[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Rev! schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:30:
[...]
Beter richten? Met mijn UPC BOX gaat dit wel goed? Ik heb een Cisco, welke heb jij?
Dat is toch het eerste wat je dan doet. Evenals nieuwe batterijen.
Het type is trouwens Pace DC621KU.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juronymous schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:26:
[...]
En hoeveel is de verzending dan? Die is namelijk alleen gratis in Frankrijk, België, Luxemburg en Monaco. Dan kun je hem net zo goed bij Foka in Rotterdam gaan halen voor 229 euro link
Aangezien ik in België woon is die idd gratis, maar ik neem aan dat hier dus ook Vlamingen op dit forum zitten en dus vandaar ;) Voor Nederlanders is Amazon.fr idd vaak minder interessant.

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-08 13:55
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:29:
[...]

Aangezien ik in België woon is die idd gratis, maar ik neem aan dat hier dus ook Vlamingen op dit forum zitten en dus vandaar ;) Voor Nederlanders is Amazon.fr idd vaak minder interessant.
Ah juist, dan kun je inderdaad beter voor Amazon gaan! Ik stond er even niet bij stil dat onze zuiderburen ook op Tweakers mee lezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik ga hier ook even meelezen.

Vandaag een Logitech Harmony 555 bemachtigd en net ingesteld. De setup verliep enigzins moeizaam, met name vastlopers bij het communiceren met de telefoon en slechte weergave over wat er precies gebeurde, maar hierna lijkt het allemaal prima te werken. Nu een beetje testen en morgen de activities maar eens uitgebreider bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoelang hoort een batterij van een One mee te gaan? Mijne is na 2 dagen al leeg, de 885 kon je echt maandenlang van de lader houden en dan was hij nog niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Rev! schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:45:
Hoelang hoort een batterij van een One mee te gaan? Mijne is na 2 dagen al leeg, de 885 kon je echt maandenlang van de lader houden en dan was hij nog niet leeg.
2-3 maanden ja.
2 dagen is ;w naar de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Maar hij is echt net nieuw? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rev! schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:45:
Klopt, die van mij is ook ongeveer zo snel leeg maar daar krijgt ie de kans niet voor omdat ik hem elke dag op de lader leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 01:25:
[...]

Klopt, die van mij is ook ongeveer zo snel leeg maar daar krijgt ie de kans niet voor omdat ik hem elke dag op de lader leg.
Dat is wel heel erg snel. Die van mij wordt dagelijks voor meerdere activiteiten gebruikt, maar als ik de one 1x in de maand moet opladen is het veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 08:18

SeatRider

Hips don't lie

Even een stomme vraag tussendoor, is er ondertussen toevallig een revisie gedaan op de One, waardoor deze nu eindelijk de 4 gekleurde knoppen erbij heeft (die de 900 wel heeft)?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:04:
De setup verliep enigzins moeizaam, met name vastlopers bij het communiceren met de telefoon en slechte weergave over wat er precies gebeurde, maar hierna lijkt het allemaal prima te werken.
Sorry, ik mis denk ik iets, "communiceren met de telefoon"?
roeru117 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:34:
Dat is wel heel erg snel. Die van mij wordt dagelijks voor meerdere activiteiten gebruikt, maar als ik de one 1x in de maand moet opladen is het veel.
Hier ligt die ook elke dag op de lader, zo niet is die zeker binnen 3 dagen leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 20:35
Ik doe ook een aantal weken met mijn one. Inmiddels is ie al 3 jaar oud volgens mij. Nou gebruik ik hem ook neit zo vaak. Alleen savonds tijdens tv/filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20

Nicap

Tsssk....

Mijn One is nog geen jaar oud, maar enkele weken houd hij niet vol hoor. Ik moet hem na 4 dagen ook wel weer op de lader leggen.
Al moet ik zeggen dat ik dat geen probleem vind, maar wel vreemd dat er zo veel verschil in zit. Je zou zeggen dat mensen die juist veel gebruik maken van veel afstandsbedieningen een Harmony hebben(One?), dus dat hij ook redelijk veel gebruikt zou worden. Misschien een poll een goed idee? Krijg je wel een goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dan heb je het al wel over HEEL veel afstandsbedieningen. Een 555 kan al 15 apparaten aansturen. Voor de beeldvorming, ik doe eenvoudig een half jaar of langer met de batterijen in mijn 555. Ik gebruik hem overigens niet intensief, er zijn ook dagen dat hij niet aangeraakt wordt.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
Nicap schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:49:
Je zou zeggen dat mensen die juist veel gebruik maken van veel afstandsbedieningen een Harmony hebben(One?), dus dat hij ook redelijk veel gebruikt zou worden.
Huh?
Juist het tegenovergestelde.
Je drukt als je al je apparaten aan wilt voor een bepaalde funktie maar op 1 knopje. Daarna ligt ie weer stil.

Het ligt er misschien veel aan hoe je de One gebruikt?
Als ik TV ga kijken zet ik de boel aan, zet hem op het kanaal dat ik wil kijken en klaar. 2 Knopjes.
Als ik een uur door m'n film- of muziekbibliotheek ga zitten scrollen dan gaat de accu uiteraard vlugger leeg.
Wanneer de afstandsbediening continue in gebruik is zullen ook de verlichting en het schermpje behoorlijk wat stroom lusten.
Maar dan nog lijkt me 2 dagen veel te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb al een maandje ofzo een Logitech Harmony en ben er erg tevreden over.
Er is echter één kleinigheidje dat ik met al het Googlen van de wereld niet opgelost krijg.

Ik heb een MBP, met bijbehorende Apple Remote.
Als ik daarmee op de middelste knop van de D-pad druk, gaat VLC van fullscreen naar windowed en terug.
Ik krijg het niet voor elkaar om de Harmony 600 hetzelfde te laten doen!

