[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Da's niet zo lekker dan. Als ik naar het menu kijk ziet het eruit alsof de software gewoon alles opnieuw op de zelfde manier instelt. Maar ik kan dit natuurlijk niet testen zonder een tweede harmony afstandbediening. (en ik hoop ook niet dat ik dat op de korte termijn hoef te gaan doen ;) )

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan het helaas niet overzetten, heb ik een tijd terug gevraagd aan logitech. Nu moet ik het wel goed zeggen: ik heb het nagevraagd voor de 650 en dat kon niet, misschien voor duurdere versies wel?

Wat ik nu gedaan heb (is een rot klus): alles in Word gezet zodat ik het weer weet na te maken. Ik heb lang gebouwd aan de structuur, die wil ik niet meer kwijt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47
Ik heb de One besteld bij Wehkamp. Is nu in de aanbieding (97 euro) Hij komt morgen binnen dus ik zal het melden als het wel/niet gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:08
Vandaag contact opgenomen met Logitech, na wat diagnostische testjes vonden zij hem ook defect. Ik moest foto's maken van het display en de serienummers en deze met een handgeschreven referentienummer opsturen. Ter vervanging kreeg ik een Logitech Harmony One aangeboden aangezien ze de 555 niet meer hadden, niet heel verkeerd denk ik. :D

Top service!

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Heb de One binnen. Geweldig! Voorlopig ben ik wel aan het instellen want de instellingen van mijn 300 kan ik niet overnemen.
Ik moet zeggen dat de 300 wel een duidelijker instel programe heeft dan de one.
Bij de 300 krijg je de AB als afbeelding te zien en kun je precies aangeven welke knop je een activiteit aan wilt binden. Bij de One gaat dat iets minder visueel vind ik.

Als iemand nog logo's nodig heeft: http://www.lyngsat-logo.com/tv/num_1.html

[ Voor 9% gewijzigd door Artwido op 27-09-2011 21:49 ]

Verwijderd

Ophidian schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:29:
Ter vervanging kreeg ik een Logitech Harmony One aangeboden aangezien ze de 555 niet meer hadden, niet heel verkeerd denk ik. :D
Mag mijn 650 ook maar snel kapot gaan :9

• Ophidian
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:20:
[...]

Ze zijn nog snel ook, gister alles geregeld. Vandaag kreeg ik mail dat de foto's geaccepteerd waren en net kreeg ik mail van UPS dat Logitech het pakketje al aangeboden had :o

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 09:53
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:20:
[...]

ja want de 650 maken ze niet meer.....

• Artwido
Kan het volgende met de One:

Ik wil MTV live kijken die heb ik als favoriet gemaakt. Maar ik wil dan dat ik tevens mijn versterker voor dit kanaal van Dolby digital naar de optie dolby surround geschakeld word.

Kan ik zo een actie instellen?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:24

DjVe

Hatsaflats!

specifiek alleen dat kanaal? Zou kunnen, maar dan moet je er een activiteit van maken en dat lijkt me niet handig. Wellicht dat je beter een knop extra kan maken bovenin het scherm waarmee je je decoder kan omzetten van stereo naar DD5.1. Vervolgens je receiver gewoon afstellen op automatisch signaal, zodat hij overgaat op DD5.1 als dit aangeboden wordt :)

• Artwido
Ga ik zeker doen.
Ik stuit echter op een ander probleem. Het IR leren lukt niet met iedere functie. Sommige knoppen pakt hij wel maar soms pakt hij niets. Daar had ik bij de 300i geen last van.
Is dat normaal bij de One of ligt dat aan mijn One?

• Ophidian
Artwido schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:26:
Kan het volgende met de One:

Ik wil MTV live kijken die heb ik als favoriet gemaakt. Maar ik wil dan dat ik tevens mijn versterker voor dit kanaal van Dolby digital naar de optie dolby surround geschakeld word.

Kan ik zo een actie instellen?
Heb even gekeken en dit kan. Je moet bij de activiteit --> Knoppen aanpassen. Tabblad extra knoppen en daar onderaan --> Reeks toevoegen. Dan kan je een commando reeks erin zetten die die uit moet voeren als je voor het pictogram kiest!

Heb hem vandaag binnengehad. Binnen 48 uur een nieuwe afstandsbediening onder garantie, echt top geregeld! Hij bevalt goed en hij was 'gratis' :D

Weet iemand hoe ik icoontjes kan instellen bij zenders bij de radio zoals dat bij de TV ook kan? Zie de opties niet staan bij de instellingen van de activiteit.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Dat kan niet. Heb al eens gebeld met Logitech hiervoor. Kan alleen bij een tuner en niet bij een set-op box e.d. volgens mij.

• Ophidian
Heb het nu bij de Set-op box ingesteld (Motorola 1960), wil alleen geen radio luisteren via dat ding. Hopelijk komt dat nog een keer bij een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ophidian schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:53:
[...]

Heb even gekeken en dit kan. Je moet bij de activiteit --> Knoppen aanpassen. Tabblad extra knoppen en daar onderaan --> Reeks toevoegen. Dan kan je een commando reeks erin zetten die die uit moet voeren als je voor het pictogram kiest!

Heb hem vandaag binnengehad. Binnen 48 uur een nieuwe afstandsbediening onder garantie, echt top geregeld! Hij bevalt goed en hij was 'gratis' :D

Weet iemand hoe ik icoontjes kan instellen bij zenders bij de radio zoals dat bij de TV ook kan? Zie de opties niet staan bij de instellingen van de activiteit.
Die icoontjes voor de radio krijg je op dezelfde manier als voor de tv, je moet alleen voor radio luisteren een aparte activiteit maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De meegeleverde gids bij de Harmony One is erg summier. Laten jullie de oplaadcradle altijd aan het lichtnet? En hoe lang mag de afstandsbediening op de oplader liggen?

