Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met het toevoegen van logo's in de EPG van Windows Media Center d.m.v. MyChannelLogos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 21:09
Welke specifieke problemen doel je op? Ik heb alleen last van sommige zenders met bijzondere karakters in de naam, zoals een slash. Dan krijg je een foutmelding, maar uiteindelijk lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13

Swerfer

Hmm...

.Johnny schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:02:
Welke specifieke problemen doel je op? Ik heb alleen last van sommige zenders met bijzondere karakters in de naam, zoals een slash. Dan krijg je een foutmelding, maar uiteindelijk lukt het wel.
Het schijnt dat de laatste versie daar geen problemen meer mee heeft...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
.Johnny schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:02:
Hij herkent niets, ik kan ze enkel nog maar handmatig koppelen.
"Auto populate" werkt niet, er gebeurt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 10:06

HaTe

haat niet

Vandaag wilde ik de 2 nieuwe TV kaarten in de PC doen en de FloppyDTV er uit. Wat blijkt nu. Er zijn helemaal geen vrije PCI sloten (wel 1, maar daar hing de VGA koeler boven..)!! Helaas het feest gaat niet door.
Dus nieuw moederbordje kopen dan maar..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:08
Ik krijg newcs niet goed werkend en hopelijk kan iemand me hier verder helpen. Google of tweakers (dit topic en zijn voorgangers o.a.) heeft helaas niets passends oplgeverd.
Het blog (zepman blog) heb ik geheel gevolgd en heb dus ook de smartreader plus En Terratec kaartje gekocht.
Bij het starten van newcs krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/5713/errornewcs.png
Hij kent de kaart dus blijkbaar niet. Het is een nieuwe ziggo kaart (gisteren gekocht en geactiveerd). Heb rondgezocht en wat met de settings lopen spelen maar tot nu toe zonder resultaat. Wel heb ik de firmware van de smartreader geupdate naar de laatste versie die ik kon vinden.
Het terratec kaartje lijkt te werken in mediaportal, ik krijg alle zenders gevonden en timeshift bij een ongecodeerde zender werkt (bij gecodeerd dus niet, hij vind de cam dus niet?)
Iemand nog een suggestie? (PC: windows 7 64 bit)

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187577

@RoelsRules: kijk eens naar de instellingen op de smartcardreader zelf. Bij die van mij (smartmouse phoenix) zitten er van die schuifjes op. Branden de led'tjes tijdens resetten? Ik werk overigens nooit met windows, dus weet niet of windows het verprutst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59

RgR

@ RoesRules: Weet je zeker dat die COM8 wel klopt? Ik heb even getest, en als ik een verkeerd poortnummer in NewCS instel dan ziet de output er namelijk vrijwel hetzelfde uit als bij jou. Ik heb het idee dat je in je NewCS-configuratie dus misschien het verkeerde poortnummer hebt ingesteld.

Kijk eens bij Device Manager onder Ports (COM&LPT). Als het goed is staat er een USB Serial Port onder. Welk nummer staat daar bij?

[ Voor 13% gewijzigd door RgR op 29-08-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Anoniem: 187577 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:27:
@RoelsRules: kijk eens naar de instellingen op de smartcardreader zelf. Bij die van mij (smartmouse phoenix) zitten er van die schuifjes op. Branden de led'tjes tijdens resetten? Ik werk overigens nooit met windows, dus weet niet of windows het verprutst.
Ik heb op deze cardreader geen switches oid, gewoon plain in usb poort en verder niets. Lampje gaat aan zodra reader in USB gaat en lampje gaat uit zodra kaart er bij in gaat (conform blog volgens mij)
Zodra newcs opstart gaat het lampje af en toe aan (net of die loop de kaart af en toe gaat benaderen) Ook Oscam doet hetzelfde met de lampjes
RgR schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:04:
@ RoesRules: Weet je zeker dat die COM8 wel klopt? Ik heb even getest, en als ik een verkeerd poortnummer in NewCS instel dan ziet de output er namelijk vrijwel hetzelfde uit als bij jou. Ik heb het idee dat je in je NewCS-configuratie dus misschien het verkeerde poortnummer hebt ingesteld.

Kijk eens bij Device Manager onder Ports (COM&LPT). Als het goed is staat er een USB Serial Port onder. Welk nummer staat daar bij?
Helaas, dubbel gecontroleerd (zelfs vriendin laten lezen ;-) ) en er staat echt com8, ook op andere usb poorten geprobeerd en wanneer de com poort veranderde heb ik dat ook veranderd in de confg van newcs, helaas met hetzelfde resultaat.

dus beide bedankt voor het meedenken maar vooralsnog geen succes... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59

RgR

Misschien heb je dit al lang bekeken, maar zit de smartcard er wel met de juiste kant naar boven in? De chip van de smartcard moet gericht zijn naar de kant waar ook de ledjes zitten, en 'deze zijde boven' moet voor je gevoel dus eigenlijk naar onder (aan de kant waar de schroefjes van de smartreader zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
yep, kaartje zit er goed in. Zelfs voor de zekerheid de andere kant geprobeerd maar dan klopt de uitlijning totaal niet. Dus dat is hem ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
zojuist getracht het op een xp machine voor elkaar te krijgen maar helaas dezelfde foutmelding... Kaartje of reader misschien kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem met HD zenders (geen geluid, stotterend beeld, vastlopend beeld) icm de anysee. Ik heb nog gekeken bij de belasting geschiedenis van mijn cpu via taakbeheer maar daar zie ik geen extreem hoge pieken. Wat ik trouwens nog niet heb gemeld is dat ik met de anysee viewer geen nl1,2 en 3 kan vinden. Ik zocht ze omdat ik wilde kijken of ik met de anysee viewer dezelfde problemen had. Misschien brengt dat jullie op een idee wat het kan zijn. Ik heb geen idee.

[ Voor 13% gewijzigd door michielvz op 29-08-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 21:50

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Anoniem: 96802 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 01:49:
[...]

Ik ben bezig met je handleiding van For The Record waar ik erg content mee ben, maar hier loop ik even spaak.

MySQL is bij mij ook geinstalleerd, ik mag een n00b zijn maar wat moet ik invullen bij "Server" en "Used ID" als er gevraagd wordt naar For The Record Database tijdens de install van FTR?
Ehhh.. Ik gebruik MySQL met root als user en het bijbehorende wachtwoord die ik ingesteld heb. Als je het wachtwoord niet weet moet je even googelen hoe je het root wachtwoord aanpast. Want dat weet ik zo snel niet uit mijn hoofd.