Iemand bovenstaand probleem voorhanden gehad en opgelost gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20

Nicap

Tsssk....

centr1no schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:28:
[...]

Huh?
Juist het tegenovergestelde.
Je drukt als je al je apparaten aan wilt voor een bepaalde funktie maar op 1 knopje. Daarna ligt ie weer stil.

Het ligt er misschien veel aan hoe je de One gebruikt?
Als ik TV ga kijken zet ik de boel aan, zet hem op het kanaal dat ik wil kijken en klaar. 2 Knopjes.
Als ik een uur door m'n film- of muziekbibliotheek ga zitten scrollen dan gaat de accu uiteraard vlugger leeg.
Wanneer de afstandsbediening continue in gebruik is zullen ook de verlichting en het schermpje behoorlijk wat stroom lusten.
Maar dan nog lijkt me 2 dagen veel te kort.
Hoezo het tegenovergestelde. De logica van een UAB is toch juist dat je er meerdere AB mee vervangt? En ik doelde op de one omdat die mensen waarschijnlijk de AB het meeste gebruiken.

Ik gebruik de one wel redelijk veel, dus waarschijnlijk zal het daar dan wel een liggen. Ik gebruik de favorieten i.c.m. de icoontjes op het scherm ook veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 08:51
Even een positieve melding over de helpdesk. Mijn 1100 was spontaan overleden, al na een half jaar. Het enige wat het apparaat nog produceerde was een wit scherm. Na een telefoontje en een korte mailwisseling met foto's kreeg ik de volgende dag dat er een nieuwe onderweg is! De oude mag ik zelf weg doen.

Kost zeker wat die 1100, maar de service is uitmate goed, moet ik zeggen.
Dikke warme douche voor Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 20-09 11:26

Goner

What can I do you for ?

centr1no schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:28:
Je drukt als je al je apparaten aan wilt voor een bepaalde funktie maar op 1 knopje.
Verschil is dat nu je Logitech al die signalen verzend ipv 3 aparte AB's, dus dat de Logitech eerder leeg raakt (heeft ook nog 's een display itt meeste AB's) lijkt me logisch ... maar niet na een paar dagen al inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Mijn harmony 900 moet ik ook na 4 dagen weer op de lader leggen, dit is al vanaf het begin.

Dat is dus niet juist volgens de kenners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik heb er twee gehad en allebei waren ze met een aantal dagen leeg dus ik begrijp er ook niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mijn Harmony one deed eerst 3 weken met een accu lading, nu ook nog hoogstends een week denk ik, vind het niet zo'n probleem, maar na een goed jaar takelt ie toch wel duidelijk af ( ook op wat andere dingen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 19:41

DjVe

Hatsaflats!

Mijn one gaat 3 tot 4 weken mee. Ik leg hem ook alleen op de lader als hij echt leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
KroontjesPen schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:10:
Ons probleem MelvinB met de cijfer toetsen schijnt lastig te zijn.
Krijg zelfs de indruk dat het niet op te lossen is. Zit ondertussen in de 2e lijnshulp.
Die kon wel zorgen dat elk cijfertoets ook één cijfer gaf alleen was het zo goed als onmogelijk om een driecijferig kanaal te kiezen.
Ben zo vrij geweest om, zonder nick vermelding, jouw probleem in mijn antwoord vanmorgen ook aan te halen zodat ze misschien nu wel verder gaan zoeken. Ze begonnen mij naar de 'veel gestelde vragen' te sturen vandaar.

Wat zo vreemd is dat een goedkope 1 for 7 Grundig Universele ab van €6,00 het wel goed doet met de UPC box. Jammer dat deze, op de TV na, de rest niet kan bedienen anders had ik het wel geweten. Al die leuke activiteiten mogelijkheden kunnen me gestolen worden als de meest gebruikte functie het niet goed doet.
Sorry voor mijn late reactie.
Is prima.
In ieder geval heb ik tussentijds het apparaat met de UPC-naam ''MEDIABOX'' gepakt ipv de DC621KU.
Lijkt nu iets beter te zijn, maar nog niet helemaal goed. Dubbele cijfers lijkt ie iets vaker juist te pakken, echter dus niet elke keer.

Ik ben er nog niet uit waarom het met mijn vorige One wel altijd perfect heeft gewerkt. Is er iets in de database gewijzigd of heeft het te maken dat mijn nieuwe One mogelijk een andere revisie heeft waar een fout in zit ofzo?

Het is iig knap irritant.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie kunnen toch de 1 for 7 Grundig Universele ab nemen en die commando's aanleren aan de harmony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinB schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:55:
[...]

Is prima.
In ieder geval heb ik tussentijds het apparaat met de UPC-naam ''MEDIABOX'' gepakt ipv de DC621KU.
Lijkt nu iets beter te zijn, maar nog niet helemaal goed. Dubbele cijfers lijkt ie iets vaker juist te pakken, echter dus niet elke keer.

Ik ben er nog niet uit waarom het met mijn vorige One wel altijd perfect heeft gewerkt. Is er iets in de database gewijzigd of heeft het te maken dat mijn nieuwe One mogelijk een andere revisie heeft waar een fout in zit ofzo?

Ik had het 3-cijfer probleempje ook met m'n One en heb de Cisco-box van UPC ingevoerd als "UPC-Mediabox". Daarna heb ik de intertoetsvertraging verlaagd van 500 ms naar 100 ms. en dat lost in mijn geval het probleem volledig op.

Groet, Paul

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Bij mijn Harmony One zit iets los in de afstandsbediening. Ik denk zelf dat het misschien de bewegingssensor is, maar ik twijfel.

Is het normaal of moet ik terug voor garantie?

Verwijderd

Nico111 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:45:
Bij mijn Harmony One zit iets los in de afstandsbediening. Ik denk zelf dat het misschien de bewegingssensor is, maar ik twijfel.