Ik kijk zelf nog even rond naar een goede aanbieding voor de PS3 adapter. Lijkt me fijn om die ook te hebben.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb maar een mailtje gestuurd naar de support want het detecteren van mijn originele AB gaat erg moeizaam en als het soms wel lukt dan werkt de functie alsnog niet.
Ik heb een Sony Bravia TV maar de knop 'gids' werkt sowieso al niet en na detectie die na een aantal pogingen gelukt is, reageert de TV toch niet op de knop.
De accu is trouwens ook wel erg snel leeg. Is dat normaal in het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Alle problemen die ik met mijn vorige Harmony had zijn inmiddels afgehandeld. Een tweetal updates voor de apparaten verholpen de problemen! Zijn die er niet voor die van jou te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ophidian schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:56:
Alle problemen die ik met mijn vorige Harmony had zijn inmiddels afgehandeld. Een tweetal updates voor de apparaten verholpen de problemen! Zijn die er niet voor die van jou te krijgen?
Ik heb zowel de laatste update als de meest recente firmware binnengehaald en geïnstalleerd.

Ik heb ook de eenvoudige Harmony 300 en daar ging het detecteren moeiteloos mee. Ik ben bang dat deze One niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bij mij werkt alles goed op m'n relatief nieuwe One. (minder dan 1 maand oud) Dat de accu snel leeg gaat heb ik niks van gemerkt. Eerste keer gewoon volgeladen (duurde effe) en nu gaat ie met niet zeer intensief gebruik toch wel een dag of 6 mee. Lijkt me dat je accu niet helemaal goed is artwido.
Alle apparaten werden goed erkent (5 stuks tot nu toe).

Ik zou het alleen fijn vinden als ik de 'media' knop van m'n humax 5050 naar het hoofdmenu zou kunnen zetten bij tv kijken, nu moet ik bij 'activiteit tv-kijken' eerst naar 'apparaten' gaan en dan 'humax' kiezen en dan komt 'media' wel mooi in beeld, maar dat zijn eigenlijk meer handelingen dan ik zou willen doen.

@ jorgen bij ons is de cradle altijd aan het lichtnet, maar ik denk dat ik er een schakelaar aan ga koppelen (moet het verbruik nog meten, als het meer is dan 1W gaat ie aan een schakelaar). De AB gaat er na een initiele duurtest, nu eigenlijk gewoon iedere avond weer in zodat ie niet in de weg ligt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Dat gaat ook gewoon. Bij activitet tv kijken, knoppen aanpassen en dan tabblad extra knoppen. Kan je instellingen welke knoppen er in je display moeten staan. Ik heb bij de activiteit tv kijken ook twee extra knoppen staan om de movie mode van de versterker aan te passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Kan het zijn dat de accu snel leeg is om dat ik nu constant aan het programmeren ben?

Ik heb nog twee vragen:

- de power knop links boven aan de One schakelt alleen mijn TV uit. Ik wil dat minimaal mijn verterker ook tegelijk word uitgeschakeld. Ik heb als activiteit TV kijken wel dat beide apparaten worden aangeschakeld maar beide ook uitschakelen lukt niet.

- Ik heb een Sony Bravia. Ik krijg de knop Gids niet aan de praat. Zowel de code van de database als na het leren blijft de knop dood. Bij mijn harmony 300 werkt het wel. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor de mensen die ook bij de radiozenders logo's willen gebruiken, heb ik de volgende oplossing gevonden op een ander forum.

Normaal kun je geen favorieten aanmaken bij de Activiteit Radio.
Je Radio of Tuner moet de kanalen wel kunnen kiezen met de cijfer knoppen.(dus geen Up/Down)
Door een foefje is dit wel mogelijk, hier de uitleg:

Apparaten Toevoegen - Kies dan televisie - Nog een keer TV
Bij fabrikant kies je: Niet weergegeven
Als merk type je: Dummy TV en Model nummer: 1234
Volgende, volgende, informatie is correct, volgende.
Nee ik heb geen afstandsbediening, volgende , volgende.
Ik wil dit app. uitzetten..., 1 knop voor aan/uit.
Ik heb de oorspronkelijke afstandsbediening niet, maar weet welke opdrachten gebruikt worden: GEEN, volgende.
Rode waarschuwing, toch ja klikken.
Methode 1 en volgende, volgende
2 cijfers en volgende.
Je komt nu terug in het menu.

Nu nieuwe activiteit maken:
Nee - voeg handmatig een activiteit toe aan mijn set-up, volgende.
Televisie kijken, volgende.
Tv kijken - Dit is de aanbevolen activiteit ..., volgende, volgende.
Ik gebruik mijn Dummy Tv om van..., volgende, volgende.
Ik gebruik mijn XXX Tuner om het volume te regelen, volgende en dan Tuner kiezen.
Ja, deze instellingen zijn juist, volgende en dan Gereed.
Terug in menu.
Klik je nu op instellingen, dan zie je Favoriete kanalen instellen.
Je kunt nu ook de knoppen aanpassen voor je Tuner.
Voor de Dummy TV zul je geen knoppen aantreffen.

Nu kun je als laatste de Activiteit een andere naam geven.

Eerder gepost door harmony 895 en koudhe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bij mij werkte het trouwens wel, om de radiozenders op de normale manier toe te voegen.
Enkel nu kan de KPN digitenne settopbox niet meer wisselen tussen tv en radio via de Harmony.

Bij de 1e installatie gaf hij nog het 107.5 logo aan de radio. Toen kon ik tussen radio en tv wisselen. Omdat ik de PS3 opnieuw moest installeren vanwege de BT adapter, heb ik gelijk heel mijn Harmony One opnieuw geïnstalleerd. Nu krijg ik het schotellogo voor de radiozenders te zien en kan ik dus niet meer wisselen tussen radio en tv.

