij jou wel de LCN nummers?
Net TV meer dan een half uur op pauze gehad... Toen ik weer wilde beginnen raakte hij in de war en begin opeens op een veel latere tijd. De timeshift buffer heeft een bepaalde lengte en dus er gaat steeds weer meer van het begin af
En weet je ook geen antwoord op mijn andere vragen? Ziet FTR bij jou wel de LCN nummers?
Net TV meer dan een half uur op pauze gehad... Toen ik weer wilde beginnen raakte hij in de war en begin opeens op een veel latere tijd. De timeshift buffer heeft een bepaalde lengte en dus er gaat steeds weer meer van het begin af
[ Voor 41% gewijzigd door HaTe op 27-09-2010 21:55 ]
... maar onder vista wou dat dus niet werken...babyxl schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:56:
Klinkt allemaal moeilijk. Een simpele Rechtermuis, bovenop het script en uitvoeren als Admin, volstaat.
Kan ik met een DVB-c tuner ook HD bekijken? Of is daar persé een DVB-c HD tuner voor nodig?
De meeste dvb-c kaarten die nu verkocht worden zijn hd geschikt, bij een aantal 'hd' versies was 't enigste verschil tov de oude versie de meegeleverde software/codecs. Welke kaart had je op 't oog?Sef24 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:12:
Kan ik met een DVB-c tuner ook HD bekijken? Of is daar persé een DVB-c HD tuner voor nodig?
No new or updated services foundbabyxl schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:57:
Doe even opnieuw je kanalen scannen en linken.
no signal no signal no signal enz.
Programs -> Live TV/Radio -> Start Live Stream-> Failed to tune to channelbabyxl schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:57:

Dit pak ik ook mee in mijn final guide (waar ik op het moment mee bezig ben, server zelf had kuren met installen, dus het duurde wat langer).HaTe schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:00:
En hoe kan ik FTR meerdere kanalen laten decoderen die op de zelfde stream zitten BabyXL? Ik heb jouw kleine guide gevolgd, maar dat staat er niet in.. //edit laat maar ik denk dat het wel lukt adh van The Zep Man's guide (voor MediaPortal)
Ik zal hier even op letten zometeen.En weet je ook geen antwoord op mijn andere vragen? Ziet FTR bij jou wel de LCN nummers?
Geen last van hier, HD misschien vol ofzo?Net TV meer dan een half uur op pauze gehad... Toen ik weer wilde beginnen raakte hij in de war en begin opeens op een veel latere tijd. De timeshift buffer heeft een bepaalde lengte en dus er gaat steeds weer meer van het begin af
Klinkt als een driver probleem. Wat voor hardware en OS gebruik je?Anoniem: 96802 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:55:
[...]
No new or updated services found
no signal no signal no signal enz.
pricewatch: Terratec Cinergy HTC USB XS HDNielson schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:54:
[...]
De meeste dvb-c kaarten die nu verkocht worden zijn hd geschikt, bij een aantal 'hd' versies was 't enigste verschil tov de oude versie de meegeleverde software/codecs. Welke kaart had je op 't oog?
Die. Die kan ik namelijk via USB aan een virtuele machine koppelen. Weet je of deze compatible is met Ziggo/Linux TV Headend?
Alvast bedankt!
Zeker durf ik 't niet te zeggen, maar staat iig niet in de lijst van ondersteunde usb apparaten. De Technotrend CT-3650 staat er wel in en is praktisch even duur (bv hier en hier. Verder kun je misschien nog even in het tvheadend topic informeren welke kaarten gebruikt worden.Sef24 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:48:
[...]
pricewatch: Terratec Cinergy HTC USB XS HD
Die. Die kan ik namelijk via USB aan een virtuele machine koppelen. Weet je of deze compatible is met Ziggo/Linux TV Headend?
Ik heb de Terratec Cinergy HTC USB XS HD en daarmee kan ik prima HD kijken.Sef24 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:48:
[...]
pricewatch: Terratec Cinergy HTC USB XS HD
Alvast bedankt!
Ikzelf gebruik 'm echter in Ziggo (Multikabel)-gebied in combinatie met Windows 7 met DVBLink TVSource.