Of je maakt een nieuwe gebruiker aan in MySQL voor 4TR.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:04
RoelsRules schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:34:
zojuist getracht het op een xp machine voor elkaar te krijgen maar helaas dezelfde foutmelding... Kaartje of reader misschien kapot?
Die kaart heb je sinds een paar dagen, meen ik? Heb je hem ooit al eens in een gewone decoder geprobeerd? Er staat me zoiets bij dat ie het anders niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 14:49

gjs

Scoobydoobydoo

RoelsRules schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:31:
Ik krijg newcs niet goed werkend en hopelijk kan iemand me hier verder helpen. Google of tweakers (dit topic en zijn voorgangers o.a.) heeft helaas niets passends oplgeverd.
Het blog (zepman blog) heb ik geheel gevolgd en heb dus ook de smartreader plus En Terratec kaartje gekocht.
[afbeelding]
Hij kent de kaart dus blijkbaar niet. Het is een nieuwe ziggo kaart (gisteren gekocht en geactiveerd). Heb rondgezocht en wat met de settings lopen spelen maar tot nu toe zonder resultaat. Wel heb ik de firmware van de smartreader geupdate naar de laatste versie die ik kon vinden.
Het terratec kaartje lijkt te werken in mediaportal, ik krijg alle zenders gevonden en timeshift bij een ongecodeerde zender werkt (bij gecodeerd dus niet, hij vind de cam dus niet?)
Kijk even hier naar, met name het tooltje dat ik daar onderaan noem.
Stel hem in op 6MHz en T-mode T=1.
En let op dat een kaart activeren op de pc niet echt goed gaat (ik heb zelf de ervaring dat het niet kan). Gebruik hem eerst even in een echte Ziggo decoder om hem te activeren.

[ Voor 7% gewijzigd door gjs op 31-08-2010 20:44 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
thx voor de tips van het activeren in een decoder (ik ga op zoek naar iemand die zo'n ding hier in de buurt heeft, de mijne is maanden geleden overleden), ga ik proberen en laat weten of dat is gelukt!
Daarna zal ik ook je software proberen om de instellingen te veranderen.

Nog een andere vraag; stel dat ik newcs niet wil gebruiken maar gewoon tv wil kijken op deze pc (dus bv met media center, bijgeleverde tv prog of mediaportal) hoe krijg ik dat voor elkaar met mijn huidige hardware? op dit moment kan ik alleen ned1 en zenderoverzicht bekijken omdat die niet gecodeerd zijn. Hoe krijg ik tv software dus zover dat ze kijken naar deze kaartlezer? Ik heb echt nergens een instelling kunnen vinden en alles over deze kaartlezer verwijst zo'n beetje naar newcs... heb al veel tijd in mediaportal/server zitten maar nergens de gouden instelling... thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172448

Je software zou plugins moeten accepteren. Bij mediaportal en dvblink (wat je kunt gebruiken om in media center live tv te kunnen kijken) zit er een mapje waar je plugins kunt zetten. Hierin staat dan de acamd plugin. Deze cummuniceert met newcs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
Hallo allen, sinds kort een zelfgemaakte htpc (voor opnemen) maar nu wil hij geen enkele zender vinden.
De pc draait op yavdr (vdr+xbmc) maar met w_scan vindt hij geen enkele zender (ziggo).

2e probleempje is dat xbmc niet wil starten (herinstallatie etc. helpt niet... ergens moet iets geconfigureerd worden denk ik.. weet alleen niet wat.

Smargo cardreader is nog onderweg... Bedoeling is als alles werkt er natuurlijk meer dvb kaarten inkomen.
Dvb kaart is TerraTec Cinergy C DVB-C. Kaart is geinstalleerd en met wordt ook gevonden met w_scan. Alleen na een speurtocht (volledige scan duurt uur) geeft hij een error: Sorry i couldn't get any working frequency/transponder.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoelsRules schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:55:
Hoe krijg ik tv software dus zover dat ze kijken naar deze kaartlezer? Ik heb echt nergens een instelling kunnen vinden en alles over deze kaartlezer verwijst zo'n beetje naar newcs... heb al veel tijd in mediaportal/server zitten maar nergens de gouden instelling... thx
Je kunt Acamd ook rechtsreeks met de cardreader laten communiceren, handig voor 't testen als je newcs even wilt omzeilen. Bent dan wel beperkt tot één gecodeerde zender tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:58

mace

Sapere Aude

RoelsRules schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:31:
[afbeelding]
Dat had ik ook, toen was mijn 6MHz kristal kapot.

In jouw geval staat hij waarschijnlijk niet goed ingesteld (de cardreader). Hij moet op phoenix mode op 6MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

RoelsRules schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:55:
Nog een andere vraag; stel dat ik newcs niet wil gebruiken maar gewoon tv wil kijken op deze pc (dus bv met media center, bijgeleverde tv prog of mediaportal) hoe krijg ik dat voor elkaar met mijn huidige hardware? op dit moment kan ik alleen ned1 en zenderoverzicht bekijken omdat die niet gecodeerd zijn. Hoe krijg ik tv software dus zover dat ze kijken naar deze kaartlezer? Ik heb echt nergens een instelling kunnen vinden en alles over deze kaartlezer verwijst zo'n beetje naar newcs... heb al veel tijd in mediaportal/server zitten maar nergens de gouden instelling... thx
Ik ben niet zo op de hoogte met de Terratec kaarten, maar bij een aantal dvb-c pci kaarten kan je een ci slot addon krijgen, daar kan je een alphacrypt cam in plaatsen en daar in weer jouw Ziggo kaart. Dan kijk je zonder newcs/smartreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abscheltens
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-06 20:48
Heb onlangs een nieuwe installatie van mijn HTPC gedaan. Deze draait op Windows 7 Ultimate. Aan de hand van alle handleidingen en guides een poging gedaan om mijn Anysee E30CT aan de praat te krijgen in MediaPortal.
Als eerste geprobeerd om dit met de MDAPI & Splug.dll voor elkaar te krijgen. Alles in TV server configuration gaat helemaal goed. Kan gecodeerde zenders previewen en timeshiften. Zodra ik MP opstart en naar een gecodeerde zender ga krijg is de melding "Unable to play: LIVE7-0.TS.TSBUFFER.
Als ik daarentegen eerst een ongecodeerde zender afspeel en daarna zap naar een gecodeerde zender krijg ik de foutmeldiing niet.
Toen maar een poging gewaagt met TVSource. Laatste drivers van Anysee gedownload. Daarna TVServer & TVSource geinstalleerd. Dit gaat allemaal goed. Als ik vervolgens ga scannen naar kanelen gebeurd er helemaal niets. De twee balkjes van signal strength & signal quality vertonen geen enkel teken van leven.
Wat doe ik verkeerd of zie ik iets over het hoofd??? :-(
Hoe kan ik mijn TV in Media Portal werkend krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

abscheltens schreef op woensdag 01 september 2010 @ 07:39:
Heb onlangs een nieuwe installatie van mijn HTPC gedaan. Deze draait op Windows 7 Ultimate. Aan de hand van alle handleidingen en guides een poging gedaan om mijn Anysee E30CT aan de praat te krijgen in MediaPortal.
Als eerste geprobeerd om dit met de MDAPI & Splug.dll voor elkaar te krijgen. Alles in TV server configuration gaat helemaal goed. Kan gecodeerde zenders previewen en timeshiften. Zodra ik MP opstart en naar een gecodeerde zender ga krijg is de melding "Unable to play: LIVE7-0.TS.TSBUFFER.
Als ik daarentegen eerst een ongecodeerde zender afspeel en daarna zap naar een gecodeerde zender krijg ik de foutmeldiing niet.
Probeer eens TV-Server Configuration te starten met de volgende optie:
"C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\SetupTv.exe" --DebugOptions
Voor niet 64bit systemen de (x86) weglaten.
Je krijgt dan een extra menu item Debug Options en daar vink je "Always reset graph after stop" aan.