Is het normaal of moet ik terug voor garantie?
Nee dit hoort, dat loszittende balletje is ervoor om de afstandbediening te laten ontwaken.

• Smultie
  • Niet online
Smultie schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:56:
Ik heb al een maandje ofzo een Logitech Harmony en ben er erg tevreden over.
Er is echter één kleinigheidje dat ik met al het Googlen van de wereld niet opgelost krijg.

Ik heb een MBP, met bijbehorende Apple Remote.
Als ik daarmee op de middelste knop van de D-pad druk, gaat VLC van fullscreen naar windowed en terug.
Ik krijg het niet voor elkaar om de Harmony 600 hetzelfde te laten doen!

Iemand bovenstaand probleem voorhanden gehad en opgelost gekregen?
Somebody?

• Smultie
  • Niet online
Aah, excuses, dat was ik nog vergeten te vermelden.
Hij pakt geen enkele van de keypresses van de Apple Remote :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordy van e schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:35:
Mijn one gaat 3 tot 4 weken mee. Ik leg hem ook alleen op de lader als hij echt leeg is.
Dat is nou net wat je niet moet doen met een Li-ion-batterij. Helemaal leeg laten lopen is juist funest en het dagelijks (gedeeltelijk) bijladen is zelfs beter voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier gaat de Harmony One gewoon elke avond als ik hem niet meer nodig heb op de lader. Dan is hij altijd gewoon bruikbaar. Heb hem wel eens tijdens vakantie 10 dagen van de stroom laten liggen maar toen was hij helemaal leeg toen ik thuis kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
Smultie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:53:
[...]

Aah, excuses, dat was ik nog vergeten te vermelden.
Hij pakt geen enkele van de keypresses van de Apple Remote :(
Misschien heb je hier wat aan:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=290426

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Helaas.
Ik krijg het idee dat het fout gaat omdat het device "MacBook Pro", uitgaat van een 1e generatie Apple Remote, de linkse op onderstaande foto, terwijl ik de rechtse heb.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/Apple_Remote_Compare_G1_with_G2_DSC08604.JPG
Zoals je ziet, heeft de nieuwere 1 knop extra.

Het gaat overigens om de volgende knop die ik wil simuleren op de Harmony:
https://skitch.com/freeks...skitched-20110909-174423

[ Voor 20% gewijzigd door Smultie op 09-09-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
Dit al gedaan?

If after updating your Harmony Remote the Apple Computer does not respond, please follow these steps:

1.On your Mac, open System Preferences and click Security.
2.Click Unpair.

The Apple Computer should now respond to the Harmony Remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
centr1no schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:59:
[...]

Dit al gedaan?

If after updating your Harmony Remote the Apple Computer does not respond, please follow these steps:

1.On your Mac, open System Preferences and click Security.
2.Click Unpair.

The Apple Computer should now respond to the Harmony Remote.
Voor de goede orde; de Harmony doet het wel, op die éne knop na.
En dat is juist de knop die ik gebruik om VLC van m'n MBP naar de TV over te laten springen (op TV een film kijken dus).

• centr1no
Smultie schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:03:
[...]

Voor de goede orde; de Harmony doet het wel, op die éne knop na.
En dat is juist de knop die ik gebruik om VLC van m'n MBP naar de TV over te laten springen (op TV een film kijken dus).
Dat is gewoon de 'ok' knop !? Die laat niks springen tenzij je eerst in het menu zit.
En eerst zeg je dat helemaal niets het doet en nu dus wel behalve die ene?
Of je loopt de boel hier voor de gek te houden, of je zult behoorlijk duidelijker moeten gaan communiceren.

• Smultie
  • Niet online
centr1no schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 00:55:
[...]

Dat is gewoon de 'ok' knop !? Die laat niks springen tenzij je eerst in het menu zit.
En eerst zeg je dat helemaal niets het doet en nu dus wel behalve die ene?
Of je loopt de boel hier voor de gek te houden, of je zult behoorlijk duidelijker moeten gaan communiceren.
Nogmaals
  • Met m'n Harmony kan ik alles doen wat ik ook met de Apple Remote kan, behalve de "Ok"-knop (Hoe heet die knop eigenlijk echt????)
  • Ik heb nergens anders beweerd dat geen enkele toets werkte, met "Hij pakt geen enkele van de keypresses van de Apple Remote " bedoelde ik het inleren
  • Als ik op de ok-knop druk op de Apple Remote, gaat VLC van fullscreen naar windowed en v.v., dit gebruik ik ook om via de MBP een film te kijken over HDMI. Hij switcht dan van windowed op de MacBook naar fullscreen op m'n TV.
  • Als ik op de ok-knop druk op de Harmony, voer ik een play/pause actie uit.
Als je kijkt naar het verschil tussen beide Apple Remote (eerste en tweede generatie), zie je dat de OK-knop van de tweede generatie op de plek zit van de Play/Pause knop van de eerste generatie.
Ik denk dat mijn probleem daardoor veroorzaakt wordt.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Hoi allen,

Sinds een paar dagen doet mijn Harmony 525 vreemd, het is een oud beestje maar deed het tot eergisteren perfect.

Wat er gebeurt is elke keer als ik van activiteit switch doet hij de voor die activiteit ingesteld acties en vervolgens gaat scherm uit, loopt er een balkje en ben ik weer in het begin scherm van mijn Harmony. Hier kan ik dan weer de activiteit kiezen die ik ervoor ook al gedaan had. En zo blijft het circkeltje rond, kom er niet verder in.

Ik heb al met de software lopen spelen door wat tweaks/handelingen/devices te verwijderen maar dit mocht niet baten.

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
@schumi2004:

In onze Harmony 555 is dat het om de batterijen te vervangen.