[ Voor 9% gewijzigd door FlorisD op 29-09-2010 15:43 ]
Gisteren is onze provider (OnsNet Nuenen) overgestapt van Herzinger naar Glashart Media als leverancier voor het televisiesignaal. Gelijk met die overstap wordt er ook een open DVB-C signaal op de kabel gezet voor digitale televisie (gratis voor SD). Sommigen klagen over verdwenen zenders maar ik was blij.
Zolang BBC1 en 2 straks maar wel terugkomen. Er is dus geen CAM kaartje nodig, het signaal is onversleuteld. De instellingen lijken verder precies hetzelfde te zijn als voor Best en Eindhoven:
Netwerk ID: 5600
Frequentie: 304.00 Mhz
Aantal Symbolen: 6.875 KS/S
Modulatie: 64 Qam
Ik heb gisteravond een Anysee E30C Plus aan mijn HTPC (Windows 7 MCE 32bit) gehangen en met de Anysee Viewer kan ik prima tv kijken. Het kaartje en afstemmen en alles werkt goed met de meegeleverde software.
Tot op heden keken we analoge tv met onze HTPC via een eenvoudige Hauppauge Win-TV PVR 150 tunerkaart. Maar nu wil ik daar natuurlijk graag de E30C naast gebruiken als extra (primaire) tuner.
Bij het instellen van 7MC gaat het echter mis. Als ik de handleiding volg voor de TransponderlistTool 1.01 dan klik ik nadat de Anysee Viewer alle kanalen heeft ingesteld op 'Import from Anysee Viewer' en dan op 'Create Anysee .tpl'.
Daarna wil ik in 7MC de tuner instellen: Instellingen > TV > TV signaal > Instellen > Regio (NL) > Postcode (5600) > ToS Akkoord > Gegevens downloaden > TV Signaal Type (kies Antenne voor DVB-T want de Anysee CNO driver emuleert een DVB-T antenne) > Gebruik set-top box ja/nee > app crash.
Iedere keer weer. Tussentijds rebooten, wel of geen set-top box, het maakt niet uit. Iedere keer klapt op dit punt 7MC eruit. Het betreft een vrijwel verse Windows 7 installatie incl. alle updates.
Heeft iemand al wel de Anysee E30C draaien onder Windows 7 Media Center?
Iets anders dat me opvalt is dat wanneer ik eerst via de Anysee Viewer tv kijk, deze afsluit en dan 7MC in wil stellen dat 7MC meldt dat de tuner nog in gebruik is. Alleen een reboot helpt dan.
Ook vond ik dit KB-article:
Ik heb gisteravond een Anysee E30C Plus aan mijn HTPC (Windows 7 MCE 32bit) gehangen en met de Anysee Viewer kan ik prima tv kijken. Het kaartje en afstemmen en alles werkt goed met de meegeleverde software.
Tot op heden keken we analoge tv met onze HTPC via een eenvoudige Hauppauge Win-TV PVR 150 tunerkaart. Maar nu wil ik daar natuurlijk graag de E30C naast gebruiken als extra (primaire) tuner.
Bij het instellen van 7MC gaat het echter mis. Als ik de handleiding volg voor de TransponderlistTool 1.01 dan klik ik nadat de Anysee Viewer alle kanalen heeft ingesteld op 'Import from Anysee Viewer' en dan op 'Create Anysee .tpl'.
Daarna wil ik in 7MC de tuner instellen: Instellingen > TV > TV signaal > Instellen > Regio (NL) > Postcode (5600) > ToS Akkoord > Gegevens downloaden > TV Signaal Type (kies Antenne voor DVB-T want de Anysee CNO driver emuleert een DVB-T antenne) > Gebruik set-top box ja/nee > app crash.
Iedere keer weer. Tussentijds rebooten, wel of geen set-top box, het maakt niet uit. Iedere keer klapt op dit punt 7MC eruit. Het betreft een vrijwel verse Windows 7 installatie incl. alle updates.
Heeft iemand al wel de Anysee E30C draaien onder Windows 7 Media Center?