Je kan ook nog de timeshifting folder op een andere plaats neerzetten dan de default, bv D:\timeshiftbuffer, wel even de juiste kaart selecteren !

[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 01-09-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 07:16
Hoi,
Ik zag laatst op een forum dat het makkelijk is om XBMC aan een MythTV backend te hangen. Ik zie hier in het forum daar weinig over terug. Is dit iets nieuws, of is XBMC niet cool om TV op te kijken?
Ik heb een windows HTPC met XBMC (bevalt super). Is er iemand die dit al geprobeerd heeft?

Verder heeft iedereen het over de Anysee E30, maar die is bijna 100 euro duurder dan de Technisat CableStar HD2. Beide kunnen HD kanalen decoderen neem ik aan? En hebben beide ook een ingebouwde CAM?
Waarom zou je dan een Anysee willen?
En beide kaarten ism windows/mythtv? kan iemand daar iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angelus1753 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:43:
Verder heeft iedereen het over de Anysee E30, maar die is bijna 100 euro duurder dan de Technisat CableStar HD2. Beide kunnen HD kanalen decoderen neem ik aan? En hebben beide ook een ingebouwde CAM?
Je bedoeld ws of ze beide HD kunnen ontvangen, want decoderen doen de kaarten niet zelf. Verder heeft alleen de Anysee een ingebouwde softcam en smartcard reader, de Cablestar heeft alleen een CI slot waarin je zelf bv een Alphacrypt Classic (~€100,-) moet stoppen. Je kunt ook zelf een softcam gebruiken, maar dan moet je nog een aparte smartcard reader aanschaffen en kun je eventueel ook een kale dvb-c kaart zonder CI aanhangsel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 07:16
Oke, dat verklaart het prijsverschil. Dan lijkt de Anysee idd the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angelus1753 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:53:
Oke, dat verklaart het prijsverschil. Dan lijkt de Anysee idd the way to go.
Tja, dat is een persoonlijk keuze. Als 't goedkoop moet gebruik je een softcam icm een dvb-c kaartje en een cardreader en ben je voor rond de € 85,- klaar. Als je dan ook nog een dual tuner oplossing wilt zit je op 140,- oid, daar heb je maar één Anysee voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abscheltens
gjs schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:20:
[...]

Probeer eens TV-Server Configuration te starten met de volgende optie:
"C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\SetupTv.exe" --DebugOptions
Voor niet 64bit systemen de (x86) weglaten.
Je krijgt dan een extra menu item Debug Options en daar vink je "Always reset graph after stop" aan.

Je kan ook nog de timeshifting folder op een andere plaats neerzetten dan de default, bv D:\timeshiftbuffer, wel even de juiste kaart selecteren !
GJS,

Heb je tips geprobeerd, maar MediaPortal blijft de fout LIVE7-0.TS.TSBUFFER geven.
Zijn er nog andere opties om dit probleem te verhelpen..... :-( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 12:05
heb je al eens op je TV-server pc de windows firewall uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abscheltens
Rubke schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:36:
heb je al eens op je TV-server pc de windows firewall uitgeschakeld?
De TVServer draait op dezelfde PC als MediaPortal. Wat ik wel ontdekt heb, is dat wanneer ik in TVServer configuration bij de manual control de timeshifting start, vervolgens MediaPortal opstart en dezelfde zender inschakel, deze dan wel werkt.
Ik zal proberen met uitgeschakelde firewall.
Firewall staat uit maar krijg nog steeds dezelfde melding...... :-(

[ Voor 6% gewijzigd door abscheltens op 01-09-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Kvind dat lijstje met compatible dvb kaarten wel handig maar kan iemand ook een usb smartcardreader aanraaden voor linux? Kheb nu een smartmouse van wbe goedkoop op internet gevonden maar de util van wbe om de protocol (phoenix of smartmouse)/ frequentie aan te passen wil niet werken onder mn 2.6.31-16 linux installatie. De broncode v/d util is niet echt groot maar kheb te weinig verstand van om het aan te passen.

Nog een vraagje is phoenix mode vereist om met een ziggo smartcard te werken of was dat alleen met windows/mediaportal? De 6Ghz zal dan wel nog steeds moeten..

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Hoi allemaal, weer terug uit Duitsland. :)

Ik begin meer en meer te genieten van Mediaportal, zeker in combinatie met For The Record. Sinds vandaag ben ik nu ook mijn DVD's aan het rippen en toe te voegen aan MP. Het standaard video gedeelte van MP staat uit, ik gebruik namelijk de extentie Moving Pictures, en die pakt perfect de <naam van film>/VIDEO_TS structuur op!

MP blijft mij verbazen, jammer dat ik het maar niet goed werkend krijg op mijn netbook (een Compaq/HP Mini 311c met ION chipset en 3GB geheugen die heerlijk Windows 7 draait!). XBMC draait werkelijk alles moeiteloos af, incl. HD materiaal, dus dat zou met MP ook moeten gaan.

Iemand een suggestie wat ik zou kunnen doen of waar ik naar zou moeten kijken?

BTW: ik ga van de week (als het lukt, anders volgende week) een gedetailleerde walktrough maken voor de MP/4TR combo zoals ik het heb draaien. Als die klaar is post ik hem in PDF formaat.

cybergamers.nl

• Rubke
[b][message=34622382,noline]babyxl schreef op donderdag 02 september 2010 @
BTW: ik ga van de week (als het lukt, anders volgende week) een gedetailleerde walktrough maken voor de MP/4TR combo zoals ik het heb draaien. Als die klaar is post ik hem in PDF formaat.
great! 8)

• Rubke
jayvol09 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:29:
Kvind dat lijstje met compatible dvb kaarten wel handig maar kan iemand ook een usb smartcardreader aanraaden voor linux? Kheb nu een smartmouse van wbe goedkoop op internet gevonden maar de util van wbe om de protocol (phoenix of smartmouse)/ frequentie aan te passen wil niet werken onder mn 2.6.31-16 linux installatie. De broncode v/d util is niet echt groot maar kheb te weinig verstand van om het aan te passen.

Nog een vraagje is phoenix mode vereist om met een ziggo smartcard te werken of was dat alleen met windows/mediaportal? De 6Ghz zal dan wel nog steeds moeten..
virusscanner die dwars zit?

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Als je het simpel wilt en altijd werkend neem dan gewoon een seriele phoenix compatible reader die ook 6MHz ondersteund, zoals deze. Dan heb je ook geen gedoe met usb drivers etc.
Ik weet ook niet precies wat het verschil is tussen phoenix en smartmouse, het leuke er van is dat je bij Newcs Phoenix instelt maar voor OScam juist weer Mouse.