Iemand een idee wat er veranderd is / verkeerd gegaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Bedankt voor de tip. Heb hier dat kunstje uitgevoerd en werkte niet meteen. Hij zette in eerste instantie toch de TV aan. Nadat ingesteld had dat de TV geen aan\uit had en de cijfers 0-9 ingeleerd had van de versterker remote, werkte het wel! :D

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2rf31qx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb het even helemaal gehad met mijn nieuwe One.

Nu wil hij mijn TV en versterker weer niet aanzetten als ik op de activiteit TV kijken druk.
Ik Ga hem morgen weer inpakken en terug sturen naar Wehkamp. Ik wil een ander exemplaar en hopelijk doet deze het wel goed.
Want detecteren doet hij ook slecht.
Functies van mijn Sony bravia zoals de Gids, audio en teletekst doet hij niet. Zowel uit de database als leren haalt niets uit.

Mijn Harmony 300 die werkt wel perfect dus de One zou ook goed moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als ik de Harmony One gebruik icm met de Samsung P2270HD en de PS3 (met Logitech adapter) dan gaat het mis met aanzetten en / of overschakelen. De TV staat namelijk al aan (bijv. bij TV kijken) of moet nog aan gaan. In beide gevallen is de PS3 later ingeschakeld. Hierdoor kan de Samsung TV niet het HDMI kanaal selecteren, maar schakelt hij bijv. door naar PC of EXT. Hoe kan ik het zo instellen dat de Harmony altijd het HDMI kanaal van de TV pakt nádat de PS3 is ingeschakeld? Er is geloof ik iets met tijdvertraging?

(En wat als ik met de originele afstandsbediening van bronkanaal wissel? Kan de Harmony de TV dan zodanig bedienen dat hij toch vanzelf het HDMI kanaal vindt wanneer de PS3 aan is? Hoe weet de Harmony welke bron geselecteerd is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Tijdsvertraging is inderdaad in te stellen, staat bij probleem oplossen bij de activiteit. Kan je ook niet de ab zo instellen dat hij de ingang zelf selecteert (inputhdmi2 bijv) ipv hem door de inputs laten schakelen? De samsung tv's die ik gezien hebben, kunnen dat allemaal ook al zit het niet op de oorspronkelijke ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zelf schakelen? Dat lijkt me in combinatie met de tijdsvertraging helemaal ideaal! Ben hopelijk morgen in de gelegenheid om daar naar te kijken. Bedankt voor de tip!

Hoeveel (delen van) seconden zou de tijdsvertraging moeten zijn, eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ophidian schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:56:
Dat gaat ook gewoon. Bij activitet tv kijken, knoppen aanpassen en dan tabblad extra knoppen. Kan je instellingen welke knoppen er in je display moeten staan. Ik heb bij de activiteit tv kijken ook twee extra knoppen staan om de movie mode van de versterker aan te passen ;)
_/-\o_ gelukt! keek in verkeerde tabblad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Heb net antwoord gekregen van de Support van Logitech omdat ik een aantal functies van mijn Sony Bravia TV niet werkend kreeg. Ook niet met behulp van de originele afstandsbediening.
Ze hebben de functies die niet werkte, zoals Gids, Teletekst en Audio aan mijn account toegevoegd en nu werkt het! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb het halve Logitech-forum doorgelezen, maar kom er nog niet uit. Ik zou discrete commands moeten gebruiken (zoals Ophidian ook al suggereert), maar volgens de beschikbare lijst (in het Logitech programma) zou de Samsung P2270hd enkel "inputtv" herkennen. Andere descrete commands die een input kiezen (bijv. inputhdmi of inputext) zijn niet beschikbaar.

Iemand andere suggesties?

Wat werkt wel? -> TV kijken, radio luisteren, beide inclusief logo's en probleemloze wisseling tussen de activiteiten.
Wat werkt nog niet? -> DVD kijken, game spelen, beide via de PS3 (natuurlijk inclusief Logitech PS3 adapter). Dit werkt niet omdat de juiste bron (i.d.g. HDMI) niet wordt geselecteerd als de PS3 nog niet op tijd aan is. Ook een wisseling tussen activiteiten die andere bronnen (inputs) nodig hebben (PS3 op HDMI; KPN settopbox op EXT) werkt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
En als je naar het tabblad apparaten gaat, dan de instellingen van je TV kiezen en dan change inputs. Dan krijg ik een viertal opties hoe mijn tv van input zou wisselen. Als je daar kiest dat je voor elke input een knop hebt, krijg je dan wel de losse inputs erbij?

Ik heb hetzelfde gezeur met mijn Samsung UE32B6000 gehad en bovenstaand truukje verholp het. De afstandsbediening onthoudt namelijk bij welke input hij was en gaat er zo een aantal verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik kan inderdaad stap 2 kiezen, maar daar vindt hij nu juist enkel de descrete command "inputtv".
Artwido schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:16:
Heb net antwoord gekregen van de Support van Logitech omdat ik een aantal functies van mijn Sony Bravia TV niet werkend kreeg. Ook niet met behulp van de originele afstandsbediening.
Ze hebben de functies die niet werkte, zoals Gids, Teletekst en Audio aan mijn account toegevoegd en nu werkt het! _/-\o_
Misschien dat ik dat ook maar eens moet proberen.
Of heeft iemand nog een andere suggestie? (Wellicht een nieuwer model met vergelijkbare specificaties ipv de Samsung P2270HD?)