Iets anders dat me opvalt is dat wanneer ik eerst via de Anysee Viewer tv kijk, deze afsluit en dan 7MC in wil stellen dat 7MC meldt dat de tuner nog in gebruik is. Alleen een reboot helpt dan.
Ook vond ik dit KB-article:
Dus een analoge en een digitale tuner op dezelfde pc worden ondersteund, tenzij je een digitale cable tuner hebt. Nu zou het laatste niet moeten gelden voor mijn situatie om dat 7MC de Anysee als DVB-T zou moeten zien. Maar ik zal het vanavond toch eens proberen met de Hauppauge er helemaal uit.
- Media Center supports a maximum of four analog TV tuners and four digital TV tuners per computer. (If your setup includes digital cable tuners, the maximum is four digital cable tuners.)
(...)- If you have an analog tuner and you plan to install a digital cable tuner (a special device needed for receiving a digital cable signal), you must uninstall the analog TV tuner. For more information, see Digital cable tuners: frequently asked questions. (This restriction does not apply if you are receiving a digital signal via satellite or over-the-air antenna.)
Gebruik je wel de laatste drivers en tools van de Anysee site en de bijbehorende handleiding?
Ja, precies die drivers had ik gedownload.
Inmiddels ben ik wat verder aan het speuren en hier zijn links naar veel nieuwere drivers (Anysee driver 1.27 Beta 3) te vinden, plus een heel recente installatiehandleiding. Er schijnen wat KB-hotfixes te moeten worden verwijderd en geïnstalleerd.
Edit:
Dit zal het hem hopelijk zijn:
Inmiddels ben ik wat verder aan het speuren en hier zijn links naar veel nieuwere drivers (Anysee driver 1.27 Beta 3) te vinden, plus een heel recente installatiehandleiding. Er schijnen wat KB-hotfixes te moeten worden verwijderd en geïnstalleerd.
Edit:
Dit zal het hem hopelijk zijn:
This update addresses an issue on Dutch versions of Windows 7 Media Center. During the TV Signal Setup Wizard in Windows Media Center, if you select Antenna as the TV signal type, Windows Media Center crashes and displays a message that Media Center has stopped working. After you install this item, you may have to restart your computer.
[ Voor 35% gewijzigd door HappyChainsaw op 29-09-2010 17:16 ]
Zou je voor mij eens willen proberen om een Transport Stream (TS) capture bestand te maken met de bovenstaande instellingen? Dan kan ik het kanalen/frequentie overzicht van Glashart Media toevoegen. In het volgende topic staat hoe het maken van zo'n TS capture bestand in zijn werk gaat:HappyChainsaw schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:51:
Gisteren is onze provider (OnsNet Nuenen) overgestapt van Herzinger naar Glashart Media als leverancier voor het televisiesignaal. Gelijk met die overstap wordt er ook een open DVB-C signaal op de kabel gezet voor digitale televisie (gratis voor SD). Sommigen klagen over verdwenen zenders maar ik was blij.Zolang BBC1 en 2 straks maar wel terugkomen. Er is dus geen CAM kaartje nodig, het signaal is onversleuteld. De instellingen lijken verder precies hetzelfde te zijn als voor Best en Eindhoven:
ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie o..."
Ziet er leuk uit! Kan ik hier direct een smart card in stoppen? Of is dat Common Interface slot ergens anders voor?Nielson schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:37:
[...]
Zeker durf ik 't niet te zeggen, maar staat iig niet in de lijst van ondersteunde usb apparaten. De Technotrend CT-3650 staat er wel in en is praktisch even duur (bv hier en hier. Verder kun je misschien nog even in het tvheadend topic informeren welke kaarten gebruikt worden.
Mijn HTPC heeft Terratec C PCI HD en een Smargo Cardreader (zo'n standaard blauwe) en draait op Windows 7 32bits.babyxl schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:20:
Klinkt als een driver probleem. Wat voor hardware en OS gebruik je?
Een smartcard kun je niet rechstreeks in een CI slot stoppen, deze is bedoeld voor een CAM module zoals bv de Alphacrypt. Hierin kun je dan weer je smartcard stoppen. Echter zover ik hier kan zien werkt alleen het dvb-c tunergedeelte onder linux, de andere functies zoals CI nog niet.Sef24 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:13:
[...]
Ziet er leuk uit! Kan ik hier direct een smart card in stoppen? Of is dat Common Interface slot ergens anders voor?
Done: zie HappyChainsaw in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie o..."ArChie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:48:
[...]
Zou je voor mij eens willen proberen om een Transport Stream (TS) capture bestand te maken met de bovenstaande instellingen?
Graag gedaan. Blij dat we nu eindelijk ook eens meespelen met DVB-C. Er ligt hier al jaren glasvezel, maar de kwaliteit van het analoge televisie signaal was diep triest.
Okee, ik heb inmiddels de Anysee E30C Plus aan de praat in 7MC. Alle credits naar de post van Matthias.
In een notedop:
(Win7 32 bit)
Windows' UAC tijdelijk helemaal uitgeschakeld
Alles van Anysee verwijderd
reboot
Anysee driver 1.27 b3 erop
Anysee viewer software erop 2.1.1
KB981078 verwijderd
reboot
KB978118 erop
KB978632 erop
KB981129 erop
KB981130 erop
reboot
Anysee Viewer laten scannen naar kanalen
In systray 'Anysee CNO' afgesloten
TransponderlistTool1.0.1 gedraaid, het default active cable profile overschreven (NL_1000[main])
Run As Admin C:\Program Files\anysee\Driver\CNO.exe
reboot
start 7MC, TV-signaal instellen, kies DVB-T voor de Anysee
7MC meldt dat er nog meer tuners zijn (een Anysee DVB-C tuner en een Hauppauge PVR-150), de Hauppauge ook meegenomen in de instellingen.
7MC gaat kanalen scannen
Ik kan nu een kanaal opnemen en tegelijkertijd een ander kanaal bekijken, dus beide tuners werken. Kan alleen nog niet ontdekken waar ik instel welke tuner de voorkeur heeft.
Okee, ik heb inmiddels de Anysee E30C Plus aan de praat in 7MC. Alle credits naar de post van Matthias.
In een notedop:
(Win7 32 bit)
Windows' UAC tijdelijk helemaal uitgeschakeld
Alles van Anysee verwijderd
reboot
Anysee driver 1.27 b3 erop
Anysee viewer software erop 2.1.1
KB981078 verwijderd
reboot
KB978118 erop
KB978632 erop
KB981129 erop
KB981130 erop
reboot
Anysee Viewer laten scannen naar kanalen
In systray 'Anysee CNO' afgesloten
TransponderlistTool1.0.1 gedraaid, het default active cable profile overschreven (NL_1000[main])
Run As Admin C:\Program Files\anysee\Driver\CNO.exe
reboot
start 7MC, TV-signaal instellen, kies DVB-T voor de Anysee
7MC meldt dat er nog meer tuners zijn (een Anysee DVB-C tuner en een Hauppauge PVR-150), de Hauppauge ook meegenomen in de instellingen.
7MC gaat kanalen scannen
Ik kan nu een kanaal opnemen en tegelijkertijd een ander kanaal bekijken, dus beide tuners werken. Kan alleen nog niet ontdekken waar ik instel welke tuner de voorkeur heeft.
Probeer deze Beta driver eens, doet het goed bij mij (Win 2k8 R2). Als dat niet werkt, probeer dan eens deze oudere drivers.Anoniem: 96802 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:09:
[...]
Mijn HTPC heeft Terratec C PCI HD en een Smargo Cardreader (zo'n standaard blauwe) en draait op Windows 7 32bits.
Helaas de kaart wordt niet herkend.
Cinergy_C_PCI_HD_Drv_1.01.00.601_XP_Vista_7.exe die werkt!babyxl schreef op donderdag 30 september 2010 @ 01:54:
Als dat niet werkt, probeer dan eens deze oudere drivers.
Maar helaas werkt alleen Nederland 1 (en een lokaal Ziggo kanaal).
Wat anderen die ik heb uitgeprobeerd (scrambled channels denk ik) doen het niet. Resultaat variert van unable to tune tot vastlopen.
De laatste loodjes...
Probeer dan eens de technisat drivers
hoewel ik voor 90% zeker ben dat je drivers van je tv kaart nu goed zijn. Je kaartlezer en alles wat dat bij komt werkt nog niet goed.
Hier draait het allemaal best lekker met 4TR, MP, kaartlezer van ebay en 2 tv kaarten.
Hier draait het allemaal best lekker met 4TR, MP, kaartlezer van ebay en 2 tv kaarten.
Klinkt inderdaad als je kaartlezer die niet goed werkt.. is je Ziggo kaart wel geactiveerd? check dat even dmv. een Ziggo box.
Gebruik je NewCS of OSCam? bij NewCS krijg je output met (NOT OK) als je kanalen wil kijken die encrypted zijn?
Gebruik je NewCS of OSCam? bij NewCS krijg je output met (NOT OK) als je kanalen wil kijken die encrypted zijn?
[ Voor 31% gewijzigd door Cybergamer op 02-10-2010 07:44 ]
Het was een Ziggo-probleem (hoe kan het ook anders
)
Het betrof mijn 2e geactiveerde smartcard die al een paar maanden niet meer gebruikt was. Dan is het blijkbaar normaal bij Ziggo dat de kaart het inneens niet meer doet bij de scrambled kanalen en een harde reset nodig heeft plus via de technische dienst geheractiveerd moet worden (kan de gebruiker in dit geval zelf niet).
Hoe lang deze periode van inactiviteit bedraagt kan Ziggo niet zeggen. Ze waren ook niet echt van plan dit in de toekomst te verhelpen proefde ik uit de medewerker van de helpdesk. Hmm... Weten we dat ook weer.
Hoe dan ook het werkt hier. Nu mijn MP-omgeving eindelijk 's in gaan richten met juiste codecs (HD doet het nog niet), skins, gids, remote, films etc...
BabyXL bedankt voor alle hulp afgelopen week, we got TV !!!
Het betrof mijn 2e geactiveerde smartcard die al een paar maanden niet meer gebruikt was. Dan is het blijkbaar normaal bij Ziggo dat de kaart het inneens niet meer doet bij de scrambled kanalen en een harde reset nodig heeft plus via de technische dienst geheractiveerd moet worden (kan de gebruiker in dit geval zelf niet).
Hoe lang deze periode van inactiviteit bedraagt kan Ziggo niet zeggen. Ze waren ook niet echt van plan dit in de toekomst te verhelpen proefde ik uit de medewerker van de helpdesk. Hmm... Weten we dat ook weer.
Hoe dan ook het werkt hier. Nu mijn MP-omgeving eindelijk 's in gaan richten met juiste codecs (HD doet het nog niet), skins, gids, remote, films etc...
[ Voor 187% gewijzigd door Anoniem: 96802 op 02-10-2010 13:42 ]
Dat is normaal bij elke aanbieder van digitale televisie, als je hem een tijd niet gebruikt dan moet hij idd opnieuw geactiveerd worden. Dat heb je met kabel, satelliet en digitenne allemaal. Is inherent aan het gebruikte systeem.
Dus niet zozeer een probleem eerder iets waar je bedacht op moet zijn. Vergeet niet dat je zit te hobbyen en dat dus zulke dingen kunnen voorkomen. Als je de smartcard netjes in een goedgekeurde ontvanger of CI+-module laat zitten dan heb je dit niet.
Het is trouwens ook geen "harde reset" het heeft gewoon te maken met de encryptiesleutels e.d. die op de kaart staan en domweg verlopen zijn, dan kan hij de pakketjes waar de nieuwe encryptiesleutels voor de kanalen inzitten ook niet meer decoderen.
Dus niet zozeer een probleem eerder iets waar je bedacht op moet zijn. Vergeet niet dat je zit te hobbyen en dat dus zulke dingen kunnen voorkomen. Als je de smartcard netjes in een goedgekeurde ontvanger of CI+-module laat zitten dan heb je dit niet.
Het is trouwens ook geen "harde reset" het heeft gewoon te maken met de encryptiesleutels e.d. die op de kaart staan en domweg verlopen zijn, dan kan hij de pakketjes waar de nieuwe encryptiesleutels voor de kanalen inzitten ook niet meer decoderen.
[ Voor 55% gewijzigd door mace op 02-10-2010 18:34 ]
Happy to help!Anoniem: 96802 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 12:12:
Tja zo noemde de helpdesk medewerker het tenminste (die lullen wel vaker wat raak heb ik het ideemace schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:31:
Het is trouwens ook geen "harde reset"
Bij het opstarten van MP duurt het trouwens wel een aantal minuten om de WIndows plugin te laden en initialiseren Windows manager. Schakelen tussen kanalen duurt ook een paar seconden (soms wel 10), hoort dat zo?
Schakelen tussen kanalen duurt hier ook 4-10 seconden. Meestal is het wel 5 ongeveer..
En mediaportal start gireer lekker snel op. Van standby naar hoofdmenu incl opnieuw opstarten van MP duurt maar 20 sec
Ik heb well heel veel Windows Services uitgeschakeld.
En mediaportal start gireer lekker snel op. Van standby naar hoofdmenu incl opnieuw opstarten van MP duurt maar 20 sec
Is dit niet gewoon ook afhankelijk van je computer en de dvb-c kaart.HaTe schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:25:
Schakelen tussen kanalen duurt hier ook 4-10 seconden. Meestal is het wel 5 ongeveer..
En mediaportal start gireer lekker snel op. Van standby naar hoofdmenu incl opnieuw opstarten van MP duurt maar 20 secIk heb well heel veel Windows Services uitgeschakeld.
Edit: Joepie, nieuwe kaart gehad, vorige was dus echt stuk want krijg nu wel dezelfde zenders als op de tv binnen.
[ Voor 11% gewijzigd door DoeEensGek op 04-10-2010 15:42 ]
Nee, dat is vooral afhankelijk van de gebruikte software, en MP schijnt daar niet echt een van de snelste in te zijn.DoeEensGek schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:54:
[...]
Is dit niet gewoon ook afhankelijk van je computer en de dvb-c kaart..
Ik gebruik sinds kort 4TR met mdapi en andere kaarten
vorige opstelling met floppydtv en de MP TVsercer was iets sneller..
Hoe kan het zappen versneld worden?
[ Voor 13% gewijzigd door HaTe op 04-10-2010 14:06 ]
Ben ook verrektes benieuwd naar jullie codec packs en instellingen (zowel voor TV als video)
In het MP forum deel 4 op tweakers staat dat je als je Windows 7 draait eigenlijk nauwelijks iets hoeft te doen, maar ik heb diverse schokjes en blokjes schiemerbeelden af en toe. Die had ik op m'n ouwe HTPC (XP) niet.
Zijn er nog absolute codecmusts? en voor HD TV?
In het MP forum deel 4 op tweakers staat dat je als je Windows 7 draait eigenlijk nauwelijks iets hoeft te doen, maar ik heb diverse schokjes en blokjes schiemerbeelden af en toe. Die had ik op m'n ouwe HTPC (XP) niet.
Zijn er nog absolute codecmusts? en voor HD TV?
Ik denk dat je die schokjes eerder bij het cpu gebruik of het ontvangst moet zoeken..
Ben bang dat je gelijk hebt. Systeem is 32bits (3,25GB usable memory. Ff kijken hoe ik dat voor elkaar ga boxen. Virtueel geheugen opkrikken denk ik...
Dat zou ik ook wel willen weten. Mijn gemiddelde ligt op zo'n 6 tot 10 seconden, maar ik moet wel erbij vermelden dat ik multi-seat draai. En ik neem meer op dan dat ik live kijk. Niet echt iets waar ik mij echt druk over maak dus eigenlijk, maar het zou wel leuk zijn om zoiets te optimaliseren.HaTe schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:05:
Anoniem: 377223
Het zappen tussen zenders duurt bij mij nu ongeveer 2 seconden. Ik heb de indruk dat het sneller werkt nadat ik een andere MDAPIFilter heb gebruikt. Ik gebruik nu MDAPIFilter 2009 Fall v3. Ik heb zelf overigens een technisat cablestar met een smargo in een singleseat configuratie.
Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.