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Rubke schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:44:
[...]
virusscanner die dwars zit?
Ik ken weinig mensen die onder linux een virusscanner draaien.

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Nieuwe drivers voor de KNC-One TV-Station DVB-C kaarten, welke ook bruikbaar zijn voor de Satelco EasyWatch PCI (DVB-C) en de HDTV versie.
Voor de Satelco is kleine aanpassing aan het kncbda.inf bestand nodig. Zoek op (mk3) copier deze regel en plak hem direct onder de regel waarin (mk3) staat. Verander daarna in deze nieuwe regel 00221894 in 002C1894. Dit moet je 2 maal doen. Daarna via de Windows device manager de driver updaten.

Ik heb alles perfect draaien onder linux + mythtv! Stuur mij even een DM als iets niet lukt, dit topic is al vervuild. Ik heb een kleine blog over mythtv geschreven.

• Frank-NL
  • Niet online
Sinds een maand verloopt mijn smartcard van Ziggo en kan ik alleen nog NED1 bekijken, totdat ik de card in een decoder stop. Dat is lastig omdat ik dan eerst weer een decoder moet aansluiten.

Ik gebruik Mediaportal Diaster Edition icm splug.dll en Mdapi, zoals uitgelegd in de blog van Exista. Dit allemaal met een Anysee met deze drivers.

Nadat ik de smartcard eerder weer geactiveerd heb is hij na een week of 2 weer verlopen. Mijn vraag is: waar ligt dit aan? Welke software is verantwoordelijk voor het updaten van de smartcard? Mediaportal? De Anysee driver? Er moet iets veranderd zijn omdat ik dit probleem nog niet eerder heb gehad.

• DoeEensGek
Gister windows XP op de pc gezet. Icm. met mediaportal.Na het zoeken naar zenders vindt ik maar 4 zenders (1x met geluk 10 zenders gevonden.)
Ook nog met dvblink gezocht maar ook daar vindt ik alleen dit.
transponder 1700000 h6875 qam64

4services
France 2
Pssie xxx
Erotiek Pakket
History HD

Het bekijken van de zenders wil ook niet. Ontvangst is gewoon geheel slecht.
Niuewste beta van de kaart binnengehaald en ook dan blijft het probleem er.

Iemand ideeen of oplossingen?
Aan signaal van de kabel licht het niet. Ik zoek direct op de aansluiting aan de muur en de decoder vindt op dezelfde aansluiting wel zenders.

• jayvol09
Anoniem: 187577 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:10:
[...]

Ik heb alles perfect draaien onder linux + mythtv! Stuur mij even een DM als iets niet lukt, dit topic is al vervuild. Ik heb een kleine blog over mythtv geschreven.
Had ik toevallig al gelezen, maar staat nog niets bij over smartcardreader, want zonder dat pakt mythtv alleen Ned 1.

Zelf heb ik TvHeadend omdat ik liever geen sasc-ng of NewCS gebruik. Deze pakt ook meteen Ned 1 en de setup ging makkelijker dan toen ik MythTV had geprobeerd. Moet nu alleen OScam aan de praat krijgen met mn mogelijk niet werkende reader...

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

jayvol09 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:08:
[...]

Had ik toevallig al gelezen, maar staat nog niets bij over smartcardreader, want zonder dat pakt mythtv alleen Ned 1.

Zelf heb ik TvHeadend omdat ik liever geen sasc-ng of NewCS gebruik. Deze pakt ook meteen Ned 1 en de setup ging makkelijker dan toen ik MythTV had geprobeerd. Moet nu alleen OScam aan de praat krijgen met mn mogelijk niet werkende reader...
Nee, daarom moet je even DM sturen als je dat wil gebruiken ;). Heb alle configs en commando's hier klaarliggen.

• DoeEensGek
Inmiddels pci card in andere pc gestoken... Opnieuw geinstalleerd en 10 zenders te pakken...(mediaportal)
Nu lees dat meer problemen hadden met deze kaart. Heb al diverse truuks geprobeert door andere drivers te installeren maar nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmulders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2024
Frank-NL schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:12:
Sinds een maand verloopt mijn smartcard van Ziggo en kan ik alleen nog NED1 bekijken, totdat ik de card in een decoder stop. Dat is lastig omdat ik dan eerst weer een decoder moet aansluiten.
knip
Nadat ik de smartcard eerder weer geactiveerd heb is hij na een week of 2 weer verlopen. Mijn vraag is: waar ligt dit aan? Welke software is verantwoordelijk voor het updaten van de smartcard? Mediaportal? De Anysee driver? Er moet iets veranderd zijn omdat ik dit probleem nog niet eerder heb gehad.
Volgens mij moet dit aan de firmware van Anysee liggen. Als je de PC uit schakeld, draaid er totaal geen software meer die de code kan updaten. Toch wisseld Ziggo dan van code. De Anysee zou dit op moeten vangen terwijl de rest gewoon in standby staat. (wel even checken of er spanning op je usb poort blijft staan als je pc in standby gaat!)
Ik denk dat iedereen met een Anysee dit probleem ook heeft. Kan iemand dit bevestigen die de kaart ook met WMC7 heeft geprobeerd?

Groet Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik heb ruim een half jaar met 7MC gekeken zonder dit probleem, daarna nog een paar maanden met Mediaportal zonder probleem.... maar het zou dus de firmware moeten zijn. Klink logisch inderdaad. Toch eens kijken wat er aan te doen is. Het blauwe ledje blijft in ieder geval altijd branden.

-edit-
Inmiddels iets meer ingelezen,ECM probleem dus dat iedereen heeft.
http://www.degroeneknop.n...on=printpage;topic=6683.0
eXisTa's BLOG: AnySee E30C/TC i.c.m. MediaPortal

Deze update moet door splug.dll gebeuren en niet door de Anysee zelf, als ik het goed begrijp.

-edit2- klopt het trouwens dat ik nergens kan vinden hoe je encrypted channels bekijkt met 4tr icm de anysee?

[ Voor 50% gewijzigd door Frank-NL op 03-09-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Frank-NL schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:47:
-edit2- klopt het trouwens dat ik nergens kan vinden hoe je encrypted channels bekijkt met 4tr icm de anysee?
Lijkt mij niet. Je kan gewoon MDAPI gebruiken als het goed is, maar zeker weten doe ik het niet want ik gebruik NewCS met een Terratec kaart.