• centr1no
Smultie schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:13:
Nogmaals
  • Met m'n Harmony kan ik alles doen wat ik ook met de Apple Remote kan, behalve de "Ok"-knop (Hoe heet die knop eigenlijk echt????)
  • Ik heb nergens anders beweerd dat geen enkele toets werkte, met "Hij pakt geen enkele van de keypresses van de Apple Remote " bedoelde ik het inleren
  • Als ik op de ok-knop druk op de Apple Remote, gaat VLC van fullscreen naar windowed en v.v., dit gebruik ik ook om via de MBP een film te kijken over HDMI. Hij switcht dan van windowed op de MacBook naar fullscreen op m'n TV.
  • Als ik op de ok-knop druk op de Harmony, voer ik een play/pause actie uit.
Als je kijkt naar het verschil tussen beide Apple Remote (eerste en tweede generatie), zie je dat de OK-knop van de tweede generatie op de plek zit van de Play/Pause knop van de eerste generatie.
Ik denk dat mijn probleem daardoor veroorzaakt wordt.
Die knop wordt ook de 'select' knop genoemd.
Wat het signaal doet in VLC zit in de software op je Mac en heeft niks van doen met het signaal van de remote.
Verder zou je gewoon in staat moeten zijn de funktie van knoppen in je Harmony te wijzigen of het signaal van de apple remote in te leren. Zelfs Logitech zelf zegt dat het kan. Dus gaat daar iets fout bij jou.
Maar ik zie dat je je vraag ook op het forum van Logitech geplaatst hebt. Misschien dat mensen daar iets roepen waar je wat aan hebt,
En anders kun je altijd de Logitech helpdesk bellen. Die leiden je stap voor stap door het proces en dan vind je vanzelf het probleem.

• Smultie
  • Niet online
centr1no schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 11:47:
[...]

Die knop wordt ook de 'select' knop genoemd.
Wat het signaal doet in VLC zit in de software op je Mac en heeft niks van doen met het signaal van de remote.
Verder zou je gewoon in staat moeten zijn de funktie van knoppen in je Harmony te wijzigen of het signaal van de apple remote in te leren. Zelfs Logitech zelf zegt dat het kan. Dus gaat daar iets fout bij jou.
Maar ik zie dat je je vraag ook op het forum van Logitech geplaatst hebt. Misschien dat mensen daar iets roepen waar je wat aan hebt,
En anders kun je altijd de Logitech helpdesk bellen. Die leiden je stap voor stap door het proces en dan vind je vanzelf het probleem.
Helaas zit de "Select"-knop niet bij de knoppen die ik in kan stellen
Afbeeldingslocatie: https://img.skitch.com/20110910-8u314d12ytb637b1jfdhj9exh.jpg

Ik heb geen idee waarom het inleren niet werkt, bij andere afstandbedieningen werkte het perfect.
Hopen dat ze op het Logitech-forum mij verder kunnen helpen.

• centr1no
Smultie schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 11:56:

Ik heb geen idee waarom het inleren niet werkt, bij andere afstandbedieningen werkte het perfect.
Hopen dat ze op het Logitech-forum mij verder kunnen helpen.
En als je het profiel voor Apple-TV in de Harmony laad (i.p.v. Macbook)?

• JBS
  • Niet online

JBS

Meer mensen die ervaren dat de onderkant van de One, het stuk waar de afstandsbediening wat meer grip heeft door een stroef laagje, wat afbladdert?

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 10-09-2011 13:03 ]

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 22:26
Ik ben van plan om een Logitech Harmony One aan te schaffen, om te gebruiken met een Philips TV, Philips DVD speler / harddisk recorder en een OS X mediacenter. (Hackintosh).

Heeft iemand enig idee of zo'n Logitech Harmony goed werkt met een Mac? Heb een origineel infrarood kaartje in me Hackintosh, dus werkt net als een echte Mac ;). Ik draai echter wel 64 bits, maar herinner me dat de drivers geen 64 bits konden draaien? Is daar al meer over bekend?

Is op OS X de software altijd nodig om de afstandsbediening te laten werken? Of is die software alleen nodig op de computer waarmee je de afstandsbediening instelt? Kortom; is er software nodig in OS X om de afstandsbedingen te laten werken in OS X?

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 07:55
JBS schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:02:
Meer mensen die ervaren dat de onderkant van de One, het stuk waar de afstandsbediening wat meer grip heeft door een stroef laagje, wat afbladdert?
Ja, dat viel me laatst voor het eerst op. Momenteel stoort het me nog niet.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
.NCK schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:46:
@schumi2004:

In onze Harmony 555 is dat het om de batterijen te vervangen.
Het waren idd de batterijen :(

Ik was hier in eerste instantie niet vanuit gegaan aangezien ze pas nieuw/vervangen waren.
Even een ritje terug naar winkel aangezien ze nog geen week oud waren.

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:53:
[...]

Nee dit hoort, dat loszittende balletje is ervoor om de afstandbediening te laten ontwaken.
Okee dan ben ik gerust. Bedankt!

Verwijderd

schumi2004 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:02:
Ik was hier in eerste instantie niet vanuit gegaan aangezien ze pas nieuw/vervangen waren.
Even een ritje terug naar winkel aangezien ze nog geen week oud waren.
Voor de harmony koop ik nu de batterijen bij de AH, batterijen van de Action had ik eerst, lekker goedkoop en werken overal prima mee, maar met de harmony niet. Op zich wel vreemd dat je geen melding krijgt dat de batterij bijna leeg is. Dat heb ik heel af en toe gehad met mijn harmony, maar meestal dezelfde problemen als jij hebt en voordat je dan doorhebt dat het aan die batterijen ligt 8)7

Verwijderd

Smultie schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 11:56:
Helaas zit de "Select"-knop niet bij de knoppen die ik in kan stellen
wat je nog kan doen is alle knoppen die je kan inleren voor dat apparaat in het schermpje boven plaatsen en dan allemaal één voor één controleren, misschien heet hij per ongeluk anders. Dat had ik bij mijn vorige tv ook. De helpdesk kon mij niet helpen, via dat logitech forum kreeg ik andere tv's die uit dezelfde fabriek kwamen en die heb ik allemaal zo getest totdat ik alles werkende had.