[ Voor 79% gewijzigd door Jorgen op 08-10-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Die gekleurde icoontjes op One kun je volgens mij niet vervangen voor andere icoontjes zoals bij je Favorieten maar voor mijn Xbox activiteit staan er wel Letters in de gekleurde bollen.
Zijn die ook standaard of kun je wel tekst in die bollen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Na een tijdje Hamony loos (ex-1000) eindelijk weer in het bezit van een Harmony, nu de One. Apparaat bevalt prima, tot nu heb ik één probleem: Ik heb een activiteit met een media center pc en een tv. Zodra alles is gestart zie ik netjes het beeld van de MC pc op mijn TV. Op dat moment kan ik de MC pc slechts beperkt besturen. Als ik echter op apparaten klik en vervolgens de MC pc selecteer kan ik alles prima besturen. Nu is dit probleem dus overkomelijk, maar ik wil het graag perfect hebben. Wat doe ik fout?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Taigu schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:48:
Na een tijdje Hamony loos (ex-1000) eindelijk weer in het bezit van een Harmony, nu de One. Apparaat bevalt prima, tot nu heb ik één probleem: Ik heb een activiteit met een media center pc en een tv. Zodra alles is gestart zie ik netjes het beeld van de MC pc op mijn TV. Op dat moment kan ik de MC pc slechts beperkt besturen. Als ik echter op apparaten klik en vervolgens de MC pc selecteer kan ik alles prima besturen. Nu is dit probleem dus overkomelijk, maar ik wil het graag perfect hebben. Wat doe ik fout?
De knoppen van de activiteit zijn niet hetzelfde als van het apparaat. Even bij de activiteit op knoppen aanpassen rammen en daar alle knoppen goedzetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na gemaild te hebben met de helpdesk zouden ze mijn One moeten hebben aangepast. 't Probleem blijft echter hetzelfde. Nog maar eens mailen dus.

Is het trouwens normaal dat de One bij het neerleggen op zijn oplaadstation en/of tijdens het updaten soms allerlei rare op-storing-lijkende-afbeeldingen laat zien? (strepen, vreemde kleuren, blokken, enz; BESLIST GEEN screensaver dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Jorgen schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:12:
Na gemaild te hebben met de helpdesk zouden ze mijn One moeten hebben aangepast. 't Probleem blijft echter hetzelfde. Nog maar eens mailen dus.

Is het trouwens normaal dat de One bij het neerleggen op zijn oplaadstation en/of tijdens het updaten soms allerlei rare op-storing-lijkende-afbeeldingen laat zien? (strepen, vreemde kleuren, blokken, enz; BESLIST GEEN screensaver dus)
bij het updaten doet hij dat bij mij ook als hij bijna klaar is. Bij het opladen krijg ik een batterij in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

normaal bij opladen ook ja. Soms echter dezelfde blokken e.d. als bij de update.
Dit hoort dus? Apart...

Hopelijk krijgen ze m'n One binnenkort wel goed werkend.
Het is een fijne afstandsbediening, maar hij kan nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
als je mijn berichten terugleest dan lees je ook dat ik eerst veel problemen had. Ik wijte het zelfs aan een niet goed functionerende one. Maar met hulp van de support en het harmony forum is alles goed gekomen. Alles werkt zo als het zo moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Artwido schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:48:
als je mijn berichten terugleest dan lees je ook dat ik eerst veel problemen had. Ik wijte het zelfs aan een niet goed functionerende one. Maar met hulp van de support en het harmony forum is alles goed gekomen. Alles werkt zo als het zo moeten.
Toch apart om te horen dat er met de nieuwere One veel problemen zijn die ik "nauwelijks" had met mijn 525.

Het niet kunnen uitschakelen van bv ook de versterker zoals ik eerder las en dat jezelf veel problemen had met de remote en d8 dat deze defect was.

Je mag toch verwachten dat het met de nieuwere remotes alleen maar makkelijker zou mogen worden ipv lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daarom zeg ik ook dat het een mooi, fijn apparaat is, maar dat het momenteel nog beter kan.
Ik hoop dan ook dat ze mij ook weer verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
schumi2004 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:08:
[...]

Toch apart om te horen dat er met de nieuwere One veel problemen zijn die ik "nauwelijks" had met mijn 525.

Het niet kunnen uitschakelen van bv ook de versterker zoals ik eerder las en dat jezelf veel problemen had met de remote en d8 dat deze defect was.

Je mag toch verwachten dat het met de nieuwere remotes alleen maar makkelijker zou mogen worden ipv lastiger.
Ik heb ook een 300(de eenvoudigste uit de harmony serie) en die had ook geen problemen met meerdere opdrachten tegelijk. Zoals mijn TV en versterker aanschakelen.
Ik vind dat het programma dat bij de 300 zit grafisch veel beter uitgevoerd. Je krijgt gewoon de AB fullscreen te zien en dan kun je gewoon de knoppen aanklikken die je wilt programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Hier doet hij het juist beter dan de 555 die ik had. Die wilde nog wel eens een druk op de knop als twee drukken uitvoeren. Bloed irritant. Nu werkt alles precies goed!

Zou alleen wat meer thema'S willen voor het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Gebruik Harmony 555 en heb sinds een paar dagen HD bij UPC, probleem is, dat de zender reeks begint bij kanaal 71, NED1=71, NED2=72 enz.
Kan ik de kanaaltoesten programeren zodat 1=71, 2=72 enz.
Heb mediabox zo ingesteld, dat hij op kanaal 71 start, kan dus nu alleen met programma toets + en -
Iemand suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Mijn One doet het niet helemaal lekker meer.Het lichtje onder de touchknop favorieten valt steeds uit. De oranje kleur werkt nog gewoon goed, maar de witte kleur is heel licht knipperend zichtbaar of doet het helemaal niet. Kan ik hiervoor contact opnemen met Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Vandaag de concurrent van de Living Colors lamp gekocht.... de Moving Colors.
de One kende het apparaat en nu kan ik deze led lamp helemaal bedienen met de One. :)
Van de week ga ik de Light manager mini bestellen dan kan ik ook al mijn verlichting met de One bedienen.
Dan heb ik echt nog maar één AB op tafel liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackburst schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:35:
Kan ik de kanaaltoesten programeren zodat 1=71, 2=72 enz.
Kan wel maar is niet handig.
Gevolg is dan dat 11=7171, 12=7172 enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 07:32:
[...]