Kijk anders even naar mijn guide...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Die zat ik net door te lezen in het vorige topic :) Mooi werk, thnx.
Ik heb zojuist ook maar een Smargo smartreader plus besteld, binnenkort even verder knutselen met newcs of oscam, ik heb geen zin om elke 2 weken mijn smartcard in een decoder te moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Laatst online: 05-01 21:13
Wat is nou uiteindelijk het beste om te nemen als je Ziggo heb ?
Ik heb groot gedeelte van de topics doorgelezen alsook de links doorgenomen echter dat is zoiets als bos en bomen niet meer zien.
Ik dacht uiteindelijk met Anysee e30 een goede keuze te maken, echter nu zie ik dat daar toch wel problemen mee zijn. Wat is dus het beste om te nemen ,behalve de Anysee E30, op een single computer(met eventueel de mogelijkheid om nog een 2e kaart erbij te zetten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt aan de software die je wilt gebruiken. Grootste voordeel van de Anysee is dat 't vrij probleemloos native onder Windows Mediacenter werkt, ga ja MediaPortal gebruiken kun je m.i. beter de eerder genoemde goedkopere oplossing kiezen. Welke trouwens met een stukje extra software ook goed werkt onder WinMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb even een nieuw OSCam pakketje in elkaar gesleuteld, hij is gebasseerd op oscam-0.99.4svn2980-i386-pc-cygwin-libusb-pcsc-webif en kan zo als vervanger voor The Zep Man's NewCS worden ingezet.
Even wat puntjes:
  • pas de compoort aan in de file oscam.server, bv zit jouw reader op com3 dan wordt het 'device = /dev/com3'
  • wil je logging in je dosbox, zet dan een # voor logfile en usrfile in de file oscam.conf
  • deze oscam is gebasseerd op caid 0604 kaarten, heb je nog een oudere 0602 kaart verander dan alle 0604 in 0602 in de files: oscam.conf, oscam.server en oscam.user
  • OSCam heeft ook een webinterface, deze is te benaderen op http://127.0.0.1:8888 user:admin password:oscam
  • voor je vragen gaat stellen, verdiep je even in de verschillende oscam.x configuratie files en kijk voor uitleg over deze files in de doc directory

[ Voor 8% gewijzigd door gjs op 04-09-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 23:06
Archie, zou jij deze TS-capture van Delta nog eens met je tooltje willen bekijken? Er zijn behoorlijk wat HD-kanalen nu bij Delta, alle RTL en SBS-kanalen zijn afgelopen dinsdag toegevoegd.

Ik heb niet echt het idee dat er veel Delta-aanhangers hier zijn, en ook digitalekabeltelevisie.nl heeft de zenderindeling van ruim een jaar geleden nog maar online staan.. En dat terwijl het aanbod een stuk beter is dan bij Ziggo!

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Tommert38 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:27:
Archie, zou jij deze TS-capture van Delta nog eens met je tooltje willen bekijken? Er zijn behoorlijk wat HD-kanalen nu bij Delta, alle RTL en SBS-kanalen zijn afgelopen dinsdag toegevoegd.
Zie het volgende verzamel topic voor het resultaat:
ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie o..."
Ik heb niet echt het idee dat er veel Delta-aanhangers hier zijn, en ook digitalekabeltelevisie.nl heeft de zenderindeling van ruim een jaar geleden nog maar online staan.
Zowel de digitalekabeltelevisie.nl website als ik zijn afhankelijk van klanten in de diverse kabelgebieden om van tijd tot tijd eens een Transport Stream capture bestand ter beschikking te stellen zodat de kanaal/frequentie overzichten actueel gehouden kunnen worden. Soms ga ik wel eens actief op zoek naar klanten in kabelgebieden waarvan ik nog geen overzicht heb en waarvan ik gezien hun bijdragen in dit en andere topics kan afleiden dat ze beschikken over een DVB-C PC-TV oplossing. Af en toe levert dat wel eens een (ver)nieuw(d) overzicht op, maar het blijft helaas moeilijk om aan Transport Stream capture bestanden te komen.

In ieder geval bedankt voor het maken van het capture bestand zodat het overzicht van Delta weer geactualiseerd kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24
Ik zie dat hier veel wordt gepraat over pci kaarten. Ik heb zelf een decoder direct op mij pc monitor aangesloten. Het gaat hier om de Humax IRHD-5000c. Het werkt zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Evertt schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:55:
Ik zie dat hier veel wordt gepraat over pci kaarten. Ik heb zelf een decoder direct op mij pc monitor aangesloten. Het gaat hier om de Humax IRHD-5000c. Het werkt zeer goed.
Daar gaat dit niet over ;). Dit gaat over het zelf tweaken van onder andere de interface, besturing (afstandsbediening, mobieltje, ...) en meer voor het tv kijken via je pc op je tv/monitor. Dit biedt veel meer voordelen dan zo'n kastje, aangezien wij echt alles aan kunnen passen zoals streamen naar je mobiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Evertt schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:55:
Daarbij kun je met een normale decoder niet je programma's opslaan, bewerken of een live stream pauzeren om maar even een paar punten op te noemen. :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:22
Deze week een Anysee E30TC Plus aangeschaft. Dit na een tijdje een FireDTV gebruikt te hebben maar heb deze nooit goed aan de praat gekregen. Bij de Anysee had ik mij voorgenomen om deze retour afzender te sturen als ik deze niet snel aan de praat zou krijgen. Na vanaf lunchtijd tot 's avonds laat ermee geprutst te hebben, leek het die kant op te gaan. Het apparaat aangesloten om verschillende computers en verschillende antennekabels, maar het lukt niet om meer dan zes TV-kanalen te vinden. Om circa 22.00 lukte het uiteindelijk wel om alle circa 265 TV en radiokanalen te krijgen.

De oplossing zat erin om de frequenties van de website DigitaleKabeltelevisie in te vullen in de bestanden NL_8888.ini (dir: C:\Program Files (x86)\anysee\anysee-E30Series\tables) en NL_8888.TPL (dir: C:\Program Files (x86)\anysee\Driver\Transponders\Cable). Overigens ging het in mijn geval om NL_8888 omdat ik in Ziggo/Multikabel gebied woon. Dus wel even checken welk bestand voor jou relevant is. Deze gegevens kon ik trouwens controleren door in het menu van Humax digitale decoder, de ontvangstkwaliteit van een zender te controleren. Daar zag ik toen ook de netwerkgegevens.

De .ini lijst wordt gebruikt door de viewer van Anysee zelf, de .tpl lijst wordt gebruikt door de Anysee driver t.b.v. MCE. M.a.w.: als je de viewer gebruikt, moet je de tpl file aanpassen, als je MCE gebruikt moet je de ini file aanpassen.

Afijn, niet zo simpel als de review van Hardware.info ons doet vermoeden, maar het werkt uiteindelijk wel.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

De juiste transponderlijst kan je hier in één keer downloaden...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:22
Ik sta op het punt om een Anysee E30(T)C Plus aan te schaffen, maar ik kan nergens antwoord op m'n vragen vinden (hopelijk hier wel ;) )

Wordt de Anysee E30 ondersteund door WME (windows media encoder) de 64-bit versie?
De reden is dat ik veel gebruik maak van live TV streaming over internet via WME, met m'n huidige Hauppauge PVR-150 gaat dit nl. erg goed!

Is er een simpel stukje software om buiten Windows Media Center (of andere TV kijk programma's) te switchen tussen de reeds vastgelegde kanalen? (wel handig als je op afstand de stream op een ander kanaal kunt zetten)

Ik hoop dat iemand hier het antwoord op kan/wil geven! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
Hoi SniperGuy, ik gebruik W7-64bit en heb vandaag de Anysee geinstalleerd het werkt goed in MediaCenter (273 kanalen gevonden). Beantwoord dit je vraag? De Anysee-viewer is gewoon 32bit (wordt tenminste in de x86 folder van Program Files geinstalleerd). Op de installatie CD is in de driver directory een x86 en een AMD64 directory aanwezig. Omdat de .inf niet wilde installeren zonder installatieprogramma kon ik niet zien of dit ook werkelijk de 64bit drivers waren. Het stuurprogramma laat de volgende waarde zien: Anysee BDA Capture Device (2010.01.30,ADO01060827,Win7,x64). Het laatste deel van de omschrijving zou impliceren dat het de 64bit drivers zijn.

Ik hoop dat je iets hebt aan dit antwoord.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Aziona schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:41:
Hoi SniperGuy, ik gebruik W7-64bit en heb vandaag de Anysee geinstalleerd het werkt goed in MediaCenter (273 kanalen gevonden). Beantwoord dit je vraag?
SniperGuy wil de stream van de Anysee gebruiken om door te streamen naar (een) andere computer(s). Hij wil daarbij ook op afstand van kanaal kunnen wisselen. Ik heb geen ervaring met een extender, maar misschien heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
Hoi Swerfer, dank je wel voor de aanvulling. Het lot werkt mee want ik heb vanmiddag toevallig sinds een paar jaar de extender op de XBox opnieuw geconnect met mijn W7-PC (waar de Anysee aan hangt). Ik kon gewoon via de XBox extender TV-kijken, de guide bekijken, een programma opnemen en reeds opgenomen programma's bekijken. Maar goed, ik heb geen verstand van streamen dus geen idee of dit wel relevant is voor de vraag van SniperGuy. :)

PS Swerfer, die link naar de transponderlijsten voor Anysee en FireDTV zijn heel handig, jammer dat ik al klaar was 8)7 .

[ Voor 12% gewijzigd door Aziona op 05-09-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Aziona schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:41:
Hoi SniperGuy, ik gebruik W7-64bit en heb vandaag de Anysee geinstalleerd het werkt goed in MediaCenter (273 kanalen gevonden). Beantwoord dit je vraag? De Anysee-viewer is gewoon 32bit (wordt tenminste in de x86 folder van Program Files geinstalleerd). Op de installatie CD is in de driver directory een x86 en een AMD64 directory aanwezig. Omdat de .inf niet wilde installeren zonder installatieprogramma kon ik niet zien of dit ook werkelijk de 64bit drivers waren. Het stuurprogramma laat de volgende waarde zien: Anysee BDA Capture Device (2010.01.30,ADO01060827,Win7,x64). Het laatste deel van de omschrijving zou impliceren dat het de 64bit drivers zijn.

Ik hoop dat je iets hebt aan dit antwoord.
Ik wil het graag weten over WINDOWS MEDIA ENCODER x64 (en dus niet media center! daar werkt ie zonder problemen mee...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
@sniperguy, dit doet wat je zoekt, wel betaald en zonder WME;
http://www.dvblogic.com/netpack.php
Maar komt wel uiteindelijk op hetzelfde neer: via internet kun je je tv stream bekijken, kanalen wisselen etc. werkt met bijna elke kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
.Johnny schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:33:
@sniperguy, dit doet wat je zoekt, wel betaald en zonder WME;
http://www.dvblogic.com/netpack.php
Maar komt wel uiteindelijk op hetzelfde neer: via internet kun je je tv stream bekijken, kanalen wisselen etc. werkt met bijna elke kaart.
Tja waarom betalen voor een product als je ook met goede gratis software ook afkan, ben er inmiddels al of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

SniperGuy schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:43:
[...]

Tja waarom betalen voor een product als je ook met goede gratis software ook afkan, ben er inmiddels al of het werkt :)
En werkt het al zoals jij het wil? Op de manier die Aziona zei?

Ik heb zelf ook een Anysee en ik zou graag voetbalwedstrijden willen streamen via internet, maar heb niet heel erg veel zin om 38 euro te lappen voor DVBLink TVSource Connected Edition

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Zit een 20 dagen trial bij, dus wat let je?

Ik heb het een paar maanden geleden geprobeerd, toen werkte het nog niet vlekkeloos (met name via wifi) maar misschien is dat inmiddels gefixt. helaas kun je niet een trial resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperMan schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:18:
[...]
Ik heb zelf ook een Anysee en ik zou graag voetbalwedstrijden willen streamen via internet, maar heb niet heel erg veel zin om 38 euro te lappen voor DVBLink TVSource Connected Edition
Voor MP TV Server zijn er ook enkele plugins die dit zouden moeten kunnen, bv StreamTV en deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Heb eindelijk een goed tooltje gevonden om .wtv files om te zetten naar bv .TS, mis alleen nog de tijdsindex in de .TS-file, maar dat kan aan VLC liggen
Nielson schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:44:
[...]
Voor MP TV Server zijn er ook enkele plugins die dit zouden moeten kunnen, bv StreamTV en deze.
Ik ga die trial en MP TV server maar es proberen dan, thanks

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374261

Goede dag allen,
ik hoop ik ben hier aan de juiste plaats.
De laatste dagen heb ik me door deel 1, 2, 3, 4 to hier gelezen maar kon geen hint voor mijn probleem vinden.

met mijn nieuwe computer (medion) met windows7 wilde ik graag TV van Ziggo gaan kijken.
Heb een TechniSat CableStarHD2 ingebouwd, een card-lezer en ben de uitstekende handleiding van "The Zep Man" gevolgd. Tot stap 3 heeft ook alles uitstekend gefunctioneerd.

Maar met de installatie van het MDAPI filter hield het op.
Wil ik de MDAPI filter registreren komt de melding:

"Detected 32bit Windows installation. Using default regsvr32.exe to register MDAPI filter."

Maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
Voor alle hulp a thousand thanks! _/-\o_
otherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 374261 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:10:

"Detected 32bit Windows installation. Using default regsvr32.exe to register MDAPI filter."

Krijg je ook een foutmelding, of wat klopt er volgens jou niet? Je hebt het bestand mdapifilter.ax op de juiste plek neergezet? Start anders even opnieuw op en probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Anoniem: 374261 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:10:
Maar met de installatie van het MDAPI filter hield het op.

Dit betekend dat je MDAPI filter goed geïnstalleerd is. Voor de rest hoef je er niets mee te doen (regsvr32.exe to register MDAPI filter betekend niets minder dan dat het filter geïnstalleerd is met default regsvr32.exe door windows).

Het staat wat vreemd, maar mdapifilter.ax is in dit geval gewoon goed geïnstalleerd. Op naar de volgende stap dus! :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374261

Hey Nielson, hey babyxl,
hartelijk bedankt voor de snelle hulp! :)
Dus ben ik gewoon verder gegaan, ook had ik geen map die 'MDPlugins' hete en ook geen met de naam van mijn TV-caard had. Wat ook ontbreekt is de file 'MDAPICards.xml

ACamd aangemaakt,
cardclient.conf uitgewisseld,
0604' gelaten, omdat dat de nummer was,
de DVB-C card geedit als aangegeven (TechnisatManitsDVBC...)

maar de TV card wordt, ook is die met 'Enabled-Yes' opgevoerd in 'Manual Control' met 'idle' aangegeven en alle zenders behalve de zenderoverzicht en Ned1 zijn nog steeds versleuteld.
Kon in de FAQ geen soortgelijk geval vinden.

Als jullie nog een idee hebben, waar ik de mist inga...
groeten.otherland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:00
Gebruikt iemand hier de Technotrend Budget C-1500 of C-1501? Ik wel, en t heeft een tijdje geleden gewerkt, maar nu niet meer... Het lijkt alsof ie t signaal niet vast kan houden, zie onderstaand filmpje:

http://dl.dropbox.com/u/6604399/IMG_0147.MOV

Ik gebruik de drivers van www.dvbshop24.org. Zijn er toevallig nog nieuwere/betere i.s.m. Windows 7?

[ Voor 17% gewijzigd door endness op 08-09-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Ik heb de C-1501 bijna een jaar nu denk ik, maar gebruik em niet met windows, werkt prima onder linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 374261 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:44:
Als jullie nog een idee hebben, waar ik de mist inga...
groeten.otherland
't Is soms een beetje vaag inderdaad wanneer de MDPlugins map aangemaakt wordt door MDApi. Gewoon beetje prutsen, pc opnieuw opstarten, tv service herstarten, even een opname starten en op een gegeven moment worden de juiste mappen aangemaakt en kun je verder.
endness schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:54:
Gebruikt iemand hier de Technotrend Budget C-1500 of C-1501? Ik wel, en t heeft een tijdje geleden gewerkt, maar nu niet meer... Het lijkt alsof ie t signaal niet vast kan houden, zie onderstaand filmpje:

http://dl.dropbox.com/u/6604399/IMG_0147.MOV

Ik gebruik de drivers van www.dvbshop24.org. Zijn er toevallig nog nieuwere/betere i.s.m. Windows 7?
Ik gebruik twee C-1501's zonder problemen onder Win7 32bit met de v5.0.1.8 Vista drivers. Weet niet welke drivers je precies bedoeld, maar die allerlaatste v5.0.3.5 van dvbshop24.com zijn echt bedoeld voor Win MC, en werken niet goed met andere software zoals MP (kon met een beta versie ervan iig geen zenders meer mee vinden) zoals ook aangegeven wordt:
For other 3rd party applications use Vista 32/64 Bit drivers for Windows 7 (due to implemented CI support in driver).
/edit:
gjs schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:32:
Ik heb even een nieuw OSCam pakketje in elkaar gesleuteld, hij is gebasseerd op oscam-0.99.4svn2980-i386-pc-cygwin-libusb-pcsc-webif en kan zo als vervanger voor The Zep Man's NewCS worden ingezet.
Hoop dat je 't niet erg vindt, maar heb in 't Acamd topic op sat4all ook even naar je pakketje verwezen.

[ Voor 16% gewijzigd door Nielson op 09-09-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:00
Die gebruik ik inderdaad ook op t moment, die andere werken zoals je zegt niet, MP kan daarmee geen kanalen vinden.

Met deze drivers blijft het signaal dus zo schommelen...

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Even over de AlphaCrypt CI modules zoals beschreven in dit topic. Ik begrijp dat je dus Irdeto II nodig hebt en I zal niet werken.
Er is van AlphaCrypt naast de classic ook een 6:1 model die voorzover ik weet naast Irdeto I en II ook Conax en CryptoWorks licenties heeft.
Iemand die deze gebruikt en heb je ook daadwerkelijk iets aan die extra licenties icm Ziggo?

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

• Frank-NL
  • Niet online
gjs schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:32:
Even wat puntjes:
  • pas de compoort aan in de file oscam.server, bv zit jouw reader op com3 dan wordt het 'device = /dev/com3'
  • wil je logging in je dosbox, zet dan een # voor logfile en usrfile in de file oscam.conf
  • deze oscam is gebasseerd op caid 0604 kaarten, heb je nog een oudere 0602 kaart verander dan alle 0604 in 0602 in de files: oscam.conf, oscam.server en oscam.user
  • OSCam heeft ook een webinterface, deze is te benaderen op http://127.0.0.1:8888 user:admin password:oscam
  • voor je vragen gaat stellen, verdiep je even in de verschillende oscam.x configuratie files en kijk voor uitleg over deze files in de doc directory
Geweldig werk, bedankt hiervoor. Gebruik dit nu ipv newcs dat het bekende probleem heeft met opstarten, icm mijn nieuwe smartcard reader. Nu eens kijken hoe stabiel dit blijft :)

• jayvol09
Vandaag nieuwe Ziggo smartcard gekocht. Ben meteen tegen een eigenaardig probleem gelopen. Had em in mn Phillips decoder gedaan, online geactiveerd, maar kreeg geen beeld - onbekende smartcard zegt ie. In mn tv met ziggo cam module werkt ie echter wel. Dus ik test em in mn smartcardreader met NewCS, werkt ook niet.

Is er misschien iets met de nieuwe ziggo smartcards dat ze niet werken in oudere apparatuur? Want mn oude ziggo card (paars achtige) werkt wel overal in.

• DoeEensGek
Oranje kaart zou overal in moeten werken. Als je hem geactiveerd hebt in je cam module en je krijgt daarop beeld, zou hij dat ook in andere modules moeten geven... Enige wat ik kan bedenken is dat de previeuw periode alleen daarin wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Nielson schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:53:
[...]
Hoop dat je 't niet erg vindt, maar heb in 't Acamd topic op sat4all ook even naar je pakketje verwezen.
Dat is goed hoor, ik had zelf ook al plannen om het even aan Appie te melden, ik check dat toppic ook regelmatig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Zit er nou veel verschil in perfomance oid tussen de verschillende MDAPI filter en Acamd versies? Of maakt het allemaal weinig uit... Ik heb het nu draaien met de versies uit de guide van babyxl, die volgens mij andere versies erin heeft dan Zep Man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

jezzer schreef op donderdag 09 september 2010 @ 07:45:
Even over de AlphaCrypt CI modules zoals beschreven in dit topic. Ik begrijp dat je dus Irdeto II nodig hebt en I zal niet werken.
Er is van AlphaCrypt naast de classic ook een 6:1 model die voorzover ik weet naast Irdeto I en II ook Conax en CryptoWorks licenties heeft.
Iemand die deze gebruikt en heb je ook daadwerkelijk iets aan die extra licenties icm Ziggo?
Bedoel je met het 6:1 model de light uitvoering ? Die werkt niet.
Ik weet zeker dat de volgende werken: de Classic, TC en IC (niet op de site te vinden). De 2 laatste hebben 2 kaartsloten waarvan 1 op telefoon sim formaat. Ik denk zelf dat de Classic Pro ook wel zal werken.
Het heeft niet alleen te maken met het ondersteunen van IRdeto II maar ook het aan board hebben van de benodigde keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Frank-NL schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:35:
Zit er nou veel verschil in perfomance oid tussen de verschillende MDAPI filter en Acamd versies? Of maakt het allemaal weinig uit... Ik heb het nu draaien met de versies uit de guide van babyxl, die volgens mij andere versies erin heeft dan Zep Man.
Als je Acamd gebruikt kan je het beste de MDAPIFilter.ax gebruiken die meegeleverd wordt. Snelheid verschil is er volgens mij nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Dus ik kan gewoon de bestanden overschrijven met de nieuwste versie van Acamd, en MDAPIFilter.ax bestand is ook gewoon te replacen zonder opnieuw te hoeven registreren?

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Frank-NL schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:38:
Dus ik kan gewoon de bestanden overschrijven met de nieuwste versie van Acamd, en MDAPIFilter.ax bestand is ook gewoon te replacen zonder opnieuw te hoeven registreren?
Hmm dat durf ik niet zo 123 te zeggen, maar een her registratie kan nooit kwaad.
Je opent een dosbox / commandprompt:
- cd c:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server
- regsvr32 MDAPIFilter.ax
that's all, mdapifilter pakketen zijn niet nodig.

• Frank-NL
  • Niet online
Thanks, zo had ik het inderdaad gedaan. Alleen gebruik ik momenteel For The Record als tuner, lijkt vooralsnog sneller te zijn qua zappen en inschakelen. Dus de MP TV server heb ik vaarwel gezegd :)

• MeTAlMollY
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
mace schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:25:
Weet iemand of er al DVB-C kaarten zijn in PCI-express? Of met Dual Tuner eventueel?

Als ik bijv. zo'n ION moederbordje zou kopen voor het frontend gebeuren bij de TV dan zit er geen PCI meer op, dan moet ik al met een losse tuning server gaan werken die PCI heeft.

Ik voel er weinig voor om USB tuners te gebruiken.
Een beetje laat misschien en ben je al op de hoogte van het product, maar desalniettemin misschien dat dit wat is? http://www.netup.tv/en-EN/dual_dvb-t-c-ci_card.php

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-06 21:37
Ik ga ook het verhaal met digitale TV op de PC proberen (MediaPortal en met de ZepMan-guide). Als ik het goed begrijp kan ik het beste de smartcardreader van satboy nemen? Als TV kaart neem ik waarschijnlijk de TechniSat CableStarHD2, bij gebrek aan dualtuner kaarten.
HyperMan schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:49:
[...]
Ik ga die trial en MP TV server maar es proberen dan, thanks
De MPWebServices heeft een aantal stabiliteitsproblemen en de standaard installer werkt ook niet goed met MP 1.1.0. Als je het eenmaal werkend hebt werkt het echter bijzonder goed, gebruik het zelf ook. Ik zal binnenkort mijn patches eventjes ergens uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 11:31
Hoi ik had een vraagje over ervaringen met de anysee E30C plus in combinatie met Windows 7 MCE.

Een vriend van mij gebruikt dit en ingesteld als 1080p werkt de interface van Windows 7 MCE erg schokkerig tijdens het spelen van de TV zenders. Bij 720P werkt de interface een stuk vloeiender. Mijn vraag is of het gewoon een kwestie is van een krachtigere videokaart. Aangezien zowel het afspelen van video als de interface hardwarematig wordt ondersteund. Mijn conclusie is dan dat er bij 1080p niet veel rekenkracht overblijft voor de interface.

Wat zijn de ervaringen wat betreft videokaarten om in deze situatie te gebruiken? Of is het bijvoorbeeld interessant om de HD3450 erin te plaatsen voor Hybrid crossfire?

Hardware in HTPC:
- Gigabyte ga-ma78gm-s2h
- Onboard videochip (ati 3200) (ondersteund hardwarematige video encodering)
- Athlon 4850e
- 2x 2GB Corsair Twinx
- 2 TB
- Anysee E30C plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Ik gebruik zelf 7MC met een FloppyDTV; ik neem aan dat je 1080i bedoelt, of gaat het niet om TV?
Bij mij merk ik weinig schokkends, maar dat heeft misschien met de hardware te maken; Zelfde probleem met het afspelen van 1080 content die opgenomen en gedownload is?

ondersteunt die ati 3200 ook hardware decoding van de stream die wordt afgespeeld?

mijn hardware:
Asus P5Q
C2D E8400
Floppy DTV (ziggo/casema gebied)
ATI HD4550

[ Voor 31% gewijzigd door .Johnny op 13-09-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 10:06

HaTe

haat niet

Die HD3200 is niet snel genoeg helaas..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 21:13
Gaat UPC nu ook eindelijk werken nu ze CI+ ondersteuning hebben aangekondig?
http://www.upc.nl/over-up...ceert-opnemen-op-afstand/

Ben benieuwd.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik heb 4TR toch omgeruild voor MP TV Server, met name de functionaliteit van de TV plugin beviel me niet. Totaal geen settings om bijvoorbeeld met fullscreen TV te beginnen. De webservice was niet vooruit te branden met de ingebouwde webserver. En voor mij heeft het ook geen toegevoegde waarde om overal ter wereld mijn EPG te kunnen bekijken :)

Mensen met een Anysee kan ik wel aanraden gewoon een smartcardreader te kopen voor een paar euro en met de Oscam en Acamd oplossing te gaan werken, de zapsnelheid en beeldopbouw is toch sneller dan via splug.dll! Beetje zonde van het geld wellicht maar als je MediaPortal wil gebruiken toch wel stukken beter.

Voor HD TV ook overgegaan op CoreAVC als decoder omdat de MS codec voor een hoop artifacts en haperingen zorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 11:31
HaTe schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:22:
Die HD3200 is niet snel genoeg helaas..
Ok dus het is zeker verholpen door een 3450 in hybrid crossfire of een 4350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 21:13
GAEvakYD schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:15:
Gaat UPC nu ook eindelijk werken nu ze CI+ ondersteuning hebben aangekondig?
http://www.upc.nl/over-up...ceert-opnemen-op-afstand/

Ben benieuwd.
Nu ook een bericht op de frontpage: nieuws: UPC gaat CI+-modules verhuren

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar op de pc schieten UPC klanten daar natuurlijk niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Nollekeuh schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:01:
[...]

Ok dus het is zeker verholpen door een 3450 in hybrid crossfire of een 4350?
check even of je kaart hardware HD MPEG4 decoding ondersteunt. Mijn 4550 heeft daar geen problemen mee iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
voor upc zal de kaart wel aan de ci gebonden zijn... dus niet uitwisselbaar. Neem aan dat je dus een slot moet hebben in je htpc die het zooitje kan hebben van upc. Als upc niet nog meer truukjes toepast...
Pagina: 1 2 ... 62 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.