Was er wel een avond zoet mee...

• Rev!
  • Niet online
Mijn "one" blijft tijdens het updaten opeens hangen op 3%, nog meer mensen met dit probleem?

Verwijderd

Yep hier ook, ik dacht al dat ik een defect had. Misschien is de site tijdelijk niet bereikbaar.

• Fatal Mind
  • Niet online
JBS schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:02:
Jup, ook hier aanwezig, redelijk irriterend, maar aan de andere kant who cares, zie het toch nooit echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 19:45

TF

bla bla

Wil iemand voor mij kort aangeven hoe ik een stopcontact kan aansturen met mijn Harmony. Bijvoorbeeld klikaanklikuit. Maar ik wil ook wel een andere contactdoos kopen.

Ik lees iets over een powermidXL maar dat lijkt slechts een ir/rf extender.

Ik heb een harmony 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:44
TF schreef op zondag 11 september 2011 @ 09:48:
Wil iemand voor mij kort aangeven hoe ik een stopcontact kan aansturen met mijn Harmony. Bijvoorbeeld klikaanklikuit. Maar ik wil ook wel een andere contactdoos kopen.

Ik lees iets over een powermidXL maar dat lijkt slechts een ir/rf extender.

Ik heb een harmony 900
Je zit op het goede pad, harmony en klikaan kan je ook doen via bijv: http://cms.jbmedia.de/index.php

Deze zet de signalen van de harmony om naar de RF waar klikaan op reageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:14

RHE123

Edubits

Jfwiet schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:16:
[...]

Je zit op het goede pad, harmony en klikaan kan je ook doen via bijv: http://cms.jbmedia.de/index.php

Deze zet de signalen van de harmony om naar de RF waar klikaan op reageerd.
Een andere interessante, en Tweaker-waardige, oplossing is de Nodo. Een DIY stukje hardware en open source software waarmee je onder andere IR input kunt omzetten in RF signalen. Werkt prima samen met Klik-aan Klik-uit. Zie http://www.nodo-domotica.nl/

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Dank, ik heb in mijn zoektocht die light manager gevonden. Maar minimaal 99 euro voor de behoefte 1 contactdoos te schakelen krijg ik hier thuis niet verkocht aan het management.

Die nodo zal ik eens goed doorlezen. Ik kan best solderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
RHE123 schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:36:
[...]

Een andere interessante, en Tweaker-waardige, oplossing is de Nodo. Een DIY stukje hardware en open source software waarmee je onder andere IR input kunt omzetten in RF signalen. Werkt prima samen met Klik-aan Klik-uit. Zie http://www.nodo-domotica.nl/
Wat een geweldig initiatief dat _/-\o_
Enorm multifunktioneel, betaalbaar en nog leuk om te doen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Nodo toch wel spannend met in elkaar zetten ben ik bang. Ik snor nog even door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123

RHE123

Edubits

TF schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:06:
Nodo toch wel spannend met in elkaar zetten ben ik bang. Ik snor nog even door
Valt reuze mee, ik heb niet veel ervaring hiermee, maar had het vrij snel voor elkaar. Zeker als je een breadboardje gebruikt is het makkelijk.

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

RHE123 schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:08:
[...]

Valt reuze mee, ik heb niet veel ervaring hiermee, maar had het vrij snel voor elkaar. Zeker als je een breadboardje gebruikt is het makkelijk.
oke, en ben je tevreden met de mogelijkheden? Misschien toch maar proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:44
RHE123 schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:36:
[...]

Leuk hoor, ik ga het zeker doornemen! Ik heb zelf ontzettend veel interesse in Z-wave en ben ook geinteresseerd in android@home. Dus heb er weer een keuze bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer interessante link. Ik ga het allemaal eens rustig doornemen.

Als ik het zo bekijk moet je in iedergeval met de soldeerbout aan de gang? Ik heb er toch eentje voor mijn treinenhobby nodig, maar is dit project te doen voor iemand die nog nooit zoiets gedaan heeft? Of is het dan te hoog gegrepen?

Is wel een leuk idee om als nieuwe hobby op te pakken, ik zie veel leuke mogelijkheden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123

RHE123

Edubits

TF schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:13:
[...]

oke, en ben je tevreden met de mogelijkheden? Misschien toch maar proberen dan.
Heb hem nog niet volledig in gebruik, alleen nog aan het testen geweest, maar ziet er veelbelovend uit.
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:44:
Als ik het zo bekijk moet je in iedergeval met de soldeerbout aan de gang? Ik heb er toch eentje voor mijn treinenhobby nodig, maar is dit project te doen voor iemand die nog nooit zoiets gedaan heeft? Of is het dan te hoog gegrepen?
Hoeft niet perse, op een breadboard kan ook prima. Moeilijk is het niet, het ingewikkelde deel is de Arduino en die wordt kant en klaar geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

[b][message=36737119,noline]
Is op OS X de software altijd nodig om de afstandsbediening te laten werken? Of is die software alleen nodig op de computer waarmee je de afstandsbediening instelt? Kortom; is er software nodig in OS X om de afstandsbedingen te laten werken in OS X?
Het maakt niet uit of je een Logitech Harmony afstandbediening gebruikt of een andere: je zal altijd moeten zorgen dat op OS X de software draait om de infrarood signalen van een afstandbediening op te vangen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 22:26
fmb schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:48:
[...]

Het maakt niet uit of je een Logitech Harmony afstandbediening gebruikt of een andere: je zal altijd moeten zorgen dat op OS X de software draait om de infrarood signalen van een afstandbediening op te vangen.
Bedankt. Maar welke software bedoel je dan? In Mac OS X zit namelijk gewoon standaard IR ondersteuning, dat werkt ook met de officiële Apple remote. Of bedoel je gewoon dat altijd de software van de fabrikant moet draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:15:
Jullie kunnen toch de 1 for 7 Grundig Universele ab nemen en die commando's aanleren aan de harmony?
Omdat het al niet met de gewone UPC ab werkte zelfs niet in de RAW versie heb ik de goedkope Grundig gekocht. Dit ook door gegeven aan Logitech.

MelvinB schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:55:
[...]
Is prima.

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:04:
[...]
Ik had het 3-cijfer probleempje ook met m'n One en heb de Cisco-box van UPC ingevoerd als "UPC-Mediabox". Daarna heb ik de intertoetsvertraging verlaagd van 500 ms naar 100 ms. en dat lost in mijn geval het probleem volledig op.

Groet, Paul
Voor mijn 555 de keuze PACE (DC621KU) vervangen voor UPC met de default type (UPCDVI-3200).
Dit werkt al iets beter. Het eerste cijfer komt vaak niet direct. De timing om hem net lang genoeg in te drukken is lastig.
Nu wil ik ook die Cisco eens testen alleen werkt daar het defaulte type (Explorer 4640HDC) niet.
Welk type heb je gebruikt Audiopaul voor die Cisco keuze.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn Cisco 8485 DVB het apparaat UPC-Mediabox gekozen. Dus niet UPC.
Daar werk ik nu al enkele weken mee zonder problemen. Volgens het Harmony-forum is de commando-set UPC-Mediabox speciaal gemaakt door Logitech en geschikt voor de decoders van UPC, dus ook voor mijn Cisco HD DVR decoder. En dat klopt want alle functieknopjes op mijn One werken perfect.
Als je een PACE hebt en bij UPC zit zou deze commando-set ook moeten werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 09:55 ]

• KroontjesPen

KroontjesPen

Kan voor mijn 555 niet kiezen voor het apparaat UPC-Mediabox.
Wanneer ik bij UPC als type (Mediabox) kies krijg ik als apparaat en type PVR (UPCMEDIABOX).
Dit heeft Logitech al eens aangepast wat een ramp bleek te zijn.
Een enkel cijfer kiezen was zo goed als onmogelijk. Diverse tijdsinstellen geprobeerd wat geen resultaat gaf.
Hou het dan maar op UPC-box (UPCDVI-3200). Dubbele cijfers komen nog regelmatig voor helaas.

Stem blanco!

• Goner
  • Laatst online: 20-09 11:26

Goner

What can I do you for ?

Werkt dat UPC Mediabox voor alle UPC decoders ??
Ik heb een hele oude zwarte Thomson en die heet in de Logitech 600 iets van DCI52UPC ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

toch die arduino maar besteld. Hopelijk komt morgen conrad binnen en daags erop de 'klok'. Zal bij benieuwen of het gaat lukken.

Ik houd jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
TF schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:42:
toch die arduino maar besteld. Hopelijk komt morgen conrad binnen en daags erop de 'klok'. Zal bij benieuwen of het gaat lukken.

Ik houd jullie op de hoogte
Is het misschien een idee om daar een nieuwe thread voor te maken met eventueel wat foto's van de voortgang?
Dat maakt het meteen een stuk makkelijker voor de geinteresseerden om het te volgen en ook om hulp te vragen mocht dat nodig zijn.
Ik vermoed dat er genoeg tweakers zijn die hier wel wat in zien en hier meer van zouden willen weten.

• TF

TF

bla bla

centr1no schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:47:
[...]

Is het misschien een idee om daar een nieuwe thread voor te maken met eventueel wat foto's van de voortgang?
Dat maakt het meteen een stuk makkelijker voor de geinteresseerden om het te volgen en ook om hulp te vragen mocht dat nodig zijn.
Ik vermoed dat er genoeg tweakers zijn die hier wel wat in zien en hier meer van zouden willen weten.
Goed idee.Maar ik denk dat ik eerst ga aanprutsen. Normaal ben ik niet zo'n held in dit soort dingen.

Verwijderd

Lieve mensen die dit onderdeel op het tweakers forum bekijken, .... :)

Ik ben al 3 jaar aan het sukkelen eigenlijk met mijn harmony one remote. Best wel frustrerend omdat ik ook voor mijn schoonouders een harmony one heb gekocht en dit van de eerste keer perfect ging. Nu ja ze hebben ook "basis" toestellen dit perfect werden herkend.

Overzicht toestellen:

- Sony KDL46EX720
- Pioneer VSX-920
- Telenet HD digicorder
- MSTech Mediacenter met XBMC er op

Op het eerste zicht lijkt me dit ook een "basis" uitrusting maar desondanks heb ik al lang problemen met de Pioneer VSX-920 omdat het profiel in de logitech database deze niet 100% goed ondersteunt. Nu hier heb ik een oplossing voor gevonden om telkens tijdens het afsluiten terug naar een bepaalde instelling te gaan zodanig dat bij de volgende start altijd op het correcte begin punt staat.

Maar sinds een aantal dagen heb ik een nieuwe LED tv gekocht, namelijk de Sony KDL46EX720. Deze heeft een tof knopje langs de zijkant op het toestel volledig af te zetten. Maar na "onderzoek" blijkt dat wanneer ik hem met de knop uitzet of aanzet dat de Pioneer VSX-920 al aanspringt. Vervolgens flipt er iets waarom hij naar HDMI 1 springt ( telenet digicorder ) en daarna hij zich terug op BD zet ( standaard setting dat ik gebruik ).

Nu ik denk dat ik het krijg opgelost indien de versterker niet zou mee aanspringen als ik de tv aanzet... Heeft iemand een idee hoe dit komt?

• DjVe
  • Laatst online: 19:41

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:02:
Lieve mensen die dit onderdeel op het tweakers forum bekijken, .... :)

Ik ben al 3 jaar aan het sukkelen eigenlijk met mijn harmony one remote. Best wel frustrerend omdat ik ook voor mijn schoonouders een harmony one heb gekocht en dit van de eerste keer perfect ging. Nu ja ze hebben ook "basis" toestellen dit perfect werden herkend.

Overzicht toestellen:

- Sony KDL46EX720
- Pioneer VSX-920
- Telenet HD digicorder
- MSTech Mediacenter met XBMC er op

Op het eerste zicht lijkt me dit ook een "basis" uitrusting maar desondanks heb ik al lang problemen met de Pioneer VSX-920 omdat het profiel in de logitech database deze niet 100% goed ondersteunt. Nu hier heb ik een oplossing voor gevonden om telkens tijdens het afsluiten terug naar een bepaalde instelling te gaan zodanig dat bij de volgende start altijd op het correcte begin punt staat.

Maar sinds een aantal dagen heb ik een nieuwe LED tv gekocht, namelijk de Sony KDL46EX720. Deze heeft een tof knopje langs de zijkant op het toestel volledig af te zetten. Maar na "onderzoek" blijkt dat wanneer ik hem met de knop uitzet of aanzet dat de Pioneer VSX-920 al aanspringt. Vervolgens flipt er iets waarom hij naar HDMI 1 springt ( telenet digicorder ) en daarna hij zich terug op BD zet ( standaard setting dat ik gebruik ).

Nu ik denk dat ik het krijg opgelost indien de versterker niet zou mee aanspringen als ik de tv aanzet... Heeft iemand een idee hoe dit komt?
Lijkt me een HDMI CEC probleem. Probeer CEC eens uit te zetten in je tv/receiver

Verwijderd

Jordy van e schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:22:
[...]

Lijkt me een HDMI CEC probleem. Probeer CEC eens uit te zetten in je tv/receiver
http://www.crutchfield.co...20.html?tab=detailed_info

AV Amplifier:
Automatically turns the connected AV amplifier on and switches the sound output from the TV speaker to the audio system when you turn the TV on. This function is only available if you have previously used the AV amplifier to output TV sound.
Automatically switches the sound output to the AV amplifier by turning the AV amplifier on when the TV is turned on.
Automatically turns the connected AV amplifier off when you switch the TV to standby mode.
Adjusts the volume (VOL +/-) and mutes the sound (MUTING) of the connected AV amplifier through the TV's remote control."

Soms kan het toch zo simpel zijn....
Maar spijtig dat het niet in de handleiding staat... :-)

Gevonden en het werkt nu terug!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 13:36 ]

• TF

TF

bla bla

kleine update. Het spul zit inelkaar en ik kan met de computer alle klikaanklikuit modules bedienen. Nu nog via de harmony. Ik krijg echter het vermoeden dat dit alleen gaat via IR en niet via mijn harmony900 RF

edit: Dat kan dus inderdaad niet. Ik heb echt een IR ontvangst led nodig. Ik zal,zo snel ik het helemaal heb draaien even een fotoverslag plaatsen alhier

[ Voor 27% gewijzigd door TF op 17-09-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn Logitech Harmony One maar niet ingesteld met mijn apparaten.

1 Samsung LED TV
1 UPC box digitale TV
1 LG HX521 Geluidssysteem.

Staat als volgt aangesloten.

UPC box direct op TV in HDMI 1
LG Systeem direct op TV in HMDI 2

Tussen de UPC box en LG Systeem witte en rode Tulp.

Layout van het LG Systeem:

HOME

CD-----DVD ----- PICTURE enz ----- Input:
Onder input zit de AUX,
waar hij op moet staan op het geluid van de UPC box te moeten staan. Hier zit ondermeer ook, HDMI 1/2, IPOD enzo.
Maar niet DVD dat valt onder het HOME menu.

Ik krijg mijn Logitech Harmony maar niet goed is gesteld, omdat DVD niet onder het input menu valt. Dus als ik een activiteit aanmaak dvd kijken kan hij niet naar het home menu navigeren. En andersom niet terug naar de input afdeling om op AUX te gaan. Daarbij blijft het systeem staan op het laatst gebruikte, dus uitzetten en opnieuw bijvoorbeeld activiteit tv kijken opstarten heeft ook geen zin.

Tips? Ik hoor het graag!

Groet,

Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 07:55
Is het mogelijk om in een activiteit het discrete on/of-commando voor het uit en aanzetten van een apparaat te vervangen voor een toggle?

Ik heb het idee dat na een update de toggle is vervangen door een discreet commando, waardoor mijn Samsung tv geheel uitschakeld wordt ipv op sttandby wordt gezet.

Edit: ik heb em al gevonden onder apparaatinstellingen.

[ Voor 8% gewijzigd door PjotrStroganov op 19-09-2011 19:23 ]

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

De iPhone / iPad versie van de Logitech Harmony komt er aan : http://www.logitech.com/e...otes/devices/harmony-link

BarryMel

• TF

TF

bla bla

ik kan iets niet vinden:

Hoe programmeer ik de 'uit' knop op mijn harmony.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niet... Alles wat aan staat, wordt uit gezet...

Heb zelf nu overigens een issue met m'n 785... Rechter pijltoets werkt niet...
Hoop dat ze er nog mee willen doen...

Verwijderd

wat die uitknop betreft: in het schermpje kan je wel per apparaat aan aan/uitknop programmeren.

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
Erg benieuwd hoe dit in de praktijk gaat werken. Mijn iPhone de hele tijd afgeven aan mijn vriendin omdat ze een andere soap wil zien, is niet ideaal. Het gebruiken van een iPad als remote lijkt me ook verre van ideaal gezien het gewicht.

• barrymel

barrymel

BarryMel

recar schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:11:
[...]

Erg benieuwd hoe dit in de praktijk gaat werken. Mijn iPhone de hele tijd afgeven aan mijn vriendin omdat ze een andere soap wil zien, is niet ideaal. Het gebruiken van een iPad als remote lijkt me ook verre van ideaal gezien het gewicht.
je vriendin een eigen iPhone geven :)

de iPad is meer bedoeld als TV gids en dat je vanuit de tv gids iets opstart want dat wordt er aan gekoppeld

BarryMel

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Sowieso een remote met touchscreen zie ik niet echt zitten. Hoe vaak bedien je niet de functies blindelings, dus je blik op de TV, remote in je hand en klikken maar. Met een touchscreen device moet je vrijwel altijd kijken wat je doet. Lijkt mij persoonlijk minder relaxt.

• businka19
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:26:
Sowieso een remote met touchscreen zie ik niet echt zitten. Hoe vaak bedien je niet de functies blindelings, dus je blik op de TV, remote in je hand en klikken maar. Met een touchscreen device moet je vrijwel altijd kijken wat je doet. Lijkt mij persoonlijk minder relaxt.
Dat valt wel mee, je kan alle (semi)basis functies met de fysieke knoppen bedienen, en wil je iets "exotisch" (bijv. subtitles sync) dan moet toch altijd even zoeken, of op touchscreen of tussen de knoppen op AB.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

businka19 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:57:
[...]

Dat valt wel mee, je kan alle (semi)basis functies met de fysieke knoppen bedienen, en wil je iets "exotisch" (bijv. subtitles sync) dan moet toch altijd even zoeken, of op touchscreen of tussen de knoppen op AB.
Fysieke knoppen op een iPhone en iPad?

• barrymel

barrymel

BarryMel

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:21:
[...]

Fysieke knoppen op een iPhone en iPad?
Ik denk dat hij het over een 1100 of zo heeft :)

maar ja tis denk ook meer speelgoed voor de ipad en iphone , leuk om er bij te hebben :) ik zou het ook bij mijn One en 900 houden om normaal te bedienen maar het is leuk dat het kan :)

BarryMel

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:26:
Werkt ook niet. Ik kan mijn Samsung tv met mijn GSM bedienen. Er is een app die op het scherm de ab simuleert en het ziet er leuk uit en heeft soms wat toegevoegde waarde, maar voor zappen is het totaal ongeschikt. Zap en volume knoppen moet je op de tast kunnen vinden, en juist die tast ontbreekt bij een touchscreen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Ik had het iig over One, die een prima combinatie van fysieke knoppen en touchscreen biedt, maar jouw opmerking ging blijkbaar over full touch AB. Dat lijkt mij ook niet fijn.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:35
Vandaag heeft mijn Harmony 555 de geest gegeven :( Ik pakte hem van tafel op en display ging niet aan. De AB doet het wel, maar zonder display is het wel lastig kiezen wat ie moet doen. Gisteravond nog werkend weggelegd :S

Net contact opgenomen met logitech, heb hem 30-01-10 aangeschaft, hopelijk nog garantie erop. Ik kan alleen net de bon van deze niet vinden, alleen een CC-afschrift. Bewaar altijd alle bonnetjes, maar deze is niet terug te vinden. :/

Iemand ervaring wat betreft de garantie afwikkeling bij Harmony's?

[ Voor 7% gewijzigd door Ophidian op 24-09-2011 11:52 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• sewer
  • Laatst online: 21:44
Zij kunnen het aan de hand van het serienummer bepalen of je nog garantie hebt, verder zijn ze bijzonder coulant.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:35
Top, dank je wel. Dan wacht ik het maar af. Het is wel balen, was uitermate tevreden met deze AB!

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59
Ik heb nu een harmonie 300 maar ik wil een nieuwe harmonie. Ik twijfel aan de one of de 525. Maar kan ik mijn instellingen gebruiken via de site. Of moet of kan ik beter alle functies en opdrachten beter opnieuw instellen?

Misschien is de vraag en het antwoord al eens gegeven in dit topic maar het topic is nu zo groot geworden dat ik het niet gezien heb. sorry als dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je kan in je setup menu van de software waar je inlogt op de logitech server aangeven dat je een nieuwe AB hebt. Ik ga ervanuit dat je dan gewoon aangeeft ik heb niet meer de 300 maar nu de One/525 en dat ze gewoon de apparaten in je huidige profiel op dezelfde manier naar je nieuwe AB sturen. Ik zag de optie in ieder geval wel staan in het menu.
Dus in het kort: inloggen op je Logitech Harmony remote software, rechterkant scherm in het hoofdmenu onder 'tips' staat: Hebt u een nieuwe Harmony afstandbediening -> "afstandbediening vervangen" klikken en je zou klaar moeten zijn.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59
rockhopper schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:56:
Je kan in je setup menu van de software waar je inlogt op de logitech server aangeven dat je een nieuwe AB hebt. Ik ga ervanuit dat je dan gewoon aangeeft ik heb niet meer de 300 maar nu de One/525 en dat ze gewoon de apparaten in je huidige profiel op dezelfde manier naar je nieuwe AB sturen. Ik zag de optie in ieder geval wel staan in het menu.
Dus in het kort: inloggen op je Logitech Harmony remote software, rechterkant scherm in het hoofdmenu onder 'tips' staat: Hebt u een nieuwe Harmony afstandbediening -> "afstandbediening vervangen" klikken en je zou klaar moeten zijn.
ok tnx voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

businka19 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:50:
[...]

Ik had het iig over One, die een prima combinatie van fysieke knoppen en touchscreen biedt, maar jouw opmerking ging blijkbaar over full touch AB. Dat lijkt mij ook niet fijn.
Hij ging over de app, waarover in voorgaande posts werd gesproken. De One ken ik eigenlijk niet eens, dus wist niet eens dat dat er al was... heb zelf een 555.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

rockhopper schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:56:
Ja, was het maar zo... Ik kon toen ik overging van een 525 naar een 765 gewoon alles weer opnieuw doen... :X
Pagina: 1 ... 8 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony