Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Lijkt me ook niet. Maar het is de 1e dag en we hebben nu al geen tegoed? lijkt me dat er dus eigenlijk gewoon inderdaad niet met tegoed gerekend wordt bij de FUP klanten maar dat het balkje wel verschijnt.SoaDmaggot schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:46:
Ik heb inderdaad precies hetzelfde, lijkt me niet echt dat ze dit zomaar aan je contract toe kunnen voegen zonder verlenging / opnieuw tekenen? Dit is niet waar je als consument mee akkoord bent gegaan..
Alleen Goirle1 lijkt ook daadwerkelijk kosten buiten de bundel te krijgen, verder niemand hier volgens mij?
[ Voor 9% gewijzigd door Jazzle op 01-05-2011 22:59 ]
Het is in databases vrij gebruikelijk om '0' te gebruiken als indicator dat iets onbeperkt is. Hoe netjes dat is, is een tweede..Jazzle schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:57:
[...]
Lijkt me ook niet. Maar het is de 1e dag en we hebben nu al geen tegoed? lijkt me dat er dus eigenlijk gewoon inderdaad niet met tegoed gerekend wordt bij de FUP klanten maar dat het balkje wel verschijnt.
En nogmaals: bellen.com rekent waarschijnlijk te veel data omdat ze dat offnet/high/onnet dubbel tellen waardoor je circa 2x meer lijkt te gebruiken dan je daadwerkelijk gebruikt (dit rare gebeuren zit erin omdat Vodafone prepaidklanten per kwartier(?) liet betalen voor internetgebruik, tenzij je over een MB-limiet ging binnen dat kwartier, dan komt het in high terecht... en Vodafone Live-verkeer komt bij onnet terecht en daar hoefde je nooit voor te betalen).
Maakt het er niet makkelijker op allemaal, jammer dat bellen.com het waarschijnlijk verkeerd parset.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
zou ook nog kunnen dat het wat vertraagde smsjes waren die er opeens bijgeteld werden, maar ik ga het nu zeker strak in de gaten houden.Jazzle schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:57:
[...]
Lijkt me ook niet. Maar het is de 1e dag en we hebben nu al geen tegoed? lijkt me dat er dus eigenlijk gewoon inderdaad niet met tegoed gerekend wordt bij de FUP klanten maar dat het balkje wel verschijnt.
Alleen Goirle1 lijkt ook daadwerkelijk kosten buiten de bundel te krijgen, verder niemand hier volgens mij?
Naar aanleiding van je post ben ik eens gaan kijken op vodafone en heb ook opeens zo'n meter en het ziet er verder het zelfde uit, ook volgens de meter niets over. Wanneer ik precies had verlengt weet ik zo niet maar in ieder geval al lang voor de datalimiet ter sprake kwam. Volgens netcounter zit het dataverbruik de afgelopen 11 maanden rond de 1 a 1,5Gb/maand. Het zal wel een foutje zijn maar wel iets om ff in de gaten te houden dusWebhawkjuh schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:33:
Ik heb ook ineens de megabytemeter.
Zoals ik hierboven al opmerkte: volgens mij wordt die meter verkeerd geinterpreteerd.bite schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:43:
en het ziet er verder het zelfde uit, ook volgens de meter niets over.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Ik hoef me geen zorgen te maken
M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171
Wel wil ik nog even aan iedereen meegeven die een abonnement met FUP afgesloten heeft en nu voor dataverbruik buiten 'de bundel' moet betalen: dit zou een wijziging in de algemene voorwaarden van het abonnement betekenen. Wat weer inhoud dat je zonder opgaaf van reden je abonnement op mag zeggen.
Het is wel zo dat je even realistisch moet bekijken hoeveel je verbruikt hebt. Als je 5GB/mnd verbruikt, zal het niet meer onder de FUP vallen, maar als je 1,5 GB verbruikt en ze gaan je geld in rekening brengen, dan mag dat niet zomaar. Het heet niet voor niks een Fair Use Policy. Zelf kom ik met T-Mobile zelden boven de 1 GB per maand uit, maar ik ken een aantal mensen die op 2 GB per maand zitten en die hebben nog nooit gezeik gehad met de FUP. Want ook bij T-Mobile is "onbeperkt" natuurlijk een FUP.
Het is dus zeker iets om even na te gaan bij Vodafone als je ineens kosten krijgt die je vele maanden/jaren daarvoor nooit gehad hebt.
Edit: "Foutje van ons meneer, komt goed"
[ Voor 12% gewijzigd door --Christiaan-- op 02-05-2011 10:41 ]
Wanneer ik straks kan verlengen verleng ik dan met de huidige voorwaarden?
Of straks met nieuwe voorwaaden een nieuw contract met data limiet?
Overigens als ik nu inlog bij de verbruiksmeter staat daar ook ineens 1 gig tegoed, voorheen stond deze er niet. Maar zoals een post hierboven hoop ook ik dat dit een foutje is.
Bij mij geeft hij aan dat ik deze maand 13 MB heb verbruikt, terwijl m'n telefoon het dubbele aangeeft. Zou kunnen zijn dat het ding vandaag nog niet is geupdate...
Leuk, zo'n contractbreuk.
Dat zit wel Schnorr.
Tevens staat er bij mij op de startpagina dat ik mijn contract kan verlengen, terwijl ik nog een jaar moet. Na het klikken op de link krijg ik dan ook de melding dat ik nog niet kan verlengen.
Lijkt er dus op dat ze lekker aan het prutsen zijn daar bij VF. Maar goed, ik ga strax wel ff bellen.
Stel nu dat ze echt contractbreuk plegen, kan je dan je abbo kosteloos opzeggen ofzo? Geen idee wat voor gevolgen dat nu heeft.
Heb in september mijn abbo verlengt.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Even een aantal berichten teruglezen had je geleerd dat het per 8 september 2010 ingegaan is.pgerrits schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:46:
Sinds wanneer zijn die datalimieten in gegaan? Ik heb ook opeens een metertje.. en die staat nu op 0....
Heb in september mijn abbo verlengt.
Als er Zorgeloos Web staat, betekent het dat je nog onder de FUP valt, en dus niet met limieten te maken hebt.
Het lijkt dus gewoon een foutje op de site te zijn.
Kan nu wel mooi bekijken of er verschillen zijn tussen de berekening van Vodafone / 3G Watchdog...
Ben echter wel benieuwd of het systeem nu na het bereiken van de 1 Gb automatisch ook meerkosten in rekening gaat brengen... zal dan ook wel een foutje zijn....
Maar bij anderen zie ik staan "Zorgeloos mobiel internet tegoed", en bij mij staat er: "Zorgeloos Web tegoed:
1016,40 MB".
Beetje vaag.. Ga ze nu maar weer eens bellen, vrijdag ook al gedaan vanaf de fiets: "De wachttijd is momenteel ongeveer 7 minuten."
Ze zeggen nu dat het met FUP ook 1gb is... En dat het ook altijd zo is geweest. Hij zegt vervolgens dat als ik eroverheen ga dat ik niet direct zal hoeven te betalen maar dat ik eerst een brief thuis krijg. Ik zei dat het gemiddelde van alle gebruikers x10 mijn maximale verbruik mag zijn, volgens de FUP. Hierop antwoord hij dat dát die 1024MB is, dus volgens vodafone is het gemiddelde 1024/10=102.4MB!
Hier klopt geen donder van, want als dit zó bedroevend laag was, dan hadden ze geen datapakketten van 1gb ingevoerd!
Bedankt vodafone stelletje !@##$@%^@@%
@Vroem, dat zei hij ook tegen mij dat mensen het wouden kunnen zien. Maar vervolgens vroeg ik aan hem waarom dat ding er ineens op stond; geeft hij mij als antwoord dat hij 't niet wist, omdat dat waarschijnlijk van een andere afdeling kwam...
[ Voor 47% gewijzigd door Trucker Her op 02-05-2011 12:47 . Reden: Klaar met bellen.. ]
Gestoord word je toch...
Alleen is dat dan nog niet echt gelukt, hij staat hier gewoon op '0 van 1024MB over' (zowel op 'persoonlijke' login als op de 'zakelijke' login)Vroem schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:30:
Is het niet gedaan om voor iedereen inzichtelijk te maken wat zijn/haar dataverbruik is?
Ben ik met je eens.... Volgens de helpdesk staat de teller er nu op verzoek van mensen (niet van mij) om het inzichtelijk te maken en zou hij zichtbaar geworden zijn na dat er een wijziging is (heb buitenland 2 maand geleden aangezet, nu staat dat ding er opeens). Bij 90% van de limiet krijgt u een smsje (nog nooooit gehad)sverzijl schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:55:
[...]
Alleen is dat dan nog niet echt gelukt, hij staat hier gewoon op '0 van 1024MB over' (zowel op 'persoonlijke' login als op de 'zakelijke' login)
De voorwaarden van het abonnement zijn overigens niet veranderd, als ik over de limiet heen ga zullen er geen extra kosten in rekening gebracht worden aldus de helpdesk..
Hij staat er dus wel maar voor de 'oude' abonnementen geen impact..
Ben wel benieuwd of ie ook daadwerkelijk gaat aflopen.
Verwijderd
Nieuwe.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:29:
Oke, dat metertje isdus niet echt relevant voor 'oude' gebruikers. Maar wat gebeurt er als ik volgend mijn abbo verleng dan, valt het dan onder de nieuwe of oude voorwaarden ??
Een aantal dagen geleden kreeg ik een berichtje van vodafone dat ik 100% van mijn bundel heb verbruikt en dat mijn snelheid verlaagd is naar 128/64 kbps. Echt een snelheid waarmee je geen reet kan, maar de maand was toch bijna afgelopen dus zo'n probleem was het ook niet. Maar nu is het al weer mei en ik heb nog steeds dezelfde snelheid... Ik heb trouwens nog het oude abonnement met fup. Als het morgen nog steeds zo laag is ga ik vodafone wel effe bellen, want dit wel echt te zot.
Mij ook 25MB eraf; terwijl ik nagenoeg het huis niet uit ben geweest, dus bijna alles op wifi doe!Jazzle schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:45:
Ah mijn teller telt nu wel af vanaf 1024MB, heb nu al 25MB gebruikt terwijl ik mijn telefoon bijna niet heb aangeraakt vandaag (alles synced wel automatisch, maar daar zijn smartphones voor toch). Heb maar een email gestuurd, had even geen zin en tijd om een uur met de helpdesk aan de lijn te hangen.
Gestoord word je toch...
*Ik wil graag een abbo omlaag (van 150>100) dat kost me 20,- o.k. geen probleem, maar heeft iemand een idee wat er met mijn data gebeurd, ik ben een "oude" voorwaarde klant met fup.
Ik kan dit niet terugvinden op de (nogal vol met fouten zittende) site van VF
[ Voor 13% gewijzigd door Pinin op 02-05-2011 19:58 ]
www.casarodriguillo.com
XXXVI
Verwijderd
Lol, moet je dan extra betalen? Ik heb ook zo een oud abo en nu zo een zorgeloos tegoed van 1024 MB meter. Ik zie NERGENS iets in de voorwaarden over die 1024mb.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 15:46:
Ik snap helemaal niet hoe vodafone het dataverbruik berekend. Volgens mijn monitor tool op m'n htc desire heb ik 470 mb verbruikt. De vodafone factuur geeft na optellen via bellen.com een totaal van 902 mb![]()
![]()
Mijn abbo is uit juni 2010 dus ik val als het goed is nog onder de oude fup regeling. Ik zie nu opeens dat ik sinds kort in my vodafone onder m'n balkje van verbruikskosten nog een extra balk heb die mijn zorgeloos web tegoed aangeeft. Van 0.00 tot 1024 mb. Mijn huidige tegoed is nu 0.00 en ik zit opeens 18 euro over m'n bundel. Ik heb pas sinds een paar dagen deze statusbalk van m'n internet in my vodafone staan, een paar dagen geleden was deze balk er nog niet. Ook raar dat ik volgens mijn tel nog maar 394 mb heb verbruikt terwijl vodafone zegt dat ik al over de 1024 zou zitten. Herkennen meer mensen dit?
edit: als ik ga internetten en ik refresh mijn tegoed en verbruik in my vodafone worden de kosten hoger.

Dit klopt van geen kanten denk ik, ik moest inderdaad onlangs wat drivers downloaden, maar ik heb echt geen 1048576-999726 = 48850MB = een kleine 48 GB verbruikt. Ik ga weer eens een excelsheet in elkaar draaien.
[ Voor 6% gewijzigd door Tarin op 03-05-2011 10:36 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Zowel je limiet als je verbruik is vermenigvuldigt met 1024, je hebt dus 48MB gebruikt van de 1024Tarin schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:32:
Op zich leuk, dat tellertje, maar ik heb blijkbaar redelijk lopen downloaden:
[afbeelding]
Dit klopt van geen kanten denk ik, ik moest inderdaad onlangs wat drivers downloaden, maar ik heb echt geen 1048576-999726 = 48850MB = een kleine 48 GB verbruikt. Ik ga weer eens een excelsheet in elkaar draaien.
Bij mij zegt dit programmaatje dat ik nog 0,92Mb van de 1,00Mb over hebephymerous schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:53:
Hmm, mijn programmatje 'Vermiljoen' op mijn SE X10 zegt nu dat ik 1024 mb datalimiet heb.
Via het programmaatje Netcounter kan ik zien dat ik deze maand 94MB heb gebruikt en als ik inlog op
Vodafone staat er dat ik 88MB verbruikt heb van de 1024MB die ik heb staan.. Ik heb wel een 'Zorgeloos Web abonnement' (dus een abonnement van pff tig jaar oud met de FUP en geen datalimiet) en heb in de afgelopen jaren nog nooit extra hoeven te betalen voor data. Ik denk dat de meter gewoon lekker afloopt tot de 0MB en met onze 'Zorgeloos Web abonnement' kunnen we daarna ook nog lekker zorgeloos MB'tjes verbruiken en versturen.
Dat zal het wel zijn ja. Beetje jammer dat ze er a) ruim een half jaar over doen om zo'n tellertje in te bouwen, en b) zo'n fout maken.Jazzle schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:48:
[...]
Zowel je limiet als je verbruik is vermenigvuldigt met 1024, je hebt dus 48MB gebruikt van de 1024
Maar goed, updateje:

Dat is wat ik volgens m'n rekeningen verbruik. Eerste twee maanden zijn zonder echte smartphone (Nokia 5800), sindsdien heb ik een HTC Legend. Ik blijf blijkbaar dus netjes onder de 1024MB..
Ongeveer net zoals de vorige keer:Satch schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:28:
Hoe heb je dat diagram gemaakt? Met een programma adhv je rekeningen? Lijkt mij ook wel interessant om te zien.
Bij de recentere rekeningen (sinds december 2010) staat de server (ofzo) op de laatste positie in elke regel, dus moet je drie maal dingen (.com, .offnet, .onnet) vervangen door <br />.Tarin schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:52:
[...]
Kort antwoord: copypasten.
Volledig antwoord:
- alle rekeningen gedownload
- een voor een geopend in Foxit PDF-reader (niet in Adobe Reader, want die smeet spaties in de getalwaarden)
- Alles geselecteerd en gekopieerd naar Notepad
- Kopjes/voetjes verwijderd
- control+H: 0,00 en de serie spaties aan het einde van de regels vervangen door <br />
- opgeslagen als html-file
- openen in browser
- alles copy-pasten naar Notepad: voila: alle reeksen spaties die er nog stonden zijn teruggebracht naar 1 stuk
- control+H: alles spaties vervangen door TABjes
- Alles copy-pasten naar Excel. Onderaan elke maand =som(bereik:datalimiet) toegevoegd, dat in een tabelletje gesmeten en een grafiek van gemaakt.
Je moet wat als je voor het draaiend krijgen van een andere pc voornamelijk aan het herstarten ben.
Met een beetje spielerij in Excel kan je nog veel meer leuke grafiekjes (verbruik per dag, toename, enzovoorts maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 03-05-2011 11:34 ]
Maar nu is het mij opgevallen dat, sinds een paar weken, Viber niet meer goed werkt over 3G. Ook al heb ik volledig bereik en meet ik een goede snelheid dan nog werkt het niet.
In het verleden deed Viber het altijd prima. Als ik iemand via Viber bel dan staat het kwaliteits icoon op groen en is prima tot dat diegene opneemt, dan schiet hij naar poor quality. Alles lijkt erop dat Vodafone dus nu Voip actief blokkeerd.
Zowieso vind ik het allemaal zo ondoorzichtig dat internet van Vodafone. Alles behalve zorgeloos, als je bv op hun site kijkt kom ik dit tegen:
- Zorgeloos Internet Totaal BloX (Voip expliciet toegestaan)
- Internet Basis BloX (250mb limiet?)
- Internet Extra (+1 GB voor 10 euro)
- Zorgeloos Mobiel Internet BloX (Geen info, €9,50 p/maand)
- Zorgeloos Web (Dit staat er bij mijn online verbuiksmeter?!)
En wat er nou wel en niet is toegestaan? Voip? VPN? Whatsapp?
[update]
En ja hoor er zijn er nog meer:
Smartphone BloX
Internet Bellen BloX (€5 p/maand)
BloX Telefoon als modem (€15 p/maand)
Maar allen staan er bij mij niet tussen bij de BloX pagina op myvodafone op de een of andere manier?!
[ Voor 17% gewijzigd door Scidd0w op 03-05-2011 12:28 ]
Omdat jij die Bloxes ook niet hebt aangezet, wat je ook niet moet doen, want dat kost je extra geld..Scidd0w schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:19:
Maar allen staan er bij mij niet tussen bij de BloX pagina op myvodafone op de een of andere manier?!
Blox Telefoon als Modem is gewoon tetheren, wat met nagenoeg elke smartphone gewoon kan zonder die blox. Okee het mag niet en Vodafone bestraft mensen als ze erachter komen blablabla, dat is gewoon onzin.
Zelfde geld voor internetbellen, dat kan ook al lang, alleen volgens Vodafone mag dat ook weer niet...
Jij maakt momenteel gebruik van 'Zorgeloos Web' dus met een FUP.
Vodafone geeft alleen sinds een paar dagen aan dat er een limiet zou zijn van 1024MB (de 1GB datalimiet bij
huidige abonnementen) Ikzelf geloof niet in die 1024MB, maar dat is mijn persoonlijke mening, so don't shoot me.
Hier ook, wacht het smsje wel af voor ik ga bellen. Ik zie dit echt wel als een voorwaarde wijziging (in mijn nadeel).Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:02:
Mijn datatellertje op my vodafone loopt nu ook af
Zou je het antwoord hier willen posten?Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:17:
Heb ze even gemaild en gevraagd hoe het nou allemaal zit, ben benieuwd naar het antwoord.
[ Voor 29% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-05-2011 15:43 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Je verbruikt toch ook data, dus dat is logisch.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:02:
Mijn datatellertje op my vodafone loopt nu ook af
Gaat meer om het feit dat die 1024MB wat gek staat en bij de mensen met 'Zorgeloos Web' niet nodig is imho.
Nee ik bedoel de pagina waar je 'Bloxes' uit en aan kan zetten. Ik kan ze dus niet eens aanzetten want blijkbaar horen die niet bij mijn abonnement o.i.d.CLB schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:06:
[...]
Omdat jij die Bloxes ook niet hebt aangezet, wat je ook niet moet doen, want dat kost je extra geld..
[...]
Kan jij verklaren waarom Viber (= Voip) ineens niet meer werkt over 3G? Volgens mij is Vodafone dit nu dus actief aan het blokkeren!
Vodafone blokkeert voip al een hele tijd, tenzij je dat extra abo hebt (duurdere blox waarmee het wel mag). Kan zijn dat ze nu wat meer zijn gaan blokkeren (bijv. nieuwe poorten, die eerder nog niet werden geblokkeerd).Scidd0w schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:12:
[...]
Nee ik bedoel de pagina waar je 'Bloxes' uit en aan kan zetten. Ik kan ze dus niet eens aanzetten want blijkbaar horen die niet bij mijn abonnement o.i.d.
Kan jij verklaren waarom Viber (= Voip) ineens niet meer werkt over 3G? Volgens mij is Vodafone dit nu dus actief aan het blokkeren!
Ik vind het trouwens wel terecht want dit soort verkeer is veel zwaarder voor het netwerk dan 'pulsgebaseerd' verkeer waarbij je bijv. in 1x een grote file binnenhaalt.
-edit-
Die blox met 250 MB data zijn trouwens wel echt ernstig... dat is echt te weinig en ik vind het niet kunnen dat men daar 10 euro voor vraagt. Is ook met de zakelijke bundels zo trouwens. Daar kun je bij In-business geen normale 1 GB-bundel krijgen, dan moet je de 250 MB nemen en daarna voor 1 GB bijbetalen, waardoor je dus 20 euro betaalt... terwijl je misschien maar 400 MB gebruikt...
[ Voor 20% gewijzigd door Sorcerer8472 op 03-05-2011 19:17 ]
Verwijderd
Prima hoor, maar ik ben met name geïnteresseerd in wat er gebeurt als we over de bundel heen gaan.In de nieuwe abonnementsvorm krijg je op 90% een berichtje en ga je per MB betalen als je over de limiet gaat. In onze (FUP) voorwaarden (versie februari 2010) staat echter het volgende:
Dit zijn heel wat gunstigere voorwaarden, dus ze kunnen het niet maken ons te laten betalen als we over de bundel heen gaan. Ben benieuwd of dat gaat gebeuren (waarschijnlijk doen ze dat gewoon niet).Indien Contractant een datagebruik heeft dat tien keer zoveel
(of meer) per maand is dan het gemiddelde van alle
gebruikers, zal Vodafone contact opnemen met Contractant
om het gebruik te matigen. Duurt dit datagebruik echter drie
maanden binnen een periode van 12 maanden, dan behoudt
Vodafone zich het recht voor om de Overeenkomst te
beëindigen en Contractant een passend aanbod te doen.
Ik denk eerlijk gezegd dat het altijd in de voorwaarden gestaan heeft maar dat ze het pas sinds kort actief blokeren. Of het zijn toch specifieke poorten die nu gedicht zijn ja...Vodafone blokkeert voip al een hele tijd, tenzij je dat extra abo hebt (duurdere blox waarmee het wel mag). Kan zijn dat ze nu wat meer zijn gaan blokkeren (bijv. nieuwe poorten, die eerder nog niet werden geblokkeerd).
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:47:
De klantenservice vertelde mij dat het gemiddelde verbruik op 80 MB per maand ligt

Mijn vriendin heeft een een abonnement afgesloten bij Vodafone. Het betreft het Bel+SMS+Web 275 abonnement. Nu was haar vraag of je hiermee nog gewoon normaal kan Whatsappen en chatten (MSN &0 Google Talk)?
Want ik las in de voorwaarden dat VOIP en SMSoIP niet meer mogelijk was, maar er stond geen datum bij vanaf wanneer dat ingaat.
Zou iemand mij hierover kunnen informeren?
Bedankt.
Tevens heb ik hier op de FP gelezen dat Vodafone WhatsApp niet onder SMSoIP vind vallen.
Wat valt volgens hun dan wel over SMSoIP? Weet jij dat?
tegoed van 1GB een vooruitgangVerwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:47:
Ik ben me naar aanleiding van het tellertje ook even zorgen gaan maken (val ook nog onder FUP). De klantenservice vertelde mij dat het gemiddelde verbruik op 80 MB per maand ligt, en dat het tegoed van 1 GB dus een 'vooruitgang' is.
[...]
Dit zijn heel wat gunstigere voorwaarden, dus ze kunnen het niet maken ons te laten betalen als we over de bundel heen gaan. Ben benieuwd of dat gaat gebeuren (waarschijnlijk doen ze dat gewoon niet).
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
vanavond even het contract nakijken want volgens mij is dit gewoon contract breuk.
als dat zo is ga ik overstappen naar een andere provider een zonder data limiet.
en me telefoon hou ik.
aangezien een maand niet meer dan 31 dagen heeft lijkt het precies goed te gaan als je zo door gaat als de eerste paar dagenmrsar schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:25:
[...]
tegoed van 1GB een vooruitgangvolgens de teller die ik nu ook opeens heb (1024x1024 versie) en die dus ook afloopt heb ik tot nu toe deze maand al 95mb gebruikt
dat is een whopping 4 dagen,gaat nog wat worden
Ik kom zelf tot op heden zelden boven de 100 MB uit. Mijn minder tweakende bekenden komen vaak op maximaal 20 MB uit... dus ik sta niet heel erg te kijken van dat gemiddelde van 80 MB. Voor heel veel mensen is het toch alleen mail gebruiken ervan.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Misschien best even bij vodafone zelf informeren hoe het zit? Een ander kan er wellicht best iets over zeggen, maar als dat niet blijkt te kloppen zit je toch met een dienst die anders is dan je had verwacht.Vinniiee schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:25:
Oke dank je wel.
Wat het niet zo dat klanten die geen data gebruiken ook worden meegenomen in het gemiddelde? Voor mij als fup user is de teller ook gaan lopen. De meeste data gaat op aan spotify streaming, misschien eens op 160kbit/s zetten ipv 96kbit/s of iets meer te gebruiken om er achter te komen wat vodafone doet na die 1GbWybo schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:45:
[...]
Ik kom zelf tot op heden zelden boven de 100 MB uit. Mijn minder tweakende bekenden komen vaak op maximaal 20 MB uit... dus ik sta niet heel erg te kijken van dat gemiddelde van 80 MB. Voor heel veel mensen is het toch alleen mail gebruiken ervan.
Verwijderd
Sterkte in Kartelland #1 van de wereld: Nederland. Laat me weten of je er een gevonden hebt.....Crazykenny schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:37:
overstappen naar een andere provider een zonder data limiet.
VS voorbeeldje: http://www.t-mobile.com/s...-500-Talk-Text-200MB-Data
Maar ook in Europa is Nederland echt niet duur. En overal zijn de verschillen tussen de operators vrij klein... (Net als in bijna alle bedrijfstakken) Met kartels heeft dat niks te maken. Maar gewoon met allemaal in de zelfde vijver vissen.
[ Voor 72% gewijzigd door ArthurMorgan op 04-05-2011 13:40 ]
T-Mobile it is, gaan wel snelheid beperken na 1GB dataverbruik*Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:17:
Sterkte in Kartelland #1 van de wereld: Nederland. Laat me weten of je er een gevonden hebt.....
Maar je kan 't wel blijven gebruiken voor een vast bedrag per maand.
* Volgens mij 1GB, kan ook meer of minder zijn
Ik ben erg benieuwd of er kosten buiten m'n bundel bij gaan komen ;-)

Verwijderd
Natuurlijk moet Nederland goedkoop zijn, we zijn een zeer dichtbevolkt land met een uitmuntende infrastructuur. Een klein satelietje is voldoende bij wijze van spreken om heel Nederland van dekking te voorzien.Wybo schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:26:
LOL moet je de prijzen in Nederland eens vergelijken met die in bijvoorbeeld de Verenigde staten....
Maar ook in Europa is Nederland echt niet duur. En overal zijn de verschillen tussen de operators vrij klein... (Net als in bijna alle bedrijfstakken) Met kartels heeft dat niks te maken. Maar gewoon met allemaal in de zelfde vijver vissen.
En wat is goedkoop? 20 euro per MB dataroaming vanuit Zwitserland bij de KPN? Ja, echt waar, 44 guden per MB!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 15:53 ]
Verwijderd
Ach, dan kan tenminste wel die update voor de Desire gedownload worden
[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 04-05-2011 20:22 ]
Dat zit wel Schnorr.
Deze bundelgrootte is fictief. Zo kunt u in My Vodafone het verbruik bekijken van uw abonnement of BloX met een Fair Usage Policy (FUP). De FUP geldt ook voor de Zorgeloos Internet BloX. Dit houdt in dat uw datagebruik niet regelmatig tien keer zoveel (of meer) per maand mag zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle klanten.
Bron
We are shaping the future
Bij mij werkt VOIP overigens wel gewoon bij zowel de ingebouwde functie van android (2.3.4) als de mobile voip (die laatste tenminste wel de laatste keer dat ik het probeerde). Heb verder geen speciaal abonnement hiervoor.
Morgen maar weer eens kijken wat de teller dan doet....
Waarschijnlijk sms over ip, Whatsapp is gewoon chatten en heeft niks met sms te maken want je kan niks versturen naar telefoons die alleen sms ondersteunen. Betamax en dergelijke hebben sms over ip diensten waar je een app kan gebruiken (of een website) om smsjes te versturen die beginnen over internet maar afgeleverd worden als sms.Vinniiee schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:25:
Oke dank je wel.
Maar als Vodafone zo redeneert is Skype ook geen voip als je geen tegoed hebt om normale nummers te bellen
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
963,00MB is wat m'n meisje vandaag nog over heeft met haar abbo met 1GB datalimiet
Dus dat laatste lijkt te te kloppen en die FUP'pers is gewoon onzin haha, lekker onbeperkt
Vergelijk ze eens met de prijzen in Oostenrijk:Wybo schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:26:
LOL moet je de prijzen in Nederland eens vergelijken met die in bijvoorbeeld de Verenigde staten....
https://www.orange.at/Con...eTariffCat=100_Sim%20Only
Hoi!
Niet dat Nederland het goedkoopst is. Ik heb geen idee, maar hoe heeft Oostenrijk de kavels verdeeld? Ook met een veiling (die dus terugverdiend moet worden) of op een minder kostbare manier?
Vandaag keek ik, en er zijn 'zomaar' 3000 MB's verbruikt de laatste 48u
Toch knap als je 75% van die tijd aan een max van 2G (GPRS) gebonden zat ...
Trouwens, hun buitenlandbundel van 50 euro is max. 250 euro op partnernetwerken. Bij Vodafone kun je in het buitenland roamen tot 35 MB per dag voor 2 euro (hoewel je die 2 euro ook betaalt bij 100 kByte verbruikWybo schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:29:
Ik reageerde op "Kartelland #1 van de wereld"
Niet dat Nederland het goedkoopst is. Ik heb geen idee, maar hoe heeft Oostenrijk de kavels verdeeld? Ook met een veiling (die dus terugverdiend moet worden) of op een minder kostbare manier?
edit: Maar ineens heb ik nog een resterend tegoed van 0 euro voor de rest van de maand, terwijl ik niet ge-sms't of gebeld heb. Vaagheid.
[ Voor 52% gewijzigd door Alex) op 06-05-2011 00:37 ]
gister even in de winkel geweest daar werd ik weer doorgestuurd naar de klantenservice.
vandaag kijk ik weer op my vodafone en nu is het tellertje weg. ik heb nog geen contact met de klantenservice gehad dat was ik van plan om vandaag te doen.
miss dat vodafone bezig is met het systeem. wel raar dat ze dit dan niet in een test omgeving doen.
mijn volgende abbo wordt geen abbo meer bij vodafone
Alleen om zon foutief metertje? Wat zul jij een zwaar leven hebben zegCrazykenny schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:42:
Ik had woensdag ook in een keer een heel leuk data tellertje op my vodafone staan.
gister even in de winkel geweest daar werd ik weer doorgestuurd naar de klantenservice.
vandaag kijk ik weer op my vodafone en nu is het tellertje weg. ik heb nog geen contact met de klantenservice gehad dat was ik van plan om vandaag te doen.
miss dat vodafone bezig is met het systeem. wel raar dat ze dit dan niet in een test omgeving doen.
mijn volgende abbo wordt geen abbo meer bij vodafone
Hier staat wat
Mee eens.Flappiewappie schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:48:
[...]
Alleen om zon foutief metertje? Wat zul jij een zwaar leven hebben zeg
Je weetz eter dat je alle kepjes van je telefoon hebt gekeken? Soms zitten er verborgen vakjes.
YouTube: New innovation - Hidden Meter Gauge
Maar even on-tpoic het is inderdaad niet netjes. Waarschijnlijk hebben ze een soort reset gedaan met behoud van de gegevens maar niet van de software. Dit hadden ze je wel mogen melden van te voren.
Trouwens zobiezo als je met je telefoon naar een telefoon winkel gaat voor reparatie of iets altijd thuis backup maken.
Flappiewappie schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:48:
[...]
Alleen om zon foutief metertje? Wat zul jij een zwaar leven hebben zeg
Je neemt je belminuten toch mee naar de volgende maand? pas daarna vervallen ze. Als je ze wel 'oneindig' wilt behouden zou je natuurlijk prepaid kunnen nemenCrazykenny schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:55:
Nee niet alleen om het tellertje maar om meerdere redenen. zoals het niet behouden van bel min
[...]
Geen probleem dusHartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u een datateller ziet voor uw Zorgeloos Internet BloX.
Onze excuses hiervoor. Wij hebben een nieuwe teller gemaakt voor onze nieuwe databundels. Hierin zijn per abuis de oude Zorgeloos Internet BloX ook meegenomen. Uw voorwaarden zijn ongewijzigd. U kunt de teller dus negeren. Wij werken aan een oplossing.
Verwijderd
Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u een verandering ziet wat betreft het data limiet.
Ik begrijp dat het verwarrend is wanneer u een Fair Use Policy afsluit en nu ziet dat u een data limiet heeft van 1 GB.
U maakt sinds begin van contract gebruik van een Bel+SMS+Web aansluiting.
Hier zit een Zorgeloos Web aansluiting aan vast die gebaseerd is op de nieuwe variant van 1 GB. Alleen heeft u de voorwaarden met Fair Use Policy en geldt dit niet voor u.
Deze 1024 MB is alleen een indicatie van uw tegoed. Mocht u toch meer binnen halen dan de 1 GB bundel dan wordt er niks extra's aan kosten in rekening gebracht.
Is dit bij u toch gebeurt, geef mij dit aan middels een reactie op deze mail en ik maak de kosten voor u in orde.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Rare wereld dat ze de fup terugdraaien.... Kan het automatisch doorlopen van je contract nog problemen geven want dat vind ik een echte fup wel waard..
Pas met een werkelijke verlenging veranderen de 'afspraken' en zal de strakke fup ingaan
/me zal CLB nooit gaan verlengen met zijn 25,00 / maand kostende Bel+SMS+Web 350 abbo
CLB schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:03:
offtopic:
/me zal CLB nooit gaan verlengen met zijn 25,00 / maand kostende Bel+SMS+Web 350 abbo
/me zal EWK nooit gaan verlengen met zijn 11,95 / maand kostende BEL+SMS+WEB 400 abbo
Hoi!
Ook afgesloten via VF-directsales neem ik aan?
Wat doe je dan als ie afloopt ? Over naar andere provider ?EWK schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:04:
[...]
offtopic:
/me zal EWK nooit gaan verlengen met zijn 11,95 / maand kostende BEL+SMS+WEB 400 abbo
niets doen... dan zou je contract gewoon door moeten lopensverzijl schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:35:
[...]
Wat doe je dan als ie afloopt ? Over naar andere provider ?
Dan kan Vodafone nog zelf altijd je abbo opzeggen, ik neem aan dat zij na de looptijd ook een maandelijkse opzegtermijn hebben.pstalman schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:40:
[...]
niets doen... dan zou je contract gewoon door moeten lopen
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Datalimieten; belachelijk! Als ze nou gewoon verschillende vormen van abbonementen instellen.
sloomst -> slomer -> redelijk -> snel -> sneller - > snelst
AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2
CLB schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:07:
offtopic:
Ook afgesloten via VF-directsales neem ik aan?
Ja, de prijsfout toen via de tvgids actie geloof ik

MeNTaL_TO schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:02:
[...]
Dan kan Vodafone nog zelf altijd je abbo opzeggen, ik neem aan dat zij na de looptijd ook een maandelijkse opzegtermijn hebben.
http://help.vodafone.nl/c...eated=&p_olh=0&p_faqid=61Als je je abonnement niet opzegt, loopt het stilzwijgend door tot je zelf actie onderneemt. Je kunt je abonnement dan alsnog opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Ik blijf dus zitten waar ik zitsverzijl schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:35:
[...]
Wat doe je dan als ie afloopt ? Over naar andere provider ?
[ Voor 11% gewijzigd door EWK op 11-05-2011 13:36 ]
Hoi!
EWK schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:25:
offtopic:
Ja, de prijsfout toen via de tvgids actie geloof ik
Ja top ik toen ook via de ANWB ofzo, geen sim-only versie maar gekozen voor een abbo icm HTC Legend.
Hierbij kon ik de SMS-verdubbelaar wel aanzetten (bij SO niet) en ik kon toen nog wat geld vangen voor die HTC.
Uiteraard ieder z'n ding, maar erg mooi dit
Ik ookIk blijf dus zitten waar ik zit.
Is dat handig ? Dan blijf je toch diezelfde ('hoge') abonnementsprijs betalen die je nu betaalt ? (terwijl je geen nieuw toestel meer krijgt, want daarvoor moet je expliciet verlengen)
Je blijft wel dezelfde gunstigere voorwaarden houden. Ik ga mijn huidige SIM-only-abonnement ook gewoon laten doorlopen, wanneer ik een nieuw toestel nodig heb koop ik het wel los in de winkel. Dan heb ik ook geen branded versies of moeilijkheden met support, aangezien ik dan rechtstreeks met de winkel of de fabrikant heb te maken en niet met bijv. Vodafone.sverzijl schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:49:
[...]
Is dat handig ? Dan blijf je toch diezelfde ('hoge') abonnementsprijs betalen die je nu betaalt ? (terwijl je geen nieuw toestel meer krijgt, want daarvoor moet je expliciet verlengen)
('gunstigere voorwaarden' als in de FUP bedoel je neem ik aan)Alex) schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:50:
[...]
Je blijft wel dezelfde gunstigere voorwaarden houden.
Tja, maar tegen welke prijs, als je daarvoor 25 euro/maand moet blijven betalen terwijl een sim-only verlenging voor hetzelfde 'pakket' maar (uit mn hoofd) 15 euro/maand kost dan weet ik niet of dat nou zo slim is.
Als je als FUP gebruiker ver boven 1GB mag gebruiken wel ja. Maar daar heb ik nog mijn twijfels over.Alex) schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:01:
Ik bedoel inderdaad de FUP. Als het een tientje per maand goedkoper is, maar je dan wel een beperkte hoeveelheid dataverkeer hebt (250 MB of 1 GB) en je een 'grootverbruiker' bent, dan is het toch interessanter om bij het oude contract te blijven.
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!
Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!