Kan wel maar is niet handig.
Gevolg is dan dat 11=7171, 12=7172 enz.
De eerste 9 zenders stel ik dan in, waar hier het meeste naar gekeken word, de rest is dan + en -.
Kun je uitleggen hoe ik dat kan programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je niet gewoon iets van een favorietenlijst oid maken? Of de zenders herschikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Hurricane schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:31:
Mijn One doet het niet helemaal lekker meer.Het lichtje onder de touchknop favorieten valt steeds uit. De oranje kleur werkt nog gewoon goed, maar de witte kleur is heel licht knipperend zichtbaar of doet het helemaal niet. Kan ik hiervoor contact opnemen met Logitech.
Is deze vraag niet beter gesteld aan Logitech zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackburst schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:09:
De eerste 9 zenders stel ik dan in, waar hier het meeste naar gekeken word, de rest is dan + en -.
Kun je uitleggen hoe ik dat kan programmeren?
Volgens mij kan je onder activiteiten elke knop aanpassen, dus ook de cijfer knoppen.
En als ik het mij goed herinner kunnen dit ook sequenties (reeksen) zijn.
Het is al weer een tijd geleden dat ik hiermee bezig geweest ben, dus ik kan mij vergissen.
MikeyMan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:05:
Kun je niet gewoon iets van een favorietenlijst oid maken? Of de zenders herschikken?
Favorieten aanmaken lijkt mij handiger dan de knoppen te herprogrammeren..
Zender herschikken kan niet bij UPC.
Dit probleem is één van de redenen dat ik nog geen HD van UPC afneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 07:48:

Zender herschikken kan niet bij UPC.
Dit probleem is één van de redenen dat ik nog geen HD van UPC afneem.
dat kun je toch gewoon met je tv of je decoder doen. Ik heb ook alle hd zenders bij elkaar en vooraan gezet. Heeft niets te maken met de volgorde die je provider heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:12:
dat kun je toch gewoon met je tv of je decoder doen. Ik heb ook alle hd zenders bij elkaar en vooraan gezet. Heeft niets te maken met de volgorde die je provider heeft.
Bij digitale televisie wissel je van kanalen via de decoder.
En op de UPC-decoder kan je, voor zover ik weet, kanaal nummer 4 niet koppelen RTL4 HD.
Kanaal 4 blijft altijd RTL4 SD. En als ik op de 4-knop druk dan wil ik niet naar RTL4 SD maar naar HD (74).
En als ik 111 intoets wil ik naar SyFy en niet naar 717171.
Bij Ziggo schijnt het wel goed geregeld te zijn, ik heb gehoord dat RTL4 HD daar wel op kanaal 4 is te vinden.

En als het jou wel gelukt is om met een druk op de 4 terecht te komen op RTL4 HD zonder de code onder de knop van de harmony aan te passen dan wil ik graag weten hoe je dat gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Even een vraagje,

Ben van plan een Harmony One aan te schaffen. Maar ik vraag me 1 ding af:
Bij het kiezen van input op mijn tv moet ik als ik bijvoorbeeld naar hdmi 2 wil gaan 2 keer op de knop hdmi drukken.
Maar het kan ook zijn dat bij het aanzetten van de tv deze al op hdmi 1 of 2 staat.
Kan de Harmony One directe signalen geven, zodat ongeacht wel kanaal er aan staat deze altijd naar hdmi 2 gaat? De originele afstandsbediening van de tv doet dit namelijk niet.

Als ik moet inprogrammeren dat ik 2 keer op hdmi moet drukken voor naar hdmi 2 te gaan en hij zou op hdmi 1 staan dan blijf ik dus naar hdmi 1 kijken.

Zo ook voor mijn reciever, daar zit een cycle knop op waar ik de input kan kiezen. Ook daar zou ik willen hebben dat hij direct de juiste input kiest.

Kan dit überhaupt of is dit geen haalbare kaart?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

met de harmony kan dat ja, moet alleen je tv dat ondersteunen.
met me samsung tv moest ik ook meerdere keren de input knop indrukken om het goede kanaal te vinden.
met de One kwam ik er achter dat ik dus ook gewoon direct het goede kanaal kon kiezen.
bij aktiviteiten gewoon aangemaakt welk kanaal die moest kiezen en hij doet het.

Maar zoals ik al zei, dan moet je tv het wel ondersteunen en anders maak je gewoon een knop aan voor je input kanalen en kan je zo wisselen tussen input (hdmi1/hdmi2/pc/enz...)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Kijk, dat is interessant.

Weet je toevallig ook hoe deze functionaliteit heet (als het al een naam heeft)? Dan zou ik eens kunnen zoeken of mijn tv dat dus ook kan.

Nvm, gevonden hoe het heet, zijn de zogenaamde "discrete input commands" maar nog niet erachter gekomen of mijn tv het kan.
Komt wel goed, ik kan altijd nog de optie van aparte knop voor input toevoegen gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door Franko P. op 21-10-2011 11:34 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je er niet uitkomt kan je het beste gewoon bij de knoppen in het schermpje 2 knoppen maken met hdmi1 en hdmi2, als je daar dan op drukt kan je zien of hij het ondersteunt om gelijk naar een bepaalde kanaal te gaan.
kan je daarna de 2 knoppen weggooien en de aktiviteiten aanmaken waar je dan aangeeft welk kanaal die moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 12:01
Ik heb een Harmony 900 met een PlayStation adapter. Weet iemand of het mogelijk is om die aansluitingen aan de achterkant (voor IR-kabels/extends/PlayStatio adapter) te splitsen met een splitser? Volgens mij is het een 2.5mm aansluiting.

Er zitten namelijk maar 2 aansluitingen op en ik wil waarschijnlijk 2 IR-kabels aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gisteren m'n harmony one -ter vervanging van m'n 785- binnengekregen. Gelukkig werden er meer instellingen overgenomen dan bij m'n overgang van m'n 525 naar 785, maar ik vind het nog steeds een zwaktebod dat alle extra knoppen opnieuw geconfigureerd moesten worden...

Maargoed, alles werkt prima, dus ik ben tot zover tevreden...

De applicatie zou overigens ook wel weer eens een remake mogen krijgen... Software is zo traag als bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 07:52:
[...]

Bij digitale televisie wissel je van kanalen via de decoder.
En op de UPC-decoder kan je, voor zover ik weet, kanaal nummer 4 niet koppelen RTL4 HD.
Kanaal 4 blijft altijd RTL4 SD. En als ik op de 4-knop druk dan wil ik niet naar RTL4 SD maar naar HD (74).
En als ik 111 intoets wil ik naar SyFy en niet naar 717171.
Bij Ziggo schijnt het wel goed geregeld te zijn, ik heb gehoord dat RTL4 HD daar wel op kanaal 4 is te vinden.

En als het jou wel gelukt is om met een druk op de 4 terecht te komen op RTL4 HD zonder de code onder de knop van de harmony aan te passen dan wil ik graag weten hoe je dat gedaan hebt.
Ja, Frans60, dat zou natuurlijk de ultime oplossing zijn, maar wat ik op andere fora had gelezen, is dit niet mogelijk, heb het voorlopig ingesteld met de UPC afstandbediening, via favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:21

Osxy

Holy crap on a cracker

Iemand enig idee wat er nieuw is aan de One+?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik kan dat nu niet bepaald een voordeel noemen, vind de gewone software 10x beter dan die webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik222 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:55:
Ik kan dat nu niet bepaald een voordeel noemen, vind de gewone software 10x beter dan die webinterface.
ik zeg ook niet dat het een voordeel is ;)
maar zo te zien is het verder gewoon een One met alleen de optie om online of de software in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik hoop dat ik hier aan het juiste adres ben.

Ik gebruik mijn Harmony voor de bediening van XBMC (nu draaiend op OpenElec).
Ik heb Media Center Extender toegevoegd als device en deze werkt perfect.
Nu heb ik er MCE Keyboard aan toegevoegd om meer key's te kunnen mappen echter lijken de commando's niet aan te komen, ik heb irw gedraaid op XBMC om te zien of er iets gebeurt maar ik zie alleen code's voorbij komen van de Extender en niet van het Keyboard.
Ik zie wel de IR reciever reageren maar dat is dan ook alles.

Zou de harmony er misschien problemen mee hebben dat er 2 input devices op 1 activiteit zit misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
chucky666 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:59:
[...]

ik zeg ook niet dat het een voordeel is ;)
Dat snap ik maar dit was ook meer een reactie op het feit dat Logitech die de harmony one+ noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
ik222 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:55:
Zit de ''gewone'' software bijgeleverd op die cd?
Ik heb zelf alleen nog gewerkt met de webinterterface. Het voordeel voor mij was wel dat de support een aantal commando's voor mij op afstand konden toevoegen aan mijn account.

Jij zegt dat de ''gewone'' software 10 x beter is maar waar zit het verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:21

Osxy

Holy crap on a cracker

Als dat het enige voordeel is zou je zeggen dat je beter de one kan kopen nu hij nog te krijgen is, scheelt toch een 40 euro!

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Laatst online: 16-09 23:00
Ik heb sinds dit weekend een Harmony 300. Deze kun je instellen via MyHarmony. Nu heb ik een commando toegekend aan een knop, maar wil deze bij nader inzien verwijderen. Ik zoek me gek, maar voor zover ik kan zien is dit niet mogelijk. Ik kan wel alles resetten maar een knop "leegmaken" is onmogelijk, of zie ik iets over het hoofd?

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 08:24:
jij zegt dat de ''gewone'' software 10 x beter is maar waar zit het verschil in?
vertragigen instellen bijvoorbeeld kan alleen met die software van 42mb en niet met de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:47:
[...]

vertragigen instellen bijvoorbeeld kan alleen met die software van 42mb en niet met de webinterface.
Ik heb de webinterface en kan vertragingen instellen hoor:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9UzV7zndoli08rqkcdmXYeB3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wilde even een versterker van Marktplaats in de database opzoeken. Werd als supported aangegeven. Voor de grap ook eens mijn eigen versterker ingegeven. Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/11sp79e.jpg
Detail is alleen dat de Sony TA-F630ESD helemaal nooit met een afstandsbediening geleverd is en in de verste verte niet afstandsbedienbaar is. Alles is draaiknoppen (i.p.v. relais) en er zit geen IR-ontvanger op. Ik heb ook nog even gecheckt met mijn vorige versterker, de Philips FA-960. Wordt ook als supported aangegeven (en zit daarnaast in de categorie AV-ontvangers). Right. Ik vind dit wel een tikje opmerkelijk.

Nog even ter illustratie, duidelijk is te zien dat een op afstand bedienbare Sony versterker er echt anders uit ziet:
Niet-afstandsbedienbare Sony (TA-F630ESD): http://hifi-leipzig.de/sh...es/popup_images/906_0.jpg
Wel-afstandsbedienbare Sony (TA-F690ES): http://hifi-leipzig.de/sh...es/popup_images/908_0.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door smvs op 25-10-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Dames,

Ik bezit de Logitech Harmony 900. Op mijn touchscreen - main page - staan nu de volgende 3 dingen:

- TV kijken
- PC kijken
- Radio luisteren

en op page 2 staan:
- PC luisteren
- DVD kijken

Ik gebruik elke dag TV kijken, PC luisteren en PC kijken. Je zou dus zeggen... zet die 3 op page 1. Het probleem is alleen dat ik ook een werkster heb. Die komt langs, en wil altijd graag radio luisteren. Deze werkster snapt niet dat je kan scrollen naar links/rechts en dat wil ik er ook niet aandoen. Kortom eigenlijk wil ik gewoon 4 items op page 1, in plaats van 3. Is dat mogelijk?

[ Voor 27% gewijzigd door Barca op 29-10-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:34:
[...]

[afbeelding]
Dit lijkt niet echt op de website... maar meer op het programma wat uiteindelijk wel een webinterface geruikt. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:00:
Ik zou het fijn vinden als ik gewoon 4 dingen op page 1 kan zetten.
En ik zou het fijn vinden als je het topic niet zo zit te vervuilen met je geklets over je werkster. En nee, dit kan niet. Koop een harmony 1100 als je meer opties op het scherm wilt, is de enige harmony die dit kan.
Artwido schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:34:
[afbeelding]
Klopt dat jij het kan, je hebt de ONE, dat is de enige die het op deze manier kan. Ik ging even uit van mijn 650 die dit niet op deze manier kan. Maar dit lijkt trouwens inderdaad niet op de webinterface, volgens mij gebruik jij ook dat 42 mb programmaatje. Die andere kan je alleen benaderen door een adres in je browser in te typen (of via snelkoppeling, maar die opent ook gewoon de browser).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:20:
En ik zou het fijn vinden als je het topic niet zo zit te vervuilen met je geklets over je werkster.
Nou, nou.

Ik geef toe dat het werkster verhaal niet relevant was en dat het antwoord met een beetje moeite op te zoeken is, maar zo'n reactie is ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Dames,

Ik gebruik elke dag TV kijken, PC luisteren en PC kijken. Je zou dus zeggen... zet die 3 op page 1. Het probleem is alleen dat ik ook een werkster heb. Die komt langs, en wil altijd graag radio luisteren. Deze werkster snapt niet dat je kan scrollen naar links/rechts en dat wil ik er ook niet aandoen. Kortom eigenlijk wil ik gewoon 4 items op page 1, in plaats van 3. Is dat mogelijk?
Je zou ook een slimmere werkster kunnen aannemen. Dan is het ook opgelost. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dames,

Ik bezit de Logitech Harmony 900. Op mijn touchscreen - main page - staan nu de volgende 3 dingen:

- TV kijken
- PC kijken
- Radio luisteren

en op page 2 staan:
- PC luisteren
- DVD kijken

Je kan ze toch verschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Ik vraag of je 4 items op de main screen kan krijgen i.p.v. 3. Dat je ze verschuiven kan weet ik, maar daarmee is mijn probleem niet opgelost.

Maar goed dan kan het niet, duidelijk. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 22:44
Je hebt nu een aantal opties:
1. je zult zelf moeten kijken wat voor jezelf het minste gebruikt worden en deze een pagina verder zetten.
2. Je werkster zal het moeten leren als ze radio wil luisteren. Kan me niet voorstellen dat ze het niet een keer zal begrijpen.
3. De 1100 aanschaffen of een ouder model zoals de 850 (welke ik zelf heb).
4. Leg de gewone afstandsbediening voor de radio op een plek waar je werkster hem kan vinden en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Twwe vragen over de 300(i)

De 300(i) heeft vier knoppen (1,2,3,4) en vier gekleurde knoppen die vrij te programmeren zijn.
Nu heeft de 300(i) vier verschillende standen (zoals tv en dvd) om vier verschillende apparaten te besturen.
Hebben de bovengenoemde vrij programmeerbare toetsen in de verschillende standen altijd dezelfde
functie of kun je die knoppen een functie toekennen per stand?
Dus bijvoorbeeld dat knop-1 in de TV stand de beeldverhouding wijzigt maar in de DVD stand het menu van de dvd speler oproept.

Dan is er nog iets wat me niet helemaal duidelijk is geworden. Je kunt de tv en nog een apparaat inschakelen met de "Watch TV" knop. Nu lees ik op forums dat je met deze knop alleen de tv kan uitzetten en dus niet het andere apparaat wat je met deze knop hebt aangezet.
Op andere forums lees ik dat het uitzetten van de tv en het extra apparaat wel mogelijk is.
Wat is nou waar?

Ik heb dit in dit forum proberen te vinden en in de diverse reviews maar het is mij nergens duidelijk geworden.
In de quickstart guide staat het ook niet en de manual heb ik niet kunnen vinden.
Er is hier vast wel een 300(i) bezitter die het mij wil vertellen :)

[ Voor 25% gewijzigd door R-v-R op 31-10-2011 13:03 ]

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Barca schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:34:
[...]

Ik vraag of je 4 items op de main screen kan krijgen i.p.v. 3. Dat je ze verschuiven kan weet ik, maar daarmee is mijn probleem niet opgelost.

Maar goed dan kan het niet, duidelijk. Jammer maar helaas.
Zie nu pas dat er maar max 3 op kunnen, was in de veronderstelling dat er 4 op konden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb een Harmony One, waarmee ik onder andere een Panasonic TH-42PX80 aanstuur, en sinds afgelopen weekend ook een UPC Thomson Mediabox (in de Harmony-tool opgegeven als UPC8485DVB). De Mediabox en tv zijn verbonden via HDMI.

Het bedienen van de tv en decoder werkt prima, behalve bij het switchen vanuit een andere activiteit. De tv gaat naar het juiste kanaal, en de decoder gaat aan, er is alleen geen beeld. Pas als ik alles uitschakel, en vervolgens de activiteit 'tv kijken' weer opstart gaat het goed.

Bij mijn vorige mediabox (geen HD) werkte dit feilloos. Herkent iemand deze problemen, en heeft er wellicht een oplossing voor? Het lijkt alsof het HDMI-signaal niet wordt opgepakt, maar het kan wellicht ook aan de Harmony-instellingen of gekozen apparaten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mrwolf schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:04:
Ik heb een Harmony One, waarmee ik onder andere een Panasonic TH-42PX80 aanstuur, en sinds afgelopen weekend ook een UPC Thomson Mediabox (in de Harmony-tool opgegeven als UPC8485DVB). De Mediabox en tv zijn verbonden via HDMI.

Het bedienen van de tv en decoder werkt prima, behalve bij het switchen vanuit een andere activiteit. De tv gaat naar het juiste kanaal, en de decoder gaat aan, er is alleen geen beeld. Pas als ik alles uitschakel, en vervolgens de activiteit 'tv kijken' weer opstart gaat het goed.

Bij mijn vorige mediabox (geen HD) werkte dit feilloos. Herkent iemand deze problemen, en heeft er wellicht een oplossing voor? Het lijkt alsof het HDMI-signaal niet wordt opgepakt, maar het kan wellicht ook aan de Harmony-instellingen of gekozen apparaten liggen...
Mijn harmony heeft een help knop die dan dingen goed zet, werkt dat niet?
Theorie erachter is dat hij dat onthoud voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Met de help-knop gaat het wel goed (hij zet expliciet de Mediabox nog een keer aan, ook al staat hij al aan), maar dat is eenmalig. Hij 'leert' er dus niet van, want de volgende keer gaat het weer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 11:44

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Die help knop zorgt er niet voor dat zaken rechtgezet worden in je programmering.
Het zet alleen de zaken in- en ex-tern gelijk voor wat er aan of uit moet staan.
Als het daarna weer mis gaat laat je iets niet goed aan sturen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik heb hier een situatie waar ik denk nog wel meer mensen mee zitten of herkennen.

Situatie is als volgt.
Ik heb een TV, Media Speler en het probleem geval Versterker.

Als er een film gekeken wil worden kan dat de ene keer met en de andere keer zonder gebruik van versterker zijn.

Nu zou het mooi zijn als je bij het kiezen van een activiteit je de vraag krijgt: Met of Zonder versterker maar dat kan dus niet (niet op mijn Harmony 525).

Nu kan ik of 2 profielen aan maken (omslachtig deze gelijk te krijgen aangezien je niet een profiel kunt dupliceren) of extra knoppen toevoegen aan een al bestaand profiel waarmee ik versterker aan zet ja of nee en er volume buttons bij maak. Bij het toevoegen van de versterker aan dit profiel mag deze alleen aangaan op mijn commando dus niet gestuurd door profiel! (geen idee hoe ik dat doe)

Zijn er gebruikers die een dergelijke situatie hebben/kennen en hoe hebben die het opgelost?

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 01-11-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
KroontjesPen schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:51:
Die help knop zorgt er niet voor dat zaken rechtgezet worden in je programmering.
Het zet alleen de zaken in- en ex-tern gelijk voor wat er aan of uit moet staan.
Als het daarna weer mis gaat laat je iets niet goed aan sturen.
Ik heb een workaround in de vorm van een sequence die de Mediabox bij het inschakelen van de activiteit uit zet en dan weer aanzet. Dat helpt (ook al stond de box al aan bij het starten van de activiteit).

Het probleem lijkt hem te zitten in het HDMI-signaal ofzo. Voor de zekerheid ook de helpdesk van Logitech gemaild, wellicht kunnen zij er nog iets mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand enig idee hoe het volgende te realiseren is? (en misschien mijn eerdere vraag)

Ik heb een TV ingesteld en een PVR. Nu is het zo dat wanneer mijn PVR ingeschakeld wordt mijn TV automatisch naar bij behorende bron ingang gaat ik hoef dus voor mijn TV geen bron ingang te selecteren wanneer PVR gekozen wordt bij activiteit.

Probleem is namelijk dat in 50% van de gevallen er tekst op mijn TV blijft staan van de bron huidige bron ingang.
Dit krijg ik weg door nogmaals deze bron ingang te selecteren en dan verdwijnt het.

Ik weet de oplossing door gewoon geen bron ingang voor deze activiteit te kiezen echter staat de harmonie mij dit niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Iemand ervaring met het instellen van een apparaat wat nog niet ondersteund wordt door de Harmony One? Ik heb een nieuwe receiver, de Pioneer SC-LX75 en deze wordt nog niet ondersteund... wil hem wel graag kunnen aansturen met de One.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

massari schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:09:
Iemand ervaring met het instellen van een apparaat wat nog niet ondersteund wordt door de Harmony One? Ik heb een nieuwe receiver, de Pioneer SC-LX75 en deze wordt nog niet ondersteund... wil hem wel graag kunnen aansturen met de One.
Enige mogelijkheid is dan om de standaard afstandsbediening in te laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

MikeyMan schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:11:
[...]

Enige mogelijkheid is dan om de standaard afstandsbediening in te laden...
Zou Logitech niet met een nieuwe firmware / softwarematige update kunnen komen?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

massari schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:15:
[...]

Zou Logitech niet met een nieuwe firmware / softwarematige update kunnen komen?
Dat zal ongetwijfeld gebeuren... En wellicht kun je een ander type pioneer proberen...

Maar als dat niet lukt zul je zelf aan de gang moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
massari schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:09:
Kun je niet gewoon het voorgaande type versterker kiezen en dan de eventueel missende knoppen handmatig programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58

Nicap

Tsssk....

TIP:

bij de Aldi in Meppel ligt nog een doosje met IR extenders( € 12,50), setje van 8.

Kans is klein dat er iemand in de buurt van Meppel woont die ze kan gebruiken, maar je weet maar nooit. Gebruik ze zelf ook, en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Het blijft met sommige aperaten toch moeilijk

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
Ik heb nu een tc30 (http://www.harmankardon.c...ortDetails.aspx?PID=TC+30)

Helaas heeft hij het gister tijdens een val van hoogte begeven. Nu ben ik dus op zoek naar een vervanger.
Nu blijkt de Harmony one een goede vervanger, maar waar de tc30 6 keuzes had op het begin scherm heeft deze er maar 3.
Op de site van logitech kan ik geen afstandbediening vinden met 6 keuzes.. Mis ik iets of gebruikt de gemiddelde mens maar 2 opties? ( tv kijken, radio luisteren, film kijken, gamen, cd luisteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Je kan naar het volgende schermpje gaan door op het pijltje links/rechts te klikken in het activiteitenoverzicht. Zo kun je erg veel activiteiten toevoegen. Meer dan 3 dus :-)
Pagina: 1 ... 9 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony